abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 21 januari 2007 @ 03:17:51 #1
78918 SeLang
Black swans matter
pi_45551476
quote:
Clinton kondigt kandidatuur aan

Hillary Clinton heeft op haar website aangekondigd dat ze mee gaat dingen naar het presidentschap van de VS. Ze schrijft dat ze van plan is de race om het Witte Huis te winnen.

Hillary Clinton staat te boek als de kansrijkste kandidaat bij de Democraten met de senatoren Obama en Edwards als outsiders. Niet eerder gooide een vrouw zulke hoge ogen bij de strijd om het presidentschap.Ook kwam het niet eerder voor dat een oud-first lady het hoogste ambt van het land nastreeft.

Clinton schrijft dat ze als senator de komende jaren de schade wil beperken die George Bush nog kan aanrichten.

Dit is toch wel een risico voor democraten, want hoewel de Republikeinen nu weinig steun meer hebben is het de vraag of de conservatieve USA uiteindelijk wel op een vrouw zullen stemmen.

Jammer dat Powell zichzelf omngeloofwaardig heeft gemaakt met die powerpoint presentatie over WMD, want ik had wel een verkiezingsstrijd willen zien tussen een vrouw en een neger in de USA
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 21 januari 2007 @ 03:21:12 #2
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45551488
Ze is veels te links, Obama is wat meer centrum, veel beter geschikt. Wanneer zij voor de Democrats runt, winnen de Republikeinen wanneer die een gematigde (Rice, McCain?) naar voren schuiven.
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  zondag 21 januari 2007 @ 03:23:19 #3
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_45551500
Ik denk toch niet dat de rednecks in het zuiden en extreem gelovige Amerikanen (christenen en moslims) een vrouw als hun 'leider' zien.

Hoewel ze ongetwijfeld de juiste capaciteiten verder heeft, moet ze het ook vooral van haar naam hebben.
pi_45551508
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

ik had wel een verkiezingsstrijd willen zien tussen een vrouw en een neger in de USA
krijgen je nog tussen obama/hillary eerst.
primaries zijn begin volgend jaar.

maar denk inderdaad niet dan amerikanen voor een vrouw als commander in chief zullen kiezen.
een neger (obama dus) vraag ik me ook af.
als de democraten een te harde strijde om een democratische kandidaat krijgen, ondertussen niet de bush-regering op een geloofwaardig manier aanpakken of niet eenzijdig achter de kandidaat gaan staan zouden de republikeinen wel winnaar kunnen worden met Giulliani of McCain.

Edwards wil ook democratisch kandidaat worden weer trouwens.
maar dat is zo'n gladde, als die kandidaat wordt geef ik de democraten nog minder kans.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  zondag 21 januari 2007 @ 03:35:31 #5
125633 Martijn_fijn
I geni s'incontrano
pi_45551546
Kortom, de Democraten hebben weer geen kandidaat van formaat in huis?

De Republikeinen lachen zich de piemel uit de broek met deze kandidaten.
pi_45551569
Er zijn twee dingen die in Amerika niet snel zullen gebeuren. Een is een zwarte president, en twee een vrouwelijke. Ze zal in New York ongetwijfeld veel steun krijgen, maar in het Zuiden pist ze toch echt volledig naast de pot. De democraten zetten zichzelf volledig buitenspel als dit hun belangrijkste kandidaat word, het is bijna net zo'n naieve gedachte als toen ze het met Jesse Jackson probeerden. Het lijkt wel of ze niet WILLEN winnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  † In Memoriam † zondag 21 januari 2007 @ 03:45:04 #7
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_45551583
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:26 schreef Caesu het volgende:

[..]

krijgen je nog tussen obama/hillary eerst.
Dat is al begonnen

Hillary's team has questions about Obama's Muslim background

*kots*

Hillary Clinton is neocon-light: Hillary Clinton, AIPAC and Iran
pi_45551980
Ze maakt het minste kans van alle (mogelijke) kandidaten. Misschien maar goed ook.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 21 januari 2007 @ 10:47:42 #9
862 Arcee
Look closer
pi_45553033
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45555234
Billary kan niet eens haar eigen man onder controle houden, laat staan een land vol met lunatics
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  zondag 21 januari 2007 @ 12:44:16 #11
105919 Pracissor
Semi-intellectueel
pi_45555549
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is al begonnen

Hillary's team has questions about Obama's Muslim background

*kots*

Hillary Clinton is neocon-light: Hillary Clinton, AIPAC and Iran
Die Hillary moet haar mond houden:
quote:
Mr. Obama attends services at Trinity United Church of Christ in Chicago’s South Side. However, he is not known to be a regular parishioner.

"Obama's education began a life-long relationship with Islam as a faith and Muslims as a community," the source said. "This has been a relationship that contains numerous question marks."

Waar slaat dat nou weer op?

The sources said Mr. Obama spent at least four years in a Muslim school in Indonesia. They said when Mr. Obama was 10, his mother and her second husband separated. She and her son returned to Hawaii.

"Then the official biography begins," the source said. "Obama never returned to Kenya to see relatives or family until it became politically expedient."

In both of his autobiographies, Mr. Obama characterizes himself as a Christian—although he describes his upbringing as mostly secular.

In “The Audacity of Hope,” Mr. Obama says, "I was not raised in a religious household." He describes his mother as secular, but says she had copies of the Bible, the Koran and the Bhagavad Gita in their home.

Mr. Obama says his father was "raised a Muslim, but by the time he met my mother he was a confirmed atheist...." Mr. Obama also describes his father as largely absent from his life. He says his Indonesian stepfather was "skeptical" about religion and "saw religion as not particularly useful in the practical business of making one's way in the world ...."

In the book, Mr. Obama briefly addresses his education in Indonesia. "During the five years that we would live with my stepfather in Indonesia, I was sent first to a neighborhood Catholic school and then to a predominantly Muslim school; in both cases, my mother was less concerned with me learning the catechism or puzzling out the meaning of the muezzin's call to evening prayer than she was with whether I was properly learning my multiplication tables.

Mr. Obama graduated from Columbia University and Harvard Law School; he became the first black editor of the Harvard Law Review. He later settled in Chicago, joined a law firm and began attending and helping local churches.
"
Volgens mij is hij gewoon een vrijzinnige christen, daar zal ie niet veel stemmen meetrekken, maar beter dan zo'n liberale dood als Hillary. Obama of McCain for president!

[ Bericht 4% gewijzigd door Pracissor op 21-01-2007 13:08:41 ]
A little philosphy may inclineth a man's mind to atheism, but depth in philosophy shall bringeth men's minds about to religion.
Id legi modo hic modo illic. Vero, Latine loqui non est difficilissimum.
  maandag 22 januari 2007 @ 14:31:51 #12
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_45586961
Prima, laat die heks zich maar kandidaat stellen. Des te makkelijker winnen de republikeinen

democrats
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 23 januari 2007 @ 05:13:48 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_45586981
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 04:48 schreef StefanP het volgende:
Prima, laat die heks zich maar kandidaat stellen. Des te makkelijker winnen de republikeinen

democrats
Slechter dan die Texaanse koeien neuker kan ze het in elk geval nooit doen. Dus laat haar maar winnen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_45587202
Bush is een dombo, maar zo'n sukkel komt niet vaak voorbij. Vandaar dat ik toch liever weer een republikein op het witte huis zie dan zo'n enge democraat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 23 januari 2007 @ 07:49:55 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_45587303
Ik kan me niet voorstellen dat het voor Amerika zelf beter is om nog steeds een republikein te kiezen eigenlijk, die mensen hebben allang bewezen zo hypocriet en onderhands te zijn als de pest. Al zijn de democraten ook een corrupt zooitje maarja. Kiezend tussen twee slechten kan je het beste de 'lesser evil' kiezen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_45587318
John McCain zal wel president worden.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_45587595
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 07:26 schreef StefanP het volgende:
Bush is een dombo, maar zo'n sukkel komt niet vaak voorbij. Vandaar dat ik toch liever weer een republikein op het witte huis zie dan zo'n enge democraat.
Hoi Stefan, jij hebt er misschien een beetje kijk op aangezien je daar woont. Dat Bush een dombo is mag zo genoeg wel bekend zijn. Maar toch heeft hij enige honderd miljoen mensen weten te overtuigen op hem te stemmen. Die kunnen toch niet allemaal even dombo zijn. Hoe heeft ie dat voor elkaar gekregen ?

Of stemmen mensen traditioneel Republikein, ongeacht wie er kandidaat is ? Zoals opa en oma standaard CDA zouden stemmen zeg maar ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:45:07 #19
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45593255
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 08:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

Of stemmen mensen traditioneel Republikein, ongeacht wie er kandidaat is ? Zoals opa en oma standaard CDA zouden stemmen zeg maar ?
Die zijn er altijd. Net zoals er mensen traditioneel Democratisch stemmen. Dat geldt voor elke democratie die langer dan 10 jaar bestaat. Het aantal zwevende kiezers is altijd een beperkt deel, zeker als je maar twee serieuze partijen hebt om uit te kiezen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 12:48:54 #20
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_45593338
Zet Rice er tegenover, dan krijg je echt een catfight.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:41:27 #21
123184 Stuiter_en_Co
In silence we service
pi_45594652
Good zo Hillary!!!
The truth will set you free
In god we trust all others we monitor...
trust no one....
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 23 januari 2007 @ 13:41:44 #22
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_45594665
doe maar niet
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:52:59 #23
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45594993
Ik denk niet dat als ze de presidentsverkiezingen ingaat, gekozen wordt. Ze is voor links amerika, en de linkervleugel van de democratische partij een hele foute vrouw. Voor rechts amerika ook, mensen die tussen democraten en republikeinen twijfelen zullen ook niet op haar stemmen.
Let wel, dit is mijn inschatting van de amerikaanse kiezer.
Wat voor haar spreekt is dat tijdens de laatste verkiezingen ca 5 miljoen meer vrouwen dan mannen zijn wezen stemmen (Volgens de Süddeutsche van gisteren). Als ze in staat is meer vertrouwen te wekken in haar menselijkheid en minder ijskoningin dan zou dit van doorslag gevend voordeel kunnen zijn, als ze nog meer vrouwen zo ver krijgt te gaan stemmen (voor haar).
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 13:55:54 #24
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_45595068
quote:
Op maandag 22 januari 2007 14:31 schreef 1603 het volgende:
[afbeelding]

the black JFK
Ah, hij gaat de oorlog verder escaleren, invasie proberen in cuba en de wereld bijna in een atoomoorlog storten, en voor enorme onrusten zorgen in de sociale zwakkere buurten? Rondneuken en drugs gebruiken?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_45595088
Kick POL ?
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')