Ik vind dat mensen echt zelf een update moeten geven. Bedoel je dat?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:31 schreef Brighteyes het volgende:
Wat doen we eigenlijk met de 1 maand -2 maand -kwartaal mensen die niet zelf om een upgrade vragen? Doen we dat automatisch?
We kunnen het wel doen hoor. Alleen heb ik dan het idee dat we aan de gang kunnen blijven. En voor hetzelfde geldt roken ze weer. Wij kunnen dat ook niet ruiken.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:39 schreef Brighteyes het volgende:
Nou ja, meer omdat er nu dus mensen uit juli nog bij de 1 maand stoppers staan.
Ja, dat is ook waar.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:42 schreef schatje het volgende:
[..]
We kunnen het wel doen hoor. Alleen heb ik dan het idee dat we aan de gang kunnen blijven. En voor hetzelfde geldt roken ze weer. Wij kunnen dat ook niet ruiken.
Je moeder rookt(e)?quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 11:06 schreef MikeyMo het volgende:
6 augustus 1978
jaquote:
Gelukkig had je het besef nog niet, maar dan ben je idd verslaafd geboren.quote:
Beter, veel beterquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 15:51 schreef Jumparound het volgende:
Of: Tering Vieze Peuk!
1 sigaret is niet het einde van de wereld joh!quote:Op woensdag 1 november 2006 10:00 schreef Jumparound het volgende:
Mag ik van het lijstje? ben weer gaan roken
I havent smoked for Three weeks, one day, 22 hours, 0 minutes and 48 seconds. 458 cigarettes not smoked, saving ¤ 91,67. Life saved: 1 day, 14 hours, 10 minutes.
het was een grapjequote:Op woensdag 1 november 2006 10:11 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
1 sigaret is niet het einde van de wereld joh!
Doorzetten!
quote:Op woensdag 1 november 2006 10:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
het was een grapje
Ik ben niet weer begonnen
Je weet het nooit. Ik was wel weer half begonnenquote:Op woensdag 1 november 2006 10:27 schreef Jumparound het volgende:
[..]
het was een grapje
Ik ben niet weer begonnen
leuk is anders jaquote:Op donderdag 2 november 2006 13:20 schreef Natha- het volgende:
STOMME stivoro met hun STOMME actie en de STOMME ns met hun STOMME vertragingen en STOMME forensen en STOMME kopjes met thee die zomaar over je toetsenbord vallen en die STOMME klanten die aan je hoofd zeuren en...en....en...ik ben dus weer gestopt! Per vandaag...en het is STOM![]()
Ik gebruik nu nicotinepillen en op zich helpt het wel. Dit is de 10e dag dat ik niet rook en mijn vorig record stond op 1,5 dag.quote:Op zaterdag 4 november 2006 00:17 schreef eer-ik het volgende:
knip
Doordeweeks heb ik niet zo'n moeite met niet-roken, maar in het weekend...quote:Op donderdag 2 november 2006 13:20 schreef Natha- het volgende:
STOMME stivoro met hun STOMME actie en de STOMME ns met hun STOMME vertragingen en STOMME forensen en STOMME kopjes met thee die zomaar over je toetsenbord vallen en die STOMME klanten die aan je hoofd zeuren en...en....en...ik ben dus weer gestopt! Per vandaag...en het is STOM![]()
zo "moet" het ookquote:Op maandag 6 november 2006 16:08 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik stond net tijdens het afwassen te denken dat ik naar de winkel moest om nieuwe sigaretten te halen. Toen dacht ik bij mezelf, weet je wat ik ga geen nieuwe sigaretten halen, ik ga nu op dit moment direct stoppen. Geen voorbedachte rade, gewoon spontaan plotseling stoppen. Dus bij deze, vanaf heden ben ik gestopt met![]()
Goed bezigquote:Op maandag 6 november 2006 16:08 schreef SpankTheMonkey het volgende:
Ik stond net tijdens het afwassen te denken dat ik naar de winkel moest om nieuwe sigaretten te halen. Toen dacht ik bij mezelf, weet je wat ik ga geen nieuwe sigaretten halen, ik ga nu op dit moment direct stoppen. Geen voorbedachte rade, gewoon spontaan plotseling stoppen. Dus bij deze, vanaf heden ben ik gestopt met![]()
Haha, precies hetzelfde had ik ook.quote:Op maandag 6 november 2006 17:56 schreef cheqy het volgende:
Ik ben nu 12 dagen gestopt en het gaat nu erg goed.![]()
Ik heb de laatste dagen dat ik nogal donker gekleurd slijm ophoest. Het schijnt dat mijn lichaam bezig is om mijn longen te reinigen, dat werd me tenminste verteld.
Het ziet er best goor uit en dat maakt me nu nog bewuster op wat voor gif ik jarenlang heb geleefd waardoor ik weer veel gemotiveerder ben om niet meer te roken.
Ik voel me nu best wel stoer, ik had dit nooit van mezelf verwacht.![]()
Ik had de laatste dagen een paar zwakke dagen tot ik dat vieze slijm zag en hoorde dat het van het roken kwam. Ik schrok er echt van en het was het duwtje in de rug die ik nodig had om vol te houden.quote:Op maandag 6 november 2006 18:02 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Haha, precies hetzelfde had ik ook.
Kwamen echt gore rochels mee.
Eerst dacht ik dat het kwam omdat ik verkouden was (eigenlijk ook de reden waarom ik tijdelijk niet rook(te)).
Verkoudheid zorgde voor een dusdanige last van m'n keel, dat het pijn deed al ging ik roken.
Toen effe 4 dagen niet gerookt en dacht: kan net zo goed stoppen
Maar na die 4 dagen kwam er nog steeds bruinig slijm mee
Heb dat nu niet meer btw
Ik heb eerder 4 jaar niet gerookt, en ben sinds 2 jaar weer begonnen. Vorige keer was ik ook zo plotseling gestopt. Dus denk dat ik het nu ook weer makkelijk ga volhouden.quote:Op maandag 6 november 2006 17:57 schreef eer-ik het volgende:
Goed bezig
Al eerder een stoppoging gedaan?
Een serieuze dan
Welnee joh, ik heb het gewoon even aangepastquote:Op maandag 6 november 2006 20:56 schreef Ymke het volgende:
Mijn stopdatum klopt niet , het was ergens in febru, volgens mij de 8 e Maar ik mag best uit het lijstje hoor .Ben er niet zoveel meer mee bezig
waarmee ben je niet meer zo bezig?quote:Op maandag 6 november 2006 20:56 schreef Ymke het volgende:
Mijn stopdatum klopt niet , het was ergens in febru, volgens mij de 8 e Maar ik mag best uit het lijstje hoor .Ben er niet zoveel meer mee bezig
Nou met het bezig zijn met het niet roken , ik rook gewoon niet . Dat is jaren anders geweest en zeker de eerste 2 jaar van het gestopt zijn was ik er best veel mee bezig.quote:Op maandag 6 november 2006 21:05 schreef eer-ik het volgende:
[..]
waarmee ben je niet meer zo bezig?
Niet roken?
okquote:Op maandag 6 november 2006 21:51 schreef Ymke het volgende:
[..]
Nou met het bezig zijn met het niet roken , ik rook gewoon niet . Dat is jaren anders geweest en zeker de eerste 2 jaar van het gestopt zijn was ik er best veel mee bezig.
Nu dus niet meer , ik voel me dus geen ex roker maar gewoon een niet roker
Zo iets bedoel ik![]()
@Schatje![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 16:41 schreef PietjePuk2 het volgende:
Is Brennie weer begonnen ofzo?
Zou dit dan toch DE manier zijn..?quote:Op dinsdag 7 november 2006 02:10 schreef Crafty-FoX het volgende:
EDIT: Oké, de afleerpeuk is aangestokentwee hijsjes gehad en vind het echt goor, ga hem gewoon helemaal oproken om mijzelf te martelen.
Nou, ik denk niet dat het DE manier is. Het is ook meer ontstaan uit de behoefte om een peuk te nemen hoorquote:Op dinsdag 7 november 2006 07:24 schreef PietjePuk2 het volgende:
[..]
Zou dit dan toch DE manier zijn..?
Ik heb ergens het vermoeden dat de uitwerkingen van het stoppen met roken per persoon verschillenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:23 schreef Natha- het volgende:
Alan Carr, bah! Ik haat dat tjakka-gedoe zo enorm. Bij mij heeft dat dus een averechts effect. Het gekke is, er gebeurt niets als je stopt met roken. Echt niets.
Je ligt niet huilend in een hoekje van de pijn, je slaat niemand neer voor een peuk, je staat niet letterlijk kwijlend voor een sigarenwinkel...Je doet het gewoon niet. (Ok, je mind fuckt een beetje met je). Verder gewoon doorgaan met ademhalen.
Dat kan nog wel gezellig worden bij mijn mondeling Engels morgen en mondeling Management overmorgen. Maar volgens mij valt het bij mij wel mee, vorige keer volgens mij nergens last van gehad.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:29 schreef DarkElf het volgende:
ik kan (vooral) de eerste dagen zonder roken echt wel agressieve neigingen krijgenIk kan echt niéts hebben en ontplof om het minste of geringste...
Daar heb ik totaal geen problemen mee, ik stop heel makkelijk en blijf er ook easy onder. Maar dan heb je van die perioden dat je er weer een keer zin in hebt, zoals ik vannacht had. Dan kun je óf er vanaf blijven óf je steekt de smerigste Aldi sigaretten op die je kent zodat je daarna echt geen trek meer krijgt in een sigaretquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:29 schreef DarkElf het volgende:
ik kan (vooral) de eerste dagen zonder roken echt wel agressieve neigingen krijgenIk kan echt niéts hebben en ontplof om het minste of geringste...
(jaja ik ben al een heethoofd alleen dan wordt het echt vele vele malen erger)
ik heb er deze keer stukken minder last van gehad (die neigingenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
.... vorige keer volgens mij nergens last van gehad.
Een kleine dag en ik verlang al naar een sigaret. Maar de uitdaging om niet te roken is nog groter. Zelfkastijding heerlijk.quote:22 hours, 44 minutes and 29 seconds. 9 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,80. Life saved: 45 minutes.
misschien hangt het af van hoe klaar je ermee bent als je uiteindelijk gaat stoppen? Vorige keer deed ik het minder gemotiveerd dan nu en zwichtte ik na een paar maanden. Daarna weer gaan roken, veel minder trouwens, maar toch weer roken. (gelegenheidsroker geprobeerd te worden: alleen terrasjes, visites, verjaardagen, feestjes.. Maar dat werd elke zaterdag ineens, toen elk weekend en ineens duurde mijn weekend van donderdag tot en met maandag en zo rook je weerquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:45 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan vraag ik me toch af, de mensen die moeiteloos zeggen te kunnen stoppen, in hoeverre die dan wel echt verslaafd waren/zijn aan roken. Ik was dus een echte badass roker, ik was altijd en eeuwig aan het paffen en greep iedere gelegenheid aan om er 1 op te steken. En dat duurt toch wel even, voordat je dat uit je systeem hebt gewerkt, want je blijft nog wel heel lang op ieder potentieel rookmoment aan sigaretten denken
Jezus wat is dit dom zeg (no offence). Tuurlijk vind je het nu goor, je had je eigen merk namelijk ook goor gevonden, dat is gewoon zo als je een tijdje niet gerookt hebt. Maar je hebt wel weer nicotine binnen gekregen en daarmee dus het monstertje weer aangewakkerd. Je maakt het je dus alleen maar extra moeilijk met dit soort acties! En geloof me, ik heb er ervaring mee. Ook ooit gedaan en een paar weken later rookte ik weer. Niet meer doen dus!quote:Op dinsdag 7 november 2006 02:10 schreef Crafty-FoX het volgende:
Hmmmz, ik heb op dit moment ook gewoon zo'n zin in een peuk. Ben nu al dik een maand clean, maar heb gewoon zo ongelovelijk de neiging één te pakken... maar dan wel één van mijn moeder, die rookt van die vieze Aldi filters. Dan weet ik zeker dat ik er NOOIT meer één opsteek, want zelfs toen ik nog rookte drukte ik die dingen halverwege uit omdat ze zo smerig waren
Hoe zien jullie dat trouwens, als je gewoon ff één weer een keertje opsteekt en daarna niet meer; ben je dan weer begonnen of eigenlijk nog steeds gestopt? Ik weet niet helemaal hoe ik het moet benaderen namelijk
EDIT: Oké, de afleerpeuk is aangestokentwee hijsjes gehad en vind het echt goor, ga hem gewoon helemaal oproken om mijzelf te martelen. Wat zijn Aldi peuken toch goed hiervoor, lang leve de Aldi
Één ding weet ik zeker, ik steek er echt niet nog één op! Ben nu met een biertje de rooksmaak aan het wegspoelen hehe! Ik weet nu wat ik niet mis, misschien is dit juist goed geweest er me extra van bewust van te maken. Maar toch is het slecht dat ik ff aan mijn behoefte heb toegegeven! Haal me trouwens ook niet van de lijst af heh, ik voel me nog steeds gestopt
Tjah, misschien een domme actie idd... mijn moeder vond het ook niet slimquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jezus wat is dit dom zeg (no offence). Tuurlijk vind je het nu goor, je had je eigen merk namelijk ook goor gevonden, dat is gewoon zo als je een tijdje niet gerookt hebt. Maar je hebt wel weer nicotine binnen gekregen en daarmee dus het monstertje weer aangewakkerd. Je maakt het je dus alleen maar extra moeilijk met dit soort acties! En geloof me, ik heb er ervaring mee. Ook ooit gedaan en een paar weken later rookte ik weer. Niet meer doen dus!
Dat van dat gelegenheidsroken klinkt TE bekendquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
misschien hangt het af van hoe klaar je ermee bent als je uiteindelijk gaat stoppen? Vorige keer deed ik het minder gemotiveerd dan nu en zwichtte ik na een paar maanden. Daarna weer gaan roken, veel minder trouwens, maar toch weer roken. (gelegenheidsroker geprobeerd te worden: alleen terrasjes, visites, verjaardagen, feestjes.. Maar dat werd elke zaterdag ineens, toen elk weekend en ineens duurde mijn weekend van donderdag tot en met maandag en zo rook je weer)
Nu ben ik 4 maanden gestopt en rookte echt stukken minder en stond/sta er veel meer achter... het gaat dus nu ook makkelijker (hoewel de verlangens er wel nog zijn hoor)
Kijk als het deze keer heeft gewerkt dan is het prima maar je moet ermee uitkijken en het dus niet vaker gaan doen. Als je eenmaal verslaafd bent geweest ben je zo weer aan de sigaret, of je hem nou goor vond of nietquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:53 schreef Crafty-FoX het volgende:
[..]
Tjah, misschien een domme actie idd... mijn moeder vond het ook niet slimmaar ik heb niet zo heel lang gerookt, een paar maand flink stevig dus het valt reuze mee. En ik heb nog steeds geen trek in een sigaret
daarnaast, als ik een keer een joint rook krijg ik ook een lading nicotine naar binnen... daar heb ik ook nooit last van dat ik daarna weer een peuk wil hebben dus het valt opzich reuze mee.
Tjah, het smaakt anders en is ook voor andere doeleinden maar toch krijg je een dosis nicotine naar binnen en dat is hetgeen wat jij zo mooi noemde dat 'het monstertje aanwakkerd'. Dus dan zal het toch meer tussen de oren zitten dan dat het aan de nicotine ligt zou je denken, want inwezen krijg je hetzelfde binnen!quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kijk als het deze keer heeft gewerkt dan is het prima maar je moet ermee uitkijken en het dus niet vaker gaan doen. Als je eenmaal verslaafd bent geweest ben je zo weer aan de sigaret, of je hem nou goor vond of nietIk wil hier dus ook anderen mee waarschuwen om het niet te proberen.
Met joints heb ik precies hetzelfde, krijg daarna ook niet zin in een peuk. Komt denk ik omdat het echt anders smaakt en ik het voor andere doeleinden gebruik
Feliquote:Op woensdag 8 november 2006 01:25 schreef Blumchen het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Six months, 1 hour, 25 minutes and 39 seconds. 3681 cigarettes not smoked, saving ¤ 676,02. Life saved: 1 week, 5 days, 18 hours, 45 minutes.
Het is nu echt een half jaar![]()
quote:MUZ Jezus Christus wat prachtig. FritsBom 8 197 08/11 10:22 - SlaggY
LEF Onderzoek naar de relaxte drol » -skippybal- 42 446 08/11 10:22 - hollander172
Onvermoede humor in de active topic lijst deel XVIquote:Op woensdag 8 november 2006 10:23 schreef Jumparound het volgende:
je kan altijd grappige active topic humor gaan zoeken ;-)
[..]
quote:One day, 46 minutes and 10 seconds. 15 cigarettes not smoked, saving ¤ 2,15. Life saved: 1 hour, 15 minutes.
je staat in het lijstje, succesquote:Op woensdag 8 november 2006 16:51 schreef biertank het volgende:
Ik wou net zeggen, die nicotineverslaving is het ergste nietquote:Op woensdag 8 november 2006 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
van je nicotineverslaving ben je overigens na een dag of 3 af, als je stopt met roken
hoe lang duurt het voor je van ex roker naar niet roker gaat?quote:Op woensdag 8 november 2006 17:17 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, die nicotineverslaving is het ergste niet
de geestelijke verslaving daarentegen![]()
Eeuwig. "Wij" ex-rokers zullen dit altijd blijven. Net zoals mensen die naar de AA (Alcoholics Anonymous) gaan, die zijn de rest van hun leven alcoholics. Misschien zijn ze al 50 jaar sober, maar toch.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:41 schreef kless het volgende:
[..]
hoe lang duurt het voor je van ex roker naar niet roker gaat?
Dus vanaf nu is elke dag scheit irritant omdat het overal op de hoek teloer blijft liggen...quote:Op woensdag 8 november 2006 18:42 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Eeuwig. "Wij" ex-rokers zullen dit altijd blijven. Net zoals mensen die naar de AA (Alcoholics Anonymous) gaan, die zijn de rest van hun leven alcoholics. Misschien zijn ze al 50 jaar sober, maar toch.
quote:Op woensdag 8 november 2006 18:58 schreef kless het volgende:
[..]
Dus vanaf nu is elke dag scheit irritant omdat het overal op de hoek teloer blijft liggen...
Nu snap ik waarom de mensen die gestopt zijn met roken er zo panisch over zijn...
En dus elke niet gerookte peuk van af 2 week terug is X 4 min. zoveel langer op je hoede moet blijven? wat is het dan eigenlijk een kut keuze om te stoppen... liever 1 X flippen omdat shag weg is dan 20 x flipen van het NEE ik ga niet roken.
So far so good. Het niet roken is nog wel best te doen, meer de gewoonte. Normaal zat ik nu zo rond deze tijd lekker met een peukie achter de computer. Even lekker achterover leunen in mijn stoel, omdraaien kijkend naar de tv, en dan zo een heerlijke lange diepe hijs. Maar, eitje dit man, ik hou dit wel een jaar vol.quote:Two days, 3 hours, 3 minutes and 40 seconds. 21 cigarettes not smoked, saving ¤ 4,04. Life saved: 1 hour, 45 minutes.
Ik denk ook niet echt, dat hier mensen zitten die briljante hulpmiddelen hebben die medisch zijn bewezen of wat dan ook om je te helpen met stoppen.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:58 schreef kless het volgende:
[..]
Dus vanaf nu is elke dag scheit irritant omdat het overal op de hoek teloer blijft liggen...
Nu snap ik waarom de mensen die gestopt zijn met roken er zo panisch over zijn...
En dus elke niet gerookte peuk van af 2 week terug is X 4 min. zoveel langer op je hoede moet blijven? wat is het dan eigenlijk een kut keuze om te stoppen... liever 1 X flippen omdat shag weg is dan 20 x flipen van het NEE ik ga niet roken.
en wel gvd als je feiten wit opzoeken mbt verslaving kom je zo goed als alleen maar gesponserde links tegen om nog meer geld uit je zakken te kloppen dan waneer je door zou roken
*dit forum is dus eigenlijk ook alleen maar aan het helpen om dat ex-roker gevoel vast te houden![]()
Goed bezig, netjes en ga zo door.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:41 schreef Natha- het volgende:
maar daarna schreeuwde mijn hele lichaam om een Welverdiende Peuk! (Maarikhebtnietgedaan!). Nu heb ik maar een Welverdiende Borrel ingeschonken en ga ik zo naar bed. Ohja, pleisterloos! Ook nog!:D
Ik heb zowaar voor het eerst in jaren een avondje met bier (concertje in de Melkweg) doorgebracht zonder te roken.quote:Two days, 4 hours, 58 minutes and 17 seconds. 33 cigarettes not smoked, saving ¤ 4,59. Life saved: 2 hours, 45 minutes.
Heldquote:Op donderdag 9 november 2006 15:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb zowaar voor het eerst in jaren een avondje met bier (concertje in de Melkweg) doorgebracht zonder te roken.
Het was vrij simpel. Een vriend van me stond me raar aan te kijken toen hij het hoorde, daarna rook naar me toe te blazen om me te irriteren, maar ik gunde het hem gewoon niet dat ik eraan toe zou geven. Verder was het een geweldig optreden en een gezellige avond, genoeg afleiding dus.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Held
Ik ben daar veel te zwak voor geweest tot nu toe
Maar nu is het afgelopen verdorie
Normaal gesproken rook ik me in de 'pauze' voor het concert helemaal kapot, tijdens een concert amper, en daarna weer destemeer.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het was vrij simpel. Een vriend van me stond me raar aan te kijken toen hij het hoorde, daarna rook naar me toe te blazen om me te irriteren, maar ik gunde het hem gewoon niet dat ik eraan toe zou geven. Verder was het een geweldig optreden en een gezellige avond, genoeg afleiding dus.
Je drinkt wel een stuk sneller als je niet tussendoor rookt. En meer.
Mooiquote:Op donderdag 9 november 2006 15:20 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Zoals die vriend van me al ze: "Jij hoeft niet meer te kiezen tussen de slok van het bier of de hijs van je sigaret, jij kunt gewoon gelijk het glas aan je mond zetten."
Wacht maar, je bent pas 2 dagen op wegquote:Op donderdag 9 november 2006 15:30 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Daar heb ik gelukkig geen last van. Maar je bent lekker op weg.
heb ik ook gemerkt... ik weet niet of ik daar wel beter van wordt...quote:Op donderdag 9 november 2006 15:19 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wat je zegt: 'je drinkt wel een stuk sneller als je niet tussendoor rookt' ben ik helemaal met je eens
Soort van compensatie `
Ik vraag me ook af wat ongezonder is, roken of meer drinken. En volgens mij is roken ook nog eens goedkoper.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:33 schreef kless het volgende:
[..]
heb ik ook gemerkt... ik weet niet of ik daar wel beter van wordt...
quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 10:25 schreef schatje het volgende:
Pupillen (weken)
7 november: Angel_of_Dth
7 november: iamredleader
Maar van roken wordt ik niet dronkenquote:Op donderdag 9 november 2006 17:47 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat ongezonder is, roken of meer drinken. En volgens mij is roken ook nog eens goedkoper.
Ach, ik denk (lees: hoop) dat dat tijdelijk is.quote:Op donderdag 9 november 2006 17:33 schreef kless het volgende:
[..]
heb ik ook gemerkt... ik weet niet of ik daar wel beter van wordt...
Ben je nog steeds gestopt?quote:Op donderdag 9 november 2006 21:39 schreef kless het volgende:
btw blowen zonder tabak zit daar nicotine in? ( waterpijpje met hasblockje of pijpje met wiet )
of kan ik toch beter spacecake gaan bakken...
*ik hoop dan een avondje minder hard te zuipen maar dan slappe kommedies te kijken met vriendjes en heleboel thee, suiker, snoep en een paar netten met manderijntjes
ik wel... jij dan?quote:Op donderdag 9 november 2006 23:37 schreef Astherushcomes het volgende:
[..]
Ben je nog steeds gestopt?
ik rook nog, en zal me na deze passage dan ook niet meer in dit topic laten zienquote:Op vrijdag 10 november 2006 00:28 schreef kless het volgende:
[..]
ik wel... jij dan?
jij bent amper begonnen. kap nu voor dat je er geestelijk ook aan hangt voor vele jaaren
lichamelijke afhankelijkheid is zo gepiept.
Mag ik vragen hoe lang je al rookt en in welke frequentie?quote:Op vrijdag 10 november 2006 13:56 schreef Astherushcomes het volgende:
[..]
ik rook nog, en zal me na deze passage dan ook niet meer in dit topic laten zienWel moet ik zeggen dat ik door jou tot nu toe geslaagde poging tot stoppen ben geinspireerd om ook maar te gaan stoppen met die onzin. Op termijn dan
Eerst even wennen aan het idee en de uitdaging zeg maar. Ik zie jullie wel weer in deel 40 van dit topic
![]()
quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Welja. Stelt niks voor, dat stoppen.
Komt nog welquote:Op vrijdag 10 november 2006 11:27 schreef iamredleader het volgende:dikke 3 dagen, en helemaal geen behoefte
Zomer 2004 ben ik echt begonnen met roken, een pakje sigaretten per dag. Tegenwoordig rook ik ook shag, uit financieel oogpunt, met een pakje shag doe ik drie dagen gemiddeld.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Mag ik vragen hoe lang je al rookt en in welke frequentie?
A, daar zou ik niet teveel mee pimpen hoorquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:23 schreef Astherushcomes het volgende:
[..]
Zomer 2004 ben ik echt begonnen met roken, een pakje sigaretten per dag. Tegenwoordig rook ik shag, uit financieel oogpunt, met een pakje shag doe ik drie dagen gemiddeld.
natuurlijk zijn er uitzonderingen en kan ik op avondjes stappen in 5 uurtjes tijd ook wel een pakje leeg krijgen
ik ben dus in tegenstellig tot de meeste rokers erg laat begonnen met roken (op mn 21ste)
het was ook niet bedoeld om mee te pimpen meer om mijn rookgedrag eerlijk in kaart te brengenquote:Op vrijdag 10 november 2006 15:25 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
A, daar zou ik niet teveel mee pimpen hoor
Maar waarom op je 21e nog beginnen?
Maandagavond word zwaar. Dan zit ik van pakweg 19:00 tot na 23:00 in een Irish Pub mee te doen aan een quiz-avond, en zo'n beetje iedereen in m'n team rookt. Shit.quote:
Eensch.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:35 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Welja. Stelt niks voor, dat stoppen.
Gelukkig hebben ze in een pub vaak genoeg afleiding...quote:Op vrijdag 10 november 2006 16:49 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Maandagavond word zwaar. Dan zit ik van pakweg 19:00 tot na 23:00 in een Irish Pub mee te doen aan een quiz-avond, en zo'n beetje iedereen in m'n team rookt. Shit.
Bierquote:Op vrijdag 10 november 2006 19:54 schreef kless het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze in een pub vaak genoeg afleiding...
quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:58 schreef MaJo het volgende:
Donderdag en gisteren goed wezen stappen en totaal geen behoefte gehad aan een sigaret![]()
Wel veel te veel gedronken
Klopt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
Mensen die kunnen zuipen en geen behoefte hebben aan roken zijn helden.
Ik ben een heldquote:Op zaterdag 11 november 2006 16:10 schreef Stormqueen het volgende:
Mensen die kunnen zuipen en geen behoefte hebben aan roken zijn helden. Hoewel ik ze niet allemaal geloof als ze dat zeggen
Vanavond maar even niet de kroeg in
En volgende week donderdag en zaterdag, en de week daarop op vrijdag en zaterdagquote:Op zaterdag 11 november 2006 15:25 schreef iamredleader het volgende:
[..]
goedzo, meid, maar maandag wordt ook afzien...
we zullen je missen!
4 dagen 6 uur!
![]()
De kroeg is inderdaad moeilijkerquote:Op zaterdag 11 november 2006 17:43 schreef Natha- het volgende:
MaJo> ik heb precies t zelfde, gewoon uitzetten. Alleen de kroeg, die is tricky, gelukkig had ik gisteren mijn vriendje mee, die ook 2,5 maand geleden is gestopt, anders was t misschien misgegaan, ik wilde wel heel graag een peuk. Voor t eerst in 9 dagen, raar he?
En? Is het gelukt?quote:Op zaterdag 11 november 2006 17:48 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ach ja, ik ga vanavond weer gewoon in de kroeg staan en niet roken. Ik merk of ik het tot het einde van de avond vol houd.
Uiteraard.quote:
quote:Five days, 3 hours, 11 minutes and 46 seconds. 76 cigarettes not smoked, saving ¤ 10,68. Life saved: 6 hours, 20 minutes.
quote:
quote:Two weeks, six days, 1 hour, 11 minutes and 5 seconds. 400 cigarettes not smoked, saving ¤ 63,31. Life saved: 1 day, 9 hours, 20 minutes.
Ik heb ook al een vrij zware kater vandaagquote:Op zondag 12 november 2006 14:46 schreef kless het volgende:
het maakt niet uit of je rookt of niet, na een avondje vlink stappen is mn strot alsnog verrot en heb meer kater gevoel (maar zat zal wel van het snellere zuipen komen?)
Ik zuip ook wel wat meer idd sinds ik niet meer rook, maar het is vooral het tempo waarin ik drink denk ik.quote:Op zondag 12 november 2006 15:01 schreef MaJo het volgende:
Je hoort juist een mindere kater te hebben als je niet meer rookt. Maar als je inderdaad meer gaat zuipen dan gaat die vlieger niet op nee
"wel wat" is een understatement. avondje stappen valt opeens veel duurder uitquote:Op zondag 12 november 2006 15:04 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik zuip ook wel wat meer idd sinds ik niet meer rook, maar het is vooral het tempo waarin ik drink denk ik.
't gaat wel wat harder dan eerst
Wat dat betreft bespaar je ook niet echt door het niet rokenquote:Op zondag 12 november 2006 17:12 schreef kless het volgende:
[..]
"wel wat" is een understatement. avondje stappen valt opeens veel duurder uit
anders kost een avondje 20 à 30¤ en nu moet je verdomme nog een keer pinnen om nog even de pitza/sharma bakker te bezoeken.(nee dat komt niet door stoppen met roken, vreten deed ik eerder ook al na het stappen.) atm zou ik zeggen dat ik niet 50 ¤ per maand bespaar maar eerder 50 ¤ meer uit geeft.(wat niet goed kan blijven gaan)quote:Op zondag 12 november 2006 17:16 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wat dat betreft bespaar je ook niet echt door het niet roken
Niet dat dat de insteek was van mijn stoppoging, maar die silkquit meter stelt het wel rooskleuriger voor dan het is
Dat geld gaat toch wel op
Maar!quote:Op zondag 12 november 2006 17:16 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Wat dat betreft bespaar je ook niet echt door het niet roken
Niet dat dat de insteek was van mijn stoppoging, maar die silkquit meter stelt het wel rooskleuriger voor dan het is
Dat geld gaat toch wel op
Deed ik ook nooit.quote:Op zondag 12 november 2006 22:26 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Ik rook sowieso zelden op zondag, dus vandaag was niet echt een uitzondering.
dus?quote:Op maandag 13 november 2006 11:18 schreef iamredleader het volgende:6 dagen, maar vanavond zit ik in een Irish pub voor de quiz...
Hou je een serieuze stoppoging?quote:Op maandag 13 november 2006 11:41 schreef KlootMajoor het volgende:
2e dag van geen sigaret
Het gaat wel , denk ik
Al zou ik het he-le-maal niet erg vinden om er 1 op te steken
door omstandigheden kan ik even niet roken ( zit een tijd bij mijn ouders ) al zou ik het wel kunnen doen , maar dan moet ik het sneaky doen...quote:Op maandag 13 november 2006 11:55 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Hou je een serieuze stoppoging?
Of is het uitgestelde behoeftebevrediging?
Je rookt al 15 jaar stiekem?quote:Op maandag 13 november 2006 12:11 schreef KlootMajoor het volgende:
[..]
door omstandigheden kan ik even niet roken ( zit een tijd bij mijn ouders ) al zou ik het wel kunnen doen , maar dan moet ik het sneaky doen...
Daarnaast ben ik te lui om peuken te kopen, ze zijn dus 2 dagen op
En dat beetje wat ik buiten kom, daar kom ik geen winkels tegen of zitten mn ouders naast me...
ik heb nu 15 jaar roken erop zitten en ze weten het ( nog steeds ) niet en dat wil ik zo houden
Misschien gaat dit wel een stoppoging worden aangezien ik hier nog wel even bij mn ouders zal zitten...
Of ze het weten of niet, ik heb het nog nooit voor hun ogen gedaan, ze zullen het wel geroken hebben ofzo maar toch, het ging mij er altijd om dat ik de daad niet voor hun neus aan het doen was.quote:Op maandag 13 november 2006 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Je rookt al 15 jaar stiekem?
En je denkt echt dat ze niks door hebben?!
Profiel zegt 1980 bouwjaar. Dan was je dus 11?
Knap hoor, om het nooit in hun nabijheid te doen. Ik zou dat nooit volgehouden hebben! Maar weten doen ze het toch wel. Dat ruik je. Mijn moeder had me meteen in de smiezen, die heeft toen ook maar gezegd dat ik net zo goed thuis kon roken aangezien ik door het stiekem roken nooit meer thuis wasquote:Op maandag 13 november 2006 12:19 schreef KlootMajoor het volgende:
[..]
Of ze het weten of niet, ik heb het nog nooit voor hun ogen gedaan, ze zullen het wel geroken hebben ofzo maar toch, het ging mij er altijd om dat ik de daad niet voor hun neus aan het doen was.
Vragen die ze toen altijd stelde heb ik met kunst weten te ontwijken.
11 jaar? ik was 12 geloof ik, dus dan zou het 14 jaar zijn, paar maandjes min of minder maakt ook niet uit
Nu zit ik weer even bij ze en ben nu een volle week thuis wegens ziekte, en mn peuken zijn nu op sinds 2 dagen![]()
De peuken die ik had gingen allemaal in vlammen op op het balkon , en das nu op
Haha, wat komt me dat bekend voorquote:Op maandag 13 november 2006 12:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Knap hoor, om het nooit in hun nabijheid te doen. Ik zou dat nooit volgehouden hebben! Maar weten doen ze het toch wel. Dat ruik je. Mijn moeder had me meteen in de smiezen, die heeft toen ook maar gezegd dat ik net zo goed thuis kon roken aangezien ik door het stiekem roken nooit meer thuis was![]()
Sterkte in ieder geval met stoppen
quote:Six days, 4 hours, 3 minutes and 6 seconds. 92 cigarettes not smoked, saving ¤ 12,84. Life saved: 7 hours, 40 minutes.
quote:Op maandag 13 november 2006 11:32 schreef eer-ik het volgende:
[..]
dus?
Gewoon niet roken
Van 't weekend niet gezopen?
't kan idd knap lastig zijn om niet te roken tijdens het drinken, maar je klinkt echt alsof het is van: nou, vanavond weer roken
quote:Op maandag 13 november 2006 15:11 schreef iamredleader het volgende:
[..]
nee, ik ga vanavond niet roken. Ik ben heel serieus over stoppen. Het is ook geen "stop-poging", dat klinkt alsof je probeert. Met de nadruk op proberen, want je weet al half dat je ooit opgeeft. Nee, vanavond en ook in de toekomst ga ik niet meer roken. Gewoon, zo.
![]()
in 3 weken jaquote:Op maandag 13 november 2006 14:17 schreef Angel_of_Dth het volgende:
In 3 weken?
Ik kan niet zeggen dat ik meer ben gaan eten. Ik drink wel vrij veel water en koffie/thee.
[..]
That's the spiritquote:Op maandag 13 november 2006 15:11 schreef iamredleader het volgende:
[..]
nee, ik ga vanavond niet roken. Ik ben heel serieus over stoppen. Het is ook geen "stop-poging", dat klinkt alsof je probeert. Met de nadruk op proberen, want je weet al half dat je ooit opgeeft. Nee, vanavond en ook in de toekomst ga ik niet meer roken. Gewoon, zo.
![]()
Lekker vooruitzicht dus.quote:Op maandag 13 november 2006 14:10 schreef eer-ik het volgende:
ik heb ook steeds trek
ben 7 kilo aangekomen sinds ik gestopt ben
quote:Op dinsdag 14 november 2006 03:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
That's the spiritEn hoe is het gegaan?
roken nam de trek weg en je stofwisseling wordt trager.quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:36 schreef KlootMajoor het volgende:
Is het bewezen dat je van het stoppen aankomt qua gewicht?
Ik mag het niet hopen, mijn 3e dag vandaag zonder een peuk en ik woog al 104 kg
Als je jezelf die laatste vraag al stelt kan ik je verzekeren dat het hooguit 1,5 dag isquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:31 schreef SvenM het volgende:
Okay, Ik ga ook stopppen, ik ga me pakje shag aan me moeder geven en ik ga gewoon niet meer roken. Ben benieuwd hoe lang ik het vol houd
op een ergere manier dan dat je zin kan hebben in in eten, sex, snoepen of warme thee/koffie/choco?quote:Op dinsdag 14 november 2006 09:38 schreef Brighteyes het volgende:
Raar hoor, ik ben nu bijna (nog anderhalve maand) een jaar gestopt en ineens heb ik de laatste 2 weken weer regelmatig momenten gehad dat ik dacht 'Oeh... nu een sigaretje!'
Na een toets voor m'n studie, sollicitatiegesprek, lekker etentje, heerlijke vrijpartij... Allemaal van die standaard momenten.
Maar goed, uiteraard doe ik het niet. Ik weet nog steeds te goed hoe moeilijk het was en ik weet dat ik nooit een gelegenheids roker zal zijn.
Dus... bijna 11 maanden and counting!
pff, 1 sigaret! geeft toch niet...quote:Op dinsdag 14 november 2006 08:34 schreef iamredleader het volgende:
[..]
ik was zwak.
bah, toch in de pub 1 sigaret gehad
![]()
En ik heb er spijt van!![]()
Neuh, gewoon dat het zo even langs komt... 'Zo... nu even een lekker sigaretje. Oh nee. Niet!quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:31 schreef kless het volgende:
[..]
op een ergere manier dan dat je zin kan hebben in in eten, sex, snoepen of warme thee/koffie/choco?
6 per dagquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:47 schreef DarkElf het volgende:
van alle sigaretten die ik mis, mis ik het meest de "na het eten koffie" sigaret, de "gezellig aan de wijn " sigaret en de "na de seks" sigaret
zeker wel, het is ook niet missen missen bij mij maar meer een soort: stilstaan bij wat ik anders gedaan zou hebben ofzo..quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:50 schreef Jumparound het volgende:
ik mis ze eigelijk allemaal juist omdat het een gewoonte is / was geworden...
maar aan de andere kant mis ik ze ook niet...![]()
ik liep zondag nog 90 minuten lang heen en weer te rennen over het veld, en na de wedstrijd kon ik nog gewoon lopen.... dus het heeft zeker wel voordelen!
Bij mij staat de laatste echt op nummer 1.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:47 schreef DarkElf het volgende:
van alle sigaretten die ik mis, mis ik het meest de "Na-het-eten" sigaret, de "Gezellig-aan-de-wijn " sigaret en de "Na-de-seks" sigaret
ja lekker he?quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:54 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Bij mij staat de laatste echt op nummer 1.
jaquote:Op dinsdag 14 november 2006 13:55 schreef Brighteyes het volgende:
Zo lekker nagenietend liggen staren met een sigaretje erbij.![]()
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Uhuh, maar goed, gelijk als een blok in slaap vallen heeft ook wel wat hoor!![]()
ook lekkerquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:07 schreef Stormqueen het volgende:
Nee, roken na de seks is echt nasty
Ik mis het meest de in het restaurant, na het hoofdgerecht-peuk
Neeeee bahquote:Op dinsdag 14 november 2006 14:07 schreef DarkElf het volgende:
[..]
ook lekker
nasty?nee joh, ultiem ontspannend na de inspanning
Oh ja tuurlijk dan is het niet lekker nee, ik bedoelde idd ook als je allebei rookt.quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Neeeee bah
Is alleen lekker als je allebei rooktVoor niet-rokende vriendjes was het in het verleden een redelijke dooddoener
Whehehehe!quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:21 schreef Natha- het volgende:
Oeh, de decadente "tijdens-de-sex" peuk. Dat je daar zo ligt met een lekker wijntje en een sigaret terwijl...nouja, dat![]()
En je was nog zo overtuigdquote:Op dinsdag 14 november 2006 08:34 schreef iamredleader het volgende:
[..]
ik was zwak.
bah, toch in de pub 1 sigaret gehad
![]()
En ik heb er spijt van!![]()
Dat hoeft niet per se hoorquote:Op dinsdag 14 november 2006 09:37 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Als je jezelf die laatste vraag al stelt kan ik je verzekeren dat het hooguit 1,5 dag is
Half rokenquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:45 schreef Sebasser het volgende:
Hm, kut.
Vandaag een Nieuwe malboro wide aangeboden gekregen..
Ik was te benieuwd..
Anyway, half gestopt, en half weer begonnen dus..
(Max 2 tot 3 per dag..)
Ja, maar toch. Terug bij af.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:37 schreef Jumparound het volgende:
[..]
pff, 1 sigaret! geeft toch niet...
als je het maar niet nog een keer doet
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
En je was nog zo overtuigd![]()
Nu wel volhouden hoor!
Soort van afbouwen eh, naderhand kan je makkelijk een week zonder een sigaret, en kan je Toch een sigaret meeroken als je ergens met vrienden staat of tijdens pauzes of wat dan ook..quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Half roken![]()
Dan was ik vroeger zeker een 326,5% roker
Nee, je kan niet eest stoppen en dan weer af en toe roken en zeggen dat je gestopt bent. Binnen no time rook je weer elke dag. Eens een verslaafde, altijd een verslaafde. Ik spreek uit vele jaren ervaringquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:59 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Soort van afbouwen eh, naderhand kan je makkelijk een week zonder een sigaret, en kan je Toch een sigaret meeroken als je ergens met vrienden staat of tijdens pauzes of wat dan ook..
Maar ik was gestopt, en dat is mijn doel nu weer..
Ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 14 november 2006 16:12 schreef DarkElf het volgende:
hier ook ervaring
eerst jarenlang gerookt, toen gestopt,weer echt begonnen, weer jaren roken, toen gestopt, toen zoetjes aan weer begonnen (half roken) toen weer echt roken, toen weer gestopt, toen gelegenheidsroker (dat kan ik heus wel hoor, zo kan ik wel af en toe genieten en daar blijft het bij
) en nu dus gestopt
al 4 maanden
ik ben pas echt blij als ik voorbij de 8 maanden ben, vorige keer begon ik toen weer nl
Omdat je denkt dat je heus wel een sigaretje kan hebben als je al 8 maanden clean bentquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:18 schreef Natha- het volgende:
Wat is dat voor achterlijks? Weer beginnen na 8 maanden? WaarOMMMMM? sjees...zonde hoor
Denken dat je af en toe kan roken maar dat kan dus niet, daarom zeggen we het ook om anderen te waarschuwen. Als je eenmaal gerookt hebt bestaat 1 sigaretje nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:18 schreef Natha- het volgende:
Wat is dat voor achterlijks? Weer beginnen na 8 maanden? WaarOMMMMM? sjees...zonde hoor
ja, mijn man rookte nog (nu ook maar niet meer binnen) en toen nog wel binnen dus elke avond na het eten werd ik op het spek gebonden...quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat je denkt dat je heus wel een sigaretje kan hebben als je al 8 maanden clean bent
Idd, 1 sigaretje werkt alleen voor mensen die nooit verslaafd zijn geraakt en alleen met bijv. stappen eens 1 sigaretje roken. Als je ooit al op het niveau "moet roken" hebt gezeten kan dat nooit meerquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Denken dat je af en toe kan roken maar dat kan dus niet, daarom zeggen we het ook om anderen te waarschuwen. Als je eenmaal gerookt hebt bestaat 1 sigaretje niet
nee dat is zo en daar kom je alleen achter door het te belevenquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Idd, 1 sigaretje werkt alleen voor mensen die nooit verslaafd zijn geraakt en alleen met bijv. stappen eens 1 sigaretje roken. Als je ooit al op het niveau "moet roken" hebt gezeten kan dat nooit meer
Ja. Bekend. En dan ben je EN 5 kilo aangekomen, EN terug bij af. Had je het net zo goed niet kunnen proberenquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:26 schreef MaJo het volgende:
En de mensen die zeggen dat ze het wel kunnen moeten of nog ontdekken dat ze het eigenlijk ook niet kunnen, of zijn nooit "echte" rokers geweest. Als je echt verslaafd geweest bent hou je jezelf voor de gek als je denkt er af en toe een te kunnen roken, uiteindelijk breek je en rook je vaak meer dan daarvoor (been there, done that)
Beter dan in het afvaltopique in ieder geval, daar worden nog wel eens dingen geroepen als: afvallen is geen prestatie en alle dikke mensen zijn lui.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef Natha- het volgende:
Komt ook omdat je zo GEWELDIG gesteund wordt hier
vooral omdat ik het zat ben/was, mijn man nauwelijks meer rookt (iig thuis niet meer en hij wil ook niet buiten gaan staan alleen dus 's avonds rookt hij ook zelden) en al mijn vrienden (behalve twee) ook niet meer roken dus ik wordt er veel minder mee geconfronteerd gelukkigquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef Natha- het volgende:
Komt ook omdat je zo GEWELDIG gesteund wordt hier
en die gore gore smaak in je muilquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:37 schreef Jumparound het volgende:
ook al een keer 9 maanden weggegooid
Maar nu ben ik gestopt en blijf ik het ook
opsouten met die onzin van "kuuuuut, peuken op... vuur weg, het is fokking koud buiten! waarom valt die druppel nou net op mn aspuntje, waaaa, alle winkels + kroegen dicht, en ik MOET roken* stress
quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:37 schreef Jumparound het volgende:
ook al een keer 9 maanden weggegooid
Maar nu ben ik gestopt en blijf ik het ook
opsouten met die onzin van "kuuuuut, peuken op... vuur weg, het is fokking koud buiten! waarom valt die druppel nou net op mn aspuntje, waaaa, alle winkels + kroegen dicht, en ik MOET roken* stress
Bij ons dus nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]herkenbaar
kriebels krijgen als je over de helft van je pakje bent , gelukkig hebben we hier in dit &^% dorp een nachtwinkel én zijn op zondag de winkels open
ik ken het allemaal en ik vond mezelf steeds sneuer ermee worden de laatste maanden tot langerquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij ons dus nietWel eens gehad dus dat ik 's avonds naar de benzinepomp ben gereden (half uurtje rijden) om saffies te halen
En dan niet eens dat pakje aanbreken die dag
Gewoon constant bezig zijn met wanneer je de volgende sigaret gaat roken, of je er wek genoeg hebt om de dag door te komen enz. En 's ochtends vroeg er al een opsteken onderweg naar de bus
![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |