Verder ging het over de Essure methode ( http://www.essure.nl/ ) en de bekende, maar al een tijdje wat minder intensief bijgehouden, site Kindervrij ( http://www.kindervrij.nl/ )quote:Op woensdag 1 november 2006 17:24 schreef vencodark het volgende:
Ik wil zelf denk ik ook geen kinderen later. Ben nu 21 en niet omdat ik er nu finaal over na moet denken maar soms ben je er lichtjes mee bezig. Ook omdat veel mannen wel ooit kinders willen en je toch sneller alleen blijft denk ik.
Als ik zou moeten beargumenteren waarom ik geen kinderen wil is het omdat kinderen denk ik best wel mijn vrijheid innemen en ik denk niet dat ik daar echt mee wil leven ofzo. Neefjes/nichtjes krijgen en erop passen lijkt me best weleens leuk maar eigen kinders lijkt me zo'n werk en gedoe.![]()
Ik heb nooit veel ook met baby's gehad en nog nooit 1tje vastgehouden. Als ik in de stad loop en zie ouders met een stel zeur en schreeuw kinders, heb ik echt zoiets: voor mij echt nooit met zo'n jong over straat.![]()
Maar ja. Misschien dat ik er later anders over denk. Maar moedergevoelens heb ik totaaaaal niet ontdekt nog. Hoeft gelukkig ook niet.![]()
Ik mag toch hopen dat die kinderwens zich niet ineens aandient als ik straks 40 ben.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
standaard dooddoener: wacht maar tot je wat ouder bent![]()
"Dan zit jij uitgeblust en uitgelubberd op de bank de huisvrouw te spelen, terwijl er 3 koters schijtend en gillend om je heen rennen en je man telkens zogenaamd moet 'overwerken' en heb ik de vrijheid die ik nu heb nog steeds" Maar dan krijg je meestal ruzie met de persoon in kwestie...quote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
Lotgenootjequote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef parselmouth het volgende:
Ik ben 18, heb echt 0,0% met kinderen. Ik weet gewoon echt _niet_ wat ik moet doen als er een klein kind in mijn buurt is, kan me totaal geen houding geven dan.
Sowieso altijd al een soort van afkeer gehad richting kinderen, als ik de metro moet instappen en ik zie dat er een vrouw met een kinderwagen of en kleine koter zit, stap ik bij het volgende deel in (en daar zitten ze dan soms ook).
Nooit moedergevoelens gehad, nooit vertederd geraakt door kinderen, vroeger nooit met de poppen gespeeld. Ik hou gewoon niet van kinderen.
Maar bijna iedereen in m'n omgeving van m'n eigen leeftijd zegt 'dat dat nog wel komt', omdat zij toevallig wel kinderen willen hebben. Echt, gaat heen, ik wil m'n leven gewoon anders gaan inrichten dan zij, laat me dat doen!
En ik vind het stukje op Kindervrij.nl over de 'biologische klok' wel waar klinken, volgens mij praten veel vrouwen zichzelf dat gewoon aan.
ik condoleer die mensen meestalquote:Op donderdag 2 november 2006 00:52 schreef Peekaboo het volgende:
Meestal als ik hoor dat er weer iemand zwanger is in mijn omgeving betrap ik mezelf erop dat ik denk...Shit..nee he!
ja, iedereen vindt z'n kind de beste en het meest bijzonder etc etc terwijl het eigenlijk gewoon even irritant als al die andere koters isquote:Op donderdag 2 november 2006 08:26 schreef parselmouth het volgende:
Het erge is dat moeders er ook van uit gaan dat iedereen hun kind grappig vindtDan kijken ze zo trots om zich heen van "kijk eens hoe leuk mijn Jeroentje is".
Zelfde als moeders met kinderwagens, die denken ook dat de wereld van hun is omdat ze achter zo'n kar lopen.![]()
ook als je vraagt of je er even langs mag wordt je aangekeken alsof je de duivel bent. dan is het zuchten en met moeite wordt die kar even ergens anders geparkeerd (of 3 cm verplaatst zodat je er nog amper langs kunt).quote:Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef vencodark het volgende:
Ja indd. Vorig jaar ofzo liep ik in de Xenos en bij de meeste Xenossen is dat pad bij de kassa redelijk smal. Nu had zo'n vrouw die kinderwagen daar zodanig gezet dat het natuurlijk nog smaller was maar ik kon er wel voorzichtig langs. Schijnbaar (zo beweerde ze) bewoog die wagen een beetje door mijn tas ofzo toen ik er langs liep. Ik was me van geen kwaad bewust maar dat mens begon ineens tegen me zo van: ja je kan toch vragen of je er langs mag, je duwt die wagen zo opzij..blabla.![]()
Heb alleen gezegt dat ik niet eens wat in de gaten had en ben weggelopen. Stuk chagerijn. Dacht ook dat de wereld van haar was.![]()
Ah, die mensen met kinderen nemen kinderen voor de kinderen, niet voor zichzelf? Ja ja...quote:Op donderdag 2 november 2006 15:44 schreef Woutervn het volgende:
Ik moet altijd wel lachen als mensen mij vragen of ik kinderen wil. Ik antwoord dan dat ik geen kinderen wil, omdat ik ze niet leuk vind. Maar bovenal dat ik liever voor dat geld een mooie auto koop of net wat mooier woon. Dan vinden ze me een egoïstische klootzak.
Ik vind mensen met kinderwagens sowieso asociaal. Ze raggen overal maar doorheen met die wagen, rijden gewoon keilomp tegen je aan als je niet snel genoeg naar hun zin aan de kant gaat. Hoe vaak ik geen kinderwagen over mijn tenen heb gekregen, en hoe vaak ik niet blauwe enkels heb gehad.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef vencodark het volgende:
Ja indd. Vorig jaar ofzo liep ik in de Xenos en bij de meeste Xenossen is dat pad bij de kassa redelijk smal. Nu had zo'n vrouw die kinderwagen daar zodanig gezet dat het natuurlijk nog smaller was maar ik kon er wel voorzichtig langs. Schijnbaar (zo beweerde ze) bewoog die wagen een beetje door mijn tas ofzo toen ik er langs liep. Ik was me van geen kwaad bewust maar dat mens begon ineens tegen me zo van: ja je kan toch vragen of je er langs mag, je duwt die wagen zo opzij..blabla.![]()
Heb alleen gezegt dat ik niet eens wat in de gaten had en ben weggelopen. Stuk chagerijn. Dacht ook dat de wereld van haar was.![]()
Ja, ze grijpen pas in als het te laat is, en dan gaat het natuurlijk hard tege hard. Ik heb de laatste jaren echt serieus last van kinderen, en als je het dan aankaart bij de ouders, zeggen ze glimlachend dat je een kind zijn gang moet laten gaan. Ik vraag waarin dat uiteindelijk zal resulteren, ik houd echt mijn hart vast. 8-jarigen die je hun gang laat gaan veroorzaken al overlast, laat staan als je 15-jarigen gewoon laat doen waar ze zin in hebben.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:36 schreef Maeghan het volgende:
Dat doen ze juist niet, dat zit het probleem. Als dat kind weet dat het op zijn/haar donder krijgt, flikt ie dat namelijk niet.
Van jullie servieskast dus?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:44 schreef Maeghan het volgende:
Ik weet het ja. We gingen ooit eens het huis verkopen, toen hing er een kleuter aan het bovenste -losstaande- deel van de servieskast, en vader en moeder zeiden niets.
quote:"Is toch juist een compliment waard?"
Wacht maar tot de buren (met kinderen) gaan informeren wanneer "jullie aan kinderen gaan beginnen".quote:Op donderdag 2 november 2006 16:51 schreef _Arual_ het volgende:
... ik woon in een nieuwbouwwijk...
Nou, we hebben het geluk dat de buurvrouw aan de ene kant alweer bijna uit de kinderen is. De buren aan de andere kant denken er voorlopig nog hetzelfde over als wij.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:56 schreef Mokster het volgende:
[..]
Wacht maar tot de buren (met kinderen) gaan informeren wanneer "jullie aan kinderen gaan beginnen".
Alsof dat het hoogst haalbare is als je in een nieuwbouwwijk gaat wonen.
Ze kan zoveel willenquote:Op donderdag 2 november 2006 17:01 schreef _Arual_ het volgende:
Maar nu liet mijn oma weer vallen dat ze toch nog wel overgrootmoeder wil worden.![]()
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een combinatie van de genen van mijn man en mij oplevert. Maar dat is het enigequote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
Hm, hebben wij (als misschien geen kinders willen hebbende) ook iets positiefs over kinderen eigenlijk?
Ja, da's bij mij ook het enige. En dat je meisjes tot een bepaalde leeftijd kunt aankleden naar jouw smaak, maar daar heb ik nu The Sims voorquote:Op donderdag 2 november 2006 17:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een combinatie van de genen van mijn man en mij oplevert. Maar dat is het enige
Toch wel hoor. Want natuurlijk vallen alleen de rotzakjes op - hoewel ik het idee heb dat het aantal rotzakjes toeneemt. Maar ik heb jarenlang gebabysit, stuk voor stuk toffe kinderen. En ik zou het bijvoorbeeld ook tof vinden om bij een basisschool of jeugdbibliotheek / -boekhandel te werken.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
Hm, hebben wij (als misschien geen kinders willen hebbende) ook iets positiefs over kinderen eigenlijk?
Ik persoonlijk niet. Ik houd überhaupt niet van kinderen, ook niet bij een ander.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
dan neem ik wel een chihuahuaquote:Op donderdag 2 november 2006 17:34 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ja, da's bij mij ook het enige. En dat je meisjes tot een bepaalde leeftijd kunt aankleden naar jouw smaak, maar daar heb ik nu The Sims voor(en vroeger barbies).
"Over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn"quote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
Dat wil ik mijn kinderen niet aandoenquote:Op donderdag 2 november 2006 17:29 schreef vencodark het volgende:
Haha, ja indd. Ik ook. Met mijn ex ooit eens over gehad. Wat voor kind zouden we hebben als we er 1 krijgen. Lijkt me ergens wel grappig als je een meisje heb wat precies op jou lijkt.![]()
Hoezo alleen meisjes?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:34 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ja, da's bij mij ook het enige. En dat je meisjes tot een bepaalde leeftijd kunt aankleden naar jouw smaak, maar daar heb ik nu The Sims voor(en vroeger barbies).
Omdat het me leuker lijkt om kleding te kopen voor meisjes dan voor jongensquote:Op donderdag 2 november 2006 18:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoezo alleen meisjes?
Ik liep op mijn derde rond op klompen en in een overall. Jurkjes waren taboe vanaf het moment dat ik me verstaanbaar kon maken (op een gril op mijn vierde na). Ik denk dat ik een meisje gewoon net als een jongen in een spijkerbroek en trui zou hijsen.
Mijn ouders hebben nooit de rolmodellen doorgeduwd, waar ik ze erg dankbaar voor ben. Ik mocht gewoon met autootjes en lego spelen toen ik genoeg had van mijn barbies.
Op een schaal van intens dodelijk vervelend scoren negerbabies gewoon ietsje minder hoog dan blanke kids. Postieve discriminatie enzo 8)quote:Op donderdag 2 november 2006 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Wat doen jullie noujullie willen toch helemaal geen kinderen !
Kinderen zijn stom en oer vervelend![]()
Zegt een moederquote:Op donderdag 2 november 2006 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Wat doen jullie noujullie willen toch helemaal geen kinderen !
Kinderen zijn stom en oer vervelend![]()
Snap je in deze context dat sommige mensen liever een dure auto hebben?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:20 schreef MaLo het volgende:
Eén kind hebben, en een paar dagen in de week werken, zijn voor mij de perfecte balans tussen de vrijheid van je eigen leven hebben en het ongelooflijk knusse, vertederende en gelukkige gevoel van een kindje in je leven.
Ervaring hé, zeer ruime ervaring mag ik wel zeggenquote:
Dat is gewoon zo. M'n kleinste broertje en m'n kleinste neefje mochten van alles en nogwat uithalen. Dingen waarvoor ik en m'n oudste nichtje een hersenschudding geslagen voor werden . . .quote:Op donderdag 2 november 2006 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
Het lijkt net of mensen tegenwoordig hun kinderen niet meer opvoeden, omdat 'een kind nu eenmaal kind moet zijn'. In de praktijk komt dat erop neer dat ze zomaar alles mogen, en alles vergoeilijkt wordt. Maar da's weer een ander topic waardig, denk ik.![]()
Jep. Het leven bestaat uit keuzes maken en ieder moet keuzes maken waar hij zich goed bij voelt.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Snap je in deze context dat sommige mensen liever een dure auto hebben?
het ligt over het algemeen niet aan de kinderen maar aan de ouders.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:24 schreef dawg het volgende:
Ik vind kinderen niet zo, ik vind ze vaak irritant. Of ik zelf kinderen wil, daar ben ik nog niet uit eigenlijk.
Dat is natuurlijk enkel zo als je levensstijl en 'comfort-niveau' werkelijk alleen afhangt van je besteedbare inkomen ... dat zou mooi zijn, maar dat zou ook betekenen dat rijkeren mensen recht evenredig gelukkiger zouden zijn, en dat is lang niet altijd zo...quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:37 schreef MaLo het volgende:
En voor sommige mensen zal één kind al een te grote belasting zijn op hun comfortniveau, dus die nemen geen kinderen.
Ja, misschien, maar dan vind ik nog steeds het geschreeuw en de drukte van die kinderen irritant, en niet de ouders. Dat het hun 'schuld' staat daar natuurlijk los van.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:44 schreef RobinK het volgende:
[..]
het ligt over het algemeen niet aan de kinderen maar aan de ouders.
Veel ouders hebben tegenwoordig het idee dat ze hun kinderen maar alles moeten geven en laten doen zolang zij er maar geen last van hebben!
Met mijn ex wilde ik ook nooit kinderen maar nu met mijn huidige vriendin zou ik ze dolgraag willen (over een jaar of 5)
hahaha ja ok dat kan ik me voorstellen.. ben ik zelf ook geen fan van. Maar het hoort er eenmaal bij als je kinderen wiltquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, misschien, maar dan vind ik nog steeds het geschreeuw en de drukte van die kinderen irritant, en niet de ouders. Dat het hun 'schuld' staat daar natuurlijk los van.
Nee hoor, met comfortniveau bedoel ik niet alleen financiele rijkdom, maar ook vrijheid. Spontaan besluiten een weekendje weg te gaan, op zondag tot 15:00 in je bed liggen als je daar zomaar zin in hebt, de mogelijkheid om verre reizen te maken, opeens besluiten om samen lekker een avondje naar de sauna te gaan...quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef KroJo het volgende:
Dat is natuurlijk enkel zo als je levensstijl en 'comfort-niveau' werkelijk alleen afhangt van je besteedbare inkomen ... dat zou mooi zijn, maar dat zou ook betekenen dat rijkeren mensen recht evenredig gelukkiger zouden zijn, en dat is lang niet altijd zo...
Klinkt mij een beetje in de oren als de romantische 'Als-alles-anders-was-dan-zou-ik...'-droom van iemand die zelf kinderen heeft, en dan er vooral aan denkt wat hij/zij allemaal mist door die etters...quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:09 schreef MaLo het volgende:
... maar ook vrijheid. Spontaan besluiten een weekendje weg te gaan, op zondag tot 15:00 in je bed liggen als je daar zomaar zin in hebt, de mogelijkheid om verre reizen te maken, opeens besluiten om samen lekker een avondje naar de sauna te gaan..
Jah en ik heb dat 3 keer meer mogen makenquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:57 schreef vencodark het volgende:
Ik erger me al als de hond of katten zeuren om iets. Moet je nagaan een kind wat de oren van je hoofd schreeuwt, zeurt, jankt en krijst.![]()
![]()
Daarom wil ik ook geen hond of kat. Kinderen groeien tenminste ooit nog op tot redelijke volwassenen, honden en katten blijven altijd van een infantiel niveauquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:57 schreef vencodark het volgende:
Ik erger me al als de hond of katten zeuren om iets. Moet je nagaan een kind wat de oren van je hoofd schreeuwt, zeurt, jankt en krijst.![]()
![]()
Ik vraag me serieus af waarom jij in godsnaam drié kinderen hebt, als je er zo over praat.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jah en ik heb dat 3 keer meer mogen makenen de jongste is nu op gruwelijke wijze aan 't puberen
![]()
![]()
Kinderen....![]()
Waarom zou ik er niet zo over praten ? Mijn kinderen zijn óók gewoon maar mensen en echt niet heilig hoor. Ze zijn net als andere mensen op hun tijd strontvervelend. Dat mag best gezegt worden vind ik.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom jij in godsnaam drié kinderen hebt, als je er zo over praat.
Uiteraard, maar het kwam op me over alsof je er niet eens blij mee bent, vandaar.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zou ik er niet zo over praten ? Mijn kinderen zijn óók gewoon maar mensen en echt niet heilig hoor. Ze zijn net als andere mensen op hun tijd strontvervelend. Dat mag best gezegt worden vind ik.
Tsja, daar heb ik zoiets van, ik kijk niet naar hoe anderen hun kinderen opvoeden. Als mijn kinderen vervelend doen ben ik degene die ze op hun plaats zou moeten wijzen. Strontvervelende kinderen zijn imo voor een groot deel slachtoffer van hun opvoeding. Het feit dat er veel vervelende kinderen zijn is dus absoluut geen reden voor mij om geen kinderen te nemen. En dan heeft iemand pech als ze diep verontwaardigd zijn als ik m'n kind terecht wijs.quote:Kinderen slagen er over het algemeen heel goed in een stuk vervelender te zijn als volwassenen, domweg omdat ze nog niet geleerd hebben zich te beheersen en zich aan anderen aan te passen. Jammer genoeg stikt het tegenwoordig van de ouders die vinden dat je een kind dat niet moet/mag leren, ze zijn diep verontwaardigd als iemand anders hun kind terecht wijst.
Het wangedrag van kinderen dat tegenwoordig dus vaak getolereerd moet worden volgens hun ouders, maakt dat verstandige mensen huiverig worden om zelf een kind te krijgen.
dat klopt ja. m'n hond is ruim 15 en zou nu in de vierde klas zitten als ze een kind was geweest. de hond moet er echter nog 4 keer per dag uit, blaft je 's ochtends wakker en moet je nog altijd op d'r donder geven als ze iets zit te slopen. Alsof je een kind met Down hebt ofzo. Maar die blaffen niet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook geen hond of kat. Kinderen groeien tenminste ooit nog op tot redelijke volwassenen, honden en katten blijven altijd van een infantiel niveau.
Maar ze zeuren wel om snoep!quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
dat klopt ja. m'n hond is ruim 15 en zou nu in de vierde klas zitten als ze een kind was geweest. de hond moet er echter nog 4 keer per dag uit, blaft je 's ochtends wakker en moet je nog altijd op d'r donder geven als ze iets zit te slopen. Alsof je een kind met Down hebt ofzo. Maar die blaffen niet.
Hetzelfde geldt voor mij alleen ben ik 19. Altijd als er gevraagd wordt of ik kinderen wil en ik beantwoord mijn vraag met een uitgebreide redenatie, krijg je altijd als antwoord 'dat komt nog wel'.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef parselmouth het volgende:
Ik ben 18, heb echt 0,0% met kinderen. Ik weet gewoon echt _niet_ wat ik moet doen als er een klein kind in mijn buurt is, kan me totaal geen houding geven dan.
Sowieso altijd al een soort van afkeer gehad richting kinderen, als ik de metro moet instappen en ik zie dat er een vrouw met een kinderwagen of en kleine koter zit, stap ik bij het volgende deel in (en daar zitten ze dan soms ook).
Nooit moedergevoelens gehad, nooit vertederd geraakt door kinderen, vroeger nooit met de poppen gespeeld. Ik hou gewoon niet van kinderen.
Maar bijna iedereen in m'n omgeving van m'n eigen leeftijd zegt 'dat dat nog wel komt', omdat zij toevallig wel kinderen willen hebben. Echt, gaat heen, ik wil m'n leven gewoon anders gaan inrichten dan zij, laat me dat doen!
En ik vind het stukje op Kindervrij.nl over de 'biologische klok' wel waar klinken, volgens mij praten veel vrouwen zichzelf dat gewoon aan.
we hadden het over mensen met downquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn?.
Hoezo ???? We zitten hier niet in OUD hoor, hier zijn kinderen gewoon mensen wiens gedrag je best eens lekker mag afkraken als dat terecht is. En het ís terechtquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn?.
Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zit me gewoon te verbazen over hoe kinderen gehaat worden.
Jij durft er tenminste openlijk eerlijk over te zijn. Het hebben van kinderen belemmerd je eigen ontwikkelingen, te ondernemen activiteiten en een eigen leven. Dat is gewoon een feit. Het is niet enkel geweldig maar het heeft ook keerzijdes. Jij durft het te zeggen en dat mag ik wel.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......
Maar wel de irritatie die ze verwekken door zich luidruchtig, onbeschoft, zeurderig, kortom gruwelijk irritant te gedragen![]()
![]()
> En? is het een jongen of een meisje..quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:00 schreef CherryLips het volgende:
bejaarden vind ik ook niet altjd tof hoor. maar die krijg je niet.
100% herkenbaar. dit zijn exact mijn gedachten.quote:Op donderdag 2 november 2006 00:52 schreef Peekaboo het volgende:
het irritante vind ik ook dat als iedereen om je heen kinderen heeft, en ze dan bij jou op visite komen, alles, en dan ook echt alles om de kinderen draait!
het gesprek gaat erover, de aandacht gaat erheen, enz.
ze willen drinken, ze gooien het meestal om, ze willen een koekje alles zit onder het koekje...
je zet wat op tafel, er word gelijk met de vingers aan gezeten,en als ze dan uiteindelijk weer weg zijn, is het net alsof je hele huis is ontploft.
Meestal als ik hoor dat er weer iemand zwanger is in mijn omgeving betrap ik mezelf erop dat ik denk...Shit..nee he!
Waarom is dat verbazend dan? Je dacht tot niet werkelijk dat iedereen hetzelfde leuk vond?quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, misschien is het minder een mod-mening en meer m'n egien mening, sorry, had het beter moeten verwoorden.
Ik zit me gewoon te verbazen over hoe kinderen gehaat worden.
Maar als jij als man na de geboorte fulltime blijft werken is dat doodnormaal. Vrouwlief blijft parttime werken om de opvang te kunnen betalen. Belachelijk hoe achterlijk dat is geregeld in een land als NL.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:55 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik kies ook voor een carrière en ik vermaak me prima met 2 katten en mn vriendin
Yep, de veertig inmiddels drie jaar gepasseerd....nog niets aan het handje.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
mensen sterven; met of zonder kinderenquote:Op zondag 5 november 2006 09:11 schreef UnderConstruction het volgende:
mensen zonder kinderwens sterven vanzelf uit als ze serieus genoeg zijn
dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoorquote:Op zondag 5 november 2006 09:14 schreef mazeind het volgende:
[..]
mensen sterven; met of zonder kinderen
mensen sterven; met of zonder kinderwens
mensen sterven uit; elke diersoort sterft vroeger of later uit
Heb geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen![]()
Over 100 jaar zijn er nog altijd mensen die geen kinderen willen, het is namelijk geen 'type of soort mens', het is niet genetisch bepaald. Er zullen altijd mensen mét kinderwens zijn en mensen zonder. En ik hoop dat jij er een zonder kinderwens bent, want jouw genen hoeven niet echt voortgeplant te worden.quote:Op zondag 5 november 2006 09:22 schreef UnderConstruction het volgende:
[..]
dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoor- type mens over 100 jaar geen nageslacht heeft en dood is.
![]()
Na mij de zondevloed.quote:Op zondag 5 november 2006 13:31 schreef CherryLips het volgende:
en je voelt er niks van hoor, als we uitsterven.
quote:Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:. Ik wil ook geen kinderen.
.
En ik erger me werkelijk dood aan de manier waarop iedereen je dan behandelt. Het is net als met vegetarisch eten: je moet constant verantwoorden waarom je die keuze gemaakt hebt en iedereen mag een mening hebben over die redenen. En als je geluk hebt word je niet voor hypocriet uitgescholden.
Nou ja, als je carrière flopt kun je altijd nog gauw kinderen baren en zeggen dat je bewust thuisgebleven bent. Klinkt misschien beter dan 'ik ben een hopeloos geval dat niet aan de bak komt en ik moet nog een paper schrijven met een deadline in 2004'.quote:Op zondag 5 november 2006 18:39 schreef CherryLips het volgende:
Wat is het nut van kinderen krijgen eigenlijk. Het ras hoeft allang niet meer veilig gesteld te worden. Dus dan zou ik ze nemen omdat het me leuk lijkt. Nou, het lijkt me helemaal niet leuk, ik schiet er niks mee op, ik denk niet dat ik er gelukkig van word (en het kind ook niet echt), dus geef me dan één goede reden waarom ik wèl een kind 'moet' nemen?
Dat heb ik precies ook.quote:Op zondag 5 november 2006 18:59 schreef CherryLips het volgende:
M'n eierstokken gaan alleen rammelen als een leuke jongen leuk speelt met een kindje, maar zodra dat kind moord en brand gaat schreeuwen verschrompelen spontaan al m'n eitjes.
Of een kind met progeriaquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
> En? is het een jongen of een meisje..
< 't is een bejaarde!![]()
Ik ben moeder en heb kinderen die oud genoeg zijn om mij een kleinkind te bezorgen, maar ik sta helemaal niet te trappelenquote:Op zondag 5 november 2006 19:33 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Of een kind met progeria
Het omaschap lijkt me op zich wel wat, maar helaas moet je daar eerst moeder voor worden -->![]()
Ik vergeet juist helemaal niet dat ik zelf kind was. Ik weet het nog maar al te goed, daarom kan ik vergelijkingen trekken tussen mijn gedrag en dat van de hedendaagse kinderen. Die doen dingen waar ik en mijn leeftijdsgenootjes niet over peinsden!quote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
zo jullie zijn allemaal wel anti kinderen zo te zien
en vergeten hierbij dat je zelf ook ooit kind was
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
en dat er monstertjes bij zitten ok daar heb je wel gelijk in
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
Ik ben nog steeds kindquote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
zo jullie zijn allemaal wel anti kinderen zo te zien
en vergeten hierbij dat je zelf ook ooit kind was
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
en dat er monstertjes bij zitten ok daar heb je wel gelijk in
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
Waarom is dat raar van die jongen? Als hij gewoon van zichzelf weet dat hij op latere termijn wél graag kinderen wil, is het juist een duidelijk teken van respect voor jouw mening dat hij inziet dat een relatie tussen jullie beiden op latere datum een probleem zou kunnen krijgen.quote:Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
Verder is mij ook een keer na een paar weken aangenaam daten door een jongen min of meer verteld dat ie een relatie met mij niet zag zitten omdat ik aangaf geen kinderen te willen. Vond ik ook raar.
Mja, maar dat werd eerder in dit topic ook al aangehaald. Mensen nemen kinderen omdat dat schijnbaar van ze verwacht wordt.quote:Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
ja dat jij andere plannen hebt is prima en als daar geen kinderen in passen is het alleen maar verstandig ze ook niet te nemen lijkt me
maar vind dat je niet alleen over krijsende en vervelende kinderen kunt praten want dan vergeet je dat er ook hele lieve en schattige kinderen bij zijn
en ja ben het met jullie eens dat heel veel kinderen een verkeerde opvoeding krijgen
maar je moet dan wel de oorzaak bij de ouders zoeken en niet bij de kinderen
als je voor jezelf een andere toekomst wilt waarin eigenlijk geen kinderen passen omdat je te weinig tijd en aandacht ervoor hebt
juist dan krijg je dit soort krijsende en vervelende kinderen
want ze worden door teveel mensen opgevoed
worden van hot naar her gestuurt
ze weten gewoon niet meer wat goed of slecht is wat wel of niet mag
als je aan kinderen begint moet je bereid zijn er de tijd voor te nemen en anders is geen kinderen de beste oplossing
sorry dit is mijn eerste dag hier op fok/quote:Op maandag 6 november 2006 16:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Beste Neyk.
2 woorden:
Punt.
Komma.
Daar ben ik het dus niet mee eens, lieve, schattige kinderen bestaan niet. Ik vind kinderen per definitie niet lief of schattig, ook niet de goed opgevoede, doe zijn hoogstens iets minder vervelend.quote:Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
ja dat jij andere plannen hebt is prima en als daar geen kinderen in passen is het alleen maar verstandig ze ook niet te nemen lijkt me
maar vind dat je niet alleen over krijsende en vervelende kinderen kunt praten want dan vergeet je dat er ook hele lieve en schattige kinderen bij zijn
en ja ben het met jullie eens dat heel veel kinderen een verkeerde opvoeding krijgen
maar je moet dan wel de oorzaak bij de ouders zoeken en niet bij de kinderen
als je voor jezelf een andere toekomst wilt waarin eigenlijk geen kinderen passen omdat je te weinig tijd en aandacht ervoor hebt
juist dan krijg je dit soort krijsende en vervelende kinderen
want ze worden door teveel mensen opgevoed
worden van hot naar her gestuurt
ze weten gewoon niet meer wat goed of slecht is wat wel of niet mag
als je aan kinderen begint moet je bereid zijn er de tijd voor te nemen en anders is geen kinderen de beste oplossing
Hoe bedoel je die opmerking?quote:Op maandag 6 november 2006 16:07 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Mja, maar dat werd eerder in dit topic ook al aangehaald. Mensen nemen kinderen omdat dat schijnbaar van ze verwacht wordt.
Je moet niet aan kinderen beginnen als je daar niet sterk genoeg voor bent, als je inconsequent bent (bij vragen om een snoepje drie keer nee zegen en de 4e keer ja bijvoorbeeld). Je moet niet aan kinderen beginnen als je kind vaker bij andere mensen of op de creche zit dan dat het bij zijn ouders is.
Maar toch neemt bijna iedereen een kind rond zijn/haar 30e! Terwijl ze eigenlijk geen zin hebben om er dingen voor op te geven.
Dat is zeker waar.quote:Op maandag 6 november 2006 15:55 schreef KroJo het volgende:
[..]
Waarom is dat raar van die jongen? Als hij gewoon van zichzelf weet dat hij op latere termijn wél graag kinderen wil, is het juist een duidelijk teken van respect voor jouw mening dat hij inziet dat een relatie tussen jullie beiden op latere datum een probleem zou kunnen krijgen.
Echt waar ????? bestaan die dan ?quote:Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
waarom nu wel?quote:Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef Scandalous het volgende:
Het is natuurlijk een belachelijk idee dat je niet in orde zou zijn als je geen kinderen wilt. Ik herken die druk wel, sommige mensen denken nog steeds dat we alleen bestaan om ons voort te planten. Vroeger riep ik trouwens ook altijd dat ik noooooit kinderen zou willen, maar nu ben ik 25 en kan ik me iets beter voorstellen dat je aan kinderen begint.
Ik heb nu nog steeds zelf geen kinderwens, maar ik kan me er nu wel meer bij voorstellen.
Nou, ik wil nu nog steeds geen kinderenquote:
Kan je je indenken wat ik heb moeten meemaken als kappersleerling?quote:Op maandag 6 november 2006 17:20 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh en ik stoor me vreselijk aan de manier waarop bijv. kapsters tegen een kind praten: "Hoi ! Hoe heet jij dan ! Kom jij om geknipt te worden ! Ja, he ! Mooie schoenen heb jij aan hoor ! Ga je lekker Teletubbies kijken tijdens het knippen ! Ja he ! Leuk he ! Kijk ! De paarse Teletubbie ! Hoe heet die dan ! Ja ! Tinkiewinkie ! Ja ! Kijk ! De paarse, he ! Ja !"
'gewoon stilzitten en smoel houden, anders knip ik zo je oor eraf'.quote:Op maandag 6 november 2006 19:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan je je indenken wat ik heb moeten meemaken als kappersleerling?![]()
Vond het verschrikkelijk als ik een kind moest knippen. Ik ging er ook echt niet zo tegen praten, ben geen kleuterjuf.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en dan is het natuurlijk weer jouw schuldquote:Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef vencodark het volgende:
Ook dat is me een keer overkomen, dat jong draaide zijn hoofd ineens om.![]()
![]()
Het kan een afwijking in de hersenen zijn. Of je houdt er zo'n redenatie op na wat neerkomt op "ik kan zo'n kind geen goed bestaan geven" / "Ik wil mijn kinderen niet in zo'n wereld laten leven".quote:Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?
Dat snap ik, maar waarom kan je je dat nu wel beter voorstellen?quote:Op maandag 6 november 2006 18:59 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Nou, ik wil nu nog steeds geen kinderenIk kan me alleen wel meer voorstellen dat mensen daarvoor kiezen op een bepaald punt in je leven.
Uiteraard, volgens die moeder wel. Die was niet zo blij en haalde praktisch gelijk dat kind uit de stoel want die jankte als een luchtalarm om 12 uur.quote:Op maandag 6 november 2006 19:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
en dan is het natuurlijk weer jouw schuld.
quote:Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef vencodark het volgende:
Ook dat is me een keer overkomen, dat jong draaide zijn hoofd ineens om.![]()
![]()
Daar heb ik dus ook altijd zo'n hekel aan, het is nooit de schuld van hun eigen kind als ze tegen iemand oprennen en omvallen of als ze iets slopen, alles is zo leuk en lief aan zequote:Op maandag 6 november 2006 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Uiteraard, volgens die moeder wel. Die was niet zo blij en haalde praktisch gelijk dat kind uit de stoel want die jankte als een luchtalarm om 12 uur.![]()
Gelukkig ben ik al jaren weg van die school. Heb trauma's![]()
Was 't een bloedbad ?quote:Op maandag 6 november 2006 19:32 schreef vencodark het volgende:
Ja zielig he.![]()
Was overigens maar een heeeeel klein mini stukje oor.![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 19:37 schreef vencodark het volgende:
Haha, nee gelukkig niet. Ik knipte zo en kind draait net zijn hoofd. Dus klein reepje vel eraf. Kind is stil en verbaasd en ineens: Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Damn.![]()
Hahaha echt he!quote:Op maandag 6 november 2006 20:04 schreef wonderer het volgende:
Wat ik trouwens ook zo irritant vind van vooral ouders, is dat als het kind zich niet kan gedragen, druk is, of anderszins niet om uit te staan, dan is het hoogbegaafd, of heeft het ADHD, of dyslexie, of wat de mode-aandoening van dat moment dan ook maar is. Het is nooit de schuld van het kind zelf of godbetert de ouders
Ik was te bang voor straf om echt iets uit te vreten. Niet dat mijn ouders zo streng waren, maar het idee dat ik iets fout deed en daarvoor op de vingers getikt werd bezorgde me zo'n kutgevoel dat ik de neiging tot kattekwaad liever onderdrukte. Faalangst, he?quote:Op maandag 6 november 2006 21:11 schreef vencodark het volgende:
Indd. en dikke kinderen hebben altijd last van een ziekte!
Kinderen worden altijd maar goed gepraat. Overigens, zeg nu eerlijk, was jij vroeger lief? En corrigeerde je ouders jullie goed? Wat herinneren jullie je daarvan?
Dat moet je eens zeggen tegen iemand die jong kinderen gekregen heeft... "Oh maar daar krijg je wel spijt van hoor, als je wat ouder bent, dan zou je willen dat je ze niet gekregen had."quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:56 schreef jogy het volgende:
"Oh, maar dat komt wel wanneer je ouder bent hoor, dan wil je opeens wel kinderen" Veel gehoorde uitspraak als je weer eens in een "kinderen zijn cute" discussie belandt. Maar aangezien ik al zo'n 13 jaar met hetzelfde idee rondloop en nu 27 ben durf ik toch te zeggen dat mijn mening gewoon blijft hangen
. Kinderen zijn ook cute en leuk maar ik heb geen zin om er eentje op een wereld te zetten die almaar afglijdt naar een slechtere situatie.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat moet je eens zeggen tegen iemand die jong kinderen gekregen heeft... "Oh maar daar krijg je wel spijt van hoor, als je wat ouder bent, dan zou je willen dat je ze niet gekregen had."![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 21:11 schreef vencodark het volgende:
Indd. en dikke kinderen hebben altijd last van een ziekte!
Kinderen worden altijd maar goed gepraat. Overigens, zeg nu eerlijk, was jij vroeger lief? En corrigeerde je ouders jullie goed? Wat herinneren jullie je daarvan?
Ow ja gezellig met de kids gaan doen wat jezelf leuk vindquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
Kinderen, ja. Maar niet veel. Denk max. 2. Bij 3 krijgen ze constant ruzie en 1 is zo eenzaam. Dat ik vrije tijd in moet leveren, het zij zo, lijkt me geweldig om elke zaterdagmiddag met ze naar het voetbal te gaan, elk jaar met het gezinnetje op wintersport, enzovoorts!. (uiteraard zal ik ze niks dwingen, slechts adviseren
).
Zo, deeltje 2 ook helemaal gelezen.quote:Op maandag 6 november 2006 21:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met sterilisatie?
Mijn ervaring is dat je tegen een flinke muur oploopt als je voor de definitieve vorm van anti-conceptie wilt gaan, men wil er gewoon niet aan meewerken als je nog vrij jong bent en dat vind ik belachelijk.
Ik ben ouder en wijzer gewordenquote:Op maandag 6 november 2006 19:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waarom kan je je dat nu wel beter voorstellen?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:17 schreef deedeetee het volgende:
Kinderen zorgen altijd weer voor verrassingenen die zijn lang niet altijd leuk
![]()
Ja maar dat verklaar het wel hoor..quote:Op woensdag 8 november 2006 02:13 schreef Geerd het volgende:
Ik ben 19.
"Als je ouder bent krijg je die gevoelens wel?" ofzo?quote:Op woensdag 8 november 2006 03:09 schreef Webdesign21 het volgende:
[..]
Ja maar dat verklaar het wel hoor..
Ik zei ook dat ik ze natuurlijk nergens toe dwingquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:17 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ow ja gezellig met de kids gaan doen wat jezelf leuk vindhoud er wel ff rekening mee dat die wel 'ns van andere zaken kunnen gaan houden als jij
![]()
Mijn man houd van voetbal, mijn zoon : * voetbal ik ???ik ga lekker op badminton
![]()
Kinderen zorgen altijd weer voor verrassingenen die zijn lang niet altijd leuk
![]()
Het is heel erg moeilijk om gesteriliseerd te worden op jonge leeftijd, ik ben al jaren bezig om dit voor elkaar te krijgen maar ik kan geen arts vinden die er aan mee wil werken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:27 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Zo, deeltje 2 ook helemaal gelezen.
Ik vraag me ook af of jonge mensen gesteriliseerd kunnen worden. Ik ben zelf 21 en kies ook voor een kindervrij leven. Ik heb helemaal niets met kinderen, voel me er ongemakkelijk bij en ben ook niet in staat om ze op te voeden (heb al genoeg aan mezelf).
Zolang als je maar voorbereid bent op een kind dat helemaal niet op je lijkt kwa interesses kan er - op dat gebied tenminste- niks fout gaan toch ?quote:Op woensdag 8 november 2006 09:56 schreef Beroepsgokker het volgende:
[..]
Ik zei ook dat ik ze natuurlijk nergens toe dwing.
Men wil dat ik wacht tot ik eind 30 ongeveer ben, pas dan kan je volgens de dames en heren doktoren spreken van zeker weten dat je geen kinderen wilt omdat je dan het klepperende eierstokken tijdperk wel ongeveer voorbij bent.quote:Op woensdag 8 november 2006 16:49 schreef deedeetee het volgende:
Het is idd te gek voor woorden MinderMutsig
Je hebt best goede argumenten aangedragen + een hele goede reden om echt geen eigen kind te nemen : het risico een kind met een nare aandoening op de wereld te zetten.
Wat willen die zelfingenomen, betweterige, * call me God * figuren nog meer ????
Ik heb sowieso een pest aan artsen, die zijn meestal zeldzaam vooringenomen en niet voor rede vatbaar en verbijsterd genoeg zijn ze ook nog 'ns vaak errug stom !![]()
Fijn hé.quote:
Ja, alsof dat zo gezond is al die chemische meuk in je lijf!quote:Op woensdag 8 november 2006 17:14 schreef Maeghan het volgende:
Ja, je bent eigenlijk verplicht om aan de hormonen te blijven. Voorlopig slik ik de pil dus maar gewoon.
Kijk dan maar eens op deze site: http://www.vita-send.nl/stjanskruid.htmquote:Op woensdag 8 november 2006 17:53 schreef soylent het volgende:
Weet je zeker dat je baat hebt bij Sint Janskruid? Ik heb het ook een tijdje gebruikt, maar in een paar (serieuze) onderzoeken is gebleken dat het niet zoveel doet...
Eind 30 !!! Dat is discriminatie mannen kunnen zich veel eerder laten steriliseren volgens mijquote:Op woensdag 8 november 2006 16:58 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Men wil dat ik wacht tot ik eind 30 ongeveer ben, pas dan kan je volgens de dames en heren doktoren spreken van zeker weten dat je geen kinderen wilt omdat je dan het klepperende eierstokken tijdperk wel ongeveer voorbij bent.![]()
Ben het helemaal met je eens. Ik denk dat het een soort Christelijk overblijfsel is bij artsen in 't algemeen. Je 'behoort' je voort te planten en ze hebben het idee at die behoefte alsnog wel komt, denk ikquote:Op woensdag 8 november 2006 11:23 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het is heel erg moeilijk om gesteriliseerd te worden op jonge leeftijd, ik ben al jaren bezig om dit voor elkaar te krijgen maar ik kan geen arts vinden die er aan mee wil werken.
Ik heb een tijd gedacht dat dit gezien mijn leeftijd wel logisch was maar dat is het natuurlijk niet. Ik wordt oud genoeg en volwassen genoeg geacht om de beslissing vóór kinderen te nemen, waarom dan niet voor de beslissing tégen kinderen? Beide zijn evengoed onomkeerbaar.
En spijt krijgen? Ja dat zou kunnen. Hetzelfde geld voor iemand die wél kinderen gekregen heeft maar gek genoeg krijgen die die vraag nooit voorgeschoteld als ze melden dat ze zwanger zijn. (Sorry we doen een abortus, je bent nog zo jong, misschien krijg je er wel spijt van en dat kunnen we niet hebben. Als je wat ouder bent zien we wel weer verder...) Iedereen moet leven met de beslissingen die ze genomen hebben in het verleden. Als ik ooit van mening verander en alsnog kinderen zou willen kan ik altijd nog adopteren.
Maar behalve bovenstaande speelt ook mee dat in mijn familie een aantal erfelijke aandoeningen voorkomen die ik niet door zou willen geven aan een ander. Een tweede reden voor mij om voor sterilisatie te kiezen. Zelfs al zou ik later kinderen willen, wat ik me niet voor kan stellen, dan nog zou ik voor adoptie gaan en niet voor een "eigen" kindje vanwege het risico om die aandoeningen door te geven. Ik wens ze niemand toe, ook mijn ongeboren kind niet.
Ik vind het onbegrijpelijk dat men pas wil steriliseren rond de leeftijd dat je toch al bijna onvruchtbaar bent, dat is een beetje mosterd na de maaltijd. Ik ben nu jong en vruchtbaar en weet zeker dat ik geen kinderen wil. Ik zou nu dus iets aan een sterilisatie hebben, eigenlijk belachelijk dat ze je op zo'n manier kunnen dwingen om risico te lopen op een kind terwijl je zeker weet dat je dit niet wilt. Waar is de zelfbeschiking gebleven? Je hebt als vrouw het recht op een abortus, het recht op anti-conceptie, het recht om een kind te baren, het recht om zelf te beslissen over je lichaam maar niet het recht om die mogelijkheid definitief te beëindigen?
Ja een website met commercieel belang - ze verkopen het spul zelf, is inderdaad een goed bronvermeldingquote:Op woensdag 8 november 2006 18:15 schreef Sabsie het volgende:
[..]
Kijk dan maar eens op deze site: http://www.vita-send.nl/stjanskruid.htm
Voor of na je geboortequote:Op woensdag 8 november 2006 21:49 schreef wonderer het volgende:
Ze hebben mijn moeder ooit per ongeluk gesteriliseerd.
Naquote:Op woensdag 8 november 2006 22:14 schreef Maraca het volgende:
[..]
Voor of na je geboorte![]()
of ben je serieus.. zo ja, wilde ze verder nog kinderen of?
quote:Op woensdag 8 november 2006 21:27 schreef AudreyHepburn het volgende:
Nog even en ik knaag zelf die eierleider wel door ofzo..
ik kan tot m'n 39e in principe nog 15 kinderen krijgen die ik niet zou willen.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:41 schreef Maraca het volgende:
Eind jaren dertig!! Dat is over.... erm.. heel wat jaren
De meeste artsen hebben het niet zo op het kapot maken van een prima functionerend lichaamsdeel..quote:Op woensdag 8 november 2006 22:36 schreef Susie het volgende:
Een sterilisatie kunnen ze ook weer ongedaan maken. Hebben ze bij een collega van mij ook gedaan, dus ik snap het probleem van die artsen ook niet zo goed.
Uiteraard snap ik wel dat het niet zomaar gebeurt. Het lijkt mij ook geen pretje. In het geval van mijn collega; zij had reeds 3 kinderen, vond het genoeg, kreeg echter na 9 jaar een nieuwe vriend en wilde daar toch nog een kind samen mee. Dus het was in haar geval geen domme fout, dat wilde even zeggen/kwijt. Ik wilde alleen aangeven, dat het weer ongedaan kan worden gemaakt, wel met de kanttekening dat zwanger worden wellicht niet zo makkelijk kan gaan dan wanneer je de ingreep niet heeft gehad.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:45 schreef Stippel het volgende:
[..]
Een sterilisatie is overigen wél definitief en dient niet aangegaan te worden met het idee 'dat kun je vast wel weer ongedaan maken'...
Ook al is het misschien bij je collega gebeurt, is dat vooral kennelijk een domme fout van die collega geweest dat die voorbarig besloot tot sterilisatie en daarna spijt kreeg, het was goed mogelijk geweest dat het niet meer mogelijk was deze nog ongedaan te maken
http://www.viasana.nl/item.cfm?menuID=1&pageID=81
hoe bedoel je? eerst wilde ze zo nodig steriliseren en vervolgens krijgt ze toch spijt ... of dat nu 'door het nieuwe vriendje' kwam (wat overigens _altijd_ de oorzaak is, dat mensen zich bedenken) maakt verder niet uit.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:12 schreef Susie het volgende:
Dus het was in haar geval geen domme fout ...
Hoe kun je nou beter nadenken over het feit dat je misschien negen jaar later een nieuwe vriend krijgt?!quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:31 schreef Stippel het volgende:
[..]
Kennelijk had ze beter moeten nadenken voordat ze die beslissing in de eerste plaats nam...
Hoe werkt dat dan bij mannen? Dan mag de dokter bij mij de boel heel laten en zich uitleven op mijn toekomstige vriendquote:Op vrijdag 10 november 2006 14:31 schreef Stippel het volgende:
[..]
hoe bedoel je? eerst wilde ze zo nodig steriliseren en vervolgens krijgt ze toch spijt ... of dat nu 'door het nieuwe vriendje' kwam (wat overigens _altijd_ de oorzaak is, dat mensen zich bedenken) maakt verder niet uit.
Bovendien heeft ze hier geluk gehad, de kans is ook erg groot dat de ingreep _niet_ meer ongedaan kan worden gemaakt. Het is dus absoluut onzin om dit als argument te gebruiken om makkelijker over sterilisatie te zijn, het idee 'dat het toch weer ongedaan kan worden gemaakt' ... dat is nu net het grootste non-argument dat je hiervoor kunt gebruiken.
Kennelijk had ze beter moeten nadenken voordat ze die beslissing in de eerste plaats nam...
Dat komt dus statistisch voor bij 20% van de mensen die een sterilisatie ondergaan, blijkt uit onderzoek.
Natuurlijk zijn dat altijd 'anderen', maar het is wel iets dat mensen moeten realiseren als ze beginnen over 'ja maar, ik weet het héél zeker, en ik wordt boos als een arts voor een sterilisatie kritisch naar mn motivatie vraagt'
Volgens mij doen ze er bij mannen niet zo moeilijk over. En dat is ook makkelijker ongedaan te maken, als ze de zaadleiders afbinden in plaats van dichtbranden, meen ik.quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:15 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hoe werkt dat dan bij mannen? Dan mag de dokter bij mij de boel heel laten en zich uitleven op mijn toekomstige vriend![]()
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:31 schreef Stippel het volgende:
[..]
hoe bedoel je? eerst wilde ze zo nodig steriliseren en vervolgens krijgt ze toch spijt ... of dat nu 'door het nieuwe vriendje' kwam (wat overigens _altijd_ de oorzaak is, dat mensen zich bedenken) maakt verder niet uit.
Bovendien heeft ze hier geluk gehad, de kans is ook erg groot dat de ingreep _niet_ meer ongedaan kan worden gemaakt. Het is dus absoluut onzin om dit als argument te gebruiken om makkelijker over sterilisatie te zijn, het idee 'dat het toch weer ongedaan kan worden gemaakt' ... dat is nu net het grootste non-argument dat je hiervoor kunt gebruiken.
Dat komt dus statistisch voor bij 20% van de mensen die een sterilisatie ondergaan, blijkt uit onderzoek.
Natuurlijk zijn dat altijd 'anderen', maar het is wel iets dat mensen moeten realiseren als ze beginnen over 'ja maar, ik weet het héél zeker, en ik wordt boos als een arts voor een sterilisatie kritisch naar mn motivatie vraagt'
Ik denk dat ze op de een of andere manier aanvoelen dat je ze anders zal behandelen dan de meeste volwassenen en dat ze daar wel van houden. Die kids moeten al dat gekroel enzo toch ook wel es zat worden?quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:35 schreef tonja het volgende:
Wat wel vreemd is, is dat kinderen mij vaak leuk vinden. Daar snap ik echt helemaal niets van, want ze mogen van mij dus bijna niets.
Hehe, ja inderdaad, zou kunnen. Ik ben de laatste die met ze gaat spelen ofzo. En met stoeien of kroelen met kinderen moet je bij mij al helemaal niet aankomen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 18:16 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik denk dat ze op de een of andere manier aanvoelen dat je ze anders zal behandelen dan de meeste volwassenen en dat ze daar wel van houden. Die kids moeten al dat gekroel enzo toch ook wel es zat worden?
Kinderen vinden je interressant omdat je ze op een afstand houdt en als * normaal * mens behandeld ipv van je overdreven lief op te stellen.quote:Op vrijdag 10 november 2006 19:08 schreef tonja het volgende:
[..]
Hehe, ja inderdaad, zou kunnen. Ik ben de laatste die met ze gaat spelen ofzo. En met stoeien of kroelen met kinderen moet je bij mij al helemaal niet aankomen.
Hele kleine kinderen gaan altijd lachen als ze me zien. Ik weet niet of ik dat als een compliment of een belediging moet zien...quote:Op zaterdag 11 november 2006 19:51 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Kinderen vinden je interressant omdat je ze op een afstand houdt en als * normaal * mens behandeld ipv van je overdreven lief op te stellen.![]()
Ja, maar niet eentje waarvan kinderen gaan lachen...quote:Op zondag 12 november 2006 09:24 schreef deedeetee het volgende:
Je bent wellicht gewoon een opvallende verschijning ?
Jeetje he, nou laat maar, er zit een groter verhaal achter. Laat ik zeggen dat ze heus geen "domme" beslissing heeft genomen toen. Ze wist ook dat de operatie misschien niet zou lukken en dat kindje er niet zou komen. Anyway, laat maar. Vind ook niet dat ze het "zomaar" bij een ieder moeten uitvoeren. Maar in het geval van de persoon die spreekt over een vreselijke erfelijke ziekte lijkt het mij wel een andere situatie en zouden ze het op jonge leeftijd best kunnen ondergaan.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:31 schreef Stippel het volgende:
[..]
En dat is dus in de meeste gevallen niet waar.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:32 schreef Susie het volgende:
[..]
Mijn allereerste punt was: een sterilisatie ongedaan maken is mogelijk en dat blijft mijn punt. Of het nou ethisch verantwoord is of niet.
Heb je ook helemaal gelijk in, better safe than sorry. Maar het is ongedaan te maken. Mijn discussie partner (naam even kwijt) zei van niet. En dat is dus niet zo, het is weer omkeerbaar, maar of het dan lukt om zwanger te worden, die garantie heb je niet.quote:Op woensdag 15 november 2006 21:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dat is dus in de meeste gevallen niet waar.
Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die op jonge leeftijd heel overtuigd zijn van hun geen-kind-wens, vervelend is dat een arts niet wil steriliseren. Maar ik denk dat heel veel artsen redeneren: better safe than sorry.
Ik denk dat het veel erger is om gesteriliseerd te zijn en daar later vreselijke spijt van te krijgen, dan niet gesteriliseerd zijn en dan maar andere voorbehoedmiddelen moeten gebruiken.
Paar cijfers:quote:Op woensdag 15 november 2006 21:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
En dat is dus in de meeste gevallen niet waar.
Ik kan me voorstellen dat het voor mensen die op jonge leeftijd heel overtuigd zijn van hun geen-kind-wens, vervelend is dat een arts niet wil steriliseren. Maar ik denk dat heel veel artsen redeneren: better safe than sorry.
Ik denk dat het veel erger is om gesteriliseerd te zijn en daar later vreselijke spijt van te krijgen, dan niet gesteriliseerd zijn en dan maar andere voorbehoedmiddelen moeten gebruiken.
idd: een sterilisatie is dan misschien niet altijd ongedaan te maken, maar van een kind kom je ook niet op een normale manier af...quote:Op woensdag 15 november 2006 21:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Paar cijfers:
- 20% van de betrokken vrouwen lijden aan steeds terugkerende nachtmerries, die over dode kinderen gaan.
- 34% van alle vrouwen, die abortus plegen, krijgen psychotherapie, omdat ze aan zware zenuwinzinkingen lijden.
- 79% van de vrouwen heeft er achteraf spijt van, abortus te hebben gepleegd.
Toch wordt spijt van een sterilisatie door een arts zo veel hoger geschat dat je geen bedenktijd krijgt van vijf dagen, maar ze voeren het gewoon niet uit.
Beetje kromme redenatie. De arts heeft er geen fuck mee te maken of de patient nou wel of geen spijt gaat krijgen als hij de mogelijke gevolgen voldoende heeft uitgelegd en moet de ingreep gewoon uitvoeren.
Bij mij in de omgeving loopt er altijd wel 1 of 2 mensen rond die zwanger is en dan krijg je automatisch de vraag: "Wanneer jij?" Dus vandaar dat het gesprek er wel op komt, ik zeg trouwens ook niet dat ik ze niet wil, maar nu nog even niet.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:25 schreef Moja het volgende:
Trouwens, hoe komen toch al die mensen iedere keer op dit onderwerp in gezelschap?Als ik ergens ben word daar helemaal niet over gepraat, ja of ik moet zelf de hele tijd gaan roepen als er een kind langsrent of een baby te dicht in de buurt komt "Ik wil geen kinderen hoor!"
![]()
verwissel je nu niet een gesprek met de huisarts, dat veel mensen in nederland eerder hebben, met een specialist of een private kliniek..quote:Op woensdag 15 november 2006 21:46 schreef wonderer het volgende:
Toch wordt spijt van een sterilisatie door een arts zo veel hoger geschat dat je geen bedenktijd krijgt van vijf dagen, maar ze voeren het gewoon niet uit.
Cijfers van Stichting samenwerkende Arboortusklinieken Nederland http://www.stisan.nl/ (nav Amerikaans onderzoek):quote:Op woensdag 15 november 2006 21:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Paar cijfers:
- 20% van de betrokken vrouwen lijden aan steeds terugkerende nachtmerries, die over dode kinderen gaan.
- 34% van alle vrouwen, die abortus plegen, krijgen psychotherapie, omdat ze aan zware zenuwinzinkingen lijden.
Beetje kromme redenatie. De arts heeft er geen fuck mee te maken of de patient nou wel of geen spijt gaat krijgen als hij de mogelijke gevolgen voldoende heeft uitgelegd en moet de ingreep gewoon uitvoeren.
Nou, heel simpel, zodra er op m'n werk een kind langs komt hangen mijn collega's boven de kinderwagen of zitten ze half kwijlend en afwezig achter hun kassa. En ik niet, dus dan vragen ze gelijk aan mij of ik niet van kinderen hou, of ze beginnen te kwijlen en vragen te stellen als 'ah lief he?' waarop ik dan niet weet wat ik moet zeggen want ik vind zo'n kind helemaal niet lief, ik ga liever door met m'n administratie of zo.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:25 schreef Moja het volgende:
Trouwens, hoe komen toch al die mensen iedere keer op dit onderwerp in gezelschap?Als ik ergens ben word daar helemaal niet over gepraat, ja of ik moet zelf de hele tijd gaan roepen als er een kind langsrent of een baby te dicht in de buurt komt "Ik wil geen kinderen hoor!"
![]()
Zeer herkenbaar.quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:01 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, heel simpel, zodra er op m'n werk een kind langs komt hangen mijn collega's boven de kinderwagen of zitten ze half kwijlend en afwezig achter hun kassa. En ik niet, dus dan vragen ze gelijk aan mij of ik niet van kinderen hou, of ze beginnen te kwijlen en vragen te stellen als 'ah lief he?' waarop ik dan niet weet wat ik moet zeggen want ik vind zo'n kind helemaal niet lief, ik ga liever door met m'n administratie of zo.
quote:Op vrijdag 17 november 2006 22:14 schreef tonja het volgende:
[..]
Zeer herkenbaar.![]()
En wanneer het familie betreft is het weleens ongemakkelijk.
Eens.. en mocht ik in de 40 zijn en toch kinderen willen.. dan adopteer ik wel een schattig kindjequote:Op donderdag 23 november 2006 18:34 schreef CherryLips het volgende:
ik krijg er liever spijt van als het te laat is dan wanneer ik een baby heb waar ik helemaal niks mee heb.
Agreed.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:34 schreef CherryLips het volgende:
ik krijg er liever spijt van als het te laat is dan wanneer ik een baby heb waar ik helemaal niks mee heb.
Het lullige is, dat het niet ophoudt na die babygekte, die kleine teringlijertjes worden namelijk groot, en dan zit je bij iedere samenkomst te luisteren naar wat die etters nu weer uitgehaald hebben, en welke slinkse methodes de ouders bedacht hebben om hun kroost het gras voor de voeten weg te maaien. Dit duurt ongeveer de rest van je leven.quote:Op donderdag 23 november 2006 18:32 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zodra de babygekte in je omgeving goed begint is er geen verjaardag of feestje die niet door het onderwerp baby gedomineerd wordt
![]()
ER mag in Nederland maar 40 jaar verschil in leeftijd zitten tussen de adoptie ouder en het kind. Als je nu wacht tot je 57 bent met adopteren,dan ben je er na één jaar alweer vanafquote:Op donderdag 23 november 2006 19:27 schreef Maraca het volgende:
[..]
Eens.. en mocht ik in de 40 zijn en toch kinderen willen.. dan adopteer ik wel een schattig kindje(liefste eentje die binnen een jaar alweer het huis uit gaat
)
Oh, dat is absoluut waar hoor, je krijgt er meer voor terug dan je denkt, of wenselijk acht.quote:Op vrijdag 24 november 2006 23:25 schreef Serinde het volgende:
Kinderen, je krijgt er zóóóveel voor terugDat schijnt vaak dé reden te zijn
![]()
Waar komen die cijfers in hemelsnaam vandaan? Stichting ter Bescherming van het Ongeboren Kind? Evangelische anti-abortus-site?quote:Op woensdag 15 november 2006 21:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Paar cijfers:
Wow, een realistische ouder.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:11 schreef deedeetee het volgende:
Ik heb er zelf dus ook 3 waarvan de jongste inmiddels 15 is. Ik begrijp uitstekend waarom mensen zich ergeren aan kinderen en ik persoonlijk vind de meeste exemplaren erg onopgevoed. Opvoeden is tegenwoorden * uit * het kind moet zich kunnen * ontplooien *![]()
Ouders die het egoïstisch vinden om geen kinderen te willen, die vinden dat men toleranter moet staan tegenover de overlast van jengelende en dingen bevuilende kinderen hebben niet mijn sympathie.
Die passen wrs in het grote hoekje van * kinderen zijn zó geweldig, je krijgt er zóveel voor terug * een hele hoop vuile wasen produceren nogal vaak het soort slecht opgevoede, ongeleide projectielen waar hier sprake van was. Alleen vinden zij zelf het kind niet slecht opgevoed maar de mensen die er aanstoot aan nemen intolerant.....
Ik weet niet of mijn tolerantie drempel er door mijn ervaring als moeder door omhoog is gegaan, ik kan na één huilbaby geen kinder geblèr meer velen. Daar jaag me zo mee de deur uit. Dát weet ik wel.![]()
Maar daar heb ik het niet over. Het is in mijn ogen de taak van iedere ouder om z'n kinderen fatsoen en discipline bij te brengen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 09:11 schreef deedeetee het volgende:
Opvoeden is tegenwoorden * uit * het kind moet zich kunnen * ontplooien *![]()
Je kunt niet ontkennen dat daar wat in zit. Kennelijk is de maatschappij zover, dat het voortbestaan van de soort niet meer het belangrijkste doel is in het leven. Daar kun je over twisten, maar het is een feit dat de 'bewust kinderlozen' van nu op hun oude dag profiteren van de kinderen van nu (en dus van de inspanningen van de ouders van nu).quote:Ouders die het egoïstisch vinden om geen kinderen te willen,
Ik pleit niet voor sympathie voor 'ongeleide projectielen' en/of hun ouders. Ik ben het helemaal met je eens dat er een boel onopgevoede etters rondlopen.quote:die vinden dat men toleranter moet staan tegenover de overlast van jengelende en dingen bevuilende kinderen hebben niet mijn sympathie.
Wat een non-argument om jezelf mee op de borst te kloppen. Alsof er al niet genoeg mensen zijn. Er is heus wel een Pool die voor 3 knaken de hele week je reet af veegt.quote:Op zaterdag 25 november 2006 01:28 schreef R16 het volgende:(...)
Toch zie ik hier en daar wat merkwaardige reacties. Het is uiteraard je eigen keus als je geen kinderen wilt. Het is je goed recht, maar in zekere zin is het wel egoistisch. Uiteindelijk heeft iedereen later de kinderen van nu nodig. Als iedereen vanaf nu zou besluiten om niet meer aan kinderen te beginnen, dan zitten we op onze oude dag mooi met de gebakken peren, wie gaat onze kont dan afvegen als we het zelf niet meer kunnen? Dus graag wel een beetje respect voor de mensen die wel de monsterlijke taak op zich hebben genomen om kinderen op te voeden. (psst: meestal is het wel leuk hoor!)(...)
Ja, ze bestaan! Een collega begon vorige week uit zichzelf erover dat ze het wel heel prettig vindt dat ze lekker kinderbijslag krijgt, maar dat het eigenlijk belachelijk is, want ze heeft die kinderen toch zelf gewild en zij vond tevens dat de mensen die beginnen over vergrijzing en oh oh wat is het toch goed voor de maatschappij om kinderen te baren wel heel erg binnen de eigen landsgrenzen denken en bovendien erg denken op de korte termijn.quote:
quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:00 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, ze bestaan! Een collega begon vorige week uit zichzelf erover dat ze het wel heel prettig vindt dat ze lekker kinderbijslag krijgt, maar dat het eigenlijk belachelijk is, want ze heeft die kinderen toch zelf gewild en zij vond tevens dat de mensen die beginnen over vergrijzing en oh oh wat is het toch goed voor de maatschappij om kinderen te baren wel heel erg binnen de eigen landsgrenzen denken en bovendien erg denken op de korte termijn.
Zo mooi dat ook iemand die zelf moeder is daar gewoon zo nuchter over kan denkenDat iemand dolgraag kinderen wil kan ik me volledig voorstellen en dat je die wens in vervulling wilt laten gaan: prima. Maar maak het in godsnaam niet meer dan het is: gewoon een vurige wens van jezelf. En zij had dat dus precies door. Heerlijk down to earth hoe ze erover sprak, echt een verademing.
quote:Op zaterdag 25 november 2006 13:59 schreef Isegrim het volgende:
[...]
En hoezo profiteer ik van de kinderen van nu? Bij mijn weten betaal ik gewoon premies voor de zorg die ik ooit misschien zal krijgen. En misschien krijg ik die wel van een geïmporteerde Chinees in plaats van van jouw kinderen.
Zoveel kortzichtigheid. Die Pool of Chinees zijn zeker ook geen kinderen van nu?quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:11 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Wat een non-argument om jezelf mee op de borst te kloppen. Alsof er al niet genoeg mensen zijn. Er is heus wel een Pool die voor 3 knaken de hele week je reet af veegt.
En jij denkt werkelijk dat er binnenkort een tekort aan mensen dreigt te komen? 99% van de mensen fokt maar aan, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:54 schreef R16 het volgende:
[..]
[..]
Zoveel kortzichtigheid. Die Pool of Chinees zijn zeker ook geen kinderen van nu?![]()
Dat beweer ik nergens. Het enige dat is heb gezegd is dat het in zekere zin egoistisch is om geen kinderen op te voeden, ondanks dat je later wel de kinderen van nu nodig hebt. Als iedereen dat besluit neemt, dan is het snel over met de mensheid. De luxe-positie die de 'bewust kinderlozen' menen te hebben wordt dus louter mogelijk gemaakt door alle andere mensen die zich wel de moeite getroosten om nageslacht voort te brengen. Wat voor reden deze mensen daarvoor hebben doet in dit verband niet terzake.quote:Op zaterdag 25 november 2006 15:58 schreef Isegrim het volgende:
[..]
En jij denkt werkelijk dat er binnenkort een tekort aan mensen dreigt te komen? 99% van de mensen fokt maar aan, dus ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken.
En daar gaat het fout.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:06 schreef R16 het volgende:
Als iedereen dat besluit neemt,
Is dat erg?quote:dan is het snel over met de mensheid.
Nou, meid, ik ben je eeuwig dankbaar.quote:De luxe-positie die de 'bewust kinderlozen' menen te hebben wordt dus louter mogelijk gemaakt door alle andere mensen die zich wel de moeite getroosten om nageslacht voort te brengen. Wat voor reden deze mensen daarvoor hebben doet in dit verband niet terzake.
Hahaha wat mooi! Die kinderen van nu, waar er wereldwijd toch al veel teveel van zijn, mogen er zijn van mij hoor, en ik vind het fijn als ze later de ouderen verzorgen net zoals ik dat nu doe met de ouderen van nu.quote:Op zaterdag 25 november 2006 16:06 schreef R16 het volgende:
Dat beweer ik nergens. Het enige dat is heb gezegd is dat het in zekere zin egoistisch is om geen kinderen op te voeden, ondanks dat je later wel de kinderen van nu nodig hebt.
Ja, dat kan ik me voorstellen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:32 schreef deedeetee het volgende:
in OUD ben ik uitgesproken impopulair, ik kom er hoogst zelden en raak er meteen in de problemen![]()
Hoe vaak ga je dit nog zeggen. Zet je jezelf niet gewoon in een uitzonderingspositie?quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:32 schreef deedeetee het volgende:
Psies, gezien de overbevolking, is het minstens zo realistisch om wél kinderen op de wereld te willen zetten, egoïstisch te noemen![]()
in OUD ben ik uitgesproken impopulair, ik kom er hoogst zelden en raak er meteen in de problemen![]()
Maar daarom zei ik ook: als iedereen enz enz enz en gelukkig doet niet iedereen dat. Het komt erop neer dat omdat er altijd mensen wel kinderen opvoeden, er ook een groep kan bestaan die dat niet hoeft en dus lekker op wereldreis kan. Ben trouwens manquote:Op zaterdag 25 november 2006 18:00 schreef thaleia het volgende:
[..]
Hahaha wat mooi! Die kinderen van nu, waar er wereldwijd toch al veel teveel van zijn, mogen er zijn van mij hoor, en ik vind het fijn als ze later de ouderen verzorgen net zoals ik dat nu doe met de ouderen van nu.
Maar het lijkt me niet nodig dat ik bovenop al die kinderen, waar er wereldwijd toch al teveel van zijn, er nog eentje (of twee, of drie) grootbreng en dat het in zekere zin egoistisch is als ik dat niet doe.
Maar dat is een hele andere discussie, dit topic gaat over het wel of niet willen van kinderen, of je die zelf baart of adopteert wordt in het midden gelaten.quote:Het lijkt mij eerder in zekere zin egoistisch om per se zelf een kind te willen baren in plaats van er eentje te adopteren.
Hoezo, daar gaat het fout? Kun je je niet inleven in een hypothetische situatie? Ik extrapoleer naar een extreme situatie om duidelijk te maken dat het een klein beetje egoistisch is om geen kinderen op te voeden, maar dat dat ruimschoots wordt goedgemaakt door de grote groep mensen die dat wel doen, en dat je daar als 'bewust kinderloze' verdomd blij mee moet zijn, want anders had je die keus niet.quote:
Nee hoor helemaal niet. In OUD ben ik mss wel een uitzondering maar dat zou dus niet zo moeten zijn. Er zijn echt wel meer niet sentimentele realisten met kinderen, die wel met plezier kinderen hebben maar daar niet overdreven over doen en er hun hele leven zo'n beetje aan ophangen.quote:Op zaterdag 25 november 2006 19:53 schreef hangplant het volgende:
[..]
Hoe vaak ga je dit nog zeggen. Zet je jezelf niet gewoon in een uitzonderingspositie?
ik snap dat het off topic is, maar ik hoop dat ik toch even mag reagerenquote:Op zaterdag 25 november 2006 21:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nee hoor helemaal niet. In OUD ben ik mss wel een uitzondering maar dat zou dus niet zo moeten zijn. Er zijn echt wel meer niet sentimentele realisten met kinderen, die wel met plezier kinderen hebben maar daar niet overdreven over doen en er hun hele leven zo'n beetje aan ophangen.
Ik ook, hoor. Lijkt me doodeng.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:00 schreef roepdeman het volgende:
Niemand hier die geen kids wilt omwille van angst voor ouderschap? Ik wel.
OUD had zichzelf al belachelijk gemaakt lang voordat deedeetee of wie dan ook er iets over zei.quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:05 schreef hangplant het volgende:
ik snap dat het off topic is, maar ik hoop dat ik toch even mag reageren
Maar waarom wil je dat steeds belachelijk maken? Zoek je bevestiging voor jouw 'niet dweperige' manier van opvoeden?
Neh, dat voel ik niet zo, ik zie zoveel ongeschikte ouders om me heen, ik weet zeker dat ik het opvoeden wel tot een goed einde kan brengen. Mijn angst is dat ik geen tijd meer heb voor mezelf en/of een 'slecht' kind krijg (ernstig gehandicapt, lastig etc.). Dus dat ik het gewoon echt niet leuk zal vinden. En je kunt niet terug...quote:Op zaterdag 25 november 2006 23:00 schreef roepdeman het volgende:
Niemand hier die geen kids wilt omwille van angst voor ouderschap? Ik wel.
Het opvoeden van een kind dat is iets waar ik echt tegenop kijk. Je bent verantwoordelijk voor een mensenleven en zelfs al breng je het er goed vanaf als ouder, zijn er nog altijd zoveel externe factoren die een negatieve impact op (de ontwikkeling van) je kind kunnen hebben. Daar word je niet vrolijk van.quote:Op zondag 26 november 2006 01:02 schreef cinnamongirl het volgende:
Neh, dat voel ik niet zo, ik zie zoveel ongeschikte ouders om me heen, ik weet zeker dat ik het opvoeden wel tot een goed einde kan brengen. Mijn angst is dat ik geen tijd meer heb voor mezelf en/of een 'slecht' kind krijg (ernstig gehandicapt, lastig etc.). Dus dat ik het gewoon echt niet leuk zal vinden. En je kunt niet terug...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |