Die vooringenomenheid blijkt achteraf terecht.quote:Op zondag 11 februari 2007 15:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach kom op, die Bush-haat was er al voor zijn inauguratie. Men had besloten dat Gore het moest worden.
Wat Bush alleen niet wil begrijpen, is dat méér internationale diplomatie, niet per se het landsbelang hoeft te schaden. Integendeel, dat is er zelfs mee gediend. De VS hebben er qua reputatie nog nooit zo slecht voorgestaan, en zijn daardoor zeer kwetsbaar geworden. Iemand die werk maakt van duurzaam buitenlandbeleid, dwz communiceert ipv verordonneert, kan in elk geval de ergste wonden helen die deze president heeft achtergelaten.quote:Geloof ik niet in. Amerikaanse presidenten die in het buitenland actief zijn, zijn zelden populair. Ik vind Bush ook niet autistisch: hij stelt landsbelang boven buitenlandse populariteit, precies waar hij voor gekozen is.
Daar zullen ze dan wel hun redenen voor hebben.quote:Vind ik niet. Die groep linksen en moslims staan permanent vooraan om een anit-Amerikaans geluid te laten horen.
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/02/11/obama.comment/index.htmlquote:Obama, campaigning in Iowa, told reporters Sunday he's flattered that one of Bush's allies "started attacking me the day after I announced (his presidential run) -- I take that as a compliment."
The Democratic presidential hopeful said if the Australian prime minister was "ginned up to fight the good fight in Iraq," he needs to send another 20,000 Australians to the war.
"Otherwise, it's just a bunch of empty rhetoric," Obama said.
ik raad jouw aan de tegenlicht docu`s te kijken van de afgelopen 2 weken.quote:Op zondag 11 februari 2007 14:21 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Misschien zijn Kerry en Gore wel te elitair en te out of touch om aan te spreken? Het Halsema effect dus? En Hillary is nou niet iemand die onbevangen tegemoet getreden zal worden, al vind ik zelfs dat ze het heel aardig doet in de Senaat. Maar onderschat de Clintons niet als het om vuil spel gaat.
[..]
Er is geen enkele aanleiding om te geloven dat dit waar is.
[..]
Tja, NBC, CBS en de New York Times hebben niet zo'n invloed bij het volk meer. Maar de mediamachine is toch wel erg links in de VS, net als hier.
[..]
De fundi's staan niet zo sterk meer en hebben niet veel keus: McCain, die ze niet moeten, de Mormoon Romney, die altijd pro-abortus was maar nu opeens niet meer, en Giuliani, die toch een echte conservatief is, zich bewezen heeft in NYC, en belooft conservatieve rechters aan te stellen. Hij zal alleen z'n standpunt op het gebeid van wapens aan moeten passen.
De fundi's kunnen hopen op Sam Brownback, geen slechte kandidaat maar te christelijk om president te worden. Dus zullen ze het waarschijnlijk met Giuliani moeten doen.
die is het ook gewordenquote:Op zondag 11 februari 2007 15:25 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Ach kom op, die Bush-haat was er al voor zijn inauguratie. Men had besloten dat Gore het moest worden.
[..]
Geloof ik niet in. Amerikaanse presidenten die in het buitenland actief zijn, zijn zelden populair. Ik vind Bush ook niet autistisch: hij stelt landsbelang boven buitenlandse populariteit, precies waar hij voor gekozen is.
[..]
Vind ik niet. Die groep linksen en moslims staan permanent vooraan om een anit-Amerikaans geluid te laten horen.
Tuurlijk, die leipe Aussie wordt hier netjes op z'n plaats gezet.quote:Op maandag 12 februari 2007 09:08 schreef Monidique het volgende:
[..]
http://www.cnn.com/2007/POLITICS/02/11/obama.comment/index.html
En gelijk heeft hij.
Tja, hier wat peilingen uit november en december 2003, dus een maand of 2-3 voor het voorverkiezingscircus begon:quote:Op maandag 12 februari 2007 13:47 schreef more het volgende:
Obama toekomstig preseident van de VS??? Hij valt al af in de democratische kandidaatverkiezingen.
In de laatste polls heef Hillary 34% van democratische aanhang achter zich en de negerzoen maar 18%. Overigens denkt 60% van de democraten dat hun partij alsnog een mannelijke blanke presidentskandidaat krijgt.
2 november 2003:quote:GEPHARDT, DEAN TIED IN NEW IOWA POLL. Dick Gephardt and Howard Dean continue to exchange the leader position in the see-sawing Democratic contest to win the Iowa Presidential caucuses in January. The latest independent poll now has the two men tied at 26% apiece. John Kerry was third with 15%, followed by John Edwards at 8%. Joe Lieberman and Wesley Clark -- who both announced earlier this month that they would not actively compete in Iowa -- were tied for fifth place with 3% each. Dennis Kucinich, Al Sharpton and Carol Braun trailed behind. In related news, the poll also showed that President Bush would currently defeat either Gephardt, Dean or Kerry in the state in the general election. The poll was conducted for KCCI TV-8 in Des Moines.
10 november 2003:quote:CLARK UP, EDWARDS DOWN IN S.C. A new independent tracking poll of likely South Carolina primary voters shows that John Edwards has lost his lead in the state. According to the American Research Group poll, Wesley Clark now leads the field there with 17%. Edwards is second with 10%, followed by Joe Lieberman at 8%, Dick Gephardt and Howard Dean tied with 7% apiece, Al Sharpton and Carol Braun each polled at 5%, John Kerry was next with 4%, and Dennis Kucinich was last with 1%. More than a third of the voters -- 36% -- said they were still undecided. Since the last ARG tracking poll last month, Clark has moved up 7% -- while Edwards has dropped by nearly that same amount. Under their current strategies, Edwards, Clark and Lieberman each must score an early win in either South Carolina, Oklahoma or Arizona -- all viewed as states populated by more "centrist" Democrats -- or they will be forced from the race.
10 november 2003:quote:GEPHARDT RETAKES IOWA LEAD. In related news, a new a new Des Moines Register poll out Sunday shows Dick Gephardt has recaptured the see-sawing lead in Iowa from Howard Dean. The poll of likely caucus participants shows Gephardt leading Dean by a vote of 27% to 20%. John Kerry was third with 15%, John Edwards and Joe Lieberman were tied with 5% apiece, followed by Wesley Clark at 4%, Dennis Kucinich at 3%, and Carol Braun and Al Sharpton last with 1% each. Meanwhile -- in the DC primary -- five of the nine Dems in the race have formally removed their name from the District's January 13th primary. The move by Clark, Edwards, Kerry, Gephardt and Lieberman is apparently intended to demonstrate to NH and Iowa leaders that they do not intend to do anything to diminish the importance of those two early contest states.
11 november 2003:quote:SHAKE-UP IN KERRYVILLE. Florida Panthers Coach Mike Keenan wasn't the only guy fired Sunday for poor results. John Kerry also fired Jim Jordan as his Campaign Manager the same day in an effort to revive his failing Presidential campaign. In the prepared statement announcing the firing, Kerry praised Jordan and said he wants him to continue as a "senior advisor." It was not clear if Jordan would agree to remain with the campaign. The new Kerry manager is Mary Beth Cahill, a veteran political strategist who currently serves as US Senator Ted Kennedy's Chief of Staff.
13 november 2003:quote:NEWS: LIEBERMAN STILL LEADS SOMEWHERE! Joe Lieberman gets so little attention these days that one almost forgets he's still in the Presidential race. Lieberman -- who started the 2004 contest as the initial frontrunner in early polls -- has trouble breaking out of the single digits these days in most early contest states. A new University of Cincinnati poll this week has Lieberman leading in Ohio. The numbers: Lieberman-18%, Dick Gephardt-14%, Dennis Kucinich-12%, Howard Dean and John Kerry tied with 9% each, Wes Clark and Al Sharpton tied with 6% apiece, Carol Braun at 4% and John Edwards at 1%. The big question, of course, is whether Lieberman will perform well enough in Oklahoma, South Carolina and Arizona in February to still be in the race on March 2nd when Ohio voters go to the polls. In related news, Lieberman's campaign announced that it will soon go on the air in SC with new TV spots.
http://www.politics1.com/blog.htmquote:JOE LEADS IN DELAWARE, TOO. It seems the Joe Lieberman campaign isn't completely dead after all. Just the other day, we joked about a new poll showing him leading in Ohio -- a primary that may come way too late to help him. However, a new WBOC-TV poll of likely Dem primary voters in Delaware shows that Lieberman is leading there, too. Delaware, which votes February 3, is one of the first primaries. Traditionally, the state has lacked the political significance normally attached to Iowa and NH. Delaware also is eclipsed by the fact that it votes on the same day as Oklahoma, South Carolina and Arizona -- all larger states that Lieberman (and Clark and Edwards) deems essential for his political survival. The Delaware numbers: Lieberman-19%, Howard Dean-15%, Dick Gephardt-12%, Wes Clark-10%, John Kerry-8%, Al Sharpton-4%, and John Edwards-3%.
http://www.cbsnews.com/st(...)lls/main589167.shtmlquote:CHOICE FOR DEMOCRATIC NOMINEE
(Democratic primary voters)
Now
Howard Dean 23%
Wesley Clark 10%
Joe Lieberman 10%
Richard Gephardt 6%
Al Sharpton 5%
John Kerry 4%
John Edwards 2%
Carol Moseley-Braun 1%
Dennis Kucinich 1%
Don’t Know 28%
http://www.rogersimon.com/archive/2003_02.htmlquote:As has been said many times, early polls are based almost entirely on name recognition and so it is no surprise that Lieberman led the field in a recent national poll with 16 percent, followed by Dick Gephardt at 13 percent, John Kerry at 8 and John Edwards at 7.
De VS zijn een groot land (meer dan 2 x zo groot dan de EU) en de verschillen tussen de 50 staten zijn behoorlijk, dus als jij met regionale polls aan komt zetten zijn de verschillen gigantisch.quote:Op maandag 12 februari 2007 14:06 schreef freako het volgende:
[..]
Tja, hier wat peilingen uit november en december 2003, dus een maand of 2-3 voor het voorverkiezingscircus begon:
31 oktober 2003:
[..]
2 november 2003:
[..]
10 november 2003:
[..]
10 november 2003:
[..]
11 november 2003:
[..]
13 november 2003:
[..]
http://www.politics1.com/blog.htm
17 december 2003
[..]
http://www.cbsnews.com/st(...)lls/main589167.shtml
De peilingen zeggen dus nog geen ruk op dit moment, om het wat plat uit te drukken.
edit:Ik vond ook nog een nationale peiling van februari 2003, dus van exact 4 jaar geleden:
[..]
http://www.rogersimon.com/archive/2003_02.html
Uiteindelijk heeft John Kerry vanaf het begin geleid tijdens de voorverkiezingen, hij verloor er 4, waarvan 3 de thuisstaat van andere kanshebbers (Dean, Clark, Edwards) was.
Ja. Klopt. Maar er zat wel een patroon in. 2 maanden voor de voorverkiezingen stond Kerry hoogstens op 15% in de peilingen, vaak nog veel lager. Het was toen nog Gephardt, Dean en Lieberman wat de klok sloeg. Overigens stond onderaan nog een nationale peiling. Die liet een vergelijkbaar beeld zien.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:19 schreef more het volgende:
[..]
De VS zijn een groot land (meer dan 2 x zo groot dan de EU) en de verschillen tussen de 50 staten zijn behoorlijk, dus als jij met regionale polls aan komt zetten zijn de verschillen gigantisch.
Ik verwacht dat Obama de Dean van 2008 wordt. Ik verwacht overigens dat ook Clinton het niet redt.quote:Obama doet even leuk mee, maar wordt niet de uiteindelijke president-kandidaat voor de Democratische partij.
Ik zou Edwards ook niet uitsluiten.quote:Op maandag 12 februari 2007 16:55 schreef freako het volgende:
Ja. Klopt. Maar er zat wel een patroon in. 2 maanden voor de voorverkiezingen stond Kerry hoogstens op 15% in de peilingen, vaak nog veel lager. Het was toen nog Gephardt, Dean en Lieberman wat de klok sloeg. Overigens stond onderaan nog een nationale peiling. Die liet een vergelijkbaar beeld zien.
[..]
Ik verwacht dat Obama de Dean van 2008 wordt. Ik verwacht overigens dat ook Clinton het niet redt.
Ik gok zelf op Joe Biden of Bill Richardson.
Ik zit net even d'r verhaal op wikipedia te lezen. Mijn god wat een beest.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:01 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoop nog steeds op Condi. Zwart, vrouw, professor en rechts, wat wil een mens nog meer.
Ze doet me wat denken aan AHA met dat verschil dat zij Bush wel erg nagepraat heeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:06 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik zit net even d'r verhaal op wikipedia te lezen. Mijn god wat een beest.
Je kunt inderdaad achteraf vaststellen dat ze behoorlijk de mist is ingegaan met die Irak-oorlog. Magoed, als je leest wat ze wel allemaal kan en goed gedaan heeft.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:10 schreef Aaahikwordgek het volgende:
[..]
Ze doet me wat denken aan AHA met dat verschil dat zij Bush wel erg nagepraat heeft.
Buitenlandse zaken, defensie en zo.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:22 schreef PJORourke het volgende:
Irak is toch voornamelijk Cheney-Rumsfeld geweest, dacht ik zo.
Asjeblieft niet zegquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:01 schreef Lemmeb het volgende:
Ik hoop nog steeds op Condi. Zwart, vrouw, professor en rechts, wat wil een mens nog meer.
Natuurlijk maakt ze geen kans, inderdaad omdat ze zwart èn vrouw is. Eigenlijk is dat best triest, want ze lijkt me echt een tijger.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:33 schreef maartena het volgende:
Overigens zou ze het nooit redden.... men zit zich nu al of te vragen of een zwarte man of een vrouw president kan worden..... laat staan iemand die en zwart is, en vrouw, en pro-oorlog is en pro-bush. Nee, dat word nooit wat. McCain en Guiliani maken meer kans.
Kun jij überhaupt gecharmeerd zijn van een republikeinse presidentskandidaat?quote:Overigens ben ik ook niet meer gecharmeerd van McCain.... ik vond hem tot een half jaar geleden nog wel de meest geschikte Republikein, maar hij heeft te vaak zijn standpunten tov de oorlog zitten vernanderen.... dan was ie voor, dan weer tegen (toen Kerry voorop stond in de polls), dan was ie weer voor, dan was ie weer tegen troepenvermeerdering, nu is ie weer voor..... Nee, ik heb hem laten vallen.
Daarnaast heeft ze geen charisma, nou ja, dat is misschien een kwestie van smaak, maar bovendien vind ik dat het verschrikkelijk is naar haar te luisteren. Het komt allemaal heel erg onsamenhangend over. Misschien is ze een goede minister en weet ze heel veel over Tsjechische tanks, als publiek figuur maakt ze op mij geen indruk en dat is toch ook heel belangrijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:33 schreef maartena het volgende:
Overigens zou ze het nooit redden.... men zit zich nu al of te vragen of een zwarte man of een vrouw president kan worden..... laat staan iemand die en zwart is, en vrouw, en pro-oorlog is en pro-bush. Nee, dat word nooit wat. McCain en Guiliani maken meer kans.
Dit vrouwke weet echt wel wat meer hoor. Ze is o.a. professor op Stanford.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:38 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarnaast heeft ze geen charisma, nou ja, dat is misschien een kwestie van smaak, maar bovendien vind ik dat het verschrikkelijk is naar haar te luisteren. Het komt allemaal heel erg onsamenhangend over. Misschien is ze een goede minister en weet ze heel veel over Tsjechische tanks,
Goed dat kan. Smaken verschillen idd.quote:als publiek figuur maakt ze op mij geen indruk en dat is toch ook heel belangrijk.
Ik vond Reagan een top president! Hij heeft de Republikeinse partij weer op de rails gekregen.... totdat de Bush dynastie er greep op kreeg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:38 schreef Lemmeb het volgende:
Kun jij überhaupt gecharmeerd zijn van een republikeinse presidentskandidaat?
"Politics is supposed to be the second oldest profession. I have come to realize that it bears a very close resemblance to the first." — Ronald Reaganquote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:49 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik vond Reagan een top president! Hij heeft de Republikeinse partij weer op de rails gekregen.... totdat de Bush dynastie er greep op kreeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |