abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 18:22:11 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_43178513
Jawel hoor dan ben je best in orde.
Ik vind 't een verstandig besluit. Ik sta er versteld van hoe weinig ouders tegenwoordig nog hun kind opvoeden.
Het hebben van een baby word IMO ook zwaar overschat want als die lieverd dag en nacht zo hard krijst dat de buren aan kindermishandeling gaan denken is 't echt niet zo leuk meeer. Mss wel nog voor de ouders maar niet meer voor de buren.
Ik erger me geregeld groen en geel aan de kleine ettertjes van anderen. Die op handen worden gedragen door ouders, die als de dood zijn om 't mormel een trauma te bezorgen door 't niet te laten doen waar 't zelf zin in heeft.

Leuk topic weer 'ns wat anders als het doorsnee sentimentele gezwam.

Ik heb zelf overgens 3 al grote kinderen maar nooit gedacht dat die volmaakt waren ofzo, eentje hangt hier regelmatig op fok rond dus ik zal zo wel een verontwaardigd mailtje krijgen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  donderdag 2 november 2006 @ 18:30:22 #52
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43178794
In OUD hoef je ook niet aan te komen met een kritische noot
  donderdag 2 november 2006 @ 18:36:13 #53
78780 deedeetee
pi_43178993
In OUD slaan ze mij dood
  donderdag 2 november 2006 @ 18:36:59 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43179019
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:29 schreef vencodark het volgende:
Haha, ja indd. Ik ook. Met mijn ex ooit eens over gehad. Wat voor kind zouden we hebben als we er 1 krijgen. Lijkt me ergens wel grappig als je een meisje heb wat precies op jou lijkt.
Dat wil ik mijn kinderen niet aandoen Maar we zijn allebei redelijk intelligent dus misschien wordt het wel een nieuwe Einstein.

Of we hebben natuurlijk de pech dat het een mongooltje wordt
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 2 november 2006 @ 18:41:05 #55
71919 wonderer
pi_43179126
quote:
Op donderdag 2 november 2006 17:34 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Ja, da's bij mij ook het enige. En dat je meisjes tot een bepaalde leeftijd kunt aankleden naar jouw smaak, maar daar heb ik nu The Sims voor (en vroeger barbies).
Hoezo alleen meisjes?

Ik liep op mijn derde rond op klompen en in een overall. Jurkjes waren taboe vanaf het moment dat ik me verstaanbaar kon maken (op een gril op mijn vierde na). Ik denk dat ik een meisje gewoon net als een jongen in een spijkerbroek en trui zou hijsen.

Mijn ouders hebben nooit de rolmodellen doorgeduwd, waar ik ze erg dankbaar voor ben. Ik mocht gewoon met autootjes en lego spelen toen ik genoeg had van mijn barbies.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
pi_43179134
Nou, het leuke lijkt me wel als je eigenschappen van je kind herkent zoals je zelf ook bent. Geldt ook voor het uiterlijk. Zo'n lief meisje met beetje blonde krulletjes en gek van snoep. Just like me.
Overigens was ik als peutertje niet makkelijk. Als ik mijn zin niet kreeg hield ik mijn adem in totdat ik blauw werdt en kon heel driftig zijn (en nog).
  donderdag 2 november 2006 @ 18:45:13 #57
78780 deedeetee
pi_43179253
Het word pas echt leuk als je in je kind helemaal geen eigenschappen van jezelf herkent, maar ontdekt dat dat kind gewoon heel anders is en er ook niks voor voelt om ook maar een beetje op je te lijken.
pi_43179351
Haha, klinkt als pubertijd?
  donderdag 2 november 2006 @ 18:51:01 #59
78780 deedeetee
pi_43179447
Mijn jongste is 15
pi_43180589
Haha, lastige leeftijd lijkt me.
Succes.
  donderdag 2 november 2006 @ 19:24:28 #61
78780 deedeetee
pi_43180764
Gaat wel lukken ik heb er al 2 volwassen gekregen, kwestie van goed africhtenopvoeden en de langste adem hebben.
pi_43180814
haha. ach. bij de meeste pubers gaat het goed. mijn broertje was in zijn pubertijd ook niet altijd makkelijk maar is ook goedgekomen.
pi_43181002
quote:
Op donderdag 2 november 2006 18:41 schreef wonderer het volgende:

[..]

Hoezo alleen meisjes?

Ik liep op mijn derde rond op klompen en in een overall. Jurkjes waren taboe vanaf het moment dat ik me verstaanbaar kon maken (op een gril op mijn vierde na). Ik denk dat ik een meisje gewoon net als een jongen in een spijkerbroek en trui zou hijsen.

Mijn ouders hebben nooit de rolmodellen doorgeduwd, waar ik ze erg dankbaar voor ben. Ik mocht gewoon met autootjes en lego spelen toen ik genoeg had van mijn barbies.
Omdat het me leuker lijkt om kleding te kopen voor meisjes dan voor jongens
En wat betreft het rolmodel: bij mij hetzelfde, speelde met barbies en met lego en met auto's
pi_43181552
Ik ben ook niet in orde, volgens de meeste mensen. Ja,wacht maar tot je eierstokken beginnen te rammelen, of als je de liefde van je leven tegen bent gekomen...

Ik bedank vriendelijk voor de eer. Vind het sws een ernstig egoïstische daad, zeker als ik naar de wereld om me heen kijk. Er zijn meer dan genoeg mensen.

Opvoeden is een kwestie van aanwezig zijn. Ik twijfel er niet aan dat ik een heel leuke en lieve moeder zou zijn die haar kind goede normen & waarden mee weet te geven, ik heb ze zelf namelijk ook en ik pas ze ook toe als dat ten koste van mezelf gaat, maar als ik kijk hoe vaak de tranen over mijn wangen lopen om wat er om me heen allemaal gaande is en hoe ik merk dat mensen de wereld niet meer willen redden, alleen zichzelf, wil ik dat zo'n onschuldig kleintje niet aandoen.

Hoe moeilijk is het trouwens om op je 24e een spiraaltje of zelfs sterilisatie te krijgen. De huisarts heeft besloten dat ik me nog wel bedenk, die slome heeft geen idee. Mocht ik me bedenken dan komt er nog geen baby in mijn buik, er zitten veel te veel weeskindjes te wachten op een warm nest.
some things you lose, and some things you just give away
pi_43181734
precies, mocht ik het ooit in m'n bol krijgen, dan zijn er genoeg toffe kindjes in Afrika, China en Roemenië enzo die een goed leven verdienen. is misschien anders dan het hebben van je eigen kind, maar ik vind zwarte kindjes zo snoezig .
Tap tap tap
  donderdag 2 november 2006 @ 19:49:57 #66
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43181791
Ja da's waar, maar die zijn allemaal weer zo getraumatiseerd en zo
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 2 november 2006 @ 20:08:52 #67
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43182512
Neger babies zijn veel toffer
  donderdag 2 november 2006 @ 20:26:39 #68
78780 deedeetee
pi_43183207
Wat doen jullie nou jullie willen toch helemaal geen kinderen !
Kinderen zijn stom en oer vervelend
pi_43183486
zwarte meisjes kleuren leuk bij roze .
Tap tap tap
  donderdag 2 november 2006 @ 20:35:38 #70
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43183596
Ik vind dat juist weer vloeken
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  donderdag 2 november 2006 @ 20:40:12 #71
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43183757
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Op een schaal van intens dodelijk vervelend scoren negerbabies gewoon ietsje minder hoog dan blanke kids. Postieve discriminatie enzo 8)
  donderdag 2 november 2006 @ 20:49:36 #72
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43184181
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Zegt een moeder
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
pi_43184493
Misschien is een chihuahua toch makkerlijker dan een kind. Moet ik er natuurlijk niet op gaan zitten.
Tap tap tap
pi_43185446
Goed topic!

Oh. Wacht. Het gaat helemaal niet over kleine kutkeffertjes. Nou ja, ontopic dan maar weer.

[ Bericht 80% gewijzigd door #ANONIEM op 02-11-2006 21:20:12 ]
  donderdag 2 november 2006 @ 21:20:23 #75
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_43185480
Ik (moeder van een meisje van 2,5) vind ook niet alle kinderen leuk. Laatst was er een grietje van een jaar of negen een reusachtig kunstwerk aan het krijten op onze buitenmuur . Ga op je eigen huis krijten, wicht!

Verder ben ik erg blij dat ik drie dagen in de week werk. Ik zou helemaal gek worden als ik dag in, dag uit, bij mijn dochter zat.
Ook willen we geen tweede (zoals ik in het vorige topic al schreef, zelfs dán vinden sommige mensen je al niet in orde ).
Eén kind hebben, en een paar dagen in de week werken, zijn voor mij de perfecte balans tussen de vrijheid van je eigen leven hebben en het ongelooflijk knusse, vertederende en gelukkige gevoel van een kindje in je leven.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  donderdag 2 november 2006 @ 21:46:29 #76
71919 wonderer
pi_43186656
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:20 schreef MaLo het volgende:
Eén kind hebben, en een paar dagen in de week werken, zijn voor mij de perfecte balans tussen de vrijheid van je eigen leven hebben en het ongelooflijk knusse, vertederende en gelukkige gevoel van een kindje in je leven.
Snap je in deze context dat sommige mensen liever een dure auto hebben?
  donderdag 2 november 2006 @ 22:06:45 #77
78780 deedeetee
pi_43187517
quote:
Op donderdag 2 november 2006 20:49 schreef Maraca het volgende:

[..]

Zegt een moeder
Ervaring hé, zeer ruime ervaring mag ik wel zeggen

Treffende opmerking tijdens mijn laatste bevalling * ik begrijp niet hoe ik ooit zo stom heb kunnen zijn om er voor een 3e keer in te trappen. * en toen was dat joch nog niet eens geboren de echte echte ellende begon pas daarna

Kinderen zijn hinderen
Je komt er gemakkelijker aan als eraf, ik heb een zoon van 25 die ik maar niet het huis uit getreiterd krijg
pi_43191077
Ik vind kinderen niet zo, ik vind ze vaak irritant. Of ik zelf kinderen wil, daar ben ik nog niet uit eigenlijk.
pi_43194095
quote:
Op donderdag 2 november 2006 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
Het lijkt net of mensen tegenwoordig hun kinderen niet meer opvoeden, omdat 'een kind nu eenmaal kind moet zijn'. In de praktijk komt dat erop neer dat ze zomaar alles mogen, en alles vergoeilijkt wordt. Maar da's weer een ander topic waardig, denk ik.
Dat is gewoon zo. M'n kleinste broertje en m'n kleinste neefje mochten van alles en nogwat uithalen. Dingen waarvoor ik en m'n oudste nichtje een hersenschudding geslagen voor werden . . .
Take my love, take my land, take me where I cannot stand
I don't care, I'm still free. You can't take the sky from me
Take me out to the black, tell them I ain't comin' back
Burn the land and boil the sea, you can't take the sky from me
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:37:32 #80
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_43197211
quote:
Op donderdag 2 november 2006 21:46 schreef wonderer het volgende:

[..]

Snap je in deze context dat sommige mensen liever een dure auto hebben?
Jep. Het leven bestaat uit keuzes maken en ieder moet keuzes maken waar hij zich goed bij voelt.

Sommige gezinnen zijn dolgelukkig met 6 kinderen en moeders die thuis blijft om voor de kinderen te zorgen. Die moeten dan wel in kringloopkleding lopen, maar dat maakt vader en moeder niet uit.
Ik ben niet héél materalistisch ingesteld, maar wel gesteld op een bepaalde mate van comfort. Een groot gezin zou het voor mij moeilijker maken mijn gewenste comfortniveau te behouden. En voor sommige mensen zal één kind al een te grote belasting zijn op hun comfortniveau, dus die nemen geen kinderen.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:44:29 #81
131369 RobinK
a dirty mind is a joy for life
pi_43197331
quote:
Op donderdag 2 november 2006 23:24 schreef dawg het volgende:
Ik vind kinderen niet zo, ik vind ze vaak irritant. Of ik zelf kinderen wil, daar ben ik nog niet uit eigenlijk.
het ligt over het algemeen niet aan de kinderen maar aan de ouders.
Veel ouders hebben tegenwoordig het idee dat ze hun kinderen maar alles moeten geven en laten doen zolang zij er maar geen last van hebben!

Met mijn ex wilde ik ook nooit kinderen maar nu met mijn huidige vriendin zou ik ze dolgraag willen (over een jaar of 5)
[Al wapper je nog zo kloek, de laatste druppel valt altijd in de broek]
pi_43197374
ik vind het prima dat iedereen en andere keuze maakt om zijn leven in te richtten..

maar wat ik niet snap is dat 'zielig-doenerige' van mensen die bewust kiezen geen kinderen te willen, de manier waarop men zich hier zelf al 'aangevallen' opstelt met uitspraken als 'ben ik niet in orde als ik geen kinderen wil?'.

Jezus, zo moeilijk is het toch niet om gewoon zelf voor je keuze te staan en je niet tezeer op te winden over wat andere mensen _mogelijk_ over jouw keuzes te meldden hebben? Of er misschien over denken en niet uitspreken?
Het is heus niet zo dat ze dat enkel bij kinderlozen doen, iedereen die in een gemeenschap leeft en sociale contacten aanknoopt zal ermee te maken hebben dat er soms ook 'gesproken' wordt over de manier waarop je je leven leidt ...
dat heet 'sociale controle', en ja, het kan heel ergerlijk en bemoeizuchtig zijn, maar nog dommer is het om je erdoor te laten opwinden en jezelf ervan 'onzeker' te gaan opstellen.
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:37 schreef MaLo het volgende:

En voor sommige mensen zal één kind al een te grote belasting zijn op hun comfortniveau, dus die nemen geen kinderen.
Dat is natuurlijk enkel zo als je levensstijl en 'comfort-niveau' werkelijk alleen afhangt van je besteedbare inkomen ... dat zou mooi zijn, maar dat zou ook betekenen dat rijkeren mensen recht evenredig gelukkiger zouden zijn, en dat is lang niet altijd zo...

sommige mensen kunnen ook best een beetje gelukkiger zijn met ietwat minder inkomen, en het aantal situaties waarin een kleine teruggang in inkomen, wél bv een groter 'comfort' betekent is best voorstelbaar, bv doordat men een hele zware en stressvolle baan heeft, die eigenlijk veel energie 'opslorpt', en die merkt dat door een stukje 'onthaasting' opeens een hele nieuwe wereld opengaat...
Niet dat je dat anderen kunt opleggen, maar het is goed ook een tegenmening te hebben tegen dat idee dat enkel als je veel geld verdient, je gelukkig kunt worden, en dat 'comfort' enkel en alleen financiele rijkdom is.
pi_43197384
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:44 schreef RobinK het volgende:

[..]

het ligt over het algemeen niet aan de kinderen maar aan de ouders.
Veel ouders hebben tegenwoordig het idee dat ze hun kinderen maar alles moeten geven en laten doen zolang zij er maar geen last van hebben!

Met mijn ex wilde ik ook nooit kinderen maar nu met mijn huidige vriendin zou ik ze dolgraag willen (over een jaar of 5)
Ja, misschien, maar dan vind ik nog steeds het geschreeuw en de drukte van die kinderen irritant, en niet de ouders. Dat het hun 'schuld' staat daar natuurlijk los van.
  vrijdag 3 november 2006 @ 09:50:30 #84
131369 RobinK
a dirty mind is a joy for life
pi_43197442
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef dawg het volgende:

[..]

Ja, misschien, maar dan vind ik nog steeds het geschreeuw en de drukte van die kinderen irritant, en niet de ouders. Dat het hun 'schuld' staat daar natuurlijk los van.
hahaha ja ok dat kan ik me voorstellen.. ben ik zelf ook geen fan van. Maar het hoort er eenmaal bij als je kinderen wilt
[Al wapper je nog zo kloek, de laatste druppel valt altijd in de broek]
  vrijdag 3 november 2006 @ 10:09:36 #85
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_43197801
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef KroJo het volgende:

Dat is natuurlijk enkel zo als je levensstijl en 'comfort-niveau' werkelijk alleen afhangt van je besteedbare inkomen ... dat zou mooi zijn, maar dat zou ook betekenen dat rijkeren mensen recht evenredig gelukkiger zouden zijn, en dat is lang niet altijd zo...
Nee hoor, met comfortniveau bedoel ik niet alleen financiele rijkdom, maar ook vrijheid. Spontaan besluiten een weekendje weg te gaan, op zondag tot 15:00 in je bed liggen als je daar zomaar zin in hebt, de mogelijkheid om verre reizen te maken, opeens besluiten om samen lekker een avondje naar de sauna te gaan...
Dat soort dingen kun je niet meer ongepland en onvoorbereid doen als je kinderen hebt. Ik kan me voostellen dat sommige mensen die vrijheid niet op willen geven.
pi_43200316
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 10:09 schreef MaLo het volgende:

... maar ook vrijheid. Spontaan besluiten een weekendje weg te gaan, op zondag tot 15:00 in je bed liggen als je daar zomaar zin in hebt, de mogelijkheid om verre reizen te maken, opeens besluiten om samen lekker een avondje naar de sauna te gaan..
Klinkt mij een beetje in de oren als de romantische 'Als-alles-anders-was-dan-zou-ik...'-droom van iemand die zelf kinderen heeft, en dan er vooral aan denkt wat hij/zij allemaal mist door die etters...

Natuurlijk is het zo dat iedere keuze ook weer een aantal andere keuzes onmogelijk maakt, verre reizen maken is een prima keuze, maar ook dat kun je niet onbeperkt, zeker iemand met een drukke baan kan meestal niet zomaar meerdere weken vrijmaken en voor je het weet zit die dan ook met een all-inclusief vliegreis naar een bekend vakantieresort, hooguit steeds ietwat verder weg...

Of je kiest dan bewust voor de avontuur-reizen, meerdere maanden wegblijven en helemaal in een land opgaan en op jezelf zijn....
Ook dan zul je ermee te maken krijgen dat je evenzeer ervaart hoe prettig het confort thuis kan zijn... de mogelijkheid 'eventjes spontaan in een sauna te stappen' is dan misschien ook niet aanwezig..

Iedere persoonlijke keuze voor je leven, sluit een aantal andere uit, of zal iig ook voor een aantal jaren betekenen dat zulke keuzes een flinke invloed hebben, op de een-of-andere manier ontsnapt niemand écht aan de 'dagelijkse-sleur' (al doen we graag tegenover anderen alsof ons leven het mooiste is, en dé keuze voor onszelf)..

Het enige domme dat je kunt gaan doen is je op te gaan winden over wat _anderen_ zouden kunnen denken over je eigen levens-keuzes ....
pi_43201534
Ik ben geen kinderhater. Ben gek met mijn nichtjes. Maar ik hoef ze dus ook niet. Ik ben inmiddels 34 jaar. Niet omdat ik zo'n hekel aan ze heb, maar omdat ik denk dat ik teveel moet inleveren. Ben erg gesteld op mijn vrijheid.
pi_43202055
Ik wil best een kind, maar het moet: lief, gezond,grappig, intelligent, slim, knap, beleefd en nooit lastig zijn. Maar die garantie heb je niet, dus weet ik niet of ik het aandurf. Ik zie om me heen teveel uitgebluste ouders die niet meer aan zichzelf toe komen (qua rust, carriere, andersoortige ontwikkeling) omdat die koters al hun energie opvreten, als een soort parasieten.

In mijn waarneming begint de aftakeling, zowel geestelijk als lichamelijk, direct zodra je kids op de wereld zet, en kun je dit uitstellen door je niet voort te planten.
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:52:49 #89
78780 deedeetee
pi_43209036
Probleem is dat er tegenwoordig zulke idioot hoge eisen worden gesteld aan het ouderschap.
Vroeger hoorde een kind dankbaar te zijn omdat zijn ouders hem het leven hadden geschonken en daar stond dan tegenover dat het kind zijn ouders het een en ander verplicht was. Goed gedrag zoals luisteren naar je ouders en je schikken naar hun wensen.
Tegenwoordig lijkt het soms wel eens andersom te zijn.
pi_43209157
Ik erger me al als de hond of katten zeuren om iets. Moet je nagaan een kind wat de oren van je hoofd schreeuwt, zeurt, jankt en krijst.
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:00:50 #91
78780 deedeetee
pi_43209275
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:57 schreef vencodark het volgende:
Ik erger me al als de hond of katten zeuren om iets. Moet je nagaan een kind wat de oren van je hoofd schreeuwt, zeurt, jankt en krijst.
Jah en ik heb dat 3 keer meer mogen maken en de jongste is nu op gruwelijke wijze aan 't puberen
Kinderen....
pi_43209381
43 jaar. Nooit kinderen gewild, nooit gekregen. Sinds 2 1/2 jaar nieuwe vriendin (34) die ze ook niet wil en heeft.
Ze zijn wel leuk, kinderen....gedurende een minuut of vijf.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:11:32 #93
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_43209598
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 16:57 schreef vencodark het volgende:
Daarom wil ik ook geen hond of kat. Kinderen groeien tenminste ooit nog op tot redelijke volwassenen, honden en katten blijven altijd van een infantiel niveau .
pi_43209684
Hond wil ik later ook niet, zit je bijna net zo aanvast als je kind. Katten zijn vaak heel lief, dat zijn mijn kindjes. Eigenlijk was mijn klacht wat meer gericht op de hond.
pi_43209763
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:00 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Jah en ik heb dat 3 keer meer mogen maken en de jongste is nu op gruwelijke wijze aan 't puberen
Kinderen....
Ik vraag me serieus af waarom jij in godsnaam drié kinderen hebt, als je er zo over praat.
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:27:23 #96
78780 deedeetee
pi_43210043
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Ik vraag me serieus af waarom jij in godsnaam drié kinderen hebt, als je er zo over praat.
Waarom zou ik er niet zo over praten ? Mijn kinderen zijn óók gewoon maar mensen en echt niet heilig hoor. Ze zijn net als andere mensen op hun tijd strontvervelend. Dat mag best gezegt worden vind ik.
Kinderen slagen er over het algemeen heel goed in een stuk vervelender te zijn als volwassenen, domweg omdat ze nog niet geleerd hebben zich te beheersen en zich aan anderen aan te passen. Jammer genoeg stikt het tegenwoordig van de ouders die vinden dat je een kind dat niet moet/mag leren, ze zijn diep verontwaardigd als iemand anders hun kind terecht wijst.
Het wangedrag van kinderen dat tegenwoordig dus vaak getolereerd moet worden volgens hun ouders, maakt dat verstandige mensen huiverig worden om zelf een kind te krijgen.
pi_43210228
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom zou ik er niet zo over praten ? Mijn kinderen zijn óók gewoon maar mensen en echt niet heilig hoor. Ze zijn net als andere mensen op hun tijd strontvervelend. Dat mag best gezegt worden vind ik.
Uiteraard, maar het kwam op me over alsof je er niet eens blij mee bent, vandaar.
quote:
Kinderen slagen er over het algemeen heel goed in een stuk vervelender te zijn als volwassenen, domweg omdat ze nog niet geleerd hebben zich te beheersen en zich aan anderen aan te passen. Jammer genoeg stikt het tegenwoordig van de ouders die vinden dat je een kind dat niet moet/mag leren, ze zijn diep verontwaardigd als iemand anders hun kind terecht wijst.
Het wangedrag van kinderen dat tegenwoordig dus vaak getolereerd moet worden volgens hun ouders, maakt dat verstandige mensen huiverig worden om zelf een kind te krijgen.
Tsja, daar heb ik zoiets van, ik kijk niet naar hoe anderen hun kinderen opvoeden. Als mijn kinderen vervelend doen ben ik degene die ze op hun plaats zou moeten wijzen. Strontvervelende kinderen zijn imo voor een groot deel slachtoffer van hun opvoeding. Het feit dat er veel vervelende kinderen zijn is dus absoluut geen reden voor mij om geen kinderen te nemen. En dan heeft iemand pech als ze diep verontwaardigd zijn als ik m'n kind terecht wijs.

Maar hé, ik ben idealistisch en 19, dus wie weet verander ik nog van gedachte .

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-11-2006 17:35:27 ]
pi_43212005
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:11 schreef MaLo het volgende:

[..]

Daarom wil ik ook geen hond of kat. Kinderen groeien tenminste ooit nog op tot redelijke volwassenen, honden en katten blijven altijd van een infantiel niveau .
dat klopt ja. m'n hond is ruim 15 en zou nu in de vierde klas zitten als ze een kind was geweest. de hond moet er echter nog 4 keer per dag uit, blaft je 's ochtends wakker en moet je nog altijd op d'r donder geven als ze iets zit te slopen. Alsof je een kind met Down hebt ofzo. Maar die blaffen niet.
Tap tap tap
pi_43212247
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef CherryLips het volgende:

[..]

dat klopt ja. m'n hond is ruim 15 en zou nu in de vierde klas zitten als ze een kind was geweest. de hond moet er echter nog 4 keer per dag uit, blaft je 's ochtends wakker en moet je nog altijd op d'r donder geven als ze iets zit te slopen. Alsof je een kind met Down hebt ofzo. Maar die blaffen niet.
Maar ze zeuren wel om snoep!
pi_43219264
Nou, kinderen met Down kunnen anders ook een behooooooorlijk geluid produceren, uit ervaring.
Sanity is (not) statistical
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')