abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 23 november 2006 @ 23:11:31 #101
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43837182
quote:
Op donderdag 23 november 2006 21:44 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Nu nog even iemand zoeken die het eindbedrag wilt verdubbelen
zou wel vet zijn als Danny dat zou doen........ toch?
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:21:11 #102
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_43842430
quote:
Op donderdag 23 november 2006 23:11 schreef gateway het volgende:

[..]

zou wel vet zijn als Danny dat zou doen........ toch?
En na deze opmerking staat dit topic bij Danny in de auto-ignore.
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  vrijdag 24 november 2006 @ 08:25:28 #103
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43842459
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 08:21 schreef Semisane het volgende:

[..]

En na deze opmerking staat dit topic bij Danny in de auto-ignore.
ik zei alleen maar dat het wel vet (of mooi) zou zijn ALS ie dat deej..... verder niet... (en natuurlijk bedoel ik niet Danny als persoon, maar meer als eigenaar van FOK! )
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:09:12 #104
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_43842921
Door de 3000 euro grens heen
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
  vrijdag 24 november 2006 @ 09:14:36 #105
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_43842991
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 09:09 schreef buzzer het volgende:
Door de 3000 euro grens heen
ja gaaaaaaaf!!

* gateway ook storten wil.......
  vrijdag 24 november 2006 @ 10:00:30 #106
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_43843706
quote:
Op dinsdag 21 november 2006 20:07 schreef ElisaB het volgende:

MrManiak
terug!
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 24 november 2006 @ 13:05:30 #107
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_43848382
Zo, net mijn bijdrage ook overgemaakt . Super deze actie !
want de klop doet het niet.
pi_43852474
Ik houd volgende week mijn boekenmarktje maar men vindt het doel wat vaag: weten we nou al heel concreet waar het voor is. Is het geld voor laptops? Het gaat hier beter en het communiceert beter als er een duidelijk doel is en als ik kan omschrijven wat het nut is.

Misschien is het al 100 x gezegd maar kheb geen tijd om alles door te lezen. En ik weet zeker dat het aardig wat money op gaat leveren
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:29:53 #109
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43852790
SCH: we tellen in internetaanslutingen.
Maar het lijkt me dat die stichting laptops zal gaan aanschaffen EN een internetaansluiting per laptop.

Want als ze dit goed aanpakken en een grote speler als DELL aanschrijven krijgen ze veel meer waar voor dit geld

OH ik vind wel dat dit laptops FOK! stickers moeten krijgen. Hebben we niet wat FOK! T-shirts en mokken ofzo?
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_43852858
En waarom zijnn er juist laptops nodig?
Is het vooral voor kinderen, of alleen voor kinderen.
  vrijdag 24 november 2006 @ 15:43:39 #111
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43853263
Van hun website:
quote:
FOK TOEKOMST?!?!

Helaas zullen de FOK kampen ná 2005 niet meer gehouden kunnen worden. Dit vanwege nieuw medisch inzicht. Het risico van zogenaamde kruisbesmetting wordt te groot geacht. Dit risico is op zich al jaren bekend maar werd gezien als ‘aanvaardbaar’ risico.

Het betreft een besmetting met een bepaalde bacterie die Pseudomonas Aeruginosa heet.

Mocht u daar meer over willen weten: Op de site van de NCFS vindt u meer info: www.ncfs.nl .

Het trieste maar noodzakelijke besluit van het bestuur om ná 2005 geen vakantiekampen voor kinderen en jongvolwassenen te organiseren lijkt ook het einde van de stichting FOK te betekenen.

Toch is dat niet het geval.

Als bestuur zijn we van mening dat we ons ook in de toekomst moeten blijven inzetten voor kinderen en jongvolwassenen met deze ernstige aandoening.

* Als er iets heel duidelijk is geworden als ervaring uit de meer dan 30 jaar vakantiekampen is het wel dat het ‘lotgenoten’ contact heel erg belangrijk is voor deze groep.
* Daarbij bleek ook het belang voor de ouders groot te zijn. Het is erg prettig om eens een tijdje geen (medische) zorg te hebben voor de kinderen met CF.

Voor de toekomst zullen wij ons dan ook (blijven) richten op deze twee doelen die overigens zeer nauw aansluiten bij de oorspronkelijke doelstelling:

De stichting heeft ten doel het organiseren van vakantie en andere aktiviteiten voor personen die lijden aan de ziekte Cystic Fibrosis en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords.

We denken deze doelstelling te kunnen bereiken door twee verschillende projecten:

1. Verschaffen van toegang tot internet en daarmee onderlinge contacten mogelijk maken
2. Het organiseren van uitjes door ‘ex-leiding’ voor kinderen met broertjes of zusjes, vrienden en/of andere gezinsleden.

Deze ideeën zullen nog verder verfijnd moeten worden maar als we dit kunnen realiseren verwachten we bij te kunnen dragen aan een beter leven van deze doelgroep. Mochten jullie nog verdere informatie wensen dan zijn we graag bereid om een en ander verder toe te lichten.

We zijn te bereiken via info@stichtingfok.nl

Is dit duidelijker?
pi_43853506
Op zich wel maar ik vind het wat vaag. NIet om lullig te doen hoor maar als ik hier vragen krijg waaorm het juist voor dit doel is, wil ik een antwoord hebben

Op zich kunnen mensen met Fibrose toch wel een laptop of computer bekostigen? De meesten zullen dat toch wel hebben?
pi_43853564
oehh net geld gestort dus hopelijk staat het vanavond op de rekening. tis niet veel maar als student kan je niet altijd veel geld missen
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 24 november 2006 @ 16:17:32 #114
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_43854416
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:50 schreef SCH het volgende:
Op zich wel maar ik vind het wat vaag. NIet om lullig te doen hoor maar als ik hier vragen krijg waaorm het juist voor dit doel is, wil ik een antwoord hebben

Op zich kunnen mensen met Fibrose toch wel een laptop of computer bekostigen? De meesten zullen dat toch wel hebben?
Het gaat om internetplekken in ziekenhuizen. Dus apparatuur en internetaansluitingen in ziekenhuizen, zodat de kinderen vanuit het ziekenhuis contact met thuis, school en lotgenootjes kunnen houden.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:20:24 #115
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_43854506
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 15:50 schreef SCH het volgende:

Wellicht dat ik hier wat licht in kan brengen...

CF kinderen mogen sinds de ontdekking van het gevaar van de bacterie, niet meer lijfelijk met elkaar in contact komen. Nou ja, mogen is een groot woord, maar het kan levensbedreigend zijn als ze elkaar aansteken met de gevaarlijke versie van de bacterie.

De meest voor de handliggende oplossing, is om met elkaar via internet in contact te zijn en blijven. Dit kan via de site van Fok, maar ook natuurlijk per mail en MSN. Verder is met de landelijke CF-stichting een centraal internetplatform in voorbereiding. Daar worden conbtactmogelijkheden (forum, prikbord, pm, etc) ook in opgenomen.

De meeste mensen hebben thuis inmiddels wel internet, dus zolang de kinderen relatief gezond zijn (als in: weinig last van de ziekte) is er niet echt een probleem. Dat komt zodra de kinderen zieker worden of onder behandeling moeten, want dan gaan ze het ziekenhuis in. Veelal liggen ze daar in afzondering. De kamers zijn niet groot, dus een bureau met een desktop is niet echt een optie (maar echt handig is het verder ook niet denk ik; zo met je desktop in bed).

Nou zou je zeggen dat internetaansluiting inmiddels wel gemeengoed is in ziekenhuizen. Dat is op zich wellicht zo, maar dan vooral in de centrale hal / ruimtes. Denk ik. In elk geval is het op de kinderafdelingen en zeker in de kamers in afzondering helemaal niet gebruikelijk. De stichting heeft het nu met een ziekenhuis een heel eind geregeld (Wilhelmina Kinderziekenhuis in Utrecht), maar met de andere dus nog niet. In elk geval ontbreekt het verder in de ziekenhuizen aan apparatuur en aan aansluitmogelijkheden. Dat moet allemaal geregeld / verzorgd / betaald worden.

Is het alleen voor kinderen of vooral voor kinderen? Mensen met CF worden over het algemeen niet oud. Ik weet niet of de stichting het ook zou willen regelen voor een 28-jarige CF-patient, maar eerlijk gezegd kan dat mij niet zo heel erg boeien. Ik ga ervan uit dat kinderen het het hardst nodig hebben om verzorgd te worden en om dingen voor zich geregeld te krijgen en uit wat ik van de stichting begrepen heb, richten ze zich dus ook met name op kinderen.

Kun je hier iets mee? Mocht je verder vragen hebben, dan wil ik (of Buzzer) ze met alle liefde aan de stichting voorleggen. Uiteraard
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:35:12 #116
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43855015
Ik wist wel dat ElisaB zou opduiken als ik even wachtte
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:40:56 #117
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_43855194
ElisaB
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:42:55 #118
33954 ElisaB
pi_43855274
pi_43855279
Geweldig Elisa, hier kan ik absoluut wat mee, heel veel zelfs.

Hier compenseer je het waarschuwen van mijn buren in andere topics weer mee
  vrijdag 24 november 2006 @ 16:48:18 #120
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43855453
Als je nu eens al die info bij elkaar sprokkelt en er een info blaadje van maakt
Hoef je dit verhaal niet steeds af te spelen
pi_43855749
TeeVeePee .
  vrijdag 24 november 2006 @ 17:32:34 #122
33954 ElisaB
pi_43856783
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 16:43 schreef SCH het volgende:
Geweldig Elisa, hier kan ik absoluut wat mee, heel veel zelfs.
quote:
Hier compenseer je het waarschuwen van mijn buren in andere topics weer mee
Woei, dat was dus maar weer op het randje
  vrijdag 24 november 2006 @ 18:01:48 #123
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_43857575
tussenstandje?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  vrijdag 24 november 2006 @ 19:02:16 #124
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_43859197
Die komt om 21:00 en niet eerder
pi_43863244
quote:
Op vrijdag 24 november 2006 19:02 schreef wdn het volgende:
Die komt om 21:00 en niet eerder
tis nu al later, en nog niets. dus en en en? (altijd nieuwsgierig)
verveling, op de juiste momenten gevoeld, is een teken van intelligentie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')