Hetzelfde geldt voor mij alleen ben ik 19. Altijd als er gevraagd wordt of ik kinderen wil en ik beantwoord mijn vraag met een uitgebreide redenatie, krijg je altijd als antwoord 'dat komt nog wel'.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef parselmouth het volgende:
Ik ben 18, heb echt 0,0% met kinderen. Ik weet gewoon echt _niet_ wat ik moet doen als er een klein kind in mijn buurt is, kan me totaal geen houding geven dan.
Sowieso altijd al een soort van afkeer gehad richting kinderen, als ik de metro moet instappen en ik zie dat er een vrouw met een kinderwagen of en kleine koter zit, stap ik bij het volgende deel in (en daar zitten ze dan soms ook).
Nooit moedergevoelens gehad, nooit vertederd geraakt door kinderen, vroeger nooit met de poppen gespeeld. Ik hou gewoon niet van kinderen.
Maar bijna iedereen in m'n omgeving van m'n eigen leeftijd zegt 'dat dat nog wel komt', omdat zij toevallig wel kinderen willen hebben. Echt, gaat heen, ik wil m'n leven gewoon anders gaan inrichten dan zij, laat me dat doen!
En ik vind het stukje op Kindervrij.nl over de 'biologische klok' wel waar klinken, volgens mij praten veel vrouwen zichzelf dat gewoon aan.
we hadden het over mensen met downquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn?.
Hoezo ???? We zitten hier niet in OUD hoor, hier zijn kinderen gewoon mensen wiens gedrag je best eens lekker mag afkraken als dat terecht is. En het ís terechtquote:Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn?.
Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik zit me gewoon te verbazen over hoe kinderen gehaat worden.
Jij durft er tenminste openlijk eerlijk over te zijn. Het hebben van kinderen belemmerd je eigen ontwikkelingen, te ondernemen activiteiten en een eigen leven. Dat is gewoon een feit. Het is niet enkel geweldig maar het heeft ook keerzijdes. Jij durft het te zeggen en dat mag ik wel.quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:27 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......
Maar wel de irritatie die ze verwekken door zich luidruchtig, onbeschoft, zeurderig, kortom gruwelijk irritant te gedragen![]()
![]()
> En? is het een jongen of een meisje..quote:Op zaterdag 4 november 2006 12:00 schreef CherryLips het volgende:
bejaarden vind ik ook niet altjd tof hoor. maar die krijg je niet.
100% herkenbaar. dit zijn exact mijn gedachten.quote:Op donderdag 2 november 2006 00:52 schreef Peekaboo het volgende:
het irritante vind ik ook dat als iedereen om je heen kinderen heeft, en ze dan bij jou op visite komen, alles, en dan ook echt alles om de kinderen draait!
het gesprek gaat erover, de aandacht gaat erheen, enz.
ze willen drinken, ze gooien het meestal om, ze willen een koekje alles zit onder het koekje...
je zet wat op tafel, er word gelijk met de vingers aan gezeten,en als ze dan uiteindelijk weer weg zijn, is het net alsof je hele huis is ontploft.
Meestal als ik hoor dat er weer iemand zwanger is in mijn omgeving betrap ik mezelf erop dat ik denk...Shit..nee he!
Waarom is dat verbazend dan? Je dacht tot niet werkelijk dat iedereen hetzelfde leuk vond?quote:Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, misschien is het minder een mod-mening en meer m'n egien mening, sorry, had het beter moeten verwoorden.
Ik zit me gewoon te verbazen over hoe kinderen gehaat worden.
Maar als jij als man na de geboorte fulltime blijft werken is dat doodnormaal. Vrouwlief blijft parttime werken om de opvang te kunnen betalen. Belachelijk hoe achterlijk dat is geregeld in een land als NL.quote:Op zaterdag 4 november 2006 22:55 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik kies ook voor een carrière en ik vermaak me prima met 2 katten en mn vriendin
Yep, de veertig inmiddels drie jaar gepasseerd....nog niets aan het handje.quote:Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
standaard dooddoener: wacht maar tot je wat ouder bent![]()
mensen sterven; met of zonder kinderenquote:Op zondag 5 november 2006 09:11 schreef UnderConstruction het volgende:
mensen zonder kinderwens sterven vanzelf uit als ze serieus genoeg zijn
dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoorquote:Op zondag 5 november 2006 09:14 schreef mazeind het volgende:
[..]
mensen sterven; met of zonder kinderen
mensen sterven; met of zonder kinderwens
mensen sterven uit; elke diersoort sterft vroeger of later uit
Heb geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen![]()
Over 100 jaar zijn er nog altijd mensen die geen kinderen willen, het is namelijk geen 'type of soort mens', het is niet genetisch bepaald. Er zullen altijd mensen mét kinderwens zijn en mensen zonder. En ik hoop dat jij er een zonder kinderwens bent, want jouw genen hoeven niet echt voortgeplant te worden.quote:Op zondag 5 november 2006 09:22 schreef UnderConstruction het volgende:
[..]
dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoor- type mens over 100 jaar geen nageslacht heeft en dood is.
![]()
Na mij de zondevloed.quote:Op zondag 5 november 2006 13:31 schreef CherryLips het volgende:
en je voelt er niks van hoor, als we uitsterven.
quote:Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:. Ik wil ook geen kinderen.
.
En ik erger me werkelijk dood aan de manier waarop iedereen je dan behandelt. Het is net als met vegetarisch eten: je moet constant verantwoorden waarom je die keuze gemaakt hebt en iedereen mag een mening hebben over die redenen. En als je geluk hebt word je niet voor hypocriet uitgescholden.
Nou ja, als je carrière flopt kun je altijd nog gauw kinderen baren en zeggen dat je bewust thuisgebleven bent. Klinkt misschien beter dan 'ik ben een hopeloos geval dat niet aan de bak komt en ik moet nog een paper schrijven met een deadline in 2004'.quote:Op zondag 5 november 2006 18:39 schreef CherryLips het volgende:
Wat is het nut van kinderen krijgen eigenlijk. Het ras hoeft allang niet meer veilig gesteld te worden. Dus dan zou ik ze nemen omdat het me leuk lijkt. Nou, het lijkt me helemaal niet leuk, ik schiet er niks mee op, ik denk niet dat ik er gelukkig van word (en het kind ook niet echt), dus geef me dan één goede reden waarom ik wèl een kind 'moet' nemen?
Dat heb ik precies ook.quote:Op zondag 5 november 2006 18:59 schreef CherryLips het volgende:
M'n eierstokken gaan alleen rammelen als een leuke jongen leuk speelt met een kindje, maar zodra dat kind moord en brand gaat schreeuwen verschrompelen spontaan al m'n eitjes.
Of een kind met progeriaquote:Op zaterdag 4 november 2006 19:42 schreef Maraca het volgende:
[..]
> En? is het een jongen of een meisje..
< 't is een bejaarde!![]()
Ik ben moeder en heb kinderen die oud genoeg zijn om mij een kleinkind te bezorgen, maar ik sta helemaal niet te trappelenquote:Op zondag 5 november 2006 19:33 schreef Hatsjepsoet het volgende:
[..]
Of een kind met progeria
Het omaschap lijkt me op zich wel wat, maar helaas moet je daar eerst moeder voor worden -->![]()
Ik vergeet juist helemaal niet dat ik zelf kind was. Ik weet het nog maar al te goed, daarom kan ik vergelijkingen trekken tussen mijn gedrag en dat van de hedendaagse kinderen. Die doen dingen waar ik en mijn leeftijdsgenootjes niet over peinsden!quote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
zo jullie zijn allemaal wel anti kinderen zo te zien
en vergeten hierbij dat je zelf ook ooit kind was
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
en dat er monstertjes bij zitten ok daar heb je wel gelijk in
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
Ik ben nog steeds kindquote:Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
zo jullie zijn allemaal wel anti kinderen zo te zien
en vergeten hierbij dat je zelf ook ooit kind was
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
en dat er monstertjes bij zitten ok daar heb je wel gelijk in
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
Waarom is dat raar van die jongen? Als hij gewoon van zichzelf weet dat hij op latere termijn wél graag kinderen wil, is het juist een duidelijk teken van respect voor jouw mening dat hij inziet dat een relatie tussen jullie beiden op latere datum een probleem zou kunnen krijgen.quote:Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
Verder is mij ook een keer na een paar weken aangenaam daten door een jongen min of meer verteld dat ie een relatie met mij niet zag zitten omdat ik aangaf geen kinderen te willen. Vond ik ook raar.
Mja, maar dat werd eerder in dit topic ook al aangehaald. Mensen nemen kinderen omdat dat schijnbaar van ze verwacht wordt.quote:Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
ja dat jij andere plannen hebt is prima en als daar geen kinderen in passen is het alleen maar verstandig ze ook niet te nemen lijkt me
maar vind dat je niet alleen over krijsende en vervelende kinderen kunt praten want dan vergeet je dat er ook hele lieve en schattige kinderen bij zijn
en ja ben het met jullie eens dat heel veel kinderen een verkeerde opvoeding krijgen
maar je moet dan wel de oorzaak bij de ouders zoeken en niet bij de kinderen
als je voor jezelf een andere toekomst wilt waarin eigenlijk geen kinderen passen omdat je te weinig tijd en aandacht ervoor hebt
juist dan krijg je dit soort krijsende en vervelende kinderen
want ze worden door teveel mensen opgevoed
worden van hot naar her gestuurt
ze weten gewoon niet meer wat goed of slecht is wat wel of niet mag
als je aan kinderen begint moet je bereid zijn er de tijd voor te nemen en anders is geen kinderen de beste oplossing
sorry dit is mijn eerste dag hier op fok/quote:Op maandag 6 november 2006 16:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Beste Neyk.
2 woorden:
Punt.
Komma.
Daar ben ik het dus niet mee eens, lieve, schattige kinderen bestaan niet. Ik vind kinderen per definitie niet lief of schattig, ook niet de goed opgevoede, doe zijn hoogstens iets minder vervelend.quote:Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
ja dat jij andere plannen hebt is prima en als daar geen kinderen in passen is het alleen maar verstandig ze ook niet te nemen lijkt me
maar vind dat je niet alleen over krijsende en vervelende kinderen kunt praten want dan vergeet je dat er ook hele lieve en schattige kinderen bij zijn
en ja ben het met jullie eens dat heel veel kinderen een verkeerde opvoeding krijgen
maar je moet dan wel de oorzaak bij de ouders zoeken en niet bij de kinderen
als je voor jezelf een andere toekomst wilt waarin eigenlijk geen kinderen passen omdat je te weinig tijd en aandacht ervoor hebt
juist dan krijg je dit soort krijsende en vervelende kinderen
want ze worden door teveel mensen opgevoed
worden van hot naar her gestuurt
ze weten gewoon niet meer wat goed of slecht is wat wel of niet mag
als je aan kinderen begint moet je bereid zijn er de tijd voor te nemen en anders is geen kinderen de beste oplossing
Hoe bedoel je die opmerking?quote:Op maandag 6 november 2006 16:07 schreef parselmouth het volgende:
[..]
Mja, maar dat werd eerder in dit topic ook al aangehaald. Mensen nemen kinderen omdat dat schijnbaar van ze verwacht wordt.
Je moet niet aan kinderen beginnen als je daar niet sterk genoeg voor bent, als je inconsequent bent (bij vragen om een snoepje drie keer nee zegen en de 4e keer ja bijvoorbeeld). Je moet niet aan kinderen beginnen als je kind vaker bij andere mensen of op de creche zit dan dat het bij zijn ouders is.
Maar toch neemt bijna iedereen een kind rond zijn/haar 30e! Terwijl ze eigenlijk geen zin hebben om er dingen voor op te geven.
Dat is zeker waar.quote:Op maandag 6 november 2006 15:55 schreef KroJo het volgende:
[..]
Waarom is dat raar van die jongen? Als hij gewoon van zichzelf weet dat hij op latere termijn wél graag kinderen wil, is het juist een duidelijk teken van respect voor jouw mening dat hij inziet dat een relatie tussen jullie beiden op latere datum een probleem zou kunnen krijgen.
Echt waar ????? bestaan die dan ?quote:Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
waarom nu wel?quote:Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef Scandalous het volgende:
Het is natuurlijk een belachelijk idee dat je niet in orde zou zijn als je geen kinderen wilt. Ik herken die druk wel, sommige mensen denken nog steeds dat we alleen bestaan om ons voort te planten. Vroeger riep ik trouwens ook altijd dat ik noooooit kinderen zou willen, maar nu ben ik 25 en kan ik me iets beter voorstellen dat je aan kinderen begint.
Ik heb nu nog steeds zelf geen kinderwens, maar ik kan me er nu wel meer bij voorstellen.
Nou, ik wil nu nog steeds geen kinderenquote:
Kan je je indenken wat ik heb moeten meemaken als kappersleerling?quote:Op maandag 6 november 2006 17:20 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh en ik stoor me vreselijk aan de manier waarop bijv. kapsters tegen een kind praten: "Hoi ! Hoe heet jij dan ! Kom jij om geknipt te worden ! Ja, he ! Mooie schoenen heb jij aan hoor ! Ga je lekker Teletubbies kijken tijdens het knippen ! Ja he ! Leuk he ! Kijk ! De paarse Teletubbie ! Hoe heet die dan ! Ja ! Tinkiewinkie ! Ja ! Kijk ! De paarse, he ! Ja !"
'gewoon stilzitten en smoel houden, anders knip ik zo je oor eraf'.quote:Op maandag 6 november 2006 19:12 schreef vencodark het volgende:
[..]
Kan je je indenken wat ik heb moeten meemaken als kappersleerling?![]()
Vond het verschrikkelijk als ik een kind moest knippen. Ik ging er ook echt niet zo tegen praten, ben geen kleuterjuf.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
en dan is het natuurlijk weer jouw schuldquote:Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef vencodark het volgende:
Ook dat is me een keer overkomen, dat jong draaide zijn hoofd ineens om.![]()
![]()
Het kan een afwijking in de hersenen zijn. Of je houdt er zo'n redenatie op na wat neerkomt op "ik kan zo'n kind geen goed bestaan geven" / "Ik wil mijn kinderen niet in zo'n wereld laten leven".quote:Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?
Dat snap ik, maar waarom kan je je dat nu wel beter voorstellen?quote:Op maandag 6 november 2006 18:59 schreef Scandalous het volgende:
[..]
Nou, ik wil nu nog steeds geen kinderenIk kan me alleen wel meer voorstellen dat mensen daarvoor kiezen op een bepaald punt in je leven.
Uiteraard, volgens die moeder wel. Die was niet zo blij en haalde praktisch gelijk dat kind uit de stoel want die jankte als een luchtalarm om 12 uur.quote:Op maandag 6 november 2006 19:24 schreef CherryLips het volgende:
[..]
en dan is het natuurlijk weer jouw schuld.
quote:Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef vencodark het volgende:
Ook dat is me een keer overkomen, dat jong draaide zijn hoofd ineens om.![]()
![]()
Daar heb ik dus ook altijd zo'n hekel aan, het is nooit de schuld van hun eigen kind als ze tegen iemand oprennen en omvallen of als ze iets slopen, alles is zo leuk en lief aan zequote:Op maandag 6 november 2006 19:30 schreef vencodark het volgende:
[..]
Uiteraard, volgens die moeder wel. Die was niet zo blij en haalde praktisch gelijk dat kind uit de stoel want die jankte als een luchtalarm om 12 uur.![]()
Gelukkig ben ik al jaren weg van die school. Heb trauma's![]()
Was 't een bloedbad ?quote:Op maandag 6 november 2006 19:32 schreef vencodark het volgende:
Ja zielig he.![]()
Was overigens maar een heeeeel klein mini stukje oor.![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 19:37 schreef vencodark het volgende:
Haha, nee gelukkig niet. Ik knipte zo en kind draait net zijn hoofd. Dus klein reepje vel eraf. Kind is stil en verbaasd en ineens: Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!![]()
Damn.![]()
Hahaha echt he!quote:Op maandag 6 november 2006 20:04 schreef wonderer het volgende:
Wat ik trouwens ook zo irritant vind van vooral ouders, is dat als het kind zich niet kan gedragen, druk is, of anderszins niet om uit te staan, dan is het hoogbegaafd, of heeft het ADHD, of dyslexie, of wat de mode-aandoening van dat moment dan ook maar is. Het is nooit de schuld van het kind zelf of godbetert de ouders
Ik was te bang voor straf om echt iets uit te vreten. Niet dat mijn ouders zo streng waren, maar het idee dat ik iets fout deed en daarvoor op de vingers getikt werd bezorgde me zo'n kutgevoel dat ik de neiging tot kattekwaad liever onderdrukte. Faalangst, he?quote:Op maandag 6 november 2006 21:11 schreef vencodark het volgende:
Indd. en dikke kinderen hebben altijd last van een ziekte!
Kinderen worden altijd maar goed gepraat. Overigens, zeg nu eerlijk, was jij vroeger lief? En corrigeerde je ouders jullie goed? Wat herinneren jullie je daarvan?
Dat moet je eens zeggen tegen iemand die jong kinderen gekregen heeft... "Oh maar daar krijg je wel spijt van hoor, als je wat ouder bent, dan zou je willen dat je ze niet gekregen had."quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:56 schreef jogy het volgende:
"Oh, maar dat komt wel wanneer je ouder bent hoor, dan wil je opeens wel kinderen" Veel gehoorde uitspraak als je weer eens in een "kinderen zijn cute" discussie belandt. Maar aangezien ik al zo'n 13 jaar met hetzelfde idee rondloop en nu 27 ben durf ik toch te zeggen dat mijn mening gewoon blijft hangen
. Kinderen zijn ook cute en leuk maar ik heb geen zin om er eentje op een wereld te zetten die almaar afglijdt naar een slechtere situatie.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Dat moet je eens zeggen tegen iemand die jong kinderen gekregen heeft... "Oh maar daar krijg je wel spijt van hoor, als je wat ouder bent, dan zou je willen dat je ze niet gekregen had."![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 21:11 schreef vencodark het volgende:
Indd. en dikke kinderen hebben altijd last van een ziekte!
Kinderen worden altijd maar goed gepraat. Overigens, zeg nu eerlijk, was jij vroeger lief? En corrigeerde je ouders jullie goed? Wat herinneren jullie je daarvan?
Ow ja gezellig met de kids gaan doen wat jezelf leuk vindquote:Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
Kinderen, ja. Maar niet veel. Denk max. 2. Bij 3 krijgen ze constant ruzie en 1 is zo eenzaam. Dat ik vrije tijd in moet leveren, het zij zo, lijkt me geweldig om elke zaterdagmiddag met ze naar het voetbal te gaan, elk jaar met het gezinnetje op wintersport, enzovoorts!. (uiteraard zal ik ze niks dwingen, slechts adviseren
).
Zo, deeltje 2 ook helemaal gelezen.quote:Op maandag 6 november 2006 21:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met sterilisatie?
Mijn ervaring is dat je tegen een flinke muur oploopt als je voor de definitieve vorm van anti-conceptie wilt gaan, men wil er gewoon niet aan meewerken als je nog vrij jong bent en dat vind ik belachelijk.
Ik ben ouder en wijzer gewordenquote:Op maandag 6 november 2006 19:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Dat snap ik, maar waarom kan je je dat nu wel beter voorstellen?
Helemaal mee eensquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:17 schreef deedeetee het volgende:
Kinderen zorgen altijd weer voor verrassingenen die zijn lang niet altijd leuk
![]()
Ja maar dat verklaar het wel hoor..quote:Op woensdag 8 november 2006 02:13 schreef Geerd het volgende:
Ik ben 19.
"Als je ouder bent krijg je die gevoelens wel?" ofzo?quote:Op woensdag 8 november 2006 03:09 schreef Webdesign21 het volgende:
[..]
Ja maar dat verklaar het wel hoor..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |