abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:20:23 #1
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43056741
Elke cultuur draagt zo iets bij.
meh
pi_43056761
Wat moet ik me daarbij voorstellen?
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:41:15 #4
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43056822
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:29 schreef Campina het volgende:
Elke cultuur draagt zo iets bij.
De minpunten tegen de positieve punten wegstrepen. Iedereen snapt wel dat elke cultuur iets bijdraagt.
pi_43056828
Homo's van de flat gooien, kort lontje, sharia, wereldheersschappij nastreven en criminaliteit. Wat zal ik eens antwoorden... NEE.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
  maandag 30 oktober 2006 @ 02:43:42 #6
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43056837
Ik ben eerlijk gezegd wel benieuwd waarom 5 mensen "Ja" hebben gestemd.
pi_43056911
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:43 schreef Steinberger het volgende:
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:41 schreef Steinberger het volgende:
Iedereen snapt wel dat elke cultuur iets bijdraagt.
Je geeft zelf het antwoord al.
pi_43056922
verloederde steden, eerwraak, criminaliteit, zwarte scholen, fatwa's, dreigen, hangjongeren, radicalisatie, intimideren van homo's en joden, dieren martelen voor halal vlees, overal moskee's, juichen bij 9/11, vrouwen besnijdenis, enorme gezinnen, grote aanspraak maken op de verzorgingsstaat, uithuwelijken, vrouwenmishandeling, cliëntelisme, enclavevorming, weigeren hand geven, respect eisen

ja wat een verrijking!
Je IP-adres is 127.0.0.1 Bij misbruik van dit forum kunnen we je provider op de hoogte stellen.
In geval van illegale praktijken verlenen wij volledige medewerking aan justitie.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:01:30 #9
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_43056941
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:43 schreef Steinberger het volgende:
Moslims hebben ook computers
Stop the world, I want to get out.
pi_43056959
In zweden is het in ieder geval wel een verrijking..

http://www.nordischeshilfswerk.org/images/welcome_to_sweden.mpg
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:17:42 #11
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057052
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 02:56 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

[..]

Je geeft zelf het antwoord al.
Je moet de minpunten tegen de positieve punten wegstrepen. Zelf vind ik het enige positieve punt shoarma etc.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:20:26 #12
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057068
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:04 schreef Schepseltje het volgende:
In zweden is het in ieder geval wel een verrijking..

http://www.nordischeshilfswerk.org/images/welcome_to_sweden.mpg
Die praktijken zijn hier ook al aan de gang. Al die berichten over ambulance personeel dat gestenigd wordt....
pi_43057077
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:17 schreef Steinberger het volgende:

Je moet de minpunten tegen de positieve punten wegstrepen. Zelf vind ik het enige positieve punt shoarma etc.
Das een joods gerecht, doner kebab is islamitisch (turks)

nog andere positieve punten?
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:24:25 #14
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_43057091
Cultuur is meer dan alleen broodjes ez.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:24:32 #15
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057092
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:22 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Hoe erg ik mjin best ook doe, nee.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:25:03 #16
160247 Steinberger
stemt Geert, U ook?
pi_43057096
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:24 schreef Megumi het volgende:
Cultuur is meer dan alleen broodjes ez.
Helaas wel in dit geval.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:29:27 #17
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_43057115
Het positieve aan de aanwezigheid van de Islam is dat zo rond 2008 we allemaal de dienstplicht in moeten omdat Iran het nodig vond Israël nuken en vervolgens moslims in Europa ging opstoken, waarna er op Europese schaal een burgeroorlog uitbrak.

[ Bericht 6% gewijzigd door Finder_elf_towns op 30-10-2006 03:34:41 ]
pi_43057129
Ja een dreigende burgeroorlog, dat is een positief punt
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:32:58 #19
93744 Finder_elf_towns
pi_43057131
Midden in de nacht een poll opzetten met als resultaat een Sovjet-score is wel een duimpje omhoog waard, overigens.
  maandag 30 oktober 2006 @ 03:36:00 #20
93744 Finder_elf_towns
pi_43057143
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:32 schreef Schepseltje het volgende:
Ja een dreigende burgeroorlog, dat is een positief punt
Jazeker, omdat het einde al vaststaat. De volledige vernietiging van het (links-)liberalisme en de aanwezigheid vd Islam in Europa.
pi_43057167
Ik ben een positief ingesteld individu, graag zou ik van die zes JA-stemmers de beargumentering aangaande deze verrijking vernemen. [edit] Hey al zeven stiekeme JA-stemmers die niks komen toelichten [/edit]

[ Bericht 22% gewijzigd door Bushmaster op 30-10-2006 03:50:59 ]
Eigen brokjes eerst.
pi_43057274
cul·tuur (de ~ (v.))
1 (-turen/-tures) het verbouwen van gewassen => teelt - Maroc , Afgaan etc , ja dus
2 (-turen) geheel van voortbrengselen van een gemeenschap dikke vette NEE
3 kunst en wetenschap nog dikkere vette NEE
4 (-turen) kweek: op een voedingsbodem gekweekte micro-organismen - Lijkt het wel op maar helaas zijn ze niet micro maar mocro in veel gevallen
5 stijl - totaal niet

Al met al een Nee dus ....
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
pi_43057294
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 03:22 schreef Schepseltje het volgende:

[..]

Shoarma is geen joods (of Islamitisch) gerecht en doner kebab is dat ook niet. Shoarma komt uit het Midden Oosten en is geen religeus gerecht. Hetzelfde geldt voor doner.
  maandag 30 oktober 2006 @ 04:49:33 #24
111528 Viajero
Who dares wins
pi_43057298
De goede punten van Islamitische cultuur in Nederland:

- Hasj
- Mintthee
- Turks brood
- Iraakse kruidenier op de hoek (toen ik nog in Rotterdam woonde)
- Arabische muziek
- Waterpijpen
- Baklava

Weegt voor mij echter niet op tegen de minpunten. Toch maar nee gestemd.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  Overall beste user 2022 maandag 30 oktober 2006 @ 06:00:56 #25
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_43057358
Indonesisch eten
Olie

Ja dan maar.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_43057361
yep het is een verrijking.... er wordt 500% meer gezeken en Islamietjes zien zich als een slachtoffer... allemaal erg zielig enzo.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_43057385
zonder hen hadden we wellicht geen nasi goreng gehad. Een ramp!
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:05:29 #28
119202 arise
mag ik even?
pi_43057447
[quote]Op maandag 30 oktober 2006 02:58 schreef Hayek het volgende:
verloederde steden, eerwraak, criminaliteit, zwarte scholen, fatwa's, dreigen, hangjongeren, radicalisatie, intimideren van homo's en joden, dieren martelen voor halal vlees, overal moskee's, juichen bij 9/11, vrouwen besnijdenis, enorme gezinnen, grote aanspraak maken op de verzorgingsstaat, uithuwelijken, vrouwenmishandeling, cliëntelisme, enclavevorming, weigeren hand geven, respect eisen

ja wat een verrijking!
[/quote

En met hun klauwen niet van onze oudjes/tassen /spullen af kunnen blijven.
Dat eeuwige gekrijs over respect.
Nederlandse vrouwen standaard een hoer noemen
Moordenaars toejuichen ,ach je schiet gewoon je leraar voor zijn kop, steekt/schiet gewoon Theo van Gogh neer..
En onnoemelijke andere ":incidenten "....

Ik heb nee gestemd...
Ik bemoei me nergens mee, maar wil wel alles graag weten.
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:35:45 #29
73606 vim-fuego
I let my guitar speak for me..
pi_43057543
Variatie is altijd een verrijking.....persoonlijk heb ik nooit last van de islamitische cultuur gehad, wel eens last van mensen die de islam als geloof hebben , maar dat kan je niet aan de cultuur toeschrijven...er zijn ook zat christelijke, atheistische, hindoestaanse en uiteraard taoistische etterbakken.......zoals Peter Steele het ooit mooi uitdrukte "Shit comes in all Colours"
...and what about cunture club, are they a cult too?...
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:36:24 #30
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_43057545
De ja stemmers zijn OF mensen die een vertekend beeld van de buitenwereld hebben OF marokkaans zijn OF politiek correct de moraalridder uit willen hangen.
There IS no global warming -- The Matrix
pi_43057608
Van mij mogen mensen de Islamitische cultuur best een verrijking vinden, maar laat ze dan vertellen waaruit die verrijking dan bestaat. Ik kom niet verder dan etenswaren, bijv. baklava, maar veel van die etenswaren kun je ook in niet-islamitische landen zoals Griekenland vinden.

Trouwens formeel bestaat niet zo iets als een islamitische cultuur, je zou dan beter kunnen spreken over de som van de culturen van islamitische landen.
Het antwoord op de vraag van de TS blijft natuurlijk gewoon NEE
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_43057620
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:35 schreef vim-fuego het volgende:
Variatie is altijd een verrijking.....persoonlijk heb ik nooit last van de islamitische cultuur gehad, wel eens last van mensen die de islam als geloof hebben , maar dat kan je niet aan de cultuur toeschrijven...er zijn ook zat christelijke, atheistische, hindoestaanse en uiteraard taoistische etterbakken.......zoals Peter Steele het ooit mooi uitdrukte "Shit comes in all Colours"
Ah, toch nog iemand met common sense op fok.
Ik las hier al iemand die bang werd van een mogelijke burgeroorlog.
Free paranoia .
"I believe it is essential for our planetary future to develop tools that can change the consciousness which has created the crisis that we are in." - Stanislav Grof
  maandag 30 oktober 2006 @ 07:56:14 #33
147000 DenniZZ
Mr. Mojo Risin
pi_43057651
Absoluut geen verrijking.

Nog een leuk stukje daarover:

De verrijking van Nederland

Jos Schmitz

Decennialang is ons voorgehouden dat de invasie van hele horden niet-westerse allochtonen waarvan het gros nauwelijks enige opleiding heeft genoten en een groot deel zelfs functioneel analfabeet is, een 'verrijking' van onze samenleving zou zijn.

29 oktober 2006

Inmiddels weten we helaas beter. De econoom Pieter Lakeman, tevens voorzitter van de SOBI (Stichting Onderzoek Bedrijfsinformatie) zet in zijn in 1999 verschenen boek 'Binnen zonder kloppen' niet alleen helder uiteen hoe links ons vanaf midden jaren '70 de multikul-samenleving door de strot perst, maar berekent tevens de financiële gevolgen van de invasie van kansarmen. Hij rekent ook af met de fabel dat allochtonen hier hebben meegeholpen de economie op te bouwen.

Volgens zijn meest conservatieve schatting heeft de gehele import van kanslozen ons tot 1999 minimaal 70 miljard gulden gekost. Waarschijnlijk bedraagt het juiste bedrag een veelvoud daarvan. Tel uit je winst dus. Deze gepeperde rekening is door de gewone Nederlander via loonmatiging en kortingen op de uitkeringen opgehoest. Lakeman laat in zijn boek de overige negatieve gevolgen van de immigratie zoals vrouwenbesnijdenis, eerwraak, toename van criminaliteit, radicalisering en huiselijk geweld buiten beschouwing. Wel spreekt hij zijn angst uit dat de immigratiegolf niet zal stoppen omdat migranten nieuwe migranten blijven aantrekken. Tevens is hij bang (in 1999 al!) dat het toenemende aantal allochtonen de fundamenten van onze samenleving zal aantasten, met name door achteruitgang van het onderwijs door grote concentraties van allochtonen met een taalachterstand. Aangezien Lakeman dit in al 1999 schrijft kunnen we nu achteraf vaststellen dat hij destijds al over een zeer vooruitziende blik beschikte.

Wat in 1999 nog niet bekend was, is dat met name Marokkaanse moskeeën op grote schaal als illegale bank fungeren bij het doorsluizen van cash geld naar het land van herkomst. Alleen al voor de Marokkaanse gemeenschap bedraagt dit jaarlijks een bedrag van naar schatting tussen de 93 en 136 miljoen euro. Geld dat dus onttrokken wordt aan de Nederlandse economie en niet bijdraagt aan onze welvaart. Lees er meer over op Het Financieele Dagblad http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C1&DocumentId=30570
"If you harbor a terrorist, if you support a terrorist, if you feed a terrorist, you're just as guilty as the terrorists." - US President George W Bush
pi_43057867
Toe maar, "de" islamitische cultuur.

En dan dingen gaan gillen als "eerwraak" (voornamelijk een rurale Turkse aangelegenheid), "vrouwenbesnijdenis" (Somaliê vooral) en "hangjongeren" (een algemeen kenmerk van arme kutbuurten, of het nou Marokkanen zijn of Polen).

En dan in het achterhoofd houden hoe geweldig de Turken ("geen achterhoofd") en Marokkanen ("rare Berbers") elkaar ook alweer vonden plús het feit dat de helft van het aangehaalde tuig nooit een moskee van binnen ziet...en:

echt een kwaliteitstopic weer
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_43057951
Ja, ik ben het wel eens met Mwanatabu. Natuurlijk zijn er dingen waarbij je even twee keer nadenkt of dat nou wel zo tof is, maar de grootste herrieschoppers zijn ook niet bepaald de beste voorbeelden van wat jij "de Islamitische cultuur" noemt.
pi_43057999
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:48 schreef Oud_student het volgende:
Van mij mogen mensen de Islamitische cultuur best een verrijking vinden, maar laat ze dan vertellen waaruit die verrijking dan bestaat.
Het wijst ons op de zwakke plekken in onze organisatie.
Het hele idee van een overheid die bakken met geld rondpompt naar allerlei clubjes, stoort mensen blijkbaar pas als dat betekent dat er ook moslimclubjes aanspraak hebben.
Allerlei wet- en regelgeving, die voor religieuze voorgeschreven overtredingen uitzonderingen maakt (slachten, hoofddeksel).
Sowieso, wet en regelgeving die rechtstreeks leunt op religieus voorgeschreven regels.

Ander punt: de islamitische culturen hechten meer waarde aan 'eer' dan veel Nederlanders nog gewend waren. Ikzelf vind dat Nederland wel wat erg eerloos is, enige opwaardering ervan zie ik wel als verrijking.

Iets van de afwijzing van de seksualisering van het openbare leven wil ik ook nog wel positief waarderen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 30 oktober 2006 @ 08:55:49 #37
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_43058196
Wat is "de" islamitische cultuur?

We hebben het over een heel werelddeel.... En zelfs in landen zelf wonen vaak meerdere stammen/volken. En zelfs dan zijn er grote verschillen binnen stammen, net zoals er grote verschillen zijn tussen Nederlanders.

Er is hier sprake een vereenvoudiging waar Wilders jaloers op zou zijn. Laten we eerst maar eens vaststellen waar we hier over praten voordat we een stem uitbrengen.
"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_43058531
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

We hebben het over een heel werelddeel....
Het werelddeel Islam
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_43058584
Natuurlijk niet, het Midden Oosten (en Noord Afrika). Daar is sprake van 'islamitische cultuur'.
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:26:08 #40
Stranger than fiction
pi_43058598
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Het werelddeel Islam
Lees: grote verzameling landen...

mierenneuker..
pi_43058618
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:22 schreef sigme het volgende:

[..]

Het werelddeel Islam
Islamrika. Mohammedazië. Zwartjoekelistan.
Zo, hebben we dat ook weer gehad.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:28:22 #42
Stranger than fiction
pi_43058620
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:25 schreef Tirion het volgende:
Natuurlijk niet, het Midden Oosten (en Noord Afrika). Daar is sprake van 'islamitische cultuur'.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_wereld

Vergeet bovenal Indonesie niet.

Als je het rijtje zo bekijkt (in de link), dan kan je moeilijk Marokko vgl met Indonesie of Afghanistan..
pi_43058638
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:28 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

http://nl.wikipedia.org/wiki/Islamitische_wereld

Vergeet bovenal Indonesie niet.

Als je het rijtje zo bekijkt (in de link), dan kan je moeilijk Marokko vgl met Indonesie of Afghanistan..
Tulijk wel. Allemaal neugers.
pi_43058742
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:26 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:

[..]

Lees: grote verzameling landen...

mierenneuker..
Ik weet dat het miereneukerig is, maar er klopt gewoon geen hout van. Landen zijn ook al niet islamitisch. Mensen zijn. En als je een religie (hoe breed ook) al niet als een bepaalde cultuur kan aanwijzen moet je het hele woord cultuur afschaffen en alles individueel benaderen. Onmogelijk, onmenselijk, onwenselijk. Een poging discussie te smoren in details.
  maandag 30 oktober 2006 @ 09:40:31 #45
Stranger than fiction
pi_43058813
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 09:36 schreef sigme het volgende:

[..]

Ik weet dat het miereneukerig is, maar er klopt gewoon geen hout van. Landen zijn ook al niet islamitisch. Mensen zijn. En als je een religie (hoe breed ook) al niet als een bepaalde cultuur kan aanwijzen moet je het hele woord cultuur afschaffen en alles individueel benaderen. Onmogelijk, onmenselijk, onwenselijk. Een poging discussie te smoren in details.
Precies en daarom is deze hele discussie hier compleet overbodig en verkeerd.
pi_43060178
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:38 schreef sigme het volgende:

Het wijst ons op de zwakke plekken in onze organisatie.
Ja daarom moeten wij gigantische bedragen uitgeven aan terrorisme bestrijding en moeten "onze jongens" naar Afganistan om daar de Taliban onder controle te houden.
Ik vind dat geen verdienste van de islamitische cultuur
quote:
Het hele idee van een overheid die bakken met geld rondpompt naar allerlei clubjes, stoort mensen blijkbaar pas als dat betekent dat er ook moslimclubjes aanspraak hebben.
Nee subsidie is sowieso verkeerd. Het is al helemaal verkeerd als activiteiten worden gesubsidieerd, die averechts werken, zoals door de linkese politici al 30 jaar lang is gedaan, nl. subsidies voor eigen taal en cuultuur. Deze hebben ernstig de integratie van diverse etnische groepen vertraagd of zels geheel verhinderd. (maar dat is nu eindelijk genoegzaam bekend)
quote:
Allerlei wet- en regelgeving, die voor religieuze voorgeschreven overtredingen uitzonderingen maakt (slachten, hoofddeksel).
Sowieso, wet en regelgeving die rechtstreeks leunt op religieus voorgeschreven regels.
Handhaving van de Nederlandse wetten, is de afgelopen jaren ook niet conseqent gedaan, men heeft veel te veel gedoogd, daardoor zijn veel moskeen het centrum van illegale en criminele praktijken geworden (illegaal bankieren, ronselen van Alquaida vechters, oproepen tot haat etc)
quote:
Ander punt: de islamitische culturen hechten meer waarde aan 'eer' dan veel Nederlanders nog gewend waren. Ikzelf vind dat Nederland wel wat erg eerloos is, enige opwaardering ervan zie ik wel als verrijking.
Daar moet je in Nederland niet over beginnen het riekt een beetje naar de VOC mentaliteit Toch?
quote:
Iets van de afwijzing van de seksualisering van het openbare leven wil ik ook nog wel positief waarderen.
Bedoel je de gay-parade ?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  maandag 30 oktober 2006 @ 12:05:44 #47
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_43062042
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 08:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Dat is die cultuur die maakt dat turken die nog nooit een pallestijn hebben gezien, in geval van stront wel blind weten te vertellen dat het niet de schuld van die pallestijn is.

Dat is die cultuur die maakt dat moslims van allerlij ethniciteiten toch elkaar de hand boven het hoofd houden.

Er zijn maar 2 catagorien die zeggen dat er 'geen islamitische cultuur' bestaat,

Namelijk linkse mensen, en moslims als het ze in de discussie uitkomt.
pi_43062304
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 07:36 schreef Smoked het volgende:
De ja stemmers zijn OF mensen die een vertekend beeld van de buitenwereld hebben OF marokkaans zijn OF politiek correct de moraalridder uit willen hangen.
en Ja en Nee-stemmers zijn domme racisten. bla bla..

Iedereen heeft het recht om de poll naar wens in te vullen. Er zijn mensen op aarde die niet hetzelfde denken als allerwijste Smoked. Dus doe niet zo fundamentalistisch en accepteer dat nou.

Ik weet nog steeds niet waar het over gaat. Islamitische cultuur? Verrijking voor wie? Ik zie bijv. waarom 5x bidden door anderen een verrijking kan zijn voor mij, maar van verarming is ook niet echt sprake. Nasi,hasj ,shoarma en turks brood is net zo min "Islamitisch" te noemen als een hoop van de negatieve dingen die aan een deel van de allochtonen van Islamitische komaf (niet hetzelfde als zelf Islamitisch zijn) wordt toegeschreven. Waar begint verarming door de Islam en de verarming door kansarm? Als alle Marokkanen, Turken en andere Islamieten ineens het geloof afzweren betekent dat niet dat de problemen weg zijn.

Hoe wordt er gedacht over de gevolgen van een Nee? Geen verrijking dus alle Islamitische allochtonen terug naar het land van de "herkomst"? Maar een Ja is dat meteen dat we meer Islamitische allochtonen moeten binnenhalen? Iets zegt mij dat velen eerder kijken naar of de Islam hier een thuis heeft en daarmee ook de Islamieten. Dat lijkt mij toch iets heel anders.

[ Bericht 0% gewijzigd door sampoo op 30-10-2006 12:33:56 ]
pi_43062674
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:05 schreef ExTec het volgende:

Dat is die cultuur die maakt dat turken die nog nooit een pallestijn hebben gezien, in geval van stront wel blind weten te vertellen dat het niet de schuld van die pallestijn is.
Ik ken er genoeg die zeggen dat Israel gewoon het hele Midden-Oosten maar eens moest bezetten, dat is namelijk beter dan voor dat achterlijke volk en hun leiders.
quote:
Dat is die cultuur die maakt dat moslims van allerlij ethniciteiten toch elkaar de hand boven het hoofd houden.
Is dat niet inherent aan het beschuldigende vingertje dat wel eens wordt gebruikt om acties van de ene moslim op de andere te willen verhalen?
quote:
Er zijn maar 2 catagorien die zeggen dat er 'geen islamitische cultuur' bestaat,

Ik zeg niet dat er geen Islamitische cultuur is maar ik wil wel weten wat ermee bedoeld wordt, het lijkt mij namelijk niet eenduidig om de Islamitische cultuur te benoemen. Als dat bovenstaand is zie ik niet zo zeer het probleem. Iedereen heeft het recht op een mening en een opvatting en voor de volledigheid, ik ben geen moslim noch links.

Maar als je lokaal gaan kijken en bijv. de vrouwenbesnijdenis die o.a. in Islamitische culturen als de Somalische heerst dan is het anders. Al is er geen basis voor vrouwenbesnijdenis in de Islam zelf, is het wel in een aantal Islamitische landen gebruikelijk. Maar daarentegen is het in landen als Marokko niet gebruikelijk moeten we vrouwenbesnijdenis dan toch aan rekenen aan de Islamitische cultuur in Marokko? Maar goed Marokko "levert" ons weer een groep tuig die problemen maakt. Wat moeten we dan als verrijking zien dat we 1,5 miljoen moslims hebben die zich Nederlander noemen minus de problemen die een aantal die problemen geven? Dan zou ik weer snel geneigd zijn om een JA te stellen. Ik ken er best een paar die best OK zijn, maar ook niet allemaal moslim, ook al komt men uit een moslimland.
pi_43062862
quote:
Op maandag 30 oktober 2006 12:05 schreef ExTec het volgende:

[..]

Oh? Nou als dat de Islamitische cultuur is zal ik maar "nee" stemmen hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')