Ik hoop dat je je vergis, maar ik denk dat je gelijk hebt.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
Tja, dat blijft een lastige vraag. De toekomst zal het uitwijzen. Powell en Rice hebben natuurlijk al wat voorwerk gedaan.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Ik geloof niet dat de Amerikanen een donker persoon als President aanstellen, maar misschien vergis ik me wel verschrikkelijk.
De meerderheid van de Amerikanen die dat niet zien zitten zal sowieso al nooit op een Democraat stemmen. En misschien is dit juist een motivatie voor de zwarte bevolking om eindelijk eens te gaan stemmen (de opkomst onder de zwarte bevolking is altijd enorm laag).quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:11 schreef timmie_loots het volgende:
Goed commentaar in NR:quote:Op vrijdag 10 november 2006 15:50 schreef PJORourke het volgende:
Die vent wordt zo gehypet. Heeft nog niks laten zien.
quote:Sen. Barack Obama has been urged to run for president by David Brooks and by Barack Obama ("given the responses that I've been getting over the last several months, I have thought about the possibility"). Obama seems to be a nice young man. He wrote a candid political memoir, Dreams from My Father, which is to say it had some traces of candor in it. He has served eight years in the Illinois state legislature, and not quite two in the Senate. In short, he has done nothing at all. His only qualifications for the White House are his skin and the fact that he is not a rapper. Americans yearn to vote for such a person: The Colin Powell boomlet of 1995 was fueled by little else, although he had been chairman of the Joint Chiefs of Staff. America’s obsession with race is odd, and opportunists manipulate it for their own advantage. But there it is, our history. Perhaps Obama will benefit from our concerns; perhaps he will even do something first. Since he is only 45, we have years to wait and see.
quote:
Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Amerikanen zijn over het algemeen minder rascistisch dan Nederlanders. Ja, je hebt rascistische rednecks, maar voor veel Amerikanen telt het niet wat je huidskleur is of wat je achtergrond is. Money talks, bullshit walks. Toen ik nog in Nederland werkte, was het heel erg belangrijk wat de titel voor je naam was. Hier kijken ze meer naar prestatie's.
Ja.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Amerikanen minder racistisch dan Nederlanders.![]()
Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.quote:Op donderdag 7 december 2006 23:42 schreef Xith het volgende:
[..]
Ja.
Zelfs als linkse knuffelaar zie ik dit in.
Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).quote:Op donderdag 7 december 2006 23:52 schreef jaoka het volgende:
[..]
Denk niet dat je gelijk hebt. Discrimineren komt zeker veel voor in Nederland, maar het lijkt er nu vooral op dat dat gebeurt op basis van wat voor geloof iemand heeft (vooral wanneer iemand moslim is). In de VS is het toch meer gebasseerd op wat voor ras iemand heeft.
Komt denk ik ook omdat in NL nog vaak duidelijk is waar een allochtoon vandaan komt. Er is dus een duidelijk benoembaar verschil met autochtonen aanwijsbaar op basis van de staat waar iemand roots heeft of welk geloof iemand aanhangt, terwijl minderheden in de VS vooral anders zijn van de meerderheid door hun huiskleur. Zo wordt hier vaak afgegeven op bv "Marokkanen" of "moslims", terwijl dit in de VS vaak is op "blacks".
Ze zitten in ieder geval niet moord en brand te schreeuwen over die 30 miljoen Mexicanen met TWEE paspoorten.... In Nederland doen ze alsof dat iets vreselijks is! En zit zitten ook niet te zeuren over de honderden islamitische scholen, en de vele duizenden Spaanstalige scholen die hier te vinden zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
Persoonlijk denk ik dat zowel Hillary als Obama niet verkozen zullen worden als President. Ik steun beiden van harte als ze het zover schoppen, daar niet van..... maar ik ben bang dat ze het niet gaan redden. Ik denk zelf dat de winnende Democraat zich nog moet aankondigen.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:24 schreef Lyrebird het volgende:
De Democraten hebben nu een oprisping, maar ik vraag me echt af of ze de stijgende lijn vol kunnen houden. Voor het presidentschap moet een partij ook kiezers van de andere partij kunnen overtuigen, en een linkse Obama zal daar moeite mee hebben. Alleen zeer, zeer gematigde Democratische kandidaten geef ik een kans.
Oh, vanwege dat zelfde feit was het land tot in de jaren '60 nog tot in de wet racistisch zeker...quote:Op vrijdag 8 december 2006 01:37 schreef Perun het volgende:
Er wordt in de VS helemaal niet vaak afgegeven op 'blacks', dat is zeer politiek incorrect. Ik denk dat de VS inderdaad minder racistisch is dan Nederland, in belangrijke mate vanwege het feit dat de VS sinds zijn ontstaan een multiraciaal land is geweest. Dat er in Nederland relatief weinig racisme zichtbaar is heeft vooral te maken met het gegeven dat er hier nog steeds erg weinig mensen van andere 'rassen' zijn (daar reken ik dus bv. Marokkanen en Turken niet toe).
En in Nederland kregen vrouwen toen pas stemrecht, je punt?quote:Op vrijdag 8 december 2006 07:05 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Oh, vanwege dat zelfde feit was het land tot in de jaren '60 nog tot in de wet racistisch zeker...
pssst:quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:58 schreef Xith het volgende:
En in Nederland kregen vrouwen toen pas stemrecht, je punt?
Oprah is ook zo ontzettend representatief voor de VS enzo....quote:
Niet zo erg als stemrecht, maar wel zeker erger dan wat de persoon die ik quotte over de US te zeggen had.quote:Tot 1956 was een vrouw in Nederland niet handelingsbekwaam. Dat betekende, dat gehuwde vrouwen niet zelfstandig een overeenkomst konden afsluiten. Alleen met medewerking van de man/echtgenoot kon een vrouw rechtshandelingen verrichten. Merkwaardigerwijs was de meerderjarige ongehuwde vrouw wel handelingsbekwaam. De regel van handelingsonbekwaamheid van de gehuwde vrouw werd bij de lex-Van Oven afgeschaft. Lex betekent wet en 'Van Oven' verwijst naar Mr. Julius Christiaan van Oven, de toenmalige Nederlandse Minister van Justitie, die de afschaffingswet heeft ingevoerd. In de ons omringende landen werd tezelfdertijd geleidelijk een soortgelijke afschaffingswet ingevoerd. In verschillende landen is de vrouw nog steeds handelingsonbekwaam.
Kom nou toch, ben jij de KKK, Rosa Parks en MLK nu al vergeten? Dat noem jij minder erg dan een vrouw die alleen op papier dingen niet kan?quote:Op vrijdag 8 december 2006 15:55 schreef Xith het volgende:
Niet zo erg als stemrecht, maar wel zeker erger dan wat de persoon die ik quotte over de US te zeggen had.
Maar zou hij beter zijn dan Hillary? Dat is iemand toch best wel van zich heeft laten horen in NY.quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:08 schreef popolon het volgende:
Barack Obama is niet 'zwart' zoals ik hier af en toe lees maar 'biracial': Obama heeft een blanke moeder en zwarte vader.
Ik mag hem. Een frisse wind door die vastgeroeste politiek zou echt geen kwaad kunnen.
't Is alleen een beetje wishful thinking denk ik. Over een jaar of acht geef ik hem veel meer kans.
Dat is haar grote probleem. Ze is een senator die mateloos populair is in de staat New York, New England en Californie. Maar dat is niet genoeg om president van de VS te worden. De mensen in fly over country hebben immers ook een stem.quote:Op vrijdag 8 december 2006 18:12 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Maar zou hij beter zijn dan Hillary? Dat is iemand toch best wel van zich heeft laten horen in NY.
Het is gewoon een black white supramacist! http://thatvideosite.com/view/1290.htmlquote:
quote:His only qualifications for the White House are his skin and the fact that he is not a rapper.
Maar Bush is ook niet op eigen kwaliteiten in 't Witte Huis terecht gekomen, dat heeft hij ook aan mensen als Rove te danken.quote:Op vrijdag 8 december 2006 19:28 schreef StefanP het volgende:
[..]
Het is gewoon een black white supramacist! http://thatvideosite.com/view/1290.html
[..]Subtiel.
Misschien over 20 jaar, maar hij is nu gewoon veel te onervaren.
Om haar te fileren?quote:Op zondag 10 december 2006 00:20 schreef SCH het volgende:
En omdat de Republikeinen niet kunnen wachten tot Hilary kandidaat wordt?
Ja, zoiets begrijp ik wel - las vandaag een citaat dat een ding de Republikeinen er weer bovenop kan helpen: Hilary.quote:
De prestaties van de huidige president zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.quote:Op zondag 10 december 2006 00:28 schreef PJORourke het volgende:
Wat heeft hij nou gepresteerd in de senaat?
Mijn vraag staat nog steeds.quote:Op zondag 10 december 2006 00:49 schreef popolon het volgende:
De prestaties van de huidige president zijn nou ook niet echt om over naar huis te schrijven.
Is dat een vereiste dan?quote:
Daar ben ik ook bang voor. Maar 't blijft in interessant persoon om te volgen.quote:Op zondag 10 december 2006 00:20 schreef SCH het volgende:
Obama lijkt me een verfrissende persoon, maar is het dit keer niet nog wat te vroeg?
quote:Op donderdag 9 november 2006 20:41 schreef Arcee het volgende:
Interessante man om te volgen.
Juist.quote:Op zondag 10 december 2006 00:51 schreef popolon het volgende:
Maar 't blijft in interessant persoon om te volgen.
Eens kijken of dat nog terug te zien is.quote:Gisteren bij Jay Leno echt van 'm genoten, zo anders, gewoon lekker open. Eindelijk.
Niet meer nee, maar het zou een teken zijn dat hij op meer drijft dan hete lucht.quote:
Als dat zo is kan hij er weinig aan doen, Obama is 'big' op dit moment en ik ben bang dat het overhyped wordt zoals ik al eerder zei.quote:Op zondag 10 december 2006 00:57 schreef PJORourke het volgende:
[..]
Niet meer nee, maar het zou een teken zijn dat hij op meer drijft dan hete lucht.
Beetje snelle conclusie vind ik.quote:Op zondag 10 december 2006 00:55 schreef golfer het volgende:
Bio van hem net even gelezen.
Denk niet dat hij echt een kans maakt.
X-factor type.
Brrr. Iemand die niks doet dus.quote:Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef SCH het volgende:
iemand die bruggen bouwt.
Van een presidentskandidaat mag je toch meer verwachten.quote:Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef SCH het volgende:
Hij brengt wel degelijk iets nieuws in, een stijl.
Je hebt vast geen torrent klaarstaan...quote:Op zondag 10 december 2006 05:04 schreef PLAE@ het volgende:
Niemand hem bij Oprah gezien?
Het was zoooooooo gelikt
Het leek wel of ze alles 3x geoefend hadden.
Dat moet wel pré-2004 geweest zijn!quote:Op zondag 10 december 2006 05:21 schreef PLAE@ het volgende:
ach dat werd ook zo overdreven toen. Meteen vond iedereen hem idioot.
no wayquote:Op zondag 10 december 2006 05:35 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dat moet wel pré-2004 geweest zijn!
Als überdemocraat Jon Stewart zich ermee gaat bemoeien is het einde zoek,quote:Op zondag 10 december 2006 05:35 schreef popolon het volgende:
En hij heeft nog humor ook.
Barack Obama on The Daily Show
The only person more overhyped than me is you.
Ik moet zeggen dat ik de titel "First man" wel passend vind voor William Jefferson,quote:Op zondag 10 december 2006 05:35 schreef PLAE@ het volgende:
no way
Komop popo. Als je moet kiezen Hillary of deze knakker. Dan wordt het toch Hillary
Ik hoorde dat Hillary ontzettend conservatief is, ook over bijv. homorechten.quote:Op zondag 10 december 2006 00:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, zoiets begrijp ik wel - las vandaag een citaat dat een ding de Republikeinen er weer bovenop kan helpen: Hilary.
niet nog een bushquote:Op zondag 10 december 2006 09:30 schreef Thelonious het volgende:
Wat is er eigenlijk gebeurt met dat neefje van Bush? Ook zo'n biraciale pretty boy, waar een paar jaar geleden nog op gerekend werd.
[afbeelding]
Hier is ie, George P. Bush. :p
Ik hoop dat ie het nog een keer wil proberen.quote:Al Gore, former U.S. Vice President from Tennessee, and the 2000 Democratic nominee. In early 2005, reports, including that from Chris Matthews[25] and CBS News,[26] said that Gore was considering a run in 2008. Gore has said several times that he has "no plans" to be a candidate again.[27] In the summer of 2006, he became the subject of a documentary entitled An Inconvenient Truth which followed his post-Vice Presidential activities as an environmental activist. As of mid-2006, Gore has seen a dramatic increase of support amongst the grassroot Democratic constituency, who have stated a high level of support for a possible Gore candidacy in recent polls taken by Daily Kos, with Gore leading all other possible 2008 Democratic nominees with 35% of respondents supporting him, and a surprisingly high number of respondents (68%), preferred Gore as the 2008 Democratic nominee in an AlterNet poll.
Hoop ik ook.quote:Op zondag 10 december 2006 09:58 schreef Genverbrander het volgende:
Kijk dit staat op wikipedia:
[..]
Ik hoop dat ie het nog een keer wil proberen.![]()
dat zou het kunnen zijn jaquote:Op donderdag 9 november 2006 21:20 schreef Sack_Blabbath het volgende:
[..]
De meerderheid van de Amerikanen die dat niet zien zitten zal sowieso al nooit op een Democraat stemmen. En misschien is dit juist een motivatie voor de zwarte bevolking om eindelijk eens te gaan stemmen (de opkomst onder de zwarte bevolking is altijd enorm laag).
Het zou dus best kunnen volgens mij.
Ik hoop het ook. De beste garantie voor een Republikein in het Witte Huis.quote:Op zondag 10 december 2006 09:58 schreef Genverbrander het volgende:
Kijk dit staat op wikipedia:
[..]
Ik hoop dat ie het nog een keer wil proberen.![]()
quote:CNN heeft excuses aangeboden voor een
blunder in een programma over de meest
gezochte terroristen ter wereld.Daarin
verscheen de titel 'Where is Obama?' in
beeld.Bedoeld was Osama bin Laden.De
zwarte Barack Obama is een rijzende
ster bij de Democraten en wordt genoemd
als Amerikaans presidentskandidaat.
Ja, want jij weet het. Je bent zo dom om enkel om de (s)linkse media in dit land af te gaan en daarop je mening te vormen. Als je wat zelfstandigheid en intelligentie had gehad, was je zelf op zoek gegaan naar info over dit onderwerp, om dan een fatsoenlijke mening te kunnen vormen, maar van mensen met jouw IQ valt dat natuurlijk niet te verwachten. Komt nog bij dat VS-bashen onder de paupers helemaal in is tegenwoordig.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Ze moeten wel, omdat de Republikeinen meer vrouwen en zwarte Amerikanen op hoge posten hebben in de huidige administration dan Clinton had.quote:Op donderdag 9 november 2006 21:06 schreef Pendri het volgende:
Zo te horen gaan de Democraten dus een vrouw of een zwarte man brengen. Beide zouden een unicum zijn. Ik blijf voorlopig maar even opletten.
Je bent er zeker nog niet zo vaak geweest, anders zou je weten dat ze inderdaad veel minder racistisch zijn.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
ligt eraan in welke streek je bent.quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:34 schreef more het volgende:
[..]
Je bent er zeker nog niet zo vaak geweest, anders zou je weten dat ze inderdaad veel minder racistisch zijn.
Er is ook racisme in Amerika, maar in NL is dat erger. Ik ben vaak op reis in de VS en heb daar zelf een tijd gewoond. Als allochtoon wonend in NL, ervaar ik hier een stuk meer discriminatie/racisme.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:11 schreef Zzyzx het volgende:
[..]
Je bedoelt neem ik aan zelfbeschikkingsrecht? Bijna raak.quote:Op vrijdag 8 december 2006 12:58 schreef Xith het volgende:
[..]
En in Nederland kregen vrouwen toen pas stemrecht, je punt?
Nou, ik vind het een heel relevante discussie. De VS zijn gigantisch politiek correct, door alle bevolkingslagen zo'n beetje heen. Nadeel: sommige discussies worden daar niet gevoerd omdat het automatisch 'racisme' is. Voordeel: buitenstaanders en marginalen integreren daar een stuk beter in de samenleving dan hier.quote:Op donderdag 4 januari 2007 15:37 schreef popolon het volgende:
Lijkt me een nutteloze discussie voor dit topic. Racisme is overal, op sommige plekken wat meer, op sommige plekken wat minder.
PJO merkte terecht al op dat we nog weinig van hem hebben gezien. Dat weet je dan toch nog niet?quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:26 schreef Lemmeb het volgende:
Die gaat gigantisch op z'n muil als hij het wordt. Kruising tussen Wouter Bos en een chocoladereep.
Ach, ik denk weleens iets te kunnen voorspellen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij het sowieso toch niet wordt, dus dan zullen we het nooit weten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:27 schreef Floripas het volgende:
[..]
PJO merkte terecht al op dat we nog weinig van hem hebben gezien. Dat weet je dan toch nog niet?
Dat lijkt me wel cool!quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ach, ik denk weleens iets te kunnen voorspellen. Maar eerlijk gezegd denk ik dat hij het sowieso toch niet wordt, dus dan zullen we het nooit weten.
Maar lijkt me op zich wel wat Barack Obama vs. Condoleezza Rice.
Ik denk dat het op zich wel kan, bij de 2de kamerverkizeingen. Griffith vs. Aboutaleb. Of zoiets. Het ontbreekt hier vooral aan echt geschikte topkandidaten.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:33 schreef Floripas het volgende:
[..]
Dat lijkt me wel cool!
Zoiets kan jammer genoeg in Nederland toch nog niet.
Tegen moslims wordt in de VS heel anders aangekeken dan tegen negers. 9/11 enzo.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:36 schreef HeyFreak het volgende:
In de VS is er al ophef over een moslim (de eerste) die gekozen is voor het Congres die dus zijn eed wil afleggen met zijn hand op de koran i.p.v. de bijbel, dus een zwarte president lijkt me ook niet echt haalbaar op de korte termijn.
Obama, hands down.quote:Op donderdag 4 januari 2007 18:32 schreef Lemmeb het volgende:
Maar lijkt me op zich wel wat: Barack Obama vs. Condoleezza Rice.
Hirsi Ali vs Aboutalebquote:Op donderdag 4 januari 2007 18:38 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik denk dat het op zich wel kan, bij de 2de kamerverkizeingen. Griffith vs. Aboutaleb. Of zoiets. Het ontbreekt hier vooral aan echt geschikte topkandidaten.
Wat betekent dat?quote:
Rice lijkt me anders een hele geschikte kandidaat. Zwart, vrouw, intelligent, charmant, bikkelhard. Wat wil je nog meer.quote:Maar zo dom zullen de reps niet zijn.
Ohjajoh, want jij weet het beter? Nou, vertel...quote:En Obama vergelijken met Bos getuigt niet van al teveel kennis.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |