abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 6 november 2006 @ 15:21:04 #1
151115 Phluphy.
Lief vriendje...
pi_43292249
Vervolg op Depressief door de hormonen
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:19 schreef Phluphy. het volgende:
Sugar
Hoe gaat het?

Is het op je werk overigens geen probleem als je wat langer thuisblijft?
  maandag 6 november 2006 @ 15:59:13 #2
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_43293312
groeihormonen of wat
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_43293824
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:59 schreef jpg97 het volgende:
groeihormonen of wat
ja, daarom staat het ook in OUD
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  maandag 6 november 2006 @ 16:29:13 #4
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43294250
Ik moest vandaag ook weer aan je denken Sugar.Hoe gaat het met je? En Ingrid? Heb je al wat minder last van de bijwerkingen?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 6 november 2006 @ 16:46:27 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43294784
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ja, daarom staat het ook in OUD
Nou, dat is zo gek nog niet... kinderen groeien ten slotte.
Maar nee, niet groeihormen... zwangerschapshormonen. En post-zwangerschapshormonen.
***
  maandag 6 november 2006 @ 16:54:13 #6
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_43295039
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:15 schreef ikbeneenkiwi het volgende:

[..]

ja, daarom staat het ook in OUD
Ja ik weet het toch ook allemaal niet meer
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  maandag 6 november 2006 @ 17:14:06 #7
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43295669
Lief van jullie.

Het gaat hier best wisselend. Ik dacht dat het echt behoorlijk veel beter ging, maar merk sommige dagen dat het toch nog helemaal niet oké is allemaal. Dan wenste ik dat ik een grote emmer witte latex had om het hele huis overzichtelijk wit mee te gooien, wenste ik dat ik al het speelgoed de deur uit kon doen, de ramen open en met een grote stofzuiger en dweil door de kamer kon rausen.
Behoefte aan rust, reindheid, regelmaat, maar ook gewoon duidelijkheid, frisheid, lucht en ruimte. Voor mezelf, voor wie ik was, voor weet-ik-wat. Zoveel chaos in mijn hoofd, een aaneenschakeling van stomme, kleine onnozele dingen, maar het zorgt voor veel gedoe en onrust in mijn kop. Het opgesloten gevoel (dat begint bij mijn lijf dat nog lang niet voelt als mijn lijf) is soms zo sterk dat ik alleen maar kan grommen en huilen soms. Rot dus.

Ik denk dat ze het op mijn werk gewoon zien als ziek zijn, dus ik denk dat ze 'wel zullen moeten', ofzo. In elk geval is er tijdens mijn verlof geen vervanger aangesteld. Mijn werk wordt gedaan door collega's nu en die moeten dat dan wat langer doen. Ik weet niet hoe lastig of moeilijk dat is.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 6 november 2006 @ 18:14:27 #8
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43297549
Is ook niet jouw probleem toch, hoe ze op het werk jouw plekje zolang opvullen? Lekker je rust nemen, zeker nu je weer merkt dat het toch nog niet zo loopt.

Knuffel voor jou Sugar
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_43299813
Ik denk dat ze dat op het werk maar moeten zien op te lossen Sugar, is niet jouw probleem!
Neem je rust en ik hoop dat het gauw wat lichter wordt voor jou
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43302516
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:29 schreef Tinkepink het volgende:
En Ingrid? Heb je al wat minder last van de bijwerkingen?
Nog wel duizelig en moe.
Ga morgen naaar de ha om te vragen of het normaal is. En hb testen.
En ik ben nu al ruim 3 weken overtijd. Vraag me af of dat hierdoor kan komen.
Test gedaan en ik ben niet zwanger.
quote:
Op donderdag 2 november 2006 12:29 schreef Jelief het volgende:
Ingrid!!!! Ik dacht al laast al toen je met dat slaperig zijn kwam. Ik heb ook een tijd een heel lage dosis triptisol geslikt (stofnaam amitriptiline) niet als ad maar als medicijn voor fibromyalgie. je wordt meestal een paar uur nadat je het ingenomen hebt slaperig en dat werkt dan weer een tijdje. Als je de pillen dus vlak na het avondeten inneemt heb je kans dat het beter werkt bij het inslapen (een paar uur later). Zo werkte het bij iig wel. Als ik ze te laat in nam was ik 's morgens nog ontzettend duf en sloom. succes meis!
Ohja, wat vreemd. Er was gezegd dat ik de pil (een half uur) voor het slapen gaan in moest nemen.
Zal het morgen aankaarten!
pi_43308378
Je kan er wel een tijdje last van hebben van die bijwerkingen, maar ik weet niet hoe lang "normaal" is.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Jubileum moderator dinsdag 7 november 2006 @ 20:13:39 #12
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43336055
3 maanden is een gangbare periode hoor, en sommige bijwerkingen blijven zolang je de pillen slikt. Het ligt een beetje aan het merk van je AD denk ik.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43338964
Hoe was het vandaag bij de huisarts Ingrid?

Toen ik voor het eerst AD ging slikken (Seroxat) heb ik een paar weken last gehad van bijwerkingen, vooral de eerste paar dagen vrij heftig, daarna werd het steeds minder.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43342520
Het ging goed. Heb nu hogere dosis (75 mg) omdat het slapen nog niet gaat.
Dat moet nu wel lukken hopelijk. Beetje moe hoort erbij, maar niet zo erg als ik het nu heb. Nog een paar weken proberen dus.
Mijn cyclus kan heel erg van slag zijn. Ws daardoor ben ik al 3 weken overtijd.
pi_43342723
Sugar

Ingrid
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43434905
Grrrr, afspraak van mw werd op het laatste moment afgezegd. Mn moeder voor niks afspraak verzet en zich gehaast om op tijd te zijn. Nu ben ik nog niks wijzer.
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:18:03 #17
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43534459
Wat balen, Ingrid. Heb je wel een nieuwe afspraak eigenlijk nu?

Ik word soms echt gek van het hele gedoe. Zo wisselend. Dan denk ik "niks meer aan de hand" en een half uur later kan ik alleen maar huilen van frustratie over een huilende baby, over mijn snauwerige gedoe naar Maria vanwege teveel in hoofd, over niks fijn, mooi, leuk vinden en niet weten hoe ik de overige 5.5 uur van de dag moet vullen zonder te ontploffen.

Gisteren was weer zo'n dag. Mijn moeder kwam langs, ik riep huilend dat ze Storm wel mocht meenemen voor een dag en nacht (of langer). Ze heeft het gedaan, heel praktisch gewoon de situatie opgelost. Storm was nog maar net weg, of ik kon met Maria de wereld weer aan. Opgelucht. maar tegelijk zo bang dat het altijd zo blijft, dat ik altijd alleen maar normaal kan zijn en me normaal kan voelen als ik één kindje om me heen heb. Dat vind ik zo'n eng idee.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:20:10 #18
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_43534497
Suger het wórdt beter hoor! Heus!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  dinsdag 14 november 2006 @ 09:41:21 #19
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43534852
Lieve lieverd toch. Ik geloof echt in jou, dat je dat kan, dat dat goedkomt, echt!!! Je hebt al zoveel overwonnen de laatste maanden, al zo veel stappen gezet. Je weet het, steeds 1 vooruit en 2 achteruit. Maar uiteindelijk overwin je meisje, daar geloof ik voor 100% in. En met Storm gaat het steeds makkelijker worden. Steeds meer zul je hem gaan kennen en weten hoe je met hem om moet gaan. Ook dit kindje gaat voelen als helemaal van jou en kloppend binnen jullie gezinnetje. Ik heb zo veel vertrouwen in je. En Juul en ik willen straks best lekker naar jullie toe gefietst komen qua opfleurideetje.... Hou vol lieverd!
pi_43534926
Sugar, wat zou ik ontzettend graag willen dat alles gewoon fijn gaat voelen. Ik weet ook wel dat het goed komt, maar logisch dat je NU gek wordt. En neem idd al die hulp maar aan, dat helpt ook.
Dikke kus voor jou
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 16:37:28 #21
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43547109


Tussen het volhouden door
mag je best even uitrusten!

Olaf Hoenson
... ♥ ik mis je ♥
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:24:47 #22
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43552679
Dit schreef ik toen Storm een week oud was:
quote:
Ik ben echt de kluts kwijt af en toe, nu ik moeder ben van én dat meisje dat ik zo heel goed ken en waarvan ik zo heel erg veel hou én dat jongetje dat ik nog helemaal moet leren kennen, dat steeds zoveel van me vraagt, dat me soms pijn doet en dat zoveel op zijn vader lijkt en niet op mij. Wat wankel ben ik en wat word ik overspoeld door liefde, angst, boosheid zelfs soms en ander hormonaal geweld.

Zij zo hyper, zo verward, zo anders dan voordat ze een broertje erbij had.
Hij zo klein, zo veeleisend, zo basaal en fysiek aanwezig.
Haar strijd met haar gevoel en met haar plek bij papa en mama.
Zijn natuurlijke drang dichtbij mij te zijn, dichtbij en veel.

Het raakt me heel erg die twee kindjes te zien, te voelen, te hebben, te begrijpen en niet-begrijpen.
Mama van twee. Een dochter en een zoontje.
De 7e dag. Het zal groeien en goedkomen.


Ik voel me nog regelmatig zo. Zo wankel, zo de kluts kwijt. De kluts: mezelf, mijn vertrouwde bestaan, mijn lol in het leven, mijn energie.
Mensen helpen, komen langs en het lost niets op. Ik krijg geen ruimte, geen lucht, geen overzicht, geen plek voor mezelf, voor eigen dingen, voor organisatie en controle. Ik loop de hele dag de kamer op te ruimen, maar het helpt niet, er komt geen ruimte, geen overzicht, geen leegte. En intussen veel in mijn hoofd. Ik wil eigenlijk dit doen en dat. En als S straks thuis is, wil ik dit en dat doen, even naar dat of gewoon een uur alleen zijn. En het komt er zelden van. Want ik hoor beneden een kind huilen of ik weet dat hij eigenlijk ook al vanaf de eerste minuten teveel aan zijn hoofd heeft. Ik kan nergens die batterij mee opladen, het lukt niet, gewoon niet.

Ik eet mijn bord leeg en bedenk tijdens de laatste happen dat het zinloos is. Waarom eet ik het? Waarom dan toch? Meer zou het opleveren om het niet te eten.
Ik heb me leuk aangekleed en het zit niet fijn. Elke keer dat ik op de bank ga zitten om een fles te geven, voel ik mijn broek knellen. Ik heb me leuk aangekleed en bedenk dat het zinloos is. Waarom kleed ik me aan? Waarom dan toch?
Ik twijfel of ik mijn zus zal bellen. Ik bedenk dat het zinloos is. Waarom zou ik praten erover? Waarom dan toch? Het helpt niet, alles is gezegd en ik moet morgen gewoon weer een dag met mijn zoon en dochter zien door te komen.

Ik wil helemaal geen hulp meer, ik wil helemaal niet meer dat het niet gaat, ik wil helemaal niks meer. En als het overgaat, als het dan écht overgaat, dan wil ik dat de tijd snel gaat. Want ik heb zo’n hekel aan mezelf, dat elke minuut me pijn doet.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:28:45 #23
103793 kozakken
Living the life
pi_43552812
Oh lieve Sugar....
Nu zo stilvalt dat ik niet meer weet wat ik je zou kunnen zeggen. gewoon omdat volgens mij niets er echt toe doet.


aan je denkt
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:38:16 #24
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43553148
Lieve lieverd toch. Ik heb zo met je te doen. Liefs Rens.
Ps- morgen dan toch misschien hopelijk tussen de bedrijven door. Telefoon doet het niet, en batterij van leentelefoon is leeg, dus weet niet of je nog iets hebt laten weten. Bel je morgenochtend. Kus kus!
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:38:38 #25
24188 Belana
kloon van belana
pi_43553170
och meisje toch... het enige wat ik nog kan bedenken is dat je er misschien medicijnen voor zou kunnen vragen, want zo verder gaan... het is al best zwaar als alles goed met je gaat als je 2 kleine kinderen hebt. waaroom niet dat steuntje vragen dan? het kan zo helpen.
intussen een hele dikke knuffel. ik denk aan je
stormy waters...
sailin'
pi_43553267
Herkenbaar Sugar en dan heb ik er geen kindjes bij... Sterkte
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43553406
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 09:18 schreef Sugar het volgende:
Wat balen, Ingrid. Heb je wel een nieuwe afspraak eigenlijk nu?
Ja, voor as maandag. Ben benieuwd of en wat ze kunnen doen.

Sugar Ik weet zeker dat het goed komt! Kan me je gevoelens heel goed voorstellen. Weet verder ff niks te zeggen. Kom op meis! Heb je ad-medicijnen al overwogen?
Ik heb het idee dat het wel helpt. Wel lastig dat het lang duurt voordat het werkt.
Als ik dichtbij zou wonen, zou ik zo met Kim langkomen.
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:46:32 #28
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43553424
Sugar, ik wou dat er iets was wat ik voor je kon doen, maar ik kan echt niks bedenken. Ik zei gisteren al tegen je dat ik dingen in je verhaal heel erg herkende. Ik weet dat het nu voelt alsof het nooit beter wordt en je alleen maar verder in dat donkere gat valt, maar het wordt echt beter. Probeer elke dag een klein lichtpuntje te zoeken en blijf er vooral over praten ook al voelt het alsof niemand je kan helpen. En net als wat Belaan ook al zei, misschien dat medicijnen je net dat steuntje kunnen geven wat je op dit moment nodig hebt. Sterkte
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:48:08 #29
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43553471
Sugar, kun je niet nog eens met je huisarts gaan praten? Ik kan verder weinig toevoegen, behalve heel veel sterkte....
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 14 november 2006 @ 19:50:17 #30
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_43553514
Ah lieve Suiker, als we toch eens wat konden doen om je hier doorheen te slepen he. Het is zo rot als je jezelf iedere minuut van de dag moet voortslepen. Dat alles druk en hectisch is, vooral door alles wat er zich in jezelf afspeelt en waar je zo ontzettend niks aan kan doen. Omdat je de kluts kwijt bent. Helaas. En als het dan even stil is, jezelf afvragen waar je nou op zit te wachten, op het moment dat het ijs breekt? of totdat de bom valt? Heel naar. Ik had dit zo graag zo anders voor je gezien. Wat een stomme rotzooi ook. En ook al voel je het zelf nu niet, ik geloof echt dat je het kan. Moeder zijn van die twee mooie kinderen, en het ook nog fijn vinden en jezelf zijn. Jouw tijd om daar aan te moeten wennen en dat in te kunnen invullen is nu door die stomme shit veel te lang geworden, voor jezelf. Maar echt, het zal groeien en het zal goedkomen. Ik hoop ook echt heel snel, echt heel snel. En ik zeg nog even godverdomme, om dit alles kracht bij te zetten oke

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 14-11-2006 19:55:58 ]
pi_43553748
Als ik kon zou ik de tijd voor jullie vooruitdraaien. Voor jullie allebei, Sugar en LB. En voor iedereen die het op dit moment niet ziet zitten en rot heeft.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 14 november 2006 @ 20:11:49 #32
144006 chacama
Ondernemend!
pi_43554224
Lieve sugar,

Tranen rollen over mijn gezicht bij het lezen van je laatste post. Ik had zo gehoopt dat je wat meer rust had, maar je vecht nog elke dag om je hoofd boven water te houden. Ik hoop dat je HA eventueel met medicijnen een kleine reddingsboei kan bieden, zodat je zo af en toe daar even naar toe kunt zwemmen om uit te rusten. Heel heel veel sterkte en kracht toegewenst. Ik hoop zo dat je heel snel kunt gaan genieten van allebei je kinderen, zonder dat er allerlei spoken in je hoofd zitten.
pi_43554831
kom het topic nu pas tegen

Sugar, en Ingrid, Wat akelig dat jullie je zo voelen. Ik ben depressief/burn-out geweest, een paar jaar geleden (niet hormoongerelateerd dus enigszins offtopic..) en op het moment zelf leek het of het noooooooit meer goed kwam, en dat het al acceptabel zou zijn als ik zou weten hoe er mee te leven. En toch kon ik er later op terugkijken en weten dat het nu zoveel beter was dan ' er mee leren leven' . Ik wens jullie dat ook zo toe!
Eva
  † In Memoriam † dinsdag 14 november 2006 @ 21:36:24 #34
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_43557788
quote:
Op dinsdag 14 november 2006 19:24 schreef Sugar het volgende:
Ik wil helemaal geen hulp meer, ik wil helemaal niet meer dat het niet gaat, ik wil helemaal niks meer. En als het overgaat, als het dan écht overgaat, dan wil ik dat de tijd snel gaat. Want ik heb zo’n hekel aan mezelf, dat elke minuut me pijn doet.
Sugar, ga naar de huisarts. Vraag om anti-depressiva.
Breng dat op voor Maria, voor S, voor Storm, en voor de echte Sugar die nu gevangen zit achter een laag matglas. Voordat de pijn te ondraaglijk wordt.
Nogmaals, ga naar de huisarts. Vraag om anti-depressiva.


(ja, ik ben ervaringsdeskundige)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 14 november 2006 @ 22:18:50 #35
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43559903
Dankjulliewel.
Ik ga denken over AD, misschien moet ik erop gaan vertrouwen dat zoiets kan helpen. Ik denk nu nog vooral dat het aan mij ligt en dus niet te verhelpen is met AD, maar een keiharde kwestie is van 'leren leven met dit gevoel'. Maar ik hoop zo, zó erg dat het niet dat is, dat het niet alleen aan mij ligt en dus wél overgaat.
Ik ga denken over AD.
Dankjulliewel.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43560338
Ik ben er stil van Sugar, ik vind het heel rottig voor je, maar ik heb geen oplossingen voor je, als ik 'm had gehad, dan had je 'm van me gekregen. Sterkte wensen, uiteraard,
Krijg je nog hulp van een psycholoog ofzo?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43560989
Lieve Sugar, wat rot toch allemaal dat het zo gaat. NEE het ligt niet aan jou lieve schat, het komt door die rothormonen die je helemaal van de kaart maken zodat je overal aan gaat twijfelen. En als AD daar nou een klein beetje bij kunnen helpen, dan zou dat toch heel fijn zijn ? Ik zou zo graag willen dat ik een knopje bij je kon vinden wat ik om kon zetten voor je, zodat je weer blij zou zijn en kon genieten van je prachtige stoere meisje die al op een potje poept, je lieve man, je schattige ventje met zijn stoere naam en zijn lieve lach, en van je eigen lieve karakter en slimme koppie. Dat je gewoon opeens jezelf weer zou vinden, je ogen weer opendeed en het gewoon allemaal achter de rug was. Dat zou ik echt zo zo graag willen. Maar lieverd, het komt echt echt weer goed. Iedereen die eens een depressie heeft meegemaakt weet dat je op het moment zelf echt niet kan geloven dat het ooit weer overgaat en weer wel leuk wordt, maar echt, geloof me, het gaat weer over en je leven wordt weer leuk en fijn. Echt echt echt echt echt waar. Dikke
  woensdag 15 november 2006 @ 00:12:48 #38
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_43564293
Sugar, ik hoop dat de tijd heel snel voor je gaat.

Misschien heel gek, maar zou het niet toch goed zijn om juist wel te gaan werken? Ik weet natuurlijk helemaal niet of je dat nu uberhaupt wel aankan, maar misschien op therapeutische basis of zoiets? Even alleen maar Sugar zijn en jezelf een beetje terugvinden in werk waar je goed in bent. Of nog niet gaan werken, maar Storm en Maria wel alvast naar het kinderdagverblijf laten gaan?

Ik weet dat het geen structurele oplossing is, maar het kan je wellicht wel helpen de tijd tot 'genezing' wat makkelijker door te komen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_43564427
Sugar het ligt niet aan jou, het zijn die stomme klote hormonen. Maar voor jou gevoel is dat nog niet zo en jouw gevoel is wat telt nu!
Dat je aan AD wilt denken vind ik super dapper! Het is moeilijk om die stap te zetten en het is geen tovermiddel, het duurt even voor dat het werkt, maar als dat het is wat jou misschien weer van het leven kan laten genieten en van je man en kinderen is het het proberen waard toch?
  woensdag 15 november 2006 @ 08:57:37 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43568864
Sugar, meisje...
***
pi_43569723
ach sugar toch, wat ontzettend klote allemaal zeg. AD lijkt me nu echt zeker iets om te proberen, juist bij hormonen-gerelateerde depressies kunnen een paar 'tegen-stofjes' heel effectief zijn. héél veel sterkte ermee, ik vind 't zo rot voor jullie allevier.
pi_43570093
Een AD kan de scherpe randjes er wat afhalen, net een steuntje in de rug. Het is geen wondermiddel, maar het proberen kan altijd. Pas goed op jezelf Sugar
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 15 november 2006 @ 10:22:42 #43
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_43570477
Sugar je klinkt zo vreselijk op. Ga asjeblieft hulp zoeken, probeer die AD. Het doet me pijn dat je je zo ongelukkig en niet jezelf voelt. Ik wou dat ik het beter kon maken voor je. Sterkte lieve Sugar!
pi_43570480
Geen idee of AD helpt, zo veel weet ik er niet van, maar het klinkt goed. Ik hoop dus dat je er wat aan hebt als de huisarts het voorschrijft. En dat je je snel weer beter en jezelf voelt. Zwanger zijn is zwaar, bevallen is zwaar, maar wat daarna komt is zeker niet makkelijker. Je komt er wel!

Jammer dat het zo lang duurt voor de medicatie werkt Ingrid. Heb je al antwoord van homestart? Of lijkt het je toch niks? Kan ook natuurlijk.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 15 november 2006 @ 14:31:35 #45
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_43576967
Ik heb ook zoiets: maakt niet wát je doet, als het maar helpt.
Dit kan zo niet doorgaan. Veel succes en beterschap.
... ♥ ik mis je ♥
  Jubileum moderator woensdag 15 november 2006 @ 20:14:14 #46
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43586753
Lieve Sugar, je mist gewoon even tijdelijk een stofje in je hersenen. Daar kun je een pilletje voor nemen. Dat is alles, maak de drempel naar AD niet hoger dan nodig is liefje.
Als je pijn hebt neem je paracetamol, als je hoest dan neem je hoestdrank....

Daarmee wil ik zeker niet lichtzinnig doen over het gebruik van AD, maar je zit al zo gruwelijk diep meisje. Neem die hulp!
Ga naar je huisarts en bespreek met hem/haar de oplossingen.

En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_43587134
quote:
Op woensdag 15 november 2006 10:22 schreef YPPY het volgende:


Jammer dat het zo lang duurt voor de medicatie werkt Ingrid. Heb je al antwoord van homestart? Of lijkt het je toch niks? Kan ook natuurlijk.
Ik heb homestart gemaild. Er is hier in de omgeving (nog) geen hulp.
As maandag maatschappelijk werk. Dan hoor ik ook of er een faalangsttraining of assertiviteitstraining voor mij is.
  woensdag 15 november 2006 @ 22:16:21 #48
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_43592240
Sugar, ik wil me eigenlijk aansluiten bij de rest. Ik las je berichtje gisteren al, maar ik kon de woorden niet vinden. Er klinkt te veel pijn in door, te veel verdriet.

Bij mij waren AD overigens wél een wondermiddel. Ik zat er na mijn eerste bevalling net zover door als jij Sugar en misschien nog wel dieper. Om mezelf de kans te geven een normale, liefhebbende, stabiele, niet depressieve moeder te worden heb ik me laten opnemen in het ziekenhuis. Vijf weken lang ben ik vertroeteld, had ik helemaal niets aan mijn hoofd behalve mijzelf. Voor mijn dochter werd gezorgd, alles wat ik hoefde te doen was wennen aan de AD en béter worden.
En ik werd beter!!!!
Schuldgevoelens heb ik nooit gehad en zal ik ook nooit hebben. Dit was de juiste beslissing. Ik sta er nog steeds voor de volle honderd procent achter en schaam me ook absoluut niet voor de opname en de medicijnen.

Als je diabetes hebt neem je toch ook insuline, als je tekort heb aan een ander stofje in je lichaam vul je dat toch ook aan door middel van medicijnen? Waarom dan zo panisch voor AD? Het wennen en afkicken weegt niet op tegen maanden, jaren depressief zijn. Neem die stap gewoon meid, voor dat je er toe gedwongen wordt.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  zaterdag 18 november 2006 @ 21:59:04 #49
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43669890
Ik heb inmiddels geregeld dat ik dinsdagavond een telefonische intake heb met de ppd-deskundige over wie het al eerder ging in dit topic. Zij kan dan een diagnose stellen, mijn huisarts adviseren over eventuele medicatie en ze begeleidt haar clienten dan dagelijks per mail of fax. Dus misschien gaan we dat traject wel starten, afhankelijk van wat haar diagnose is natuurlijk.

Vanavond haalde ik Storm uit zijn bedje, moest hem wakker maken. Maar hij sliep zomaar verder, met opgetrokken beentjes, zijn kontje hoog in de lucht en zijn buikje tegen mijn borst. Kleine knuistjes en een frummelmondje in een zacht ontspannen snoetje.
Hij ontroerde me zo. Wat was het heerlijk om dat te voelen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43670329
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:59 schreef Sugar het volgende:
Ik heb inmiddels geregeld dat ik dinsdagavond een telefonische intake heb met de ppd-deskundige over wie het al eerder ging in dit topic. Zij kan dan een diagnose stellen, mijn huisarts adviseren over eventuele medicatie en ze begeleidt haar clienten dan dagelijks per mail of fax. Dus misschien gaan we dat traject wel starten, afhankelijk van wat haar diagnose is natuurlijk.

Vanavond haalde ik Storm uit zijn bedje, moest hem wakker maken. Maar hij sliep zomaar verder, met opgetrokken beentjes, zijn kontje hoog in de lucht en zijn buikje tegen mijn borst. Kleine knuistjes en een frummelmondje in een zacht ontspannen snoetje.
Hij ontroerde me zo. Wat was het heerlijk om dat te voelen.
Sugar wat ontroerend om te lezen Ik hoop zo voor je dat de ppd-deskundige je kan helpen!
pi_43674041
Sugar, goed zo wijffie 'k was ook blij om je puzzel te zien, goed teken dat je daar zin in had. 't komt wel goed, echt wel.
pi_43674613
Sugar wat heerlijk om te lezen!
Fijn dat je een intake hebt, je bent er mee bezig, je bent echt super dapper!
  zondag 19 november 2006 @ 09:43:45 #53
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43678390
quote:
Op zaterdag 18 november 2006 21:59 schreef Sugar het volgende:
Vanavond haalde ik Storm uit zijn bedje, moest hem wakker maken. Maar hij sliep zomaar verder, met opgetrokken beentjes, zijn kontje hoog in de lucht en zijn buikje tegen mijn borst. Kleine knuistjes en een frummelmondje in een zacht ontspannen snoetje.
Hij ontroerde me zo. Wat was het heerlijk om dat te voelen.
Wat moet het fantastisch voor je geweest zijn om dit (weer) te kunnen voelen...
Goed dat je een traject met begeleiding ingaat.
En ik sluit me aan bij de andere dames. AD kunnen zó goed helpen. Ik was niet zwanger indertijd, maar bij mij sloeg medicatie binnen een week aan. Echt, van de ene op de andere dag begon de zon weer te schijnen. Hoef je niet bang voor te zijn.

Ook een voor ingrid.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 19 november 2006 @ 11:54:56 #54
24188 Belana
kloon van belana
pi_43680039
sugar
stormy waters...
sailin'
pi_43680232
Sjoeg
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_43699742
Tnx Moonah!

Sugar ik vind het ook ontroerend om te lezen!

Morgenmiddag 2e gesprek mw. Ben benieuwd!
  Jubileum moderator dinsdag 21 november 2006 @ 20:35:51 #57
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_43761131
Sugar ik hoop dat de intake goed gegaan is vanavond (of het moet nog plaatsvinden, dat kan natuurlijk ook).

Ingrid hoe was het gesprek bij mw?
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  dinsdag 21 november 2006 @ 21:18:06 #58
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43762965
Lois, lief dat je daaraan denkt.
Ingrid, ik ben ook benieuwd hoe het was gisteren?

De intake was oké, ik vond het wel moeilijk om goed aan te geven hoe en wat. Haar vragenlijst was heel duidelijk en compleet, denk ik, dus ik hoefde eigenlijk alleen maar ja en nee te zeggen. maar ik vond het zwaar om zelf de verantwoordelijkheid zo te hebben over wat het allemaal is. Om het zelf helemaal goed aan te geven. Het wisselt ook best, dus dat maakt het lastig ook.

Conclusie: pnd, maar niet zo heel erg zwaar gelukkig (denk ik). Middelmatige zwaarte, zeg maar. Dat concludeerde ze vooral doordat ik me ook sommige momenten en dagdelen best oké kan voelen. We gaan z.s.m. starten met een lage dosering hormonen en hebben dan in elk geval wekelijks contact per mail. Niet gaan werken vond zij ook de beste optie.

[ Bericht 2% gewijzigd door Sugar op 21-11-2006 21:25:19 ]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 21 november 2006 @ 23:27:43 #59
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43767810
Hopelijk slaat het snel aan zodat je je weer wat beter voelt
pi_43773790
Fijn Sugar dat deze stap weer achter de rug is en dat je nu kan werken aan het beter worden, ik vind je een knapperd! Sterkte, ik hoop echt dat je je snel weer vaker lekker voelt!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43773822
Spannend Sugar, hopelijk heb je er veel baat bij!
Het lijkt mij overigens ook slim om nog niet te gaan werken. Ga eerst maar aan jezelf werken, daar heb je je handen vol aan.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_43774114
Sugar, dat klinkt als weer een stap in de goede richting
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43783442
Klinkt goed sugar! Ik hoop dat je er gauw wat van gaat merken in positieve zin. Zet em op .

Ingrid hoe was je gesprek met MW?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_43791761
Sugar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_43798878
Het gesprek bij mw ging redelijk. De stomme muts van de balie had nooit doorgegeven dat ik er was. Daardoor was er uiteindelijk maar weinig tijd.
Volgende keer beter! (as maandag)

Sugar klinkt goed.
  maandag 27 november 2006 @ 13:49:44 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43927598
Even vertellen hoe het hier nu is. Het zwaarst is steeds het opzien tegen dingen. Dagen alleen met de kinderen, bezorgen me vooraf heel veel stress en boosheid (richting man en de hele wereld). Echt beren op de weg zien en de dingen niet rationeel kunnen benaderen.

Als Storm soms huilt, ervaar ik meteen stress. Soms is dat dus direct een reden om te gaan huilen of boos te worden. Ik kan die dingen niet goed overzien. En ik vind dat tegelijk zo stom van mezelf, dat ik soms echt een hekel heb aan mezelf.

S. heeft nu zijn enkelbanden gescheurd en dus komt alles op mij neer. Ik kan dat helemaal niet nuchter bekijken, zie overal tegenop. Normaal kijk ik vreselijk uit naar het moment dat hij thuiskomt van zijn werk en alles overneemt. Dat geeft mij lucht soms. De energie om de dag door te komen is dan echt ineens op.
Vanochtend is het bij mij in mijn rug geschoten, beetje veel pech dus. Nooit eerder gehad, geen enkele ervaring mee. Het doet best veel pijn en ik kan Storm nog net tillen, maar Maria niet. Het zit dus even helemaal niet mee.

Gisteren brachten mijn schoonouders Storm terug van het hele weekend logeren . Ik legde hem in bed toen 'ie moe werd. Ik liep terug naar beneden en hoorde hem huilen. Ik huilde ook meteen. Mijn schoonmoeder schrok heel erg van mijn reactie. Dat het zo snel zo negatief uitpakt, terwijl zij denkt: ah joh, een speentje en klaar. ja, ze heeft gelijk. Maar zo kan ik dus niet denken blijkbaar.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43927810
Ow Sugar toch, wat een toestanden, wat niet leuk allemaal...
Ben je al gestart met de AD?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43936738
Sugar wat klote zeg!
Sterkte ermee
  maandag 27 november 2006 @ 19:23:29 #69
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43937611
Sugar... wat balen zeg.

Vergeet trouwens niet dat heel veel rugklachten terug te voeren zijn op stress hè. Daarmee wil ik het niet bagatelliseren trouwens, alleen aangeven dat het mss niet zo heel onverwacht is. Doordat S. zijn enkelbanden heeft vernaggeld komt er bij jou net weer wat extra belasting bovenop.
***
  maandag 27 november 2006 @ 19:30:58 #70
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43937917
Ja, klopt BE. Dat is denk ik ook echt wat er nu gebeurd is: te gespannen lijf en dan een snelle beweging...

Mel, ik slik sinds een paar dagen een hormoonpreparaat, geen AD. Resultaat is er meestal pas na 2 cycli (en ik heb nog geeneens een cyclus, maar ben wel tegelijk ook aan de pil gegaan weer). Het duurt dus sowieso nog wel een tijd(je).

En echt, soms gaat het ook echt beter, hoor!

Ingrid, je had toch vandaag weer iets? Hoe ging het?
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43938698
quote:
Op maandag 27 november 2006 19:30 schreef Sugar het volgende:

Ingrid, je had toch vandaag weer iets? Hoe ging het?
Ja, maar dat ging niet door. Ze was ziek. Vraag me af of het wel lukt bij mw.
  maandag 27 november 2006 @ 21:08:10 #72
24188 Belana
kloon van belana
pi_43942441
sugar, zwaar....
als ik bedenk dat ik er op een "thuis met de kindjes" dag ook naar uit kijk dat Nick er weer is (want 2 kleine kindjes zijn gewoon veel werk en eisen al je aandacht op) dan moet dat voor jou nog een haartje erger zijn. toch mag je trots zijn op hoe je het doet, want in al je zwakte vind ik je zo sterk.
dikke
stormy waters...
sailin'
pi_43943752
quote:
Op maandag 27 november 2006 21:08 schreef Belana het volgende:
sugar, zwaar....
als ik bedenk dat ik er op een "thuis met de kindjes" dag ook naar uit kijk dat Nick er weer is (want 2 kleine kindjes zijn gewoon veel werk en eisen al je aandacht op) dan moet dat voor jou nog een haartje erger zijn. toch mag je trots zijn op hoe je het doet, want in al je zwakte vind ik je zo sterk.
dikke
dat vind ik nou heel mooi geschreven.

Ik ben dan nooit depressief geweest na een bevalling, maar ken wel de lasten van een kindje wat heel veel huilt, het is gewoon zwaar, zeker als er nog een peuter rond loopt die de nodige aandacht nodig heeft, want ook voor de oudste veranderd er veel en is het ook moeilijk als er een baby bijkomt die veel aandacht opeist. En dan moet je als moeder daar de juiste weg in zien te vinden. De juiste balans tussen de 2 kinderen. Twee van die kleintjes kan gewoon heel vermoeiend zijn. En als je dan te kampen hebt met een PND dan lijkt me het echt nog stukken heftiger, je hebt me door je ervaring hier te delen, mij een beetje laten inzien wat je doormaakt en voelt, daar heb ik echt respect voor. Ik vind dat heel knap, dat je dat steeds weer doet. Hier je schrijfsel plaatsen, maar ook hulp zoeken, starten met preperaten.

Als je dan dat zonnetje in het leven even niet ziet, moeilijk kan genieten, dat lijkt me zo verdrietig. Ik hoop zo voor jou dat je je snel wat meer happy gaat voelen, zodat je weer stralend door het leven kan met je prachtige gezin!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 27 november 2006 @ 23:14:37 #74
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43948713
Meidje toch... Ik wil het zo graag beter voor je, nu!
  woensdag 29 november 2006 @ 17:39:58 #75
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43997617
Op aandringen van mij en anderen ging Sebas vandaag terug naar het ziekenhuis om zijn gescheurde enkelbanden te laten checken. Hij hield er echt onnoemlijk veel pijn aan. Het blijkt op 2 plaatsen gebroken te zijn en hij moet vrijdag worden geopereerd. Dan komt er een schroef in mag hij er 6 weken niet op staan (en al helemaal niet lopen). Hoe moet dat nu?

Thuiszorg regelen ofzoiets, denk ik. Maar ik weet niet wat dat helpt. Of nou ja. Ben gewoon geschrokken.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43997754
Jeetje lieve Sugar, dat kon er ook nog wel bij. Ik weet niet wat de mogelijkheden zijn maar ik zou zeker proberen hulp te regelen want nu moet je er voor 3 zorgen. Geen ouders of schoonouders die je kunnen helpen met in ieder geval de kinders?
die heb je wel verdient!
Syllables govern the world
  woensdag 29 november 2006 @ 17:45:06 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_43997763
Gebroken??? Wat heeft hij gedaan dan?

En voor jou lijkt me Thuiszorg geen slechte optie, al is het maar iemand die even een paar uurtjes per dag een van de 2, of beide, kinders even van je over neemt.
***
  woensdag 29 november 2006 @ 17:47:49 #78
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43997849
Met paintball BE, greppel enzo, afgelopen zaterdag. Eerst dachten ze gescheurd, dus drukverband. Maar zóveel pijn, dus vandaag teruggegaan.

(Schoon)ouders helpen altijd al idd, maar dat was nog los van dit. Nu ik ook 's nachts alles zelf moet doen en aankunnen (stress, dat is het vooral), is er waarschijnlijk meer hulp nodig overdag. Zodat ik niet al boos en op en verdrietig steeds aan de dag begin. Zes weken kan ik echt niet overzien.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43998084
Sugar wat klote zeg! Hopelijk krijg je hulp.
pi_43998268
Remind me om voorlopig vooral niet te gaan paintballen Nee serieus, is onschuldig zoiets denk je dan en dan heb je opeens je enkel gebroken. Sterkte voor Sebas Sugar want dat zal me flink pijn doen zeg.

Papa kan nu natuurlijk de kinderen ook niet tillen enzo. Kan me voorstellen dat je van te voren al in de stress schiet bij de gedachte dat jij zes weken lang 'de klos' bent als er iets is.
Ik kreeg door een post van je laatst het idee dat je schoonmoeder niet volledig op de hoogte is (iets met huilen omdat storm huilde geloof ik). Misschien haar nu toch maar inlichten zodat ze je nog meer kan ondersteunen? Ieder een kind ofzo. Eentje is misschien wel net te overzien voor je.
Ik heb even bij thuiszorgsites gekeken. Ik denk dat het verstandig is om gewoon even naar de plaatselijke organisatie te bellen en te informeren wat de mogelijkheden zijn. Er is ook een lijst met gevallen waarbij je binnen 24 uur een indicatie kan krijgen i.p.v. de langdurige procedure. Misschien dat Sebas zijn geval daar onder valt.
Syllables govern the world
  woensdag 29 november 2006 @ 18:11:55 #81
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43998608
Jeetje meiske, wat een schrik. Wat ontzettend klote voor Sebas zeg! Arme hij! En arme jij ook! Dit kun je nu écht niet gebruiken zeg! Dit wordt echt even van dag tot dag ben ik bang. Zelfs mét alle hulp die je kunt krijgen (ik bied me aan waar mogelijk!). Heel veel sterkte lieverd. Ik bel je morgen. Misschien kunnen we elkaar even zien dan.
pi_43999516
Jemig, alsof je al niet genoeg ellende had
Ik hoop dat je idd iets van thuishulp kunt krijgen. En extra dagen naar de creche ofzo?
Dikke kus
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  woensdag 29 november 2006 @ 18:57:27 #83
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44000012
Eventueel kan de huisarts of die mevrouw van de PND begeleiding zorgen voor een indicatiestelling voor de thuiszorg?

In ieder geval heel veel sterkte Sugar!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 29 november 2006 @ 19:53:13 #84
24188 Belana
kloon van belana
pi_44001971
meteen achter thuiszorg aan gaan meid, zo snel mogelijk zo veel mogelijk hulptroepen inhuren!
veel sterkte voor jullie!
stormy waters...
sailin'
pi_44002134
Gosh....
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44002361
Och Sugar toch... Probeer niet nu al die 6 weken vooruit te kijken. Stapje voor stapje (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik). Ik hoop dat er iets te regelen is met thuiszorg meis. Want ik denk dat je dat goed kan gebruiken.

Sterkte voor jullie!
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 29 november 2006 @ 20:36:43 #87
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_44003590
"When it rains, it pours". Sterkte en ga achter die thuishulp aan.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_44003826
Sugar gelijk erachteraan zou ik zeggen. En zodra je een intake gesprek krijgt benoem dan niet dat je hulp krijgt van schoonouders enzo. Zeg dat je niemand hebt en geef desnoods gegevens van je psycholoog door. Toen ik thuishulp nodig had voor de meiden, heeft het echt geholpen. Succes
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
pi_44004090
Nou zeg, wat klote allemaal, sterkte ermee!
Het voelt goed hè?
A je to!
  woensdag 29 november 2006 @ 21:35:01 #90
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_44005672
Jemig sugar

idd, zo snel mogelijk achter thuishulp aan.. en verder alle hulp en medewerking aannemen die je maar kan pakken.

Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_44005831
He jeetje Sugar, dat is ff klote voor Sebas en voor jou!

Hoop dat je thuishulp kan krijgen!

Dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_44015343
Sugar toch, weer iets dat tegen zit. Het komt wel allemaal tegelijk zo. Ik hoop dat je thuishulp krijgt, voor drie zorgen is nog zwaarder. Sterkte.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 30 november 2006 @ 10:13:29 #93
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_44016211
Sugar wat heftig veel sterkte en echt heus je bent sterk je gaat het redden! al dan niet ,met alle hulp die je krijgen kunt
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_44016861
Dappere Sjoeg,had nog niet eerder van je problemen gelezen,meid,wat krijg jij het voor je kiezen.Ik hoop dat je hulp kunt krijgen voor de komende 6 weken en neem 1 stapje tegelijk

Groetjes,Minoes
  donderdag 30 november 2006 @ 13:31:25 #95
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44021869
Pffff sugg jij krijgt het ook wel voor je kiezen hopelijk is er snel wat te regelen
  donderdag 30 november 2006 @ 21:43:16 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44037785
Sugar, hoe is het nu bij jullie. En met jou?
***
  † In Memoriam † vrijdag 1 december 2006 @ 09:51:44 #97
81992 Githa
pi_44047349
Sugar gos...het houdt ook niet op bij jullie!
Dikke
Heb je al wat kunnen regelen qua hulp?
  vrijdag 1 december 2006 @ 13:06:31 #98
593 sjak
Juffie Bloem
pi_44052080
Oh, dit had ik helemaal nog niet gezien, wat een rotsituatie zitten jullie in zeg. Bah. Ik hoop dat je al hulp hebt kunnen regelen
Lekker douchen!
pi_44052262
Alle dingen komen tegelijk altijd, wat een rotsituatie! Sugar
Variety is the spice of life
  vrijdag 1 december 2006 @ 15:57:35 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44057617
Lief van jullie.
Maandag komt er iemand van CIZ (Centrum Indicatiestelling Zorg) om te bespreken wat er misschien kan qua zorg. Even afwachten dus nog. Gelukkig is er wel echt veel hulp vanuit onze ouders, Storm logeert vannacht bij een oma en zondagnacht bij de andere.

Ik weet even niet hoe ik me voel. De dag dat we hoorden dat het gebroken was, ging het toevallig heel erg kut met me. Dat is nu blijven liggen, er is gewoon niet echt plek voor. Gisteren ging ik dan ook voor het eerst écht vanuit een grote behoefte naar de psych. Even praten over wat dit allemaal met mij doet en wat er daarnaast sowieso al speelde. Volgende week weer verder daarover praten met haar.

Het doet me erg goed dat ik hier altijd mijn dingen kwijt kan en dat er altijd wel reacties komen, die bruikbaar zijn of steunend, verder vragend of herkennend. Gewoon heel fijn.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44057693
Maandag pas. Op zich wel snel, maar sneller was wel fijn geweest. Kan er eventueel vlug iemand beginnen? Wel ontzettend fijn dat jullie ouders zo goed helpen.
Zorg je wel dat je ook wat momenten voor jezelf hebt?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  vrijdag 1 december 2006 @ 16:08:11 #102
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_44058009
Lieve Sugar, even een hele dikke kus van mij. Ik denk zo veel aan je, en tegelijkertijd is er zo weinig dat ik concreet voor je kan doen nu. Dapper meisje, ik zou het zo graag anders voor je zien allemaal.
pi_44058465
Sugar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  Jubileum moderator vrijdag 1 december 2006 @ 19:50:10 #104
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_44064021
Als je maar eenmaal de indicatie hebt Sugar, dan kan het in principe in een paar dagen geregeld zijn. Heel veel sterkte
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  vrijdag 1 december 2006 @ 20:27:46 #105
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_44065013
Nou, alsof de wet van Murphy voor jullie gemaakt is.
Het zou fijn zijn als je je hoofd eens lekker leeg kon maken volgens mij. Ff geen gedoe, ff rust. Beterschap voor Sebastiaan.
(je doet het goed, echt, blijf schrijven, blijf praten, hou moed. )
Als je niet lacht, ben je dood.
  maandag 4 december 2006 @ 12:45:32 #106
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44128470
We krijgen een indicatie voor 1 dagdeel per week aan "zorg". Wat het precies inhoudt is natuurlijk een beetje aan ons en een beetje aan degene die komt helpen. Huishoudelijk gericht, wat niet per se poetsen betekent, maar gewoon er zijn en ondersteunen.

Ik denk dat het fijn kan zijn.
Nu gaat het gewoon niet goed, ik ben weer een beetje "terug bij af".

Vind het ook heel moeilijk dat Storm (en maria ook regelmatig) zo vaak bij een ander is. Dit weekend logeerde hij bij beide oma's en we vierden er sinterklaas. Ik voel me dan net een tienermoedertje dat het allemaal niet kan. oma geeft flesje. oma legt in bed. Oma reageert op huilen. Mama kijkt voor zich uit, schiet in de stress en huilt bij vertrek. Het is zo "niet wat we wilden". We missen hem als ie zoveel weg is. Maar we (ik dus vooral) redden het niet als beide kinderen veel hier zijn.
Ik vind het zielig voor Storm, ken hem niet goed genoeg, ben bang voor onze band en voor alles. Het is echt heel naar. Soms weet ik gewoon echt niks meer, helemaal niks. En dan vragen mensen: "Moet deze tas ook mee? mag Maria al in de auto? Hoe laat zullen we hem terugbrengen? Wat zullen we doen met het eten?" Jezus! Ik weet het niet, vraag het aan S, ik wéét het niet!!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  maandag 4 december 2006 @ 12:48:42 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44128573
Tjee, 1 dagdeel is niet echt veel...
Alles is meegenomen natuurlijk, dat wel.

He bah... wat balen dat je weer terug bent...
***
  maandag 4 december 2006 @ 13:05:35 #108
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44129101
Ah lieve meis, het is ook zo rot allemaal. En zo rot dat je nu door dit weer terug bij af bent.
Klote als je net een beetje weet de tijd door te komen, dat het dan door zoiets weer zo moet gaan. Dat er geen antwoorden zijn en niemand die dingen voor je kan beslissen dan. Bah. Die dingen die ja eigenlijk allemaal zelf had willen doen en die niet door zoiets zo moeten zijn.

Ik weet niet te zeggen wat ik bedoel maar echt met Storm komt het ook. Hij is nog zo klein en zo flexibel.
Je mist hem. Dat is ook een teken van liefde en van een band. Ook al voelt het soms nu allemaal anders. Dat komt echt wel straks. Al voelt het onterecht en ver weg. Maar dan gaat hij echt nog steeds zo vol vertrouwen naar je lachen en dan voel en weet je dat ook weer. Hang in there, lieve jij, ik geloof in je.

[ Bericht 3% gewijzigd door Luchtbel op 04-12-2006 13:16:20 ]
  maandag 4 december 2006 @ 13:10:35 #109
34891 melonovy
La Kutschie
pi_44129289
Jeetje Sugar, wat naar dit joh. Een dikke kus voor jou! Storm komt er wel, juist doordat hij af en toe even bij oma is komt hij niets te kort!
Het voelt goed hè?
A je to!
  maandag 4 december 2006 @ 13:27:46 #110
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_44129848
Meid, verdamme dat het allemaal zo kloten verloopt, hopelijk komt het zonnetje snel te voorschijn voor jullie
  maandag 4 december 2006 @ 13:43:10 #111
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44130331
Maar 1 dagdeel , dat is niet echt veel. Wat een ongelooflijke pech dat jullie alles tegelijk voor je kiezen krijgen.

Wat Luchtbel zegt, dat is denk ik zo waar en hetzelfde heb jij volgens mij ook al wel tegen Luchtbel gezegd. Ik hoop dat je snel weer een beetje vertrouwen in jezelf en in jullie gezin krijgt. Ik weet zeker dat dat een zeer gerechtvaardigd vertrouwen zal zijn!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_44132202
Sugar, 1 dagdeel is beter dan niks. Vind het zo klote voor je. Net als het wat beter gaat, krijg je dit. Nogmaals heel veel sterkte en je komt er wel!
pi_44132788
Sugar, wat een rottige rot tijd voor je. Wat vreselijk naar dat je weer terug bij af bent nu.
Dikke dikke kus voor jou
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  maandag 4 december 2006 @ 16:32:03 #114
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44136016
Ik vind zelf een dagdeel ook al wel echt fijn, hoor. Ben er niet echt door teleurgesteld.

Dankjulliewel voor jullie lieve reacties, allemaal.
LB, je raakt me (weer) heel erg met wat je zegt.
En dat vertrouwen van Storm, dat hou ik ook in gedachten heel erg vast. En als ik het niet voel, dan kijk ik naar deze foto.

Dat dat kleine jongetje van nog geen drie weken oud me al zo lachend aankeek, met zoveel warmte en haast volwassen geruststelling in zijn oogjes... Dat is echt een moment geweest dat me zoveel vertrouwen geeft voor de toekomst.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44138212
Wauw, mooie foto!
pi_44142757
Paar keer gelezen dit topic, maar weet niet goed wat te zeggen tegen je. Behalve dat ik het ontzettend rot voor je vindt, Sugar. Als ik het prachtige mannetje zie, met die lieve kuiltjes, doet het me ook wel wat op de een of andere manier... Ik hoop dat het snel beter met je (jullie) gaat.
  maandag 4 december 2006 @ 20:28:00 #117
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_44143920
Ik heb nu al een paar keer intensief naar die foto gekeken en het doet me echt heel veel, die volslagen verliefde blik waarmee hij naar je kijkt, Sugar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_44146776
Sugar
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:06:38 #119
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44154595
Vannacht lag ik te piekeren over die extra zorg. Wat moet ik er precies mee?
Het liefst zou ik iemand willen hebben die 2 keer 2 uur bij de kindjes blijft en leuke dingen met ze doet of gewoon iets in huis, zodat ik in die tijd even kan sporten of uitwaaien ofzo. Maar dat schijnt niet te mogen vanuit de instanties, het gaat meer om echte huishoudelijke zorg thuis. Ik mag zogezegd niet weg. Wat iemand dan wél kan doen is dus meer ondersteunen. Ik vrees dat ik daarvan alleen maar extra druk ervaar ("er komt iemand, moet ik mee kletsen, voelt gek", dat soort spanningsdingen) in plaats van dat het me iets oplevert (rust, overzicht, tijd om op te laden?). We zijn natuurlijk blij met alle hulp, maar ik had gehoopt dat het me een beetje lucht kon geven, zodat ik na een uurtje sporten de rest van de dag wel zou trekken.

En daarbij dat andere: ik verlang zo sterk terug naar de tijd dat ik niet at, dat ik minder dan 50 kilo woog. Ik wil soms zo min mogelijk eten, wil weer dat meisje zijn. Terwijl het geen zin heeft, niet voor altijd, er komt altijd een moment dat je weer wel moet eten. Dat je weer gaat aankomen ook. Word heen en weer geslingerd door verlangen en verdriet erover.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:45:49 #120
24188 Belana
kloon van belana
pi_44154911
sugar je raakt me zo met je woorden. ik voel het gewoon als je het schrijft. zo rot. dat niet weten. ik ken het gevoel wel, het bijltje erbij neer willen gooien, gewoon ff alleen zijn, geen verantwoordelijkheid voelen, iedereen weg. maar het kan niet. en die lach van storm maakt gelukkig veel goed, hij houdt van jou dat weet ik zeker.
kan het niet bv zo dat als die zorg komt dat sebas daar bij blijft en jij even weg kunt?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 december 2006 @ 08:53:57 #121
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44154994
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:06 schreef Sugar het volgende:
Vannacht lag ik te piekeren over die extra zorg. Wat moet ik er precies mee?
Het liefst zou ik iemand willen hebben die 2 keer 2 uur bij de kindjes blijft en leuke dingen met ze doet of gewoon iets in huis, zodat ik in die tijd even kan sporten of uitwaaien ofzo. Maar dat schijnt niet te mogen vanuit de instanties, het gaat meer om echte huishoudelijke zorg thuis. Ik mag zogezegd niet weg. Wat iemand dan wél kan doen is dus meer ondersteunen. Ik vrees dat ik daarvan alleen maar extra druk ervaar ("er komt iemand, moet ik mee kletsen, voelt gek", dat soort spanningsdingen) in plaats van dat het me iets oplevert (rust, overzicht, tijd om op te laden?). We zijn natuurlijk blij met alle hulp, maar ik had gehoopt dat het me een beetje lucht kon geven, zodat ik na een uurtje sporten de rest van de dag wel zou trekken.

En daarbij dat andere: ik verlang zo sterk terug naar de tijd dat ik niet at, dat ik minder dan 50 kilo woog. Ik wil soms zo min mogelijk eten, wil weer dat meisje zijn. Terwijl het geen zin heeft, niet voor altijd, er komt altijd een moment dat je weer wel moet eten. Dat je weer gaat aankomen ook. Word heen en weer geslingerd door verlangen en verdriet erover.
Oe Sugar, dat laatst baart me misschien nog wel meer zorg. Heb je hier al over gesproken met een psycholoog?

Wat betreft het eerste: ook in huis kun je je ontspannen. Neem een lekkere lange douche, sluit je op op je kamer met een boek en probeer te ontspannen. In het eerste gesprek met de thuishulp kun je aangeven dat je behoefte hebt aan rust aan je kop en dat je hoopt dt zij je er bij kan ondersteunen door een paar uurtjes leuke dingen te doen met de kinderen en misschien ook nog wat in huis te doen. Toen ik thuiszorg kreeg tijdens mijn laatste zwangerschap was dit absoluut geen probleem.

Ik was nog wat vergeten: na Thomas geboorte heb ik voor één dag in de week een babysitter genomen om op Indy te passen (en soms ook allebei). Soms bracht ik Indy 's morgens heen en Thomas ging dan 's middags ook. Op deze manier had ik wat tijd alleen met Thomas, wat meer rust en een vaste dag in de week om naar uit te kijken. En dat hielp, echt. Wat ook helpt is een schoonmaakster voor een paar uurtjes per week. Waarom hang je geen briefje bij de supermarkt dat je voor een korte periode (een half jaar) een schoonmaakster voor 1 of twee uur per week zoekt?
Alles bij elkaar kostte mij niet meer dan ¤ 35 per week (had een heel goedkope babysitter). Bijna net zoveel als de eigen bijdrage van de thuiszorg, maar veel nuttiger omdat ik zelf het heft in handen hield.

Je denkt nu misschien dat je het geld niet kan missen, maar in de praktijk valt het vaak best wel mee.

[ Bericht 18% gewijzigd door Tinkepink op 05-12-2006 08:59:37 ]
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:15:31 #122
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44155315
Belana, Sebas is weer naar zijn werk, dus die is er niet op de momenten dat we misschien die zorg krijgen. Maar goed, ik denk en hoop dat in de praktijk misschien diegene best wel af en toe alleen met de kinderen wil thuisblijven.

Tink, ja, ik praat daarover met de psycholoog. Dat is denk ik ook het echte ding waarover ik echt móet praten. De rest kan met praktische hulp opgevangen worden, maar dit is echt een heel emotioneel ding, iets waar ik echt echt echt iets mee moet nu. Heb je helemaal gelijk in.

Ik heb verder wel regelmatig halve dagen maar één kindje (dat vind ik rot en fijn tegelijk) en logeren gebeurt dus ook vaak. Een oppas erbij wordt me te veel, dan voel ik me alléén nog maar schuldig en waardeloos denk ik. En weet je wat het ook is? Juist dat poetsen af en toe is fijn, dat wil ik ook best zelf blijven doen. Zinnen verzetten en gewoon dingen dóen. Een schoonmaakster voelt dus ook niet echt nodig.
Maar ja, eerlijk? Ik weet het gewoon ook niet. Wil vanalles, maar allemaal onmogelijk.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:14:27 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_44157419
Dat kun je ook allemaal niet weten nu, dingen bedenken, dingen regelen voor jezelf, is nu heel moeilijk. Toch zijn die dingen wel erg nodig om nu ruimte en tijd voor jezelf te creeeeren (jezus ik kan geen puntjes vinden).
Probeer te overleggen of het toch mogelijk is om in die tijd even te gaan sporten, probeer anders dat op te lossen door een ander iemand daarvoor in te schakelen. Ik weet dat je niet nog iemand erbij wil maar ja misschien toch proberen. Een oude buurvrouw of weet ik veel wat. Of Maria misschien toch een ochtend naar peuterspeelzaal? Heb je een paar uur de tijd om bijvoorbeeld even buiten te lopen met alleen Storm in de wagen, anders dan met een pratende peuter erbij. Allemaal dingen die misschien niet ideaal zijn of overeenkomen met de dingen die je had gewild nu. Maar ja, wel dingen die misschien handig en nodig zijn om de tijd door te komen, om ruimte voor jezelf te maken. Geneer je niet om zulke dingen te vragen, hulp komt soms uit onverwachte hoek en dat blijkt dan beter te gaan dan ooit verwacht.
Het geeft niets, het geeft niets dat je die ruimte nodig hebt, het geeft niets dat die dingen nu zo gaan, het is alleen verschikkelijk rot. Maar alles dat nodig is, om verder te kunnen gaan, is gewoon nodig. Ook al lijkt het soms niks te helpen of geen energie op te leveren, er is weer een paar uur voorbij. Ik weet dat het moeilijk is om die dingen te doen, te regelen maar ik weet ook dat het heel erg fijn kan zijn om die ruimte te hebben.

En voor de rest zeg ik nogmaals, probeer echt nu die dingen goed te bespreken. En er wat mee te doen. Je zit nu toch al in de shit. Ik weet dat je dat ook doet. Goed zo! Zorg goed voor jezelf. Eet gewoon gezond, dat is ook allemaal nodig. En voor wat het waard is, ik vind dat je er altijd mooi en verzorgd uit ziet. Hoe je er ook uit ziet. Het enige wat helemaal niet bij jou past is dat verdrietige gezicht, daar moet een oplossing voor gevonden worden. En dat komt
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:47:53 #124
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44170247
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 08:06 schreef Sugar het volgende:
En daarbij dat andere: ik verlang zo sterk terug naar de tijd dat ik niet at, dat ik minder dan 50 kilo woog. Ik wil soms zo min mogelijk eten, wil weer dat meisje zijn. Terwijl het geen zin heeft, niet voor altijd, er komt altijd een moment dat je weer wel moet eten. Dat je weer gaat aankomen ook. Word heen en weer geslingerd door verlangen en verdriet erover.
Zeg Suug, hou je dit goed in de gaten dame? Een (voormalig) eetprobleem blijft op de loer liggen en steekt de kop op als je niet lekker in je vel zit. Wel bespreken he, met je internetbegeleidster...???! /vingertje
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:09:58 #125
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44170922
Moonah, ja, ik hou het in de gaten. Hoe dubbel zo'n antwoord ook is, feitelijk.

We hebben vandaag geluk.
We kunnen de hulp krijgen van J, onze kraamhulp, waar we allemaal zo'n goed gevoel bij hebben. We hebben sowieso nog contact af en toe en ze wil hartstikke graag weer voor ons iets doen. Super dus. Een bekende, óók ervaren op het gebied van eetproblemen, helemaal op de hoogte van hoe het zit (PPD) én een schat van een vrouw die echt weet wat goed is voor mij en voor ons. Dat we haar mogen "hebben" is echt geweldig fijn.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:11:55 #126
24188 Belana
kloon van belana
pi_44170990
ow wat een goed nieuws sjoeg! wat fijn voor jullie!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 5 december 2006 @ 19:12:37 #127
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_44171018
Wat ontzettend fijn Sugar Jullie konden wel iets positiefs gebruiken! Sterkte
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_44171410
Sugar, wat een geluk bij een ongeluk Ik ben zo blij voor je dat dit mogelijk is
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_44173014
Sugar wat goed om te horen!
Hou je taai hoor! Ik lees je schrijfsels en ik zou zo graag een toverstokje hebben om het allemaal wat makkelijker, overzichtelijker en wat minder zwaar voor je te maken
Mama van 2 lieve meiden :)
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:21:20 #130
34891 melonovy
La Kutschie
pi_44173390
Hé goed nieuws dat J. komt! Voelt vast goed en vertrouwd dat er een bekende komt, hoef je niet alles zo expleciet uit te leggen, bespaar je weer energie mee!


[ Bericht 1% gewijzigd door melonovy op 05-12-2006 20:48:31 ]
Het voelt goed hè?
A je to!
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:37:42 #131
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44173929
Sugar, wat fijn!
***
  dinsdag 5 december 2006 @ 20:49:12 #132
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_44174292
Dát vind ik nou fijn om te lezen Sugar! Zo wordt het vast een stukje makkelijker om de hulp te accepteren en er van te kunnen genieten.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_44175282
Wat fijn Sugar!

Ik word doorgestuurd naar GGZ/Riagg. Tot die tijd blijf ik bij mw. Vraag me nu wel of of dat vergoed wordt. En zoniet, wat het dan kost.
pi_44175396
Volgens mij valt riagg/ggz onder de AWBZ Ingrid. Afhankelijk van wat voor hulp je krijgt kan je een eigen bijdrage moeten betalen (volgens mij is dat alleen voor psychotherapie en dat is iets van 16 euro meen ik).
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_44175850
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:13 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik word doorgestuurd naar GGZ/Riagg. Tot die tijd blijf ik bij mw. Vraag me nu wel of of dat vergoed wordt. En zoniet, wat het dan kost.
Ik ga al ruim een jaar naar GGZ en ik heb nog niet 1 cent betaald. En ik heb al vanalles gedaan daar, deeltijdbehandeling, groepstherapie, allerlei ' losse' onderdelen en gewoon gesprekken met een psycholoog, dus volgens mij komt dat wel goed.
We zien de dingen niet zoals ze zijn.
We zien de dingen zoals wij zijn.
weblogje
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:31:00 #136
11682 Moonah
Jolie femme
pi_44175958
Goed nieuws Sugar!
Ik had alleen je laatste bericht gelezen, en daardor helemaal de foto van Storm gemist....
Wat een geweldig ventje....

Ingrid, goed dat je bent doorgestuurd. Zoals anderen al zeiden, hoogstens een eigen bijdrage.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_44180839
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:47 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zeg Suug, hou je dit goed in de gaten dame? Een (voormalig) eetprobleem blijft op de loer liggen en steekt de kop op als je niet lekker in je vel zit. Wel bespreken he, met je internetbegeleidster...???! /vingertje
ik kan dit alleen maar benadrukken. Leer er zo goed mogelijk mee omgaan. Helemaal weggaan zal het waarschijnlijk niet eigen ervaring maar probeer zaken te leren relativeren en accepteren.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 6 december 2006 @ 10:22:37 #138
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44186215
Ingrid, wel fijn dat je bent doorgestuurd, toch? Ik hoop dat het je veel gaat opleveren.

Igraine, daar heb je helemaal gelijk in: relativeren en accepteren. Lukt nu dus niet, helemaal niet zelfs. Maar daar zit wel de oplossing, dat weet ik. Alleen voelt die andere oplossing zoveel effectiever.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44186465
Sugar wat fijn
en ingrid ook fijn voor jou dat je doorgestuurd bent

hier worden de bezoeken aan de psychologen gewoon vergoed Ingrid omdat het op dokters indicatie is dat we doorgestuurd werden
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  woensdag 6 december 2006 @ 12:16:21 #140
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44189082
Sugar en Ingrid
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_44262232
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef Sugar het volgende:
Ingrid, wel fijn dat je bent doorgestuurd, toch? Ik hoop dat het je veel gaat opleveren.
Ik heb nu alleen de basisverzekering, we stappen ws over naar Unive. En dan aanvullend. Komt vast wel goed. Zal vast in 2007 zijn.

Heb nu niet het idee dat mw helpt. Is gewoon beetje kletsen. Wel gezellig en leuke vrouw. Maar een beetje over spiraaltjes kletsen helpt niet echt.
pi_44262339
quote:
Op woensdag 6 december 2006 10:33 schreef Bar_en_Mar het volgende:

hier worden de bezoeken aan de psychologen gewoon vergoed Ingrid omdat het op dokters indicatie is dat we doorgestuurd werden
De mw gaat het aan de ha voorleggen, maar ze denkt dat het geen probleem is.

Hier gaat het op en neer. Kims verjaardag was erg leuk. Mijn zusje is er nu, sinds dinsdag. Wel leuk, maar ook veel stress. Haar vermaken etc. Zondag gaat ze weer weg. Heb het stiekem wel een beetje gehad.
Ach, morgen Groningen in, 's avonds filmpje kijken, is de dag zo weer voorbij.
pi_44262366
sterkte ermee Ingrid en ik hoop echt van harte dat het straks wel vruchten afwerpt en dat je je uiteindelijk wel beter gaat voelen
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44262839
quote:
Op vrijdag 8 december 2006 21:11 schreef Ingrid19 het volgende:

[..]

De mw gaat het aan de ha voorleggen, maar ze denkt dat het geen probleem is.

Hier gaat het op en neer. Kims verjaardag was erg leuk. Mijn zusje is er nu, sinds dinsdag. Wel leuk, maar ook veel stress. Haar vermaken etc. Zondag gaat ze weer weg. Heb het stiekem wel een beetje gehad.
Ach, morgen Groningen in, 's avonds filmpje kijken, is de dag zo weer voorbij.
Dat vermaken dat ken ik Dat gevoel had ik vroeger ook altijd en dat is inderdaad ontzettend stressvol!
Mijn therapie werd ook vergoed, volgens mij zit dat zelfs in het basispakket. Ik moest per sessie 15.20 euro betalen, maar het heeft me echt geweldig geholpen.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_44349657
Ik moest vandaag even erg aan jullie denken Ingrid Sugar en Luchtbel
(dat bedoelde ik gister dus )

Doordat ik dus totaal geen puf zin had om normaal de dagen door te komen,omdat alles teveel is, het niet leuk genoeg is en ga zo maar door.

Hebben de psych en ik het gehad over dingen die ik dan nog wel leuk vind om ervoor te zorgen dat ik niet weg kwijn in mijn eigen verdriet.
En dus zijn we een lijstje op gaan stellen met aan de ene kant dingen die ik plezierig ervaar:
oa- een lekker bad nemen
- Visite gaan
-Koken
-Lezen
En een lijst opgesteld die je goed kunt/ en worden ook wel Competent genoemd:
oa-opruimen
- tuin doen
-afwas
- strijken
-wassen
-klussen
- boodschappen

Dat lijstje ga ik natuurlijk nog verder aanvullen, vanuit al die dingen moet ik een selectie maken, en daarmee, ga ik een weekschema proberen in te plannen, en die dan aanpakken zodat ik een doel ga creën voor mezelf.

Want nu bevind ik me een cirkeltje van emoties...
en door die bovenstaande actieviteiten, gaanwe proberen die cirkel te doorbreken, en ervoor proberen zorgen dat ik minder ga piekeren, en dat ik me beter ga voelen...

Misschien hebben jullie er ook wat aan
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:28:18 #146
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_44349943
Wat goed Bar, zo'n lijstje! Hopelijk werkt het voor je, succes ermee!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:42:43 #147
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44350266
De hulp (J) is er nu, gisterochtend ook. Ik zit achter de pc, te bedenken wat ik fijn zou vinden. Hoe ik energie krijg voor vandaag. En de rest van de week.

Ik hou zoveel van Maria. Haar geluk, haar stralende koppie. Wil haar niet laten schrikken van mijn gedrag, ons geruzie. Dat is me alles waard, dat ze het fijn heeft. En toch lukt het me vaak niet. Of niet met z'n vieren.
Ik hou ook van Storm, natuurlijk. En echt. Maar mijn betrokkenheid bij Maria is zo ontzettend groot. Weten dat ze soms dingen niet snapt, dat is zo pijnlijk.

Storm is ’s nachts heel veel wakker. Ik ben boos, kwaad, verdrietig, slachtoffer. Zo stel ik me op, ik kan niet anders. Het is me te veel.

J stelde voor met Maria en Storm een keer te gaan zwemmen. Ik reageerde enthousiast, ging er op in en zei dat ze dat misschien een keer met Maria alleen kon doen, zonder Storm. Daarna dacht ik: maar ik wil zélf leuke dingen doen met mijn dochter. Ik wil genieten van hoe ze geniet. En niet wegkwijnen in huis, ook al heb ik betrekkelijke rust met alleen Storm.
Ik wil met haar, met haar, met haar. Ik moet zo huilen als ik dit typ, als ik denk aan Maria. Ze is mijn alles, mijn alles.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:46:48 #148
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44350354
Sugar, ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen, maar is het niet een idee om toch nog een keer met de ha of een psych of weetikveelwie te praten over evt. andere dingen die gedaan kunnen worden?
Ik heb het idee, als ik je verhalen zo lees, dat je alleen nog maar heel hard naar beneden aan het gaan bent ipv langzaamaan omhoog.

Had je nu al wel medicijnen?
***
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:50:43 #149
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44350442
Het gaat nu weer slecht, ja. Maar ik heb juist zoveel moed om het met de kindjes wel te gaan doen. Dat gevoel is er wel, misschien is dat vooruitgang. Ik wil het zelf doen, ik wil bij ze zijn.

Ik slik hormonen, lage dosering. Maar dat werkt sowieso pas na 2 cycli, als het werkt. (nu nog een week of 5-6, denk ik). De PPD-deskundige mail ik over hoe het gaat, maar dat levert nog niks op verder. Haar reacties gaan niet verder dan die van een willekeurige voorbijganger die zegt: grijp maar alle hulp aan en het is nu ook zwaar.
Oh ja.

Ik denk dat ik haar ga mailen over dit gevoel over de "behandeling". Ik had gehoopt meer aan haar ervaringen te hebben. Tips, steun, weet-ik-wat.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:52:44 #150
24188 Belana
kloon van belana
pi_44350487
sugar, dit gaat niet goed hoor
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:53:31 #151
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44350503
Ja, dat klinkt nou ook niet echt alsof dat zoden aan de dijk gaat zetten.

Fijn om te horen dat het gevoel er wel is iig. Alleen het lijkt me dat je toch op een keer hulp nodig hebt om het dan ook echt te kunnen doen, om er mee aan de slag te kunnen.
***
  dinsdag 12 december 2006 @ 10:59:55 #152
103793 kozakken
Living the life
pi_44350655
Oh lieve Sugar, wat verschrikkelijk moeilijk is die tweespalt. Je dochter die je al zo goed kent en haar emoties ook herkent en Storm die nog zo nieuw is en waarschijnlijk nog zo veel meer onleesbaar.
Misschien kun je proberen te leren genieten van het gevoel dat Maria geniet, ook al is ze niet bij je. Maar dat je alles probeert om haar te laten genieten met, maar ook zonder jou. Dat je kracht nu is om te zorgen dat ze het fijn heeft, ook al kun je dat misschien niet altijd zelf doen. Een regiseur moet alles in banen leiden, maar heeft niet altijd de uitvoering in handen

Enne.. fijn dat Maria je alles is. Dat je dat zo mag voelen.
Ik merk dat ik ook meer 'kan' met Jonne en daarom ook anders betrokken ben bij hem dan bij het vnl zorgen voor Romme. Romme is voor de knuffels, het liefhebben, vasthouden e.d. Maar met Jonne heb ik veel meer interactie, gesprekken, argumenten, puzzels maken en gesprekken en de eerste onderhandelingen
Het schuldig voelen omdat ik 'meer' geniet van alle ontwikkelingen die Jonne doormaakt dan van het knuffelige van Romme. (Wat ik btw heerlijk vind, maar wel anders ervaar. Heeft niets met meer of minder houden van te maken, maar meer datgene wat me ligt)

Heb hier ook wel een beetje het gevoel dat nog niet alle hulp datgene doet wat het zou moeten doen. Alsof er wat 'meer' nodig is.
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:07:58 #153
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_44350849
Sugar.
Ik weet verder niet goed hoe wat ik nog kan zeggen. Ik kan alleen maar aangeven dat ik als dochter van moeder met depressies geen nare herrinneringen heb. Ik heb ze wel gehad, maar door er eindeloos over te praten heeft alles een plek gekregen. Maria is nog klein, heeft vast een schare lieve opa's oma's en nog meer mensen om zich heen. En jij geeft zoveel veel om haar, dat merkt ze, dat voelt ze. En zolang je zo vol liefde de foto's van Storm beschrijft zit ook dat gevoel goed, al komt het er misschien nog niet zo uit als jij zou willen. Zorg eerst dat je jezelf beter voelt meisje, en dan komen de heule fijne uren, daarna dagen, met je kindjes ook weer.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:37:34 #154
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44351609
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 10:53 schreef Brighteyes het volgende:
Fijn om te horen dat het gevoel er wel is iig. Alleen het lijkt me dat je toch op een keer hulp nodig hebt om het dan ook echt te kunnen doen, om er mee aan de slag te kunnen.
Hoe bedoel je?
Ik merk nu juist dat het me lukt zolang ik alleen ben met de kindjes. Niemand erbij die ook nog energie vraagt, ook al is diegene er juist om mij te helpen. Ik moet me toch verhouden tot diegene, hoe lief en vertrouwd de mensen ook zijn. Een vriendin die betrokken vraagt: "Maar maak je je nu druk om Storm, dat ie nu huilt in bed en slecht zijn fles dronk"? dat is me teveel. Ik kan dan alleen maar vanuit mijn tenen antwoorden dat ik gestresst word ervan, heel veel stress ervaar. En dat wordt zo groot, juist ook doiordat iemand me vraagt naar mijn gevoel. juist doordat er iemand is bij wie ik dat kwijt kan. maria vraagt zich dat niet af. Die kijkt niet hoe mijn pet staat. Als ik alleen ben met ze en Storm huilt, dan kom ik beneden bij Maria. Die wil spelen en ik kan door met haar. Door met wat er concreet is: een klein meisje dat gewoon wil dat ik een puzzel met 'r maak. Dat werkt beter dan dat iemand wil weten hoe het met me is en me wil helpen.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 12 december 2006 @ 11:44:29 #155
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_44351767
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen.

Alleen vraag ik me stiekem af of het de juiste manier is.
Het klinkt alsof je niet wil dat mensen vragen hoe het met je is omdat je dan kan doen alsof het er niet is zeg maar, maar goed, ook dat kan ik verkeerd hebben.

Ik zou iig die mevrouw van de mailtherapie vertellen dat je met wat ze nu doet niet zo heel veel kan. Kijken of die wat meer voor je kan betekenen.
***
  dinsdag 12 december 2006 @ 12:50:55 #156
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44353638
BE, met de kindjes ernaast wil ik het er inderdaad niet over hebben. Verder wel, hoor. Maar gewoon niet met zoveel chaos, het is vaak al een situatie waarin ik stress heb en om dan ook nog te moeten vertellen wat ik voel... Storm ligt dan in bed te huilen, Maria wil iets vertellen of hebben, ik probeer te bedenken of het bezoek nog een kop thee zou willen, denk intussen aan wat ik nog wil of moet doen die dag, hoe lang het nog duurt voordat S thuis is, dat ik het een zooi vind en dat ik eigenlijk moet huilen en tegelijk iets leuks met Maria wil doen.
Allemaal niet direct zichtbaar voor degene die erbij is, maar echt zo druk in mijn hoofd.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_44353717
Sugar drukte in je hoofd is al helemaal niets
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_44354038
Sugar Ik wil zoveel tegen je zeggen, maar weet niet goed hoe en wat. Sommige dingen zijn erg herkenbaar. Vind het zo verdrietig voor je.

En ik zit me nu al druk te maken dat Kim vrijdag mee moet naar mw. voor het eerst samen op de fiets.
En een faalangst/assertiviteits training zit er helaas niet in voor mij.

Ga zo ff boodschappen doen, zonnetje schijnt.
pi_44354340
Sugar, ik lurk hier meestal maar nu ga ik Ingrid even herhalen: ik vind het zo verdrietig voor je. Ik weet niet of het helpt. Maar ik hoop dat je op een dag ineens denkt: hee, wat is het licht en wat gaat alles vanzelf. Dat dat niet nu is is heel, heel erg.
pi_44355905
Ingrid, hoezo zit een faalangst/assertiviteits training er niet in voor je?

Sugar, het lijkt me belangrijk dat je met iemand (een professional) in gesprek gaat. In een situatie waar jij alleen Sugar bent en niet moeder van/vrouw van/dochter van etc... En dan niet via de mail maar gewoon een face-to-face gesprek.

Ik vind het heel vervelend in ieder geval voor ieder die zich niet lekker in haar vel voelt. En ook voor jullie kindjes vind ik het vervelend. Dat bedoel ik niet gek of lullig maar ik gun alle kindjes een blije en gelukkige moeder.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_44358251
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:00 schreef Igraine het volgende:
Ingrid, hoezo zit een faalangst/assertiviteits training er niet in voor je?

Sugar, het lijkt me belangrijk dat je met iemand (een professional) in gesprek gaat. In een situatie waar jij alleen Sugar bent en niet moeder van/vrouw van/dochter van etc... En dan niet via de mail maar gewoon een face-to-face gesprek.
Omdat er geen groepen van start gaan binnenkort.

Face-to-face lijkt mij ook beter dan alleen via mail.
  dinsdag 12 december 2006 @ 20:08:33 #162
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_44368100
quote:
Op dinsdag 12 december 2006 14:00 schreef Igraine het volgende:
Sugar, het lijkt me belangrijk dat je met iemand (een professional) in gesprek gaat. In een situatie waar jij alleen Sugar bent en niet moeder van/vrouw van/dochter van etc... En dan niet via de mail maar gewoon een face-to-face gesprek.
Ik heb naast die PPD-deskundige nog gewoon de psycholoog, daar ga ik gemiddeld eens per 2 weken heen. Ze begon vorige keer over een haptotherapeut en misschien moet ik dat maar gaan doen. Vervangend of erbij, in elk geval er iets mee proberen.

Nu houdt de "behandeling" dus in:
  • hormonen (duphaston)
  • psycholoog
  • begeleiding op afstand door PPD-deskundige (met name bedoeld om op- en afbouw van medicatie goed te doen)
  • thuiszorg nu mijn man zijn been gebroken heeft (nog 5 weken)
  • en misschien binnenkort haptotherapie
  • Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      Jubileum moderator dinsdag 12 december 2006 @ 20:18:35 #163
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_44368533
    Sugar ik ga heel brutaal zijn, en als ik je hiermee kwets dan moet je het gewoon zeggen hoor.
    Ik lees dat je hormonen slikt, die hopelijk gaan helpen over 1-2 maanden ALS ze al gaan helpen....
    Waarom geen antidepressiva?
    Niet dat ik je nu zo graag aan die medicijnen zie maar ik weet dat die binnen enkele weken verlichting geven, en dat gun ik je zo.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_44369040
    Een bijwerking van die hormonen kan ook een neerslachtige stemming of nervositeit zijn toch? Niet dat je stemming door die hormonen komt, maar 't kan misschien juist niet helemaal z'n werk doen daardoor.

    Ik ben ook niet zo'n voorstander van AD, maar om iemand op de rit te helpen zodat hij/zij het na een tijdje zonder AD afkan, waarom niet? Het geeft idd snel verlichting waardoor de rest ook wat makkelijker op te pakken is.

    Haptotherapie heb ik zelf wel eens gehad maar was eigenlijk niet voor mij van toepassing. Ik kan dus ook niet zeggen welk effect het kan hebben.
    Ik moest eigenlijk gewoon naar een manueel therapeut omdat mijn klachten puur lichamelijk waren. Hoewel ze me wel heeft afgeraden nog langer van die hoge hakken te dragen ivm mijn nekklachten. Die raad heb ik opgevolgd en heeft wel geholpen moet ik zeggen.
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
    pi_44369912
    Ad bezorgden mij dus zo stoned als een kanarie pietje, niet meer weten wat ik deed, rare sprongen maken en tja had mezelf niet meer in de hand.
    Maar het stoned zijn was toch wel het toppunt hoor....

    Nee hier ook geen ad meer, zoiezo niet meer van de dokter, het was niet veilig meer voor me
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_44370073
    AD's zijn ook geen wondermiddelen, helaas. Soms is het een tijdje zoeken voor je het middel vind wat bij je werkt... Maar het kan wel de scherpe kantjes eraf halen...

    Pas goed op jezelf Sugar, ik vind het knap hoe je het toch allemaal doet. Sterkte!
    Mama van 2 lieve meiden :)
      woensdag 13 december 2006 @ 21:44:54 #167
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44406947
    Sugar, hoe is het vandaag met je?
    ***
    pi_44407771
    Sugar, wat lief en mooi en zo ontzettend waar:
    quote:
    Door weer en wind met fietskar, twee kindjes tegen elkaar aan. Er kruist ons een busje. BRINKS WAARDETRANSPORT.
    Ik grinnik. Bestaat er een waardevoller vrachtje dan het mijne?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_44412831
    Bar, mag ik vragen welk middel jij slikte? Het ene middel is echt het andere niet. Ik heb een paar middelen gebruikt waarvan ik inderdaad hondsberoerd werd, maar bij andere middelen voelde ik me prima. Het is ontzettend individueel en echt een kwestie van goed uitproberen onder deskundige begeleiding (dus niet "maar" een huisarts)

    AD's zijn uiteraard niet zaligmakend, maar ze kunnen je wel net genoeg lucht geven om aan de slag te kunnen met jezelf en je problemen. Veel symptomen die ik hier lees lijken direct veroorzaakt te zijn door een (fysiek) probleem dat enorm verlicht kan worden door een modern AD.
    Om maar even een greep te doen:

    - het gevoel dat alles je teveel is
    - als iemand je iets vraagt willen roepen "laat me met rust, ik weet het ook niet!"
    - geen geduld hebben met je kinderen
    - in tranen uitbarsten als je kind gaat huilen
    - het gevoel dat alles je boven het hoofd groeit
    - het gevoel dat je het wel zou volhouden als iedereen je maar met rust liet
    - het gevoel dat alles beter zou zijn als je minder/geen kinderen had die je aandacht vroegen
    - enorme moeite hebben om 's ochtends op te staan omdat je denkt "waarom zou ik"
    - moeite hebben met eten omdat je denkt "waarom zou ik"
    - moeite met vrijwel elke handeling omdat je denkt "waarom zou ik"
    - jezelf moeten dwingen tot elke stap, tot elk gebaar, zelfs tot dingen waar je vroeger van genoot
    - denken dat je nooit meer kunt genieten
    - zeker weten dat je je altijd zo "bleak" zult blijven voelen
    - weten dat je omgeving waarschijnlijk beter af is zónder jou
    - zelfhaat

    dat zijn -als ze structureel voorkomen- allemaal symptomen van depressie. en in veel gevallen kun je zoiets verlichten met een AD. Heel recent is weer een onderzoek afgerond waaruit steeds meer duidelijk wordt dat depressies voor een groot deel puur fysiek en puur genetisch zijn. Dan kun je wel flink willen zijn en je vooral niet willen aanstellen (trouwens ook een symptoom van een depressie, dat je denkt dat het aan jezelf ligt), maar dat helpt niets, want je kunt er gewoon niets aan doen, het is niet jouw schuld.

    Sugar, lieffie, ik maak me best wat zorgen om de dingen die je schrijft. Je legt veel te veel schuld bij jezelf en je lijkt niet meer goed te beseffen dat je hormonen een enorm lullige streek met je aan het uithalen zijn. Ik denk net als Lois dat het misschien wel eens tijd is geworden om te grijpen naar een AD naast (of in plaats van) de hormonen die je slikt. Er is een punt waarop het gewoon onverantwoordelijk wordt om _niet_ aan die medicatie te beginnen, en ik vraag me af of jij dat punt zo langzamerhand niet hebt bereikt. Wil je me voor mijn gemoedsrust beloven dat je de dingen die je hier de afgelopen weken hebt geschreven uitprint en laat lezen aan je therapeut? En blijf alsjeblieft constant constant tegen jezelf zeggen dat jij er echt niets aan kunt doen, dat het je lijf, je hormonen, je neurotransmitters zijn die maken dat je al deze nare dingen denkt en voelt. Je bent een geweldig mens, een hartstochtelijke moeder die vecht voor alles wat ze waard is, juist daarom vergaat het je nu allemaal zo zwaar. Maar het hoeft niet zo te zijn, en het hoeft zeker niet zo te blijven. Ik denk aan je.
    mooi he, alles
      donderdag 14 december 2006 @ 06:37:06 #170
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_44415798
    mooi geschreven phileine.
    hoe gaat het sugar? wil je alsjeblieft heel goed lezen wat phileine schrijft?
    stormy waters...
    sailin'
    pi_44415901
    Phileine, jij weet precies te verwoorden wat er in mij omgaat als ik de verhalen van Sugar lees. Heel mooi gezegd.
    Sugar, ik maak me ook zorgen om je. Wil je alsjeblieft over de woorden van Phileine nadenken?

    Je kent me natuurlijk niet dus ik hoop niet dat je dit bemoeiallerig vindt. Zo is het niet bedoeld. Ik herken veel van de gevoelens die je beschrijft en weet dat AD mij net dat steuntje in de rug heeft gegeven om uit die negatieve spiraal te komen, zonder dat ik de grip op mezelf kwijtraakte of me een heel ander mens voelde.
    pi_44416902
    Poeh Philiene.... ik heb 4 verschillende geprobeerd.... en boven ligt hier nog steeds een lorenzepam, waarvan ik er tot op heden nog maar 1x 1/2 van in heb genomen en dat was voor de eerste nacht nadag thijs net overleden is.
    En ik niet wist waar ik kruipen moest, er zat totaal geen rust in me.
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_44417229
    * eens met Phileine

    Sugar, toen ik die haptotherapie had (zie je PM ) had ik óók ondersteuning van AD. En het hielp enorm!!!
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
      † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 13:46:53 #174
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_44423954
    Goed verhaal van Phileine!
    AD (seroxat) gaven mij de rust in m'n hoofd om de depressie aan te kunnen pakken en een behandelmethode te kiezen die bij mij paste. Ze gaven mij de grip op de situatie weer terug.
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      donderdag 14 december 2006 @ 14:53:44 #175
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_44426046
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 13:46 schreef Macka66 het volgende:
    Goed verhaal van Phileine!
    AD (seroxat) gaven mij de rust in m'n hoofd om de depressie aan te kunnen pakken en een behandelmethode te kiezen die bij mij paste. Ze gaven mij de grip op de situatie weer terug.
    Bij mij ook.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      donderdag 14 december 2006 @ 14:57:33 #176
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44426165
    Maar vinden jullie het óók niet regelmatig al klinken alsof ik wel enigszins grip heb? De gedeeltelijk goede dagen, de dingen die ik doe en besluit? Ik heb echt het idee dat het niet zó erg is dat er echt iets moet met AD. Dat ik ook al fijne dagen of delen van de dag heb, dat zegt toch ook iets? Of hoort dat erbij en is het dan soms nog nodig om aan medicatie te denken?

    Ik luister echt naar jullie, maar ik weet het gewoon niet.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 15:01:17 #177
    81992 Githa
    pi_44426285
    Misschien is dat meer iets om met je psycholoog te bespreken Sugar, die heeft een goede kijk op je situatie en weet ook alle in's en outs wat betreft AD.
    AD vlakt de emoties wat af, dus als je snel huilt of in paniek raakt, wordt dat wat minder waardoor je wat beter met situatieskunt omgaan.
      donderdag 14 december 2006 @ 15:01:24 #178
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_44426287
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 14:57 schreef Sugar het volgende:
    Maar vinden jullie het óók niet regelmatig al klinken alsof ik wel enigszins grip heb? De gedeeltelijk goede dagen, de dingen die ik doe en besluit? Ik heb echt het idee dat het niet zó erg is dat er echt iets moet met AD. Dat ik ook al fijne dagen of delen van de dag heb, dat zegt toch ook iets? Of hoort dat erbij en is het dan soms nog nodig om aan medicatie te denken?

    Ik luister echt naar jullie, maar ik weet het gewoon niet.
    Natuurlijk heb je wel enigszins grip! Je bent sterk en vecht voor je geluk!
    Maar dat kan ook best samen met een depressie. Sterker nog, heel veel mensen zijn depressief terwijl ze best gelukkige momenten kunnen hebben. Ik zie ook dat je er voor vecht en dat het af en toe beter lijkt te gaan.
    Maar toch, als ik de grote lijnen bekijk heb ik niet het gevoel dat het echt beter met je gaat, eerder slechter. Volgens mij had ik dat vorige week ook al geschreven.

    Maarre, Sugar, jíj bent de baas en je moet zeker geen dingen doen waar jij je niet goed bij voelt, want dat bevordert je genezing al helemaal niet.

    Maar eerlijk gezegd ben ik het wel eens met phileine.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
      donderdag 14 december 2006 @ 15:08:08 #179
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44426520
    Ik wil heel graag doen wat het beter maakt. Maar ik denk soms: als ze me *nu* eens zouden zien, die lieve mensen van het forum, dan zouden ze nooit denken dat ik me soms echt zo rot voel. Dan doe ik leuk met Maria en knuffel Storm intussen. Of maak ik grapjes in de bieb. Maar ja.

    Ik kan dus sommige dagen al goed doorkomen. Dan lukt het me met die 2 kindjes. Soms wel doordat ik weet dat er de volgende dag een dagje kinderdagverblijf volgt, maar toch. En ik kan weer lachen om ze, kan oprecht zeggen dat ik van Storm hou, voel me soms gewoon oké. Dan valt het misschien allemaal toch wel mee? Ik zeg het niet om dingen teniet te doen, maar wél om het beeld goed te laten kloppen met hoe het gaat.

    Een dag met alleen Maria is makkelijk en gaat goed. Dan knaagt wel het schuldgevoel best erg en het idee van "dit telt ook niet, want nu heb je je zoon lekker makkelijk bij een oma gebracht!!!" Wel logisch dat het zo voelt, want ik héb nu eenmaal 2 kindjes en dat is hoe het straks moet kunnen. Soms lukt dat dus ook. Het is gewoon dubbel en ik wil niet dat jullie denken dat ik alléén maar rotdagen heb. Dat is niet zo. Soms neutraal, soms fijne momenten. En soms ineens weer die enorme stress, huilbuien, ruzies, boosheid en uitzichtloosheid. Maar niet altijd.

    Ik wil dus best pillen gaan slikken, zie er niet eens echt tegenop, maar ik heb steeds het idee dat ik me aanstel. Of dat het niet erg genoeg is.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44426698
    Ik denk niet dat wij goed kunnen zeggen of het wel "erg" genoeg is of niet. Wij lezen alleen maar wat jij schrijft en maken daar zelf een voorstelling bij.

    Ik heb in ieder geval het idee dat je niet erg stabiel bent met je emoties en gedachten. En een depressie gaat niet altijd gepaard met hele dagen in zak en as zitten. Een depressie of depressieve stemming verschijnt in zoveel vormen en gradaties en het is maar net hoe dat je functioneren beïnvloedt.

    Dat je je af en toe best prettig voelt hoeft niet te zeggen dat je je aanstelt op andere momenten. Kan wel, hoeft zeker niet.
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
    pi_44426748
    Sugar je stelt je niet aan echt niet! En elk gevoel dat vervelend is is er 1. Er is niet een regeltje waar staat dat je zoveel slechte gevoelens moet hebben om dit of dat te doen. Het gaat erom wat jij voelt en hoe jij je voelt. Goede dagen en slechte dagen wisselen elkaar af, maar als je op je goede dagen jezelf af gaat vragen of je je niet aan stelt dan ben je toch weer met die gevoelens bezig en blijf je in dat kringetje.
    En om uit dat kringetje te komen zijn de AD soms nodig.
      donderdag 14 december 2006 @ 15:16:34 #182
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44426795
    Oh, ik vergat te zeggen dat ik in elk geval de stukjes die ik hier schreef, ook heb gemaild naar Eileen Engels, zodat ze ook weet wat me soms zo opbreekt. Zodat ze die momenten in elk geval ook echt meekrijgt.

    Githa en Igraine, natuurlijk verwacht ik ook niet een antwoord van jullie, hoor. Ik ga het zeker ook met de psycholoog bespreken volgende week. Het stond er misschien een beetje alsof ik jullie vraag te zeggen hoe het precies zit.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      donderdag 14 december 2006 @ 15:22:18 #183
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_44426960
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 15:08 schreef Sugar het volgende:

    En soms ineens weer die enorme stress, huilbuien, ruzies, boosheid en uitzichtloosheid. Maar niet altijd.

    ... ik heb steeds het idee dat ik me aanstel. Of dat het niet erg genoeg is.
    Je schrijft zelf hoe heftig de schommelingen kunnen zijn. Dat is een duidelijk teken, lijkt me.

    Misschien als je jezelf ervan kunt overtuigen dat JIJ ZELF nu even niet in staat bent de situatie objectief te beoordelen, dat je dan minder moeite hebt met het maken van die stap?

    En wanneer is het bij jou wel "erg genoeg" ? Waarom zou je dat risico nemen, als je de kans hebt je situatie nu te verbeteren? Waarom misschien nog maanden zo doorgaan, terwijl je dat nu kunt voorkomen?

    Ik wil gewoon graag dat het beter met je gaat. En met Luchtbel ook.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_44427591
    Het gaat er eigenlijk helemaal niet om of iets erg genoeg is (voor zover dat bestaat in dit soort situaties). Ik zie vooral dat heel veel mensen hier het je zo gunnen dat het even iets makkelijker wordt, en uit ervaring weten dat bijvoorbeeld een AD zo ontzettend veel lucht kan geven. Weer even jezelf een beetje terug.

    (het "grappige" van die nieuwe AD's is trouwens dat ze alleen werken als je daadwerkelijk een fysiek serotonine-probleem hebt. Als het "erg genoeg" is werkt het dus, als het niet "erg genoeg" is haalt zo'n pil niets uit)

    Het is heel heel goed te horen dat je er zulke goede dagen tussen hebt zitten, maar lieve Sugar, de maatstaf van een depressie is niet hoe hoog de toppen zijn, maar juist hoe diep de dalen. En welke balans er tussen die twee zit. Ik vind dat je het heel goed doet en heb bewondering voor hoe hard je vecht, maar ik blijf vinden dat je veel te veel schuld bij jezelf legt. Termen als "zwakheid" en "erg genoeg" hebben gewoon helemaal niets te maken met depressief zijn. Het hoeft allemaal niet zó ontzettend moeilijk te zijn als het nu is.

    Maar natuurlijk is het laatste woord aan jou en je therapeut. Je hebt het volste recht om geen AD te willen slikken, maar wijs het dan wel af om de goede redenen en niet omdat je denkt dat je anders zwak bent. 't is bijna kerst Suug, de tijd van vergeving. Ga jij maar eerst eens jezelf vergeven en jezelf duidelijk maken dat al die dingen die je jezelf zo kwalijk neemt echt niet jouw schuld zijn.
    mooi he, alles
      donderdag 14 december 2006 @ 16:24:57 #185
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44428963
    Daar krijg ik dus inderdaad tranen van.

    Ik heb Eileen vanochtend in die mail verteld dat ik nu net niets heb aan ons mailcontact. En dat ik via internet ook met mensen spreek die soms hetzelfde meemaken of hebben meegemaakt, of vergelijkbare verhalen. (Ik bedoel jullie, ja). En dat sommige mensen me adviseren toch AD te overwegen.

    Haar reactie:

    Je bericht heb ik gelezen , ik wil dan meteen even inhaken op je vraag (wat kan ik voor jou betekenen?).

    Dat is het volgende: mijn taak is om je te begeleiden en gerust te stellen (alleen als jij dit wil).
    Het is mijn taak erop toe te zien hoe het met jou gaat op de medicatie.
    Ook is het mijn taak je te waarschuwen voor dingen die je beter niet kunt doen en dat is internetten met mensen die totaal geen kennis van zaken hebben (allemaal leken). Je verkeerde adviezen kunnen geven waardoor je nog verder van huis kunt raken, hoe goed dat ook bedoeld is. Al deze mensen zijn labiel en niet in staat om anderen te helpen laat staan rationeel kunnen denken. (dat heeft ze verkeerd begrepen)
    Als jij vindt dat je niets hebt aan ons mailcontact (dit is wat je schrijft: Ik merk dat ik nu net niets heb aan ons contact) dan kunnen we het beste met de begeleiding stoppen en dit terugkoppelen naar je huisarts.
    Laat mij maar weten wat je hiervan denkt.

    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 16:30:08 #186
    43556 miss_dynastie
    pi_44429148
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 16:24 schreef Sugar het volgende:
    Als jij vindt dat je niets hebt aan ons mailcontact (dit is wat je schrijft: Ik merk dat ik nu net niets heb aan ons contact) dan kunnen we het beste met de begeleiding stoppen en dit terugkoppelen naar je huisarts.
    Laat mij maar weten wat je hiervan denkt.
    Volgens mij heeft ze niets begrepen (niet goed gelezen? ) van wat je verteld hebt, ze pikt er één zin uit en gaat niet in om waar het werkelijk om gaat: dat jij vindt dat zij haar taak niet naar wens/behoren uitvoert (al kan ik me voorstellen dat het niet leuk is om te horen, maar ja, je doet dit niet om haar een plezier te doen). Het ging niet om die anderen, het gaat om wat zij voor jou betekent. En als dat niets is, is het misschien wel een idee ermee te stoppen, dit kost je alleen tijd/stress en als je er niets aan hebt voor je gevoel...
    pi_44429164
    hihi we zijn ook een stelletje labiele mutsen bij elkaar.

    sugar, lastige beslissing. dikke zoen van mij!
      donderdag 14 december 2006 @ 16:31:39 #188
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44429203
    Tjee, wat een gepikeerd antwoord zeg! 'Madam' is op haar tenen getrapt zo lijkt het...

    Sugar, ik heb echt totaal geen verstand van deze dingen, heb er ook geen ervaring mee, maar ook ik schrik van de dieptepunten die je hier neer schrijft.
    Hoewel ik me wel ook zat te bedenken dat je het hier mss juist zo open neer kan zetten omdat het iets beter met je gaat.
    Maar goed, jij alleen kan dat beoordelen. Uiteraard samen met een huisarts of psycholoog oid.
    Ik vraag me nu bijna af of die mailmevrouw nou juist mss het minst handig is, omdat ze heel deskundig is, maar wel vanaf een afstandje diagnoses stelt. (Wat wij hier ook proberen ).
    ***
    pi_44429267
    Ze heeft het inderdaad niet begrepen Sugar, dat kontakt op internet.

    Ik zie hier alleen maar sterke vrouwen die iets soortgelijks hebben meegemaakt, meer of minder heftig en die jou hele goede raad geven, vanuit hun ervaring.

    Sterkte meid

    En oh Miss-Dynastie zegt het ook al: het ging jou om jouw kontakt met haar.
    Variety is the spice of life
    pi_44429480
    Pff dat is wel een rotbericht vind ik persoonlijk...
    Ik denk dat er hier heel wat mensen zitten die de gevoelens die jij hebt toch beter begrijpen dan hetgeen Eileen schrijft (leken). Uiteraard zijn de adviezen die hier gegeven worden niet altijd even juist, maar om het nu te zeggen zoals zij zegt... Maar er wordt in die adviezen ook vaak gezegd dat je contact moet opnemen met specialisten, het is niet dat iemand hier zegt: dit maakt alles goed

    Beetje jammer dit berichtje vind ik persoonlijk.

    *dikke knuf* Sugar. Normaalgezien lurk ik hier gewoon, maar ik wou toch even uit mijn schulp kruipen.
    pi_44429624
    Sugar, raar antwoord van haar. Sterkte met beslissen.

    Ik ben van mezelf geschrokken. Heb vanmiddag heel serieus aan zelfmoord gedacht.
    Morgen (met Kim) naar mw. Zal het daar zeggen, geen idee wat ermee te doen.
      donderdag 14 december 2006 @ 16:44:12 #192
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44429626
    Wel goed om te lezen dat jullie het ook een typische reactie vinden. Ik moet even denken wat te doen nog.

    Sebas, die echt heel nuchter is in dit soort dingen en mijn hele mail ook heeft gelezen, reageert ook zo:
    Jeetje, zij heeft het écht niet begrepen!!!! Hoe kun je als begeleidster van een ppdpatient nu zo ongelofelijk harteloos en kort reageren op zo'n open mail???
    Hier zakt echt mijn broek van af!
    Meisje, hier moeten we echt iets mee, dat zij zich zo opstelt is 1. Maar ik denk dat we echt iets moeten verzinnen dat je wel geholpen gaat worden, door wie dan ook!
    Hier kan ik wel van huilen!



    Oh Ingrid toch. Heel serieus aan zelfmoord denken is natuurlijk erg beangstigend. Wat rot dat het zo slecht gaat met je. Blijf dat soort dingen hier maar schrijven, als je kunt. Beter wél delen dan niet, denk ik.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44429822
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 16:44 schreef Sugar het volgende:
    Wel goed om te lezen dat jullie het ook een typische reactie vinden. Ik moet even denken wat te doen nog.

    Sebas, die echt heel nuchter is in dit soort dingen en mijn hele mail ook heeft gelezen, reageert ook zo:
    Jeetje, zij heeft het écht niet begrepen!!!! Hoe kun je als begeleidster van een ppdpatient nu zo ongelofelijk harteloos en kort reageren op zo'n open mail???
    Hier zakt echt mijn broek van af!
    Meisje, hier moeten we echt iets mee, dat zij zich zo opstelt is 1. Maar ik denk dat we echt iets moeten verzinnen dat je wel geholpen gaat worden, door wie dan ook!
    Hier kan ik wel van huilen!



    Oh Ingrid toch. Heel serieus aan zelfmoord denken is natuurlijk erg beangstigend. Wat rot dat het zo slecht gaat met je. Blijf dat soort dingen hier maar schrijven, als je kunt. Beter wél delen dan niet, denk ik.
    Als ik dood ben, dan is de belastingdienstschuld weg. En kan Djeez met Kim normaal rondkomen.
    En mijn en zijn ouders zullen helpen.
    En met het geld van de zorverzekering, die anders voor mij was, kan hij de schuld aflossen.
      donderdag 14 december 2006 @ 16:51:24 #194
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_44429857
    Suiker,

    Het is alleen maar fijn dat je ook goede momenten hebt. En neutrale momenten ook. Dat het goed gaat om met Maria te zijn, dat het soms ook met alletwee de kindjes erbij gaat. En het is ook niet erg om op die momenten even niet bezig te zijn met dingen die mensen van je willen weten. Dat betekent niet dat je het wegstopt maar dat er dan op dat moment even geen ruimte is voor die gevoelens. Of wel voor die gevoelens maar dat je wel kunt functioneren. Jezelf moeten uitleggen kan dan soms net verkeerd zijn. Hulp is soms fijn, maar dan het liefst wel zonder iets te hoeven zeggen, dat mensen gewoon inspelen op die dingen en zonder er wat van te zeggen handelen. Dat zou handig zijn, of zelfs helemaal niet. Maar ja, werkte het maar zo toch. Het is rot dat die dingen dat juist dan zo lopen.

    En als mensen zeggen dat het bijna onverantwoord lijkt om nog zo langer door te gaan, hoeft het niet te betekenen dat ze denken dat ze je binnenkort ergens achter het behang geplakt terug gaan vinden.
    Maar gewoon dat ze veel verdriet lezen in jouw dingen en je rust, genieten en gelukkig gunnen.
    Lieve schat, je was zwanger en kreeg een kindje, ondertussen heb je ook je diploma gehaald, was het van mei tot ergens in september regelmatig dagen meer dan dertig graden, jouw man brak zijn hand, jij kreeg een depressie.
    En er was natuurlijk altijd Maria.
    Je functioneert al zo lang op een soort van topniveau. Soms hoef je dat niet van jezelf te vragen.
    Die dingen moet je zelf beslissen. Maar je moet nooit denken, dat jij je aanstelt, dat dingen niet erg genoeg zijn, ieder moment dat je door moet met te veel, is meer dan genoeg.

    Jammer dat die dame zo reageert. Het was mooi geweest als van daar goede hulp kwam. Iemand die je op die rotte momenten net even er doorheen kon coachen. Jammer.
      donderdag 14 december 2006 @ 16:52:04 #195
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44429878
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 16:50 schreef Ingrid19 het volgende:

    [..]

    Als ik dood ben, dan is de belastingdienstschuld weg. En kan Djeez met Kim normaal rondkomen.
    En mijn en zijn ouders zullen helpen.
    En met het geld van de zorverzekering, die anders voor mij was, kan hij de schuld aflossen.
    Ja, dat lijkt heel logisch inderdaad.
    Maar het is totaal onlogisch en gelukkig helemaal niet de oplossing voor zoiets. Dat je dat maar even weet en dat je het maar in je oren knoopt. Of op je voorhoofd schrijft. Echt hoor.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 16:54:52 #196
    43556 miss_dynastie
    pi_44429969
    Sugar, wat fijn dat Sebas ook zo achter je staat! Als je het contact met Eileen beendigt, zou ik wel zélf contact met je huisarts opnemen. Want het staat er nu een beetje 'dreigend', van haar kant. Aangezien ik het idee heb dat ze je mail niet goed heeft gelezen of in elk geval niet goed begrepen heeft, zou het me niet prettig lijken dat de huisarts alleen haar kant van het verhaal hoort. Dus misschien dan eerst de huisarts bellen en het haar daarna pas laten weten.
    pi_44429978
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 16:52 schreef Sugar het volgende:

    [..]

    Ja, dat lijkt heel logisch inderdaad.
    Maar het is totaal onlogisch en gelukkig helemaal niet de oplossing voor zoiets. Dat je dat maar even weet en dat je het maar in je oren knoopt. Of op je voorhoofd schrijft. Echt hoor.
    Het lijkt mij wel een goede oplossing op zich.
    Kim heeft nu niks aan mij als moeder. Kan Djeez een betere moeder zoeken.
    Niemand kan mij helpen.
      donderdag 14 december 2006 @ 16:55:20 #198
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44429983
    Luchtbel, je zegt heel lieve dingen. Je bent een schat echt.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44430000
    Ingrid, heb ook al op MSN tegen je gezegd dat je echt moet gaan zoeken naar hulp!
    Als je al nadenkt over zelfmoord plegen om zo van de ellende af te zijn, ga je helemaal de verkeerde kant op!
    Ga alsjeblieft zo snel mogelijk naar de huisarts, bel het Riagg of weet ik veel wie...

    Kimmetje heeft haar pappa EN mamma nodig!

    Sjoeg, wat rare reactie. Lijkt me, eerlijk gezegd, een stuk beter voor je als je gewoon face to face met iemand praat. Die kan je emoties ook zien. Een email is een plat stukje tekst waar emoties nooit duidelijk in wergegeven zijn...
    Fijn dat Sebas ook zo reageerde...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      donderdag 14 december 2006 @ 16:58:09 #200
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_44430054
    En Ingrid zoek goede hulp. Als het bij mw niet gaat lukken, dan ergens anders.
    Als je er geen geld voor hebt moet het maar ergens vandaan gehaald worden, aan goede hulp zou geen prijskaartje moeten hangen. Je hebt het duidelijk hard nodig.
    Er is geen betere moeder voor jouw kind dan dat jij zelf bent.
    En ik las net je gedoe met de belastingdienst, als ik je een tip mag geven, regel niks telefonisch maar meteen op papier en per mail. Heb je altijd bewijs. En de meeste mensen die bij de belastingtelefoon werken weten niet meer als de gemiddelde beller zelf. Zoek ook hulp met zulke dingen, als je dat niet zelf kan!!!!!! Zulke dingen moeten je niet boven het hoofd gaan groeien.
      donderdag 14 december 2006 @ 16:58:20 #201
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44430061
    Ingrid, dit gaat voorbij zonder zulke drastische maatregelen. Echt. Zowel jouw depressieve gevoel, als de belastingschuld. Echt echt echt.

    En doe wat Vicky zegt: hulp vragen. Dat moet je jezelf en je gezin echt gunnen, dat is het zeker waard!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44430100
    Zelfmoord overwegen vanuit dergelijke 'praktische overwegingen' gebeurt wel vaker maar bedenk je dit eens:

    Wat heeft Djeez liever denk je? Een belastingschuld en zijn vrouw of geen schuld maar weduwnaar zijn? En Kim? En jouw ouders en zijn ouders?

    Voor elk 'voordeel' wat jij hierin ziet, kunnen er evenzoveel (en meer) nadelen van bedacht worden.

    Mijn buurjongen heeft zichzelf 2 weken geleden verhangen in huis. Ook mede door schulden waarvan hij geen uitkomst zag. Geloof mij, dat er niemand 'blij' mee is.

    Ach Sugar, ik geloof dat zij het idd niet begrepen heeft. Ik heb geen 'eigen' ervaring met depressies maar wel vanuit mijn omgeving. Ik denk niet dat zij nu echt op de juiste manier hierop reageert.

    [ Bericht 0% gewijzigd door Igraine op 14-12-2006 17:06:29 ]
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
    pi_44430160
    WE hebben niet alleen een belastingschuld. Ook een gewone hoge schuld.
      donderdag 14 december 2006 @ 17:02:47 #204
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_44430196
    Lieve ingrid, de wereld is een stukje mooier met jou meid.
    En die schuld, het is allemaal lastig maar het is MAAR geld. Daar is heus wel een oplossing voor te vinden.
    Maar kim heeft maar een moeder en djeez maar een vrouwtje van wie die houdt en dat ben JIJ ingrid.
    Jij bent die geweldig lieve vrouw voor djeez en die geweldige mama van kim want ja dat ben je!

    Bel een huisartsen¨post maak een afspraak voor crisis, meis echt je bent een kanjer , met heel veel verdriet en dat moet er uit en dat is kut en ellendig zwaar en moeilijk.
    Maar echt je bent het allemaal meer dan waard!
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      donderdag 14 december 2006 @ 17:02:50 #205
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44430197
    Dan nog, ingrid. Alsjeblieft!!!!!

    Het helpt écht in helemaal niets als jij er niet meer bent. In helemaal niets, hoor je?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44430237
    Gezondheid is niet te koop. Jij zit niet lekker in je vel, jij hebt hulp nodig... Jouw geestelijke gestel is nu even belangrijker dan geld...
    Praat eventueel met je verzekering of er iets te regelen is, vraag hulp bij je ouders. Zet je trots even opzij en SCHREEUW om hulp!

    Zoals Igraine ook al zegt, wat denk je dat Djeez liever heeft? Er zijn 2 mensen die van je houden en een Kim is nog te jong om te beseffen wat er nu speelt, die houdt onvoorwaardelijk van je...
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      donderdag 14 december 2006 @ 17:04:34 #207
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44430247
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 16:44 schreef Sugar het volgende:
    Wel goed om te lezen dat jullie het ook een typische reactie vinden. Ik moet even denken wat te doen nog.

    Sebas, die echt heel nuchter is in dit soort dingen en mijn hele mail ook heeft gelezen, reageert ook zo:
    Jeetje, zij heeft het écht niet begrepen!!!! Hoe kun je als begeleidster van een ppdpatient nu zo ongelofelijk harteloos en kort reageren op zo'n open mail???
    Hier zakt echt mijn broek van af!
    Meisje, hier moeten we echt iets mee, dat zij zich zo opstelt is 1. Maar ik denk dat we echt iets moeten verzinnen dat je wel geholpen gaat worden, door wie dan ook!
    Hier kan ik wel van huilen!



    Oh Ingrid toch. Heel serieus aan zelfmoord denken is natuurlijk erg beangstigend. Wat rot dat het zo slecht gaat met je. Blijf dat soort dingen hier maar schrijven, als je kunt. Beter wél delen dan niet, denk ik.
    Wat een lieve reactie van Sebastiaan!
    ***
      donderdag 14 december 2006 @ 17:04:50 #208
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_44430254
    http://www.schuldige.nl/

    ingrid lees hier eens doorheen.
    En jongen die zoveel schuld had en er helemaal van afgekomen is echt de moeite waard
    net zoals jij djeez en kim!
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_44430328
    Sorry, ik wil jullie er niet mee lastig vallen.
    pi_44430394
    je valt ons er niet mee lastig...
    Wij willen je allemaal heel graag helpen!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
    pi_44430456
    Ik weet het allemaal niet meer. DE belastingschuld is de druppel voor mij.
    pi_44430527
    Ingrid, als ik het goed begrijp gaat het om ongeveer 1900 euro. Waarvan je nog niet weet hoe het precies zit.

    Nou is dat best een bedrag maar geen reden om er maar uit te stappen, toch?
    Er zijn ook nog dingen als schuldhulpverlening en dergelijke. Er is altijd een uitweg, een andere dan zelfmoord. Ik begrijp heel goed dat de moed je in de schoenen zinkt, maar er is altijd een oplossing.
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
    pi_44430583
    We hebben een schuld van 20.000, zo, nu weet de hele wereld het.
    + die 1900
    pi_44430596
    Ingrid, logisch dat zo'n bericht je extra zwaar op je dak valt als je je toch al niet zo happy voelde en je ook al in de schulden zat. maar er is echt wel een mouw aan te breien. er is hulp voor het omgaan met schulden, er is hulp voor je depressieve gevoelens. probeer die in te zetten want die kunnen jullie nu wel gebruiken. er komen betere tijden meid, zou ontzettend jammer zijn als je daar zelf niet meer bij zou kunnen zijn! voor iedereen. sterkte.
      donderdag 14 december 2006 @ 17:16:37 #215
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44430611
    Is dat idd niet een idee Ingrid, schuldhulpverlening? Het is echt niet zo, zoals in dat ene topic laatst, dat je dan echt helemaal niks meer mag en kan. Je stelt dan samen met zo'n bureau op wat je nodig hebt en waarvoor en op basis daarvan worden de inkomsten verdeeld. Mss geeft dat wel een beetje rust in je hoofd.

    [aanvulling]
    Jemig meid, 20.000 euro... ik zou echt naar zo'n bureau gaan joh! Sommige dingen gaan gewoon even niet meer zonder hulp en als zij jullie kunnen helpen om over 3 jaar schuldenvrij te kunnen zijn, why not, kunnen jullie dan een fresh start maken!
    ***
    pi_44430659
    Ingrid, je kunt nu niet meer helder denken. De belastingschuld is kut, de druppel voor jou, begrijpelijk. Maar jij ziet de dingen nu niet meer in het juiste perspectief. Dood lijkt nu de oplossing. Het is een vluchtgedachte. Dat kan je rust geven, dat herken ik wel. Maar zorg dat je die cirkel doorbreekt, er ís hulp, ook voor jou. Het kost alleen (wat) moeite om die te vinden en het helpt mss niet meteen. Daar zie je ws tegenop. Ook begrijpelijk.
    Ga even iets voor jezelf doen. Een warme douche, een kopje thee, kaarsjes aan. Even rust, lief zijn voor jezelf. Blijf niet hangen in het vluchtidee. Er zijn ook andere manieren om eruit te komen, ook al zie je die nu niet.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_44430674
    Ingrid... ik hoop dat je aan de bel kan trekken bij het mw morgen en als het nodig is, twijfel dan niet om eerder de huisarts(enpost) te bellen. Het lijkt misschien nu allemaal niet te overzien, maar neem geen onomkeerbare beslissingen in een opwelling... Makkelijker gezegd dan gedaan, maar ik hoop dat je goed op jezelf past!

    Sugar, die mail klinkt alsof ze er weinig van heeft begrepen... Ook jij, pas goed op jezelf!
    Mama van 2 lieve meiden :)
    pi_44430719
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef Ingrid19 het volgende:
    We hebben een schuld van 20.000, zo, nu weet de hele wereld het.
    + die 1900
    Goed zo, zet je schaamte maar opzij. Dat geeft ruimte. En daarmee gun je jezelf ook de kans dat mensen die er verstand van hebben dingen voor jullie kunnen gaan uitzoeken.
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_44430895
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 17:01 schreef Ingrid19 het volgende:
    WE hebben niet alleen een belastingschuld. Ook een gewone hoge schuld.
    Lieve Ingrid, dit is iets wat in normaal gezien hier niet eens had willen neerzetten, maar doe dit nu toch maar.
    Ben beetje geschrokken van jou reactie en houd toch wel in dat er toch echt wel meer met je aan de hand is...

    Sterkte hiermee om hier samen met een goede begeleiding uit te komen

    Affijn:
    Jullie zijn niet de enige met schulden, of die in schulden hebben gezeten.
    Een paar jaar geleden, hadden Marco en ik het ook absoluut niet breed.
    Hij werd ontslagen, en omdat hij het aanvocht mocht hij ook niet opzoek naar ander werk, want anders zou het overkomen dat je er toch niet zo heel erg mee zat.

    Marco had zijn ex moeten uitkopen, en dat wilde hij graag in 1 keer doen, zodat hij er dan gelijk vanaf zou zijn....
    klink exen zijn duur....
    Met andere woorden een dubbele hyptoheek...
    Ik had een full-time waarmee ik en 2 hypotheken mee op moest vangen, zorgen voor boodschappen, rekeningen betalen, en de nodige schulden.... (89.00 gld om een ex uit te kopen)

    We gaan het nog erger maken...
    Ik had mijn baan opgezegd, per oktober omdat ik er voorzichtig vanuit ging dat ons huis wel verkocht zou zijn rond die tijd....
    No way dus....
    Dus mijn inkomen weg, Marco die geen inkomen meer had.... en schulden en een dubbele hypotheek....

    Het was vechten, het was krauwen,het was zwaar, het was heftig, nodige ruzies, nodige discussies, menig maal zagen ook wij het allemaal niet meer zitten....

    We hebben volgehouden, we hebben doorgezet , het huis werd verkocht (ik was ook nog eens zwanger)
    Marco kreeg een andere baan, maakte giga veel uren was ook nodig.

    Het is bitterzwaar, en we zijn er nog niet, schulden hebben we niet meer in die zin, we kunnen lekker rondkomen, leuke dingen doen, leven eten enz enz.
    Maar door wat toestanden, liggen er nog 2 rekeningen.... en daar gaan we snel een plan om bedenken want ze moeten betaald worden.
    de één is van helaas een veel te vroege begrafenis wat door toestanden zelf betaald moet gaan worden, en de kosten van het grafje voor ons veel te vroeg gestorven menneke.... (ga ik ook verder niet over uitwijden qua prijzen enzo)

    Wat ik wil aangeven is dat je er uit kan komen, lukt het niet alleen, dan met hulp, het zal zeker niet makkelijk zijn, maar het kan, als je er maar voor inzet.


    En dat andere heeft geen zin, en ergens weet jij dat heel goed, het lost niets van het probleem op.
    Je weet me te vinden om tegen aan te kletsen
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_44431148
    Jullie zijn lief. Ik zat echt plannen te maken vanmiddag. Wachten op Djeez, zodat die bij Kim kon zijn.
    En als hij aan het douchen was het doen.

    Vicky heeft hem gebeld, heel lief. Ik ga nu.
      donderdag 14 december 2006 @ 17:43:18 #221
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_44431413
    Vicky goei gedaan
    en ingrid Praat!
    Engaging Infinite Improbability Drive..
      donderdag 14 december 2006 @ 17:43:39 #222
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_44431424
    Ingrid, jeetje, ik schrik er van en jij zelf ook zo te lezen. Ik kan het me goed voorstellen, zo'n belastingrekening die er dan bovenop komt, dat is echt de druppel. Maar zoals anderen al schrijven, dat lost niets op, niet voor jou, maar zeker niet voor je gezin. Ze hebben je hard nodig!
    Zoek, nee eis hulp, van ha, riagg, maar ook kun je om te spuien bellen met zo'n telefoonlijn, ik ben even de naam kwijt. En wat fijn dat Vicky je op deze manier gesteund heeft.
    Heel veel sterkte Ingrid, je bent iemand die nodig is, vergeet dat niet.

    Sugar, lekkere reactie dan. Ergens kan ik haar begrijpen, op internet is helaas ook vaak en veel verkeerd advies te vinden, maar dat geldt niet voor hier. En daarbij, niemand verplicht je hier tot iets toch? Misschien moet ze eens een kijkje nemen, voordat ze oordeelt.
    Gelukkig heb je je lieve man en kindjes (en Fok) om het te delen.
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    pi_44431458
    Sugar.. idd, maar sommigen kunnen niet goed lezen
    Nee ik hoop voor jou dat ook jij je snel lekkerder in je vel voelt zitten

    Luchtbel:*
    Evenstar
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_44431517
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 17:15 schreef Ingrid19 het volgende:
    We hebben een schuld van 20.000, zo, nu weet de hele wereld het.
    + die 1900
    Meid, dat is een hoop geld maar niet onoverkomelijk. Er zijn tegenwoordig enorm veel mensen die dergelijke schulden hebben. Het wordt mensen enorm makkelijk gemaakt om te lenen, maar de problemen die er door ontstaan zijn vaak groot voor de mensen zelf.

    Kijk anders hier eens, misschien is dit wat http://www.assen.nl/smartsite493.htm
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      donderdag 14 december 2006 @ 17:46:44 #225
    116890 _evenstar_
    Ba-dum-tisssschhh
    pi_44431518
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 17:44 schreef Bar_en_Mar het volgende:
    Sugar.. idd, maar sommigen kunnen niet goed lezen
    Nee ik hoop voor jou dat ook jij je snel lekkerder in je vel voelt zitten

    Luchtbel:*
    Evenstar

    vond trouwens dapper dta je je verhaal neer plaatste, en ik dnek dat het een voorbeeld is dat ze er wel zullen komen.
    Net zoals jullie er zijn gekomen en weer komen zullen!
    Engaging Infinite Improbability Drive..
    pi_44431980
    Ingrid ga nou toch eens naar dat schuldhulpverlening toe, echt 20000 euro is geen ramp als het maar overzichtelijk blijft. De rust die je jezelf geeft door in budgetbeheer te gaan heb je nu hard nodig. Sterkte!
      † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 18:49:37 #227
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_44433304
    Lieve Ingrid, een dieper punt in het dal dan dit is er gelukkig niet he. Ik hoop dat je morgen naar je huisarts gaat met het verhaal, want je hebt echt meer hulp nodig. Die link van Igraine is het goede begin voor een oplossing voor de schulden. Heel veel sterkte gewenst
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
      donderdag 14 december 2006 @ 19:10:32 #228
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_44433886
    Ingrid, ik moet toch nog even iets zeggen aangezien ik hier nu mee rond loop.
    Niet heel lang geleden, dacht ik zeker te weten dat dit het was voor mij. Dat het klaar moest zijn.
    Het verlangen naar rust was zo groot. Ik dacht zeker te weten dat ik geen enkele dag meer door kon komen.
    Niks meer kon verdragen. Geen enkele teleurstelling. En ik ging aan het bedenken en aan het plannen.
    Wat zou ik nog regelen? Wat zou ik nog tegen bepaalde mensen zeggen?
    Steeds bij mezelf denken, dit is de laatste keer dat je dit doet, dit is de laatste keer dat ik dat doe, laat hen maar dit en dat plannen, ik knik wel. Maar tegelijkertijd dacht ik steeds maar, hoe is dit alles straks voor mijn dochter?
    Hoe gaan al deze dingen zijn voor haar, als ik er niet meer ben?

    Echt, ik weet helaas hoe het voelt als iedere dag als eindeloos voelt. Niet door te komen. Je zelf waardeloos voelen en je daar doorheen moeten slepen. Dat de pijn die je voelt echt tot in je hart gaat en de drukte in je hoofd zo groot is dat iedere verkeerde reactie, gebeurtenis, je tot die ene wanhoop kan drijven.
    En het kost me nog steeds heel veel moeite. Iedere dag in gevecht te zijn met mezelf. Dat ik me afvraag waarvoor ik het nog doe? En ik zeg het ook wel eens hardop. Maar ik heb wel iets geleerd.

    Toen zij geboren werd heb ik haar een belofte gedaan. Ik zal er altijd voor haar zijn en ik zal haar leren hoe te vertrouwen en te geloven.

    Dat probeer ik nu, hoe rot het ook gaat, altijd voor ogen. Ik wil mijn dochter niet verdrietig zien zijn en in de war. Dat is ze nu soms, omdat de man waar zij op vertrouwd niet meer bij ons is. Omdat ik haar liet zien dat het goed was om van hem te houden en te geloven en te vertrouwen. Dan denk ik alleen maar kind wat heb ik het voor je verpest, wat doe ik je nu toch aan. Omdat ze ziet dat ik verdriet heb en wanhopig ben soms. Omdat ze veel bij andere mensen is.
    Maar ik weet ook dat op de momenten dat ik er nu niet voor haar ben, ze heel goed wordt opgevangen door mensen die van haar houden en heel goed voor haar zorgen. Haar leren omgaan soms ook met wat er hier nu speelt. Ik weet ook dat als ze mij verdrietig ziet, ze dat op haar peutermanier oppakt en me soms troost en soms gewoon d'r tong naar me uitsteekt. Dat ik haar troost in deze tijd, door er voor haar te zijn en al huil ik soms maar met d'r mee. Het troost haar wel. Ik zou zo graag weer helemaal voor haar zorgen maar ik weet ook dat ze bij andere mensen nu vaak de fijne dagen heeft. De dingen die ik ook met haar wil maar ja, dat vind ik nu maar mijn probleem, dat hoeft dat van haar niet te worden.

    En op de dagen dat iedere minuut lijkt te tellen en het allemaal niet meer lijkt te gaan en ik al het bovenstaande lijk te zijn vergeten. Dan denk ik aan iets anders, iets dat me de eerste dagen/weken van die periode heeft doorgesleept.
    Ik kan en wil niets van haar missen.

    Hoe egoistisch het ook klinkt. Het is iets dat mij echt die momenten doorsleept.
    De gedachte dat zij misschien alleen zal zijn, of samen met iemand anders zal zijn, op het moment dat ze verdriet heeft, als er dingen met haar zijn later, als ze ziek is. En ook, als ze voor het eerst naar de psz gaat, naar de kleuterschool, kinderfeestjes gaat geven, tafels gaat leren, misschien wel op gym gaat of op basketbal en later veel later diploma's haalt, vriendjes krijgt, misschien gaat trouwen, kinderen krijgt.
    Van dat alles, wil ik niks missen. Nooit.
    De gedachte iets van mijn dochter te missen is voor mij echt nog veel erger dan al het andere. Ik zeg niet dat het iets oplost maar het helpt me wel. In alles.

    Laat dat gevoel dat jij vanmiddag had een schreeuw om hulp zijn, aan je zelf.
    Al kun je het nu misschien niet voor jezelf doen, denk dan aan het goud dat je letterlijk en figuurlijk in handen hebt.

    Zoek juiste hulp. Ga morgen naar die maatschappelijk werker en als ik heel eerlijk ben. Maak een afspraak bij een dokter, zoek goede psychische hulp. Naar alle waarschijnlijkheid zal mw je namelijk inderdaad niet kunnen helpen met deze problemen. Ze kunnen je als het goed is wel doorverwijzen naar iets dat je kan helpen met jullie schulden op te lossen. Ze moeten er iig gegevens van hebben liggen. Echt, doe iets, iets echts. Je hebt het zo nodig!
    pi_44433920
    Ingrid, tijd om eens hier en daar flink aan de bel te trekken hoor! Bij de hulpverleningsinstanties om om te gaan met je gevoelens (hoe gaat het met je medicatie?), maar inderdaad ook bij schuldhulpverlening. Een verkennend gesprekje kan nooit kwaad toch, dan kunnen jullie daarna altijd nog bekijken als dat is wat je wil. Voor veel mensen is het een enorme opluchting als ze daar eenmaal mee bezig zijn. Zelfs zo'n grote schuld (dat is trouwens ook relatief, je moest eens weten wat ik uiteindelijk had opgebouwd aan studieschuld na jaren studie-hoppen) is helemaal niet onoplosbaar, als je er maar overzicht over hebt.

    Sugar, ik kan me wel voorstellen dat Eileen zo reageert (had ik ook wel een beetje verwacht). De meeste mensen hebben nou eenmaal zo'n beeld van internet en ik zou als therapeut ook niet zitten wachten op een zooi leken die zich tegen mijn patiënt aan zitten te bemoeien. Veel artsen/therapeuten vinden internet echt een grote plaag om die reden. Ik snap dus wel dat ze je daarvoor wil waarschuwen, maar ik vind het wel jammer dat ze vervolgens niet ingaat op je echte vraag en op JOU en de dingen die je dus over jezelf daar schrijft, want daar ging het ons (mij in ieder geval) natuurlijk om. Dat juist jouw eigen therapeut daarnaar kijkt.

    Enfin, ze heeft er wel gelijk in dat het niet zo moet zijn dat de adviezen die je op internet krijgt gaan botsen met wat je therapeute doet. Ik zou ook zeker niet direct op basis van één gepikeerd mailtje stoppen met zo'n behandeling. Maar wel even goed nadenken wat je nou eigenlijk van haar wil en bij haar verwacht te kunnen halen en dat misschien nog eens goed met haar doornemen. Het gaat namelijk wel om jou en niet om haar en dat leek ze even te vergeten.

    [ Bericht 3% gewijzigd door phileine op 14-12-2006 19:19:18 ]
    mooi he, alles
      donderdag 14 december 2006 @ 19:16:52 #230
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44434060
    Ingrid, ik ken jou niet en ik ken Djeez niet, maar toch durf ik zo brutaal te zijn om te zeggen dat als hij het niet wil jij dan mss toch degene moet zijn om de stap naar hulpverlening te zetten.
    In het kloontopic liet hij duidelijk doorschemeren daar niet aan te willen, maar jullie zullen wel moeten. Jij zal wel moeten wil je nog uit de schulden komen.
    En dat is heel hard nodig, voor jezelf, maar meer nog voor je dochter. Je wil toch gewoon je huur kunnen blijven betalen, eten, kleren, spulletjes die ze nodig heeft etc. etc.
    ***
      Redactie Frontpage donderdag 14 december 2006 @ 19:20:06 #231
    3926 crew  Djeez
    Orde van de Paarsgepunte Lans
    pi_44434159
    Ik was aan het overwerken, want het is erg druk, zo vlak voor de kerstvakantie. Ineens kreeg ik rond 17:30 telefoon. Het was Vicky, die mij aanraadde direct naar huis te komen, want Ingrid was suïcidaal. Dat als ik mijn vrouw en kind wil houden, dat ik maar beter naar huis kon komen. Ik heb het werk laten vallen, mijn collega 's gezegd dat ik het nog wel uitleg en ben als een gek naar huis gefietst. Ik heb gelijk de telefoon gepakt en de belastingdienst gebeld. Het bleek dat er een foutje is gemaakt bij het invullen van mijn belastingverklaring. Ik zou volgens die verklaring geen inkomen hebben, waardoor Ingrid geen recht zou hebben op de heffingskorting. Of we die heffingskorting van 2006 ff in zijn geheel willen terugbetalen. Ik heb ze keurig uitgelegd dat we dat bedrag nooit zouden kunnen ophoesten. Is ook niet nodig, gewoon een bezwaarschrift indienen en een bewijs van inkomen meesturen. Dan komt alles wel goed. Gelukkig maar.
    En Ingrid, niet meer zulke gekke dingen in je hoofd halen, je ouders, Kim en ik leven veel liever in een hel met schulden, dan in een hel met schulden en die dan ook nogeens zonder jou te moeten beleven. We komen er heus wel samen uit!
    Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
    Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
      † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 19:20:31 #232
    81992 Githa
    pi_44434170
    Daarbij is er binnen bureau schuldhulpverlening veel meer mogelijk als dat je denkt. Het is echt niet zo zwart/wit, maar grenzen moeten wel bepaald worden. Ga eens praten Ingrid, dan kun je eens bekijken hoe het is en dat verplicht je tot niks.
    pi_44434324
    Wat een openhartige verhalen, Bar en LB...
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_44434490
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 19:20 schreef Djeez het volgende:
    Ik was aan het overwerken, want het is erg druk, zo vlak voor de kerstvakantie. Ineens kreeg ik rond 17:30 telefoon. Het was Vicky, die mij aanraadde direct naar huis te komen, want Ingrid was suïcidaal. Dat als ik mijn vrouw en kind wil houden, dat ik maar beter naar huis kon komen. Ik heb het werk laten vallen, mijn collega 's gezegd dat ik het nog wel uitleg en ben als een gek naar huis gefietst. Ik heb gelijk de telefoon gepakt en de belastingdienst gebeld. Het bleek dat er een foutje is gemaakt bij het invullen van mijn belastingverklaring. Ik zou volgens die verklaring geen inkomen hebben, waardoor Ingrid geen recht zou hebben op de heffingskorting. Of we die heffingskorting van 2006 ff in zijn geheel willen terugbetalen. Ik heb ze keurig uitgelegd dat we dat bedrag nooit zouden kunnen ophoesten. Is ook niet nodig, gewoon een bezwaarschrift indienen en een bewijs van inkomen meesturen. Dan komt alles wel goed. Gelukkig maar.
    En Ingrid, niet meer zulke gekke dingen in je hoofd halen, je ouders, Kim en ik leven veel liever in een hel met schulden, dan in een hel met schulden en die dan ook nogeens zonder jou te moeten beleven. We komen er heus wel samen uit!
    Ga er samen aub goed over praten, sterkte met alles
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_44434830
    Ik heb de afgelopen twee jaar continue rond gelopen met zelfmoord gedachten. Overigens wel heel snel aan de AD gegaan hoor.
    Ik zag absoluut het nut van het leven niet meer in na de dood van mijn vriend en zoontje. En truth be told, soms nog steeds niet. Maar hoewel ik de factoren niet meer heb waarvoor iedereen zegt dat Ingrid moet blijven leven, man en kind, heb ook ik ingezien dat je altijd gemist wordt.
    Mijn man en kind zullen mij niet missen, zij zullen mij juist verwelkomen, overigens is het niet gezegd dat ze daar gelukkig van worden, mij zo snel terug zien. Maar mijn ouders en mijn beste 'dinnetje zouden mij wel missen. Sommige dagen dagen vraag ik mij wel af of hun gemis dan opweegt tegen mijn gemis nu, maar zolang ik nog inzie dat zij mij zouden missen ben ik helder en rationeel genoeg om de dag gewoon uit te zingen zonder gekke dingen te doen. Dit hou ik mezelf voor en op de dag dat ik merk dat ik dat niet in kan zien, trek ik gelijk aan de bel.
    Kortom, groot, klein, veel, weinig, er zijn altijd mensen die je missen en 1 persoon die je zal gaan missen is genoeg om al die neigingen heel snel overboord te mieteren.
    grá mo chroí
      Admin donderdag 14 december 2006 @ 19:55:57 #236
    1 crew  Danny
    Ik mis m'n grote vriend..
    pi_44435459
    Ingrid,

    In de eerste plaats; probeer iets van schuldsanering te regelen evt met hulp van Riagg en dergelijke.
    In de tweede plaats; als je denkt dat je schuld gewoon wordt kwijtgescholden bij overlijden heb je het mis. Die schuld moet gewoon betaald worden en niet door jou dan wel door je ouders/kind/partner. Dus om die reden hoef je het niet te doen.

    Toen knor en ik zeven jaar geleden bij elkaar kwamen had ikzelf een schuld van 20.000 euro en zij had een studieschuld. ik had geen werk, zij parttime en we hebben 9 maanden lang in een kamertje van 2 bij 4 meter gewoond waar alleen een fonteintje met koud water in zat, een portable tv en een kinderbedje waar we met z'n tweeën op sliepen. Gaten in de muur waardoor de sneeuw naar binnen kwam en een verwarming die niet werkte.
    Dan ben je niet vrolijk, dat weet ik maar al te goed. Door een goede betalingsregeling met de schuldeisers (rentevrij!) konden we langzaamaan afbetalen en een beetje normaal leven. Het kan ECHT wel, maar dat het je niet alleen gaat lukken is overduidelijk. Juist om die reden moeten jullie ook samen hulp zoeken. Er zijn regelingen voor en daar moet je gewoon gebruik van maken, alleen zul je hulp nodig hebben om die regelingen te vinden. Maatschappelijk werker is een goed begin. Luister naar de tips die je hebt gekregen. Met zelfmoord zadel je enkel en alleen anderen op met jouw problemen. Dat is echt geen oplossing.
    Heel veel sterkte en doe niets doms.
    - Oh hi Mark!
    - Cool... Cool, cool, cool.
    Jayden, Ik mis mijn grote vriend...
    Zie wat ik kijk: trakt.tv
      donderdag 14 december 2006 @ 20:03:22 #237
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44435715
    Ik moet toch even zo erg huilen van deze verhalen.

    Ingrid, alsjeblieft, morgen hulp zoeken! En anders vanavond nog.

    Luchtbel, om jou moet ik gewoon echt treuren nu. Ik wilde dat ik alles anders kon maken. Heel erg graag. Ik word er heel verdrietig van, echt heel.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44435812
    * Bar_en_Mar slaat een arm om Sugar heen
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      donderdag 14 december 2006 @ 20:06:53 #239
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_44435842
    Ik wil trouwens nog even zeggen dat ik jouw internetmevroi niet zo heel netjes vind Sugar. Sebastiaan heeft gelijk.
    Onthou in dit alles alsjeblieft (en ik spreek uit ervaring) dat er ook onder hulpverleners veel kaf onder het koren zit hoor!

    Bevalt iemand niet, of voel je je er niet goed bij; zoek een ander! Net zolang tot je iemand treft die goed aansluit bij wat JIJ nodig hebt. Je hoeft in deze niemand te behagen, het gaat om jou en om jouw herstel.
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      donderdag 14 december 2006 @ 20:18:53 #240
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_44436263
    Sugar, wat een ontzettende troela zeg. Dumpen die hap en op zoek gaan naar iemand die op dezelfde golflengte zit. Ik vind haar reactie echt kortzichtig en ontactisch. Kop op! Jij redt het wel, daar ben ik echt van overtuigd

    Ingrid, ik kan me voorstellen dat je geen andere oplossing meer ziet maar echt er zijn instanties die jullie met die schuld kunnen helpen. Zet alsjeblieft die stap richting schuldhulpverlening. Zo'n traject is zeker niet makkelijk en jullie zullen het drie jaar lang heel zwaar krijgen maar dan ben je er wel vanaf. Heel veel succes

    Bar, dapper dat je je verhaal zo neer hebt durven zetten. LB, hetzelfde geldt voor jou. Het denken is één ding maar dit soort dingen ook uitspreken is iets heel anders. Dappere dames zijn jullie

    [ Bericht 16% gewijzigd door m@x op 14-12-2006 20:49:33 ]
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_44436269
    Ik vind het heel erg om hier te lezen dat een aantal met deze gedachten over zelfmoord rondlopen.

    Ik weet ook dat als iemand zich zoiets in zijn hoofd heeft gehaald en er echt van overtuigd is dat dat het beste is, hij/zij daar heel moeilijk vanaf te brengen is. Voor de mensen om je heen is het zoiets hards. Eén van mijn beste vrienden heeft 10 jaar geleden zelfmoord gepleegd en ik heb me heel lang afgevraagd "had ik niet dit of dat moeten doen?" En nog, als het onderwerp ergens ter sprake komt, komen die vragen weer bij me boven. Zoals dus idd 2 weken geleden bij m'n buurjongen.

    Laat je kind niet achter met dergelijke vragen. En zeker niet om geld.
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
    pi_44436448
    Meiden wat een verhalen allemaal hier..
    Ik kan niets nieuws toevoegen. Allemaal sterkte

    Misschien kunnen jullie hier ook nog iets mee Ingrid http://www.zelfjeschuldenregelen.nl/page/pagina.php?pag=01
    en zet inderdaad jullie schaamte opzij en stap naar de schuldhulkpverlening om alles te bespreken!
      donderdag 14 december 2006 @ 21:12:23 #243
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44438180
    Oh jongens, echt, ik heb echt veel verdriet om deze verhalen. Sorry dat ik dat nog 'ns moet zeggen, maar het moet.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44438655
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 19:55 schreef Danny het volgende:
    Ingrid,

    In de eerste plaats; probeer iets van schuldsanering te regelen evt met hulp van Riagg en dergelijke.
    In de tweede plaats; als je denkt dat je schuld gewoon wordt kwijtgescholden bij overlijden heb je het mis. Die schuld moet gewoon betaald worden en niet door jou dan wel door je ouders/kind/partner. Dus om die reden hoef je het niet te doen.

    Heel veel sterkte en doe niets doms.
    Om die reden ging ik het niet doen. Ik had bedacht dat als ik dood ben dat oa geld scheelt. De zorgverzekering, eten, etc. Van dat geld kon Djeez dan de aflossing betalen en zo langzaam de schuld aflossen. Hij is nog jong en kan een nieuwe vrouw en moeder voor Km vinden.

    We betalen nu alleen rente en geen aflossing, dus dat schiet niet op. We gaan zaterdag naar Djeez ouders. Misschien dat die kunnen helpen. En lukt dat niet, dan naar gkb oid.

    Ik zal het morgen tegen mw zeggen. Ik print hier een gedeelte van uit en laat het lezen. Denk dat ik er anders niet uitkom met mijn woorden.

    tnx!
      donderdag 14 december 2006 @ 21:27:43 #245
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_44438693
    Lieve sugg

    Ingrid een kredietbank kan je helpen met je aflossing tuurlijk moet je het zelf betalen maar zij kunnen het goed op een rijtje krijgen. Oke je komt in een krappe situatie terecht die absoluut leefbaar is en ze willen je ook helpen om weer wat spaargeld achter de hand te krijgen voor calimiteiten.
    pi_44438754
    Meiden ik meen dit serieus, dat 2007 aub maar een ontzettend "fijn"jaar mag gaan worden, zodat we allemaal wat licht beginnen te zien.

    Zo een jaar te moeten afsluiten brrrr nee dank je, maar toch gebeurd het...

    voor ons allemaal
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      donderdag 14 december 2006 @ 21:35:30 #247
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_44438956
    Sugar vergeet niet dat veel van zulke dingen vooral verteld worden omdat er gegeven wordt om andere mensen.
    Neem dat meer mee naar bed
    pi_44439100
    Soms he, heel soms,
    dan is het er weer, dat iets, ongrijpbaar maar tastbaar, dat licht, dat kleine beetje hoop.
    Vaak he, heel vaak,
    zit ik met mezelf in de knoop
    Dat beetje soms kan dan niets voor me doen
    Het bezit me vooral, neemt me over, ik ben mijn eigen angstvisioen.
    Bang voor dingen, voor blikken van mensen, voor mezelf, mijn eigenste ik.
    Bang voor het leven, van binnen en buiten, een geluidsloze snik.
    In mijn schreeuwende hart kan ik op die momenten niets voelen.
    Ik snap niet wat al die mensen bedoelen
    Waar moet ik in godsnaam beginnen.
    Ik ga elke dag een beetje dood van binnen.

    Maar vaak he, steeds vaker is het aan het gebeuren.
    De blijdschap in mijn porien, de geluiden, de geuren.
    Het willen springen en huppelen op straat
    Laten weten dat het goed met me gaat
    Voelen, vooral heel intens van binnen, heel diep verborgen
    Durven denken aan een dag als morgen.
    En af en toe als het donker me weer komt overvallen.
    Dan krijg ik toch weer last van angstaanvallen.
    Maar de kracht om deze gevoelens te houden is nu zo aanwezig
    Het leven DAT houd me bezig.
    Kom maar op donker mij krijg je niet klein
    Ik zou nooit meer dood van binnen willen zijn.


    O lieve schatten zeg.
    Ingrid, puur mens. Ik hoop heel erg dat je morgen iemand te spreken krijg die je net even dat beetje vertrouwen geeft waardoor je weer wat speling krijgt om verder te gaan. Echt ik hoop dat zo heel erg.

    En Sugar wat een terut zeg die jou mailde. Ik kan me een reaktie van haar ook voorstellen over internet enzo. Maar de toon van het mailtje, het gepikeerde, het totaal geen invoelend vermogen hebben en ook niet onbelangrijk geen antwoord op je vraag hebben, maakt het voor mij wel een terut hoor
    En dan hoe jou man reageert, zo ontzettend lief, echt heel erg lief gewoon.

    En ik ben helemaal niet kerst-erig enzo, maar het doet me heel veel dat er allemaal van die verdrietige mensen zijn, met zorgen om wat dan ook. En ook zoveel mensen die nog echt om andere mensen geven.

    Ik vind jullie allemaal zo ontzettend lief en dapper ook vooral
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      donderdag 14 december 2006 @ 21:41:56 #249
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_44439214
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 21:38 schreef jessie het volgende:


    En Sugar wat een terut zeg die jou mailde. Ik kan me een reaktie van haar ook voorstellen over internet enzo.
    Ik eigenlijk niet, dat mens biedt notabene hulp aan VIA internet .
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
    pi_44439240
    Voor iedereen die niet lekker in zijn vel zit: heel veel sterkte!! Het is k*t, maar het wordt beter, echt waar.
    Ingrid, ik heb je een pm gestuurd
    We zien de dingen niet zoals ze zijn.
    We zien de dingen zoals wij zijn.
    weblogje
      † In Memoriam † donderdag 14 december 2006 @ 21:43:46 #251
    43556 miss_dynastie
    pi_44439283
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 21:26 schreef Ingrid19 het volgende:
    Om die reden ging ik het niet doen. Ik had bedacht dat als ik dood ben dat oa geld scheelt. De zorgverzekering, eten, etc. Van dat geld kon Djeez dan de aflossing betalen en zo langzaam de schuld aflossen. Hij is nog jong en kan een nieuwe vrouw en moeder voor Km vinden.
    Ja, maar lieve, lieve Ingrid, het zou geen cent schelen joh. Niet dat je het wel zou moeten doen als het anders was, mijn god, nee, dit soort dingen is nooit een oplossing. Ik ben in elk geval blij dat het belastinggedoetje is opgelost, geeft voor nu even wat meer lucht en tijd om hulp te zoeken. Want soms kom je er in je eentje (met zijn tweetjes) niet uit, da's geen falen!
      donderdag 14 december 2006 @ 21:44:15 #252
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_44439299
    jeetje mikkie mensen, wat een verhalen allemaal schrik ervan.
    ik heb er niks zinnigs aan toe te voegen, genoeg gezegd denk ik.
    sterkte allemaal en geen gekke dingen doen, maar verstandige dingen!
    stormy waters...
    sailin'
    pi_44439349
    Dat is wel zo Leah, maar ik neem aan dat ze een professioneel iemand is wat geregistreerd staat bla bla bla. Buiten dit om zie ik ook genoeg dingen buiten fok op fok waarvan ik denk o my god. En als mensen verkeerde info gaan filteren kan dit ook raar gaan lopen natuurlijk. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze een stukje wil afbakenen ofzo. Maar verder het hele mailtje slaat nergens op.
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      donderdag 14 december 2006 @ 21:48:08 #254
    5177 Leah
    I'm going to Graceland
    pi_44439445
    Na ja, de toon is gewoon helemaal niet orde...
    Losing love is like a window in your hart,
    everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
      donderdag 14 december 2006 @ 21:51:46 #255
    3142 m@x
    Do, a deer, a female deer
    pi_44439572
    Nou ik vind die Eileen behoorlijk arrogant en ook niet onbelangrijk behoorlijk gevoelloos overkomen. Een totaal gebrek aan inlevingsvermogen.En inderdaad, voor iemand die hulp aanbiedt via internet weet ze het medium waar ze dankbaar gebruik van maakt behoorlijk af te kraken. Ze heeft gelijk dat je voor 'echte' hulp bij een expert moet zijn, maar je gevoelens delen met mensen die in hetzelfde schuitje zitten/zaten kan af en toe heel fijn zijn en voor een hoop opluchting zorgen.
    Oops! Did I just roll my eyes out loud?
    ♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
    ♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
    pi_44439678
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 21:43 schreef miss_dynastie het volgende:

    [..]

    Ja, maar lieve, lieve Ingrid, het zou geen cent schelen joh.
    Nee, en een begrafenis kost ook geld.


    Wat een heftige verhalen hier.
    Sugar
    Hier had uw advertentie kunnen staan :P
      donderdag 14 december 2006 @ 22:02:07 #257
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_44439856
    Ach, voor sommige mensen is het misschien een heel goed advies. Mensen die zich verliezen in goedbedoelde adviezen op internet zijn er ook genoeg. Alleen lijkt Sugar mij absoluut niet een van die mensen en dat zou die Eileen toch ook moeten zien, denk ik. Dus het lijkt me voor Sugar in ieder geval niet de juiste persoon op dit moment.

    Ingrid, ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt en dat je de kracht vindt om zo snel mogelijk gerichte hulp te gaan zoeken. Schulden zijn verschrikkelijk, maar er zijn mogelijkheden om er weer vanaf te komen. Grijp die mogelijkheden en blijf hier niet mee rondmodderen.

    Luchtbel , wat een zware weg ben jij aan het gaan. Het doet pijn om te zien hoeveel mensen er op dit moment worstelen met zulke zware dingen.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_44440175
    Nou weet je, dan zet ik hier mijn positieve kerstwens neer voor iedereen die het nodig heeft. Hij kwam van mijn juf Spaans, maar omdat ik er zulke leuke dingen tussenzitten heb ik hem vertaald en bied ik hem graag aan, aan iedereen die dat even nodig heeft. Bij somberheid elke dag er eentje uitkiezen en uitvoeren:

    (plaatje is te groot, maar hier staat ie)
    mooi he, alles
      donderdag 14 december 2006 @ 22:19:08 #259
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_44440493
    wat prachtig phileine
    stormy waters...
    sailin'
    pi_44440877
    Phileine het is mooi
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      donderdag 14 december 2006 @ 22:38:25 #261
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44441290
    Ik kan ook niet verder met 'r nu. Met Eileen. Het voelde al redelijk zinloos en nu is dat nogal bevestigd. Meer doordat ze gewoon niet professioneel ingaat op mijn ellenlange mail, dat is gewoon echt heel erg vreemd.

    Morgen de huisarts bellen en afspreken ook. Goede tip ook, Miss_D.

    Iedereen het beste, ik heb een erg raar gevoel vandaag door dit allemaal, maar ik wens iedereen het allerbeste voor nu en straks.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44441319
    Sugar
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      donderdag 14 december 2006 @ 23:12:19 #263
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_44442527
    Ik hoop Sugar, dat je je waardevol blijft voelen. Waardevol voor jezelf, voor Sebas en voor je twee prachtige kindjes.
    Ik vind het bijzonder waardevol dat je zoiets naars hier zo goed wilt verwoorden en ons daar ook deelgenoot van wil maken. Dat doet mij goed, omdat je me raakt.
    Omdat je ons dus klaarblijkelijk niet ziet als een stelletje dolgedraaide nitwits die maar wat aan lopen te kloten met jouw gevoelens. (En als je dat wel zo ziet weet je het in ieder geval heel goed te verbergen )
    Ik heb nog steeds het idee dat je redelijk goed verstandelijk de dingen kunt bezien. Alleen dat emotionele deel is zo lastig, toch? En verder heb je volgens mij ook nog eens een stabiele situatie door verstandige mensen om je heen.

    sterkte

    Ook voor Ingrid. Schuldhulpverlening is een traject waarin je gezamenlijk op zoek kunt naar oplossingen. Zodra je zou kiezen voor schuldhulpverlening welke wettelijk wordt geregeld kun je je altijd vasthouden aan het feit dat er gewoon een aantal jaar voor staat.Daarna kun je ook gewoon schuldenvrij zijn!
    Ik denk dat voor jou het juist goed is om je hulp nu IRL te zoeken. Tastbaar, iemand die je vasthoud of je gewoon in gesprek(ken) de juiste weg laat zien. sterkte.
    pi_44442552
    De verhalen van schulden zijn hier niet onbekend. Het diepe dal, de angst van weer een envelop als je de hond was wezen uit laten en je dan thuis kwam, als de deurbel ging niet meer open doen want het was of de stroom die ze eraf kwamen halen of een deurwaarder die je inboedel op wou schrijven voor verkoop.
    De slapenloze nachten, de donke gedachtes, de angst en het schuld gevoel dat het zover is gekomen al of niet door eigen schuld, zijn zo zwaar.
    Het is zo verdomd moeilijk om eruit te komen, om nog vertrouwen in dingen te hebben, maar het is niet onmogelijk.

    Ik ken het dal, ik ken de grote bedragen, ik wist welke auto de deurwaarder had en hoe lang de man van het energie bedrijf op de bel drukte als hij af kwam sluiten, maar nu na al die jaren vechten is er licht, de angst zit er nog (zal ik niet toch iets vergeten zijn?) en voor het eerst van mijn leven heb ik een zorgeloze kerst (met geld dan)

    Ingrid en Djeez het is heftig maar er is hoop, maar begin er snel aan want die angst van deurwaarders, van de postbode enzo gaat veel langzamer weg dan dat die gekomen is.


    Bar

    Sugar wat een vreselijk ontactisch antwoord. Kijk naar wat jij wilt, overleg met mensen die jou goed kennen en ik hoop dat je snel de hulp hebt gevonden waar jij je lekker bij voelt

    Luchtbel een hele dikke en knuffel voor jou!

    Phileine wat een mooie kerstwens
      donderdag 14 december 2006 @ 23:13:06 #265
    103793 kozakken
    Living the life
    pi_44442557
    quote:
    Op donderdag 14 december 2006 22:11 schreef phileine het volgende:
    Nou weet je, dan zet ik hier mijn positieve kerstwens neer voor iedereen die het nodig heeft. Hij kwam van mijn juf Spaans, maar omdat ik er zulke leuke dingen tussenzitten heb ik hem vertaald en bied ik hem graag aan, aan iedereen die dat even nodig heeft. Bij somberheid elke dag er eentje uitkiezen en uitvoeren:
    Ik heb 'm meteen uitgeprint. Wat mooi...
    pi_44444616
    Mooi Phileine .

    Lieve Sugar, doe wat jij denkt dat goed is mbt Eileen. Afspraak maken bij de huisarts lijkt me sowieso goed. Ik hoop dat je de dingen die hier besproken worden niet allemaal ook nog mee gaat dragen op je schouders... Je bent een mooi mens, je bent een vechter en ik vind het knap hoe je het toch allemaal maar doet. Sterkte .

    Luchtbel... ook voor jou een . In de dingen die je schrijft lees ik dat je aan het knokken ben. Pas goed op jezelf!

    Ingrid, trek aan de bel morgen bij t MW. Blijf praten en vraag hulp, sterkte
    Mama van 2 lieve meiden :)
      vrijdag 15 december 2006 @ 15:09:11 #267
    106819 Smirre
    Geselli Gemelli
    pi_44458246
    Na alles (soms met verbazing) gelezen te hebben, meng ik mij dan toch in het gesprek. Allereerst Sugar, vind ik het ontzettend rot voor je dat je je zo voelt, al begrijp ik dat je ook momenten van geluk kent. Ik had al eerder op je in willen haken door een opmerking te plaatsen dat mannen, wie zich met mankementen op de bank nestelen ook onuitstaanbaar zijn. Maar ondertussen heeft je man zich alweer van zijn liefste kant laten zien.
    Wat de passieve rol van je behandelaren een beetje zou kunnen verklaren (naast het zeer primaire reageren van Eileen, weinig professioneel imho) is het feit dat er nu meerdere behandelaren op 1 schip zitten. Dit zou kunnen maken dat iedereen wat achterover leunt omdat hij/zij denkt dat de ander de prof is op dat gebied en afwacht tot jij met een gerichte vraag komt. Het kan erg fijn zijn om zoveel hulp te krijgen, maar het kan ook verwarren. Zeker als je het zelf allemaal niet meer weet. Want ondanks goede bedoelingen kunnen mensen/behandelaren elkaar soms behoorlijk tegenspreken.
    Wat je doet is aan jou, maar dit waren mijn hersenspinsels van afgelopen dagen. Ik wens je uiteraard heel veel sterkte en een flinke dosis geluk toe!
    pi_44466327
    Ingrid, hoe is het nu met je? Weet je al wat meer over je belastingschuld (klopt het echt)?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
      † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 19:53:55 #269
    43556 miss_dynastie
    pi_44466365
    Ik ben ook benieuwd Ingrid!
    Mel, voorzover ik heb begrepen berust de belastingschuld op een misverstand.

    En Sjoeg, heb je al contact gehad met de huisarts? Wat vond die van de mailwisseling?
      vrijdag 15 december 2006 @ 20:22:36 #270
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44467199
    Ben vandaag inderdaad bij de huisarts geweest. Ze begreep mijn gevoel en vindt het prima om zelf de medicatie (hormonen) verder te begeleiden. Dat is wel heel fijn.

    We kwamen er verder allebei uit dat we straks, als de situatie weer rustiger is in praktische zin, gaan bekijken of AD nodig zijn. Nu lijkt mijn terugval erg veroorzaakt te worden door die randverschijnselen en minder door puur een serotoninekwestie. Als straks blijkt dat in een betere praktische omstandigheid mijn depressieve gevoel nog zo aanwezig is, willen we de stap naar AD wel zetten. Ze zei ook: "als jij ze graag wilt op dit moment, dan geef ik ze je natuurlijk direct. Maar het is gewoon de vraag of AD nu de oplossing zijn voor je".

    We hebben ook over haptotherapie gesproken. Had zelf de knoop al doorgehakt dat ik dat wil gaan doen. Ze was het daar heel erg mee eens en bevestigde het belang ervan ook in mijn situatie (zwanger lijf, ontzwangerd lijf, eetprobleem, moeite met intimiteit soms).

    Het niet willen eten (of elke dag zo min mogelijk) heb ik ook echt goed aangekaart. Ze begreep het helemaal. "Ja tuurlijk werkt dat: niet eten is gewoon niet voelen en je lekker heel sterk en duidelijk op iets richten. Logisch dat dat heerlijk voelt als dat je ding is. Maar ja, je houdt het maar een bepaalde tijd vol, he?" Klopt helemaal met mijn gevoel. Fijn dus om er geweest te zijn.

    Ingrid, laat je even iets horen?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_44467258
    Klinkt als een goed bezoek aan de huisarts Sugar!

    Ingrid, ik ben benieuwd hoe het met je is nu?
    Mama van 2 lieve meiden :)
      vrijdag 15 december 2006 @ 20:27:00 #272
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_44467317
    Fijn lieve Sugar. Klinkt als een goed, helder gesprek waar je iets aan gehad hebt. Nuchter en realistisch, die huisarts van je, volgens mij. Heel goed dat je ook het niet eten hebt aangekaart! Wanneer begin je met de haptotherapie denk je? Hebben jullie daar al iets concreets voor afgesproken? van mij!

    Ingrid meisje, sterkte!
      vrijdag 15 december 2006 @ 20:27:00 #273
    4089 BE
    Gewoon gelukkig!
    pi_44467318
    Sugar
    ***
    pi_44468837
    Mw ging (weer) niet door. Ze belde vanmorgen om 8.15 af, omdat er een crisis was. Ik had anders om 15.00 een afspraak.
    Nu maandag om 9.00. Gelukkig is mijn vader toevallig vrij, dus kan hij oppassen. Ik heb het verhaal aan mijn ouders laten lezen. Ze schrokken er uiteraard wel van. Maar nu weten ze tenminste alles.
    Mijn schoonouders gemaild met de link erbij. Morgen gaan we daar langs. We wilden al langsgaan, Kim gaat morgen met mijn ouders naar een kerstmarkt. Daarom mochten we eerst toch niet komen, omdat ze Kim erbij wilden hebben. Toen dus de link gemaild en mag het wel.
    Mochten ze niet willen helpen financieel, dan gaan we met gkb praten.

    En ik wilde naar de ha, was die er vandaag niet. Maandag om 14.10 afspraak. Vraag me nu af of de ad medicijnen wel werken.

    Vandaag lekker in bed gelezen en veel tv gekeken. (dingen die ik had opgenomen) Had verder echt nergens zin in. Lekker met Kim geknuffeld. Ze heeft zelfs 1,5 uur op mijn schoot geslapen.
      vrijdag 15 december 2006 @ 21:27:49 #275
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_44469044
    Goed gedaan, Ingrid
    Het is goed dat je het je ouders en schoonouders hebt laten weten en dat je ook meteen een afspraak met de ha hebt gemaakt.
    Ik vind het echt dapper van je
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_44469062
    Sugar klinkt goed bij de huisarts

    Ingrid stapje voor stapje, kleintje beetjes tegelijk, doe rustig aan, neem je tijd, schrijf desnoods eens alles op wat je dwars zit, wat er allemaal door jou hoofdje heengaat
    Misschien dat het je helpen kan
    Sterkte
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      vrijdag 15 december 2006 @ 21:32:32 #277
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_44469173
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 21:27 schreef livelink het volgende:
    Ik vind het echt dapper van je
    Ik ook, echt! Dapper en goed!
    pi_44469288
    Ingrid, ik vind het heel knap van je Voel je je een beetje opgelucht nu je geen geheim meer hoeft mee te sjouwen?
      vrijdag 15 december 2006 @ 21:59:41 #279
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_44469928
    Meiden wat heftig allemaal!
    Weet gewoon niet wat te zeggen.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_44470607
    quote:
    Op vrijdag 15 december 2006 21:36 schreef owlet het volgende:
    Ingrid, ik vind het heel knap van je Voel je je een beetje opgelucht nu je geen geheim meer hoeft mee te sjouwen?
    Een beetje. Mijn ouders vonden het egoistisch van me. En dat ik er meer uit moet, vroeg eruit, etc. Is makkelijker gezegd dan gedaan.
    Ben benieuwd hoe het morgen gaat.
    pi_44471021
    Mag ik vragen Ingrid echt puur intresse hoor, hoezo egoischisch? die poging waar je aan dacht of alles in het geheel gezien?
    Alsje er niet over wilt praten moet je het zeker niet zeggen hoor
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      † In Memoriam † vrijdag 15 december 2006 @ 22:43:49 #282
    141844 Macka66
    Ingewikkeld doekiemonster
    pi_44471054
    Heel veel sterkte gewenst Ingrid! Hartstikke goed dat je voor jezelf en je gezin gaat knokken!
    DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
    God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
    pi_44471723
    Sugar, dat klinkt als een heel fijn gesprek met je huisarts. Dat is dan tenminste iemand waar je wél iets aan hebt. Het klinkt in ieder geval alsof ze je heel serieus neemt en echt naar je heeft geluisterd.

    Bar, ik geloof dat egoïstisch een beetje de standaard dooddoener is die mensen gebruiken als het gaat over zelfmoord, ze denken dat je het dan misschien níet doet (in plaats van je nog ellendiger te voelen omdat je voor egoist uitgemaakt word). Het is vast wel goed bedoeld, maar ik krijg er altijd een beetje de kriebels van.

    Ingrid, heel dapper van je dat je het aan je ouders hebt verteld. Met de billen bloot is de eerste stap naar een oplossing. Ik vind het trouwens wel waardeloos dat die mw je nu wéér heeft afgezegd, denk dat je ook daar maar eens moet benadrukken hoe hard je de hulp nodig hebt. Al denk ik inderdaad zelf ook dat het mw je niet met álle issues kan helpen, daar zul je ook een therapeut bij nodig hebben. Maar als ik het goed heb begrepen zijn jullie al bezig bij het riagg, toch? Je hebt best kans dat mw je trouwens wél een heel eind op weg kan helpen met het zoeken naar een oplossing voor die schuld. Dus dat zou ik zeker ter sprake brengen.
    mooi he, alles
    pi_44471833
    Dat heb ik dus ook Philieine.. die kriebels
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_44471898
    Egoistisch omdat ik dan Djeez en Kim achterlaat, met schuld. Tenminste zo kwam het over.

    Mw had ik vanmorgen eik moeten zeggen, maar ja, dat durf ik dan weer niet. Heb wel al een gedeelte van dit topic uitgeprint, beginnende met mijn opmerking dat ik serieus zelfmoord overwoog. Dat geef ik aan haar.

    Mw zei de vorige keer dat ze me door ging verwijzen naar riagg, in overleg met ha.
    pi_44476991
    Lieve Ingrid,
    Ook ik vind het ontzettend dapper dat je de stap naar je ouders en schoonouders hebt gezet!
    Wat klote dat de MW afgezegd heeft. Misschien volgende keer vertellen tegen haar wat de noodzaak van jouw afpsraken met haar is!


    Suug ook een dikke voor jou!
    ♥ A ♥ & ♥ T ♥
    When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
      zaterdag 16 december 2006 @ 08:41:05 #287
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44477092
    Ik vind het ook hartstikke goed van je, Ingrid. Echt!

    Vandaag ga ik me weer door een dag heen worstelen. Zo voelt het nu.
    Storm bij opa en oma vannacht en nu nog, ik wil hem bij ons hebben. Maar tegelijkertijs ben ik bang dan al snel weer teveel te hebben. Moeilijk telkens weer. Dat onrustige gevoel erbij is zo naar, steeds niet weten wat te doen en hoe het goed zal gaan. het komt echt vast wel weer goed vandaag, niks dramatisch, maar gewoon, dat gevoel.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      zaterdag 16 december 2006 @ 12:17:27 #288
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_44479104
    Mensen, help.

    Ik schreef Eileen dit:

    Hoi Eileen,

    Ik vind het heel jammer dat je helemaal niet ingaat op de rest van mijn mail. Ik schreef je een behoorlijk openhartige mail, vind ik.
    Naar aanleiding van je antwoord lijkt het me inderdaad beter als ik verder word begeleid door iemand die ik face to face spreek: de psycholoog en mijn huisarts. Ik ben vandaag daarom bij mijn huisarts geweest en zij neemt de begeleiding van de medicatie verder over.
    Het geeft me een vervelend gevoel dat ons contact zo verloopt en afloopt, ik had me er iets anders van voorgesteld.

    Groeten, Merel



    Zij schrijft nu (voorafgegaan door een herinnering van een nota):

    Beste Merel,

    Je schiet in een slachtofferrol merk ik,hier is niemand meegebaat .In een eerdere mail heb ik je hulp zoeken voor in huis aangereikt, maar niets blijkt goed genoeg te zijn.Kinderen thuis is niet goed, kinderen niet thuis ook niet goed.Hulp is niet goed , geen hulp is ook niet goed.Beter is hulp te zoeken bij een goede psycholoog en je huisarts.

    MVG Eileen Engels.


    Ik vind het echt stuitend en onbegrijpelijk hoe ze reageert. Ben ik gek?
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      † In Memoriam † zaterdag 16 december 2006 @ 12:25:06 #289
    43556 miss_dynastie
    pi_44479226
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 12:17 schreef Sugar het volgende:
    Zij schrijft nu (voorafgegaan door een herinnering van een nota):

    Beste Merel,

    Je schiet in een slachtofferrol merk ik,hier is niemand meegebaat .In een eerdere mail heb ik je hulp zoeken voor in huis aangereikt, maar niets blijkt goed genoeg te zijn.Kinderen thuis is niet goed, kinderen niet thuis ook niet goed.Hulp is niet goed , geen hulp is ook niet goed.Beter is hulp te zoeken bij een goede psycholoog en je huisarts.

    MVG Eileen Engels.


    Ik vind het echt stuitend en onbegrijpelijk hoe ze reageert. Ben ik gek?
    Nou, eerlijk is eerlijk, mijn reactie na het lezen van haar mailtje is dat ze het geld van die nota maar eens moet besteden aan een dikke grote spiegel. Zij schiet in de slachtofferrol, niet jij. De enige mazzel die ik hierbij kan bedenken is dat Fok! hopelijk hoger komt dan haar eigen site met googlen op haar naam, zodat ze in elk geval niet nog meer geld kan verdienen met aanbieden van zulke verrotte begeleiding en wellicht haar leven zal beteren en iets meer dan anderhalve seconde in het lezen en leven van een patient zal stoppen. Madammeke is wel heel erg gewend haar zin te krijgen en niet tegengesproken te worden Ik walg hiervan, echt. Zo iemand moet jou helpen en begeleiden, in plaats daarvan gaat het vooral om haar eer en ego. Bluh.
    pi_44479242
    Nee je bet niet gek Sugar.
    Wat een nare reactie wederom. Ik zou proberen het naast me neer te leggen want ze is het niet bepaald waard om je zo druk over te maken.

    Oh en onthou je onderschrift meisje. Ik schoot er van vol de eerste keer dat ik 'm las.
    grá mo chroí
    pi_44479332
    Natuurlijk ben je niet gek Sugar. Ze noemt nou net die dingen die juist veroorzaakt worden door een PPD. Lekker makkelijk!
    Is zij eigenlijk zelf therapeut, of "enkel" ervaringsdeskundige?
      zaterdag 16 december 2006 @ 12:35:54 #292
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_44479404
    Laat maar gaan lieve schat, je hebt twee nette mails gestuurd. Schijnbaar is ze ergens gepikeerd over. Gek dat ze zo reageert. Veel te persoonlijk. Jammer is het wel echt dat het zo gaat.

    Je maakt goede beslissingen. De huisarts lijkt iemand te zijn die goed naar jou kan luisteren en je mogelijkheden aanreikt. Dat is fijn. Goed van haptotherapie ook. Ik hoop dat ik je niet per ongeluk bang heb gemaakt die ene dag door er om te huilen en weet dat ik het echt veel minder eng vind en er ook wat aan heb. Je probeert alles heel erg goed, two thumbs up en een kus
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 16 december 2006 @ 12:40:54 #293
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_44479481
    Oh bah wat een rot reactie Sugar! Nee, je bent echt níet gek!
      zaterdag 16 december 2006 @ 12:42:47 #294
    11682 Moonah
    Jolie femme
    pi_44479512
    Hoe onprofessioneel!
    Ben maar blij dat je haar gedumpt hebt Suug!
    "Bloemen zijn rood jongeman... "
    Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
    pi_44479588
    Nou Sugar, jij hebt heel netjes gereageerd en ik zie die slachtofferrol niet bij jou, maar juist bij Eileen... Sluit ze ook nog haar mailtje af met haar "tip" om dan door de huisarts en psycholoog begeleid te worden... Alsof zij dat bedacht heeft, terwijl jij het al schrijft in je mail.
    Jij hebt de goede beslissing genomen om naar je huisarts te gaan, ik denk dat je daar heel veel meer aan hebt!
    Je bent niet gek, je bent Sugar en je zit niet lekker in je vel. Maar ondanks dat knok je toch door en dat vind ik superknap van je.
    Sterkte .
    Mama van 2 lieve meiden :)
      zaterdag 16 december 2006 @ 15:42:29 #296
    61800 Rottdog
    May all your dreams come true
    pi_44483485
    Zat hier echt vol verbazing die reactie te lezen

    Ze heeft het ook echt totaal niet begrepen.
      zaterdag 16 december 2006 @ 15:51:47 #297
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_44483673
    Wat een lange tenen heeft die vrouw.
    Volledig ongeschikt voor haar beroep. Onbegijpelijk.

    Ik hoop niet dat je aan jezelf gaat twijfelen Sugar!
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_44483842
    Goh wat een hopeloze hulpverlener. Heel raar dat ze zo reageert! Ze helpt je niet in je herstel en de verbetring van je eigenwaarde en PND. Wat een dramatische doos zeg!
    Heeft ze niet iemand boven d'r die je kan aanspreken over haar?
    Het voelt goed hè?
    A je to!
    pi_44483850
    quote:
    Op zaterdag 16 december 2006 12:17 schreef Sugar het volgende:
    Mensen, help.

    Ik schreef Eileen dit:

    Hoi Eileen,

    Ik vind het heel jammer dat je helemaal niet ingaat op de rest van mijn mail. Ik schreef je een behoorlijk openhartige mail, vind ik.
    Naar aanleiding van je antwoord lijkt het me inderdaad beter als ik verder word begeleid door iemand die ik face to face spreek: de psycholoog en mijn huisarts. Ik ben vandaag daarom bij mijn huisarts geweest en zij neemt de begeleiding van de medicatie verder over.
    Het geeft me een vervelend gevoel dat ons contact zo verloopt en afloopt, ik had me er iets anders van voorgesteld.

    Groeten, Merel



    Zij schrijft nu (voorafgegaan door een herinnering van een nota):

    Beste Merel,

    Je schiet in een slachtofferrol merk ik,hier is niemand meegebaat .In een eerdere mail heb ik je hulp zoeken voor in huis aangereikt, maar niets blijkt goed genoeg te zijn.Kinderen thuis is niet goed, kinderen niet thuis ook niet goed.Hulp is niet goed , geen hulp is ook niet goed.Beter is hulp te zoeken bij een goede psycholoog en je huisarts.

    MVG Eileen Engels.


    Ik vind het echt stuitend en onbegrijpelijk hoe ze reageert. Ben ik gek?
    Ten eerste volgens mij bén jij het "slachtoffer" in dit geval: jij zoekt help, zij is iemand met een machtspositie. Je bent immers in meer of mindere mate afhankelijk van wat zij doet. Je bent eerlijk en openhartig, vertelt haar dat het niet werkt zoals het nu gaat, en dat je contact hebt met anderen die hetzelfde meegemaakt hebben. Dat zij zich daardoor in een hoekje gedrukt voelt, is haar probleem, toch?

    Verder kan ze klaarblijkelijk niet omgaan met kritiek. Jij zegt namelijk niet "je doet iets fout", je zegt alleen dat jij je niet prettig voelt bij wat ze doet. Dat kán, toch?

    Ze noemt zich PPD-specialiste, dan zou ze toch moeten weten dat juist mensen die depressief zijn (op wat voor manier dan ook), idd vaak "niets goed vinden". Als het zo simpel zou zijn als "breng de kinderen een dagje weg", dan had je dat zelf óók wel kunnen bedenken, niet? Ik mag iig aannemen dat ze wel wat diepgaander kan zijn. Klaarblijkelijk kan ze dat niet.

    ik vind het trouwens vaag dat ze zichzelf vermeldt met "BIG-registratie". Dat heeft elke verpleegkundige (wat haar achtergrond is), en dat zegt dus verder niks over haar "specialisatie" in ppd.

    Ik geef je groot gelijk.
      zaterdag 16 december 2006 @ 16:02:56 #300
    24188 Belana
    kloon van belana
    pi_44483905
    OMG en daar moet je nog geld voor betalen ook?
    Ik vind het stuitend! niet kunnen! kinderachtig! kortzichtig! en vooral ongelovelijk....dat iemand die begeleiding geef aan PND op jou reageert alsof je nergens last van hebt. van jou verwacht dat je de dingen weet, terwijl dat nou net je probleem is. ik begrijp hier helemaal niks van zeg.
    1 ding is zeker, JIJ bent niet gek!
    asociaal dit
    stormy waters...
    sailin'
      zaterdag 16 december 2006 @ 16:43:26 #301
    94046 PM-girl
    Is geen haartje betoeterd...
    pi_44484745
    Wat een belachelijke reactie zeg. Sugar je bent zeker niet gek!
    Het lijkt wel alsof ze vind dat jij het haar expres zo moeilijk maakt, Groot gelijk dat je ermee stopt!

    Ingrid, wat knap dat je open kaart heb gespeeld met je ouders. En als het nu in het weekend niet goed gaat, AMW is dicht en heeft geen crisis volgens mij, maar anders kun je altijd via de HAP iemand bereiken he!
    ...maar weI in de aap gelogeerd :P
    *
    Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
    Laat maar: PMS-girl it is.....
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')