abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43473812
Net was Mark Rutte (VVD) in discussie met Peter Boelhouwer, hoogleraar wonen aan de TU Delft en met Marc-Jan Ahne van de Vereniging Eigen Huis in Buitenhof. Hij stapelt leugen naar leugen op, het was echt niet te geloven.

Zegt Rutte dat hypotheekrenteaftrek eigen woningbezit stimuleert. Totale nonsens zegt de man van TU Delft; de woningprijzen zijn in Nederland 50% hoger dan in Duitsland en België. Door de HRA is er een vraagstijging, alleen is er zo weinig aanbod dat het enige wat de prijs kan doen is omhoog gaan. Het stimuleert het woningbezit dus totaal niet. Maar het kost de belastingbetaler wel bijna 3% van het BBP elk jaar (14 miljard euro). Het is sowieso onliberaal en anti-marktwerking, en toch is de VVD voor de HRA.

Zegt Rutte dat de HRA niet afgeschaft moet worden omdat het veel onzekerheid creëert bij woningbezitters. Maar als de VVD de huurliberalisatie wil doorvoeren, wat ook veel onzekerheid met zich meebrengt, geldt het opeens weer niet! Hypocriet gedoe. In huurhuizen zitters zeker weinig VVD-stemmers.

Zegt Rutte dat 95% van de huurmarkt staatsgecontroleerd is, terwijl de wooncorporaties toch werkelijk geprivatiseerde instellingen zijn. Wilt vervolgens een wet aan wooncorporaties opleggen dat ze 1% van hun huizenbestand verplicht moeten verkopen. Waarom, Rutte wilde toch minder staatscontrole? Bovendien is het juridisch waarschijnlijk onhaalbaar.

Zegt Rutte dat 'de economie groeit' als de overdrachtsbelasting afgeschaft wordt. Dan zullen de huizenprijzen ongeveer evenredig meestijgen omdat mensen het hogere inkomen het liefst aan het huis uitgeven.

Zegt Rutte dat 80% van de HRA naar de eerste 2 belastingschijven gaan. Andere bronnen zeggen toch iets anders: "De cijfers tonen het aan: circa 70% van de door het Rijk uitgekeerde renteaftrek (in 2004 ruim 7 miljard euro) gaat naar de hoogste inkomens, zo’n 15-20% van het totale aantal eigenwoningbezitters" BRON

Conclusie: Rutte is een smerige leugenaar die zowat alle conclusies van die hoogleraar wonen aan de TU Delft in twijfel trekt en een totaal onliberaal beleid voert op het gebied van wonen. En vergeet niet dat er 8 jaar een VVD'er op Volkshuisvesting zat de afgelopen 10 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door pberends op 12-11-2006 16:19:54 ]
  zondag 12 november 2006 @ 13:16:11 #2
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43473897
Als dit geen stemmen kost.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
  zondag 12 november 2006 @ 13:17:01 #3
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43473926
de leugen wordt nog doorgetrokken, vandaag om 21.55 , nederland 3, komt Zembla met een uitzending over de bouwfraude, maar dan 5 jaar later. Het blijkt dat er met fluwelen handschoen recht is gesproken en dat vooral Ad Bos, de klokkenluider die de fraude aan de kaak stelde, er last van heeft gehad.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  zondag 12 november 2006 @ 13:17:17 #4
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_43473937
Wat ik nog niet wist: de CDA Eerste Kamerfractie houdt de huurliberalisatie vooralsnog tegen.
Pugna Pro Patria
pi_43474035
Op grond van vage redenen zwalkt de VVD maar wat over dit onderwerp. HRA moet zo snel mogelijk afgeschaft worden. In plaats daarvan lage belastingen.
  zondag 12 november 2006 @ 13:21:06 #6
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474058
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:17 schreef Aoristus het volgende:
de leugen wordt nog doorgetrokken, de komende week komt Zembla met een uitzending over de bouwfraude, maar dan 5 jaar later. Het blijkt dat er met fluwelen handschoen recht is gesproken en dat vooral Ad Bos, de klokkenluider die de fraude aan de kaak stelde, er last van heeft gehad.
De institutie staat is het probleem. Het houdt zichzelf in stand door te stelen en te herverdelen. Dit verhaal maakt het duidelijk bij de VVD. SP, GL, CU, etc gebruiken de zielige mensen als middel hun macht te handhaven. Ook zij stelen, herverdelen en profiteren.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  zondag 12 november 2006 @ 13:22:24 #7
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43474105
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:21 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De institutie staat is het probleem. Het houdt zichzelf in stand door te stelen en te herverdelen. Dit verhaal maakt het duidelijk bij de VVD. SP, GL, CU, etc gebruiken de zielige mensen als middel hun macht te handhaven. Ook zij stelen, herverdelen en profiteren.
Kijk vanavond zelf.

21.55, nederland 3
pi_43474144
De regelgeving in Duitsland en Belgie met betrekking tot bouwen is dan ook een stuk soepeler. Die man van de TU zat daar nou ook niet bepaald als objectief persoon.
  zondag 12 november 2006 @ 13:33:30 #9
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474456
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:22 schreef Aoristus het volgende:
Kijk vanavond zelf.

21.55, nederland 3
Zembla, Weet niet of ik dan thuis ben heb een verjaardag vanavond op't programma.
Maar dan kijk ik't wel via internet.
Ben nog steeds bezig met mentale detoxificatie, maar het gaat nog wel ff duren voordat ik ermee klaar ben.
Zie Sign,
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43474467
Starters kunnen geen huis kopen omdat de prijzen zo belachelijk hoog zijn. Rutte zei dat hij niet wou morrelen aan de HRA omdat de prijzen dan zouden dalen. Dan vraag ik me weer af hoe serieus het voornemen is om meer huizen te gaan bouwen. Als het tekort op de woningmarkt echt verdwijnt, dan storten de huizenprijzen nog harder in dan bij afschaffing van de HRA.
"The courtesy of your hall is somewhat lessened of late."
pi_43474511
Tja de VVD is erg afhankelijk van de HRA voor z'n stemmen lastig onderwerp voor hen dus .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  zondag 12 november 2006 @ 13:36:48 #12
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474553
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:33 schreef dwergplaneet het volgende:
Starters kunnen geen huis kopen omdat de prijzen zo belachelijk hoog zijn. Rutte zei dat hij niet wou morrelen aan de HRA omdat de prijzen dan zouden dalen. Dan vraag ik me weer af hoe serieus het voornemen is om meer huizen te gaan bouwen. Als het tekort op de woningmarkt echt verdwijnt, dan storten de huizenprijzen nog harder in dan bij afschaffing van de HRA.
Precies hoe liberaal het het subsieren van huizen op deze wijze ? Het is pure hypocrisie. Stelen, herverdelen en profiteren.
pi_43474612
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:35 schreef du_ke het volgende:
Tja de VVD is erg afhankelijk van de HRA voor z'n stemmen lastig onderwerp voor hen dus .
Nee dat zijn ze niet. Dat denken ze alleen maar. Ze hebben de link met de mensen in het land een beetje verloren denk ik. Iedereen geeft de voorkeur aan een flattax in plaats van dit wangedrocht van geven en nemen.
  zondag 12 november 2006 @ 13:40:18 #14
Stranger than fiction
pi_43474626
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:23 schreef nikk het volgende:
De regelgeving in Duitsland en Belgie met betrekking tot bouwen is dan ook een stuk soepeler. Die man van de TU zat daar nou ook niet bepaald als objectief persoon.
Waarom zat hij daar niet als objectief persoon?
pi_43474655
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:36 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Precies hoe liberaal het het subsieren van huizen op deze wijze ?
Niet. Waarom denk je dat ik serieus overwogen heb om niet meer VVD te stemmen? Het zijn gewoon nepliberalen. Maar de rest is nog erger alhoewel ik zeer onder de indruk ben van Balkenende. Misschien dat ik in de toekomst op hem stem.
pi_43474682
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:39 schreef Corelli het volgende:

[..]

Nee dat zijn ze niet. Dat denken ze alleen maar. Ze hebben de link met de mensen in het land een beetje verloren denk ik. Iedereen geeft de voorkeur aan een flattax in plaats van dit wangedrocht van geven en nemen.
Flattax is in Nederland helemaal niet aan de orde en niet erg relevant in deze.

De VVD is gewoon een erg conservatieve partij die afhankelijk is van stemmers met een eigen huis.
pi_43474743
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:33 schreef dwergplaneet het volgende:
Nee, de woningen voor starters zullen dan betaalbaar zijn. Door middel van nieuwbouwwijken bijvoorbeeld. De woningen in de steden zullen net als altijd hoog blijven aangezien die het meest gewild zijn. Daarnaast, in het debat werd ook wel duidelijk waarom men voor beperking oftewel afschaffing van de HRA was. Hoe minder mensen te besteden hebben des te minder zal een huizenbezitter kunnen vragen. Maar of dat een goede ontwikkeling is...
  zondag 12 november 2006 @ 13:46:32 #18
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43474804
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:42 schreef du_ke het volgende:
Flattax is in Nederland helemaal niet aan de orde en niet erg relevant in deze.

De VVD is gewoon een erg conservatieve partij die afhankelijk is van stemmers met een eigen huis.
Er bestaat dan ook geen moraal in de politiek die ze wel pretendeert te hebben.
Alles schuift door belangen. En zolang het schuift profiteert de staat als mediator.
  zondag 12 november 2006 @ 13:46:48 #19
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43474816
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
lege ton
pi_43474823
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:41 schreef Corelli het volgende:

[..]

Niet. Waarom denk je dat ik serieus overwogen heb om niet meer VVD te stemmen? Het zijn gewoon nepliberalen. Maar de rest is nog erger alhoewel ik zeer onder de indruk ben van Balkenende. Misschien dat ik in de toekomst op hem stem.
Is er dan een liberale of conservatieve partij die de HRA wel wil afschaffen? Volgens mij is er geen enkele partij die in zijn verkiezingsprogramma zegt de HRA te willen afschaffen. De linkse partijen willen de HRA alleen beperken voor de rijken.
pi_43474964
quote:
neu hoor, de VVD is gewoon tegen afschaffing
  zondag 12 november 2006 @ 13:53:48 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43475037
Hoe dan ook, de HRA is niet de belangrijkste reden dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn. Dat wordt veel meer veroorzaakt door de al zestig jaar bestaande schaarste, die weer een gevolg is van het gevoerde ruimtelijke ordeningsbeleid. De hogere prijs van een huis als gevolg van de HRA wordt voor kopers automatisch weer gecompenseerd door de HRA zélf.

Wél heel opmerkelijk is, is dat Rutte niet wil dat de huizenprijzen dalen? Hoezo niet? Wonen is toch een primaire levensbehoefte? Stel dat brood voor veel mensen onbetaalbaar was, maar dat hij beweerde niet te willen dat de subsidie op graanexport werd afgeschaft omdat het brood dan goedkoper werd. Dat is in feite hetzelfde.

HRA is wel een inkomensinstrument. Een instrument wat vooral de hoogste inkomens bevoordeeld. Waarom eindeloze discussies over een tientje meer of minder voor bijstandsmoeders, terwijl super-veelverdieners maandelijks duizenden euro's uit de staatskas krijgen om hun villa's te subsidiëren? Dát is het ware onrecht van de HRA.

Het gewone volk wordt bang gemaakt dat ieder 'gemorrel' aan de HRA onmiddelijk het wonen voor hen onbetaalbaar maakt. Niets is minder waar. Die paar honderd euro die zij nu terugkrijgen moeten ze onmiddelijk via allerlei andere belastingen weer ophoesten. Vergeet niet dat er 17 MILJARD per jaar aan HRA uitgekeerd wordt. Dat is meer dan 4000 euro per Nederlands gezin dat werkt en belasting betaald. Die korting zou ook via belastingverlaging gegeven kunnen worden. Veel rechtvaardiger, want dit blijft niet alleen beperkt tot huiseigenaren.

ZO zijn er redenen genoeg te vinden tegen de HRA. Vandaar ook dat CDA/VVD weigeren iedere discussie hierover te voeren, omdat zij weten dat ze deze op voorhand verliezen. Ik heb onlangs nog een brief aan het CDA gestuurd waarin ik bepleit om minder halstarrig vast te houden aan de HRA, en tenminste over een beperking te durven discussiëren. Tot nu toe heb ik geen antwoord terug ontvangen. Wat maar eens te meer bewijst dat ook het CDA niet in staat is de discussie op argumenten te voeren.

Vooral jongeren zijn de dupe van het door met name het CDA gevoerde beleid. Dit behartigt vooral de belangen van de babyboomers. Niet alleen op het gebied van HRA/woningmarkt, maar ook de fiscalisering van de AOW en dergelijke. Het enige alternatief als jongere is eigenlijk links, maar dat is op de langere termijn nou ook niet alles.
The End Times are wild
pi_43475091
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:40 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Omdat hij er duidelijk als PvdA'er zat.
pi_43475122
Hypotheekrenteaftrek
Gelukkig zonder haar
  zondag 12 november 2006 @ 13:56:49 #25
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_43475156
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:13 schreef pberends het volgende:
Net was Mark Rutte (VVD) in discussie met Peter Boelhouwer, hoogleraar wonen aan de TU Delft en met Marc-Jan Ahne van de Vereniging Eigen Huis in Buitenhof. Hij stapelt leugen naar leugen op, het was echt niet te geloven.

Zegt Rutte dat hypotheekrenteaftrek eigen woningbezit stimuleerd. Totale nonsens zegt de man van TU Delft; de woningprijzen zijn in Nederland 50% hoger dan in Duitsland en België. Door de HRA is er een vraagstijging, alleen is er zo weinig aanbod dat het enige wat de prijs kan doen is omhoog gaan. Het stimuleert het woningbezit dus totaal niet.

Zegt Rutte dat de HRA niet afgeschaft moet worden omdat het veel onzekerheid creëert bij woningbezitters. Maar als de VVD de huurliberalisatie wil doorvoeren, wat ook veel onzekerheid met zich meebrengt, geldt het opeens weer niet! Hypocriet gedoe.

Zegt Rutte dat 95% van de huurmarkt staatsgecontroleerd is, terwijl de wooncorporaties toch werkelijk geprivatiseerde instellingen zijn.

Zegt Rutte dat 'de economie groeit' als de overdrachtsbelasting afgeschaft wordt. Dan zullen de huizenprijzen ongeveer evenredig meestijgen omdat mensen het hogere inkomen het liefst aan het huis uitgeven.

Zegt Rutte dat 80% van de HRA naar de eerste 2 schijven gaan. Andere bronnen zeggen toch iets anders.

Conclusie: Rutte is een smerige leugenaar die zowat alle conclusies van die hoogleraar wonen aan de TU Delft in twijfel trekt en een totaal onliberaal beleid voert op het gebied van wonen.
Pberends, je hebt geen verstand van volkshuisvesting.
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
pi_43475174
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:55 schreef nikk het volgende:

[..]

Had hij een rode roos in zijn knoopsgat?
  zondag 12 november 2006 @ 13:57:16 #27
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43475175
quote:

[..]

We vroegen "waarom?" niet "noem eens een manier waarop iemand niet objectief is"
lege ton
pi_43475216
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee, maar de argumenten die hij gebruikte maakte het wel duidelijk.
pi_43475223
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:53 schreef LXIV het volgende:
Hoe dan ook, de HRA is niet de belangrijkste reden dat de huizenprijzen in Nederland zo hoog zijn. Dat wordt veel meer veroorzaakt door de al zestig jaar bestaande schaarste, die weer een gevolg is van het gevoerde ruimtelijke ordeningsbeleid. De hogere prijs van een huis als gevolg van de HRA wordt voor kopers automatisch weer gecompenseerd door de HRA zélf.

Wél heel opmerkelijk is, is dat Rutte niet wil dat de huizenprijzen dalen? Hoezo niet? Wonen is toch een primaire levensbehoefte? Stel dat brood voor veel mensen onbetaalbaar was, maar dat hij beweerde niet te willen dat de subsidie op graanexport werd afgeschaft omdat het brood dan goedkoper werd. Dat is in feite hetzelfde.

HRA is wel een inkomensinstrument. Een instrument wat vooral de hoogste inkomens bevoordeeld. Waarom eindeloze discussies over een tientje meer of minder voor bijstandsmoeders, terwijl super-veelverdieners maandelijks duizenden euro's uit de staatskas krijgen om hun villa's te subsidiëren? Dát is het ware onrecht van de HRA.

Het gewone volk wordt bang gemaakt dat ieder 'gemorrel' aan de HRA onmiddelijk het wonen voor hen onbetaalbaar maakt. Niets is minder waar. Die paar honderd euro die zij nu terugkrijgen moeten ze onmiddelijk via allerlei andere belastingen weer ophoesten. Vergeet niet dat er 17 MILJARD per jaar aan HRA uitgekeerd wordt. Dat is meer dan 4000 euro per Nederlands gezin dat werkt en belasting betaald. Die korting zou ook via belastingverlaging gegeven kunnen worden. Veel rechtvaardiger, want dit blijft niet alleen beperkt tot huiseigenaren.

ZO zijn er redenen genoeg te vinden tegen de HRA. Vandaar ook dat CDA/VVD weigeren iedere discussie hierover te voeren, omdat zij weten dat ze deze op voorhand verliezen. Ik heb onlangs nog een brief aan het CDA gestuurd waarin ik bepleit om minder halstarrig vast te houden aan de HRA, en tenminste over een beperking te durven discussiëren. Tot nu toe heb ik geen antwoord terug ontvangen. Wat maar eens te meer bewijst dat ook het CDA niet in staat is de discussie op argumenten te voeren.

Vooral jongeren zijn de dupe van het door met name het CDA gevoerde beleid. Dit behartigt vooral de belangen van de babyboomers. Niet alleen op het gebied van HRA/woningmarkt, maar ook de fiscalisering van de AOW en dergelijke. Het enige alternatief als jongere is eigenlijk links, maar dat is op de langere termijn nou ook niet alles.
mooi stukje!

Ik denk eigenlijk dat er vooral één angst is bij veel mensen; de HRA wordt afgeschaft, en vervolgens verdwijnt die besparing in het Haagse clientelisme. Deze belastingaftrek hébben mensen in ieder geval binnen, wat er gebeurt na afschaffing van de HRA is allerminst zeker.
  zondag 12 november 2006 @ 14:02:22 #30
Stranger than fiction
pi_43475343
quote:

[..]

Waar haal jij die conclusie vandaan?
  zondag 12 november 2006 @ 14:03:03 #31
Stranger than fiction
pi_43475364
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:56 schreef Misanthroopia het volgende:

[..]

Pberends, je hebt geen verstand van volkshuisvesting.
Hoe zit het dan wel?
  zondag 12 november 2006 @ 14:03:33 #32
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43475390
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:58 schreef Godslasteraar het volgende:

[..]

mooi stukje!

Ik denk eigenlijk dat er vooral één angst is bij veel mensen; de HRA wordt afgeschaft, en vervolgens verdwijnt die besparing in het Haagse clientelisme. Deze belastingaftrek hébben mensen in ieder geval binnen, wat er gebeurt na afschaffing van de HRA is allerminst zeker.
Haha. Dat zou best wel eens zo kunnen zijn. Toen de BTW werd ingevoerd was dit immers óók onder het mom van het afschaffen van de inkomstenbelasting op korte termijn. Dat is vooralsnog niet gebeurt helaas.

Natuurlijk moet het beperken van de HRA (want voor afschaffen ben ik beslist niet, dit veroorzaakt véél te veel sociale en financiéle onrust) onmiddelijk gekoppeld worden aan het verlagen van belastingen elders.
The End Times are wild
pi_43475404
Rutte zat net in ieder geval flink te zweten.
pi_43475474
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:57 schreef nonzz het volgende:

[..]

We vroegen "waarom?" niet "noem eens een manier waarop iemand niet objectief is"
Om maar één voorbeeld te noemen; hij pleitte voor de beperking van de HRA exact zoals de PvdA die voorstelt in haar programma. Ten eerste heeft dat helemaal geen effect op starters aangezien het niet dat gedeelte van de woningmarkt is die getroffen wordt door een dergelijke maatregel. Ten tweede verbindde hij er een politieke mening aan vast, hij noemde het immers (weet zijn exacte woorden niet meer) een vorm van onrechtbaardigheid dat hoge inkomens zoveel konden aftrekken. Waarop Rutte naar mijn mening goed antwoordde.
pi_43475504
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:58 schreef nikk het volgende:

[..]

Oh nee help, echte PVDA argumenten.
Help ons eens wat zijn dat nu weer voor argumenten?

Mischien dat die wetenschapper constant iets objectiefs zegt wat toevalligerwijze op dit moment ook in het pvda straatje past. (en als we maar lang genoeg wachten ook wel in andere straatjes, kijk maar hoe fortuijn dingen bespreekbaar heeft gemaakt men waar nu van links tot rechts gebruik van wordt gemaakt).
pi_43475553
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Waar haal jij die conclusie vandaan?
Hij is daar vrij open in.
quote:
Heeft u eerder met politiek te maken gehad?

P.B: Ik ben lid van de PvdA.
http://web.bk.tudelft.nl/scripts/b-nieuws/beschrijving.asp?nr=644&nr_bnieuws=14&jaargang=2004-2005&nr_rubriek=4

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb er niets tegen dat hij lid van de PvdA is, maar dat dusdanig laten doorklinken in je oordeel als 'deskundige' kan wat mij betreft niet.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 14:09:56 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43475576
De huurliberalisatie is natuurlijk een gedrocht
pi_43475588
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:44 schreef nikk het volgende:

[..]

Nee, de woningen voor starters zullen dan betaalbaar zijn. Door middel van nieuwbouwwijken bijvoorbeeld. De woningen in de steden zullen net als altijd hoog blijven aangezien die het meest gewild zijn.
Dit is onzin. Er zijn geen twee totaal gescheiden woningmarkten. Het tekort aan woningen heeft de prijzen van alle woningen opgejaagd. Als dit tekort wegvalt dan zullen de prijzen van de meeste woningen dalen.

En het is zeker niet zo dat je alleen maar molensteenhypotheken ziet in de grote steden. Integendeel, juist in de nieuwbouwwijken vind je veel molensteenhypotheken.
pi_43475773
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:10 schreef dwergplaneet het volgende:

[..]

Dit is onzin. Er zijn geen twee totaal gescheiden woningmarkten. Het tekort aan woningen heeft de prijzen van alle woningen opgejaagd. Als dit tekort wegvalt dan zullen de prijzen van de meeste woningen dalen.

En het is zeker niet zo dat je alleen maar molensteenhypotheken ziet in de grote steden. Integendeel, juist in de nieuwbouwwijken vind je veel molensteenhypotheken.
Het ligt er helemaal aan hoe je dit aanpakt. Er zijn nieuwbouwwijken waar de prijzen voor woningen een stuk lager liggen dan in de stad zelf, maar dat terzijde. Dat er de laatste 10 jaar voornamelijk VINEX wijken zijn ontstaan waar vooral woningen voor de middenklasser is gemaakt is een beleidskeuze. Maak woningen voor starters en de prijzen zullen logischerwijs lager komen te liggen.

Maar zeg eens zelf. Waarom zal de prijs van een woning dalen wanneer je de HRA afschaft?
  zondag 12 november 2006 @ 14:18:52 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43475879
Het totaal aantal woningzoekenden en het totaal aantal woningen verandert bovendien niet door allerlei papieren maatregelen. Uiteindelijk kan het probleem alleen worden opgelost door te bouwen.
Het mag inmiddels als bewezen verondersteld worden dat HRA noch huursubsidie uiteindelijk leidt tot een hoger bouwquotum, dus niet tot een vermindering van de schaarste.
The End Times are wild
pi_43475900
Het is zelf erger dan ik al dacht.
quote:
Aan de leden van de Partij van de Arbeid,

Voor u ligt het rapport van de PvdA-projectgroep ‘Wonen’ onder voorzitterschap van Peter Boelhouwer.
http://pvda.nl/download.do/id/300019344/cd/true/
  zondag 12 november 2006 @ 14:21:23 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43475976
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:09 schreef Swetsenegger het volgende:
De huurliberalisatie is natuurlijk een gedrocht
Op zich zelf staande wel. Maar in combinatie met afschaffing HRA, huursubsidie en belastinghervormingen wil ik het wel een kans geven.

Uiteindelijk is de hele HRA gewoon niets meer dan overheidsbemoeienis op de markt. En kan ook nooit meer zijn dan een sigaar uit eigen doos, het geld voor de HRA komt immers niet nergens vandaan.

Heel opmerkelijk dat juist de VVD deze overheidsbemoeienis wil aanhouden.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 14:26:43 #43
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43476229
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op zich zelf staande wel. Maar in combinatie met afschaffing HRA, huursubsidie en belastinghervormingen wil ik het wel een kans geven.
En woningbouw.... véél woningbouw.

Maar je kan niet eenzijdig de huren (flink) verhogen om zo op een markt met schaarste doorstroming te genereren. Natuurlijk willen die huurders die straks een godsvermogen moeten gaan betalen graag verkassen... maar waar moeten ze naar toe? Naar de betaalbare koopwoningen die als paddenstoelen uit de grondschieten?

Een van de redenen waarom ik na 8 jaar rechts stemmen weer terugkeer naar mijn rooie roots .
  zondag 12 november 2006 @ 14:28:13 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43476292
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:19 schreef nikk het volgende:
Het is zelf erger dan ik al dacht.
[..]

http://pvda.nl/download.do/id/300019344/cd/true/
Interessant. Zo lees ik hier dat aan nieuwbouwwoningen onder meer de eis gesteld wordt dat twee rolstoelen elkaar overal in de woonkamer kunnen passeren. Dat verhoogt de prijs van deze woningen natuurlijk.
Maar hoeveel huishoudens hebben nu twee rolstoelers in hun midden? En zou het voor deze rolstoelers nu écht een onoverkomenlijk bezwaar zijn dat ze elkaar niet gelijktijdig kunnen passeren?
En is het rechtvaardig dat iedereen die nu een nieuwbouwwoning koopt nu meebetaalt aan de gezinnen die twee rolstoelers in hun midden hebben die het absoluut noodzakelijk vinden dat ze elkaar gelijktijdig in de woonkamer kunnen passeren? Want iedere woning wordt, om deze mensen keuzevrijheid te garanderen, nu hierop aangepast.

De PVDA is hier trouwens tegen, wat zij consumptiedwang noemt.
The End Times are wild
pi_43476294
Ik dacht dat liegen en bedriegen voorbehouden was aan linkse politici ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 12 november 2006 @ 14:32:00 #46
Stranger than fiction
pi_43476438
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Interessant. Zo lees ik hier dat aan nieuwbouwwoningen onder meer de eis gesteld wordt dat twee rolstoelen elkaar overal in de woonkamer kunnen passeren. Dat verhoogt de prijs van deze woningen natuurlijk.
Maar hoeveel huishoudens hebben nu twee rolstoelers in hun midden? En zou het voor deze rolstoelers nu écht een onoverkomenlijk bezwaar zijn dat ze elkaar niet gelijktijdig kunnen passeren?
En is het rechtvaardig dat iedereen die nu een nieuwbouwwoning koopt nu meebetaalt aan de gezinnen die twee rolstoelers in hun midden hebben die het absoluut noodzakelijk vinden dat ze elkaar gelijktijdig in de woonkamer kunnen passeren? Want iedere woning wordt, om deze mensen keuzevrijheid te garanderen, nu hierop aangepast.

De PVDA is hier trouwens tegen, wat zij consumptiedwang noemt.
Is de PvdA, nu voor deze rolstoelwaanzin?
pi_43476461
Dat wat rutte doet is typerend voor de gehele NL politiek hedentendage, daar kijk ik niet meer van op. maar dan wel van de burger verwachten dat deze zich gedraagt en netjes zijn werk doet.
pi_43476596
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:17 schreef Jurgen21 het volgende:
Wat ik nog niet wist: de CDA Eerste Kamerfractie houdt de huurliberalisatie vooralsnog tegen.
godzijdank, er zitten nog mensen met verstand bij het CDA.

Deze hele huurliberalisatie is misschien nog wel de smerigste streek van Balkenende en moet echt worden gestopt.
pi_43477795
Ik ga maar eens kijken of het al online staat, ben eigenlijk wel benieuwd.

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden:
Niet de milieubelangen van links, maar de financiële belangen van rechts zijn de belangrijkste oorzaak van de belachelijk hoge prijzen op de grond- en woningmarkt.
pi_43478044
misschien een domme opmerking hoor, maar als de HRA wordt afgeschaft, en de prijzen kelderen, is dat dan echt zo erg voor de huizenbezitters? Zo'n hyptheek zou je toch kunnen 'updaten' naar de nieuwe prijs? Desnoods met hulp van belastinggeld, maar dat is een eenmalige (grote) investering in plaats van de 17 miljard die nu per jaar er doorheen gejast wordt.
  zondag 12 november 2006 @ 15:31:43 #51
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43478117
Ik snap niet waarom ik als huurder moet meebetalen via de fiscus aan HRA ?
  zondag 12 november 2006 @ 15:39:11 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43478295
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:32 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Is de PvdA, nu voor deze rolstoelwaanzin?
Neen, zij is, heel liberaal itt de VVD bijvoorbeeld, tegen deze consumptiedwang.
The End Times are wild
  zondag 12 november 2006 @ 15:40:19 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43478322
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:17 schreef rebel6 het volgende:
Ik ga maar eens kijken of het al online staat, ben eigenlijk wel benieuwd.

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden:
Niet de milieubelangen van links, maar de financiële belangen van rechts zijn de belangrijkste oorzaak van de belachelijk hoge prijzen op de grond- en woningmarkt.
Ook links draagt haar steentje bij door het hardnekkig vasthouden aan het ruimtelijke ordeningsbeleid.
The End Times are wild
  zondag 12 november 2006 @ 15:46:14 #54
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43478487
quote:
Ja de spijker op z'n kop...!! De VVD is geen liberale partij, het is een partij voor de rijken.

En ze gingen weer net niet lang genoeg door over de koophuizen. Peter Boelhouwer gaf duidelijk aan dat hij het ook belachelijk vindt dat mensen die 90.000EUR verdienen overheidsubsidie krijgen..

Rutte kan hier gewoon niets op inbrengen. begint wat over "in Nederland mag je geen succes hebben" enz. hoge belastingen enz.. Reageert dus net als de VVD-ers op dit forum als ze er op een normale mannier niet meer uit komen.

DE VVD IS EEN PARTIJ VAN MATERIALISTISCHE EGOISTEN

www.KUTVVD.NL
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
MsgBox \\\\\\\"Infiltration Succeded!!!\\\\\\\"
MsgBox \\\\\\\"www.kutvvd.nl\\\\\\\"
end
pi_43478694
hebben ze trouwens in Zweden ook niet een soortgelijk systeem afgeschaft? Veel heibel en geschreeuw van mensen hierover maar huizen zijn nu wel betaalbaar.

Ik meende een aantal maanden geleden iets dergelijks te hebben gezien op tv...
  zondag 12 november 2006 @ 16:04:31 #56
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43478952
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:20 schreef Corelli het volgende:
Op grond van vage redenen zwalkt de VVD maar wat over dit onderwerp. HRA moet zo snel mogelijk afgeschaft worden. In plaats daarvan lage belastingen.
Maar enkel de VVD wil ruilen tegen lagere belastingen. Daardoor zou het afschaffen van de HRA wel een meerderheid kennen maar (signifikant) lagere belastingen niet. Het gevolg (geen HRA, gelijke belastingen) is dus nadelig voor de huizenbezitters . Daar is niets vaags aan en de VVD is niet zo gek dat ze zelf de kop door de strop van links steekt.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
pi_43478999
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:40 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ook links draagt haar steentje bij door het hardnekkig vasthouden aan het ruimtelijke ordeningsbeleid.
Dat is niet specifiek links toch?
CDA en VVD zijn daar ook conservatief in, anders hadden ze de afgelopen 4 jaar de bouwzones wel flink uitgebreid.
  zondag 12 november 2006 @ 16:09:12 #58
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43479080
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:06 schreef rebel6 het volgende:

[..]

CDA en VVD zijn daar ook conservatief in, anders hadden ze de afgelopen 4 jaar de bouwzones wel flink uitgebreid.
Nee, dat klopt.
Ik zie het hele woningmarkt-beleid dan ook eerder als een generatieconflict dan als een links-rechtsconflict.
De oudere generatie heeft nog voor weinig kunnen kopen of huurcontracten afsluiten, de jongere generatie moet helemaal blauw liggen.
The End Times are wild
  zondag 12 november 2006 @ 16:12:29 #59
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43479160
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:06 schreef rebel6 het volgende:

[..]

Ja, maar zij wonen ook in die dure huizen. Denk je nou echt dat ze zichzelf zo tekort gaan doen ?
  zondag 12 november 2006 @ 16:20:42 #60
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43479355
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:36 schreef Genverbrander het volgende:

[..]

godzijdank, er zitten nog mensen met verstand bij het CDA.

Deze hele huurliberalisatie is misschien nog wel de smerigste streek van Balkenende en moet echt worden gestopt.
Eigen huizenbezit heeft sterk de voorkeur boven sociale huurhuisvesting. Kijk hoe het bijvoorbeeld in Singapore geregeld is. Die huurliberalisatie is geent op het bevorderen van eigen huizenbezig. Kan ik toch moeilijk een smerige streek noemen.
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_43479367
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:53 schreef LXIV het volgende:
!

De HRA wordt door de belastingbetaler zelf betaald. Een hele dure sigaar uit eigen doos dus.
pi_43479443
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:28 schreef HeyFreak het volgende:
misschien een domme opmerking hoor, maar als de HRA wordt afgeschaft, en de prijzen kelderen, is dat dan echt zo erg voor de huizenbezitters? Zo'n hyptheek zou je toch kunnen 'updaten' naar de nieuwe prijs? Desnoods met hulp van belastinggeld, maar dat is een eenmalige (grote) investering in plaats van de 17 miljard die nu per jaar er doorheen gejast wordt.
iemand hier een reactie op? Ben eigenlijk wel benieuwd want ik zie hier geen grote problemen in...
pi_43479454
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:53 schreef HeyFreak het volgende:
hebben ze trouwens in Zweden ook niet een soortgelijk systeem afgeschaft? Veel heibel en geschreeuw van mensen hierover maar huizen zijn nu wel betaalbaar.

Ik meende een aantal maanden geleden iets dergelijks te hebben gezien op tv...
Dat hebben ze inderdaad gedaan, Men heeft daar de renteaftrek in korte tijd hard aangepast, een diepe economische recessie was daar het gevolg. Hebben ze jaren last van gehad.
"I think greed is healthy. You can be greedy and still feel good about yourself" - Ivan Boesky.
'Only government can take perfectly good paper, cover it with perfectly good ink and make the combination worthless.' - Milton Friedman
pi_43479465
OP even vernieuwd.

Zegt Rutte dat 80% van de HRA naar de eerste 2 belastingschijven gaan. Andere bronnen zeggen toch iets anders: "De cijfers tonen het aan: circa 70% van de door het Rijk uitgekeerde renteaftrek (in 2004 ruim 7 miljard euro) gaat naar de hoogste inkomens, zo’n 15-20% van het totale aantal eigenwoningbezitters" BRON
  zondag 12 november 2006 @ 16:24:40 #65
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43479485
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:20 schreef Ludwig het volgende:
Eigen huizenbezit heeft sterk de voorkeur boven sociale huurhuisvesting. Kijk hoe het bijvoorbeeld in Singapore geregeld is. Die huurliberalisatie is geent op het bevorderen van eigen huizenbezig. Kan ik toch moeilijk een smerige streek noemen.
Huren moeten vrij evenals dat de HRA afgeschaft dient en de perverse grondspeculatie moet teniet door grote lokaties tot bouwgrond te verklaren waar geen projectontwikkelaar het verw8.
Dan dalen de huren, huisprijzen en gaan de geldwolven van speculanten failliet.
pi_43479547
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:23 schreef axis303 het volgende:

[..]

Dat hebben ze inderdaad gedaan, Men heeft daar de renteaftrek in korte tijd hard aangepast, een diepe economische recessie was daar het gevolg. Hebben ze jaren last van gehad.
maar nu kruipen ze er weer uit en hebben ze weer betaalbare huizen dus. Maar de klap van het waardeverlies, is die dan niet op te vangen met het geld wat nu sowieso al aan HRA besteed wordt? Ookal stop je in er één jaar evenveel geld in als bij drie jaren HRA, je bent wel van die HRA af. De enige die zullen gaan morren lijkt mij zijn de hypotheekverstrekkers die dus lagere hypotheken hebben na het 'updaten'.
  zondag 12 november 2006 @ 16:27:36 #67
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43479563
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:24 schreef pberends het volgende:
Zegt Rutte dat 80% van de HRA naar de eerste 2 belastingschijven gaan. Andere bronnen zeggen toch iets anders: "De cijfers tonen het aan: circa 70% van de door het Rijk uitgekeerde renteaftrek (in 2004 ruim 7 miljard euro) gaat naar de hoogste inkomens, zo’n 15-20% van het totale aantal eigenwoningbezitters"
Die twee stellingen zijn volkomen compatibel. Moet ik dat echt uitleggen

Verder wordt de HRA niet echt uitgekeerd aangezien het een belastingkorting is.
You're a fucking ugly bitch. I want to stab you to death, and then play around with your blood.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 16:27:40 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43479565
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:20 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Wel als er geen betaalbare woningen zijn om in bezit te krijgen
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 16:28:42 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43479591
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:24 schreef pberends het volgende:
OP even vernieuwd.

de 80/20 regel is net zoiets als de gulde snede... hij gaat altijd op
  zondag 12 november 2006 @ 16:31:14 #70
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43479643
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Wel als er geen betaalbare woningen zijn om in bezit te krijgen
Als de betreffende huizen nou aan de huidige bewoners verkocht worden voor een prijs die schappelijk is? Met natuurlijk een inkomensgrens zodat 'te goedkoop wonen' afgestraft wordt?
the speed of sound is defined by the distance from door to computer divided by the time interval needed to close the media player and pull up your pants when your mom shouts "OH MY GOD WHAT ARE YOU DOING"
pi_43479664
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:27 schreef Napalm het volgende:

[..]

Die twee stellingen zijn volkomen compatibel. Moet ik dat echt uitleggen

Verder wordt de HRA niet echt uitgekeerd aangezien het een belastingkorting is.
Waarom heet het eigenlijk belastingvoordeel of korting? Dat is het helemaal niet, want je moet voor die voordelen gewoon meer belasting betalen.
  zondag 12 november 2006 @ 16:32:38 #72
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43479669
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:27 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

maar nu kruipen ze er weer uit en hebben ze weer betaalbare huizen dus. Maar de klap van het waardeverlies, is die dan niet op te vangen met het geld wat nu sowieso al aan HRA besteed wordt? Ookal stop je in er één jaar evenveel geld in als bij drie jaren HRA, je bent wel van die HRA af. De enige die zullen gaan morren lijkt mij zijn de hypotheekverstrekkers die dus lagere hypotheken hebben na het 'updaten'.
Heb je enig idee over wat voor bedragen dit gaat? Daar is die 17miljard bij vergeleken een lachtertje. En het is ook nauwelijks te voorspellen wat markt gaat doen. Dat is het riskante aan de hele HRA operatie.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 16:37:01 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43479793
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:31 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Als de betreffende huizen nou aan de huidige bewoners verkocht worden voor een prijs die schappelijk is? Met natuurlijk een inkomensgrens zodat 'te goedkoop wonen' afgestraft wordt?
Dat zal al iets beter zijn, alleen gebeurt dat niet. De huren worden geliberaliseerd zonder enige tegenprestatie. En zelfs uitverkoop van xde huurwoningen is geen volledige optie want ALLE woningen zijn te duur door een kunstmatig gecreerde schaarste.

Kijk ik ben een groot voorstander van eigen huizen bezit omdat dat op lan ge termijn goedkoper is. Maar dat ga je natuurlijk nooit voor elkaar krijgen door kromme subsidieregelingen of door aan slechts 1 zijde van de markt het wonen opeens veel duurder te maken.

Op de allereerste plaats zou er gezorgd moeten worden voor alternatieven. meer ruimte voor nieuwbouwwoningen. Pas als de schaarste is opgelost kan je huren liberaliseren en HRA en huursubsidie afschaffen. Prijzen zullen nivileren en mensen hebben daadwerkelijk wat te kiezen.
pi_43479842
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:32 schreef pberends het volgende:

[..]

Waarom heet het eigenlijk belastingvoordeel of korting? Dat is het helemaal niet, want je moet voor die voordelen gewoon meer belasting betalen.
Nee hoor. Je kan ook de belastingen verlagen.
  zondag 12 november 2006 @ 16:42:04 #75
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43479926
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zal al iets beter zijn, alleen gebeurt dat niet. De huren worden geliberaliseerd zonder enige tegenprestatie. En zelfs uitverkoop van xde huurwoningen is geen volledige optie want ALLE woningen zijn te duur door een kunstmatig gecreerde schaarste.

Kijk ik ben een groot voorstander van eigen huizen bezit omdat dat op lan ge termijn goedkoper is. Maar dat ga je natuurlijk nooit voor elkaar krijgen door kromme subsidieregelingen of door aan slechts 1 zijde van de markt het wonen opeens veel duurder te maken.

Op de allereerste plaats zou er gezorgd moeten worden voor alternatieven. meer ruimte voor nieuwbouwwoningen. Pas als de schaarste is opgelost kan je huren liberaliseren en HRA en huursubsidie afschaffen. Prijzen zullen nivileren en mensen hebben daadwerkelijk wat te kiezen.
Punt is alleen hoe je dat aantrekkelijk maakt voor projectontwikkelaars. Bij schaarste loont het om te bouwen. Je maakt immers een goede winst.

Waarom faseren ze de HRA niet uit over de komende tien jaar? Kunnen ze ondertussen beginnen met het bevorderen van eigen huisbezit onder huurders die nu in de sociale woningbouw zitten. Als de overheid vervolgens de bedragen die overblijven uit de HRA uitfasering gebruiken om bouwbedrijven te helpen projecten uit de grond te stampen door logistiek bijvoorbeeld ondersteuning te bieden. Is de schaarste voorbij en is het eigen huisbezit bevordert.
pi_43479944
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:28 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik dacht dat liegen en bedriegen voorbehouden was aan linkse politici ?
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_43479968
`De Hoogleraar zei ook dat een verlaging van de inkomstenbelasting die de VVD wil kan als er gesneden wordt inde HRA doordat dat het overwerk meer netto op zal leveren, hetgeen een echte stimulering van de economie met zich mee zal brengen en de concurentiepositie van nederland zal vergroten. Maar dan is de Hr Flutte weer niet thuis, punt is dat 80% van de HRA bnaar 20% vande nedelandse bevolking gaat, de rest betaald net zoveel weer aan bijtelling huis, OZB en INk belasting
Het grote risicio van dronken barmannen, is dat ze dubbel schrijven.
  zondag 12 november 2006 @ 16:44:17 #78
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43479990
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:32 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Heb je enig idee over wat voor bedragen dit gaat? Daar is die 17miljard bij vergeleken een lachtertje. En het is ook nauwelijks te voorspellen wat markt gaat doen. Dat is het riskante aan de hele HRA operatie.
Maar die 17 miljard van de HRA komt ieder jaar terug, en groeit (Met 100% de afgelopen 5 jaar). Deze operatie is éénmalig.
Bovendien hebben sommigen al zó bovenmatig geprofiteerd van de HRA, zoals zij die in 70 een woning voor omgerekend 20.000 euro kochten, als gevolg van HRA en inflatie hier nooit daadwerkelijk iets voor betaald hebben, honderduizenden euro's aan consumptief krediet hebben kunnen opnemen, en nu hun huis voor het tienvoudige kunnen verkopen. Moeten die mensen dan óók nog gecompenseerd worden als de huizenprijs nu even terugvalt naar het niveau van pak hem beet, 2001?
The End Times are wild
  zondag 12 november 2006 @ 16:46:10 #79
32871 Ludwig
Seniel, Jong en Snel
pi_43480042
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar die 17 miljard van de HRA komt ieder jaar terug, en groeit (Met 100% de afgelopen 5 jaar). Deze operatie is éénmalig.
Bovendien hebben sommigen al zó bovenmatig geprofiteerd van de HRA, zoals zij die in 70 een woning voor omgerekend 20.000 euro kochten, als gevolg van HRA en inflatie hier nooit daadwerkelijk iets voor betaald hebben, honderduizenden euro's aan consumptief krediet hebben kunnen opnemen, en nu hun huis voor het tienvoudige kunnen verkopen. Moeten die mensen dan óók nog gecompenseerd worden als de huizenprijs nu even terugvalt naar het niveau van pak hem beet, 2001?
Gelijke monniken, gelijke kappen. Helaas, maar waar.
  zondag 12 november 2006 @ 16:49:14 #80
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43480130
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:32 schreef pberends het volgende:
want je moet voor die voordelen gewoon meer belasting betalen.
Waarop baseer je dat?

Kijk maar naar de politieke uitspraken niemand wil het geld van een HRA gebruiken voor een verlaging van de belastingtarieven.
pi_43480303
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:49 schreef Napalm het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?

Kijk maar naar de politieke uitspraken niemand wil het geld van een HRA gebruiken voor een verlaging van de belastingtarieven.

Waar zou het geld anders naar toe moeten?
pi_43480421
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:55 schreef pberends het volgende:

[..]

"Sociaal beleid"
<a href="http://www.cybernations.net/nation_drill_display.asp?Nation_ID=134818" rel="nofollow" target="_blank">http://www.cybernations.n(...)asp?Nation_ID=134818</a>
pi_43480607
Interessant topic die ik even ga volgen.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  zondag 12 november 2006 @ 17:06:50 #84
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43480651
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef Timmehhh het volgende:
[..]
"Sociaal beleid"
Ben ik het ook niet mee eens.. Werken moet lonen.. Ik zeik dan wel continue op de VVD, maar eigenlijk vind ik de SP nog erger. Al dat extreme werkt niet...
If (strCrimineel = \\\\\\\"Holleeder\\\\\\\") Then goto Paarlberg goto Kroes goto VVD
end
  zondag 12 november 2006 @ 17:14:00 #85
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43480841
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:55 schreef pberends het volgende:
De staat, ambtenaren, regelgeving etc, etc
  zondag 12 november 2006 @ 17:21:22 #86
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43481050
Ik vond het eerlijk gezegd vreemd dat Rutte daar zat. Het is immers bepaald geen onderwerp waarmee hij affiniteit mee / verstand van heeft en hij had moeten weten dat hij ten onder zou gaan tegen een hoogleraar op dit gebied. Blunder van zijn adviseurs dus.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_43481137
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:59 schreef Timmehhh het volgende:

[..]

"Sociaal beleid"
Alle huurverhogingen van de afgelopen 30 jaar terugbetalen aan huurders.
Pure geldklopperij, aangezien de schaarste kunstmatig was (met dank aan rechts).
  zondag 12 november 2006 @ 17:28:19 #88
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43481251
quote:

[..]

Natuurlijk, iedereen die het niet volledig met de Grote Leider Rutte eens is moet wel een verderfelijke PvdA'er zijn.
  zondag 12 november 2006 @ 17:32:27 #89
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43481367
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:23 schreef rebel6 het volgende:
aangezien de schaarste kunstmatig was (met dank aan rechts).
Schaarse woningen komen door een tekort aan bouwgrond en een overschot aan mensen
Het eerst schrijf ik toe aan Milieu, het tweede aan Fokpremies (kinderbijslag) en Immigratie&gezinshereniging. Lijken me toch vooral linkse onderwerpen..
  zondag 12 november 2006 @ 17:34:58 #90
Stranger than fiction
pi_43481448
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:32 schreef Napalm het volgende:

[..]

Schaarse woningen komen door een tekort aan bouwgrond en een overschot aan mensen
Het eerst schrijf ik toe aan Milieu, het tweede aan Fokpremies (kinderbijslag) en Immigratie&gezinshereniging. Lijken me toch vooral linkse onderwerpen..
De fokpremies zijn een stokpaardje van het CDA.
pi_43481529
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:21 schreef Plato1980 het volgende:
Ik vond het eerlijk gezegd vreemd dat Rutte daar zat. Het is immers bepaald geen onderwerp waarmee hij affiniteit mee / verstand van heeft en hij had moeten weten dat hij ten onder zou gaan tegen een hoogleraar op dit gebied. Blunder van zijn adviseurs dus.
Ten onder gaan? Volgens mij heb je naar een ander debat gekeken.
  zondag 12 november 2006 @ 17:38:46 #92
52513 whosvegas
The Trickster
pi_43481551
quote:
Maar als de VVD de huurliberalisatie wil doorvoeren, wat ook veel onzekerheid met zich meebrengt, geldt het opeens weer niet! Hypocriet gedoe. In huurhuizen zitters zeker weinig VVD-stemmers.
En (mede) daarom ga ik niet op VVD of CDA stemmen.
Hypocriet gelul over zekerheid
Are you nuts??
pi_43481558
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:32 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Die 17 miljard is misschien een lachertje, maar over een paar jaar is het 27 miljard per jaar. Wat is dan op lange termijn de goedkopere optie?

Als je je hypotheek hebt afgelost, nou, dan heb je de pech dat je je huis niet kan verkopen voor 2x zoveel als dat je hem gekocht hebt. Maakt in principe ook niet uit, want het huis waar je daarna in gaat wonen is ook 2x zo duur geworden in de loop der jaren dus het lijkt mij dat dat er in verhouding niet heel veel gebeurt.

Als je een hypotheek hebt en je nieuwe huisprijs is lager dan wat je aan je hypotheek hebt afgelost dan zou je het teveel terug moeten krijgen en dan is het huis helemaal van jou. Heb je nog maar sinds kort een huis en heb je nog maar een fractie betaald, dan gaan je bruto hypotheeklasten omlaag. De enige mensen die het (lijkt mij) lastig zullen krijgen zijn diegene die na de explosieve prijsstijgingen een huis hebben gekocht. Dit gebeurde in 2001 ongeveer en ik betwijfel of deze mensen al hun hele hypotheek in 5 jaar hebben afbetaald. In principe zou er dan niet zo heel veel mis gaan toch?

Maar voor de duidelijkheid, ik ben een leek op dit gebied dus ik kan hier net zo goed gigantische onzin uitkramen, maar zoals ik het zie lijkt het mij de ideale oplossing.
  zondag 12 november 2006 @ 17:39:09 #94
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_43481566
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:38 schreef nikk het volgende:

[..]

Ten onder gaan? Volgens mij heb je naar een ander debat gekeken.
Ik zag toch echt een peentjes zwetende Rutte die een paar keer goed in de hoek gezet werd.
pi_43481593
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:39 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik zag toch echt een peentjes zwetende Rutte die een paar keer goed in de hoek gezet werd.
Dat heb ik niet in het debat gezien.
  zondag 12 november 2006 @ 17:44:59 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43481738
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Gezinshereniging ook.
The End Times are wild
pi_43481899
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:14 schreef digitaLL het volgende:

[..]

De staat, ambtenaren, regelgeving etc, etc
Door de HRA gaat er juist veel aan ambtenaren en regelgeving. Dat hele systeem brengt een groot administratief stelsel met zich mee.
pi_43482274
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:32 schreef Napalm het volgende:

[..]

We hebben grond zat in Nederland, zelfs in de Randstad.
De bevolkingsgroei is dus niet relevant.

De vraag is dus, waarom wijst de overheid niet veel meer bouwlocaties aan?
Als je dan kijkt naar de poliitek verantwoordelijken, de afgelopen 8 jaar was dat de VVD.
  zondag 12 november 2006 @ 18:02:31 #99
Stranger than fiction
pi_43482320
Als je bouwgrond aanwijst, ben je zo al 10 jaar verder met alle beroepsprocedures.

Er is zelfs bouwgrond genoeg, er wordt alleen niet zoveel meer gebouwd.
pi_43482343
quote:

Zegt Rutte dat hypotheekrenteaftrek eigen woningbezit stimuleert. Totale nonsens zegt de man van TU Delft; de woningprijzen zijn in Nederland 50% hoger dan in Duitsland en België.
De hoogleraar had het over een derde dacht ik maar goed het is wel het gevolg van de HRA.
quote:
Zegt Rutte dat de HRA niet afgeschaft moet worden omdat het veel onzekerheid creëert bij woningbezitters. Maar als de VVD de huurliberalisatie wil doorvoeren, wat ook veel onzekerheid met zich meebrengt, geldt het opeens weer niet! Hypocriet gedoe. In huurhuizen zitters zeker weinig VVD-stemmers.
Dat zegt Balkenende ook steeds maar die onzekerheid is niet van belang als ze het over de pensioenleeftijd, VUT, huur, ontslagrecht en sociale zekerheid hebben.
Dat noem ik selectief liegen en bedriegen.
quote:

Conclusie: Rutte is een smerige leugenaar die zowat alle conclusies van die hoogleraar wonen aan de TU Delft in twijfel trekt en een totaal onliberaal beleid voert op het gebied van wonen. En vergeet niet dat er 8 jaar een VVD'er op Volkshuisvesting zat de afgelopen 10 jaar.
De HRA en het woningtekort is vooral gunstig voor iedereen die in de woningmarkt z'n geld verdiend en laat dat nou net de VVD achterban zijn.
Zoals je al zei is de VVD al vele jaren verantwoordelijk voor de post die betrekking heeft tot de woningmarkt en dan zie je dat er niks veranderd.
Rutte is een eng mannetje en z'n partij ook.
Audaces fortuna juvat
pi_43482490
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:02 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Als je bouwgrond aanwijst, ben je zo al 10 jaar verder met alle beroepsprocedures.

Er is zelfs bouwgrond genoeg, er wordt alleen niet zoveel meer gebouwd.
Juist door het hele vinex verhaal is er ruimte voor meen ik een half miljoen woningen ofzo aangewezen.
  zondag 12 november 2006 @ 18:34:07 #102
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43483332
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:00 schreef rebel6 het volgende:

We hebben grond zat in Nederland, zelfs in de Randstad.
De bevolkingsgroei is dus niet relevant.
Grpaje zeker?

Ik kan geen enkele hectare in NL aanwijzen die niet in gebruik is.. Of wil je soms de Veluwe volbouwen en het IJsselmeer droogleggen?
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:00 schreef rebel6 het volgende:
De vraag is dus, waarom wijst de overheid niet veel meer bouwlocaties aan?
Als je dan kijkt naar de poliitek verantwoordelijken, de afgelopen 8 jaar was dat de VVD.
Noem mij een de VROM ministers van de afgelopen 25 jaar.. Hmmm dan valt de VVD wel weg tegenover de anderen...
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

in elk geval niet rechts beleid. Daar ging het immers om.
pi_43483396
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:34 schreef Napalm het volgende:

[..]

Grpaje zeker?

Ik kan geen enkele hectare in NL aanwijzen die niet in gebruik is.. Of wil je soms de Veluwe volbouwen en het IJsselmeer droogleggen?
Er is nog behoorlijk wat landbouwgrond wat eigenlijk onnodig gebruikt wordt (aangezien landbouw in NL draait op subsidies). Verhuis een deel van de landbouw naar Polen oid, dan komen de polen hier niet meer heen en hebben wij weer ruimte om huizen te bouwen
pi_43483486
quote:

[..]

Grpaje zeker?

[..]
Er zijn nog wel wat hectares weinig of niet rendabele landbouwgrond in Nederland .

Maar in de randstad is de ruimte gewoon erg beperkt.
pi_43483772
quote:

[..]

Grpaje zeker?

Ik kan geen enkele hectare in NL aanwijzen die niet in gebruik is..

Kilometers weiland met 3 koeien noem jij 'in gebruik'?
quote:
Of wil je soms de Veluwe volbouwen en het IJsselmeer droogleggen?
Nee, polderlandschap genoeg.
En niet alleen in Groningen, kijk maar eens in Flevoland, Noord-Holland of Brabant.
quote:
Noem mij een de VROM ministers van de afgelopen 25 jaar.. Hmmm dan valt de VVD wel weg tegenover de anderen...
In Buitenhof hadden ze het over de afgelopen 8 jaar.
Rutte tekende geen protest aan, dus eerdere ministers lijken me niet relevant.
  zondag 12 november 2006 @ 18:48:40 #106
Stranger than fiction
pi_43483782
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:38 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zijn nog wel wat hectares weinig of niet rendabele landbouwgrond in Nederland .

Nee joh, vergelijk de randstad eens met Parijs of Londen. Daar is de ruimte beperkt. Niet in de randstad
  zondag 12 november 2006 @ 18:50:42 #107
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43483829
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:38 schreef du_ke het volgende:

NIet rendabele landbouwgrond? Waar?

De NL landbouw is een van de meest productieve wereldwijd.
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:36 schreef HeyFreak het volgende:
(aangezien landbouw in NL draait op subsidies).
Het halve land draait op subsidies. Maar de landbouw in heel Europa draait op Europese subsidies. Die mag je van mij en van de NL boeren afschaffen hoor. Dan gaan de franse concurrenten massaal failliet.

Verder heb ik toch liever niet dat half Nederland verwordt tot een grote grijze betonklomp maar zie ik graag nog wat koeien grazen en aardapppelen groeien. NL is gewoon een van de dichtbevolkste landen in de wereld (muv de stadsstaatsjes als Monaco). Dan is ruimte schaars.
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:36 schreef HeyFreak het volgende:

Verhuis een deel van de landbouw naar Polen oid, dan komen de polen hier niet meer heen en hebben wij weer ruimte om huizen te bouwen
We kunnen ook alle werklozen naar Polen verhuizen. Kunnen ze lekker goedkoop wonen en hebben wij meer huizen vrij om plat te gooien en er aardappelen te verbouwen..
pi_43483830
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Nee joh, vergelijk de randstad eens met Parijs of Londen. Daar is de ruimte beperkt. Niet in de randstad
Ligt er natuurlijk aan wat je met je ruimte wil. In Nederland hecht men nogal wat waarde aan een duidelijke scheiding tussen stad en platteland. Daar heb je behoorlijk wat ruimte voor nodig.

Daarnaast speelt ook mee dat de randstad voor een groot deel uit veengronden bestaat en dat bouwt niet echt geweldig .
pi_43483875
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:50 schreef Napalm het volgende:

[..]

[..]
Dat de Nederlandse landbouw zeer productief is weet ik ook wel. Echter de kosten zijn ook hoog hier. Maar ik heb het over over suikerbieten, (productie)aardappelen, graan en melkveehouderij.
  zondag 12 november 2006 @ 18:53:38 #110
Stranger than fiction
pi_43483894
quote:

[..]

[..]
Dat is allemaal de intensieve landbouw (veeteelt en kassen), voor dergelijke landbouw heb je maar een fractie nodig van alle landbouwgrond aanwezig.

Al het andere is verdienen in de marge.
  zondag 12 november 2006 @ 18:58:06 #111
10841 Napalm
Brandbarbaar
pi_43484033
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:52 schreef du_ke het volgende:
Echter de kosten zijn ook hoog hier.
Schaarse en dus dure grond is een van de grootste problemen en staat het behalen van schaalvoordelen in de weg.
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:52 schreef du_ke het volgende:
Maar ik heb het over over suikerbieten, (productie)aardappelen, graan en melkveehouderij.
Suikerbieten heeft te maken met de roulatie van producten op het land en Europse subsidies. Het verbouwen daarvan kan ik geen boer kwalijk nemen. Melk was dacht ik prima rendabel, graan geen verstand van.
  zondag 12 november 2006 @ 19:01:29 #112
Stranger than fiction
pi_43484123
quote:
Op zondag 12 november 2006 18:58 schreef Napalm het volgende:

[..]

Schaarse en dus dure grond is een van de grootste problemen en staat het behalen van schaalvoordelen in de weg.
[..]

Suikerbieten heeft te maken met de roulatie van producten op het land en Europse subsidies. Het verbouwen daarvan kan ik geen boer kwalijk nemen. Melk was dacht ik prima rendabel, graan geen verstand van.
Graan uit de VS is veel goedkoper, mede dankzij de dumppremies van de fed. gov.
pi_43484980
quote:
Op zondag 12 november 2006 17:38 schreef HeyFreak het volgende:

[..]

Die 17 miljard is misschien een lachertje, maar over een paar jaar is het 27 miljard per jaar. Wat is dan op lange termijn de goedkopere optie?
Ja dat zal wel en de betaling aan WAO uitkeringen zullen in tien jaar tijd zeker verdubbelen, dan rest alleen nog een paar miljoen voor amtbenarensalarissen, en dit kabinet heeft de afgelopen vier jaar net 35.000 nieuwe ambtenaren aangenomen.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 12 november 2006 @ 20:47:03 #114
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_43487678
quote:
Op zondag 12 november 2006 16:42 schreef Ludwig het volgende:

[..]

Punt is alleen hoe je dat aantrekkelijk maakt voor projectontwikkelaars.
Niet. Als overheid heb je de markt om zeep geholpen, dus is dit typisch iets wat je als overheid zelf moet oppakken.
  zondag 12 november 2006 @ 21:02:26 #115
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43488334
quote:
BRON

Keiharde feiten!!!!! ,
quote:
VVD
De stereotype VVD-er is nog vaker een man, die goed verdient (76% van de VVD-ers verdient bovenmodaal). De VVD-er is erg tevreden met zichzelf: zijn zelfvertrouwen is het hoogst van alle kiezers en hij scoort ook hoog op narcisme. Hij vindt dat hij recht heeft op bepaalde privileges en een bijzondere behandeling. Hij voelt zich over het algemeen gelukkig en heeft weinig negatieve emoties. Dit geluk haalt hij, meer dan elke andere kiezer, uit materiële zaken en minder dan anderen uit spirituele. Hij wordt niet ongelukkig van maatschappelijke problemen of wereldleed.

Wat is een (psychopaat) RUTTE eigenlijk?
Volgens de literatuur heeft de psychopaat een twintigtal kenmerken. Zo heeft een psychopaat geen schuldgevoel en kent hij geen medeleven. De psychopaat is een vlotte prater, is oppervlakkig, charmant, onverantwoordelijk, manipulatief en impulsief. Hij is narcistisch en heeft een opgeblazen zelfbeeld.
end
  zondag 12 november 2006 @ 21:14:34 #116
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43488813
Rutte maakt hier dezelfde fout als Bos. Via alerlei gedraai en ontkenning en vooral niet zeggen wat je werkelijke reden is om tegen te zijn (en en passant afschaffing van de HRA voor hoge inkomens jaloezie noemen), probeert hij een bepaald deel van het electoraat bij zich te houden.
Echter, de rest van het electoraat, wat een veel groter gedeelte is, pikt dit gedoe op en verlaat de VVD. Weer verlies voor de VVD en winst voor het CDA, wat zonder ooit ergens inhoudelijk op in te hoeven gaan, de stemmen binnenschraapt.
Tip voor de heren lijsttrekkers, als je zo graag ergens voor wil staan, dan moet je je daar ook volledig achter scharen (zie het succes van de SP).
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_43488894
Ach kom het is toch duidelijk, we zijn allemaal egoisten, iedereen die huurt is voor het afschaffen van de HRA, en iedereen met een hypotheek is daar tegen (of voor afschaffing bij nieuwe gevallen); en de paar mensen die hieronder laten zien het daar niet mee eens te zijn, zijn of dakloos of de uitzonderingen die de regel bevestigen enz.
Ik vind trouwens dat als de HRA wordt afgeschaft, dat de huursubsidie of hoe heet dat tegenwoordig, dan ook maar weg moet
Gelukkig zonder haar
  zondag 12 november 2006 @ 21:37:47 #118
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_43489798
quote:
Op zondag 12 november 2006 14:15 schreef nikk het volgende:

Maar zeg eens zelf. Waarom zal de prijs van een woning dalen wanneer je de HRA afschaft?
Aangezien huren dan weer aantrekkelijker zal worden. Veel mensen kiezen er op dit moment voor om een hypotheek te nemen en een huis te kopen, omdat dit vaak goedkoper is dan huren. De korting op de huursubsidie en andere maatregelingen in het kader van 'huurliberalisering' hebben huren nogal onaantrekkelijk gemaakt.
  zondag 12 november 2006 @ 21:38:12 #119
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43489815
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:16 schreef TeChNo2 het volgende:
Ach kom het is toch duidelijk, we zijn allemaal egoisten, iedereen die huurt is voor het afschaffen van de HRA, en iedereen met een hypotheek is daar tegen (of voor afschaffing bij nieuwe gevallen); en de paar mensen die hieronder laten zien het daar niet mee eens te zijn, zijn of dakloos of de uitzonderingen die de regel bevestigen enz.
Ik vind trouwens dat als de HRA wordt afgeschaft, dat de huursubsidie of hoe heet dat tegenwoordig, dan ook maar weg moet
Het is natuurlijk compleet onmogelijk dat er mensen zijn die niet denken zoals jij
  zondag 12 november 2006 @ 21:40:17 #120
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_43489898
quote:

[..]

Grpaje zeker?

Natuurlijk is alles in gebruik. Dus dat betekent landbouwgrond opkopen van die gesubsidieerde boeren, die ook enkel geld kosten en niets opleveren.
  zondag 12 november 2006 @ 21:43:03 #121
51395 K-Billy
Vreemdeling
pi_43490001
quote:

[..]

Voor de boeren zelf ja, de rest van de belastingbetalers betaalt zich blauw aan subsidie, die bovendien de opkomst van landen in Afrika bemoeilijkt, die vaak voor hun export afhankelijk zijn van die landbouwproducten. Die landen zóuden enorm productief kunnen worden, als ze niet moesten concurreren met de relatief dure, maar door subsidie goedkoop gehouden, landbouwproducten uit Europa en de VS.

Ben je nou een liberaal of niet?

Edit: foutje.

[ Bericht 8% gewijzigd door K-Billy op 12-11-2006 22:51:11 ]
pi_43490607
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:38 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het is natuurlijk compleet onmogelijk dat er mensen zijn die niet denken zoals jij
Tuurlijk wel, dat zijn de daklozen (cq studentjes die nog bij paps en mams wonen) of de uitzonderingen die de regel bevestigen (ik schat jou in bij de thuiswonenende studenten...) .

Dat maakt het wel een stuk makkelijker om standpunten in te nemen over hypotheekrente of huur...als je daar zelf geen geld voor verdient/uitgeeft...

Trouwens ik snap het verbamnd tussen landbouwgrond / woningmarkt en een liegende Rutte niet
Gelukkig zonder haar
  zondag 12 november 2006 @ 22:01:13 #123
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43490701
quote:
Op zondag 12 november 2006 21:59 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Tuurlijk wel, dat zijn de daklozen (cq studentjes die nog bij paps en mams wonen) of de uitzonderingen die de regel bevestigen (ik schat jou in bij de thuiswonenende studenten...) .

Dat maakt het wel een stuk makkelijker om standpunten in te nemen over hypotheekrente of huur...als je daar zelf geen geld voor verdient/uitgeeft...
Ik vind je schattig
pi_43490730
dank je, dus ik had gelijk ?
Gelukkig zonder haar
  zondag 12 november 2006 @ 22:07:32 #125
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_43490945
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:02 schreef TeChNo2 het volgende:
dank je, dus ik had gelijk ?
Nee natuurlijk niet, je bevestigde zojuist dat je uitermate naief bent. Schijnbaar bevind jij je nog in de levensfase waarin je ervanuit gaat dat iedereen zijn keuzes op dezelfde basis maakt, waardoor een andere keuze dan die van jou alleen maar kan worden gemaakt vanuit een andere achtergrond.
Andersgezegd, omdat jij een appel als de enige fruitsoort kent, is fruit automatisch een appel.

Er is vast een hele mooie term voor, maar die ken ik niet.
  zondag 12 november 2006 @ 22:23:40 #126
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43491562
het valt me op dat er veel cda'ers in commissariaten zitten/zaten van bouwbedrijven. (nu op Zembla)

kamerlid ten Hoopen (cda) is er zo een die nota bene zitting nam in de commissie die de bouwfraude onderzocht
pi_43491723
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:23 schreef Aoristus het volgende:
het valt me op dat er veel cda'ers in commissariaten zitten/zaten van bouwbedrijven. (nu op Zembla)

kamerlid ten Hoopen (cda) is er zo een die nota bene zitting nam in de commissie die de bouwfraude onderzocht
Allerlei partijen hebben mensen bij commissies zitten. Dat alleen het CDA je opvalt, getuigt van eenzijdigheid.
  zondag 12 november 2006 @ 22:28:18 #128
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43491756
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:27 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Allerlei partijen hebben mensen bij commissies zitten. Dat alleen het CDA je opvalt, getuigt van eenzijdigheid.
nou, ook de vvd blijft niet ongeschonden hoor, bij Jorritsma en Hofstra van de VVD ligt het er net zo dik boven op
pi_43491873
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:27 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Jorritsma bouw heeft volgens mij niet onaardig verdiend aan haar ministerschap.
  zondag 12 november 2006 @ 22:35:07 #130
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43492019
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Jorritsma bouw heeft volgens mij niet onaardig verdiend aan haar ministerschap.
ze zegt wel dat ze destijds op verkeer en waterstaat zat, maar het is niet duidelijk of haar tijd op economische zaken dat niet het geval was
pi_43492036
Sinds wanneer zijn deskundigen in commissies objectief dan?
  zondag 12 november 2006 @ 22:37:33 #132
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_43492115
quote:
Op zondag 12 november 2006 22:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Sinds wanneer zijn deskundigen in commissies objectief dan?
het gaat om nevenfuncties, de integriteit van een hele hoop mensen is aangetast, alleen is dat te groot geweest om op te doeken. De rechtsspraak is op russische wijze totstand gekomen
pi_43492480
En Nelie Kroes was er dus ook in betrokken als commisaris van Ballast Nedam. Ze is nu nota bene de europees commissaris voor mededingingszaken.
pi_43493463
quote:
Ja ik denk dat het niet prettig is voor een hoop huizenbezitters als de huizenprijs keldert. Niet iedereen heeft namelijk een enorme hypotheek. Mensen die een eigen huis hebben zonder een hypotheek gaan er natuurlijk enorm op achteruit qua vermogen. En ik weet niet precies hoe het zit met mensen die in vastgoed hebben geinvesteerd, maar ik kan me zo voorstellen dat t voor die mensen ook vervelend is als de huizenprijs keldert.

Dit hierboven is geschreven zonder mening over HRA, voordat mensen mij gaan beschuldigen van het verdedigen van HRA
pi_43493965
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:15 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Ja ik denk dat het niet prettig is voor een hoop huizenbezitters als de huizenprijs keldert. Niet iedereen heeft namelijk een enorme hypotheek. Mensen die een eigen huis hebben zonder een hypotheek gaan er natuurlijk enorm op achteruit qua vermogen. En ik weet niet precies hoe het zit met mensen die in vastgoed hebben geinvesteerd, maar ik kan me zo voorstellen dat t voor die mensen ook vervelend is als de huizenprijs keldert.
Mensen met een enorme hypotheek gaan er net zo hard op achteruit qua vermogen als de prijzen zakken. De hypotheekschuld blijft hetzelfde, ook al zakt het onderpand in waarde. Bij een enorme hypotheek is het zelfs mogelijk dat mensen een negatief vermogen krijgen.
pi_43510100
quote:

Zegt Rutte dat hypotheekrenteaftrek eigen woningbezit stimuleert. Totale nonsens zegt de man van TU Delft; de woningprijzen zijn in Nederland 50% hoger dan in Duitsland en België. Door de HRA is er een vraagstijging, alleen is er zo weinig aanbod dat het enige wat de prijs kan doen is omhoog gaan. Het stimuleert het woningbezit dus totaal niet. Maar het kost de belastingbetaler wel bijna 3% van het BBP elk jaar (14 miljard euro). Het is sowieso onliberaal en anti-marktwerking, en toch is de VVD voor de HRA.

Zegt Rutte dat 95% van de huurmarkt staatsgecontroleerd is, terwijl de wooncorporaties toch werkelijk geprivatiseerde instellingen zijn. Wilt vervolgens een wet aan wooncorporaties opleggen dat ze 1% van hun huizenbestand verplicht moeten verkopen. Waarom, Rutte wilde toch minder staatscontrole? Bovendien is het juridisch waarschijnlijk onhaalbaar.

maar als politici hoef je toch helemaal geen vakinhoudelijke kennis te hebben

Dat hij zich maar weer bezig gaat houden met de geschiedenis.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_43510248
quote:

[..]

je bedoelde kennis van zaken
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
  maandag 13 november 2006 @ 15:54:31 #138
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43510321
quote:
Op zondag 12 november 2006 23:15 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Dit hierboven is geschreven zonder mening over HRA, voordat mensen mij gaan beschuldigen van het verdedigen van HRA
Met die vastgoed jongens heb ik echt geen medelijden, die hebben geld zat... En er zitten verschrikkelijk veel criminelen tussen. (bv Paarlberg ook zo'n door de mand gevallen VVD-er)
end
pi_43510872

[ Bericht 99% gewijzigd door Gijsbrecht2 op 13-11-2006 16:16:16 ]
Sportieve inbreng
pi_43511013
quote:
Op zondag 12 november 2006 15:31 schreef digitaLL het volgende:
Ik snap niet waarom ik als huurder moet meebetalen via de fiscus aan HRA ?
Het is te gek voor woorden, dat wij als huurders de villa-eigenaren via de fiscus moeten sponsoren.
Walgelijk a-sociaal land is dit Nederland geworden.
Sportieve inbreng
pi_43511097
quote:
Op maandag 13 november 2006 15:54 schreef RobieHood het volgende:

[..]

Met die vastgoed jongens heb ik echt geen medelijden, die hebben geld zat... En er zitten verschrikkelijk veel criminelen tussen. (bv Paarlberg ook zo'n door de mand gevallen VVD-er)
Wat dacht je van Annemarie Jorritsma!
Sportieve inbreng
  maandag 13 november 2006 @ 18:28:41 #142
159886 RobieHood
tegen de rechtse rakkers
pi_43515458
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:17 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]
Wat dacht je van Annemarie Jorritsma!
Doel je op:
quote:
Jorritsma raakte pas echt in opspraak toen ze zich beklaagde over de kwaliteit van haar dienstauto, een Ford Scorpio 2.9i. Die was, zei de bewindsvrouw, een minister onwaardig.

"Mogen ministers alsjeblieft in een auto rijden die net zo fatsoenlijk is als die van de eerste de beste pooier uit Amsterdam?" Jorritsma kondigde op haar departement aan de zaak in het kabinet te brengen. Zonder resultaat, de regels bleven intact.
In mijn ogen ook een waardeloze materialistische trut. Alleen Zalm en Kamp vind ik nog wel gaan..
end
pi_43515536
quote:

[..]

maar jij bent wel voor liberalisering van de huren denk ik
pi_43519911
quote:
Op maandag 13 november 2006 18:28 schreef RobieHood het volgende:

[..]

Doel je op:
[..]

In mijn ogen ook een waardeloze materialistische trut. Alleen Zalm en Kamp vind ik nog wel gaan..
Nee, ik zag gisteravond Zembla over bouwfraude. Jorritsma Bouw was een van de vele bouwfraudeurs, maar mevrouw wenste niet te reageren op door een journalist gestelde vragen omtrent haar rol in deze.
Het viel wel op dat de politici op een na (Meier van de PvdA) allemaal CDA'ers en VVD'ers waren, die ten tijde van de fraude functies als bijvoorbeeld die van commissaris bekleden. De fraude blijkt nog kotspeliger dan ik dacht, zelfs het Ronald Macdonaldhuis (kinderen met kale hoofdjes) en Methylscholen werden niet ontzien en bleken tonnen te veel betaald te hebben.
Sportieve inbreng
  maandag 13 november 2006 @ 20:50:08 #145
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43520868
De linkse partijen willen de HRA beperken, van rechts mag hier niet aan getoornd worden.

De rechtse partijen willen huurliberalisatie, van links mag hier niet aan getoornd worden.

Toch weet iedereen dat zowel beperking van de HRA als huurliberalisatie op termijn onontkoombaar zijn. Er wordt hier geen oprecht beleid gevoerd, maar cliëntelisme aan de eigen kiezersgroepen.
Ook van het CDA is het uiterst onrechtvaardig om niet over beperking van de HRA te willen spreken, terwijl het wél een huurliberalisatie wil doorvoeren.

In de kern is het hele woonbeleid geen rechts-linksconflict, maar een generatieconflict. De "oudere" generatie woont óf tegen een niet meer marktconforme huur (ruim hoekhuis voor E400), óf heeft ooit voor omgerekend 25.000 euro een premie-A woning gekocht en jarenlang gratis geconsumeerd van de overwaarde. Een schril contrast met de huidige starters, die al snel 600 a 700 euro moeten betalen voor een appartement, of een kwalitatief slechte woning nét kunnen ophoesten. De ruime winsten verdwijnen in de zakken van de oudere generatie.

Bij een beperking van de HRA of huurliberalisatie is dit met name in het nadeel van de mensen die al een koophuis hebben of al een gunstig huurcontract krijgen. Deze mensen wonen nu eigenlijk "boven hun stand" gezien de marktwaarde van hun huis ten opzichte van hun reeële inkomen. Doordat wonen voor deze mensen minder makkelijk betaalbaar wordt, worden er in principe kansen geschapen voor de jongere generatie. Die heeft immers nog geen rechten verworven, en wordt slechts gehinderd door de rechten van de oudere generaties.

Hoe kortzichtig vasthouden aan het huidige beleid is blijkt maar weer uit de emigratiecijfers. Een behoorlijk deel daarvan zijn jongeren die hier in Nederland zo een hoge woonquote zouden hebben dat zij ervoor kiezen om elders te gaan wonen. Het is wel juist deze generatie die Nederland draaiende moet houden de komende decennia.

Het beste wat een jongere kan doen is dus niet óf CDA óf PVDA stemmen, maar stemmen met de voeten. Eerst hier deels op kosten van de staat een opleiding afronden, en dan deze laten renderen in het buitenland.
The End Times are wild
pi_43523995
quote:
Op maandag 13 november 2006 20:50 schreef LXIV het volgende:

De linkse partijen willen de HRA beperken, van rechts mag hier niet aan getoornd worden.

De rechtse partijen willen huurliberalisatie, van links mag hier niet aan getoornd worden.

Toch weet iedereen dat zowel beperking van de HRA als huurliberalisatie op termijn onontkoombaar zijn. Er wordt hier geen oprecht beleid gevoerd, maar cliëntelisme aan de eigen kiezersgroepen.
Ook van het CDA is het uiterst onrechtvaardig om niet over beperking van de HRA te willen spreken, terwijl het wél een huurliberalisatie wil doorvoeren.

In de kern is het hele woonbeleid geen rechts-linksconflict, maar een generatieconflict. De "oudere" generatie woont óf tegen een niet meer marktconforme huur (ruim hoekhuis voor E400), óf heeft ooit voor omgerekend 25.000 euro een premie-A woning gekocht en jarenlang gratis geconsumeerd van de overwaarde. Een schril contrast met de huidige starters, die al snel 600 a 700 euro moeten betalen voor een appartement, of een kwalitatief slechte woning nét kunnen ophoesten. De ruime winsten verdwijnen in de zakken van de oudere generatie.

Bij een beperking van de HRA of huurliberalisatie is dit met name in het nadeel van de mensen die al een koophuis hebben of al een gunstig huurcontract krijgen. Deze mensen wonen nu eigenlijk "boven hun stand" gezien de marktwaarde van hun huis ten opzichte van hun reeële inkomen. Doordat wonen voor deze mensen minder makkelijk betaalbaar wordt, worden er in principe kansen geschapen voor de jongere generatie. Die heeft immers nog geen rechten verworven, en wordt slechts gehinderd door de rechten van de oudere generaties.

Hoe kortzichtig vasthouden aan het huidige beleid is blijkt maar weer uit de emigratiecijfers. Een behoorlijk deel daarvan zijn jongeren die hier in Nederland zo een hoge woonquote zouden hebben dat zij ervoor kiezen om elders te gaan wonen. Het is wel juist deze generatie die Nederland draaiende moet houden de komende decennia.

Het beste wat een jongere kan doen is dus niet óf CDA óf PVDA stemmen, maar stemmen met de voeten. Eerst hier deels op kosten van de staat een opleiding afronden, en dan deze laten renderen in het buitenland.
dat is het ook de babyboomers gaan voor alles.

en wij maar betalen.
pi_43524171
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Het is te gek voor woorden, dat wij als huurders de villa-eigenaren via de fiscus moeten sponsoren.
en waarom zouden mensen met een villa, die daar hoogstwaarschijnlijk keihard voor werken, de huur sponsoren, dat lijkt me net zo absurd... eigenlijk
Gelukkig zonder haar
  maandag 13 november 2006 @ 22:07:05 #148
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_43524400
quote:
Op maandag 13 november 2006 16:15 schreef Gijsbrecht2 het volgende:

[..]

Wij sponsoren allemaal de huurders via de belastingen hoor
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_43524620
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:07 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wij sponsoren allemaal de huurders via de belastingen hoor
Dat bedrag valt uiteraard in het niet bij de HRA . En heel veel huurders hebben hier ook niks aan.
pi_43525444
waarom vindt iedereen de huurders eigenlijk zielig ? Ik niet, wel eens van huurwaardeforfait gehoord ? enne 19 % btw over een nieuwbouwwoning, overdrachtsbelasting... daar hoor ik niemand (cq geen huurder) over...
Gelukkig zonder haar
pi_43526736
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:01 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

en waarom zouden mensen met een villa, die daar hoogstwaarschijnlijk keihard voor werken, de huur sponsoren, dat lijkt me net zo absurd... eigenlijk
daarom met beide ook afgeschaft worden nu willen de vvd en het cda alleen de huren aanpakken.
pi_43526814
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:32 schreef TeChNo2 het volgende:
waarom vindt iedereen de huurders eigenlijk zielig ? Ik niet, wel eens van huurwaardeforfait gehoord ? enne 19 % btw over een nieuwbouwwoning, overdrachtsbelasting... daar hoor ik niemand (cq geen huurder) over...
service kosten het niet aftrekbaar zijn van de huurlasten daar wel eens een koper over gehoord
en na dit alles nergens eigenaar van zijn
pi_43527306
quote:
Op maandag 13 november 2006 22:32 schreef TeChNo2 het volgende:
Daar staat ook flink veel tegenover: tientallen procenten waardestijging in een paar jaar tijd door de kunstmatige krapte en een flinke belastingkorting door de hr-aftrek. Alles bij elkaar ben je als koper beter uit dan als huurder.
  dinsdag 14 november 2006 @ 21:46:31 #154
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_43558274
Dit is een mooie tip van degene die in de hoge belastingschaal terecht komen. Koop maar een heel duur huis met een megahypotheek, dan kan je 52% van de hypotheeklasten aftrekken, dus bijna geen belasting meer betalen. Op die manier betaal je geen belasting en word je ook veel rijker door de stijging in huisprijs, 9% of zo per jaar op en miljoen+ huis leidt tot een extra ton per jaar of zo in extra inkomen bovenop de salaris(waarop je natuurlijk bijna geen belasting hoef te betalen door de grote hypotheekrenteaftrek).

Jammer voor mensen met lager inkomen die kunnen maar 30-42% aftrekken en dan berekend op een veel kleiner hypotheek...
pi_43559092
als je huis in waarde stijgt is dat geen extra inkomen hoor, het zit in je huis, daar koop je (letterlijk) niets voor... enne dvd freak: er wel eens aan gedacht dat mensen in die duurdere huizen misschien ook wel harder/meer werken (voor dat huis) ?
Gelukkig zonder haar
pi_43559195
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:46 schreef dvdfreak het volgende:
Dit is een mooie tip van degene die in de hoge belastingschaal terecht komen. Koop maar een heel duur huis met een megahypotheek, dan kan je 52% van de hypotheeklasten aftrekken, dus bijna geen belasting meer betalen. Op die manier betaal je geen belasting en word je ook veel rijker door de stijging in huisprijs, 9% of zo per jaar op en miljoen+ huis leidt tot een extra ton per jaar of zo in extra inkomen bovenop de salaris(waarop je natuurlijk bijna geen belasting hoef te betalen door de grote hypotheekrenteaftrek).

Jammer voor mensen met lager inkomen die kunnen maar 30-42% aftrekken en dan berekend op een veel kleiner hypotheek...
Mooi verhaal.

Doet me denken aan het volgende:
quote:
Dus jij wilt een dagje vrij?
Besef je wel wat je vraagt?

Een jaar heeft 365 dagen waarop gewerkt kan worden. Er zijn 52 weken per
jaar waarin je twee dagen vrij bent, er blijven dan nog 261 dagen over. Per
dag werk je 16 uur niet, wat gelijk staat aan 170 dagen, zo blijven er nog
91 dagen over. Iedere dag besteed je 30 minuten aan het drinken van koffie,
per jaar is dat 23 dagen, waardoor er nog maar 68 dagen over blijven.
Daarnaast heb je een uur lunchpauze per dag, wat gelijk staat aan 46 dagen.
Zo blijven er nog 22 dagen over om te werken. Normaal gesproken ben je twee
dagen per jaar ziek zodat er nog 20 dagen over blijven.We hebben 5
verplichte feestdagen per jaar, wat het aantal werkdagen reduceert tot 15.
Daarvan geven we je met een royaal gebaar 14 dagen vakantie, waardoor er nog
maar 1 dag overblijft om te werken.

En jij wilt godver... die ene dag vrij!!
pief paf poef
  dinsdag 14 november 2006 @ 23:14:53 #157
116963 Snotslak
Professionele zwamgast.
pi_43562324
Ik wens die Rutte een ongeneeslijke fistel toe...
Lullen kunnen we allemaal, maar zwammen is de kunst.
pi_43571095
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 21:46 schreef dvdfreak het volgende:
Dit is een mooie tip van degene die in de hoge belastingschaal terecht komen. Koop maar een heel duur huis met een megahypotheek, dan kan je 52% van de hypotheeklasten aftrekken, dus bijna geen belasting meer betalen. Op die manier betaal je geen belasting en word je ook veel rijker door de stijging in huisprijs, 9% of zo per jaar op en miljoen+ huis leidt tot een extra ton per jaar of zo in extra inkomen bovenop de salaris (waarop je natuurlijk bijna geen belasting hoef te betalen door de grote hypotheekrenteaftrek).

Mijn god.. Een nieuwe John Maynard Keynes is geboren

Ik word een beetje moe van al die napraters: "VVD is alleen voor rijken, blabla, jan met de pet, modaal, arm" en dat soort ongefundeerde uitspraken. De VVD is voor iedereen die vrijheid als hoogste goed nastreeft, en gelooft in kansen en eigen verantwoordelijkheid, in plaats van pappen en nathouden. Dat is dus heel wat anders.

p.s. ik stem zelf niet op de VVD
pi_43571201
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 22:02 schreef TeChNo2 het volgende:
als je huis in waarde stijgt is dat geen extra inkomen hoor, het zit in je huis, daar koop je (letterlijk) niets voor... enne dvd freak: er wel eens aan gedacht dat mensen in die duurdere huizen misschien ook wel harder/meer werken (voor dat huis) ?
tuurlijk wel het vermogen neemt toe.
pi_43571414
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:49 schreef NiKos het volgende:

[..]

Ik word een beetje moe van al die napraters: "VVD is alleen voor rijken, blabla, jan met de pet, modaal, arm" en dat soort ongefundeerde uitspraken. De VVD is voor iedereen die vrijheid als hoogste goed nastreeft, en gelooft in kansen en eigen verantwoordelijkheid, in plaats van pappen en nathouden. Dat is dus heel wat anders.

dit is een grap hoop ik

de sp is tegenwoordig zelfs liberaler dan de vvd
pi_43572369
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:49 schreef NiKos het volgende:

[..]

* Lastenverlichting van 3 procent voor iedereen
* Geen ingreep in AOW en hypotheekrenteaftrek
* Kinderopvang wordt gratis voor werkenden
* Discriminatieverbod gaat boven andere grondrechten
* Welstandscommissies afschaffen
* De onroerendzaakbelasting voor huiseigenaren verdwijnt
* Zwaardere straffen voor overtredingen tegen gezagsdragers
* Erfbelasting halveren
* Startende bedrijven vrijstellen van winstbelasting en investeren in beginnende bedrijven fiscaal belonen
* De maximale duur van de WW-uitkering wordt gehalveerd; de WW-uitkering in de eerste drie maanden gaat omhoog
* Geen bijstand voor jongeren onder de 27
* Start- en landingsbanen van Schiphol naar zee verplaatsen
* De Randstad wordt een provincie
* Minder files door kilometerbeprijzing. Vaste autolasten omlaag
* Goede leraren moeten meer kunnen verdienen dan middelmatige
* Burgemeesters kunnen 'aso-bonnen' uitdelen voor kleine vergrijpen
* Harde aanpak bij buurtoverlast, zoals 'hufterswoningen'
* Een ministerie van Veiligheid
* De maximum tijdelijke gevangenisstraf voor moord naar dertig jaar
* Minstens een kwart minder bestuurders
* De Tweede Kamer moet van 150 naar 100 zetels
* De burgemeester moet worden gekozen

Het staat echt bol van oplossingen voor de sociale problemen hé.....
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
pi_43575247
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

tuurlijk wel het vermogen neemt toe.
Inkomen neemt niet toe... het geld zit in de fundering, muren en het dak, daar koop je letterlijk niets voor...
en vermogen doet er niet toe, want het ging om hypotheekrenteaftrek en zodra dat vermogen beschikbaar is zonder hypotheek betaal je vermogensbelasting... en ik wou dat ik vermogensbelasting moest betalen, wnatd an gata hetpas echt goed met je.
theoretische groei door hogere waarde van je huis is leuk maar wel theoretisch (enne je OZB en verzekeringen gaan daardoor wel omhoog, je gaat dus juist meer betalen !)
Gelukkig zonder haar
pi_43576150
quote:
Op woensdag 15 november 2006 13:39 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Inkomen neemt niet toe... het geld zit in de fundering, muren en het dak, daar koop je letterlijk niets voor...
en vermogen doet er niet toe, want het ging om hypotheekrenteaftrek en zodra dat vermogen beschikbaar is zonder hypotheek betaal je vermogensbelasting... en ik wou dat ik vermogensbelasting moest betalen, wnatd an gata hetpas echt goed met je.
theoretische groei door hogere waarde van je huis is leuk maar wel theoretisch (enne je OZB en verzekeringen gaan daardoor wel omhoog, je gaat dus juist meer betalen !)
'

maar je kunt met de overwaarde wel weer dingen kopen.
en als het zo verschrikkelijk is dat de waarde stijgt dan is het toch niet erg wanneer de waarde daalt
pi_43576307
in zweden zeiden de banken an afschaffing HRA: en daling tot 50 % van de huizenprijzen: je waarde van de woning stata niet meer in verhouding tot je hypotheek (te hoge hypotheek) en daardoor zijn heel wat Zweden uiteindelijk hun huis uit gemoeten...

enne mensen die de overwaarde van hun huis gebruiken om : "leuke" dingen te doen zijn ontzettend dom... da's net zoiets als een beleggingshypotheek afsluiten (op zich al dom om te gokken met je huis maar goed) en op het moment dat het goed gaat al het geld uitgeven aan auto's vakanties e.d. en dan gaan zitten miepen als de waarde van de aandelen zakt... jaa daahaag

en nee het is niet verschirkkelijk als de waarde stijgt, natuurlijk niet, een maand na oplevering van mijn huis werd het al 50.000 hoger getaxeerd (hoeraaa) dat gaat lekker...
Gelukkig zonder haar
pi_43577219
quote:
Op zondag 12 november 2006 13:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nee... hij is prominent lid.... dat scheelt denk ik behoorlijk in de uitkomsten van zijn onderzoeken ook. Het is niet heel moeilijk om een onderzoek te doen en toe te werken naar een bepaalde uitkomst.

In Zweden hebben ze in 1991 de HRA afgeschaft. Resultaat.... de woningmarkt zat meteen helemaal op slot. Iedereen die een huis had zag het huis minder waard worden.... en moest dus wel blijven zitten waar hij zat.
pi_43577518
Ach, gewoon afschaffen die hypotheek aftrek,
we leven toch in een sociaal land, en je laat de niet huizen bezitters toch niet meebetalen aan de hypotheek van de wel huizen bezitters.

owja, in die zelfde steling natuurlijk ook de huursubsidie afschaffen, de huizen bezitters horen natuurlijk ook niet mee te betalen aan de huur van een ander.
Anybody seen my rabbit ?
pi_43577980
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:50 schreef Fiander het volgende:
we leven toch in een sociaal land, en je laat de niet huizen bezitters toch niet meebetalen aan de hypotheek van de wel huizen bezitters.

owja, in die zelfde stelling natuurlijk ook de huursubsidie afschaffen, de huizen bezitters horen natuurlijk ook niet mee te betalen aan de huur van een ander.
huur jij of woon je in een koophuis?

(ik wed: geen van beiden)
Gelukkig zonder haar
pi_43578092
Ik heb een koophuis. ik kom echter niet aan die 52% aftrek. ( bij lange na niet )

weet niet of ik dat laatste nou erg moet vinden of niet...
52% belasting betalen.... pffff, door dan te stoppen met werken bespaar ik meer dan de helft..
Anybody seen my rabbit ?
pi_43578189
quote:
Op woensdag 15 november 2006 14:50 schreef Fiander het volgende:

owja, in die zelfde stelling natuurlijk ook de huursubsidie afschaffen, de huizen bezitters horen natuurlijk ook niet mee te betalen aan de huur van een ander.
Met diezelfde stelling kun ja dan natuurlijk ook de AOW, WW, sociale dienst, ziektekosten, en eigenlijk alle belastingen (vooral trouwens de hondenbelasting want die is nog het meest debiel) afschaffen...
Gelukkig zonder haar
pi_43578406
De WW betaal je, zodat je later, mocht het even nodig zijn, WW kunt krijgen.
AOW, want je word zelf ook ouder. ( hoewel ik het betwijfel, dat waneer ik later oud ben, AOW er nog bestaat. )
Ziektekosten, iedereen word wel eens ziek.

allemaal dingen die iedereen nodig heeft, en niet slechts een deel van de bevolking.

hondebelasting ben ik met je eens. ( nee, heb zelf geen hond, mocht je het willen weten )

mischien een idee : eerste twee huisdieren gratis, daarna betalen per dier. ( vissen uitgezonderd )
Anybody seen my rabbit ?
pi_43579563
al die premies betaal je nu, en wordt nu uitgegegeven voor de mensen die het nu nodig hebben... (en volgens mij kan iedereen daar ooit gebruik van moeten/willen maken) als jij er later aanspraak op maakt is het zoals jezelf al opmerkt maar de vraag of het nog bestaat... er is helemaal geen sprake van spaarpotjes... en trouwens waarom al die premies waarom niet gewoon 1 belasting tarief waar alles in zit (ook ww, en zo) ipv die pseudopremies en zo

en waarom zou je sowieso belasting voor welk dier dan ook moeten betalen ? (en ik stem niet op de partij voor de dieren, (heb wel het programma doorgelezen))
Gelukkig zonder haar
  woensdag 15 november 2006 @ 16:43:25 #172
2503 Vuurvos
Een Vurig Vosje
pi_43580625
quote:
Ah, jah, tuurlijk.... Laat ik eens kijken... Ik koop een huis voor 250.000. Dat geld leen ik hypothecair van jou, en betaal ik aan de verkoper. Jippie, het huis is van mij!!! 6 maanden later stort de marktprijs in, Weet je wat, ik ga de hypotheek opnieuw met je afsluiten, en ik doe het nu voor 200.000. Laat jij nu vrolijk die 50 ruggen liggen want "Ach, jij kan er ook niets aan doen dat je huis voor 20% in waarde is gedaald" ?

Bij een Hypotheek is een huis onderpand voor die lening, dus wat denk jij dat er gebeurt?!

Ja, ik ben een huis eigenaar, net hard mijn best gedaan om het voor elkaar een nieuw huis te kopen, dichter bij mijn nieuwe werk. Als de huizenprijs door zo'n geintje instort, kan ik mijn huidige huis niet meer voor een redelijke prijs verkopen. Wat denk je dat dat vervolgens doet voor mijn maandlasten voor het nieuwe huis? Ik word drie dubbel genaaid daardoor!

Eerst kan ik nergens een huur huis krijgen omdat het gewoon niet te betalen is en ik echt geen tijd heb om 3 jaar op een wachtlijst te staan... Koop ik een huis in de buurt van mijn werk.
Gaat dat niet lekker en zoek je een nieuwe baan... Die zijn niet voor het oprapen... Heb ik een nieuwe baan te pakken
Word ik eerst gepushed om dichter bij mijn werk te komen wonen,
Doe ik dat, pakken ze de rente aftrek van me af, en stijgen mijn netto maandlasten daar door fix...
Om vervolgens mijn oude huis ook nog eens voor minder te kunnen verkopen waardoor ik een NOG hogere hypotheek moet nemen om dat ik de schamele winst die ik hoopte te vangen ook nog eens kan schudden, en ik mag ook nog eens bijlenen om het gat tussen de waarde van mijn oude huis en de hypotheek die er op rust te kunnen dekken.... Hij is fijn!

iets van 50% van de bevolking is huiseigenaar, waarvan het overgrote deel een hypotheek heeft. En deze groep zal door deze actie zwaar verneukt worden! Op lange termijn is de hypotheek rente aftrek niet houdbaar, maar daar moet je niet met een shock therapie tussendoor komen. Op die manier kan ik het verdomme wel schudden. Zit ik jaren diep in de schulden, omdat een een of ander politiek dier zijn falend gelijk moet willen halen. En ik niet alleen! Top jongens, een hele vooruitgangvoor onze bloeiende economie.
Better to have loved and lost then never loved at al... yeah right.
pi_43581195
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:43 schreef Vuurvos het volgende:

[..]

Ah, jah, tuurlijk.... Laat ik eens kijken... Ik koop een huis voor 250.000. Dat geld leen ik hypothecair van jou, en betaal ik aan de verkoper. Jippie, het huis is van mij!!! 6 maanden later stort de marktprijs in, Weet je wat, ik ga de hypotheek opnieuw met je afsluiten, en ik doe het nu voor 200.000. Laat jij nu vrolijk die 50 ruggen liggen want "Ach, jij kan er ook niets aan doen dat je huis voor 20% in waarde is gedaald" ?

Bij een Hypotheek is een huis onderpand voor die lening, dus wat denk jij dat er gebeurt?!

Ja, ik ben een huis eigenaar, net hard mijn best gedaan om het voor elkaar een nieuw huis te kopen, dichter bij mijn nieuwe werk. Als de huizenprijs door zo'n geintje instort, kan ik mijn huidige huis niet meer voor een redelijke prijs verkopen. Wat denk je dat dat vervolgens doet voor mijn maandlasten voor het nieuwe huis? Ik word drie dubbel genaaid daardoor!

Eerst kan ik nergens een huur huis krijgen omdat het gewoon niet te betalen is en ik echt geen tijd heb om 3 jaar op een wachtlijst te staan... Koop ik een huis in de buurt van mijn werk.
Gaat dat niet lekker en zoek je een nieuwe baan... Die zijn niet voor het oprapen... Heb ik een nieuwe baan te pakken
Word ik eerst gepushed om dichter bij mijn werk te komen wonen,
Doe ik dat, pakken ze de rente aftrek van me af, en stijgen mijn netto maandlasten daar door fix...
Om vervolgens mijn oude huis ook nog eens voor minder te kunnen verkopen waardoor ik een NOG hogere hypotheek moet nemen om dat ik de schamele winst die ik hoopte te vangen ook nog eens kan schudden, en ik mag ook nog eens bijlenen om het gat tussen de waarde van mijn oude huis en de hypotheek die er op rust te kunnen dekken.... Hij is fijn!

iets van 50% van de bevolking is huiseigenaar, waarvan het overgrote deel een hypotheek heeft. En deze groep zal door deze actie zwaar verneukt worden! Op lange termijn is de hypotheek rente aftrek niet houdbaar, maar daar moet je niet met een shock therapie tussendoor komen. Op die manier kan ik het verdomme wel schudden. Zit ik jaren diep in de schulden, omdat een een of ander politiek dier zijn falend gelijk moet willen halen. En ik niet alleen! Top jongens, een hele vooruitgangvoor onze bloeiende economie.
een hyppotheek is ook een lening maar dan eentje waar de overheid de rente betaald.

al met al het moet afgeschaft worden end at moet idd in stappen gebeuren.
pi_43582291
quote:
Op woensdag 15 november 2006 17:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

een hyppotheek is ook een lening maar dan eentje waar de overheid de rente betaald.

al met al het moet afgeschaft worden end at moet idd in stappen gebeuren.
Wat een onzin, een gedeelte wordt van de belasting afgetrokken, niet alle rente, maximaal 52 %
Trouwens heel veel andere landen waar geen HRA bestaat hebben andere middelen om het eigenhuis bezit te bevorderen, de overheid zal altijd wel op een of andere manier dat blijven bevorderen (lees: mee betalen)
Gelukkig zonder haar
pi_43582898
quote:
Op woensdag 15 november 2006 18:11 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Wat een onzin, een gedeelte wordt van de belasting afgetrokken, niet alle rente, maximaal 52 %
Trouwens heel veel andere landen waar geen HRA bestaat hebben andere middelen om het eigenhuis bezit te bevorderen, de overheid zal altijd wel op een of andere manier dat blijven bevorderen (lees: mee betalen)
ik vind 52% best fors.

ja dat klopt en dat werkt ook een stuk beter.
pi_43584587
quote:
Op woensdag 15 november 2006 18:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik vind 52% best fors.

ja dat klopt en dat werkt ook een stuk beter.
Waarom ? (dat vraag ik me nou werkelijk af)
Gelukkig zonder haar
pi_43584635
Rutte zegt net dat er een recessie komt als links aan de macht komt .
  woensdag 15 november 2006 @ 19:21:52 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43584799
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:18 schreef pberends het volgende:
Rutte zegt net dat er een recessie komt als links aan de macht komt .
Als links de macht krijgt gaan we allemaal dood!

En wanneer we 'nee' stemmen tegen Europa, dan gaan de lichten uit, de treinen weer rijden en de ovens weer branden. Dat viel achteraf ook allemaal best wel mee.
The End Times are wild
pi_43586138
quote:
Op woensdag 15 november 2006 18:11 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

En zolang er een tekort is op de woningmarkt gaat dat geld linea recta naar de projectontwikkelaars, vastgoedmaatschappijen, woningcorporaties en andere zakkenvullers.
pi_43586262
quote:
Op woensdag 15 november 2006 16:43 schreef Vuurvos het volgende:
[..]
Maar goed, de huizenprijzen zullen ook flink dalen als er een flinke recessie komt, de rente flink omhooggaat of het tekort op de woningmarkt wordt opgelost. En dan zullen de huiseigenaren met een flinke hypotheek ook zwaar verneukt worden.
  woensdag 15 november 2006 @ 20:01:35 #181
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43586348
Wanneer de inflatie meer is dan 50% van het renteniveau (en dat is meestal het geval), is hypotheekrenteaftrek op het 50%'s tarief feitelijk gratis geld.

Reken maar mee:
Hypotheek is 100.000
Inflatie is 2% (2.000)
hypotheek is 4% (4.000), aftrek is dus (2.002)

Na een jaar is dus mijn hypotheekschuld reeël verminderd met 2% (door de inflatie) = 98.000 "oude" euro's (al blijven er 100.000 staan). Ik heb netto 2.000 euro rente betaald.

Mijn vermogen is dus precies gelijk gebleven: ik heb gratis gewoond. Als het huis in waarde stijgt is dit dus pure winst!
The End Times are wild
pi_43586444
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:21 schreef LXIV het volgende:

[..]

Als links de macht krijgt gaan we allemaal dood!

En wanneer we 'nee' stemmen tegen Europa, dan gaan de lichten uit, de treinen weer rijden en de ovens weer branden. Dat viel achteraf ook allemaal best wel mee.
eigenlijk tegen als het aan gazprom had gelegen
pi_43586485
quote:
Op woensdag 15 november 2006 19:16 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Waarom ? (dat vraag ik me nou werkelijk af)
omdat er in die landen ook bijgebouwd wordt.

er zijn in NL gewoon te weinig woningen en dan kun je subsidie tot en met geven je scheet er geen fuck mee op.
pi_43586544
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:01 schreef LXIV het volgende:
Wanneer de inflatie meer is dan 50% van het renteniveau (en dat is meestal het geval), is hypotheekrenteaftrek op het 50%'s tarief feitelijk gratis geld.

Reken maar mee:
Hypotheek is 100.000
Inflatie is 2% (2.000)
hypotheek is 4% (4.000), aftrek is dus (2.002)

Na een jaar is dus mijn hypotheekschuld reeël verminderd met 2% (door de inflatie) = 98.000 "oude" euro's (al blijven er 100.000 staan). Ik heb netto 2.000 euro rente betaald.

Mijn vermogen is dus precies gelijk gebleven: ik heb gratis gewoond. Als het huis in waarde stijgt is dit dus pure winst!
en dat is dus mijn punt en waarom de vergelijking met huurders mank loopt.
  woensdag 15 november 2006 @ 20:07:42 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43586569
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

omdat er in die landen ook bijgebouwd wordt.

er zijn in NL gewoon te weinig woningen en dan kun je subsidie tot en met geven je scheet er geen fuck mee op.
Er wordt in Nederland relatief het 10-voudige bijgebouwd. Alleen blijft hier de behoefte maar stijgen en stijgen. In Duitsland zijn er hele gebieden waar huizen gewoon leeg blijven staan. In Frankrijk is dit nog erger.
In geen enkel land in Europa is denk ik zoveel gebouwd als in Nederland. (misschien Spanje). Dat merk je ook als je door Nederland rijdt: alles staat helemaal vol met nieuwbouw. Die kleine en lelijke woningen zie je nergens anders.

De vraag is enorm groot om diverse redenen.
The End Times are wild
pi_43586937
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Er wordt in Nederland relatief het 10-voudige bijgebouwd. Alleen blijft hier de behoefte maar stijgen en stijgen. In Duitsland zijn er hele gebieden waar huizen gewoon leeg blijven staan. In Frankrijk is dit nog erger.
In geen enkel land in Europa is denk ik zoveel gebouwd als in Nederland. (misschien Spanje). Dat merk je ook als je door Nederland rijdt: alles staat helemaal vol met nieuwbouw. Die kleine en lelijke woningen zie je nergens anders.

De vraag is enorm groot om diverse redenen.
ja ok maar er wordt ook tveel gesloopt netto groeit de woningvoorraad niet zo geweldig en daarbij hebben we al 60 jaar een tekort er wordt niet snel genoeg gebouwd.
en er wordt te krampachtig vastgehouden en het compacte stadsmodel (wat ook zijn voordelen heeft eerlijk is eerlijk).
  woensdag 15 november 2006 @ 20:26:40 #187
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43587234
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ja ok maar er wordt ook tveel gesloopt netto groeit de woningvoorraad niet zo geweldig en daarbij hebben we al 60 jaar een tekort er wordt niet snel genoeg gebouwd.
en er wordt te krampachtig vastgehouden en het compacte stadsmodel (wat ook zijn voordelen heeft eerlijk is eerlijk).
De woningvoorraad groeit toch netto met zo'n 80.000 per jaar, wat enorm veel is voor zo'n klein land. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik kan me begin jaren 80 nog herinneren, en toen waren sommige steden bijna de helft kleiner dan nu. En dat is echt geen toegenomen kavelruimte.
Het aantal inwoners per huishouden daalt sterk, en daarnaast is Nederland een van de weinige west-europese landen die nog zo lang een positieve bevolkingsgroei heeft gehad. Ook is de werkelijke bevolking hoger dan in de statistieken, want veel mensen worden hiervan uitgesloten (illegalen), terwijl het nog wel mogelijk is dat deze mensen gewoon een huis bewonen.
Het is echt de vraag die hier zo ontzettend hoog is. Ik ken de cijfers niet uit mijn hoofd, maar begin jaren 70 hadden wen nog 12 miljoen mensen die in 4 miljoen woningen leefden, nu zijn het er 17 miljoen die in bijna 8 miljoen woningen leven. Dat is een stijging van de woningvoorraad van bijna 100%!
Er is dus wel veel bijgebouwd, maar niet genoeg om de vraag te compenseren.
The End Times are wild
pi_43593631
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

De woningvoorraad groeit toch netto met zo'n 80.000 per jaar, wat enorm veel is voor zo'n klein land. Ik weet niet hoe oud jij bent, maar ik kan me begin jaren 80 nog herinneren, en toen waren sommige steden bijna de helft kleiner dan nu. En dat is echt geen toegenomen kavelruimte.
Het aantal inwoners per huishouden daalt sterk, en daarnaast is Nederland een van de weinige west-europese landen die nog zo lang een positieve bevolkingsgroei heeft gehad. Ook is de werkelijke bevolking hoger dan in de statistieken, want veel mensen worden hiervan uitgesloten (illegalen), terwijl het nog wel mogelijk is dat deze mensen gewoon een huis bewonen.
Het is echt de vraag die hier zo ontzettend hoog is. Ik ken de cijfers niet uit mijn hoofd, maar begin jaren 70 hadden wen nog 12 miljoen mensen die in 4 miljoen woningen leefden, nu zijn het er 17 miljoen die in bijna 8 miljoen woningen leven. Dat is een stijging van de woningvoorraad van bijna 100%!
Misschien dat het aantal inwoners per huishouden zo sterk daalt doordat de huizen en de kavels zo klein zijn. Als je naar de cijfers gaat kijken, dan blijkt in ieder geval dat de daling van het aantal inwoners per huis een van de grootste oorzaken is van het woningtekort.

Volgens de cijfers van het CBS zijn er nu iets van 7 miljoen woningen. Er zijn nu iets van 2.5 eenpersoonshuishoudens. Dat is dus meer dan een derde. Per jaar neemt het aantal eenspersoonshuishoudens met iets van 40.000 toe. Als je rekent dat de woningvoorraad in 2005 met 55.000 woningen toenam, dan is dat dus een heel groot deel van de toename.
pi_43603824
quote:
Op woensdag 15 november 2006 20:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

ik dacht eerder aan 30.000.

ik ben van 86.

Maar je hebt wel gelijk hoor er wonen minder mensen per woning.
  donderdag 16 november 2006 @ 12:29:33 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_43604306
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:10 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

ik dacht eerder aan 30.000.

ik ben van 86.

Maar je hebt wel gelijk hoor er wonen minder mensen per woning.
Het schommelt nogal de laatste jaren. Ik geloof dat het gemiddelde van de afgelopen 10 jaar iets van 80 is.
30 is wel héél erg laag. Op het CBS staat precies wat de toegenomen woningvoorraad per jaar is.
The End Times are wild
pi_43623557
"Schatkist leeg" volgens Rutte als CDA en PvdA een kabinet vormen . Net in Nederland Kiest.
pi_43623751
de woningmarkt word beheerd door VVD ambtenaren die kunstmatig de schaarste in bouwgrond creeren, er is veel landbouwgrond die steeds goedkoper wordt doordat de subsidies op suikerbieten afgebouwd wordt en mensen geen aardappels meer eten en de meeste melk komt nu uit polen.

Maar er wordt precies genoeg grond vrijgegeven en als er grond vrijkomt moet er twintig procent omgezet worden in waters en sloten. Nieuwe voorschriften. Wat doen de projektontwikkelaars die gaan op elkaar en in de sloot bouwen. Gekke wereld die geregeerd wordt door ambtenaren en vriendjes in de vastgoedwereld die vast op hun stoel zitten en niet gekozen zijn.
pi_43624159
quote:
Op donderdag 16 november 2006 22:51 schreef sjonnieH het volgende:
de woningmarkt word beheerd door VVD ambtenaren die kunstmatig de schaarste in bouwgrond creeren, er is veel landbouwgrond die steeds goedkoper wordt doordat de subsidies op suikerbieten afgebouwd wordt en mensen geen aardappels meer eten en de meeste melk komt nu uit polen.

Maar er wordt precies genoeg grond vrijgegeven en als er grond vrijkomt moet er twintig procent omgezet worden in waters en sloten. Nieuwe voorschriften. Wat doen de projektontwikkelaars die gaan op elkaar en in de sloot bouwen. Gekke wereld die geregeerd wordt door ambtenaren en vriendjes in de vastgoedwereld die vast op hun stoel zitten en niet gekozen zijn.
Het zou kunnen, maar je kunt het niet bewijzen.. Neelie Kroes, Annemarie Jorritsma-Lebbink en Frits Bolkestein hebben in het verleden bewezen dat een normale gang van zake in binnen de VVD, maar dat zegt nog niets.
Van Baalen er plezier in schiep om marcherend door nachtelijk Leiden het Horst Wessellied te zingen.
pi_43633907
quote:
Op donderdag 16 november 2006 12:29 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het schommelt nogal de laatste jaren. Ik geloof dat het gemiddelde van de afgelopen 10 jaar iets van 80 is.
30 is wel héél erg laag. Op het CBS staat precies wat de toegenomen woningvoorraad per jaar is.
Op 80 gemiddeld kom je echt niet

http://www.cbs.nl/nl-nl/m(...)len/2006-1968-wm.htm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')