quote:Op woensdag 22 november 2006 23:49 schreef Dos37 het volgende:
Dat wordt hem. CDA moet inleveren en veel socialeren gaan denken.
Hihihihihi.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:00 schreef crackhead het volgende:
En ik had nog wel zo gehoopt op SP-Wilders-SGP.
Geen Éen nl erbij?quote:Op donderdag 23 november 2006 00:00 schreef crackhead het volgende:
En ik had nog wel zo gehoopt op SP-Wilders-SGP.
De wens is misschien de vader van de gedachte. Met Jan-Peter gaat het CDA geen ruk naar links maken. En de SP gaat niet in een kabinet waar het CDA de overhand heeft.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:49 schreef Dos37 het volgende:
Nee, alles wijst erop dat de SP en de VVD elkaar niet kunnen luchten en zien.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:05 schreef Alecks het volgende:
Op de één of andere manier zie ik PvdA-SP-VVD eerder gebeuren. Ik denk dat het CDA bij de onderhanelingen iets teveel het onderste uit de kan wil halen en daardoor te zware eisen aan de coalitiepartners stelt.
Dat is zo. Maar een coalitie met 2-partijen-onder-1-hoedje lijkt me ook niet heel realistisch of verstandig.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als ik Bos en Marijnissen nu hoor praten is deze coalitie inderdaad waar ze op uit zijn. En als die straks gezamelijk de onderhandelingen ingaan staan ze ijzersterk. Er zijn geen realistische coalities voor Balkenende mogelijk zonder 1 van deze 2 partijen.
idd , liever het CDA eruit maar dat gaat helaas nietquote:Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
Balkenende is niet gek. Die gaat echt niet van rechts naar links in een dag.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef Sack_Blabbath het volgende:
Als ik Bos en Marijnissen nu hoor praten is deze coalitie inderdaad waar ze op uit zijn. En als die straks gezamelijk de onderhandelingen ingaan staan ze ijzersterk. Er zijn geen realistische coalities voor Balkenende mogelijk zonder 1 van deze 2 partijen.
Hij heeft het CDA nooit uitgesloten, hij vond het op zijn ergst een moeilijke opdrachtquote:Op donderdag 23 november 2006 00:41 schreef SjonLok het volgende:
Jan Marijnissen heeft samenwerking met de christendemocraten voor de verkiezingen uitgesloten.
Maar goed, Jan is nu enorm geil geworden van de mogelijkheid om te regeren. Dus hij zal wel wat willen bijdraaien.
Dan moet ie of een minderheidscoalitie vormen of een coalitie met 4-5 partijen. En dan ook nog eens met een aantal onstabiele en/of onervaren partijen. Denk niet dat hij daar op zit te wachten.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:39 schreef budha het volgende:
[..]
Balkenende is niet gek. Die gaat echt niet van rechts naar links in een dag.
Volgens De Volkskrant heeft hij het CDA voor de verkiezingen uitgesloten.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:45 schreef k3vil het volgende:
Hij heeft het CDA nooit uitgesloten, hij vond het op zijn ergst een moeilijke opdracht
Ideaal is het inderdaad niet....voor Balkenende vooral. Ik denk dat PVDA en SP ervoor tekenen, samen kunnen ze er volgens mij een regeerakkoord uitslepen wat erg gunstig is voor de linkerzijde. Als ze de rangen maar gesloten weten te houden.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Dat is zo. Maar een coalitie met 2-partijen-onder-1-hoedje lijkt me ook niet heel realistisch of verstandig.
Als Balkenende het stokje doorgeeft aan Bos zal die met het probleem worden opgezadeld. Dan zijn de rollen omgekeerd.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:45 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Dan moet ie of een minderheidscoalitie vormen of een coalitie met 4-5 partijen. En dan ook nog eens met een aantal onstabiele en/of onervaren partijen. Denk niet dat hij daar op zit te wachten.
En opnieuw verkiezingen uitschrijven is natuurlijk helemaal een blamage...
Ik denk dat Bos dan gewoon past. Balkenende is de grootste, dus die wordt erop afgerekend als het straks een fiasco wordt. Niet Bos.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:57 schreef budha het volgende:
[..]
Als Balkenende het stokje doorgeeft aan Bos zal die met het probleem worden opgezadeld. Dan zijn de rollen omgekeerd.
Als Bos niet met Balkenende wil praten zal Balkenende naar de burger toe een heel sterk verhaal hebben. Hij wil namelijk best, maar Bos werkt niet mee. Als Bos dan niet de verantwoordelijkheid neemt gaat hij alleen nog maar meer onderuit.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:58 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
Ik denk dat Bos dan gewoon past. Balkenende is de grootste, dus die wordt erop afgerekend als het straks een fiasco wordt. Niet Bos.
eensch is, maar ik denk dat CDA-PvdA-Cu realistischer is.quote:
Mijn post, Lu_Malu is mijn zusje, die is politiek verpauperd, en ze sluit haar account niet afquote:Op donderdag 23 november 2006 01:06 schreef Lu_Malu het volgende:
[..]
eensch is, maar ik denk dat CDA-PvdA-Cu realistischer is.
Scherpe kijk. Het centrum van de macht ligt inderdaad bij CDA/PvdA/VVD. Als deze combinatie geen coalitie aangaat, dan zie ik wel wat in een CDA/PvdA/SP, waarbij de SP er - zoals LXIV scherp opmerkt - na een half jaar uitgedonderd wordt.quote:Op donderdag 23 november 2006 01:21 schreef LXIV het volgende:
Ach, weet je hoe ik denk dat het gaat?
Er wordt een regering CDA/PVDA/SP geformeerd. Die rommelt dan een maand of twee aan, waarna zij over een onbenullig puntje valt.
Vervolgens nieuwe verkiezingen, die ditmaal meer rond het centrum uitvallen, en we krijgen weer een CDA + (VVD of PVDA) coalitie.
Dat hebben we allemaal toch eerder gezien, mensen. Een partij van buiten de gevestigde orde die opeens een machtspositie verwerft. JP heeft al vaker met dat bijltje gehakt.
Denk het niet.quote:Op woensdag 22 november 2006 23:49 schreef Dos37 het volgende:
Hoeft hij ook niet te doen. Maar als hij het niet doet zijn er zat andere CDA'ers die wel premier willen worden van zo'n coalitei.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:39 schreef budha het volgende:
[..]
Balkenende is niet gek. Die gaat echt niet van rechts naar links in een dag.
Zou kunnen, maar wel met het verschil dat de partijleider van de partij buiten de gevestigde orde nog niet overleden is. Het is zeker niet uit te sluiten dat juist Marijnissen kan profiteren van een dergelijk gevallen kabinet.quote:Op donderdag 23 november 2006 01:35 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Scherpe kijk. Het centrum van de macht ligt inderdaad bij CDA/PvdA/VVD. Als deze combinatie geen coalitie aangaat, dan zie ik wel wat in een CDA/PvdA/SP, waarbij de SP er - zoals LXIV scherp opmerkt - na een half jaar uitgedonderd wordt.
Inderdaad, maar het zou wel het 'netste' zijn tegenover de kiezer!quote:Op donderdag 23 november 2006 00:26 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk.
En dat is juist de reden dat ik denkt dat deze coalitie er niet komt.quote:Op donderdag 23 november 2006 00:47 schreef Pritt het volgende:
Dit gaat hem worden idd.
Redelijk kabinet, waarin CDA nog het meest moet inboeten simpelweg omdat PvdA en SP samen meer te zeggen hebben.
Top!
Ohja vandaar doet ie aan verkiezingen meequote:
das echt bullshit, er is duidelijk een grote groep mensen die achter de standpunten van de SP staat! daar kan je niet om heen! er zal dus toch een mogelijke coalitie gevormd moeten worden met de SP! die partij is tenslotte de grote winnaar!quote:Op donderdag 23 november 2006 10:33 schreef TrickyDick het volgende:
Is natuurlijk flauwekul, zolang de regeringspartijen maar meer dan de helft van de zetels bezetten zit het democratisch goed !!! En aangezien de SP totaal niet democratisch is, kunnen ze niet gaan zitten zeuren als ze uitgesloten worden ... En geloof me, regeren zullen ze zeker niet !!!
Ik schat de kansen het grootst voor CDA, PvdA en CU (misschien wel VVD) ...
Balkenende gaat echt niet "links" regeren en gelijk heeft ie !!!
Idd!quote:Op donderdag 23 november 2006 10:33 schreef TrickyDick het volgende:
Is natuurlijk flauwekul, zolang de regeringspartijen maar meer dan de helft van de zetels bezetten zit het democratisch goed !!! En aangezien de SP totaal niet democratisch is, kunnen ze niet gaan zitten zeuren als ze uitgesloten worden ... En geloof me, regeren zullen ze zeker niet !!!
Ik schat de kansen het grootst voor CDA, PvdA en CU (misschien wel VVD) ...
Balkenende gaat echt niet "links" regeren en gelijk heeft ie !!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |