quote:Danes on trial over Iraq secrets
The editor and two reporters from one of Denmark's main newspapers have gone on trial charged with publishing secret intelligence about Iraqi weapons.
In articles published in 2004 they quoted from analysis by a Danish intelligence agent, Frank Grevil.
His report, written before the 2003 US-led invasion of Iraq, concluded that there was no evidence of weapons of mass destruction (WMD) in Iraq.
(...)
Danish Prime Minister Anders Fogh Rasmussen supported the US-led invasion of Iraq and told parliament he was convinced former Iraqi leader Saddam Hussein was in possession of WMD.
(...)
In October 2003, seven months after the invasion, the body set up by the US to search for WMD, the Iraq Survey Group, reported that no such weapons had been found.
En dan nog is Pechtold 10 keer capabeler dan Wildersquote:Op maandag 13 november 2006 19:28 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Tja, als ze kereltje Pechtold als lijsttrekker kunnen benoemen verbaas ik me niet meer over verdere misstappen zoals deze.
Zou dat keer 12 moeten of moet ik daarbij ook de eindejaarsuitkering en vakantiegeld rekenen?quote:Op maandag 13 november 2006 19:53 schreef du_ke het volgende:
Je huidige salaris zou ik van uitgaan.
Weet ik hetquote:Op maandag 13 november 2006 19:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zou dat keer 12 moeten of moet ik daarbij ook de eindejaarsuitkering en vakantiegeld rekenen?
quote:
Alles waar je contractueel gezien recht op hebt. Meestal met vakantietoeslag idd en 13e maand oid.quote:Op maandag 13 november 2006 19:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zou dat keer 12 moeten of moet ik daarbij ook de eindejaarsuitkering en vakantiegeld rekenen?
Argh!quote:Op maandag 13 november 2006 19:58 schreef sizzler het volgende:
[..]
Alles waar je contractueel gezien recht op hebt. Meestal met vakantietoeslag idd en 13e maand oid.
Heb vertrouwen in je POL vriendjes.quote:
Nice. Maarreh, een soort verkoper?quote:Op maandag 13 november 2006 20:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Accountmanager Zaken bij de ABN.
Hoogste salaris van deze drie omrekenen naar jaarsalarisquote:Op maandag 13 november 2006 19:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ze vragen bij m'n sollicitatieformulier wat mijn huidige bruto jaarsalaris is.
Argh! ik ben dit jaar al 3 keer wat anders gaan verdienen.![]()
Ik ben in dubio.
Iemand een tip?
Loverboy.quote:Op maandag 13 november 2006 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
Dont you want somebody to love
Dont you need somebody to love
Wouldnt you love somebody to love!
You better find somebody to love.
http://youtube.com/watch?v=-Q3FeR6JlPgquote:Op maandag 13 november 2006 20:43 schreef Mutant01 het volgende:
Dont you want somebody to love
Dont you need somebody to love
Wouldnt you love somebody to love!
You better find somebody to love.
de SP als grootste bedoel je?quote:Op maandag 13 november 2006 20:37 schreef Mutant01 het volgende:
Wat een leuke poll op de frontpage. En wat een leuke voorlopige uitslag.
Sure.quote:Op maandag 13 november 2006 20:41 schreef sigme het volgende:
Als een nieuwe mod niet in de index staat, is 'ie dan wel mod?
Ja.quote:Op maandag 13 november 2006 20:46 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
de SP als grootste bedoel je?
http://youtube.com/watch?v=XnDQlTJ2_Ekquote:Op maandag 13 november 2006 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
http://youtube.com/watch?v=fNAj7-r9phQ
quote:Op maandag 13 november 2006 20:55 schreef tvlxd het volgende:
Jefferson Airplane is oké, hoor.
Vooruit dan maar. Maar dat ''oke'' kon echt niet.quote:
quote:Primal Scream - Kill all hippies
Hello this is gorgeous, anybody out there read me?
10-4 I read you.
My handles gorgeous, pretty vacant, eh
Subvert normality
Fuuuuuck you!
Punk is not sexual, its just aggression
10-4 old buddies
Destroy, kill all hippies
Anarchy! disco sucks
Subvert normality
You got the money, I got the soul
Cant be bought, cant be owned
Cant be bought, cant be owned
You got the money (x3)
I got the soul
I got the soul
I got the soul
I got the soul
I got the soul
maarquote:Myth: Spiders are insects.
Fact: Actually, not everyone believes this. Around half of my callers did learn in school that spiders are not insects, but I find it rather appalling that the percentage is not higher. And how often, in mass media, we read or hear a phrase like "spiders prey on other insects!" Anyway, spiders belong to the Class Arachnida, insects to the Class Insecta. Arachnids are as distant from insects, as birds are from fish. It really is not a trivial distinction!
en wat dachten jullie van deze lieverdjes:quote:Harvestman
called daddy-longlegs by some; note body all in one section - not a spider!
Was al een heel topic over hoorquote:Op maandag 13 november 2006 20:59 schreef Drugshond het volgende:
Femke naakt
Van de frontpage en achter een linkje.... dus binnen de policy![]()
GL en PvdA bij mij op 20 en zoals in alle stemwijzers de VVD strak onderaan met 8%.quote:Op maandag 13 november 2006 21:22 schreef Drugshond het volgende:
http://www.rkk.nl/
- De Levensbeschouwelijke Kieswijzer -
Ik kom uit op VVD en PVDA beide 18 %
was er laatst niet zo'n Fokke en Sukke stripje over stemwijzers en D66quote:Op maandag 13 november 2006 21:22 schreef Drugshond het volgende:
Er is maar één award toch? Die is vernoemd naar een buitenlands politicus, vandaar dat ik het daarbij wel passend vond. Oplettend van jequote:Op maandag 13 november 2006 21:32 schreef Apropos het volgende:
Zeg, sigme, waarom heb je ''trofee'' en ''award'' afgewisseld?
Wat te downloaden...quote:Op maandag 13 november 2006 21:37 schreef tvlxd het volgende:
Sci-Fi is oké.
Die vragenquote:Op maandag 13 november 2006 21:36 schreef du_ke het volgende:
Deze stemwijzer is wel ok
http://www.boomerang.nl/stemwijzer/
De uitslag is ook altijd hetzelfde volgens mijquote:
QED.quote:Op maandag 13 november 2006 21:49 schreef Finder_elf_towns het volgende:
The capacity of human beings to bore one another seems to be vastly greater than that of any other animal.
Ja hoor. Met droge ogen is al een stuk moeilijker.quote:Op maandag 13 november 2006 21:58 schreef Reya het volgende:
Lukt het eik een beetje om TRU-discussies met droge ogen te voeren, Apropos?
Onderbuikgevoelens.quote:Op maandag 13 november 2006 22:04 schreef tvlxd het volgende:
Droge oren. Albayrak.
quote:Op maandag 13 november 2006 22:18 schreef tvlxd het volgende:
maar toen was er toen nog zo'n meisje en die werd gezien,
Ali-Wan Kenobi.quote:Sci-Fi is oké.
Lid?quote:Op maandag 13 november 2006 22:21 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Onderbuikvulling.
http://youtube.com/watch?v=L-LSerQgJ5Iquote:Op maandag 13 november 2006 20:52 schreef Mutant01 het volgende:
http://youtube.com/watch?v=fNAj7-r9phQ
Ik vond zijn opmerking over Pechtolds vermeende onduidelijkheid over zijn standpunten wel een beetje slap, dat had ik niet verwacht.quote:Op maandag 13 november 2006 22:33 schreef Apropos het volgende:
Rouvoet begint nu ook al te draaien.
Een vrouw met ballenquote:
Ik vind vooral z'n antwoord op de vraag over het terugdraaien van de euthanasiewetgeving erg ontwijkend.quote:Op maandag 13 november 2006 22:34 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik vond zijn opmerking over Pechtolds vermeende onduidelijkheid over zijn standpunten wel een beetje slap, dat had ik niet verwacht.
Vrijwel zeker D66.quote:Op maandag 13 november 2006 22:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ik vind vooral z'n antwoord op de vraag over het terugdraaien van de euthanasiewetgeving erg ontwijkend.
Weet jij al wat je gaat stemmen?
Ik geloof dat Van Mierlo wel als tweede Kamerlid wil fungeren, mocht het nodig zijn.quote:Op maandag 13 november 2006 22:37 schreef Apropos het volgende:
[..]
Pechtold, of hebben ze nog anderen?
Inderdaad, zeg dan gewoon; 'We willen de zorg zodanig verbeteren dat euthanasie niet meer nodig is, wij zijn daar namelijk tegen.'quote:Op maandag 13 november 2006 22:36 schreef Apropos het volgende:
Ik vind vooral z'n antwoord op de vraag over het terugdraaien van de euthanasiewetgeving erg ontwijkend.
http://www.tvgids.nl/programmadetail/?ID=5883105quote:Het Russische jongetje Alamjan kreeg op zevenjarige leeftijd opeens een dikke buik. Hij leek wel zwanger. Al snel kwamen de artsen erachter dat Alamjan in zijn buik zijn eigen tweelingbroertje droeg. Deze foetus is nooit tot ontwikkeling gekomen toen Alamjam in zijn moeders buik zat. Opmerkelijk is overigens dat één op de acht mensen tijdens de conceptie tweeling is, maar bij de strijd in de buik overleeft meestal één van de foetussen het niet. Alamjans verhaal is dus zeer bijzonder te noemen.
Is dit een doodverwensing du_ke?quote:Gewoon omdat hij eigenlijk het liefste elke trein zou knuffelen, MrX.1982
Neehoor Je hoeft neit persé op het spoor te staan om die trein te knuffelen.quote:
Ze heeft een Nederlandse schoonzoon meen ik.quote:Op maandag 13 november 2006 23:17 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Ik zie het. Pelosi is overigens de grootste nachtmerrie voor rechts sinds Karl Marx en zijn kompaan Engels.
Treinen koppen of knuffelen er is inderdaad een verschilquote:Op maandag 13 november 2006 23:16 schreef du_ke het volgende:
Neehoor Je hoeft neit persé op het spoor te staan om die trein te knuffelen.
Ze is vrouw.quote:Op maandag 13 november 2006 23:19 schreef tvlxd het volgende:
Wat is er nou concreet zo erg aan Pelosi?
Juist en ik moet toch wat invullenquote:Op maandag 13 november 2006 23:20 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Treinen koppen of knuffelen er is inderdaad een verschil.
Michiel Vos?quote:Op maandag 13 november 2006 23:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze heeft een Nederlandse schoonzoon meen ik.
Hm... Thieme of foetus in foetu... lastige keuze.quote:Op maandag 13 november 2006 23:20 schreef Apropos het volgende:
Thieme op 1.
Geen flauw benul was vorige week in de uitzending van pauw en witteman.quote:
Het is nogal een lijstquote:Op maandag 13 november 2006 23:22 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ik zag het ja. Bezint eer gij begint.
Vreselijk.quote:Op maandag 13 november 2006 23:23 schreef MrX1982 het volgende:
Dan ga ik maar even een nieuwe aflevering van Family Guy kijken.
Het is Michiel Vos. Op maandag zit hij altijd in de uitzending van Ruud de Wild met het laatste nieuws uit Amerika. Je kunt slechtere schoonmoeders hebbenquote:Op maandag 13 november 2006 23:23 schreef du_ke het volgende:
Geen flauw benul was vorige week in de uitzending van pauw en witteman.
Family Guy is super geinig mja smaken verschillen Erica Terpstra genomineerdequote:Op maandag 13 november 2006 23:25 schreef Apropos het volgende:
Vreselijk.
Of aan de deur.quote:Op maandag 13 november 2006 23:26 schreef tvlxd het volgende:
Elke keer als ik Verdonk hoor, dan krijg ik zo'n gevoel als wanneer iemand met zijn nagels over een schoolbord krast.
Je zou Family Guy kunnen vergelijken met South Park.quote:Op maandag 13 november 2006 23:28 schreef Apropos het volgende:
Het is bij vlagen grappig, dat is waar, Koekoek.
Nee, beter getekend en grappiger. Met South Park valt niet zo heel veel te vergelijken, gelukkig.quote:Op maandag 13 november 2006 23:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je zou Family Guy kunnen vergelijken met South Park.
quote:Op maandag 13 november 2006 23:31 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Je zou Family Guy kunnen vergelijken met South Park.
weer dat duivelse GroenLinksquote:Op maandag 13 november 2006 21:22 schreef Drugshond het volgende:
I will return before you can say `antidisestablishmentarianism'.quote:Op maandag 13 november 2006 23:38 schreef Finder_elf_towns het volgende:
South Park is uniek in zijn soort. Ik dank God, Allah en de vier windstreken hiervoor.
Ja, de afleveringen van Family Guy zijn vaak tamelijk willekeurig samengesteld. Het is ook vrij statisch. Maar als het slaagt, overtreft het SouthPark wel.quote:Op maandag 13 november 2006 23:57 schreef sizzler het volgende:
Family Guy heeft meer niet-geslaagde grappen dan Southpark. SP gaat ook verder en er zit meer verhaal in. FG is meer een soort Naked Gun of HotShots waarbij gewoon zoveel mogelijk grappen worden gemaakt waarvan er vast wel een paar aanslaan. De parodiën van FG zijn wel weer leuker en origineler.
Ik vind SP altijd heel sterk omdat het vaak een diepere politieke laag heeft. De aflevering over die vrouw (de naam ben ik alweer vergeten) die kunstmatig in leven werd gehouden vond ik echt heel sterk met 'If I ever get into a comatose state please don't show me on national television'. En zo hebben ze wel meer afleveringen waarbij ze subtiel de neus van de kijker op de feiten drukken die er echt toe doen, maar die we even waren vergeten. Er zitten zwakke afleveringen tussen die het niveau van onderbroeken lol nog maar net ontstijgen, maar er zitten ook ware kunststukjes aan politiek geengageerde TV tussen.quote:Op maandag 13 november 2006 23:56 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Er zijn overigens wel 2 grappige afleveringen. 1 daarvan is aflevering 5 waarin Cartman in een Adolf Hitler-kostuum op school komt en zombies South Park overspoelen. De tweede aflevering met glimlachmomenten is een kerstaflevering waarin de schattige dieren van het woud Satan oproepen en een leeuw een abortus uitvoert op Stan die de gastheer van de anti-Christ is. Voor de rest is het allemaal even grappig als Geer en Goor en hun Gay-avonturen.
Amen to that.quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:03 schreef Apropos het volgende:
[..]
Ja, de afleveringen van Family Guy zijn vaak tamelijk willekeurig samengesteld. Het is ook vrij statisch. Maar als het slaagt, overtreft het SouthPark wel.
Hoe dan ook, Futurama maakt ze allebei af.
Zeker!quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:02 schreef MrX1982 het volgende:
South Park en Family Guy kenmerken zich beide toch doordat ze de Amerikaanse samenleving in al haar facetten belachelijk maken danwel op de hak nemen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 00:04 schreef problematiQue het volgende:
......... onderbroeken lol ..........
of http://slashdot.org/article.pl?sid=06/11/13/1133244&from=rssquote:Op dinsdag 14 november 2006 00:27 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
http://blogs.zdnet.com/Google/?p=387
Underdogs zijn geen verliezers, slechts klein. Ik overdrijf misschien een beetje, er spelen natuurlijk veel meer zaken, maar ik denk dat de peilingen een heel grote invloed hebben, waardoor ze in plaats van indicatie motivatie worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:18 schreef sigme het volgende:
Hoe verklaar je dan het underdog-effect?
Wat mij betreft doen ze hier ook aan een peil-verbod.quote:In veel landen geldt trouwens een peil-verbod, ik meen gewoonlijk zoiets als de twee weken voorafgaand aan de verkiezing. Wat mij betreft kan de Hond het hele jaar gemuilkorfd worden, dus elke week lijkt me winst.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:18 schreef sigme het volgende:
Hoe verklaar je dan het underdog-effect?
In veel landen geldt trouwens een peil-verbod, ik meen gewoonlijk zoiets als de twee weken voorafgaand aan de verkiezing. Wat mij betreft kan de Hond het hele jaar gemuilkorfd worden, dus elke week lijkt me winst.
Gelukkig heb ik wel borstomvang, lengte en kookvaardigheden.quote:HILVERSUM (ANP) - Alle stereotypen ten spijt spelen zaken als borstomvang, lengte en kookvaardigheden van een vrouw voor de meeste mannen geen rol bij het samenstellen van een 'afknapperlijst'.
Vrouwen maakt het op hun beurt weinig uit of een man krenterig of kaal is, foute kleding draagt of geen werk heeft.
Ruim een derde van zowel de mannen als de vrouwen zegt best een tijdje in de huid van het andere geslacht te willen kruipen. Veel vrouwen zouden vooral willen ervaren hoe het is om staand te plassen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:35 schreef tvlxd het volgende:
Voor mij maakt het toch allemaal niet meer uit.
Veel vorige levens gehad...quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:41 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Je bent te jong om stoicijns te zijn.
oh ja?quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik wel borstomvang, lengte en kookvaardigheden.
Het valt niet te rijmen...quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:37 schreef Autodidact het volgende:
Maar de ijskappen zijn wel groter geworden hè.
Indigo, toch?quote:
ze is nog 20 jaren oud, ze kan nog doorgroeien dusquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:46 schreef tvlxd het volgende:
Afknapper, ja.
En over nog eens twintig jaar kan ze niet meer lopen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:50 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
ze is nog 20 jaren oud, ze kan nog doorgroeien dus
schuld van de verzorgingsstaatquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:50 schreef tvlxd het volgende:
[..]
En over nog eens twintig jaar kan ze niet meer lopen.
O. Ben je dan bezig met het verwerven van eeuwige rust door dankzij vorige levens nu tot volmaakt stoïcisme te komen?quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:48 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik weet niet of vorige levens daar ook bij horen.
Ongelooflijk. Als het -10 graden is en de temperatuur stijgt met twee graden, dan zal er weinig smelten, maar het gebied waar de temperatuur onder nul is, krimpt natuurlijk wel. Op de een of andere manier is dat een nogal lastig concept om uit te leggen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:37 schreef Autodidact het volgende:
Maar de ijskappen zijn wel groter geworden hè.
Eh, ik ben echt niet in dat Indigo, hoor,quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:53 schreef sigme het volgende:
[..]
O. Ben je dan bezig met het verwerven van eeuwige rust door dankzij vorige levens nu tot volmaakt stoïcisme te komen?
Horoscopen, daar doe ik ook niet aan, maar ik ben wel een weegschaal.quote:Is deze maand wel een goede maand daarvoor volgens je horoscoop?
Je bent zeker een extreme weegschaal, die af en toe een kilootje verplaatst.
Die grosse frau ook.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:54 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ongelooflijk. Als het -10 graden is en de temperatuur stijgt met twee graden, dan zal er weinig smelten, maar het gebied waar de temperatuur onder nul is, krimpt natuurlijk wel. Op de een of andere manier is dat een nogal lastig concept om uit te leggen.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:55 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Eh, ik ben echt niet in dat Indigo, hoor,.
[..]
Horoscopen, daar doe ik ook niet aan, maar ik ben wel een weegschaal.
21 oktober. 'k Vind die datum er erg mooi uitzien.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:58 schreef sigme het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat kan geen toeval zijn! Ik ben paranormaal begaafd!
Indigo / nieuwetijds kinderen / HSPquote:Ik weet niks van Indigospul, jij kwam er een keer mee, toen was ik nog net zo snugger te bedenken dat dat vast niet op de kleurstof van spijkerbroeken sloeg.
quote:A tale of two covers: Time's '94 postelection cover touted "G.O.P. Stampede," '06 cover asserts "the center is the new place to be"
The November 21, 1994, edition of Time magazine -- published following that year's congressional elections, in which Republicans gained control of the House of Representatives and the Senate -- featured the headline "G.O.P. Stampede: A Special Report" on the cover, and featured a graphic of an elephant trampling a donkey.
The November 20 edition of Time -- published following the 2006 congressional elections, in which Democrats gained control of the House of Representatives and the Senate -- features the headline "Special Report: The Midterms," and features as the cover story "Why the center is the new place to be," by columnist Joe Klein, with a graphic of a Venn diagram.
staand plassen is overrated.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:33 schreef sigme het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik wel borstomvang, lengte en kookvaardigheden.
Eh?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
staand plassen is overrated.
21 is mooiquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:00 schreef tvlxd het volgende:
[..]
21 oktober. 'k Vind die datum er erg mooi uitzien.
Dat wil ik toch helemaal niet wetenquote:
zo veel!quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:05 schreef sigme het volgende:
Dat wil ik toch helemaal niet weten. Het is erg genoeg dat 95% van de mensen meent dat horoscopen iets zinnigs bevatten.
Ik heb wel eens een mevrouw gezien die dat staande deed.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:02 schreef problematiQue het volgende:
[..]
staand plassen is overrated.
sure thing.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:16 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik heb wel eens een mevrouw gezien die dat staande deed.
Maar het lijkt me niet opwegen tegen lengte, borstomvang en kookvaardigheden.
Dankquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:06 schreef tvlxd het volgende:
Dus je was eergisteren jarig, sigme. Gefeliciteerd met je vierentwintigste verjaardag...
quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:18 schreef sigme het volgende:
[..]
Dank.
En tel daar tien jaar bij, druif.
was je jarig? dan alsnog gefeliciteerd!quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:05 schreef sigme het volgende:
[..]
21 is mooi. Ik ben het omgekeerde, en een maandje later.
.........
Uiteraard was ik ooit jarigquote:Op dinsdag 14 november 2006 10:20 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
was je jarig? dan alsnog gefeliciteerd!![]()
oh jee, komt die midlife crisis!quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard was ik ooit jarig. Je mag me altijd feliciteren hoor, als je er zin in hebt. Eigelijk doe ik niet erg aan verjaardagding. Gedoe allemaal.
Ja, idd. Merkwaardig, eerst kijk je uit naar eindelijk dertien te zijn, vervolgens als je twintig wordt ben je blij die vervelende tien kwijt te zijn, maar daarna slaat het om, en wil je die twintig eigenlijk niet meer kwijt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:24 schreef sigme het volgende:
[..]
Uiteraard was ik ooit jarig. Je mag me altijd feliciteren hoor, als je er zin in hebt. Eigelijk doe ik niet erg aan verjaardagding. Gedoe allemaal.
Sigme zit al in haar midlife-crisis. Ik bedoel, welke vrouw van in de dertig verzint het nu om schapen te gaan houden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
oh jee, komt die midlife crisis!
quote:For Evangelicals, Supporting Israel Is ‘God’s Foreign Policy
WASHINGTON, Nov. 13 — As Israeli bombs fell on Lebanon for a second week last July, the Rev. John Hagee of San Antonio arrived in Washington with 3,500 evangelicals for the first annual conference of his newly founded organization, Christians United For Israel.
At a dinner addressed by the Israeli ambassador, a handful of Republican senators and the chairman of the Republican Party, Mr. Hagee read greetings from President Bush and Prime Minister Ehud Olmert of Israel and dispatched the crowd with a message for their representatives in Congress. Tell them “to let Israel do their job” of destroying the Lebanese militia, Hezbollah, Mr. Hagee said.
He called the conflict “a battle between good and evil” and said support for Israel was “God’s foreign policy.”
obviously we don’t want Iran to have nuclear weapons and I don’t know if they’re developing them, but if they’re not developing them, they’re crazyquote:
Rouvoet viel een beetje tegen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:40 schreef Autodidact het volgende:
Maar om het weer over politiek te hebben, Pechtold was gisteren voor mij onverwachts op scherp....
Ja, hij had echt niet zo'n felle Pechtold verwacht denk ik. Homo's, abortus, euthanasie....slimme onderwerpen.quote:
quote:VVD wil 'super-snelwegen'
RIJSWIJK - De VVD wil twee miljard euro uittrekken voor bestrijding van files. In de Randstad moeten voor snelverkeer aparte rijstroken zonder afslagen komen.
Lijsttrekker Mark Rutte denkt daarbij aan een soort intercitysnelwegen naar België en Duitsland en tussen de grote steden. Dat heeft de partij dinsdag bekendgemaakt.
''We moeten het lokale verkeer scheiden van het doorgaande verkeer, want we weten dat die vermenging nu juist leidt tot files'', aldus Rutte dinsdag op Radio 1. Lokaal verkeer kan volgens hem straks terecht op wegen die parallel lopen aan de nieuwe intercitywegen. Verkeer dat maar kort van zo'n weg gebruik maakt, zou dan alleen maar op de rechter rijstrook mogen rijden.
Op plekken waar de snelweg niet kan worden verbreed, wil de VVD dubbeldeks-rijstroken aanleggen, bijvoorbeeld op de A9 bij Amstelveen. Verder moet de maximumsnelheid buiten de Randstad omhoog naar 130 kilometer per uur en moeten de 80-kilometerzones bij de grote steden verdwijnen, aldus de VVD.
De VVD wil tegelijkertijd ook geld uittrekken voor verbetering van het openbaar vervoer. ''Het zogenoemde rondje Randstad, snelle treinverbindingen tussen de grote steden, moet er snel komen'', aldus Rutten. (ANP)
idd. hij gaat nog verder trouwensquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:00 schreef tvlxd het volgende:
"As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny."
Brother Lal, niet?
quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:01 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
idd. hij gaat nog verder trouwens
http://en.wikibooks.org/wiki/Civ:The_SMAC_Factions#The_Peacekeeping_Forcesquote:As the Americans learned so painfully in Earth's final century, free flow of information is the only safeguard against tyranny. The once-chained people whose leaders at last lose their grip on information flow will soon burst with freedom and vitality, but the free nation gradually constricting its grip on public discourse has begun its rapid slide into despotism. Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
Neuh eerder compleet kansloos. Ze trekken 2 miljard uit voor alles wat ze extra willen doen aan het wegennet de komende 4 jaar. De A6-A9 verbinding zou al 4,5 miljard moeten kosten. Dubbeldekssnelwegen kunnen iets goedkoper maar zijn nog steeds achterlijk duur op de lekker slappe veengronden in de Randstad.quote:
Het initiatief is goed, maar het geldbedrag mag vertienvoudigd worden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:03 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh eerder compleet kansloos. Ze trekken 2 miljard uit voor alles wat ze extra willen doen aan het wegennet de komende 4 jaar. De A6-A9 verbinding zou al 4,5 miljard moeten kosten. Dubbeldekssnelwegen kunnen iets goedkoper maar zijn nog steeds achterlijk duur op de lekker slappe veengronden in de Randstad.
quote:Beware of he who would deny you access to information, for in his heart he dreams himself your master.
Denk niet dat het iets met stoïcisme te maken heeft trouwens.quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:41 schreef sigme het volgende:
[..]
[afbeelding]
Je bent te jong om stoicijns te zijn.
En dan nog is het een vrij kansloos planquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het initiatief is goed, maar het geldbedrag mag vertienvoudigd worden.
Nou, mijn hele familie doet er niet echt aan, en sinds het moment dat ik van de lagere school afben hoef ik goddank ook geen 'partijtje' meer te organiseren. Gezien de bereikte leeftijd was m'n 13e toch nog geen midlife..quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:26 schreef problematiQue het volgende:
[..]
oh jee, komt die midlife crisis!
en we noemen het 'Bouwfraude'quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het initiatief is goed, maar het geldbedrag mag vertienvoudigd worden.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:17 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Denk niet dat het iets met stoïcisme te maken heeft trouwens.
Dit alles naar aanleiding van:quote:De Stoa of het stoïcisme
Doel
De onverstoorbaarheid of apatheia bereiken door:
* beoefening van de deugd of askèsis
* studie van de filosofie en de wetenschap
Het stoïcisme houdt in dat men geen waarde moet hechten aan zijn omgeving. Geluk moet ontstaan door je eigen geestelijke verrijking. Aangezien niemand zijn omgeving echt goed kan beïnvloeden is het niet realistisch daar geluk uit te putten. Alles wat je hebt (inclusief je vrienden en familie) moet je beschouwen als iets wat niet echt je eigendom is. Het lot kan het namelijk elk moment van je afnemen, waardoor je geluk snel weer verdwijnt. Het enige wat echt van jou is, zijn je eigen gedachten.
Het heelal wordt geordend door het Verstand of de Zin (= Λογος / Ratio). Dit is tegelijk:
* de noodzakelijke wetmatigheid van het wereldgebeuren én
* de voorzienigheid die alles doelbewust schikt tot welzijn van het geheel
Deze opvatting leidt tot pantheïsme, de goden van het volksgeloof worden symbolisch verklaard als vormen waarin de Ratio zich aan de mensen openbaart. De ziel, een soort "vurige adem", heeft als edelste deel het verstand, het kenvermogen, dat de mens brengt tot de kennis van de Natuur en van de Ratio De stoa geloven eveneens in een "heilig vuur", hetwelk samenhangt met de pantheïstische leer. Uit dit vuur werden eens alle zielen geschapen, en zullen ze na de dood van een persoon weer naartoe. Het stelt een oergeest voor, in welk elk individu versmelt.
De wijze onderwerpt zich volledig aan de Ratio en daarom
* leeft hij volgens de natuur
* is hij passieloos en waarheidslievend
* leeft hij volkomen redelijk, begrijpt de wereldorde en erkent en aanbidt de Ratio in haar
* beoefent hij de ascese: de deugd is de inspanning om aan de natuur gelijkvormig te worden en deze brengt de mens tot zijn levensdoel, de onbewogenheid (apathie) d.i. de onderdrukking en afwezigheid van alle gevoelens en hartstochten, want die zijn als hinderlijke ziekten. Je kan volgens de Stoa dus alleen gelukkig worden als je onafhankelijk bent van je omgeving. Je moet als wijze (d.i. iemand die hier in geslaagd is) de rede = Ratio volgen, zodat je het goede doet.
De Stoïcijn streeft naar een goede verstandhouding met de evenmens, in wie ook de Logos leeft, hij verwerpt alle geweld, tegen zowel mens, als dier, als natuur. Hij voelt zich, als wereldburger (kosmo-politès), verheven boven alle grenzen van ras, geslacht, nationaliteit, stand, geaardheid, enzovoort.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:35 schreef tvlxd het volgende:
Voor mij maakt het toch allemaal niet meer uit.
quote:Alexander Schoppmann, the 55-year-old founder of Smoker's International Airways -- Smintair -- said he got the idea for a smokers' haven in the heavens after he'd had enough of expensive non-smoking long-haul flights with poor service.
"I got so annoyed that ticket prices were rising while service was getting worse," said Schoppmann, who is a 20-a-day cigarette smoker.
Once Smintair flights begin in October 2007, smoking will be allowed in all 138 seats aboard a spacious Smintair Boeing 747. Normal airlines fit up to 559 passengers in a 747.
"The crew can smoke as well," the former stockbroker said.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:26 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
en we noemen het 'Bouwfraude'
Als je in de randstad gaat wonen, weet je al van te voren dat er nauwelijks groen is.quote:
Du_ke, vertel eens een verhaaltje over Tsjernobyl.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:31 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als je in de randstad gaat wonen, weet je al van te voren dat er nauwelijks groen is.
Wat heeft dat te maken met aanleggen van snelwegen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Du_ke, vertel eens een verhaaltje over Tsjernobyl.
Stilstaan met ronkende motor of zacht rijden geeft lang niet zo veel uitstoot als hard rijden.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:33 schreef Mutant01 het volgende:
600 KM aan stilstaande auto's met ronkende motoren (dagelijks) is denk ik uiteindelijk schadelijker voor de gezondheid trouwens.
Het verschil is dat de uitstoot van een auto die stilstaat, geen toegevoegde waarde heeft, de auto staat namelijk stil.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:36 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Stilstaan met ronkende motor of zacht rijden geeft lang niet zo veel uitstoot als hard rijden.
Dat mensen "kiezen" om in een vervuilend gebied, geeft geen recht dat gebied nog meer te vervuilen....quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:32 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wat heeft dat te maken met aanleggen van snelwegen.
Nee, laten we met zn allen lekker in de file gaan staan. Immers, dat bevorderd het milieu wel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:37 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Dat mensen "kiezen" om in een vervuilend gebied, geeft geen recht dat gebied nog meer te vervuilen....
Stilstaand verkeer stoot bijna niks uit.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het verschil is dat de uitstoot van een auto die stilstaat, geen toegevoegde waarde heeft, de auto staat namelijk stil.
Uhm, nee.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, laten we met zn allen lekker in de file gaan staan. Immers, dat bevorderd het milieu wel.
Echt niet? Als ik ertussen sta vind ik nogal rieken anders.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Stilstaand verkeer stoot bijna niks uit.
Stilstaand verkeer zal netto uiteindelijk net zo veel uitstoten als verkeer dat langsraast. (Stilstaand verkeer stoot weinig uit, maar het staat wel stil op die meter. Terwijl een auto die met 130 km/h voortbeweegt, weliswaar in 1 keer meer uitstoot op die ene meter, maar er wel 1 miliseconde over doet. ) Dus in plaats van 20 minuten weinig uitstoot (wat netto voor evenveel uitstoot zorgt als die auto die met 130 km/h voorbijraast) heb je 1 seconden veel uitstoot.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:40 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Stilstaand verkeer stoot bijna niks uit.
Heerlijk rustige wegen daar.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:32 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Du_ke, vertel eens een verhaaltje over Tsjernobyl.
Ligt er ook maar net aan welke versnelling je rijd natuurlijkquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:45 schreef du_ke het volgende:
Kilomter of 80 per uur is geloof ik het optimum qua uitstoot en doorstroming enzo.
Uiteraard 80 in z'n twee zal tegenvallen inderdaadquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan welke versnelling je rijd natuurlijk![]()
Dat hebben ze in de omgeving van Los Angeles ook nogal, een stad gebaseerd op autoverkeer, zo veel mogelijk doorstroom en over tien jaar zit de binnenstad ramvol en de smog is nu soms al ondraaglijk. Cool.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
Vooral dat dubbeldekse gedoe bevalt me wel trouwens.
Het klinkt heel leuk maar is echt kansloos duur.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
Vooral dat dubbeldekse gedoe bevalt me wel trouwens.
Nee, uitgedrukt in aantal liter per kilometer maakt het een heleboel hoeveel kilometers per uur je rijdt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Stilstaand verkeer zal netto uiteindelijk net zo veel uitstoten als verkeer dat langsraast. (Stilstaand verkeer stoot weinig uit, maar het staat wel stil op die meter. Terwijl een auto die met 130 km/h voortbeweegt, weliswaar in 1 keer meer uitstoot op die ene meter, maar er wel 1 miliseconde over doet. ) Dus in plaats van 20 minuten weinig uitstoot (wat netto voor evenveel uitstoot zorgt als die auto die met 130 km/h voorbijraast) heb je 1 seconden veel uitstoot.
Ik mag daar van tante Sigme niet over klagenquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:02 schreef Autodidact het volgende:
De VVD wil supersnelwegen aanleggen
't Is me er eentje, die HenriO.
Zij dan nu, die verstrooid waren, gingen het land door, en verkondigden het Woord.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:02 schreef Autodidact het volgende:
De VVD wil supersnelwegen aanleggen
't Is me er eentje, die HenriO.
Volgens mij is 'ie een loverboy.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik mag daar van tante Sigme niet over klagen.
Optrekken en dan weer stil staan (+ schakelen) verbruikt meer (olie/benzine) dan constant 100 of 120 rijdenquote:Op dinsdag 14 november 2006 11:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, uitgedrukt in aantal liter per kilometer maakt het een heleboel hoeveel kilometers per uur je rijdt.
Dus bij gelijkblijvende afstand wordt, bij langzaam rijden minder benzine verbruikt (= minder uitstoot) dan bij snel rijden. Alleen bij totale stilstand wordt geheel nutteloos verstookt. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd doordat er om het stilstaan heen langzaam ipv snel wordt gereden.
Je bent een zeurpiet, Du_ke. Omdat die analyse je niet aanstaat (en je 'm stom vindt) zie je 'm liever niet overal terug. Maar als het ontopic is, is een discussieforum er nu net voor, om meningen die niet perse welgevallig zijn, uit te wisselen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik mag daar van tante Sigme niet over klagen.
Maar je weet toch ook dat die dubbeldekwegen over vijf jaar weer vol staan, waardoor dan twee keer zo veel auto's stil saan, schakelen en langzaam rijden?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Optrekken en dan weer stil staan (+ schakelen) verbruikt meer (olie/benzine) dan constant 100 of 120 rijdenDe slijtage van auto's is dan ook veel hoger trouwens.
Heb je daar cijfers van?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:10 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Optrekken en dan weer stil staan (+ schakelen) verbruikt meer (olie/benzine) dan constant 100 of 120 rijden![]()
Dat ligt toch meer aan de bestuurder. Je hebt ze erbij; die willen perse de 4e versnelling halen, ook als er maar 5 meter gereden kan worden. En dan gierend op de rem.quote:De slijtage van auto's is dan ook veel hoger trouwens.
Dat ligt geheel aan de bevolkingsgroei en opbouw.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Maar je weet toch ook dat die dubbeldekwegen over vijf jaar weer vol staan, waardoor dan twee keer zo veel auto's stil saan, schakelen en langzaam rijden?
Nope, dat ligt er gewoon aan dat als het bestaan van files geen belemmering meer is, mensen weer de auto pakken, de wegen weer dichtslibben je met een dubbel zo groot probleem opgescheept zit. Dat zie je in de andere grote steden. Vooral jongeren zullen dan sneller een auto pakken.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt geheel aan de bevolkingsgroei en opbouw.
Het is dat ik geen scanner heb, maar het staat in het boekje van mijn auto. Een heel mooi tabelletje. Rond de 80-90 km/h is het verbruik het meest "ideaal".quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
Heb je daar cijfers van?
Het ligt OOK aan de bestuurder, maar alsnog is de slijtage van een auto in de stad (of 1 die constant in de file staat) een stuk groter dan een auto die constante snelweg kilometers maakt. Motor word veel minder belast namelijk. (Daarom staat er ook weleens bij occassion advertenties bij de kilomterstand "snelwegkilometers"quote:Dat ligt toch meer aan de bestuurder. Je hebt ze erbij; die willen perse de 4e versnelling halen, ook als er maar 5 meter gereden kan worden. En dan gierend op de rem.
Dat zal wel meevallen hoorquote:Allemaal een automaat - dat scheelt.
Dat is meestal niet de reden om een auto te pakken. Dat heeft te maken met de kwaliteit van het OV, als die slecht(er) dreigt te worden, dan pakken inderdaad meer mensen de auto.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:17 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nope, dat ligt er gewoon aan dat als het bestaan van files geen belemmering meer is, mensen weer de auto pakken, de wegen weer dichtslibben je met een dubbel zo groot probleem opgescheept zit. Dat zie je in de andere grote steden. Vooral jongeren zullen dan sneller een auto pakken.
Het is elke keer hetzelfde gezeik dat is mijn puntquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:13 schreef sigme het volgende:
[..]
Je bent een zeurpiet, Du_ke. Omdat die analyse je niet aanstaat (en je 'm stom vindt) zie je 'm liever niet overal terug. Maar als het ontopic is, is een discussieforum er nu net voor, om meningen die niet perse welgevallig zijn, uit te wisselen.
Bovendien jammer je al over 'kapen' als er één (1) post van een van de door jou zo beminde libertaire vrindjes staat.
Neehoor, cappaciteit op wegen wordt gewoon altijd netjes opgevuldquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt geheel aan de bevolkingsgroei en opbouw.
Nou ja, het is ook gewoon een kwestie van negeren als je er niet verder op in wil gaanquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is elke keer hetzelfde gezeik dat is mijn punt. En het mag hoor, ik maak er echter wel even melding van
.
En het doel van een discussieforum lijkt me niet om in elk topic dezelfde kansloze discussie te voeren. Als het nou nog eens ergens op sloeg of was voorzien van enige realiteitszin was het een ander verhaal geweest.
Men pakt het vervoermiddel waarmee men binnen een uur op het werk isquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is meestal niet de reden om een auto te pakken. Dat heeft te maken met de kwaliteit van het OV, als die slecht(er) dreigt te worden, dan pakken inderdaad meer mensen de auto.
Dat is ook wel weer zoquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Nou ja, het is ook gewoon een kwestie van negeren als je er niet verder op in wil gaan![]()
Dat ligt dus ook aan het OV, als je binnen het uur op het werk kan zijn met het OV zal je deze ook sneller gebruiken. Als het OV zuigt en niet verbeterd word, en je alleen het wegennet vergroot, schiet je er inderdaad niks mee op.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Men pakt het vervoermiddel waarmee men binnen een uur op het werk is. Die tijd is men gemiddeld bereid is te reizen van en naar het werk. Verbeterd het wegenstelsel dan gaan er meer mensen verderop wonen en per dag dus meer afstand afleggen omdat er sneller gereist kan worden.
Natuurlijk heeft OV effect op gebruik van de auto, dat is een van de problemen die LA op dit moment heeft. Er is constant geïnvesteerd in meer wegen en OV hebben ze links laten liggen (onder druk van de autolobby). Als OV gelijk blijft, en er meer ruimte op de wegen komt, dan stijgt de druk op die wegen automatisch en zitten ze over vijf jaar weer dicht. Als OV verbeterd wordt, zal de druk op de wegen in eerste instantie afnemen, maar krijg je weer hetzelfde effect: de wegen raken weer ontlast en dat maakt het aantrekkelijk. Meer auto's -> meer files.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:20 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is meestal niet de reden om een auto te pakken. Dat heeft te maken met de kwaliteit van het OV, als die slecht(er) dreigt te worden, dan pakken inderdaad meer mensen de auto.
Dat is oude-wijverigquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:22 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is elke keer hetzelfde gezeik dat is mijn punt. En het mag hoor, ik maak er echter wel even melding van
.
Wat Reya zegt.quote:En het doel van een discussieforum lijkt me niet om in elk topic dezelfde kansloze discussie te voeren. Als het nou nog eens ergens op sloeg of was voorzien van enige realiteitszin was het een ander verhaal geweest.
Meest ideaal is wat anders dan minste uitstoot, denk ik?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is dat ik geen scanner heb, maar het staat in het boekje van mijn auto. Een heel mooi tabelletje. Rond de 80-90 km/h is het verbruik het meest "ideaal".
En altijd bij een oud vrouwtje in de schuur gestaanquote:[..]
Het ligt OOK aan de bestuurder, maar alsnog is de slijtage van een auto in de stad (of 1 die constant in de file staat) een stuk groter dan een auto die constante snelweg kilometers maakt. Motor word veel minder belast namelijk. (Daarom staat er ook weleens bij occassion advertenties bij de kilomterstand "snelwegkilometers"
Dat is ander echt beduidend beter voor de motor. De eigenhandige geroer in die bak is helemaal niet ideaal, laat staan optimaal.quote:[..]
Dat zal wel meevallen hoor![]()
Rood_verzet jaagt niet een hoop serieuze users van het forum wegquote:Op dinsdag 14 november 2006 12:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat is oude-wijverig.
[..]
Wat Reya zegt.
En je (niet jij specifiek) gaat toch ook niet iedere keer jammeren als rood_verzet weer eens het heil van de USSR komt bezingen?
Uiteraard ligt het ook deels aan het OV. Er moet daarom goed nagedacht worden over de mobiliteit in NL. Maar simpelweg overal nieuw asfalt neerpleuren helpt niet veel.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ligt dus ook aan het OV, als je binnen het uur op het werk kan zijn met het OV zal je deze ook sneller gebruiken. Als het OV zuigt en niet verbeterd word, en je alleen het wegennet vergroot, schiet je er inderdaad niks mee op.
Nou Sigme, dat word vechten voor een hotelkamer!quote:(REUTERS) PARIS - Hotel rooms are not being built fast enough for Morocco to meet its tourism growth targets, and the kingdom is introducing penalties for foreign developers who fall behind schedule, Morocco’s tourism minister said on Friday.
Morocco’s government, under pressure to double job creation to 400,000 per year to prevent mass unemployment by 2025, aims to create 1.2 million direct and indirect jobs in tourism, the country’s biggest source of foreign currency.
Tourism Minister Adil Douiri said the number of tourists visiting the country was growing in line with expectations but hotel rooms were not being built fast enough to accommodate the 10 million tourists a year it aims to host by 2010.
“We are late in terms of opening of beds and capacity if we want to reach our objective of a global installed capacity of 230,000 beds in 2010,” Douiri, who was on a visit to Paris before travelling to the Middle East and India, told Reuters.
Roughly 10,000 extra beds were being put in place this year but that growth rate had to increase to 15,000-17,000 beds a year, he said.
“I am making a colossal effort, as is the government, to encourage private companies to accelerate the rate of construction of units,” he said.
The number of tourists visiting Morocco was on track to reach a target of 6.4 million in 2006, up from 5.8 million last year, Douiri said.
Penalties
The country of around 30 million is revamping infrastructure such as motorways and budget airlines easyJet and Ryanair have secured routes to Morocco, which Douiri said should bring 1.2 million people a year in four years’ time.
Several high-profile resorts are springing up across the country, including a golf and ski resort in the High Atlas mountains and a marina, leisure and hotel development in the economic capital, Casablanca.
But Douiri said projects “always take longer than we initially estimate,” which called for tougher measures.
“What we are trying to do is, first, to put delay penalties on investors,” he said, adding that it would be the government’s policy in future to introduce such clauses.
“The last seaside resort we signed at Taghazout, near Agadir, was granted to the American firm Colony Capital. It has very heavy penalties if it changes its mind or its planning. I cannot do more than that,” he said.
Colony Capital said in March it was planning to invest up to $1.1 billion over 10 years in the resort on the Atlantic coast.
The other measure aimed at boosting capacity was the creation of investment funds. The government and leading Moroccan banks said in June they would launch two investment funds worth around 5 billion dirhams ($577 million).
To increase the annual hotel room construction rate by 50 percent to 15,000 an extra 250 million euros ($322 million) a year of investments were needed, he said. REUTERS
Waarom niet? Overal 1 strook bij maakt toch niet zoveel uit voor de tegen-argumenten?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar simpelweg overal nieuw asfalt neerpleuren helpt niet veel.
Mwah - ik slaap waar Marokkanen slapen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:37 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nou Sigme, dat word vechten voor een hotelkamer!
Is dat die tussen Essouaira en Agadir in?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:42 schreef sigme het volgende:
Of op campings - mits uitgebaat door buitenlanders. Marokkanen hebben de kunst van het camping-uitbaten niet onder de knie. De enige goeie echt Marokkaanse camping die ik ken is de wildkampeercamping net onder Essaouira.
Een of andere ranzige jeugdherberg. Vrij dicht bij de haven (kwartiertje lopen van de boot ofzo). Hele stoffige bende paar mensen die na 2 nachten onder de rare bultjes zaten enzo. Ramen die niet goed dicht konden terwijl het toch vrij fris was. Het water dat regelmatig uitviel of bruin werd etcquote:
Net alsof het OV een oplossing is. Laat het OV maar eens op eigen benen leren staan ipv te parasiteren op een ander.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:33 schreef du_ke het volgende:
Uiteraard ligt het ook deels aan het OV. Er moet daarom goed nagedacht worden over de mobiliteit in NL. Maar simpelweg overal nieuw asfalt neerpleuren helpt niet veel.
Die extra caapaciteit wordt zeer snel opgevuld. En kost achterlijk veel geld.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:41 schreef sizzler het volgende:
[..]
Waarom niet? Overal 1 strook bij maakt toch niet zoveel uit voor de tegen-argumenten?
Noem eens man & paard, du_ke. Ik ken geen libertariers die mensen wegjagen. Ik ken geen mensen die zich hebben laten wegjagen door libertariers. Wie?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Rood_verzet jaagt niet een hoop serieuze users van het forum weg.
Zucht.. Niemand heeft het over of OV of auto.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Net alsof het OV een oplossing is. Laat het OV maar eens op eigen benen leren staan ipv te parasiteren op een ander.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:
[..]
Een of andere ranzige jeugdherberg. Vrij dicht bij de haven (kwartiertje lopen van de boot ofzo). Hele stoffige bende paar mensen die na 2 nachten onder de rare bultjes zaten enzo. Ramen die niet goed dicht konden terwijl het toch vrij fris was. Het water dat regelmatig uitviel of bruin werd etc.
quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:48 schreef du_ke het volgende:
Zucht.. Niemand heeft het over of OV of auto.
quote:Uiteraard ligt het ook deels aan het OV. Er moet daarom goed nagedacht worden over de mobiliteit in NL. Maar simpelweg overal nieuw asfalt neerpleuren helpt niet veel.
Heb heel regelmatig users gezien die even een kijkje in POL kwamen nemen en daar zeer snel weer weggejaagd werden door die kansloze discussies. Vooral ook omdat ze nogal last van hebben van het creatief interpreteren van algemeen erkende definities. Krijgen we weer dat huilverhaaltje dat Hitler links was. Of andere troep van meervrijheid of vergelijkbare sites.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef sigme het volgende:
[..]
Noem eens man & paard, du_ke. Ik ken geen libertariers die mensen wegjagen. Ik ken geen mensen die zich hebben laten wegjagen door libertariers. Wie?
Juist je hebt beiden nodigquote:
Hoe weet je dat?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef du_ke het volgende:
[..]
Die extra caapaciteit wordt zeer snel opgevuld.
Omdat dit altijd het geval isquote:
Sidi Kaouki.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is dat die tussen Essouaira en Agadir in?
We waren met een groep van 50 man. Dan verkas je niet zomaar even. Zeker met beperkt budget. maar er is wel een klacht ingediend bij de overkoepelende jeugdherbergen organisatie geloof ik.quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:49 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waarom pakte je niet gewoon een hotel op de boulevard?
Wat dus niks met libertariers als HenriO van doen heeft. Met welke meer libertarisch ingestelde user eigenlijk wel?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Heb heel regelmatig users gezien die even een kijkje in POL kwamen nemen en daar zeer snel weer weggejaagd werden door die kansloze discussies. Vooral ook omdat ze nogal last van hebben van het creatief interpreteren van algemeen erkende definities. Krijgen we weer dat huilverhaaltje dat Hitler links was. Of andere troep van meervrijheid of vergelijkbare sites.
Oh. Misschien moet je ergenis van dat forum niet hier mee naartoe nemen?quote:En het heeft ook te maken met zo'n figuur op een ander forum waar jullie niet komen.
Maar hoe weet je dat de bovengrens niet gehaald is? Er is immers maar een beperkt aantal forensen. Naast flexibele werktijden en het OV zijn er toch nog te vaak files, dan kan je toch best de capaciteit verhogen? Zowel in het OV als op de weg?quote:Op dinsdag 14 november 2006 12:52 schreef du_ke het volgende:
[..]
Omdat dit altijd het geval is. Wegen trekken verkeer aan, extra wegen trekken extra verkeer aan
.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |