abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43811555
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat hebben we sowieso.

Laat de SP maar lekker met Groen Links en PvdA regeren .
Binnen een half jaar durf ik niet zo zeker te stellen, maar het zou me niets verbazen als we binnen twee jaar weer verkiezingen hebben. Eigenlijk zou het me verbazen als het kabinet er dan nog zou zitten.

Balkenende wordt wel kampioen qua aantal kabinetten op die manier. Was dat wat hij bedoelde met "we gaan voor goud"?
  donderdag 23 november 2006 @ 08:46:13 #77
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43811573
Het zou me niet verbazen als de formatie tot maart ofzo gerekt wordt. Na de statenverkiezingen liggen de kaarten weer heel anders
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 23 november 2006 @ 08:48:07 #78
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43811590
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:42 schreef teamlead het volgende:

[..]

joh.. en hoeveel zetels hebben die ook alweer?
0, maar dat doet er niet toe. Het gaat erom dat er partijen zijn (geweest) met een C in de naam, waarbij de C voor communistisch staat .
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 november 2006 @ 08:48:57 #79
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_43811603
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:46 schreef teamlead het volgende:
Het zou me niet verbazen als de formatie tot maart ofzo gerekt wordt. Na de statenverkiezingen liggen de kaarten weer heel anders
Het lijkt slecht, maar misschien wel het beste wat er nu kan gebeuren...
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_43811617
quote:
Ik verwacht idd dat we pas rond de zomer een nieuw kabinet hebben.
  donderdag 23 november 2006 @ 08:53:16 #81
8369 speknek
Another day another slay
pi_43811646
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:10 schreef Jarno het volgende:
Een bijna compleet ontzuilt en bijna a-gelovig Nederland moet je niet laten regeren door zo'n partij. Hoe marginaal ook. En het argument 'het zal allemaal we meevallen' vind ik ook zó flauw.
De PNVD zou ook nooit hun standpunten door de kamer krijgen, maar da's nog iets anders dan het prima vinden dat ze het kabinet ingaan.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43811688
quote:
Of we krijgen in maart 2 keuzes.
Doen we de 2e kamerverkiezing gewoon nog een keertje omdat er op deze manier geen kabinet te vormen valt.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  donderdag 23 november 2006 @ 08:57:41 #83
157234 Jonnyboy
Niet geschoten altijd mis
pi_43811694
De Christenunie wil geen breekpunt maken van abortus/euthanasie/homohuwelijk. Rouvoet zei geen wetten te willen terugdraaien. Daarbij heeft Marijnissen gezegt dat hij absoluut niet met CDA de regering in wil, dus is dit de enige reële optie.
A pirate walked into a bar with a steering wheel at its crotch.
The barman asked: 'Why is there a steering wheel at your crotch?'
'Arrr, it's driving me nuts!'
pi_43811716
quote:
Op woensdag 22 november 2006 21:30 schreef Peppi-en-Kokki het volgende:
Vervang de C door M en iedereen zou moord en brand schreeuwen. Kan me niet voorstellen dat de PvdA daarmee akkoord gaat.
We wonen in een land waar de meerderheid nog steeds christelijk is, dus als die C een M zou zijn dan zou dat inderdaad moord en brand betekenen.
  donderdag 23 november 2006 @ 09:02:49 #85
71747 Woutervn
pi_43811741
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:00 schreef more het volgende:

[..]

We wonen in een land waar de meerderheid nog steeds christelijk is, dus als die C een M zou zijn dan zou dat inderdaad moord en brand betekenen.
Misschien is een M bij de volgende verkiezingen wel mogelijk...
  Moderator donderdag 23 november 2006 @ 09:16:20 #86
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_43811907
quote:
Zwak hoor, dat wel
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_43811971
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:41 schreef Viking84 het volgende:

[..]

dat hebben we sowieso.

Laat de SP maar lekker met Groen Links en PvdA regeren .
Dat denk ik toch niet. Bij snelle verkiezingen zou de PVDA namelijk nog veel meer gaan verliezen.
Ook weet ik dan zeker dat een partij als Wilders dan nog meer stemmen gaat trekken.
"Als ik kon toveren, kwam alles voor elkaar. Als ik kon toveren, was niemand de sigaar. Als ik kon toveren, kon toveren, kon toveren, kon toveren, dan hielden alle mensen van elkaar!" -Herman van Veen-
pi_43811996
Wat een armoe, twee gristelijke partijen in de regering.
pi_43812099
2 christelijke partijen die moeten instemmen met het homohuwelijk, abortus en euthanasie ... ik neem aan dat de PvdA daar voor geen goud vanaf wil.
pi_43812147
Genverbrander

Op naar Kabinet-Bos I

Op naar kabinet-Bos I ????
pi_43812165
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:30 schreef pberends het volgende:
2 christelijke partijen die moeten instemmen met het homohuwelijk, abortus en euthanasie ... ik neem aan dat de PvdA daar voor geen goud vanaf wil.
go pvda
Houd van een lijntje.
pi_43812220
Ik denk dat dit opzich de enige mogenlijk optie is die nog een beetje stabiel genoemd mag worden. Maar lang stand houden zal het niet. PVDA is heel erg meegaand, maar ze hebben al een tik van 10 zetels gekregen, en ze zijn natuurlijk bang dat als ze iets te meegaand zijn, dat meer stemmen van de PvdA naar de SP gaat.
pi_43812288
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:10 schreef Jarno het volgende:

[..]

Een bijna compleet ontzuilt en bijna a-gelovig Nederland moet je niet laten regeren door zo'n partij. Hoe marginaal ook. En het argument 'het zal allemaal we meevallen' vind ik ook zó flauw.
Waarom is het "zo flauw". Het is gewoon de waarheid.

Het is christofoob om zo spastisch te doen over de CU.
pi_43812353
Het is meer de combinatie met het CDA wat mij de bibbers geeft.
Houd van een lijntje.
  donderdag 23 november 2006 @ 09:53:19 #95
8369 speknek
Another day another slay
pi_43812429
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:43 schreef Puzzelaar het volgende:
Waarom is het "zo flauw". Het is gewoon de waarheid.

Het is christofoob om zo spastisch te doen over de CU.
Is het ook Islamofoob als je geen partij wil hebben die de sharia in wil voeren?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_43812452
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:53 schreef speknek het volgende:

[..]

Is het ook Islamofoob als je geen partij wil hebben die de sharia in wil voeren?
Handen afhakken is wel wat anders dan een ethische discussie over drugs, abortus, euthanasie, etc.
  donderdag 23 november 2006 @ 09:56:30 #97
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_43812475
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:53 schreef speknek het volgende:

[..]

invoering van de sharia of het voeren van een ehtische discussie is ook echt hetzelfde ja
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 23 november 2006 @ 09:59:26 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_43812517
Daar had ik het niet over, ik had het over het omverwerpen van de democratische rechtstaat en het goddelijke gezag boven de humanistische democratie te zetten. Een theocratie dus, wat de CU lijkt te wensen in hun grondbeginselen. Dat verschilt in essentie weinig van de sharia, alhoewel het toegegeven waarschijnlijk minder barbaars zal worden.
pi_43812565
We stonden altijd bekend als een vooruitstrevend land. Dat wil ik graag zo houden eigenlijk.
Houd van een lijntje.
pi_43812576
quote:
Op donderdag 23 november 2006 09:59 schreef speknek het volgende:
Daar had ik het niet over, ik had het over het omverwerpen van de democratische rechtstaat en het goddelijke gezag boven de humanistische democratie te zetten. Een theocratie dus, wat de CU lijkt te wensen in hun grondbeginselen. Dat verschilt in essentie weinig van de sharia, alhoewel het toegegeven waarschijnlijk minder barbaars zal worden.
Helemaal mee eens.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 23 november 2006 @ 10:05:36 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_43812620
Overigens vind ik het prima als er een moslimpartij komt die de Sharia wil invoeren, ik hoef dat soort uitwassen niet te verbieden, van mij mag de CU ook gewoon blijven bestaan of deelnemen aan de regering. Ik ageer alleen tegen het blije karakter dat de CU mijns insziens onterecht wordt toebedeeld, en de hypocrisie waarmee de sharia wordt weggewuifd, en de CU wordt verwelkomd.
  † In Memoriam † donderdag 23 november 2006 @ 10:06:49 #102
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_43812646
Met deze coalitie moet ik opschieten met kindjes maken, met CDA + CU in de regering krijg je straks een kinderbonus voor elk kind wat je door God's wil op de wereld laat brengen. Bovendien is een partij die tegen abortus, homo's en euthenasie is in de regering hebben best eng.
Carpe Libertatem
  donderdag 23 november 2006 @ 10:36:14 #103
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43813199
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Met deze coalitie moet ik opschieten met kindjes maken, met CDA + CU in de regering krijg je straks een kinderbonus voor elk kind wat je door God's wil op de wereld laat brengen. Bovendien is een partij die tegen abortus, homo's en euthenasie is in de regering hebben best eng.
Bekijk de standpunten eens jongen:
Abortus is gewoon het vermoorden van een klein kind
Homo's niets op tegen, alleen praktiserend is ziek.
Euthenasie is ook het vermoorden van een mens, tenzij de desbetreffende persoon teveel te lijden heeft.

DAT zijn standpunten van de CU in een populairder jasje. Van die kinderbonus slaat natuurlijk kant nog wal.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43813302
We zullen wel een minister van Jeugdzaken krijgen nu, en er zal meer geld naar traditionele gezinnen gaan. Wanneer werkende ouders een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang krijgen, zal er eenzelfde bedrag gaan naar gezinnen waar moeder huisvrouw is. Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd. Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc). Ontmoedigen coffeeshops en xtc-gebruik.

Meer?
  donderdag 23 november 2006 @ 10:42:31 #105
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43813338
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:40 schreef DennisMoore het volgende:
We zullen wel een minister van Jeugdzaken krijgen nu, en er zal meer geld naar traditionele gezinnen gaan. Wanneer werkende ouders een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang krijgen, zal er eenzelfde bedrag gaan naar gezinnen waar moeder huisvrouw is. Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd. Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc).

Meer?
In deze coalitievorming is dat niet ondenkbaar nee.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 23 november 2006 @ 10:52:07 #106
71747 Woutervn
pi_43813596
quote:
Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd. Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc). Ontmoedigen coffeeshops en xtc-gebruik.

Meer?
Yay, kunnen we weer gewoon een lange lijdensweg afleggen naar de dood i.p.v. van een snelle, pijnloze, waardige dood.
pi_43814119
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:36 schreef Maikalo het volgende:

Homo's niets op tegen, alleen praktiserend is ziek.
Zegt wie?

Dwaas.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:15:16 #108
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_43814160
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit is ook mijn grote bezwaar. Leuke partij die absoluut in de oppositie hoort maar als dit soort stromingen gaan regeren moet je je toch zorgen gaan maken. Geloof en politiek hebben we al lang geleden uit elkaar getrokken in dit land, en met een reden.
Dat de ChristenUnie zou staan voor het invoeren van de theocratie is onjuist. Dat geloof en politiek uit elkaar getrokken zijn door andere stromingen (waaronder ook het CDA), is juist, maar niet het ideaal van de antirevolutionaire stroming waar de CU uit voortkomt. En het lijkt me juist een kenmerk van de antirevolutionaire stroming om theocratie te bestrijden. Dat is juist ook een uitgangspunt in de strijd om de vrijheid van onderwijs geweest.
pi_43814210
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:15 schreef vanthof het volgende:

[..]

Dat de ChristenUnie zou staan voor het invoeren van de theocratie is onjuist. Dat geloof en politiek uit elkaar getrokken zijn door andere stromingen (waaronder ook het CDA), is juist, maar niet het ideaal van de antirevolutionaire stroming waar de CU uit voortkomt. En het lijkt me juist een kenmerk van de antirevolutionaire stroming om theocratie te bestrijden. Dat is juist ook een uitgangspunt in de strijd om de vrijheid van onderwijs geweest.
Ik zie het CDA ook nog aardig opschuiven richting CU om maar te kunnen reageren. Wat krijgen we dan? Christelijke wetten en moties, voor een samenleving die allesbehalve Christelijk is.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:18:10 #110
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43814238
Het wordt inderdaad CDA/PvdA/CU. Een zeer werkbare coalitie, met een duidelijke conservatieve meerderheid. En het CDA kan lekker de rechts uit de hoek komen in het kabinet
Pugna Pro Patria
pi_43814240
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:36 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Bekijk de standpunten eens jongen:
Abortus is gewoon het vermoorden van een klein kind
Abortus is zorgen dat een kind geen klote opvoeding / leven krijgt.
Houd van een lijntje.
pi_43814254
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:18 schreef Jurgen21 het volgende:
Het wordt inderdaad CDA/PvdA/CU. Een zeer werkbare coalitie, met een duidelijke conservatieve meerderheid. En het CDA kan lekker de rechts uit de hoek komen in het kabinet
Met als gevolg een nóg grotere SP bij de volgende verkiezingen en dan gegarandeerde regeringsdeelname.
pi_43814404
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zegt wie?

Dwaas.
Maikalo somt alleen de standpunten op van de christen unie, alleen in een alledaags jasje. Dus om Maikalo voor dwaas uit te maken lijkt me niet helemaal juist.
pi_43814434
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Met als gevolg een nóg grotere SP bij de volgende verkiezingen en dan gegarandeerde regeringsdeelname.
Dat is helemaal niet zeker. Nog vier jaar en een verkiezingscampagne en the wizard of Oss is aan het einde van zijn latijn.
Dat laat hij zichzelf niet gebeuren en dus zal de SP zonder Jan een minder groot en goed profiel hebben.
Ik denk dat de voor de SP, electoraal gezien, de top bereikt is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43814436
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:25 schreef more het volgende:

[..]

Maikalo somt alleen de standpunten op van de christen unie, alleen in een alledaags jasje. Dus om Maikalo voor dwaas uit te maken lijkt me niet helemaal juist.
Dit zijn dus níet de standpunten van de CU. Ik heb Rouvoet nog nooit praktiserende homo's 'ziek' horen noemen? Populariseren van standpunten zorgt voor vertroebeling, ik ga af op hun programma (en dat vind ik al dubieus genoeg eigenlijk).
pi_43814450
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zeker. Nog vier jaar en een verkiezingscampagne en the wizard of Oss is aan het einde van zijn latijn.
Dat laat hij zichzelf niet gebeuren en dus zal de SP zonder Jan een minder groot en goed profiel hebben.
Ik denk dat de voor de SP, electoraal gezien, de top bereikt is.
Gebaseerd op de aanname dat Marijnissen er de volgende keer niet meer bij is. Ik denk dat dat wel los zal lopen.
pi_43814475
Gatverdamme, dat wordt een behoudend sociaal-economisch beleid gelardeerd met conservatieve morele opvattingen. De nachtmerrie van elke liberaal.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_43814506
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:28 schreef Aurelianus het volgende:
Gatverdamme, dat wordt een behoudend sociaal-economisch beleid gelardeerd met conservatieve morele opvattingen. De nachtmerrie van elke liberaal.
Als ik liberaal zou zijn zou ik er ook niet écht vrolijk van worden nee. .
  donderdag 23 november 2006 @ 11:30:52 #119
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_43814538
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik zie het CDA ook nog aardig opschuiven richting CU om maar te kunnen reageren. Wat krijgen we dan? Christelijke wetten en moties, voor een samenleving die allesbehalve Christelijk is.
Veel mensen kwamen bij het invullen stemkompas uit bij de standpunten van de CU. Alleen vanwege het enge christelijke imago stemden ze er niet op. Het is dus niet zo dat de standpunten zo excentrisch zijn als voortdurend wordt gesuggereerd.

Prik vervolgens eens door het imago heen en kijk naar de wortels en ideologische fundering van antirevolutionaire (christelijke) politiek.
pi_43814576
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:30 schreef vanthof het volgende:

kijk naar de wortels en ideologische fundering van antirevolutionaire (christelijke) politiek.
Licht dit eens toe als je wilt?
pi_43814679
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gebaseerd op de aanname dat Marijnissen er de volgende keer niet meer bij is. Ik denk dat dat wel los zal lopen.
Ik hoop het voor hem, maar ik neem inderdaad de halve waarheden over zijn gezondheidsproblemen mee in mijn gedachte-experiment.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43814699
quote:

[..]

Veel mensen kwamen bij het invullen stemkompas uit bij de standpunten van de CU. Alleen vanwege het enge christelijke imago stemden ze er niet op. Het is dus niet zo dat de standpunten zo excentrisch zijn als voortdurend wordt gesuggereerd.

Prik vervolgens eens door het imago heen en kijk naar de wortels en ideologische fundering van antirevolutionaire (christelijke) politiek.
Moet je eens naar de wortels van de SP kijken, b.v. de oprichter van die partij Daan Monjé.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:46:16 #123
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43814981
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zegt wie?

Dwaas.
Dat zeg ik
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 november 2006 @ 11:47:56 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43815029
quote:
We zullen wel een minister van Jeugdzaken krijgen nu,
daar waren vrijwel alle partijen voor.
quote:
en er zal meer geld naar traditionele gezinnen gaan. Wanneer werkende ouders een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang krijgen, zal er eenzelfde bedrag gaan naar gezinnen waar moeder huisvrouw is.
zeker!
quote:
Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd.
ja mag de PvdA alles wat onder Paars bevochte is met hand en tand verdedigen. Maar ook lekker dat het CDA dan de bezuinigingen van de afgelopen jaren op het gebied van pijn bestrijding dan zelf ook weer kan gaan terugdraaien lekker beleid.
quote:
Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc). Ontmoedigen coffeeshops en xtc-gebruik.

Meer?
bordeel wet zal worden aangepast; weigeren mag!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 23 november 2006 @ 11:55:50 #125
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_43815258
Ik heb nu al spijt van mijn stem op het CDA, heb dus echt geen zin in een CDA/PVDA-regering maar er zit weinig anders op vrees ik.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  donderdag 23 november 2006 @ 11:56:14 #126
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43815278
Een coalitie afkeuren omdat er twee 'christelijke' partijen inzitten vind ik onterecht. Bij het CDA kan de C er al jaren vanaf, maar dat terzijde. De ChristenUnie is niet zo bekrompen en behoudend als de meeste denken omdat er Christen in staat. De enige bekrompen en behouden partij is de SGP, en die heeft al jaren 2 zetels en zal er nooit meer of minder krijgen. Dat is gewoon een vast percentage bevolking die streng gereformeerd is en niet van hun standpunt en geloof is af te brengen. Dat er nu meer mensen op de ChristenUnie hebben gestemd komt door zeer goed campange voeren en een betrouwbaar en charismatische leider (Rouvoet). Dat is ook een reden dat er zoveel SP hebben gestemd. Wie kent er immers meer dan 3 kandidaten voor de 2e kamer van ChristenUnie?

Om even op het 'enge' imago terug te komen, gisteravond vroeg de presentator van de NOS (ben even zijn naam kwijt) wie het grote voorbeeld was van Rouvoet. Waar (denk ik) half Nederland als antwoordt God of Jezus verwachtte zei hij dus doodleuk: "Mijn vrouw". Ook tijdens het campangevoeren hebben ze ook bewust gekozen voor een herkenbaar imago voor iedereen. Je hoeft echt geen Christen te zijn om op CU te stemmen. Dat hebben de mensen ter harte genomen, en het zetel aantal is verdubbeld.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43815397
SP het nieuwe PvdA, CU het nieuwe CDA? .
  donderdag 23 november 2006 @ 12:01:13 #128
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43815444
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:59 schreef DennisMoore het volgende:
SP het nieuwe PvdA, CU het nieuwe CDA? .
Zou kunnen zijn ja. Je kan het misschien vergelijken met een botte beitel die wordt ingeruild voor een nieuwe. Scherp en lekker fris
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43815482
Lijkt mij he-le-maal niks. De ChristenUnie wil het online wedden op sport volledig verbieden. Verder willen ze prostitutie, softdrugs, houseparty's, erotiek (in het openbaar en op tv) en zondagsactiviteiten zwaar beperken of volledig indammen. Zulke schijtchristenen zijn m.i. niet geschikt om deel te nemen aan welke regering dan ook.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:03:43 #130
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815525
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:02 schreef cultheld het volgende:
Lijkt mij he-le-maal niks. De ChristenUnie wil het online wedden op sport volledig verbieden. Verder willen ze prostitutie, softdrugs, houseparty's, erotiek (in het openbaar en op tv) en zondagsactiviteiten zwaar beperken of volledig indammen. Zulke schijtchristenen zijn m.i. niet geschikt om deel te nemen aan welke regering dan ook.
ik val meer over het homohuwelijk eigenlijk. Je moet niet op basis van je geloof politiek gaan bedrijven. Naar de mensen die op CU hebben gestemd, hoeven we dus ook totaal niet te luisteren. Die tellen niet mee wmb.
Niet meer actief op Fok!
pi_43815547
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:03 schreef Viking84 het volgende:
Je moet niet op basis van je geloof politiek gaan bedrijven.
Kernpunt!
  donderdag 23 november 2006 @ 12:04:56 #132
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43815562
quote:
Dan hoor jij bij de mensen die het fijn vinden om, als ze door een gewone straat lopen, geconfronteerd te worden met prostituees en junks. Jij ergert je ook niet aan de reclames na 10/11 uur 's avonds voor geile wijven, en je hebt geen oog voor mensen die een beetje zondagsrust respecteren.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 23 november 2006 @ 12:06:47 #133
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815620
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Kernpunt!
Nee, ik vind het echt gestoord, hoor dat dergelijke partijen serieus worden genomen. Mijn ouders hebben ook allebei op CU gestemd . Je gaat toch niet een samenleving inrichten op basis van een oud, achterhaald boek? Zijn ze nu helemaal hartstikke gek geworden?! Als je alle onzin eruit haalt, houd je alleen het idee van naastenliefde over en daar hebben we geen christelijke partij voor nodig.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 november 2006 @ 12:07:33 #134
8369 speknek
Another day another slay
pi_43815639
quote:
Je hebt wel gelijk, maar dat is een slecht voorbeeld. Het stemkompas berekende op een verkeerde manier de scores, niet op basis van overeenstemming met partijpunten, maar op een gemiddelde van allemaal excentrische standpunten. Vind je dat alle moslims over de kling gejaagd moeten worden, en tegelijkertijd een progressief belastingssysteem tot 90%, kom je uit in het midden en op de CDA of CU.
Nogal wiedes dat veel mensen bij het stemkompas uitkomen op een van die partijen. Hell, zelfs ik kwam uit op de CU, terwijl ik het met praktisch elk standpunt van hun oneens ben.
pi_43815640
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nee, ik vind het echt gestoord, hoor dat dergelijke partijen serieus worden genomen. Mijn ouders hebben ook allebei op CU gestemd . Je gaat toch niet een samenleving inrichten op basis van een oud, achterhaald boek? Zijn ze nu helemaal hartstikke gek geworden?! Als je alle onzin eruit haalt, houd je alleen het idee van naastenliefde over en daar hebben we geen christelijke partij voor nodig.
Ik ben het met je eens hoor.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:07:59 #136
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815654
quote:
mja, je hoeft geen 'schijtchristen' te zijn om dit soort zaken beu te zijn. Het heeft dan meer met normen en waarden te maken dan met geloof.
Niet meer actief op Fok!
pi_43815671
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef Jarno het volgende:

Kernpunt!
Nah, vind ik niet. Iedereen bedrijft politiek op basis van een 'geloof'. Of dat nu een 'levensbeschouwing' is, een geloof in een bepaalde ideologie, of een geloof in een of ander (soms bijzonder vaag) opperwezen.
pi_43815696
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:08 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Nah, vind ik niet. Iedereen bedrijft politiek op basis van een 'geloof'. Of dat nu een 'levensbeschouwing' is, een geloof in een bepaalde ideologie, of een geloof in een of ander (soms bijzonder vaag) opperwezen.
Alleen vind ik een ideologie toch net iets tastbaarder dan een geloof.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:09:56 #139
8369 speknek
Another day another slay
pi_43815707
quote:
Dogmatisme is sowieso slecht. Het geloof leent zich er alleen beter voor.
pi_43815728
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:07 schreef Viking84 het volgende:

[..]

mja, je hoeft geen 'schijtchristen' te zijn om dit soort zaken beu te zijn. Het heeft dan meer met normen en waarden te maken dan met geloof.
Ik stoor me eigenlijk helemaal niet aan prostitutie, erotiek en softdrugsgebruik. Sterker nog, ik ben blij dat dit allemaal mag en kan in Nederland. Ik stoor me wel aan de uitwassen die het met zich meebrengt maar ik denk dat die prima zonder bijbel in de hand bestreden kunnen worden.
pi_43815732
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik denk dat je glazen bol een beetje stuk is mien jong
pi_43815733
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

ik val meer over het homohuwelijk eigenlijk. Je moet niet op basis van je geloof politiek gaan bedrijven. Naar de mensen die op CU hebben gestemd, hoeven we dus ook totaal niet te luisteren. Die tellen niet mee wmb.
Dat is dan ook de reden dat ik ze schijtchristenen noem. Evenals het CDA trouwens. Religie en politiek moet je altijd gescheiden houden: Je moet je geloof niet op willen leggen aan de rest van de maatschappij. Politiek moet bedreven worden op basis van ratio en niet op basis van "de Bijbel". Christenen zouden immers nooit concessies moeten doen aan hun geloof, als ik de Bijbel mag geloven .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:12:22 #143
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815782
quote:

[..]

De niet-christelijke partijen bedrijven politiek op basis van hun ratio, de christelijke partijen niet. Die zeggen: in de Bijbel staat dat homoseksualiteit afgekeurd wordt door God. Ergo: het homohuwelijk moet afgeschaft worden. Maar je kunt niet beargumenteren waarom. De enige reden is dat het in de Bijbel staat. Als je kunt beargumenteren waarom bepaalde zaken slecht zijn voor mensen, ben ik er al een stuk ontvankelijker voor (ik heb bijv geen problemen met hun ideeën tav prostitutie, seks op tv e.d.). Die standpunten dienen een maatschappelijk belang.
Homo's doen niemand kwaad en iemand die besluit een einde aan zijn leven te maken moet dat ook helemaal zelf weten.
Niet meer actief op Fok!
  donderdag 23 november 2006 @ 12:13:18 #144
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43815818
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:10 schreef cultheld het volgende:

[..]

Dat is dan ook de reden dat ik ze schijtchristenen noem. Evenals het CDA trouwens. Religie en politiek moet je altijd gescheiden houden: Je moet je geloof niet op willen leggen aan de rest van de maatschappij. Politiek moet bedreven worden op basis van ratio en niet op basis van "de Bijbel". Christenen zouden immers nooit concessies moeten doen aan hun geloof, als ik de Bijbel mag geloven .
Amen! . Precies wat ik net ook zei .
Niet meer actief op Fok!
pi_43815833
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:04 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Dan hoor jij bij de mensen die het fijn vinden om, als ze door een gewone straat lopen, geconfronteerd te worden met prostituees en junks. Jij ergert je ook niet aan de reclames na 10/11 uur 's avonds voor geile wijven, en je hebt geen oog voor mensen die een beetje zondagsrust respecteren.
Prostituees en junks kom ik nooit tegen hoor? Ja wel, als je naar de Geleenstraat gaat in Den Haag (woonde ik vorig jaar vlakbij en ik zorgde dat ik er 's avonds niet doorheen liep), of bij de tippelzones in Arnhem. Ik zie dat gewoon als een beroepsgroep die seksueel gefrustreerde ventjes in toom houdt. Die kunnen beter een hoer bezoeken dan een vrouw aanranden.

Over die reclames: Er zit een knop op je tv. Dat ik me erger, betekent niet dat ik het voor die markt wil verbieden; Alleen maar lachwekkend dat mensen daadwerkelijk gaan bellen.

Ik heb best oog voor mensen die zondagsrust willen: Die kunnen ze prima in hun eigen woning hebben. Dat er in het centrum wel/niet winkels open zijn, is toch niet hun zaak?

Dat is wat ik irritant vind aan religieuzen: Ze willen iedereen hun levensstijl opleggen .
  donderdag 23 november 2006 @ 12:14:54 #146
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43815860
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:06 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Blijkbaar hebben we wel CristenUnie nodig die voor naastenliefde pleit. Bij andere partijen komt dat niet echt naar voren. Zeker niet met Wilders die het liefst een blank Nederland ziet en een duidelijk gefaald hard beleid van VVD-er Verdonk.

Overigens wie komt er in vredesnaam bij dat de CU de moslims over de kling willen hebben?? In 'dat oude achterhaalde boek' staat dat je je naasten en zelfs je vijanden (als men ze zo wil betitelen maar daar ben ik het niet mee eens) lief moet hebben. Normen en waarden die iedereen zo belangrijk vindt kunnen ook ontleend worden aan 'dat oude achterhaalde boek'. Denk maar aan de 10 geboden. Die kunnen duidelijk als richtlijn (dus niet als leefregel) worden genomen. Dat sommige mensen dan het Goddelijke eruit willen halen prima, maar dan blijven er nog ruim 7 over die niet over Godheid maar over naastenliefde gaat.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43816001
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:09 schreef Jarno het volgende:

Alleen vind ik een ideologie toch net iets tastbaarder dan een geloof.
Denk dat er ook hele vage zweverige ideologieën zijn en hele concrete religies. .
Steeds vaker loopt het ook door elkaar heen, dus waar leg je de scheidslijn?

Lijkt me dat niet het etiketje op iemands overtuiging het criterium moet zijn, maar meer ehm... of het niet tegen onze (straf)wetten ingaat, niet tegen de grondwet etc.
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:09 schreef speknek het volgende:

Dogmatisme is sowieso slecht. Het geloof leent zich er alleen beter voor.
Items die voortkomen uit een religie, zoals de zondagsrust, zouden door een partij ook met niet-religieuze argumenten verdedigd moeten kunnen worden. Anders maakt het in een niet-religieus parlement/samenleving in de praktijk toch weinig kans van slagen. Dus ik zie het probleem eigenlijk niet zo.

Om voor zondagsrust, voor gezinnen, tegen stortvloed aan porno en (soft)drugs te zijn, etc etc, hoef je helemaal niet religieus te zijn namelijk.
  donderdag 23 november 2006 @ 12:21:16 #148
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43816003
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:13 schreef cultheld het volgende:

[..]

Prostituees en junks kom ik nooit tegen hoor? Ja wel, als je naar de Geleenstraat gaat in Den Haag (woonde ik vorig jaar vlakbij en ik zorgde dat ik er 's avonds niet doorheen liep), of bij de tippelzones in Arnhem. Ik zie dat gewoon als een beroepsgroep die seksueel gefrustreerde ventjes in toom houdt. Die kunnen beter een hoer bezoeken dan een vrouw aanranden. [/qoute]
Dat was hypotetisch over wat er zou kunnen gebeuren
[qoute]
Over die reclames: Er zit een knop op je tv. Dat ik me erger, betekent niet dat ik het voor die markt wil verbieden; Alleen maar lachwekkend dat mensen daadwerkelijk gaan bellen.
En wat nu als je met je kind van 8 op de bank naar een film zit te kijken die door de commercie zo laat wordt uitgezonden? Voordat je dat ding uberhaupt uit hebt hoor je al gehijg en gepuf.
quote:
Ik heb best oog voor mensen die zondagsrust willen: Die kunnen ze prima in hun eigen woning hebben. Dat er in het centrum wel/niet winkels open zijn, is toch niet hun zaak?
Ik hou mijn zondagspraktijken inderdaad ook binnenshuis
quote:
Dat is wat ik irritant vind aan religieuzen: Ze willen iedereen hun levensstijl opleggen .
CU wil niemand iets opleggen, de bijbelse normen en waarden kunnen wel mooi als richtlijn gebruikt worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Maikalo op 23-11-2006 12:21:52 (gruwelijke schrijffout) ]
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 23 november 2006 @ 12:22:33 #149
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_43816020
Ik zeg ook niet dat de Bijbel niets goeds heeft voortgebracht. Wie zegt trouwens dat we geen sociale partijen zouden hebben zónder de Bijbel? Mensen zijn van zichzelf ook sociale wezens die betrokken zijn bij elkaar. De SP hamert er meer op dat het socialer moet dan de Christen Unie. Bovendien vind ik de SP pas echt een partij die naastenliefde in de praktijk brengt. Zoals ik al meerdere keren gezegd heb, is de CU anti-homo (dat zijn dan zeker niet onze naasten) en verbieden ze ernstig zieke mensen die het leven moe zijn om er een einde aan te maken, omdat ze geloven dat hun God beslist over leven en dood. Dat getuigt m.i. niet echt van liefde voor je naaste. Of je moet hen al beschermen voor een straf van God in het hiernamaals, maar goed, dat is dus weer geloof en je moet nog maar zien of er wel een God is.

Dus: de SP pleit ook voor naastenliefde (al noemen ze dat niet zo), dus de CU hebben we niet nodig.

Ik vind het trouwens hypocriet dat de Christen-Unie geen probleem maakt van moslims. Moeten ze deze mensen niet bekeren tot het christendom?
Niet meer actief op Fok!
pi_43816030
quote:
Op donderdag 23 november 2006 12:21 schreef Maikalo het volgende:
Ik hou mijn zondagspraktijken inderdaad ook binnenshuis
Dus je gaat ook nooit naar de kuip op zondag.
Houd van een lijntje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')