Ja, dat was natuurlijk te verwachtenquote:
De Melkweg is een prima locatie voor De Dijkquote:Op maandag 19 februari 2007 00:17 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hm.. lidmaatschap kost maar 3,50 of zo toch? De Dijk in de Melkweg.. veel beter wordt het niet..
Ik zat erover na te denken. Ik had het een tijdje geleden in de mail staan.quote:Op maandag 19 februari 2007 00:20 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ga je er heen?
Ik kon geen kaarten meer krijgen toenquote:Op maandag 19 februari 2007 16:32 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laatste keer dat ik ze zeg schaamde ik me dat de Oosterpoort niet uitverkocht was.. ze deden dan ook twee shows in Groningen dat weekend, maar toch..
Heiligschennis!!quote:Op donderdag 27 april 2006 09:37 schreef Zwansen het volgende:
Over De Dijk heeft ie wel gelijk. Die teren al jarenlang op 1 nummer, zelfs Tarzan en Jane hebben meer hits.
30/6 Concert at Sea.quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:29 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Waar en wanneer is dat?
Gun mij die live intro eens..
prutser
Inderdaadquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Wow, dat concert klinkt goed.. Bedankt voor je inzet wat betreft live intro. We moeten dit kunnen 'oplossen' toch?
Weardse Tempel, zaal voor 2500 man.quote:Op woensdag 28 februari 2007 12:26 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ok, is dat op een dorpsfeest of zo of in de plaatselijke concerthal?
Ik was vorig jaar bij concert at sea, wat een ramp om er te komenquote:Op woensdag 28 februari 2007 12:27 schreef Nembrionic het volgende:Leven in mijn topic!
Ik ga waarschijnlijk naar Concert at Sea alwaar ze ook zullen optreden
Dat zijn wat zijn jaquote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:29 schreef rene29 het volgende:
Trouwens wel goed voor een poster:
De Dijk: Live in Manilla!
Haha...jaah...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:35 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zijn wat zijn ja
Er loopt nu wel een "actie" zodat je met ze naar Curacao (dacht ik?) kan. Maar dan kan je net zo goed naar Nederland vliegen
Doe ze hoor. Als het maar geen bruiloft is want dat doen ze niet.quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:38 schreef rene29 het volgende:
[..]
Haha...jaah...
Maar in Manilla zou ik waarschijnlijk de enige betalende bezoeker zijn...
Priveconcertje? hmmzz....
Ik ben al getrouwd...quote:Op zaterdag 17 maart 2007 15:45 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Doe ze hoor. Als het maar geen bruiloft is want dat doen ze niet.
Ze hebben "zelfs" nee gezegd tegen Willem en Maxima om die reden.
Vorig jaar September traden ze ook op in de Waerdse Tempel.quote:Op woensdag 28 februari 2007 19:37 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Prachtige naam voor een zaal! Ze zullen de tent vast afbreken..
Leuk!quote:Op zondag 18 maart 2007 20:19 schreef Nembrionic het volgende:
Zoals je in mijn signature kunt zien ga ik dinsdag naar Leiden om te kijken naar Huub met een nieuw solo project
Dat doet hij samen met de pianist Jan Robijn.
Ik ben ERG benieuwd
Ik ben er reeds achter dankzij een oplettende Dijk-fanquote:Op woensdag 21 maart 2007 14:22 schreef Elounda het volgende:
Leuk dat je even laat weten hoe het geweest is en dat je een leuke avond hebt gehad.
Jammer dat je de titel van het allereerste liedje niet weet, misschien kom je er nog achter op de website van De Dijk (stuur anders gewoon ffe een mailtje joh).
ondertussen draait Elounda op de achtergrond nog maar eens "als het golft, dan golft het goed"
Leuk!quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:44 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik ben er reeds achter dankzij een oplettende Dijk-fan
Het nummer heet "Zoek je ooit iemand" en staat op de dvd van Concordia: "Waar gaan die mannen heen".
Dus die heb ik nét besteld![]()
Schitterend, de man is een tekstentovenaar... ik ben weer eens ontroerd...quote:Op woensdag 21 maart 2007 14:45 schreef Nembrionic het volgende:
Zoek je ooit iemand
Zoek je ooit iemand om van je te houden
Die zijn arm om je heen legt als het laat wordt en koud
Als je feestje voorbij is en jij kan niet verder
Een die weet waar een dame, want dat ben je, van houdt
Zoek je ooit iemand anders dan al die mannen
Die rondom je dingen met hun opschepperij
Met hun deftige praat, maar platvloerse plannen
Kijk daar doorheen want dan zie je mij
Ik zit meestal alleen en een beetje opzij
Neem toch een jongen met uitstaande oren
Met uitstaande oren en een droevige blik
Want die kunnen goed luisteren, want die kunnen goed horen
Neem toch zo'n jongen
Zo'n jongen als ik
Zoek je ooit iemand om je jas te gaan halen
Als die gozer te grof wordt met zijn hand op je dij
Jij bent een dame, dus je zit je te schamen
Je wilt weg uit die tent, o wenk maar naar mij
Want die kunnen begrijpen, want die kunnen goed horen
Neem toch zo'n jongen
Zo'n jongen als ik
Zoek je ooit iemand om veel van je te houden
Als de jaren gaan tellen en het wordt stil om je heen
Als je je afvraagt: waar zijn nou mijn vrienden
Je zult het nooit weten, maar ik was er een
Je hoeft maar te snikken en ik kom meteen
Want die kunnen beminnen, want die kunnen goed horen
Neem toch zo'n jongen
Zo'n jongen als ik
Geschreven door: Huub van der Lubbe
quote:Neem toch een jongen met uitstaande oren
Want die kunnen goed luisteren, want die kunnen goed horen
Neem toch zo'n jongen
Zo'n jongen als ik
Nou, ik heb geen flaporen maar de tekst is heel erg herkenbaarquote:Op woensdag 21 maart 2007 20:59 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Serieus, deze tekst is de beste ooit..
Zoals je weet was ik dus bij de CD presentatie van hun nieuwste album en juist daar is dat heel erg het geval. Hij wil te graag mooi klinken. En daardoor is het heel erg soft geworden.quote:Op woensdag 21 maart 2007 21:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
VDH is soms te gekunsteld, te mooi..
Inderdaad, verkeerd topic, maar ik zeg het toch evenquote:Op woensdag 21 maart 2007 21:07 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nem, heb jij 'Als De Dag Aanbreekt' gehoord dan? Daarvoor geldt dat het recht toe, recht aan ijzersterk is, stevige begeleiding.. lekker!
(verkeerde topic)
Waar in Rotterdam? Want Nighttown is nog steeds dichtquote:Op donderdag 19 april 2007 23:12 schreef PeRi het volgende:
Vanmiddag zag ik de op de site dat het concert in Rotterdam toch doorging, wilde er al twee keer naar toe maar ging niet door dus. Meteen naar het postkantoor gesprint en nu ben ik in het bezit van twee mooie kaartjes voor 20 mei.
Dus dat wordt zitten als ik het goed begrijp?quote:Op donderdag 19 april 2007 23:24 schreef PeRi het volgende:
Is verplaatst naar de schouwburg.
De kans is best aanwezig dat ik morgen even een kaartje ga oppikkenquote:Op donderdag 19 april 2007 23:39 schreef PeRi het volgende:
Jij gaat ook?
Nog nietquote:Op maandag 23 april 2007 16:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nog kaartje 'opgepikt', Nem?
Dat zou mooi zijn, dat zou mooi zijn....quote:Op maandag 23 april 2007 16:30 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nog kaartje 'opgepikt', Nem?
Hey, wat een geweldig leuk stukje!quote:Op maandag 23 april 2007 18:40 schreef Elounda het volgende:
Jammer dat de recensente het nummer "Recht in de ogen" niet echt weet te waarderen, voor de rest is het wel een leuk verhaal, en voor mij ook zeer herkenbaar.
Dat is ook weer waar..quote:Op maandag 23 april 2007 18:56 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Hey, wat een geweldig leuk stukje!
Ze spreekt toch geen oordeel uit over het 'Recht in de ogen'? Het past even niet bij de foute mannen theorie..dat is wat anders..
Nee ik niet, ik ben helaas een paar dagen met vakantie.quote:Op zaterdag 28 april 2007 10:57 schreef PeRi het volgende:
Gaat er nou nog iemand naar Rotterdam 20 mei?.
Vertel! Vertel!quote:Op maandag 21 mei 2007 11:53 schreef PeRi het volgende:
Zo. Het was tof.
Concert van 2 uurquote:Op maandag 21 mei 2007 12:06 schreef PeRi het volgende:
Nouja, wat valt er te vertellen? Het was De Dijk in concert, goed als altijd.
El Pino and The Volunteers mocht openen (Rotterdams bandje), Huub was grappig, lichteffecten mochten wat mij betreft iets minder (als in op het podium en niet constant in de ogen van het publiek), Later is nu, Mag het licht uit, Als het golft, Binnen zonder kloppenen heel vet gezongen; een Surinaams liedje die ze in hun tijd in Paramaribo geleerd hebben. Geweldig om te zien hoe al die Nederlanders zo niet kunnen dansen op Surinaamse liedjes
. Ze begonnen om 21uur en 23.15u liepen we naar buiten. Ik heb wat foto's maar moet ff kijken of ze gelukt zijn. Tofte.
Ja dat licht kunnen zij ook niks aan doen, I don't blame themquote:Op maandag 21 mei 2007 12:19 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Concert van 2 uur![]()
Dat vind ik ook altijd zo leuk aan ze, lekker lang doorgaan
De lichteffecten kunnen ze niet zo heel veel aan doen volgens mij. Dat is in het Paard van Troje ook zo vervelend. Dan krijg je ook van die enorme schijnwerpers in je face. In Nighttown was dat niet zo heel erg
Klinkt goed in ieder geval
quote:In de stad Amsterdam
waar de zeelieden bikken
zilv'ren haringen slikken,
bij de staart uit de hand
van de hand in de tand,
smijten zij met hun knaken,
want ze zullen hem raken
als een kat in het want
en ze stinken naar aal,
in hun grof blauwe truien
en stinken naar uien,
daarmee doen zij hun maal
na dat maal staan ze op,
om hun broek dicht te knopen,
en dan gaat ze weer lopen
en het boert in hun krop
In de stad Amsterdam,
waar de zeelieden zwieren,
en de meiden versieren,
buik aan buik, lekker klam
en ze draaien hun wals,
als een wentelende zon,
op de klank, dun en vals
van een accordeon
en zo rood als een kreeft
happen zij naar wat lucht,
tot opeens met een zucht
de muziek het begeeft
met een air van gewicht,
voeren zij met wat spijt,
dan een mokumse meid,
weer terug in het licht.
In de stad Amsterdam,
waar de zeelieden zuipen,
en maar zuipen en zuipen,
en daarop nog eens zuipen.
Zuipen op het geluk,
van een hoer van de wallen,
of een hamburgse hoer,
nou ja, van een goed stuk
van een slet die zichzelf,
en haar deugd heeft geschonken,
voor een guldens of elf
en dan zijn ze goed dronken,
en met wankle lijven,
lozen zij dan hun drank,
pissen zoals ik jank,
op de ontrouw der wijzen,
In de stad Amsterdam,
In de stad Amsterdam
Zekerquote:Op zaterdag 7 juli 2007 13:40 schreef Bluezz het volgende:
Gaan we je later laten weten.
Dit is ook zo mooi
[..]
Concert by the Sea?quote:Op zaterdag 7 juli 2007 15:00 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zeker
Deden ze volgens mij ook nog op Concert at Sea
Is van Jacques Brel overigens.
Het was hilarisch, maar blij dat ie niet zo lang bleef.quote:Op zondag 8 juli 2007 17:03 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Solomon Burke? Het moet niet gekker worden..
Ik zie het verband even niet.
Solomon Burke a.k.a. The King of Soul a.k.a. The King of Rock and Soul a.k.a. -ten onrecht in mijn ogen soms genaamd- The King of the Blues, schrijver van "Everybody Needs Somebody" heeft op dit moment een Europese tour.quote:
Maar dat is show natuurlijkquote:Op zondag 8 juli 2007 19:31 schreef Bluezz het volgende:
Ja ok, dat snap ik ook wel weer
Wist niet dat hij een europian tour deed... vind het vooral (na inside info) een foute man
En Huubje deed alsof het onverwacht was, maar voor ie binnen werd gereden zag je al wat commotie, en liep ie naar rechts, links achter het gordijn etc. etc en je zag het ook aan de instrumentenwissel en de arrangementen voor vooral toetsen en gitaar dat het gepland was
Dat laatste ja, en dat is niet goed afgelopen, de man bleek een erg foute manquote:Op zondag 8 juli 2007 19:36 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Maar dat is show natuurlijk
Er zijn er altijd een paar die geloven dat het echt onverwacht was
Net als de mensen die denken dat de zaalparticipatie die verschrikkelijk goed uitpaakt vaak echt is
Anyway...ik weet niet over welke inside info je het hebt? De jongen meiden?
Er was hier ooit een vrouwtje op Fok en die was megatrots dat haar dochter mee mocht op tour
Ja dat hoor je vakerquote:Op zondag 8 juli 2007 19:38 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Dat laatste ja, en dat is niet goed afgelopen, de man bleek een erg foute man
Hey maar, hoe vond je mijn superfilmpje![]()
Dezz? Misschien moet je even op MSN komenquote:Op zondag 8 juli 2007 22:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Is Dezz een kennis van jou?
Ik heb destijds een lemming zitten maken e.d. n.a.v. van dat topic. En de TS is tegenwoordig een medequizzerquote:
Wellicht een stukje tekst dat je nog uit je hoofd weet?quote:Op zondag 8 juli 2007 22:52 schreef Bluezz het volgende:
Trouwens, ik kan nergens de speellijst van gisteravond vinden, er waren 2 nummers die we niet kenden.
Ja, zo wordt het wel lastig natuurlijkquote:Op zondag 8 juli 2007 23:02 schreef Bluezz het volgende:
Nou dat is het punt, korsakov treed dan aan
Heb al op hun site zitten zoeken, ook bij de commentaren, maar helaas niks
Was trouwens ook lastig te verstaan onze Huub, vooral als je de nummers niet kent.
Deden ze op Concert At Sea ookquote:Ook vertelde hij dat ze 3 maanden geleden in Suriname zijn geweest en daar wat authentieke muziek zouden hebben geoefend. Dat speelden ze met de tekst op een briefje.. maakte het uit, niemand die toch snapte wat ie zong
Was op zich wel leuk, dat uitstapje.
Aaaahquote:Op zondag 8 juli 2007 23:10 schreef Bluezz het volgende:
De concordia nummers ken ikdie waren het niet.
(we hebben "iemand als jij" laten draaien op ons trouwen he)
Dan moet je nog eens mailenquote:Op zondag 8 juli 2007 23:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Igor! Hij heeft mij nooit gemaild over de intro-muziek.
Heeft de dochter (die leuk kan zingen) van iemand eerst helemaal 'gek' gemaakt, naar amerika gehaald, en vervolgens vreselijk uitgebuit en slecht behandeldquote:Op zondag 8 juli 2007 23:13 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Bluezz, wat maakt die Solomon Burke een foute man? Geen details, maar tipje van de sluier?
Dochter van 'ER' ja, niet zo mooi, zeg. Nem en ik waren hier al bang voor.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:17 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Heeft de dochter (die leuk kan zingen) van iemand eerst helemaal 'gek' gemaakt, naar amerika gehaald, en vervolgens vreselijk uitgebuit en slecht behandeld
Jaquote:Op zondag 8 juli 2007 23:18 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
wil ik best doen. igor@dedijk.nl?
Ik ken hem vanuit een eerder beroep. Kennis is een groot woordquote:Hij is een kennis van jou?
quote:Op zondag 8 juli 2007 23:26 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ok, ik ga weer eens mailen dan. Ben nog steeds zeer benieuwd of die intro ergens te krijgen is.
Die speel ik dan op MIJN bruiloft...
Zo goed zijn ze nu ook weer niet. Op m'n bruiloft.. hm... David Gray zou wel leuk zijn.quote:Op zondag 8 juli 2007 23:30 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dat zal wel moeten want bruiloften doen de heren niet
quote:Op zaterdag 7 juli 2007 12:43 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Laat me weten of ze 'Dit Kleine Hart Van Mij' doen. Alex Roeka is koning.
quote:Op maandag 9 juli 2007 11:32 schreef RiffRaff het volgende:
Ik was er ook, vond die Solomon Burke echt een geweldig type.
Zo'n dikke gast op een stoel, de hele zaal werd wild.
Voor de rest echt geweldig concert ook.
Daar was ik al bang voorquote:Op maandag 9 juli 2007 14:18 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Uhh.. ik heb meerdere uitvoeringen. Dit komt me niet meteen bekend voor.
quote:Op maandag 9 juli 2007 14:25 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Hm..
ondertitel ook aangepast als tegenwicht aan bepaalde mensen.
Die heb ik net gechecked, maar daar sta je niet meer bijquote:Op maandag 9 juli 2007 14:44 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Check OP van de AKQ slowchat. Daar heeft 'ie wel in gestaan.
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, als het inhoud heeft haak je al gauw af..
quote:Op dinsdag 10 juli 2007 12:19 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ja, als het inhoud heeft haak je al gauw af..
Rustig an hèquote:Op woensdag 11 juli 2007 02:14 schreef golfer het volgende:
Cut the slowshat!
Dus omdat hij ook gewoon schijt, net als ieder ander, moet je hem niet series nemen? Moet ik het zo zien?quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:17 schreef Aoristus het volgende:
Wie neemt de Dijk eigenlijk serieusIk kom op de een of andere reden Huub altijd tegen in de supermarkt met een leeg krat Grolsch. Op dat herkenningsmoment zit niemand te wachten
de Dijk is een leuk bandje, maar Huub kan geen maat houden, dat zeg ikquote:Op woensdag 11 juli 2007 02:21 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dus omdat hij ook gewoon schijt, net als ieder ander, moet je hem niet series nemen? Moet ik het zo zien?
Ik kan me best voorstellen dat je je niet kunt vinden in De Dijk maar daar is KLB voor
Kom maar terug als je het kunt schrijven.quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:14 schreef golfer het volgende:
Cut the slowshat!
quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:23 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Kom maar terug als je het kunt schrijven.
Oh, en de groeten aan je lieve vrouw.
Gast, Nem en ik maken dit topic. Dit is ons huis. Jij bent te gast.quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar zullen we het nu weer beperken tot De Dijk, knul?
Wat is top5 dan?quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:26 schreef golfer het volgende:
[..]
Maar zullen we het nu weer beperken tot De Dijk, knul?
Nee, maar dat was toch het Bluez-Golfer bruiloftsnummer?quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:31 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Iemand als jij is helaas niet van De Dijk. Hoe mooi dat ook zou zijn.
Klopt!quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:33 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Volgens Bluezz wel. We wachten op de bevestiging van golfer.
IIn de stad Amsterdam waar de zeelieden lallen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt!
Nummer 2 op mijn lijstje van De Dijk staat:
2. Dansen op de vulkaan
3. Het golft (zie mijn usernaam)
4. Groot hart
5. Later is nu.
Ik weet het, helemaal allemaal meezingnummers, maar ik ben maar meesleepfan.
Prachtig hoor en afgelopen zaterdag ook weer gespeeld, maar wel nog even terecht vermeld dat het van Brel was.quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:46 schreef Aoristus het volgende:
IIn de stad Amsterdam waar de zeelieden lallen.
4 en 5quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:40 schreef golfer het volgende:
[..]
Klopt!
Nummer 2 op mijn lijstje van De Dijk staat:
2. Dansen op de vulkaan
3. Het golft (zie mijn usernaam)
4. Groot hart
5. Later is nu.
Ik weet het, helemaal allemaal meezingnummers, maar ik ben maar meesleepfan.
Volgens mij kwam ik 'm toen ook tegen in de supermarkt (met z'n lege krat). Ik kende iemand die vroeger idolaat was van de dijk en the scene, maar dat was begin jaren 90. Toen had je nog 'intieme' nieuwjaarsfeestjes in de paradiso. Ik denk dat alles wat je nu te zien krijgt een geprofessionaliseerde herhaling is van wat je toen kon krijgen.quote:Op woensdag 11 juli 2007 02:48 schreef golfer het volgende:
[..]
Prachtig hoor en afgelopen zaterdag ook weer gespeeld, maar wel nog even terecht vermeld dat het van Brel was.
Bij nummer 4 (Groot hart) zat werkelijk de hele (voornamelijk mannelijke) zaal echt mee te zingen.quote:
Het is toch niet gewoon een echt mens hequote:Op woensdag 11 juli 2007 02:56 schreef Aoristus het volgende:
Volgens mij kwam ik 'm toen ook tegen in de supermarkt (met z'n lege krat).
Ja hoor, muziek uit de oude doos blijft altijd aangenaam, maar de pot is nu wel een beetje uitverteerdquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:11 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Het is toch niet gewoon een echt mens he
Iemand die zelf boodschappen moet doen, poept en piest
Zeg me dat het NIET WAARRIS![]()
Verkeerde zangert
Ik ben trouwens in het oevre gedoken, en echt waar, als het aan mij ligt krijgen ze die prijs.
Het een is nog mooier dan het ander... het pakt je gewoon en je moet meegolfen, dansenmet ze
De oevreprijsquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Welke prijs?
Dat gevoel had ik na zoveel live-optredens ook een beetje.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:13 schreef Aoristus het volgende:
Ja hoor, muziek uit de oude doos blijft altijd aangenaam, maar de pot is nu wel een beetje uitverteerd
Ze hebben nu een stempel gedrukt op een tijdsbeeld, maar ik hoop dat ze weer honger krijgen... ooitquote:Op woensdag 11 juli 2007 03:18 schreef golfer het volgende:
[..]
Dat gevoel had ik na zoveel live-optredens ook een beetje.![]()
Hetzelfde repertoire en steeds dezelfde nummers.
Leuk natuurlijk om mee te bleheren, maar niet vernieuwend.
Ik ben dan ook niet van plan om hun toekomstige optreden in Ahoy te bezoeken.
Heb het wel een beetje gehad met die live-optredens en wacht maar tot ze weer een beetje vernieuwende CD uitbrengen.
Ik denk het niet eigenlijk.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:13 schreef Aoristus het volgende:
[..]
Ja hoor, muziek uit de oude doos blijft altijd aangenaam, maar de pot is nu wel een beetje uitverteerd
quote:Op donderdag 12 juli 2007 06:48 schreef Bluezz het volgende:
Tof
Zou die Igor ook de setlist van afgelopen zaterdag weten?
Ja, zelfs nu nog. Why?quote:Op zaterdag 14 juli 2007 00:39 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Nem loopt je video nog??
Dankquote:Op vrijdag 13 juli 2007 19:14 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik heb Igor wederom gemaild. Ik ben benieuwd.
Sorry voor de late reactie, maar het was weer grandioos!!quote:Op maandag 17 december 2007 17:58 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Elounda, hoe was het optreden in De Tempel?
Of Oranje nou wint of verliest, bij De Dijk is het bijna altijd feestquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:00 schreef Joesse het volgende:
Morgen weer naar De Dijkin Bemmel, gelijk na Nederland-Rusland, hopen dat t feest wordt
das waar, maar bij winst wordt het t beste feest ooitquote:Op vrijdag 20 juni 2008 15:09 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Of Oranje nou wint of verliest, bij De Dijk is het bijna altijd feest
Ik was er ook maar ik vond het geluid bij enkele nummers echt verschrikkelijk slecht.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:00 schreef Joesse het volgende:
Gisteren naar de cd-presentatie geweest, was super! Stampvolle Melkweg en mooie nieuwe nummers!
hmm ik heb niet zo'n last gehad van het geluid eigenlijk! Ja het is niet echt old-skool rocken neequote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:31 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Ik was er ook maar ik vond het geluid bij enkele nummers echt verschrikkelijk slecht.
De Melkweg had van tevoren een recensie neergezet en daar klopte geen hol van.
Volgens Melkweg zouden ze weer lekker oldskool rocken en terug zijn van weggeweest. Nou, die zaten er flink naast
Een CD vol mooie liedjes![]()
Maar geen rock hoor
Heb er wel van genoten
Ohja, Frits Spits mag volgende keer uit thuisblijven met zijn diepzinnige gewauwel.
Ja ik hoorde hier en daar ook wat gejoel met z'n "later komen en eerder weg"quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 16:39 schreef Joesse het volgende:
[..]
hmm ik heb niet zo'n last gehad van het geluid eigenlijk! Ja het is niet echt old-skool rocken neemaar idd mooie nummers, ben wel blij met de cd
En Frits Spits is idd irritant, hij werd ook zachtjes hier en daar uitgefloten
Jij moet niet teveel in je hoofd halenquote:Op maandag 13 juli 2009 08:57 schreef NelsonWandelaar het volgende:
'Ik heb je in mijn hoofd gehaald'
Jammer dat Fabchannel 'er mee gestopt is'..quote:Op vrijdag 19 december 2008 20:44 schreef chelloboy het volgende:
Je kan nu live naar de Dijk kijken in Paradiso.
http://www.fabchannel.com/nl/de_dijk_concert/2008-12-19
Eigenlijk beiden, de oude bekende maar toch ook wel een aantal wat minder bekende.quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:47 schreef NelsonWandelaar het volgende:
Dago, wat kun je zeggen over de setlist van die avond?
Fris en nieuw of oud en bekend?
quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:22 schreef Bayswater het volgende:
Benieuwd wat ze as dinsdag met Paradiso gaan doen nu Solomon Burke wat anders geland is dan verwacht.
Het zit nog in de molen aangezien de platenmaatschappij gemaild heeft dat het in bespreking is..quote:Op zondag 10 oktober 2010 13:05 schreef golfer het volgende:
Ik heb het vermoeden dat dat optreden niet door zal gaan.
Neuh, overschot is alweer terug naar US.quote:Op zondag 10 oktober 2010 17:48 schreef golfer het volgende:
Solomon zal er in ieder geval niet bij zijn. Tenzij ze hem in een hele grote kist het podium oprijden.
Definitief.quote:Op zondag 10 oktober 2010 18:09 schreef Dark_Angelus het volgende:
Concert gaat door aldus NOS journaal..
Nog even onder voorbehoud dus
quote:AMSTERDAM - De Dijk heeft besloten dinsdag toch een optreden te verzorgen in Paradiso in Amsterdam. De band zou in de poptempel een concert geven met Solomon Burke, met wie ze onlangs samen het album Hold On Tight opnamen.
De soullegende overleed zondagochtend op Schiphol, op 70-jarige leeftijd. "Geen show bestaat niet in de ideeënwereld van Solomon Burke", laten Paradiso en De Dijk op hun website weten.
"Daarom krijgt het Paradiso-concert een andere invulling." In overleg met de familie Burke, De Dijk en in de geest van de soullegende wordt een aangepast concert gegeven.
"Dit aangepaste concert van De Dijk dient gezien te worden als een celebration, een zogenaamde homecoming."
Paradiso benadrukt dat het om een viering gaat, niet om een eerbetoon. Het concert was al snel uitverkocht. De mogelijkheid bestaat om gekochte kaarten voor het optreden tot en met dinsdag terug te brengen op de plek waar ze gekocht zijn.
Het Publiek in 't Paard staat erom bekend overal doorheen te lullen. Ik merk dat het op wat meer plekken gebeurd maar in 't Paard is het echt HEEL erg. Vaak doet het publiek ook niet echt goed mee.quote:Op maandag 18 oktober 2010 09:37 schreef Bayswater het volgende:
Zaterdag in Het Paard geweest. Ben tot de conclusie gekomen dat het niet echt mijn ding meer is. Nummers bruisen sinds de blauwe Schuyt allang niet meer, te veel rijmelarij en te zoetsappig teksten.
Verder schijnt het de gewoonte te worden om massaal in het Nederlandse clubcircuit door elk nummer heen te ouwehoeren in plaats van te luisteren naar de muziek.
Ik stond een paar jaar geleden bij Vaya Con Dios in Paradiso. En nu is dat eenmaal rustige muziek...maar het werd gewoon een praatcafe met een bandje op de achtergrond.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:12 schreef Mark het volgende:
Het is inderdaad een opkomende ergernis. Zie ook: http://www.ed.nl/regio/ei(...)-stopt-om-rumoer.ece
Volgens mij was daar ook een topic over
Edit: ah, deze: Praten tijdens concerten: Hou gewoon je smoel eens dicht...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |