Hetzelfde geldt voor mij alleen ben ik 19. Altijd als er gevraagd wordt of ik kinderen wil en ik beantwoord mijn vraag met een uitgebreide redenatie, krijg je altijd als antwoord 'dat komt nog wel'.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef parselmouth het volgende:
Ik ben 18, heb echt 0,0% met kinderen. Ik weet gewoon echt _niet_ wat ik moet doen als er een klein kind in mijn buurt is, kan me totaal geen houding geven dan.
Sowieso altijd al een soort van afkeer gehad richting kinderen, als ik de metro moet instappen en ik zie dat er een vrouw met een kinderwagen of en kleine koter zit, stap ik bij het volgende deel in (en daar zitten ze dan soms ook).
Nooit moedergevoelens gehad, nooit vertederd geraakt door kinderen, vroeger nooit met de poppen gespeeld. Ik hou gewoon niet van kinderen.
Maar bijna iedereen in m'n omgeving van m'n eigen leeftijd zegt 'dat dat nog wel komt', omdat zij toevallig wel kinderen willen hebben. Echt, gaat heen, ik wil m'n leven gewoon anders gaan inrichten dan zij, laat me dat doen!
En ik vind het stukje op Kindervrij.nl over de 'biologische klok' wel waar klinken, volgens mij praten veel vrouwen zichzelf dat gewoon aan.
we hadden het over mensen met downquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn?.
Hoezo ???? We zitten hier niet in OUD hoor, hier zijn kinderen gewoon mensen wiens gedrag je best eens lekker mag afkraken als dat terecht is. En het ís terechtquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn?.
Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zit me gewoon te verbazen over hoe kinderen gehaat worden.
Jij durft er tenminste openlijk eerlijk over te zijn. Het hebben van kinderen belemmerd je eigen ontwikkelingen, te ondernemen activiteiten en een eigen leven. Dat is gewoon een feit. Het is niet enkel geweldig maar het heeft ook keerzijdes. Jij durft het te zeggen en dat mag ik wel.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......
Maar wel de irritatie die ze verwekken door zich luidruchtig, onbeschoft, zeurderig, kortom gruwelijk irritant te gedragen![]()
![]()
> En? is het een jongen of een meisje..quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:00 schreef CherryLips het volgende:
bejaarden vind ik ook niet altjd tof hoor. maar die krijg je niet.
100% herkenbaar. dit zijn exact mijn gedachten.quote:Op donderdag 2 november 2006 00:52 schreef Peekaboo het volgende:
het irritante vind ik ook dat als iedereen om je heen kinderen heeft, en ze dan bij jou op visite komen, alles, en dan ook echt alles om de kinderen draait!
het gesprek gaat erover, de aandacht gaat erheen, enz.
ze willen drinken, ze gooien het meestal om, ze willen een koekje alles zit onder het koekje...
je zet wat op tafel, er word gelijk met de vingers aan gezeten,en als ze dan uiteindelijk weer weg zijn, is het net alsof je hele huis is ontploft.
Meestal als ik hoor dat er weer iemand zwanger is in mijn omgeving betrap ik mezelf erop dat ik denk...Shit..nee he!
Waarom is dat verbazend dan? Je dacht tot niet werkelijk dat iedereen hetzelfde leuk vond?quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, misschien is het minder een mod-mening en meer m'n egien mening, sorry, had het beter moeten verwoorden.
Ik zit me gewoon te verbazen over hoe kinderen gehaat worden.
Maar als jij als man na de geboorte fulltime blijft werken is dat doodnormaal. Vrouwlief blijft parttime werken om de opvang te kunnen betalen. Belachelijk hoe achterlijk dat is geregeld in een land als NL.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:55 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik kies ook voor een carrière en ik vermaak me prima met 2 katten en mn vriendin
Yep, de veertig inmiddels drie jaar gepasseerd....nog niets aan het handje.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
standaard dooddoener: wacht maar tot je wat ouder bent![]()
mensen sterven; met of zonder kinderenquote:Op zondag 5 november 2006 09:11 schreef UnderConstruction het volgende:
mensen zonder kinderwens sterven vanzelf uit als ze serieus genoeg zijn
dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoorquote:Op zondag 5 november 2006 09:14 schreef mazeind het volgende:
[..]
mensen sterven; met of zonder kinderen
mensen sterven; met of zonder kinderwens
mensen sterven uit; elke diersoort sterft vroeger of later uit
Heb geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen![]()
Over 100 jaar zijn er nog altijd mensen die geen kinderen willen, het is namelijk geen 'type of soort mens', het is niet genetisch bepaald. Er zullen altijd mensen mét kinderwens zijn en mensen zonder. En ik hoop dat jij er een zonder kinderwens bent, want jouw genen hoeven niet echt voortgeplant te worden.quote:Op zondag 5 november 2006 09:22 schreef UnderConstruction het volgende:
[..]
dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoor- type mens over 100 jaar geen nageslacht heeft en dood is.
![]()
Na mij de zondevloed.quote:Op zondag 5 november 2006 13:31 schreef CherryLips het volgende:
en je voelt er niks van hoor, als we uitsterven.
quote:Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:. Ik wil ook geen kinderen.
.
En ik erger me werkelijk dood aan de manier waarop iedereen je dan behandelt. Het is net als met vegetarisch eten: je moet constant verantwoorden waarom je die keuze gemaakt hebt en iedereen mag een mening hebben over die redenen. En als je geluk hebt word je niet voor hypocriet uitgescholden.
Nou ja, als je carrière flopt kun je altijd nog gauw kinderen baren en zeggen dat je bewust thuisgebleven bent. Klinkt misschien beter dan 'ik ben een hopeloos geval dat niet aan de bak komt en ik moet nog een paper schrijven met een deadline in 2004'.quote:Op zondag 5 november 2006 18:39 schreef CherryLips het volgende:
Wat is het nut van kinderen krijgen eigenlijk. Het ras hoeft allang niet meer veilig gesteld te worden. Dus dan zou ik ze nemen omdat het me leuk lijkt. Nou, het lijkt me helemaal niet leuk, ik schiet er niks mee op, ik denk niet dat ik er gelukkig van word (en het kind ook niet echt), dus geef me dan één goede reden waarom ik wèl een kind 'moet' nemen?
Dat heb ik precies ook.quote:Op zondag 5 november 2006 18:59 schreef CherryLips het volgende:
M'n eierstokken gaan alleen rammelen als een leuke jongen leuk speelt met een kindje, maar zodra dat kind moord en brand gaat schreeuwen verschrompelen spontaan al m'n eitjes.
Of een kind met progeriaquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
> En? is het een jongen of een meisje..
< 't is een bejaarde!![]()
Ik ben moeder en heb kinderen die oud genoeg zijn om mij een kleinkind te bezorgen, maar ik sta helemaal niet te trappelenquote:Op zondag 5 november 2006 19:33 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Of een kind met progeria
Het omaschap lijkt me op zich wel wat, maar helaas moet je daar eerst moeder voor worden -->![]()
Ik vergeet juist helemaal niet dat ik zelf kind was. Ik weet het nog maar al te goed, daarom kan ik vergelijkingen trekken tussen mijn gedrag en dat van de hedendaagse kinderen. Die doen dingen waar ik en mijn leeftijdsgenootjes niet over peinsden!quote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
zo jullie zijn allemaal wel anti kinderen zo te zien
en vergeten hierbij dat je zelf ook ooit kind was
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
en dat er monstertjes bij zitten ok daar heb je wel gelijk in
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
Ik ben nog steeds kindquote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
zo jullie zijn allemaal wel anti kinderen zo te zien
en vergeten hierbij dat je zelf ook ooit kind was
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
en dat er monstertjes bij zitten ok daar heb je wel gelijk in
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
Waarom is dat raar van die jongen? Als hij gewoon van zichzelf weet dat hij op latere termijn wél graag kinderen wil, is het juist een duidelijk teken van respect voor jouw mening dat hij inziet dat een relatie tussen jullie beiden op latere datum een probleem zou kunnen krijgen.quote:Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
Verder is mij ook een keer na een paar weken aangenaam daten door een jongen min of meer verteld dat ie een relatie met mij niet zag zitten omdat ik aangaf geen kinderen te willen. Vond ik ook raar.
Mja, maar dat werd eerder in dit topic ook al aangehaald. Mensen nemen kinderen omdat dat schijnbaar van ze verwacht wordt.quote:Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
ja dat jij andere plannen hebt is prima en als daar geen kinderen in passen is het alleen maar verstandig ze ook niet te nemen lijkt me
maar vind dat je niet alleen over krijsende en vervelende kinderen kunt praten want dan vergeet je dat er ook hele lieve en schattige kinderen bij zijn
en ja ben het met jullie eens dat heel veel kinderen een verkeerde opvoeding krijgen
maar je moet dan wel de oorzaak bij de ouders zoeken en niet bij de kinderen
als je voor jezelf een andere toekomst wilt waarin eigenlijk geen kinderen passen omdat je te weinig tijd en aandacht ervoor hebt
juist dan krijg je dit soort krijsende en vervelende kinderen
want ze worden door teveel mensen opgevoed
worden van hot naar her gestuurt
ze weten gewoon niet meer wat goed of slecht is wat wel of niet mag
als je aan kinderen begint moet je bereid zijn er de tijd voor te nemen en anders is geen kinderen de beste oplossing
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |