Als ik zie welk een enthousiasme de stichting uistraalt, kunnen wij natuurlijk niet achterblijven !quote:Beste mensen,
Graag informeer ik jullie over de doelstelling van de stichting Fibrosekinderen Op Kamp, kortom stichting FOK. Geweldig dat jullie je in gaan zetten voor onze stichting, zodat we weer veel mensen met Cystic Fibrosis blij kunnen maken!
Wat is Cystic Fibrosis?
Cystic Fibrosis is een ongeneeslijke, aangeboren aandoening, die bij één op de 3600 baby’s voorkomt. Jaarlijks worden er ongeveer 50 baby’s met Cystic Fibrosis geboren. Patiënten maken te taai slijm in hun hele lichaam, wat voornamelijk problemen geeft in de luchtwegen, de darmen, alvleesklier en lever. Ze kampen met klachten die steeds ernstiger worden en overlijden vrijwel zonder uitzondering op jonge leeftijd. De gemiddelde levensverwachting van een Cystic Fibrosis patiënt bedraagt 30 jaar. Dankzij intensieve medische zorg is de kwaliteit van leven van de Cystic Fibrosis patiënt tegenwoordig gelukkig veel beter dan in het verleden.
Cystic Fibrosis is een erfelijke ziekte. In Nederland is één op de dertig personen (ofwel een half miljoen mensen) drager van de erfelijke eigenschap die CF bepaald, het CF-gen.
Alléén wanneer beide ouders drager zijn van het gen, bestaat de kans dat hun kind de ziekte heeft. Die kans bedraagt 25 procent.
In de afgelopen 30 jaar organiseerde de stichting FOK vakantiekampen voor kinderen met CF, ook als er intensieve medische zorg nodig was. Daardoor hadden de CF-ers onderling plezier en konden ze ervaringen en verdriet delen. Tevens waren de ouders eens een week ‘vrij’ van de intensieve zorg.
Helaas is er echter nieuw medisch inzicht gekomen waardoor kinderen (maar ook oudere patiënten) in de toekomst van elkaar afgezonderd moeten worden. Dit houdt in dat kampen, maar ook andere gelegenheden waarbij veel CF patiënten bij elkaar komen, niet meer gehouden kunnen worden. Dat is voor heel veel patiënten echt een ramp, ze hadden veel aan het lotgenoten contact.
Omdat de ervaring van de kampen zo positief was heeft het bestuur van de stichting FOK besloten om door te gaan met het organiseren van activiteiten voor CF-ers.
We zijn bezig met twee verschillende projecten:
1. Verschaffen van toegang tot internet(primair in – kinder – ziekenhuizen) en daarmee onderlinge contacten mogelijk maken
2. Het organiseren van uitjes voor kinderen met broertjes of zusjes, vrienden en/of andere gezinsleden.
Hier volgt een korte toelichting op deze projecten:
Ad 1 :
Het verstrekken van apparatuur om middels tekst maar mogelijk ook met geluid en beeld met elkaar in contact te kunnen komen. Hoe dit precies vorm zal krijgen is nog niet duidelijk, maar gedacht kan worden aan het verstrekken van:
o hardware (PC’s en webcams),
o software (om met elkaar te kunnen spreken en elkaar te kunnen zien binnen een ‘veilige’ groep)
o zg. ‘breedband’ verbindingen.
Ad 2 :
We organiseren uitjes voor kinderen en jongeren met de juiste zorg. Dit met de hulp van een bestand van vrijwilligers, waarvan de meesten ervaren CF begeleiders.
Dit jaar hebben er acht uitjes plaatsgevonden. Tevens hebben we een kinderziekenhuis van laptops kunnen voorzien, waardoor de kinderen vanuit hun bed contact kunnen hebben met lotgenoten.
We zijn nu één jaar bezig met onze nieuwe projecten. Het is heel iets anders dan het organiseren van kampen, maar we zijn ervan overtuigd ook op deze manier veel mensen met CF blij te maken!
Heel, heel hartelijk bedankt voor jullie aktie.
Ontzettend veel succes en plezier!
Met vriendelijke groeten namens de stichting FOK,
Willeke Rasenberg
voorzitter
quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:46 schreef SCH het volgende:
Ik organiseer volgende week op mijn werk een boekenmarkt, doen we wel vaker - met boeken die we van uitgeverijen en zo gekregen hebben - meestal gaat het geld richting een aardbeving of tsunami maar dit keer dus naar Fok voor Fok!
quote:Op dinsdag 21 november 2006 19:47 schreef ElisaB het volgende:
Updateupdate
update
De notulen
Buzzer is wegens omstandigheden even druk elders, dus neem ik tijdelijk even de rol van contactpersoon waar. En zo heb ik net de Stichting gebeld. Ik heb verteld wat de stand van zaken is en dat we er zelf ook enigszins door verrast zijn![]()
De mensen mensen van de Stichting waren / zijn blij verrast en ik heb beloofd aan jullie allemaal nu alvast de dank voor het geweldige initiatief over te brengen. Nou, bij deze dus: toppie, toppie, toppie
Ik heb de vraag voorgelegd wat we voor ze kunnen gaan betekenen. Wát hebben ze nou eigenlijk concreet precies nodig om ervoor te zorgen dat de kinderen met CF het af en toe gewoon een beetje leuker hebben. Willen ze laptops, willen ze webcams, moeten ze een kilometer netwerkkabel hebben, etc.
Morgenavond heeft de stichting vergadering en dan zal de contactpersoon het bij de betrokkenen in de groep gooien. En na morgen kunnen we dus hopelijk spijkers met koppen slaan.
En dat vind ik leuk
Owja, dan ga ik nu de stand van de bank- en girorekening weer eens even checken! Laterzzzzz
Zo is het goed. Toch?!quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:12 schreef Xilantof het volgende:
Maak er wel even deel 4 van!
Gezien het vorige topic deel 3 was
Precies!quote:
Hij klopt weer helemaal!quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:19 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Zo is het goed. Toch?!
In de war zijn is goed
tnx voor de reminder! (kan men daar niet een script ofzo voor maken?quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:46 schreef Rewimo het volgende:
En weer allemaal het linkje in je profiel aanpassen hè![]()
Als blijkt dat ze cams nodig hebben, dan zeker wel denk ikquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:08 schreef JaJoah het volgende:
Even een vraagje:
ik heb hier nog een Logitech Sphere webcam over ... (ooit een 2e exemplaar van iemand overgenomen)
[afbeelding]
is het mogelijk deze ook tav de stichting te doen toekomen
Ja, goed idee!quote:Op dinsdag 21 november 2006 21:24 schreef kanovinnie het volgende:
zet de actie van sch er ook even tussen!
idd geweldig!quote:Op dinsdag 21 november 2006 23:47 schreef ElisaB het volgende:
Fok! voor FOK crew veiling
En dat we daar dus allemaal even moeten kijken; het is geweldig (vind ik)
Uit het vorige topic maar alsnog:quote:Op dinsdag 21 november 2006 16:46 schreef SCH het volgende:
Ik organiseer volgende week op mijn werk een boekenmarkt, doen we wel vaker - met boeken die we van uitgeverijen en zo gekregen hebben - meestal gaat het geld richting een aardbeving of tsunami maar dit keer dus naar Fok voor Fok!
Daar zijn we denk ik al overheen. Of dicht in de buurt.quote:Op woensdag 22 november 2006 07:52 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk dat we de 3500 zeker gaan halen als het zo doorgaat
Zeer zeker zo goed als nieuw en helemaal compleetquote:Op dinsdag 21 november 2006 21:09 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Als blijkt dat ze cams nodig hebben, dan zeker wel denk ikZeker als ie zgsn is en nog helemaal compleet
ik blijf voorzichtigquote:Op woensdag 22 november 2006 09:16 schreef wdn het volgende:
[..]
Daar zijn we denk ik al overheen. Of dicht in de buurt.
DAMN! ik wil ook storten!! * gateway geld gaat zoeken!quote:Op dinsdag 21 november 2006 20:51 schreef ElisaB het volgende:
En daar ben ik weer
Bank 1.620,64
Giro 1.099,23
Anders 94,00
Totaal 2.813,87
Wegaan
goe-oed
Shit... hoe kan ik jou nou vergetenquote:Op woensdag 22 november 2006 01:53 schreef MeneerMuis het volgende:
Dit is tevens een TVP.
Mijn actie gaat ook nog gewoon door. Een week voor het einde van de actie geef ik voor elke user/persoon die geld heeft bijgedragen nog extra ¤0.10.
Op dit moment al ruim ¤10/¤15 denk ik![]()
Ik zou er maar niet zo zeker van zijnquote:Op woensdag 22 november 2006 08:23 schreef Troel het volgende:
Ik vind het echt super gaan!
Jammer dat je niet op Elisa B en buzzer kan bieden, want die zouden veel geld waard zijn!
Misschien wil ze je voor een meerprijsje wel afzetten op de wallenquote:Op woensdag 22 november 2006 11:47 schreef wdn het volgende:
SHE ziet er goed uit edoch die harstochtelijke kus en nacht die ik dan niet krijg drukt de prijs enigszinds
Nee merci.quote:Op woensdag 22 november 2006 12:07 schreef Faithz het volgende:
[..]
Misschien wil ze je voor een meerprijsje wel afzetten op de wallen![]()
![]()
Ik doe even de Jip & Janneke-versie, want het fijne weet ik er niet van. Maar het heeft te maken met een bacterie, die in sommige gevallen voor CF patienten erg gevaarlijk kan zijn. En dat gevaar wordt onacceptabel veel groter als ze onder elkaar zijn. En dus moeten ze letterlijk en altijd bij elkaar uit de buurt blijven. De enige manier om dus nog (veilig) contact te hebben met elkaar is bijvoorbeeld per telefoon of per internet.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:24 schreef Faithz het volgende:
Even een vraagje: waarom mogen lotgenoten niet meer bij elkaar komen? Waarom moeten ze worden afgezonderd? Taaislijmziekte valt toch niet veel aan te veranderen?
Nou ja, meer dan de jip en janneke versie zou ik toch niet onthouden hebbenquote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik doe even de Jip & Janneke-versie, want het fijne weet ik er niet van. Maar het heeft te maken met een bacterie, die in sommige gevallen voor CF patienten erg gevaarlijk kan zijn. En dat gevaar wordt onacceptabel veel groter als ze onder elkaar zijn. En dus moeten ze letterlijk en altijd bij elkaar uit de buurt blijven. De enige manier om dus nog (veilig) contact te hebben met elkaar is bijvoorbeeld per telefoon of per internet.
That makes two of usquote:Op woensdag 22 november 2006 12:21 schreef Faithz het volgende:
Nou ja, meer dan de jip en janneke versie zou ik toch niet onthouden hebben![]()
Dank!
Maar je mag altijd een kopje thee komen drinken hoorquote:Op woensdag 22 november 2006 11:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet zo zeker van zijn
De organisatie is van deelname uitgesloten. Iets met belangenverstrengeling en zo. Jammer hoor
(Oftewel: ik ben een te grote schijterd en had het lef niet om mee te doen. Ik heb bewondering en respect voor de 9 mods + 1 FA die zich hebben aangemeld. Ik vind het écht heel erg stoer. Maar ik ben er dus te verlegen voor. En zo. Ik sus mijn geweten met de gedachte dat er ook iemand standby moet staan om de veilinggelden te innen)
Joe bent lievquote:Op woensdag 22 november 2006 14:11 schreef Troel het volgende:
Maar je mag altijd een kopje thee komen drinken hoor
Moet je anders doen.. wat zou je ervoor neertellen als ze bij jou een kopje thee zou komen drinkenquote:Op woensdag 22 november 2006 14:11 schreef Troel het volgende:
[..]
Maar je mag altijd een kopje thee komen drinken hoor
Daarom schreef ik ook: Op dit moment al ruim ¤10/¤15, het was laat vannacht en had geen zin om alle personen te tellenquote:Op woensdag 22 november 2006 11:03 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Shit... hoe kan ik jou nou vergetenJe staat erbij (derde post)!
En met ¤ 10 - ¤ 15 ga je het waarschijnlijk niet redden
Dat vind ik wel vreemd daar fok altijd wel iets organiseerd voor de patientjes. Zo heb ik verleden jaar hun diner gelopen voordat ze met hun vriendjes en vriendinnetjes naar de Lion King gingen. Of zijn deze in een ander stadium??quote:Op woensdag 22 november 2006 12:14 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik doe even de Jip & Janneke-versie, want het fijne weet ik er niet van. Maar het heeft te maken met een bacterie, die in sommige gevallen voor CF patienten erg gevaarlijk kan zijn. En dat gevaar wordt onacceptabel veel groter als ze onder elkaar zijn. En dus moeten ze letterlijk en altijd bij elkaar uit de buurt blijven. De enige manier om dus nog (veilig) contact te hebben met elkaar is bijvoorbeeld per telefoon of per internet.
Zou kunnen, maar ik doe het toch niet. Beter maar safe than sorry; naar beneden moeten bijstellen is hassikke demotiverend!quote:Op woensdag 22 november 2006 20:31 schreef wdn het volgende:
ElisaB: sponsorloop = 10 x (82,5 - 13) = 695 euro.
Je kunt onder het totaal dus net zo goed 695 euro als prognose sponsorloop plaatsen en daaronder een virtueel eindtotaal
Er is absoluut geen minimum. Je mag storten wat je wilt en elke euro is welkomquote:Op donderdag 23 november 2006 18:44 schreef XcUZ_Me het volgende:
Is er nog een bepaald minimumbedrag, of kan je storten wat je maar wil.
Ok!quote:Op donderdag 23 november 2006 18:54 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Er is absoluut geen minimum. Je mag storten wat je wilt en elke euro is welkom
En nu de nieuwe stand!quote:
ik denk het wel, zeker met dat wat de veiling en de hardloopactie op gaan brengen..quote:
quote:Op donderdag 23 november 2006 21:44 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nu nog even iemand zoeken die het eindbedrag wilt verdubbelen
Werkt iemand hier bij de Postcodeloterij? If so, valt er misschien wel wat te regelenquote:Op donderdag 23 november 2006 21:44 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
zou wel vet zijn als Danny dat zou doen........ toch?quote:Op donderdag 23 november 2006 21:44 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
En na deze opmerking staat dit topic bij Danny in de auto-ignore.quote:Op donderdag 23 november 2006 23:11 schreef gateway het volgende:
[..]
zou wel vet zijn als Danny dat zou doen........ toch?
ik zei alleen maar dat het wel vet (of mooi) zou zijn ALS ie dat deej..... verder niet... (en natuurlijk bedoel ik niet Danny als persoon, maar meer als eigenaar van FOK! )quote:Op vrijdag 24 november 2006 08:21 schreef Semisane het volgende:
[..]
En na deze opmerking staat dit topic bij Danny in de auto-ignore.![]()
quote:
Is dit duidelijker?quote:FOK TOEKOMST?!?!
Helaas zullen de FOK kampen ná 2005 niet meer gehouden kunnen worden. Dit vanwege nieuw medisch inzicht. Het risico van zogenaamde kruisbesmetting wordt te groot geacht. Dit risico is op zich al jaren bekend maar werd gezien als ‘aanvaardbaar’ risico.
Het betreft een besmetting met een bepaalde bacterie die Pseudomonas Aeruginosa heet.
Mocht u daar meer over willen weten: Op de site van de NCFS vindt u meer info: www.ncfs.nl .
Het trieste maar noodzakelijke besluit van het bestuur om ná 2005 geen vakantiekampen voor kinderen en jongvolwassenen te organiseren lijkt ook het einde van de stichting FOK te betekenen.
Toch is dat niet het geval.
Als bestuur zijn we van mening dat we ons ook in de toekomst moeten blijven inzetten voor kinderen en jongvolwassenen met deze ernstige aandoening.
* Als er iets heel duidelijk is geworden als ervaring uit de meer dan 30 jaar vakantiekampen is het wel dat het ‘lotgenoten’ contact heel erg belangrijk is voor deze groep.
* Daarbij bleek ook het belang voor de ouders groot te zijn. Het is erg prettig om eens een tijdje geen (medische) zorg te hebben voor de kinderen met CF.
Voor de toekomst zullen wij ons dan ook (blijven) richten op deze twee doelen die overigens zeer nauw aansluiten bij de oorspronkelijke doelstelling:
De stichting heeft ten doel het organiseren van vakantie en andere aktiviteiten voor personen die lijden aan de ziekte Cystic Fibrosis en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.
We denken deze doelstelling te kunnen bereiken door twee verschillende projecten:
1. Verschaffen van toegang tot internet en daarmee onderlinge contacten mogelijk maken
2. Het organiseren van uitjes door ‘ex-leiding’ voor kinderen met broertjes of zusjes, vrienden en/of andere gezinsleden.
Deze ideeën zullen nog verder verfijnd moeten worden maar als we dit kunnen realiseren verwachten we bij te kunnen dragen aan een beter leven van deze doelgroep. Mochten jullie nog verdere informatie wensen dan zijn we graag bereid om een en ander verder toe te lichten.
We zijn te bereiken via info@stichtingfok.nl
Het gaat om internetplekken in ziekenhuizen. Dus apparatuur en internetaansluitingen in ziekenhuizen, zodat de kinderen vanuit het ziekenhuis contact met thuis, school en lotgenootjes kunnen houden.quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:50 schreef SCH het volgende:
Op zich wel maar ik vind het wat vaag. NIet om lullig te doen hoor maar als ik hier vragen krijg waaorm het juist voor dit doel is, wil ik een antwoord hebben
Op zich kunnen mensen met Fibrose toch wel een laptop of computer bekostigen? De meesten zullen dat toch wel hebben?
Wellicht dat ik hier wat licht in kan brengen...quote:Op vrijdag 24 november 2006 15:50 schreef SCH het volgende:
Op zich wel maar ik vind het wat vaag. NIet om lullig te doen hoor maar als ik hier vragen krijg waaorm het juist voor dit doel is, wil ik een antwoord hebben
Op zich kunnen mensen met Fibrose toch wel een laptop of computer bekostigen? De meesten zullen dat toch wel hebben?
quote:Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef SCH het volgende:
Geweldig Elisa, hier kan ik absoluut wat mee, heel veel zelfs.
Woei, dat was dus maar weer op het randjequote:Hier compenseer je het waarschuwen van mijn buren in andere topics weer mee
tis nu al later, en nog niets. dus en en en? (altijd nieuwsgierig)quote:
tnx voor je reactie! Fijn om van iemand met CF eens het verhaal te horen, over hoe belangrijk (en leuk) die kampen waren en internetcontact is.quote:Op zaterdag 25 november 2006 03:13 schreef MisterFloppy het volgende:
Beste FOKers,
Ik heb zelf CF en wil iedereen echt enorm bedanken voor jullie steun. Ik ben in totaal 8 jaar meegeweest op de FOK Kampen, die helaas niet meer door mogen gaan door de te grote kans op kruisbesmetting. Nu was het laatste kamp voor mij zowieso het laatste kamp, omdat ik te oud was om nog een keer mee te mogen gaan, maar dat maak het voor mij niet minder erg dat de kampen niet meer door gaan. lotgenotencontact (een dom woord, voor een leuk iets) is voor mij namelijk erg belangrijk geweest, en voor ik met het kamp meeging had ik nog nooit iemand anders met CF ontmoet. Ik heb er als kind enorm veel aan gehad om met leeftijdsgenoten te praten over wat ik had. Ik voelde me echte begrepen en heb veel dingen gezien en gehoord die me later echt zeer positief beinvloed hebben. Omdat CF zoveel verschillende verschijnselen heeft, leer je door met anderen te praten je eigen ziekte kennen en heb ik er ook vooral geleerd om het te accepteren. Ik heb er vrienden bijgekregen met en zonder CF en het is erg belangrijk dat er voor kinderen met CF de mogelijkheid blijft om een leuke manier contact te leggen met lotgenoten . Ervoor zorgen dat kinderen in het ziekenhuis toegang hebben tot internet op hun kamer is dan ook echt iets wat ontzettend belangrijk is als je veel tijd in t ziekenhuis doorbrengt!
Op dit moment ligt mijn beste vriendin met een fikse longonsteking (dit komt door CF) in het AMC. Ze snakt naar een computer met internet toegang. want haar weblog is al een tijdje verwaasloosd.
Nogmaals enorm bedankt voor jullie donaties en als jullie nog vragen hebben over CF stel ze gerust.
Bowe
ik ook gekeken, gelezen en gereageerdquote:Op zaterdag 25 november 2006 09:00 schreef Brighteyes het volgende:
MisterFloppy, bedankt voor je reactie!
Het is heel 'fijn' om eens van iemand die zelf CF heeft te horen hoe belangrijk dat contact is.
Fijn tussen aanhalingstekens omdat er natuurlijk niks fijns is aan CF.
Even op die blog kijken.
Maar wel een stuk laterquote:
Paypal & contantquote:Op zaterdag 25 november 2006 12:11 schreef Svensational het volgende:
Hoe kom je aan dat 'anders' eigenlijk?
Grmbl!!quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:43 schreef ElisaB het volgende:GROOT NIEUWS
GROOT NIEUWS
Ik ben wakkerwat ben ik weer grappig vandaag.
Owkee, ff serieus nu.... Ik heb net drie kwartier aan de telefoon gezeten met Fred van Fok. En nu is het me helemaal duidelijkIk ga even eten en wat zaterdag-middag-hallo-gezin-dingetjes doen en overleggen met Buzzer. En dan zal ik strakjes verslag uitbrengen.
Weet ik de spanning op te voeren, of weet ik de spanning op te voeren
Lijkt mij nou ook; lekker concreet, een heel mooi begin en een heel mooi gebaarquote:Op zaterdag 25 november 2006 14:36 schreef Brighteyes het volgende:
Lijkt mij een prachtig uitgangspunt!![]()
Ik vind het een heel mooi streven!quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:34 schreef ElisaB het volgende:
Het is als volgt (in mijn eigen woorden):
[knip]
Ik weet ook niet om welke ziekenhuizen het gaatquote:Op zaterdag 25 november 2006 16:12 schreef Troel het volgende:
ElisaB, ik weet niet om welke ziekenhuizen het gaat, maar ik weet dat het ziekenhuis in Enschede al wel internet heeft. Mocht de stichting willen weten hoe het daar gesteld staat met de internetaansluitingen en dergelijke, laat ze dan even een berichtje sturen, ik heb iemand thuis zitten die weet wat daar allemaal aanwezig is en dergelijke.
Beetje afhankelijk van de specs, maar daar het vn bedoeld is voor i-net (mail, msn) hoeft het niet al te gek te zijn imhoquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:20 schreef SCH het volgende:
Mooi concreet - zes laptops - geen tweedehands lijkt me, maar gewoon goeie. Daar kan toch een begrotinkje van gemaakt worden - wat moet een lappie kosten tegenwoordig?
Niet al te gek (beter 4 voor dezelfde prijs dan 3), maar ook niet weer te beperkt (dat die dingen volgend jaar niet meer mee kunnen, en stichting FOK ook de begunstigde voor de kerstaktie 2007 moet zijn voor nieuwere laptops)quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Beetje afhankelijk van de specs, maar daar het vn bedoeld is voor i-net (mail, msn) hoeft het niet al te gek te zijn imho
Gemiddeld zo'n ¤ 1200 per!quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:20 schreef SCH het volgende:
Mooi concreet - zes laptops - geen tweedehands lijkt me, maar gewoon goeie. Daar kan toch een begrotinkje van gemaakt worden - wat moet een lappie kosten tegenwoordig?
Ik heb er zelf pas eentje gekocht voor ¤ 799 ex btw, en die zou al prima voldoen volgens mijquote:Op zaterdag 25 november 2006 19:30 schreef frederik het volgende:
Niet al te gek (beter 4 voor dezelfde prijs dan 3), maar ook niet weer te beperkt (dat die dingen volgend jaar niet meer mee kunnen, en stichting FOK ook de begunstigde voor de kerstaktie 2007 moet zijn voor nieuwere laptops)
FOK! voor Fok... de kerstactie gaat als een speer (deel 4)quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:32 schreef SCH het volgende:
Streefbedrag 8000 euro dus
Hoeveel zitten we nu ongeveer?
Ik zeg ook gemiddeld! Voor internet heb je niet zo'n goede laptop nodig dus misschien voldoet ¤ 800/900 dan ook wel...quote:
Hou er wel rekening mee dat de gemiddelde thuisgebruiker niet alle software licenties legaal heeft.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:31 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik heb er zelf pas eentje gekocht voor ¤ 799 ex btw, en die zou al prima voldoen volgens mij
Jammer dat je niet meedoet.. Stiekem ben je volgens mij helemaal niet te verlegen.quote:Op woensdag 22 november 2006 11:08 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik zou er maar niet zo zeker van zijn
De organisatie is van deelname uitgesloten. Iets met belangenverstrengeling en zo. Jammer hoor
(Oftewel: ik ben een te grote schijterd en had het lef niet om mee te doen. Ik heb bewondering en respect voor de 9 mods + 1 FA die zich hebben aangemeld. Ik vind het écht heel erg stoer. Maar ik ben er dus te verlegen voor. En zo. Ik sus mijn geweten met de gedachte dat er ook iemand standby moet staan om de veilinggelden te innen)
Je staat in de wachtrij. Het is even wachten tot er een FA wakker wordt.quote:Op zondag 26 november 2006 12:43 schreef Geartsjuh het volgende:
Mag ik ook zo'n Fok! voor fok-tagje achter mijn naam?We moeten de boel wel een beetje promoten natuurlijk
.
Tot en met gisteren waren het er 145quote:Op zondag 26 november 2006 13:45 schreef TeleluvR het volgende:
Enig idee hoeveel mensen in totaal hebben bijgedragen voor het totaalbedrag tot nu toe?
Dan wordt er gemiddeld 20 euro gestort, best gul...quote:Op zondag 26 november 2006 13:55 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Tot en met gisteren waren het er 145
Het is jammer dat je het zo ziet, want dat hoeft namelijk niet. Het feit dat het gemiddelde zo hoog is, zegt niet zo heel veel. Het zegt - kan ik je uit betrouwbare bron melden - voornamelijk dat er een klein aantal erg hoge stortingen bij zit. Maar er zijn heel veel meer kleine bedragen gestort.quote:Op zondag 26 november 2006 13:57 schreef TeleluvR het volgende:
Dan wordt er gemiddeld 20 euro gestort, best gul...
Kom ik daar straks aan met een flutbedrag...![]()
Psiesquote:Op zondag 26 november 2006 14:01 schreef TeleluvR het volgende:
Daar heb je ook wel weer gelijk in...
Toppiequote:Er komt in ieder geval nog wat die kant op...
Hoi Fred!quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:17 schreef fredfok het volgende:
hallo FOK!-users,
Wat ongelooflijk goed dat FOK! en de users ons, de stichting FOK(Fibrosekinderen Op Kamp) willen helpen bij het realiseren van de doelstelling om kinderen die de pech hebben om in het ziekenhuis te belanden aan internet te helpen.![]()
Het is in de laatste jaren extra belangrijk omdat ze, vanwege het onderlinge besmettingsgevaar, ook nog alleen op een kamer moeten verblijven en niet hun CF vrienden mogen ontmoeten.![]()
Omdat het nog lang zal duren vóór we overal 'vaste of draadloze DSL' internet kunnen realiseren willen we zorgen voor 'ultra mobiele' UMTS of GPRS verbindingen, daarmee kunnen we op heel korte termijn een aantel mensen helpen. (als er iemand is die ons aan een contact kan helpen bij een van de providers hou ik me aanbevolen, we zoeken een voordelig abonnement)
Nogmaals alvast bedankt voor jullie hulp! Hartstikke leuk.
groeten Fred.
![]()
Morgen heb ik inzicht in mijn financien en dan zal ik mijn bijdrage storten zoals beloofd. Ik doe het in 2 stappen. 1x van mezelf, 1x voor de 100km loop.quote:Op zondag 26 november 2006 21:31 schreef ElisaB het volgende:
Heel spannend pussy
Ik heb geen mutaties te melden (maar dat is op zich niet vreemd voor de zondag). Morgen weer een update
Welkom!quote:Op zaterdag 25 november 2006 22:17 schreef fredfok het volgende:
hallo FOK!-users,
Wat ongelooflijk goed dat FOK! en de users ons, de stichting FOK(Fibrosekinderen Op Kamp) willen helpen bij het realiseren van de doelstelling om kinderen die de pech hebben om in het ziekenhuis te belanden aan internet te helpen.![]()
Het is in de laatste jaren extra belangrijk omdat ze, vanwege het onderlinge besmettingsgevaar, ook nog alleen op een kamer moeten verblijven en niet hun CF vrienden mogen ontmoeten.![]()
Omdat het nog lang zal duren vóór we overal 'vaste of draadloze DSL' internet kunnen realiseren willen we zorgen voor 'ultra mobiele' UMTS of GPRS verbindingen, daarmee kunnen we op heel korte termijn een aantel mensen helpen. (als er iemand is die ons aan een contact kan helpen bij een van de providers hou ik me aanbevolen, we zoeken een voordelig abonnement)
Nogmaals alvast bedankt voor jullie hulp! Hartstikke leuk.
groeten Fred.
![]()
wat was er dan als ik vragen mag?quote:Op maandag 27 november 2006 07:27 schreef buzzer het volgende:
Goedemorgen
Na een hele drukke week, met o.a. een ziekenhuisopname voor mijn jongste dochter (niets ernstigs maar wel heel noodzakelijk)
neurologisch en slaaponderzoek en daar ben je twee daen zoet meequote:Op maandag 27 november 2006 08:40 schreef Erik_84 het volgende:
[..]
wat was er dan als ik vragen mag?
Vanwege die prijzen is het dus ideaal als je ergens wat oudere modellen kunt krijgen. 12x met een 2ghz CPU of 6x met een 3ghz CPU dan zou ik voor de 2gh CPU kiezen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:31 schreef ElisaB het volgende:
Ik heb er zelf pas eentje gekocht voor ¤ 799 ex btw, en die zou al prima voldoen volgens mij
duidelijkquote:Op maandag 27 november 2006 09:14 schreef buzzer het volgende:
[..]
neurologisch en slaaponderzoek en daar ben je twee daen zoet mee
quote:Op maandag 27 november 2006 10:14 schreef FOKradio het volgende:
[FOK!radio] FOK!-mods veilen zichzelf LIVE
ik hoop ook niet dat het nodig is, dat is niet goed!quote:Op maandag 27 november 2006 13:11 schreef hjs het volgende:
Ik ben echt onder de indruk van jullie inspanningen !!![]()
Wie weet zit mijn dochter ooit achter een Fok! laptop
(gelukkig is ze al jaren niet meer opgenomen geweest dus ik hoop eigenlijk van niet)
Toppie SCH! Enig idee tot wanneer het duurt?quote:Op maandag 27 november 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
Morgenochtend begint de boekenactie!
Wat is de boekenactie precies? Kan het ff zo snel niet vinden.quote:Op maandag 27 november 2006 19:23 schreef SCH het volgende:
Morgenochtend begint de boekenactie!
Meestal zijn de boeken vrij snel op - zal jullie op de hoogte houden van de tussenstand. Ik ben tot woensdagavond op mijn werk en heb dan een paar dagen vrij, maar dan is het grootste bedrag wel binnen.quote:Op maandag 27 november 2006 19:33 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Toppie SCH! Enig idee tot wanneer het duurt?
Geweldig! Ik ga duimenquote:Op maandag 27 november 2006 19:40 schreef SCH het volgende:
Meestal zijn de boeken vrij snel op - zal jullie op de hoogte houden van de tussenstand. Ik ben tot woensdagavond op mijn werk en heb dan een paar dagen vrij, maar dan is het grootste bedrag wel binnen.
echt onwijsquote:Op maandag 27 november 2006 20:00 schreef ElisaB het volgende:
OpdaatOpdaat
Opdaat
Hou je vast, hou je vast!!!
Bank 2.074,67
Giro 1.312,73
Anders 94,00
Totaal 3.481,40
Ik zeg WTF![]()
![]()
Met een dikke kus voor:
FallenAngel666
Prupke(ook vast voor de sponsorloop)
Phluphy
Litton-Lane
Roi
DrFlash
SnowDoggg
Menschen... we gaan goe-oed
ik zal dit even achter de schermen quotenquote:Op maandag 27 november 2006 20:48 schreef SCH het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar mag ik mijn tagje weer inleveren. Ik wil van alles doen voor deze actie, en doe dat ook, maar ben allergisch voor tagjes.
BE was me voorquote:Op maandag 27 november 2006 21:38 schreef buzzer het volgende:
[..]
ik zal dit even achter de schermen quoten
En tnx man
Ik vond je al wat bleekjes wegkleurenquote:Op maandag 27 november 2006 20:48 schreef SCH het volgende:
Ik wil niet lullig doen maar mag ik mijn tagje weer inleveren. Ik wil van alles doen voor deze actie, en doe dat ook, maar ben allergisch voor tagjes.
echt geweldig, we gaan die kinderen echt heeel blij makenquote:
Ga ik regelenquote:Op maandag 27 november 2006 21:40 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ik vond je al wat bleekjes wegkleuren
Tagje is zsm weer weg
quote:Op maandag 27 november 2006 22:45 schreef Xilantof het volgende:
Ik heb zojuist een bedrag overgemaakt.
quote:De boekenmarkt is er weer vanaf vandaag! De ultieme kans om een goedkoper sinterklaascadeautje op de kop te tikken. De opbrengst gaat naar de Stichting Fok.
De boekenmarkt van recensie-exemplaren wordt gehouden op de gang naast de rookhokken bij C01. Er liggen gloednieuwe boeken waar in de winkel zo tussen de 20 en 30 euro voor neergeteld mag worden.
De organisatoren hopen dat er gul gegeven wordt. Vijf tot tien euro voor een boek waar je in de winkel het dubbele of driedubbele voor koopt lijkt redelijk.
De opbrengst gaat naar de Stichting Fok die er laptops voor koopt voor kinderen met cystic fibrosis, de ernstige aandoening die ook wel taaislijmziekte wordt genoemd. Voor deze kinderen die veel in het ziekenhuis liggen is internet een uitgelezen manier om contact met anderen te houden. De stichting organiseerde eerder vakantiekampen maar voor de meeste kinderen bleek dat te intensief en risicovol. Toegang tot het internet is voor de zieke kinderen essentieel om contact met vriendjes, vriendinnetjes en de buitenwereld te houden.
www.stichtingfok.nl – www.ncfs.nl
Leuk manquote:Op dinsdag 28 november 2006 09:53 schreef SCH het volgende:
De boekenmarkt is een uurtje geleden open gegaan, heb net voor de eerste keer de collectebus geleegd en de eerste opbrengst is.............112 euro
Koop je de rest toch zelfquote:Op dinsdag 28 november 2006 10:39 schreef SCH het volgende:
Nieuwe tussenstand:
200 euro
Het zal niet enorm meer oplopen want de leukste boeken zijn natuurlijk al weg.
quote:Op dinsdag 28 november 2006 10:39 schreef SCH het volgende:
Nieuwe tussenstand:
200 euro
Het zal niet enorm meer oplopen want de leukste boeken zijn natuurlijk al weg.
weer aan zichzelfquote:Op dinsdag 28 november 2006 11:27 schreef Alicey het volgende:
[..]
Bijkomend voordeel is dat je ze het jaar daarop weer kunt verkopen.
Woehoequote:Op dinsdag 28 november 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
Het loopt lekker door - heb de pot weer even leeggemaakt, inmiddels340 euro
Allemaal tientjeslid van de NCRV worden dan maar
quote:Op dinsdag 28 november 2006 12:08 schreef SCH het volgende:
Het loopt lekker door - heb de pot weer even leeggemaakt, inmiddels340 euro
Allemaal tientjeslid van de NCRV worden dan maar
dat verdient hij zeker, wel twee ook, maar als ik het goed inschat wil hij dat nietquote:
Dat is het leuke van bloemen geven. Die duw je iemand zijn strot in of hij wil of nietquote:Op dinsdag 28 november 2006 14:54 schreef buzzer het volgende:
[..]
dat verdient hij zeker, wel twee ook, maar als ik het goed inschat wil hij dat niet
Geef dat geld maar aan de actie, ik wil wel een drietal unbans die ik zelf in kan zettenquote:
Vind ik ook goed (heb er alleen niets over te vertellenquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:01 schreef SCH het volgende:
[..]
Geef dat geld maar aan de actie, ik wil wel een drietal unbans die ik zelf in kan zetten
Ik ga ook niet over de bans, dus aan mij heb je niet veelquote:Op dinsdag 28 november 2006 15:01 schreef SCH het volgende:
Geef dat geld maar aan de actie, ik wil wel een drietal unbans die ik zelf in kan zetten
Ik had gehoopt op 250 dus het is al geslaagd maar hoop nu dat we over de 400 heengaan, ik ga weer even tellen zo
Zo lekker hoor!quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:50 schreef SCH het volgende:
De laatste keer de bus geleegd vandaag - jippie a jee, de tussenstand is430 euro
quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:50 schreef SCH het volgende:
De laatste keer de bus geleegd vandaag - jippie a jee, de tussenstand is430 euro
quote:Op dinsdag 28 november 2006 16:50 schreef SCH het volgende:
Volgens mij is er al gretig op gereageerd...quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:06 schreef SCH het volgende:
Ik vind dat een smakeloze actie van Oversight en hoop dat de organisatie daar niet al te gretig op reageert.
Vergissen is menselijk maar ik vind dit een smakeloze actie, ook richting die kinderen en denk ook dat de stichting Fok er niet zo blij mee zal zijn.quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:07 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Volgens mij is er al gretig op gereageerd...![]()
Eens, er zijn betere ludieke acties...quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Vergissen is menselijk maar ik vind dit een smakeloze actie, ook richting die kinderen en denk ook dat de stichting Fok er niet zo blij mee zal zijn.
nou, bedenk er maar een en voer hem uit!quote:Op dinsdag 28 november 2006 19:11 schreef TeleluvR het volgende:
[..]
Eens, er zijn betere ludieke acties...![]()
Nee, asjeblieft.... niet je strijkstokjequote:Op dinsdag 28 november 2006 19:30 schreef SCH het volgende:
Ok had ik maar niet over mijn strijkstokje moeten beginnen
dit is zooo slecht voor mijn F5 knopquote:
quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:10 schreef ElisaB het volgende:
De kusjes voor 'dank je wel voor je bijdrage':
-Vaduz-(vast voor de sponsorloop)
Ruud-fr![]()
LeNeHe
Debsterr
Semisane(ook voor de sponsorloop; je tweede kusje dus)
onbekende user(vast voor de sponsorloop)
En dan nu de tussenstand (tromgeroffel):
Bank 2.154,67
Giro 1.357,73
Anders 94,00
Totaal 3.606,40
Tel er de boekenmarkt van SCH, de verhoging van MeneerMuis, de sponsorloop en de modveiling bij op en sla stijl achterover
en vergeet Static niet.quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:10 schreef ElisaB het volgende:
De kusjes voor 'dank je wel voor je bijdrage':
-Vaduz-(vast voor de sponsorloop)
Ruud-fr![]()
LeNeHe
Debsterr
Semisane(ook voor de sponsorloop; je tweede kusje dus)
onbekende user(vast voor de sponsorloop)
En dan nu de tussenstand (tromgeroffel):
Bank 2.154,67
Giro 1.357,73
Anders 94,00
Totaal 3.606,40
Tel er de boekenmarkt van SCH, de verhoging van MeneerMuis, de sponsorloop en de modveiling bij op en sla stijl achterover
Gezien de laatste ontwikkelingen, tel ik Stettik vooralsnog bij de veilingquote:Op dinsdag 28 november 2006 21:12 schreef buzzer het volgende:
en vergeet Static niet.
Ik heb hem even ge pm'd met de gegevens
quote:Op dinsdag 28 november 2006 21:14 schreef Dementor het volgende:
Ik werk in een computerwinkel, ik kan wel iets regelen qua korting mocht het nodig zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |