quote:Finland Sets Dec. 6 as Cyprus Deadline for Turkey
Finland, current EU term president, has given Turkey a respite, but only until December 6, to resolve the Cyprus deadlock.
In his speech to EU affairs parliamentary committees in Helsinki, Finnish Prime Minister Matti Vanhanen stated that the European Commission would take a recommendatory decision on the Cyprus issue in the first week of December.
He added that the decision would be discussed at the General Affairs and External Relations Council meeting on December 11.
On one hand, the European Commission is demanding the opening of sea and air ports to Greek Cypriots and on the other, Turkey is demanding that the Turkish Republic of Northern Cyprus’s global isolation be lifted.
"Time is running out", the Finnish premier remarked. "If Turkey does not honor its commitments, the EU will need to reconsider the implications for the accession process," Mr. Vanhanen noted.
Vanhanen also stressed that they had no intention of raising the Turkey issue at the December European council.
"Decisions will be made before that. The real deadline is before the commission presents its recommendations", he added.
On Nov. 8, the European Commission released its Progress Report on Turkey and gave Turkey a deadline of mid-December, when the EU leaders will convene for a summit for a final decision on Turkey's accession talks.
Despite growing pressure from the EU, the Turkish government still refuses to open its ports to EU member Greek Cyprus until economic sanctions imposed on Turkish Cypriots are lifted.
Hypotheekschuld is nog een van de minst gevaarlijke vormen van schuld, omdat er een solide onderpand is in de vorm van vastgoed. Een disproportioneel hoge nationale hypotheekschuld duidt wel op een overspannen huizenmarkt, waardoor de huizenprijzen relatief hoog zijn. En uiteraard geldt dat hoe hoger schulden zijn, hoe groter het risico dat mensen niet meer kunnen voldoen aan renteverplichtingen en de hypotheekverstrekker de schuld liquideert, waardoor mensen zonder huis komen te zitten.quote:Op maandag 20 november 2006 16:20 schreef Silmarwen het volgende:
Wat voor consequenties heeft een stijging van de hypotheekschulden van de Nederlanders en wat voor conclusies kun je hieruit trekken. ik ben hier niet echt bekend mee namelijk, maar ik ben er wel benieuwd naar.
quote:Op maandag 20 november 2006 16:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Hypotheekschuld is nog een van de minst gevaarlijke vormen van schuld, omdat er een solide onderpand is in de vorm van vastgoed. Een disproportioneel hoge nationale hypotheekschuld duidt wel op een overspannen huizenmarkt, waardoor de huizenprijzen relatief hoog zijn. En uiteraard geldt dat hoe hoger schulden zijn, hoe groter het risico dat mensen niet meer kunnen voldoen aan renteverplichtingen en de hypotheekverstrekker de schuld liquideert, waardoor mensen zonder huis komen te zitten.
Ja, dat zou het geval zijn zonder hypotheekrenteaftrek. Met de HRA is er een huizenbubbel ontstaan. Dat is zeer link, want wanneer de bubbel in elkaar dondert kan het blijken dat de schulden hoger zijn dan de echte waarde van het huis.quote:Hypotheekschuld is nog een van de minst gevaarlijke vormen van schuld
Je hebt in essentie inderdaad gelijk, ik ga hier vanavond nog even verder op in.quote:Op maandag 20 november 2006 17:17 schreef pberends het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat zou het geval zijn zonder hypotheekrenteaftrek. Met de HRA is er een huizenbubbel ontstaan. Dat is zeer link, want wanneer de bubbel in elkaar dondert kan het blijken dat de schulden hoger zijn dan de echte waarde van het huis.
Een gemiddeld huis is 254.000 euro en een gemiddelde hypotheek 150.000 euro. Stel dat de huizenprijzen 1/3 lucht (in België en Duitsland zijn dezelfde huizen 1/3 goedkoper) zijn door de HRA en omdat er weinig aanbod is, dan zou de gemiddelde prijs in werkelijkheid maar 170.000 euro zijn. De hypotheekschuld gaapt dus al tegen de echte waarde van huizen aan. Maar hoe hoog die bubbel is, is de vraag. Ook is het nog maar de vraag of er dan uberhaupt wel Nederlanders zijn die "een eigen huis" hebben.
ik moest lachenquote:Op maandag 20 november 2006 17:07 schreef Reya het volgende:
Zonder schaamte mensen stalinist of maoïst noemen.
Kon je het weer niet laten, M?![]()
quote:Op maandag 20 november 2006 17:07 schreef Reya het volgende:
Zonder schaamte mensen stalinist of maoïst noemen.
Kon je het weer niet laten, M?![]()
Studeer je niet meer?quote:Op maandag 20 november 2006 18:45 schreef tvlxd het volgende:
Ik ben heel erg eenzaam, maar morgen ga ik pasfoto's maken en wat brieven schrijven en dan misschien bij een of ander fastfoodrestaurant werken als ze me aannemen en anders een ander shitbaantje en dan wordt het misschien wel beter, maar ik denk het niet.
Dankquote:Op maandag 20 november 2006 18:46 schreef tvlxd het volgende:
Shift-Ctrl.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |