ik snap niet dat groenlinks en SP er nog niet gebruik van hebben gemaakt. Die waren tegen toch?quote:Op maandag 20 november 2006 12:57 schreef Autodidact het volgende:
PvdA is zo stom geweest de oorlogen te steunen, anders hadden ze zoals de Democraten prijs kunnen schieten. Misschien dat ze er gewoon over zwijgen omdat ze er steeds in meegegaan zijn.

dan zullen die partijen genoodzaakt zijn te erkennen dat Saddam de juiste man op de juiste plaats was.quote:Op maandag 20 november 2006 12:59 schreef problematiQue het volgende:
[..]
ik snap niet dat groenlinks en SP er nog niet gebruik van hebben gemaakt. Die waren tegen toch?

De oorlog afkeuren is nog steeds geen impliciete steun aan Saddam Hoessein hè. Zo'n opvallende boef was het de laatste jaren ook niet meer. Gewoon een van de vele dictators.quote:Op maandag 20 november 2006 13:06 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
dan zullen die partijen genoodzaakt zijn te erkennen dat Saddam de juiste man op de juiste plaats was.
Nee, als die discussie gevoerd gaat worden komen Groen Links en de SP er ook niet onbeschadigd uit. Beetje zinloze discussie ook, laten we het dan hebben over Afghanistan.

Misschien omdat het niet zo leeft. Nederlanders beginnen lak te krijgen aan wat er in de wereld gebeurt zoals Amerikanen dat ook nogal snel hebben, dat isolationistische, dat keihard zal backfiren als er een bom op A'dam CS ligt door een pissed-off moslim die aandacht voor zijn zaak vraagt.quote:Op maandag 20 november 2006 13:14 schreef Godslasteraar het volgende:
allemaal waar, maar in dit landje wordt het onmiddellijk een morele discussie, dat was het al voor aanvang van de oorlog. En er zijn mischien ook nogal wat kiezers die er niet vrolijker op worden als de SP en Groen Links dit oprakelen. Maar goed, het antwoord op deze vraag kan ik ook niet geven, daarvoor moet je bij GL/SP zijn. En die zullen wel hun redenen hebben, en mijn vermoeden is dat ze bang zijn er hun vingers aan te branden.

quote:Hypotheekschuld in 10 jaar ruim verdrievoudigd
laatst gewijzigd: 20-11-2006 12:50
De hypotheekschuld van Nederlandse huizenbezitters bedroeg in juni dit jaar 537 miljard euro. In 1995 was dat nog 140 miljoen euro.
Hyptheekschuld in Nederland in 10 jaar enorm gegroeid
Huishouden
Eind 2005 lag de hypotheekschuld op ruim 500 miljoen euro, en was daarmee gelijk aan 99% van het bruto binnenlands product (BBP). Per huishouden met een eigen huis bedraagt de hypotheekschuld nu ongeveer 150 duizend euro, schrijft het CBS op haar website.
Stijging
Vooral de laatste jaren is de schuld sterk gestegen. Tussen 1998 en 2003 liep de schuld als percentage van het BBP op van 60 naar 80%. In 2004 en 2005 werd de stap van 80 naar 100% gemaakt.
Dekking
De waarde van de Nederlandse woningen dekt de hypotheekschuld nog ruim, aldus het CBS.Eind 2005 bedroeg de totale uitstaande hypotheekschuld 36% van de totale WOZ-waarde van woningen. De schuld steeg wel sneller dan de waardeontwikkeling van koopwoningen.

[Centraal] Irak na de oorlog - deel 34quote:Op maandag 20 november 2006 13:19 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Misschien omdat het niet zo leeft. Nederlanders beginnen lak te krijgen aan wat er in de wereld gebeurt zoals Amerikanen dat ook nogal snel hebben, dat isolationistische, dat keihard zal backfiren als er een bom op A'dam CS ligt door een pissed-off moslim die aandacht voor zijn zaak vraagt.

In vergelijking tot de situatie van een aantal jaar terug zijn Nederlanders isolationistischer geworden. Het is zo dat Westerse landen zich in veel landen bemoeien met andere landen, zoals altijd, omdat de Westerse wereld direct getroffen wordt als het slecht gaat in andere landen. Een nucleair Noord-Korea is verschrikkelijk, de wanhoop in Palestina haalt ze het bloed onder de nagels vandaan en als Rusland de gaspijp dichtdraait zijn we de klos. Neokolonialisme is debiel, maar diplomatiek bemoeien werkt. Voor ons.quote:Op maandag 20 november 2006 13:27 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
[Centraal] Irak na de oorlog - deel 34![]()
isolationisme, ook zo'n onzinnige term. het gaat helemaal niet of wij ons moeten isoleren, dat kan niet en niemand wil dat. Waar het wél om gaat is onze bemoeienis met Verweggistan tot normale proporties terug te brengen, zeker als wij uiteindelijk niet meer dan meelopers zijn in het Angelsaksische neo-koloniale project.
En dat geld helemaal voor de VS, die zitten werkelijk over de gehele wereld verspreidt, zonder dat de Amerikanen zelf er nu beter van worden, enkele individuen uitgezonderd. Dat land zou geweldig gebaat zijn als het de bemoeienis met vreemde landen tot normale proporties zou terugbrengen. geen isolationisme dus, gewoon normaal. Net als veruit de meeste landen op deze wereld.
Aanwezigheid hoeft niet per definitie te betekenen dat je terrorisme zit te kweken, wel als je er regelrechte misdaden pleegt...ik geloof niet dat de activiteiten an Unicef of Amnesty echt terrorisme opwekken, integendeel.quote:Op maandag 20 november 2006 13:27 schreef Godslasteraar het volgende:
Verder kan ik het alleen maar toejuichen dat Nederlanders zich niet langer van de wijs laten brengen door buitenlandse avontuurtjes en ambities van de avonturiers en bemoeials.
Daarbij, was dat terrorisme nu juist niet het gevolg van onze aanwezigheid in islamistan?

Gerard Arninkhof is m'n uitkomstquote:Op maandag 20 november 2006 13:29 schreef zakjapannertje het volgende:
http://www.burorenkema.nl/2006/11/zweefwijzer.php

Om niet te kunnen leven, heb je talent nodig. De meeste mensen kiezen ervoor, geen talent te hebben.quote:Op zondag 19 november 2006 22:19 schreef tvlxd het volgende:
Hoe doen mensen dat toch, leven? Al die mensen die je niet kunt vertrouwen, de sadisten, de leugenaars, het onvermijdelijke falen.

Oh, ik kreeg haar:quote:

Klinkt logisch. Uit protest mededemonstranten opblazen.quote:Eerder zei de Indonesische politie informatie na te trekken over een mogelijke zelfmoordaanslag tijdens het bezoek van Bush. De dader zou zich willen mengen onder mensen die protesteren tegen het bezoek van Bush.

quote:Finland Sets Dec. 6 as Cyprus Deadline for Turkey
Finland, current EU term president, has given Turkey a respite, but only until December 6, to resolve the Cyprus deadlock.
In his speech to EU affairs parliamentary committees in Helsinki, Finnish Prime Minister Matti Vanhanen stated that the European Commission would take a recommendatory decision on the Cyprus issue in the first week of December.
He added that the decision would be discussed at the General Affairs and External Relations Council meeting on December 11.
On one hand, the European Commission is demanding the opening of sea and air ports to Greek Cypriots and on the other, Turkey is demanding that the Turkish Republic of Northern Cyprus’s global isolation be lifted.
"Time is running out", the Finnish premier remarked. "If Turkey does not honor its commitments, the EU will need to reconsider the implications for the accession process," Mr. Vanhanen noted.
Vanhanen also stressed that they had no intention of raising the Turkey issue at the December European council.
"Decisions will be made before that. The real deadline is before the commission presents its recommendations", he added.
On Nov. 8, the European Commission released its Progress Report on Turkey and gave Turkey a deadline of mid-December, when the EU leaders will convene for a summit for a final decision on Turkey's accession talks.
Despite growing pressure from the EU, the Turkish government still refuses to open its ports to EU member Greek Cyprus until economic sanctions imposed on Turkish Cypriots are lifted.

Hypotheekschuld is nog een van de minst gevaarlijke vormen van schuld, omdat er een solide onderpand is in de vorm van vastgoed. Een disproportioneel hoge nationale hypotheekschuld duidt wel op een overspannen huizenmarkt, waardoor de huizenprijzen relatief hoog zijn. En uiteraard geldt dat hoe hoger schulden zijn, hoe groter het risico dat mensen niet meer kunnen voldoen aan renteverplichtingen en de hypotheekverstrekker de schuld liquideert, waardoor mensen zonder huis komen te zitten.quote:Op maandag 20 november 2006 16:20 schreef Silmarwen het volgende:
Wat voor consequenties heeft een stijging van de hypotheekschulden van de Nederlanders en wat voor conclusies kun je hieruit trekken. ik ben hier niet echt bekend mee namelijk, maar ik ben er wel benieuwd naar.

quote:Op maandag 20 november 2006 16:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Hypotheekschuld is nog een van de minst gevaarlijke vormen van schuld, omdat er een solide onderpand is in de vorm van vastgoed. Een disproportioneel hoge nationale hypotheekschuld duidt wel op een overspannen huizenmarkt, waardoor de huizenprijzen relatief hoog zijn. En uiteraard geldt dat hoe hoger schulden zijn, hoe groter het risico dat mensen niet meer kunnen voldoen aan renteverplichtingen en de hypotheekverstrekker de schuld liquideert, waardoor mensen zonder huis komen te zitten.
Ja, dat zou het geval zijn zonder hypotheekrenteaftrek. Met de HRA is er een huizenbubbel ontstaan. Dat is zeer link, want wanneer de bubbel in elkaar dondert kan het blijken dat de schulden hoger zijn dan de echte waarde van het huis.quote:Hypotheekschuld is nog een van de minst gevaarlijke vormen van schuld

Je hebt in essentie inderdaad gelijk, ik ga hier vanavond nog even verder op in.quote:Op maandag 20 november 2006 17:17 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat zou het geval zijn zonder hypotheekrenteaftrek. Met de HRA is er een huizenbubbel ontstaan. Dat is zeer link, want wanneer de bubbel in elkaar dondert kan het blijken dat de schulden hoger zijn dan de echte waarde van het huis.
Een gemiddeld huis is 254.000 euro en een gemiddelde hypotheek 150.000 euro. Stel dat de huizenprijzen 1/3 lucht (in België en Duitsland zijn dezelfde huizen 1/3 goedkoper) zijn door de HRA en omdat er weinig aanbod is, dan zou de gemiddelde prijs in werkelijkheid maar 170.000 euro zijn. De hypotheekschuld gaapt dus al tegen de echte waarde van huizen aan. Maar hoe hoog die bubbel is, is de vraag. Ook is het nog maar de vraag of er dan uberhaupt wel Nederlanders zijn die "een eigen huis" hebben.

ik moest lachenquote:Op maandag 20 november 2006 17:07 schreef Reya het volgende:
Zonder schaamte mensen stalinist of maoïst noemen.
Kon je het weer niet laten, M?![]()

quote:Op maandag 20 november 2006 17:07 schreef Reya het volgende:
Zonder schaamte mensen stalinist of maoïst noemen.
Kon je het weer niet laten, M?![]()

Studeer je niet meer?quote:Op maandag 20 november 2006 18:45 schreef tvlxd het volgende:
Ik ben heel erg eenzaam, maar morgen ga ik pasfoto's maken en wat brieven schrijven en dan misschien bij een of ander fastfoodrestaurant werken als ze me aannemen en anders een ander shitbaantje en dan wordt het misschien wel beter, maar ik denk het niet.

Dankquote:Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef tvlxd het volgende:
Shift-Ctrl.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |