abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 1 juni 2001 @ 13:33:09 #1
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_947960
Fantastische band!

Vroeger vond ik t echt 10x niets maar sinds ik in een band zit en we ik kan het niet alleen spelen ben ik ze steeds meer gaan waarderen.

Nu ben ik helemaal weg van het nummer we beginnen pas lekker meeblèren "ALLES komt terecht!"

Wat vinden 'we' van de dijk?

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
  vrijdag 1 juni 2001 @ 13:53:12 #2
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_948200
Vroeger vond ik ze echt helemaal top!! Kreeg echt zo'n lekker zomergevoel bij "als ze er niet is" , lekker in de tuin en stereo op 10!!! Die muziek is echt symbool voor een bepaalde periode in mijn leven, de laatste paar jaar luister ik ze niet meer zo vaak, maar als ik het weer hoor vind ik het altijd weer tof, ook door herinneringen natuurlijk Ik heb ze ook een aantal keren live mogen aanschouwen in Tivoli en die concerten waren echt feestjes!! echt een sfeertje!! En ik had lekker sjans met Huub, haha ..vind ik ook gave vent en echt een dichter.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_948261
Mooie band, ik ga ze aankomende woensdag bekijken.

pi_960673
Twee weken geleden voor het eerst gezien, was echt supergaaf concert. Wat een energie hadden ze en met name Huub.
Het was een hete avond.......(omdat de luchttoevoer kapot was en er alleen maar warme lucht uitstroomde...)

De nieuwe single is zeker wel goed.

maandag 4 juni 2001 @ 22:56:08 #5
10835 KneD
 Martian Messenger
pi_970855
De dijk is geweldig.
ONnederlands Groots.

trouwens citroentje, hoe heet dat nummer ook al weer waar jij je signature uit hebt gequote?

Not to touch the earth, not to see the sun, nothing left to do but run, run, run.....let's run
pi_972766
Nou, Fools Garden heeft het nummer Lemontree van mij gejat dus....
pi_972775
Ik ga ze zondag 17 juni tijdens Dutch Day eens even live bekijken en zal dan vertellen wat ik van ze vind
  dinsdag 5 juni 2001 @ 15:11:22 #8
10835 KneD
 Martian Messenger
pi_974122
quote:
Op dinsdag 05 juni 2001 11:19 schreef Citroentje het volgende:
Nou, Fools Garden heeft het nummer Lemontree van mij gejat dus....
hahahaha....bedankt!!!!!
Not to touch the earth, not to see the sun, nothing left to do but run, run, run.....let's run
pi_985224
Net terug van een concertje De Dijk..

Die lui kunnen spelen.. Ongelofelijk.. Ze zetten een zeer strak concertje neer en spelen gewoon het dak eraf.. Maar: ze spelen imho ongeinspireerd (behalve bij de nieuwe nummers) en draaien in feite gewoon een strak scriptje af.

Begrijp me niet verkeerd. De Dijk is niet slecht, zeker niet.. Gezien het feit dat ze 20 jaar meedraaien. Voor de 3 tientjes die ik heb uitgegeven zeker aan te raden! (En heel lekker meebleren!)

donderdag 7 juni 2001 @ 00:13:38 #10
3878 Vork
Manisch creatief
pi_985231
de dijk.. leuk om eens n keer te horen. is zeker geen slechte muziek (voor Nederlandse begrippen).. maar ik zou het niet vaak opzetten zelf.
pi_985283
De Dijk heeft veel lekkere nummers gemaakt maar ik heb het idee dat het nu een beetje een truukje is geworden. Hun oudere werk is veel geinspireerder vind ik.
Unox, the worst operating system.
pi_1037095
Als life band vind ik ze echt geweldig, de dagen voor Pinksteren werd er op tv veel teruggeblikt op Pinkpop edities van voorgaande jaren en ik zapte bij toeval net langs Ned. 3 op het moment dat ze een concert van de Dijk van een aantal jaren geleden, uit gingen zenden, ik was er destijds zelf bij en had meteen de "festivalsfeer" weer te pakken.

Ik zal thuis niet snel iets van ze draaien maar als "Bloedend Hart" op de radio wordt gedraaid gaat ie wel een paar tandjes harder, want dat blijft een juweeltje.

pi_3299405
Was het nog niet algemeen bekend dat Tristitia_Ante een groot van is van De Dijk?

Poetische en muzikaal is het een geweldige band. En natuurlijk het gevoel van De Dijk.

Huub van der Lubbe is wel eens 'enigmatisch' genoemd. Dit lijkt mij inderdaad een goede woordkeus.

En de band, zullen we die dan gewoon geweldig noemen?!

WDV

pi_5610305
Vanavond zit Huub van der Lubbe bij Zomergasten op Nederland 3 om 21:15.
quote:
Hij is de frontman van de in 1981 opgerichte Nederlandstalige pop/rock/soulgroep De Dijk, die op dit moment een sabatical beleeft en ook nog eens twintig jaar bestaat. Meer dan twee miljoen mensen hebben De Dijk live gezien, het is dan ook de Nederlandse live band bij uitstek. Van der Lubbe reist op het moment het land door met de formatie Concordia waarin hij de rol van dichter en zanger op zich neemt. In zijn aflevering van Zomergasten natuurlijk veel aandacht voor Nederlandse muziek. Zo toont hij o.a. een piepjonge Ramses Shaffy zingend op het strand. Maar er is natuurlijk meer, Marcello Mastroianni vertelt over zijn wonderlijke samenwerking met Fellini en we zien een onmogelijke liefde verbeeld in Drie zusters van Tjechov. Huub van der Lubbe is in 1956 op Goede vrijdag geboren in Amsterdam. Al op zijn vijftiende speelt hij samen met zijn broer in een popbandje. Hij wordt afgewezen bij de toneelschool en gaat dan maar Nederlands studeren. Hij is actief op tal van culturele vlakken zoals muziek, dichtkunst en hij acteert, o.a. in Brandende liefde, De aanslag en recenter in de tv-serie Wij Alexander en de korte horrorfilm R.I.P. Samen met zijn broer speelde hij in zijn eerste band Tenderfoot, na het uiteenvallen van hun tweede, Nederlandstalige band Stampei is De Dijk na twintig jaar nog steeds niet uitgespeeld. Na een jubileumconcert in de Heineken Music Hal is het wachten op nieuw materiaal van De Dijk.
pi_6981198
Klein schopje....ben niet zo'n De Dijk-kenner, maaruh, wat zijn nou dè nummers die je moet kennen voor dat je naar een concert van hun gaat?

pi_6981486
quote:
Op maandag 25 november 2002 00:28 schreef Klingon het volgende:
Klein schopje....ben niet zo'n De Dijk-kenner, maaruh, wat zijn nou dè nummers die je moet kennen voor dat je naar een concert van hun gaat?

Bloedend Hart, Dansen op een vulkaan, Binnen zonder kloppen, Ik kan het niet alleen, Nergens goed voor

En in de hoop dat ze het ooit nog gaan spelen:
Geldgebrek en Rock & Roll, Julinummer blz. 4, Zoveel ik kan en vooral Nooit meer Tarzan

"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_7327488
sgop!

'k ben vanavond weer naar De Dijk gegaan in Paradiso. Man oh man, wat zijn ze toch goed. Een vol Paradiso en De Dijk; Schitterend!!!!

Zijn er nog meer Fokkers gegaan?

pi_7331914
Niemand?
pi_7331922
Ik ga morgen

* nu al zin heeft *

pi_7331975
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 02:05 schreef Citroentje het volgende:
sgop!

'k ben vanavond weer naar De Dijk gegaan in Paradiso. Man oh man, wat zijn ze toch goed. Een vol Paradiso en De Dijk; Schitterend!!!!

Zijn er nog meer Fokkers gegaan?

* shmoopy ging vroeger iig 1x per jaar kijken in Paradiso.
Dat moet ik toch weer eens gaan doen.

Vooral live altijd goed.
Ik kan het blijven draaien zonder er genoeg van te krijgen.
Meneer van der Lubbe maakt pure poezie.

Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7331981
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 14:50 schreef calvobbes het volgende:
Ik ga morgen

* nu al zin heeft *

Je hebt zeker geen kaartje over, hé?
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
pi_7332008
quote:
Op zaterdag 14 december 2002 14:56 schreef shmoopy het volgende:

Je hebt zeker geen kaartje over, hé?

Nee.... Had dat eerder gezegd Shmoopybeeb....
pi_7332228
ik ga pas 11 april
eingenzinnig..............huh?!?!?!
  zaterdag 14 december 2002 @ 15:23:26 #24
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_7332256
Ze waren net met een liedje op Radio 1 over de ozonlaag en aanverwante dingen

Das niet De Dijk die ik ken ... kan zijn dat ik de diepere gedachte erachter over het hoofd zie maar toch.

Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_7363813
Idd erg goed! Wel veel, voor mij, onbekende nummers, maar de wel bekende nummers maakten het weer helemaal goed!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')