abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 03:17:51 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45551476
quote:
Clinton kondigt kandidatuur aan

Hillary Clinton heeft op haar website aangekondigd dat ze mee gaat dingen naar het presidentschap van de VS. Ze schrijft dat ze van plan is de race om het Witte Huis te winnen.

Hillary Clinton staat te boek als de kansrijkste kandidaat bij de Democraten met de senatoren Obama en Edwards als outsiders. Niet eerder gooide een vrouw zulke hoge ogen bij de strijd om het presidentschap.Ook kwam het niet eerder voor dat een oud-first lady het hoogste ambt van het land nastreeft.

Clinton schrijft dat ze als senator de komende jaren de schade wil beperken die George Bush nog kan aanrichten.

Dit is toch wel een risico voor democraten, want hoewel de Republikeinen nu weinig steun meer hebben is het de vraag of de conservatieve USA uiteindelijk wel op een vrouw zullen stemmen.

Jammer dat Powell zichzelf omngeloofwaardig heeft gemaakt met die powerpoint presentatie over WMD, want ik had wel een verkiezingsstrijd willen zien tussen een vrouw en een neger in de USA
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 januari 2007 @ 03:21:12 #2
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45551488
Ze is veels te links, Obama is wat meer centrum, veel beter geschikt. Wanneer zij voor de Democrats runt, winnen de Republikeinen wanneer die een gematigde (Rice, McCain?) naar voren schuiven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 21 januari 2007 @ 03:23:19 #3
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_45551500
Ik denk toch niet dat de rednecks in het zuiden en extreem gelovige Amerikanen (christenen en moslims) een vrouw als hun 'leider' zien.

Hoewel ze ongetwijfeld de juiste capaciteiten verder heeft, moet ze het ook vooral van haar naam hebben.
pi_45551508
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

ik had wel een verkiezingsstrijd willen zien tussen een vrouw en een neger in de USA
krijgen je nog tussen obama/hillary eerst.
primaries zijn begin volgend jaar.

maar denk inderdaad niet dan amerikanen voor een vrouw als commander in chief zullen kiezen.
een neger (obama dus) vraag ik me ook af.
als de democraten een te harde strijde om een democratische kandidaat krijgen, ondertussen niet de bush-regering op een geloofwaardig manier aanpakken of niet eenzijdig achter de kandidaat gaan staan zouden de republikeinen wel winnaar kunnen worden met Giulliani of McCain.

Edwards wil ook democratisch kandidaat worden weer trouwens.
maar dat is zo'n gladde, als die kandidaat wordt geef ik de democraten nog minder kans.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 21 januari 2007 @ 03:35:31 #5
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_45551546
Kortom, de Democraten hebben weer geen kandidaat van formaat in huis?

De Republikeinen lachen zich de piemel uit de broek met deze kandidaten.
pi_45551569
Er zijn twee dingen die in Amerika niet snel zullen gebeuren. Een is een zwarte president, en twee een vrouwelijke. Ze zal in New York ongetwijfeld veel steun krijgen, maar in het Zuiden pist ze toch echt volledig naast de pot. De democraten zetten zichzelf volledig buitenspel als dit hun belangrijkste kandidaat word, het is bijna net zo'n naieve gedachte als toen ze het met Jesse Jackson probeerden. Het lijkt wel of ze niet WILLEN winnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  † In Memoriam † zondag 21 januari 2007 @ 03:45:04 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45551583
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:26 schreef Caesu het volgende:

[..]

krijgen je nog tussen obama/hillary eerst.
Dat is al begonnen

Hillary's team has questions about Obama's Muslim background

*kots*

Hillary Clinton is neocon-light: Hillary Clinton, AIPAC and Iran
pi_45551980
Ze maakt het minste kans van alle (mogelijke) kandidaten. Misschien maar goed ook.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 januari 2007 @ 10:47:42 #9
862 Arcee
Look closer
pi_45553033
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45555234
Billary kan niet eens haar eigen man onder controle houden, laat staan een land vol met lunatics
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 21 januari 2007 @ 12:44:16 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45555549
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is al begonnen

Hillary's team has questions about Obama's Muslim background

*kots*

Hillary Clinton is neocon-light: Hillary Clinton, AIPAC and Iran
Die Hillary moet haar mond houden:
quote:
Mr. Obama attends services at Trinity United Church of Christ in Chicago’s South Side. However, he is not known to be a regular parishioner.

"Obama's education began a life-long relationship with Islam as a faith and Muslims as a community," the source said. "This has been a relationship that contains numerous question marks."

Waar slaat dat nou weer op?

The sources said Mr. Obama spent at least four years in a Muslim school in Indonesia. They said when Mr. Obama was 10, his mother and her second husband separated. She and her son returned to Hawaii.

"Then the official biography begins," the source said. "Obama never returned to Kenya to see relatives or family until it became politically expedient."

In both of his autobiographies, Mr. Obama characterizes himself as a Christian—although he describes his upbringing as mostly secular.

In “The Audacity of Hope,” Mr. Obama says, "I was not raised in a religious household." He describes his mother as secular, but says she had copies of the Bible, the Koran and the Bhagavad Gita in their home.

Mr. Obama says his father was "raised a Muslim, but by the time he met my mother he was a confirmed atheist...." Mr. Obama also describes his father as largely absent from his life. He says his Indonesian stepfather was "skeptical" about religion and "saw religion as not particularly useful in the practical business of making one's way in the world ...."

In the book, Mr. Obama briefly addresses his education in Indonesia. "During the five years that we would live with my stepfather in Indonesia, I was sent first to a neighborhood Catholic school and then to a predominantly Muslim school; in both cases, my mother was less concerned with me learning the catechism or puzzling out the meaning of the muezzin's call to evening prayer than she was with whether I was properly learning my multiplication tables.

Mr. Obama graduated from Columbia University and Harvard Law School; he became the first black editor of the Harvard Law Review. He later settled in Chicago, joined a law firm and began attending and helping local churches.
"
Volgens mij is hij gewoon een vrijzinnige christen, daar zal ie niet veel stemmen meetrekken, maar beter dan zo'n liberale dood als Hillary. Obama of McCain for president!

[ Bericht 4% gewijzigd door Pracissor op 21-01-2007 13:08:41 ]
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:31:51 #12
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_45586961
Prima, laat die heks zich maar kandidaat stellen. Des te makkelijker winnen de republikeinen

democrats
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 23 januari 2007 @ 05:13:48 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45586981
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 04:48 schreef StefanP het volgende:
Prima, laat die heks zich maar kandidaat stellen. Des te makkelijker winnen de republikeinen

democrats
Slechter dan die Texaanse koeien neuker kan ze het in elk geval nooit doen. Dus laat haar maar winnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_45587202
Bush is een dombo, maar zo'n sukkel komt niet vaak voorbij. Vandaar dat ik toch liever weer een republikein op het witte huis zie dan zo'n enge democraat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 23 januari 2007 @ 07:49:55 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45587303
Ik kan me niet voorstellen dat het voor Amerika zelf beter is om nog steeds een republikein te kiezen eigenlijk, die mensen hebben allang bewezen zo hypocriet en onderhands te zijn als de pest. Al zijn de democraten ook een corrupt zooitje maarja. Kiezend tussen twee slechten kan je het beste de 'lesser evil' kiezen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45587318
John McCain zal wel president worden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_45587595
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 07:26 schreef StefanP het volgende:
Bush is een dombo, maar zo'n sukkel komt niet vaak voorbij. Vandaar dat ik toch liever weer een republikein op het witte huis zie dan zo'n enge democraat.
Hoi Stefan, jij hebt er misschien een beetje kijk op aangezien je daar woont. Dat Bush een dombo is mag zo genoeg wel bekend zijn. Maar toch heeft hij enige honderd miljoen mensen weten te overtuigen op hem te stemmen. Die kunnen toch niet allemaal even dombo zijn. Hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen ?

Of stemmen mensen traditioneel Republikein, ongeacht wie er kandidaat is ? Zoals opa en oma standaard CDA zouden stemmen zeg maar ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:45:07 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45593255
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

Of stemmen mensen traditioneel Republikein, ongeacht wie er kandidaat is ? Zoals opa en oma standaard CDA zouden stemmen zeg maar ?
Die zijn er altijd. Net zoals er mensen traditioneel Democratisch stemmen. Dat geldt voor elke democratie die langer dan 10 jaar bestaat. Het aantal zwevende kiezers is altijd een beperkt deel, zeker als je maar twee serieuze partijen hebt om uit te kiezen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:48:54 #20
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_45593338
Zet Rice er tegenover, dan krijg je echt een catfight.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:41:27 #21
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_45594652
Good zo Hillary!!!
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 23 januari 2007 @ 13:41:44 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_45594665
doe maar niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:52:59 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45594993
Ik denk niet dat als ze de presidentsverkiezingen ingaat, gekozen wordt. Ze is voor links amerika, en de linkervleugel van de democratische partij een hele foute vrouw. Voor rechts amerika ook, mensen die tussen democraten en republikeinen twijfelen zullen ook niet op haar stemmen.
Let wel, dit is mijn inschatting van de amerikaanse kiezer.
Wat voor haar spreekt is dat tijdens de laatste verkiezingen ca 5 miljoen meer vrouwen dan mannen zijn wezen stemmen (Volgens de Süddeutsche van gisteren). Als ze in staat is meer vertrouwen te wekken in haar menselijkheid en minder ijskoningin dan zou dit van doorslag gevend voordeel kunnen zijn, als ze nog meer vrouwen zo ver krijgt te gaan stemmen (voor haar).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:55:54 #24
45206 Pietverdriet
pi_45595068
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:31 schreef 1603 het volgende:
[afbeelding]

the black JFK
Ah, hij gaat de oorlog verder escaleren, invasie proberen in cuba en de wereld bijna in een atoomoorlog storten, en voor enorme onrusten zorgen in de sociale zwakkere buurten? Rondneuken en drugs gebruiken?
pi_45595088
Kick POL ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_45620785
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Hoi Stefan, jij hebt er misschien een beetje kijk op aangezien je daar woont. Dat Bush een dombo is mag zo genoeg wel bekend zijn. Maar toch heeft hij enige honderd miljoen mensen weten te overtuigen op hem te stemmen. Die kunnen toch niet allemaal even dombo zijn. Hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen ?

Ja, heel veel mensen stemmen op een partij ongeacht wie die vertegenwoordigt. De resterende groep is beinvloedbaar en laat Bush nou de tweede keer het geluk gehad hebben dat A) zijn tegenstander niet van hoge kwaliteit was, en B) dat hij nog meeliftte op de 9/11 golf. Dat is inmiddels voorbij en mocht hij nu een tweede term zoeken, dan was de kans daarop wel heel erg klein.
-Mark Steyn
  woensdag 24 januari 2007 @ 09:19:51 #27
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_45622010
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:23 schreef Martijn_fijn het volgende:
Ik denk toch niet dat de rednecks in het zuiden en extreem gelovige Amerikanen (christenen en moslims) een vrouw als hun 'leider' zien.

Hoewel ze ongetwijfeld de juiste capaciteiten verder heeft, moet ze het ook vooral van haar naam hebben.
1/3 van de bevolking wil geen vrouw als president. Wie dan ook.

Verder zet Hillary sommige zaken polariserend neer, daar sta ik niet achter. Ik zou niet voor haar kiezen.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:32:16 #28
54636 Eb
Le Big Mac
pi_45626380
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 04:30 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ja, heel veel mensen stemmen op een partij ongeacht wie die vertegenwoordigt. De resterende groep is beinvloedbaar en laat Bush nou de tweede keer het geluk gehad hebben dat A) zijn tegenstander niet van hoge kwaliteit was, en B) dat hij nog meeliftte op de 9/11 golf. Dat is inmiddels voorbij en mocht hij nu een tweede term zoeken, dan was de kans daarop wel heel erg klein.
Bush heeft het presidentschap in 2000 gestolen. Dat is inmiddels overtuigend aangetoond. Vervolgens heeft hij de twijfelachtige prestatie geleverd de slechtste president van de VS te mogen zijn gedurende acht jaar. De man heeft werkelijk NIETS goed gedaan. Niet alleen in de buitenlandse politiek heeft hij de spanningen in de wereld alleen maar doen toenemen, ook de schuldpositie van de VS heeft inmiddels uiterst zorgwekkende vormen aangenomen.

Wie dan ook de volgende president van de VS mag worden: hij of zij kan zich voorbereiden op niet meer dan het opruimen van de chaos die Bush heeft aangericht. De vraag rijst of dat in een ambtstermijn gaat lukken. Als de Amerikaanse kiezer de Republikeinse brokkenpiloten weer de macht geeft, is het leiderschap van de Verenigde Staten in de wereld ten dode opgeschreven.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:35:17 #29
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_45626467
Het zou voor vrouwen over de hele wereld een goeie zaak zijn eigenlijk. Over haar ideeen weet ik niet veel maar afgaande op Bill heb ik er wel vertrouwen in. Een een betere 1st Gentleman ken je je toch niet voorstellen haha.
pi_45626488
President Palmer
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
  woensdag 24 januari 2007 @ 12:51:46 #31
45206 Pietverdriet
pi_45627004
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:32 schreef Eb het volgende:

[..]

Bush heeft het presidentschap in 2000 gestolen. Dat is inmiddels overtuigend aangetoond. Vervolgens heeft hij de twijfelachtige prestatie geleverd de slechtste president van de VS te mogen zijn gedurende acht jaar. De man heeft werkelijk NIETS goed gedaan. Niet alleen in de buitenlandse politiek heeft hij de spanningen in de wereld alleen maar doen toenemen,
Dat hangt erg af van hoe je het bekijkt, hij heeft dictatuur in Irak en Afganistan weten te beeindigen, en allerlei dictatoren zoals Chadafi geven klein bier en probeert braaf te zijn
quote:
ook de schuldpositie van de VS heeft inmiddels uiterst zorgwekkende vormen aangenomen.
ongeveer 65 % van het BBP, das minder als bv Duitsland , veeeeel minder dan Italie of Belgie
quote:
Wie dan ook de volgende president van de VS mag worden: hij of zij kan zich voorbereiden op niet meer dan het opruimen van de chaos die Bush heeft aangericht. De vraag rijst of dat in een ambtstermijn gaat lukken. Als de Amerikaanse kiezer de Republikeinse brokkenpiloten weer de macht geeft, is het leiderschap van de Verenigde Staten in de wereld ten dode opgeschreven.
Humbug
  woensdag 24 januari 2007 @ 13:44:45 #32
54636 Eb
Le Big Mac
pi_45628546
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 12:51 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dat hangt erg af van hoe je het bekijkt, hij heeft dictatuur in Irak en Afganistan weten te beeindigen, en allerlei dictatoren zoals Chadafi geven klein bier en probeert braaf te zijn
Nee inderdaad, de situatie in het Midden-Oosten is er een stuk op vooruit gegaan. Dankzij Bush en de neocons is het moslimextremisme flink afgenomen
quote:
ongeveer 65 % van het BBP, das minder als bv Duitsland , veeeeel minder dan Italie of Belgie
Dat zijn EU landen waarvan de schuld verdisconteerd wordt in de cijfers van de gemeenschap. Een gemeenschap die zijn monetaire politiek stukken verantwoorder vormgeeft dan Bush c.s., die zijn schuld laat financieren door de Aziatische landen die hun valuta aan de dollar hebben gekoppeld. Een zeepbel van legendarisch formaat.
quote:
Humbug
Steekhoudend argument. Typerend voor de struisvogelpolitiek van de Cheney gang.

Je praat poep, Pietverdriet, en je weet het.
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:01:26 #33
45206 Pietverdriet
pi_45629014
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 13:44 schreef Eb het volgende:

[..]

Nee inderdaad, de situatie in het Midden-Oosten is er een stuk op vooruit gegaan. Dankzij Bush en de neocons is het moslimextremisme flink afgenomen
IS bush nu ook als schuld aan het moslimextremisme?
quote:
Dat zijn EU landen waarvan de schuld verdisconteerd wordt in de cijfers van de gemeenschap. Een gemeenschap die zijn monetaire politiek stukken verantwoorder vormgeeft dan Bush c.s., die zijn schuld laat financieren door de Aziatische landen die hun valuta aan de dollar hebben gekoppeld. Een zeepbel van legendarisch formaat.
[..]
Iets wat potentieel veel erger is dan de staatsschuld van de VS; immers draaien landen als NL op voor de staatsschuld van Italie.
Maar goed, Staatsschuld van Japan dan? 175% van BBP
Let wel, daarmee is het bedrag van de staatsschuld van Japan, in Dollar, hoger dan dat van de VS
quote:
Steekhoudend argument. Typerend voor de struisvogelpolitiek van de Cheney gang.

Je praat poep, Pietverdriet, en je weet het.
Ik geef een mening op een mening, je hebt daar zelf geen enkel argument.

[ Bericht 3% gewijzigd door Pietverdriet op 24-01-2007 14:07:16 ]
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:34:04 #34
54636 Eb
Le Big Mac
pi_45629953
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:

IS bush nu ook als schuld aan het moslimextremisme?
Nee natuurlijk niet, maar je manier van discussieren is op zijn minst typisch.
De issue is: is de wereld erop vooruit gegaan met Bush aan het roer in de VS?
Het antwoord is nee. De puinhoop in Irak is niet eens een punt van discussie.
quote:
Iets wat potentieel veel erger is dan de staatsschuld van de VS; immers draaien landen als NL op voor de staatsschuld van Italie.
Dat NL opdraait voor een deel van de staatsschuld van andere EU-landen is potentieel veel erger dan de staatsschuld van de VS?
quote:
Maar goed, Staatsschuld van Japan dan? 175% van BBP
Die is het gevolg van Keynesiaanse politiek door de Japanse overheid. Ironisch genoeg heeft het na 15 jaar misere nog effect ook: Japan klimt uit het dal, structureel ook door het aantrekken van de binnenlandse vraag. Japan heeft het lek boven, de VS willen er niet eens naar kijken.
Het belangrijkste onderscheid tussen de VS en al die andere landen die jij noemt, is dat de dollar een wereldvaluta is. Het belang daarvan moet je niet onderschatten.
quote:
Ik geef een mening op een mening, je hebt daar zelf geen enkel argument.
Dan vat ik het maar even zo op dat de nieuwe Amerikaanse president volgens jou geen rommel van Bush hoeft op te ruimen.

Waarom hebben die Bush-adepten toch altijd zo'n moeite om toe te geven dat de man er in al die acht jaren faliekant naast heeft gezeten?
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:42:04 #35
45206 Pietverdriet
pi_45630187
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:34 schreef Eb het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet, maar je manier van discussieren is op zijn minst typisch.
De issue is: is de wereld erop vooruit gegaan met Bush aan het roer in de VS?
Het antwoord is nee. De puinhoop in Irak is niet eens een punt van discussie.
De wereld is gewoon een puinhoop, en of er wat te goede is veranderd hangt ervan af hoe je ernaar kijkt.
quote:
Dat NL opdraait voor een deel van de staatsschuld van andere EU-landen is potentieel veel erger dan de staatsschuld van de VS?
Voor de stabiliteit van Europa en ons europeanen wel ja, en dan hebben we het nog geeneens over de pensioen verplichtingen die D, It en Fr boven het hoofd hangen en eigenlijk ook een staatsschuld zijn.
quote:
Die is het gevolg van Keynesiaanse politiek door de Japanse overheid. Ironisch genoeg heeft het na 15 jaar misere nog effect ook: Japan klimt uit het dal, structureel ook door het aantrekken van de binnenlandse vraag. Japan heeft het lek boven, de VS willen er niet eens naar kijken.
Het belangrijkste onderscheid tussen de VS en al die andere landen die jij noemt, is dat de dollar een wereldvaluta is. Het belang daarvan moet je niet onderschatten.
Iets wat eerder in het voordeel werkt van de VS, als de dollar aan waarde verliest wordt de staatsschuld minder waard.
quote:
Dan vat ik het maar even zo op dat de nieuwe Amerikaanse president volgens jou geen rommel van Bush hoeft op te ruimen.
Nee, dat zei ik niet, ik zei dat het humbug is dat de VS snel haal leidende rol in de wereld verliest als men weer een republikein als president kiest-
quote:
Waarom hebben die Bush-adepten toch altijd zo'n moeite om toe te geven dat de man er in al die acht jaren faliekant naast heeft gezeten?
Hoe kom jij er bij dat ik een Bush adept ben? Omdat ik geen anti amerikaanse humbug schrijf?
  woensdag 24 januari 2007 @ 14:58:57 #36
54636 Eb
Le Big Mac
pi_45630824
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:42 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De wereld is gewoon een puinhoop, en of er wat te goede is veranderd hangt ervan af hoe je ernaar kijkt.
Kijk, daar zwabber je weer weg. Door in plattitudes te vervallen als 'de wereld is gewoon een puinhoop', probeer je het aandel van Bush in die puinhoop te bagatelliseren. En dat is volgens mij waar we het over hebben.
quote:
Voor de stabiliteit van Europa en ons europeanen wel ja, en dan hebben we het nog geeneens over de pensioen verplichtingen die D, It en Fr boven het hoofd hangen en eigenlijk ook een staatsschuld zijn.
[..]

Iets wat eerder in het voordeel werkt van de VS, als de dollar aan waarde verliest wordt de staatsschuld minder waard.
Ook hier dweil je weg van de conclusie dat de omvang van de staatsschuld van de VS een groot probleem is, veroorzaakt door Bush. Als de koers van de dollar wegzakt, bestaat het gevaar dat de wereld de dollar loslaat. Zodra dat gebeurt klapt de Amerikaanse economie als een plumpudding in elkaar. De dollar wordt momenteel overeind gehouden door de angst voor de gevolgen van een collaps. Die support is zo dun als de haar van een ouwe Chinees.
quote:
Nee, dat zei ik niet, ik zei dat het humbug is dat de VS snel haal leidende rol in de wereld verliest als men weer een republikein als president kiest-
Dan zal het een Republikein moeten zijn die radicaal breekt met de Bush-doctrine. Dat zie ik niet zo snel gebeuren. Het wordt een landslide voor Obama
pi_45630943
Ik las dat Obama ontzettend anti-gun is, dat kost je in de VS al gauw het Witte Huis.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:13:07 #38
45206 Pietverdriet
pi_45631290
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 14:58 schreef Eb het volgende:
Kijk, daar zwabber je weer weg. Door in plattitudes te vervallen als 'de wereld is gewoon een puinhoop', probeer je het aandel van Bush in die puinhoop te bagatelliseren. En dat is volgens mij waar we het over hebben.
Iedereen die het nuanceert bagataliseerd, das een goeie, die moet ik onthouden.
quote:
Ook hier dweil je weg van de conclusie dat de omvang van de staatsschuld van de VS een groot probleem is, veroorzaakt door Bush. Als de koers van de dollar wegzakt, bestaat het gevaar dat de wereld de dollar loslaat. Zodra dat gebeurt klapt de Amerikaanse economie als een plumpudding in elkaar. De dollar wordt momenteel overeind gehouden door de angst voor de gevolgen van een collaps. Die support is zo dun als de haar van een ouwe Chinees.
Nee, de nationale banken in de wereld hadden tot nu toe voornamelijk hun valuta reserves in Dollar, de Euro is nu ook een optie, en men verkoopt dollars om Euro`s te kopen, daardoor zakt de dollar al een tijdje.
De Amerikaanse staatsschuld is een probleem, maar geen ramp, de antiamerikaanse lobby loopt daar over te gillen alsof het de VS in de Hel trekt (maar dezelfde met links zo sympatiserende mensen bagataliseren de nationale staatsschuld altijd wel weer, amerikaanse staatsschuld slecht, maar in NL staatsschuld vergroten is ineens "investeren")
Maar een dalende dollar is goed voor de amerikaanse export, wat goed is voor de economie van de VS.
Verder is de Amerikaanse economie gezonder als die van veel EU landen, D, F en It dromen van zulke cijfers, hun staatsschuld plus pensioen verplichtingen zijn een bom onder de Euro, hun werkeloosheid is schrikbarend en er zijn te weinig mensen aan het werk om het sociale systeem nu al overeind te houden, laat staan over een jaar of 10-15.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:19:34 #39
54636 Eb
Le Big Mac
pi_45631508
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:13 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Iedereen die het nuanceert bagataliseerd, das een goeie, die moet ik onthouden.
Nuanceren is specifiek maken. Jij nuanceert niet, jij veralgemeniseert: 'de hele wereld is een puinhoop'. Hou nou eens op de zaken telkens om te draaien
quote:
Maar een dalende dollar is goed voor de amerikaanse export, wat goed is voor de economie van de VS.
Het effect daarvan gaat verloren als al die Aziatische landen hun valuta aan de dollar hebben gekoppeld. Die dalen dus net zo hard mee, waardoor het effect op de handelsbalans uitblijft. Dat heb ik al eens uitgelegd...

Voorts: als je zo graag over de Europese economie wil discussieren, open er dan een topic over. Ik doe graag met je mee. Dit topic gaat over de komende Amerikaanse president: Hillary of Obama ( en de puinhoop die hen te wachten staat).
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:39:40 #40
45206 Pietverdriet
pi_45632159
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:19 schreef Eb het volgende:
Nuanceren is specifiek maken. Jij nuanceert niet, jij veralgemeniseert: 'de hele wereld is een puinhoop'. Hou nou eens op de zaken telkens om te draaien
Ik nuanceer jou oordeel door te zeggen dat het erg afhangt van hoe je naar de wereld wilt kijken, jij wilt alleen je eigen smalle denkraam gebruiken en zaken niet van de andere kant bekijken.
quote:
Het effect daarvan gaat verloren als al die Aziatische landen hun valuta aan de dollar hebben gekoppeld. Die dalen dus net zo hard mee, waardoor het effect op de handelsbalans uitblijft. Dat heb ik al eens uitgelegd...
Nee, als de dollar daalt dan blijft de import van aziatische goederen naar de VS net zo groot, echter, de export van de VS zal stijgen omdat voor landen die hun valuta niet aan de dollar hebben gekoppeld goedkoper wordt.
Verder zijn de belangrijkste 4 export partners van de VS:
Canada 23%
Mexiko 13,6%
Japan 6,7%
Great Brittain 4,4%
Op het moment stijgen op de wereldmarkt de prijzen voor landbouwproducten zoals graan en mais, wat goed is voor de handelsbalans van de VS.
quote:
Dit topic gaat over de komende Amerikaanse president: Hillary of Obama ( en de puinhoop die hen te wachten staat).
Dream on, geen van beide maakt serieus kans, ga op mjn kritiek daarop maar eens in
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:44:03 #41
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45632303
Geen van beide maakt serieus een kans? Da's nieuw.

Ik denk trouwens dat sommige mensen Clinton iets te liberaal inschatten. Ze heeft potentie om de nieuwe Iron Lady te worden. De pit is er, en ze is voor de duvel niet bang.

Over het algemeen hoeft een republikein niet echt slecht te zijn natuurlijk, het hangt er een beetje vanaf of het een conservatief is of een wat progressievere. Wereld van verschil.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:53:23 #42
45206 Pietverdriet
pi_45632661
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:44 schreef popolon het volgende:
Geen van beide maakt serieus een kans? Da's nieuw.
Ik denk niet dat wie dan ook in de democratische partij kans maakt tegen Hillary, die heeft de knaken en de campagne al lopen, dat wordt heel moeilijk tegen in te komen
quote:
Ik denk trouwens dat sommige mensen Clinton iets te liberaal inschatten. Ze heeft potentie om de nieuwe Iron Lady te worden. De pit is er, en ze is voor de duvel niet bang.

Over het algemeen hoeft een republikein niet echt slecht te zijn natuurlijk, het hangt er een beetje vanaf of het een conservatief is of een wat progressievere. Wereld van verschil.
Het gaat me er niet om of het een goede presidente zou zijn, maar of ze een kans maakt gekozen te worden, en daar heb ik serieus twijfels over.
Lijkt mij trouwens geweldig als Rice kandidaat zou worden voor de republikeinen, helemaal als ze gekozen zou worden, de eerste amerikaanse presidente, zwart en republikein, en het zou me niet verbazen als ze nog pot is ook.
Het laatste zou de kers op de taart zijn, ik zou niet in slaap komen van het lachen, oh wat zou de politiek correcte maffia zich groen en geel ergeren.
  woensdag 24 januari 2007 @ 15:58:46 #43
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_45632882
Rice, die dame onder dat succesvolle beleid van Bush?

Ik denk dat de burgers wel even genoeg hebben van stemmingmakerij en ophitserij en in elke zin het woord 'terrorist' en 'war on terror' te horen. It's about time.

Zelfs de reps zien in dat dit niet gaan werken.

Maar goed, wie er ook president wordt, er valt heel wat puin te ruimen.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:01:25 #44
151582 A_L_N_F
Blanche-Meki :')
pi_45633001
een voormalig moslim met de naam OBAMA die president wil worden

het lijkt wel een mop
ik ben lief :)
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:20:56 #45
45206 Pietverdriet
pi_45633740
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:58 schreef popolon het volgende:
Rice, die dame onder dat succesvolle beleid van Bush?

Ik denk dat de burgers wel even genoeg hebben van stemmingmakerij en ophitserij en in elke zin het woord 'terrorist' en 'war on terror' te horen. It's about time.

Zelfs de reps zien in dat dit niet gaan werken.

Maar goed, wie er ook president wordt, er valt heel wat puin te ruimen.
Ze zal het ook niet worden, denk ik
pi_45633959
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:01 schreef A_L_N_F het volgende:
een voormalig moslim met de naam OBAMA die president wil worden

het lijkt wel een mop
t'is nog een neger ook
:r
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:50:51 #47
45206 Pietverdriet
pi_45634810
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:27 schreef dubbelepunt-r het volgende:

[..]

t'is nog een neger ook
Zou zijn vrouw José heten?
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:58:03 #48
54636 Eb
Le Big Mac
pi_45635016
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 15:53 schreef Pietverdriet het volgende:

Het laatste zou de kers op de taart zijn, ik zou niet in slaap komen van het lachen, oh wat zou de politiek correcte maffia zich groen en geel ergeren.
Politiek correct is juist dat minderheden (positieve actie!) gelijke mogelijkheden krijgen. Die politiek correcte maffia waar je het over hebt zou staan te juichen bij zo'n president.
Het zijn juist de streng religieuzen en rednecks die er niks van moeten hebben.

Je praat alweer poep, Pietverdriet! Je weet echt niks!
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:03:00 #49
45206 Pietverdriet
pi_45635173
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:58 schreef Eb het volgende:

[..]

Politiek correct is juist dat minderheden (positieve actie!) gelijke mogelijkheden krijgen. Die politiek correcte maffia waar je het over hebt zou staan te juichen bij zo'n president.
Het zijn juist de streng religieuzen en rednecks die er niks van moeten hebben.

Je praat alweer poep, Pietverdriet! Je weet echt niks!

God wat ben jij dom, als ze een Democraat zou zijn, zou men jubelen, juist het feit dat ze een knalharde republikein is zou deze mensen doen knarsentanden. Net zoals Thatcher voor knarsentanden zorgde bij de door links gedomineerde emancipatie beweging..
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:09:35 #50
54636 Eb
Le Big Mac
pi_45635379
het is knarsetanden, niet knarsentanden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')