abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45434147
quote:
Op zondag 10 december 2006 05:03 schreef bolivian het volgende:
Sympathieke vent, al ben ik niet geheel overtuigd van zijn spreekvaardigheid.
De uhm's en err's waren niet van de lucht. Werkt dat ook tijdens een partijbijeenkomst?
Een van de beste toespraken allertijden
  woensdag 17 januari 2007 @ 13:08:55 #152
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_45434804
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 12:42 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

New England is geen staat, maar een regio
Dat staat er toch ook niet? "Staat" slaat hier alleen op New York volgens mij, om aan te geven dat het hier niet alleen om de stad New York gaat.
pi_45436488
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 13:08 schreef freako het volgende:

[..]

Dat staat er toch ook niet? "Staat" slaat hier alleen op New York volgens mij, om aan te geven dat het hier niet alleen om de stad New York gaat.
ah ja, idd
pi_45436523
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 14:00 schreef buachaille het volgende:

[..]

En hier de beste http://www.heritage.org/Research/Europe/WM106.cfm
Dit is de beste
pi_45440304
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_45440375
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:51 schreef Lyrebird het volgende:
?
pi_45441255
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 15:53 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

?
Ik zag dat iemand mij voor was geweest en heb toen mijn commentaar verwijderd.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_45441302
quote:
Op woensdag 17 januari 2007 16:18 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zag dat iemand mij voor was geweest en heb toen mijn commentaar verwijderd.
Ook van JFK dus?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 januari 2007 @ 15:40:50 #161
862 Arcee
Look closer
pi_45534188
quote:
Clinton kondigt kandidatuur aan

` Hillary Clinton heeft op haar website
aangekondigd dat ze mee gaat dingen
naar het presidentschap van de VS.Ze
schrijft dat ze van plan is de race om
het Witte Huis te winnen.

Hillary Clinton staat te boek als de
kansrijkste kandidaat bij de Democraten
met de senatoren Obama en Edwards als
outsiders.Niet eerder gooide een vrouw
zulke hoge ogen bij de strijd om het
presidentschap.Ook kwam het niet eerder
voor dat een oud-first lady het hoogste
ambt van het land nastreeft.

Clinton schrijft dat ze als senator de
komende jaren de schade wil beperken
die George Bush nog kan aanrichten.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_45537845
Obama schijnt 4 jaar in een Madrassa te hebben gezeten, heeft een naam die ook niet echt gelukkig is atm (Hussein) en dan is er nog wat gezeik met coke. Hillary schijnt trouwens wat leuke detectives te hebben om dingen op te sporen.

Iig, er kan nog aardig in die primaries met modder worden gaan gesmeten. Hillary is ook niet helemaal clean.
pi_45537882
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef pingu_ het volgende:
Obama schijnt 4 jaar in een Madrassa te hebben gezeten, heeft een naam die ook niet echt gelukkig is atm (Hussein) en dan is er nog wat gezeik met coke. Hillary schijnt trouwens wat leuke detectives te hebben om dingen op te sporen.

Iig, er kan nog aardig in die primaries met modder worden gaan gesmeten. Hillary is ook niet helemaal clean.
Ja, Pravda doet z'n werk goed, .
pi_45538099
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:54 schreef pingu_ het volgende:

Bush heeft ook coke gebruikt dus dat maakt niks uit.
lollig
pi_45552335
quote:
Op zaterdag 20 januari 2007 17:56 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ja, Pravda doet z'n werk goed, .
Nah, zelfs je mede conspiracy genoot was vandaag al met een link gekomen:
quote:
Op zondag 21 januari 2007 03:45 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Dat is al begonnen

Hillary's team has questions about Obama's Muslim background

...
pi_45557720
Dat is toch dom je moet de pre dingen zo clean mogelijk houden anders wordt het tegen je gebruikt in de echte verkiezingen of ben ik nu gek
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45557866
quote:
Op zondag 21 januari 2007 13:50 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Dat is toch dom je moet de pre dingen zo clean mogelijk houden anders wordt het tegen je gebruikt in de echte verkiezingen of ben ik nu gek
Gelukkig zal het voor een groot deel wel inhoudelijk gaan, maar het is idd wel handig om mensen weinig kans te geven om anders aan te vallen.
pi_45560404
quote:
Op zondag 21 januari 2007 09:02 schreef pingu_ het volgende:

[..]

Nah, zelfs je mede conspiracy genoot was vandaag al met een link gekomen:
[..]
Mede conspiracy genoot? Ga toch weg, man! Extreem-rechts in Amerika, en met name de staatszender Fox, is gewoon bezig met een campagne van demonisering tegen met name deze Obama. Hm, hij schijnt op een madrassa te hebben gezeten, zeggen ze op Fox, terwijl hij eigenlijk van zijn vierde tot z'n zesde of iets dergelijks op een islamitische school heeft gezeten. Hij heet Hoessein! Ja, tsja, zo is het, maar de Pravda blijft het herhalen. Men benadrukt niet dat hij een christen is, op een christelijke school heeft gezeten en al twintig jaar aangesloten zit bij een kerk. Mede conspiracy genoot, wat een lacher.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:12:43 #169
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_45560487
Obama is een gevaar voor de VS. Net zoals iedereen die op mandrassa heeft gezeten dat is.
  zondag 21 januari 2007 @ 15:24:07 #170
130955 Floripas
Blast from the past
pi_45560903
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:12 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Obama is een gevaar voor de VS. Net zoals iedereen die op mandrassa heeft gezeten dat is.
Iedereen die naar school is geweest en zich heeft verdiept? Wat een negatief beeld moet jij hebben van de VS, zeg.
pi_45561907
quote:
Op zondag 21 januari 2007 15:10 schreef Monidique het volgende:

[..]

Mede conspiracy genoot? Ga toch weg, man! Extreem-rechts in Amerika, en met name de staatszender Fox, is gewoon bezig met een campagne van demonisering tegen met name deze Obama. Hm, hij schijnt op een madrassa te hebben gezeten, zeggen ze op Fox, terwijl hij eigenlijk van zijn vierde tot z'n zesde of iets dergelijks op een islamitische school heeft gezeten. Hij heet Hoessein! Ja, tsja, zo is het, maar de Pravda blijft het herhalen. Men benadrukt niet dat hij een christen is, op een christelijke school heeft gezeten en al twintig jaar aangesloten zit bij een kerk. Mede conspiracy genoot, wat een lacher.
en niet te vergeten het osame obama grapje van cnn
Daar heeft john stewart nog wat leuks over verteld
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_45566560
quote:

[..]

Jij komt hier zelf met Fox en Pravda aanzetten, dus ga niet tegen mij zeiken over die lui want ik heb hier niets mee te maken en FYI, ik zit nooit op die sites. De zaken die ik noemde in m'n post waren nog niet gepost hier en ik ben niet van plan om ze constant te herhalen.
pi_45594344
Interessant figuur, maar ik zie hem niet winnen van Hillary Clinton.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:31:45 #175
154880 Bolter
Awesomeness
pi_45596082
Ontzettend charismatische man. Kan nog ver komen, maar dit is idd te vroeg. Ook inderdaad nog een beetje werken aan z'n verbale kwaliteiten bij interviews. Toch denk ik dat de stap naar een ervaren vrouw kleiner en dus makkelijker gemaakt gaat worden dan die naar een donkere "jongeman", want het is nog steeds een politiek lichtgewicht in vergelijking met een hoop voorgangers. Ben ook wel benieuwd wie de Republikeinen gaan brengen.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_45596436
De Republikeinen hebben die oud-burgermeester van New York nog achter de hand, ook een zwaargewicht.
  dinsdag 23 januari 2007 @ 14:47:20 #177
154880 Bolter
Awesomeness
pi_45596623
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef Urquhart het volgende:
De Republikeinen hebben die oud-burgermeester van New York nog achter de hand, ook een zwaargewicht.
Giuliani? Ook wel een sympathieke man. Wordt dan nog wel een interessante strijd tussen van die "echte" stadsfiguren.
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:05:47 #178
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_45633173
the black JFK. geweldige kerel
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:08:41 #179
125291 1603
Op z'n Wiegels
pi_45633285
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 14:42 schreef Urquhart het volgende:
las gisteren een stukje in NRCnext dat hij niet helemaal goed ligt bij de traditionele christelijke achterban van de republikeinen. Als je niet beter zou weten zou je bijna zeggen dat hij een democraat is. (maar ja, what's the difference, soms veel, maar veel vaker niks) dus zal niet de nr1 favoriet zijn denk ik
pi_45634304
Ik denk dat John Mccain nummer 1 bij de republikeinen word.
lollig
  woensdag 24 januari 2007 @ 16:49:42 #181
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_45634769
Republikeinen zullen wel voor een Mccain/Giuliani ticket gaan. (of vice versa). Denk dat dat een dodelijke combo wordt voor de Democraten.
pi_45636320
quote:
"Demoniseren" wordt door beide kampen gedaan. Dat is gewoon onderdeel van het politieke spel in de VS.

Het verleden en de daden van een kandidaat tellen zwaar in de VS. Ik ken die hele Obama niet maar het lijkt me nu nog wat te vroeg als hij zich kandidaat stelt. Eerst maar eens running mate zijn.
Zeker met een gekwiekste tante als Hillary Clinton en een altijd strijdlustig republikeins kamp kan het een interessante strijd worden.
pi_45636455
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:49 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Republikeinen zullen wel voor een Mccain/Giuliani ticket gaan. (of vice versa). Denk dat dat een dodelijke combo wordt voor de Democraten.
zeker! ik ken een Amerikaanse studente, en die denkt ook dat dit het Republikeinse ticket word.

de democraten zijn volgens mij nu hun eigen graf aan het graven. alle ontwikkelingen van de laatste 100 jaar ten spijt, denk ik niet dat de Amerikanen een vrouwelijke of zwarte president kiezen.

daarbij komt dat McCain niet ultra-rechts is, waardoor hij waarschijnlijk ook veel democraten over de streep kan trekken. McCain is een oorlogsheld. daarbij is giuliani een zeer sterke VP, hij heeft sterk leiderschap getoond in NYC, en daarvoor al als jurist.

kortom: ik denk dat een McCain/Giuliani ticket het beste is voor de VS
  woensdag 24 januari 2007 @ 17:45:19 #184
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_45636477
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 16:36 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik denk dat John Mccain nummer 1 bij de republikeinen word.
Op zich een kansrijke maar al wel behoorlijk oud. Hij zou al 72 als ie nog moet beginnen.
pi_45636681
De democraten kunnen zich volgens mij ook niet echt onderscheiden van de Republikeinen. Ja ze willen het anders doen maar dat is niet bepaald een eigen programma maar gewoon gebruik maken van de fouten van de Republikeinen en dan voorstellen iets anders te doen.

De democraten hebben immers ook voor de oorlog in Irak gestemd. Dus in hoeverre ze daadwerkelijk anders zijn dan de Republikeinen is maar de vraag.
pi_45638377
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Op zich een kansrijke maar al wel behoorlijk oud. Hij zou al 72 als ie nog moet beginnen.
Het gaat bij de republikeinen tussen Gulliani en Mccain. En Gulliani denkt wat vooruitstrevender over etische zaken. Wat de niet zo goed scoort bij de republikeinen.
lollig
pi_45638754
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

dat is wel zo, maar hoe oud was Reagan? 68 ofzo?
pi_45639780
McCain is Irak op het moment. Als dat in 2008 nog zo is, dan gaat hij niet winnen. Guiliani wordt het volgens mij ook niet. Zoals gezegd: niet Republikeins genoeg en nogal, sja, slechts New York en 9/11: hij is niet echt iemand. Maar iemand uit Amerika kan dat waarschijnlijk wel verbeteren. De Democraten hebben redelijk wat ideeën, wat uit het 100-urenplan blijkt, maar zelfs dan nog is het zowat slechts nodig duidelijk te maken gewoon geen Republikein te zijn. Als de Democraten in 2009 geen president hebben geleverd, dan hebben ze iets verkeerd gedaan.

Mijn mening... .
pi_45639941
Zou wel erg leuk zijn, Clinton/Obama ticket. Denk dat dat ook wel is waar Obama stiekem op mikt, dat Vice-presidentschap, zou namelijk wel erg vroeg zijn om al voor presidentschap te gaan.

En Amerikanen zouden niet op een vrouw of zwarte man stemmen? ... tja. Op dit moment is een nog steeds groeiende meerderheid anders weinig blij met de blanke man/blanke man combi van Bush en Cheney. Zou wel het ideale moment zijn om dit te proberen daarom.
pi_45643437
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:34 schreef jaoka het volgende:
Zou wel erg leuk zijn, Clinton/Obama ticket. Denk dat dat ook wel is waar Obama stiekem op mikt, dat Vice-presidentschap, zou namelijk wel erg vroeg zijn om al voor presidentschap te gaan.

En Amerikanen zouden niet op een vrouw of zwarte man stemmen? ... tja. Op dit moment is een nog steeds groeiende meerderheid anders weinig blij met de blanke man/blanke man combi van Bush en Cheney. Zou wel het ideale moment zijn om dit te proberen daarom.
Ik denk dat er wel ergens een Democraat opstaat die dat zal willen voorkomen. Want al mogen veel Amerikanen niets hebben tegen vrouwen of kleurlingen, om nu een vrouw op 1 en een halve neger op 2 te hebben staan, zal veel mensen net te ver gaan.
pi_45652570
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 21:05 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Ik denk dat er wel ergens een Democraat opstaat die dat zal willen voorkomen. Want al mogen veel Amerikanen niets hebben tegen vrouwen of kleurlingen, om nu een vrouw op 1 en een halve neger op 2 te hebben staan, zal veel mensen net te ver gaan.
Bedoel je dat het voor veel blanke mannen te ver zou gaan? Vast wel, vooral in het zuiden. Vergeet alleen niet dat de meerderheid van de Amerikanen bestaat uit vrouwen. Tel daar de zwarte mensen bij op, andere minderheden, de minder bevooroordeelde blanke mannen en je hebt een mooi vijvertje om in te gaan vissen. (vooral wanneer Bush tegen die tijd nog steeds een dergelijke populariteit heeft als nu).

Zou niet onverstandig zijn als de democraten nou ook maar eens op een ander paard wedden dan altijd hetzelfde, heeft ze de laatste twee keer weinig goed gedaan. Het steeds laten opdraven van blanke man/blanke man op het ticket van beide partijen gaf namelijk des te meer de boodschap weg (vooral in een land waar de verkiezingen zo om show en uiterlijk draaien) dat de republikeinen en democraten inwisselbaar zijn. Vooral de democraten schaadt dit, omdat het potentiele stemmers bij de stembus weghoudt: het zou immers toch allemaal maar 1 pot nat zijn.

Vond daarom ook Kerry een zwakke kandidaat. Nadat hij beschadigd was door dat met die boot-veteranen en ze hem met het imago van draaikont hadden opgezadeld, verschrompelde zijn steun door het midden. Dat kon hij niet meer compenseren met steun van de linkerkant, omdat die hem waarschijnlijk zagen als weer zo'n politicus die veel belooft, maar niet weet wat er werkelijk speelt.

Zeg overigens niet dat een blanke man de democraten niet naar de overwinning zou kunnen brengen. Kijk maar naar Bill Clinton, die heeft dat meesterlijk gedaan. Maar zorg er dan wel voor dat het iemand is die zowel het midden als de wantrouwige kiezer aan de linkerkant mee kan trekken (of in ieder geval 1 van beiden).

[ Bericht 2% gewijzigd door jaoka op 25-01-2007 02:55:33 ]
pi_45656827
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 02:49 schreef jaoka het volgende:

[..]

Bedoel je dat het voor veel blanke mannen te ver zou gaan? Vast wel, vooral in het zuiden. Vergeet alleen niet dat de meerderheid van de Amerikanen bestaat uit vrouwen.
51% is vrouw 49% is man.
lollig
pi_45663398
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 11:44 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

51% is vrouw 49% is man.
Klopt, een goede start dus om op verder te bouwen.
pi_45666388
quote:
Op dinsdag 23 januari 2007 13:27 schreef Urquhart het volgende:
Interessant figuur, maar ik zie hem niet winnen van Hillary Clinton.
Ik zie hilary ook niet winnen .
Ik ga er sterk van uit dat Edwards de kandidaat wordt.
Hillary heeft een veel te polariserend karakter. Daarnaast is er voor veel amerikanen de angst om met Hillary de hoerenloper van dienst in het witte huis te halen ( weer , maar nu zonder de publieke controlle wat van het witte huis wel eens een soort Gangbang venue kan maken)

Obama heeft gewoon te weinig ervaring . Dat gaat deze keer nog niet lukken

Edwards tegen Gulianie. De winnaar staat nu al bekend.
pi_45666518
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 17:44 schreef Billy_Mack het volgende:

[..]

zeker! ik ken een Amerikaanse studente, en die denkt ook dat dit het Republikeinse ticket word.

de democraten zijn volgens mij nu hun eigen graf aan het graven. alle ontwikkelingen van de laatste 100 jaar ten spijt, denk ik niet dat de Amerikanen een vrouwelijke of zwarte president kiezen.

daarbij komt dat McCain niet ultra-rechts is, waardoor hij waarschijnlijk ook veel democraten over de streep kan trekken. McCain is een oorlogsheld. daarbij is giuliani een zeer sterke VP, hij heeft sterk leiderschap getoond in NYC, en daarvoor al als jurist.

kortom: ik denk dat een McCain/Giuliani ticket het beste is voor de VS
I ll Second that , maar in omgedraaide vorm. Guilianie gaat nooit als Vice. McCain heeft een sterke staat van dienst maar geen besturservaring. Daarnaast kan men moeilijk naar hem luisteren ,. Zijn piepstem geeft zijn speeches altijd is caricatuurachtigs.
  Redactie Sport zaterdag 10 februari 2007 @ 18:49:12 #196
109131 crew  sportfreak
pi_46179027
quote:
Obama wil president van Amerika worden

Uitgegeven: 10 februari 2007 17:31
Laatst gewijzigd: 10 februari 2007 18:24

SPRINGFIELD - Barack Obama wil president van de Verenigde Staten worden. Dat maakte de senator zaterdag in Springfield (Illinois) bekend. Obama wordt samen met de senator van New York, Hillary Clinton, de meeste kans toegedicht om de kandidatuur van de Democratische Partij voor de presidentsverkiezingen van november volgend jaar in de wacht te slepen.

"Ik sta hier voor u vandaag om mijn kandidatuur voor het presidentschap van de Verenigde Staten in 2008 bekend te maken", zei Obama tegen een uitzinnige menigte die zijn naam scandeerde in de vrieskou.

Obama zei dat hij de VS na twee regeerperiodes van president George Bush weer op het juiste spoor wil brengen en het land weer sociaal wil maken. Ook zei hij een einde te willen maken aan het cynisme en de bittere tegenstellingen tussen Democraten en Republikeinen in de politiek.. "Laten we aan het werk gaan!", zei Obama.

Burgeroorlog

Obama zei verder dat het tijd wordt dat de Amerikaanse troepen uit Irak worden teruggetrokken in een conflict dat hij "iemand anders burgeroorlog" noemde. Hij wil dat de gevechtstroepen in maart 2008 weer thuis zijn. Irak is een topissue in de campagne.

Obama was vanaf het begin tegen de Amerikaanse militaire interventie in Irak, terwijl Hillary Clinton aanvankelijk voor was.

Lincoln

De plek voor de officiële kandidaatstelling van Obama was met zorg gekozen. Voor het oude capitool waar Abraham Lincoln, de grootste Amerikaanse president tot nog toe, zijn eerste politieke schreden zette, kondigde Obama nu aan dat hij wil meedoen aan de presidentsverkiezingen van november 2008. Het historische gebouw maakt van de gelegenheid gebruik en komt met een tentoonstelling over Lincolns campagne voor de Senaat in 1858 en die voor het presidentschap van 1866.

Barack Obama is een oude bekende van de stad. Zeven jaar lang werkte hij er als senator in het congres van Illinois alvorens in 2004 de overstap naar Washington te maken. Nog geen drie jaar later begon hij er aan de opmars die hem in het Witte Huis moet brengen.
bron

Hij gaat het dus doen. Ik denk dat het wel een goede kandidaat is.
pi_46183237
Ik zapte toevallig langs CNN, waar zijn speech te zien was. En ik moet zeggen dat hij wel een bepaald charisma over zich heeft. Het is wel een leider.
pi_46183407
Leuke man. Wat mij betreft mag hij president worden volgend jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 10 februari 2007 @ 20:55:24 #199
862 Arcee
Look closer
pi_46183598
Het achtuurjournaal begon er vanavond mee.

En ach, als-ie toch verliest van de Clintons, kan-ie 't nog vaak genoeg weer proberen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_46189403
quote:
Op zaterdag 10 februari 2007 20:45 schreef Urquhart het volgende:
Ik zapte toevallig langs CNN, waar zijn speech te zien was. En ik moet zeggen dat hij wel een bepaald charisma over zich heeft. Het is wel een leider.
Dat gevoel dah ik ook. In die paar minuten dat het er maar voor was. Hij weet het goed te brengen, op een betrouwbare manier. Hij spreekt mensen snel aan denk ik.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')