Ja, maar toch. Terug bij af.quote:Op dinsdag 14 november 2006 13:37 schreef Jumparound het volgende:
[..]
pff, 1 sigaret! geeft toch niet...
als je het maar niet nog een keer doet
quote:Op dinsdag 14 november 2006 14:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
En je was nog zo overtuigd![]()
Nu wel volhouden hoor!
Soort van afbouwen eh, naderhand kan je makkelijk een week zonder een sigaret, en kan je Toch een sigaret meeroken als je ergens met vrienden staat of tijdens pauzes of wat dan ook..quote:Op dinsdag 14 november 2006 15:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Half roken![]()
Dan was ik vroeger zeker een 326,5% roker
Nee, je kan niet eest stoppen en dan weer af en toe roken en zeggen dat je gestopt bent. Binnen no time rook je weer elke dag. Eens een verslaafde, altijd een verslaafde. Ik spreek uit vele jaren ervaringquote:Op dinsdag 14 november 2006 15:59 schreef Sebasser het volgende:
[..]
Soort van afbouwen eh, naderhand kan je makkelijk een week zonder een sigaret, en kan je Toch een sigaret meeroken als je ergens met vrienden staat of tijdens pauzes of wat dan ook..
Maar ik was gestopt, en dat is mijn doel nu weer..
Ik heb precies hetzelfdequote:Op dinsdag 14 november 2006 16:12 schreef DarkElf het volgende:
hier ook ervaring
eerst jarenlang gerookt, toen gestopt,weer echt begonnen, weer jaren roken, toen gestopt, toen zoetjes aan weer begonnen (half roken) toen weer echt roken, toen weer gestopt, toen gelegenheidsroker (dat kan ik heus wel hoor, zo kan ik wel af en toe genieten en daar blijft het bij
) en nu dus gestopt
al 4 maanden
ik ben pas echt blij als ik voorbij de 8 maanden ben, vorige keer begon ik toen weer nl
Omdat je denkt dat je heus wel een sigaretje kan hebben als je al 8 maanden clean bentquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:18 schreef Natha- het volgende:
Wat is dat voor achterlijks? Weer beginnen na 8 maanden? WaarOMMMMM? sjees...zonde hoor
Denken dat je af en toe kan roken maar dat kan dus niet, daarom zeggen we het ook om anderen te waarschuwen. Als je eenmaal gerookt hebt bestaat 1 sigaretje nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:18 schreef Natha- het volgende:
Wat is dat voor achterlijks? Weer beginnen na 8 maanden? WaarOMMMMM? sjees...zonde hoor
ja, mijn man rookte nog (nu ook maar niet meer binnen) en toen nog wel binnen dus elke avond na het eten werd ik op het spek gebonden...quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:20 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Omdat je denkt dat je heus wel een sigaretje kan hebben als je al 8 maanden clean bent
Idd, 1 sigaretje werkt alleen voor mensen die nooit verslaafd zijn geraakt en alleen met bijv. stappen eens 1 sigaretje roken. Als je ooit al op het niveau "moet roken" hebt gezeten kan dat nooit meerquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:21 schreef MaJo het volgende:
[..]
Denken dat je af en toe kan roken maar dat kan dus niet, daarom zeggen we het ook om anderen te waarschuwen. Als je eenmaal gerookt hebt bestaat 1 sigaretje niet
nee dat is zo en daar kom je alleen achter door het te belevenquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:23 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Idd, 1 sigaretje werkt alleen voor mensen die nooit verslaafd zijn geraakt en alleen met bijv. stappen eens 1 sigaretje roken. Als je ooit al op het niveau "moet roken" hebt gezeten kan dat nooit meer
Ja. Bekend. En dan ben je EN 5 kilo aangekomen, EN terug bij af. Had je het net zo goed niet kunnen proberenquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:26 schreef MaJo het volgende:
En de mensen die zeggen dat ze het wel kunnen moeten of nog ontdekken dat ze het eigenlijk ook niet kunnen, of zijn nooit "echte" rokers geweest. Als je echt verslaafd geweest bent hou je jezelf voor de gek als je denkt er af en toe een te kunnen roken, uiteindelijk breek je en rook je vaak meer dan daarvoor (been there, done that)
Beter dan in het afvaltopique in ieder geval, daar worden nog wel eens dingen geroepen als: afvallen is geen prestatie en alle dikke mensen zijn lui.quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef Natha- het volgende:
Komt ook omdat je zo GEWELDIG gesteund wordt hier
vooral omdat ik het zat ben/was, mijn man nauwelijks meer rookt (iig thuis niet meer en hij wil ook niet buiten gaan staan alleen dus 's avonds rookt hij ook zelden) en al mijn vrienden (behalve twee) ook niet meer roken dus ik wordt er veel minder mee geconfronteerd gelukkigquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:36 schreef Natha- het volgende:
Komt ook omdat je zo GEWELDIG gesteund wordt hier
en die gore gore smaak in je muilquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:37 schreef Jumparound het volgende:
ook al een keer 9 maanden weggegooid
Maar nu ben ik gestopt en blijf ik het ook
opsouten met die onzin van "kuuuuut, peuken op... vuur weg, het is fokking koud buiten! waarom valt die druppel nou net op mn aspuntje, waaaa, alle winkels + kroegen dicht, en ik MOET roken* stress
quote:Op dinsdag 14 november 2006 16:37 schreef Jumparound het volgende:
ook al een keer 9 maanden weggegooid
Maar nu ben ik gestopt en blijf ik het ook
opsouten met die onzin van "kuuuuut, peuken op... vuur weg, het is fokking koud buiten! waarom valt die druppel nou net op mn aspuntje, waaaa, alle winkels + kroegen dicht, en ik MOET roken* stress
Bij ons dus nietquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:40 schreef DarkElf het volgende:
[..]herkenbaar
kriebels krijgen als je over de helft van je pakje bent , gelukkig hebben we hier in dit &^% dorp een nachtwinkel én zijn op zondag de winkels open
ik ken het allemaal en ik vond mezelf steeds sneuer ermee worden de laatste maanden tot langerquote:Op dinsdag 14 november 2006 16:43 schreef MaJo het volgende:
[..]
Bij ons dus nietWel eens gehad dus dat ik 's avonds naar de benzinepomp ben gereden (half uurtje rijden) om saffies te halen
En dan niet eens dat pakje aanbreken die dag
Gewoon constant bezig zijn met wanneer je de volgende sigaret gaat roken, of je er wek genoeg hebt om de dag door te komen enz. En 's ochtends vroeg er al een opsteken onderweg naar de bus
![]()
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |