Ik heb ergens het vermoeden dat de uitwerkingen van het stoppen met roken per persoon verschillenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:23 schreef Natha- het volgende:
Alan Carr, bah! Ik haat dat tjakka-gedoe zo enorm. Bij mij heeft dat dus een averechts effect. Het gekke is, er gebeurt niets als je stopt met roken. Echt niets.
Je ligt niet huilend in een hoekje van de pijn, je slaat niemand neer voor een peuk, je staat niet letterlijk kwijlend voor een sigarenwinkel...Je doet het gewoon niet. (Ok, je mind fuckt een beetje met je). Verder gewoon doorgaan met ademhalen.
Dat kan nog wel gezellig worden bij mijn mondeling Engels morgen en mondeling Management overmorgen. Maar volgens mij valt het bij mij wel mee, vorige keer volgens mij nergens last van gehad.quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:29 schreef DarkElf het volgende:
ik kan (vooral) de eerste dagen zonder roken echt wel agressieve neigingen krijgenIk kan echt niéts hebben en ontplof om het minste of geringste...
Daar heb ik totaal geen problemen mee, ik stop heel makkelijk en blijf er ook easy onder. Maar dan heb je van die perioden dat je er weer een keer zin in hebt, zoals ik vannacht had. Dan kun je óf er vanaf blijven óf je steekt de smerigste Aldi sigaretten op die je kent zodat je daarna echt geen trek meer krijgt in een sigaretquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:29 schreef DarkElf het volgende:
ik kan (vooral) de eerste dagen zonder roken echt wel agressieve neigingen krijgenIk kan echt niéts hebben en ontplof om het minste of geringste...
(jaja ik ben al een heethoofd alleen dan wordt het echt vele vele malen erger)
ik heb er deze keer stukken minder last van gehad (die neigingenquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:37 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
.... vorige keer volgens mij nergens last van gehad.
Een kleine dag en ik verlang al naar een sigaret. Maar de uitdaging om niet te roken is nog groter. Zelfkastijding heerlijk.quote:22 hours, 44 minutes and 29 seconds. 9 cigarettes not smoked, saving ¤ 1,80. Life saved: 45 minutes.
misschien hangt het af van hoe klaar je ermee bent als je uiteindelijk gaat stoppen? Vorige keer deed ik het minder gemotiveerd dan nu en zwichtte ik na een paar maanden. Daarna weer gaan roken, veel minder trouwens, maar toch weer roken. (gelegenheidsroker geprobeerd te worden: alleen terrasjes, visites, verjaardagen, feestjes.. Maar dat werd elke zaterdag ineens, toen elk weekend en ineens duurde mijn weekend van donderdag tot en met maandag en zo rook je weerquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:45 schreef Stormqueen het volgende:
Maar dan vraag ik me toch af, de mensen die moeiteloos zeggen te kunnen stoppen, in hoeverre die dan wel echt verslaafd waren/zijn aan roken. Ik was dus een echte badass roker, ik was altijd en eeuwig aan het paffen en greep iedere gelegenheid aan om er 1 op te steken. En dat duurt toch wel even, voordat je dat uit je systeem hebt gewerkt, want je blijft nog wel heel lang op ieder potentieel rookmoment aan sigaretten denken
Jezus wat is dit dom zeg (no offence). Tuurlijk vind je het nu goor, je had je eigen merk namelijk ook goor gevonden, dat is gewoon zo als je een tijdje niet gerookt hebt. Maar je hebt wel weer nicotine binnen gekregen en daarmee dus het monstertje weer aangewakkerd. Je maakt het je dus alleen maar extra moeilijk met dit soort acties! En geloof me, ik heb er ervaring mee. Ook ooit gedaan en een paar weken later rookte ik weer. Niet meer doen dus!quote:Op dinsdag 7 november 2006 02:10 schreef Crafty-FoX het volgende:
Hmmmz, ik heb op dit moment ook gewoon zo'n zin in een peuk. Ben nu al dik een maand clean, maar heb gewoon zo ongelovelijk de neiging één te pakken... maar dan wel één van mijn moeder, die rookt van die vieze Aldi filters. Dan weet ik zeker dat ik er NOOIT meer één opsteek, want zelfs toen ik nog rookte drukte ik die dingen halverwege uit omdat ze zo smerig waren
Hoe zien jullie dat trouwens, als je gewoon ff één weer een keertje opsteekt en daarna niet meer; ben je dan weer begonnen of eigenlijk nog steeds gestopt? Ik weet niet helemaal hoe ik het moet benaderen namelijk
EDIT: Oké, de afleerpeuk is aangestokentwee hijsjes gehad en vind het echt goor, ga hem gewoon helemaal oproken om mijzelf te martelen. Wat zijn Aldi peuken toch goed hiervoor, lang leve de Aldi
Één ding weet ik zeker, ik steek er echt niet nog één op! Ben nu met een biertje de rooksmaak aan het wegspoelen hehe! Ik weet nu wat ik niet mis, misschien is dit juist goed geweest er me extra van bewust van te maken. Maar toch is het slecht dat ik ff aan mijn behoefte heb toegegeven! Haal me trouwens ook niet van de lijst af heh, ik voel me nog steeds gestopt
Tjah, misschien een domme actie idd... mijn moeder vond het ook niet slimquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:49 schreef MaJo het volgende:
[..]
Jezus wat is dit dom zeg (no offence). Tuurlijk vind je het nu goor, je had je eigen merk namelijk ook goor gevonden, dat is gewoon zo als je een tijdje niet gerookt hebt. Maar je hebt wel weer nicotine binnen gekregen en daarmee dus het monstertje weer aangewakkerd. Je maakt het je dus alleen maar extra moeilijk met dit soort acties! En geloof me, ik heb er ervaring mee. Ook ooit gedaan en een paar weken later rookte ik weer. Niet meer doen dus!
Dat van dat gelegenheidsroken klinkt TE bekendquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
misschien hangt het af van hoe klaar je ermee bent als je uiteindelijk gaat stoppen? Vorige keer deed ik het minder gemotiveerd dan nu en zwichtte ik na een paar maanden. Daarna weer gaan roken, veel minder trouwens, maar toch weer roken. (gelegenheidsroker geprobeerd te worden: alleen terrasjes, visites, verjaardagen, feestjes.. Maar dat werd elke zaterdag ineens, toen elk weekend en ineens duurde mijn weekend van donderdag tot en met maandag en zo rook je weer)
Nu ben ik 4 maanden gestopt en rookte echt stukken minder en stond/sta er veel meer achter... het gaat dus nu ook makkelijker (hoewel de verlangens er wel nog zijn hoor)
Kijk als het deze keer heeft gewerkt dan is het prima maar je moet ermee uitkijken en het dus niet vaker gaan doen. Als je eenmaal verslaafd bent geweest ben je zo weer aan de sigaret, of je hem nou goor vond of nietquote:Op dinsdag 7 november 2006 14:53 schreef Crafty-FoX het volgende:
[..]
Tjah, misschien een domme actie idd... mijn moeder vond het ook niet slimmaar ik heb niet zo heel lang gerookt, een paar maand flink stevig dus het valt reuze mee. En ik heb nog steeds geen trek in een sigaret
daarnaast, als ik een keer een joint rook krijg ik ook een lading nicotine naar binnen... daar heb ik ook nooit last van dat ik daarna weer een peuk wil hebben dus het valt opzich reuze mee.
Tjah, het smaakt anders en is ook voor andere doeleinden maar toch krijg je een dosis nicotine naar binnen en dat is hetgeen wat jij zo mooi noemde dat 'het monstertje aanwakkerd'. Dus dan zal het toch meer tussen de oren zitten dan dat het aan de nicotine ligt zou je denken, want inwezen krijg je hetzelfde binnen!quote:Op dinsdag 7 november 2006 14:55 schreef MaJo het volgende:
[..]
Kijk als het deze keer heeft gewerkt dan is het prima maar je moet ermee uitkijken en het dus niet vaker gaan doen. Als je eenmaal verslaafd bent geweest ben je zo weer aan de sigaret, of je hem nou goor vond of nietIk wil hier dus ook anderen mee waarschuwen om het niet te proberen.
Met joints heb ik precies hetzelfde, krijg daarna ook niet zin in een peuk. Komt denk ik omdat het echt anders smaakt en ik het voor andere doeleinden gebruik
Feliquote:Op woensdag 8 november 2006 01:25 schreef Blumchen het volgende:
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Six months, 1 hour, 25 minutes and 39 seconds. 3681 cigarettes not smoked, saving ¤ 676,02. Life saved: 1 week, 5 days, 18 hours, 45 minutes.
Het is nu echt een half jaar![]()
quote:MUZ Jezus Christus wat prachtig. FritsBom 8 197 08/11 10:22 - SlaggY
LEF Onderzoek naar de relaxte drol » -skippybal- 42 446 08/11 10:22 - hollander172
Onvermoede humor in de active topic lijst deel XVIquote:Op woensdag 8 november 2006 10:23 schreef Jumparound het volgende:
je kan altijd grappige active topic humor gaan zoeken ;-)
[..]
quote:One day, 46 minutes and 10 seconds. 15 cigarettes not smoked, saving ¤ 2,15. Life saved: 1 hour, 15 minutes.
je staat in het lijstje, succesquote:Op woensdag 8 november 2006 16:51 schreef biertank het volgende:
Ik wou net zeggen, die nicotineverslaving is het ergste nietquote:Op woensdag 8 november 2006 16:52 schreef Stormqueen het volgende:
van je nicotineverslaving ben je overigens na een dag of 3 af, als je stopt met roken
hoe lang duurt het voor je van ex roker naar niet roker gaat?quote:Op woensdag 8 november 2006 17:17 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik wou net zeggen, die nicotineverslaving is het ergste niet
de geestelijke verslaving daarentegen![]()
Eeuwig. "Wij" ex-rokers zullen dit altijd blijven. Net zoals mensen die naar de AA (Alcoholics Anonymous) gaan, die zijn de rest van hun leven alcoholics. Misschien zijn ze al 50 jaar sober, maar toch.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:41 schreef kless het volgende:
[..]
hoe lang duurt het voor je van ex roker naar niet roker gaat?
Dus vanaf nu is elke dag scheit irritant omdat het overal op de hoek teloer blijft liggen...quote:Op woensdag 8 november 2006 18:42 schreef iamredleader het volgende:
[..]
Eeuwig. "Wij" ex-rokers zullen dit altijd blijven. Net zoals mensen die naar de AA (Alcoholics Anonymous) gaan, die zijn de rest van hun leven alcoholics. Misschien zijn ze al 50 jaar sober, maar toch.
quote:Op woensdag 8 november 2006 18:58 schreef kless het volgende:
[..]
Dus vanaf nu is elke dag scheit irritant omdat het overal op de hoek teloer blijft liggen...
Nu snap ik waarom de mensen die gestopt zijn met roken er zo panisch over zijn...
En dus elke niet gerookte peuk van af 2 week terug is X 4 min. zoveel langer op je hoede moet blijven? wat is het dan eigenlijk een kut keuze om te stoppen... liever 1 X flippen omdat shag weg is dan 20 x flipen van het NEE ik ga niet roken.
So far so good. Het niet roken is nog wel best te doen, meer de gewoonte. Normaal zat ik nu zo rond deze tijd lekker met een peukie achter de computer. Even lekker achterover leunen in mijn stoel, omdraaien kijkend naar de tv, en dan zo een heerlijke lange diepe hijs. Maar, eitje dit man, ik hou dit wel een jaar vol.quote:Two days, 3 hours, 3 minutes and 40 seconds. 21 cigarettes not smoked, saving ¤ 4,04. Life saved: 1 hour, 45 minutes.
Ik denk ook niet echt, dat hier mensen zitten die briljante hulpmiddelen hebben die medisch zijn bewezen of wat dan ook om je te helpen met stoppen.quote:Op woensdag 8 november 2006 18:58 schreef kless het volgende:
[..]
Dus vanaf nu is elke dag scheit irritant omdat het overal op de hoek teloer blijft liggen...
Nu snap ik waarom de mensen die gestopt zijn met roken er zo panisch over zijn...
En dus elke niet gerookte peuk van af 2 week terug is X 4 min. zoveel langer op je hoede moet blijven? wat is het dan eigenlijk een kut keuze om te stoppen... liever 1 X flippen omdat shag weg is dan 20 x flipen van het NEE ik ga niet roken.
en wel gvd als je feiten wit opzoeken mbt verslaving kom je zo goed als alleen maar gesponserde links tegen om nog meer geld uit je zakken te kloppen dan waneer je door zou roken
*dit forum is dus eigenlijk ook alleen maar aan het helpen om dat ex-roker gevoel vast te houden![]()
Goed bezig, netjes en ga zo door.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:41 schreef Natha- het volgende:
maar daarna schreeuwde mijn hele lichaam om een Welverdiende Peuk! (Maarikhebtnietgedaan!). Nu heb ik maar een Welverdiende Borrel ingeschonken en ga ik zo naar bed. Ohja, pleisterloos! Ook nog!:D
Ik heb zowaar voor het eerst in jaren een avondje met bier (concertje in de Melkweg) doorgebracht zonder te roken.quote:Two days, 4 hours, 58 minutes and 17 seconds. 33 cigarettes not smoked, saving ¤ 4,59. Life saved: 2 hours, 45 minutes.
Heldquote:Op donderdag 9 november 2006 15:13 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Ik heb zowaar voor het eerst in jaren een avondje met bier (concertje in de Melkweg) doorgebracht zonder te roken.
Het was vrij simpel. Een vriend van me stond me raar aan te kijken toen hij het hoorde, daarna rook naar me toe te blazen om me te irriteren, maar ik gunde het hem gewoon niet dat ik eraan toe zou geven. Verder was het een geweldig optreden en een gezellige avond, genoeg afleiding dus.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:13 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Held
Ik ben daar veel te zwak voor geweest tot nu toe
Maar nu is het afgelopen verdorie
Normaal gesproken rook ik me in de 'pauze' voor het concert helemaal kapot, tijdens een concert amper, en daarna weer destemeer.quote:Op donderdag 9 november 2006 15:16 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Het was vrij simpel. Een vriend van me stond me raar aan te kijken toen hij het hoorde, daarna rook naar me toe te blazen om me te irriteren, maar ik gunde het hem gewoon niet dat ik eraan toe zou geven. Verder was het een geweldig optreden en een gezellige avond, genoeg afleiding dus.
Je drinkt wel een stuk sneller als je niet tussendoor rookt. En meer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |