abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43219383
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn? .
pi_43220043
Ik snap de noodzaak van deze dienstmededeling niet helemaal. Sowieso deden mensen dat al niet maar waren ze m.i. nog vrij positief over kinderen, en ten tweede, ik zie kinderen wel zo, en zie niet in waarom ik dat niet zou mogen zeggen?
Sanity is (not) statistical
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:35:00 #103
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_43220661
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:50 schreef parselmouth het volgende:
Ik ben 18, heb echt 0,0% met kinderen. Ik weet gewoon echt _niet_ wat ik moet doen als er een klein kind in mijn buurt is, kan me totaal geen houding geven dan.
Sowieso altijd al een soort van afkeer gehad richting kinderen, als ik de metro moet instappen en ik zie dat er een vrouw met een kinderwagen of en kleine koter zit, stap ik bij het volgende deel in (en daar zitten ze dan soms ook ).
Nooit moedergevoelens gehad, nooit vertederd geraakt door kinderen, vroeger nooit met de poppen gespeeld. Ik hou gewoon niet van kinderen.
Maar bijna iedereen in m'n omgeving van m'n eigen leeftijd zegt 'dat dat nog wel komt', omdat zij toevallig wel kinderen willen hebben . Echt, gaat heen, ik wil m'n leven gewoon anders gaan inrichten dan zij, laat me dat doen!

En ik vind het stukje op Kindervrij.nl over de 'biologische klok' wel waar klinken, volgens mij praten veel vrouwen zichzelf dat gewoon aan.
Hetzelfde geldt voor mij alleen ben ik 19. Altijd als er gevraagd wordt of ik kinderen wil en ik beantwoord mijn vraag met een uitgebreide redenatie, krijg je altijd als antwoord 'dat komt nog wel'.

Ik wil geen kinderen, en zal dus ook nooit kinderen krijgen.
World Wrestling Entertainment
pi_43221093
Ja, echt een keiharde dooddoener is dat dan. Maar goed, ze weten stiekem gewoon dat je gelijk hebt, dus reageren ze maar zo
pi_43223182
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Ik wil niet kusjekroelachtig overkomen hoor, maar passen jullie op dat jullie niet over kinderen gaan praten alsof het untermenschen zijn? .
we hadden het over mensen met down .
Tap tap tap
  zaterdag 4 november 2006 @ 10:54:19 #106
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_43227644
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:01 schreef clumsy_clown het volgende:
Hoezo ???? We zitten hier niet in OUD hoor, hier zijn kinderen gewoon mensen wiens gedrag je best eens lekker mag afkraken als dat terecht is. En het ís terecht

Ga eens winkelen op een drukke dag en je kunt er gif op innemen dat je tenminste 1 exemplaar tegen komt die je al van heel ver aan hoort komen door het gekrijs dat 't produceert.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_43227829
Nou ja, misschien is het minder een mod-mening en meer m'n egien mening, sorry, had het beter moeten verwoorden .

Ik zit me gewoon te verbazen over hoe kinderen gehaat worden .
pi_43228927
bejaarden vind ik ook niet altjd tof hoor . maar die krijg je niet.
Tap tap tap
  zaterdag 4 november 2006 @ 12:27:11 #109
78780 deedeetee
pi_43229514
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:

Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......
Maar wel de irritatie die ze verwekken door zich luidruchtig, onbeschoft, zeurderig, kortom gruwelijk irritant te gedragen

pi_43229881
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 12:27 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Och het niet zo dat ik kinderen haat hoor......
Maar wel de irritatie die ze verwekken door zich luidruchtig, onbeschoft, zeurderig, kortom gruwelijk irritant te gedragen

Jij durft er tenminste openlijk eerlijk over te zijn. Het hebben van kinderen belemmerd je eigen ontwikkelingen, te ondernemen activiteiten en een eigen leven. Dat is gewoon een feit. Het is niet enkel geweldig maar het heeft ook keerzijdes. Jij durft het te zeggen en dat mag ik wel.
pi_43238886
Ik zie niet in wat kinderen later toe kunnen gaan voegen aan mijn leven... Ben nu 23, maar er is geen haar op mijn hoofd die aan kinderen denkt. Ik doe veel te graag leuke dingen en ik denk dat kinderen mij daar veelste veel in tegen gaan houden. Ik heb ook weinig met mensen die denken dat hun leven klaar is zodra ze kinderen hebben... Vreselijk!
pi_43238911
En ik kan me altijd kapot ergeren aan kinderen in winkels of andere openbare gelegenheden... Ze hebben altijd teveel lawaai of ze lopen weer net voor je voeten of staan net daar waar jij moet zijn...
  zaterdag 4 november 2006 @ 19:42:37 #113
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43240740
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 12:00 schreef CherryLips het volgende:
bejaarden vind ik ook niet altjd tof hoor . maar die krijg je niet.
> En? is het een jongen of een meisje..
< 't is een bejaarde!
Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
  zaterdag 4 november 2006 @ 20:29:28 #114
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_43242404
quote:
Op donderdag 2 november 2006 00:52 schreef Peekaboo het volgende:
het irritante vind ik ook dat als iedereen om je heen kinderen heeft, en ze dan bij jou op visite komen, alles, en dan ook echt alles om de kinderen draait!
het gesprek gaat erover, de aandacht gaat erheen, enz.

ze willen drinken, ze gooien het meestal om, ze willen een koekje alles zit onder het koekje...
je zet wat op tafel, er word gelijk met de vingers aan gezeten,en als ze dan uiteindelijk weer weg zijn, is het net alsof je hele huis is ontploft.

Meestal als ik hoor dat er weer iemand zwanger is in mijn omgeving betrap ik mezelf erop dat ik denk...Shit..nee he!
100% herkenbaar. dit zijn exact mijn gedachten.
Communism will be conquered with the help of God ...and a few marines.
  zaterdag 4 november 2006 @ 20:32:26 #115
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_43242524
Alle kinderen moeten kapot!

oh, of is dit weer overdreven?
pi_43246187
Nee hoor, geen probleem. Als je ze dan maar doodknuffelt, dan mag het.
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 11:05 schreef clumsy_clown het volgende:
Nou ja, misschien is het minder een mod-mening en meer m'n egien mening, sorry, had het beter moeten verwoorden .

Waarom is dat verbazend dan? Je dacht tot niet werkelijk dat iedereen hetzelfde leuk vond?
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:52:28 #117
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43246754
Ik wil geen kinderen, ik wil een carriere. Ik heb twee honden die elke dag naar een hondenopvang gaan, met pasgeboren babies lukt dat geloof ik niet zo. Daarnaast weiger ik te baren, dus mocht ik ooit een kinderwens krijgen ( ) dan adopteer ik liever.
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:55:37 #118
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43246829
Ik kies ook voor een carrière en ik vermaak me prima met 2 katten en mn vriendin
  zaterdag 4 november 2006 @ 22:58:58 #119
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43246895
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 22:55 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Ik kies ook voor een carrière en ik vermaak me prima met 2 katten en mn vriendin
Maar als jij als man na de geboorte fulltime blijft werken is dat doodnormaal. Vrouwlief blijft parttime werken om de opvang te kunnen betalen. Belachelijk hoe achterlijk dat is geregeld in een land als NL.

Neuh, laat mij maar lekker werken, plannen moet ik sowieso wel vanwege die honden, maar het hele concept 'kinderen' is echt zo erg niet mijn ding.
pi_43252928
quote:
Op woensdag 1 november 2006 17:54 schreef DarkElf het volgende:
standaard dooddoener: wacht maar tot je wat ouder bent
Yep, de veertig inmiddels drie jaar gepasseerd....nog niets aan het handje.
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_43252942
mensen zonder kinderwens sterven vanzelf uit als ze serieus genoeg zijn
pi_43252959
quote:
Op zondag 5 november 2006 09:11 schreef UnderConstruction het volgende:
mensen zonder kinderwens sterven vanzelf uit als ze serieus genoeg zijn
mensen sterven; met of zonder kinderen
mensen sterven; met of zonder kinderwens
mensen sterven uit; elke diersoort sterft vroeger of later uit

Heb geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen
"A man who views the world the same at 50 as he did at 20 has wasted 30 years of his life."- Muhammed Ali
pi_43253008
quote:
Op zondag 5 november 2006 09:14 schreef mazeind het volgende:

[..]

mensen sterven; met of zonder kinderen
mensen sterven; met of zonder kinderwens
mensen sterven uit; elke diersoort sterft vroeger of later uit

Heb geen idee wat je nu eigenlijk wil zeggen
dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoor - type mens over 100 jaar geen nageslacht heeft en dood is.

zondag 5 november 2006 @ 10:35:36 #124
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43253672
quote:
Op zondag 5 november 2006 09:22 schreef UnderConstruction het volgende:

[..]

dat de brute - ik sleep een wijf mijn grot in en ze komt er niet uit voor ze 5 kinderen gebaard heeft - type mens doorleeft in zijn kinderen en de - ik vind de wereld zo erg, ik neem geen kinderen hoor - type mens over 100 jaar geen nageslacht heeft en dood is.

Over 100 jaar zijn er nog altijd mensen die geen kinderen willen, het is namelijk geen 'type of soort mens', het is niet genetisch bepaald. Er zullen altijd mensen mét kinderwens zijn en mensen zonder. En ik hoop dat jij er een zonder kinderwens bent, want jouw genen hoeven niet echt voortgeplant te worden.
pi_43255034
misschien is het een natuurlijk systeem tegen overbevolking, net zoals gerbils die elkaar opeten als er teveel zijn of andere diersoorten die bij overbevolking automatisch kleinere nestjes krijgen.
Tap tap tap
pi_43255046
wat kan mij het trouwens schelen of we uitsterven .
Tap tap tap
pi_43257251
Inderdaad, lekker boeiend. Wie zegt dat het slecht is voor de aarde als de mensheid uitsterft?
En net alsof je kinderen gaat nemen omdat de mensheid anders over miljoen jaar misschien uit gaat sterven
  zondag 5 november 2006 @ 13:30:59 #128
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43257312
Mensen genoeg hoor
pi_43257326
en je voelt er niks van hoor, als we uitsterven .
Tap tap tap
  zondag 5 november 2006 @ 13:45:03 #130
4905 Peppi-en-Kokki
Toettoet. Boingboing.
pi_43257684
quote:
Op zondag 5 november 2006 13:31 schreef CherryLips het volgende:
en je voelt er niks van hoor, als we uitsterven .
Na mij de zondevloed.
  zondag 5 november 2006 @ 13:58:14 #131
111773 Monocultuur
3,68 Kills per Minute
pi_43258024
dat is juist perfect als de mensheid uitsterft.

joepie weer een reden erbij om geen kinderen te nemen.
  zondag 5 november 2006 @ 17:21:13 #132
139295 DFDuo
Pepernoten!
pi_43264413
Negentien hier, al wat lange relaties achter de rug. Als ik naar de toekomst kijkt, komen er geen kinderen. Heb er niks mee, wil (en kan denk ik) er niet voor zorgen. Bovendien spelen voor mij ook de mogelijke gezondheidsrisico's mee.
pi_43266527
. Ik wil ook geen kinderen. .

En ik erger me werkelijk dood aan de manier waarop iedereen je dan behandelt. Het is net als met vegetarisch eten: je moet constant verantwoorden waarom je die keuze gemaakt hebt en iedereen mag een mening hebben over die redenen. En als je geluk hebt word je niet voor hypocriet uitgescholden.

Ik ben een keer door een meisje dat ik net kende met een stalen gezicht verweten dat ik dan geen doel in mijn leven zou hebben. Allereerst: wie geeft jou het recht om mij dat zo even in mijn gezicht te smijten ? En ten tweede: alsof alles in het leven minderwaardig is aan het krijgen van kinderen ! Je mag godverdomme alleen geen kinderen krijgen als je net een medicijn tegen aids ontdekt hebt, want dan maak je je nog net nuttig genoeg om je gebrek aan kinderen te compenseren. .

Verder is mij ook een keer na een paar weken aangenaam daten door een jongen min of meer verteld dat ie een relatie met mij niet zag zitten omdat ik aangaf geen kinderen te willen. Vond ik ook raar.

Oh en ik ben blij met die sites die in de OP genoemd worden, want nu kan ik mensen met cijfers om de oren slaan. "Nee ik word niet eenzaam en ongelukkig: ouderen zonder kinderen zijn niet minder gelukkig, en jonge mensen zonder kinderen zijn gezonder en gelukkiger dan hun leeftijdsgenoten met kinderen."
It's my party and I'll cry if I want to.
pi_43266645
Wat is het nut van kinderen krijgen eigenlijk . Het ras hoeft allang niet meer veilig gesteld te worden. Dus dan zou ik ze nemen omdat het me leuk lijkt. Nou, het lijkt me helemaal niet leuk, ik schiet er niks mee op, ik denk niet dat ik er gelukkig van word (en het kind ook niet echt), dus geef me dan één goede reden waarom ik wèl een kind 'moet' nemen?
Tap tap tap
  zondag 5 november 2006 @ 18:46:18 #135
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_43266868
Goed topic!
Fijn om eindelijk eens te lezen dat ik niet de enige ben
Ben zelf 28 en moet er niet aan denken. Soms zijn ze best lief, als ze tenminste daarna weer braaf naar huis gaan. Maar in de meeste gevallen zijn ze maar lastig, te druk en veels te veeleisend. Dan heb ik het nog niet eens over het kosten plaatje
Ik ben veels te egoistisch om kinderen te nemen
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_43267137
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:
. Ik wil ook geen kinderen. .

En ik erger me werkelijk dood aan de manier waarop iedereen je dan behandelt. Het is net als met vegetarisch eten: je moet constant verantwoorden waarom je die keuze gemaakt hebt en iedereen mag een mening hebben over die redenen. En als je geluk hebt word je niet voor hypocriet uitgescholden.
, hoe herkenbaar is dat!
Ook zo grappig dat jij dan altijd het verwijt te horen krijgt dat je je vegetarisme opdringt, terwijl die ander je ongegeneerd aan een uitgebreid kruisverhoor onderwerpt en zo goed mogelijk let op 'foutjes' zodat ze je kunnen uitmaken voor hypocriet...
Zelfde komt inderdaad voor bij het niet willen van kinderen, hetzelfde kruisverhoor... En men voelt zich al persoonlijk aangevallen wanneer je alleen mededeelt dat je geen kinderen wil
pi_43267259
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:39 schreef CherryLips het volgende:
Wat is het nut van kinderen krijgen eigenlijk . Het ras hoeft allang niet meer veilig gesteld te worden. Dus dan zou ik ze nemen omdat het me leuk lijkt. Nou, het lijkt me helemaal niet leuk, ik schiet er niks mee op, ik denk niet dat ik er gelukkig van word (en het kind ook niet echt), dus geef me dan één goede reden waarom ik wèl een kind 'moet' nemen?
Nou ja, als je carrière flopt kun je altijd nog gauw kinderen baren en zeggen dat je bewust thuisgebleven bent. Klinkt misschien beter dan 'ik ben een hopeloos geval dat niet aan de bak komt en ik moet nog een paper schrijven met een deadline in 2004'.

Overigens, zijn er hier mensen waarbij lichaam en geest een beetje ruzie hebben over deze kwestie?
pi_43267310
M'n eierstokken gaan alleen rammelen als een leuke jongen leuk speelt met een kindje, maar zodra dat kind moord en brand gaat schreeuwen verschrompelen spontaan al m'n eitjes.
Tap tap tap
  zondag 5 november 2006 @ 19:16:35 #139
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_43267766
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:59 schreef CherryLips het volgende:
M'n eierstokken gaan alleen rammelen als een leuke jongen leuk speelt met een kindje, maar zodra dat kind moord en brand gaat schreeuwen verschrompelen spontaan al m'n eitjes.
Dat heb ik precies ook. Jonge moeders met kleine kinderen vind ik geweldig om te zien, zolang ze zich allebei een beetje aan normen en waarden houden. Maar na een korte tijd heb ik altijd ook wel weer genoeg van ze.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_43268283
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 19:42 schreef Maraca het volgende:

[..]

> En? is het een jongen of een meisje..
< 't is een bejaarde!
Of een kind met progeria

Het omaschap lijkt me op zich wel wat, maar helaas moet je daar eerst moeder voor worden -->
  zondag 5 november 2006 @ 20:23:38 #141
78780 deedeetee
pi_43270067
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:33 schreef Hatsjepsoet het volgende:

[..]

Of een kind met progeria

Het omaschap lijkt me op zich wel wat, maar helaas moet je daar eerst moeder voor worden -->
Ik ben moeder en heb kinderen die oud genoeg zijn om mij een kleinkind te bezorgen, maar ik sta helemaal niet te trappelen
pi_43292137
zo jullie zijn allemaal wel anti kinderen zo te zien
en vergeten hierbij dat je zelf ook ooit kind was
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
en dat er monstertjes bij zitten ok daar heb je wel gelijk in
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
pi_43292449
Wat kan ik er aan doen dat ik ooit kind was? Dat maakt dat gekrijs van die etters hier achter heus niet minder vervelend...
En nee, ik kan kinderen niet schattig vinden,
pi_43292506
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
en dat die kinderen zo vervelend zijn moet je niet de kinderen op aan kijken maar de ouders want die horen de kinderen te corrigeren als ze dingen doen die niet mogen
maar de meeste zijn oh zo schattig hoor alleen die vallen niet zo op dan die irri kinderen
Ik vergeet juist helemaal niet dat ik zelf kind was. Ik weet het nog maar al te goed, daarom kan ik vergelijkingen trekken tussen mijn gedrag en dat van de hedendaagse kinderen. Die doen dingen waar ik en mijn leeftijdsgenootjes niet over peinsden!
  maandag 6 november 2006 @ 15:34:00 #145
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43292571
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:16 schreef neyk het volgende:
Ik ben nog steeds kind

Maar voor sommigen hier (waaronder ik) gaat het hier niet om. Voor mij zijn kinderen niet praktisch. Ik heb een bepaald toekomstbeeld waar ik hard voor werk en als ik kinderen neem (ja, neem) dan zit dat die plannen in de weg. Ik vind het verschrikkelijk hoe sommige kinderen worden opgevoed.. onbeschoft vooral! Ik heb een tijdje in een winkel gewerkt en de speelgoed afdeling was een ramp! Speelgoed uit verpakking, snaren van gitaren kapot (ik kon rustig op een zaterdag 5 gitaren afschrijven). Ik zou een week niet kunnen zitten als ik dat deed op die leeftijd! Ik deed het dus ook niet . Maar zo wil ik mijn kinderen dus opvoeden, en dat kan alleen als ik zelf aanwezig ben. Als ik kinderen neem wil ik thuis zijn voor ze en ze zelf opvoeden.. niet door vreemden. Maar zoals ik al zei.. ik heb andere plannen voor mijn toekomst..
pi_43293132
quote:
Op zondag 5 november 2006 18:35 schreef AudreyHepburn het volgende:

Verder is mij ook een keer na een paar weken aangenaam daten door een jongen min of meer verteld dat ie een relatie met mij niet zag zitten omdat ik aangaf geen kinderen te willen. Vond ik ook raar.
Waarom is dat raar van die jongen? Als hij gewoon van zichzelf weet dat hij op latere termijn wél graag kinderen wil, is het juist een duidelijk teken van respect voor jouw mening dat hij inziet dat een relatie tussen jullie beiden op latere datum een probleem zou kunnen krijgen.
pi_43293186
ja dat jij andere plannen hebt is prima en als daar geen kinderen in passen is het alleen maar verstandig ze ook niet te nemen lijkt me
maar vind dat je niet alleen over krijsende en vervelende kinderen kunt praten want dan vergeet je dat er ook hele lieve en schattige kinderen bij zijn
en ja ben het met jullie eens dat heel veel kinderen een verkeerde opvoeding krijgen
maar je moet dan wel de oorzaak bij de ouders zoeken en niet bij de kinderen
als je voor jezelf een andere toekomst wilt waarin eigenlijk geen kinderen passen omdat je te weinig tijd en aandacht ervoor hebt
juist dan krijg je dit soort krijsende en vervelende kinderen
want ze worden door teveel mensen opgevoed
worden van hot naar her gestuurt
ze weten gewoon niet meer wat goed of slecht is wat wel of niet mag
als je aan kinderen begint moet je bereid zijn er de tijd voor te nemen en anders is geen kinderen de beste oplossing
pi_43293263
ja als jij aangeeft dat je geen kinderen wi lt en hij weet van zichzelf dat hij ze wel wilt is het toch beter dat hij gelijk aangeeft dat het beter is dat jullie geen relatie beginnen
beter dat hij daar gelijk eerlijk over is dan dat jullie eerst een relatie krijgen en dan dat punt van kinderen krijgen een probleem word lijkt me
  maandag 6 november 2006 @ 16:06:14 #149
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43293547
Beste Neyk.
2 woorden:
Punt.
Komma.
pi_43293589
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:56 schreef neyk het volgende:
ja dat jij andere plannen hebt is prima en als daar geen kinderen in passen is het alleen maar verstandig ze ook niet te nemen lijkt me
maar vind dat je niet alleen over krijsende en vervelende kinderen kunt praten want dan vergeet je dat er ook hele lieve en schattige kinderen bij zijn
en ja ben het met jullie eens dat heel veel kinderen een verkeerde opvoeding krijgen
als je voor jezelf een andere toekomst wilt waarin eigenlijk geen kinderen passen omdat je te weinig tijd en aandacht ervoor hebt
als je aan kinderen begint moet je bereid zijn er de tijd voor te nemen en anders is geen kinderen de beste oplossing
Mja, maar dat werd eerder in dit topic ook al aangehaald. Mensen nemen kinderen omdat dat schijnbaar van ze verwacht wordt.
Je moet niet aan kinderen beginnen als je daar niet sterk genoeg voor bent, als je inconsequent bent (bij vragen om een snoepje drie keer nee zegen en de 4e keer ja bijvoorbeeld). Je moet niet aan kinderen beginnen als je kind vaker bij andere mensen of op de creche zit dan dat het bij zijn ouders is.
Maar toch neemt bijna iedereen een kind rond zijn/haar 30e! Terwijl ze eigenlijk geen zin hebben om er dingen voor op te geven.
pi_43294079
parselmouth, je bent net 18, maar toch denk je uitstekend te nemen waarom mensen kinderen 'nemen'., zal dat ook niet in heel veel gevallen anders kunnen zijn en dat je daar niet over moet gaan generaliseren of oordelen...

als je zelf van mening bent dat je het niet wilt, is dat prima, maar waarom ook gaan oordelen over de gronden waarom anderen kinderen nemen?
pi_43294247
ok ik zal er proberen op te letten hahaah met je punt komma
pi_43294515
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:06 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Beste Neyk.
2 woorden:
Punt.
Komma.
sorry dit is mijn eerste dag hier op fok/
Ben alleen msn en tmf gewent, dus niet gewent alles volgens de regels te moeten typen.
Geef me even de tijd hieraan te wennen ok?
Zal mi jn best doen erop te letten , maar zal soms nog even in m ijn oude gewoontes overgaan
pi_43294662
Hé een deeltje 2 , ik had deze nog helemaal niet gezien.
Ik wil ook geen kinderen, ik heb er niks mee. Daarnaast zijn er verschillende aandoeningen in mijn familie waarmee ik iemand niet op zou willen schepen dus zelfs al zou ik ooit rammelende eierstokken krijgen dan nog zou ik niet aan kinderen beginnen.
Heerlijk zo zonder kinderen.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_43294800
quote:
Daar ben ik het dus niet mee eens, lieve, schattige kinderen bestaan niet. Ik vind kinderen per definitie niet lief of schattig, ook niet de goed opgevoede, doe zijn hoogstens iets minder vervelend.
quote:
Op maandag 6 november 2006 16:07 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Mja, maar dat werd eerder in dit topic ook al aangehaald. Mensen nemen kinderen omdat dat schijnbaar van ze verwacht wordt.
Je moet niet aan kinderen beginnen als je daar niet sterk genoeg voor bent, als je inconsequent bent (bij vragen om een snoepje drie keer nee zegen en de 4e keer ja bijvoorbeeld). Je moet niet aan kinderen beginnen als je kind vaker bij andere mensen of op de creche zit dan dat het bij zijn ouders is.
Maar toch neemt bijna iedereen een kind rond zijn/haar 30e! Terwijl ze eigenlijk geen zin hebben om er dingen voor op te geven.
Hoe bedoel je die opmerking?
De keus om geen kinderen te nemen heeft werkelijk niets te maken met sterk zijn of niet.
pi_43294925
Nee, ik bedoel niet te zeggen dat mensen die geen kinderen willen slappelingen zijn.
Ik bedoel meer te zeggen dat je zo sterk moet zijn dat je kinderen niet over jou heen gaan lopen, dat je zwicht voor hun zogenaamde schattigheid (zie het verdere stukje over inconsequentie enzo).
pi_43295588
quote:
Op maandag 6 november 2006 15:55 schreef KroJo het volgende:

[..]

Waarom is dat raar van die jongen? Als hij gewoon van zichzelf weet dat hij op latere termijn wél graag kinderen wil, is het juist een duidelijk teken van respect voor jouw mening dat hij inziet dat een relatie tussen jullie beiden op latere datum een probleem zou kunnen krijgen.
Dat is zeker waar.

Wat het is, mensen kijken mij raar aan als ik zeg dat ik geen kinderen wil en dat (nagenoeg) zeker weet. Maar dat hij dan ook blijkbaar zo zeker weet dat hij wel kinderen wil dat hij daarom bij voorbaat al geen relatie met mij wil omdat ik geen kinderen wil. Ik ben nog maar 21. En ik stond dan ook een beetje beduusd te kijken toen die jongen aankondigde dat we een serieus gesprek moesten hebben en vervolgens hier mee kwam.

Snap je een beetje wat ik bedoel ? Ik heb er nog nooit zo over nagedacht om geen relatie met iemand te beginnen omdat hij of zij wel kinderen wil. Wat ik misschien inderdaad wel zou moeten doen om problemen later te voorkomen, maar het is best lastig om dat op zo'n jonge leeftijd als de mijne in te calculeren. Je weet nooit hoe dingen gaan lopen, en het voelt bijna fatalistisch om er bij voorbaat al niet aan te beginnen ofzo. Nouja. Ik was vooral verbaasd, denk ik.

[ Bericht 17% gewijzigd door AudreyHepburn op 06-11-2006 17:23:43 ]
pi_43295881
Oh en ik stoor me vreselijk aan de manier waarop bijv. kapsters tegen een kind praten: "Hoi ! Hoe heet jij dan ! Kom jij om geknipt te worden ! Ja, he ! Mooie schoenen heb jij aan hoor ! Ga je lekker Teletubbies kijken tijdens het knippen ! Ja he ! Leuk he ! Kijk ! De paarse Teletubbie ! Hoe heet die dan ! Ja ! Tinkiewinkie ! Ja ! Kijk ! De paarse, he ! Ja !"

Oh en even iets heel anders:
Een paar dagen geleden zat ik trouwens met zo'n leuk meisje in de bus. Heb ik ook vreselijk om moeten lachen. Heel mooi meisje van een jaar of drie met vuurrode krullen zat met haar moeder in de bus. En dat meisje doet voor de grap net alsof ze op het knopje drukt. Haar moeder zegt lachend: "Ja meis, als je daarop drukt dan moet je hier uitstappen." Zeg dat meisje: "Nee mam, dan zeg ik gewoon dat was ik niet." Moeder: "Ja, maar daar stinkt die buschaffeur niet in." Het meisje zegt glunderend: "Nee, maar dan doe ik gewoon zo." Meisje trekt een stalen gezicht en wijst op mij, waarom zowel zij, haar moeder als ik met z'n drieen in een brullende lachbui uitbarsten. .

Zo'n meisje wil ik wel als oppaskindje of als nichtje ofzo, dat zou ik helemaal niet erg vinden. Ik heb namelijk helemaal geen hekel aan kinderen ofzo, sterker nog, ik vind het fantastisch hoe ze soms ontzettend onverwacht leip uit de hoek kunnen komen, zoals dat meisje in de bus. Ik hoef ze alleen zelf niet, da's iets heel anders.
pi_43298517
Het is natuurlijk een belachelijk idee dat je niet in orde zou zijn als je geen kinderen wilt. Ik herken die druk wel, sommige mensen denken nog steeds dat we alleen bestaan om ons voort te planten. Vroeger riep ik trouwens ook altijd dat ik noooooit kinderen zou willen, maar nu ben ik 25 en kan ik me iets beter voorstellen dat je aan kinderen begint.
Ik heb nu nog steeds zelf geen kinderwens, maar ik kan me er nu wel meer bij voorstellen.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
  maandag 6 november 2006 @ 18:52:33 #160
78780 deedeetee
pi_43298913
quote:
Echt waar ????? bestaan die dan ?

Zulke kinderen had ik ook wel willen hebben, waarom heb ik die niet gekregen het leven is niet rechtvaardig

ff voor de duidelijkheid : kinderen zijn soms lief en schattig en soms/vaak zijn ze dat niet.
  maandag 6 november 2006 @ 18:56:07 #161
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43299050
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:42 schreef Scandalous het volgende:
Het is natuurlijk een belachelijk idee dat je niet in orde zou zijn als je geen kinderen wilt. Ik herken die druk wel, sommige mensen denken nog steeds dat we alleen bestaan om ons voort te planten. Vroeger riep ik trouwens ook altijd dat ik noooooit kinderen zou willen, maar nu ben ik 25 en kan ik me iets beter voorstellen dat je aan kinderen begint.
Ik heb nu nog steeds zelf geen kinderwens, maar ik kan me er nu wel meer bij voorstellen.
waarom nu wel?
pi_43299233
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:56 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

waarom nu wel?
Nou, ik wil nu nog steeds geen kinderen Ik kan me alleen wel meer voorstellen dat mensen daarvoor kiezen op een bepaald punt in je leven.
"Would you guys stop it already?! Did you ever think that maybe there's more to life than being really, really, really, ridiculously good looking?"
pi_43299828
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:20 schreef AudreyHepburn het volgende:
Oh en ik stoor me vreselijk aan de manier waarop bijv. kapsters tegen een kind praten: "Hoi ! Hoe heet jij dan ! Kom jij om geknipt te worden ! Ja, he ! Mooie schoenen heb jij aan hoor ! Ga je lekker Teletubbies kijken tijdens het knippen ! Ja he ! Leuk he ! Kijk ! De paarse Teletubbie ! Hoe heet die dan ! Ja ! Tinkiewinkie ! Ja ! Kijk ! De paarse, he ! Ja !"
Kan je je indenken wat ik heb moeten meemaken als kappersleerling?
Vond het verschrikkelijk als ik een kind moest knippen. Ik ging er ook echt niet zo tegen praten, ben geen kleuterjuf.
pi_43300053
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:12 schreef vencodark het volgende:

[..]

Kan je je indenken wat ik heb moeten meemaken als kappersleerling?
Vond het verschrikkelijk als ik een kind moest knippen. Ik ging er ook echt niet zo tegen praten, ben geen kleuterjuf.
'gewoon stilzitten en smoel houden, anders knip ik zo je oor eraf'.

.
Tap tap tap
pi_43300208
Ook dat is me een keer overkomen, dat jong draaide zijn hoofd ineens om.
pi_43300313
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef vencodark het volgende:
en dan is het natuurlijk weer jouw schuld .
Tap tap tap
pi_43300453
quote:
Ben je niet in orde als je geen kinderen wilt?
Het kan een afwijking in de hersenen zijn. Of je houdt er zo'n redenatie op na wat neerkomt op "ik kan zo'n kind geen goed bestaan geven" / "Ik wil mijn kinderen niet in zo'n wereld laten leven".
  maandag 6 november 2006 @ 19:28:56 #168
145090 HenkBenzinetank
Toegevoegde waarde
pi_43300508
quote:
Op maandag 6 november 2006 18:59 schreef Scandalous het volgende:

[..]

Nou, ik wil nu nog steeds geen kinderen Ik kan me alleen wel meer voorstellen dat mensen daarvoor kiezen op een bepaald punt in je leven.
Dat snap ik, maar waarom kan je je dat nu wel beter voorstellen?
pi_43300574
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:24 schreef CherryLips het volgende:

[..]

en dan is het natuurlijk weer jouw schuld .
Uiteraard, volgens die moeder wel. Die was niet zo blij en haalde praktisch gelijk dat kind uit de stoel want die jankte als een luchtalarm om 12 uur.
Gelukkig ben ik al jaren weg van die school. Heb trauma's
  maandag 6 november 2006 @ 19:31:23 #170
78780 deedeetee
pi_43300596
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:21 schreef vencodark het volgende:

was dus : eigen schuld, dikke bult voor dat joch
pi_43300632
Ja zielig he.

Was overigens maar een heeeeel klein mini stukje oor.
pi_43300683
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:30 schreef vencodark het volgende:

[..]

Uiteraard, volgens die moeder wel. Die was niet zo blij en haalde praktisch gelijk dat kind uit de stoel want die jankte als een luchtalarm om 12 uur.
Gelukkig ben ik al jaren weg van die school. Heb trauma's
Daar heb ik dus ook altijd zo'n hekel aan, het is nooit de schuld van hun eigen kind als ze tegen iemand oprennen en omvallen of als ze iets slopen, alles is zo leuk en lief aan ze . Zat een keer ind e trein, kind rend ront, ziet de sleutelhanger aan m'n tas, pakt sleutelhanger, trekt hem van m'n tas, kapot. Was goedkoop ding, maar toch. de moeder zei ets van; 'dat is niet netjes van je' tegen dat kind . pak dat kind bij z'n arm, laat hem op z'n plek zitten en bied als moeder zijnde je excuses aan ofzo, crisis.
Tap tap tap
  maandag 6 november 2006 @ 19:34:43 #173
78780 deedeetee
pi_43300727
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:32 schreef vencodark het volgende:
Ja zielig he.

Was overigens maar een heeeeel klein mini stukje oor.
Was 't een bloedbad ?
pi_43300848
Haha, nee gelukkig niet. Ik knipte zo en kind draait net zijn hoofd. Dus klein reepje vel eraf. Kind is stil en verbaasd en ineens: Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Damn.
  maandag 6 november 2006 @ 19:38:38 #175
78780 deedeetee
pi_43300891
Jeeeesus wat een aansteller
pi_43300968
Haha, die seconden tussen de knip en de jank waren de langste ooit geloof ik. Ik hoopte zo dat ie stil zou blijven en niets zou merken.
  maandag 6 november 2006 @ 19:44:49 #177
78780 deedeetee
pi_43301151
Je hebt geboft dat het geen bloederige aangelegenheid is geworden, stel 't je eens voor : bloed dat over 't kind z'n schouders druipt, compleet met flauw gevallen moeder die niet tegen bloed zien kan ! Ik was er graag getuige van geweest

maandag 6 november 2006 @ 19:48:47 #178
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43301309
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:37 schreef vencodark het volgende:
Haha, nee gelukkig niet. Ik knipte zo en kind draait net zijn hoofd. Dus klein reepje vel eraf. Kind is stil en verbaasd en ineens: Wheeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Damn.

Ergste moment dat ik met een kind had, was toen ik nog bij McDonalds werkte.. had dat kind in zijn broek geplast.. Of ik het even kon opdweilen..

Zei tegen mijn (nieuwe) collega dat het appelsap was en of hij het even kon opruimen
Het is nu wat? Een jaar geleden ofzo en hij heeft me het nog niet vergeven
pi_43301339
Het hoefde niet in veband en geen dokter. Kind is geen Vincent van Gogh geworden.
pi_43301405
Vind het trouwens een heerlijk topic, lekker verhalen over kinderen vertellen die niet van ons zijn en er met een glimlach aan terugdenken.
  maandag 6 november 2006 @ 20:04:38 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43301934
Wat ik trouwens ook zo irritant vind van vooral ouders, is dat als het kind zich niet kan gedragen, druk is, of anderszins niet om uit te staan, dan is het hoogbegaafd, of heeft het ADHD, of dyslexie, of wat de mode-aandoening van dat moment dan ook maar is. Het is nooit de schuld van het kind zelf of godbetert de ouders
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_43304621
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:04 schreef wonderer het volgende:
Wat ik trouwens ook zo irritant vind van vooral ouders, is dat als het kind zich niet kan gedragen, druk is, of anderszins niet om uit te staan, dan is het hoogbegaafd, of heeft het ADHD, of dyslexie, of wat de mode-aandoening van dat moment dan ook maar is. Het is nooit de schuld van het kind zelf of godbetert de ouders
Hahaha echt he!
Als je tien jaar terug traag las was je gewoon slecht in taal, jammer maar helaas en nu gewoon verder goed je best doen. Als je tien jaar terug enorm druk was, was je gewoon een vervelend klotekind dat nou eenmaal wat meer gecorrigeerd moest worden. Nu ben je ineens bijzonder en mag je jezelf (of je kind) lekker een labeltje geven!
pi_43304835
Indd. en dikke kinderen hebben altijd last van een ziekte!
Kinderen worden altijd maar goed gepraat. Overigens, zeg nu eerlijk, was jij vroeger lief? En corrigeerde je ouders jullie goed? Wat herinneren jullie je daarvan?

Zoals ik eerder al zei, ik hield vroeger mijn adem in en had driftbuien. Ook kon ik heel gemeen zijn. Ik kon mijn broertje heel hard bijten en heb hem ooit de glijbaan afgeduwt. Kon overigens wel goed liegen dat ik dat niet had gedaan.

Ik was thuis niet echt lief denk ik maar in de stad of op visite was ik dat wel.
Kan me niet herinneren dat ik echt vervelend was bij anderen o.i.d. Denk dat ik redelijk braaf was omdat ik wist dat ik op mijn kop zou krijgen van mijn ouders als ik strontvervelend was. Ik wist aardig wat ik wel en niet kon doen denk ik.
  maandag 6 november 2006 @ 21:20:09 #184
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_43305275
quote:
Op maandag 6 november 2006 21:11 schreef vencodark het volgende:
Kinderen worden altijd maar goed gepraat. Overigens, zeg nu eerlijk, was jij vroeger lief? En corrigeerde je ouders jullie goed? Wat herinneren jullie je daarvan?
Ik was te bang voor straf om echt iets uit te vreten. Niet dat mijn ouders zo streng waren, maar het idee dat ik iets fout deed en daarvoor op de vingers getikt werd bezorgde me zo'n kutgevoel dat ik de neiging tot kattekwaad liever onderdrukte. Faalangst, he?

Mijn ouders, nou ja, vooral mijn moeder, hebben mij en mijn broertje genoeg ruimte gegeven. Da's bij mijn broertje fout gegaan, die doet alles waar hij zin in heeft, maar door bovenstaande ben ik wel goed terecht gekomen. Af en toe vond mijn vader dat ie zijn autoriteit moest laten gelden maar daar maakte hij zichzelf alleen maar belachelijk mee dus dat heeft weinig indruk op me gemaakt.

Ik vind niet dat mijn ouders slecht werk hebben afgeleverd, maar ik zou het zelf wel anders doen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_43305379
Heeft iemand hier trouwens ervaring met sterilisatie?
Mijn ervaring is dat je tegen een flinke muur oploopt als je voor de definitieve vorm van anti-conceptie wilt gaan, men wil er gewoon niet aan meewerken als je nog vrij jong bent en dat vind ik belachelijk.
  maandag 6 november 2006 @ 21:51:07 #186
78780 deedeetee
pi_43306898
Mijn ouders waren niet gediend van lastige kinderen en wisten ons dat goed duidelijk te maken.
Een preek over goed gedrag had je zó gevangen en een draai om je oren ook, om van een pak slaag maar niet te spreken, alhoewel dat laatste maar sporadisch voor kwam. Dat speet ons nogal want een preek van minimaal een uur duurt veel langer als een pak voor je broek.
Ik was vrij braaf maar kon wel akelig rake/scherpe opmerkingen maken en dat werd mij wel 'ns fataal
pi_43318354
Mijn broertje en ik kregen altijd slaande ruzie als mijn moeder nét even aan de telefoon was. Dan durfden we wel. .

En verder, waar ik vroeger ook altijd ziedend om werd was de manier waarop mijn vader ruzies tussen mijn broertje en mij oploste. Dan had de een iets van de ander afgepakt, en het op zijn/haar kamer gelegd, en probeerde de rechtmatige eigenaar het met veel slaan schoppen en schreeuwen terug te krijgen. Mijn vader had daar last van als hij in zijn stoel de krant zat te lezen en klassieke muziek te luisteren, dus die komt naar boven en zegt: "Is het nu afgelopen met het geschreeuw ?" Natuurlijk is het niet afgelopen met het geschreeuw, want hij heeft nogsteeds mijn dinges of ik het zijne, kortom, de ruzie duurt vrolijk voort. Komt mijn vader weer boven, geeft ons allebei een tik en zegt "EN NU IS HET AFGELOPEN". En dan roep ik "Ja maar, hij heeft mijn dinges !" En dan zegt mijn vader "Dat lossen jullie zelf maar op. Daar kan je over overleggen."

Nou, ik weet niet of hij ooit twee hysterische kinderen van tien met een brandend oor van de klap en een schorre keel van het krijsen fatsoendelijk met elkaar heeft zien onderhandelen, maar ons is het ieg nog nooit gelukt. Ik was altijd ziedend als mijn vader dit weereens deed. Terwijl die ruzie in negen van de tien gevallen opgelost zou zijn geweest met "Oh, P. heb jij haar dinges ? Geef eens snel terug, en jullie gaan nu allebei op je eigen kamer iets voor jezelf doen en ik wil jullie even het komende half uur er niet uit zien."

Maargoed, dat zijn persoonlijke frustraties.
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:28:06 #188
78780 deedeetee
pi_43321178
We hadden de simpele regel dat degene die sloeg de dat deed omdat hij het met woorden niet kon winnen.
Degene die sloeg werd dus uitgejouwd als de * verliezer * degene die het hardste schreeuwde verging het niet beter.....

De winnaar was degene die rustig bleef en goede argumenten aan droeg of hardnekkig bleef vragen om de terugave van zijn rechtmatige eigendom of aan een volwassene vroeg om bemiddeling ( daar ging het bij jullie thuis dus fout )
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:56:43 #189
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_43321947
"Oh, maar dat komt wel wanneer je ouder bent hoor, dan wil je opeens wel kinderen" Veel gehoorde uitspraak als je weer eens in een "kinderen zijn cute " discussie belandt. Maar aangezien ik al zo'n 13 jaar met hetzelfde idee rondloop en nu 27 ben durf ik toch te zeggen dat mijn mening gewoon blijft hangen . Kinderen zijn ook cute en leuk maar ik heb geen zin om er eentje op een wereld te zetten die almaar afglijdt naar een slechtere situatie.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_43322633
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:56 schreef jogy het volgende:
"Oh, maar dat komt wel wanneer je ouder bent hoor, dan wil je opeens wel kinderen" Veel gehoorde uitspraak als je weer eens in een "kinderen zijn cute " discussie belandt. Maar aangezien ik al zo'n 13 jaar met hetzelfde idee rondloop en nu 27 ben durf ik toch te zeggen dat mijn mening gewoon blijft hangen . Kinderen zijn ook cute en leuk maar ik heb geen zin om er eentje op een wereld te zetten die almaar afglijdt naar een slechtere situatie.
Dat moet je eens zeggen tegen iemand die jong kinderen gekregen heeft... "Oh maar daar krijg je wel spijt van hoor, als je wat ouder bent, dan zou je willen dat je ze niet gekregen had."
pi_43322665
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:24 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat moet je eens zeggen tegen iemand die jong kinderen gekregen heeft... "Oh maar daar krijg je wel spijt van hoor, als je wat ouder bent, dan zou je willen dat je ze niet gekregen had."

pi_43323095
Kinderen, ja. Maar niet veel. Denk max. 2. Bij 3 krijgen ze constant ruzie en 1 is zo eenzaam. Dat ik vrije tijd in moet leveren, het zij zo, lijkt me geweldig om elke zaterdagmiddag met ze naar het voetbal te gaan, elk jaar met het gezinnetje op wintersport, enzovoorts! . (uiteraard zal ik ze niks dwingen, slechts adviseren ).
pi_43323328
quote:
Op maandag 6 november 2006 21:11 schreef vencodark het volgende:
Mijn zus was altijd een heel scheinheilig meisje die "nóóit" iets fout deed en als er weer eens iets was werd ik daar boos op aangekeken. Ik kon absoluut niet tegen onrechtvaardigheid en ging dus thuis keihard tekeer. Ik weet nog dat ik ooit eens op ons tuinhek heb zitten kliederen met verf, ik was echt woest!!!
Altijd kwam mn vader dan weer stampend de trap op en ik doodsbang onder mn bed wachten totie mn deur open gooide en dreigde met van alles wat god verboden heeft. Ben paar keer zelfs flink geschopt en geslagen, maargoed ik had het "verdiend"..
  dinsdag 7 november 2006 @ 14:17:38 #194
78780 deedeetee
pi_43324003
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 13:44 schreef Beroepsgokker het volgende:
Kinderen, ja. Maar niet veel. Denk max. 2. Bij 3 krijgen ze constant ruzie en 1 is zo eenzaam. Dat ik vrije tijd in moet leveren, het zij zo, lijkt me geweldig om elke zaterdagmiddag met ze naar het voetbal te gaan, elk jaar met het gezinnetje op wintersport, enzovoorts! . (uiteraard zal ik ze niks dwingen, slechts adviseren ).
Ow ja gezellig met de kids gaan doen wat jezelf leuk vind houd er wel ff rekening mee dat die wel 'ns van andere zaken kunnen gaan houden als jij

Mijn man houd van voetbal, mijn zoon : * voetbal ik ??? ik ga lekker op badminton

Kinderen zorgen altijd weer voor verrassingen en die zijn lang niet altijd leuk
pi_43329797
quote:
Op maandag 6 november 2006 21:22 schreef MinderMutsig het volgende:
Heeft iemand hier trouwens ervaring met sterilisatie?
Mijn ervaring is dat je tegen een flinke muur oploopt als je voor de definitieve vorm van anti-conceptie wilt gaan, men wil er gewoon niet aan meewerken als je nog vrij jong bent en dat vind ik belachelijk.
Zo, deeltje 2 ook helemaal gelezen.
Ik vraag me ook af of jonge mensen gesteriliseerd kunnen worden. Ik ben zelf 21 en kies ook voor een kindervrij leven. Ik heb helemaal niets met kinderen, voel me er ongemakkelijk bij en ben ook niet in staat om ze op te voeden (heb al genoeg aan mezelf).

Wat me opvalt is dat er in dit topic niet echt over de toekomst wordt gesproken. Hoe zien jullie jezelf als je bijvoorbeeld 40 jaar of ouder bent? Hoe zouden jullie je leven invullen? Als je kinderen hebt vul je je leven heel anders in dan zonder. Wanneer je geen kinderen hebt en je hebt een partner ben je veel meer op elkaar aangewezen dan met kinderen, want die kinderen die zuigen echt alle tijd weg. Zouden jullie zonder kinderen ook meer tijd besteden aan hobbies of echt samen met je partner de tijd doorbrengen.
Voor mezelf zie ik een toekomst voor me waarin ik veel tijd kan besteden aan leuke dingen, zoals motorrijden, reizen buiten het hoofdseizoen (heeeeerlijk niet aan schoolvakanties gebonden), fietsen, wandelen. Huisdieren zijn ook leuk, maar binden je toch aan huis. En ik zou ook hobbies zoeken die ik zonder partner kan doen, want het is denk ik voor de relatie ook goed om ook ff je eigen ding te kunnen doen.
Nou ik ben benieuwd hoe jullie hierover denken!
pi_43330125
quote:
Op maandag 6 november 2006 19:28 schreef HenkBenzinetank het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar waarom kan je je dat nu wel beter voorstellen?
Ik ben ouder en wijzer geworden Je komt er meer mee in aanraking, kinderen, mensen die kinderen willen, zwangerschap... daardoor verander ik zelf niet van mening, maar het is niet meer zo'n bizar concept voor me zoals het een paar jaar geleden was.
pi_43334805
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 14:17 schreef deedeetee het volgende:

Kinderen zorgen altijd weer voor verrassingen en die zijn lang niet altijd leuk
Helemaal mee eens
En gooi maar gauw je verwachtingen overboord zodra je een vers babytje in je armen hebt, het loopt altijd anders dan je denkt

Maar het is er niet minder waardevol door, ik had het allemaal niet willen missen

OT :
Ik denk dat je vooral je gevoel moet volgen
pi_43348410
Of wat ik ook vaak hoor.
Van ja onze kinderen zijn nu 16/17/ etc die kunnen zich zelf redden, nu hebben we eindelijk tijd voor ons zelf.
Dan denk ik van waarom heb je ze dan in hemelsnaam genomen.

Zelf wil ook geen kinderen geef is 1 positief iets.
Ja ze zijn lief, omg vind ik dus niet.
Ze kosten geld
Oppas/ werk combi is ook al zo fijn.
Vrije tijd? is ook weg
Echt waar ik snap het doel er niet echt van in.
Ik koop liever een mooie motor en auto van mijn geld en doe liever leuke dingen dan uitgeven aan schoolgeld en boeken.

Ik ben 19.
Ik zwaai naar dieren.
  woensdag 8 november 2006 @ 03:09:56 #199
159890 Webdesign21
Webdesign is cool
pi_43348808
quote:
Op woensdag 8 november 2006 02:13 schreef Geerd het volgende:
Ik ben 19.
Ja maar dat verklaar het wel hoor..
Yeah, webdesign
  woensdag 8 november 2006 @ 07:29:50 #200
100126 Maraca
#cijferfetisjist
pi_43349270
quote:
Op woensdag 8 november 2006 03:09 schreef Webdesign21 het volgende:

[..]

Ja maar dat verklaar het wel hoor..
"Als je ouder bent krijg je die gevoelens wel?" ofzo?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')