Als gouverneur schijnt hij het niet slecht te hebben gedaan - als clintonista. Maar als schreeuwer loopt ie geheid vast.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:57 schreef maartena het volgende:
Eigenlijk wil ik Howard "Schreeuwer" Dean weer.... maar die zullen velen te links vinden, en ik denk ook dat hij het niet zal redden.
Dat vind ik dus ook.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 18:53 schreef PJORourke het volgende:
Ik vind Obama en Edwards van die Bos-achtige lichtgewichtjes.
Je vindt maar, ik neem je niet echt serieus met zulke kinderachtige uitspraken.quote:
Ik ook. En Amerikanen prikken daar - net als Nederlanders - doorheen.quote:
Types als McCain, ik weet het niet. Tientallen keren de dood in de ogen gezien, POW in Vietnam, langdurig kankerpatient... en uiteindelijk alles overleefd. Moet je zo'n persoon nou president van de VS maken? Misschien juist wel, then again, misschien ook juist niet.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:00 schreef Monidique het volgende:
Nou ja, McCain is creationist-ish. Die moet je ook maar net in het Witte Huis willen.
Ze hebben zich al jaren voor laten liegen door een falend en rampzalig beleid, de gemiddelde redneck is nog te dom om z'n koe te melken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik ook. En Amerikanen prikken daar - net als Nederlanders - doorheen.
http://www.abc.net.au/worldtoday/content/2004/s1062080.htmquote:[Minister van Buitenlandse Zaken] ALEXANDER DOWNER: Look, in the end this isn't a matter for Australia. We don't have a vote in the American presidential election, we just have to deal with whoever wins the election. And whatever John Howard or I, or anybody else may think privately, we'd never say anything publicly about the elections of a foreign country.
Daarom was het ook een respectabele man, schijnt. Maartena zegt het hier ook in dit topic. Maar de afgelopen paar jaren is het een beetje een pro-Bush, pro-oorlog, pro-fundamentalistische flip-flopper geworden, als ik het allemaal een beetje goed heb bijgehouden, en voor velen is hij een beetje door de mand gevallen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef Lemmeb het volgende:
Tientallen keren de dood in de ogen gezien, POW in Vietnam, langdurig kankerpatient... en uiteindelijk alles overleefd.
Waarom? Ambitie, gladde praatjes, gelijk hoog inzetten, maar verder niet veel om het lijf. Dat hebben ze gemeen met Bos.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef popolon het volgende:
Maar die Bos vergelijkingen zijn wel typerend voor mensen die maar weinig van de Amerikaanse politiek af weten.![]()
Jajaja daar hebben we het toen ook al over gehad als je even terugkijkt. Feit blijft gewoon dat Obama zo'n typisch zondagskindje is bij wie alles tot nu toe alleen maar voor de wind is gegaan. Net als Bos (die deze verkiezingen voor het eerst van z'n leven op z'n bek is gegaan), en daar komt die vergelijking dus vandaan.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef popolon het volgende:
[..]
Ze hebben zich al jaren voor laten liegen door een falend en rampzalig beleid, de gemiddelde redneck is nog te dom om z'n koe te melken.
Maar die Bos vergelijkingen zijn wel typerend voor mensen die maar weinig van de Amerikaanse politiek af weten.![]()
Ik moet zeggen dat ik hem ook niet zo gevolgd heb. Als je z'n verhaal leest kun je niet anders dan onder de indruk zijn. Een beetje net zo'n verhaal als het boek 'Montijn', maar dan nog erger.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:12 schreef Monidique het volgende:
[..]
Daarom was het ook een respectabele man, schijnt. Maartena zegt het hier ook in dit topic. Maar de afgelopen paar jaren is het een beetje een pro-Bush, pro-oorlog, pro-fundamentalistische flip-flopper geworden, als ik het allemaal een beetje goed heb bijgehouden, en voor velen is hij een beetje door de mand gevallen.
OB-AMA-ZING!quote:
Een Amerikaans presidentskandidaat moet in de Verenigde Staten zijn geboren, minimaal 37 zijn, en minstens 14 jaren vanaf zijn volwassenheid (18+ dus) in de VS hebben gewoond.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:04 schreef SCH het volgende:
Wanneer ga jij je kandidatuur bekend maken popolon?
"The Dutch Demon"
Die definitie geldt trouwens ook voor Wilders.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:12 schreef PJORourke het volgende:
Waarom? Ambitie, gladde praatjes, gelijk hoog inzetten, maar verder niet veel om het lijf. Dat hebben ze gemeen met Bos.
Je weet wel héél erg weinig van zijn geschiedenis zeg. Tjongejonge.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:15 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jajaja daar hebben we het toen ook al over gehad als je even terugkijkt. Feit blijft gewoon dat Obama zo'n typisch zondagskindje is bij wie alles tot nu toe alleen maar voor de wind is gegaan. Net als Bos (die deze verkiezingen voor het eerst van z'n leven op z'n bek is gegaan), en daar komt die vergelijking dus vandaan.
Oh ja? Heeft Wilders zich ooit gepresenteerd als kandidaat-premier?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:22 schreef maartena het volgende:
Die definitie geldt trouwens ook voor Wilders.
Ik heb me ingelezen. En nu?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Je weet wel héél erg weinig van zijn geschiedenis zeg. Tjongejonge.
Bij Obama is alles voor de wind gegaan.Lees je eens in voordat je met dat soort holle rethoriek komt.
Nee dat heb je niet, anders zou je niet zeggen dat het hem altijd voor de wind is gegaan. Je komt gewoon met een paar nietszeggende flauwe vergelijkingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb me ingelezen. En nu?
Vergeleken met al die andere kandidaten is Obama gewoon een kruising tussen Wouter Bos en een chocoladereep.
Nou, vertel even dan waar het hem niet voor de wind is gegaan. Heeft hij ook vijf-en-een-half jaar in Vietnam in een POW-kamp gezeten? Kanker-patient?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:34 schreef popolon het volgende:
[..]
Nee dat heb je niet, anders zou je niet zeggen dat het hem altijd voor de wind is gegaan. Je komt gewoon met een paar nietszeggende flauwe vergelijkingen.
Die laatste opmerking getuigt van een groot gevoel voor slap populisme. wat een zielige opmerking zeg.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:32 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik heb me ingelezen. En nu?
Vergeleken met al die andere kandidaten is Obama gewoon een kruising tussen Wouter Bos en een chocoladereep.
't Is zo bekrompen, ik ga er maar niet verder op in. Hij weet niet waar 'ie het over heeft maar goed, ik had ook beter moeten weten natuurlijk.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Die laatste opmerking getuigt van een groot gevoel voor slap populisme. wat een zielige opmerking zeg.
Waarom? Leg eens uit, want ik zie het niet. Probeer vooral ook zelf eens verder te kijken dan je eigen bekrompenheid, wellicht kom je dan wat verrasssends tegen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:43 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Die laatste opmerking getuigt van een groot gevoel voor slap populisme. wat een zielige opmerking zeg.
Wat is het verschil tussen Bos en Obama dan, behalve huidskleur?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef popolon het volgende:
't Is zo bekrompen, ik ga er maar niet verder op in. Hij weet niet waar 'ie het over heeft maar goed, ik had ook beter moeten weten natuurlijk.
Ik wacht nog steeds op antwoord op deze post. Nou vertel eens, wat heeft onze Barack in z'n leven allemaal voor verschrikkelijke dingen meegemaakt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:47 schreef popolon het volgende:
[..]
't Is zo bekrompen, ik ga er maar niet verder op in. Hij weet niet waar 'ie het over heeft maar goed, ik had ook beter moeten weten natuurlijk.
Dat toontje van jouw posts alleen al. En dan heb je ook nog die vazal PJO die er in de rebound nog even achteraan komt. We hebben hier dus Batman en Robin op sokken. Alleen maar lullen en vergelijken met Bos. How sad.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord op deze post. Nou vertel eens, wat heeft onze Barack in z'n leven allemaal voor verschrikkelijke dingen meegemaakt.
Om iemand een mix van oa chocola te omschrijven vind ik wel getuigen van bekrompenheid. Dat soort opmerkingen worden al vanaf de jaren 50 gegeven en getuigt niet echt van openheid en ruimdenken. Ik vind alles best, een lesbische negerin als president. dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom? Leg eens uit, want ik zie het niet. Probeer vooral ook zelf eens verder te kijken dan je eigen bekrompenheid, wellicht kom je dan wat verrasssends tegen.
Om iemand een mix van oa chocola te omschrijven vind ik wel getuigen van bekrompenheid. Dat soort opmerkingen worden al vanaf de jaren 50 gegeven en getuigt niet echt van openheid en ruimdenken. Ik vind alles best, een lesbische negerin als president. dat zou wat zijn.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:48 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Waarom? Leg eens uit, want ik zie het niet. Probeer vooral ook zelf eens verder te kijken dan je eigen bekrompenheid, wellicht kom je dan wat verrasssends tegen.
Ik wacht nog steeds.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Ik wacht nog steeds op antwoord op deze post. Nou vertel eens, wat heeft onze Barack in z'n leven allemaal voor verschrikkelijke dingen meegemaakt.
Oh ik snap hem geloof ik al. Jij ziet een soort van racistisch statement in die reep chocola.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Om iemand een mix van oa chocola te omschrijven vind ik wel getuigen van bekrompenheid. Dat soort opmerkingen worden al vanaf de jaren 50 gegeven en getuigt niet echt van openheid en ruimdenken. Ik vind alles best, een lesbische negerin als president. dat zou wat zijn.
Je hebt nog geen moment kunnen uitleggen wat er zo bijzondre is aan die Obama, dan de zoveelste gladde, ambitieuze, relatief jonge politicus die hoog van de toren blaast.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:54 schreef popolon het volgende:
Dat toontje van jouw posts alleen al. En dan heb je ook nog die vazal PJO die er in de rebound nog even achteraan komt. We hebben hier dus Batman en Robin op sokken. Alleen maar lullen en vergelijken met Bos. How sad.
't Is zeker niet druk op je eigen forum of wel?
Tja, op dat outcast forum van jullie is iederen het met elkaar eens.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh ik snap hem geloof ik al. Jij ziet een soort van racistisch statement in die reep chocola.
Mijn god, natuurlijk, dit soort mensen heb je ook nog op dit forum. Ik was het bijna vergeten.
ik wist precies dat dit het antwoord zou zijn. Niet inhoudelijk reageren. 1 element eruit pakken, en dat dan belachelijklo maken. De tactiek als er inhoudelijke onderbowuing wordt gevraagd over kansoloze stellingen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:58 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Oh ik snap hem geloof ik al. Jij ziet een soort van racistisch statement in die reep chocola.
Mijn god, natuurlijk, dit soort mensen heb je ook nog op dit forum. Ik was het bijna vergeten.
joh, het klonk toch lekker. Ligt lekker in de mond. Beetje borrelpraat, maar goed. die mensen heb je hier ook..... Ik reageerde er op, maar niet uit racistisch oogpunt. Veel mensen dachten vroeger zo, ook in Nl, en die gedachtes kwamen niet uit racischte achtergronden, maar goed. Dat weet hij toch niet. Hij heeft weer kunnen scoren.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef Monidique het volgende:
Waar slaat die chocoladereep eigenlijk op dan? Kijk, ik weet ook wel, jij ook, de rest neem ik aan vast ook wel, dat je het er gewoon bij hebt gezet om mensen uit te kunnen lokken, zodat ze racisme beginnen te roepen. Zwart, "chocoladereep", 1 + 1. Het effect kun je raden. Maar goed, heeft niets te maken met zijn kleur, waarmee dan?
Het gaat om het hele plaatje. Heb je zelf weleens een chocoladereep gegeten? Weet je hoe lekker, hoe verleidelijk dat is voor heel veel mensen? Weet je wat voor een aantrekkingskracht chocola heeft op vrouwen? Die Obama is ook net een chocoladereep. Gewoon een ongelofelijke charmeur, maar verder heeft 'ie relatief weinig om het lijf. Smelt op de tong enzo. Lekker bekkie met mooie praatjes, maar je wordt er uiteindelijk alleen maar dikker van.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef Monidique het volgende:
Waar slaat die chocoladereep eigenlijk op dan? Kijk, ik weet ook wel, jij ook, de rest neem ik aan vast ook wel, dat je het er gewoon bij hebt gezet om mensen uit te kunnen lokken, zodat ze racisme beginnen te roepen. Zwart, "chocoladereep", 1 + 1. Het effect kun je raden. Maar goed, heeft niets te maken met zijn kleur, waarmee dan?
Puhlease... Ik dacht dat ik misschien een of andere reclame had gemist, of dat het misschien iets 'van voor mijn tijd' zou zijn, maar je vergelijkt Obama met een chocoladereep, die toevallig vaak zwart zijn, omdat een chocoladereep ook zo lekker is, maar weinig om het lijf. Je had 'm eigenlijk net zo goed kunnen vergelijken met tijgernootjes dus, maar op dat moment dacht je net even aan chocolade. Nice try, maar zoals ik zei: kennelijk gewoon om mensen uit te lokken.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:07 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Het gaat om het hele plaatje. Heb je zelf weleens een chocoladereep gegeten? Weet je hoe lekker, hoe verleidelijk dat is voor heel veel mensen? Weet je wat voor een aantrekkingskracht chocola heeft op vrouwen? Die Obama is ook net een chocoladereep. Gewoon een ongelofelijke charmeur, maar verder heeft 'ie relatief weinig om het lijf. Lekker bekkie met mooie praatjes, maar je wordt er uiteindelijk alleen maar dikker van.
Dat van die bruine kleur komt natuurlijk mooi uit, maar slaat in feite nergens op aangezien je ook witte chocola hebt.
Allemaal heel erg leuk die sneue uithalen, maar je hebt je punt nog niet duidelijk gemaakt.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:00 schreef popolon het volgende:
Tja, op dat outcast forum van jullie is iederen het met elkaar eens.
Maar goed, je kunt wachten tot je een ons weegt. Lees je eerst maar eens in ipv te ridiculiseren. Je toon nodigt niet echt uit om er een beetje leuk over te discussieren.
We wachten nog steeds op antwoord.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:42 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nou, vertel even dan waar het hem niet voor de wind is gegaan. Heeft hij ook vijf-en-een-half jaar in Vietnam in een POW-kamp gezeten? Kanker-patient?
Nee dit is gewoon een van nature al charmant jongetje dat braaf met z'n mammie de halve wereld over is gereisd. En dat daarna braaf een paar studies met veel succes heeft afgerond, net als Woutertje Bos. Ohja, hij heeft ook nog braaf wat vrijwilligerswerk gedaan met arme mensen, want dat stond ook zo goed op z'n CV. En z'n pappie is overleden, da's wel heel erg.
Ik had beter van jou verwacht, Popolon. Maar je drukt hier precies uit hoe de Oost- en Westkust van de VS over the Heartland denken. Ik moet de eerste Democraat nog tegen komen die daar anders over denkt. En alleen zo'n Democraat kan de verkiezingen winnen.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 19:09 schreef popolon het volgende:
Ze hebben zich al jaren voor laten liegen door een falend en rampzalig beleid, de gemiddelde redneck is nog te dom om z'n koe te melken.
quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:13 schreef Monidique het volgende:
Hij is meer Duo Penotti.
je probeert spastisch je chocolade uitleg instand te houden?quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]ja dat kan ook. Maar dat spreekt wat minder tot de verbeelding denk ik. Bovendien krijg je al Duo-Penotti als je Wouter Bos met een chocoladereep kruist.
Al met al een prima vergelijking dus, niets racistisch aan. Tenzij je het simpele constateren van iemands huidskleur al als racistisch wilt benoemen, in welk geval je natuurlijk eigenlijk maar een zielig figuur bent. (nee, dat laatste is niet aan jou gericht, Monidique)quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
Puhlease... Ik dacht dat ik misschien een of andere reclame had gemist, of dat het misschien iets 'van voor mijn tijd' zou zijn, maar je vergelijkt Obama met een chocoladereep, die toevallig vaak zwart zijn, omdat een chocoladereep ook zo lekker is, maar weinig om het lijf. Je had 'm eigenlijk net zo goed kunnen vergelijken met tijgernootjes dus, maar op dat moment dacht je net even aan chocolade. Nice try, maar zoals ik zei: kennelijk gewoon om mensen uit te lokken.
Wat gelukt is,.
Ik verwacht van jou al maanden beter.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik had beter van jou verwacht, Popolon. Maar je drukt hier precies uit hoe de Oost- en Westkust van de VS over the Heartland denken. Ik moet de eerste Democraat nog tegen komen die daar anders over denkt. En alleen zo'n Democraat kan de verkiezingen winnen.
Jij probeert spastisch je racisme-uitleg in stand te houden.quote:Op dinsdag 13 februari 2007 20:17 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
je probeert spastisch je chocolade uitleg instand te houden?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |