abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:50:08 #1
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42964764
Het vervolg op Het grote kleine babietjes topic deel 91

Babietjes

11 november 2005: Emma Salome, docher van Suzanna
***18 november 2005 Lucas, zoontje van FoN en Bierie ***
19 november 2005: Jasmijn, dochter van Bastard (papa)
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van Ingrid19 en Djeez
27 december 2005: Merlijn, zoon van Randa_v en Magneet
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_ en DarkManta ****
12 januari 2006: Aron Marick, zoon van Renegate
20 januari 2006: Randall, zoon van ladylike
17 februari 2006: Max, zoon van pinquit
10 maart 2006: Joey Luciano Miquel, zoon van Girly
18 april 2005: Tinka, dochter van Mammietje
24 april 2006: Fabian Willem, zoon van cheqy (papa)
7 mei 2006: Kai, zoon van Troma78
8 mei 2006: Nienke, dochter van kwipsel
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Leentje2907 en Tazz
31 mei 2006: Romijn, zoon van Martineke
3 juni 2006: Finn, zoon van Tamea
20 juni 2006: Sarah, dochter van CrazyMoon
20 juni 2006: Cas Anthony, zoon van Dutchie
22 juni 2006: Damiën, zoon van Vamperotica
23 juni 2006: Iris, dochter van LadyS
30 juni 2006: Dirk Daniel Fransiscus, zoon van nanalune en jojoja
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
8 juli 2006: Kendahl Ro, zoon van Paradijsvogeltje
13 juli 2006: Ezra Sebastian, zoon van Belana en Kbot2000
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
04 augustus 2006: Mikael, zoon van MeNicole en ke2v2in
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
14 augustus 2006: Romme Harmjan, zoon van kozakken
18 augustus 2006: Myrddin Kaylah Agnes, dochter van Misticle_lightning
*** 19 augustus 2006: Anna, dochter van Yppy en Jarno ***
25 augustus 2006, Raúl, zoon van Dylan Dog (papa)
02 september 2006: Storm, zoon van Sugar
04 september 2006: Ryan, zoon van Inky05 en martinweb.nl
05 september: Dylan & Sennah, zoon en dochter van Eliminator20 en Baloetjuh
07 september 2006: Merel, dochter van Xanthe
21 september 2006: Tristan, zoon van mjammetje
26 september 2006: Eva, dochter van linda856763
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: Simon, zoon van PM-girl
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian Robin Jayden, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: Brent, zoon van Neuk en Arma_Angelus

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby\'s***

Laatste posts:
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:02 schreef Sugar het volgende:
Het gaat echt helemaal niet met Storm, de laatste 2 dagen. Hele dag aan het huilen, terwijl de regelmaat hem eerder goed deed. Hij was veel meer ontspannen. Nou, nu niet meer.

Ben vandaag al bij de ha geweest om te laten bekijken of ie misschien weer beginnend spruw heeft, maar ze dacht van niet. En verder waren longetjes ook schoon en geen oordingen. Maar hij huilt, huilt, huilt en slaapt niet overdag. 's Nachts wel gewoon.

PM, super dat Simon zo lekker gegroeid is!!!
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef YPPY het volgende:
Wauw PM, echt goed!

Vervelend Sugar, ook voor Storm en dat terwijl het een tijdje steeds beter ging. Houd je het wel vol zo?
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:07 schreef Leah het volgende:
Sugar, is misschien inbakeren een optie voor jullie? Ik heb geen idee hoe ja daar tegenoverstaat, maar ik denk ik roep het toch even .
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:20 schreef cattie het volgende:
Sugar wat rot!

Ive wil niet slapen, hij is helemaal over de rooie.... Het was vandaag zijn kdv dag en ik heb hem daarna (stom stom stom ) te laat naar bed gebracht waardoor hij nu te moe is om te slapen... Zo zielig! Maar terwijl ik dit tik (pc kamer is naast babykamer) wordt hij opeens redelijk stil, ligt op zijn vingers ze sabbelen (ik hoor sabbelgeluidjes), dus hopelijk valt hij zo wel in slaap.
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 19:30 schreef snoopy het volgende:
Sugar, wat vreselijk moeilijk en naar allemaal. Vond je ha het verder niet vreemd dan dat hij zo huilt?
Lijkt me ook niet echt bevorderend voor je eigen gemoedstoestand dit.

PM, fijn dat hij zo gegroeid is.

Vanmiddag was ik met Lis naar het ziekenhuis voor controle bij de kinderarts. Ze was vorige week nog 5 gram onder haar geboortegewicht, dus wilden ze haar voor de zekerheid nog een keer zien. Ze was zo'n 235 gram aangekomen in 10 dagen dus dat is prachtig We hoeven lekker niet meer terug te komen.
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 20:22 schreef Ingrid19 het volgende:
sugar wat rot zeg!

Goedzo Lis!

Kim slaapt nu 's avonds beter!

[ Bericht 21% gewijzigd door BE op 02-11-2006 10:29:30 ]
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  donderdag 26 oktober 2006 @ 20:58:22 #2
94046 PM-girl
pi_42965076
Sugar, wat vervelend zeg. In ieder geval wel fijn dat Storm 's nachts wel slaapt.

Cattie, hopen dat Ive nu gaat slapen!

Lis, ook al zo goed gegroeid! Fijn dat je niet meer naar de ka hoeft.

En Kim slaapt beter, lekker hoor!

Vraagje, is het volgende ritme vreemd voor een baby van 3,5 week? Ik weet dat elk kindje anders is, maar het is zo onregelmatig qua slapen, het lijkt me niet helemaal kloppen dat hij zolang wakker is.
(tijden zijn niet altijd gelijk, ligt aan hoe laat de eerste voeding is en wanneer hij wakker wordt om te eten, max. 4 uur laat ik er tussen)
7:00 eerste voeding
wakker
10:00/11:00 badje en tweede voeding
wakker/slapen met constant speentje terugstoppen en wiegen
13:30/15:00 derde voeding
slapen
18:00/19:30 vierde voeding
slapen met speentje terugstoppen en wiegen, soms zelf doorslapen
22:00/23:30 vijfde voeding
slapen
3:00/4:00 zesde voeding
slapen

Soms heeft hij krampjes, maar niet altijd. Dan is hij gewoon wakker en een beetje huilerig, om niets lijkt het dan wel.
Soms spuugt hij ook wat, ruim een uur of anderhalf na de voeding.
*
pi_42965246
Leg je Simon wel steeds in zijn bedje overdag?
Lis is hier 's avonds tussen 6 en 10 meestal wakker als ze haar voeding van +/- 6 uur heeft gehad.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:03:52 #4
94046 PM-girl
pi_42965286
Ja Simon gaat of in zijn bedje of in de wagen. Dit laatste lijkt beter te werken maar ook niet altijd, nu ligt hij er ook in maar is dus wakker en begint net weer te piepen.
*
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:19:25 #5
593 sjak
Juffie Bloem
pi_42965922
Zo, even een tvp. Hier gaat het allemaal lekker, Jetske lijkt het naar haar zin te hebben op de creche. Ze drinkt echt veel vind ik, gelukkig kan ik het redelijk bijhouden met het kolven.
Balen dat het nog steeds zo moeilijk gaat met Storm.

PM-girl, ik leg Jetske een aantal keren per dag echt in haar bedje op haar kamer, ik zorg dan dat het zo donker mogelijk is, dat heeft bij haar geholpen om een goed dag/nachtritme te krijgen.
Lekker douchen!
pi_42966028
Sjak, fijn dat het zo goed gaat met Jetske op de creche
  donderdag 26 oktober 2006 @ 21:27:33 #7
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42966210
We staan bovenaan Nog maar 1 nachtje en we vieren een feestje ! Gek hoor, in het zwangerschap-topic zijn we nooit zo 'hoog' in het lijstje geweest!

Sugar wat rot voor Storm en wat zwaar voor jullie. Kan je een beetje uitrusten tussendoor?
Lis wat fijn dat je zo goed gegroeid bent . PM ik heb geen tips voor je helaas. Fijn dat Kim beter slaapt Ingrid! Mooi Sjak dat het bevalt op het kdv.
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_42967088
Saffier, ben je er al helemaal klaar voor? Is alles versierd?
  donderdag 26 oktober 2006 @ 22:06:47 #9
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42967815
Ik ga zo de boel versieren, zaterdag vieren we het echt dus dan is er de taart. Morgen komen mijn ouders en oma alvast één kado'tje brengen (die hebben echt ládingen gekocht volgens mij ) . Meer vind ik niet leuk omdat Lautie op zijn werk is. Slingers liggen al klaar, kan ik meteen zien of het er genoeg zijn of dat ik morgen er nog wat bij ga halen . Ik vind het wel erg fijn dat ik morgen lekker vrij ben!
Ylana
pi_42969833
Saffier, fijne dagen morgen en overmorgen
Hier zijn alle voorbereidingen ook in volle gang. Vanavond hebben we de traktatie voor het kdv gemaakt, foto's in het topic daarover. Ook onze cadeau's voor Emma zijn ingepakt.

Emma heeft trouwens dinsdag haar eerste prik gehad. Ikwas helemaal zenuwachtig en wat doet madam? DIe gaf geen kik! Ze keek even naar wat die mevrouw nou deed bij haar been en ging weer over tot de orde van de dag. Ondertussen had ik tranen in mijn ogen
Mijn meisje is ondertussen een echte dreumes dus tijd voor ons om een topic op te schuiven. Ze zegt papa mama, die, aap (nog niet op het goede moment) hap, puh (poes) en verder bootst ze veel klanken en geluiden na. Ze klimt zo ongeveer overal op en niets is meer veilig in huis. Ze weet precies wat ze wel en niet wilen als dingen niet gaan zoals zij wil kan ze zich vol overgave op de grond storten en huilen. Ze is ook vaak echt grappig. Ik kan mij elke keer weer verwonderen over wat ze allemaal al kan en snapt.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 06:39:25 #11
24188 Belana
kloon van belana
pi_42975670
Storm en Sugar, wat vervelend toch!

snoopy, fijn dat Lis het zo goed doet lekker als ze goed groeien meteen

En cattie, is Ive lekker gaan slapen?

PM, ziet er goed uit toch? Ik heb me daar nooit zo druk om gemaakt. het ene babietje is meer wakker als de andere. Ze slapen wel veel, maar toch zijn ze ook wel veel wakker. Ezra deed hazenslaapjes. Nu slaapt ie 2 of 3 keer in zijn bedje overdag. Go with the flow
stormy waters...
sailin'
pi_42976163
Jelief, het zou Amber kunnen zijn

Saffier, gefeliciteerd met Tobias!!
Tot in het Dreumestopic!

Snoopy, wat is Lis lekker aangekmen zeg!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 08:36:11 #13
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42976213
Dag Tobias, tot bij de dreumesen!

Leah, we bakeren Storm idd in, al een tijdje. Deden we bij Maria ook vanwege best veel onrust. Maar nu werkt er eventjes helemaal niks bij Storm. Het overstrekken is helemaal terug en we kunnen misschien vandaag en anders maandag gelukkig weer terecht bij de osteopaat. Misschien kan die er nog iets goeds aan doen of over zeggen.

Lis Lis Lis
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42976237
Sugar, ik hoop echt dat die verlichting kan brengen want dit is geen doen.
pi_42976258
jeetje Suug, wat een "getob" met de kleine man.. Hoop dat de osteopaat weer wat voor hem kan doen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_42976633
ik hoop 't ook sugar. sterkte er weer mee! arme storm, en arme jullie.

tobias (en saffier): gefeliciteerd!

jelief, emma ook alweer bijna 1, en zo'n heel dametje inderdaad al he. wat een wonder wat er allemaal al in die kleine koppies past/om gaat.

en robin van wennie is morgen ook baby-af, 't afgelopen jaar is weer erg hard gegaan vind ik.

lis wat ga je goed!
pi_42976782
Mika ligt lekker te brabbelen in de box als ik in een keer zijn rammelaars hoor. Kijk ik, heeft ie in alle 2 de handen een rammelaar gepakt. Pak ik het af om te kijken of ie ze perongelijk gepakt heeft pakt ie ze zo weer. Jeah mijn zoon heeft bewust iets op gepakt vandaag
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_42976816
MIKA

Emma en Robin morgen ook al weer 1.. Het jaar is idd heeeeel snel voorbij gegaan Bix!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:28:23 #19
103793 kozakken
Living the life
pi_42976842
Succes Sugar Wat vervelend toch dat hij (en dus ook jullie) het even weer helemaal niet kunnen vinden.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:28:57 #20
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_42976847
Mika, wat knap!!!

Storm kan zo al terecht bij de osteopaat, dus dat komt in elk geval mooi uit.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_42976872
Sugar, wat fijn!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:40:54 #22
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_42977065
Merlijn vind muziek trouwens steeds leuker. Om te luisteren vond hij het altijd al leuk maar nu begint hij ook een beetje mee te brabbalen/schreeuwen/geluidjes maken
pi_42977071
Dat is fijn Sugar, ik hoop dat hij(zij?) iets voor Storm kan doen.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 09:46:59 #24
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_42977206
Tobias keek zijn ogen uit naar de slingers net, het luktwe me helaas niet om er een foto van te nemen, misschien straks wel. Bedankt voor de felicitaties, nog een half uurtje en we gaan verhuizen.

Sugar
Ylana
pi_42977339
hihi, Saffier, wacht je ook tot de geboortetijd?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 10:29:03 #26
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_42977953
Saffier en lautie van harte met Tobias.. wauw 1 jaar
tot over maandje of 2

Sugar hopenlijk kan de osteopaat iets voor jullie betekenen!

Mika knap hoor
Engaging Infinite Improbability Drive..
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:04:22 #27
94046 PM-girl
pi_42978715
Tobias, Emma en Robin, al weer naar het dreumes topic, wat gaat dat vlug! Sinds die tijd las ik in OUD mee geloof ik, de geboortes kan ik me nog herinneren in elk geval!

Zit ik gisterenavond nog te schrijven dat SImon 's nachts na de voeding inslaapt, nu dus niet....
van 2 uur tot half 6 aan het spoken geweest....

Misschien een stomme vraag, maar wat is dat overstrekken precies? Ik neem aan dat het meer is dan alleen het uitrekken?

En Simon is mijn held, net was de felicitasmevrouw er, helaas was Simon hongerig en druk, dus ik had echt geen tijd voor haar verhaal! Niets gekocht! Simon, dankjewel!!
*
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:10:38 #28
33169 Magneet
Magnetic Enhanced
pi_42978868
overstrekken is ook als de rug helemaal hol gemaakt word geloof ik.
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 11:14:51 #29
94046 PM-girl
pi_42978956
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 11:10 schreef Magneet het volgende:
overstrekken is ook als de rug helemaal hol gemaakt word geloof ik.
Simon doet dat ook wel eens, dan ligt zijn hoofdje ook helemaal naar achteren zeg maar. Dit duurt echter een paar seconden dus lijkt me niet in de categorie overstrekken? Op een of andere manier lijkt me dat langer duren, of dat het tijdens het voeden gebeurt?
*
pi_42979962
Anna doet dat ook, vooral na het voeden een paar tellen en meteen daarna gaat ze helemaal voorover hangen. Ziet er grappig uit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_42983081
haaai

kom weer ff kijken, heb weinig de kans gekregen laatste tijd om online te zijn
hier gaat wel alles heel goed, max heeft nu officieel 1 tand
en hij buikschuivert de hele kamer door hij is niet bepaald voorzichtig met spullen, dus het is echt uikijken.

max slaapt overdag nu nog ongeveer 1.5 uurtje, alleen rond 12 uur. is 's avonds erg jammer want dan wordt ie vreselijk zeurderig en pieperig, wil ie alles en niks. hij gaat dan de laatste tijd ook steeds vroeger naar bed. (wat ook niet erg is, hij slaapt 's nachts ongeveer het klokje rond)

max krijgt alleen steeds minder trek. is ook niet erg, alleen vind het zo gek dat ie zn flesjes niet leegdrinkt.
ik probeer elk droog minuutje nog naar buiten te gaan, ik ben zo bang dat het weer straks zo tegenzit dat dat niet meer gaat, en we vinden het allebei zo heerlijk om te wandelen
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  vrijdag 27 oktober 2006 @ 18:02:37 #32
108648 cattie
lieve moeder
pi_42990844
quote:
Op vrijdag 27 oktober 2006 06:39 schreef Belana het volgende:

En cattie, is Ive lekker gaan slapen?
Het duurde even (45 min in totaal , terwijl hij normaal binnen een paar minuten slaapt), maar toen sliep hij ook goed en is gisteravond niet meer zijn bedje uit geweest (behalve voor een voeding). Onder het motto: een ezel stoot zich geen 2x aan dezelfde steen, heb ik hem vandaag bijna direct na thuiskomst in bed gedaan. Hij viel binnen een paar minuten in slaap en slaapt nu heerlijk!
pi_42992744
Gefeliciteerd Tobias, tot in het volgende topic

Finn is z'n vingers aan het ontdekken Z'n handjes bekeek ie al tijden terug met veel interesse, maar nu vindt ie het helemaal interessant dat z'n vingers allemaal apart kunnen bewegen en dat ie dat zelf doet. Het ziet er echt maf uit als ie dat aan het bestuderen is.
pi_42996060
he Sugar, hoe is het gegaan vandaag met Storm bij de osteopaat?
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_43018872
Oeps, had hem blijkbaar gesloten. Sorry!

Kim kan in de box staan!
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 21:57:12 #36
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43019730
De osteopaat heeft gisteren weer hetzelfde gedaan als de andere 2 keren: wat plekken losser gemaakt. Maar hij vond het eigenlijk goed aanvoelen en hij dacht dus ook niet dat de onrust (het vele huilen) nu te maken had met iets wat bij zijn vak hoort. Vandaag ging het wat huilen betreft weer iets beter, dus misschien was Storm gewoon een aantal dagen flink uit zijn doen. Ik hoop dat dat het was!
pi_43020733
Dat is leuk Tamea, wij zitten nu bij het ontdekken van de handjes. Zo schattig.

Knap van Kim.

Hopen dat het over is nu Sugar. Zei hij nog iets over een ander vak waar het wat mee te maken kon hebben?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:43:19 #38
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43020959
Sugar alles is verder al gezegd.

Cas gaat ook vooruit. Hij draait zich nu op zijn zij tijdens het spelen om wat te pakken en heeft bijna zijn mobiel eraf gemold. Hij is al echt een persoontje. En hij is zo rustig. Mijn moeder zei van de week: "Je zou hem soms bijna vergeten." Als hij ligt te slapen moet je echt kijken of hij niet al wakker is. Léon hoorden we altijd, dan brabbelend dan huilend. Maar Cas ligt rustig naar zijn handjes te staren en alles te overpeinzen.
Beneden speelt hij lekker en wacht gewoon rustig tot het zijn beurt is. Wel lekker deze volgorde: Oudste druk en jongste rustig.
Ik denk dat we later Cas ook echt aan tafel aan het woord moeten laten en Léon af en toe moeten zeggen dat hij even Cas aan het woord moet laten. Mijn schatjes.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 22:58:14 #39
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43021375
Wat fijn dat cas en leon dus eigenlijk elkaar in evenwicht houden, maar misschien veranderd het allemaal nog wel

Kim

Sugar hopenlijk waren het gewoon wat regeldaagjes o.i.d.

Finn die zijn handjes ontdekt

Pinquit het is een fase

Robin emma en tobias dag grote dreumesjes veel plezier en tot over 2 maandjes
  zaterdag 28 oktober 2006 @ 23:13:40 #40
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43021759
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 22:43 schreef dutchie het volgende:
Oudste druk en jongste rustig.
Weet je dat ik zelf daar soms heel veel moeite mee heb? Ook hier is de jongste heel rustig, en kan heel goed zelf spelen.
Maar ik betrap mezelf erop dat ik dan ook bepaalde dingen niet doe, domweg omdat ik het niet gewend ben.
Freek had bv niet de rust om samen te bouwen of te lezen, die kon zich maar heel kort concentreren op iets.
Ik moet mezelf dus nu echt eraan helpen herinneren dat ik met Dreumes dat wèl kan. Niet dat ik het niet wil, ik vind het juist hartstikke leuk, maar het zit niet zo in mijn systeem, zeg maar.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_43028487
Mika heeft het uur verschil overleefd. Hij heeft gewoon netjes een uurtje langer geslapen zodat ie op zijn normale tijd kwam Wat is mijn zoon toch goed Zeg ik lekker niet dat ik gisteravond in zijn laatste fles 20 cc meer heb gedaan zodat ie dat uurtje wel zou halen. Maar het heeft geholpen dus ga dat voortaan ook maar doen
Liefde
  zondag 29 oktober 2006 @ 09:35:58 #42
94046 PM-girl
pi_43028732
MeNicole, wat fijn!
Wij hebben gisteren na de bv (twijfel of hij genoeg drinkt bij mijzelf) nog zo'n 60 cc gekolfde melk gegeven, rond 22:00 uur. Werd meneer vanmorgen om kwart voor 8(zomertijd nog, dus 6:45 wintertijd) pas wakker!!!
Heerlijk om zolang te kunnen slapen eens! En nu slaapt hij alweer. Terwijl we de afgelopen dagen een hele drukke Simon hadden, misschien toch een regeldag achtig iets. Las in Oei ik groei dat als een kindje te laat is geboren, die dan eerder komen. 5 weken is een lastige tijd, Simon is nu bijna 4 weken maar een week te laat, klopt precies dan!
*
  zondag 29 oktober 2006 @ 10:23:13 #43
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43029337
Heerlijk, PM! En Mika ook al zo goed geslapen, fijn joh!

Storm komt nog elke nacht 2 keer, dus ergens tussen 23.30 u. en 2.00 u. én tussen 4.30 u. en 6.00 u. Best piitig nog. En het vele huilen is ook echt een zware frustratie aan het worden, eerlijk gezegd. het valt hier in huis op als ie niet huilt en niet andersom. Moeilijk om lief bezorgd te reageren als we hem ineens weer hard horen huilen. Een andere moeder denkt: "hee, ik hoor iets boven! Even kijken! " en wij denken: "Oh nee, niet alweer. , zucht" en maken vervolgens de hele dag ruzie uit frustratie en moedeloosheid.
pi_43029366
Weten jullie of er iets bestaat tegen muggen wat die kleintjes mogen? Fons heeft een paar ferme beten op zijn gezichtje.
pi_43029415
Slaapt Storm alleen? Helpt het niet om hem dicht bij jullie te houden altijd?
pi_43029426
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 10:23 schreef Sugar het volgende:
Heerlijk, PM! En Mika ook al zo goed geslapen, fijn joh!

Storm komt nog elke nacht 2 keer, dus ergens tussen 23.30 u. en 2.00 u. én tussen 4.30 u. en 6.00 u. Best piitig nog. En het vele huilen is ook echt een zware frustratie aan het worden, eerlijk gezegd. het valt hier in huis op als ie niet huilt en niet andersom. Moeilijk om lief bezorgd te reageren als we hem ineens weer hard horen huilen. Een andere moeder denkt: "hee, ik hoor iets boven! Even kijken! " en wij denken: "Oh nee, niet alweer. , zucht" en maken vervolgens de hele dag ruzie uit frustratie en moedeloosheid.
Phhff Sugar wat lijkt me dat toch moeilijk. Weet ook niet goed wat ik kan zeggen om je te helpen. Zeggen dat ik weet hoe je je voelt kan ik niet (Mika huilt eigenlijk nooit) en tips geven kan ik al helemaal niet. Maar hoop voor jullie en de kleine Storm dat jullie snel rust kunnen vinden
Liefde
pi_43032085
Mika en Simon allebei goed geslapen, lekker. Anna ging gewoon anderhalf uur later pas slapen, dus zo werd ze als nog rond de normale tijd wakker.

Wij hebben een net voor over de wandelwagenbak BM, pas ook ongeveer over het ledikantje. Een stekker in de stopcontact of zo'n blauwe lamp lijkt me ook niet schadelijk.

Zwaar Sugar zo. Wij hadden gelukkig tenminste de nachtelijke uurtjes wat rust. Zelfs dat hebben jullie dus niet. Lijkt me ook zwaar voor je relatie. Nooit echt rust.
*OUD heilige*
pi_43032158
BM, ik doe altijd een gesneden citroen naast het bedje, helpt ook goed. En zo'n klamboe die je over het bedje kan hangen bestaat ook. Ik durf dat niet meer, mijn dochter is er te groot voor en trekt het naar zich toe, maar bij Fonsje kan dat wel.

Sugar, meid, het lijkt me zo zwaar, dat huilen. Wat zul je moe zijn. Sterkte
Variety is the spice of life
  zondag 29 oktober 2006 @ 12:37:34 #49
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_43032245
Sugar, wat zwaar. Ik weet precies hoe je je voelt omdat Kai ook zo was toen hij nog kleiner was. Tips of oplossingen heb ik niet voor je. Ik heb het al eerder ergens gepost maar wat bij ons echt hielp was gaan slapen met het idee dat Kai nog een paar keer wakker zou gaan worden. Dus niet gaan hopen op een nachtje ononderbroken slapen maar er van tevoren van uitgaan dat we er uit moesten. Gek genoeg hielp die acceptatie een hoop.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  zondag 29 oktober 2006 @ 13:53:46 #50
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43034579
Dankjulliewel.

Het zijn trouwens niet de nachten die ons moedeloos maken, maar juist het huilen overdag. Storm komt namelijk 's nachts wel een paar keer voor een voeding, maar gaat dan wél rustig weer slapen daarna. Dus daarover niet zóveel spanning. Maar overdag zoveel huilen, dat breekt wel op.
pi_43035153
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 13:53 schreef Sugar het volgende:
Dankjulliewel.

Het zijn trouwens niet de nachten die ons moedeloos maken, maar juist het huilen overdag. Storm komt namelijk 's nachts wel een paar keer voor een voeding, maar gaat dan wél rustig weer slapen daarna. Dus daarover niet zóveel spanning. Maar overdag zoveel huilen, dat breekt wel op.
draag hem eens bij je, zoals BM al zei, in zo'n 'zak', en dat dan langzaam afbouwen.

je hebt je rust nodig, hoor, en als hij zo huilt, word jij unhappy en gestressed en dat 'voelt' zo'n kindje ergens toch en dan is het cirkeltje rond.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zondag 29 oktober 2006 @ 14:28:26 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43035715
quote:
Op zaterdag 28 oktober 2006 23:13 schreef Leah het volgende:

[..]

Weet je dat ik zelf daar soms heel veel moeite mee heb? Ook hier is de jongste heel rustig, en kan heel goed zelf spelen.
Maar ik betrap mezelf erop dat ik dan ook bepaalde dingen niet doe, domweg omdat ik het niet gewend ben.
Freek had bv niet de rust om samen te bouwen of te lezen, die kon zich maar heel kort concentreren op iets.
Ik moet mezelf dus nu echt eraan helpen herinneren dat ik met Dreumes dat wèl kan. Niet dat ik het niet wil, ik vind het juist hartstikke leuk, maar het zit niet zo in mijn systeem, zeg maar.
Leg eens uit, want ik volg je niet helemaal.
pi_43037555
Een citroen kan ik eens proberen, thnx . Van dat muggespul durf ik nt zo goed, lijkt me toch niet zo gezond en een netje over zijn bedje zal niet gaan want Fonzie slaapt 's nachts nog bij ons in bed.
pi_43038370
Hihi Mika kan mij na doen. Als ik met mijn lippen zo'n prrrr geluid maak doet hij dat ook
Liefde
pi_43038723
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 15:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Een citroen kan ik eens proberen, thnx . Van dat muggespul durf ik nt zo goed, lijkt me toch niet zo gezond en een netje over zijn bedje zal niet gaan want Fonzie slaapt 's nachts nog bij ons in bed.
citroenplant anders
  zondag 29 oktober 2006 @ 16:52:36 #56
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43039740
Milagro, dat heb ik de eerste weken best veel gedaan, maar nu volgden we juist sinds een dikke week de tactiek van "regelmaat" en dus steeds in zijn bed leggen bij moeheid. Het werkte wel een beetje, maar nu al een dag of 5 niet meer.

Maar misschien is het, om dit te doorbreken, wel weer een beter idee ja. Alleen ik heb zoveel structuur nodig nu, dat ik dan meteen allerlei beren op de weg zie. (Hoe vaak doe ik hem erin? Hoe vaak toch in bed? Hoe afbouwen? Hoe zal ik het doen, wie beslist dat voor me...? Stom dat het zo werkt, maar ik vind al die dingen nu erg moeilijk).
pi_43039937
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:52 schreef Sugar het volgende:
Milagro, dat heb ik de eerste weken best veel gedaan, maar nu volgden we juist sinds een dikke week de tactiek van "regelmaat" en dus steeds in zijn bed leggen bij moeheid. Het werkte wel een beetje, maar nu al een dag of 5 niet meer.

Maar misschien is het, om dit te doorbreken, wel weer een beter idee ja. Alleen ik heb zoveel structuur nodig nu, dat ik dan meteen allerlei beren op de weg zie. (Hoe vaak doe ik hem erin? Hoe vaak toch in bed? Hoe afbouwen? Hoe zal ik het doen, wie beslist dat voor me...? Stom dat het zo werkt, maar ik vind al die dingen nu erg moeilijk).
gewoon doen wat werkt, en niet wat zogenaamd hoort

1 van mijn 2 had een periode dat hij, god mag weten waarom, alleen lekker sliep in de kinderwagen, en dan hoefde je er niet eens mee te lopen.

nou, dus geen meneer in de kinderwagen toen ik dat door had, kinderwagen in de keuken tijdens het afwassen/koken, kinderwagen in de tuin bij lekker weer , kinderwagen op de wc tijdens het ....

zodra het werkt, word jij rustig, en dan komen al die beren niet, hoor, die houden niet van relaxte mama's.
pi_43040707
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 16:59 schreef milagro het volgende:

[..]

gewoon doen wat werkt.
Dat is ook zo een beetje mijn 'werkwijze'.
  zondag 29 oktober 2006 @ 18:16:07 #59
62233 Jelief
ikke lief!
pi_43041926
Ik had nog helemaal geen 'afscheid' genomen hier. Emma is nu echt een dreumes dus ik ga daar verder kletsen, hier kom ik nog wel kijken hoor!
Sugar, wat zij zeggen, doen wat werkt, niet wat zogenaamd moet.
Ik weet niet of het nog steeds zo werkt maar ik heb jaren geleden als gezinsverzorgende eens gewerkt bij een mamamet een huilbaby, ik hoefde eigenlijk niks te doen.alleen maar aanwezig te zijn zodat mama even rustig kon slapen. Misschien kun je nu via de huisarts voor zoets wel een indicatie krijgen. Als je dat wilt natuurlijk...
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:10:03 #60
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43043233
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 14:28 schreef dutchie het volgende:

[..]

Leg eens uit, want ik volg je niet helemaal.
Dat omdat Freek zo druk was, ik helemaal niet gewend ben dat je nog andere dingen met een kind kunt doen, behalve het in leven houden .
  zondag 29 oktober 2006 @ 19:39:11 #61
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43044111
Milagro, ik heb het nu wel echt nodig dat iets eenduidig en wat langer werkt en dat ik niet (voor zover dat überhaupt kan met een baby, ik weet het) telkens weer een andere manier moet toepassen. Dat trek ik niet nu, doordat het gewoon niet goed met mij gaat.
Het verhaal van de regelmaat invoeren doe en deed ik dus om één manier te hebben en me aan vast te kunnen houden én natuurlijk omdat we het idee hadden dat Storm echt regelmaat nodig had om rustig en zelf in slaap te kúnnen vallen.
quote:
Op zondag 29 oktober 2006 18:16 schreef Jelief het volgende:
Sugar, wat zij zeggen, doen wat werkt, niet wat zogenaamd moet.
Ik weet niet of het nog steeds zo werkt maar ik heb jaren geleden als gezinsverzorgende eens gewerkt bij een mamamet een huilbaby, ik hoefde eigenlijk niks te doen.alleen maar aanwezig te zijn zodat mama even rustig kon slapen. Misschien kun je nu via de huisarts voor zoets wel een indicatie krijgen. Als je dat wilt natuurlijk...
Daarover had de huisarts het al i.v.m. de (pp)depressie, dus misschien kan ik daar idd toch over denken. Ik vind dat alleen wel heftig en eng, maar dat is meer iets voor in 1 van de andere topics.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:19:55 #62
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43045492
En Sugar, misschien heb je hier ook wat aan: niet teveel over alles nadenken (en dus die beren zien) en gewoon maar eens de dingen op zijn beloop laten. Niet telkens denken 'ja maar', laat het gaan. Is moeilijk, maar ms helpt het naast alle andere tips. Je probeert zoveel dingen te analyseren, maar dat werkt gewoon niet altijd met kindjes. Waarschijnlijk is dit een manier om het voor jezelf te blijven behappen, maar als het dan weer anders gaat is dat weer zo'n teleurstelling.
Ik wou dat ik echt iets voor je kon, het klinkt allemaal zo zwaar.
Maar als ik dan die foto's zie van Maria en Storm dan zie ik toch echt 2 gelukkige kindjes.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:33:04 #63
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43045932
Dutchie, ik reageer even in het andere topic.
  zondag 29 oktober 2006 @ 20:56:04 #64
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43046719
Ik zag het.
pi_43048698
Sugar

Hier een meisje die niet wil/kan slapen. Zometeen de laatste papfles en dan maar weer proberen.
Verder wel vrolijk en ondernemend. En ze probeert nu telkens te staan. Wat nu dus goed wil in de box, de spijlen vasthoudend, of stoer met 1 hand vasthouden.
En ze probeert het bij de tafel, wat nog niet goed wil. Dan wordt ze heel boos.
pi_43058944
Merlijn heeft vandaag een slechte dag. Doordat hij een boventandje door krijgt is hij helemaal uit zijn doen en dan ook nog vroeg wakker, oude tijd juist netjes eigenlijk. Zielig hoor. Vandaag dan maar weer eens niet naar babyzwemmen. Het werkt voor hem nu gewoon niet. Straks gewoon lekker te voet naar het dorp hierlangs, als het weer tenminste meewerkt.

Leuk om te zien trouwens hier is het kruipen van Merlijn. Hij kruipt ook alleen maar als hij er niet bij na denkt, anders gaat hij toch nog terug naar het tijgeren is ook nog sneller natuurlijk.
  maandag 30 oktober 2006 @ 10:29:52 #67
108648 cattie
lieve moeder
pi_43059685
Sugar, heel veel sterkte! Ik heb verder geen tips helaas.

Met Ive gaat het geweldig! De nachten zijn een stuk rustiger, hij wil nog wel steeds elke 3 uur voeding 's nachts, maar gaat daarna direct slapen, dus dat is wel oke. Gisteren waren we met hem op een verjaardag en mijn vermoeden werd bevestigd. Hij is heel erg gevoelig voor sferen en emoties van anderen. Hij ging nogal over de rooie (ik inwendig ook, hij nam mede mijn stemming over). Daarom zijn we eerder weg gegaan (wat we niet erg vonden). Ik vond het wel heel rot voor Ive, dat hij zich naar voelde door wat anderen voelen. Thuis was hij weer lekker vrolijk en helemaal zich zelf.
Het is echt een geweldig mannetje!
ps: in het moeders topic zet ik wel ff kort waarom ik over de rooie ging.
  maandag 30 oktober 2006 @ 13:22:48 #68
94046 PM-girl
pi_43063923
Cattie, goed dat je voor jou en je zoon gekozen hebt!

Haha die Merlijn, vergeet dat hij kruipt als hij niet nadenkt! Leuk! Sterkte met de tandperikelen Randa!

Sugar, alles is al gezegd en geschreven denk ik, maar sterkte.

Stonden we vanmorgen vroeg op, omdat we naar de arts moesten voor de eerste keer, bellen ze af ivm ziekte... Ja en nu, nu is het acht uur en zijn we klaar met alles! Dus toch maar wel even gaan wegen, woensdag naar de arts nu.
Simon was nu 170 gram aangekomen! En verkouden en heeft krampjes. Maar drinkt steeds vaker bij mij
*
pi_43072740
Heb eigenlijk een vraagje over een buikdrager.
Heb een buikdrager van BabyBjorn maar Mika kan daar niet met jas en al in. Is het dus de bedoeling dat ie onder mijn jas komt? Vind dat namelijk niet echt een prettig idee en bovendien past dat helemaal niet. Nu heb ik bij prenatal wel zon ding gezien die je de kleine aan kunt doen en dan in de draagzak maar die zijn verschrikkelijk duur!!
Hoe deden jullie dat?
Liefde
pi_43075365
Wij doen de onderkant van Anna onder onze jas/trui. Zelf heeft ze een extra trui aan dan. Tot nu toe is dat genoeg.
*OUD heilige*
pi_43078595
ik deed mijn jas dicht voor zover hij dichtkon. dan zaten max' benen en kont erin, en de rest niet.
khad m dan een vestje of iets dikkere trui aangedaan.

de babybjorn is zelf best dik, dus aan zn ruggetje/nekje zal hij het niet snel koud hebben, zijn armen kunnen wel wat hebben kan hem altijd een mutsje opdoen als je bang bent dat ie het koud krijgt
  dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:59:09 #72
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_43097161

Robin is afgelopen zaterdag 1 jaar geworden en zondag is hij erg verwend met hele leuke en mooie cadeaus.
Hij is ook echt een dreumesje, een lekker ventje
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 1 november 2006 @ 10:17:40 #73
94046 PM-girl
pi_43129903
Simon ligt al eventjes wakker te wezen dus ik maak het badje maar klaar, wel ietsje te vroeg, maar dan maar lekker uitgebreid badderen voor de volgende voeding.... slaapt meneer weer!!

(heb overigens gisteren met het leeggieten van de emmer een hydrofiel washandje door de wc gespoeld )
*
pi_43130742
quote:
Op woensdag 1 november 2006 10:17 schreef PM-girl het volgende:
Simon ligt al eventjes wakker te wezen dus ik maak het badje maar klaar, wel ietsje te vroeg, maar dan maar lekker uitgebreid badderen voor de volgende voeding.... slaapt meneer weer!!

(heb overigens gisteren met het leeggieten van de emmer een hydrofiel washandje door de wc gespoeld )
Heb ik ook vaak met Mika. Leg ik hem even in bd omdat ie niet alleen op de commode mag valt ie in slaap Sta je met je goeie gedrag
Liefde
  woensdag 1 november 2006 @ 12:46:20 #75
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43133449
Hihi wij wastte haar altijd beneden, nu gaat ze in de douchebak vind ze zo heerlijk lekker wild spatteren en minder erg als het nat wordt als in de keuken

Hier enorm trots op ons meisje, ze gaat steeds vaker in de box staan, kan aan de tafel pasjes zetten, brabbelt steeds meer: mama papa is duidelijk de rest is het gigig dieidiediedie, buhbuhbuh etc.
We hadden een winnie de pooh lopautotje gehaald en verwachtte niet dat ze er al op vooruit kon komen, maar zei het heel voorzichtig en onderbegeleiding ) lees een mama en of papa die er achteraan lopen om haar op te vangen)
Ze kan al zoveel vind ik

Trouwens vraagje is het normaal ls babietjes knarsetanden? ze heeft nu 3 onder en 2 boven en dan gaat ze met die tandjes knarsen * kippenvel* maak me beetje zorgen of het niet kwaad kan en ook of het wel of niet kwaad zou kunnen al die zuuroprispingen en medicijntjes die ze krijgt.
Ze is aal aangemeld bij de tandartsm maar de eerste keer komt pas als ze 2 is.. misschien hier iemand een idee?
pi_43133592
Toevallig hoorde ik mijn dochter vanochtend ook knarsen, evenstar. Boven- en ondertandjes op elkaar en daar ging ze. Ik wist niet zo goed wat er van te denken. Het enige wat ik dacht is dat er wellicht nog 1 in aantocht is. Ze heeft nog geen hoektandjes.

Mijn tandarts zei de laatste keer dat ik er was, dat we haar wel eerder eens mochten meebrengen, kijken of poetsen goed gaat enzo. Schijnen ouders wel eens te doen, volgens hem. Maar eigenlijk vind ik dat persoonlijk wel wat te vroeg.
  woensdag 1 november 2006 @ 12:57:28 #77
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43133757
Ik poets elke avond, vind ze heerlijk leuk en gaat dus gemakkelijk, maar ik heb zelf zwak glazuur gehad waardoor ik zelf nu al een kunstgebit heb vandaar de zorgen. maar dus wel normaal ene fase ofzo..
pi_43133833
Bij twijfel denk ik altijd: het is een fase

Hier gaat poetsen ook gemakkelijk, ze glimt al als ze de borstel ziet
  woensdag 1 november 2006 @ 13:13:47 #79
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_43134258
Knarsen is normaal hoor, tenminste die twee van mij deden dat ook toen ze net tandjes hadden. Ik negeerde het altijd maar, want hoe meer ik er op reageerde, hoe meer ze het gingen doen .
  woensdag 1 november 2006 @ 13:20:22 #80
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43134493
Neem Zoë elke keer gewoon mee als ik voor controle ga bij de tandarts zodat ze er een beetje aan kan wennen. Zo mag zij dan dus bij mama en papa in de mond kijken en zien dat het niet eng is.
pi_43134972
In hoeverre kun je een jonge baby iets leren?
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  woensdag 1 november 2006 @ 13:35:27 #82
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43135030
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
echt iets leren kun je volgens mij niet, je kan alleen maar herhalen herhalen herhalen herhalen de ene baby doet/brabbelt het na de ander niet.
pi_43135047
PV moeilijke vraag
ik denk zover als ze intresse hebben

Max zwaait!! zooo lief
pi_43136483
Kendahl heeft zichzelf een irritante gewoonte aangeleerd: hij gaat nog harder huilen vlak voordat ik hem aanleg. Ongeduldig en bijna verontwaardigd: 'héhé eindelijk! zeg kan dat niet wat sneller!?'
of is dit er eentje voor het stoomafblaastopic?:P

[ Bericht 12% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 01-11-2006 16:44:10 ]
  woensdag 1 november 2006 @ 20:36:48 #85
24188 Belana
kloon van belana
pi_43150413
max zwaait wat lief

ben niet bijgelezen, kom beetje tijd tekort sinds ik weer werk

Ezra is een schatje, hij kraait echt van plezier vaak, gewoon gillen omdat ie zo'n lol heeft. alles vind ie leuk Hij gaat zo lekker grijpen naar dingen, dat heeft Liam nooit echt gedaan toen ie zo klein was. Leuk om dat verschil te zien bij je eigen kinderen
stormy waters...
sailin'
pi_43150505
Evenstar, Kim knarst ook heel erg. Vroeg het laatst aan de cbarts en het is heel normaal. Niet schadelijk, geen aandacht aan besteden, dan wordt het erger.
pi_43150507
Mijn babietje is vandaag bij het CB geweest. Alles prima in orde en ze groeit netjes.
Het is zo'n liefie. Ze eet en slaapt voornamelijk. Ik heb er bijna geen kind aan!
pi_43152559
quote:
Op woensdag 1 november 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Mijn babietje is vandaag bij het CB geweest. Alles prima in orde en ze groeit netjes.
Het is zo'n liefie. Ze eet en slaapt voornamelijk. Ik heb er bijna geen kind aan!
Dat had ik ook, maar nu.....
Volgens mij heeft hij in de eerste tijd zoveel geslapen om nu lekker LOS te gaan! Niet dat ik dat vervelend vind hoor Kom maar op, Roro!

Overigens slaapt hij de laatste dagen wel veel, hoor. Hij is nu bijvoorbeeld in de box weer in slaap gevallen. Ik laat hem even lekker, voed hem dan en leg hem in zijn nestje. Morgen een volle dag. Ik kan niet wachten tot ik mijn draagdoek heb, want dan heb ik zo mijn handen vrij en kan ik hem lekker vaak dicht bij me hebben
  donderdag 2 november 2006 @ 09:16:33 #89
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43163060
Ezra en lis doe het zo goed doen fijn is dat zeg , grappig dat zowel bij jullie alswel dutchie de teeede veel rustiger lijkt
Max zwaaien dada zou arwen zeggen en doen lief is dta he..
En ongeduldige khendal dat gaat wel over hoor
pi_43168889
Zow, wij zijn gisteren ook weer naar het CB geweest. Sarah is nu 66cm en weegt 7775 gram
ze groeit goed dus!
Verder kreeg ze weer prikjes. Bij de eerste huilde ze niet, en bij de 2e maar heeeel zachtjes en heel eventjes. Daarna was het weer vrolijk brabbelen.

Ik zat laatst te kijken hoeveel andere kindjes slapen, die van mij slaapt echt veel!!!
's ochtends slaapt ze heel licht en is steeds wakker. Maar dan brabbelt ze wat, speelt met dr handjes en is ze zo weer in slaap. 11 uur wordt ze wakker en 's middags gaat ze rond 13uur naar bed, en slaapt dan door tot 16.30 a 17uur. Dan gaat ze rond 18.30 a 19.00uur weer naar bed, om 21.00uur maken we haar wakker voor de laatste fles en gaat dan gelijk weer naar bedje. Ze slaapt dan door tot 8uur 's ochtends. Vind het wel jammer dat ze niet zo vaak wakker is, maar ja.. ze heeft de slaap echt nodig. Langer dan 2 uur wakker houden lukt echt niet!

Morgen gaat ze weer naar mijn ouders, blijft ze daar een dagje ('s avonds gewoon weer thuis). Want ik ga samen met Nanalune naar de Jonge gezinnenbeurs
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_43168944
CM, wat is Sarah lekker gegroeid!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43169125
Ja, het is geen kleine meid meer
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_43169165
Kleine meisjes worden groot....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 2 november 2006 @ 13:52:27 #94
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43169697
CM geniet er nu maar van dat ze nog zoveel slaapt. Je gaat er echt naar terug verlangen.

Ezra en Lis die hun moeders blij maken. Max die zwaait.
Roro... Klinkt dat lief

Cas is niet fit. Léon was al snotjesverkouden en lamlendig en nu doet Cas mee. Hoesten, hoesten, hoesten en gewoon niet fit zijn.
Mijn lieve kleine mannetje, vind dat zo zielig.
Ben dus ook maar thuisgebleven vandaag. Ik kan dan niet mijn gedachten erbij houden op het werk. Hoezo moederkloek?
  donderdag 2 november 2006 @ 13:53:44 #95
94046 PM-girl
pi_43169742
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:27 schreef CrazyMoon het volgende:
Zow, wij zijn gisteren ook weer naar het CB geweest. Sarah is nu 66cm en weegt 7775 gram
ze groeit goed dus!
Verder kreeg ze weer prikjes. Bij de eerste huilde ze niet, en bij de 2e maar heeeel zachtjes en heel eventjes. Daarna was het weer vrolijk brabbelen.

Morgen gaat ze weer naar mijn ouders, blijft ze daar een dagje ('s avonds gewoon weer thuis). Want ik ga samen met Nanalune naar de Jonge gezinnenbeurs
Fijn dat ze zo goed groeit!

Beetje offtopic,maar: Ben je daar al eens vaker geweest op die beurs? Ben een beetje bang dat t vooral leuk is voor zwangeren op een of andere manier. Wij hebben alles al, bijvoorbeeld. En alleem voor kleding is het wat ver denk ik?
*
  donderdag 2 november 2006 @ 14:07:19 #96
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43170243
Ik vind dat altijd zo zielig, zo een klein humpie die verkouden is :
voor Cas

Iris is vanmorgen naar het cb geweest. Ze is nu 66 cm lang en weegt 6665 gram.
Alleen ze overstrekt continue haar bovenrug We moeten daar goed rekening mee houden, want het blijkt dat haar nekje helemaal niet zo sterk is enzo. Ze gooit steeds haar elleboogjes naar achteren en dat is dus overstrekken Wist ik helemaal niet.
Als ze nu bij ons op schoot zit, moeten we haar ellebogen voor haar lichaam doen en ze daar ook houden. Ze gaat daar iig flink van mopperen omdat ze dat niet gewend is. Maar dat zou met een paar dagen beter moeten zijn.
Voor de rest was alles goed
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  donderdag 2 november 2006 @ 14:10:36 #97
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43170364
En gaat dat lukken denk je? De babietjes zijn op deze leeftijd al zo beweeglijk (vind ik). Hoop dat het over gaat.
pi_43170561
quote:
Op donderdag 2 november 2006 13:53 schreef PM-girl het volgende:

Beetje offtopic,maar: Ben je daar al eens vaker geweest op die beurs? Ben een beetje bang dat t vooral leuk is voor zwangeren op een of andere manier. Wij hebben alles al, bijvoorbeeld. En alleem voor kleding is het wat ver denk ik?
nee, nog nooit geweest, maar heb het boekje door gelezen en het leek me gewoon ontzettend gezellig Verder hebben wij ook niks nodig, maar er gewoon even een dagje uit gaan naar zoiets vind ik super leuk. Tis dan wel een eindje rijden en niet goedkoop maar ja... de 9 maandenbeurs vond ik ook erg leuk
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  donderdag 2 november 2006 @ 14:18:14 #99
94046 PM-girl
pi_43170633
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:16 schreef CrazyMoon het volgende:

[..]

nee, nog nooit geweest, maar heb het boekje door gelezen en het leek me gewoon ontzettend gezellig Verder hebben wij ook niks nodig, maar er gewoon even een dagje uit gaan naar zoiets vind ik super leuk. Tis dan wel een eindje rijden en niet goedkoop maar ja... de 9 maandenbeurs vond ik ook erg leuk
Ik heb van felicitas een blaadje gehad vorige week, tweede kaartje gratis. Ik vermoed dat jij dat (nog) niet hebt gekregen na jouw bevalling, is nl. iets langer geleden? Ik gebruik hem wrs zelf, anders kon ik m opsturen!

Verkouden kindjes, idd niet leuk. Hier ook eentje, die zelfs schor lijkt te zijn! Heb net neusspray gehaald, maar vind het eng te gebruiken (vind ik bij mezelf ook).
Cas, beterschap!
*
  donderdag 2 november 2006 @ 14:26:49 #100
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43170915
Belana of Kozakken, of nog andere mensen, waren jullie nu met jullie babies naar een chiropracter geweest? En wat doet zo iemand? Ik ben redelijk wanhopig aan het bedenken wie ons nou toch zou kunnen helpen met Storm, het lijkt soms echt alsof ie pijn heeft.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:30:08 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_43171031
cattie is geweest geloof ik sugar. Ezra heeft nooit ergens last van gehad, dus ik ben niet geweest. Maar je moet het zeker proberen! een chirpractor kan vaak wel helpen. kijk even op www.chiropractie.nl voor 1 bij jou in de buurt.
sterkte meid! ook voor je knulletje, want pijn hebben is echt niet leuk.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 november 2006 @ 14:31:26 #102
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43171078
PM ze vinden het niet lekker idd die neusspray. Maar hier werkt het goed. Cas gaat er altijd van niezen en dan komt er een hoop mee.
Jij ook beterschap met Simon.

Sugar, ik dacht dat jullie al eens met Storm daar geweest waren? Maar dan vergis ik me kennelijk.
Cattie is er ook geweest met Yve. Belana iig. Ik ben een zeef.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:32:46 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_43171122
hier staat een heel stuk erover, dit staat op een site van een chiropractor bij jou in de buurt
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 november 2006 @ 14:35:23 #104
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43171196
We zijn bij de osteopaat geweest, daar was Cattie volgens mij ook geweest met Ive? Maar nog niet bij de chiropractor (wij dus, bedoel ik).

Dankjewel, belana!
  donderdag 2 november 2006 @ 14:41:08 #105
103793 kozakken
Living the life
pi_43171360
Wij zijn met Romme naar de osteopaat geweest en ik ken nog een aantal mensen meer die met hun kleine kindjes er zijn geweest. Ik vond het heel fijn, ook omdat het eigenlijk al heel goed met romme ging en dat nog eens bevestigd werd.
Babygymmama in mijn groep had echt een krijsertje en ik ook geweest. Eerst bij een andere osteopaat en later bij 'de mijne'. Wat een lief mannetje is het nu, nu zijn krampjes en overstrekken veel meer over zijn.
Mss toch tijd voor de kinderarts Suug? Mss is er gewoon echt iets bv met reflux (kan ook stille reflux zijn zonder dat kindjes voeding terug geven) of weet ik veel wat nog meer. Allergie voor het een of ander.
Niet om je ongerus te maken, want mss is er totaal niets aan de hand. Maar als je zegt dat hij zoveel pijn heeft en de osteopaat het niet kan vinden is de kinderarts (en eerst je eigen ha) nog niet eens zo slecht hoor. Gewoon om alles uit te sluiten.
Bah! Helpt je ook echt niet bij het beter voelen van jezelf als je ziet dat je eigen mannetje het zo moeilijk heeft Hoor!
(je mag altijd op de msn als je dat zou willen hoor. )

wij gaan zat. naar de jongegezinnenbeurs. k reageer wel even in t speeltuinbankje
  donderdag 2 november 2006 @ 18:20:12 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_43178452
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Sugar het volgende:
Belana of Kozakken, of nog andere mensen, waren jullie nu met jullie babies naar een chiropracter geweest? En wat doet zo iemand? Ik ben redelijk wanhopig aan het bedenken wie ons nou toch zou kunnen helpen met Storm, het lijkt soms echt alsof ie pijn heeft.
Ik ben met Ive geweest toen hij 4 weken oud was. De beste man keek naar Ive, voelde zijn werveltjes, checkte zijn reflexen, controleerde de heupjes door de beentjes te buigen, draaide Ive's hoofdje naar links en naar rechts en luisterde naar het hartje en de longetjes. Hij liet vervolgens aan mij zien dat Ive's rechter kant minder goed reageerde dan zijn linkerkant en dat zijn rechtberbeentje 1 cm minder lang was dan het linker. Ik schrok me rot, maar dat bleek allemaal te komen door een scheef nekwerveltje. Hij zette vervolgens 1 vinger tegen het wervelte en gaf 1 kort duwtje, waarna de reflexen rechts weer oke waren en de beentjes weer evenlang! Dat is het uitgebreide verhaal van Ive's belevenissen daar.
Ik zou zeggen: ga een keer langs voor een controle, bij Ive was het heel eenvoudig te verhelpen (en sindsdien heeft hij geen voorkeurshouding meer en drinkt hij beide borsten even goed enz.).

Met Ive gaat het prima, het slapen 's nachts wisselt een beetje, meestal wel oke (2 voedingen en verder rustig), soms wat minder (naast de voedingen nog een keer of 2 a 3 wakker), maar stukken beter dan 2 weken geleden! En hij is zo lief aan het lachen , hij schaterlacht nu ook al heel soms!
  donderdag 2 november 2006 @ 18:23:11 #107
108648 cattie
lieve moeder
pi_43178537
Bij de osteopaat zijn we 2 en een halve week geleden geweest vanwege het slechte slapen. Dat was helaas niet zo'n succes. Naar mijn mening is die osteopaat namelijk te ruw met Ive geweest. We gaan dan ook niet meer, maar dat hoeft ook niet echt aangezien het nu zichzelf opgelost heeft.
  donderdag 2 november 2006 @ 21:57:47 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43187163
Ik heb vanmiddag meteen gebeld naar die chiropractie-praktijk die jij had opgezocht, belana. We kunnen er morgen heen. Baat het niet, etcetera...

Bedankt voor al jullie reacties.
pi_43187241
Succes morgen Sugar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 2 november 2006 @ 22:11:57 #110
103793 kozakken
Living the life
pi_43187758
Succes morgen Suug! Hoop zo dat het werkt!
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 22:13:03 #111
81992 Githa
pi_43187800
Succes Sugar! hopelijk kunnen ze Storm daar helpen....
pi_43198192
Hopelijk werkt het Sugar.

Leuk dat Ive lacht.

Onze (mijn) nachten doorslapen zijn voorbij. Anna sliep eerst van 24 tot 6. Dat werd van 22 tot 5 (ongeveer dan). Gisteren sliep ze zelfs al om 9 uur en was om 3 uur wakker. Eigenlijk vind ik dat wel fijn. Als ik om 5 uur voed, kan ik pas rond 6 uur gaan slapen en dan gaat J.'s wekker al bijna. Vervolgens staat de buurman luidrustig op en komt J. vertellen dat ie gaat werken. Gevolg is dat ik vanaf 5 uur wakker ben. Afgelopen nacht kon ik om 4 uur gaan slapen en sliep ik dus vast genoeg om niet wakker te worden van de buurman. Leve de nachtvoeding.

Anna heeft nu echt spruw en ik ook. Niet leuk, maar we komen er wel vanaf. Gevolg ik wel dat ik daardoor ben gaan wegen en nu weet dat ze bijna 250 gram is aangekomen in 2 weken.
*OUD heilige*
pi_43198932
Arme Anna, spruw is niet fijn... Maar wel lekker aangekomen, zeg
Ronja heeft duidelijk een sprong gemaakt afgelopen week. Twee dagen was ze wat "lastig" (voor zover je dat lastig kan noemen bij zo'n kleintje). Wilde veel drinken, vaak drinken. Was moe maar wilde niet slapen. Dat waren dus twee dagen draagdoek en daarna was het alsof ze helemaal omgedraaid was.
Waar ze hiervoor eigenlijk nog steeds gulzig en slordig een borst per keer dronk en elke twee drie uur toch wel wat wilde drinkt ze nu heel rustig twee borsten leeg en komt ze nog maar een keer of zes, zeven per dag.
Ze kan haar hoofd ineens stevig rechtop houden, ze voelt veel steviger aan en kan lekker in het holletje van je arm "zitten" om geknuffeld te worden. Ze begint te schaterlachen en kan zichzelf nu veel beter vermaken in de box.
En het fijnste is dat ze ineens, uit het niets, om acht à negen uur gaat slapen om dan pas om drie uur weer te komen!
Dat is zo veel lekkerder dan om elf uur met ons mee naar bed gaan en dan om vijf a zes uur weer willen (inderdaad, net als bij Yppy vlak voor het ochtenlawaai).
Het verbaast me steeds weer hoe hard het soms kan gaan. Ik zou ook twee dagen onrustig zijn als er van binnen zo veel aan het springen was
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:11:09 #114
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43202785
Hoe laat moet je er naar toe Sugar? Ik ben benieuwd of het helpt

Ik zit er aan te denken om met Iris naar de ha te gaan voor dat overstrekken. Als ik de arts van het cb goed heb begrepen was het echt niet goed. Maar ik begrijp geen hout van die oefeningen (de uitleg ging te snel gisteren denk ik, ben een boel vergeten) en misschien is het ook wel handig dat er nog iemand naar kijkt. Én hij kan me dan de oefeningen wat beter uitleggen. Of evt. doorsturen (?).
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:17:23 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43202950
Mijn kleine man is hees van het hoesten. Zielig...
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:25:42 #116
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43203235
agos.. dat is echt sneu
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:31:15 #117
94046 PM-girl
pi_43205051
O, Cas, beterschap mannetje!

LadyS, als het je rust geeft gewoon naar de ha gaan idd.

Simon lacht!! Hij deed het al eerder in grimasjes(mijn schoonmoeder vond het prachtig, maar ik vond het nog geen lachen...), maar nu sinds vanmorgen 'bewust' als je tegen hem praat of lacht! Lief!
En we waren van de week bij de cb-arts geweest, allemaal prima en goed gegroeid.
(alleen moeten ze op het CB echt een communicatiecursus volgen hoor, wat ze zeggen is prima en goed bedoeld, maar de manier waarop..... )
*
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:55:04 #118
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43205655
Sugar; ik sprak vandaag Yvon nog en vertelde haar over Storm. Zij heeft nog een adres van iemand die ook Doris heeft geholpen destijds. Die huilde ook zo veel namelijk en bleek ook gewoon pijn te hebben. Ik vertel het vanavond wel uitgebreid. Sterkte wanhopige!

Simon, wat leuk! Lachen is lief hè?!
pi_43205929
Een neefje van ons was ook een erge huil baby, niks aan de hand volgens huistartsen etc. totdat echter bleek na enige tijd het arme kind al maanden fikse oorontsteking had
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_43207770
Dag allemaal!

Ik was er ff niet, eerst door Fok, en daarna door onze kapotte pc (anderhalve week zonder )

Hier gaat alles zijn gangetje. Eva komt nu overdag om de 3 uur, maar slaapt na haar voeding van ca 17.00 door tot 23.00, en dan weer tot een uur of 4. Geeft ons hoopt dat ze binnenkort gaat doorslapen, maar zo is het ook goed te doen. Ze is wel wat wakkerder overdag, maar ligt ook regelmatig een beetje in haar bedje te kijken (en soms te mopperen). Verder weinig bijzonders. Oja, ze is wel een vretertje, ze zit echt aan de bovengrens van wat ze mag/moet drinken. Ze heeft dan ook een heleboel spekkies!

En Sugar, ik ben met Eva ook naar de chiropractor geweest (mosterd na de maaltijd wsl, want je zult al wel geweest zijn). Ik had een gratis checkup gekregen van hem, omdat ik daar 'vaste klant' ben. Hij heeft idd alles nagelopen, ook nog eens de reflexen (leuk hoor, dat wandelen ) en hij vond 1 klein obstructietje bij haar SI-gewricht (bekken) - een vinger er op, even drukken, en het was goed. Hoop dat het wat oplevert voor je mannetje!

[ Bericht 31% gewijzigd door linda856763 op 03-11-2006 16:15:48 ]
Eva
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:09:36 #121
94046 PM-girl
pi_43207865
We hadden jullie al gemist Linda en Eva!
Fijn dat het goed gaat! Dat vraagt om een foto!
*
pi_43208061
Coming up! ik moet eerst de heleboel opnieuw installeren!
Eva
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:27:17 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43208336
We zijn geweest en de man (uit de vs, sprak nog niet echt nederlands) heeft even zijn wervels in nek en rug gevoeld. In de rug heeft ie er eentje recht geduwd en in de nek aan twee kanten ook een beetje.
Hij kon niet zeggen of het nu echt oorzaak kan zijn van zijn huilen natuurlijk, maar gaf wel aan dat die rugwervel hem misschien wel echt heeft dwarsgezeten. Dat kon ie zich voorstellen. De nek minder.

Afijn, we mogen over 2 weken terug om te vertellen of het iets heeft opgeleverd en om opnieuw te voelen of alles oké is nog. Ik ben wel blij met vandaag.

Storm is bovendien vanochtend voor het eerst gaan wennen op het kdv en heeft het keurig gedaan.
Wel van zich laten horen, maar niet aan één stuk door gehuild, zeker niet. Gelukkig. Blijkbaar vandaag een wat betere dag, ik ben allang blij!

Eva klinkt als een tevreden dametje, Linda, fijn!
En wat lief is dat lachen, he PM?
Renzell
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:28:58 #124
94046 PM-girl
pi_43208390
Sugar, wat fijn dat je je er goed bij voelt! Hopen dat Storm hetzelfde zal ervaren.
En het kdv ging goed, een zorg minder! (ga je wel werken dan?)
*
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:39:19 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43208696
Wanneer babietjes een ontwikkeling doormaken, zijn ze dan ook sneller moe? Want Kendahl slaapt meer dan eerst. Het klopt ook wel denk ik, want hij tilt zijn hoofd veel op en ligt lang in de babygym te spelen en te brabbelen.
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:59:03 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43209212
Ik val even zo maar dit topic binnen, zonder de rest gelezen te hebben.

Met Thies gaat het prima! BV loopt uitstekend, hij groeit enorm. De wijkverpleegkundige vond het zelfs te veel. Nah, 500 gr. per week ís ook wel erg veel... Maar ik heb hem een beetje overvoed geloof ik. Zijn zuigbehoefte interpreteerde ik als honger, waardoor hij soms weI 10 keer per etmaal werd aangelegd. Nu heeft hij een speentje en dat gaat goed. Inmiddels zit hij op 5-6 voedingen per etmaal en drinkt hij minder gulzig, dus we verwachten dat hij nu minder fors zal aankomen.
Maar.... overdag slaapt Thies nauwelijks. Hij gaapt wel, valt na de voeding ook aan mijn borst in slaap, maar wordt dan wakker van wat krampjes. Vervolgens blijft hij zeker anderhalf, soms twee uur klaarwakker. Om vervolgens wat hazenslaapjes te doen. We hebben al van alles geprobeerd; streng laten huilen (volgens boekje "Rust en Regelmaat"), nou, dat kan ik écht niet hoor, hartverscheurend. Wipstoeltje, op de arm, wandelwagen, box, bedje, BabyBjörn etc. Draagdoek hebben we nog niet geprobeerd, daar zijn we nog niet handig in. 's Nachts slaapt hij gelukkig wél redelijk door.

Maar mijn vraag dus: Moet een kindje van ruim 3 weken niet veel meer slapen overdag?
En heeft iemand nog tips?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:00:10 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43209255
Ben nu even voeden trouwens, dus lees straks pas verder hier.
pi_43209686
Moonah, ik denk dat als Thies meer slaap nodig had, hij vanzelf wel meer zou slapen, en als er iets aan de hand was en hij niet kán slapen maar wel wil, dat hij non stop zou huilen

Het is gewoon een reteslim kind, die wil alles meemaken, observeren en opslaan, die info krijg je later allemaal terug gekaatst
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:58:29 #129
108648 cattie
lieve moeder
pi_43210734
Moonah, Ive heeft ook altijd redelijk weinig geslapen. Als hij 's nachts fatsoenlijk slaapt, zou ik me er niet druk om maken. En qua voedingen: gewoon doen wat Thies nodig heeft. Het cb vond bij de eerste controle ook dat Ive te hard groeide, maar daar heb ik me niets van aangetrokken. Bv kindjes bepalen zelf hoeveel ze nodig hebben. Zo heeft Ive heel lang 10 tot 12 voedingen op een dag gekregen, pas sinds een paar weken zit hij op 8 voedingen.

Sugar, fijn dat het goed ging op het kdv en hopelijk heeft de chiropractor wat opgeleverd!
pi_43210922
Schijnt dat BV kindjes in het begin heel hard groeien en daarna een tijdje veel minder. Dus ik zou hem maar laten bijkomen nu.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:39:36 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213254
Dames, dankjulliewel voor je reacties.
Tja, als hij meer slaap zou nodig hebben zou hij idd ws gewoon meer slapen.
Dat is op zich wel logisch ja!
Ik maak me ook niet echt zorgen. Het was meer de wijkverpleegkundige die daar 'moeilijk' over deed. Ze belde me vanochtend toen ik op het punt stond om weg te gaan. Zijn gewichtstoename was te veel, had ze met de arts overlegd. En oh? Slaapt hij zó weinig? Ehm, ja, hij is vaak wakker ja.
Ze belt maandagochtend even terug om verder te overleggen.
Weet je, zij is pas 4 maanden werkzaam op het CB en ik heb het idee dat ze zelf eea nog niet zo goed weet, of te rigide volgens de regeltjes reageert. Ik kan daar wel wat onzeker van worden, immers, zij zou het toch wel weten allemaal?? Mijn lief is gelukkig veel relaxter daarin en verzekert me keer op keer dat ik gewoon op mjin intuïtie moet vertrouwen.

Maar goed, volgens jullie geen zorgen dus.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:40:40 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213290
Oh, en ik ben dus om 17 uur gaan voeden. En nu ligt hij dus pas nét te slapen....
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:42:12 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213338
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:58 schreef cattie het volgende:
Zo heeft Ive heel lang 10 tot 12 voedingen op een dag gekregen, pas sinds een paar weken zit hij op 8 voedingen.
Oeh! Dat is intensief...
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel fijn dat Thies nog maar 5-6 voedingen vraagt.
Nu kan ik echt weer genieten van BV geven, terwijl ik het eerder een saaie klus begon te vinden...
pi_43213553
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:39 schreef Moonah het volgende:
Dames, dankjulliewel voor je reacties.
Tja, als hij meer slaap zou nodig hebben zou hij idd ws gewoon meer slapen.
Dat is op zich wel logisch ja!
Ik maak me ook niet echt zorgen. Het was meer de wijkverpleegkundige die daar 'moeilijk' over deed. Ze belde me vanochtend toen ik op het punt stond om weg te gaan. Zijn gewichtstoename was te veel, had ze met de arts overlegd. En oh? Slaapt hij zó weinig? Ehm, ja, hij is vaak wakker ja.
Ze belt maandagochtend even terug om verder te overleggen.
Weet je, zij is pas 4 maanden werkzaam op het CB en ik heb het idee dat ze zelf eea nog niet zo goed weet, of te rigide volgens de regeltjes reageert. Ik kan daar wel wat onzeker van worden, immers, zij zou het toch wel weten allemaal?? Mijn lief is gelukkig veel relaxter daarin en verzekert me keer op keer dat ik gewoon op mjin intuïtie moet vertrouwen.

Maar goed, volgens jullie geen zorgen dus.
Ik vond het consultatiebureau af en toe ontzettend betuttelend en suffig braaf.
Meestal zei ik gewoon lief lachend ja, nee en amen
Gaven ze me het advies : "de kleine mag nu wel voorzichtig met wat kipfilet beginnen, heel fijngemaakt", terwijl de kleine al sinds weken aan de Foe Yong Hai met garnalen zat
Ja, sorry, ik had bij tijd en wijle erge moeite iets aan te nemen van een dame van amper 20 die haar kennis enkel uit boekjes heeft. Oneerlijke conclusie? jazeker

Als je zelf gezegend bent met een gezond verstand en een natuurlijke dosis moederinstinct en dat ben je, voel je zelf meestal wel aan wat goed voelt , voor jou en vooral voor je zoon
Alleen enkel nog durven te luisteren ernaar

vrijdag 3 november 2006 @ 19:53:05 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213624
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:50 schreef milagro het volgende:
Alleen enkel nog durven te luisteren ernaar
Dat dus!
Mijn zus heeft dezelfde mening over het CB als jij.
"Och, het zijn ook maar gewone mensen met een mening..."

FoeYongHai met garnalen???
pi_43213731
Moonah, ik vind Thies echt zo'n fantastische naam he! Kort maar zeer krachtig!

500 gram, lekker groeien hoor, tis wel veel, maar borstgevoede babies groeien in den beginne vaak zeer hard (dat vlakt rond de 4 maanden af). En 10 keer is echt normaal de eerste tijd, maar als hij het zo lekker doet op 5/6, gewoon doen, hij doet het er goed op

En als hij niet slaapt, dan slaapt hij niet. Ze doen op die leeftijd toch vaak hazeslaapjes

Sugar, ik hoop dat het wat oplevert!

Paradijsvogeltje: ja hoor, dan zijn ze veel moeier, er gebeurd dan zoveel voor ze.

Linda
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:08:10 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43214024
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:56 schreef nebelung het volgende:
Moonah, ik vind Thies echt zo'n fantastische naam he! Kort maar zeer krachtig!

500 gram, lekker groeien hoor, tis wel veel, maar borstgevoede babies groeien in den beginne vaak zeer hard (dat vlakt rond de 4 maanden af). En 10 keer is echt normaal de eerste tijd, maar als hij het zo lekker doet op 5/6, gewoon doen, hij doet het er goed op

En als hij niet slaapt, dan slaapt hij niet. Ze doen op die leeftijd toch vaak hazeslaapjes
Fijn hoor, al die geruststellende woorden van ervaren moeders!
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:40:40 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43215090
je intuitie en je nuchtere verstand zijn samen met het feit dat jij jouw kind het beste kent, de beste raadgevers
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:36:25 #139
94046 PM-girl
pi_43216505
500 gram! Ik vond Simon al zo super hard groeien met 300 gram per week!

Maar wat ik hierboven zei dus over het CB, mag dus ook bij jouw CB gebeuren Moonah!
*
pi_43216598
En zolang Thies er gewoon relaxed blij blijft lijkt het mij geen probleem dat hij wat minder slaapt dan anderen.

Sugar, fijn dat het goed ging op het kdv
Dat geeft misschien ook wat rust?
pi_43217542
Ik heb nog geen vervelende ervaringen met het CB, maar ik kreeg de afgelopen week al meerdere keren op het hart gedrukt: ' trek je niets aan van dat CB hoor' . Lekkere reputatie...
Eva
pi_43217688
Hier gaat ondertussen alles prima met Merel , ze huilt echt helemaal niet meer zoveel. Nog wel na de voeding en ze heeft toch ook nog wel behoorlijk last van winderigheid en de bijbehorende krampjes , waardoor ze nog wel overstrekt op die momenten , maar verder is het nu toch wel een heerlijk rustig meisje.

Afgelopen weekend heeft ze haar eerste lachje laten zien en word het genieten van haar nog leuker.

Het enige waar we nu weer tegenaan lopen is dat de voeding die we dus door de kinderarts hebben voorgeschreven gekregen uit de handel is . Dat kreeg ik vandaag te horen bij de apotheek en na een telefoontje met nestlé werd dit bevestigd. De kinderarts is nu nog op vakantie en is pas de over 1 1/5 week terug. Van nestlé krijgen we nog enkele verpakkingen toegestuurd zodat we nog wel heel even vooruit kunnen.

Verder vraag ik me af hoeveel flessen Merel eigenlijk zou moeten hebben , van de kinderarts moet ze 6 flessen hebben op een dag , maar ik krijg die 6e fles er dus echt niet in. Nu heb ik dus de hoeveelheid per fles veranderd van 120 cc naar 150 cc (hoeveelheid water) en drinkt ze de 5 flessen leeg.

Maandag gaat ze voor de 1e keer naar het CB en krijgt ze dr eerste prik.
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:24:04 #143
61800 Rottdog
pi_43220285
Is wel benieuwd hoe als die CB-vrouw Thies in slaap gaat krijgen

Wat een flauwekul en het kan ook zo omslaan dat hij meerdere uurtjes pakt, geeft Thies zelf wel aan.
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:42:50 #144
94046 PM-girl
pi_43231376
Iemand ervaring met vaseline cetamagolcreme? Ik smeer dit sinds kort omdat Simon sinds zijn geboorte zo'n droog huidje heeft. Op zijn lijfje werkt het goed, maar op zijn gezicht en hoofdje lijkt het alleen maar droger te worden.

O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
*
pi_43231459
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Iemand ervaring met vaseline cetamagolcreme? Ik smeer dit sinds kort omdat Simon sinds zijn geboorte zo'n droog huidje heeft. Op zijn lijfje werkt het goed, maar op zijn gezicht en hoofdje lijkt het alleen maar droger te worden.

O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
Die creme heb ik en Kim mag het ook. Bij Kim hielp het wel goed, ook op haar hoofdje. Het is vanzelf over gegaan.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:21:30 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43232203
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Volgens mij idd alleen vanwege glibberigheid, die olie vormt een laagje op het water, geloof ik.
  FOK!fossiel zaterdag 4 november 2006 @ 14:42:36 #147
2628 Karin
pi_43232642
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Je kan de babyolie wel gewoon rechtsstreeks op het huidje smeren.
En van Balneum hebben ze ook heerlijk vette badspullen tegen een droog huide.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:52:58 #148
94046 PM-girl
pi_43232849
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:42 schreef Karin het volgende:
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Ok, dankjewel! Het zal wel een uitzondering zijn, wat er bij Oprah was, maar ben toch blij dat ik het badwater vanmorgen weg heb gedaan en nieuw heb gepakt (zag de waarschuwing pas toen ik het al in het water gedaan had).
*
pi_43233440
Er is wel speciale badolie van Zwitsal, dat heb ik een poosje gebruikt toen Eva zo vervelde. Maar nu is het niet meer nodig, dus ga ik alle cadeau- en proefflaconnetjes eerst maar eens opgebruiken.
Eva
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:21:24 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43233467
Pmgirl ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat die mag wel en werkt goed tegen een droog huidje
pi_43253614
Oh mag ik even vertellen hoe heerlijk ik mijn kleine ventje vind Hij is zoooo makkelijk he. Hij vind alles prima, je mag alles met hem doen en hij moet ook gewoon overal om lachen. En hij kan zo lekker uitslapen Hij slaapt nu namelijk nog En hij is zooo leuk en lief en knap Ben zo trots gewoon
Liefde
  zondag 5 november 2006 @ 10:38:10 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43253702
  zondag 5 november 2006 @ 11:14:11 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43254252
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:42 schreef Karin het volgende:
Getver...
Tnx voor het melden. Wij gebruiken balneum.
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Gheghe...
Vooralsnog lijkt bakeren een prima oplossing. Zelf bedacht door mijn kind gewoon te observeren.
Geen last meer van maaiende armpjes die hem wakker houden...
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:32 schreef MeNicole het volgende:
Oh mag ik even vertellen hoe heerlijk ik mijn kleine ventje vind Hij is zoooo makkelijk he. Hij vind alles prima, je mag alles met hem doen en hij moet ook gewoon overal om lachen. En hij kan zo lekker uitslapen Hij slaapt nu namelijk nog En hij is zooo leuk en lief en knap Ben zo trots gewoon
Heb je het nu over míjn menneke???
Oh nee, die lacht nog niet echt, alleen nog maar stuiplachjes....
Heerlijk he, verliefd zijn op je eigen kind...
  zondag 5 november 2006 @ 12:22:45 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43255691
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heb je het nu over míjn menneke???
Oh nee, die lacht nog niet echt, alleen nog maar stuiplachjes....
Heerlijk he, verliefd zijn op je eigen kind...
Fijn te horen dat je je zo veel beter voelt Moon, En dat je lekker geniet van je stoere ventje
En vertrouw idd maar gewoon lekker op jezelf en niet zo twijfelen want volgens mij ben je een geboren moedertje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 5 november 2006 @ 18:15:08 #155
108648 cattie
lieve moeder
pi_43266034
Vandaag is Ive 4 maanden! Mijn kleine man wordt al een grote vent. Dit weekend zijn we bij mijn ouders en schoonvader geweest, het was een leuk weekend en Ive heeft weer iedereen gecharmeerd. Het is zo'n lief, vrolijk ventje!
Zaterdag zijn we naar de opening van het gedenkbos gegaan, mijn vader zit in het bestuur en over 2 weken gaan we een hele mooie, bijzondere boom voor Ive planten! Die boom krijgen we van mijn ouders, heel lief!
pi_43266676
Wij hebben echt een klein boefje in huis. Was net ff met hem op en verjaardag. Mijn tante vroeg of ze hem ff vast mocht houden. Ik geef hem dus aan haar begint Mika keihard te huilen en heel zielig dat lipje laten hangen Neem ik hem weer over, kijkt ie mijn tante aan en begint stiekem te lachen Even later zat ie bij mijn moeder op schoot, ging even goed tot ie mij zag zitten. Begint ie weer heel hard te huieln en te pruilen totdat ik hem overpak. Begint ie weer heel stiekem te lachen. Kleine chameur
Liefde
pi_43267923
ooh heerlijk die boeffies... vooral als je dan die kleine pretoogjes ziet stralen...
pi_43269121
Gefeli Ive, met je vermaandag! Ik ben ook verliefd op Eva. Ze heeft de show gestolen vandaag bij haar doop. De hele dienst geslapen (behalve toen ze 3 plenzen water over haar hoofd kreeg) en daarna bij allemaal familie op de arm geweest. Mocht voor 1 keertje van mij, het was een bijzondere dag, en veel familie zien we niet zo heel vaak... Maar ze vond het prima, (stuip)lachte naar bijna iedereen (behalve bij mijn broer, die nu op zoek gaat naar een ander lievelingsnichtje, maar hij heeft er maar 1 ) en daarna heeft ze bij mij op de buik thuis geslapen, heel flesje leeggelurkt, en nu ligt ze te slapen. Wat een lief en makkelijk kind hebben we toch - meestal!

MeNicole, het is toch zo leuk als ze het bij mama het fijnst vinden toch? Toen Eva even huilde vanochtend, pakte ik haar en toen was ze weer tevreden. *trots*
Eva
pi_43269498
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:58 schreef linda856763 het volgende:

MeNicole, het is toch zo leuk als ze het bij mama het fijnst vinden toch? Toen Eva even huilde vanochtend, pakte ik haar en toen was ze weer tevreden. *trots*
Oh ik vind dat heerlijk. maar hij deed het er ook gewoon om hoor. Want hij ging echt heel geniepig lachen als ie weer bij mij zat. Maar tis wel zo als ie echt verdriet heeft dat niemand hem stil krijgt alleen maar zijn mama, ikke
Liefde
  zondag 5 november 2006 @ 20:12:01 #160
94046 PM-girl
pi_43269646
Wat goed dat eva het zo goed heeft gedaan vandaag! Wat zijn haar doopnamen?
*
  zondag 5 november 2006 @ 20:29:16 #161
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43270287
Mijn eerste post hier
Hier is de kleine baby!

Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43271542
Neuk, wat een schatje! Leuk shirt ook.
  zondag 5 november 2006 @ 21:05:31 #163
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43271646
wat een lieffie Neuk dat heb je goed gebakken
pi_43271926
Gefeliciteerd Neuk
Mooi kereltje hoor!
  zondag 5 november 2006 @ 21:12:15 #165
94046 PM-girl
pi_43271938
Mooi mooi mooi Neuk!
*
  zondag 5 november 2006 @ 21:18:10 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43272242
Neuk wat een prachtventje heb je daar
  zondag 5 november 2006 @ 21:43:01 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43273653
Neuk welkom! En wat een leuke foto. Alsof hij ook echt aan het boksen is.
  zondag 5 november 2006 @ 22:07:40 #168
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43274864
Hij was aan het rekken en strekken haha Mooi man, dat deed ie in mijn buik ook de hele tijd dus ik had voor dat ie geboren is al vlindertjesgevoel in mijn buik van hem. En nu nog meer!
Iedere golf van de zee,
pi_43284155
Brent Volgens mij lijkt hij een beetje op z`n vader
Saartje
  maandag 6 november 2006 @ 10:14:50 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43284440
Wat een schatje, Neuk!

De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien. Gelukkig, na 2 dagen een mengsel van sudocréme en miconalzol smeren, grotendeels verdwenen. Vandaag heupfoto en naar het cb voor een prikje. Ben benieuwd hoe het staat met de groei
  maandag 6 november 2006 @ 10:25:17 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43284645
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Je vraagt erom he....

Ze belde net op.
"Ja, wat een goed idee dat inbakeren! Oh, je doet het met een badcape? Prima hoor! En je legt hem dan in zijn bedje? Laten huilen vind je moeilijk? Tja, je moet zelf de grens bepalen tot hoe lang jij hem kunt laten huilen. Sommige kindjes wennen er zo aan, anderen verzetten zich een paar dagen."

Tópadvies!
  maandag 6 november 2006 @ 10:26:37 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43284681
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat een schatje, Neuk!

De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien.
Oooh, dat is zielig...
Goed dat het nu bijna weg is.
pi_43285541
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien. Gelukkig, na 2 dagen een mengsel van sudocréme en miconalzol smeren, grotendeels verdwenen. Vandaag heupfoto en naar het cb voor een prikje. Ben benieuwd hoe het staat met de groei
Oe, die oortjes! Bij het wassen en afdrogen van Eva heb ik aldoor in mijn hoofd: de plooitjes, de plooitjes, pas op voor smetten... Maar ik was vergeten dat ze ook achter haar oortje een plooitje heeft. Het begon er een beetje muf te ruiken . Dus daar moet ik beter om denken.
Sterkte Kendahl, met de schimmeltjes en de controles!

Neuk, wat een mooi jochie! Lief en stoer
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:12 schreef PM-girl het volgende:
Wat goed dat eva het zo goed heeft gedaan vandaag! Wat zijn haar doopnamen?
Eva Wilhelmina Astrid. De laatste twee namen naar de moeders, de eerste omdat we die gewoon mooi vinden.
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 11:13:51 #174
61800 Rottdog
pi_43285756
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je vraagt erom he....

Ze belde net op.
"Ja, wat een goed idee dat inbakeren! Oh, je doet het met een badcape? Prima hoor! En je legt hem dan in zijn bedje? Laten huilen vind je moeilijk? Tja, je moet zelf de grens bepalen tot hoe lang jij hem kunt laten huilen. Sommige kindjes wennen er zo aan, anderen verzetten zich een paar dagen."

Tópadvies!
Kijk daar hebben we wat aan
pi_43286416
Mika moest net weer naar het CB. De prikjes zijn weer binnen Hij moets nu nog harder huilen als de vorige keer. Zijn nekje is nog steeds niet stevig genoeg maar de arts vond het niet nodig om met zo'n klein kindje naar de fysio te gaan. De verpleegster had dat de vorige keer gezegd maar de arts is daar dus geen voorstander van Mika heeft wel een hartruisje maar ze zei dat dat wel normaal was op deze leeftijd. Als ie daar volgende maand nog last van heeft dan moeten we voor controle naar het ziekenhuis maar maak me geen zorgen!! Maar voor de rest is het een vrolijk ventje en hjij doet het super goed
Liefde
  maandag 6 november 2006 @ 11:42:24 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43286516
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:29 schreef Neuk het volgende:
Mijn eerste post hier
Hier is de kleine baby!

[afbeelding]
*Smelt!* Wát een hompie, en vertel vertel, wááááár heb je dat shirtje gescoord? Ik wil het ik wil het ik wil het!
pi_43286588
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

*Smelt!* Wát een hompie, en vertel vertel, wááááár heb je dat shirtje gescoord? Ik wil het ik wil het ik wil het!
Is van Prenatal. Miak heeft hem ook. Je hebt zo ook in meisjes variant
Liefde
  maandag 6 november 2006 @ 11:53:19 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43286837
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:45 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Is van Prenatal. Miak heeft hem ook. Je hebt zo ook in meisjes variant
Nou, de meisjes variant zal ik niet nodig hebben Maar raar zeg, Prénatal zit onder mijn huis en ik ben er niet weg te slaan, nog niet gezien?! Straks nog maar ff kijken *wacht tot het 13.00 uur is*
  maandag 6 november 2006 @ 12:09:19 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43287390
hoi brent, welkom hier

Achter de oortjes geen plooitje heir ze heeft kleine flappertjes hihi
maar wel vervelend hoor en volgens mij is achter de oren een van de meest vergeten plekjes.
pi_43289160
Ahhh Brent wat ben je mooi

Fijn dat het met bakeren goed gaat Moonah, Ronja heeft ook veel baat gehad van zes weekjes pacco-doek.

ah... de plooitjes.... Rotdingen zijn het! Ronja geeft nog wel eens een beetje melk terug en als dat dan onder zo'n onderkinnetje gaat broeien is het binnen no-time een smetplekje. Zo schuldig voel ik me dan terwijl er lang niet altijd wat aan te doen is!

Wij komen ook weer terug van het consultatiebureau. Mevrouw groeit goed, is overall groot (6720 gram bij 64 cm) en doet alles wat ze moet doen behalve naar haar handjes kijken.
Ook weer even bevestigd gekregen dat de katoenen luiers juist goed zijn voor de heupjes. Ik maakte me een beetje zorgen over de breedte van zo'n dikke luiers + wolwikkel maar dat schijnt juist goed te zijn. Nou prima!
  maandag 6 november 2006 @ 13:27:38 #181
103793 kozakken
Living the life
pi_43289281
Fijn Owlet dat het zo goed gaat met Ronja

Hier op de jonge gezinnenbeurs er in gestonken We hebben een draagdoek gekocht. Het leek me zoooo handig
De draagzak is hier abosluut geen succes, maar ik wil wel graag af en toe ook de wandelwagen kunnen gebruiken voor Jonne. Dat gaf de doorslag. Naast trouwens het feit dat ik niet alleen maar met een gebruiksaanwijzing hoefde te fiegelen, maar dat ik 'm daar een paar keer kon oefenen (Met oerlelijke te kleine pop )
Gisteravond naar mijn ouders gewandeld (is zo'n tien tot vijftien minuten lopen) en heen heeft hij heerlijk liggen kijken en terug viel hij na een paar minuten bij kozakkenman in de doek in slaap
Grootste gedoe is nog wel Romme in de installatie krijgen. Dat is echt nogal een euhmm... prutswerk.
  maandag 6 november 2006 @ 13:29:50 #182
94046 PM-girl
pi_43289346
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:05 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Oe, die oortjes! Bij het wassen en afdrogen van Eva heb ik aldoor in mijn hoofd: de plooitjes, de plooitjes, pas op voor smetten... Maar ik was vergeten dat ze ook achter haar oortje een plooitje heeft. Het begon er een beetje muf te ruiken . Dus daar moet ik beter om denken.
Daar heeft onze kraamhulp goed op gehamerd, die oortjes!
quote:
Eva Wilhelmina Astrid. De laatste twee namen naar de moeders, de eerste omdat we die gewoon mooi vinden.
Mooie hollandse naam zo!

Moonah, fijn dat het CB hetzelfde adviseerde als je zelf al deed! Vraagje, hoe baker je in met een badcape? Maakt Thies zijn handjes dan niet vrij uit die cape? Ik probeer hier ook wel eens handjes te verstoppen, maar hij krijgt ze overal uit.

Nicole, lekker dat je Mika mag laten bepalen wanneer hij hoeveel wil eten, zoals je zelf al deed.

Simon was weer enorm gegroeid, 495 gram in 1 week! Hij zit nu wel onder de bultjes van de hormonen en nog steeds het droge huidje op zijn bol. Nog meer smeren maar!
*
pi_43289367
Wat een mooi kind hebben jullie gepunnikt, Neuk!
  maandag 6 november 2006 @ 13:31:18 #184
94046 PM-girl
pi_43289391
Kozakken, ik heb ook zo'n moeite met die draagzak om Simon erin te krijgen, ik heb zo'n tricot slen geval. Was jij gisteren ook op de beurs? Ik heb nog rondgekeken maar er waren te veel dikke buiken en wandelwagens om ook maar iemand van een foto te herkennen volgens mij!
*
  maandag 6 november 2006 @ 13:43:23 #185
62233 Jelief
ikke lief!
pi_43289717
Wij worstelen nog steeds met de Emma haar oren, hoe goed we ze ook afdrogen, het randje achter haar oor is regelmatig wat rood en kapot, dan smeren we maar weer hard met de calendulan.
  maandag 6 november 2006 @ 13:52:51 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43289925
Ik heb ook zo'n draagdoek gekocht, maar ze hebben me de verkeerde maat aangemeten...
Ik heb al een geïrriteerd mailtje gestuurd, tot noch toe geen reactie...
  maandag 6 november 2006 @ 14:09:12 #187
103793 kozakken
Living the life
pi_43290352
Ik ben zaterdag geweest. Zonder dikke buik, zonder wandelwagen en met veeeel te veel tassen Ik zal binnenkort een deel van de buit nog wel eens in 't speeltuinbankje oid tonen. (Ben heel blij met draagdoek (draagdoek.nl), nieuwe luiertas van Deryan (alsof ik er al niet genoeg had ) en achteruitkijkspiegelknufelding voor in de auto)
Strakjes nog maar eens oefenen.
Hier ben ik ook niet helemaal zeker of de M nu de juiste maat is. Maar te groot lijkt me ook niet fijn en hij zit eigenlijk wel goed. Zelfs bij veel langere kozakkenman.
pi_43290359
Ik wilde ook een draagdoek kopen op de jongegezinnenbeurs, helaas te weinig geld bij me
was misschien maar goed ook

Sarah ontdekt nu echt haar voetjes, in het begin was het alleen maar kijken, maar nu is het grijpen. Ze kan ze alleen nog niet in dr mond krijgen
Vanmorgen weer wezen babyzwemmen en het ging weer super! Sarah geniet er echt van. Ik hoop dat dat zo blijft, mijn moeder sprak mijn tante namelijk, die is de eerste maanden ook gaan babyzwemmen maar na een (half)jaar ongeveer vond mijn nichtje het ineens niet leuk meer! En dat zag ik vandaag in onze groep ook. Al 3 maandagen huilt er steeds een meisje. Dat had ze nooit gedaan, maar het lijkt alsof ze het ineens niet meer leuk vind. Dus de moeder ging er maar snel uit. Ben benieuwd of ze er volgende weer is om het te proberen.
Dit keer weer 2 keer onder water geweest. Nu zelfs een keer springend vanaf de kant en dan kopje onder. Was voor mij schrikken maar voor Sarah helemaal natuurlijk. Gelukkig schrok ze even maar daarna was het weer goed
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_43290763
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:29 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, fijn dat het CB hetzelfde adviseerde als je zelf al deed! Vraagje, hoe baker je in met een badcape? Maakt Thies zijn handjes dan niet vrij uit die cape? Ik probeer hier ook wel eens handjes te verstoppen, maar hij krijgt ze overal uit.
met een cape bakeren is eigenlijk alleen maar aan te raden als het kindje nog niet zo sterk is. Als het al aan te raden is omdat het toch een losse doek met een capuchon is. Ik zou het zelf niet doen als het kindje alleen in bed ligt, dan zou ik eerder twee luiers nemen en die spelden/tapen. Maar de meningen zijn verdeeld

Sowieso de eerste zes weken niet met de armen strak langs het lijf bakeren, maar met de armpjes gebogen. Ze hebben het nog nodig om bij het mondje te kunnen, ook om honger aan te kunnen geven.
Daarna kan het strak langs het lijfje.
Ook opletten bij het inbakeren van de beentjes. Of eigenlijk bij het juist niet bakeren van de beentjes aangezien het niet goed is voor de heupontwikkeling om ze recht te trekken. Beentjes moeten nog in kikkerstand kunnen, gevouwen dus.
Ik ben erg tevreden over de Paccodoeken. Duur, maar via marktplaats vaak voor een prikkie te krijgen.
Met losse doeken en spelden kan ook. Is wat meer werk, maar niet slechter of beter. Tips daarvoor zijn te vinden op de site van Ria Blom

Verder is bakeren absoluut niet het baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet wondermiddel wat wel eens gesuggereerd wordt, maar het kan natuurlijk heel goed zijn voor sommige kinderen.
De eerste stap is echter altijd rust en regelmaat inbouwen. Vaak is bakeren dan al niet meer nodig. Als kindjes toch blijvan maaien of onrustig blijven kan een aantal weken bakeren heel fijn voor ze zijn.

Niet bakeren bij koorts of na de prikjes en letten op de warmte. Een rompertje en sokjes is vaak al genoeg.
Ook goed opletten of het kindje niet door de hongersignalen heen slaapt, desnoods dus wakker maken!
Zodra het kindje aanstalten maakt om te rollen is bakeren gevaarlijk, afbouwen voor de vijf a zes maanden is dus aan te raden.

Meer info over de voor- en nadelen: http://www.inbakeren.nl/
pi_43290791
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb ook zo'n draagdoek gekocht, maar ze hebben me de verkeerde maat aangemeten...
Ik heb al een geïrriteerd mailtje gestuurd, tot noch toe geen reactie...
Is ie te groot of te klein PV?
pi_43291531
neuk, brent is prachtig!!
  maandag 6 november 2006 @ 15:50:55 #192
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43292993
Brent

Ben met Iris naar de HA geweest ivm het overstrekken.
"Ik zie helemaal niks geks, hoor. Ik zie een mooie gezonde baby die wél een sterk nekje heeft.(cb-arts vond dat Iris niet sterk in haar nekje was en dat ze haar hoofdje optilde met haar bovenrug) Wij verschillen dus ernstig van mening, wat dat betreft"
Niks aan de hand dus
pi_43294258
Bleh Mika heeft/had wel last van de spuitjes van vanmorgen Hij moest telkens heel hard huilen. Dus heb hem toch maar een zetpilletje gedaan. Nu kan ie weer lachen en heeft ie de grootste lol met zijn grote vriend Dribbel
Liefde
  maandag 6 november 2006 @ 17:18:07 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43295806
Arme mika

Arwen gaat echt steeds meer zichzelf optrekken, in de box , aan het keukentje, in bedje ze wordt al zo groot!

Wel vraagje zo rond 10 maanden hoeveel slapen ze dan nog? vraag me beetje af of ze niet teveel slaapt..

rond negen uur pakt een van ons haar in grote bed, halfuurtje keuvelen dan de fles en even spelen dan om elf uur naar bedje en rond half een een uur ( wanneer ze wakker is) krijgt ze fles 2 .
Dan tegen twee uur weer naar bedje to half vier , dan spelen en 4 uur fles dan rond vijf uur half zes weer naar bed, en om half negen eruit laatste fles en meestal tot half tien op en dan weer naar bedje tot de volgende ochtend.
al met al is ze dus gemiddels maar zo;n 6 a 7 uurtjes wakker.
  maandag 6 november 2006 @ 17:24:17 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43296017
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:24 schreef owlet het volgende:
met een cape bakeren is eigenlijk alleen maar aan te raden als het kindje nog niet zo sterk is. Als het al aan te raden is omdat het toch een losse doek met een capuchon is. Ik zou het zelf niet doen als het kindje alleen in bed ligt, dan zou ik eerder twee luiers nemen en die spelden/tapen. Maar de meningen zijn verdeeld
Ik leg Thies niet met zijn hoofdje in de capuchon.
Eén keer wél en toen lag hij dus met zijn snoetje opzij, in de capuchon.
Ik schrok me kapot...
quote:
Sowieso de eerste zes weken niet met de armen strak langs het lijf bakeren, maar met de armpjes gebogen. Ze hebben het nog nodig om bij het mondje te kunnen, ook om honger aan te kunnen geven.
Daarna kan het strak langs het lijfje.
Ook opletten bij het inbakeren van de beentjes. Of eigenlijk bij het juist niet bakeren van de beentjes aangezien het niet goed is voor de heupontwikkeling om ze recht te trekken. Beentjes moeten nog in kikkerstand kunnen, gevouwen dus.
Oké dan. Dankje Owlet!
Waarom wijst die CBmevrouw mij daar niet op....
Ik zal me eens gaan inlezen in het bakeren, want ik dacht idd "Baat het niet, dan schaadt het niet...".

Overigens krabt Thies zijn hele gezichtje open als hij met zijn armpjes maait.... (Jaja, nageltjes zijn al gevijld... ).
pi_43296151

inbakeren is cool
pi_43296380
Ach ja... consultatiebureaumevrouwen...
Het boekje van Ria Blom bevat wel veel informatie over bakeren maar soms is het wat betuttelend en persoonlijk vind ik het gedoe met twee van die doeken helemaal niets. Geef mij maar een paccodoek.
Tsja, het lijkt wel soms alsof het een rage aan het worden is. Vaak denk ik ook wel (niet bij jou hoor Moonah ) dat het een soort gemakkelijke oplossing is. Want ja, ze slapen natuurlijk wel érg lekker door en dan is het soms wel heel makkelijk om bij slapeloze nachten het kind "op te bergen" terwijl meer rust, ritme en regelmaat en sneller op bed leggen vaak al de wonderen doen. Maar dat vergt meer van ouders en helemaal in die vermoeiende, onzekere beginperiode is een instantoplossing als een bakerdoek natuurlijk erg aantrekkelijk.

En bij verkeerd gebruik is het niet helemaal zonder gevaren, vooral met het oog op warmtestuwing, in de doeken draaien en het onderdrukken van de hongerprikkel waardoor een kind zo lekker warm slaapt dat het niet wakker wordt voor eten, vervolgens zwakker is en daardoor weer minder makkelijk voor eten komt, etc. Negatief spiraaltje dus.
Gelukkig zijn dit uitzonderingen en gaat het vaker goed dan fout én is het niet moeilijk om het goed te doen

Bij een kinderdagverblijf waar mijn zusje stage liep was het trouwens de gewoonte om bijna alle babies smiddags te slapen te leggen in een fleecedekentje gewikkeld. want dan slapen ze zo goed. Wóest zou ik er van worden als dat mijn kind was, zeg!
pi_43296905
dat zou ik ook niet moeten, owlet.
heb mijn kids nooit ingebakerd, wij strompelden gewoon braaf 3 keer per nacht ons bed uit

wel kregen ze later zo'n slaapzak met armsgaten, hoe heet zo'n ding ook alweer
die vind ik zo jolig, hè
  maandag 6 november 2006 @ 17:58:17 #199
108648 cattie
lieve moeder
pi_43297104
Milagro, bedoel je niet gewoon een slaapzakje/trappelzakje?
Voorbeeldje:
pi_43297282
ive
pi_43299223
Ive is echt een elfje! Met van die puntoortjes . En een wijs gezichtje
Ik heb ook al een paar slaapzakken voor Eva, maar ik gebruik ze nog steeds niet. Ik heb de indruk dat ze zo fijn ligt als ze een beetje strak ingestopt wordt onder haar dekentje. Het zich bloottrappen van een paar weken geleden, dat doet ze eigenlijk nooit meer. Nou ja, die dingen gaan nog wel even mee.
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 19:41:56 #202
108648 cattie
lieve moeder
pi_43301019
Ja schattig he die oortjes? Die heeft hij duidelijk van mijn man.
Als Eva zonder slaapzakje kan is dat toch prima? Ive is ook wat minder onrustig in bed geworden, ik vind hem niet zo vaak meer helemaal bovenin bed terug.
  maandag 6 november 2006 @ 20:15:28 #203
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43302406
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Beetje laat maar toch een reactie. Ik heb een boekje gekocht, spelen met je baby heet het, geloof ik. Hierin staan allemaal spelletjes / oefeningen die je met je jonge baby kunt doen en die effect hebben op de ontwikkeling. Ik vind het een heel inspirerend boekje. Ik kan het nu even niet vinden op bol.com, ik zoek het later wel even op. Maar er staan ook andere boekjes die zo heten. In het boekje wat ik heb staan per maand spelletjes die je kunt doen. Als je wat wilt weten dan hoor ik het nog wel.
Lekker douchen!
pi_43303296
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:58 schreef cattie het volgende:
Milagro, bedoel je niet gewoon een slaapzakje/trappelzakje?
Voorbeeldje:
[afbeelding]
jaaa, trappelzak, alleen dat woord al

en dan net zo'n schuimpje als op de foto erin

jouw schuimpje?
pi_43303921
Merel is alweer flink gegroeid iets meer dan 4500 gram en een ruime 56cm. Verder viel het me wel op dat ze bij Merel vinden dat ze het goed doet terwijl ze dus met haar gewicht net onder de gemiddelde lijn zit en bij Isis er altijd commentaar was omdat ze er net iets boven zat. (Maak me toch niet echt druk om wat ze er over te zeggen hebben). Verder heeft ze haar prikjes gekregen en heeft ze er nu koorts van , maar slaapt wel goed gelukkig. Nou was me verteld dat ze een halve paracetamol zetpil (van 120mg) zou mogen hebben bij koorts maar hoe krijg je die dingen fatsoenlijk doormidden? Toen we dit probeerden brokkelde de zetpil uit elkaar alsof het kaarsvet was.
  maandag 6 november 2006 @ 20:53:21 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_43304076
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:36 schreef milagro het volgende:

[..]

jaaa, trappelzak, alleen dat woord al

en dan net zo'n schuimpje als op de foto erin

jouw schuimpje?
Ja, mijn schuimpje!

Xanthe, fijn dat Merel flink gegroeid is. Wij geven Ive zetpilletjes van 60mg, die zijn bij de apotheek te koop. Geen geknoei met door midden snijden dus.
  maandag 6 november 2006 @ 20:55:21 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_43304180
Hmmm, maar aan mijn advies heb je op dit moment weinig... Ik zou hem dan niet van onder naar boven door midden doen maar van links naar rechts (beetje ingewikkelde uitleg, weet ff niet hoe ik het makkelijk kan zeggen).
pi_43304420
Ik snap wel wat je bedoeld denk ik. Van boven naar beneden is zeg maar de punt naar de platte kant en van links naar rechts gewoon het in het midden door snijden. Onze apotheek heeft alleen maar 120 mg als ik dit van te voren had geweten dat ze wel bestaan van 60 mg was ik gewoon even rond gaan bellen.
pi_43305202
Of een dun mesje even warm maken zodat hij er door heen smelt
pi_43305438
Dank je owlet zal het de volgende keer meteen proberen , lijkt me idd. de methode die moet gaan lukken.
  † In Memoriam † maandag 6 november 2006 @ 21:27:23 #211
81992 Githa
pi_43305647
Toevallig krijgt Jordy nu dyclofinac/naproxen in zetpil vorm en daarvan mag hij maar een halve hebben, maar in het ziekenhuis doen ze helemaal niet moeilijk, gewoon hup mes erin en snijden. De platte helft die je over houdt die rond jemet je vingers wat af en glijd er door het vet gehalte gewoon goed in hoor.
  maandag 6 november 2006 @ 21:29:53 #212
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43305787
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:25 schreef owlet het volgende:

[..]

Is ie te groot of te klein PV?
Te klein..

edit: maar ik heb inmiddels een mailtje terug, waarin een oplossing wordt geboden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 06-11-2006 22:00:46 ]
pi_43309242
mooi
  maandag 6 november 2006 @ 23:46:26 #214
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43312217
Kendahl is trouwens weer een pond aangekomen en 3 cm gegroeid sinds een maand geleden.
De prikjes gingen goed, voor zover dat goed is. Auw! Arm klein ding!
En de heupfoto is gelukt. Twee foto's gemaakt. Bij de eerste zei ik al dat de navel niet in het midden lag, maar mevrouw de arts was het daar niet mee eens. Gaat ze de foto controleren.... wie had er gelijk?
  maandag 6 november 2006 @ 23:51:15 #215
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43312433
Prikjes op babies zijn niet leuk. Brent heeft vandaag de hielprik gehad. Als ik er aan denk doen mijn borsten weer pijn
Iedere golf van de zee,
  dinsdag 7 november 2006 @ 00:04:06 #216
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43312864
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:51 schreef Neuk het volgende:
Prikjes op babies zijn niet leuk. Brent heeft vandaag de hielprik gehad. Als ik er aan denk doen mijn borsten weer pijn
Daarbij gaf Kendahl geen kik, niet dat hij het leuk vond... maar hij was heel flink. Dat is hij over het algemeen wel. Het eerste prikje deed echt zeer, hij trok een pruillipje. Het tweede prik deed natuurlijk nog steeds zeer, maar toen werd hij ook echt boos! Hij liep rood/paars aan... Gelukkig was mama er en kreeg hij veel - jes en knuffels!
pi_43312924
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:51 schreef Neuk het volgende:
Fons piepte even en dronk gewoon verder.
  dinsdag 7 november 2006 @ 08:32:52 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43316383
Tijdens het drinken? Ik heb hem daarna juist aangelegd... op aanraden van de huisarts.
Over aanleggen gesproken, ik hoor een klein kindje...
pi_43317072

Eva heeft vannacht -min of meer- doorgeslapen! We hebben haar om 23.00 wakker gemaakt voor de laatste voeding, en daarna kwam ze weer om 5.20! Ze is opeens ook weer terug op haar oude ritme van elke 4 uur komen overdag (was elke 3 uur). Haar flesjes zitten wat voller, ik denk dat het daaraan ligt, de laatste week is ze blijkbaar telkens niet helemaal verzadigd geweest. Ze drinkt nu wel echt veel . Als dit zo doorgaat, moet ik maar eens zien waar evt. een flesje kan vervallen.... Maar blijkbaar regelt mevrouw dat zelf allemaal wel.

Eva moest drie! keer geprikt worden in haar hieltje. Ik kon er op zich wel tegen, maar ik vond het wel een stomme zuster, mijn kind 3 keer prikken . En het ergste was dat de helft nog onnodig was ook, want het schildklieronderzoek had ze al gehad, gelijk na haar geboorte.. De eerste keer gaf ze nog geen kik, maar na de 3e prik was ze echt heel boos
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:31:14 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43317192
Mbt het inbakeren waar hier zo lustig over wordt gesproken vond ik dit ook wel een leuke site

www.bakerzak.nl

Ow..en een quote van de site

Ik ben dol enthousiast over de bakerzak, Damian draagt hem al sinds hij 5 weken is en sindsdien zijn we overtuigd van de werking ervan. Baby´s worden er echt rustiger van en slapen ´s nachts lekker door, tenminste dat is onze ervaring!
Sylvie van der Vaart-Meis

dinsdag 7 november 2006 @ 10:23:03 #221
94046 PM-girl
pi_43318063
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:31 schreef Vivi het volgende:
Mbt het inbakeren waar hier zo lustig over wordt gesproken vond ik dit ook wel een leuke site

www.bakerzak.nl

Ow..en een quote van de site

Ik ben dol enthousiast over de bakerzak, Damian draagt hem al sinds hij 5 weken is en sindsdien zijn we overtuigd van de werking ervan. Baby´s worden er echt rustiger van en slapen ´s nachts lekker door, tenminste dat is onze ervaring!
Sylvie van der Vaart-Meis

Sylvie

Simon lijkt een regeltweedaagse te hebben, wil elke 2 uur eten en huilt tussendoor hard voor zijn doen.
Hij is al 5 weken! Gisteren vond ik hem ineens ook zo stevig voelen als ik hem optilde, alsof hij ineens sterker was geworden.
*
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:25:24 #222
94046 PM-girl
pi_43318105
Linda, fijn dat Eva zo lang geslapen heeft! Simon heeft dat ook een aantal keer gedaan. Het is echter nog geen ritme, dus verheug je nog maar niet!

Simon krijgt rond half elf elf uur zijn laatste voeding en komt dan meestal rond half 5 5 uur voor zijn volgende voeding.

PV, een navel uit het midden, dat maakt toch niets uit denk ik?
*
pi_43318136
Ik lees Oei ik groei, en er staat een sprongetje gepland bij 5 weken, PM-girl. Ik weet nog niet of het allemaal klopt, maar tot nu toe is het voor mij erg herkenbaar. Eva heeft het een dag gehad. Ik werd er helemaal gek van, ze wilde niets! En daarna was ze opeens in een ander ritme, en kon ook meer.
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:33:26 #224
94046 PM-girl
pi_43318275
Ja linda, dat had ik ook gelezen. Zou best kunnen. Maar ik las ook dat sprongetjes dus 5 weken na de uitgerekende datum komen. Dus ben je een week te laat bevallen, komt het met 4 weken?
*
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:33:47 #225
94046 PM-girl
pi_43318287
Wat kan Eva overigens nu meer dan eerst? Simon leek van de week al wel een beetje te rollen!!
*
pi_43318367
Die sprongetjes zijn hier ook aardig berucht ja. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43318378
Ja, maar het was ook weer rond de vijf weken, dus zo precies zal het dan niet komen toch? Eva maakt opeens meer en andere geluidjes, is meer wakker, heeft tranen, kijkt langer en aandachtiger (allemaal dingen die in het lijstje staan in dat boek). Vanochtend leek het echt of ze met me aan het kletsen was
Eva
pi_43318443
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:37 schreef Jarno het volgende:
Die sprongetjes zijn hier ook aardig berucht ja. .
Je kunt zelfs een alerter instellen zodat je er op voorbereid bent
sprongenwekker
Eva
pi_43318486
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:40 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Je kunt zelfs een alerter instellen zodat je er op voorbereid bent
sprongenwekker
Da's bij ons niet echt nodig hoor, is moeilijk te missen! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43318633
Hoe gaat het met Anna, Jarno?
Heeft Yppy o.a. al wat meer tijd om te kolven overdag?
Syllables govern the world
pi_43318679
Vandaag wel gok ik, want Anna is per vandaag naar de opvang (2 dagen in de week). Maar sinds we het ritme en regelmaat wonderboekje hanteren, is het een wereld van verschil. Anna slaapt nu makkelijk 16 uur op een dag, is tussendoor maximaal drie kwartier tot een uur wakker en dan is het eten -> schone luier -> voorlezen -> spelen of knuffelen en bij de eerste gaap weer naar bed.

Soms is het gewoon saai. .
pi_43319069
O, wat heerlijk, Jarno en Yppy!
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:11:03 #233
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43319165
Lekker hoor Yppy en Jarno, eindelijk wat rust in de keet voor jullie.

Cattie: Yve is lief.
Wat een echt ventje is hij alweer zeg!
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:13:38 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_43319223
Wat fijn dat Anna beter slaapt!
Dutchie, Ive groeit als kool! Ik ben zo trots op mijn mannetje. Vannacht is hij maar 2x wakker geworden! Straks weer naar het cb, ik ben benieuwd hoe lang en zwaar hij nu is.
Hoe is het met Cas?
pi_43319530
Zo'n verschil nu. Het gaat echt een stuk makkelijker. En soms is het inderdaad saai. Al had ik het gisteravond even gehad. Ik was al lang met haar bezig geweest, dat genoe met smeren tegen de spruw, koud eten voor mij, eindelijk klaar met drinken en als ze dan in bed ligt meteen heel hard huilen en weer willen drinken. Vandaag huilen op het kdv, dus het is vast een sprongetje. Maar goed dat ze sliep toen ik ging, anders had ik haar gewoon weer mee naar huis genomen.

Ze is echt schattig nu. Ze kan zo wakker kijken en net doen of ze luistert als we voorlezen. En knuffelen kan nu ook.
*OUD heilige*
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:26:12 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_43319546
voor die sprongenwekker heb ik me al zo vaak ingeschreven, maar ik krijg nooit mail
stormy waters...
sailin'
pi_43319635
Tjee wat een verschil dat ritme en regelmaat dan toch kan maken.
Wat fijn dat het zo lekker gaat zeg!

Yppy je klinkt helemaal vliefd, wat je uiteraard ook bent en groot gelijk heb je.
pi_43319698
Jouw kind springt gewoon niet . Doet alles geleidelijk...
Ik had net al mijn welkomstmail. Afwachten maar. En ook welke spam er nu weer uit voort komt...
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:08:14 #239
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43320706
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:25 schreef PM-girl het volgende:
PV, een navel uit het midden, dat maakt toch niets uit denk ik?
Het hield in dat Kendahl vooral met zijn onderlijf naar één kant lag, wat ik dus zag en de arts niet. Sowieso lag alles op de tafel ook schots en scheef... zo zou ík niet kunnen werken, hoor!
Maargoed, het is nu toch gelukt? No problemo!
pi_43322119
YPPY en Jarno, wat fijn dat ze zo goed is gaan slapen
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:06:24 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43322185
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Het hield in dat Kendahl vooral met zijn onderlijf naar één kant lag, wat ik dus zag en de arts niet. Sowieso lag alles op de tafel ook schots en scheef... zo zou ík niet kunnen werken, hoor!
Maargoed, het is nu toch gelukt? No problemo!
ze liggen toch dwang in 2 rolletjes?
maar fijn dat het goed gegaan is

yppy en jarno heerlijk dat het nu zo goed gaat met anna!

Arwen liep net zo ineens een rondje in de box ze ging de laatste paar daagjes wel al proberen te staan en vaak lukte het wel en nu ging ze rondjes langs de spijlen lopen
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:07:45 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43322218
Trouwens als ze vallen dan oppakken en troosten of zoals ik nu gedaan heb ze moest ff 5 secondes huilen en ging daarna weer door. En daarna haar opgetilt en geknuffelt en gezegd dat ze een grote knappe meid is en dat we trots op haar zijn ?
pi_43326569
Arwen wat knap!!

ik heb nog een Oei ik groei boek waar ik niets mee doe.. tis tot 8 stappen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:52:28 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_43326864
Bij het cb was alles oke, Ive is nu 66cm en 7175 gram (in 1 maand 2 cm en 700 gram gegroeid), een flinke vent dus. De verpleegkundige wist niet of ze bv of kv curves gebruiken. Niet zo handig. Ive's lijntje buigt nu namelijk iets af van de curve, volgens mij omdat zij een kv curve gebruiken.
Daarna de prikjes. Ive doorstond ze moedig, maar is nu aan het huilen. Ik heb hem al een zetpil gegeven en hij zit nu bij mij op schoot. Arme jongen...
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:55:29 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_43326946
Ik heb net een winterpak gekocht ik vind die dingen zo leuk he. Hij is oranje en er zitten handen en voeten aan, dus alles zit ingepakt

cattie, lekker dat Ive zo goed groeit! en ach die curves wat maakt het uit joh. hij doet het goed daar gaat het om toch?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:57:40 #246
108648 cattie
lieve moeder
pi_43327004
Oooh, die pakjes zijn zo leuk!! Foto!
Die curves maken mij ook niet zoveel uit, ik vind het alleen stom dat zij niet weet welke curve ze gebruikt.
pi_43327067
Leuk Belana!! Past iede kleertjes, die ik gestuurd had, al?

Hmm ik gelof dat ik weer wat dingen in het vraag en aanbod kinderspullen moet gaan zetten. Heb ook nog 2 van die winterpakken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:01:22 #248
94046 PM-girl
pi_43327091
Zo, Ive, goed gegroeid!!

En Belana, showen!! (doe je trouwens weer een keer een Ezra foto in het fototopic?)

En Arwen, een echte Stapper (hihi!)

Ik heb het oei ik groei boek en werkboek zelfs!
*
pi_43328948
Arwen, wat goed!
pi_43331453
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:00 schreef Vicky het volgende:
Leuk Belana!! Past iede kleertjes, die ik gestuurd had, al?

Hmm ik gelof dat ik weer wat dingen in het vraag en aanbod kinderspullen moet gaan zetten. Heb ook nog 2 van die winterpakken
Doe maar! Eva gaat op wintersport in maart (met ons ) en ik heb nog een pak nodig...
Eva
pi_43336233
Bij Kim komt linksonder een tandje door. Zagen we net tijdens het krijsen. Verklaart wel waarom ze de laatste dagen wat uit haar hum is. Komen tanden " normaal" per 2 door? Of is dat gewoon toeval geweest bij de boven en onder tanden.
  dinsdag 7 november 2006 @ 20:42:53 #252
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43337189
Kendahl wil geen speen... hij wil zijn duim en zijn vuistje...
pi_43337225
Weet niet of het normaal is Ingrid, maar de tanden van mijn dochter zijn allemaal per 2 gekomen
pi_43342105
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 18:17 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Doe maar! Eva gaat op wintersport in maart (met ons ) en ik heb nog een pak nodig...
de ene is maat 62, de ander maat 68. Ik zal ze van de week ff opzoeken.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_43342138
Ingrid, volgens mj is dat puur toeval. Bij Amber kwamen de onderste een voor een, maar de bovenste kwamen ook tegelijkertijd..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 8 november 2006 @ 06:53:45 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_43349160
mijn babietje slaapt ineens niet meer door
Is dat nou zo'n sprongetje van oei ik groei? (hij is bijna 4 maanden) ben ik wel benieuwd naar.
Vannacht om half 3 moest ie echt een flesje, ging helemaal leeg ook en toen om half 7 weer. Nou ja, geeft niet op zicht, alleen ben ik niet meer gewend aan die gebroken nachten
stormy waters...
sailin'
pi_43351105
Mijn Evaatje sliep weer gewoon niet door hoor, deze nacht. Ze heeft vorige nacht gewoon even geoefend voor later...
De ochtendfles doen we vaak samen in bed, en daarna lag ze heel lief te slapen bij me . Ik kon zo snel de camera niet vinden, jammer...
Eva
pi_43351551
Zou best kunnen Belana. Van 15 tot 19 weken is er een sprongetje met het hoogtepunt in week 17. Slaapt slecht staat bij de symptonen. Slechter eten trouwens ook, en minder geluidjes maken, minder bewegen, sterk wisselend humeur, vaker duimzuigen en meer lichaamscontact willen staan er ook bij.
*OUD heilige*
pi_43351999
Voordat ik slapen ga kijk ik altijd nog even bij Mikael. Gisteravond dus ook. Buiten was het koud, nat en guur. Binnen was het lekker warm. Mikael ligt lekker te slapen en te zuigen op een speen die die niet eens in zijn mond heeft. Terwijl het licht van buiten precies op zijn gezicht schijnt word ik overvallen door een raar gevoel. Een gevoel van gelukkig zijn Ja ik ben gelukkig

Plaats het even hier want in het moedertopic vind ik het zo raar overkomen na het verhaal van LB
Liefde
pi_43353759
Lief MeNicole
Eva
  woensdag 8 november 2006 @ 18:38:32 #261
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43367018
Help! Volgens mij is Kendahl eenkennig. Hij wil alleen maar mij, niet eens zijn vader. Hij huilt nu aan één stuk door, helemaal tot aan schor zijn toe. En ik moet straks naar gym de eerste keer. Zo kan ik niet met een gerust hart weg.... Paplief werkt doordeweeks en is 's avonds vaak weg of bezig, kan het hierdoor komen?
pi_43367720
quote:
Op woensdag 8 november 2006 18:38 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Help! Volgens mij is Kendahl eenkennig. Hij wil alleen maar mij, niet eens zijn vader. Hij huilt nu aan één stuk door, helemaal tot aan schor zijn toe. En ik moet straks naar gym de eerste keer. Zo kan ik niet met een gerust hart weg.... Paplief werkt doordeweeks en is 's avonds vaak weg of bezig, kan het hierdoor komen?
Wij hebben hier ook al een tijdje een eenkennig jochie. Maar als ik niet in de buurt ben gaat het eigenlijk wel. Hij huilt dan wel even maar niet zo heel erg lang. Tis gewoon even doorpakken denk ik
Liefde
  woensdag 8 november 2006 @ 19:28:34 #263
24188 Belana
kloon van belana
pi_43369007
Yppy, wat grappig, want Liam Ezra is dus deze week 17 weken
Ik ga toch eens kijken naar dat boek niet dat het wat veranderd, maar een verklaring is soms wel prettig

[ Bericht 19% gewijzigd door Belana op 09-11-2006 08:57:44 ]
stormy waters...
sailin'
pi_43369072
Liam weer een babietje geworden Belana?
  woensdag 8 november 2006 @ 20:04:29 #265
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43370392
liam pas 17 weken

menicole wat klinkt dat lief voel gewoon hier de liefde

Net voor oma's verjaardag met arwen geverft wat een lol en wat een kliederboeltje maar o zo leuk.
Daarna lekker schoongeboent en slaap zakje vast aangedaan en even in de box gelegd om de fles te maken, gaat mevrouwtje zo met slaapzak aan staan en pasjes in de box doen, ze wortd veelstegroot tis geen babietje meer maar een echt minimensje
  woensdag 8 november 2006 @ 21:30:27 #266
61800 Rottdog
pi_43374208
Liam wordt er ook niet groter op

Vroeg zich inene af hoe het is met Myrddin en natuurlijk der mamma
  donderdag 9 november 2006 @ 08:04:52 #267
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43384661
Eventjes updaten over Storm: hij is sinds halverwege het weekend een stukje rustiger en makkelijker! (klopt overigens ook precies met "oei, ik groei")
Storm slaapt weer af en toe in zijn bed uit zichzelf, lacht veel meer en houdt duidelijk heel erg van contact. Dan heb ik een voortdurend lachend jongetje, als ik maar boven hem hang en klets. Heel lief.

Hopelijk gaat het vanaf nu beter, we zijn heel blij dat het constante huilen nu in elk geval even doorbroken is!

(Ik zal snel bijlezen, zodat ik ook weet hoe het met de andere babies gaat. Hoop goed!)
pi_43384764
Die verklaring motiveert mij om extra veel geduld te hebben Belana. Ik heb er dus zeker veel aan.

Wat goed van Storm. Dat geeft jullie vast ook nieuwe energie.

Anna is gestopt met clusteren geloof ik. Ze gaat nu gewoon weer slapen. Zo gek, de avonden worden wel erg saai zo.
*OUD heilige*
pi_43384798
Storm
  donderdag 9 november 2006 @ 10:31:10 #270
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43387116
Fijn Sugar! Wat een stoer ding is je Stormpje!!! Ps- Ik wil vandaag best ff contact komen maken hoor...
pi_43390481
Storm, wat fijn!

Hoeveel 'speelt' een kind van 6 weken eigenlijk? Ik weet dat er natuurlijk geen standaard is, maar soms ben ik bang dat ik Eva te weinig 'spel' aanbied. Voor de voeding, als ze heel vroeg komt, houden we haar wel wat op schoot, met speentje, en dan wat praten enzo. Soms een speeltje boven haar hoofd, maar daar heeft ze weinig belangstelling voor. In de box liggen wil ze niet, alleen op schoot, en daarna gaat ze weer in bed, zodra ze slaaptekenen vertoont. Ik heb nu wel een kleurige mobiel boven haar bed gehangen, en dat lijkt ze wel leuk te vinden, ze is ook een stuk stiller als ze moet gaan slapen. Ze kijkt met grote ogen...
Eva
pi_43391008
Heerlijk Sugar!

Linda ik denk dat je Eva op dit moment al genoeg biedt. Ronja speelde ook niet echt met zes weken. Pas nu begint ze echt te reageren op kietelen, speeltjes, etc. door hardop te lachen en mee te kletsen.
Tot die tijd genoot ze vooral in stilte van knuffelen, liedjes zingen en praten.
Ik had ook wel het idee dat haar leven vooral bestond uit slapen, eten en weer slapen maar daar is toch vrij rap verandering in gekomen zonder dat ik daar zelf iets in heb gestuurd.
  donderdag 9 november 2006 @ 12:34:55 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_43391072
sugar wat fijn dat het beter lijkt te gaan met Storm

yppy, ik snap wat je bedoelt ja. was net in de boekenwinkel, waren ze gewoon uitverkocht het meest verkochte boek in die sectie zei die man
stormy waters...
sailin'
pi_43392489
quote:
Op donderdag 9 november 2006 12:33 schreef owlet het volgende:
Heerlijk Sugar!

Linda ik denk dat je Eva op dit moment al genoeg biedt. Ronja speelde ook niet echt met zes weken. Pas nu begint ze echt te reageren op kietelen, speeltjes, etc. door hardop te lachen en mee te kletsen.
Tot die tijd genoot ze vooral in stilte van knuffelen, liedjes zingen en praten.
Ik had ook wel het idee dat haar leven vooral bestond uit slapen, eten en weer slapen maar daar is toch vrij rap verandering in gekomen zonder dat ik daar zelf iets in heb gestuurd.
Sommige mensen zeggen: 'O, wat heerlijk, zo'n leventje, eten en slapen', maar mij lijkt het niets. Zo saai . Maar ja, dat is projectie natuurlijk, en toen ik 6 weken was zal ik het ook wel fijn gevonden hebben...
Soms denk ik alleen dat ik moet oppassen dat ik haar niet te snel op bed leg omdat dat handig is voor mij, zodat ik wat in huis kan doen of kan douchen of wat dan ook, maar als ik daar rationeel over nadenk valt dat ook wel mee, geloof ik. Ze geeft zelf aan dat ze moe is. Maar ff huilen als ze in bed ligt, dat doet ze toch bijna altijd overdag.
Eva
  donderdag 9 november 2006 @ 13:31:40 #275
94046 PM-girl
pi_43392984
quote:
Op donderdag 9 november 2006 13:17 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Soms denk ik alleen dat ik moet oppassen dat ik haar niet te snel op bed leg omdat dat handig is voor mij, zodat ik wat in huis kan doen of kan douchen of wat dan ook, maar als ik daar rationeel over nadenk valt dat ook wel mee, geloof ik. Ze geeft zelf aan dat ze moe is. Maar ff huilen als ze in bed ligt, dat doet ze toch bijna altijd overdag.
Herkenbaar Linda. Als ik eigenlijk iets wil doen, blijft Simon lang wakker (met name na de ochtendvoeding als ik haast omval van de honger) en als ik denk dat we lekker gaan knuffelen, slaapt hij al bijna!

Het spelen hier bestaat uit samen lachen , praten tegen Simon, in de box kijken naar de mobiel en 'er komt een muisje aangekropen...' En gezichten kopiëren, al doet Simon dat nog niet andersom, maar dat komt nog wel.
*
pi_43398533
Picture this: Lis ligt heerlijk te slapen na een hele morgen op pad geweest te zijn. Maar volgens mij heeft ze een enooooooorme poepbroek

Wat nu?
1. Maak ik haar wakker? (zielig)
2. Laat ik haar slapen? (Eigenlijk ook zielig)
pi_43399176
Hèhè, arme Lis. Als ze niet snel luieruitslag krijgt zou ik haar lekker laten slapen. Tenzij ze rond dit tijdstip altijd een paar uur slaapt, dat zou me te lang duren.
pi_43399790
Kan het zijn dat Mika een beetje uitgekeken is op zijn fles? Hij neemt maar een paar slokjes en daarna spuugt ie telkens de speen uit. Terwijl ie wel honger heeft Met veel moeite drinkt ie dan wel zijn fles leeg maar het gaat echt niet van harte
Liefde
  donderdag 9 november 2006 @ 17:04:43 #279
94046 PM-girl
pi_43400356
Snoopy, herkenbaar dilemma. Ik laat Simon liggen en bij de eerste kik die hij geeft, verschoon ik hem.

Lastig Nicole, heb helaas geen tip. Gaat hij huilen als je de fles wegzet?

Hoe krijgen baby's (en met name jongens) het toch voor elkaar om achter op hun rug nat te zijn van het plassen en het rompertje dus te moeten verschonen? Terwijl het piemeltje omlaag ligt?

Simon heeft last van diaree, werkelijk, die geluiden die uit zijn broek komen tijdens het voeden!
*
pi_43400684
quote:
Op donderdag 9 november 2006 17:04 schreef PM-girl het volgende:

Lastig Nicole, heb helaas geen tip. Gaat hij huilen als je de fles wegzet?
Ja hij begint te krijsen als je de fles wegzet. Maar als ik hem de fles dan weer geef dan neemt ie een paar slokjes en dan duwt ie de speen weer uit. Tis net of ie het niet lekker meer vind maar ik wil zo graag wachten tot ie 6 maand is voordat ik met fruithap enzo begin Dus hoop dat iemand weet waar het van zou kunnen komen.
Liefde
  donderdag 9 november 2006 @ 17:20:13 #281
94046 PM-girl
pi_43400844
Ik weet niet zoveelvan kv af, maar zijn er verschillende smaken misschien? Of dat een ander merk zou helpen? Of misschien pap, of mag dat ook nog niet?
*
  donderdag 9 november 2006 @ 17:20:15 #282
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43400845
Ik zou sowieso ook gewoon wachten met die hapjes, ook al zou hij zo moeilijk blijven doen aan de fles. Die flessen blijven er immers toch nog een behoorlijke tijd bij horen, bijvoeding begint echt met zeeeeeeeer minuscule likjes van lepels, dat is nog lang geen vervanging voor flessen.

Kun je misschien een andere speen proberen, met kleiner of juist groter gat? Misschien werkt dat.
En anders wat met de temperatuur schipperen?

Oh ja: de fles geven in een ruimte waar zo min mogelijk prikkels zijn, dat wil ook weleens helpen. Hij is nu denk ik in de fase dat alles leuker en interessanter is dan zijn fles. Of misschien werkt voor Mika juist afleiding (dus een veel geluiden makend speeltje in de buurt, of de tv aan , zodat ie onopgemerkt wel die fles leegdrinkt... ).

Succes!
  donderdag 9 november 2006 @ 17:23:48 #283
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43400948
Brent is een vroom mannetje. Hij ligt erbij als de paus, fronst met enige regelmaat, blehrt nu en dan eventjes driftig met als vervolg dat er dan een lading gas en spetterpoepjes (BV-poepjes ) te horen valt en dan is ie weer opgelucht en bidt verder. Binnenkort dit verhaaltje nogmaals maar dan met foto's
Iedere golf van de zee,
  donderdag 9 november 2006 @ 17:28:40 #284
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43401147
neuk

nicole wat sugar zegt gewoon aan blijven bieden hijs nog haske jong zou ook geen pap maken gewoon aleen de fles, wat je wel zou kunnen proberen een flesje met handvatjes geven dat hielp hier veel
pi_43401527
Ik wil ook nog lang niks anders aanbieden. ik wil wachten tot ie 6 maand is. Andere speen hebben we al. En ook de tv aan of uit hebben we geprobeerd. En over stappen op een ander mark wil ik niet. Das niet goed En die handvaten hebben wij ook al aan gedacht. Toch maar eens gaan proberen dan
Liefde
pi_43402107
Gelukkig werd ze al snel uit zichzelf wakker en kon ik haar luier (idd enoooooooooooorme poepluier) verschonen. Nu slaapt ze weer
pi_43403429
Net het eerste fruithapje... mmmmm appel en banaan!!!
Alleen geen slabbetje om gedaan..
  donderdag 9 november 2006 @ 18:44:00 #288
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43403689
Haha! wat een herkenning in dit topic!

PM, bij ons ook gezichten nadoen (ik doe Thies na dus... ),
Snoopy, wat te doen met een vieze luier bij een slapend kind,
Neuk, Thies lijkt niet op de paus, maar ik noem hem wel vaak patertje, om dezelfde redenen als bij Brent,
en Linda, hier ook hoor, dat ik Thies vrij snel na het voeden weer in bedje leg (niet na de eerste gaap, want dan kan ik hem helemaal niet meer knuffelen...).

Vandaag was het heel leuk in het badje. Meestal vind ik het maar een gedoe, vooral dat afdrogen (jaja, de plooooooitjes!). Maar vanochtend was Thies heel rustig en heb ik hem na het afdrogen wel een kwartier lang in zijn blootje gemasseerd. Pfffff...
Dat voelde zo intens, ik stroomde over van liefde... En nu zit ik er weer bij te huilen...
  donderdag 9 november 2006 @ 18:44:23 #289
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43403700
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:36 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Domme mama!!!
pi_43404084
Moonah . Eva knort altijd heel hard bij het afdrogen, en tegen de tijd dat ik haar rompertje en shirtje aanwurm is het huilen geblazen!
MeNicole, Eva heeft dat nu ook weer ff, dat ze zit te emmeren met de fles. Fles in de mond, maar niet drinken. Fles uit de mond, en dan gaan zwaaien en knorren dat ze hem terug wil, en als ik dan niet snel genoeg ben, gaat ze een vuistje in de mond doen zodat ik er niet eens meer bij kan. . Maar bij haar is dat nogal veranderlijk, hiervoor had ze een paar dagen dat ze achter elkaar door dronk...

Ze heeft vandaag elke verschoning een poepluier gehad . Het is geloof ik grote schoonmaak daarbinnen
Eva
  donderdag 9 november 2006 @ 19:01:26 #291
24188 Belana
kloon van belana
pi_43404327
ach moonah, wat lief die post van jou

MeNicole, Ezra heeft het ook, maar dat komt omdat ie verkouden wordt weer en een verstopte neus heeft, is dat het misschien?
stormy waters...
sailin'
pi_43404475
Nicole, hoewel het vooral bij BV-kindjes voorkomt kunnen ook flesgevoedde kindjes spruw krijgen. Als hij witte plekjes in zijn mond heeft en/of hij pijn lijkt te hebben bij het drinken zou ik spruw wel in je achterhoofd houden.

Aaaahhh Moonah wat lief!

PV, wat vroeg joh! Maar het moet vást een prachtig gezicht zijn geweest!
  donderdag 9 november 2006 @ 19:47:54 #293
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43406167
quote:
Op donderdag 9 november 2006 18:36 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
zal vast wel kattig overkomen, zo bedoel ik het niet.. maar vind je het verstandig om nu al fruit te egven.. sowieso is het beter om daar tot 6 maanden mee te wachten.. daarbij is khendal te vroeg geboren waardoor de darmpjes vaak gevoeliger zijn al..

Daarbij als je begint met bijvoeding wat natuurlijk je eigen keuze is begin dan niet met gemengd en volg dan wel het lijstje..

linkje introductie schema: http://www.babyallergie.nl/introductie%20schema.htm
pi_43406278
Ik gaf een premature tweeling rond de 4 a 4,5 maand ook hun eerste zelfgemaakte fruithapje. De moeder had al 3 dochters dus leek me dat zij wel weet wanneer wat kan. En als oppas doe je sowieso wat opgedragen natuurlijk
  donderdag 9 november 2006 @ 19:55:10 #295
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43406396
hmm reese dat soort dingen vind ikzelf gevaarlijk om te zeggen wel.
om een typisch voorbeeld te geven tante van mijn man heeft 8 kinderen zou je verwachten dat die ook wel kennis heeft. Diezelfde muts vind dat we armen gewone melk met suiker en brood moeten geven

Uiteindelijk is natuurlijk ieder die keuze vrij, maar het kan zo slehct voor ze zijn.. zou dan nog eerder met rijstebloem beginnen en daar een papje van maken.
pi_43406712
Tja toen was ik ook wat jonger. Inmiddels ben ik wat meer op de hoogte van dingen en zou ik vragen waarom zo vroeg beginnen. Maar zolang je niet gevraagd wordt om ze rechtstreeks te vergiftigen ofzo is het lastig om als oppas te weigeren vanwege je eigen opvatting. (kort door de bocht gezegd)
Ik raspte een appel, verkruimelde een liga en daar ging dan sap van een sinaasappel bij. Ik vond het al heel wat dat het niet rechtstreeks uit een potje kwam eigenlijk.
pi_43406837
Moonah, wat lief
Dat ga ik ook eens lekker doen na het badje. Je hebt me op een idee gebracht. Ik zag net een flesje buikjesolie staan en dacht: goh, wat moet ik er mee? Lis heeft geen last van krampjes (afkloppen).
Maar lekker masseren kan natuurlijk nooit kwaad. Gewoon lekker samen
  donderdag 9 november 2006 @ 20:08:12 #298
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43406913
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:03 schreef reese.com het volgende:
Tja toen was ik ook wat jonger. Inmiddels ben ik wat meer op de hoogte van dingen en zou ik vragen waarom zo vroeg beginnen. Maar zolang je niet gevraagd wordt om ze rechtstreeks te vergiftigen ofzo is het lastig om als oppas te weigeren vanwege je eigen opvatting. (kort door de bocht gezegd)
Ik raspte een appel, verkruimelde een liga en daar ging dan sap van een sinaasappel bij. Ik vond het al heel wat dat het niet rechtstreeks uit een potje kwam eigenlijk.
Daarom dat scheelt nogal psst pm berichtje

snoopy veel plezier is echt zo mooi en lief
pi_43406925
... ik wist het gewoon....
  donderdag 9 november 2006 @ 20:10:07 #300
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43406993
quote:
Op donderdag 9 november 2006 20:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
... ik wist het gewoon....
Pv die keus is tuurlijk aan jezelf, maar verwacht wel dat mensen niet alleen ooh of aah zeggen
  donderdag 9 november 2006 @ 20:14:06 #301
124373 Ireth
#sjongejongejonge
pi_43407153
Ik neem aan dat PV vast zelf wel weet wat ze doet en wat er eventueel de gevolgen van kunnen zijn. Ze komt op mij nu niet bepaald over als dom blondje die naar het batterijenklepje of aan/uit knopje zoekt zodra Kendahl huilt.
Goedemiddag! Kan ik u ergens mee helpen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')