Vroeger vond ik t echt 10x niets maar sinds ik in een band zit en we ik kan het niet alleen spelen ben ik ze steeds meer gaan waarderen.
Nu ben ik helemaal weg van het nummer we beginnen pas lekker meeblèren "ALLES komt terecht!"
Wat vinden 'we' van de dijk?
De nieuwe single is zeker wel goed.
trouwens citroentje, hoe heet dat nummer ook al weer waar jij je signature uit hebt gequote?
quote:hahahaha....bedankt!!!!!
Op dinsdag 05 juni 2001 11:19 schreef Citroentje het volgende:
Nou, Fools Garden heeft het nummer Lemontree van mij gejat dus....
Die lui kunnen spelen.. Ongelofelijk.. Ze zetten een zeer strak concertje neer en spelen gewoon het dak eraf.. Maar: ze spelen imho ongeinspireerd (behalve bij de nieuwe nummers) en draaien in feite gewoon een strak scriptje af.
Begrijp me niet verkeerd. De Dijk is niet slecht, zeker niet.. Gezien het feit dat ze 20 jaar meedraaien. Voor de 3 tientjes die ik heb uitgegeven zeker aan te raden! (En heel lekker meebleren!)
Ik zal thuis niet snel iets van ze draaien maar als "Bloedend Hart" op de radio wordt gedraaid gaat ie wel een paar tandjes harder, want dat blijft een juweeltje.
Poetische en muzikaal is het een geweldige band. En natuurlijk het gevoel van De Dijk.
Huub van der Lubbe is wel eens 'enigmatisch' genoemd. Dit lijkt mij inderdaad een goede woordkeus.
En de band, zullen we die dan gewoon geweldig noemen?!
WDV
quote:
Hij is de frontman van de in 1981 opgerichte Nederlandstalige pop/rock/soulgroep De Dijk, die op dit moment een sabatical beleeft en ook nog eens twintig jaar bestaat. Meer dan twee miljoen mensen hebben De Dijk live gezien, het is dan ook de Nederlandse live band bij uitstek. Van der Lubbe reist op het moment het land door met de formatie Concordia waarin hij de rol van dichter en zanger op zich neemt. In zijn aflevering van Zomergasten natuurlijk veel aandacht voor Nederlandse muziek. Zo toont hij o.a. een piepjonge Ramses Shaffy zingend op het strand. Maar er is natuurlijk meer, Marcello Mastroianni vertelt over zijn wonderlijke samenwerking met Fellini en we zien een onmogelijke liefde verbeeld in Drie zusters van Tjechov. Huub van der Lubbe is in 1956 op Goede vrijdag geboren in Amsterdam. Al op zijn vijftiende speelt hij samen met zijn broer in een popbandje. Hij wordt afgewezen bij de toneelschool en gaat dan maar Nederlands studeren. Hij is actief op tal van culturele vlakken zoals muziek, dichtkunst en hij acteert, o.a. in Brandende liefde, De aanslag en recenter in de tv-serie Wij Alexander en de korte horrorfilm R.I.P. Samen met zijn broer speelde hij in zijn eerste band Tenderfoot, na het uiteenvallen van hun tweede, Nederlandstalige band Stampei is De Dijk na twintig jaar nog steeds niet uitgespeeld. Na een jubileumconcert in de Heineken Music Hal is het wachten op nieuw materiaal van De Dijk.
quote:Bloedend Hart, Dansen op een vulkaan, Binnen zonder kloppen, Ik kan het niet alleen, Nergens goed voor
Op maandag 25 november 2002 00:28 schreef Klingon het volgende:
Klein schopje....ben niet zo'n De Dijk-kenner, maaruh, wat zijn nou dè nummers die je moet kennen voor dat je naar een concert van hun gaat?
En in de hoop dat ze het ooit nog gaan spelen:
Geldgebrek en Rock & Roll, Julinummer blz. 4, Zoveel ik kan en vooral Nooit meer Tarzan
'k ben vanavond weer naar De Dijk gegaan in Paradiso. Man oh man, wat zijn ze toch goed. Een vol Paradiso en De Dijk; Schitterend!!!!
Zijn er nog meer Fokkers gegaan?
quote:* shmoopy ging vroeger iig 1x per jaar kijken in Paradiso.
Op zaterdag 14 december 2002 02:05 schreef Citroentje het volgende:
sgop!'k ben vanavond weer naar De Dijk gegaan in Paradiso. Man oh man, wat zijn ze toch goed. Een vol Paradiso en De Dijk; Schitterend!!!!
Zijn er nog meer Fokkers gegaan?
Vooral live altijd goed.
Ik kan het blijven draaien zonder er genoeg van te krijgen.
Meneer van der Lubbe maakt pure poezie.
quote:Je hebt zeker geen kaartje over, hé?
Op zaterdag 14 december 2002 14:50 schreef calvobbes het volgende:
Ik ga morgen* nu al zin heeft *
quote:Nee....
Op zaterdag 14 december 2002 14:56 schreef shmoopy het volgende:Je hebt zeker geen kaartje over, hé?
Das niet De Dijk die ik ken ... kan zijn dat ik de diepere gedachte erachter over het hoofd zie maar toch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |