Zoals Arnol Kox zeker...quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:04 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb respect voor topicopeners, zij steken tenminste hun kop boven het maaiveld.
http://weblog.roelonline.net/archives/001429.phpquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:05 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Wie is eigenlijk Jerney Kaagman? Of mis ik niets?
quote:
Ja, niet mijn specialiteitquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:35 schreef Aoristus het volgende:
wat een kuttopictitel trouwens
Ik weet niet of er een erkende regering is in Somalie, volgens mij heeft Somalie de status 'failed state'.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:27 schreef tvlxd het volgende:
Is de erkende regering van Somalië islamitisch, Yildiz?
Stalker!quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:33 schreef Godslasteraar het volgende:
tietenkont!
Ik had er ook op gerekendquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zag al een tijd geleden dat de vorige SC vol is. Ik heb speciaal voor Johann geen nieuw topic geopend, maar die flapdrol pakt z´n kans niet.
Bronquote:Als ik aan D66 denk schieten metaforen tekort. Een zinkend schip is het allang niet meer, ik zie hooguit nog een paar drenkelingen die zich vastklampen aan wrakhout. Toch proberen ze vol goede moed weer om hun kroonjuwelen aan de man te brengen bij de verkiezingen.
Met kroonjuwelen bedoel ik overigens een verzameling roestige standpunten die zelfs door de SGP wereldvreemd wordt gevonden en die er kort gezegd op neerkomt dat mensen die zich bewust zo ver mogelijk van de politiek houden toch gedwongen worden om mee te denken.
De schroothandelaar die deze bende probeert te verkopen is niemand minder dan Alexander Pechtold, iemand die zelfs te onaantrekkelijk zou zijn voor assurantieadviseur.
Natuurlijk heeft D66 al een lange geschiedenis met twijfelachtige volksvertegenwoordigers achter de rug. Voorheen werd de partij geleid door een zuipschuit en een kinderboekenschrijver. Van Mierlo was uiteindelijk beter af bij Conny Palmen - beter bewijs wat voor een vreselijk gezelschap D66 moet zijn kan ik me niet indenken - en het electoraat dat op Jan Terlouw stemde is tegenwoordig massaal overgestapt naar de PNVD, dus was het noodzakelijk dat er een nieuw gezicht van D66 kwam. Els Borst moest afzeggen omdat ze 4x per week oppasoma moest spelen en Boris Dittrich besefte dat zelfs de gayscene een man van 50 meer kansen bood dan dat D66 zou doen. Uiteindelijk moesten de 67 leden tussen twee kandidaten kiezen wie de minst incompetente kandidaat was voor het lijsttrekkerschap. Dat moet nog vrij lastig geweest zijn, aangezien de ene kandidaat de ex-burgemeester van Wageningen, de Rien Poortvliet onder de universiteitssteden, was, die het charisma van Ad Melkert combineert met de looks van Hilbrand Nawijn. De andere kandidaat was op haar beurt de belichaming van de verlopen corpsslet (dat ze in haar tijd in Brussel de bijnaam Poesewies had is ook vast geen toeval) die oraal vast heel begaafd is, maar dat toch niet op een openbaar podium hoeft te doen.
Ik zal me al te verkneukelen dat het nu dan toch bijna echt voorbij zou zijn met D66, tot ik opeens een artikel in Trouw zag. Daarin stond dat Turken elkaar het strategische advies gaven om op D66 te stemmen, omdat haar kandidaatskamerleden niet hoefden te verklaren dat de Turkse genocide plaats had gevonden. Hoewel ik verheugd was dat deze medelanders haarfijn doorhadden dat D66 de partij is die nergens een mening over heeft, was ik toch verontrust door deze ontwikkeling. De periode dat D66 lachwekkend en vertederend was is inmiddels allang voorbij, de doodsrochels zijn nu alleen nog tragisch, en ik zou niet nog vier jaar willen wachten tot de aftakeling voltooid is.
Aan een partij die zo hartstochtelijk voor de legalisering van euthanasie heeft gevochten kan ik maar één advies geven. Hop, die stekker eruit!
je moet nog een hoop leren..quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:49 schreef sigme het volgende:
Johan heeft 'm of klaarstaan ten tijde van het posten van nr 300, of hij is met iets heel anders bezig. Ik dacht dat ik de vorige dichtmepte, dus ik nam aan dat ik dan maar, na een minuut in acht te hebben genomen, moest.
Maar mijn liefhebberij is het niet. Ik heb geen talent voor goeie titels. Ieder z'n specialiteit, ik heb andere kwaliteiten. Hoop ik.
maar niet vanavond want ik heb het erg drukquote:
Kom maar op, boef. Leer mij!quote:
Tsk.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:51 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
maar niet vanavond want ik heb het erg druk![]()
LXIV noemt TTK het liefste subforum van fok, dus ik vermoed dat wij minder mutsig zijn.quote:heb trouwens nog wel een beetje gegluurd daar bij die kunst/taal/theater sc. Wel een beetje een mutsentopicof zijn wij ook zo
![]()
mmm, nu krijg ik sadistische verlangensquote:Op zondag 29 oktober 2006 19:55 schreef sigme het volgende:
[..]
.........
LXIV noemt TTK het liefste subforum van fok, dus ik vermoed dat wij minder mutsig zijn.
Om de TTK'tjes over de rooie te jagen?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:01 schreef Godslasteraar het volgende:
[..]
mmm, nu krijg ik sadistische verlangens![]()
ik noem dat "leven in de brouwerij"quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Om de TTK'tjes over de rooie te jagen?
Dat is wel "literatuur".quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Rooie oortjes!
Ja, Somalië heeft een door de Verenigde Naties erkende regering en zetelt in een of ander gehucht. Eerst in Kenia, trouwens, dat zegt wel wat.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet of er een erkende regering is in Somalie, volgens mij heeft Somalie de status 'failed state'.
Ik dacht nou juist van niet en dat het seculier wordt genoemd.quote:Maar de huidige machtshebbers en hun gezag (rechtspraak), wordt erkend als islamitisch, dacht ik.
Kijk dit anders even door: http://www.europarl.europ(...)322+0+DOC+XML+V0//NLquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:11 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ja, Somalië heeft een door de Verenigde Naties erkende regering en zetelt in een of ander gehucht. Eerst in Kenia, trouwens, dat zegt wel wat.
[..]
Ik dacht nou juist van niet en dat het seculier wordt genoemd.
Ik moet even voetbal kijken, maar ik zie daarin zo snel niet staan dat de regering islamitisch is.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef sigme het volgende:
[..]
Kijk dit anders even door: http://www.europarl.europ(...)322+0+DOC+XML+V0//NL
ah, leuk. Men ziet de derde weg in China natuurlijk ook verkankeren, dus laten we alles maar op 1 persoon afschuivenquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef tvlxd het volgende:
Vanavond komt trouwens Path to 9/11 op SBS6. Een conservatieve film waarin gesuggereerd wordt dat het eigenlijk allemaal Clintons fout is.
Oh, ik had juist vandaag gehoord dat het de schuld was van the ACLU, feminists, and other Americans. (Jerry Falwell & Pat Robertson)quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef tvlxd het volgende:
Vanavond komt trouwens Path to 9/11 op SBS6. Een conservatieve film waarin gesuggereerd wordt dat het eigenlijk allemaal Clintons fout is.
Ik weet niet wat wordt aangemerkt als 'de regering'. Het feitelijk gezag is momenteel in handen van islamitische geestelijken.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:17 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik moet even voetbal kijken, maar ik zie daarin zo snel niet staan dat de regering islamitisch is.
bronquote:De TFG kent brede Afrikaanse en internationale erkenning, maar bezit slechts de macht over één stad, Baidoa. Terwijl de leden van de Overgangsregering ruzieden over de te kiezen koers, namen strijders van de Islamitische Rechtbanken de hoofdstad Mogadishu en andere strategische gebieden van het land in bezit.
Dat klopt, ze hebben het zuiden van Somalië in handen, maar zij worden niet erkend als de wettige regering van het land. Je kunt ze vergelijken met de Taliban, in zoverre dat ze, hoewel naar het schijnt minder wreed, orde brengen in een door burgeroorlog verscheurd land middels een sharia.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:28 schreef sigme het volgende:
[..]
Ik weet niet wat wordt aangemerkt als 'de regering'. Het feitelijk gezag is momenteel in handen van islamitische geestelijken.
Je wilt niet weten wat ik heb moeten doen om hier uberhaupt te komen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:43 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Ik zag al een tijd geleden dat de vorige SC vol is. Ik heb speciaal voor Johann geen nieuw topic geopend, maar die flapdrol pakt z´n kans niet.
Dat is inderdaad erg conservatief. Het is Clintons verdomde schuld!quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef tvlxd het volgende:
quote:Where will it end? where will it end?
Where will it end? where will it end?
Je hebt forumproblemen? Hier is alles in orde.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat ik heb moeten doen om hier uberhaupt te komen.
Aha, nieuwe gekkentheorie gevonden? Het is allemaal de Rothschild van het kapitaal.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef pberends het volgende:
America: Freedom To Fascism [film]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
quote:Just like what Nazi Germany did to the Jews, so liberal America is now doing to the evangelical Christians. It's no different. It is the same thing. It is happening all over again. It is the Democratic Congress, the liberal-based media and the homosexuals who want to destroy the Christians. Wholesale abuse and discrimination and the worst bigotry directed toward any group in America today. More terrible than anything suffered by any minority in history.
Nou nou. De pretafdeling?quote:
Klopt.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:15 schreef tvlxd het volgende:
Nog nog even 'waco' verfilmen naar scene's waar de ATF met walky talky's lopen, en we weten weer genoeg.quote:Omstreden serie aanloop 9/11
Het is verkiezingstijd in Amerika en de Republikeinen van president Bush staan er niet best voor: Zij dreigen hun meerderheid te verliezen in het parlement. In dat licht gezien, kwam de miniserie The path to 9/11 (vorige maand uitgezonden in de VS) president Bush en zijn makkers in het Witte Huis heel goed uit. Nu werd eindelijk eens de schijnwerper op Bush’ voorganger gericht in plaats van op hemzelf. Want ook Clinton zou ernstig gefaald hebben in de strijd tegen het terrorisme.
Moslimfundamentalisten
In The path to 9/11 wordt, zoals de naam al doet vermoeden, de opmaat naar de grote aanslag in het World Trade Center in beeld gebracht. Dit gebeurt vanuit het perspectief van een aantal dappere mannen dat de Amerikaanse overheid aan het verstand probeert te peuteren dat moslimfundamentalisten in het algemeen en de club rond Osama bin Laden in het bijzonder snode plannen hebben tegen Amerika. Er wordt echter nauwelijks naar ze geluisterd, met de bekende terreuraanslag op de Twin Towers en de 'War on Terror' als gevolg.
Clinton
De zwartepiet wordt in de film heel nadrukkelijk neergelegd bij oud-president Clinton en zijn regering. Zij zouden de waarschuwingen in de wind hebben geslagen en meerdere kansen om Bin Laden naar een andere wereld te helpen, hebben laten lopen. Dit deden zij uit internationaal-politieke overwegingen of omdat ze het te druk hadden met het Lewinsky-schandaal.
Zichtkopie
De Democraten waren woedend over de film en beweren dat The path to 9/11 stikt van de feitelijke onjuistheden. Dat ze hier wellicht een punt hebben, blijkt uit het feit dat voor de vertoning op tv hoofdrolspelers in de ‘echte’ aanloop naar 9/11 als Clinton en Madeleine Albright meermalen om een zichtkopie vroegen en die niet kregen van de makers ABC en Disney. Ook Harvey Keitel (foto), die één van de hoofdrollen in de film voor zijn rekening neemt, gaf op de set aan het niet eens te zijn met het verhaal.
Geen documentaire
Uiteindelijk heeft ABC dan ook besloten een paar van de meest controversiële passages te schrappen en voegde het aan het begin en het einde van de film gesproken commentaar toe waarin verklaard wordt dat de film “geen documentaire is, maar ook gefingeerde (verzonnen) scènes bevat.” Als je dat in je achterhoofd houdt, dan is The path to 9/11 een heel interessante miniserie.
Nee.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:38 schreef tvlxd het volgende:
16 Horsepower heeft dat nummer wel fijn gecoverd.
16 Horsepower is het soort band wat mensen die ernaar luisteren gewoonlijk ontvluchten.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:38 schreef tvlxd het volgende:
16 Horsepower heeft dat nummer wel fijn gecoverd.
Ik mag hem nu al niet.quote:
Oei, wat bedoel je?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:40 schreef sigme het volgende:
[..]
16 Horsepower is het soort band wat mensen die ernaar luisteren gewoonlijk ontvluchten.
Voor zover ik begreep zijn het islamitisch-georienteerde regeringen aldaar, ja. Hoezo, zat ik mis?quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:27 schreef tvlxd het volgende:
Is de erkende regering van Somalië islamitisch, Yildiz?
Het wordt seculier genoemd door media.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:42 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Voor zover ik begreep zijn het islamitisch-georienteerde regeringen aldaar, ja. Hoezo, zat ik mis?
Dat ze zeer religieus zijn, en dat luidkeels bezingen.quote:
Ik weet het.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:45 schreef sigme het volgende:
[..]
Dat ze zeer religieus zijn, en dat luidkeels bezingen.
Ah. Dat van dat ontvluchten door de mensen die luisteren heeft die zanger een keer gezegd. Beter dan ik het me herinnerde. Ik onthou de strekking, niet de bewoording. Helaas.quote:
Ja? Oh.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:42 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Het wordt seculier genoemd door media.
https://www.cia.gov/cia/publications/factbook/fields/2128.htmlquote:Spain: parliamentary monarchy
Sri Lanka: republic
Sudan: Government of National Unity (GNU) - the National Congress Party (NCP) and Sudan People's Liberation Movement (SPLM) formed a power-sharing government under the 2005 Comprehensive Peace Agreement (CPA); the NCP, which came to power by military coup in 1989, is the majority partner; the agreement stipulates national elections for the 2008 - 2009 timeframe.
Suriname: constitutional democracy
Lekker boei-end.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:55 schreef Apropos het volgende:
Alvorens ik vertrek, wil ik nog wel even duidelijk vaststellen dat het huidig onderschrift van tvlxd pet is.
Bush was in die tijd voor communist vervolgd, met zijn staatsinvloeden.quote:
Dit regime heeft inderdaad wel wat links-revolutionairs.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:03 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Bush was in die tijd voor communist vervolgd, met zijn staatsinvloeden.
Signature bedoel je?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:55 schreef Apropos het volgende:
Alvorens ik vertrek, wil ik nog wel even duidelijk vaststellen dat het huidig onderschrift van tvlxd pet is.
Revolutionair? Die 'eer' wil ik het nou ook weer niet geven. Ik zou het eerder achteruitgang willen noemen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:04 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dit regime heeft inderdaad wel wat links-revolutionairs.
Waarom zou 'revolutionair' per se eervol zijn?quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:11 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Revolutionair? Die 'eer' wil ik het nou ook weer niet geven. Ik zou het eerder achteruitgang willen noemen.
je hebt goed opgelet bij boeken enzoquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:46 schreef Autodidact het volgende:
[..]
In naam van Curtis een fatwa over M.
iddquote:Op zondag 29 oktober 2006 20:55 schreef Apropos het volgende:
so weirrrrrrdquote:loller
A charlatanistic harlot.
Guy: "You slept with him, didn't you?"
Girl: "No, I didn-"
Guy: "Loller!"
Girl: "lollerskates"
Het heeft teveel stijl.quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:12 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Waarom zou 'revolutionair' per se eervol zijn?
quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:32 schreef Godslasteraar het volgende:
Lollercaust
Comedy on a massive scale; Laughter that leaves six million dead
![]()
quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:29 schreef Sidekick het volgende:
Ik ga u weer verlaten. Vaarwel.
toeval?quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:29 schreef tvlxd het volgende:
Mja, ik ga even tv kijken.
quote:Mexican police advance into Oaxaca
OAXACA, Mexico - Federal police with assault rifles and riot-shields advanced into Oaxaca on Sunday, bypassing or extinguishing barricades of burning tires and tree trunks in this normally picturesque tourist destination wracked by five months of protests and violence.
Officers in bulky black helmets lined a highway just shy of a sign reading "Welcome to Oaxaca" and used fire extinguishers to douse flames at a roadblock abandoned by retreating demonstrators.
Flanked by armored vehicles, water-cannon and bulldozers and with helicopters roaring overhead, they faced a knot of protesters who yelled insults and readied piles of stones to hurl. Some protesters used syringes to pierce their arms and legs, then paint signs decrying the police in blood.
In other parts of the city, columns of police climbed over burned-out cars and moved past hijacked tractor-trailers, buses and other debris used to block streets, marching toward downtown. Instead of offering resistance, many protesters retreated, pledging a massive defensive in the city center.
As police marched by, some residents emerged from their homes cheering and waving white flags.
What began in late May as a teacher's strike in this colonial southern Mexican city spiraled into chaos as anarchists, students and Indian groups seized the central plaza and barricaded streets throughout the city to demand the ouster of Oaxaca state Gov. Ulises Ruiz. Police and state forces — often in plainclothes — have shot at protesters, setting off clashes in which at least eight people have died.
President Vicente Fox, who leaves office Dec. 1, resisted repeated calls to send federal forces to Oaxaca until Saturday, a day after gunfire killed a U.S. activist-journalist and two residents.
While some protesters retreated, others fortified their posts at street blockades, pledging a street-by-street defense against the Federal Preventative Police. But Bertha Munoz, one of the movement's leaders, said that many demonstrators were peaceful.
"How can we confront them? We have already seen the R-15 (rifles) and AK-47s they carry," she said. "What do our people have? Most have just come to bring them flowers."
The Interior Department issued an ominous statement demanding that protesters give up their occupation of the city immediately, but officials said Sunday they hoped negotiations could avoid further bloodshed.
Oh, sinds wanneer zijn feiten gekkentheoriën?quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:36 schreef Apropos het volgende:
[..]
Aha, nieuwe gekkentheorie gevonden? Het is allemaal de Rothschild van het kapitaal.
onthou de evolutietheorie volgens van der Hoeven, dan zit je altijd goedquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:11 schreef Apropos het volgende:
Nou, de toon is gezet in de documentaire over Balkenende.
Hier draait het forum echt uitstekend.quote:Op zondag 29 oktober 2006 20:34 schreef Apropos het volgende:
[..]
Je wilt niet weten wat ik heb moeten doen om hier uberhaupt te komen.
Wat, waar en hoe?quote:Op zondag 29 oktober 2006 22:11 schreef Apropos het volgende:
Nou, de toon is gezet in de documentaire over Balkenende.
Mijn opa en oma waren ook dit jaar natuurlijk weer naar Spanje en vertelden laatst het absurde verhaal over Afrikanen, Marokkanen in dit geval, die via een klein bootje Europa in probeerden te komen. De vluchtelingen werden gesommeerd naar de kust te varen, waar ze dan ingerekend konden worden, maar dat was natuurlijk gewoon een toeristisch plekje, zodat uiteindelijk de situatie zo was dat je op de kust honderden of duizenden dikke, oude, bejaarde vakantiegangers hebt, die op elkaar gepakt kijken hoe een stel bootvluchtelingen het vaste land bereiken. Ik vind het zo'n absurde voorstelling.quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:19 schreef Dennisch het volgende:
[..]
Hmm, ga eens kijken bij Tarifa, Zuid-Spanje, of op de Canarische eilanden, ze hebben nog net geen matjes bij zich,
En ik kan zeggen dat het echt te zielig voor woorden is om die mensen aan te zien spoelen, om vervolgens weer terug gestuurd te worden, om het vervolgens gewoon nog een keer te proberen...
Nee, hoor. Trotski was een revolutionair, maar stijlvol per se? Of Lenin.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |