quote:
Op donderdag 23 november 2006 00:05 schreef Alecks het volgende:Op de één of andere manier zie ik PvdA-SP-VVD eerder gebeuren. Ik denk dat het CDA bij de onderhanelingen iets teveel het onderste uit de kan wil halen en daardoor te zware eisen aan de coalitiepartners stelt.
Nee, alles wijst erop dat de SP en de VVD elkaar niet kunnen luchten en zien.
CDA en PvdA zullen samen gaan en waarschijnlijk een kleine partij pakken en dan valt de SP buiten de boot.
Ik denk ook dat PvdV van Wilders een duidelijk signaal afgeeft, iets wat Jan Marijnissen zelfs te kennen moest geven. Nu heb ik op het CDA gestemt (Swalmen was 1 van de grootste PvdV supporters met 15,7%), maar de totale landelijke steun geeft dat wel weer.
De steun aan de SP is zelfs zonder twijfelaars en strategische stemmers relatief groot. Eigenlijk weet de samenleving van Nederland niet precies wat ze willen. Dat is ook de reden waarom CDA en PvdA nogsteeds de grootste zijn. Veel mensen (waaronder ik) spelen op safe.
SP vind ik imo rampzalig omdat hun planning de schatkist in no-time leeg rooft en we dan vervolgens weer 4 jaar bezuinigingen krijgen en weer een beetje van onze vrijheid moeten inleveren.
Geert Wilders zou ik geen Hitler willen noemen maar als ik zeg Göring denk ik dat ik er niet veel naast zit.