Ik hoop dat je je vergis, maar ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
Tja, dat blijft een lastige vraag. De toekomst zal het uitwijzen. Powell en Rice hebben natuurlijk al wat voorwerk gedaan.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
De meerderheid van de Amerikanen die dat niet zien zitten zal sowieso al nooit op een Democraat stemmen. En misschien is dit juist een motivatie voor de zwarte bevolking om eindelijk eens te gaan stemmen (de opkomst onder de zwarte bevolking is altijd enorm laag).quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Goed commentaar in NR:quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:50 schreef PJORourke het volgende:
Die vent wordt zo gehypet. Heeft nog niks laten zien.
quote:Sen. Barack Obama has been urged to run for president by David Brooks and by Barack Obama ("given the responses that I've been getting over the last several months, I have thought about the possibility"). Obama seems to be a nice young man. He wrote a candid political memoir, Dreams from My Father, which is to say it had some traces of candor in it. He has served eight years in the Illinois state legislature, and not quite two in the Senate. In short, he has done nothing at all. His only qualifications for the White House are his skin and the fact that he is not a rapper. Americans yearn to vote for such a person: The Colin Powell boomlet of 1995 was fueled by little else, although he had been chairman of the Joint Chiefs of Staff. America’s obsession with race is odd, and opportunists manipulate it for their own advantage. But there it is, our history. Perhaps Obama will benefit from our concerns; perhaps he will even do something first. Since he is only 45, we have years to wait and see.
quote:
Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.
Ja.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.![]()
Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:42 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja.
Zelfs als linkse knuffelaar zie ik dit in.
Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).quote:Op donderdag 7 december 2006 23:52 schreef jaoka het volgende:
[..]
Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.
Komt denk ik ook omdat in NL nog vaak duidelijk is waar een allochtoon vandaan komt. Er is dus een duidelijk benoembaar verschil met autochtonen aanwijsbaar op basis van de staat waar iemand roots heeft of welk geloof iemand aanhangt, terwijl minderheden in de VS vooral anders zijn van de meerderheid door hun huiskleur. Zo wordt hier vaak afgegeven op bv "Marokkanen" of "moslims", terwijl dit in de VS vaak is op "blacks".
Ze zitten in ieder geval niet moord en brand te schreeuwen over die 30 miljoen Mexicanen met TWEE paspoorten.... In Nederland doen ze alsof dat iets vreselijks is! En zit zitten ook niet te zeuren over de honderden islamitische scholen, en de vele duizenden Spaanstalige scholen die hier te vinden zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
Persoonlijk denk ik dat zowel Hillary als Obama niet verkozen zullen worden als President. Ik steun beiden van harte als ze het zover schoppen, daar niet van..... maar ik ben bang dat ze het niet gaan redden. Ik denk zelf dat de winnende Democraat zich nog moet aankondigen.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
De Democraten hebben nu een oprisping, maar ik vraag me echt af of ze de stijgende lijn vol kunnen houden. Voor het presidentschap moet een partij ook kiezers van de andere partij kunnen overtuigen, en een linkse Obama zal daar moeite mee hebben. Alleen zeer, zeer gematigde Democratische kandidaten geef ik een kans.
Oh, vanwege dat zelfde feit was het land tot in de jaren '60 nog tot in de wet racistisch zeker...quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:37 schreef Perun het volgende:
Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).
En in Nederland kregen vrouwen toen pas stemrecht, je punt?quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:05 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Oh, vanwege dat zelfde feit was het land tot in de jaren '60 nog tot in de wet racistisch zeker...
pssst:quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:58 schreef Xith het volgende:
En in Nederland kregen vrouwen toen pas stemrecht, je punt?
Oprah is ook zo ontzettend representatief voor de VS enzo....quote:
Niet zo erg als stemrecht, maar wel zeker erger dan wat de persoon die ik quotte over de US te zeggen had.quote:Tot 1956 was een vrouw in Nederland niet handelingsbekwaam. Dat betekende, dat gehuwde vrouwen niet zelfstandig een overeenkomst konden afsluiten. Alleen met medewerking van de man/echtgenoot kon een vrouw rechtshandelingen verrichten. Merkwaardigerwijs was de meerderjarige ongehuwde vrouw wel handelingsbekwaam. De regel van handelingsonbekwaamheid van de gehuwde vrouw werd bij de lex-Van Oven afgeschaft. Lex betekent wet en 'Van Oven' verwijst naar Mr. Julius Christiaan van Oven, de toenmalige Nederlandse Minister van Justitie, die de afschaffingswet heeft ingevoerd. In de ons omringende landen werd tezelfdertijd geleidelijk een soortgelijke afschaffingswet ingevoerd. In verschillende landen is de vrouw nog steeds handelingsonbekwaam.
Kom nou toch, ben jij de KKK, Rosa Parks en MLK nu al vergeten? Dat noem jij minder erg dan een vrouw die alleen op papier dingen niet kan?quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:55 schreef Xith het volgende:
Niet zo erg als stemrecht, maar wel zeker erger dan wat de persoon die ik quotte over de US te zeggen had.
Maar zou hij beter zijn dan Hillary? Dat is iemand toch best wel van zich heeft laten horen in NY.quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:08 schreef popolon het volgende:
Barack Obama is niet 'zwart' zoals ik hier af en toe lees maar 'biracial': Obama heeft een blanke moeder en zwarte vader.
Ik mag hem. Een frisse wind door die vastgeroeste politiek zou echt geen kwaad kunnen.
't Is alleen een beetje wishful thinking denk ik. Over een jaar of acht geef ik hem veel meer kans.
Dat is haar grote probleem. Ze is een senator die mateloos populair is in de staat New York, New England en Californie. Maar dat is niet genoeg om president van de VS te worden. De mensen in fly over country hebben immers ook een stem.quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:12 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar zou hij beter zijn dan Hillary? Dat is iemand toch best wel van zich heeft laten horen in NY.
Het is gewoon een black white supramacist! http://thatvideosite.com/view/1290.htmlquote:
quote:His only qualifications for the White House are his skin and the fact that he is not a rapper.
Maar Bush is ook niet op eigen kwaliteiten in 't Witte Huis terecht gekomen, dat heeft hij ook aan mensen als Rove te danken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is gewoon een black white supramacist! http://thatvideosite.com/view/1290.html
[..]Subtiel.
Misschien over 20 jaar, maar hij is nu gewoon veel te onervaren.
Om haar te fileren?quote:Op zondag 10 december 2006 00:20 schreef SCH het volgende:
En omdat de Republikeinen niet kunnen wachten tot Hilary kandidaat wordt?
Ja, zoiets begrijp ik wel - las vandaag een citaat dat een ding de Republikeinen er weer bovenop kan helpen: Hilary.quote:
De prestaties van de huidige president zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 10 december 2006 00:28 schreef PJORourke het volgende:
Wat heeft hij nou gepresteerd in de senaat?
Mijn vraag staat nog steeds.quote:Op zondag 10 december 2006 00:49 schreef popolon het volgende:
De prestaties van de huidige president zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Is dat een vereiste dan?quote:
Daar ben ik ook bang voor. Maar 't blijft in interessant persoon om te volgen.quote:Op zondag 10 december 2006 00:20 schreef SCH het volgende:
Obama lijkt me een verfrissende persoon, maar is het dit keer niet nog wat te vroeg?
quote:Op donderdag 9 november 2006 20:41 schreef Arcee het volgende:
Interessante man om te volgen.
Juist.quote:Op zondag 10 december 2006 00:51 schreef popolon het volgende:
Maar 't blijft in interessant persoon om te volgen.
Eens kijken of dat nog terug te zien is.quote:Gisteren bij Jay Leno echt van 'm genoten, zo anders, gewoon lekker open. Eindelijk.
Niet meer nee, maar het zou een teken zijn dat hij op meer drijft dan hete lucht.quote:
Als dat zo is kan hij er weinig aan doen, Obama is 'big' op dit moment en ik ben bang dat het overhyped wordt zoals ik al eerder zei.quote:Op zondag 10 december 2006 00:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet meer nee, maar het zou een teken zijn dat hij op meer drijft dan hete lucht.
Beetje snelle conclusie vind ik.quote:Op zondag 10 december 2006 00:55 schreef golfer het volgende:
Bio van hem net even gelezen.
Denk niet dat hij echt een kans maakt.
X-factor type.
Brrr. Iemand die niks doet dus.quote:Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef SCH het volgende:
iemand die bruggen bouwt.
Van een presidentskandidaat mag je toch meer verwachten.quote:Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef SCH het volgende:
Hij brengt wel degelijk iets nieuws in, een stijl.
Je hebt vast geen torrent klaarstaan...quote:Op zondag 10 december 2006 05:04 schreef PLAE@ het volgende:
Niemand hem bij Oprah gezien?
Het was zoooooooo gelikt
Het leek wel of ze alles 3x geoefend hadden.
Dat moet wel pré-2004 geweest zijn!quote:Op zondag 10 december 2006 05:21 schreef PLAE@ het volgende:
ach dat werd ook zo overdreven toen. Meteen vond iedereen hem idioot.
no wayquote:Op zondag 10 december 2006 05:35 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dat moet wel pré-2004 geweest zijn!
Als überdemocraat Jon Stewart zich ermee gaat bemoeien is het einde zoek,quote:Op zondag 10 december 2006 05:35 schreef popolon het volgende:
En hij heeft nog humor ook.
Barack Obama on The Daily Show
The only person more overhyped than me is you.
Ik moet zeggen dat ik de titel "First man" wel passend vind voor William Jefferson,quote:Op zondag 10 december 2006 05:35 schreef PLAE@ het volgende:
no way
Komop popo. Als je moet kiezen Hillary of deze knakker. Dan wordt het toch Hillary
Ik hoorde dat Hillary ontzettend conservatief is, ook over bijv. homorechten.quote:Op zondag 10 december 2006 00:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zoiets begrijp ik wel - las vandaag een citaat dat een ding de Republikeinen er weer bovenop kan helpen: Hilary.
niet nog een bushquote:Op zondag 10 december 2006 09:30 schreef Thelonious het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurt met dat neefje van Bush? Ook zo'n biraciale pretty boy, waar een paar jaar geleden nog op gerekend werd.
[afbeelding]
Hier is ie, George P. Bush. :p
Ik hoop dat ie het nog een keer wil proberen.quote:Al Gore, former U.S. Vice President from Tennessee, and the 2000 Democratic nominee. In early 2005, reports, including that from Chris Matthews[25] and CBS News,[26] said that Gore was considering a run in 2008. Gore has said several times that he has "no plans" to be a candidate again.[27] In the summer of 2006, he became the subject of a documentary entitled An Inconvenient Truth which followed his post-Vice Presidential activities as an environmental activist. As of mid-2006, Gore has seen a dramatic increase of support amongst the grassroot Democratic constituency, who have stated a high level of support for a possible Gore candidacy in recent polls taken by Daily Kos, with Gore leading all other possible 2008 Democratic nominees with 35% of respondents supporting him, and a surprisingly high number of respondents (68%), preferred Gore as the 2008 Democratic nominee in an AlterNet poll.
Hoop ik ook.quote:Op zondag 10 december 2006 09:58 schreef Genverbrander het volgende:
Kijk dit staat op wikipedia:
[..]
Ik hoop dat ie het nog een keer wil proberen.![]()
dat zou het kunnen zijn jaquote:Op donderdag 9 november 2006 21:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De meerderheid van de Amerikanen die dat niet zien zitten zal sowieso al nooit op een Democraat stemmen. En misschien is dit juist een motivatie voor de zwarte bevolking om eindelijk eens te gaan stemmen (de opkomst onder de zwarte bevolking is altijd enorm laag).
Het zou dus best kunnen volgens mij.
Ik hoop het ook. De beste garantie voor een Republikein in het Witte Huis.quote:Op zondag 10 december 2006 09:58 schreef Genverbrander het volgende:
Kijk dit staat op wikipedia:
[..]
Ik hoop dat ie het nog een keer wil proberen.![]()
quote:CNN heeft excuses aangeboden voor een
blunder in een programma over de meest
gezochte terroristen ter wereld.Daarin
verscheen de titel 'Where is Obama?' in
beeld.Bedoeld was Osama bin Laden.De
zwarte Barack Obama is een rijzende
ster bij de Democraten en wordt genoemd
als Amerikaans presidentskandidaat.
Ja, want jij weet het. Je bent zo dom om enkel om de (s)linkse media in dit land af te gaan en daarop je mening te vormen. Als je wat zelfstandigheid en intelligentie had gehad, was je zelf op zoek gegaan naar info over dit onderwerp, om dan een fatsoenlijke mening te kunnen vormen, maar van mensen met jouw IQ valt dat natuurlijk niet te verwachten. Komt nog bij dat VS-bashen onder de paupers helemaal in is tegenwoordig.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Ze moeten wel, omdat de Republikeinen meer vrouwen en zwarte Amerikanen op hoge posten hebben in de huidige administration dan Clinton had.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:06 schreef Pendri het volgende:
Zo te horen gaan de Democraten dus een vrouw of een zwarte man brengen. Beide zouden een unicum zijn. Ik blijf voorlopig maar even opletten.
Je bent er zeker nog niet zo vaak geweest, anders zou je weten dat ze inderdaad veel minder racistisch zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
ligt eraan in welke streek je bent.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:34 schreef more het volgende:
[..]
Je bent er zeker nog niet zo vaak geweest, anders zou je weten dat ze inderdaad veel minder racistisch zijn.
Er is ook racisme in Amerika, maar in NL is dat erger. Ik ben vaak op reis in de VS en heb daar zelf een tijd gewoond. Als allochtoon wonend in NL, ervaar ik hier een stuk meer discriminatie/racisme.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan zelfbeschikkingsrecht? Bijna raak.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:58 schreef Xith het volgende:
[..]
En in Nederland kregen vrouwen toen pas stemrecht, je punt?
Nou, ik vind het een heel relevante discussie. De VS zijn gigantisch politiek correct, door alle bevolkingslagen zo'n beetje heen. Nadeel: sommige discussies worden daar niet gevoerd omdat het automatisch 'racisme' is. Voordeel: buitenstaanders en marginalen integreren daar een stuk beter in de samenleving dan hier.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:37 schreef popolon het volgende:
Lijkt me een nutteloze discussie voor dit topic. Racisme is overal, op sommige plekken wat meer, op sommige plekken wat minder.
PJO merkte terecht al op dat we nog weinig van hem hebben gezien. Dat weet je dan toch nog niet?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:26 schreef Lemmeb het volgende:
Die gaat gigantisch op z'n muil als hij het wordt. Kruising tussen Wouter Bos en een chocoladereep.
Ach, ik denk weleens iets te kunnen voorspellen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij het sowieso toch niet wordt, dus dan zullen we het nooit weten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
PJO merkte terecht al op dat we nog weinig van hem hebben gezien. Dat weet je dan toch nog niet?
Dat lijkt me wel cool!quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, ik denk weleens iets te kunnen voorspellen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij het sowieso toch niet wordt, dus dan zullen we het nooit weten.
Maar lijkt me op zich wel wat Barack Obama vs. Condoleezza Rice.
Ik denk dat het op zich wel kan, bij de 2de kamerverkizeingen. Griffith vs. Aboutaleb. Of zoiets. Het ontbreekt hier vooral aan echt geschikte topkandidaten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel cool!
Zoiets kan jammer genoeg in Nederland toch nog niet.
Tegen moslims wordt in de VS heel anders aangekeken dan tegen negers. 9/11 enzo.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:36 schreef HeyFreak het volgende:
In de VS is er al ophef over een moslim (de eerste) die gekozen is voor het Congres die dus zijn eed wil afleggen met zijn hand op de koran i.p.v. de bijbel, dus een zwarte president lijkt me ook niet echt haalbaar op de korte termijn.
Obama, hands down.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:32 schreef Lemmeb het volgende:
Maar lijkt me op zich wel wat: Barack Obama vs. Condoleezza Rice.
Hirsi Ali vs Aboutalebquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik denk dat het op zich wel kan, bij de 2de kamerverkizeingen. Griffith vs. Aboutaleb. Of zoiets. Het ontbreekt hier vooral aan echt geschikte topkandidaten.
Wat betekent dat?quote:
Rice lijkt me anders een hele geschikte kandidaat. Zwart, vrouw, intelligent, charmant, bikkelhard. Wat wil je nog meer.quote:Maar zo dom zullen de reps niet zijn.
Ohjajoh, want jij weet het beter? Nou, vertel...quote:En Obama vergelijken met Bos getuigt niet van al teveel kennis.
Ja, dat heeft Clive Barker ook.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:52 schreef popolon het volgende:
Ik zou eens beginnen met wat van hem te lezen zonder meteen beginnen te blaten als een kip zonder kop, hij heeft een paar prima boeken op z'n naam staan.
Was bij Bos in het begin ook.quote:Zijn visie spreekt veel, heel veel Amerikanen aan.
Dat moet nog blijken natuurlijk.quote:En hij is zeker niet zo'n draaikont als Bos.
Ik vond van wel ja.quote:Maar goed, Bos en de combinatie met een chocoladereep bekt wel lekker toch?
Nou ja, ophef. Gewoon een christenfundamentalist -wel een met een hoge functie- die ophef maakt en de wackosphere die hem volgt.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:36 schreef HeyFreak het volgende:
In de VS is er al ophef over een moslim (de eerste) die gekozen is voor het Congres die dus zijn eed wil afleggen met zijn hand op de koran i.p.v. de bijbel, dus een zwarte president lijkt me ook niet echt haalbaar op de korte termijn.
Rice is de gedoodverfde vice-president, lijkt me.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:48 schreef Lemmeb het volgende:
Rice lijkt me anders een hele geschikte kandidaat. Zwart, vrouw, intelligent, charmant, bikkelhard. Wat wil je nog meer.
Welke visie dan? Het is gewoon dezelfde oude jaren 70 rimram in een nieuw jasje. De oude Hillary had hetzelfde kunnen zeggen. Vandaar dat hij het ook zo goed doet onder de oud-linkse denktanks.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:52 schreef popolon het volgende:
Zijn visie spreekt veel, heel veel Amerikanen aan. En hij is zeker niet zo'n draaikont als Bos. Maar goed, Bos en de combinatie met een chocoladereep bekt wel lekker toch?
Onder wie dan?quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Rice is de gedoodverfde vice-president, lijkt me.
quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:58 schreef popolon het volgende:
Oh wacht, als je het niet eens bent met Bush' z'n beleid dan ben je meteen links natuurlijk.
Onder wie dan? En waarom niet gewoon president?quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:01 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Rice is de gedoodverfde vice-president, lijkt me.
rumsfeldquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:04 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Onder wie dan? En waarom niet gewoon president?
Ik denk onder McCain of Giuliani. Zelf heeft ze geen zin in de campagne schijnt...quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:04 schreef Lemmeb het volgende:
Onder wie dan? En waarom niet gewoon president?
Jaren '70 rimram, ja tuurlijk. Weet je zelf wel wat dat inhoudt want ik heb geen flauw idee.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:02 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Welke visie dan? Het is gewoon dezelfde oude jaren 70 rimram in een nieuw jasje. De oude Hillary had hetzelfde kunnen zeggen. Vandaar dat hij het ook zo goed doet onder de oud-linkse denktanks.
Ja, maar die is nog maar in de vijftig, geloof ik...quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:08 schreef Floripas het volgende:
Guiliani heeft toch ook kanker gehad?
Rumsfeldquote:
Da's al een tijdje zo. Maar Bush wil er nog minimaal 20.000 heensturen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:11 schreef Floripas het volgende:
De steun voor de Irak-oorlog neemt af, en Rice is zichtbaar besmet.
Wat precies is wat McCain voorstelt en aangezien het toch wel gaat mislukken, zal McCain de stay the course-kandidaat zijn. Kan nooit goed zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:14 schreef popolon het volgende:
[..]
Da's al een tijdje zo. Maar Bush wil er nog minimaal 20.000 heensturen.
Weet ik, ik heb zelf ook al aangegeven dat ik hem wat jong en onervaren vind.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:18 schreef Lemmeb het volgende:
Overigens popolon, ik denk dat die Barack Obama heus zo slecht niet is ofzo. Maar hij moet gewoon nog een jaar of tien rijpen. Eens wat verliezen, harder en meedogenlozer worden, je kent dat wel.
Terugtrekken lijkt me veel dommer en alles laten zoals het is lijkt me ook geen optie.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:17 schreef Monidique het volgende:
Wat precies is wat McCain voorstelt en aangezien het toch wel gaat mislukken, zal McCain de stay the course-kandidaat zijn. Kan nooit goed zijn.
Het gaat er in dit geval om wat het Amerikaanse volk een goede optie lijkt in november 2008.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:36 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Terugtrekken lijkt me veel dommer en alles laten zoals het is lijkt me ook geen optie.
Ja, maar je moet de beslissingen wel nu nemen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:38 schreef Monidique het volgende:
Het gaat er in dit geval om wat het Amerikaanse volk een goede optie lijkt in november 2008.
Mijn ideaal is nog steeds een olieplatform in de Golf waarmee we de olie onder die Arabieren vandaan slurpen.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:41 schreef Lemmeb het volgende:
Hangt er natuurlijk ook vanaf wat Amerika wil. Als het echt alleen om de olie gaat zijn er vast ook andere manieren voor dat land om zich met (olie)winst uit het conflict te kunnen terugtrekken.
Uiteraard, maar de vraag is of de Amerikaanse bevolking in november 2008 het McCain-plan van nu zo'n succes vindt. Waarschijnlijk niet en hij zal dan de kandidaat zijn die met het Irak-debacle en de verloren oorlog wordt geïdentificeerd.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:39 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ja, maar je moet de beslissingen wel nu nemen.
EN EEN PARABRELLA!!!!! [HenriOsewoudtklassieker]quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mijn ideaal is nog steeds een olieplatform in de Golf waarmee we de olie onder die Arabieren vandaan slurpen.
Het is natuurlijk in de eerste plaats het Bush-plan. En veel goede alternatieven zijn er nu niet.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:46 schreef Monidique het volgende:
Uiteraard, maar de vraag is of de Amerikaanse bevolking in november 2008 het McCain-plan van nu zo'n succes vindt. Waarschijnlijk niet en hij zal dan de kandidaat zijn die met het Irak-debacle wordt geïndentificeerd.
Da's niet alleen jouw ideaal, denk ik zo. Maar ach, zolang die Arabieren het verdiende geld blijven rondpompen is er in wezen ook niet zo heel veel aan de hand.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:44 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mijn ideaal is nog steeds een olieplatform in de Golf waarmee we de olie onder die Arabieren vandaan slurpen.
Henriwiequote:Op donderdag 4 januari 2007 19:46 schreef Floripas het volgende:
[..]
EN EEN PARABRELLA!!!!! [HenriOsewoudtklassieker]
Mwa, dat gepomp in radicale moskeeen in West-Europa vind ik niet zo'n succes.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:48 schreef Lemmeb het volgende:
Da's niet alleen jouw ideaal, denk ik zo. Maar ach, zolang die Arabieren het verdiende geld blijven rondpompen is er in wezen ook niet zo heel veel aan de hand.
Ze worden natuurlijk als stek aangeleverd...quote:
Je moet dat ook eens positief proberen te zien. Weet je hoeveel wèrk dat oplevert???quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mwa, dat gepomp in radicale moskeeen in West-Europa vind ik niet zo'n succes.
Ja, als we dat straks allemaal gaan afbrekenquote:Op donderdag 4 januari 2007 19:56 schreef Lemmeb het volgende:
Je moet dat ook eens positief proberen te zien. Weet je hoeveel wèrk dat oplevert???
quote:In America, The land of the free, they said, And of opportunity, In a just and a truthful way.
But where the president, is never black, female or gay, and until that day,
you've got nothing to say to me, to help me believe
Is wel allemaal vrije markt, natuurlijk.quote:Op donderdag 4 januari 2007 19:50 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Mwa, dat gepomp in radicale moskeeen in West-Europa vind ik niet zo'n succes.
quote:Obama steps into White House race
BBC breaking news graphic
Senator Barack Obama is taking the first step towards running for president, raising the possibility the US will get its first black president.
Mr Obama, a Democrat, said on his website he had formed an exploratory committee, which would allow him to raise money and hire staff for the run.
He is one of his party's rising stars, having electrified the 2004 Democratic convention with a powerful speech.
He opposed the war in Iraq and has a solidly liberal Senate voting record.
In Nederland onmogelijk in de VS niet eens zo ver weg.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:17 schreef Pendri het volgende:
[..]
Tja, dat blijft een lastige vraag. De toekomst zal het uitwijzen. Powell en Rice hebben natuurlijk al wat voorwerk gedaan.
Niettemin zie ik het in Nederland ook niet snel gebeuren.
Ervaring is niet altijd een vereiste voor een goed presidentschapquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:40 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Meneer lijkt mij ook nog iets te onervaren voor de verkiezingen van 2008.
New England is geen staat, maar een regioquote:Op vrijdag 8 december 2006 19:21 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat is haar grote probleem. Ze is een senator die mateloos populair is in de staat New York, New England en Californie. Maar dat is niet genoeg om president van de VS te worden. De mensen in fly over country hebben immers ook een stem.
Leuk stukje idd!quote:Op zaterdag 9 december 2006 18:31 schreef popolon het volgende:
Obama was gisteravond bij de Tonight Show van Jay Leno.
Even een leuk stukje (zo uit het hoofd):
Jay: I've read in your book that you smoked pot.
Barack: Yes I did, teenagers do that.
Jay: I have to ask: Did you inhale?
Barack: Isn't that the point of smoking pot?
Zo lekker nuchter.Jammer dat ie zo gehyped wordt nu.
Een van de beste toespraken allertijdenquote:Op zondag 10 december 2006 05:03 schreef bolivian het volgende:
Sympathieke vent, al ben ik niet geheel overtuigd van zijn spreekvaardigheid.
De uhm's en err's waren niet van de lucht. Werkt dat ook tijdens een partijbijeenkomst?
Dat staat er toch ook niet? "Staat" slaat hier alleen op New York volgens mij, om aan te geven dat het hier niet alleen om de stad New York gaat.quote:Op woensdag 17 januari 2007 12:42 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
New England is geen staat, maar een regio
En hier de bestequote:Op woensdag 17 januari 2007 12:46 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
Een van de beste toespraken allertijden
ah ja, iddquote:Op woensdag 17 januari 2007 13:08 schreef freako het volgende:
[..]
Dat staat er toch ook niet? "Staat" slaat hier alleen op New York volgens mij, om aan te geven dat het hier niet alleen om de stad New York gaat.
Dit is de bestequote:Op woensdag 17 januari 2007 14:00 schreef buachaille het volgende:
[..]
En hier de bestehttp://www.heritage.org/Research/Europe/WM106.cfm
Ik zag dat iemand mij voor was geweest en heb toen mijn commentaar verwijderd.quote:
Ook van JFK dus?quote:Op woensdag 17 januari 2007 16:18 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zag dat iemand mij voor was geweest en heb toen mijn commentaar verwijderd.
quote:Clinton kondigt kandidatuur aan
` Hillary Clinton heeft op haar website
aangekondigd dat ze mee gaat dingen
naar het presidentschap van de VS.Ze
schrijft dat ze van plan is de race om
het Witte Huis te winnen.
Hillary Clinton staat te boek als de
kansrijkste kandidaat bij de Democraten
met de senatoren Obama en Edwards als
outsiders.Niet eerder gooide een vrouw
zulke hoge ogen bij de strijd om het
presidentschap.Ook kwam het niet eerder
voor dat een oud-first lady het hoogste
ambt van het land nastreeft.
Clinton schrijft dat ze als senator de
komende jaren de schade wil beperken
die George Bush nog kan aanrichten.
Ja, Pravda doet z'n werk goed,quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef pingu_ het volgende:
Obama schijnt 4 jaar in een Madrassa te hebben gezeten, heeft een naam die ook niet echt gelukkig is atm (Hussein) en dan is er nog wat gezeik met coke. Hillary schijnt trouwens wat leuke detectives te hebben om dingen op te sporen.
Iig, er kan nog aardig in die primaries met modder worden gaan gesmeten. Hillary is ook niet helemaal clean.
Bush heeft ook coke gebruikt dus dat maakt niks uit.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef pingu_ het volgende:
Obama schijnt 4 jaar in een Madrassa te hebben gezeten, heeft een naam die ook niet echt gelukkig is atm (Hussein) en dan is er nog wat gezeik met coke. Hillary schijnt trouwens wat leuke detectives te hebben om dingen op te sporen.
Iig, er kan nog aardig in die primaries met modder worden gaan gesmeten. Hillary is ook niet helemaal clean.
Nah, zelfs je mede conspiracy genoot was vandaag al met een link gekomen:quote:Op zaterdag 20 januari 2007 17:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ja, Pravda doet z'n werk goed,.
quote:Op zondag 21 januari 2007 03:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat is al begonnen
Hillary's team has questions about Obama's Muslim background
...
Gelukkig zal het voor een groot deel wel inhoudelijk gaan, maar het is idd wel handig om mensen weinig kans te geven om anders aan te vallen.quote:Op zondag 21 januari 2007 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is toch dom je moet de pre dingen zo clean mogelijk houden anders wordt het tegen je gebruikt in de echte verkiezingen of ben ik nu gek
Mede conspiracy genoot? Ga toch weg, man! Extreem-rechts in Amerika, en met name de staatszender Fox, is gewoon bezig met een campagne van demonisering tegen met name deze Obama. Hm, hij schijnt op een madrassa te hebben gezeten, zeggen ze op Fox, terwijl hij eigenlijk van zijn vierde tot z'n zesde of iets dergelijks op een islamitische school heeft gezeten. Hij heet Hoessein! Ja, tsja, zo is het, maar de Pravda blijft het herhalen. Men benadrukt niet dat hij een christen is, op een christelijke school heeft gezeten en al twintig jaar aangesloten zit bij een kerk. Mede conspiracy genoot, wat een lacher.quote:Op zondag 21 januari 2007 09:02 schreef pingu_ het volgende:
[..]
Nah, zelfs je mede conspiracy genoot was vandaag al met een link gekomen:
[..]
Iedereen die naar school is geweest en zich heeft verdiept? Wat een negatief beeld moet jij hebben van de VS, zeg.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Obama is een gevaar voor de VS. Net zoals iedereen die op mandrassa heeft gezeten dat is.
en niet te vergeten het osame obama grapje van cnnquote:Op zondag 21 januari 2007 15:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mede conspiracy genoot? Ga toch weg, man! Extreem-rechts in Amerika, en met name de staatszender Fox, is gewoon bezig met een campagne van demonisering tegen met name deze Obama. Hm, hij schijnt op een madrassa te hebben gezeten, zeggen ze op Fox, terwijl hij eigenlijk van zijn vierde tot z'n zesde of iets dergelijks op een islamitische school heeft gezeten. Hij heet Hoessein! Ja, tsja, zo is het, maar de Pravda blijft het herhalen. Men benadrukt niet dat hij een christen is, op een christelijke school heeft gezeten en al twintig jaar aangesloten zit bij een kerk. Mede conspiracy genoot, wat een lacher.
Jij komt hier zelf met Fox en Pravda aanzetten, dus ga niet tegen mij zeiken over die lui want ik heb hier niets mee te maken en FYI, ik zit nooit op die sites. De zaken die ik noemde in m'n post waren nog niet gepost hier en ik ben niet van plan om ze constant te herhalen.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Mede conspiracy genoot? Ga toch weg, man! Extreem-rechts in Amerika, en met name de staatszender Fox, is gewoon bezig met een campagne van demonisering tegen met name deze Obama. Hm, hij schijnt op een madrassa te hebben gezeten, zeggen ze op Fox, terwijl hij eigenlijk van zijn vierde tot z'n zesde of iets dergelijks op een islamitische school heeft gezeten. Hij heet Hoessein! Ja, tsja, zo is het, maar de Pravda blijft het herhalen. Men benadrukt niet dat hij een christen is, op een christelijke school heeft gezeten en al twintig jaar aangesloten zit bij een kerk. Mede conspiracy genoot, wat een lacher.
Giuliani? Ook wel een sympathieke man. Wordt dan nog wel een interessante strijd tussen van die "echte" stadsfiguren.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef Urquhart het volgende:
De Republikeinen hebben die oud-burgermeester van New York nog achter de hand, ook een zwaargewicht.
las gisteren een stukje in NRCnext dat hij niet helemaal goed ligt bij de traditionele christelijke achterban van de republikeinen. Als je niet beter zou weten zou je bijna zeggen dat hij een democraat is. (maar ja, what's the difference, soms veel, maar veel vaker niks) dus zal niet de nr1 favoriet zijn denk ikquote:Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef Urquhart het volgende:
De Republikeinen hebben die oud-burgermeester van New York nog achter de hand, ook een zwaargewicht.
"Demoniseren" wordt door beide kampen gedaan. Dat is gewoon onderdeel van het politieke spel in de VS.quote:Op zondag 21 januari 2007 15:10 schreef Monidique het volgende:
zeker! ik ken een Amerikaanse studente, en die denkt ook dat dit het Republikeinse ticket word.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Republikeinen zullen wel voor een Mccain/Giuliani ticket gaan. (of vice versa). Denk dat dat een dodelijke combo wordt voor de Democraten.
Op zich een kansrijke maar al wel behoorlijk oud. Hij zou al 72 als ie nog moet beginnen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 16:36 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik denk dat John Mccain nummer 1 bij de republikeinen word.
Het gaat bij de republikeinen tussen Gulliani en Mccain. En Gulliani denkt wat vooruitstrevender over etische zaken. Wat de niet zo goed scoort bij de republikeinen.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op zich een kansrijke maar al wel behoorlijk oud. Hij zou al 72 als ie nog moet beginnen.
dat is wel zo, maar hoe oud was Reagan? 68 ofzo?quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op zich een kansrijke maar al wel behoorlijk oud. Hij zou al 72 als ie nog moet beginnen.
Ik denk dat er wel ergens een Democraat opstaat die dat zal willen voorkomen. Want al mogen veel Amerikanen niets hebben tegen vrouwen of kleurlingen, om nu een vrouw op 1 en een halve neger op 2 te hebben staan, zal veel mensen net te ver gaan.quote:Op woensdag 24 januari 2007 19:34 schreef jaoka het volgende:
Zou wel erg leuk zijn, Clinton/Obama ticket. Denk dat dat ook wel is waar Obama stiekem op mikt, dat Vice-presidentschap, zou namelijk wel erg vroeg zijn om al voor presidentschap te gaan.
En Amerikanen zouden niet op een vrouw of zwarte man stemmen? ... tja. Op dit moment is een nog steeds groeiende meerderheid anders weinig blij met de blanke man/blanke man combi van Bush en Cheney. Zou wel het ideale moment zijn om dit te proberen daarom.
Bedoel je dat het voor veel blanke mannen te ver zou gaan? Vast wel, vooral in het zuiden. Vergeet alleen niet dat de meerderheid van de Amerikanen bestaat uit vrouwen. Tel daar de zwarte mensen bij op, andere minderheden, de minder bevooroordeelde blanke mannen en je hebt een mooi vijvertje om in te gaan vissen. (vooral wanneer Bush tegen die tijd nog steeds een dergelijke populariteit heeft als nu).quote:Op woensdag 24 januari 2007 21:05 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Ik denk dat er wel ergens een Democraat opstaat die dat zal willen voorkomen. Want al mogen veel Amerikanen niets hebben tegen vrouwen of kleurlingen, om nu een vrouw op 1 en een halve neger op 2 te hebben staan, zal veel mensen net te ver gaan.
51% is vrouw 49% is man.quote:Op donderdag 25 januari 2007 02:49 schreef jaoka het volgende:
[..]
Bedoel je dat het voor veel blanke mannen te ver zou gaan? Vast wel, vooral in het zuiden. Vergeet alleen niet dat de meerderheid van de Amerikanen bestaat uit vrouwen.
Ik zie hilary ook niet winnen .quote:Op dinsdag 23 januari 2007 13:27 schreef Urquhart het volgende:
Interessant figuur, maar ik zie hem niet winnen van Hillary Clinton.
I ll Second that , maar in omgedraaide vorm. Guilianie gaat nooit als Vice. McCain heeft een sterke staat van dienst maar geen besturservaring. Daarnaast kan men moeilijk naar hem luisteren ,. Zijn piepstem geeft zijn speeches altijd is caricatuurachtigs.quote:Op woensdag 24 januari 2007 17:44 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
zeker! ik ken een Amerikaanse studente, en die denkt ook dat dit het Republikeinse ticket word.
de democraten zijn volgens mij nu hun eigen graf aan het graven. alle ontwikkelingen van de laatste 100 jaar ten spijt, denk ik niet dat de Amerikanen een vrouwelijke of zwarte president kiezen.
daarbij komt dat McCain niet ultra-rechts is, waardoor hij waarschijnlijk ook veel democraten over de streep kan trekken. McCain is een oorlogsheld. daarbij is giuliani een zeer sterke VP, hij heeft sterk leiderschap getoond in NYC, en daarvoor al als jurist.
kortom: ik denk dat een McCain/Giuliani ticket het beste is voor de VS
bronquote:Obama wil president van Amerika worden
Uitgegeven: 10 februari 2007 17:31
Laatst gewijzigd: 10 februari 2007 18:24
SPRINGFIELD - Barack Obama wil president van de Verenigde Staten worden. Dat maakte de senator zaterdag in Springfield (Illinois) bekend. Obama wordt samen met de senator van New York, Hillary Clinton, de meeste kans toegedicht om de kandidatuur van de Democratische Partij voor de presidentsverkiezingen van november volgend jaar in de wacht te slepen.
"Ik sta hier voor u vandaag om mijn kandidatuur voor het presidentschap van de Verenigde Staten in 2008 bekend te maken", zei Obama tegen een uitzinnige menigte die zijn naam scandeerde in de vrieskou.
Obama zei dat hij de VS na twee regeerperiodes van president George Bush weer op het juiste spoor wil brengen en het land weer sociaal wil maken. Ook zei hij een einde te willen maken aan het cynisme en de bittere tegenstellingen tussen Democraten en Republikeinen in de politiek.. "Laten we aan het werk gaan!", zei Obama.
Burgeroorlog
Obama zei verder dat het tijd wordt dat de Amerikaanse troepen uit Irak worden teruggetrokken in een conflict dat hij "iemand anders burgeroorlog" noemde. Hij wil dat de gevechtstroepen in maart 2008 weer thuis zijn. Irak is een topissue in de campagne.
Obama was vanaf het begin tegen de Amerikaanse militaire interventie in Irak, terwijl Hillary Clinton aanvankelijk voor was.
Lincoln
De plek voor de officiële kandidaatstelling van Obama was met zorg gekozen. Voor het oude capitool waar Abraham Lincoln, de grootste Amerikaanse president tot nog toe, zijn eerste politieke schreden zette, kondigde Obama nu aan dat hij wil meedoen aan de presidentsverkiezingen van november 2008. Het historische gebouw maakt van de gelegenheid gebruik en komt met een tentoonstelling over Lincolns campagne voor de Senaat in 1858 en die voor het presidentschap van 1866.
Barack Obama is een oude bekende van de stad. Zeven jaar lang werkte hij er als senator in het congres van Illinois alvorens in 2004 de overstap naar Washington te maken. Nog geen drie jaar later begon hij er aan de opmars die hem in het Witte Huis moet brengen.
Dat gevoel dah ik ook. In die paar minuten dat het er maar voor was. Hij weet het goed te brengen, op een betrouwbare manier. Hij spreekt mensen snel aan denk ik.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:45 schreef Urquhart het volgende:
Ik zapte toevallig langs CNN, waar zijn speech te zien was. En ik moet zeggen dat hij wel een bepaald charisma over zich heeft. Het is wel een leider.
Idd, je kunt hem een beetje vergelijken met Pim Fortuyn. Maar ik ben benieuwd, die Hillary Clinton is wel een hele kluif.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:26 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Dat gevoel dah ik ook. In die paar minuten dat het er maar voor was. Hij weet het goed te brengen, op een betrouwbare manier. Hij spreekt mensen snel aan denk ik.
Fortuyn vond ik meer een polariserende manier van spreken hebben. Dat was ook de reden dat hij veel stemmen kreeg, oude en nieuwe politiek. Maar beiden spreken wel snel aan ja. Misschien is het nog te vroeg voor hem. te weinig ervaring. we zullen zien.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:27 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Idd, je kunt hem een beetje vergelijken met Pim Fortuyn. Maar ik ben benieuwd, die Hillary Clinton is wel een hele kluif.
Ach, Rudy maakt gehakt van deze buikspreekpop.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:43 schreef Lyrebird het volgende:
Het zal wel komen omdat ik rechts ben, maar ik heb het niet zo op gelikte presidentskandidaten. Het gaat toch ten eerste om de inhoud. Obama is een goede spreker en doet het goed in interviews. Maar ik heb 'm nog niet kunnen betrappen op een originele gedachte en ideeen die de Amerikanen aanspreken.
Hij is wat mij betreft te veel Wouter Bos en te weinig Balkenende.
Bush staat bekend om zijn briljante ideen. Die heeft Karl Rove, anders was hij nooit president. als er iemand een buikspreekpop is dan is het Bush wel en hij is ook president geworden.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:52 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach, Rudy maakt gehakt van deze buikspreekpop.
Met Edwards kom je helemaal aan de andere kant van het spectrum. Edwards is een pseudo-Kennedy, die zich iedere keer belachelijk maakt met zijn twee Amerika's, waarbij Edwards zelf in het puissant rijke deel leeft.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 23:52 schreef popolon het volgende:
Gelikt? Obama?
Vind ik niet, als je al zo'n vergelijking wilt maken neem dan John Edwards, dat is gelikt.
Bewijs, bron?quote:Op zondag 11 februari 2007 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Bush staat bekend om zijn briljante ideen. Die heeft Karl Rove, anders was hij nooit president. als er iemand een buikspreekpop is dan is het Bush wel en hij is ook president geworden.
Moet je je voorstellen hoe slecht Gore en Kerry campagne hebben gevoerd...quote:Op zondag 11 februari 2007 00:13 schreef One_of_the_few het volgende:
Bush staat bekend om zijn briljante ideen. Die heeft Karl Rove, anders was hij nooit president. als er iemand een buikspreekpop is dan is het Bush wel en hij is ook president geworden.
dan denk ik dat hij running mate wordt.quote:Op zaterdag 10 februari 2007 20:55 schreef Arcee het volgende:
Het achtuurjournaal begon er vanavond mee.
En ach, als-ie toch verliest van de Clintons, kan-ie 't nog vaak genoeg weer proberen.
kloptquote:Op zondag 11 februari 2007 00:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen hoe slecht Gore en Kerry campagne hebben gevoerd...
Dat Bush president is?quote:
quote:Overigens is het gebrek aan goede ideeen de grootste reden waarom de Amerikaanse kiezer de Republikeinen (twee huizen + goeverneurs) de rug heeft toegekeerd.
quote:Australische premier haalt uit naar Obama
Uitgegeven: 11 februari 2007 07:00
Laatst gewijzigd: 11 februari 2007 09:13
SYDNEY - De Australische premier John Howard heeft zondag hard uitgehaald naar de Amerikaanse senator en presidentskandidaat Barack Obama. Zijn plannen om Amerikaanse troepen terug te trekken uit Irak zal het hele Midden-Oosten destabiliseren, meent de Australische conservatieve regeringsleider volgens de krant Sydney Morning Herald.
Een overwinning voor Obama zou rampzalig zijn voor de oorlog tegen het terrorisme. "Ik denk dat hij het bij het verkeerde eind heeft." Een terugtrekking uit Irak zou alleen maar "een aanmoediging zijn voor diegenen die het land helemaal willen destabiliseren en vernietigen", aldus Howard.
Bidden
"Als ik al-Qaeda zou leiden in Irak zou ik een rode cirkel rond maart 2008 op de kalender zetten en zou ik zo veel mogelijk bidden voor een overwinning voor niet alleen Obama maar voor de Democraten", ging Howard verder.
De Democratische senator diende kort geleden een wetsvoorstel in waarin de terugtrekking van Amerikaanse militairen uit Irak is vastgelegd. De laatste soldaat zou uiterlijk in maart 2008 weg moeten zijn.
Nederlaag
"Als Amerika zich in maart 2008 terugtrekt uit Irak kan dat alleen als gevolg van een nederlaag zijn. Als Amerika is verslagen in Irak is de hoop om ooit een oplossing te vinden voor de Palestijnse kwestie weg, zal er een enorm conflict zijn tussen sjiieten en soennieten in het hele Midden-Oosten. Saudi-Arabië en Jordanië zouden allebei gedestabiliseerd zijn", liet Howard zich ontvallen in een vraaggesprek met Nine Network.
John Howard, de beste regeringsleider ter wereldquote:Op zondag 11 februari 2007 13:55 schreef Ringo het volgende:
http://www.nu.nl/news/972(...)_uit_naar_Obama.html
En de buitenlandse bemoeienis al begonnen.
Destabiliseren? Dankzij de VS en die fucking John Howard is het op de eerste plaats daar een zooitje. Die gast heeft geen recht van sprekenquote:Op zondag 11 februari 2007 13:55 schreef Ringo het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/news/972(...)_uit_naar_Obama.html
En de buitenlandse bemoeienis al begonnen.
Hm nee.. je moet weten dat je alleen nog maar kan winnen als je de 80 miljoen fundamentalisten weet te overtuigen. Die democraten moeten wel liegen om ook maar wat van die mensen aan te trekken. Overtuigend liegen kunnen democraten gewoon niet goed. Republikeinen wel, kijk maar naar Bush, die athiest als maar kan (gewoon omdat ie te dom is om te geloven, niet omdat ie weet wat het ubrehaupt inhoudt) maar weet wel al die schapen binnen te halen. Ow ja, en hun propaganda machine onderleiding van FOX en het gros van de lokale radiostations is veel machtiger dan wel wapen dan ook van de democraten. Ze hebben zich gewoon beter georganiseerd... ik vrees dan ook het ergste. Al is die Guilliani niet zo eng natuurlijk. Maar ook hij moet uitkijken dat hij niet de fundi's afstoot in de race naar de Republikeinse presidentskandidatuur.quote:Op zondag 11 februari 2007 00:20 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Moet je je voorstellen hoe slecht Gore en Kerry campagne hebben gevoerd...
Misschien zijn Kerry en Gore wel te elitair en te out of touch om aan te spreken? Het Halsema effect dus? En Hillary is nou niet iemand die onbevangen tegemoet getreden zal worden, al vind ik zelfs dat ze het heel aardig doet in de Senaat. Maar onderschat de Clintons niet als het om vuil spel gaat.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:11 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Hm nee.. je moet weten dat je alleen nog maar kan winnen als je de 80 miljoen fundamentalisten weet te overtuigen. Die democraten moeten wel liegen om ook maar wat van die mensen aan te trekken. Overtuigend liegen kunnen democraten gewoon niet goed.
Er is geen enkele aanleiding om te geloven dat dit waar is.quote:Republikeinen wel, kijk maar naar Bush, die athiest als maar kan (gewoon omdat ie te dom is om te geloven, niet omdat ie weet wat het ubrehaupt inhoudt) maar weet wel al die schapen binnen te halen.
Tja, NBC, CBS en de New York Times hebben niet zo'n invloed bij het volk meer. Maar de mediamachine is toch wel erg links in de VS, net als hier.quote:Ow ja, en hun propaganda machine onderleiding van FOX en het gros van de lokale radiostations is veel machtiger dan wel wapen dan ook van de democraten.
De fundi's staan niet zo sterk meer en hebben niet veel keus: McCain, die ze niet moeten, de Mormoon Romney, die altijd pro-abortus was maar nu opeens niet meer, en Giuliani, die toch een echte conservatief is, zich bewezen heeft in NYC, en belooft conservatieve rechters aan te stellen. Hij zal alleen z'n standpunt op het gebeid van wapens aan moeten passen.quote:Ze hebben zich gewoon beter georganiseerd... ik vrees dan ook het ergste. Al is die Guilliani niet zo eng natuurlijk. Maar ook hij moet uitkijken dat hij niet de fundi's afstoot in de race naar de Republikeinse presidentskandidatuur.
Die zijn toch aardig hersteld? Chirac is over een paar maanden ook nog weg.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:24 schreef Ringo het volgende:
Als er maar iemand aan de macht komt die erin slaagt, de verstoorde buitenlandrelaties te herstellen. Republikein of Democraat -- al heb ik een aangeboren voorkeur voor de laatste.
Zolang Bush daar zit, niet dus. Ideologisch volstrekt naar binnen gekeerd, maar verder handelend als Goliath. Amerika heeft iemand nodig die de rest van de wereld serieus neemt, als gesprekspartner accepteert, in plaats van het diplomatieke autisme dat Bush c.s. aan de dag hebben gelegd.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:27 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Die zijn toch aardig hersteld? Chirac is over een paar maanden ook nog weg.
Nou, de relaties met Merkel, Blair en Brown zijn goed. Met Sarkozy komt het ook wel goed. En daar gaat het om. Dat er een meute linksen en moslims permanent tegen Amerika is, doe je toch niks tegen.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:39 schreef Ringo het volgende:
Zolang Bush daar zit, niet dus. Ideologisch volstrekt naar binnen gekeerd, maar verder handelend als Goliath. Amerika heeft iemand nodig die de rest van de wereld serieus neemt, als gesprekspartner accepteert, in plaats van het diplomatieke autisme dat Bush c.s. aan de dag hebben gelegd.
Met het boerse conservatisme van de afgelopen 8 jaar zal Amerika nooit het respect verdienen dat nodig is om als supermacht te gedijen. Ken de wereld, liever dan de inhoud van je psalmenboek.
Met een andere president kan die hardnekkige tegenwind in een paar maanden gaan liggen. Kwestie van een andere diplomatie; het beleid zelf hoeft daarvoor niet eens te veranderen.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:07 schreef PJORourke het volgende:
Nou, de relaties met Merkel, Blair en Brown zijn goed. Met Sarkozy komt het ook wel goed. En daar gaat het om. Dat er een meute linksen en moslims permanent tegen Amerika is, doe je toch niks tegen.
Ach kom op, die Bush-haat was er al voor zijn inauguratie. Men had besloten dat Gore het moest worden.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:20 schreef Ringo het volgende:
Met een andere president kan die hardnekkige tegenwind in een paar maanden gaan liggen. Kwestie van een andere diplomatie; het beleid zelf hoeft daarvoor niet eens te veranderen.
Geloof ik niet in. Amerikaanse presidenten die in het buitenland actief zijn, zijn zelden populair. Ik vind Bush ook niet autistisch: hij stelt landsbelang boven buitenlandse populariteit, precies waar hij voor gekozen is.quote:Dat Amerika formeel de grote leiders aan zijn zijde heeft, wil niet zeggen dat de regering Bush een breed draagvlak heeft onder de bevolking. Zoals ik al zei, Bush' politiek autisme heeft ervoor gezorgd dat de steun voor zijn beleid steeds verder is afgekalfd, in binnen- en buitenland. Iemand met meer gevoel voor internationale politieke verhoudingen zou het tij kunnen keren, en dat is broodnodig ook.
Vind ik niet. Die groep linksen en moslims staan permanent vooraan om een anit-Amerikaans geluid te laten horen.quote:Te gemakkelijk om dat kostje op het bord van 'links' te leggen.
Die vooringenomenheid blijkt achteraf terecht.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach kom op, die Bush-haat was er al voor zijn inauguratie. Men had besloten dat Gore het moest worden.
Wat Bush alleen niet wil begrijpen, is dat méér internationale diplomatie, niet per se het landsbelang hoeft te schaden. Integendeel, dat is er zelfs mee gediend. De VS hebben er qua reputatie nog nooit zo slecht voorgestaan, en zijn daardoor zeer kwetsbaar geworden. Iemand die werk maakt van duurzaam buitenlandbeleid, dwz communiceert ipv verordonneert, kan in elk geval de ergste wonden helen die deze president heeft achtergelaten.quote:Geloof ik niet in. Amerikaanse presidenten die in het buitenland actief zijn, zijn zelden populair. Ik vind Bush ook niet autistisch: hij stelt landsbelang boven buitenlandse populariteit, precies waar hij voor gekozen is.
Daar zullen ze dan wel hun redenen voor hebben.quote:Vind ik niet. Die groep linksen en moslims staan permanent vooraan om een anit-Amerikaans geluid te laten horen.
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/02/11/obama.comment/index.htmlquote:Obama, campaigning in Iowa, told reporters Sunday he's flattered that one of Bush's allies "started attacking me the day after I announced (his presidential run) -- I take that as a compliment."
The Democratic presidential hopeful said if the Australian prime minister was "ginned up to fight the good fight in Iraq," he needs to send another 20,000 Australians to the war.
"Otherwise, it's just a bunch of empty rhetoric," Obama said.
ik raad jouw aan de tegenlicht docu`s te kijken van de afgelopen 2 weken.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien zijn Kerry en Gore wel te elitair en te out of touch om aan te spreken? Het Halsema effect dus? En Hillary is nou niet iemand die onbevangen tegemoet getreden zal worden, al vind ik zelfs dat ze het heel aardig doet in de Senaat. Maar onderschat de Clintons niet als het om vuil spel gaat.
[..]
Er is geen enkele aanleiding om te geloven dat dit waar is.
[..]
Tja, NBC, CBS en de New York Times hebben niet zo'n invloed bij het volk meer. Maar de mediamachine is toch wel erg links in de VS, net als hier.
[..]
De fundi's staan niet zo sterk meer en hebben niet veel keus: McCain, die ze niet moeten, de Mormoon Romney, die altijd pro-abortus was maar nu opeens niet meer, en Giuliani, die toch een echte conservatief is, zich bewezen heeft in NYC, en belooft conservatieve rechters aan te stellen. Hij zal alleen z'n standpunt op het gebeid van wapens aan moeten passen.
De fundi's kunnen hopen op Sam Brownback, geen slechte kandidaat maar te christelijk om president te worden. Dus zullen ze het waarschijnlijk met Giuliani moeten doen.
die is het ook gewordenquote:Op zondag 11 februari 2007 15:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach kom op, die Bush-haat was er al voor zijn inauguratie. Men had besloten dat Gore het moest worden.
[..]
Geloof ik niet in. Amerikaanse presidenten die in het buitenland actief zijn, zijn zelden populair. Ik vind Bush ook niet autistisch: hij stelt landsbelang boven buitenlandse populariteit, precies waar hij voor gekozen is.
[..]
Vind ik niet. Die groep linksen en moslims staan permanent vooraan om een anit-Amerikaans geluid te laten horen.
Tuurlijk, die leipe Aussie wordt hier netjes op z'n plaats gezet.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/02/11/obama.comment/index.html
En gelijk heeft hij.
Tja, hier wat peilingen uit november en december 2003, dus een maand of 2-3 voor het voorverkiezingscircus begon:quote:Op maandag 12 februari 2007 13:47 schreef more het volgende:
Obama toekomstig preseident van de VS??? Hij valt al af in de democratische kandidaatverkiezingen.
In de laatste polls heef Hillary 34% van democratische aanhang achter zich en de negerzoen maar 18%. Overigens denkt 60% van de democraten dat hun partij alsnog een mannelijke blanke presidentskandidaat krijgt.
2 november 2003:quote:GEPHARDT, DEAN TIED IN NEW IOWA POLL. Dick Gephardt and Howard Dean continue to exchange the leader position in the see-sawing Democratic contest to win the Iowa Presidential caucuses in January. The latest independent poll now has the two men tied at 26% apiece. John Kerry was third with 15%, followed by John Edwards at 8%. Joe Lieberman and Wesley Clark -- who both announced earlier this month that they would not actively compete in Iowa -- were tied for fifth place with 3% each. Dennis Kucinich, Al Sharpton and Carol Braun trailed behind. In related news, the poll also showed that President Bush would currently defeat either Gephardt, Dean or Kerry in the state in the general election. The poll was conducted for KCCI TV-8 in Des Moines.
10 november 2003:quote:CLARK UP, EDWARDS DOWN IN S.C. A new independent tracking poll of likely South Carolina primary voters shows that John Edwards has lost his lead in the state. According to the American Research Group poll, Wesley Clark now leads the field there with 17%. Edwards is second with 10%, followed by Joe Lieberman at 8%, Dick Gephardt and Howard Dean tied with 7% apiece, Al Sharpton and Carol Braun each polled at 5%, John Kerry was next with 4%, and Dennis Kucinich was last with 1%. More than a third of the voters -- 36% -- said they were still undecided. Since the last ARG tracking poll last month, Clark has moved up 7% -- while Edwards has dropped by nearly that same amount. Under their current strategies, Edwards, Clark and Lieberman each must score an early win in either South Carolina, Oklahoma or Arizona -- all viewed as states populated by more "centrist" Democrats -- or they will be forced from the race.
10 november 2003:quote:GEPHARDT RETAKES IOWA LEAD. In related news, a new a new Des Moines Register poll out Sunday shows Dick Gephardt has recaptured the see-sawing lead in Iowa from Howard Dean. The poll of likely caucus participants shows Gephardt leading Dean by a vote of 27% to 20%. John Kerry was third with 15%, John Edwards and Joe Lieberman were tied with 5% apiece, followed by Wesley Clark at 4%, Dennis Kucinich at 3%, and Carol Braun and Al Sharpton last with 1% each. Meanwhile -- in the DC primary -- five of the nine Dems in the race have formally removed their name from the District's January 13th primary. The move by Clark, Edwards, Kerry, Gephardt and Lieberman is apparently intended to demonstrate to NH and Iowa leaders that they do not intend to do anything to diminish the importance of those two early contest states.
11 november 2003:quote:SHAKE-UP IN KERRYVILLE. Florida Panthers Coach Mike Keenan wasn't the only guy fired Sunday for poor results. John Kerry also fired Jim Jordan as his Campaign Manager the same day in an effort to revive his failing Presidential campaign. In the prepared statement announcing the firing, Kerry praised Jordan and said he wants him to continue as a "senior advisor." It was not clear if Jordan would agree to remain with the campaign. The new Kerry manager is Mary Beth Cahill, a veteran political strategist who currently serves as US Senator Ted Kennedy's Chief of Staff.
13 november 2003:quote:NEWS: LIEBERMAN STILL LEADS SOMEWHERE! Joe Lieberman gets so little attention these days that one almost forgets he's still in the Presidential race. Lieberman -- who started the 2004 contest as the initial frontrunner in early polls -- has trouble breaking out of the single digits these days in most early contest states. A new University of Cincinnati poll this week has Lieberman leading in Ohio. The numbers: Lieberman-18%, Dick Gephardt-14%, Dennis Kucinich-12%, Howard Dean and John Kerry tied with 9% each, Wes Clark and Al Sharpton tied with 6% apiece, Carol Braun at 4% and John Edwards at 1%. The big question, of course, is whether Lieberman will perform well enough in Oklahoma, South Carolina and Arizona in February to still be in the race on March 2nd when Ohio voters go to the polls. In related news, Lieberman's campaign announced that it will soon go on the air in SC with new TV spots.
http://www.politics1.com/blog.htmquote:JOE LEADS IN DELAWARE, TOO. It seems the Joe Lieberman campaign isn't completely dead after all. Just the other day, we joked about a new poll showing him leading in Ohio -- a primary that may come way too late to help him. However, a new WBOC-TV poll of likely Dem primary voters in Delaware shows that Lieberman is leading there, too. Delaware, which votes February 3, is one of the first primaries. Traditionally, the state has lacked the political significance normally attached to Iowa and NH. Delaware also is eclipsed by the fact that it votes on the same day as Oklahoma, South Carolina and Arizona -- all larger states that Lieberman (and Clark and Edwards) deems essential for his political survival. The Delaware numbers: Lieberman-19%, Howard Dean-15%, Dick Gephardt-12%, Wes Clark-10%, John Kerry-8%, Al Sharpton-4%, and John Edwards-3%.
http://www.cbsnews.com/st(...)lls/main589167.shtmlquote:CHOICE FOR DEMOCRATIC NOMINEE
(Democratic primary voters)
Now
Howard Dean 23%
Wesley Clark 10%
Joe Lieberman 10%
Richard Gephardt 6%
Al Sharpton 5%
John Kerry 4%
John Edwards 2%
Carol Moseley-Braun 1%
Dennis Kucinich 1%
Don’t Know 28%
http://www.rogersimon.com/archive/2003_02.htmlquote:As has been said many times, early polls are based almost entirely on name recognition and so it is no surprise that Lieberman led the field in a recent national poll with 16 percent, followed by Dick Gephardt at 13 percent, John Kerry at 8 and John Edwards at 7.
De VS zijn een groot land (meer dan 2 x zo groot dan de EU) en de verschillen tussen de 50 staten zijn behoorlijk, dus als jij met regionale polls aan komt zetten zijn de verschillen gigantisch.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:06 schreef freako het volgende:
[..]
Tja, hier wat peilingen uit november en december 2003, dus een maand of 2-3 voor het voorverkiezingscircus begon:
31 oktober 2003:
[..]
2 november 2003:
[..]
10 november 2003:
[..]
10 november 2003:
[..]
11 november 2003:
[..]
13 november 2003:
[..]
http://www.politics1.com/blog.htm
17 december 2003
[..]
http://www.cbsnews.com/st(...)lls/main589167.shtml
De peilingen zeggen dus nog geen ruk op dit moment, om het wat plat uit te drukken.
edit:Ik vond ook nog een nationale peiling van februari 2003, dus van exact 4 jaar geleden:
[..]
http://www.rogersimon.com/archive/2003_02.html
Uiteindelijk heeft John Kerry vanaf het begin geleid tijdens de voorverkiezingen, hij verloor er 4, waarvan 3 de thuisstaat van andere kanshebbers (Dean, Clark, Edwards) was.
Ja. Klopt. Maar er zat wel een patroon in. 2 maanden voor de voorverkiezingen stond Kerry hoogstens op 15% in de peilingen, vaak nog veel lager. Het was toen nog Gephardt, Dean en Lieberman wat de klok sloeg. Overigens stond onderaan nog een nationale peiling. Die liet een vergelijkbaar beeld zien.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:19 schreef more het volgende:
[..]
De VS zijn een groot land (meer dan 2 x zo groot dan de EU) en de verschillen tussen de 50 staten zijn behoorlijk, dus als jij met regionale polls aan komt zetten zijn de verschillen gigantisch.
Ik verwacht dat Obama de Dean van 2008 wordt. Ik verwacht overigens dat ook Clinton het niet redt.quote:Obama doet even leuk mee, maar wordt niet de uiteindelijke president-kandidaat voor de Democratische partij.
Ik zou Edwards ook niet uitsluiten.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:55 schreef freako het volgende:
Ja. Klopt. Maar er zat wel een patroon in. 2 maanden voor de voorverkiezingen stond Kerry hoogstens op 15% in de peilingen, vaak nog veel lager. Het was toen nog Gephardt, Dean en Lieberman wat de klok sloeg. Overigens stond onderaan nog een nationale peiling. Die liet een vergelijkbaar beeld zien.
[..]
Ik verwacht dat Obama de Dean van 2008 wordt. Ik verwacht overigens dat ook Clinton het niet redt.
Ik gok zelf op Joe Biden of Bill Richardson.
Ik zit net even d'r verhaal op wikipedia te lezen. Mijn god wat een beest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:01 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoop nog steeds op Condi. Zwart, vrouw, professor en rechts, wat wil een mens nog meer.
Ze doet me wat denken aan AHA met dat verschil dat zij Bush wel erg nagepraat heeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zit net even d'r verhaal op wikipedia te lezen. Mijn god wat een beest.
Je kunt inderdaad achteraf vaststellen dat ze behoorlijk de mist is ingegaan met die Irak-oorlog. Magoed, als je leest wat ze wel allemaal kan en goed gedaan heeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze doet me wat denken aan AHA met dat verschil dat zij Bush wel erg nagepraat heeft.
Buitenlandse zaken, defensie en zo.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:22 schreef PJORourke het volgende:
Irak is toch voornamelijk Cheney-Rumsfeld geweest, dacht ik zo.
Asjeblieft niet zegquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:01 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoop nog steeds op Condi. Zwart, vrouw, professor en rechts, wat wil een mens nog meer.
Natuurlijk maakt ze geen kans, inderdaad omdat ze zwart èn vrouw is. Eigenlijk is dat best triest, want ze lijkt me echt een tijger.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:33 schreef maartena het volgende:
Overigens zou ze het nooit redden.... men zit zich nu al of te vragen of een zwarte man of een vrouw president kan worden..... laat staan iemand die en zwart is, en vrouw, en pro-oorlog is en pro-bush. Nee, dat word nooit wat. McCain en Guiliani maken meer kans.
Kun jij überhaupt gecharmeerd zijn van een republikeinse presidentskandidaat?quote:Overigens ben ik ook niet meer gecharmeerd van McCain.... ik vond hem tot een half jaar geleden nog wel de meest geschikte Republikein, maar hij heeft te vaak zijn standpunten tov de oorlog zitten vernanderen.... dan was ie voor, dan weer tegen (toen Kerry voorop stond in de polls), dan was ie weer voor, dan was ie weer tegen troepenvermeerdering, nu is ie weer voor..... Nee, ik heb hem laten vallen.
Daarnaast heeft ze geen charisma, nou ja, dat is misschien een kwestie van smaak, maar bovendien vind ik dat het verschrikkelijk is naar haar te luisteren. Het komt allemaal heel erg onsamenhangend over. Misschien is ze een goede minister en weet ze heel veel over Tsjechische tanks, als publiek figuur maakt ze op mij geen indruk en dat is toch ook heel belangrijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:33 schreef maartena het volgende:
Overigens zou ze het nooit redden.... men zit zich nu al of te vragen of een zwarte man of een vrouw president kan worden..... laat staan iemand die en zwart is, en vrouw, en pro-oorlog is en pro-bush. Nee, dat word nooit wat. McCain en Guiliani maken meer kans.
Dit vrouwke weet echt wel wat meer hoor. Ze is o.a. professor op Stanford.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarnaast heeft ze geen charisma, nou ja, dat is misschien een kwestie van smaak, maar bovendien vind ik dat het verschrikkelijk is naar haar te luisteren. Het komt allemaal heel erg onsamenhangend over. Misschien is ze een goede minister en weet ze heel veel over Tsjechische tanks,
Goed dat kan. Smaken verschillen idd.quote:als publiek figuur maakt ze op mij geen indruk en dat is toch ook heel belangrijk.
Ik vond Reagan een top president! Hij heeft de Republikeinse partij weer op de rails gekregen.... totdat de Bush dynastie er greep op kreeg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:38 schreef Lemmeb het volgende:
Kun jij überhaupt gecharmeerd zijn van een republikeinse presidentskandidaat?
"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first." — Ronald Reaganquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik vond Reagan een top president! Hij heeft de Republikeinse partij weer op de rails gekregen.... totdat de Bush dynastie er greep op kreeg.
Als gouverneur schijnt hij het niet slecht te hebben gedaan - als clintonista. Maar als schreeuwer loopt ie geheid vast.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:57 schreef maartena het volgende:
Eigenlijk wil ik Howard "Schreeuwer" Dean weer.... maar die zullen velen te links vinden, en ik denk ook dat hij het niet zal redden.
Dat vind ik dus ook.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:53 schreef PJORourke het volgende:
Ik vind Obama en Edwards van die Bos-achtige lichtgewichtjes.
Je vindt maar, ik neem je niet echt serieus met zulke kinderachtige uitspraken.quote:
Ik ook. En Amerikanen prikken daar - net als Nederlanders - doorheen.quote:
Types als McCain, ik weet het niet. Tientallen keren de dood in de ogen gezien, POW in Vietnam, langdurig kankerpatient... en uiteindelijk alles overleefd. Moet je zo'n persoon nou president van de VS maken? Misschien juist wel, then again, misschien ook juist niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:00 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, McCain is creationist-ish. Die moet je ook maar net in het Witte Huis willen.
Ze hebben zich al jaren voor laten liegen door een falend en rampzalig beleid, de gemiddelde redneck is nog te dom om z'n koe te melken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ook. En Amerikanen prikken daar - net als Nederlanders - doorheen.
http://www.abc.net.au/worldtoday/content/2004/s1062080.htmquote:[Minister van Buitenlandse Zaken] ALEXANDER DOWNER: Look, in the end this isn't a matter for Australia. We don't have a vote in the American presidential election, we just have to deal with whoever wins the election. And whatever John Howard or I, or anybody else may think privately, we'd never say anything publicly about the elections of a foreign country.
Daarom was het ook een respectabele man, schijnt. Maartena zegt het hier ook in dit topic. Maar de afgelopen paar jaren is het een beetje een pro-Bush, pro-oorlog, pro-fundamentalistische flip-flopper geworden, als ik het allemaal een beetje goed heb bijgehouden, en voor velen is hij een beetje door de mand gevallen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef Lemmeb het volgende:
Tientallen keren de dood in de ogen gezien, POW in Vietnam, langdurig kankerpatient... en uiteindelijk alles overleefd.
Waarom? Ambitie, gladde praatjes, gelijk hoog inzetten, maar verder niet veel om het lijf. Dat hebben ze gemeen met Bos.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef popolon het volgende:
Maar die Bos vergelijkingen zijn wel typerend voor mensen die maar weinig van de Amerikaanse politiek af weten.![]()
Jajaja daar hebben we het toen ook al over gehad als je even terugkijkt. Feit blijft gewoon dat Obama zo'n typisch zondagskindje is bij wie alles tot nu toe alleen maar voor de wind is gegaan. Net als Bos (die deze verkiezingen voor het eerst van z'n leven op z'n bek is gegaan), en daar komt die vergelijking dus vandaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze hebben zich al jaren voor laten liegen door een falend en rampzalig beleid, de gemiddelde redneck is nog te dom om z'n koe te melken.
Maar die Bos vergelijkingen zijn wel typerend voor mensen die maar weinig van de Amerikaanse politiek af weten.![]()
Ik moet zeggen dat ik hem ook niet zo gevolgd heb. Als je z'n verhaal leest kun je niet anders dan onder de indruk zijn. Een beetje net zo'n verhaal als het boek 'Montijn', maar dan nog erger.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarom was het ook een respectabele man, schijnt. Maartena zegt het hier ook in dit topic. Maar de afgelopen paar jaren is het een beetje een pro-Bush, pro-oorlog, pro-fundamentalistische flip-flopper geworden, als ik het allemaal een beetje goed heb bijgehouden, en voor velen is hij een beetje door de mand gevallen.
OB-AMA-ZING!quote:
Een Amerikaans presidentskandidaat moet in de Verenigde Staten zijn geboren, minimaal 37 zijn, en minstens 14 jaren vanaf zijn volwassenheid (18+ dus) in de VS hebben gewoond.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:04 schreef SCH het volgende:
Wanneer ga jij je kandidatuur bekend maken popolon?
"The Dutch Demon"
Die definitie geldt trouwens ook voor Wilders.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
Waarom? Ambitie, gladde praatjes, gelijk hoog inzetten, maar verder niet veel om het lijf. Dat hebben ze gemeen met Bos.
Je weet wel héél erg weinig van zijn geschiedenis zeg. Tjongejonge.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jajaja daar hebben we het toen ook al over gehad als je even terugkijkt. Feit blijft gewoon dat Obama zo'n typisch zondagskindje is bij wie alles tot nu toe alleen maar voor de wind is gegaan. Net als Bos (die deze verkiezingen voor het eerst van z'n leven op z'n bek is gegaan), en daar komt die vergelijking dus vandaan.
Oh ja? Heeft Wilders zich ooit gepresenteerd als kandidaat-premier?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:22 schreef maartena het volgende:
Die definitie geldt trouwens ook voor Wilders.
Ik heb me ingelezen. En nu?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Je weet wel héél erg weinig van zijn geschiedenis zeg. Tjongejonge.
Bij Obama is alles voor de wind gegaan.Lees je eens in voordat je met dat soort holle rethoriek komt.
Nee dat heb je niet, anders zou je niet zeggen dat het hem altijd voor de wind is gegaan. Je komt gewoon met een paar nietszeggende flauwe vergelijkingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb me ingelezen. En nu?
Vergeleken met al die andere kandidaten is Obama gewoon een kruising tussen Wouter Bos en een chocoladereep.
Nou, vertel even dan waar het hem niet voor de wind is gegaan. Heeft hij ook vijf-en-een-half jaar in Vietnam in een POW-kamp gezeten? Kanker-patient?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee dat heb je niet, anders zou je niet zeggen dat het hem altijd voor de wind is gegaan. Je komt gewoon met een paar nietszeggende flauwe vergelijkingen.
Die laatste opmerking getuigt van een groot gevoel voor slap populisme. wat een zielige opmerking zeg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb me ingelezen. En nu?
Vergeleken met al die andere kandidaten is Obama gewoon een kruising tussen Wouter Bos en een chocoladereep.
't Is zo bekrompen, ik ga er maar niet verder op in. Hij weet niet waar 'ie het over heeft maar goed, ik had ook beter moeten weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Die laatste opmerking getuigt van een groot gevoel voor slap populisme. wat een zielige opmerking zeg.
Waarom? Leg eens uit, want ik zie het niet. Probeer vooral ook zelf eens verder te kijken dan je eigen bekrompenheid, wellicht kom je dan wat verrasssends tegen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Die laatste opmerking getuigt van een groot gevoel voor slap populisme. wat een zielige opmerking zeg.
Wat is het verschil tussen Bos en Obama dan, behalve huidskleur?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef popolon het volgende:
't Is zo bekrompen, ik ga er maar niet verder op in. Hij weet niet waar 'ie het over heeft maar goed, ik had ook beter moeten weten natuurlijk.
Ik wacht nog steeds op antwoord op deze post. Nou vertel eens, wat heeft onze Barack in z'n leven allemaal voor verschrikkelijke dingen meegemaakt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is zo bekrompen, ik ga er maar niet verder op in. Hij weet niet waar 'ie het over heeft maar goed, ik had ook beter moeten weten natuurlijk.
Dat toontje van jouw posts alleen al. En dan heb je ook nog die vazal PJO die er in de rebound nog even achteraan komt. We hebben hier dus Batman en Robin op sokken. Alleen maar lullen en vergelijken met Bos. How sad.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord op deze post. Nou vertel eens, wat heeft onze Barack in z'n leven allemaal voor verschrikkelijke dingen meegemaakt.
Om iemand een mix van oa chocola te omschrijven vind ik wel getuigen van bekrompenheid. Dat soort opmerkingen worden al vanaf de jaren 50 gegeven en getuigt niet echt van openheid en ruimdenken. Ik vind alles best, een lesbische negerin als president. dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom? Leg eens uit, want ik zie het niet. Probeer vooral ook zelf eens verder te kijken dan je eigen bekrompenheid, wellicht kom je dan wat verrasssends tegen.
Om iemand een mix van oa chocola te omschrijven vind ik wel getuigen van bekrompenheid. Dat soort opmerkingen worden al vanaf de jaren 50 gegeven en getuigt niet echt van openheid en ruimdenken. Ik vind alles best, een lesbische negerin als president. dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom? Leg eens uit, want ik zie het niet. Probeer vooral ook zelf eens verder te kijken dan je eigen bekrompenheid, wellicht kom je dan wat verrasssends tegen.
Ik wacht nog steeds.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord op deze post. Nou vertel eens, wat heeft onze Barack in z'n leven allemaal voor verschrikkelijke dingen meegemaakt.
Oh ik snap hem geloof ik al. Jij ziet een soort van racistisch statement in die reep chocola.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Om iemand een mix van oa chocola te omschrijven vind ik wel getuigen van bekrompenheid. Dat soort opmerkingen worden al vanaf de jaren 50 gegeven en getuigt niet echt van openheid en ruimdenken. Ik vind alles best, een lesbische negerin als president. dat zou wat zijn.
Je hebt nog geen moment kunnen uitleggen wat er zo bijzondre is aan die Obama, dan de zoveelste gladde, ambitieuze, relatief jonge politicus die hoog van de toren blaast.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
Dat toontje van jouw posts alleen al. En dan heb je ook nog die vazal PJO die er in de rebound nog even achteraan komt. We hebben hier dus Batman en Robin op sokken. Alleen maar lullen en vergelijken met Bos. How sad.
't Is zeker niet druk op je eigen forum of wel?
Tja, op dat outcast forum van jullie is iederen het met elkaar eens.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh ik snap hem geloof ik al. Jij ziet een soort van racistisch statement in die reep chocola.
Mijn god, natuurlijk, dit soort mensen heb je ook nog op dit forum. Ik was het bijna vergeten.
ik wist precies dat dit het antwoord zou zijn. Niet inhoudelijk reageren. 1 element eruit pakken, en dat dan belachelijklo maken. De tactiek als er inhoudelijke onderbowuing wordt gevraagd over kansoloze stellingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh ik snap hem geloof ik al. Jij ziet een soort van racistisch statement in die reep chocola.
Mijn god, natuurlijk, dit soort mensen heb je ook nog op dit forum. Ik was het bijna vergeten.
joh, het klonk toch lekker. Ligt lekker in de mond. Beetje borrelpraat, maar goed. die mensen heb je hier ook..... Ik reageerde er op, maar niet uit racistisch oogpunt. Veel mensen dachten vroeger zo, ook in Nl, en die gedachtes kwamen niet uit racischte achtergronden, maar goed. Dat weet hij toch niet. Hij heeft weer kunnen scoren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef Monidique het volgende:
Waar slaat die chocoladereep eigenlijk op dan? Kijk, ik weet ook wel, jij ook, de rest neem ik aan vast ook wel, dat je het er gewoon bij hebt gezet om mensen uit te kunnen lokken, zodat ze racisme beginnen te roepen. Zwart, "chocoladereep", 1 + 1. Het effect kun je raden. Maar goed, heeft niets te maken met zijn kleur, waarmee dan?
Het gaat om het hele plaatje. Heb je zelf weleens een chocoladereep gegeten? Weet je hoe lekker, hoe verleidelijk dat is voor heel veel mensen? Weet je wat voor een aantrekkingskracht chocola heeft op vrouwen? Die Obama is ook net een chocoladereep. Gewoon een ongelofelijke charmeur, maar verder heeft 'ie relatief weinig om het lijf. Smelt op de tong enzo. Lekker bekkie met mooie praatjes, maar je wordt er uiteindelijk alleen maar dikker van.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef Monidique het volgende:
Waar slaat die chocoladereep eigenlijk op dan? Kijk, ik weet ook wel, jij ook, de rest neem ik aan vast ook wel, dat je het er gewoon bij hebt gezet om mensen uit te kunnen lokken, zodat ze racisme beginnen te roepen. Zwart, "chocoladereep", 1 + 1. Het effect kun je raden. Maar goed, heeft niets te maken met zijn kleur, waarmee dan?
Puhlease... Ik dacht dat ik misschien een of andere reclame had gemist, of dat het misschien iets 'van voor mijn tijd' zou zijn, maar je vergelijkt Obama met een chocoladereep, die toevallig vaak zwart zijn, omdat een chocoladereep ook zo lekker is, maar weinig om het lijf. Je had 'm eigenlijk net zo goed kunnen vergelijken met tijgernootjes dus, maar op dat moment dacht je net even aan chocolade. Nice try, maar zoals ik zei: kennelijk gewoon om mensen uit te lokken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het gaat om het hele plaatje. Heb je zelf weleens een chocoladereep gegeten? Weet je hoe lekker, hoe verleidelijk dat is voor heel veel mensen? Weet je wat voor een aantrekkingskracht chocola heeft op vrouwen? Die Obama is ook net een chocoladereep. Gewoon een ongelofelijke charmeur, maar verder heeft 'ie relatief weinig om het lijf. Lekker bekkie met mooie praatjes, maar je wordt er uiteindelijk alleen maar dikker van.
Dat van die bruine kleur komt natuurlijk mooi uit, maar slaat in feite nergens op aangezien je ook witte chocola hebt.
Allemaal heel erg leuk die sneue uithalen, maar je hebt je punt nog niet duidelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef popolon het volgende:
Tja, op dat outcast forum van jullie is iederen het met elkaar eens.
Maar goed, je kunt wachten tot je een ons weegt. Lees je eerst maar eens in ipv te ridiculiseren. Je toon nodigt niet echt uit om er een beetje leuk over te discussieren.
We wachten nog steeds op antwoord.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou, vertel even dan waar het hem niet voor de wind is gegaan. Heeft hij ook vijf-en-een-half jaar in Vietnam in een POW-kamp gezeten? Kanker-patient?
Nee dit is gewoon een van nature al charmant jongetje dat braaf met z'n mammie de halve wereld over is gereisd. En dat daarna braaf een paar studies met veel succes heeft afgerond, net als Woutertje Bos. Ohja, hij heeft ook nog braaf wat vrijwilligerswerk gedaan met arme mensen, want dat stond ook zo goed op z'n CV. En z'n pappie is overleden, da's wel heel erg.
Ik had beter van jou verwacht, Popolon. Maar je drukt hier precies uit hoe de Oost- en Westkust van de VS over the Heartland denken. Ik moet de eerste Democraat nog tegen komen die daar anders over denkt. En alleen zo'n Democraat kan de verkiezingen winnen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef popolon het volgende:
Ze hebben zich al jaren voor laten liegen door een falend en rampzalig beleid, de gemiddelde redneck is nog te dom om z'n koe te melken.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef Monidique het volgende:
Hij is meer Duo Penotti.
je probeert spastisch je chocolade uitleg instand te houden?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]ja dat kan ook. Maar dat spreekt wat minder tot de verbeelding denk ik. Bovendien krijg je al Duo-Penotti als je Wouter Bos met een chocoladereep kruist.
Al met al een prima vergelijking dus, niets racistisch aan. Tenzij je het simpele constateren van iemands huidskleur al als racistisch wilt benoemen, in welk geval je natuurlijk eigenlijk maar een zielig figuur bent. (nee, dat laatste is niet aan jou gericht, Monidique)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Puhlease... Ik dacht dat ik misschien een of andere reclame had gemist, of dat het misschien iets 'van voor mijn tijd' zou zijn, maar je vergelijkt Obama met een chocoladereep, die toevallig vaak zwart zijn, omdat een chocoladereep ook zo lekker is, maar weinig om het lijf. Je had 'm eigenlijk net zo goed kunnen vergelijken met tijgernootjes dus, maar op dat moment dacht je net even aan chocolade. Nice try, maar zoals ik zei: kennelijk gewoon om mensen uit te lokken.
Wat gelukt is,.
Ik verwacht van jou al maanden beter.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik had beter van jou verwacht, Popolon. Maar je drukt hier precies uit hoe de Oost- en Westkust van de VS over the Heartland denken. Ik moet de eerste Democraat nog tegen komen die daar anders over denkt. En alleen zo'n Democraat kan de verkiezingen winnen.
Jij probeert spastisch je racisme-uitleg in stand te houden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
je probeert spastisch je chocolade uitleg instand te houden?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |