abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:20:23 #1
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43056741
Elke cultuur draagt zo iets bij.
meh
pi_43056761
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:41:15 #4
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43056822
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:29 schreef Campina het volgende:
Elke cultuur draagt zo iets bij.
De minpunten tegen de positieve punten wegstrepen. Iedereen snapt wel dat elke cultuur iets bijdraagt.
pi_43056828
Homo's van de flat gooien, kort lontje, sharia, wereldheersschappij nastreven en criminaliteit. Wat zal ik eens antwoorden... NEE.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:43:42 #6
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43056837
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waarom 5 mensen "Ja" hebben gestemd.
pi_43056911
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:43 schreef Steinberger het volgende:
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:41 schreef Steinberger het volgende:
Iedereen snapt wel dat elke cultuur iets bijdraagt.
Je geeft zelf het antwoord al.
pi_43056922
verloederde steden, eerwraak, criminaliteit, zwarte scholen, fatwa's, dreigen, hangjongeren, radicalisatie, intimideren van homo's en joden, dieren martelen voor halal vlees, overal moskee's, juichen bij 9/11, vrouwen besnijdenis, enorme gezinnen, grote aanspraak maken op de verzorgingsstaat, uithuwelijken, vrouwenmishandeling, cliėntelisme, enclavevorming, weigeren hand geven, respect eisen

ja wat een verrijking!
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:01:30 #9
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_43056941
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:43 schreef Steinberger het volgende:
Moslims hebben ook computers
Stop the world, I want to get out.
pi_43056959
In zweden is het in ieder geval wel een verrijking..

http://www.nordischeshilfswerk.org/images/welcome_to_sweden.mpg
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:17:42 #11
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057052
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

Je geeft zelf het antwoord al.
Je moet de minpunten tegen de positieve punten wegstrepen. Zelf vind ik het enige positieve punt shoarma etc.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:20:26 #12
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057068
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:04 schreef Schepseltje het volgende:
In zweden is het in ieder geval wel een verrijking..

http://www.nordischeshilfswerk.org/images/welcome_to_sweden.mpg
Die praktijken zijn hier ook al aan de gang. Al die berichten over ambulance personeel dat gestenigd wordt....
pi_43057077
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:17 schreef Steinberger het volgende:

Je moet de minpunten tegen de positieve punten wegstrepen. Zelf vind ik het enige positieve punt shoarma etc.
Das een joods gerecht, doner kebab is islamitisch (turks)

nog andere positieve punten?
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:24:25 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43057091
Cultuur is meer dan alleen broodjes ez.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:24:32 #15
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057092
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:22 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Hoe erg ik mjin best ook doe, nee.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:25:03 #16
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057096
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:24 schreef Megumi het volgende:
Cultuur is meer dan alleen broodjes ez.
Helaas wel in dit geval.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:29:27 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43057115
Het positieve aan de aanwezigheid van de Islam is dat zo rond 2008 we allemaal de dienstplicht in moeten omdat Iran het nodig vond Israėl nuken en vervolgens moslims in Europa ging opstoken, waarna er op Europese schaal een burgeroorlog uitbrak.

[ Bericht 6% gewijzigd door Finder_elf_towns op 30-10-2006 03:34:41 ]
pi_43057129
Ja een dreigende burgeroorlog, dat is een positief punt
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:32:58 #19
93744 Finder_elf_towns
pi_43057131
Midden in de nacht een poll opzetten met als resultaat een Sovjet-score is wel een duimpje omhoog waard, overigens.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:36:00 #20
93744 Finder_elf_towns
pi_43057143
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:32 schreef Schepseltje het volgende:
Ja een dreigende burgeroorlog, dat is een positief punt
Jazeker, omdat het einde al vaststaat. De volledige vernietiging van het (links-)liberalisme en de aanwezigheid vd Islam in Europa.
pi_43057167
Ik ben een positief ingesteld individu, graag zou ik van die zes JA-stemmers de beargumentering aangaande deze verrijking vernemen. [edit] Hey al zeven stiekeme JA-stemmers die niks komen toelichten [/edit]

[ Bericht 22% gewijzigd door Bushmaster op 30-10-2006 03:50:59 ]
Eigen brokjes eerst.
pi_43057274
cul·tuur (de ~ (v.))
1 (-turen/-tures) het verbouwen van gewassen => teelt - Maroc , Afgaan etc , ja dus
2 (-turen) geheel van voortbrengselen van een gemeenschap dikke vette NEE
3 kunst en wetenschap nog dikkere vette NEE
4 (-turen) kweek: op een voedingsbodem gekweekte micro-organismen - Lijkt het wel op maar helaas zijn ze niet micro maar mocro in veel gevallen
5 stijl - totaal niet

Al met al een Nee dus ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_43057294
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:22 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Shoarma is geen joods (of Islamitisch) gerecht en doner kebab is dat ook niet. Shoarma komt uit het Midden Oosten en is geen religeus gerecht. Hetzelfde geldt voor doner.
  maandag 30 oktober 2006 @ 04:49:33 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_43057298
De goede punten van Islamitische cultuur in Nederland:

- Hasj
- Mintthee
- Turks brood
- Iraakse kruidenier op de hoek (toen ik nog in Rotterdam woonde)
- Arabische muziek
- Waterpijpen
- Baklava

Weegt voor mij echter niet op tegen de minpunten. Toch maar nee gestemd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Overall beste user 2022 maandag 30 oktober 2006 @ 06:00:56 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_43057358
Indonesisch eten
Olie

Ja dan maar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_43057361
yep het is een verrijking.... er wordt 500% meer gezeken en Islamietjes zien zich als een slachtoffer... allemaal erg zielig enzo.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43057385
zonder hen hadden we wellicht geen nasi goreng gehad. Een ramp!
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:05:29 #28
119202 arise
mag ik even?
pi_43057447
[quote]Op maandag 30 oktober 2006 02:58 schreef Hayek het volgende:
verloederde steden, eerwraak, criminaliteit, zwarte scholen, fatwa's, dreigen, hangjongeren, radicalisatie, intimideren van homo's en joden, dieren martelen voor halal vlees, overal moskee's, juichen bij 9/11, vrouwen besnijdenis, enorme gezinnen, grote aanspraak maken op de verzorgingsstaat, uithuwelijken, vrouwenmishandeling, cliėntelisme, enclavevorming, weigeren hand geven, respect eisen

ja wat een verrijking!
[/quote

En met hun klauwen niet van onze oudjes/tassen /spullen af kunnen blijven.
Dat eeuwige gekrijs over respect.
Nederlandse vrouwen standaard een hoer noemen
Moordenaars toejuichen ,ach je schiet gewoon je leraar voor zijn kop, steekt/schiet gewoon Theo van Gogh neer..
En onnoemelijke andere ":incidenten "....

Ik heb nee gestemd...
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:35:45 #29
73606 vim-fuego
I let my guitar speak for me..
pi_43057543
Variatie is altijd een verrijking.....persoonlijk heb ik nooit last van de islamitische cultuur gehad, wel eens last van mensen die de islam als geloof hebben , maar dat kan je niet aan de cultuur toeschrijven...er zijn ook zat christelijke, atheistische, hindoestaanse en uiteraard taoistische etterbakken.......zoals Peter Steele het ooit mooi uitdrukte "Shit comes in all Colours"
...and what about cunture club, are they a cult too?...
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:36:24 #30
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_43057545
De ja stemmers zijn OF mensen die een vertekend beeld van de buitenwereld hebben OF marokkaans zijn OF politiek correct de moraalridder uit willen hangen.
There IS no global warming -- The Matrix
pi_43057608
Van mij mogen mensen de Islamitische cultuur best een verrijking vinden, maar laat ze dan vertellen waaruit die verrijking dan bestaat. Ik kom niet verder dan etenswaren, bijv. baklava, maar veel van die etenswaren kun je ook in niet-islamitische landen zoals Griekenland vinden.

Trouwens formeel bestaat niet zo iets als een islamitische cultuur, je zou dan beter kunnen spreken over de som van de culturen van islamitische landen.
Het antwoord op de vraag van de TS blijft natuurlijk gewoon NEE
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_43057620
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:35 schreef vim-fuego het volgende:
Variatie is altijd een verrijking.....persoonlijk heb ik nooit last van de islamitische cultuur gehad, wel eens last van mensen die de islam als geloof hebben , maar dat kan je niet aan de cultuur toeschrijven...er zijn ook zat christelijke, atheistische, hindoestaanse en uiteraard taoistische etterbakken.......zoals Peter Steele het ooit mooi uitdrukte "Shit comes in all Colours"
Ah, toch nog iemand met common sense op fok.
Ik las hier al iemand die bang werd van een mogelijke burgeroorlog.
Free paranoia .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:56:14 #33
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43057651
Absoluut geen verrijking.

Nog een leuk stukje daarover:

De verrijking van Nederland

Jos Schmitz

Decennialang is ons voorgehouden dat de invasie van hele horden niet-westerse allochtonen waarvan het gros nauwelijks enige opleiding heeft genoten en een groot deel zelfs functioneel analfabeet is, een 'verrijking' van onze samenleving zou zijn.

29 oktober 2006

Inmiddels weten we helaas beter. De econoom Pieter Lakeman, tevens voorzitter van de SOBI (Stichting Onderzoek Bedrijfsinformatie) zet in zijn in 1999 verschenen boek 'Binnen zonder kloppen' niet alleen helder uiteen hoe links ons vanaf midden jaren '70 de multikul-samenleving door de strot perst, maar berekent tevens de financiėle gevolgen van de invasie van kansarmen. Hij rekent ook af met de fabel dat allochtonen hier hebben meegeholpen de economie op te bouwen.

Volgens zijn meest conservatieve schatting heeft de gehele import van kanslozen ons tot 1999 minimaal 70 miljard gulden gekost. Waarschijnlijk bedraagt het juiste bedrag een veelvoud daarvan. Tel uit je winst dus. Deze gepeperde rekening is door de gewone Nederlander via loonmatiging en kortingen op de uitkeringen opgehoest. Lakeman laat in zijn boek de overige negatieve gevolgen van de immigratie zoals vrouwenbesnijdenis, eerwraak, toename van criminaliteit, radicalisering en huiselijk geweld buiten beschouwing. Wel spreekt hij zijn angst uit dat de immigratiegolf niet zal stoppen omdat migranten nieuwe migranten blijven aantrekken. Tevens is hij bang (in 1999 al!) dat het toenemende aantal allochtonen de fundamenten van onze samenleving zal aantasten, met name door achteruitgang van het onderwijs door grote concentraties van allochtonen met een taalachterstand. Aangezien Lakeman dit in al 1999 schrijft kunnen we nu achteraf vaststellen dat hij destijds al over een zeer vooruitziende blik beschikte.

Wat in 1999 nog niet bekend was, is dat met name Marokkaanse moskeeėn op grote schaal als illegale bank fungeren bij het doorsluizen van cash geld naar het land van herkomst. Alleen al voor de Marokkaanse gemeenschap bedraagt dit jaarlijks een bedrag van naar schatting tussen de 93 en 136 miljoen euro. Geld dat dus onttrokken wordt aan de Nederlandse economie en niet bijdraagt aan onze welvaart. Lees er meer over op Het Financieele Dagblad http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C1&DocumentId=30570
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43057867
Toe maar, "de" islamitische cultuur.

En dan dingen gaan gillen als "eerwraak" (voornamelijk een rurale Turkse aangelegenheid), "vrouwenbesnijdenis" (Somaliź vooral) en "hangjongeren" (een algemeen kenmerk van arme kutbuurten, of het nou Marokkanen zijn of Polen).

En dan in het achterhoofd houden hoe geweldig de Turken ("geen achterhoofd") en Marokkanen ("rare Berbers") elkaar ook alweer vonden plśs het feit dat de helft van het aangehaalde tuig nooit een moskee van binnen ziet...en:

echt een kwaliteitstopic weer
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43057951
Ja, ik ben het wel eens met Mwanatabu. Natuurlijk zijn er dingen waarbij je even twee keer nadenkt of dat nou wel zo tof is, maar de grootste herrieschoppers zijn ook niet bepaald de beste voorbeelden van wat jij "de Islamitische cultuur" noemt.
pi_43057999
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:48 schreef Oud_student het volgende:
Van mij mogen mensen de Islamitische cultuur best een verrijking vinden, maar laat ze dan vertellen waaruit die verrijking dan bestaat.
Het wijst ons op de zwakke plekken in onze organisatie.
Het hele idee van een overheid die bakken met geld rondpompt naar allerlei clubjes, stoort mensen blijkbaar pas als dat betekent dat er ook moslimclubjes aanspraak hebben.
Allerlei wet- en regelgeving, die voor religieuze voorgeschreven overtredingen uitzonderingen maakt (slachten, hoofddeksel).
Sowieso, wet en regelgeving die rechtstreeks leunt op religieus voorgeschreven regels.

Ander punt: de islamitische culturen hechten meer waarde aan 'eer' dan veel Nederlanders nog gewend waren. Ikzelf vind dat Nederland wel wat erg eerloos is, enige opwaardering ervan zie ik wel als verrijking.

Iets van de afwijzing van de seksualisering van het openbare leven wil ik ook nog wel positief waarderen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:55:49 #37
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43058196
Wat is "de" islamitische cultuur?

We hebben het over een heel werelddeel.... En zelfs in landen zelf wonen vaak meerdere stammen/volken. En zelfs dan zijn er grote verschillen binnen stammen, net zoals er grote verschillen zijn tussen Nederlanders.

Er is hier sprake een vereenvoudiging waar Wilders jaloers op zou zijn. Laten we eerst maar eens vaststellen waar we hier over praten voordat we een stem uitbrengen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_43058531
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

We hebben het over een heel werelddeel....
Het werelddeel Islam
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43058584
Natuurlijk niet, het Midden Oosten (en Noord Afrika). Daar is sprake van 'islamitische cultuur'.
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:26:08 #40
Stranger than fiction
pi_43058598
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Het werelddeel Islam
Lees: grote verzameling landen...

mierenneuker..
pi_43058618
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Het werelddeel Islam
Islamrika. Mohammedaziė. Zwartjoekelistan.
Zo, hebben we dat ook weer gehad.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:28:22 #42
Stranger than fiction
pi_43058620
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:25 schreef Tirion het volgende:
Natuurlijk niet, het Midden Oosten (en Noord Afrika). Daar is sprake van 'islamitische cultuur'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_wereld

Vergeet bovenal Indonesie niet.

Als je het rijtje zo bekijkt (in de link), dan kan je moeilijk Marokko vgl met Indonesie of Afghanistan..
pi_43058638
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_wereld

Vergeet bovenal Indonesie niet.

Als je het rijtje zo bekijkt (in de link), dan kan je moeilijk Marokko vgl met Indonesie of Afghanistan..
Tulijk wel. Allemaal neugers.
pi_43058742
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Lees: grote verzameling landen...

mierenneuker..
Ik weet dat het miereneukerig is, maar er klopt gewoon geen hout van. Landen zijn ook al niet islamitisch. Mensen zijn. En als je een religie (hoe breed ook) al niet als een bepaalde cultuur kan aanwijzen moet je het hele woord cultuur afschaffen en alles individueel benaderen. Onmogelijk, onmenselijk, onwenselijk. Een poging discussie te smoren in details.
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:40:31 #45
Stranger than fiction
pi_43058813
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik weet dat het miereneukerig is, maar er klopt gewoon geen hout van. Landen zijn ook al niet islamitisch. Mensen zijn. En als je een religie (hoe breed ook) al niet als een bepaalde cultuur kan aanwijzen moet je het hele woord cultuur afschaffen en alles individueel benaderen. Onmogelijk, onmenselijk, onwenselijk. Een poging discussie te smoren in details.
Precies en daarom is deze hele discussie hier compleet overbodig en verkeerd.
pi_43060178
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:38 schreef sigme het volgende:

Het wijst ons op de zwakke plekken in onze organisatie.
Ja daarom moeten wij gigantische bedragen uitgeven aan terrorisme bestrijding en moeten "onze jongens" naar Afganistan om daar de Taliban onder controle te houden.
Ik vind dat geen verdienste van de islamitische cultuur
quote:
Het hele idee van een overheid die bakken met geld rondpompt naar allerlei clubjes, stoort mensen blijkbaar pas als dat betekent dat er ook moslimclubjes aanspraak hebben.
Nee subsidie is sowieso verkeerd. Het is al helemaal verkeerd als activiteiten worden gesubsidieerd, die averechts werken, zoals door de linkese politici al 30 jaar lang is gedaan, nl. subsidies voor eigen taal en cuultuur. Deze hebben ernstig de integratie van diverse etnische groepen vertraagd of zels geheel verhinderd. (maar dat is nu eindelijk genoegzaam bekend)
quote:
Allerlei wet- en regelgeving, die voor religieuze voorgeschreven overtredingen uitzonderingen maakt (slachten, hoofddeksel).
Sowieso, wet en regelgeving die rechtstreeks leunt op religieus voorgeschreven regels.
Handhaving van de Nederlandse wetten, is de afgelopen jaren ook niet conseqent gedaan, men heeft veel te veel gedoogd, daardoor zijn veel moskeen het centrum van illegale en criminele praktijken geworden (illegaal bankieren, ronselen van Alquaida vechters, oproepen tot haat etc)
quote:
Ander punt: de islamitische culturen hechten meer waarde aan 'eer' dan veel Nederlanders nog gewend waren. Ikzelf vind dat Nederland wel wat erg eerloos is, enige opwaardering ervan zie ik wel als verrijking.
Daar moet je in Nederland niet over beginnen het riekt een beetje naar de VOC mentaliteit Toch?
quote:
Iets van de afwijzing van de seksualisering van het openbare leven wil ik ook nog wel positief waarderen.
Bedoel je de gay-parade ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:05:44 #47
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_43062042
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is die cultuur die maakt dat turken die nog nooit een pallestijn hebben gezien, in geval van stront wel blind weten te vertellen dat het niet de schuld van die pallestijn is.

Dat is die cultuur die maakt dat moslims van allerlij ethniciteiten toch elkaar de hand boven het hoofd houden.

Er zijn maar 2 catagorien die zeggen dat er 'geen islamitische cultuur' bestaat,

Namelijk linkse mensen, en moslims als het ze in de discussie uitkomt.
pi_43062304
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:36 schreef Smoked het volgende:
De ja stemmers zijn OF mensen die een vertekend beeld van de buitenwereld hebben OF marokkaans zijn OF politiek correct de moraalridder uit willen hangen.
en Ja en Nee-stemmers zijn domme racisten. bla bla..

Iedereen heeft het recht om de poll naar wens in te vullen. Er zijn mensen op aarde die niet hetzelfde denken als allerwijste Smoked. Dus doe niet zo fundamentalistisch en accepteer dat nou.

Ik weet nog steeds niet waar het over gaat. Islamitische cultuur? Verrijking voor wie? Ik zie bijv. waarom 5x bidden door anderen een verrijking kan zijn voor mij, maar van verarming is ook niet echt sprake. Nasi,hasj ,shoarma en turks brood is net zo min "Islamitisch" te noemen als een hoop van de negatieve dingen die aan een deel van de allochtonen van Islamitische komaf (niet hetzelfde als zelf Islamitisch zijn) wordt toegeschreven. Waar begint verarming door de Islam en de verarming door kansarm? Als alle Marokkanen, Turken en andere Islamieten ineens het geloof afzweren betekent dat niet dat de problemen weg zijn.

Hoe wordt er gedacht over de gevolgen van een Nee? Geen verrijking dus alle Islamitische allochtonen terug naar het land van de "herkomst"? Maar een Ja is dat meteen dat we meer Islamitische allochtonen moeten binnenhalen? Iets zegt mij dat velen eerder kijken naar of de Islam hier een thuis heeft en daarmee ook de Islamieten. Dat lijkt mij toch iets heel anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door sampoo op 30-10-2006 12:33:56 ]
pi_43062674
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:05 schreef ExTec het volgende:

Dat is die cultuur die maakt dat turken die nog nooit een pallestijn hebben gezien, in geval van stront wel blind weten te vertellen dat het niet de schuld van die pallestijn is.
Ik ken er genoeg die zeggen dat Israel gewoon het hele Midden-Oosten maar eens moest bezetten, dat is namelijk beter dan voor dat achterlijke volk en hun leiders.
quote:
Dat is die cultuur die maakt dat moslims van allerlij ethniciteiten toch elkaar de hand boven het hoofd houden.
Is dat niet inherent aan het beschuldigende vingertje dat wel eens wordt gebruikt om acties van de ene moslim op de andere te willen verhalen?
quote:
Er zijn maar 2 catagorien die zeggen dat er 'geen islamitische cultuur' bestaat,

Ik zeg niet dat er geen Islamitische cultuur is maar ik wil wel weten wat ermee bedoeld wordt, het lijkt mij namelijk niet eenduidig om de Islamitische cultuur te benoemen. Als dat bovenstaand is zie ik niet zo zeer het probleem. Iedereen heeft het recht op een mening en een opvatting en voor de volledigheid, ik ben geen moslim noch links.

Maar als je lokaal gaan kijken en bijv. de vrouwenbesnijdenis die o.a. in Islamitische culturen als de Somalische heerst dan is het anders. Al is er geen basis voor vrouwenbesnijdenis in de Islam zelf, is het wel in een aantal Islamitische landen gebruikelijk. Maar daarentegen is het in landen als Marokko niet gebruikelijk moeten we vrouwenbesnijdenis dan toch aan rekenen aan de Islamitische cultuur in Marokko? Maar goed Marokko "levert" ons weer een groep tuig die problemen maakt. Wat moeten we dan als verrijking zien dat we 1,5 miljoen moslims hebben die zich Nederlander noemen minus de problemen die een aantal die problemen geven? Dan zou ik weer snel geneigd zijn om een JA te stellen. Ik ken er best een paar die best OK zijn, maar ook niet allemaal moslim, ook al komt men uit een moslimland.
pi_43062862
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Oh? Nou als dat de Islamitische cultuur is zal ik maar "nee" stemmen hč?
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:50:25 #51
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43063032
Dus je kunt ook niet spreken van de westerse cultuur? Tot hoe ver kun je wel spreken van cultuur, alleen per land? Of alleen per volk? Daartussen bestaan ook weer verschillen moet je cultuur verdelen op stadsniveau? Of per dorp? Waar moet je dan de grens trekken?
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:51:35 #52
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_43063052
ik vind sowieso geen enkele geloofscultuur een aanwinst.
pi_43063056
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:50 schreef Steinberger het volgende:
Dus je kunt ook niet spreken van de westerse cultuur? Tot hoe ver kun je wel spreken van cultuur, alleen per land? Of alleen per volk? Daartussen bestaan ook weer verschillen moet je cultuur verdelen op stadsniveau? Of per dorp? Waar moet je dan de grens trekken?
Je moet precies definiėren wat je eronder verstaat zodat iedereen in de discussie het over hetzelfde kan hebben.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:00:59 #54
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43063284
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:51 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Je moet precies definiėren wat je eronder verstaat zodat iedereen in de discussie het over hetzelfde kan hebben.
De Islamitische cultuur.
pi_43063321
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:00 schreef Steinberger het volgende:

[..]

De Islamitische cultuur.
.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:02:58 #56
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43063341
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:02 schreef kLowJow het volgende:

[..]

.
Je weet toch...
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:03:30 #57
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43063449
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Snap je het niet?
Nee, net zoals je zelf al aangeeft. Het maakt geen reet uit wat je eronder verstaat, zolang je dit voldoende duidelijk maakt zodat we het allemaal over hetzelfde kunnen hebben. Het is nogal een vaag en rekbaar begrip.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:07:51 #59
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43063494
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:06 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Nee, net zoals je zelf al aangeeft. Het maakt geen reet uit wat je eronder verstaat, zolang je dit voldoende duidelijk maakt zodat we het allemaal over hetzelfde kunnen hebben. Het is nogal een vaag en rekbaar begrip.
De Islamitische cultuur, oftwel de cultuur die de mensen uit Islamitische landen meebrengen. Moest ik dit nu echt uitleggen?
pi_43063511
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:07 schreef Steinberger het volgende:

[..]

De Islamitische cultuur, oftwel de cultuur die de mensen uit Islamitische landen meebrengen. Moest ik dit nu echt uitleggen?
Ja, en in wat meer detail.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:10:30 #61
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43063561
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:08 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Ja, en in wat meer detail.
Waarom? Zodat je weer kan gaan mierenneuken over eventuele foute begrippen? Is dat dan echt zo belangrijk voor je?
pi_43063586
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:10 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Waarom? Zodat je weer kan gaan mierenneuken over eventuele foute begrippen? Is dat dan echt zo belangrijk voor je?
Vanzelfsprekend. Zolang ik niet weet waar jij het over hebt kan ik het niet met je (on)eens zijn.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:12:37 #63
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43063604
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:11 schreef kLowJow het volgende:

[..]

Vanzelfsprekend. Zolang ik niet weet waar jij het over hebt kan ik het niet met je (on)eens zijn.
Hij heeft het over de Islamitische cultuur, sjeez, veel gedetaileerder kan het toch niet zijn...
1 kernfysicus
pi_43063636
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:03 schreef Steinberger het volgende:

[..]

Snap je het niet?
Oh wacht, je was die halalvleeskerel.
Je wilde de moslims het liefst allemaal eruit trappen, dat wil je grote vriend Geert niet hoor!

Zeg dan gewoon wat je wil zeggen ipv zo'n poll te beginnen zonder eigen tekst en weer niet fatsoenlijk aan te geven waar je het over wilt hebben als iemand het vraagt.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:14:50 #65
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43063671
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:13 schreef sampoo het volgende:

[..]

Oh wacht, je was die halalvleeskerel.
Je wilde de moslims het liefst allemaal eruit trappen, dat wil je grote vriend Geert niet hoor!

Zeg dan gewoon wat je wil zeggen ipv zo'n poll te beginnen zonder eigen tekst en weer niet fatsoenlijk aan te geven waar je het over wilt hebben als iemand het vraagt.
De poll spreekt voor zich.
pi_43064808
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 10:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Ja daarom moeten wij gigantische bedragen uitgeven aan terrorisme bestrijding en moeten "onze jongens" naar Afganistan om daar de Taliban onder controle te houden.
Ik vind dat geen verdienste van de islamitische cultuur
Ik bedoelde het "lokaler". Nationaal, in Nederland.
De aanwezigheid van een 'nieuwe' groep, met een eigen -bindende- religie, maakt dat er zwakke plekken in onze nationale organisatie zichbaar worden. Vind ik.
quote:
[..]

Nee subsidie is sowieso verkeerd.
Dat bedoel ik. Dat vind ik sowieso, maar veel mensen zien het nu pas: nu er een groep subsidie ontvangt die ze niet zo aanstaat. Die zien de fout van het principe pas als zij het eindelijk een keertje een verkeerde ontvanger vinden.
quote:
Handhaving van de Nederlandse wetten, is de afgelopen jaren ook niet conseqent gedaan, men heeft veel te veel gedoogd,
Ook dat bedoel ik. Strukturele zwakte van wel regelgeving maken (veeeeel regelgeving), maar handhaving niet waarborgen, ook dat is een zwakte die door velen pas gezien wordt als het "gebruik" ervan ze niet aanstaat.
quote:
Daar moet je in Nederland niet over beginnen het riekt een beetje naar de VOC mentaliteit Toch?
Mogelijk. Hoewel ik de VOC geen toonbeeld van "eer" vind. Wel vind ik nationale volkssport als verzekeringsfraude, of de mentaliteit van geld boven eer, beschamend.
quote:
[..]

Bedoel je de gay-parade ?
Nauwelijks. Ik bedoelde meer de structurele half-porno in het openbaar terrein. Het verbod op preutsheid, zeg maar.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:52:25 #67
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_43064876
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:33 schreef sampoo het volgende:

[..]

Ik ken er genoeg die zeggen dat Israel gewoon het hele Midden-Oosten maar eens moest bezetten, dat is namelijk beter dan voor dat achterlijke volk en hun leiders.
Ik denk dat die in het groepje "uitzonderingen die de regel bevestigen" vallen.

Zeker als je kijkt hoe dik de huidige turkse regering de geloofskaart speelt.
quote:
Is dat niet inherent aan het beschuldigende vingertje dat wel eens wordt gebruikt om acties van de ene moslim op de andere te willen verhalen?
Zoiets als: Het zijn mensen zoals Wilders en Verdonk die ervoor zorgen dat ze radicaliseren?

Die gedachtegang gaat voorbij aan het gegeven dat de problemen er waren voor ze zo hard gesignaleert werden.

De redenering dat moslims die hypocriete "broederschap" beleven omdat ze last hebben van een vingertje gaat dus helemaal nergens over.
quote:
Ik zeg niet dat er geen Islamitische cultuur is maar ik wil wel weten wat ermee bedoeld wordt, het lijkt mij namelijk niet eenduidig om de Islamitische cultuur te benoemen.
Maar dat geld voor alle culturen.

Zeker als je er zelf in staat, in een bepaalde cultuur, is het bijna ondoenlijk om een objectief kenmerk daarvan te benoemen.
quote:
Wat moeten we dan als verrijking zien dat we 1,5 miljoen moslims hebben die zich Nederlander noemen minus de problemen die een aantal die problemen geven? Dan zou ik weer snel geneigd zijn om een JA te stellen. Ik ken er best een paar die best OK zijn, maar ook niet allemaal moslim, ook al komt men uit een moslimland.
Ow, daar zou ik zelfs in mee kunnen gaan.

Helaas is het anno nu ook maar al te bekend, dat die gasten zichzelf meestal eerst turk, marokkaan beschouwen, en daarna pas NL'er.

Of, wederom; ze zijn nederlander als het hun uitkomt.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:53:09 #68
93744 Finder_elf_towns
pi_43064896
"De Islamitische cultuur" is de som van het gedrag van alle moslims in Nederland. Nu, vind je dat een verrijking of niet?
pi_43065124
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
"De Islamitische cultuur" is de som van het gedrag van alle moslims in Nederland. Nu, vind je dat een verrijking of niet?
Nee, heel beslist niet. Maar dat vind ik ook van de niet-islamitische cultuur in Nederland, als dat de som is van het gedrag van alle niet-moslims in Nederland.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:59:52 #70
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43065140
Ik vind geen enkele cultuur die op religie gebaseerd is een verrijking, integendeel zelfs.
Aangezien de islam op het moment nogal dogmatisch is, en zeker de grote stromingen is dat absoluut geen vooruitgang, maar achteruitgang.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43065297
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:53 schreef Finder_elf_towns het volgende:
heb je de Nederlandse cultuur al een keer gedefinieerd?
Zolang je dat niet hebt gedaan kan je de zogenaamde Moslimcultuur natuurlijk ook moeilijk beoordelen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_43065313
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 13:59 schreef digitaLL het volgende:
Ik vind geen enkele cultuur die op religie gebaseerd is een verrijking, integendeel zelfs.
Aangezien de islam op het moment nogal dogmatisch is, en zeker de grote stromingen is dat absoluut geen vooruitgang, maar achteruitgang.
Kan je wel spreken van "de Islam"?
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:06:50 #73
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43065401
du_ke, je hoeft heus niet geforceerd hier tegen in te gaan slechts omdat je links bent. Ook linkse mensen kunnen een hekel hebben aan de Islam.
pi_43065560
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:06 schreef Steinberger het volgende:
du_ke, je hoeft heus niet geforceerd hier tegen in te gaan slechts omdat je links bent. Ook linkse mensen kunnen een hekel hebben aan de Islam.
Heb een afkeur van alle geloven .

Maar een nog grotere afkeur van het simplisme dat jij en vele anderen in dit topic laten zien .
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:15:26 #75
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43065663
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:04 schreef du_ke het volgende:
Kan je wel spreken van "de Islam"?
Je kunt ook spreken van de christenen en atheisten. Het zijn grove generalisaties en zolang je dat maar duidelijk maakt zie ik't probleem niet.
Ik gaf al aan dat vooral de grote stromingen nogal dogmatisch zijn. Er zijn uitzonderingen zoals de Achmedia's maar das echt een heel kleine minderheid die door de anderen niet eens als moslims erkent worden.
Dan heb je ook nog wahabieten en salafisten die echt terug willen naar het jaar 0.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_43065863
Tja ik zou deze groepen niet zomaar op 1 hoop willen gooien met

de meeste van de stromingen hierin
quote:
Het christendom heeft zich in verschillende richtingen ontwikkeld. In alfabetische volgorde is hieronder een overzicht vermeld (zie ook Lijst van religies en de Lijst van christelijke denominaties in Nederland)

Rooms-Katholieke Kerk
Oosters-katholieke kerken (geünieerd met Rome)
Armeens-Katholieke Kerk
Chaldeeuws-katholieke Kerk
Syrisch-katholieke Kerk
Maronitische Kerk
Grieks-melkitisch-katholieke Kerk
Koptisch-Katholieke Kerk
Oud-Katholieke Kerk
Oosters-Orthodoxe Kerken - grotere kerken
De vier "oude" patriarchaten:
Oecumenisch patriarchaat van Constantinopel
Patriarchaat van Alexandriė
Patriarchaat van Antiochiė
Patriarchaat van Jeruzalem
De vijf "nieuwe" patriarchaten:
Russisch-orthodoxe Kerk
Roemeens-orthodoxe Kerk
Servisch-orthodoxe Kerk
Bulgaars-orthodoxe Kerk
Georgisch-orthodoxe Kerk
De andere autocephale kerken:
Grieks-orthodoxe Kerk
Cypriotisch-orthodoxe Kerk
Pools-orthodoxe Kerk
Albanees-orthodoxe Kerk
Orthodoxe Kerk in de Tsjechische Landen en Slowakije
Oriėntaalsorthodoxe Kerken
Assyrische Kerk van het oosten
Armeens Apostolische Kerk
Koptisch-orthodoxe Kerk
Syrisch-orthodoxe Kerk

Anabaptisme (Mennonisme, Wederdopers)
Anglicanisme en Episcopalisme
Baptisme
Calvinisme
Gereformeerd en Hervormd (in Nederland)
Congregationalisme
Evangelisch
Lutheranisme
Presbyterianisme
Apostolische Kerken
Katholiek Apostolische Kerk
Hersteld Apostolische Zendingkerk
Nieuw-Apostolische Kerk
Apostolisch Genootschap
Vereniging van Apostolische Gemeenten
Zevendags Adventisme
Methodisme
Pinkstergemeente of Pentecostalisme
Ware Jezuskerk
Losstaande kerkgenootschappen
De Christengemeenschap
Hernhutters
Leger des Heils
Quakers
Vergadering der gelovigen of Darbisten
Keltische christendom
Overige groeperingen
Christenwetenschap
Jehovah's getuigen
Mormonen
Stevenisten
Verenigingskerk (Moon)
Vrij-katholieke Kerk (theosofie)
Jezus-moslims
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:26:42 #77
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43066022
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:21 schreef du_ke het volgende:
Tja ik zou deze groepen niet zomaar op 1 hoop willen gooien met
[afbeelding]

de meeste van de stromingen hierin
Ja, en wat is't probleem.
Omdat een groep divers is kan je er in't geheel geen uitspraken over doen of zoiets.
Nou, dat mag jij vinden ik vind dat niet.
Een mens is een primaat maar ik kan geen enkele uitspraak over primaten doen ?
Da's onlogisch.
pi_43066232
Je kan uitspraken over chimpansees niet zomaar op Oerang Oetangs en mensen toepassen lijkt me..
  maandag 30 oktober 2006 @ 14:40:02 #79
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43066473
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 14:32 schreef du_ke het volgende:
Je kan uitspraken over chimpansees niet zomaar op Oerang Oetangs en mensen toepassen lijkt me..
Je kunt prima uitspaken doen die van toepassing zijn op zowel chimps als mensen. Dat het sociale dieren zijn die gereedschappen gebruiken bijv.
Nee, niet zomaar en daarom moet je ook kanttekeningen bij generalisaties plaatsen.
Ik zeg nergens dat alle moslims dogmatisch zijn, of slecht etc.
Het omgekeerde dat als een groep divers is, daar dan maar helemaal geen uitspraken over te doen is ook onzin.
pi_43067105
Nee, de Islamitische cultuur is in zijn meer fundamentalistische vorm totaal geen verrijking voor Nederland. Dat is echter geen reden om de Islam dan ook maar meteen uit Nederland te bannen. Ik ben absoluut voorstander van progessieve vernieuwing binnen de Islam. Gelukkig blijkt ook het Islamitische geloof best te combineren met bepaalde liberale en democratische waarden.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:20:00 #81
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_43071954
Op dit moment is de effectieve bijdrage zeer miniem, het is eerder een terugval in de tijd. Misschien dat het na een paar eeuwen wat kan worden als de verlichting ook daar is doorgedrongen.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:29:25 #82
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_43072286
islamitische cultuur bestaat niet! Marokanen hebben marrokaanse cultuur, turken hebben turkse cultuur...

als een nederlander zich bekeerd, dan is zijn cultuur (de nederlandse) toch ook niet opeens achterlijk.

verder wil ik opmerken dat als het aan de europese cultuur lag, dan waren we alle informatie van de grieken etc. vergeten en geloofde we misschien nog in een geocentrische wereld!
  maandag 30 oktober 2006 @ 17:31:18 #83
61975 hallo1979
www.wetenschapsforum.nl
pi_43072355
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:20 schreef B.R.Oekhoest het volgende:
Op dit moment is de effectieve bijdrage zeer miniem, het is eerder een terugval in de tijd. Misschien dat het na een paar eeuwen wat kan worden als de verlichting ook daar is doorgedrongen.
en het is ook heel verlicht om een hele groep niet verlicht te noemen!
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:10:39 #84
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_43073849
Het contact met de islamitische cultuur is een verrijking voor mij persoonlijk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:13:09 #85
3647 B.R.Oekhoest
pi_43073919
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 17:31 schreef hallo1979 het volgende:

[..]

en het is ook heel verlicht om een hele groep niet verlicht te noemen!
De overgrote meerderheid is niet verlicht, dat kan je toch wel stellen.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:15:12 #86
146018 mariatrepp
wetenschap, politiek EN kunst!
pi_43073977
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

De meerderheid
is niet verlicht
hier ook niet
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:20:07 #87
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43074131
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:13 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

als je een groot deel van de nederlandse bevolking uitkiest en die laat samenleven, komen we er vanzelf achter dat er een hoop niet verlicht zijn en er een hoop zijn die het licht nog niet gezien hebben.
put
your
clothes
on!
  maandag 30 oktober 2006 @ 18:37:15 #88
3647 B.R.Oekhoest
pi_43074634
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:20 schreef Jerruh het volgende:

[..]

als je een groot deel van de nederlandse bevolking uitkiest en die laat samenleven, komen we er vanzelf achter dat er een hoop niet verlicht zijn en er een hoop zijn die het licht nog niet gezien hebben.
Ik mag toch hopen dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking de scheiding van kerk en staat erkent, en in ieder geval de spreekwoordelijke lange tenen over religieuze zaken ver achter zich heeft gelaten (en nou geen stoplappen als de Veluwe en de verzuiling uit de kast halen aub).
pi_43074805
ik heb nee gestemd
pi_43075979
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 04:49 schreef Viajero het volgende:
De goede punten van Islamitische cultuur in Nederland:

- Hasj
- Mintthee
- Turks brood
- Iraakse kruidenier op de hoek (toen ik nog in Rotterdam woonde)
- Arabische muziek
- Waterpijpen
- Baklava

Weegt voor mij echter niet op tegen de minpunten. Toch maar nee gestemd.
Alsof je die dingen niet kon importeren ipv meteen immigranten ervoor hierheen te halen .
pi_43077811
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:42 schreef Corelli het volgende:
ik heb nee gestemd
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:05:18 #92
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43078113
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 19:58 schreef Prego het volgende:

ik heb nee gestemd
Et sans explications alors ? Oh,lala
pi_43078304
Ik wacht nog even op de definitie van "islamitische cultuur". Bestaat er ook een christelijke cultuur ?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:10:34 #94
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43078363
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:09 schreef gelly het volgende:
Ik wacht nog even op de definitie van "islamitische cultuur". Bestaat er ook een christelijke cultuur ?
In welk gat woon jij?
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:11:25 #95
33321 stukovich
Y tu mamį también
pi_43078415
De meeste normen en waarden die in Nederland als heel normaal worden gezien komen zo uit het Christelijke geloof, dus een deel van onze maatschappij is gevormd volgend een geloof...

Denk aan: Gij zult niet liegen, stelen etc...
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
pi_43078541
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:11 schreef stukovich het volgende:
De meeste normen en waarden die in Nederland als heel normaal worden gezien komen zo uit het Christelijke geloof, dus een deel van onze maatschappij is gevormd volgend een geloof...

Denk aan: Gij zult niet liegen, stelen etc...
Uhm, ook voor het christendom was stelen en moorden niet normaal.
pi_43078574
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:10 schreef PJORourke het volgende:

[..]

In welk gat woon jij?
Je kunt ook gewoon antwoord geven. Ik heb wel even geduld.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:14:42 #98
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_43078577
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:09 schreef gelly het volgende:
astu,
http://www.unesco.org/culture/aic/

http://www.christian-civilization.org/christianculture.html
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:16:44 #99
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43078675
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:14 schreef gelly het volgende:
Je kunt ook gewoon antwoord geven. Ik heb wel even geduld.
Nee, want de omtrekkende beweging richting christelijke cultuur is niet relevant.
pi_43078776
Dus een moslim uit Indonesļe hangt dezelfde cultuur aan als iemand uit Marokko, een christen uit staphorst dezelfde cultuur als een christen uit Liberia ? Je kunt hooguit over een geloof spreken en ook daar zit verschil in.
pi_43078888
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, want de omtrekkende beweging richting christelijke cultuur is niet relevant.
Natuurlijk wel. Je doet het liever niet omdat je daar voor jezelf wel onderscheid in kunt maken en dat voor moslims weigert te doen. Bovendien, wat is verrijking ? Het is nogal een subjectief oordeel. Je kunt echter wel stellen dat afwisseling een verrijking is. Stilstand is immers achteruitgang.
pi_43078948
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:18 schreef gelly het volgende:
Dus een moslim uit Indonesļe hangt dezelfde cultuur aan als iemand uit Marokko, een christen uit staphorst dezelfde cultuur als een christen uit Liberia ? Je kunt hooguit over een geloof spreken en ook daar zit verschil in.
Doe niet zo eng genunaceerd .
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:23:17 #103
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43079011
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:20 schreef gelly het volgende:

Natuurlijk wel. Je doet het liever niet omdat je daar voor jezelf wel onderscheid in kunt maken en dat voor moslims weigert te doen. Bovendien, wat is verrijking ? Het is nogal een subjectief oordeel. Je kunt echter wel stellen dat afwisseling een verrijking is. Stilstand is immers achteruitgang.
Ik maak voor me zelf geen onderscheid, want atheist, maar christelijke beschaving en islamitische onontwikkeldheid zijn onvergelijkbaar.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:28:45 #104
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_43079260
De diverse culturele invloeden van de islamitische volkeren die in Nederland neerstrijken ( Turken en Marokkanen hebben niet dezelfde culturele invloeden) zijn zeker een verrijking voor Nederland.
Maar het weegt helaas niet op tegen de gevaren die hun fanatieke geloof met zich meebregnt. Hun religie lijkt helaas niet in te passen in ons raamwerk van verworven rechten, fundamenten van onze rechtstaat. De vrijheid van meningsuiting (het allerbelangrijkste recht dat we hebben imo) is een heeel groot goed. Ik vind het een beangstigende gedachten dat zulke waarden door iets als religie (waar "we" ons nou net van vrij hadden gevochten) weer onder druk kunnen komen te staan
---
And when the leaves fall the land looks more human
it's got me questioning the essence of my farm boy blues
hence, I never wore the fashions of the know-what-I'm-doin'
pi_43079383
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:28 schreef Zero2Nine het volgende:
De diverse culturele invloeden van de islamitische volkeren die in Nederland neerstrijken ( Turken en Marokkanen hebben niet dezelfde culturele invloeden) zijn zeker een verrijking voor Nederland.
noem een voorbeeld
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:33:04 #106
Stranger than fiction
pi_43079499
quote:
Dat is toch geen antwoord???

Waar die 2e link opslaat is me helemaal een raadsel. Heb je wel goed gekeken?
pi_43079585
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:28 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik vind het een beangstigende gedachten dat zulke waarden door iets als religie (waar "we" ons nou net van vrij hadden gevochten) weer onder druk kunnen komen te staan
Ach ja, als ik zie dat 'men' zonder blikken of blozen incidentenpolitiek bedrijft en er nauwelijks moeite mee heeft diezelfde rechten eens niet te ondersteunen als het even niet uitkomt betwijfel ik of dat je grootste angst moet zijn.

Was Nederland maar echt een land waar homo's gerespecteerd worden, waar iedereen mag zeggen wat ie wil, waar iedereen dezelfde rechten heeft, waar dieren met respect behandeld worden. Helaas is dat alleen het geval als moslims dat eens niet doen. Want laten we wel zijn, de gemiddelde Nederlander is net zo ongeletterd, ondemocratisch en achterlijk als de gemiddelde moslim, christen of jood.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:35:33 #108
Stranger than fiction
pi_43079618
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:16 schreef PJORourke het volgende:

[..]

er is geen islamitisch cultuur, je hebt het hier over een islamitisch geloof. En zoals al eerder gezegd, ook binnen dit geloof bevinden zich veel verschillende stromingen.

Is dit nu echt te moeilijk voor je?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:39:51 #109
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_43079819
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:34 schreef gelly het volgende:

[..]

Ach ja, als ik zie dat 'men' zonder blikken of blozen incidentenpolitiek bedrijft en er nauwelijks moeite mee heeft diezelfde rechten eens niet te ondersteunen als het even niet uitkomt betwijfel ik of dat je grootste angst moet zijn.

Was Nederland maar echt een land waar homo's gerespecteerd worden, waar iedereen mag zeggen wat ie wil, waar iedereen dezelfde rechten heeft, waar dieren met respect behandeld worden. Helaas is dat alleen het geval als moslims dat eens niet doen. Want laten we wel zijn, de gemiddelde Nederlander is net zo ongeletterd, ondemocratisch en achterlijk als de gemiddelde moslim, christen of jood.
Daar heb je helaas gelijk in, maar toch is die vorm van intolerantie kleinschaliger en minder bedreigend. Althans zo komt het over. Het feit dat autochtonen en christen ook trekken vertonen van intolerantie naar mensen met een andere mening toe, is natuurlijk geen reden dat we zulk gedrag bij moslims goed zouden moeten praten. Dat merk ik namenlijk te vaak in de discussie, dat snel de uitvlucht wordt gezocht tot "ja maar de christenen dan" (vaak doelend op het verre verleden) in plaats van pijnlijke onderwerpen te durven bespreken.
---
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:40:42 #110
Stranger than fiction
pi_43079871
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:30 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

noem een voorbeeld
De invloed van immigranten in de afgelopen 30 jaar (een enorm korte periode spreken we dus over), is al vooral de enorm gestegen verbetering in het eten. Waar men vroeger 7 dagen in de week aardappels at is dit nog maar 1 a 2 dagen in de week.

Ook in de muziek en kleinkunst is de invloed enorm.

Op andere vlakken is de directe invloed kleiner, maar dat zijn ook processen die langer duren. Een heel gezonde ontwikkeling.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:41:31 #111
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43079917
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
er is geen islamitisch cultuur, je hebt het hier over een islamitisch geloof. En zoals al eerder gezegd, ook binnen dit geloof bevinden zich veel verschillende stromingen.

Is dit nu echt te moeilijk voor je?
Dit is natuurlijk onzin. De gemene deler onder de islamitische stromingen is de barbaarsheid uit koran en hadith, het gebrek aan democratie, gebrek aan economische ontwikkeling (behalve oppompen van olie), jodenhaat, agressie tegen vrouwen en homo's en afkeer van het westen. Dat is de islamitische cultuur. Die overeenkomsten kan je niet wegpoetsen met en leuk multikulti smoesje over meerdere culturen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:42:48 #112
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43079980
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:34 schreef gelly het volgende:

Maar de gemiddelde Nederlander ondersteunt geen geweld uit naam van een of andere zogenaamde "profeet".
pi_43080047
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:39 schreef Zero2Nine het volgende:

[..]

Daar heb je helaas gelijk in, maar toch is die vorm van intolerantie kleinschaliger en minder bedreigend. Althans zo komt het over. Het feit dat autochtonen en christen ook trekken vertonen van intolerantie naar mensen met een andere mening toe, is natuurlijk geen reden dat we zulk gedrag bij moslims goed zouden moeten praten. Dat merk ik namenlijk te vaak in de discussie, dat snel de uitvlucht wordt gezocht tot "ja maar de christenen dan" (vaak doelend op het verre verleden) in plaats van pijnlijke onderwerpen te durven bespreken.
Je moet het ook niet als uitvlucht zien maar meer als de balk in het eigen oog. Hoe kun je van een anderen verwachten heiliger dan de paus te zijn als je het zelf niet bent. Heb je meer recht een klootzak te zijn als je hier langer woont ?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2006 20:44:44 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:44:33 #114
Stranger than fiction
pi_43080059
We moeten s af van het opplakken van stickers. Wilders zei het zelf al in eerder, de jeugd is oververtegenwoordigt in de criminaliteit, vervolgens zei hij dat allochtonen daarin ook overtegenwoordigd zijn.

Hij trok vervolgens de verkeerde conclusie. De jongeren die zich bezighouden met criminaliteit komen uit de lagere niveaus, allochtonen zijn daarin oververtegenwoordigd. Dat is de reden waarom ze in het nieuws zijn. Ze gaan dus niet in de criminaliteit omdat ze allochtoon zijn, maar omdat ze arm zijn.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:44:57 #115
Stranger than fiction
pi_43080079
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Maar de gemiddelde Nederlander ondersteunt geen geweld uit naam van een of andere zogenaamde "profeet".
Spreek voor jezelf.
pi_43080112
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:42 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die heeft daar inderdaad niet eens een profeet voor nodig. Maar dat is beter en minder erg begrijp ik ?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:46:13 #117
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080131
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:44 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
We moeten s af van het opplakken van stickers. Wilders zei het zelf al in eerder, de jeugd is oververtegenwoordigt in de criminaliteit, vervolgens zei hij dat allochtonen daarin ook overtegenwoordigd zijn.

Hij trok vervolgens de verkeerde conclusie. De jongeren die zich bezighouden met criminaliteit komen uit de lagere niveaus, allochtonen zijn daarin oververtegenwoordigd. Dat is de reden waarom ze in het nieuws zijn. Ze gaan dus niet in de criminaliteit omdat ze allochtoon zijn, maar omdat ze arm zijn.
Wat een onzin. Ze zijn crimineel omdat ze niet opgevoeden worden door hun ouders, en hun verwerpelijke ideologie geeft ze een uitweg om dit in bepaalde gevallen goed te praten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:46:33 #118
Stranger than fiction
pi_43080145
Wat dacht je van de jongelui die ambulances en brandweer in de weg zitten...
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:47:08 #119
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080179
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:45 schreef gelly het volgende:
Die heeft daar inderdaad niet eens een profeet voor nodig. Maar dat is beter en minder erg begrijp ik ?
Wanneer was hier dan de laatste cartoonrel met 100 doden?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:47:26 #120
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080193
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:46 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat dacht je van de jongelui die ambulances en brandweer in de weg zitten...
Zijn vaak ook moslims...
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:48:15 #121
Stranger than fiction
pi_43080243
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:46 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Wat een onzin. Ze zijn crimineel omdat ze niet opgevoeden worden door hun ouders, en hun verwerpelijke ideologie geeft ze een utiweg om dit in bepaalde gevallen goed te parten.
Wat heb jij een pessimistisch beeld en een optimistisch beeld van de gemiddelde kaaskop.

In mijn VMBO klasjes zijn de blanke boeren stukken irritanter en slechter opgevoed dan mijn allochtonen leerlingen.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:48:39 #122
Stranger than fiction
pi_43080267
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:47 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Waar zijn er dan 100 gestorven?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:49:19 #123
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080295
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Wat heb jij een pessimistisch beeld en een optimistisch beeld van de gemiddelde kaaskop.

In mijn VMBO klasjes zijn de blanke boeren stukken irritanter en slechter opgevoed dan mijn allochtonen leerlingen.
Zal wel komen dor je islamofiele bril.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:49:24 #124
Stranger than fiction
pi_43080300
quote:

[..]

Zijn vaak ook moslims...
Dronken discogangers waren het laatst nog... die moslims komen geen kroeg in joh. Die fiets gaat dus niet op...
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:49:58 #125
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080327
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:48 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Waar zijn er dan 100 gestorven?
Nou, Libanon, Gaza etc. Van die wonderoorden van beschaving.
pi_43080342
quote:

[..]

Inderdaad. Wat is je punt ? Hier word je als voetbalcoach met de dood bedreigd als je een verkeerde wissel maakt. Nee, de gemiddelde Nederlander is erg verlicht. Het is niet aan het stemvee van Wilders en consorten te danken dat Nederland welvarend is en een deugdelijk rechtssysteem heeft.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-10-2006 20:51:23 ]
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:50:20 #127
Stranger than fiction
pi_43080347
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:49 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Zal wel komen dor je islamofiele bril.
Ik heb helemaal geen bril.

Maar goed discussie gesloten, aangezien jij haar blijkbaar de ervaringsdeskundige bent, kan ik beter mijn mondhouden.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:50:55 #128
42530 Jerruh
I'm rocking one leg!
pi_43080369
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 18:37 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

Ik mag toch hopen dat het overgrote deel van de Nederlandse bevolking de scheiding van kerk en staat erkent, en in ieder geval de spreekwoordelijke lange tenen over religieuze zaken ver achter zich heeft gelaten (en nou geen stoplappen als de Veluwe en de verzuiling uit de kast halen aub).
ik heb liever mensen die de islam aanhangen en gerust normaal functioneren en nadenken dan een stadion halfvol met hooligans... en de mensen die de islam aanhangen en die in mijn omgeving zijn, zijn zeer vredelievende mensen die de scheiding tussen kerk en staat zeer goed doorhebben. maar goed, ik moet maar denken dat alle islamieten mij van een flatgebouwen willen gooien omdat ik homo ben, want tja, de standaard definitie van een islamiet moet maar gelden...
put
your
clothes
on!
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:50:58 #129
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080373
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:49 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dronken discogangers waren het laatst nog... die moslims komen geen kroeg in joh. Die fiets gaat dus niet op...
Ik zei dan ook vaak. En ambulances komen de kroeg ook niet binnengereden.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:52:21 #130
Stranger than fiction
pi_43080439
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Ik zei dan ook vaak. En ambulances komen de kroeg ook niet binnengereden.
Oh nee, die moslims zitten buiten op de stoep te wachten tot ze iemand in elkaar kunnen slaan of treiteren...

Kom jij weleens buiten?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:52:29 #131
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080452
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:50 schreef gelly het volgende:
Inderdaad. Wat is je punt ? Hier wordt je als voetbalcoach met de dood bedreigd als je een verkeerde wissel maakt. Nee, de gemiddelde Nederlander is erg verlicht. Het is niet aan het stemvee van Wilders en consorten te danken dat Nederland welvarend is en een deugdelijk rechtssysteem heeft.
Wat heeft Wilders hier mee te maken?

Het punt is dat rellende religieuze fanaten niet gelijk te stellen zijn aan dreigmailtjes van voetbalsupporters. Hoe graag je de waarheid ook omdraait.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:53:30 #132
Stranger than fiction
pi_43080499
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Het punt is dat rellende religieuze fanaten niet gelijk te stellen zijn aan dreigmailtjes van voetbalsupporters. Hoe graag je de waarheid ook omdraait.
Er zijn elk weekeinde voetbalrellen, hoe kan jij dat vergelijken met dreigmailtjes?
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:53:34 #133
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080501
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:52 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Oh nee, die moslims zitten buiten op de stoep te wachten tot ze iemand in elkaar kunnen slaan of treiteren...

Kom jij weleens buiten?
Die vraag kan ik beter aan jou stellen. Als je denkt dat moslims rellen omdat ze arm zijn, moet je toch eens naar je laten kijken.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:54:59 #134
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080572
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:53 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Er zijn elk weekeinde voetbalrellen, hoe kan jij dat vergelijken met dreigmailtjes?
Er zij helemaal niet zo veel voetbalrellen. Wanneer was de laatste? Ondertussen zijn er een miljoen islamieten in dit alnd waarvan 30% de Sharia een goed idee vind. Lekker beschaafd, zo'n steniging op de zaterdagmiddag.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:55:14 #135
Stranger than fiction
pi_43080586
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:53 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Die vraag kan ik beter aan jou stellen. Als je denkt dat moslims rellen omdat ze arm zijn, moet je toch eens naar je laten kijken.
Je kan niet lezen.
pi_43080591
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:52 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Dat stemmen 'islamcritici' graag.
quote:
Het is even achterlijk gedrag. Is onze cultuur dan achterlijk ? Is een hooligan christelijk ? Nee, dan kun je prima in hokjes denken, bij moslims niet. Die zijn eng. Allemaal.
  maandag 30 oktober 2006 @ 20:56:19 #137
Stranger than fiction
pi_43080646
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:54 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Er zij helemaal niet zo veel voetbalrellen. Wanneer was de laatste? Ondertussen zijn er een miljoen islamieten in dit alnd waarvan 30% de Sharia een goed idee vind. Lekker beschaafd, zo'n steniging op de zaterdagmiddag.
Het is actief beleid om geen berichtgeven over de diverse voetbalrellen. Ze zijn er daarentegen weldegelijk.

Verdiep je er maar s in. Zelfs op het internet ( je hoeft niet buiten te komen), kan je wel info vinden.
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:01:13 #138
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080725
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Je kan niet lezen.
Prima, moslims zijn toch crimineel omdat ze arm zijn volgens jou? De diamantbuurterreur was natuurlijk een protest om stageplaatsen. De moord op Van Gogh een beschaafd pleidooi voor anoniem solliciteren.
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:03:01 #139
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43080773
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 20:55 schreef gelly het volgende:
Dat stemmen 'islamcritici' graag.
Lekker off-topic. Een poging tot een soort ad hominem-by-proxy?
quote:
Het is even achterlijk gedrag. Is onze cultuur dan achterlijk ? Is een hooligan christelijk ? Nee, dan kun je prima in hokjes denken, bij moslims niet. Die zijn eng. Allemaal.
Verdraai lekker andermans woorden, in je Drentse dorp. Je weet gewoon niet waar je het over hebt.
pi_43080846
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:01 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Prima, moslims zijn toch crimineel omdat ze arm zijn volgens jou?
Kerel, lees toch eens beter. Mensen zijn crimineler als ze in sociale achterstandsbuurten wonen. Wie wonen er veel in sociale achterstandsbuurten ? Allochtonen. Zijn allochtonen dan crimineler omdat ze allochtoon zijn, of moslim ? Nee.

Maar jij kunt je vast ook prima in een onderzoek vinden dat als conclusie stelt dat autoradio's populairder zijn in een buurt waar er veel gestolen worden.
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:08:41 #141
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43081003
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:05 schreef gelly het volgende:
Kerel, lees toch eens beter. Mensen zijn crimineler als ze in sociale achterstandsbuurten wonen. Wie wonen er veel in sociale achterstandsbuurten ? Allochtonen. Zijn allochtonen dan crimineler omdat ze allochtoon zijn, of moslim ? Nee.
Nee, ze zijn crimineler omdat er minder tegen wordt opgetreden thuis, in hun omgeving. Er is geen sociale controle in die richting, alleen of je vrouw wel een niqaab draagt.
pi_43081103
Goed. Fijne avond nog.
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:12:58 #143
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_43081230
Hm, ik begrijp dus dat een slechte opvoeding en ouders die geen controle hebben op hun kinderen, een wezenlijk onderdeel vormen van de islamitische cultuur. Hm...
1 kernfysicus
  maandag 30 oktober 2006 @ 21:13:47 #144
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_43081272
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:10 schreef gelly het volgende:
Goed. Fijne avond nog.
Hetzelfde.
pi_43082422
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 21:08 schreef PJORourke het volgende:

[..]

Nee, ze zijn crimineler omdat er minder tegen wordt opgetreden thuis, in hun omgeving. Er is geen sociale controle in die richting, alleen of je vrouw wel een niqaab draagt.
Je komt graag bij de moslim over de vloer?
pi_43090918
quote:

[..]

tussen 10 augustus en oktober 1566 alleen noemden wij dat de beeldenstorm, of er ook doden waren weet ik niet maar dat zal haast wel .....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_43091185
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:24 schreef dontcare het volgende:

[..]

tussen 10 augustus en oktober 1566 alleen noemden wij dat de beeldenstorm, of er ook doden waren weet ik niet maar dat zal haast wel .....
Dat is een vergelijking die zo krom is als een hoer. Die beeldenstorm was het logische gevolg van de kerk, die zwommen in luxe en voedsel, terwijl de mensen op straat lagen te kreperen van de honger. Das wel effe wat anders dan een horde mongolen die razend worden omdat een of andere Deense krant het lef heeft gehad om grappige tekeningetjes te tonen die hun zogenaamde profeet op de korrel nemen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 01:49:46 #148
111528 Viajero
Who dares wins
pi_43091314
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:33 schreef sampoo het volgende:

[..]

[..]
Bullshit. Als je dat als Islamiet zegt wordt je door je mede-Islamieten afgemaakt.

Ik heb nog nooit ook maar een Islamiet iets goeds over Israel horen zeggen. Ook een van de redenen dat ik hier nee stem.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_43091526
Als ik Islamitische cultuur wil, dan ga ik daar wel heen. .
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 02:28:33 #150
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_43091671
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:58 schreef Hayek het volgende:
Het is natuurlijk maar de vraag of die dingen bij de Islamitische cultuur horen.....Dat er veel moslims in de bijstand zitten wil niet zeggen dat er een causaal verband is tussen moslim zijn en in de bijstand zitten....
lege ton
pi_43092856
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 02:28 schreef nonzz het volgende:

[..]

Het is natuurlijk maar de vraag of die dingen bij de Islamitische cultuur horen.....Dat er veel moslims in de bijstand zitten wil niet zeggen dat er een causaal verband is tussen moslim zijn en in de bijstand zitten....
Dat is correct. Op een soortgelijk kortzichtige wijze zou ik bijvoorbeeld kunnen stellen dat veel zwartharigen in de bijstand zitten en hier conclusies aan verbinden. Het causaal verband zal in de ogen van de kortzichtige eerder realiteit zijn gezien het hoge onderbuikgehalte.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 08:28:23 #152
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43092981
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 02:10 schreef -Wolf- het volgende:
Als ik Islamitische cultuur wil, dan ga ik daar wel heen. .
Zou zeggen ga eens op vakantie naar Turkije. Niet alleen hebben ze daar islam cultuur. Maar zo een beetje elk belangrijk volk van Europa is er wel geweest.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_43094309
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Bullshit. Als je dat als Islamiet zegt wordt je door je mede-Islamieten afgemaakt.

Ik heb nog nooit ook maar een Islamiet iets goeds over Israel horen zeggen. Ook een van de redenen dat ik hier nee stem.
Wil je een afspraak maken? Ik ken er een die elke Arabier voor vuile gore stinkert uitmaakt en dat het hele Midden-Oosten een end op moet tiefen. Het was een Marokkaan trouwens. Maar goed hij doet wel mee met de Ramadan maar zet met kerst ook een kerstboom in huis, dus al te dol zullen de conservatieve moslims ook niet met hem zijn.
pi_43094525
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 09:54 schreef sampoo het volgende:

[..]

Wil je een afspraak maken? Ik ken er een die elke Arabier voor vuile gore stinkert uitmaakt en dat het hele Midden-Oosten een end op moet tiefen. Het was een Marokkaan trouwens. Maar goed hij doet wel mee met de Ramadan maar zet met kerst ook een kerstboom in huis, dus al te dol zullen de conservatieve moslims ook niet met hem zijn.
Ik ken zelfs moslims die heel gematigd zijn over Israėl en de VS enzo die niet meteen met doodsverwensingen en opmerkingen over "parkeerplaats van maken" maken
pi_43095518
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 02:28 schreef nonzz het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen, maar het is wel gewoon een feit dat het zo is. Dat zijn dus mensen die geen enkele toegevoegde waarde hebben voor een maatschappij, welke maatschappij dan ook, omdat ze kunstmatig aan de vreet gehouden moeten worden.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_43095715
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 10:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat kan wel wezen, maar het is wel gewoon een feit dat het zo is. Dat zijn dus mensen die geen enkele toegevoegde waarde hebben voor een maatschappij, welke maatschappij dan ook, omdat ze kunstmatig aan de vreet gehouden moeten worden.
Dat weet je dus niet. Ze verdienen geen geld maar kunnen nog altijd op een andere manier bijdragen aan de maatschappij, en dat hoeft niet te betekenen dat men buiten de eigen omgeving moet handelen. Het zal velen worst wezen maar bijdragen in de Islamitische gemeenschap is ook toegevoegde waarde. We vergeten soms dat ook de moslimgemeenschap een aanmerkelijk deel van het land vormt.

De toegevoegde waarde bepalen via de portommonee is zelden verstandig want dan is een flink verdienende directeur die echter niets goeds doet ontzettend toevoegend in vergelijking met een verpleegster die voor een habbekrats lange dagen maakt en haar werk goed doet.

Maar goed een van de mogelijkheden is gewoon om de uitkeringen te verlagen danwel arbeid beter te belonen (lees: minder te taxeren). De motivatie om werk te zoeken zal dan omhoog gaan en enkel diegenen die echt bijstand modig hebben zullen in de bijstand terecht komen.
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:14:40 #157
100980 Zero2Nine
Fatsoen moet je doen
pi_43095977
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is een vergelijking die zo krom is als een hoer. Die beeldenstorm was het logische gevolg van de kerk, die zwommen in luxe en voedsel, terwijl de mensen op straat lagen te kreperen van de honger. Das wel effe wat anders dan een horde mongolen die razend worden omdat een of andere Deense krant het lef heeft gehad om grappige tekeningetjes te tonen die hun zogenaamde profeet op de korrel nemen.
Mmm toch heb je hier wel een interessant punt te pakken. Eigenlijk zijn het gewoon sociaal-economische omstandigheden die leiden tot radicale begeleiding van het geloof. Bij moslims is het niet veel anders denk ik zelf. Alleen hun geloof (en de levensstijl die daarbij hoort) maakt het integreren voor hen lastig en daarmee blijft hun sociaal economische positie over het algemeen slecht. Hierdoor hebben we toch een enorm probleem vind ik. Het lijkt maar heel mondjesmaat te verbeteren (het schijnt wel iets beter te gaan met werkloosheid onder Marokkanen bijvoorbeeld, maar het is nog altijd schrikbarend hoog).
---
pi_43127671
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:39 schreef Hathor het volgende:

[..]

De beelden storm had een sterke religieuze oorzaak in in mindere mate ook een politieke / sociale redenen en tevens waren er dan ook nog wat economische redenen.
Direct gevolg voor de beeldenstorm was het opkomende calvinisme die zich sterk aan de 10 geboden hielden waardoor ze tegen de vereering van heiligen waren.
Vandaar de vernietiging van de beelden en andere religieuze objecten in de katholieke kerk.
geen afbeldingen van heiligen vs geen afbeeldingen van Mohammed , In theorie het zelfde .....
pi_43127793
quote:
Op dinsdag 31 oktober 2006 01:49 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent niet bekent met het feit dat zo'n 20% van de Israėlies islamitisch is?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')