quote:Stemmen Top 2000 vanaf 6 november
(26-10-2006)
De Top 2000 komt er weer aan! Wie wordt de nieuwe nummer één? Boudewijn of toch Freddie... Vanaf 6 november kunt u weer stemmen!
De Top 2000 is al tijden hét radio-evenement van het jaar. Op tweede kerstdag begint de jaarlijkse uitzendmarathon, die eindigt met de nummer één, iets voor 24:00 uur op 30 december 2006. Vanaf 6 november kunt u weer uw stem uitbrengen op uw favoriete songs.
Boudewijn of toch Freddie?
Wie wordt dit jaar de nieuwe nummer één? Jaren achtereen was Queen met hun 'Bohemian Rhapsody' de onbetwiste winnaar. Vorig jaar werd de ban gebroken door niemand minder dan onze eigen Boudewijn de Groot, met het nummer 'Avond'.
Zal de heersend hitkampioen zijn huzarenstukje kunnen herhalen? Of zal Boudewijn de kroon moeten teruggeven aan Freddie...
Uw stem telt
U bepaalt zelf hoe de Top 2000 eruit komt te zien! Op de site van de Top 2000 kunt u uw favoriete nummers kiezen. De uiteindelijke volgorde wordt bepaald aan de hand van de door de luisteraars uitgebrachte stemmen.
Wilt u Freddie terug op één? Gunt u Boudewijn een herhaling van zijn succes? Of vindt u dat het tijd wordt voor een heel nieuwe aanvoerder van de lijst der lijsten? Vanaf 6 november mag u het ons vertellen op top2000.radio2.nl!
Op 24 november sluit de stembus. De stemperiode zal dan feestelijk worden afgesloten. Maar laten we niet te ver op de zaken vooruit lopen... schrijf 6 november in elk geval vast in uw agenda en laat uw stem tellen!
Radio 2 Top 2000
stemperiode 6 - 24 november
stem op top2000.radio2.nl
Ben ik persoonlijk wel benieuwd naar. In welke hoek moet ik die vragen zoeken?quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:20 schreef peaceman het volgende:
Ik heb/had een aantal vragen aan de redactie van Radio 2 inzake de top 2000. Misschien aardig als ik die emailwisseling hier post?
Ik post het wel even, kan wel ff duren, is een hoop knip en plakwerkquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:21 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ben ik persoonlijk wel benieuwd naar. In welke hoek moet ik die vragen zoeken?
De reactie hierop was als volgt:quote:Vorig jaar was er voorafgaande aan de stemming voor de Top 2000 de mogelijkheid om artiesten/nummers te nomineren voor de lijst. Is dit voor dit jaar weer het geval en zo nee, waarom niet?
Voorts gaan de geruchten dat bepaalde bands (bijvoorbeeld een band als Radiohead) niet gewenst is in de lijst en moedwillig uit de lijst gehouden wordt, vanuit het oogpunt dat die muziek niet bij radio 2 hoort. In hoeverre is hier beleid voor?
Ook heb ik nog een vraag over liedjes die dit jaar zijn uitgekomen. Vorig jaar belandde Katie Melua op nr. 23 (dacht ik) in de lijst. Dit nummer stond op dat moment nog hoog in de hitlijsten en dus was een hoge notering een logisch vervolg. Nog even los van het feit of ik dit een mooi/niet mooi nummer vind, vraag ik me af in hoeverre het redelijk is dat recente nummers deel uitmaken van een top 2000 allertijden. Persoonlijk zou ik er voor pleiten dat nummers in elk geval een jaar oud moeten zijn. Dit voorkomt veel meer 'vervuiling' van de lijst. Want Katie Melua hoort natuurlijk niet in de top 100 boven klassiekers van pink floyd, the stones, the beatles enzovoort. Hoe staat radio 2 ten opzichte van deze redenering?
Gaarne ontvang ik hier een reactie op.
Ik reageerde als volgt:quote:Hierbij reageren we graag op uw mailbericht, waarin u een aantal vragen aan ons stelt over de Top 2000.
Dit jaar organiseren we geen 'Tip 2000 Themaweek' zoals vorig jaar. De Tip 2000 was in 2005 een bewuste keuze om nieuwe aanwas te genereren in de zogenaamde 'keuzelijst' van de Top 2000. Daardoor konden we deze
uitbreiden met nieuwe titels en recenter werk.
De keuzelijst bestaat inmiddels uit bijna 5.000 titels en onze ervaring is, dat vrijwel alle luisteraars hierin hun favoriete nummers terugvinden.
Mocht uw favoriete nummer er ondanks het uitgebreide keuze-aanbod niet bij staan, dan kunt u natuurlijk altijd gebruik maken van de optie "vrije keuze" om een extra titel op te geven.
Radio 2 past geen censuur toe op de keuzelijst en op de Top 2000. De lijst wordt bepaald aan de hand van stemmen van luisteraars. In de afgelopen jaren is gebleken dat de Radio 2 luisteraars sommige muziek nu eenmaal niet in de lijst stemmen. Kennelijk is er een sterke zelfregulerende werking: artiesten als Frans Bauer, toch zeer populair in ons land, horen volgens de Radio 2 luisteraar niet in de Top 2000 thuis. Wellicht geldt hetzelfde voor een band als Radiohead, die
doorgaans geen mainstream muziek maakt.
Over smaak kun je eindeloos discussiëren. Dat is één van de dingen die de Top 2000 zo leuk maakt. Jaarlijks wordt de Top 2000 geëvalueerd en uw voorstel (om platen pas een kans te geven als ze 1 jaar uit zijn) is bij ons regelmatig onderwerp van gesprek. We concluderen echter steeds opnieuw, dat het zelfregulerend karakter van de Top 2000 boven alles gaat. Daarom hebben ook de nieuwste nummers kans om in de Top 2000 terecht te komen. Dit betekent dat een liedje soms onverwacht hoog kan staan. Soms zien we dat liedje in het jaar erop niet meer terug, soms handhaaft het zich in de top. De positie van de plaat door de jaren heen bepaalt zo de 'eeuwigheidswaarde'. Deze methode houdt de lijst dynamisch, omdat er een 'tijdsbeeld' in de diverse edities terug te vinden is.
Wij hopen dat wij hiermee uw vragen hebben beantwoord en dat we u ook dit jaar weer kunnen verwelkomen tijdens de Top 2000.
Hier volgde nog 1 reactie op. Helaas wordt niet alles hierin beantwoord, maar toch:quote:Houdt het in dat we dezelfde keuzelijst als verleden jaar hebben?
Die vrije keus is prima, maar ook jullie weten dat een nummer dan nagenoeg geen kans maakt, tenzij het een zeer recent nummer is.
Radiohead geen mainstream muziek? Hmmm er zijn toch zat nummers die bijna iedereen kent: Creep, Street Spirit, Karma Police bijvoorbeeld. Die zijn zo toegankelijk als wat. Vrees alleen dat radio 2 ze zelden draait. Want zeg eens eerlijk: is een nummer van The Cure nou zo vreselijk toegankelijk? Of Pink Floyd? Neen...alleen bestaan ze langer en zijn het voor radio 2 begrippen ook al lang en breed klassiekers omdat ze al minstens 20 jaar gedraaid worden.
Tja wat betreft die actuele platen in de lijst sta ik lijnrecht tegenover jullie beleid. Het tijdsbeeld zie je ook wel terug als je bepaald dat platen een jaar oud moeten zijn. Maar de 'vervuiling' die dan optreedt is minder dan bij platen die gewoon nog in alle nederlandse hitlijsten te vinden zijn.
Op ons forum is bij het maken van dit soort lijstjes ook altijd dat jaar een regel. Dat werkt prima!
Tja ik had hier ook nog wel op kunnen reageren, maar ik heb het maar zo gelaten. Wellicht nemen ze het mee in hun volgende bespreking.quote:Graag reageer ik nog even op uw laatste mail. De keuzelijst is inderdaad in de basis gelijk aan vorig jaar.
Tja, over muziek kunnen we eindeloos discussiëren, zo blijkt maar weer. En over de keuzelijst en de platen die daar wel of niet in thuishoren, wordt ook bij ons regelmatig gesproken. U kunt er van uit gaan dat alle argumenten, voors en tegens ook bij ons de revue passeren.
Ik zal uw mail doorsturen naar de muziekredactie van Radio 2, zodat zij kennis nemen van uw visie.
Eens!quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:45 schreef Zanderrr het volgende:
Naar mijn mening zou het een beter idee zijn om mensen gewoon de mogelijkheid te geven om tien vrije keuzes in te voeren. Je kunt er nu weliswaar ook wel eentje opgeven, maar ik denk dat er bij veel fans van 'album'artiesten ook weinig consensus is over wat nou eigenlijk het 'beste' nummer is. Het kan bijv. best zijn dat Radiohead of Pearl Jam (ik roep maar iets willekeurigs...) als band genoeg stemmen krijgt, maar voor allerlei verschillende nummers waardoor ze uiteindelijk de lijst helemaal niet halen.
Wanneer je meerdere platen 'vrij' kunt opgeven, zou je dus ook meerdere nummers van je eigen favoriete band of artiest kunnen invoeren. Als dat dan zou betekenen dat Tiesto, Frans Bauer of Slayer ineens in de top 2000 staat, dan zouden ze het imo ook gewoon moeten draaien. En waarom ook niet... Nirvana en Metallica staan er ook in, en dat lijkt me nou toch ook geen typische Radio 2-muziek.
Die moeten we eigenlijk ook niet hier voeren, maar met Radio 2.quote:Maar goed, deze discussie is inmiddels alweer net zo oud als het programma zelf, ik kan me herinneren dat we 'm vorig jaar en twee jaar geleden hier ook al eens gevoerd hebben.
En AC/DC, Deep Purple... ook niet echt softe liedjes he!?quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:57 schreef Beathoven het volgende:
Ze draaien ook Nirvana en Metallica...?
Rare jongens daar bij Radio 2.
Die had ik er nog wel in verwacht. Radio 2 mikt zich vooral op een leeftijdsgroep van rond de 30 tot 50 jaar, dat is iets waar Metallica en Nirvana weer buiten vallen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:03 schreef peaceman het volgende:
[..]
En AC/DC, Deep Purple... ook niet echt softe liedjes he!?![]()
Ik ook hoor, maar radio 2 kan dus moeilijk 'harde' muziek negeren als die nummers zeer geliefd zijn. Vind ik dan.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Die had ik er nog wel in verwacht. Radio 2 mikt zich vooral op een leeftijdsgroep van rond de 30 tot 50 jaar, dat is iets waar Metallica en Nirvana weer buiten vallen.
Sinds ergens begin '80 als ik me niet vergis, ik ben geen Metallica kenner.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:24 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik ook hoor, maar radio 2 kan dus moeilijk 'harde' muziek negeren als die nummers zeer geliefd zijn. Vind ik dan.
Ehmmm Metallica buiten de 30-50 groep.... Je weet hoe lang Metallica al bezig is?
81 volgens mij, zijn dus al 25 jaar bezig en vallen daarmee wel degelijk in de groep 30-50.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:27 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Sinds ergens begin '80 als ik me niet vergis, ik ben geen Metallica kenner.
Ja daar heb je gelijk in, nou ja.. ik weet niet met welke maatstaven ze precies bij Radio 2 meten maar het zijn er iig een paar vreemde.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:32 schreef peaceman het volgende:
[..]
81 volgens mij, zijn dus al 25 jaar bezig en vallen daarmee wel degelijk in de groep 30-50.
Heb je helemaal gelijk in. Er zijn er zo veel die een plaatsje verdienen!quote:Op zondag 29 oktober 2006 21:53 schreef sandycoast het volgende:
Oh leukIk ga ook weer stemmen! Maar ik vind 10 liedjes altijd zo lastig om te kiezen, echt veeeel te weinig.
Alleen jammer dat je maar uit een lijst van 5000 nummers mag kiezenquote:Op zondag 29 oktober 2006 22:21 schreef Annemiek78 het volgende:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Er zijn er zo veel die een plaatsje verdienen!
Metallica heeft in Nederland al sinds de beginperiode een trouwe groep fans gehad, maar dat was absoluut geen 'mainstream'. Pas toen ze met het zwarte album kwamen werden ze op de landelijke zenders gedraaid. Dus voor de meeste mensen is Metallica net zo oud als Nirvana.quote:Op zondag 29 oktober 2006 19:38 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja daar heb je gelijk in, nou ja.. ik weet niet met welke maatstaven ze precies bij Radio 2 meten maar het zijn er iig een paar vreemde.
En toch stond One vorig jaar op nummertje 40 in de top 2000. Zeer hoog dusquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:02 schreef Againzender het volgende:
[..]
Metallica heeft in Nederland al sinds de beginperiode een trouwe groep fans gehad, maar dat was absoluut geen 'mainstream'. Pas toen ze met het zwarte album kwamen werden ze op de landelijke zenders gedraaid. Dus voor de meeste mensen is Metallica net zo oud als Nirvana.
One is nooit een hit geworden toen het in Nederland op singel uitkwam. Ik weet nog goed dat je destijds in de Avondspits (gepresenteerd door Jeanne Kooijmans destijds, de horror) drie platen in het steunfonds kon hebben. Een luisteraar haalde daar dan elke dag een plaaat uit en plaatste er dan weer een andere voor in de plaats. Een paar keer heeft iemand One erin gezet, en als die er de volgende dag weer werd uitgehaald reageerde Jeanne ook met iets als: " Ja, het is ook wel erg veel herrie".
Maar goed, tot zover deze wat lange TVP, ik ga proberen weer te stemmen natuurlijk
Lang leve Henk Westbroekquote:Op zondag 29 oktober 2006 23:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En toch stond One vorig jaar op nummertje 40 in de top 2000. Zeer hoog dus![]()
Om over de top 10 nog maar te zwijgen..quote:Op maandag 30 oktober 2006 07:34 schreef cafca het volgende:
Ha, leuk, de top 2000!
Tot aan nummer 101 dan zo'n beetje, want de top 100 zijn over het algemeen van die totaal uitgemolken en kapotgedraaide nummers....
Ben ik het anders niet mee eens. Zitten toch wel echt mooie klassiekers tussen, die je anders niet zo vaak hoort.quote:Op maandag 30 oktober 2006 16:03 schreef bigshadow het volgende:
bah, echt een lijst die me nooit aanspreekt, veel te stoffig en gedateerd.
Helemaal mee eens. Ik heb vaak het idee dat mensen bepaalde nummers punten geven omdat ze denken dat dit zo hoort. Maar goed, dat is niet erg, ieder zijn keus.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:45 schreef Zanderrr het volgende:
Naar mijn mening zou het een beter idee zijn om mensen gewoon de mogelijkheid te geven om tien vrije keuzes in te voeren. Je kunt er nu weliswaar ook wel eentje opgeven, maar ik denk dat er bij veel fans van 'album'artiesten ook weinig consensus is over wat nou eigenlijk het 'beste' nummer is. Het kan bijv. best zijn dat Radiohead of Pearl Jam (ik roep maar iets willekeurigs...) als band genoeg stemmen krijgt, maar voor allerlei verschillende nummers waardoor ze uiteindelijk de lijst helemaal niet halen.
Wanneer je meerdere platen 'vrij' kunt opgeven, zou je dus ook meerdere nummers van je eigen favoriete band of artiest kunnen invoeren. Als dat dan zou betekenen dat Tiesto, Frans Bauer of Slayer ineens in de top 2000 staat, dan zouden ze het imo ook gewoon moeten draaien. En waarom ook niet... Nirvana en Metallica staan er ook in, en dat lijkt me nou toch ook geen typische Radio 2-muziek.
Maar goed, deze discussie is inmiddels alweer net zo oud als het programma zelf, ik kan me herinneren dat we 'm vorig jaar en twee jaar geleden hier ook al eens gevoerd hebben.
ach ja tegen die tijd luisteren de meesten al niet meer denk ik? althans, ik niet, laat ik het zo zeggenquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Om over de top 10 nog maar te zwijgen..
Geen censuur, hmja... Okee, oud interview en eerder gequote maar denk toch echt dat de lijst nog altijd niet helemaal zuiver is:quote:Radio 2 past geen censuur toe op de keuzelijst en op de Top 2000. De lijst wordt bepaald aan de hand van stemmen van luisteraars. In de afgelopen jaren is gebleken dat de Radio 2 luisteraars sommige muziek nu eenmaal niet in de lijst stemmen. Kennelijk is er een sterke zelfregulerende werking: artiesten als Frans Bauer, toch zeer populair in ons land, horen volgens de Radio 2 luisteraar niet in de Top 2000 thuis. Wellicht geldt hetzelfde voor een band als Radiohead, die
doorgaans geen mainstream muziek maakt.
En wat het zelf regulerende betreft... in de stemlijsten van de Top 2000 spelen ze het gewoon op safe. Van artiesten staan er vaak hun sufste nummers en worden de te drukke over het algemeen vermeden. Zelfs hits.quote:Waar over Queen (voor het vijfde jaar op rij op één) weinig discussie is, is er wel dispuut over de nummers die niét in de lijst staan. Waar zijn bijvoorbeeld de platen van meer recente grootheden als Nirvana of Pearl Jam? Zij haalden de selectie van 3300 platen waaruit de Radio 2-luisteraar mag kiezen niet. Waarom? ,,De lijst is gemaakt voor onze doelgroep en die is gemiddeld 40 jaar oud'', zegt Stoeltie. ,,Onze muziekkeuze bestaat daarom grotendeels uit gouwe ouwen. Verder zijn die 3300 platen ook gebaseerd op suggesties van luisteraars.''
Stoeltie geeft aan dat via het stemformulier ook één niet geleide keuze mogelijk is. ,,Zo is Clocks van Coldplay bijvoorbeeld in de lijst gestemd.'' Maar die stemmige plaat past goed in het behoudende muziekprofiel van de radiozender. Wat was er gebeurd als luisteraars massaal op Come as you are van Nirvana hadden gestemd?
Stoeltie: ,,Eerlijk? Dan had ik die plaat uit de lijst gehaald. Nee, dat is niet raar. Het is simpelweg niet de muziek van onze luisteraars. En bovendien: wanneer mensen de Top 2000 te truttig vinden, zijn er genoeg andere radiostations die dezelfde soort lijst met iets andere platen uitzenden.''
Ik denk niet dat je met het forum alleen een band de top 2000 in kunt loodsen, dan moet je wel een heleboel users verzamelen die erop gaan stemmen. Ik denk dat je met de FP iets meer bereikt alleen is het dan nog maar afwachten of men op dat nummer wil stemmen.quote:Ik geloof dat vorig jaar een hoop Fok Forum users "Joy Division - Love will tear us apart" als extra keuze hebben ingevuld en ik denk dat ook buiten Fok om muziekliefhebbers dat nummer kiezen.
---> Methodquote:Op dinsdag 31 oktober 2006 18:50 schreef methodmich het volgende:
Uiteraard wel allemaal weer stemmen op Katie Melua!
Die baanbrekende single stond vorig jaar namelijk nog veel te laag, zo even in de 20.
quote:Op maandag 30 oktober 2006 21:03 schreef Liejannuh het volgende:
Queen moet weg uit de top 10!![]()
Spinvis moet in de top 10!
Over spinvis maak ik geen grapjes! Spinvis is tof!quote:Op donderdag 2 november 2006 13:36 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Hopelijk maak je een grapje.
quote:Op donderdag 2 november 2006 13:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Over spinvis maak ik geen grapjes! Spinvis is tof!
Over queen maak ik trouwens ook geen grapjes, dat vind ik namelijk volkomen ruk!
Das waar, da ene hitje van Spinvis tegen de 20 andere noteringen van Queen...quote:Op donderdag 2 november 2006 14:41 schreef uncle_sjohie het volgende:
Er is toch genoeg ruimte in die top 2000 voor beide?![]()
Wat lief!!!quote:Op donderdag 2 november 2006 15:00 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Das waar, da ene hitje van Spinvis tegen de 20 andere noteringen van Queen...![]()
Ach voor deze keer, zie kan best aardig zijn.![]()
Gelijk heb je!quote:Op donderdag 2 november 2006 13:44 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Over queen maak ik trouwens ook geen grapjes, dat vind ik namelijk volkomen ruk!
Toch hoor je nummers als Child in time, Avond, House of the rising sun en Stairway to heaven niet zo vaak op de radio. Blijft toch wel iets speciaals.quote:Op dinsdag 31 oktober 2006 19:01 schreef methodmich het volgende:
Alleen zo jammer dat je 8 van de 10 platen zo al kunt uittekenen, vind ik dan.
Queen bashen is hipquote:Op donderdag 2 november 2006 13:44 schreef Liejannuh het volgende:
Over spinvis maak ik geen grapjes! Spinvis is tof!
Ja maar...quote:Op donderdag 2 november 2006 21:43 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Queen bashen is hip
Spinvis goed vinden is hip
Gelukkig ben ik niet hip
quote:Op donderdag 2 november 2006 21:43 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Queen bashen is hip
Gelukkig ben ik niet hip
Heb er 2x op gestemd.quote:Op vrijdag 3 november 2006 09:07 schreef Homdeck het volgende:
Ik zie er al weer naar uit. Lekker de hele dag de radio aan.
Ik ga gewoon weer stug op Innuendo stemmen. Ik snap er geen zak van dat dat nummer nog nooit in de top2000 heeft gestaan, terwijl ik van best veel mensen hoor en lees dat ze erop gestemd hebben![]()
tis een grote Radio 2 boycotquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:07 schreef Homdeck het volgende:
Ik ga gewoon weer stug op Innuendo stemmen. Ik snap er geen zak van dat dat nummer nog nooit in de top2000 heeft gestaan, terwijl ik van best veel mensen hoor en lees dat ze erop gestemd hebben![]()
Ik had er vorig jaar ook op gestemdquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:07 schreef Homdeck het volgende:
Ja, precies. Zoiets zat ik me ook af te vragen toen ik mijn vorige stukje schreef maar was er niet meer zeker van. Ik wist dat er niet zo heel veel stemmen nodig waren om er een nummer in te krijgen. Hoewel het beonidge aantal stemmen sinds vorig jaar toch wel veranderd moet zijn met die grote hoeveelheid stemmersquote:Op vrijdag 3 november 2006 10:47 schreef Joesse het volgende:
[..]
tis een grote Radio 2 boycotIk heb 2 jaar geleden zo'n 100 tot 150 mensen bereid gevonden Innuendo te stemmen (was nog een heel gedoe
) maar hij stond er nog niet in, terwijl de nummer laatst toen iets van 90 stemmen had ofzo
![]()
En mensen, wees nou eens serieus: Blöff hoort toch zeker in de top 10quote:Op donderdag 2 november 2006 21:43 schreef MuadDib het volgende:
[..]
Queen bashen is hip
Gelukkig ben ik niet hip
Jah, en de kaiser chiefs, en franz ferdinand en panic at the disco ook!!quote:Op zaterdag 4 november 2006 18:35 schreef cafca het volgende:
[..]
En mensen, wees nou eens serieus: Blöff hoort toch zeker in de top 10![]()
Je kan het eens zijn of niet met het antwoord, maar je krijgt tenminste wel een fatsoenlijk antwoord. Niet zo´n standaard mailtje.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:48 schreef peaceman het volgende:
Oke. Dit was mijn 1e email naar Radio 2, afdeling Top 2000. Ow en misschien wel even van belang voor de terpetijnpissers onder ons dat ik dit niet hier plaats om commentaar te krijgen over wat ik gevraagd heb; het is bedoeld als informatie. Het gaat er dus ook niet om of de voorbeelden die ik noem al dan niet bij mijn eigen voorkeuren horen.
[..]
De reactie hierop was als volgt:
[..]
Ik reageerde als volgt:
[..]
Hier volgde nog 1 reactie op. Helaas wordt niet alles hierin beantwoord, maar toch:
[..]
Tja ik had hier ook nog wel op kunnen reageren, maar ik heb het maar zo gelaten. Wellicht nemen ze het mee in hun volgende bespreking.![]()
quote:Jimi Hendrix Experience - Hey Joe (1967)
Rolling Stones - Angie (1973)
U2 - One (1992)
Pink Floyd - Time (1973)
Coldplay - The scientist (2002)
Beatles - A day in the life (1967)
Beatles - Eleanor Rigby (1966)
Beatles - Fool on the hill (1967)
Beatles - In my life (1965)
Beatles - While my guitar gently weeps (1968)
Dat is ook zo. Dat ontken ik ook nergens. Eerlijk gezegd was ik al verbaasd een serieus antwoord te krijgen.quote:Op maandag 6 november 2006 09:00 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Je kan het eens zijn of niet met het antwoord, maar je krijgt tenminste wel een fatsoenlijk antwoord. Niet zo´n standaard mailtje.
Ik was ook een beetje (positief) verrast.quote:Op maandag 6 november 2006 10:40 schreef peaceman het volgende:
[..]
Dat is ook zo. Dat ontken ik ook nergens. Eerlijk gezegd was ik al verbaasd een serieus antwoord te krijgen.
quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:08 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Ik had er vorig jaar ook op gestemdMaar ik kan me niet voorstellen dat Radio 2 dat nummer boycot, het past namelijk prima bij de top 2000
![]()
quote:Op maandag 6 november 2006 13:53 schreef Numbie het volgende:
B.B. King - The thrill is gone
One komt uit 1988quote:Op maandag 6 november 2006 12:47 schreef MrBadGuy het volgende:
Metallica - One (1994)
Dan moet je een mailtje naar Radio 2 sturen, daar staat namelijk dat het uit 1994 komtquote:
Doe er wat aan en stem op recente nummersquote:Op maandag 6 november 2006 14:21 schreef rood_verzet het volgende:
De top 2000 is altijd dezelfde oude meuk, leuk voor bejaarden
Het is in 1994 opnieuw uitgebracht, toen bereikte het ook de top 40...quote:Op maandag 6 november 2006 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan moet je een mailtje naar Radio 2 sturen, daar staat namelijk dat het uit 1994 komt![]()
En voor andere mensen met goede smaakquote:Op maandag 6 november 2006 14:21 schreef rood_verzet het volgende:
De top 2000 is altijd dezelfde oude meuk, leuk voor bejaarden
Oh de single kan wel uit 1994 komen, in ieder geval stond het voor het eerst op ...And justice for all en dat album komt uit 1988quote:Op maandag 6 november 2006 14:22 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Dan moet je een mailtje naar Radio 2 sturen, daar staat namelijk dat het uit 1994 komt(het jaar dat het op single uitkwam)
Was maar een grapje, uiteraard is het goede muziekquote:Op maandag 6 november 2006 14:34 schreef sandycoast het volgende:
Ik vind dat je niet zo moet zeuren over de Top 2000. Want luister je eigenlijk wel eens naar Radio 2? Als je zegt niet van 'oude meuk' houdt..![]()
Wil jij mij vertellen dat nummers als Creep (RH) en Under the bridge (RHCP) niet onder mainstream vallen?quote:Op maandag 6 november 2006 15:23 schreef Norrage het volgende:
De top 2000 is gewoon top. Veel nummers zijn wat ouwbollig maar zelf ben ik het er alleen maar mee eens. En bovendien was ik het eens met die mail van dat Radiohead misschien gewoon niet mainstream is of zo ...Op internet bij mensen als ons (nerds?) is het superpopulair maar bij de volwassenen of wat minder vaak het internet bezoekende mensen is het al veel minder populair en dat zijn toch de mensen die de top 2000 samenstellen. Wat je hier op fok of op het internet tegenkomt is toch wel een vertekend beeld. In mijn vriendenkring (dat zelden op internet komt of wat ouder zijn) zullen weinigen uberhaupt van Radiohead gehoord hebben of bands als Muse en de RHCP verschrikkelijk vinden.
Met de rest van je mails ben ik het ook wel eens hoor. En ik vind RH, RHCP etc. toch niet mainstream voor de top 20+'ers hoor...Weinigen in mijn vriendenkring die je erover hoort. Bovendien is, ondanks aanwezigheden van Katie Meluaquote:Op maandag 6 november 2006 15:45 schreef peaceman het volgende:
[..]
Wil jij mij vertellen dat nummers als Creep (RH) en Under the bridge (RHCP) niet onder mainstream vallen?
Man die nummers zijn zo vaak gedraaid dat ze niet eens meer onder alternatief zouden mogen vallen, als ze daar al toe behoorden.
Overigens was het belangrijkste punt wat ik maak in die mail het gegeven dat nummers die nu in de top 40 staan ook gewoon mee mogen doen. Hier ben ik fel tegenstander van, dus dit jaar geen Katie Melua op 23.![]()
Ik wil nog 1 ding erover zeggen, omdat dit op zich niet het topic is om hier over te discussieren, maar ik vraag je wel iets, aangezien jij zegt dat je RHCP en RH niet mainstream vindt.quote:Op maandag 6 november 2006 15:50 schreef Norrage het volgende:
[..]
Met de rest van je mails ben ik het ook wel eens hoor. En ik vind RH, RHCP etc. toch niet mainstream voor de top 20+'ers hoor...Weinigen in mijn vriendenkring die je erover hoort. Bovendien is, ondanks aanwezigheden van Katie Meluae.a., toch echt voornamelijk muziek van voor de jaren 90 die de top 2000 bevolkt en daar valt spul als RH en RHCP absoluut niet onder....(niet dat ik het oneens ben dat die er meer in zouden moeten hoor....maar het is gewoon onmogelijk een top 2000 samen te stellen waar iedereen het mee eens is)
Eigenlijk zouden ze eens van alle radiostations samen een top moeten samen stellen (en misschien zelfs inclusief klassieke muziek (Radio 4)...ben benieuwd wat daar uit zou rollen...Ook al is het veels te breed (Wat dus ook de reden is dat Radio 2 niet aan iedereens smaak voldoet.)
Hiermee geef je niet echt een verklaring he?!quote:Op maandag 6 november 2006 16:00 schreef Norrage het volgende:
Persoonlijk vind ik Metallica toch een niveau hoger dan RH en RHCP, Guns 'n Roses gaat al veel langer mee en Nirvana heeft toch wel wat andere factoren die bijdragen aan hun populariteit
Mwah. Ik zie Metallica als een commercieel veel bekendere en bovendien succesvollere band (en dat is niet slechts persoonlijk denk ik?), GNR kan ik dan inderdaad niet helemaal verklaren en Nirvana (die toch aan de basis stonden van al die alternatieve rockstuff) ging je niet helemaal op inquote:Op maandag 6 november 2006 16:07 schreef peaceman het volgende:
[..]
Hiermee geef je niet echt een verklaring he?!
De nummers van GNR zijn uit de 90-iger jaren. Nirvana ook. Metallica vind jij persoonlijk mooier. Kortom je hebt geen antwoord op mijn vraag? Geeft niet hoor als dat zo is... denk ook niet dat het antwoord zo simpel is.
Als er 1 band rete commercieel bekend is, dan is dat toch wel RHCP. Ow en Metallica werd pas in de 90-iger jaren commercieel succesvol bij niet-rockers....quote:Op maandag 6 november 2006 16:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mwah. Ik zie Metallica als een commercieel veel bekendere en bovendien succesvollere band (en dat is niet slechts persoonlijk denk ik?), GNR kan ik dan inderdaad niet helemaal verklaren en Nirvana (die toch aan de basis stonden van al die alternatieve rockstuff) ging je niet helemaal op in
Maar goed. Een discussie als deze hoort hier niet perfect thuis en een antwoord is inderdaad nogal moeilijk te vinden.
Wat gezien het totaal negeren van die bands door radio 2 waarschijnlijk niet zal lukken.... helaas....quote:Op maandag 6 november 2006 19:38 schreef BramKVO het volgende:
er kan trouwens wel gestemd worden op Radiohead, RHCP, ... dus als ze genoeg stemmen halen zullen ze wel id lijst verschijnen.
Juist. En aangezien elke zender van 538 tot Veronica en 3FM die band al draait, is het wel zo fijn als er één zender lekker eigenwijs géén RHCP draait.quote:Op maandag 6 november 2006 16:21 schreef peaceman het volgende:
Als er 1 band rete commercieel bekend is, dan is dat toch wel RHCP.
Als ze dat ook deden met artiesten als Coldplay en Katie Melua zou ik je gelijk geven, maar nu niet......quote:Op maandag 6 november 2006 19:45 schreef dwerg het volgende:
[..]
Juist. En aangezien elke zender van 538 tot Veronica en 3FM die band al draait, is het wel zo fijn als er één zender lekker eigenwijs géén RHCP draait.
quote:Op maandag 6 november 2006 19:37 schreef dwerg het volgende:
Eigen keuze: Joe Jackson - Steppin' Out.
Mee eens, stond tot mijn verbazing niet in de keuzelijst.quote:Op maandag 6 november 2006 20:48 schreef Annemiek78 het volgende:
KT Tunstall - Suddenly I see......
Zo'n geweldig mooi nummer!
quote:Op maandag 6 november 2006 20:57 schreef Homdeck het volgende:
Ik kan Roef en Marian niet in de keuzelijst vinden![]()
laat ons meegenietenquote:Op maandag 6 november 2006 20:45 schreef Annemiek78 het volgende:
Zo... Ik heb gestemd!!!
http://top2000.radio2.nl/stemmen/page/top2000_voorpagina_normaalquote:Op maandag 6 november 2006 21:08 schreef Keileweg-ethicus het volgende:
[..]
Ik kan de hele keuzelijst niet vinden
Of iets van de eerste albums ( ik denk tot ongeveer Mother's Milk )quote:Op maandag 6 november 2006 19:45 schreef dwerg het volgende:
[..]
Juist. En aangezien elke zender van 538 tot Veronica en 3FM die band al draait, is het wel zo fijn als er één zender lekker eigenwijs géén RHCP draait.
RHCP is toch ook gewoon de enige goeie band van de laatste 30 jaar ?quote:Op maandag 6 november 2006 19:45 schreef dwerg het volgende:
[..]
Mwa, ik verwacht geen grote verschuivingen. Tuurlijk zullen er weer wat nieuwe nummers tussen zitten, maar dat was vorig jaar ook al zo.quote:Op dinsdag 7 november 2006 15:40 schreef Knipoogje het volgende:
Wow! Na jaren heeft Radio 2 eindelijk de lijst uitgebreid met jaren 90 gitaarmuziek. Counting Crows, Radiohead, dEUS... toe maar! Zelfs DJ Tiesto!
Hoop niet dat er nu een Pandora's box is geopend en dit direct het einde betekent van alle echte gouwe ouwen in de lijst uit de jaren 50-60-70. Gezien de populariteit van niet-radio 2 luisteraars bestaat natuurlijk nu de kans dat de hele top 100 vol zit met jaren 90 muziek. Zowel de rockmuziek als de sky radio muziek.
Maar goed, kan nu eindelijk Radiohead eens stemmen
Het gehalte aan 'nieuwe' muziek die tegenwoordig de radio 3 FM lijsten vult is anders wel erg groot hoor. Verreweg de grootste toevoeging die ze ooit aan de keuzelijst gedaan hebben....quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:03 schreef MrBadGuy het volgende:
Mwa, ik verwacht geen grote verschuivingen. Tuurlijk zullen er weer wat nieuwe nummers tussen zitten, maar dat was vorig jaar ook al zo.
Maar dat betekent nog niet dat dat terug komt in de Top 2000 zelf.quote:Op dinsdag 7 november 2006 16:57 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
Het gehalte aan 'nieuwe' muziek die tegenwoordig de radio 3 FM 2 lijsten vult is anders wel erg groot hoor. Verreweg de grootste toevoeging die ze ooit aan de keuzelijst gedaan hebben....
quote:Op woensdag 8 november 2006 15:18 schreef methodmich het volgende:
Welke plaat verwachten jullie als de verrassende hoge nieuwe binnenkomer? Zeg maar de Katie Melua van vorig jaar.
Ik gok zelf op You're Beautiful van James Blunt.
die stond er vorig jaar ook al in dacht ikquote:Op woensdag 8 november 2006 15:18 schreef methodmich het volgende:
Welke plaat verwachten jullie als de verrassende hoge nieuwe binnenkomer? Zeg maar de Katie Melua van vorig jaar.
Ah ja, ook een kanshebber. Borsato dan.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat of een nummer van Anouk of zo...(als Rood maar niet de top 2000 in komt)
je kent te weinig mensenquote:Op woensdag 8 november 2006 15:59 schreef Neleos het volgende:
Toch wel vreemd, dat James Blunt het zo goed doet. Ik heb nog nooit iemand gesproken die You're Beautiful een goed nummer vindt.
Ow ja... jij vond Jan Smit ook leuk he?quote:
vorig jaar al 130quote:Op woensdag 8 november 2006 15:52 schreef Joesse het volgende:
[..]
die stond er vorig jaar ook al in dacht ik
Jan Smit is een held. Ik heb 'm gisteren nog live gezienquote:Op woensdag 8 november 2006 16:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ow ja... jij vond Jan Smit ook leuk he?
eigen keuze vergeten hier neer te zettenquote:Op maandag 6 november 2006 09:51 schreef ruud_fr het volgende:
was weer een moeilijke keuze
mijn lijstje:
[..]
Blunt stond vorig jaar al in de lijst. Ik heb het angstige vermoeden dat het weer Katie Melua gaat worden en wel met Spiders Web.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:18 schreef methodmich het volgende:
Niks geen rare jongensquote:Op zondag 29 oktober 2006 18:57 schreef Beathoven het volgende:
Ze draaien ook Nirvana en Metallica...?
Rare jongens daar bij Radio 2.
Daar heb ik al opgestemdquote:Op donderdag 2 november 2006 21:42 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Toch hoor je nummers als Child in time, Avond, House of the rising sun en Stairway to heaven niet zo vaak op de radio. Blijft toch wel iets speciaals.
Ja ik geloof van wel.quote:Op maandag 6 november 2006 09:55 schreef RedFever007 het volgende:
Pink Floyd - Time (1973)
Komt Mathijs van Nieuwkerk ook weer met z'n Popquiz a GoGo 2000 (ofzoiets)
Zou mooi zijn
Ik heb 4 lijstjes gestemd ..Maar wel 4x 10 nummers !quote:Op maandag 6 november 2006 15:20 schreef sandycoast het volgende:
En ik ben Led Zeppelin helemaal vergeten in mijn lijstjeKom ik nu pas achter.
Mag je eigenlijk meerdere keren stemmen?
Ja? Dat staat anders nergensquote:Op woensdag 8 november 2006 20:39 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik heb 4 lijstjes gestemd ..Maar wel 4x 10 nummers !
Per artiest mag je een keer stemmen per lijst snapje![]()
Waar staat dat?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:39 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Per artiest mag je een keer stemmen per lijst snapje![]()
Is dat een hit dan?? (Ik vind het veel beter dan die fietsen trouwens).....?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:23 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Blunt stond vorig jaar al in de lijst. Ik heb het angstige vermoeden dat het weer Katie Melua gaat worden en wel met Spiders Web.
het werd grijsgedraaid op radio2. de gemiddelde radio2 luisteraar kan het wel bekoren denk ik.quote:Op woensdag 8 november 2006 20:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
Is dat een hit dan?? (Ik vind het veel beter dan die fietsen trouwens).....?
Daar heb ik gekeken en ik zie het niet staan als je gaat stemmen. Dus nogmaals de vraag: waar staat dat?quote:Op woensdag 8 november 2006 20:51 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ga naar radio 2 siteDat jij het niet weet
![]()
Daar had ik dus ook gekeken.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:07 schreef Haaibaaike het volgende:
klik
Daar lezen.
Vul je bijv 2 x Beatles in. Maar volgens mij mag het niet ?
Wat een valspeler ben jij bah !quote:Op woensdag 8 november 2006 20:44 schreef Haaibaaike het volgende:
positie Artiest Titel
een Deep Purple Child in time
twee Supertramp School
drie Ramses Shaffy & Liesbeth List Pastorale
vier U2 Pride (In the name of love)
vijf Sting Russians
zes Peter Koelewijn KL 204 (Als ik God was)
zeven Boudewijn de Groot Testament
acht Creedence Clearwater Revival Proud Mary
negen Beatles Sgt. Pepper's Lonely Hearts club band
tien Zen Hair
positie Artiest Titel
een Metallica One
twee Pink Floyd Shine on you crazy diamond
drie Golden Earring Radar love
vier Frank Sinatra My way
vijf Simon & Garfunkel Bridge over troubled water
zes Kinks Sunny afternoon
zeven Toto Stop loving you
acht Michael Jackson Beat it
negen Shadows Apache
tien Moody Blues Nights in white satin
Eigen keuze Artiest Titel
The Animals House of the Rising Sun
positie Artiest Titel
een Led Zeppelin Stairway to heaven
twee Leonard Cohen Suzanne
drie Rolling Stones Jumpin' Jack flash
vier Boudewijn de Groot Avond
vijf Ekseption Air
zes Doors The end
zeven Troggs Wild thing
acht David Bowie Rebel rebel
negen Dire Straits Sultans of swing
tien Golden Earring Another 45 miles
Eigen keuze Artiest Titel
Kate Bush Running up the hil
Oke peacemanquote:Op woensdag 8 november 2006 21:11 schreef peaceman het volgende:
[..]
Daar had ik dus ook gekeken.
Je kunt wel 10 liedjes van The Beatles selecteren. Geen probleem!
bah 40 nummers opgevenquote:
Wil jij je kop dicht houden ..Je hebt vorige week al een stomme topic over mij geopent.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:15 schreef Canisfire het volgende:
[..]
Wat een valspeler ben jij bah !![]()
![]()
![]()
tja, de uitdaging is juist om er maar 10 te kiezen, das veel leuker want dan heb je er iig goed over nagedacht..quote:
zeg luister eens goed dat heb ik niet in een keer gedaan hehe.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:43 schreef Joesse het volgende:
[..]
tja, de uitdaging is juist om er maar 10 te kiezen, das veel leuker want dan heb je er iig goed over nagedacht..
ik weet wel dat ze voorgaande jaren een hoop stemmen ongeldig hebben verklaard omdat er mensen meerdere keren stemden (of meerdere keren op hetzelfde nummer, kan ook)quote:Op woensdag 8 november 2006 21:43 schreef peaceman het volgende:
Peace dames en heren.....
enneh.. radio 2 werkt dat zelf in de hand door niet de keuze 1-malig te laten zijn door het te koppelen aan het ip-adres. eigen schuld dikke bult.
ja maar tochquote:Op woensdag 8 november 2006 21:45 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
zeg luister eens goed dat heb ik niet in een keer gedaan hehe.
3 dagen joh,![]()
Toch vind ik dat onterecht.... Radio2 geeft de mogelijkheid blijkbaar om meerdere keren te stemmen op 1 ip-adres. Als je dan later stemmen ongeldig verklaart, speel je voor eigen rechter. Dat vind ik fout. Zorg dan vantevoren dat het niet kan.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:47 schreef Joesse het volgende:
[..]
ik weet wel dat ze voorgaande jaren een hoop stemmen ongeldig hebben verklaard omdat er mensen meerdere keren stemden (of meerdere keren op hetzelfde nummer, kan ook)
Dat doe je inderdaadquote:Op woensdag 8 november 2006 21:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
GVD schei uit manje bederft voor andere.
da's weer wat anders... maar dan nog blijft overeind dat radio 2 daar zelf heel wat aan zou kunnen doen. Dat doen ze niet, dus mag je niemand veroordelen die er gebruik van maakt.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:54 schreef DrDentz het volgende:
Naja het gaat ook een beetje om eigen eerlijkheid.. waarom zou je je stem 4x zo zwaar willen laten tellen als een ander
Vorig jaar las ik op de chat van Top 2000 dat er veel mensen meerdere een Top 10 hebben gezonden.quote:Op woensdag 8 november 2006 22:54 schreef DrDentz het volgende:
Naja het gaat ook een beetje om eigen eerlijkheid.. waarom zou je je stem 4x zo zwaar willen laten tellen als een ander
Dat maakt het nog niet netjesquote:Op woensdag 8 november 2006 23:21 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Vorig jaar las ik op de chat van Top 2000 dat er veel mensen meerdere een Top 10 hebben gezonden.
Dus als iemand anders in een sloot springt, doe jij dat ook?quote:Op woensdag 8 november 2006 23:21 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Vorig jaar las ik op de chat van Top 2000 dat er veel mensen meerdere een Top 10 hebben gezonden.
Wat zijn jullie afgunstig dat ik hier post in de Top 2000 topic..Allemaal door die Canisfire zijn schuld.quote:Op donderdag 9 november 2006 10:42 schreef 4-elements het volgende:
[..]
Dus als iemand anders in een sloot springt, doe jij dat ook?![]()
Ik zal zelf maar 1x stemmen, ben wat dat betreft misschien te eerlijk...
Hoe denk je anders dat die nummers zo hoog in de lijst komen?quote:Op donderdag 9 november 2006 10:45 schreef ruud_fr het volgende:
blijft gewoon leuker als iedereen 1x stemt
toch niet leuk als 1 iemand 10x op Avond of Queen stemt
Van mij mag je best hier posten, maar dan moet je ook accepteren dat je kritiek kunt krijgen voor het feit dat je vier keer een lijstje instuurt. Graag antwoorden met argumenten, niet persoonlijk wordenquote:Op donderdag 9 november 2006 11:10 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Wat zijn jullie afgunstig dat ik hier post in de Top 2000 topic..Allemaal door die Canisfire zijn schuld.
Ik stem niet 10 x op een zelfde nummer.. zelfs niet bijv 10x op een zelfde groep/zanger/zangeres.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat die nummers zo hoog in de lijst komen?
Nee, dat zeg ik ook nietquote:Op donderdag 9 november 2006 11:18 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik stem niet 10 x op een zelfde nummer.. zelfs niet bijv 10x op een zelfde groep/zanger/zangeres.
Er staan meer dan 4000 nummers in de keuzelijstquote:Op donderdag 9 november 2006 12:14 schreef newyorkcity het volgende:
Ik vind het maar een waardeloze verkiezing, je kan maar 1 nummer toevoegen dat niet in de lijst staat...
Het zou beter zijn als er helemaal geen keuzelijst was geweest.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:00 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Er staan meer dan 4000 nummers in de keuzelijst![]()
Ja? dus? Er is zoveel meer mooie muziek gemaakt dan die beperkte keuze. Alleen als je van rock uit de jaren 60 en 70 houdt kan je met deze lijst vooruit...quote:Op donderdag 9 november 2006 13:00 schreef Terreros85 het volgende:
[..]
Er staan meer dan 4000 nummers in de keuzelijst![]()
Radio 2 is dan ook een doelgroepzender. In mijn ogen is er niks mis met een keuzelijst waarin vooral radio 2-muziek staat.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:05 schreef newyorkcity het volgende:
[..]
Ja? dus? Er is zoveel meer mooie muziek gemaakt dan die beperkte keuze. Alleen als je van rock uit de jaren 60 en 70 houdt kan je met deze lijst vooruit...
Tijdens de Top 2000 luisteren ook veel jongere, zoals 3.FM luisteraars.quote:Op donderdag 9 november 2006 13:19 schreef Homdeck het volgende:
[..]
Radio 2 is dan ook een doelgroepzender. In mijn ogen is er niks mis met een keuzelijst waarin vooral radio 2-muziek staat.
Ja, en dan nog? Dan is het niet de ultime top 2000. Vind het gewoon een beetje jammer. Heb verder niets tegen de doelgroep en de muziek die erbij hoort...quote:Op donderdag 9 november 2006 13:31 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Tijdens de Top 2000 luisteren ook veel jongeren, zoals 3.FM luisteraars.
Normaal is Radio 2 een doelgroepzender !
Ja, maar jazz en soul muziek is ook ver te vinden. En dat vinden toch ook veel mensen mooi? Kon geen donny hathaway nummer selecteren...quote:Op donderdag 9 november 2006 13:38 schreef Norrage het volgende:
Je kan gewoon niet de perfecte lijst maken. Er valt altijd wel wat te klagen.
Ik ben wel van mening dat die lijst van 4000 nummers wel wat groter mag (het is maar 2x zoveel als de uiteindelijke top 2000....een marginaal verschil als je het mij vraagt). Ze mogen het best uitbreiden tot zo'n 8000 tot 10000 en dan net wat meer genres vertegenwoordigen die nog wel iets aansluiten bij de radio2 doelgroep.
Kijk hiphip en dance wordt door een groot deel van de bevolking ook geambieerd, maar dat kan je gewoonweg niet in een top 2000 zetten. Dan zapt de helft meteen weg omdat de meesten gewoon niet in beide genres (rock en hiphop of zo) geinteresseerd zijn. Is gewoon absoluut niet te doen. Conclusie is dat de soorten muziek toch echt in bepaalde maten moeten worden gespecificeerd want anders schiet het gewoon voor geen meter op.
Ik vind de top 2000 top (en natuurlijk mist er wel wat. Leer er maar mee leven).
quote:Op donderdag 9 november 2006 13:46 schreef Norrage het volgende:
En dat Innuendo is gewoon een Bohemian Rhapsody ripoff wat naar mijn mening nog 10x zo saai is als Bohemian Rhapsody....Snap de populariteit van dat nummer hier op Fok niet echt(Overtuig me maar eens)
quote:While we live according to race, colour or creed
While we rule by blind madness and pure greed
Our lives dictated by tradition, superstition, false religion
Through the eons, and on and on
quote:You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
quote:If there's a God or any kind of justice under the sky
If there's a point, if there's a reason to live or die
If there's an answer to the questions we feel bound to ask
Show yourself - destroy our fears - release your mask
Dat heb ik dus ook. Ik vind het een beetje te godsdienstig overkomenquote:Op donderdag 9 november 2006 14:24 schreef cafca het volgende:
Inuendo is Queen over the top. Ik vind het niks, sorry
Komt omdat alle opa's die naar Radio 2 luisteren 1x op Avond stemmen, maar het hun trillende handen denken dat het mis is gegaan en voor de zekerheid nog een keer stemmenquote:Op donderdag 9 november 2006 11:14 schreef cafca het volgende:
[..]
Hoe denk je anders dat die nummers zo hoog in de lijst komen?
Dan heb je de tekst dus NIET begrepen.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik vind het een beetje te godsdienstig overkomen
Verder had ik niet meteen zo'n uitgebreide reactie verwacht
Ben het eens met dat het een goede tekst heeft, maar verder vind ik het nummer maar een onsamenhangend geheel.![]()
Ik vind Queen trouwens een topband hoor. Daar niet van. Daarom vond ik het juist zo opvallend dat dit nummer zo populair schijnt gevonden te worden (tot gister nog nooit iets over het nummer gehoord op dit forum)
neuh tis eerder anti.. als je godsdienstig wil, moet je All God's People luisterenquote:Op donderdag 9 november 2006 14:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat heb ik dus ook. Ik vind het een beetje te godsdienstig overkomen
Ik heb het niet over de tekst maar over de sfeer die de muziek uitstraalt.quote:Op donderdag 9 november 2006 14:56 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Dan heb je de tekst dus NIET begrepen.![]()
Of Jesusquote:Op donderdag 9 november 2006 15:09 schreef Joesse het volgende:
[..]
neuh tis eerder anti.. als je godsdienstig wil, moet je All God's People luisteren
Ah, dus daarom stond Queen jaren op één! Ik begreep het al nooit.quote:Op donderdag 9 november 2006 11:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Nee, dat zeg ik ook niet![]()
Maar er zijn talloze fanclubs die dat hun leden dus wel laten doen...
Juist! Queenfundamentalisten zijn ongelooflijk fanatiek! Ik vind Queen best leuk, maar dat heeft met mijn jeugd te maken, kan ik niks aan doen.... Maar als je sommige fanatische fans hier hoort, dan denk je wel eens: "kan nooit goed voor je gezondheid zijn, Queen luisteren"quote:Op donderdag 9 november 2006 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ah, dus daarom stond Queen jaren op één! Ik begreep het al nooit.
Ja en daarom staat Kayleigh van Marillion altijd zo hoog, etc etcquote:Op donderdag 9 november 2006 19:00 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ah, dus daarom stond Queen jaren op één! Ik begreep het al nooit.
Ik hoooop op dat nummer van Patrick Bruel.quote:Op woensdag 8 november 2006 15:18 schreef methodmich het volgende:
Er stond helemaal geen Smiths in de keuzelijstquote:Op zondag 12 november 2006 14:03 schreef Nepthys het volgende:
eigen keuze:
The Smiths - There is a light that never goes out
3 Stuks hoor!quote:Op zondag 12 november 2006 14:10 schreef Neleos het volgende:
[..]
Er stond helemaal geen Smiths in de keuzelijst![]()
Daar zet ik m'n geld ook op. Hoewel er vast nog wel wat andere onverwachte Blunt-achtige hoge nieuwe binnenkomers zullen zijn.quote:Hoogste nieuwe binnenkomer zal wel één van de nieuwe liedjes in de keuzelijst zijn. Radiohead, Jeff Buckley ofzo denk ik. Hopelijk Grace van Jeff Buckley
Bigmouth strikes again, Girlfriend in a coma en This charming man stonden er wel in.quote:Op zondag 12 november 2006 14:10 schreef Neleos het volgende:
[..]
Er stond helemaal geen Smiths in de keuzelijst![]()
Oeps. Daar had er best eentje van in mijn top 10 gekund.quote:Op zondag 12 november 2006 15:14 schreef Nepthys het volgende:
[..]
Bigmouth strikes again, Girlfriend in a coma en This charming man stonden er wel in.
Die staan er die jaar ook in.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind de Top 2000 wel een erg leuk initiatief, maar in tegenstelling tot wat de redactie beweert heb ik eerder het idee dat je zo langzamerhand elk jaar naar nagenoeg dezelfde lijst luistert. Het blijft raar dat bands als Radiohead of de Chili Peppers er niet in voorkomen, denk dat die veel meer stemmen zouden krijgen als ze gewoon in de voorkeurlijst zouden staan.
Stonden vorig jaar ook in de keuzelijst... Niet erin gekomen, dus lijkt me sterk als die massaal zullen binnenstromen.... Al hoop ik wel dat wat nummers de lijst zullen halen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:19 schreef Zanderrr het volgende:
Ik vind de Top 2000 wel een erg leuk initiatief, maar in tegenstelling tot wat de redactie beweert heb ik eerder het idee dat je zo langzamerhand elk jaar naar nagenoeg dezelfde lijst luistert. Het blijft raar dat bands als Radiohead of de Chili Peppers er niet in voorkomen, denk dat die veel meer stemmen zouden krijgen als ze gewoon in de voorkeurlijst zouden staan.
Nu moeten wij zeker gaan vragen waarom niet?quote:Op woensdag 15 november 2006 20:13 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Ook maar even gestemd, al zal ik zelf niet gaan luisteren:
Nee hoor. Ik heb niet het idee, dat iemand dat ook maar iets interesseert (of zou moeten interessen.)quote:Op donderdag 16 november 2006 09:46 schreef Simpleton het volgende:
[..]
Nu moeten wij zeker gaan vragen waarom niet?![]()
Radiohead en de Chili Peppers stonden vorig jaar niet in de keuzelijst hoor. Dit jaar voor het eerst. Samen met Smashing Pumpkins, Counting Crows, Nirvana, 10 extra nummers van Coldplay etc. En dat allemaal dankzij de 'welke nummers horen in de keuzelijst thuis actie' van radio 2. Dat kwam natuurlijk omdat er elk jaar weer klachten kwamen over het feit dat deze bands niet in de lijst voorkwamen.quote:Op woensdag 15 november 2006 20:05 schreef peaceman het volgende:
Stonden vorig jaar ook in de keuzelijst... Niet erin gekomen, dus lijkt me sterk als die massaal zullen binnenstromen.... Al hoop ik wel dat wat nummers de lijst zullen halen.
Vast niet veel als je de 'klassiekers' ziet die net binnen de top 2000 vallenquote:Op donderdag 16 november 2006 14:11 schreef Malibu-06 het volgende:
Hoeveel stemmen heeft een nummer nodig om in de top 2000 te komen, weet iemand dat?
Ik wil Eminem met Stan erinquote:Op donderdag 16 november 2006 14:16 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Vast niet veel als je de 'klassiekers' ziet die net binnen de top 2000 vallen
Mwoa.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Godverdomme, ik heb gewoon een geweldige smaak
Bij de eerste top 2000 hebben ze het zowaar vermeld. De DJ zei indertijd dat positie 2000 20 stemmen had.quote:Op donderdag 16 november 2006 14:16 schreef Retuobak het volgende:
Vast niet veel als je de 'klassiekers' ziet die net binnen de top 2000 vallen
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | een Guns n' Roses Knocking on heaven's door twee Haddaway What is love? drie Queen Innuendo vier Meat Loaf I'd do anything for love (But I won't do that) vijf Metallica Nothing else matters zes Pink Floyd Another brick in the wall zeven Prince & the Revolution Purple rain acht Red Hot Chili Peppers Under the bridge negen Simply Red Sunrise tien Soft Cell Tainted love Eigen keuze Artiest Titel Tiestö just be |
Ik denk dat ik nog een keer stem om dit nummer toch maar in de Top2000 te krijgen. De eerste keer dat ik het nummer hoorde, compleet kippevelquote:Op donderdag 9 november 2006 13:58 schreef Neleos het volgende:
Johnny Cash – Hurrt (2003)
quote:Joy Division - Love will tear us apart (1980)
Velvet Underground - Pale blue eyes (1969)
Radiohead - Paranoid android (1997)
Smiths - Bigmouth strikes again (1986)
Bob Dylan - Like a rollin' stone (1965)
Pink Floyd - See Emily play (1967)
Talking Heads - Psycho killer (1978)
Doors - The end (1967)
Tim Buckley - Once I was (1967)
Jeff Buckley - Hallelujah (1994)
Eigen Keuze:
The Libertines - Music When The Lights Go Out
quote:Op donderdag 16 november 2006 14:45 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Op Pearl Jam kan nu gestemd worden via de lijst
Smells Like Teen Spirit was vorig jaar genoteerd op #105quote:Op zondag 19 november 2006 00:20 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het duurt een paar jaar, maar dan gebeurt er ook wat. Volgend jaar Nirvana?
Wel schandalig trouwens dat ze de beste Pink Floyd-platen (Echoes, Sheep en Pigs) dan weer niet in de keuzelijst hebben staan... Stonden wel hoog in m'n eigen Fok!-single top100quote:Op maandag 20 november 2006 13:34 schreef MofoF1 het volgende:
Uw lijst tot nu toe
Paul Simon - Graceland (1987)
Pink Floyd - Another brick in the wall (1979)
Pink Floyd - Shine on you crazy diamond (1975)
Cure - Close to me (1985)
Cure - A forest (1980)
Beatles - Something (1969)
Beatles - While my guitar gently weeps (1968)
U2 - New Years day (1983)
Jefferson Airplane - White rabbit (1970)
Johnny Cash - Hurt (2003)
Uw eigen keuze
Massive Attack - Teardrop
Lijkt me dat die nummers wat slecht ten gehore gebracht kunnen worden omdat ze 20 of meer minuten duren. Naar mijn weten is Shine On ook ingekort voor de radioquote:Op maandag 20 november 2006 13:39 schreef MofoF1 het volgende:
[..]
Wel schandalig trouwens dat ze de beste Pink Floyd-platen (Echoes, Sheep en Pigs) dan weer niet in de keuzelijst hebben staan... Stonden wel hoog in m'n eigen Fok!-single top100
je ze kunnen platen genadeloos afkappen, heel pijnlijk somsquote:Op maandag 20 november 2006 14:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lijkt me dat die nummers wat slecht ten gehore gebracht kunnen worden omdat ze 20 of meer minuten duren. Naar mijn weten is Shine On ook ingekort voor de radio...Ik ben benieuwd wat er gebeurt als Dogs de top 2000 haalt...
Een paar jaar geleden stond Echoes nog in de Top2000 hoor... Ingekort van oorspronkelijk 25 minuten naar een van 16 minuten... Als je dan toch zo'n lijst wil maken, zet dan in ieder geval zoveel mogelijk 'oud-top2000'-nummers erin...quote:Op maandag 20 november 2006 14:18 schreef Norrage het volgende:
[..]
Lijkt me dat die nummers wat slecht ten gehore gebracht kunnen worden omdat ze 20 of meer minuten duren. Naar mijn weten is Shine On ook ingekort voor de radio...Ik ben benieuwd wat er gebeurt als Dogs de top 2000 haalt...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |