Om m'n vader dan maar te quoten: "verdomd ja"quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:54 schreef henkus_donor het volgende:
Opal Fruits!!!
Komt afentoe weer uit. Dioe blauwe pepsi was bijvoorbeeld gewoon Ice cola.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:59 schreef henkus_donor het volgende:
Ice cola!!! waar is dat in hemelsnaam gebleven ......
Champagne pils van raak wordt nog gewoon verkocht....Alleen in 75 cl flessen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:01 schreef henkus_donor het volgende:
champagne pils !! van RAAK!
smaakte eigenlijk bijna net zoals die rommel van Hubba Bubba!
Is ook gewoon nog te koop....quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:11 schreef henkus_donor het volgende:
Ketchup chips van croky!
Die zwarte zakken!
Yummy!![]()
Precies, ze hebben de zakken gewoon veranderdquote:Op dinsdag 7 november 2006 12:31 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Is ook gewoon nog te koop....
die mogen niet meer verkocht worden omdat ze vnl door 'kinderen' gekocht werden.quote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef MrSASO het volgende:
Crisis pakje Camel moet terug.
[afbeelding]
Iemand?quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:58 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Kent iemand nog die chips van Croky in een paarse zak... geen idee wat voor smaak het was, maar lekker was het wel...
Bij de jamin nog steeds te krijgen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:04 schreef Pino_666 het volgende:
Fireballs.
Volgens mij zijn ze er nog wel, maar ik koop ze niet meer![]()
[afbeelding]
Ik kocht het dus altijd als kleine snotneus in de brugklas.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:53 schreef VinoTinto het volgende:
[..]
die mogen niet meer verkocht worden omdat ze vnl door 'kinderen' gekocht werden.
splashquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:54 schreef Goover het volgende:
Je had ook ooit een milkshake uit een spuitbus, geen idee hoe dat hete. Dat was niet te zuipen, maar wel leuk
he ja!quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:37 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
Of van die chips in de vorm van dinosaurussen, té lekker. Volgens mij van de Edah
.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:41 schreef Muck het volgende:
[..]
he ja!
6 van die kleine zakjes in een zak, met vaak een cadeautje erbij.
bacon-dinosaurussen, kaas-schildpadjes, en nog iets...
die waren echt ontzettend lekker!
maar ze verkochten ze volgens mij overal hoor
Vorige topic iets te vluchtig door gelezen dus...quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:35 schreef Muck het volgende:
[..]
splash
een kleine 100 keer genoemd in het vorige deeltje
Hier gewoon in anderhalve literflessen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:05 schreef Karrel_Laaglawaai het volgende:
[..]
Champagne pils van raak wordt nog gewoon verkocht....Alleen in 75 cl flessen.
hier ook bij de c1000quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:11 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Hier gewoon in anderhalve literflessen.
ik heb hier een hele pot met dummies, mini-fruit tella en mini-mentos op tafel staan!quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:42 schreef n0a het volgende:
Oranje balisto, blijkbaar terug maar nog helemaal nergens gezien.
Dummies.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:00 schreef Kiwi_Kevin het volgende:
en weet iemand toevallig de naam van dit product: het was een slagroomspuitbus met een aarbeiensmaak aanmaakgoedje, melk erbij en je had fruitmelk aarbei/milkshake. Heel lang geleden voor mij, bestaat volgens mij niet meer.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:35 schreef Muck het volgende:
[..]
splash
een kleine 100 keer genoemd in het vorige deeltje
jaquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:13 schreef Muck het volgende:
er schiet me ineens nog wat te binnen:
tuc pops!
tuc-koekjes in de vorm van bolletjes (ter grote van een borrelnootje ongeveer) in een pyramidevormige verpakking
Waar heb je tegenwoordig de dummies? Kom eerlijk gezegd niet vaak in de snoepwinkel.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:06 schreef Muck het volgende:
[..]
ik heb hier een hele pot met dummies, mini-fruit tella en mini-mentos op tafel staan!
dummies bestaan gewoon nog
gewoon, albert heijnquote:Op dinsdag 7 november 2006 20:35 schreef n0a het volgende:
[..]
Waar heb je tegenwoordig de dummies? Kom eerlijk gezegd niet vaak in de snoepwinkel.
van t merk fruitella nu.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:35 schreef n0a het volgende:
[..]
Waar heb je tegenwoordig de dummies? Kom eerlijk gezegd niet vaak in de snoepwinkel.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:14 schreef henkus_donor het volgende:
Ik kan me de smaak nog wel vaag herinneren........de zakken nog heel goed....
Maar die smaak.......volgens mij was het bacon (die paarse croky zakken dan)
Die was lekker, jammer dat die nu niet meer bestaat...quote:
Je mist Punica? Dat wordt nog bijna overal verkocht hoor, ik drink het nog elke dagquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Welke etenswaren mis jij uit de jaren '90?
En hier verder!!![]()
Paar favo's;
SPLASH
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Punica is nooit weg geweest, alleen de meeste supermarkten verkopen het in 1,5L pakken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:44 schreef creech het volgende:
7-up is er nog en punica is weer terug !! (in duitse verpakking)
Joekels van Karvan Cevitam worden ook nog gewoon verkocht.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:00 schreef Kiwi_Kevin het volgende:
Het is dan geen zomer meer maar waar zijn de JOEKELS, wicky heeft het gekopieërd maar dan met de gore wicky smaak.. bleh
en weet iemand toevallig de naam van dit product: het was een slagroomspuitbus met een aarbeiensmaak aanmaakgoedje, melk erbij en je had fruitmelk aarbei/milkshake. Heel lang geleden voor mij, bestaat volgens mij niet meer.
Euhh, liggen toch ook nog overal in de schappen?quote:Op donderdag 9 november 2006 10:39 schreef RobinK het volgende:
Bugles naturel!!
quote:Op donderdag 9 november 2006 10:45 schreef Goover het volgende:
[..]
Euhh, liggen toch ook nog overal in de schappen?
Kennelijk had je vroeger rode dozen of zoiets, in elk geval was het anders dan de Bugles van nu.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:39 schreef RobinK het volgende:
Bugles naturel!!
quote:Op donderdag 9 november 2006 11:20 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Kennelijk had je vroeger rode dozen of zoiets, in elk geval was het anders dan de Bugles van nu.
Petitie voor de Winner Taco:quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:36 schreef Underdoggy het volgende:
De winner taco inderdaad, belachelijk dat die eruit is gegaan. Nu vinden ze de magnum stick een vervanger maar het wordt nooit zo als vroeger. Die prachrige reclames. Waarom zijn ze in GODSNAAM zo stom geweest de winner taco te vermoorden!!
net een zak gekocht bij de digros.quote:Op dinsdag 7 november 2006 20:35 schreef n0a het volgende:
[..]
Het klinkt een beetje als manna, maar dat is zoet en langwerpig.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:45 schreef Étoile het volgende:
Er was een soort 'nootje' wat ik helemaal te lekker vond, maar ik weet niet meer wat de naam is. Het waren luchtige (gepofte rijst?) bolletjes met een laagje eromheen, met heel kruidige smaak. Qua grootte ongeveer een tijgernootje, maar de korst was niet zo hard en de vulling dus geen noot. Je had ze in het oranje en groen (de zakken en volgens mij de bolletjes zelf ook). Op de verpakking stond zo'n nootje getekend als springend poppetje. Die waren echt zo ontzettend lekker, vooral om daarna die kruiden van je vingers te likken. Iemand die dit kent?
Heb hier wel de Bas, zal die t ook hebben? Heb ze vandaag iig niet bij de Plus gezien.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:08 schreef Matness het volgende:
[..]
net een zak gekocht bij de digros.
gewoon van fruitella.
ja, lijkt me wel.quote:Op vrijdag 10 november 2006 21:06 schreef n0a het volgende:
[..]
Heb hier wel de Bas, zal die t ook hebben? Heb ze vandaag iig niet bij de Plus gezien.
ja hoorquote:Op vrijdag 10 november 2006 23:42 schreef Fawn het volgende:
Bestaat er nog van die boter chocopasta (Beren goed, Choba geloof ik), die in de koeling ligt. HMM
Of bestaat dat nog gewoon??
Niet dit: smacks kellogs. Maar die zijn niet kruidig, misschien Katjang, maar daar zit nootje in maar wel erg lekker kruidig.quote:Op vrijdag 10 november 2006 17:45 schreef Étoile het volgende:
Er was een soort 'nootje' wat ik helemaal te lekker vond, maar ik weet niet meer wat de naam is. Het waren luchtige (gepofte rijst?) bolletjes met een laagje eromheen, met heel kruidige smaak. Qua grootte ongeveer een tijgernootje, maar de korst was niet zo hard en de vulling dus geen noot. Je had ze in het oranje en groen (de zakken en volgens mij de bolletjes zelf ook). Op de verpakking stond zo'n nootje getekend als springend poppetje. Die waren echt zo ontzettend lekker, vooral om daarna die kruiden van je vingers te likken. Iemand die dit kent?
Waar?!quote:Op donderdag 9 november 2006 10:03 schreef HondaScoopyRijdster21 het volgende:
Joekels van Karvan Cevitam worden ook nog gewoon verkocht.
In Wijk bij Duurstede berkopen ze dat nog bij de ijssalonquote:Op maandag 13 november 2006 14:12 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Dropijs, verkochten ze bij de Jamin. Eind jaren '80 begin jaren '90. (1 of 2 kwartjes)
quote:Op maandag 13 november 2006 14:18 schreef Muck het volgende:
In Wijk bij Duurstede berkopen ze dat nog bij de ijssalon
Te koop bij De Tuinen!quote:Op maandag 13 november 2006 19:39 schreef MaLo het volgende:
De al eerder genoemde dinosaurus / schildpadden chips. Echt lekkere smaken waren dat!
Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus vergeef me als deze ook al genoemd is: Koala beertjes.
Vroeger volop verkrijgbaar, tegenwoordig zie ik ze niet meer.
[afbeelding]
Geweldigquote:
dan ga i kdaar heel binnenkort eens naartoequote:
Jaa, die panda's! Die chocoladevariant was idd zo lekker! Ik heb al lang niks meer gezien dat erop lijkt.quote:Op maandag 13 november 2006 19:19 schreef amarena het volgende:
- die panda-cereals waren ook lekker Elvi... vooral de paarse (chocolade)
Nee! Die dingen waren zoooo lekkerquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:32 schreef Elvi het volgende:
Tjolk![]()
En ik weet niet of het jaren '80 of '90 is...
Maar er was een soort ehm... ontbijt-cereal in de vorm van Pandabeertjes. Het heette ook gewoon pandaIn de smaken chocola, honing en ehm.. vanille denk ik..
Herkent iemand dit want volgens mij ben ik nog de enige die het zich kan herrinneren![]()
Wel hoor, in alle duitse supermarkten.quote:Op maandag 13 november 2006 19:39 schreef MaLo het volgende:
De al eerder genoemde dinosaurus / schildpadden chips. Echt lekkere smaken waren dat!
Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus vergeef me als deze ook al genoemd is: Koala beertjes.
[afbeelding]
Ik weet wat je bedoelt! Maar hoe dat nou heet....quote:Op donderdag 23 november 2006 02:18 schreef Sterrre het volgende:
En een soort van cup a soup voor kinderen, met figuurvermicelli, duikbootjes als ik het me goed herinner.
die bestaan nog steedsquote:Verder van die schelpjes van plastic, met harde rode gele of groene vulling erin (h)![]()
nee toch?quote:Op donderdag 23 november 2006 16:26 schreef staticdata het volgende:
hoe staat het eigenlijk met de Rolo? is toch ook verdwenen?
ahh die pandabeertjes. Ik at ze graag met melk als ontbijt maar ik kreeg er altijd darmkrampen vanquote:Op donderdag 23 november 2006 12:35 schreef heaven7 het volgende:
[..]
Nee! Die dingen waren zoooo lekkerHeb ooit eens Lu was het? gemaild over dit product, tis nergens meer te krijgen en het komt nooit meer terug
quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:13 schreef Muck het volgende:
er schiet me ineens nog wat te binnen:
tuc pops!
tuc-koekjes in de vorm van bolletjes (ter grote van een borrelnootje ongeveer) in een pyramidevormige verpakking
Wij kregen er iedere dag een handjevol mee in een zakje voor het speelkwartier op de basisschoolquote:Op vrijdag 24 november 2006 01:25 schreef octopussy het volgende:
[..]
ahh die pandabeertjes. Ik at ze graag met melk als ontbijt maar ik kreeg er altijd darmkrampen van![]()
Maar dan toch niet lang meerquote:Op woensdag 6 december 2006 13:36 schreef heaven7 het volgende:
Ja hoor, overal nog.
Dat is geen chocolade, maar cacaofantasiequote:Op woensdag 6 december 2006 13:36 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Wat een herinneringen allemaal! Vooral tjolk!!
Heeft iemand al koetjesrepen genoemd, dat waren die dunne chocoladerepen....zijn die nog te krijgen?
Ik zag het alquote:Op woensdag 6 december 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen chocolade, maar cacaofantasie
Het koetjesboek op de site is al helemaal ondergespamed!quote:Op woensdag 6 december 2006 13:38 schreef iggy_in_the_house het volgende:
[..]
Maar dan toch niet lang meer
http://www.bean.nl/koetjesreep/
Ik heb ook maar een berichtje achter gelaten.quote:Op woensdag 6 december 2006 17:12 schreef Flurrie het volgende:
[..]
Het koetjesboek op de site is al helemaal ondergespamed!![]()
![]()
Volgens mij heb ik dat laatst in Belgie nog gedronken?quote:Op woensdag 6 december 2006 12:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Een lekker flesje Perrier, dat mis ik nog wel eens.
die reep vond ik al raar smaken..quote:Op woensdag 6 december 2006 13:39 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is geen chocolade, maar cacaofantasie
punica glazen fles is nog te koop, smaak multivitaminequote:Op woensdag 6 december 2006 18:56 schreef Lisanne18 het volgende:
Ja die panda beertjes van chocola!! lekker waren die! Altijd in een zakje mee naar school..
een pasta choca beregoed ofzoiets dat was ook heel lekker. zo'n kartonnen potje met een plastic deksel blauwe van kleur met beren erop!
en Splash dat fruitdrinken, ook nergens meer te krijgen
en die dino chips en krokodillen chips hmmmm![]()
en idd die dino koeken waren ook heerlijk!
Punica uit die flessen!!
timon en poemba ijsjes!! die met torren en larven van winegum erin!! zelfde idee als knettertops
kikker ijsjes die knal groene met appelsmaak
dorito's cajun salsa, verkopen ze ook nergens meer, alleen nog die to go bakjes maar die smaken heel anders..
Solero bosvruchten ijsjes hebben ze helaas ook nergens meer..
zo een hele waslijst..
oja die "vieze snoepjes" vooral de hondenscheten waren lekkerquote:Op zaterdag 9 december 2006 13:40 schreef Nicole22 het volgende:
Benbits kauwgom
Bloopers chips in een grote paarse zak als ik het me goed herinner
"Vieze snoepjes" met namen als meeuwenflatsen en vieze luiers
Bruidsgebak (soort bladerdeegachtige cakejes gevuld met spijs met een mierzoete witte laag bovenop
En wat ik echt het allermeeste mis...Bruine Beertjes van Venco. Lijkt qua kleur en bite op lichtbruine boerderijdrop maar de smaak was veel lekkerder![]()
edit: oh ja en de P.K. kauwgom met geel/rode verpakking! En Chicklets kauwgom, die gekleurde in platte doosjes!![]()
Supermarkt, tenminste de meeste supermarkten hier verkopen die dingen nog. Ligt in de buurt van de carvan cevitam siroop.quote:
De albert heijn verkoopt die rietjes ook in de chocolade, aardbij en banaan smaak.quote:Op maandag 11 december 2006 10:54 schreef Zo-is-dat het volgende:
T lijkt er trouwens op dat er een soort nieuwe SPLASH in rietjes vorm is: sippah rietjes, verkrijgbaar bij de AH
http://www.sipahh.com.au/default.aspx?FolderID=99&ArticleID=188
De Australische firma Unistraw lanceert rietjes die een drankje op smaak brengen. Eetbare parels met een laag suikergehalte die in de rietjes zitten lossen op in water, melk of andere dranken. De zogeheten Sippah-rietjes zijn in de Australische supermarkten verkrijgbaar in smaken als aardbei, chocolade, banaan, choco/mint, toffee/appel en karamel.
[afbeelding]
Jong en oud 'sippaht'
waar is die gast ook alweer van?quote:
Uno noodles. Geweeeldige bak, die van dat vergiet. Ik gebruik hem nog steeds regelmatig. De noodles vond ik dan weer minder smakelijk en vooral erg duur voor wat je kreeg. Bij de toko kan dat beter.quote:Op maandag 11 december 2006 23:26 schreef roburt het volgende:
ik mis de oude Noodels pakjes in zo'n zakje voor 1 persoon, met kerrie smaak![]()
vaak elke middag op de basisschool in groep 7 en 8 ofzo.
incl. zo'n bakje dat je kon sparen met zo'n vergietje.
daarna hebben ze die dingen verandert van smaak en nooit meer aangeraakt, die dingen waren niet te eten.
Oh ja...die waren lekker!!quote:Op zaterdag 9 december 2006 13:40 schreef Nicole22 het volgende:
En wat ik echt het allermeeste mis...Bruine Beertjes van Venco. Lijkt qua kleur en bite op lichtbruine boerderijdrop maar de smaak was veel lekkerder![]()
Jaaaaaaaaaaaaa... ik had ze laatst! Ze zitten in een dropmix bij de V&D. Waar ze het "vers" scheppen voor je... dus niet voorverpakt...quote:
Dat is nou de befaamde fido dido. Daar waren zelfs cd's van.quote:Op maandag 11 december 2006 23:26 schreef roburt het volgende:
[..]
waar is die gast ook alweer van?
ot
ik mis de oude Noodels pakjes in zo'n zakje voor 1 persoon, met kerrie smaak![]()
vaak elke middag op de basisschool in groep 7 en 8 ofzo.
incl. zo'n bakje dat je kon sparen met zo'n vergietje.
daarna hebben ze die dingen verandert van smaak en nooit meer aangeraakt, die dingen waren niet te eten.
quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:08 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa... ik had ze laatst! Ze zitten in een dropmix bij de V&D. Waar ze het "vers" scheppen voor je... dus niet voorverpakt...
Dat waren de goede beertjes!
Bedoel je deze?quote:Op maandag 13 november 2006 14:12 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Een soort Ham/kaas of Bacon/kaas chips. Geel aan de buitenkant met een bruine streep in het midden, tering wat was dat lekker. Al zeker 10 jaar niet meer gezien.
die koop ik af en toe eens bij de dirk vd broek, grote zak voor weinig!quote:Op woensdag 13 december 2006 17:32 schreef Marty het volgende:
[..]
Bedoel je deze?
[afbeelding]
Die verkopen ze in italie nog steeds.
Volgende vakantiebestemming?![]()
idd ik heb er twee in de kast liggenquote:Op woensdag 13 december 2006 17:53 schreef ki_ki het volgende:
[..]
die koop ik af en toe eens bij de dirk vd broek, grote zak voor weinig!
winner taco... lijkt me duidelijk; iedereen wil die!quote:Op woensdag 13 december 2006 18:22 schreef Michellee het volgende:
Oh de Winner Taco, die was ik al helemaal vergeten!!!
En Tjok dat dronk ik elke dag op de basisschool!!!
De multivruchten sap van de aldi smaakt precies hetzelfde en is super goedkoop!!!quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:59 schreef Goover het volgende:
Punika mis ik het meest, ik heb het bij ons in de buurt lang niet meer gezien! (Randstad) Verkopen ze het nog ergens in Nederland dan?
Duitsland heeft nog vollop Punika, op de flessen staat nog in het nederlands 'Statiegeldfles' geestig detail.
Vanmiddag gekocht bij Xenos in aarbeien en chocoladesmaak. Voor maar 0,25 cent per doos! (de chocolade houdbaar tot 01-2007, de aarbeien tot 03-2007)quote:Op maandag 13 november 2006 19:39 schreef MaLo het volgende:
[afbeelding]
Boeeee....de V&D hier in Rotterdam heeft nu geen snoep/drop maar alleen maar kerstmeuk en bonbons.quote:Op dinsdag 12 december 2006 22:08 schreef Triangeljosti het volgende:
[..]
Jaaaaaaaaaaaaa... ik had ze laatst! Ze zitten in een dropmix bij de V&D. Waar ze het "vers" scheppen voor je... dus niet voorverpakt...
Dat waren de goede beertjes!
Pas geleden nog gezien en gekocht bij de Jumboquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:17 schreef allsystemshalt het volgende:
misschien meer jaren 80 maar CHOCOBOTER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Die zijn beide gewoon te krijgen.quote:Op vrijdag 15 december 2006 15:56 schreef crohntje het volgende:
Ik zou wel weer eens een lekkere Caramac lustenEn Rolo? Ik zie ze nooit meer
![]()
Als je deze bedoeld, is nog steeds verkrijgbaar bij zowiezo: C1000, Super de Boer, Edah, Albert Heijn, Jumbo, Plusquote:Op vrijdag 15 december 2006 19:17 schreef allsystemshalt het volgende:
misschien meer jaren 80 maar CHOCOBOTER![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
die had ik van de zomer nog gegeten, maar dat was in Duitsland. Misschien kan je het ook hier kopen bij de Lidl of Aldi..quote:
Mijn moeder kocht die macaroni ook regelmatig toen ik een jaar of 5 / 6 was. Ben nu 22 dus dat is alweer een hele tijd geleden.quote:Op zaterdag 16 december 2006 11:15 schreef ParanoidEv het volgende:
[..]
Wow dat is echt al lang geleden. M'n moeder maakte die wel eens voor me klaar![]()
Tegenwoordig zelfs in een kuipjequote:Op zaterdag 16 december 2006 10:40 schreef MissAngelTjuh het volgende:
[..]
Als je deze bedoeld, is nog steeds verkrijgbaar bij zowiezo: C1000, Super de Boer, Edah, Albert Heijn, Jumbo, Plus
[afbeelding]
de aardbei/yoghurt variantquote:Op zaterdag 16 december 2006 15:33 schreef Michellee het volgende:
Lila Pause!! Met de paarse koe!
Volgens mij kun je die bij Jamin nog wel kopen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:50 schreef marsmenneke het volgende:
En bestaat dat driekleurenijs tussen 2 wafeltjes nog? Geen idee hoe het heet, maar o zo lekker
Croky kraakbeesten?quote:Op zondag 17 december 2006 18:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar een hele tijd terug had je van die chipszakjes (iemand zei dat ze van de aldi kwamen) met Dinosaurusvormige chips. De chips zelf was echt kaaschipskleurig, en de zakjes had je in het oranje, groen, paars, en blauw. Allemaal redelijk fel. Het was dus één grote zak zeg maar, met allemaal kleine zakjes erin. Weet iemand wat ik bedoel?!
Die liggen in Duitsland nog gewoon in de schappen, maar in NL heb ik ze ook een tijdje niet meer gezien. Maar bij de Jamin heb je een grote kans.quote:Op maandag 18 december 2006 00:32 schreef Katinkat het volgende:
[..]
Volgens mij kun je die bij Jamin nog wel kopen.
Probeer de Jumbo eens, die hebben echt heel veel soorten chips die je verder bij geen enkele andere super tegenkomt.quote:Op zondag 17 december 2006 18:24 schreef Smart_ass het volgende:
Ik weet niet of het al eerder genoemd is, maar een hele tijd terug had je van die chipszakjes (iemand zei dat ze van de aldi kwamen) met Dinosaurusvormige chips. De chips zelf was echt kaaschipskleurig, en de zakjes had je in het oranje, groen, paars, en blauw. Allemaal redelijk fel. Het was dus één grote zak zeg maar, met allemaal kleine zakjes erin. Weet iemand wat ik bedoel?!
Nouja, nu we het zo over chips hebben weet ik nog wel een soort. Toen croky weer helemaal terug was, hadden ze ook een soort paprika, het heette iets van Sweet chili paprika. Maar van de één op de andere dag was dat ineens overal verdwenen! Weet iemand wat ik bedoel en waar je die nu nog kunt kopen?quote:Op maandag 18 december 2006 14:27 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Probeer de Jumbo eens, die hebben echt heel veel soorten chips die je verder bij geen enkele andere super tegenkomt.
Ik haal er bijvoorbeeld altijd Croky Milanese chips, die kon je een paar jaar geleden ook nog overal kopen, maar tegenwoordig zie overal alleen nog maar bolognese chips liggen.
En ze hebben er Kettle chips, die zijn echt heerlijk.
Punica bestaat toch nog steeds? Maar dan in pakken ipv flessen. En het is minder lekker geworden.quote:Op woensdag 8 november 2006 19:17 schreef Martijn_77 het volgende:
Punica
Kettle heeft wel sweet chilli chips, weet niet of die hezelfde smaakt.quote:Op maandag 18 december 2006 17:26 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Nouja, nu we het zo over chips hebben weet ik nog wel een soort. Toen croky weer helemaal terug was, hadden ze ook een soort paprika, het heette iets van Sweet chili paprika. Maar van de één op de andere dag was dat ineens overal verdwenen! Weet iemand wat ik bedoel en waar je die nu nog kunt kopen?
Lays heeft ook (thai) sweet chili, maar die smaakt heel anders. Die croky was een soort paparika mét sweet chili. Of zo.quote:Op maandag 18 december 2006 21:49 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Kettle heeft wel sweet chilli chips, weet niet of die hezelfde smaakt.
die was inderdaad al voorbij gekomen, maar ach... ze waren zo lekker dat ze nog wel een keer genoemd mogen wordenquote:Op zondag 17 december 2006 18:24 schreef Smart_ass het volgende:
Je had vroeger ook Smurfenkoekjes, met losse voetjes en koekjes die je daar dan in kon zetten zodat ze rechtop stonden.quote:
Liggen die niet nog gewoon bij de Jamin?quote:
Jaaa, die waren lekker! Zie ze inderdaad nergens meer.quote:Op zondag 17 december 2006 18:24 schreef Smart_ass het volgende:
Geen idee, ik zal binnenkort eens kijken. Ik denk dat het gewoon ligt aan het feit dat mijn moeder die vroeger altijd voor me kocht en daarna opeens niet meer, en ik ze zelf altijd vergat.quote:Op donderdag 21 december 2006 15:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Liggen die niet nog gewoon bij de Jamin?
Ook bij de Tuinen te verkrijgen, per doosje.quote:Op vrijdag 24 november 2006 01:25 schreef octopussy het volgende:
[..]
ahh die pandabeertjes. Ik at ze graag met melk als ontbijt maar ik kreeg er altijd darmkrampen van![]()
Je hebt het echt over Croky Kraakbeesten volgens mij....daar zaten ook dino's bij en idd in de kleuren zakjes die je beschrijft behalve blauw dan,.als je die uitdeelde in de klas was je echt the bomquote:Op zondag 17 december 2006 18:24 schreef Smart_ass het volgende:
Bedoel je niet de koalabeertjes? Die zie ik inderdaad weleens bij de Tuinen, maar die panda's heb ik al jaren niet meer gezien.quote:Op donderdag 1 oktober 2009 12:05 schreef Lucy_Lucky het volgende:
[..]
Ook bij de Tuinen te verkrijgen, per doosje.
Volgens mij was Tjolk in de jaren 80 alles behalve Organisch...quote:Nostalgische medemensen opgelet: kinderdrank Tjolk komt terug! Het zuiveldrankje, bekend van de beeltenissen van een aap, konijn en beer op de pakjes, verdween in de jaren tachtig uit de winkels. Begin komend jaar staat de terugkeer gepland.
Passie
Initiatiefnemer van de wederopstanding van Tjolk is ondernemer Sjoerd Stouten. In 2008 kocht hij de merknaam Tjolk over van Friesland Foods. Samen met partner Bas de Boer wil hij Tjolk januari 2010 weer in de winkels hebben liggen.
Stouten:’Bas de Boer en ik hebben een enorme passie voor merken. Friesland zelf wilde Tjolk niet herintroduceren. Wij merkten echter dat er nog heel veel mensen waarde hechten aan dat label.’
Verpakkingsbedrijf
Met de merkrechten op zak en financiële steun van enkele investeerders, maakt Stouten momenteel afspraken met leveranciers en producenten.
‘We hebben net een gesprek gehad met een verpakkingenbedrijf’, zegt Stouten. ‘Ook hebben we al contact met fabrieken die het drankje moeten gaan maken. In Nederland kunnen eigenlijk alleen Friesland en Campina (inmiddels een fusiebedrijf, red.) dit, vandaar dat we nu contact hebben met producenten in Duitsland, Frankrijk en België."
Organisch
Veel volwassenen kennen Tjolk van de reclames in weekblad Donald Duck. Maar de herintroductie moet niet alleen maar appelleren aan nostalgische gevoelens, zegt Stouten. ‘We willen Tjolk ook onderscheidend maken, door het zo organisch mogelijk te produceren.’
Nieuwe varianten
Naast de smaken van weleer, wil Stouten ook nieuwe varianten introduceren. ‘Dat soort vernieuwingen willen we brengen in een directe communicatie met mensen. Zo gaan we via onze Twitter-account mensen vragen om de nieuwe smaken te testen.’
Nee, het waren andere nootjes dan die je in die zakken rijstcrackers terugvind. Ook destijds van Duyvis.quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:18 schreef heaven7 het volgende:
Japanse nootjes zijn overal te krijgenIn allerlei variaties
En bedoel je deze?
[ afbeelding ]
Klopt, ik denk dat iemand ze verwart met BenBITSquote:Op vrijdag 2 oktober 2009 18:05 schreef FutureFairytale het volgende:
Zijn Bits juist niet van de laatste jaren?
Ik weet precies welke je bedoelt.quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef Rochgel het volgende:
Je had vroeger ook van die (donker) oranje gekleurde rollen kaaskoekjes. Weet iemand waar ik het over heb en waar je deze eventueel nog kunt halen ?![]()
Ik heb geen idee wat voor merk het wasmaar ze waren fucking lekker
Het waren gewoon van die "O" <--- rondjes met gaatjes erin.
Wow die was ik vergeten... Die haalde ik echt vaak.. Zou Jamin ze niet nog hebben toevallig?quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:03 schreef JMarsden het volgende:
Colazuurtjes met druivesuiker vulling (vierkante zuurtjes per stuk verpakt in een rolletje.. hoekig rolletje). Ik weet alleen niet de naam van deze zuurtjes, ze hadden een rood-witte verpakking.
Jamin was de enige snoepwinkel bij ons die ze verkochten, evenals op de markt.. Er zijn wel vergelijkbare snoepjes, maar uit nostalgische redenen mis ik toch dit vierkante rolletjequote:Op zondag 11 oktober 2009 15:32 schreef LastRequest het volgende:
[..]
Wow die was ik vergeten... Die haalde ik echt vaak.. Zou Jamin ze niet nog hebben toevallig?
Shuttle!quote:Op zondag 11 oktober 2009 13:14 schreef Rochgel het volgende:
Je had vroeger ook van die (donker) oranje gekleurde rollen kaaskoekjes. Weet iemand waar ik het over heb en waar je deze eventueel nog kunt halen ?![]()
Ik heb geen idee wat voor merk het wasmaar ze waren fucking lekker
Het waren gewoon van die "O" <--- rondjes met gaatjes erin.
ZO, nu noem je inderdaad iets van vroegerquote:Op zondag 11 oktober 2009 15:48 schreef Curiosity het volgende:
Misschien zijn ze al genoemd maar nu we toch bij Jamin zijn, die lolly's die per tien aan zo'n rits zaten en dan de zwarte, dropsmaak, er zaten ook kleurtjes op, geel, roze ed, die waren echt super.
Ja! die ijsworstenquote:Op zondag 11 oktober 2009 16:47 schreef MarMar het volgende:
en walnoten ijs van de aldi, die's ook weg inmiddels
en van die ijsworsten, roze of witte, jeweetwel, zo in een plastic rol.
Die kreeg ik altijd bij mn opa en oma
Geniale reclame was dat van Maxibon, gelukkig staat ie opquote:Op dinsdag 7 november 2006 17:37 schreef Matness het volgende:
'There's nothing wrong with the maxibon'
Ik zag ze vroeger altijd ja, waarbij ik me altijd afvroeg: hoe eet je zoiets? Hoe wordt zoiets opgediend?quote:Op zondag 11 oktober 2009 16:53 schreef Tahiti het volgende:
[..]
Ja! die ijsworstendie kocht oma altijd bij de kijkgrijp
(tegenwoordig dekamarkt)
quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:04 schreef Pino_666 het volgende:
Fireballs.
Volgens mij zijn ze er nog wel, maar ik koop ze niet meer![]()
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 2 oktober 2009 14:03 schreef JMarsden het volgende:
Wat een goed nieuws! Ik verzamelde vroeger die Tjolk pakjes, tot ze gingen stinken en ik ze van m'n moeder moest weggooien (wist ik veel als kleuter).. Ik mis ook Croky Chips Spaans Gekruid, Colazuurtjes met druivesuiker vulling (vierkante zuurtjes per stuk verpakt in een rolletje.. hoekig rolletje). Ik weet alleen niet de naam van deze zuurtjes, ze hadden een rood-witte verpakking. Natuurlijk mis ik ook Treets (geel/bruin), maar dat werd M&M's.. Ben overigens wel blij dat Cherry Coke is teruggekomen (nu ook alweer een tijdje geleden), maar dat was opeens ook verdwenen, ergens in de 90's? Japanse nootjes vond ik ook erg lekker, die waren wat harder dan borrelnootjes, hadden een glanzend jasje.
Die baconachtige chips die hier eerder werden genoemd was ook lekker ja. Zat nog een of ander kruidje overheen, wat het zoutje lekker spicy maakte. Was een Duits zoutje. De Edah had trouwens ook altijd van die goedkope zoutjes in vierkante zakjes voor minder dan een gulden per zakje. Aardappel en baconzoutjes in doorzichtige kleine zakjes met rood/blauwe opdruk. Die hadden meer smaak dan de AH kloon die je nu nog kan kopen.
Nee lukt niet, was van de zomer bij de Coen en Sander show op 3fm, spraken ze met iemand van Ola. Die had het erover dat het niet in hun marketingstrategie viel ofzoquote:Op maandag 26 oktober 2009 19:03 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb Ola gister maar eens gemaild met de vraag of de Winner Taco niet terug kan komen.. ben benieuwd..
Zelfde toch ook bij Tjolk. Het pastte niet in het huidige assortiment van Friesland Foods, dus heeft een groep ondernemers het product overgekocht..quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 00:56 schreef SiGNe het volgende:
Dat vind ik een beetje een bullshit uitspraak van ze dan, bij hun marketingstrategie proberen ze juist uit te zoeken wat de consument wil, beetje raar om dan niet naar de vraag van de klanten te lusiteren.
quote:Op donderdag 15 oktober 2009 01:18 schreef Sicstus het volgende:
Kleine kans dat iemand weet wat ik bedoel, en ik at het volgens mij voornamelijk in de jaren '80 ipv de jaren '90...
Het waren een soort kleine rondje dropjes, een beetje een pastille-vorm, ongeveer ter grootte van een dubbeltje, volgens mij verpakt in een op een sigarettenpakje lijkende verpakking, met een smaak die het midden hield tussen zoute drop, laurierdrop en menthol...
wie weet wat ik bedoel?
Ik kwam een berichtje tegen uit 1999:quote:Op maandag 26 oktober 2009 19:03 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb Ola gister maar eens gemaild met de vraag of de Winner Taco niet terug kan komen.. ben benieuwd..
Probleem was dat hij teveel werd nagemaakt ofzo > Maar dat kun je van de Magnum ook zeggen in feitequote:Unilever vindt de andere taco-ijsco's een bedreiging voor een potentiële goudmijn. De Winner Taco is het grootste succes van Ola in de afgelopen jaren. Sinds de ijsjes in 1997 op de markt zijn gebracht, hebben Nederlanders er al 50 miljoen gulden aan besteed.
quote:
Het gaat toch om producten die niet meer gemaakt worden ? Of mis je de naam Raiderquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 05:13 schreef AAA2009 het volgende:
[..]je dacht dat ik dat niet wist
Tijdens de naamsverandering in beginjaren '90 baalde ik ervan
Jaquote:Op dinsdag 27 oktober 2009 05:27 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Het gaat toch om producten die niet meer gemaakt worden ? Of mis je de naam Raider
Double dip/fizz dips?quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 06:03 schreef Winner_Taco het volgende:
Punica is nog gewoon te koop . Alleen niet meer in die glazen flessen.
Je had ook zakjes met poeder (geen cocaine) het was zuur van smaak en er zat ook een geel snoepstaafje bij waaraan je moest likken zodat het poeder er aan bleef kleven . Een soort dip . Frizzz ofzo? Ik kan het niet weer vinden
quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 06:49 schreef Trusten het volgende:
[..]
Double dip/fizz dips?
[ afbeelding ]
Die heb je ook bij Jamin, van het weekend nog gezien toen ik ging kijken of ze toch niet die colazuurtjes toevallig hadden.. Helaas nietquote:Op dinsdag 3 november 2009 23:13 schreef Michellee het volgende:
[..]
Die heb ik laatst nog in Duitsland gekocht!
Dit was het antwoord van ola op mijn mail trouwens:quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 04:53 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Ik kwam een berichtje tegen uit 1999:
[..]
Probleem was dat hij teveel werd nagemaakt ofzo > Maar dat kun je van de Magnum ook zeggen in feite
Dat het niet meer te krijgen was en dat er geen restvoorraad zou zijn was m'n vraag niet eens en leek me ook erg logisch, het is al jaren van de markt dus waarom een voorraad houden?quote:Graag komen wij terug op uw vraag over de verkrijgbaarheid van Winner Taco.
Helaas moeten wij u meedelen dat dit product sinds enige tijd uit het assortiment is genomen, omdat er te weinig belangstelling voor was. Het wordt al geruime tijd niet meer door ons geproduceerd; er is geen restpartij meer beschikbaar.
Wij vinden het vervelend u te moeten teleurstellen.
Met vriendelijke groet,
Ola Consumer Service
Mevrouw T. van de Blink
Deze nam mijn moeder altijd mee uit Duitsland, ik was 7 of 8 weet het nog goed.quote:Op dinsdag 3 november 2009 20:22 schreef Mryc het volgende:
Koala koekjes :-) (ze verkopen ze overigens nog wel in België)
[ afbeelding ]
smokey baconquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:58 schreef TheEgoHasLanded het volgende:
Gouden topic dit!
Inderdaad, punica! Jive ijs!
Kent iemand nog die chips van Croky in een paarse zak... geen idee wat voor smaak het was, maar lekker was het wel...
Standaardzin, omdat veel mensen -als je die zin over de restvoorraad weglaat- terugmailen of er nog een voorraadje is...quote:Op woensdag 4 november 2009 01:05 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Dit was het antwoord van ola op mijn mail trouwens:
[..]
Dat het niet meer te krijgen was en dat er geen restvoorraad zou zijn was m'n vraag niet eens en leek me ook erg logisch, het is al jaren van de markt dus waarom een voorraad houden?
Ik had alleen gevraagd of het weer op de markt kon komen omdat ik merk dat heel veel mensen de Winner Taco lekker vonden en ook missen.
vakantieherinneringen van vroegerquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Ewelina het volgende:
Weet niet of ze er nu nog zijn, maar dinosauruskoekjes van Lu. Vooral omdat je er een dino bij kreeg
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Ewelina het volgende:
Weet niet of ze er nu nog zijn, maar dinosauruskoekjes van Lu. Vooral omdat je er een dino bij kreeg
[ afbeelding ]
Jaquote:Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Ewelina het volgende:
[ afbeelding ]
Damn ja die winner taco wa lekkerquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:29 schreef Zo-is-dat het volgende:
Welke etenswaren mis jij uit de jaren '90?
En hier verder!!![]()
Paar favo\'s;
SPLASH
[ afbeelding ]
Oh ja die waren zo lekker!quote:Op dinsdag 27 oktober 2009 06:49 schreef Trusten het volgende:
[..]
Double dip/fizz dips?
[ afbeelding ]
Jaa die!quote:Op dinsdag 17 november 2009 20:26 schreef Ewelina het volgende:
[ afbeelding ]
je luste je groente vroeger ook als je moeder het in de vorm van een dinosaurus op je bord legdequote:Op woensdag 18 november 2009 22:50 schreef chocolonely het volgende:
[..]
Jaa die!![]()
Dino's waren gewoon geweldigik was ook zo'n fan van de dinochips van Croky.
joekels worden nog gewoon verkocht toch?quote:Op woensdag 18 november 2009 10:20 schreef _Loki het volgende:
[..]
Oh ja die waren zo lekker!
Ik was laatst in de plaatselijke snoepwinkel en daar hadden ze ineens weer al het snoep van m'n kindertijd. Echt alles ook. Van die ijsjes met poeder in het hoorntje, die dingen in een fluit-vormpje, en uiteraard double dip.
En, natuurlijk, Joekels.
[ afbeelding ]
Heel onduidelijk maar dat waren die 3hoekige ijsjes
Daar moest ik ook aan denken toen ik dit topic doorlas!quote:Op donderdag 14 december 2006 15:52 schreef teigan het volgende:
ik zat net toen ik dit doorlas ineens aan de yoghoyogho ijsjes te denken.... Die waren toen zo populair, met op de stokjes spreuken uit de reclame....
Met yoghurtvulling bedoel je? Die heb je nu nog, in een witte verpakking. Lekker is die.quote:Op dinsdag 29 december 2009 22:19 schreef mirjammmm het volgende:
Rittersport chocolade met yoghurt smaak had je vroeger in zo'n vierkante blauwe verpakking
Oja, Waar?!quote:Op woensdag 30 december 2009 16:25 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Met yoghurtvulling bedoel je? Die heb je nu nog, in een witte verpakking. Lekker is die.
Sowieso in duitse supermarkten.quote:
JAAAAA de Mexicano chips!!!! Die waren LEKKERRR!!quote:Op woensdag 6 december 2006 12:51 schreef SHOOOTO het volgende:
Superchips Mexicano en Tengels Smiths, daar kon ik als een kleine boef toch van smullen!
Met die chocolade in het middenquote:Op dinsdag 3 november 2009 20:22 schreef Mryc het volgende:
Koala koekjes :-) (ze verkopen ze overigens nog wel in België)
[ afbeelding ]
O jaaaa... jodenvetquote:Op dinsdag 29 december 2009 21:11 schreef Perenijsje het volgende:
Vroeger kon je op veel plaatsen (maar vooral op de wekelijkse markten bij "de candyman") jodenvet halen. Tegenwoordig zie je het nog wel eens liggen onder de noemer borsthoning, maar de overheerlijke smaak van toen wordt bij lange na niet geevenaard.
In de jaren 80 en 90 was het ook spierwit en nu is het een beetje creme/bruin..
Uitleg voor de mensen die het niet kennen: KLIK
Bij AH te koop: Choc Chip Peunut Sensationquote:Op maandag 4 januari 2010 15:34 schreef Bilderberger het volgende:
Wie kent de Pinda-Choco nog voor op brood?
Pindakaas en chocopasta in 1 pot![]()
Ze hebben tegenwoordig wel snickers in een pot maar dat is het toch weer nét niet.
Ja maar dat is chocopasta met stukjes pinda...quote:Op maandag 4 januari 2010 16:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij AH te koop: Choc Chip Peunut Sensation
http://whole-earth.sentia.nl/index2.php?page=pindakaas
[ afbeelding ]
Nee hoor, dat is pindakaas met chocolade erdoorquote:Op maandag 4 januari 2010 16:37 schreef Bilderberger het volgende:
[..]
Ja maar dat is chocopasta met stukjes pinda...![]()
ja! Dacht alleen dat in nl altijd in een blauwe verpakking zaten. Maar evengoed ben ik blij!quote:Op zondag 3 januari 2010 23:16 schreef _Loki het volgende:
[..]
http://www.amazon.com/Rit(...)te-100/dp/B000WVW5MI
die?
Nice, aangezien het biologische producten zijn, zullen ze helaas wel een stuk duurder zijn? Toch even aankomend weekend langs de AH of biologische supermarkt in de stad..quote:Op maandag 4 januari 2010 16:32 schreef computergirl het volgende:
[..]
Bij AH te koop: Choc Chip Peunut Sensation
http://whole-earth.sentia.nl/index2.php?page=pindakaas
[ afbeelding ]
+1000!quote:Op zondag 3 januari 2010 22:18 schreef JMarsden het volgende:
Iglo Pizza Crossa Milanese.. Sowieso is Pizza Crossa verdwenen nadat het werd overgenomen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |