abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43537784
Amelle Berrabah
pi_43537827
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:48 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Ligt er ook maar net aan welke versnelling je rijd natuurlijk
Uiteraard 80 in z'n twee zal tegenvallen inderdaad .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43537837
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
Vooral dat dubbeldekse gedoe bevalt me wel trouwens.
Dat hebben ze in de omgeving van Los Angeles ook nogal, een stad gebaseerd op autoverkeer, zo veel mogelijk doorstroom en over tien jaar zit de binnenstad ramvol en de smog is nu soms al ondraaglijk. Cool.
pi_43537838
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:46 schreef Mutant01 het volgende:
Vooral dat dubbeldekse gedoe bevalt me wel trouwens.
Het klinkt heel leuk maar is echt kansloos duur.
pi_43537941
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Stilstaand verkeer zal netto uiteindelijk net zo veel uitstoten als verkeer dat langsraast. (Stilstaand verkeer stoot weinig uit, maar het staat wel stil op die meter. Terwijl een auto die met 130 km/h voortbeweegt, weliswaar in 1 keer meer uitstoot op die ene meter, maar er wel 1 miliseconde over doet. ) Dus in plaats van 20 minuten weinig uitstoot (wat netto voor evenveel uitstoot zorgt als die auto die met 130 km/h voorbijraast) heb je 1 seconden veel uitstoot.
Nee, uitgedrukt in aantal liter per kilometer maakt het een heleboel hoeveel kilometers per uur je rijdt.

Dus bij gelijkblijvende afstand wordt, bij langzaam rijden minder benzine verbruikt (= minder uitstoot) dan bij snel rijden. Alleen bij totale stilstand wordt geheel nutteloos verstookt. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd doordat er om het stilstaan heen langzaam ipv snel wordt gereden.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43538036
De VVD wil supersnelwegen aanleggen

't Is me er eentje, die HenriO.
pi_43538119
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:02 schreef Autodidact het volgende:

Ik mag daar van tante Sigme niet over klagen .
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:06:22 #258
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43538129
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:02 schreef Autodidact het volgende:

Zij dan nu, die verstrooid waren, gingen het land door, en verkondigden het Woord.
pi_43538140
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij is 'ie een loverboy.
pi_43538221
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 11:58 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, uitgedrukt in aantal liter per kilometer maakt het een heleboel hoeveel kilometers per uur je rijdt.

Dus bij gelijkblijvende afstand wordt, bij langzaam rijden minder benzine verbruikt (= minder uitstoot) dan bij snel rijden. Alleen bij totale stilstand wordt geheel nutteloos verstookt. Maar dat wordt ruimschoots gecompenseerd doordat er om het stilstaan heen langzaam ipv snel wordt gereden.
Optrekken en dan weer stil staan (+ schakelen) verbruikt meer (olie/benzine) dan constant 100 of 120 rijden De slijtage van auto's is dan ook veel hoger trouwens.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 14-11-2006 12:11:32 ]
pi_43538272
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je bent een zeurpiet, Du_ke. Omdat die analyse je niet aanstaat (en je 'm stom vindt) zie je 'm liever niet overal terug. Maar als het ontopic is, is een discussieforum er nu net voor, om meningen die niet perse welgevallig zijn, uit te wisselen.

Bovendien jammer je al over 'kapen' als er één (1) post van een van de door jou zo beminde libertaire vrindjes staat .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43538314
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Optrekken en dan weer stil staan (+ schakelen) verbruikt meer (olie/benzine) dan constant 100 of 120 rijden De slijtage van auto's is dan ook veel hoger trouwens.
Maar je weet toch ook dat die dubbeldekwegen over vijf jaar weer vol staan, waardoor dan twee keer zo veel auto's stil saan, schakelen en langzaam rijden?
pi_43538315
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Optrekken en dan weer stil staan (+ schakelen) verbruikt meer (olie/benzine) dan constant 100 of 120 rijden
Heb je daar cijfers van?
quote:
De slijtage van auto's is dan ook veel hoger trouwens.
Dat ligt toch meer aan de bestuurder. Je hebt ze erbij; die willen perse de 4e versnelling halen, ook als er maar 5 meter gereden kan worden. En dan gierend op de rem.

Allemaal een automaat - dat scheelt.
pi_43538333
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Maar je weet toch ook dat die dubbeldekwegen over vijf jaar weer vol staan, waardoor dan twee keer zo veel auto's stil saan, schakelen en langzaam rijden?
Dat ligt geheel aan de bevolkingsgroei en opbouw.
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:16:30 #265
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43538351
After Forever is ook wel leuk, .
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_43538373
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nope, dat ligt er gewoon aan dat als het bestaan van files geen belemmering meer is, mensen weer de auto pakken, de wegen weer dichtslibben je met een dubbel zo groot probleem opgescheept zit. Dat zie je in de andere grote steden. Vooral jongeren zullen dan sneller een auto pakken.
pi_43538419
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef sigme het volgende:
Heb je daar cijfers van?
Het is dat ik geen scanner heb, maar het staat in het boekje van mijn auto. Een heel mooi tabelletje. Rond de 80-90 km/h is het verbruik het meest "ideaal".
quote:
Dat ligt toch meer aan de bestuurder. Je hebt ze erbij; die willen perse de 4e versnelling halen, ook als er maar 5 meter gereden kan worden. En dan gierend op de rem.
Het ligt OOK aan de bestuurder, maar alsnog is de slijtage van een auto in de stad (of 1 die constant in de file staat) een stuk groter dan een auto die constante snelweg kilometers maakt. Motor word veel minder belast namelijk. (Daarom staat er ook weleens bij occassion advertenties bij de kilomterstand "snelwegkilometers"
quote:
Allemaal een automaat - dat scheelt.
Dat zal wel meevallen hoor
pi_43538448
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:17 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Nope, dat ligt er gewoon aan dat als het bestaan van files geen belemmering meer is, mensen weer de auto pakken, de wegen weer dichtslibben je met een dubbel zo groot probleem opgescheept zit. Dat zie je in de andere grote steden. Vooral jongeren zullen dan sneller een auto pakken.
Dat is meestal niet de reden om een auto te pakken. Dat heeft te maken met de kwaliteit van het OV, als die slecht(er) dreigt te worden, dan pakken inderdaad meer mensen de auto.
pi_43538489
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:13 schreef sigme het volgende:

[..]

Je bent een zeurpiet, Du_ke. Omdat die analyse je niet aanstaat (en je 'm stom vindt) zie je 'm liever niet overal terug. Maar als het ontopic is, is een discussieforum er nu net voor, om meningen die niet perse welgevallig zijn, uit te wisselen.

Bovendien jammer je al over 'kapen' als er één (1) post van een van de door jou zo beminde libertaire vrindjes staat .
Het is elke keer hetzelfde gezeik dat is mijn punt . En het mag hoor, ik maak er echter wel even melding van .

En het doel van een discussieforum lijkt me niet om in elk topic dezelfde kansloze discussie te voeren. Als het nou nog eens ergens op sloeg of was voorzien van enige realiteitszin was het een ander verhaal geweest.
pi_43538514
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:15 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Neehoor, cappaciteit op wegen wordt gewoon altijd netjes opgevuld .
pi_43538542
Het is sowieso van de zotte dat we nog 2-baans snelwegen hebben.
  dinsdag 14 november 2006 @ 12:24:49 #272
66825 Reya
Fier Wallon
pi_43538553
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Het is elke keer hetzelfde gezeik dat is mijn punt . En het mag hoor, ik maak er echter wel even melding van .

En het doel van een discussieforum lijkt me niet om in elk topic dezelfde kansloze discussie te voeren. Als het nou nog eens ergens op sloeg of was voorzien van enige realiteitszin was het een ander verhaal geweest.
Nou ja, het is ook gewoon een kwestie van negeren als je er niet verder op in wil gaan
pi_43538560
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is meestal niet de reden om een auto te pakken. Dat heeft te maken met de kwaliteit van het OV, als die slecht(er) dreigt te worden, dan pakken inderdaad meer mensen de auto.
Men pakt het vervoermiddel waarmee men binnen een uur op het werk is . Die tijd is men gemiddeld bereid is te reizen van en naar het werk. Verbeterd het wegenstelsel dan gaan er meer mensen verderop wonen en per dag dus meer afstand afleggen omdat er sneller gereist kan worden.
pi_43538578
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:24 schreef Reya het volgende:

[..]

Nou ja, het is ook gewoon een kwestie van negeren als je er niet verder op in wil gaan
Dat is ook wel weer zo .
Ze zijn echter zo lekker op te stoken en voorzien van een kort lontje .
pi_43538613
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Men pakt het vervoermiddel waarmee men binnen een uur op het werk is . Die tijd is men gemiddeld bereid is te reizen van en naar het werk. Verbeterd het wegenstelsel dan gaan er meer mensen verderop wonen en per dag dus meer afstand afleggen omdat er sneller gereist kan worden.
Dat ligt dus ook aan het OV, als je binnen het uur op het werk kan zijn met het OV zal je deze ook sneller gebruiken. Als het OV zuigt en niet verbeterd word, en je alleen het wegennet vergroot, schiet je er inderdaad niks mee op.
pi_43538660
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:20 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Natuurlijk heeft OV effect op gebruik van de auto, dat is een van de problemen die LA op dit moment heeft. Er is constant geïnvesteerd in meer wegen en OV hebben ze links laten liggen (onder druk van de autolobby). Als OV gelijk blijft, en er meer ruimte op de wegen komt, dan stijgt de druk op die wegen automatisch en zitten ze over vijf jaar weer dicht. Als OV verbeterd wordt, zal de druk op de wegen in eerste instantie afnemen, maar krijg je weer hetzelfde effect: de wegen raken weer ontlast en dat maakt het aantrekkelijk. Meer auto's -> meer files.

Maak je niks wijs, files zullen nooit verdwijnen tenzij technologie een uitweg biedt. Meer wegen zullen alleen meer uitstoot veroorzaken en leveren slechts een korte-termijnoplossing. Veel of weinig wegen, ze staan vol.
pi_43538664
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:22 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is oude-wijverig .
quote:
Wat Reya zegt.

En je (niet jij specifiek) gaat toch ook niet iedere keer jammeren als rood_verzet weer eens het heil van de USSR komt bezingen?
pi_43538729
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het is dat ik geen scanner heb, maar het staat in het boekje van mijn auto. Een heel mooi tabelletje. Rond de 80-90 km/h is het verbruik het meest "ideaal".
Meest ideaal is wat anders dan minste uitstoot, denk ik?
In iedergeval, bij 80 meest ideaal is niet ongebruikelijk; toch is mijn auto in Marokko (gemiddeld 50) een stuk zuiniger.
quote:
[..]

Het ligt OOK aan de bestuurder, maar alsnog is de slijtage van een auto in de stad (of 1 die constant in de file staat) een stuk groter dan een auto die constante snelweg kilometers maakt. Motor word veel minder belast namelijk. (Daarom staat er ook weleens bij occassion advertenties bij de kilomterstand "snelwegkilometers"
En altijd bij een oud vrouwtje in de schuur gestaan .
quote:
[..]

Dat zal wel meevallen hoor
Dat is ander echt beduidend beter voor de motor. De eigenhandige geroer in die bak is helemaal niet ideaal, laat staan optimaal.
pi_43538738
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:28 schreef sigme het volgende:

[..]

Dat is oude-wijverig .
[..]

Wat Reya zegt.

En je (niet jij specifiek) gaat toch ook niet iedere keer jammeren als rood_verzet weer eens het heil van de USSR komt bezingen?
Rood_verzet jaagt niet een hoop serieuze users van het forum weg .
pi_43538785
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:27 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat ligt dus ook aan het OV, als je binnen het uur op het werk kan zijn met het OV zal je deze ook sneller gebruiken. Als het OV zuigt en niet verbeterd word, en je alleen het wegennet vergroot, schiet je er inderdaad niks mee op.
Uiteraard ligt het ook deels aan het OV. Er moet daarom goed nagedacht worden over de mobiliteit in NL. Maar simpelweg overal nieuw asfalt neerpleuren helpt niet veel.
pi_43538887
quote:
(REUTERS) PARIS - Hotel rooms are not being built fast enough for Morocco to meet its tourism growth targets, and the kingdom is introducing penalties for foreign developers who fall behind schedule, Morocco’s tourism minister said on Friday.

Morocco’s government, under pressure to double job creation to 400,000 per year to prevent mass unemployment by 2025, aims to create 1.2 million direct and indirect jobs in tourism, the country’s biggest source of foreign currency.

Tourism Minister Adil Douiri said the number of tourists visiting the country was growing in line with expectations but hotel rooms were not being built fast enough to accommodate the 10 million tourists a year it aims to host by 2010.

“We are late in terms of opening of beds and capacity if we want to reach our objective of a global installed capacity of 230,000 beds in 2010,” Douiri, who was on a visit to Paris before travelling to the Middle East and India, told Reuters.

Roughly 10,000 extra beds were being put in place this year but that growth rate had to increase to 15,000-17,000 beds a year, he said.

“I am making a colossal effort, as is the government, to encourage private companies to accelerate the rate of construction of units,” he said.

The number of tourists visiting Morocco was on track to reach a target of 6.4 million in 2006, up from 5.8 million last year, Douiri said.

Penalties
The country of around 30 million is revamping infrastructure such as motorways and budget airlines easyJet and Ryanair have secured routes to Morocco, which Douiri said should bring 1.2 million people a year in four years’ time.

Several high-profile resorts are springing up across the country, including a golf and ski resort in the High Atlas mountains and a marina, leisure and hotel development in the economic capital, Casablanca.

But Douiri said projects “always take longer than we initially estimate,” which called for tougher measures.

“What we are trying to do is, first, to put delay penalties on investors,” he said, adding that it would be the government’s policy in future to introduce such clauses.

“The last seaside resort we signed at Taghazout, near Agadir, was granted to the American firm Colony Capital. It has very heavy penalties if it changes its mind or its planning. I cannot do more than that,” he said.

Colony Capital said in March it was planning to invest up to $1.1 billion over 10 years in the resort on the Atlantic coast.

The other measure aimed at boosting capacity was the creation of investment funds. The government and leading Moroccan banks said in June they would launch two investment funds worth around 5 billion dirhams ($577 million).

To increase the annual hotel room construction rate by 50 percent to 15,000 an extra 250 million euros ($322 million) a year of investments were needed, he said. REUTERS
Nou Sigme, dat word vechten voor een hotelkamer!
pi_43538925
Dat ranzige hostel in Tanger .
pi_43538933
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:38 schreef du_ke het volgende:
Dat ranzige hostel in Tanger .
;r En die nog ranziger uitbater ervan
pi_43538997
Haha, waar heb je gezeten dan?
pi_43539003
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar simpelweg overal nieuw asfalt neerpleuren helpt niet veel.
Waarom niet? Overal 1 strook bij maakt toch niet zoveel uit voor de tegen-argumenten?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43539018
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:37 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nou Sigme, dat word vechten voor een hotelkamer!
Mwah - ik slaap waar Marokkanen slapen.

Of op campings - mits uitgebaat door buitenlanders. Marokkanen hebben de kunst van het camping-uitbaten niet onder de knie. De enige goeie echt Marokkaanse camping die ik ken is de wildkampeercamping net onder Essaouira.

Waar ook mijn favoriete luxe hotel staat. Van een stel Belgen.
pi_43539068
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:42 schreef sigme het volgende:
Of op campings - mits uitgebaat door buitenlanders. Marokkanen hebben de kunst van het camping-uitbaten niet onder de knie. De enige goeie echt Marokkaanse camping die ik ken is de wildkampeercamping net onder Essaouira.
Is dat die tussen Essouaira en Agadir in?
pi_43539118
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:41 schreef Mutant01 het volgende:
Haha, waar heb je gezeten dan?
Een of andere ranzige jeugdherberg. Vrij dicht bij de haven (kwartiertje lopen van de boot ofzo). Hele stoffige bende paar mensen die na 2 nachten onder de rare bultjes zaten enzo. Ramen die niet goed dicht konden terwijl het toch vrij fris was. Het water dat regelmatig uitviel of bruin werd etc .
pi_43539138
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:33 schreef du_ke het volgende:
Uiteraard ligt het ook deels aan het OV. Er moet daarom goed nagedacht worden over de mobiliteit in NL. Maar simpelweg overal nieuw asfalt neerpleuren helpt niet veel.
Net alsof het OV een oplossing is. Laat het OV maar eens op eigen benen leren staan ipv te parasiteren op een ander.
pi_43539143
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:41 schreef sizzler het volgende:

[..]

Waarom niet? Overal 1 strook bij maakt toch niet zoveel uit voor de tegen-argumenten?
Die extra caapaciteit wordt zeer snel opgevuld. En kost achterlijk veel geld.
pi_43539145
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Rood_verzet jaagt niet een hoop serieuze users van het forum weg .
Noem eens man & paard, du_ke. Ik ken geen libertariers die mensen wegjagen. Ik ken geen mensen die zich hebben laten wegjagen door libertariers. Wie?
pi_43539173
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Net alsof het OV een oplossing is. Laat het OV maar eens op eigen benen leren staan ipv te parasiteren op een ander.
Zucht.. Niemand heeft het over of OV of auto.
pi_43539183
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Een of andere ranzige jeugdherberg. Vrij dicht bij de haven (kwartiertje lopen van de boot ofzo). Hele stoffige bende paar mensen die na 2 nachten onder de rare bultjes zaten enzo. Ramen die niet goed dicht konden terwijl het toch vrij fris was. Het water dat regelmatig uitviel of bruin werd etc .
Waarom pakte je niet gewoon een hotel op de boulevard?
pi_43539229
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:48 schreef du_ke het volgende:
Zucht.. Niemand heeft het over of OV of auto.
quote:
pi_43539230
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef sigme het volgende:

[..]

Noem eens man & paard, du_ke. Ik ken geen libertariers die mensen wegjagen. Ik ken geen mensen die zich hebben laten wegjagen door libertariers. Wie?
Heb heel regelmatig users gezien die even een kijkje in POL kwamen nemen en daar zeer snel weer weggejaagd werden door die kansloze discussies. Vooral ook omdat ze nogal last van hebben van het creatief interpreteren van algemeen erkende definities. Krijgen we weer dat huilverhaaltje dat Hitler links was. Of andere troep van meervrijheid of vergelijkbare sites.
En het heeft ook te maken met zo'n figuur op een ander forum waar jullie niet komen.
pi_43539242
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:51 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

[..]
Juist je hebt beiden nodig . Het is geen keuze tussen auto en OV maar een keuze voor beide.
pi_43539247
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Die extra caapaciteit wordt zeer snel opgevuld.
Hoe weet je dat?
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_43539271
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:51 schreef sizzler het volgende:

[..]

Hoe weet je dat?
Omdat dit altijd het geval is . Wegen trekken verkeer aan, extra wegen trekken extra verkeer aan .
pi_43539283
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:44 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is dat die tussen Essouaira en Agadir in?
Sidi Kaouki.

Ik hoorde dat de asfaltweg langs de kust tegenwoordig doorloopt totaan Agadir, daarmee zal het wel afgelopen zijn met de rust in Sidi Kaouki.. helaas.
pi_43539309
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 12:49 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waarom pakte je niet gewoon een hotel op de boulevard?
We waren met een groep van 50 man. Dan verkas je niet zomaar even. Zeker met beperkt budget. maar er is wel een klacht ingediend bij de overkoepelende jeugdherbergen organisatie geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')