abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 10:05:36 #101
8369 speknek
Another day another slay
pi_43812620
Overigens vind ik het prima als er een moslimpartij komt die de Sharia wil invoeren, ik hoef dat soort uitwassen niet te verbieden, van mij mag de CU ook gewoon blijven bestaan of deelnemen aan de regering. Ik ageer alleen tegen het blije karakter dat de CU mijns insziens onterecht wordt toebedeeld, en de hypocrisie waarmee de sharia wordt weggewuifd, en de CU wordt verwelkomd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  † In Memoriam † donderdag 23 november 2006 @ 10:06:49 #102
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_43812646
Met deze coalitie moet ik opschieten met kindjes maken, met CDA + CU in de regering krijg je straks een kinderbonus voor elk kind wat je door God's wil op de wereld laat brengen. Bovendien is een partij die tegen abortus, homo's en euthenasie is in de regering hebben best eng.
Carpe Libertatem
  donderdag 23 november 2006 @ 10:36:14 #103
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43813199
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:06 schreef Boze_Appel het volgende:
Met deze coalitie moet ik opschieten met kindjes maken, met CDA + CU in de regering krijg je straks een kinderbonus voor elk kind wat je door God's wil op de wereld laat brengen. Bovendien is een partij die tegen abortus, homo's en euthenasie is in de regering hebben best eng.
Bekijk de standpunten eens jongen:
Abortus is gewoon het vermoorden van een klein kind
Homo's niets op tegen, alleen praktiserend is ziek.
Euthenasie is ook het vermoorden van een mens, tenzij de desbetreffende persoon teveel te lijden heeft.

DAT zijn standpunten van de CU in een populairder jasje. Van die kinderbonus slaat natuurlijk kant nog wal.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
pi_43813302
We zullen wel een minister van Jeugdzaken krijgen nu, en er zal meer geld naar traditionele gezinnen gaan. Wanneer werkende ouders een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang krijgen, zal er eenzelfde bedrag gaan naar gezinnen waar moeder huisvrouw is. Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd. Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc). Ontmoedigen coffeeshops en xtc-gebruik.

Meer?
  donderdag 23 november 2006 @ 10:42:31 #105
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43813338
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:40 schreef DennisMoore het volgende:
We zullen wel een minister van Jeugdzaken krijgen nu, en er zal meer geld naar traditionele gezinnen gaan. Wanneer werkende ouders een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang krijgen, zal er eenzelfde bedrag gaan naar gezinnen waar moeder huisvrouw is. Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd. Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc).

Meer?
In deze coalitievorming is dat niet ondenkbaar nee.
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  donderdag 23 november 2006 @ 10:52:07 #106
71747 Woutervn
Born free. Taxed to death.
pi_43813596
quote:
Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd. Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc). Ontmoedigen coffeeshops en xtc-gebruik.

Meer?
Yay, kunnen we weer gewoon een lange lijdensweg afleggen naar de dood i.p.v. van een snelle, pijnloze, waardige dood.
I didn't fight my way to the top of the foodchain to be a vegetarian!!
pi_43814119
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:36 schreef Maikalo het volgende:

Homo's niets op tegen, alleen praktiserend is ziek.
Zegt wie?

Dwaas.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
  donderdag 23 november 2006 @ 11:15:16 #108
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_43814160
quote:
Op donderdag 23 november 2006 08:04 schreef Jarno het volgende:

[..]

Dit is ook mijn grote bezwaar. Leuke partij die absoluut in de oppositie hoort maar als dit soort stromingen gaan regeren moet je je toch zorgen gaan maken. Geloof en politiek hebben we al lang geleden uit elkaar getrokken in dit land, en met een reden.
Dat de ChristenUnie zou staan voor het invoeren van de theocratie is onjuist. Dat geloof en politiek uit elkaar getrokken zijn door andere stromingen (waaronder ook het CDA), is juist, maar niet het ideaal van de antirevolutionaire stroming waar de CU uit voortkomt. En het lijkt me juist een kenmerk van de antirevolutionaire stroming om theocratie te bestrijden. Dat is juist ook een uitgangspunt in de strijd om de vrijheid van onderwijs geweest.
pi_43814210
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:15 schreef vanthof het volgende:

[..]

Dat de ChristenUnie zou staan voor het invoeren van de theocratie is onjuist. Dat geloof en politiek uit elkaar getrokken zijn door andere stromingen (waaronder ook het CDA), is juist, maar niet het ideaal van de antirevolutionaire stroming waar de CU uit voortkomt. En het lijkt me juist een kenmerk van de antirevolutionaire stroming om theocratie te bestrijden. Dat is juist ook een uitgangspunt in de strijd om de vrijheid van onderwijs geweest.
Ik zie het CDA ook nog aardig opschuiven richting CU om maar te kunnen reageren. Wat krijgen we dan? Christelijke wetten en moties, voor een samenleving die allesbehalve Christelijk is.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:18:10 #110
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43814238
Het wordt inderdaad CDA/PvdA/CU. Een zeer werkbare coalitie, met een duidelijke conservatieve meerderheid. En het CDA kan lekker de rechts uit de hoek komen in het kabinet
Pugna Pro Patria
pi_43814240
quote:
Op donderdag 23 november 2006 10:36 schreef Maikalo het volgende:

[..]

Bekijk de standpunten eens jongen:
Abortus is gewoon het vermoorden van een klein kind
Abortus is zorgen dat een kind geen klote opvoeding / leven krijgt.
Houd van een lijntje.
pi_43814254
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:18 schreef Jurgen21 het volgende:
Het wordt inderdaad CDA/PvdA/CU. Een zeer werkbare coalitie, met een duidelijke conservatieve meerderheid. En het CDA kan lekker de rechts uit de hoek komen in het kabinet
Met als gevolg een nóg grotere SP bij de volgende verkiezingen en dan gegarandeerde regeringsdeelname.
pi_43814404
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zegt wie?

Dwaas.
Maikalo somt alleen de standpunten op van de christen unie, alleen in een alledaags jasje. Dus om Maikalo voor dwaas uit te maken lijkt me niet helemaal juist.
pi_43814434
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:18 schreef Jarno het volgende:

[..]

Met als gevolg een nóg grotere SP bij de volgende verkiezingen en dan gegarandeerde regeringsdeelname.
Dat is helemaal niet zeker. Nog vier jaar en een verkiezingscampagne en the wizard of Oss is aan het einde van zijn latijn.
Dat laat hij zichzelf niet gebeuren en dus zal de SP zonder Jan een minder groot en goed profiel hebben.
Ik denk dat de voor de SP, electoraal gezien, de top bereikt is.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43814436
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:25 schreef more het volgende:

[..]

Maikalo somt alleen de standpunten op van de christen unie, alleen in een alledaags jasje. Dus om Maikalo voor dwaas uit te maken lijkt me niet helemaal juist.
Dit zijn dus níet de standpunten van de CU. Ik heb Rouvoet nog nooit praktiserende homo's 'ziek' horen noemen? Populariseren van standpunten zorgt voor vertroebeling, ik ga af op hun programma (en dat vind ik al dubieus genoeg eigenlijk).
pi_43814450
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:27 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet zeker. Nog vier jaar en een verkiezingscampagne en the wizard of Oss is aan het einde van zijn latijn.
Dat laat hij zichzelf niet gebeuren en dus zal de SP zonder Jan een minder groot en goed profiel hebben.
Ik denk dat de voor de SP, electoraal gezien, de top bereikt is.
Gebaseerd op de aanname dat Marijnissen er de volgende keer niet meer bij is. Ik denk dat dat wel los zal lopen.
pi_43814475
Gatverdamme, dat wordt een behoudend sociaal-economisch beleid gelardeerd met conservatieve morele opvattingen. De nachtmerrie van elke liberaal.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_43814506
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:28 schreef Aurelianus het volgende:
Gatverdamme, dat wordt een behoudend sociaal-economisch beleid gelardeerd met conservatieve morele opvattingen. De nachtmerrie van elke liberaal.
Als ik liberaal zou zijn zou ik er ook niet écht vrolijk van worden nee. .
  donderdag 23 november 2006 @ 11:30:52 #119
117864 vanthof
www.genoegisgenoeg.net
pi_43814538
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:17 schreef Jarno het volgende:

[..]

Ik zie het CDA ook nog aardig opschuiven richting CU om maar te kunnen reageren. Wat krijgen we dan? Christelijke wetten en moties, voor een samenleving die allesbehalve Christelijk is.
Veel mensen kwamen bij het invullen stemkompas uit bij de standpunten van de CU. Alleen vanwege het enge christelijke imago stemden ze er niet op. Het is dus niet zo dat de standpunten zo excentrisch zijn als voortdurend wordt gesuggereerd.

Prik vervolgens eens door het imago heen en kijk naar de wortels en ideologische fundering van antirevolutionaire (christelijke) politiek.
pi_43814576
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:30 schreef vanthof het volgende:

kijk naar de wortels en ideologische fundering van antirevolutionaire (christelijke) politiek.
Licht dit eens toe als je wilt?
pi_43814679
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:27 schreef Jarno het volgende:

[..]

Gebaseerd op de aanname dat Marijnissen er de volgende keer niet meer bij is. Ik denk dat dat wel los zal lopen.
Ik hoop het voor hem, maar ik neem inderdaad de halve waarheden over zijn gezondheidsproblemen mee in mijn gedachte-experiment.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_43814699
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:30 schreef vanthof het volgende:

[..]

Veel mensen kwamen bij het invullen stemkompas uit bij de standpunten van de CU. Alleen vanwege het enge christelijke imago stemden ze er niet op. Het is dus niet zo dat de standpunten zo excentrisch zijn als voortdurend wordt gesuggereerd.

Prik vervolgens eens door het imago heen en kijk naar de wortels en ideologische fundering van antirevolutionaire (christelijke) politiek.
Moet je eens naar de wortels van de SP kijken, b.v. de oprichter van die partij Daan Monjé.
  donderdag 23 november 2006 @ 11:46:16 #123
124172 Maikalo
Feyenoord 1908
pi_43814981
quote:
Op donderdag 23 november 2006 11:13 schreef Jarno het volgende:

[..]

Zegt wie?

Dwaas.
Dat zeg ik
"Ja."
"Wat ja?"
"Ja toch!!"
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 23 november 2006 @ 11:47:56 #124
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_43815029
quote:
We zullen wel een minister van Jeugdzaken krijgen nu,
daar waren vrijwel alle partijen voor.
quote:
en er zal meer geld naar traditionele gezinnen gaan. Wanneer werkende ouders een tegemoetkoming in de kosten voor kinderopvang krijgen, zal er eenzelfde bedrag gaan naar gezinnen waar moeder huisvrouw is.
zeker!
quote:
Ambtenaren zullen niet gedwongen worden om huwelijk tussen homo's te voltrekken. Abortus- en euthanasiewetgeving zal niet versoepeld worden. Regels mbt abortus en euthanasie zullen strikter worden gecontroleerd.
ja mag de PvdA alles wat onder Paars bevochte is met hand en tand verdedigen. Maar ook lekker dat het CDA dan de bezuinigingen van de afgelopen jaren op het gebied van pijn bestrijding dan zelf ook weer kan gaan terugdraaien lekker beleid.
quote:
Meer geld naar alternatieven voor euthanasie (pijnbestrijding etc). Ontmoedigen coffeeshops en xtc-gebruik.

Meer?
bordeel wet zal worden aangepast; weigeren mag!
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  donderdag 23 november 2006 @ 11:55:50 #125
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_43815258
Ik heb nu al spijt van mijn stem op het CDA, heb dus echt geen zin in een CDA/PVDA-regering maar er zit weinig anders op vrees ik.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')