quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:02 schreef Sugar het volgende:
Het gaat echt helemaal niet met Storm, de laatste 2 dagen. Hele dag aan het huilen, terwijl de regelmaat hem eerder goed deed. Hij was veel meer ontspannen. Nou, nu niet meer.
Ben vandaag al bij de ha geweest om te laten bekijken of ie misschien weer beginnend spruw heeft, maar ze dacht van niet. En verder waren longetjes ook schoon en geen oordingen. Maar hij huilt, huilt, huilt en slaapt niet overdag. 's Nachts wel gewoon.
PM, super dat Simon zo lekker gegroeid is!!!
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef YPPY het volgende:
Wauw PM, echt goed!
Vervelend Sugar, ook voor Storm en dat terwijl het een tijdje steeds beter ging. Houd je het wel vol zo?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:07 schreef Leah het volgende:
Sugar, is misschien inbakeren een optie voor jullie? Ik heb geen idee hoe ja daar tegenoverstaat, maar ik denk ik roep het toch even.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:20 schreef cattie het volgende:
Sugar wat rot!![]()
Ive wil niet slapen, hij is helemaal over de rooie....Het was vandaag zijn kdv dag en ik heb hem daarna (stom stom stom
) te laat naar bed gebracht waardoor hij nu te moe is om te slapen... Zo zielig! Maar terwijl ik dit tik (pc kamer is naast babykamer) wordt hij opeens redelijk stil, ligt op zijn vingers ze sabbelen (ik hoor sabbelgeluidjes), dus hopelijk valt hij zo wel in slaap.
![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:30 schreef snoopy het volgende:
Sugar, wat vreselijk moeilijk en naar allemaal. Vond je ha het verder niet vreemd dan dat hij zo huilt?
Lijkt me ook niet echt bevorderend voor je eigen gemoedstoestand dit.![]()
PM, fijn dat hij zo gegroeid is.
Vanmiddag was ik met Lis naar het ziekenhuis voor controle bij de kinderarts. Ze was vorige week nog 5 gram onder haar geboortegewicht, dus wilden ze haar voor de zekerheid nog een keer zien. Ze was zo'n 235 gram aangekomen in 10 dagen dus dat is prachtigWe hoeven lekker niet meer terug te komen.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:22 schreef Ingrid19 het volgende:
sugar wat rot zeg!
Goedzo Lis!
Kim slaapt nu 's avonds beter!
Simon doet dat ook wel eens, dan ligt zijn hoofdje ook helemaal naar achteren zeg maar. Dit duurt echter een paar seconden dus lijkt me niet in de categorie overstrekken? Op een of andere manier lijkt me dat langer duren, of dat het tijdens het voeden gebeurt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:10 schreef Magneet het volgende:
overstrekken is ook als de rug helemaal hol gemaakt word geloof ik.
Het duurde even (45 min in totaalquote:
Weet je dat ik zelf daar soms heel veel moeite mee heb? Ook hier is de jongste heel rustig, en kan heel goed zelf spelen.quote:
Phhff Sugar wat lijkt me dat toch moeilijk. Weet ook niet goed wat ik kan zeggen om je te helpen. Zeggen dat ik weet hoe je je voelt kan ik niet (Mika huilt eigenlijk nooit) en tips geven kan ik al helemaal niet. Maar hoop voor jullie en de kleine Storm dat jullie snel rust kunnen vindenquote:Op zondag 29 oktober 2006 10:23 schreef Sugar het volgende:
Heerlijk, PM! En Mika ook al zo goed geslapen, fijn joh!![]()
Storm komt nog elke nacht 2 keer, dus ergens tussen 23.30 u. en 2.00 u. én tussen 4.30 u. en 6.00 u. Best piitig nog. En het vele huilen is ook echt een zware frustratie aan het worden, eerlijk gezegd. het valt hier in huis op als ie niet huilt en niet andersom. Moeilijk om lief bezorgd te reageren als we hem ineens weer hard horen huilen. Een andere moeder denkt: "hee, ik hoor iets boven!Even kijken!
" en wij denken: "Oh nee, niet alweer.
, zucht" en maken vervolgens de hele dag ruzie uit frustratie en moedeloosheid.
draag hem eens bij je, zoals BM al zei, in zo'n 'zak', en dat dan langzaam afbouwen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:53 schreef Sugar het volgende:
Dankjulliewel.
Het zijn trouwens niet de nachten die ons moedeloos maken, maar juist het huilen overdag. Storm komt namelijk 's nachts wel een paar keer voor een voeding, maar gaat dan wél rustig weer slapen daarna. Dus daarover niet zóveel spanning. Maar overdag zoveel huilen, dat breekt wel op.
Leg eens uit, want ik volg je niet helemaal.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:13 schreef Leah het volgende:
[..]
Weet je dat ik zelf daar soms heel veel moeite mee heb? Ook hier is de jongste heel rustig, en kan heel goed zelf spelen.
Maar ik betrap mezelf erop dat ik dan ook bepaalde dingen niet doe, domweg omdat ik het niet gewend ben.
Freek had bv niet de rust om samen te bouwen of te lezen, die kon zich maar heel kort concentreren op iets.
Ik moet mezelf dus nu echt eraan helpen herinneren dat ik met Dreumes dat wèl kan. Niet dat ik het niet wil, ik vind het juist hartstikke leuk, maar het zit niet zo in mijn systeem, zeg maar.
citroenplant andersquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Een citroen kan ik eens proberen, thnx .Van dat muggespul durf ik nt zo goed, lijkt me toch niet zo gezond en een netje over zijn bedje zal niet gaan want Fonzie slaapt 's nachts nog bij ons in bed.
gewoon doen wat werkt, en niet wat zogenaamd hoortquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:52 schreef Sugar het volgende:
Milagro, dat heb ik de eerste weken best veel gedaan, maar nu volgden we juist sinds een dikke week de tactiek van "regelmaat" en dus steeds in zijn bed leggen bij moeheid. Het werkte wel een beetje, maar nu al een dag of 5 niet meer.
Maar misschien is het, om dit te doorbreken, wel weer een beter idee ja. Alleen ik heb zoveel structuur nodig nu, dat ik dan meteen allerlei beren op de weg zie. (Hoe vaak doe ik hem erin? Hoe vaak toch in bed? Hoe afbouwen? Hoe zal ik het doen, wie beslist dat voor me...? Stom dat het zo werkt, maar ik vind al die dingen nu erg moeilijk).
Dat omdat Freek zo druk was, ik helemaal niet gewend ben dat je nog andere dingen met een kind kunt doen, behalve het in leven houdenquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:28 schreef dutchie het volgende:
[..]
Leg eens uit, want ik volg je niet helemaal.
Daarover had de huisarts het al i.v.m. de (pp)depressie, dus misschien kan ik daar idd toch over denken. Ik vind dat alleen wel heftig en eng, maar dat is meer iets voor in 1 van de andere topics.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:16 schreef Jelief het volgende:
Sugar, wat zij zeggen, doen wat werkt, niet wat zogenaamd moet.
Ik weet niet of het nog steeds zo werkt maar ik heb jaren geleden als gezinsverzorgende eens gewerkt bij een mamamet een huilbaby, ik hoefde eigenlijk niks te doen.alleen maar aanwezig te zijn zodat mama even rustig kon slapen. Misschien kun je nu via de huisarts voor zoets wel een indicatie krijgen. Als je dat wilt natuurlijk...
Heb ik ook vaak met Mika. Leg ik hem even in bd omdat ie niet alleen op de commode mag valt ie in slaapquote:Op woensdag 1 november 2006 10:17 schreef PM-girl het volgende:
Simon ligt al eventjes wakker te wezen dus ik maak het badje maar klaar, wel ietsje te vroeg, maar dan maar lekker uitgebreid badderen voor de volgende voeding.... slaapt meneer weer!!
(heb overigens gisteren met het leeggieten van de emmer een hydrofiel washandje door de wc gespoeld)
echt iets leren kun je volgens mij niet, je kan alleen maar herhalen herhalen herhalen herhalen de ene baby doet/brabbelt het na de ander niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
In hoeverre kun je een jonge baby iets leren?
Dat had ik ook, maar nu.....quote:Op woensdag 1 november 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Mijn babietjeis vandaag bij het CB geweest. Alles prima in orde en ze groeit netjes.
Het is zo'n liefie. Ze eet en slaapt voornamelijk. Ik heb er bijna geen kind aan!
Fijn dat ze zo goed groeit!quote:Op donderdag 2 november 2006 13:27 schreef CrazyMoon het volgende:
Zow, wij zijn gisteren ook weer naar het CB geweest. Sarah is nu 66cm en weegt 7775 gram
ze groeit goed dus!
Verder kreeg ze weer prikjes. Bij de eerste huilde ze niet, en bij de 2e maar heeeel zachtjes en heel eventjes. Daarna was het weer vrolijk brabbelen.
Morgen gaat ze weer naar mijn ouders, blijft ze daar een dagje ('s avonds gewoon weer thuis). Want ik ga samen met Nanalune naar de Jonge gezinnenbeurs
nee, nog nooit geweest, maar heb het boekje door gelezen en het leek me gewoon ontzettend gezelligquote:Op donderdag 2 november 2006 13:53 schreef PM-girl het volgende:
Beetje offtopic,maar: Ben je daar al eens vaker geweest op die beurs? Ben een beetje bang dat t vooral leuk is voor zwangeren op een of andere manier. Wij hebben alles al, bijvoorbeeld. En alleem voor kleding is het wat ver denk ik?
Ik heb van felicitas een blaadje gehad vorige week, tweede kaartje gratis. Ik vermoed dat jij dat (nog) niet hebt gekregen na jouw bevalling, is nl. iets langer geleden? Ik gebruik hem wrs zelf, anders kon ik m opsturen!quote:Op donderdag 2 november 2006 14:16 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
nee, nog nooit geweest, maar heb het boekje door gelezen en het leek me gewoon ontzettend gezelligVerder hebben wij ook niks nodig, maar er gewoon even een dagje uit gaan naar zoiets vind ik super leuk. Tis dan wel een eindje rijden en niet goedkoop maar ja... de 9 maandenbeurs vond ik ook erg leuk
Ik ben met Ive geweest toen hij 4 weken oud was. De beste man keek naar Ive, voelde zijn werveltjes, checkte zijn reflexen, controleerde de heupjes door de beentjes te buigen, draaide Ive's hoofdje naar links en naar rechts en luisterde naar het hartje en de longetjes. Hij liet vervolgens aan mij zien dat Ive's rechter kant minder goed reageerde dan zijn linkerkant en dat zijn rechtberbeentje 1 cm minder lang was dan het linker. Ik schrok me rot, maar dat bleek allemaal te komen door een scheef nekwerveltje. Hij zette vervolgens 1 vinger tegen het wervelte en gaf 1 kort duwtje, waarna de reflexen rechts weer oke waren en de beentjes weer evenlang! Dat is het uitgebreide verhaal van Ive's belevenissen daar.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Sugar het volgende:
Belana of Kozakken, of nog andere mensen, waren jullie nu met jullie babies naar een chiropracter geweest? En wat doet zo iemand? Ik ben redelijk wanhopig aan het bedenken wie ons nou toch zou kunnen helpen met Storm, het lijkt soms echt alsof ie pijn heeft.![]()
Oeh! Dat is intensief...quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:58 schreef cattie het volgende:
Zo heeft Ive heel lang 10 tot 12 voedingen op een dag gekregen, pas sinds een paar weken zit hij op 8 voedingen.
Ik vond het consultatiebureau af en toe ontzettend betuttelend en suffig braaf.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:39 schreef Moonah het volgende:
Dames, dankjulliewel voor je reacties.
Tja, als hij meer slaap zou nodig hebben zou hij idd ws gewoon meer slapen.
Dat is op zich wel logisch ja!
Ik maak me ook niet echt zorgen. Het was meer de wijkverpleegkundige die daar 'moeilijk' over deed. Ze belde me vanochtend toen ik op het punt stond om weg te gaan. Zijn gewichtstoename was te veel, had ze met de arts overlegd. En oh? Slaapt hij zó weinig? Ehm, ja, hij is vaak wakker ja.
Ze belt maandagochtend even terug om verder te overleggen.
Weet je, zij is pas 4 maanden werkzaam op het CB en ik heb het idee dat ze zelf eea nog niet zo goed weet, of te rigide volgens de regeltjes reageert. Ik kan daar wel wat onzeker van worden, immers, zij zou het toch wel weten allemaal?? Mijn lief is gelukkig veel relaxter daarin en verzekert me keer op keer dat ik gewoon op mjin intuïtie moet vertrouwen.
Maar goed, volgens jullie geen zorgen dus.
Dat dus!quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:50 schreef milagro het volgende:
Alleen enkel nog durven te luisteren ernaar
quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:56 schreef nebelung het volgende:
Moonah, ik vind Thies echt zo'n fantastische naam he! Kort maar zeer krachtig!
500 gram, lekker groeien hoor, tis wel veel, maar borstgevoede babies groeien in den beginne vaak zeer hard (dat vlakt rond de 4 maanden af). En 10 keer is echt normaal de eerste tijd, maar als hij het zo lekker doet op 5/6, gewoon doen, hij doet het er goed op
En als hij niet slaapt, dan slaapt hij niet. Ze doen op die leeftijd toch vaak hazeslaapjes
Die creme heb ik en Kim mag het ook. Bij Kim hielp het wel goed, ook op haar hoofdje. Het is vanzelf over gegaan.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Iemand ervaring met vaseline cetamagolcreme? Ik smeer dit sinds kort omdat Simon sinds zijn geboorte zo'n droog huidje heeft. Op zijn lijfje werkt het goed, maar op zijn gezicht en hoofdje lijkt het alleen maar droger te worden.
O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
Volgens mij idd alleen vanwege glibberigheid, die olie vormt een laagje op het water, geloof ik.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
Ok, dankjewel! Het zal wel een uitzondering zijn, wat er bij Oprah was, maar ben toch blij dat ik het badwater vanmorgen weg heb gedaan en nieuw heb gepakt (zag de waarschuwing pas toen ik het al in het water gedaan had).quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:42 schreef Karin het volgende:
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Je kan de babyolie wel gewoon rechtsstreeks op het huidje smeren.
En van Balneum hebben ze ook heerlijk vette badspullen tegen een droog huide.
Getver...quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:42 schreef Karin het volgende:
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Je kan de babyolie wel gewoon rechtsstreeks op het huidje smeren.
En van Balneum hebben ze ook heerlijk vette badspullen tegen een droog huide.
Gheghe...quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Is wel benieuwd hoe als die CB-vrouw Thies in slaap gaat krijgen![]()
Heb je het nu over míjn menneke???quote:Op zondag 5 november 2006 10:32 schreef MeNicole het volgende:
Oh mag ik even vertellen hoe heerlijk ik mijn kleine ventje vindHij is zoooo makkelijk he. Hij vind alles prima, je mag alles met hem doen en hij moet ook gewoon overal om lachen. En hij kan zo lekker uitslapen
Hij slaapt nu namelijk nog
En hij is zooo leuk en lief en knap
Ben zo trots gewoon
![]()
Fijn te horen dat je je zo veel beter voelt Moon, En dat je lekker geniet van je stoere ventjequote:Op zondag 5 november 2006 11:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Heb je het nu over míjn menneke???
Oh nee, die lacht nog niet echt, alleen nog maar stuiplachjes....
Heerlijk he, verliefd zijn op je eigen kind...![]()
Oh ik vind dat heerlijk. maar hij deed het er ook gewoon om hoor. Want hij ging echt heel geniepig lachen als ie weer bij mij zat. Maar tis wel zo als ie echt verdriet heeft dat niemand hem stil krijgtquote:Op zondag 5 november 2006 19:58 schreef linda856763 het volgende:
MeNicole, het is toch zo leuk als ze het bij mama het fijnst vinden toch? Toen Eva even huilde vanochtend, pakte ik haar en toen was ze weer tevreden. *trots*
Je vraagt erom he....quote:Op vrijdag 3 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Is wel benieuwd hoe als die CB-vrouw Thies in slaap gaat krijgen![]()
Oooh, dat is zielig...quote:Op maandag 6 november 2006 10:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat een schatje, Neuk!
De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien.
Oe, die oortjes! Bij het wassen en afdrogen van Eva heb ik aldoor in mijn hoofd: de plooitjes, de plooitjes, pas op voor smetten... Maar ik was vergeten dat ze ook achter haar oortje een plooitje heeft.quote:Op maandag 6 november 2006 10:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien. Gelukkig, na 2 dagen een mengsel van sudocréme en miconalzol smeren, grotendeels verdwenen.Vandaag heupfoto en naar het cb voor een prikje. Ben benieuwd hoe het staat met de groei
Eva Wilhelmina Astrid. De laatste twee namen naar de moeders, de eerste omdat we die gewoon mooi vinden.quote:Op zondag 5 november 2006 20:12 schreef PM-girl het volgende:
Wat goed dat eva het zo goed heeft gedaan vandaag! Wat zijn haar doopnamen?
Kijk daar hebben we wat aanquote:Op maandag 6 november 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je vraagt erom he....
Ze belde net op.
"Ja, wat een goed idee dat inbakeren! Oh, je doet het met een badcape? Prima hoor! En je legt hem dan in zijn bedje? Laten huilen vind je moeilijk? Tja, je moet zelf de grens bepalen tot hoe lang jij hem kunt laten huilen. Sommige kindjes wennen er zo aan, anderen verzetten zich een paar dagen."
Tópadvies!![]()
*Smelt!* Wát een hompie, en vertel vertel, wááááár heb je dat shirtje gescoord? Ik wil het ik wil het ik wil het!quote:Op zondag 5 november 2006 20:29 schreef Neuk het volgende:
Mijn eerste post hier
Hier is de kleine baby!
[afbeelding]
Is van Prenatal. Miak heeft hem ook. Je hebt zo ook in meisjes variantquote:Op maandag 6 november 2006 11:42 schreef Vivi het volgende:
[..]
*Smelt!* Wát een hompie, en vertel vertel, wááááár heb je dat shirtje gescoord? Ik wil het ik wil het ik wil het!
Nou, de meisjes variant zal ik niet nodig hebbenquote:Op maandag 6 november 2006 11:45 schreef MeNicole het volgende:
[..]
Is van Prenatal. Miak heeft hem ook. Je hebt zo ook in meisjes variant![]()
Daar heeft onze kraamhulp goed op gehamerd, die oortjes!quote:Op maandag 6 november 2006 11:05 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Oe, die oortjes! Bij het wassen en afdrogen van Eva heb ik aldoor in mijn hoofd: de plooitjes, de plooitjes, pas op voor smetten... Maar ik was vergeten dat ze ook achter haar oortje een plooitje heeft.Het begon er een beetje muf te ruiken
. Dus daar moet ik beter om denken.
Mooie hollandse naam zo!quote:Eva Wilhelmina Astrid. De laatste twee namen naar de moeders, de eerste omdat we die gewoon mooi vinden.
met een cape bakeren is eigenlijk alleen maar aan te raden als het kindje nog niet zo sterk is. Als het al aan te raden is omdat het toch een losse doek met een capuchon is. Ik zou het zelf niet doen als het kindje alleen in bed ligt, dan zou ik eerder twee luiers nemen en die spelden/tapen. Maar de meningen zijn verdeeldquote:Op maandag 6 november 2006 13:29 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, fijn dat het CB hetzelfde adviseerde als je zelf al deed! Vraagje, hoe baker je in met een badcape? Maakt Thies zijn handjes dan niet vrij uit die cape? Ik probeer hier ook wel eens handjes te verstoppen, maar hij krijgt ze overal uit.
Is ie te groot of te klein PV?quote:Op maandag 6 november 2006 13:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb ook zo'n draagdoek gekocht, maar ze hebben me de verkeerde maat aangemeten...![]()
![]()
Ik heb al een geïrriteerd mailtje gestuurd, tot noch toe geen reactie...
Ik leg Thies niet met zijn hoofdje in de capuchon.quote:Op maandag 6 november 2006 14:24 schreef owlet het volgende:
met een cape bakeren is eigenlijk alleen maar aan te raden als het kindje nog niet zo sterk is. Als het al aan te raden is omdat het toch een losse doek met een capuchon is. Ik zou het zelf niet doen als het kindje alleen in bed ligt, dan zou ik eerder twee luiers nemen en die spelden/tapen. Maar de meningen zijn verdeeld![]()
Oké dan. Dankje Owlet!quote:Sowieso de eerste zes weken niet met de armen strak langs het lijf bakeren, maar met de armpjes gebogen. Ze hebben het nog nodig om bij het mondje te kunnen, ook om honger aan te kunnen geven.
Daarna kan het strak langs het lijfje.
Ook opletten bij het inbakeren van de beentjes. Of eigenlijk bij het juist niet bakeren van de beentjes aangezien het niet goed is voor de heupontwikkeling om ze recht te trekken. Beentjes moeten nog in kikkerstand kunnen, gevouwen dus.
Beetje laat maar toch een reactie. Ik heb een boekje gekocht, spelen met je baby heet het, geloof ik. Hierin staan allemaal spelletjes / oefeningen die je met je jonge baby kunt doen en die effect hebben op de ontwikkeling. Ik vind het een heel inspirerend boekje. Ik kan het nu even niet vinden op bol.com, ik zoek het later wel even op. Maar er staan ook andere boekjes die zo heten. In het boekje wat ik heb staan per maand spelletjes die je kunt doen. Als je wat wilt weten dan hoor ik het nog wel.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
In hoeverre kun je een jonge baby iets leren?
jaaa, trappelzak, alleen dat woord alquote:Op maandag 6 november 2006 17:58 schreef cattie het volgende:
Milagro, bedoel je niet gewoon een slaapzakje/trappelzakje?
Voorbeeldje:
[afbeelding]
Ja, mijn schuimpje!quote:Op maandag 6 november 2006 20:36 schreef milagro het volgende:
[..]
jaaa, trappelzak, alleen dat woord al
en dan net zo'n schuimpje als op de foto erin![]()
jouw schuimpje?
Te klein..quote:
Daarbij gaf Kendahl geen kik, niet dat hij het leuk vond... maar hij was heel flink. Dat is hij over het algemeen wel. Het eerste prikje deed echt zeer, hij trok een pruillipje. Het tweede prik deed natuurlijk nog steeds zeer, maar toen werd hij ook echt boos! Hij liep rood/paars aan... Gelukkig was mama er en kreeg hij veelquote:Op maandag 6 november 2006 23:51 schreef Neuk het volgende:
Prikjes op babies zijn niet leuk. Brent heeft vandaag de hielprik gehad. Als ik er aan denk doen mijn borsten weer pijn
Fons piepte even en dronk gewoon verder.quote:Op maandag 6 november 2006 23:51 schreef Neuk het volgende:
Prikjes op babies zijn niet leuk. Brent heeft vandaag de hielprik gehad. Als ik er aan denk doen mijn borsten weer pijn
Sylviequote:Op dinsdag 7 november 2006 09:31 schreef Vivi het volgende:
Mbt het inbakeren waar hier zo lustig over wordt gesproken vond ik dit ook wel een leuke site
www.bakerzak.nl
Ow..en een quote van de site
Ik ben dol enthousiast over de bakerzak, Damian draagt hem al sinds hij 5 weken is en sindsdien zijn we overtuigd van de werking ervan. Baby´s worden er echt rustiger van en slapen ´s nachts lekker door, tenminste dat is onze ervaring!
Sylvie van der Vaart-Meis
Je kunt zelfs een alerter instellen zodat je er op voorbereid bentquote:Op dinsdag 7 november 2006 10:37 schreef Jarno het volgende:
Die sprongetjes zijn hier ook aardig berucht ja..
Da's bij ons niet echt nodig hoor, is moeilijk te missen!quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:40 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Je kunt zelfs een alerter instellen zodat je er op voorbereid bent![]()
sprongenwekker
Het hield in dat Kendahl vooral met zijn onderlijf naar één kant lag, wat ik dus zag en de arts niet. Sowieso lag alles op de tafel ook schots en scheef... zo zou ík niet kunnen werken, hoor!quote:Op dinsdag 7 november 2006 10:25 schreef PM-girl het volgende:
PV, een navel uit het midden, dat maakt toch niets uit denk ik?
ze liggen toch dwang in 2 rolletjes?quote:Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[..]
Het hield in dat Kendahl vooral met zijn onderlijf naar één kant lag, wat ik dus zag en de arts niet. Sowieso lag alles op de tafel ook schots en scheef... zo zou ík niet kunnen werken, hoor!![]()
Maargoed, het is nu toch gelukt? No problemo!
Doe maar! Eva gaat op wintersportquote:Op dinsdag 7 november 2006 16:00 schreef Vicky het volgende:
Leuk Belana!! Past iede kleertjes, die ik gestuurd had, al?
Hmm ik gelof dat ik weer wat dingen in het vraag en aanbod kinderspullen moet gaan zetten. Heb ook nog 2 van die winterpakken
de ene is maat 62, de ander maat 68. Ik zal ze van de week ff opzoeken.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:17 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Doe maar! Eva gaat op wintersportin maart (met ons
) en ik heb nog een pak nodig...
Wij hebben hier ook al een tijdje een eenkennig jochie. Maar als ik niet in de buurt ben gaat het eigenlijk wel. Hij huilt dan wel even maar niet zo heel erg lang. Tis gewoon even doorpakken denk ikquote:Op woensdag 8 november 2006 18:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Help! Volgens mij is Kendahl eenkennig. Hij wil alleen maar mij, niet eens zijn vader. Hij huilt nu aan één stuk door, helemaal tot aan schor zijn toe. En ik moet straks naar gym de eerste keer. Zo kan ik niet met een gerust hart weg.... Paplief werkt doordeweeks en is 's avonds vaak weg of bezig, kan het hierdoor komen?
Sommige mensen zeggen: 'O, wat heerlijk, zo'n leventje, eten en slapen', maar mij lijkt het niets. Zo saaiquote:Op donderdag 9 november 2006 12:33 schreef owlet het volgende:
Heerlijk Sugar!![]()
Linda ik denk dat je Eva op dit moment al genoeg biedt. Ronja speelde ook niet echt met zes weken. Pas nu begint ze echt te reageren op kietelen, speeltjes, etc. door hardop te lachen en mee te kletsen.
Tot die tijd genoot ze vooral in stilte van knuffelen, liedjes zingen en praten.![]()
Ik had ook wel het idee dat haar leven vooral bestond uit slapen, eten en weer slapen maar daar is toch vrij rap verandering in gekomen zonder dat ik daar zelf iets in heb gestuurd.
Herkenbaar Linda. Als ik eigenlijk iets wil doen, blijft Simon lang wakker (met name na de ochtendvoeding als ik haast omval van de honger) en als ik denk dat we lekker gaan knuffelen, slaapt hij al bijna!quote:Op donderdag 9 november 2006 13:17 schreef linda856763 het volgende:
[..]
Soms denk ik alleen dat ik moet oppassen dat ik haar niet te snel op bed leg omdat dat handig is voor mij, zodat ik wat in huis kan doen of kan douchen of wat dan ook, maar als ik daar rationeel over nadenk valt dat ook wel mee, geloof ik. Ze geeft zelf aan dat ze moe is. Maar ff huilen als ze in bed ligt, dat doet ze toch bijna altijd overdag.
Ja hij begint te krijsen als je de fles wegzet. Maar als ik hem de fles dan weer geef dan neemt ie een paar slokjes en dan duwt ie de speen weer uit. Tis net of ie het niet lekker meer vindquote:Op donderdag 9 november 2006 17:04 schreef PM-girl het volgende:
Lastig Nicole, heb helaas geen tip. Gaat hij huilen als je de fles wegzet?
Domme mama!!!quote:Op donderdag 9 november 2006 18:36 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Net het eerste fruithapje... mmmmm appel en banaan!!!
Alleen geen slabbetje om gedaan..![]()
zal vast wel kattig overkomen, zo bedoel ik het niet.. maar vind je het verstandig om nu al fruit te egven.. sowieso is het beter om daar tot 6 maanden mee te wachten.. daarbij is khendal te vroeg geboren waardoor de darmpjes vaak gevoeliger zijn al..quote:Op donderdag 9 november 2006 18:36 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Net het eerste fruithapje... mmmmm appel en banaan!!!
Alleen geen slabbetje om gedaan..![]()
Daarom dat scheelt nogalquote:Op donderdag 9 november 2006 20:03 schreef reese.com het volgende:
Tja toen was ik ook wat jonger. Inmiddels ben ik wat meer op de hoogte van dingen en zou ik vragen waarom zo vroeg beginnen. Maar zolang je niet gevraagd wordt om ze rechtstreeks te vergiftigen ofzo is het lastig om als oppas te weigeren vanwege je eigen opvatting. (kort door de bocht gezegd)
Ik raspte een appel, verkruimelde een liga en daar ging dan sap van een sinaasappel bij. Ik vond het al heel wat dat het niet rechtstreeks uit een potje kwam eigenlijk.
Pv die keus is tuurlijk aan jezelf, maar verwacht wel dat mensen niet alleen ooh of aah zeggenquote:Op donderdag 9 november 2006 20:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
... ik wist het gewoon....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |