Verder ging het over de Essure methode ( http://www.essure.nl/ ) en de bekende, maar al een tijdje wat minder intensief bijgehouden, site Kindervrij ( http://www.kindervrij.nl/ )quote:Op woensdag 1 november 2006 17:24 schreef vencodark het volgende:
Ik wil zelf denk ik ook geen kinderen later. Ben nu 21 en niet omdat ik er nu finaal over na moet denken maar soms ben je er lichtjes mee bezig. Ook omdat veel mannen wel ooit kinders willen en je toch sneller alleen blijft denk ik.
Als ik zou moeten beargumenteren waarom ik geen kinderen wil is het omdat kinderen denk ik best wel mijn vrijheid innemen en ik denk niet dat ik daar echt mee wil leven ofzo. Neefjes/nichtjes krijgen en erop passen lijkt me best weleens leuk maar eigen kinders lijkt me zo'n werk en gedoe.![]()
Ik heb nooit veel ook met baby's gehad en nog nooit 1tje vastgehouden. Als ik in de stad loop en zie ouders met een stel zeur en schreeuw kinders, heb ik echt zoiets: voor mij echt nooit met zo'n jong over straat.![]()
Maar ja. Misschien dat ik er later anders over denk. Maar moedergevoelens heb ik totaaaaal niet ontdekt nog. Hoeft gelukkig ook niet.![]()
Ik mag toch hopen dat die kinderwens zich niet ineens aandient als ik straks 40 ben.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
standaard dooddoener: wacht maar tot je wat ouder bent![]()
"Dan zit jij uitgeblust en uitgelubberd op de bank de huisvrouw te spelen, terwijl er 3 koters schijtend en gillend om je heen rennen en je man telkens zogenaamd moet 'overwerken' en heb ik de vrijheid die ik nu heb nog steeds" Maar dan krijg je meestal ruzie met de persoon in kwestie...quote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
standaard dooddoener: wacht maar tot je wat ouder bent![]()
Lotgenootjequote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef parselmouth het volgende:
Ik ben 18, heb echt 0,0% met kinderen. Ik weet gewoon echt _niet_ wat ik moet doen als er een klein kind in mijn buurt is, kan me totaal geen houding geven dan.
Sowieso altijd al een soort van afkeer gehad richting kinderen, als ik de metro moet instappen en ik zie dat er een vrouw met een kinderwagen of en kleine koter zit, stap ik bij het volgende deel in (en daar zitten ze dan soms ook).
Nooit moedergevoelens gehad, nooit vertederd geraakt door kinderen, vroeger nooit met de poppen gespeeld. Ik hou gewoon niet van kinderen.
Maar bijna iedereen in m'n omgeving van m'n eigen leeftijd zegt 'dat dat nog wel komt', omdat zij toevallig wel kinderen willen hebben. Echt, gaat heen, ik wil m'n leven gewoon anders gaan inrichten dan zij, laat me dat doen!
En ik vind het stukje op Kindervrij.nl over de 'biologische klok' wel waar klinken, volgens mij praten veel vrouwen zichzelf dat gewoon aan.
ik condoleer die mensen meestalquote:Op donderdag 2 november 2006 00:52 schreef Peekaboo het volgende:
Meestal als ik hoor dat er weer iemand zwanger is in mijn omgeving betrap ik mezelf erop dat ik denk...Shit..nee he!
ja, iedereen vindt z'n kind de beste en het meest bijzonder etc etc terwijl het eigenlijk gewoon even irritant als al die andere koters isquote:Op donderdag 2 november 2006 08:26 schreef parselmouth het volgende:
Het erge is dat moeders er ook van uit gaan dat iedereen hun kind grappig vindtDan kijken ze zo trots om zich heen van "kijk eens hoe leuk mijn Jeroentje is".
Zelfde als moeders met kinderwagens, die denken ook dat de wereld van hun is omdat ze achter zo'n kar lopen.![]()
ook als je vraagt of je er even langs mag wordt je aangekeken alsof je de duivel bent. dan is het zuchten en met moeite wordt die kar even ergens anders geparkeerd (of 3 cm verplaatst zodat je er nog amper langs kunt).quote:Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef vencodark het volgende:
Ja indd. Vorig jaar ofzo liep ik in de Xenos en bij de meeste Xenossen is dat pad bij de kassa redelijk smal. Nu had zo'n vrouw die kinderwagen daar zodanig gezet dat het natuurlijk nog smaller was maar ik kon er wel voorzichtig langs. Schijnbaar (zo beweerde ze) bewoog die wagen een beetje door mijn tas ofzo toen ik er langs liep. Ik was me van geen kwaad bewust maar dat mens begon ineens tegen me zo van: ja je kan toch vragen of je er langs mag, je duwt die wagen zo opzij..blabla.![]()
Heb alleen gezegt dat ik niet eens wat in de gaten had en ben weggelopen. Stuk chagerijn. Dacht ook dat de wereld van haar was.![]()
Ah, die mensen met kinderen nemen kinderen voor de kinderen, niet voor zichzelf? Ja ja...quote:Op donderdag 2 november 2006 15:44 schreef Woutervn het volgende:
Ik moet altijd wel lachen als mensen mij vragen of ik kinderen wil. Ik antwoord dan dat ik geen kinderen wil, omdat ik ze niet leuk vind. Maar bovenal dat ik liever voor dat geld een mooie auto koop of net wat mooier woon. Dan vinden ze me een egoïstische klootzak.
Ik vind mensen met kinderwagens sowieso asociaal. Ze raggen overal maar doorheen met die wagen, rijden gewoon keilomp tegen je aan als je niet snel genoeg naar hun zin aan de kant gaat. Hoe vaak ik geen kinderwagen over mijn tenen heb gekregen, en hoe vaak ik niet blauwe enkels heb gehad.quote:Op donderdag 2 november 2006 11:48 schreef vencodark het volgende:
Ja indd. Vorig jaar ofzo liep ik in de Xenos en bij de meeste Xenossen is dat pad bij de kassa redelijk smal. Nu had zo'n vrouw die kinderwagen daar zodanig gezet dat het natuurlijk nog smaller was maar ik kon er wel voorzichtig langs. Schijnbaar (zo beweerde ze) bewoog die wagen een beetje door mijn tas ofzo toen ik er langs liep. Ik was me van geen kwaad bewust maar dat mens begon ineens tegen me zo van: ja je kan toch vragen of je er langs mag, je duwt die wagen zo opzij..blabla.![]()
Heb alleen gezegt dat ik niet eens wat in de gaten had en ben weggelopen. Stuk chagerijn. Dacht ook dat de wereld van haar was.![]()
Ja, ze grijpen pas in als het te laat is, en dan gaat het natuurlijk hard tege hard. Ik heb de laatste jaren echt serieus last van kinderen, en als je het dan aankaart bij de ouders, zeggen ze glimlachend dat je een kind zijn gang moet laten gaan. Ik vraag waarin dat uiteindelijk zal resulteren, ik houd echt mijn hart vast. 8-jarigen die je hun gang laat gaan veroorzaken al overlast, laat staan als je 15-jarigen gewoon laat doen waar ze zin in hebben.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:36 schreef Maeghan het volgende:
Dat doen ze juist niet, dat zit het probleem. Als dat kind weet dat het op zijn/haar donder krijgt, flikt ie dat namelijk niet.
Van jullie servieskast dus?quote:Op donderdag 2 november 2006 16:44 schreef Maeghan het volgende:
Ik weet het ja. We gingen ooit eens het huis verkopen, toen hing er een kleuter aan het bovenste -losstaande- deel van de servieskast, en vader en moeder zeiden niets.
quote:"Is toch juist een compliment waard?"
Wacht maar tot de buren (met kinderen) gaan informeren wanneer "jullie aan kinderen gaan beginnen".quote:Op donderdag 2 november 2006 16:51 schreef _Arual_ het volgende:
... ik woon in een nieuwbouwwijk...
Nou, we hebben het geluk dat de buurvrouw aan de ene kant alweer bijna uit de kinderen is. De buren aan de andere kant denken er voorlopig nog hetzelfde over als wij.quote:Op donderdag 2 november 2006 16:56 schreef Mokster het volgende:
[..]
Wacht maar tot de buren (met kinderen) gaan informeren wanneer "jullie aan kinderen gaan beginnen".
Alsof dat het hoogst haalbare is als je in een nieuwbouwwijk gaat wonen.
Ze kan zoveel willenquote:Op donderdag 2 november 2006 17:01 schreef _Arual_ het volgende:
Maar nu liet mijn oma weer vallen dat ze toch nog wel overgrootmoeder wil worden.![]()
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een combinatie van de genen van mijn man en mij oplevert. Maar dat is het enigequote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
Hm, hebben wij (als misschien geen kinders willen hebbende) ook iets positiefs over kinderen eigenlijk?
Ja, da's bij mij ook het enige. En dat je meisjes tot een bepaalde leeftijd kunt aankleden naar jouw smaak, maar daar heb ik nu The Sims voorquote:Op donderdag 2 november 2006 17:27 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat een combinatie van de genen van mijn man en mij oplevert. Maar dat is het enige
Toch wel hoor. Want natuurlijk vallen alleen de rotzakjes op - hoewel ik het idee heb dat het aantal rotzakjes toeneemt. Maar ik heb jarenlang gebabysit, stuk voor stuk toffe kinderen. En ik zou het bijvoorbeeld ook tof vinden om bij een basisschool of jeugdbibliotheek / -boekhandel te werken.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
Hm, hebben wij (als misschien geen kinders willen hebbende) ook iets positiefs over kinderen eigenlijk?
Ik persoonlijk niet. Ik houd überhaupt niet van kinderen, ook niet bij een ander.quote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
dan neem ik wel een chihuahuaquote:Op donderdag 2 november 2006 17:34 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ja, da's bij mij ook het enige. En dat je meisjes tot een bepaalde leeftijd kunt aankleden naar jouw smaak, maar daar heb ik nu The Sims voor(en vroeger barbies).
"Over 16 jaar moeten er ook weer lekkere wijven zijn"quote:Op donderdag 2 november 2006 17:23 schreef vencodark het volgende:
Dat wil ik mijn kinderen niet aandoenquote:Op donderdag 2 november 2006 17:29 schreef vencodark het volgende:
Haha, ja indd. Ik ook. Met mijn ex ooit eens over gehad. Wat voor kind zouden we hebben als we er 1 krijgen. Lijkt me ergens wel grappig als je een meisje heb wat precies op jou lijkt.![]()
Hoezo alleen meisjes?quote:Op donderdag 2 november 2006 17:34 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Ja, da's bij mij ook het enige. En dat je meisjes tot een bepaalde leeftijd kunt aankleden naar jouw smaak, maar daar heb ik nu The Sims voor(en vroeger barbies).
Omdat het me leuker lijkt om kleding te kopen voor meisjes dan voor jongensquote:Op donderdag 2 november 2006 18:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Hoezo alleen meisjes?
Ik liep op mijn derde rond op klompen en in een overall. Jurkjes waren taboe vanaf het moment dat ik me verstaanbaar kon maken (op een gril op mijn vierde na). Ik denk dat ik een meisje gewoon net als een jongen in een spijkerbroek en trui zou hijsen.
Mijn ouders hebben nooit de rolmodellen doorgeduwd, waar ik ze erg dankbaar voor ben. Ik mocht gewoon met autootjes en lego spelen toen ik genoeg had van mijn barbies.
Op een schaal van intens dodelijk vervelend scoren negerbabies gewoon ietsje minder hoog dan blanke kids. Postieve discriminatie enzo 8)quote:Op donderdag 2 november 2006 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Wat doen jullie noujullie willen toch helemaal geen kinderen !
Kinderen zijn stom en oer vervelend![]()
Zegt een moederquote:Op donderdag 2 november 2006 20:26 schreef deedeetee het volgende:
Wat doen jullie noujullie willen toch helemaal geen kinderen !
Kinderen zijn stom en oer vervelend![]()
Snap je in deze context dat sommige mensen liever een dure auto hebben?quote:Op donderdag 2 november 2006 21:20 schreef MaLo het volgende:
Eén kind hebben, en een paar dagen in de week werken, zijn voor mij de perfecte balans tussen de vrijheid van je eigen leven hebben en het ongelooflijk knusse, vertederende en gelukkige gevoel van een kindje in je leven.
Ervaring hé, zeer ruime ervaring mag ik wel zeggenquote:
Dat is gewoon zo. M'n kleinste broertje en m'n kleinste neefje mochten van alles en nogwat uithalen. Dingen waarvoor ik en m'n oudste nichtje een hersenschudding geslagen voor werden . . .quote:Op donderdag 2 november 2006 16:02 schreef _Arual_ het volgende:
Het lijkt net of mensen tegenwoordig hun kinderen niet meer opvoeden, omdat 'een kind nu eenmaal kind moet zijn'. In de praktijk komt dat erop neer dat ze zomaar alles mogen, en alles vergoeilijkt wordt. Maar da's weer een ander topic waardig, denk ik.![]()
Jep. Het leven bestaat uit keuzes maken en ieder moet keuzes maken waar hij zich goed bij voelt.quote:Op donderdag 2 november 2006 21:46 schreef wonderer het volgende:
[..]
Snap je in deze context dat sommige mensen liever een dure auto hebben?
het ligt over het algemeen niet aan de kinderen maar aan de ouders.quote:Op donderdag 2 november 2006 23:24 schreef dawg het volgende:
Ik vind kinderen niet zo, ik vind ze vaak irritant. Of ik zelf kinderen wil, daar ben ik nog niet uit eigenlijk.
Dat is natuurlijk enkel zo als je levensstijl en 'comfort-niveau' werkelijk alleen afhangt van je besteedbare inkomen ... dat zou mooi zijn, maar dat zou ook betekenen dat rijkeren mensen recht evenredig gelukkiger zouden zijn, en dat is lang niet altijd zo...quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:37 schreef MaLo het volgende:
En voor sommige mensen zal één kind al een te grote belasting zijn op hun comfortniveau, dus die nemen geen kinderen.
Ja, misschien, maar dan vind ik nog steeds het geschreeuw en de drukte van die kinderen irritant, en niet de ouders. Dat het hun 'schuld' staat daar natuurlijk los van.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:44 schreef RobinK het volgende:
[..]
het ligt over het algemeen niet aan de kinderen maar aan de ouders.
Veel ouders hebben tegenwoordig het idee dat ze hun kinderen maar alles moeten geven en laten doen zolang zij er maar geen last van hebben!
Met mijn ex wilde ik ook nooit kinderen maar nu met mijn huidige vriendin zou ik ze dolgraag willen (over een jaar of 5)
hahaha ja ok dat kan ik me voorstellen.. ben ik zelf ook geen fan van. Maar het hoort er eenmaal bij als je kinderen wiltquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef dawg het volgende:
[..]
Ja, misschien, maar dan vind ik nog steeds het geschreeuw en de drukte van die kinderen irritant, en niet de ouders. Dat het hun 'schuld' staat daar natuurlijk los van.
Nee hoor, met comfortniveau bedoel ik niet alleen financiele rijkdom, maar ook vrijheid. Spontaan besluiten een weekendje weg te gaan, op zondag tot 15:00 in je bed liggen als je daar zomaar zin in hebt, de mogelijkheid om verre reizen te maken, opeens besluiten om samen lekker een avondje naar de sauna te gaan...quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:46 schreef KroJo het volgende:
Dat is natuurlijk enkel zo als je levensstijl en 'comfort-niveau' werkelijk alleen afhangt van je besteedbare inkomen ... dat zou mooi zijn, maar dat zou ook betekenen dat rijkeren mensen recht evenredig gelukkiger zouden zijn, en dat is lang niet altijd zo...
Klinkt mij een beetje in de oren als de romantische 'Als-alles-anders-was-dan-zou-ik...'-droom van iemand die zelf kinderen heeft, en dan er vooral aan denkt wat hij/zij allemaal mist door die etters...quote:Op vrijdag 3 november 2006 10:09 schreef MaLo het volgende:
... maar ook vrijheid. Spontaan besluiten een weekendje weg te gaan, op zondag tot 15:00 in je bed liggen als je daar zomaar zin in hebt, de mogelijkheid om verre reizen te maken, opeens besluiten om samen lekker een avondje naar de sauna te gaan..
Jah en ik heb dat 3 keer meer mogen makenquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:57 schreef vencodark het volgende:
Ik erger me al als de hond of katten zeuren om iets. Moet je nagaan een kind wat de oren van je hoofd schreeuwt, zeurt, jankt en krijst.![]()
![]()
Daarom wil ik ook geen hond of kat. Kinderen groeien tenminste ooit nog op tot redelijke volwassenen, honden en katten blijven altijd van een infantiel niveauquote:Op vrijdag 3 november 2006 16:57 schreef vencodark het volgende:
Ik erger me al als de hond of katten zeuren om iets. Moet je nagaan een kind wat de oren van je hoofd schreeuwt, zeurt, jankt en krijst.![]()
![]()
Ik vraag me serieus af waarom jij in godsnaam drié kinderen hebt, als je er zo over praat.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:00 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Jah en ik heb dat 3 keer meer mogen makenen de jongste is nu op gruwelijke wijze aan 't puberen
![]()
![]()
Kinderen....![]()
Waarom zou ik er niet zo over praten ? Mijn kinderen zijn óók gewoon maar mensen en echt niet heilig hoor. Ze zijn net als andere mensen op hun tijd strontvervelend. Dat mag best gezegt worden vind ik.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:17 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Ik vraag me serieus af waarom jij in godsnaam drié kinderen hebt, als je er zo over praat.
Uiteraard, maar het kwam op me over alsof je er niet eens blij mee bent, vandaar.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom zou ik er niet zo over praten ? Mijn kinderen zijn óók gewoon maar mensen en echt niet heilig hoor. Ze zijn net als andere mensen op hun tijd strontvervelend. Dat mag best gezegt worden vind ik.
Tsja, daar heb ik zoiets van, ik kijk niet naar hoe anderen hun kinderen opvoeden. Als mijn kinderen vervelend doen ben ik degene die ze op hun plaats zou moeten wijzen. Strontvervelende kinderen zijn imo voor een groot deel slachtoffer van hun opvoeding. Het feit dat er veel vervelende kinderen zijn is dus absoluut geen reden voor mij om geen kinderen te nemen. En dan heeft iemand pech als ze diep verontwaardigd zijn als ik m'n kind terecht wijs.quote:Kinderen slagen er over het algemeen heel goed in een stuk vervelender te zijn als volwassenen, domweg omdat ze nog niet geleerd hebben zich te beheersen en zich aan anderen aan te passen. Jammer genoeg stikt het tegenwoordig van de ouders die vinden dat je een kind dat niet moet/mag leren, ze zijn diep verontwaardigd als iemand anders hun kind terecht wijst.
Het wangedrag van kinderen dat tegenwoordig dus vaak getolereerd moet worden volgens hun ouders, maakt dat verstandige mensen huiverig worden om zelf een kind te krijgen.
dat klopt ja. m'n hond is ruim 15 en zou nu in de vierde klas zitten als ze een kind was geweest. de hond moet er echter nog 4 keer per dag uit, blaft je 's ochtends wakker en moet je nog altijd op d'r donder geven als ze iets zit te slopen. Alsof je een kind met Down hebt ofzo. Maar die blaffen niet.quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:11 schreef MaLo het volgende:
[..]
Daarom wil ik ook geen hond of kat. Kinderen groeien tenminste ooit nog op tot redelijke volwassenen, honden en katten blijven altijd van een infantiel niveau.
Maar ze zeuren wel om snoep!quote:Op vrijdag 3 november 2006 18:55 schreef CherryLips het volgende:
[..]
dat klopt ja. m'n hond is ruim 15 en zou nu in de vierde klas zitten als ze een kind was geweest. de hond moet er echter nog 4 keer per dag uit, blaft je 's ochtends wakker en moet je nog altijd op d'r donder geven als ze iets zit te slopen. Alsof je een kind met Down hebt ofzo. Maar die blaffen niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |