quote:
Op maandag 6 november 2006 13:29 schreef PM-girl het volgende:Moonah, fijn dat het CB hetzelfde adviseerde als je zelf al deed! Vraagje, hoe baker je in met een badcape? Maakt Thies zijn handjes dan niet vrij uit die cape? Ik probeer hier ook wel eens handjes te verstoppen, maar hij krijgt ze overal uit.
met een cape bakeren is eigenlijk alleen maar aan te raden als het kindje nog niet zo sterk is. Als het al aan te raden is omdat het toch een losse doek met een capuchon is. Ik zou het zelf niet doen als het kindje alleen in bed ligt, dan zou ik eerder twee luiers nemen en die spelden/tapen. Maar de meningen zijn verdeeld
Sowieso de eerste zes weken niet met de armen strak langs het lijf bakeren, maar met de armpjes gebogen. Ze hebben het nog nodig om bij het mondje te kunnen, ook om honger aan te kunnen geven.
Daarna kan het strak langs het lijfje.
Ook opletten bij het inbakeren van de beentjes. Of eigenlijk bij het juist niet bakeren van de beentjes aangezien het niet goed is voor de heupontwikkeling om ze recht te trekken. Beentjes moeten nog in kikkerstand kunnen, gevouwen dus.
Ik ben erg tevreden over de
Paccodoeken. Duur, maar via marktplaats vaak voor een prikkie te krijgen.
Met losse doeken en spelden kan ook. Is wat meer werk, maar niet slechter of beter. Tips daarvoor zijn te vinden op de site van
Ria BlomVerder is bakeren absoluut niet het baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet wondermiddel wat wel eens gesuggereerd wordt, maar het kan natuurlijk heel goed zijn voor sommige kinderen.
De eerste stap is echter altijd rust en regelmaat inbouwen. Vaak is bakeren dan al niet meer nodig. Als kindjes toch blijvan maaien of onrustig blijven kan een aantal weken bakeren heel fijn voor ze zijn.
Niet bakeren bij koorts of na de prikjes en letten op de warmte. Een rompertje en sokjes is vaak al genoeg.
Ook goed opletten of het kindje niet door de hongersignalen heen slaapt, desnoods dus wakker maken!
Zodra het kindje aanstalten maakt om te rollen is bakeren gevaarlijk, afbouwen voor de vijf a zes maanden is dus aan te raden.
Meer info over de voor- en nadelen:
http://www.inbakeren.nl/