Valt me van je tegenquote:Op maandag 6 november 2006 23:47 schreef Beschouw het volgende:
Charme-offensief![]()
Hopen dat Van Basten bij zijn mening blijft
Starre conservatieveling,quote:Op maandag 6 november 2006 23:47 schreef Beschouw het volgende:
Charme-offensief![]()
Er staat dan ook 'ons' in de TT.quote:Op maandag 6 november 2006 23:48 schreef GGMM het volgende:
Eerst vond je hem altijd al goed en leuk en nu staat er 'na vanavond'.
Eindelijk zag men wat ik al meer dan tien jaar roep. Hij deugt.quote:Op maandag 6 november 2006 23:48 schreef Triangeljosti het volgende:
vanwaar ineens dit topic? wat heeft ie gedaan om dit te verdienen?
quote:
Beschouw waait niet met alle winden mee. Een paar jaar geleden werd Clarence door heel het volk uitgekotst en na een paar mooie volzinnen zou hij weer in Oranje moeten? Dan nog liever Nicky Hofs!quote:
Dat wordt Suarez, na zijn naturalisatie,quote:Op maandag 6 november 2006 23:51 schreef addictivebeat het volgende:
de redder van Oranje!
Dit is mijn topic. Ik roep het al jarenquote:Op maandag 6 november 2006 23:52 schreef Beschouw het volgende:
[..]
Beschouw waait niet met alle winden mee. Een paar jaar geleden werd Clarence door heel het volk uitgekotst en na een paar mooie volzinnen zou hij weer in Oranje moeten? Dan nog liever Nicky Hofs!
Blijf maar roepen dan. Ik hoop dat Van Basten doof blijft.quote:Op maandag 6 november 2006 23:55 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit is mijn topic. Ik roep het al jaren
Ja, wat Seedorf heeft ook zoveel verkeerd gedaan...quote:Op maandag 6 november 2006 23:47 schreef Beschouw het volgende:
Charme-offensief![]()
dat dusquote:Op maandag 6 november 2006 23:48 schreef Triangeljosti het volgende:
Behalve de meest succesvolle Nederlandse voetballer allertijden te zijn... Weet niet.quote:Op maandag 6 november 2006 23:48 schreef Triangeljosti het volgende:
Ga nou geen pijnlijke vragen stellen over het dieptepunt destijds waar den Joodsche 020-Mensch ontmaskerd werd.quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:52 schreef klootje het volgende:
Waarom werd Seedorf in A'dam uitgefloten?
Zij zijn toch altijd zo overdreven trots op hun arrogante jeugdspelers en zgn. "echte ajacieden"?
Omdat het stadion voor 80% vol zit met onwetende kankerboeren?quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:52 schreef klootje het volgende:
Zij zijn toch altijd zo overdreven trots op hun arrogante jeugdspelers en zgn. "echte ajacieden"?
Schandalig inderdaad. Moet wel gezegt worden dat er van de 50.000 man hooguit 5 procent floot. Maar goed, het is en blijft schandalig. Ik schaamde me kapot. Tegen een paar "stoere jochies" er nog wat van gezegt en die hielden er mee op. Maar of er nou 5 meer of minder meedoen boeit ook geen fuck. Het uitfluiten van één van de helden van '95 vind ik een heel erg groot dieptepunt.quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:52 schreef klootje het volgende:
Inderdaad, maar Van Basten kennende blijft hij Landzaat toch oproepenquote:Op dinsdag 7 november 2006 00:00 schreef koningdavid het volgende:
Als Landzaat op de bank is beland van Wigan (is hij dat al niet?) dan heeft Marco geen keus meer.
ik zou niet weten waarom. hij krijgt het geheel ook niet aan het voetballen hoor. het is meer een clubspeler, ik heb hem bij oranje nog nooit iets uitzoderlijks zien presterenquote:Op dinsdag 7 november 2006 08:46 schreef Dynia het volgende:
Clarence moet gewoon terug in Oranje.
Hou toch eens op met dat eeuwige gejank hoe opportunistisch en hypocriet Nederland wel niet zou zijn. Heb je er ook wel eens aan gedacht dat afhankelijk van het moment en de omstandigheden andere mensen hun mening uiten? Net zo iets als dat er minder arrogante bruljoden zullen zijn als ze van psv verliezen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:05 schreef Erwtensoep het volgende:
Wat een opportunisme. Jarenlang wordt hij uitgekotst en nu hij een aantal jaren niet bij oranje speelt is hij de verlosser... Er zullen best wel mensen zijn hier die hem altijd hebben gesteund, maar niet iedereen, dat geloof ik niet.
Ik ben nooit een fan van hem geweest en zal dat ook nooit worden.
"Men" (degenen die van mening zijn veranderd, en wat er denk minder zijn dan jij denkt) kan natuurlijk ook kritisch naar hem hebben gekeken, gezegd hij maakt kritische fouten, is arrogant, speelt niet goed genoeg oid, en ondertussen zien ze dat het nu zonder hem nog veel slechter gaat. Als hij dan weer even onder de aandacht wordt gebracht wordt geuit dat het zonder hem nog slechter gaat, oftewel, dat hij dan maar weer terug moet. Weet ik niet welk deel van het woord hypocriet jij verkeerd interpreteerd....quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:10 schreef Patrick_Kluivert. het volgende:
Seedorf had sowieso nooit uit Oranje gemoeten.
Dat mensen dat na gister opeens ook vinden is te hypocriet voor woorden..
Maar ja, typisch Nederlands dat.
Elke zin zo'n beetje.quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:16 schreef AcidTrance het volgende:
Weetje hoevaak hij het woord "nogmaals" gebruikt heeft bij Voetbal Insite
Daar werd ie ook uitgeflotenquote:Op dinsdag 7 november 2006 11:48 schreef Dos37 het volgende:
Hopelijk vergeet ie niet dat ze hem laatste keren dat ie in de arena speelde massaal hebben uitgefloten. Laat hem maar naar PSV gaan
Gisteren was Seedorf te gast bij Voetbal Insite (of heet dat tegenwoordig anders?).quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:14 schreef Zwoerd het volgende:
Wat was er gisteravond dan gezegd/gebeurd?
Zo snel mogelijkquote:
gast blijf jij nou maar in je Bommel topics, daar stellen ze die stront die je elke keer post wel op prijsquote:Op woensdag 8 november 2006 19:00 schreef Bombardier het volgende:
Derksen heeft van Basten de oorlog verklaard. En Seedorf dient als wapen in deze strijd.
quote:Op woensdag 11 april 2007 22:57 schreef Dos37 het volgende:
Hij speelde vandaag er goed.
Hopelijk is ie geblesseerd tegen United
waaeom word hij nou geslotenquote:
Omdat ik hem opende waarschijnlijk.quote:
Volgen vakkie-w is Seedorf in gesprek met psvquote:Op woensdag 11 april 2007 23:51 schreef toma het volgende:
Seedorf was briljant. Geweldige gozer.
Kom maar snel terug naar Ajax
Dat zou maar zo kunnen inderdaad, in zijn positie zou ik nederland ook wel een keer beu zijn vooral omdat hij in Italia een held is. Overigens wordt er in italia ook met zeer veel vraagtekens gekeken nar van Basten vanwege het niet opstellen van Seedorf... Maar goed, om van Basten te quoten: "Het WK is maar een opwarmertje voor het EK" dus wellicht zien we Seedorf in de basis.quote:Op donderdag 12 april 2007 19:45 schreef methodmich het volgende:
Ik denk dat Clarence sowieso niet meer naar Nederland komt om te voetballen. Is een gewaardeerde speler en een grootheid in Italië, zit bij één van de grootste clubs ter wereld. Lijkt me eerder dat hij daar over enkele seizoenen gewoon stopt en dan in Italië blijft wonen of welzijnswerk gaat doen in Suriname / Brazilië.
god krijgen we dit weerquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:40 schreef Beschouw het volgende:
Met het verstrijken der jaren is het ego van Seedorf aanzienlijk minder geworden. Dat siert hem. Voetballen kan hij wel, maar tot voor kort overschatte hij zijn capaciteiten en hing te veel de grote meneer uit. De huidige Clarence Seedorf wekt bij mij zelfs respect op. Vroeger vroeg hij daar letterlijk om, nu komt het vanzelf dus. Zo zie je maar dat gewoon doen lonend is.
quote:Op vrijdag 13 april 2007 12:55 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
http://www.youtube.com/watch?v=C-hxhuvLsIU&mode=related&search=
was erg grappig idd, vooral omdat ze echt heel veel Seedorf opmerkingen van Aldith achter elkaar hadden geplaktquote:Op vrijdag 13 april 2007 00:44 schreef bergkampf het volgende:
zat nu net de herhaling van de wereld draait door de kijken en Aldit Hunker (of hoe je dat ook schrijft) van het ochtendnieuws was ook iedere keer dat ze het nieuws mocht vertalen laaiend enthousiast over Seedorf.
Dingen als en basta zal hij gedacht hebben ja die mooie hakbal was van Clarence Seedorf
Zinvolle bijdrage dit.quote:Op vrijdag 13 april 2007 09:56 schreef Flashwin het volgende:
[..]
god krijgen we dit weerga jij maar de kont van van basten likken, dat is het enige waar je goed in bent
Ik vond je post helemaal niet kritisch ofzo, eigenlijk wel heel zinvol. Dus waar die reactie van die flashwin vandaan komt...quote:
Volgens mij zei Van Basten precies hetzelfde bij Studio Voetbal en doelde hij daar op, maar ik kan er ook naast zitten.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:02 schreef Henkmanz het volgende:
[..]
Ik vond je post helemaal niet kritisch ofzo, eigenlijk wel heel zinvol. Dus waar die reactie van die flashwin vandaan komt...
Hij komt niet terug. En Sneijder vertrekt deze zomer bij Ajax ben ik bang.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:34 schreef hello_moto1992 het volgende:
Volgend jaar maar met Gabri en Sneijder op het middenveld bij Ajax![]()
![]()
Gabri gaat niet weg verwacht ik.quote:Op vrijdag 13 april 2007 16:47 schreef Beschouw het volgende:
En Gabri staat in de belangstelling van Liverpool
Wat moet hij daar nou weerquote:Op vrijdag 13 april 2007 16:47 schreef Beschouw het volgende:
En Gabri staat in de belangstelling van Liverpool
6e ofzo ?quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:15 schreef Ambrosius het volgende:
Zo, de hoeveelste finale van Clarence wordt dit?
Dat ook, maar hij controleert het spel van Milan gewoon....vertragen op momenten dat het moet, spelers goede richting opsturen, alles. Fantastisch, van Basten moet gewoon de ploeg om hem heen bouwen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:19 schreef jaspah het volgende:
beste goal idd en een mooie assist
Echt ongelovelijk^9897897877quote:Op woensdag 2 mei 2007 21:28 schreef navigator het volgende:
En dan te bedenken dat kneuzen als Landzaat in Oranje de voorkeur krijgen![]()
El Presidente (volgens Evert dan)
Netjes die goal ja, hoor je die commetator: Wat een klasse, wat een techniek, ik snap nog steeds niet waarom die jonge maar 2 min in het Nederlands Elftal speeltquote:Op woensdag 2 mei 2007 21:35 schreef DrDentz het volgende:
Wat een goal man net. Ik dacht echt OohOohOohOoohh
quote:Op woensdag 2 mei 2007 19:29 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Dat is na Seedorf de meeste overschatte speler in Europa
quote:
6e keer toch? Of was ie er in 96 al niet meer bij?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:38 schreef RayMania het volgende:
En hij kan voor de vijfde keer een Champions League spelen, en proberen om vier keer te winnen. Mooie cijfers.
Neequote:Op woensdag 2 mei 2007 22:41 schreef Nouk het volgende:
[..]
6e keer toch? Of was ie er in 96 al niet meer bij?
Toen speelde hij al voor Sampdoriaquote:Op woensdag 2 mei 2007 22:41 schreef Nouk het volgende:
[..]
Hij is naar de CL finale gelijk naar Sampdoria gegaan.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:41 schreef Nouk het volgende:
[..]
Niet naar huis?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:42 schreef sjimz het volgende:
[..]
Hij is naar de CL finale gelijk naar Sampdoria gegaan.
Moet het niet zijn dat Van Basten probeert Seedorf te vernederen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:49 schreef Flashwin het volgende:
deze speler probeert van Basten te vernederen door hem 2 minuten te laten meespelen in Oranjeschande
Vrij matig inderdaad, dat doelpunt was kwalitatief erg bedroevend.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:52 schreef Panick het volgende:
Wat speelde held Clarence weer ongelooflijk slecht.
Overgewaardeerde kutvoetballer.
Marco?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:52 schreef Panick het volgende:
Wat speelde held Clarence weer ongelooflijk slecht.
Overgewaardeerde kutvoetballer.
Haha stakker, totaal geen verstand van voetbal. Elke bal was goed.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:00 schreef RayMania het volgende:
[..]
Vrij matig inderdaad, dat doelpunt was kwalitatief erg bedroevend.
Totaal geen verstand van sarcasmequote:Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Baklap het volgende:
[..]
Haha stakker, totaal geen verstand van voetbal. Elke bal was goed.
De enige stakker hier ben jij.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:02 schreef Baklap het volgende:
[..]
Haha stakker, totaal geen verstand van voetbal. Elke bal was goed.
Je moet wel een complete randdebiel zijn om te beweren dat Seedorf geen goede voetballer is.quote:
Ga er even over door anders, moet je je brood voor morgen niet smeren?quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:06 schreef Panick het volgende:
[..]
Je moet wel een complete randdebiel zijn om te beweren dat Seedorf geen goede voetballer is.
En zo dom als DAM zijn er maar heel weinig hoor.
Dat is weer net iets te veel van het goede.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:26 schreef erkel het volgende:
Grootse voetballer. Hij zorgt er bijna persoonlijk voor dat Milan de CL-finale haalt (assist + doelpunt). Hij kan zo meedingen voor Europees Voetballer van het jaar.
Dat had ik lange tijd terug ook al eens vermeld maar men wou toen lukraak het topic naar ONZ verplaatsen.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:51 schreef Djensen het volgende:
Ze zouden het Nederlands elftal om hem heen moeten bouwen
Hij is erg bepalend geweest voor Milan in de CL knock-out rondes. Hoe belangrijk hij is voor Milan in de serie A kan ik niet goed bepalen, omdat ik daar te weinig van zie. Milan doet het niet echt geweldig, dat weet ik wel. Maar als je één van de steunpilaren bent van een CL-finalist/winnaar(?) dan ben je dit seizoen één van de beste van Europa.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:32 schreef MrSASO het volgende:
[..]
Dat is weer net iets te veel van het goede.
Milan niet goed bezig in de serie A? je ziet idd te weinig ervan jaquote:Op donderdag 3 mei 2007 00:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Hij is erg bepalend geweest voor Milan in de CL knock-out rondes. Hoe belangrijk hij is voor Milan in de serie A kan ik niet goed bepalen, omdat ik daar te weinig van zie. Milan doet het niet echt geweldig, dat weet ik wel.
Niet?quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Milan doet het niet echt geweldig, dat weet ik wel.
Hmm ok 3equote:Op donderdag 3 mei 2007 00:12 schreef 2Drix het volgende:
[..]
Milan niet goed bezig in de serie A? je ziet idd te weinig ervan ja![]()
Rob Rensebrink op het WK 78quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
maar niet op het EK in engeland![]()
Mijn god, één gemiste penalty.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Milan heeft 8 punten in mindering gekregen, anders zou men Roma in de nek hijgen. Inter is dit jaar een verhaal apart en Milan heeft zich meer gericht op de CL aangezien de Scudetto dit jaar met de puntenaftrek moeilijk was geworden.quote:Op donderdag 3 mei 2007 00:06 schreef erkel het volgende:
[..]
Hij is erg bepalend geweest voor Milan in de CL knock-out rondes. Hoe belangrijk hij is voor Milan in de serie A kan ik niet goed bepalen, omdat ik daar te weinig van zie. Milan doet het niet echt geweldig, dat weet ik wel. Maar als je één van de steunpilaren bent van een CL-finalist/winnaar(?) dan ben je dit seizoen één van de beste van Europa.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 03:21 schreef vivelafete het volgende:
Zou het toeval zijn dat de naam Clarence Seedorf met CL begint?![]()
moet jij niet terug naar de middelbare school om weer taallessen te volgen?quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:58 schreef Asskicker14 het volgende:
[..]
Moet het niet zijn dat Van Basten probeert Seedorf te vernederen?![]()
buijsquote:Op donderdag 3 mei 2007 00:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 3 mei 2007 08:27 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Seedorf kan niet voetballen
Hij speelt ongeveer een keer per jaar een goede wedstrijd en dan is hij geweldig volgens 020
Jij mag wel met hem mee hoor..quote:Op donderdag 3 mei 2007 07:48 schreef Flashwin het volgende:
[..]
moet jij niet terug naar de middelbare school om weer taallessen te volgen?
on·we·tend (bn.)quote:Op donderdag 3 mei 2007 08:55 schreef Smeich het volgende:
am·bi·gu (bn.)
1 meer dan één betekenis hebbend => dubbelzinnig
voor de onwetenden onder ons
Als je even verder had gelezen, dan had je gezien dat ik mijn fout had gecorrigeerdquote:Op donderdag 3 mei 2007 03:01 schreef sampoo het volgende:
[..]
Milan heeft 8 punten in mindering gekregen, anders zou men Roma in de nek hijgen. Inter is dit jaar een verhaal apart en Milan heeft zich meer gericht op de CL aangezien de Scudetto dit jaar met de puntenaftrek moeilijk was geworden.
quote:Op donderdag 3 mei 2007 03:21 schreef vivelafete het volgende:
Zou het toeval zijn dat de naam Clarence Seedorf met CL begint?![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 10:57 schreef Pritt het volgende:
Wat een balcontrole.![]()
Danny Landzaat kan dit alleen met een ballon.![]()
quote:Op donderdag 3 mei 2007 14:30 schreef DANILXL het volgende:
Ik wist niet dat Seedorf bij inter had gespeeld
nog zo een kneusquote:Op donderdag 3 mei 2007 08:29 schreef Panick het volgende:
[..]
Jij mag wel met hem mee hoor..
Beetje aan je zinsopbouw sleutelen.
Dat was meer beeldvorming dan realiteit, mijns inziens.quote:Op woensdag 2 mei 2007 23:55 schreef toma het volgende:Seedorf
Wat is die jongen veranderd van een luie arrogante voetballer tot een voetballer met een uitstekende mentaliteit en vechtlust, daardoor zijn zn voetbal-kwaliteiten ook beter naar voren gekomen.
Dat denk ik ook. Zo'n speler komt natuurlijk nooit bij clubs als Sampdoria, Real Madrid, Ac en Inter Milaan als ie geen flikker uitvreet, luie jongens worden/werden hard aangepakt bij zulke clubs. Het EK 2004 vond ik hem trouwens ook al goed, de eindrondes daarvoor werd ie nooit echt goed gebruikt, al hielp z'n eigenwijze gedrag daar ook niet echt bij natuurlijk. Want een hele sterke eigen mening heeft ie natuurlijk altijd al gehad.quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:50 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Dat was meer beeldvorming dan realiteit, mijns inziens.
Hoofdletters gebruiken ga je ook niet dood aan hoor, Aliquote:Op donderdag 3 mei 2007 15:05 schreef Flashwin het volgende:
[..]
nog zo een kneus![]()
ontopic: Clarence laat weer zn klasse zien in de wedstrijden dat het er om gaat.![]()
quote:Gut wat was hij goed, gruwelijk gewoon. Versnellend, vertragend en volwassen. Voorbereider én maker van een doelpunt, zoals hij met hetzelfde kunststukje enkele weken eerder ook al de machtigste man van München was. Een majesteit op het middenveld. Weldadige rust en enorme power ineen, niet te genaken.
[...]
Zijn spel heeft een haast spirituele kracht gekregen, een ruimer blikveld en dus ook een strategisch karakter. Alsof hij eindelijk in balans is met de wereld en met zichzelf, in balans ook in dat prachtige elftal van Milaan.
een sticker en een krul voor jou omdat je er zoveel waarde aan hechtquote:Op donderdag 3 mei 2007 17:36 schreef Panick het volgende:
[..]
Hoofdletters gebruiken ga je ook niet dood aan hoor, Ali.
Perfect verwoord!quote:Op woensdag 9 mei 2007 23:12 schreef knnth het volgende:
VI #19, pagina 88/89, column van Peter Wekking
[..]
quote:Seedorf sluit af bij Milan
Afsluiten bij zijn eerste club Ajax, dat ziet Clarence Seedorf zichzelf niet meer doen. De middenvelder van AC Milan heeft tegenover La Gazzetta dello Sport aangegeven niet meer te willen vertrekken bij de Italiaanse grootmacht. “Op mijn 34ste wil ik niet meer van club veranderen”, liet de Nederlander optekenen.
Seedorf begon zijn voetballoopbaan in 1992 bij Ajax. Vervolgens verdedigde hij de kleuren van Sampdoria, Real Madrid, Internazionale en AC Milan. In ruim tien jaar tijd groeide hij uit tot de meest succesvolle Nederlandse voetballer aller tijden. De cirkel rond maken met een laatste transfer naar Ajax zagen vooral veel supporters van de Amsterdamse club wel zitten.
De 31-jarige international zelf ziet echter weinig in die optie. Seedorf is nog altijd hongerig naar prijzen en wil nog wat trofeeën aan zijn palmares bijschrijven. Te beginnen met de Champions League.
Evenals twee jaar geleden ontmoet AC Milan het Engelse Liverpool in de finale. Toen bogen The Reds een 3-0 achterstand om tot 3-3, waarna zij de penalty’s beter namen en de Champions League binnen haalden. “Maar ik zou tekenen voor zo een wedstrijd als toen in Istanbul”, zei Seedorf. “We domineerden toen het duel. Als we het nog eens twintig keer over zouden kunnen doen, dan zouden wij ze allemaal winnen.”
Jammer, ik wou hem graag in Nederland weer zien spelenquote:
quote:Seedorf leert nog steeds bij
Door CHRIS VAN NIJNATTEN
MILAAN - We zitten op de bakstenen rand van een soort gootsteentje voor vuile voetbalschoenen ergens midden op Milanello. Clarence Seedorf lacht soms hard en kijkt soms ook bedenkelijk. Hij neemt nog even nadrukkelijk de tijd voor het slot van een vraaggesprek.
Seedorf is blij, gelukkig en voelt zich op zijn sterkst. En dát aan het eind van een zwaar seizoen. Hij zegt dat Milan vanaf december ongeveer is gaan ‘draaien’. De vraag komt zo maar ineens op. Heeft de grootse vorm waarin hij steekt ook iets te maken met zijn terugkeer bij het Nederlands elftal? Het moet een mentale opsteker geweest zijn voor hem.
,,Het hielp wel. Zoals alles helpt in de motivatie om verder te gaan en beter te worden, zeker in zo’n moeilijk seizoen. Het is heel erg zwaar geweest, vooral mentaal. We begonnen dit seizoen in de Serie A met aftrek van wedstrijdpunten en in de Champions League moesten we eerst een kwalificatieronde spelen. Pittig dus. We leveren het bewijs dat geluk én pijn je ver kunnen brengen. Alle elementen zijn gebruikt om overeind te blijven en verder te gaan. Daar hoort die selectie voor het Nederlands elftal bij, zéker.’’
Die lobby heeft dus goed uitgepakt. ,,Ik heb geen lobby gevoerd. Nee! Ik heb op een bepaald moment gewoon een interview in een blad gegeven en een week later werd ik uitgenodigd voor een tv-programma voor een kritisch vraaggesprek. Dat heb ik professioneel opgepakt. Ik ging níet naar de televisie om te lobbyen. Waarom zou ik? Verder speelt die afwezigheid bij het Nederlands elftal niet meer. Het gaat bij mij vooral om vergeven, ik ben geen haatdragende persoon.’’
Weg uit de entourage van AC Milan lijkt Seedorf een fenomeen. Gezien zijn erelijst ís hij dat ook. Maar op het trainingscomplex van zijn club is hij slechts deel van een succesvol geheel. Daar hamert hij zelf ook steeds op. De prijzen komen er niet vanzelf aanwaaien. Er wordt veel arbeid voor geleverd. Dat gebeurt daar op dusdanig professionele wijze, dat leeftijd geen rol lijkt te spelen. Costacurta is 41, Maldini is 38. Ze zijn er morgen in Athene gewoon bij.
Door die specifieke training en medische begeleiding slaat de vermoeidheid niet snel toe bij de rossoneri. Vorige week, aan het einde van het seizoen dus, joeg de conditietrainer van Milan zijn spelers nog gewoon bergop om er sprintjes van vijftig meter te trekken. Niemand van de vedetten klaagde, het was van een imponerende discipline.
Zo staat Seedorf ook de massaal toegestroomde buitenlandse media te woord. Persvoorlichter Riccardo Colli raakt geïrriteerd en blaast zijn wangen bol, maar Clarence gaat voor de zoveelste keer zitten. De wereld komt hem vertellen hoe goed hij ‘nog’ is.
,,Sommigen vergelijken me met rode wijn,’’ zegt hij ergens. Hij beantwoordt steeds dezelfde vragen ogenschijnlijk moeiteloos in het Engels, Spaans, Italiaans, Portugees en Frans. ,,Duits lukt me niet meer,’’ verontschuldigt hij zich.
,,Vind ik niet erg hoor, al die aandacht,’’ lacht de man die nooit eerder zo veel belangrijke goals maakte als in deze jaargang. ,,Dat klopt. Maar mijn goals, en die van Kaká, vallen nu veel meer op omdat goalgetters als Shevchenko en Inzaghi ze niet meer voor ons maken.’’
Seedorf is veel meer dan alleen maar een voetballer. Hij runt een motorteam, heeft een restaurant. ,,Ja, Fingers, in het centrum van Milaan, dat loopt aardig: een ‘creative Japanese restaurant’. Leuk hoor.’’
Hij studeert volgens een medewerker van Milan sportmanagement. ,,Daar zeg ik niks over, pas als ik mijn diploma heb kom ik daarmee naar buiten.’’
Het lijkt erop of hij het voetballen er tussendoor bij doet. Maar dat is onzin. ,,Ik ben erg gefocust op mijn functie hier. Deze laatste weken moet de kroon geplaatst worden. Ik laat op het veld toch wel zien wat ik het belangrijkste vind hier? Dat geldt voor ons allemaal. We pieken op het juiste moment. Ik heb altijd vertrouwen in een mooi einde gehad vanwege de inzet, werklust, de vastberadenheid die elke dag getoond werd, vooral in het begin. Er moest een positieve wending komen. Die kwam. Vanaf januari ging het steeds beter.
,,Alles heeft te maken met de situatie tot aan december. Het liep wel aardig, maar nog niet top. Alle aanvallers waren fit, we speelden met twee spitsen en Kaká daarachter. Kaká raakte geblesseerd, toen kwam ik achter de spitsen te spelen. Uiteindelijk zijn Kaká ik samen achter één spits gaan spelen. Dat heeft gewoon fantastisch uitgepakt. Het loopt als een trein, alles klopt.’’
Die trein bereikt morgen zijn belangrijkste station. Heel grappig is het, dat hetzelfde affiche twee jaar geleden in Istanbul hing. Milan kwam er met 3-0 voor, liet Liverpool in zes minuten tot 3-3 terugkomen en verloor na strafschoppen. Mensen raakten er tot op de dag van vandaag niet over uitgepraat. Seedorf was er eigenlijk wel klaar mee.
,,Ik geef toe dat de finale van 2005 een frustrerende ervaring was, maar je moet je verlies verwerken, vervolgens accepteren en daarna moet je er klaar mee zijn. Voor mij is het geen stimulans. Voor deze beker hoef je geen speciale motivatie te hebben.
Iedereen wil die cup liften. Aan de andere kant staat het iedereen vrij om zich op zijn eigen wijze te prepareren. Wie uit de aanwezigheid van Liverpool extra drive haalt, oké, die gaat zijn gang, als we maar winnen. Maar die wedstrijd is twee jaar geleden hè, dat vergéét je toch? Volgens mij hebben we tussen Istanbul en Athene misschien wel tachtig wedstrijden gespeeld. Ik zie geen animositeit of revanchegevoelens. Zéker niet bij mezelf. Zoiets wordt ons aangepraat door de media.
,,Ik verwacht een wedstrijd die heel veel energie gaat kosten. Met Milan als misschien iets technischer ploeg en Liverpool, dat misschien wat meer strijd brengt. De twee ploegen gaan elkaar niet verrassen. Deze clubs kom je ieder jaar overal tegen. Ik hoop nu vooral dat het een finale wordt om van te genieten, daar gaat het ook om, ná het winnen. Ja, natuurlijk, 1-0 is genoeg voor ons hoor. Het zal heel speciaal zijn. Ook omdat ik de finale opdraag aan mijn zoon, die nog geboren moet worden.
,,Ik blijf tot daags voor de finale totaal relaxed. Ik wil vooral niet te veel aan die wedstrijd denken. Dat hoeft pas vlak voor de finale zelf. Zo’n wedstrijd vereist precies de juiste spanning, net genoeg om scherp te zijn, niet te veel, want dan loop je weer het risico te blokkeren. Ik heb daar ervaring in ja, maar ik kan er verder weinig over uitleggen. Ik hoop dat anderen, als ze al te gespannen zijn, zich goed voelen door mijn rust. Maar wij hebben hier met zijn allen wel ervaring met het spelen van finales, haha.
,,Toch leer ik hier nog veel. Ik ben 31, maar ik ontwikkel me hier nog steeds. Dit is mijn beste Champions League-seizoen ooit! Uiteraard ben ik blij met alle bijval die ik krijg, maar, sorry, ik moet nog verder. Ik wil alles geven. Het voelt als een ‘never ending story’. Hier kijk je niet achterom, alleen maar vooruit, ieder jaar wil deze club prijzen winnen, daar word je als oudere speler steeds beter van. Ik niet alleen, hoor, er lopen hier meer van die jongens rond. Paolo Maldini is de opvallendste, die is 38 jaar, en blijft gewoon nog een jaar. Het is niet toevallig dat dat hier gebeurt.’’
Prachtig! Ik heb ook nooit gelooft dat hij echt een arrogante voetballer was die bezig zou zijn zichzelf wel eventjes naar de top te helpen over de rug van anderen. Hij was gewoon een jonge voetballer die er alles aan deed om zichzelf zo goed mogelijk te presenteren, zoveel mogelijk te scoren en zoveel mogelijk te winnen, dán wordt je al snel als arrogant bestempeld...quote:Op donderdag 3 mei 2007 16:50 schreef Plastic_Power het volgende:
[..]
Dat was meer beeldvorming dan realiteit, mijns inziens.
Helemaal mee eens. Ik vind het enorm jammer dat ie ooit die penalty(s) heeft gemist, dan had ie nu zeker veel meer erkenning gehad (en had ik hem niet net als de rest van nederland verguisd). Gelukkig begint de laatste tijd iedereen (de media en supporters) wel te beseffen dat deze man een parel is voor het voetbal.quote:Op woensdag 23 mei 2007 17:06 schreef S-Two het volgende:
Hopen dat ie vanavond weer gaat schitteren.
quote:
Cool van je Docquote:Op woensdag 23 mei 2007 22:50 schreef Doc het volgende:
Wel leuk voor Seedorf....
HahahahahahahahahahahahaHahahahahahahahahahahahaHahahahahahahahahahahahaHaha.quote:Op woensdag 23 mei 2007 23:01 schreef DrDentz het volgende:
ja net Bokito de ontsnapte gorilla
m'n eerste post hier na de nederlaag ...quote:
Bijna iedereenquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:35 schreef Smeich het volgende:
Iedereen? Al die fokking meelopers ja... net zoals je die er nu ook weer bij hebt zitten en Seedorf nu plots weer geweldig vinden![]()
* knnth zwaaitquote:Op woensdag 23 mei 2007 23:30 schreef Zwoerd het volgende:
Een paar jaar terug was hij nog het pispaaltje van iedereen
ik heb altijd respect voor de beste man gehad, niet alleen omdat hij bij AC speelt, maar om zijjn hele oeuvrequote:Op woensdag 23 mei 2007 23:35 schreef Smeich het volgende:
Iedereen? Al die fokking meelopers ja... net zoals je die er nu ook weer bij hebt zitten en Seedorf nu plots weer geweldig vinden![]()
Ik ben benieuwd of de fransen een hekel hebben aan Trezequet voor het missen van de belangrijkste penalty voor Frankrijk tegen Italia afgelopen zomer, lijkt me niet...quote:Op donderdag 24 mei 2007 06:46 schreef FrankyMcG het volgende:
Toch raar dat veel Nederlanders Seedorf nog altijd afrekenen om die gemiste penalty tegen Frankrijk. Ik denk dat Seedorf een van de meest succesvolle (nog spelende) Nederlandse voetballers is eerlijkgezegd!
niet normaal hequote:Op donderdag 24 mei 2007 18:55 schreef Messidona het volgende:
Die knakker heeft me toch een gespierd lichaam, sodejuu
Gister toen die zijn shirt uit deed![]()
Dat viel me ook op gisteren jaquote:Op donderdag 24 mei 2007 18:55 schreef Messidona het volgende:
Die knakker heeft me toch een gespierd lichaam, sodejuu
Gister toen die zijn shirt uit deed![]()
Ik gun het hem ook zeker ja, hoop dat hij over 2 jaar ofzo aanvoerder is zoals gesuggereerd werd.quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:01 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dat viel me ook op gisteren ja
Leuk voor hem dat hij gewonnen heeft. Gun het hem van harte!
Wat ik heb kunnen vinden:quote:Op donderdag 24 mei 2007 19:58 schreef Houniet het volgende:
zijn er ergens nog mooie foto's van hem te vinden met de CL ?
die zocht ik ook. op de site van milan moet je weer lid worden enzoquote:De foto met de cup op zijn hoofd is wel leuk, maar kan die nergens vinden.
Ik vind z'n 'broek' erger.quote:Op vrijdag 25 mei 2007 01:20 schreef knnth het volgende:
Ambrosini ook al zo'n shirt, hou een sop zeg
Welke broek?quote:
Hij gaat ermee vandoorquote:Op vrijdag 25 mei 2007 18:04 schreef Smeich het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zo rende hij er ook mee weg, was echt leuk om te zienquote:Op vrijdag 25 mei 2007 19:50 schreef addictivebeat het volgende:
dat eerste plaatje is grappig, alsof hij het net gejat heeft
De keuze was Sneijder of Seedorf.quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:05 schreef methodmich het volgende:
Logisch, Demy de Zeeuw is minstens een klasse beter.
Kan makkelijk samen. Het is een schande dat De Zeeuw mag starten als Seedorf moet banken.quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:06 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
De keuze was Sneijder of Seedorf.
Tja, Seedorf..quote:Op zaterdag 8 september 2007 20:05 schreef methodmich het volgende:
Logisch, Demy de Zeeuw is minstens een klasse beter.
Ik helaas ook.quote:Op zondag 9 september 2007 01:25 schreef Kreupeldicht het volgende:
Seedorf heeft gewoon altijd gefaald in het Nederlands elftal, op 1 winteravond in Belgie na, waarin hij ineens de sterren van de hemel speelde. Nederland speelt nu eenmaal een aanvallend systeem waarin slordig balverlies op het middenveld gelijk gevaar oplevert en dat nonchalante houdt ie toch altijd in zn spel. Maar ik heb dat ook al vanaf 94 moeten aanzien, dat geldt niet voor iedereen geloof ik hier![]()
De keuze ging tussen Sneijder en Seedorf. Dan is het begrijpelijk dat een in vorm zijnde Sneijder, met drie doelpunten al, de voorkeur kreegquote:Op zondag 9 september 2007 08:48 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Briljante actie, helaas op de paal beland. Zou een geweldige goal geweest zijn. Wat zullen de Champions League coaches met verbazing gekeken hebben met een Seedorf op de bank.
van der Vaart heeft bij van Basten altijd de voorkeur om in de aanvals linie te spelen ipv op het middenveld. Denk dat de keuze tussen Sneijder Seedorf en Affelay zal komen te liggen op de 10 positie.quote:Op zondag 9 september 2007 13:55 schreef RayMania het volgende:
[..]
De keuze ging tussen Sneijder en Seedorf. Dan is het begrijpelijk dat een in vorm zijnde Sneijder, met drie doelpunten al, de voorkeur kreeg. Wel een goede invalbeurt van Clarence, ik denk dat hij Van der Vaart wel is voorbij gestreeft in de pikorde.
klopt, maar iedereen was het alweer vergeten. de media met hun lobby voorop.quote:Op zondag 9 september 2007 01:25 schreef Kreupeldicht het volgende:
Seedorf heeft gewoon altijd gefaald in het Nederlands elftal, op 1 winteravond in Belgie na, waarin hij ineens de sterren van de hemel speelde. Nederland speelt nu eenmaal een aanvallend systeem waarin slordig balverlies op het middenveld gelijk gevaar oplevert en dat nonchalante houdt ie toch altijd in zn spel. Maar ik heb dat ook al vanaf 94 moeten aanzien, dat geldt niet voor iedereen geloof ik hier![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |