Dat kun je ook allemaal niet weten nu, dingen bedenken, dingen regelen voor jezelf, is nu heel moeilijk. Toch zijn die dingen wel erg nodig om nu ruimte en tijd voor jezelf te creeeeren (jezus ik kan geen puntjes vinden).
Probeer te overleggen of het toch mogelijk is om in die tijd even te gaan sporten, probeer anders dat op te lossen door een ander iemand daarvoor in te schakelen. Ik weet dat je niet nog iemand erbij wil maar ja misschien toch proberen. Een oude buurvrouw of weet ik veel wat. Of Maria misschien toch een ochtend naar peuterspeelzaal? Heb je een paar uur de tijd om bijvoorbeeld even buiten te lopen met alleen Storm in de wagen, anders dan met een pratende peuter erbij. Allemaal dingen die misschien niet ideaal zijn of overeenkomen met de dingen die je had gewild nu. Maar ja, wel dingen die misschien handig en nodig zijn om de tijd door te komen, om ruimte voor jezelf te maken. Geneer je niet om zulke dingen te vragen, hulp komt soms uit onverwachte hoek en dat blijkt dan beter te gaan dan ooit verwacht.
Het geeft niets, het geeft niets dat je die ruimte nodig hebt, het geeft niets dat die dingen nu zo gaan, het is alleen verschikkelijk rot. Maar alles dat nodig is, om verder te kunnen gaan, is gewoon nodig. Ook al lijkt het soms niks te helpen of geen energie op te leveren, er is weer een paar uur voorbij. Ik weet dat het moeilijk is om die dingen te doen, te regelen maar ik weet ook dat het heel erg fijn kan zijn om die ruimte te hebben.
En voor de rest zeg ik nogmaals, probeer echt nu die dingen goed te bespreken. En er wat mee te doen. Je zit nu toch al in de shit. Ik weet dat je dat ook doet. Goed zo! Zorg goed voor jezelf. Eet gewoon gezond, dat is ook allemaal nodig. En voor wat het waard is, ik vind dat je er altijd mooi en verzorgd uit ziet. Hoe je er ook uit ziet. Het enige wat helemaal niet bij jou past is dat verdrietige gezicht, daar moet een oplossing voor gevonden worden. En dat komt