abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43253614
Oh mag ik even vertellen hoe heerlijk ik mijn kleine ventje vind Hij is zoooo makkelijk he. Hij vind alles prima, je mag alles met hem doen en hij moet ook gewoon overal om lachen. En hij kan zo lekker uitslapen Hij slaapt nu namelijk nog En hij is zooo leuk en lief en knap Ben zo trots gewoon
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  zondag 5 november 2006 @ 10:38:10 #152
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43253702
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 5 november 2006 @ 11:14:11 #153
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43254252
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:42 schreef Karin het volgende:
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Je kan de babyolie wel gewoon rechtsstreeks op het huidje smeren.
En van Balneum hebben ze ook heerlijk vette badspullen tegen een droog huide.
Getver...
Tnx voor het melden. Wij gebruiken balneum.
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Is wel benieuwd hoe als die CB-vrouw Thies in slaap gaat krijgen
Gheghe...
Vooralsnog lijkt bakeren een prima oplossing. Zelf bedacht door mijn kind gewoon te observeren.
Geen last meer van maaiende armpjes die hem wakker houden...
quote:
Op zondag 5 november 2006 10:32 schreef MeNicole het volgende:
Oh mag ik even vertellen hoe heerlijk ik mijn kleine ventje vind Hij is zoooo makkelijk he. Hij vind alles prima, je mag alles met hem doen en hij moet ook gewoon overal om lachen. En hij kan zo lekker uitslapen Hij slaapt nu namelijk nog En hij is zooo leuk en lief en knap Ben zo trots gewoon
Heb je het nu over míjn menneke???
Oh nee, die lacht nog niet echt, alleen nog maar stuiplachjes....
Heerlijk he, verliefd zijn op je eigen kind...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  zondag 5 november 2006 @ 12:22:45 #154
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43255691
quote:
Op zondag 5 november 2006 11:14 schreef Moonah het volgende:

[..]

Heb je het nu over míjn menneke???
Oh nee, die lacht nog niet echt, alleen nog maar stuiplachjes....
Heerlijk he, verliefd zijn op je eigen kind...
Fijn te horen dat je je zo veel beter voelt Moon, En dat je lekker geniet van je stoere ventje
En vertrouw idd maar gewoon lekker op jezelf en niet zo twijfelen want volgens mij ben je een geboren moedertje
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  zondag 5 november 2006 @ 18:15:08 #155
108648 cattie
lieve moeder
pi_43266034
Vandaag is Ive 4 maanden! Mijn kleine man wordt al een grote vent. Dit weekend zijn we bij mijn ouders en schoonvader geweest, het was een leuk weekend en Ive heeft weer iedereen gecharmeerd. Het is zo'n lief, vrolijk ventje!
Zaterdag zijn we naar de opening van het gedenkbos gegaan, mijn vader zit in het bestuur en over 2 weken gaan we een hele mooie, bijzondere boom voor Ive planten! Die boom krijgen we van mijn ouders, heel lief!
pi_43266676
Wij hebben echt een klein boefje in huis. Was net ff met hem op en verjaardag. Mijn tante vroeg of ze hem ff vast mocht houden. Ik geef hem dus aan haar begint Mika keihard te huilen en heel zielig dat lipje laten hangen Neem ik hem weer over, kijkt ie mijn tante aan en begint stiekem te lachen Even later zat ie bij mijn moeder op schoot, ging even goed tot ie mij zag zitten. Begint ie weer heel hard te huieln en te pruilen totdat ik hem overpak. Begint ie weer heel stiekem te lachen. Kleine chameur
Liefde
pi_43267923
ooh heerlijk die boeffies... vooral als je dan die kleine pretoogjes ziet stralen...
pi_43269121
Gefeli Ive, met je vermaandag! Ik ben ook verliefd op Eva. Ze heeft de show gestolen vandaag bij haar doop. De hele dienst geslapen (behalve toen ze 3 plenzen water over haar hoofd kreeg) en daarna bij allemaal familie op de arm geweest. Mocht voor 1 keertje van mij, het was een bijzondere dag, en veel familie zien we niet zo heel vaak... Maar ze vond het prima, (stuip)lachte naar bijna iedereen (behalve bij mijn broer, die nu op zoek gaat naar een ander lievelingsnichtje, maar hij heeft er maar 1 ) en daarna heeft ze bij mij op de buik thuis geslapen, heel flesje leeggelurkt, en nu ligt ze te slapen. Wat een lief en makkelijk kind hebben we toch - meestal!

MeNicole, het is toch zo leuk als ze het bij mama het fijnst vinden toch? Toen Eva even huilde vanochtend, pakte ik haar en toen was ze weer tevreden. *trots*
Eva
pi_43269498
quote:
Op zondag 5 november 2006 19:58 schreef linda856763 het volgende:

MeNicole, het is toch zo leuk als ze het bij mama het fijnst vinden toch? Toen Eva even huilde vanochtend, pakte ik haar en toen was ze weer tevreden. *trots*
Oh ik vind dat heerlijk. maar hij deed het er ook gewoon om hoor. Want hij ging echt heel geniepig lachen als ie weer bij mij zat. Maar tis wel zo als ie echt verdriet heeft dat niemand hem stil krijgt alleen maar zijn mama, ikke
Liefde
  zondag 5 november 2006 @ 20:12:01 #160
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43269646
Wat goed dat eva het zo goed heeft gedaan vandaag! Wat zijn haar doopnamen?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 5 november 2006 @ 20:29:16 #161
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43270287
Mijn eerste post hier
Hier is de kleine baby!

Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43271542
Neuk, wat een schatje! Leuk shirt ook.
  zondag 5 november 2006 @ 21:05:31 #163
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_43271646
wat een lieffie Neuk dat heb je goed gebakken
pi_43271926
Gefeliciteerd Neuk
Mooi kereltje hoor!
  zondag 5 november 2006 @ 21:12:15 #165
94046 PM-girl
pi_43271938
Mooi mooi mooi Neuk!
*
  zondag 5 november 2006 @ 21:18:10 #166
56471 pinquit
oh my lama!
pi_43272242
Neuk wat een prachtventje heb je daar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zondag 5 november 2006 @ 21:43:01 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43273653
Neuk welkom! En wat een leuke foto. Alsof hij ook echt aan het boksen is.
Als je niet lacht, ben je dood.
  zondag 5 november 2006 @ 22:07:40 #168
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43274864
Hij was aan het rekken en strekken haha Mooi man, dat deed ie in mijn buik ook de hele tijd dus ik had voor dat ie geboren is al vlindertjesgevoel in mijn buik van hem. En nu nog meer!
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
pi_43284155
Brent Volgens mij lijkt hij een beetje op z`n vader
Saartje
  maandag 6 november 2006 @ 10:14:50 #170
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43284440
Wat een schatje, Neuk!

De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien. Gelukkig, na 2 dagen een mengsel van sudocréme en miconalzol smeren, grotendeels verdwenen. Vandaag heupfoto en naar het cb voor een prikje. Ben benieuwd hoe het staat met de groei
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 6 november 2006 @ 10:25:17 #171
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43284645
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 23:24 schreef Rottdog het volgende:
Is wel benieuwd hoe als die CB-vrouw Thies in slaap gaat krijgen
Je vraagt erom he....

Ze belde net op.
"Ja, wat een goed idee dat inbakeren! Oh, je doet het met een badcape? Prima hoor! En je legt hem dan in zijn bedje? Laten huilen vind je moeilijk? Tja, je moet zelf de grens bepalen tot hoe lang jij hem kunt laten huilen. Sommige kindjes wennen er zo aan, anderen verzetten zich een paar dagen."

Tópadvies!
  maandag 6 november 2006 @ 10:26:37 #172
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43284681
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Wat een schatje, Neuk!

De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien.
Oooh, dat is zielig...
Goed dat het nu bijna weg is.
pi_43285541
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:14 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De ergste uitslag van Kendahl lijkt nu wel te zijn verdwenen. Die had hij toch zo veel! En achter zijn oortjes was zelfs een schimmeltje gaan groeien. Gelukkig, na 2 dagen een mengsel van sudocréme en miconalzol smeren, grotendeels verdwenen. Vandaag heupfoto en naar het cb voor een prikje. Ben benieuwd hoe het staat met de groei
Oe, die oortjes! Bij het wassen en afdrogen van Eva heb ik aldoor in mijn hoofd: de plooitjes, de plooitjes, pas op voor smetten... Maar ik was vergeten dat ze ook achter haar oortje een plooitje heeft. Het begon er een beetje muf te ruiken . Dus daar moet ik beter om denken.
Sterkte Kendahl, met de schimmeltjes en de controles!

Neuk, wat een mooi jochie! Lief en stoer
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:12 schreef PM-girl het volgende:
Wat goed dat eva het zo goed heeft gedaan vandaag! Wat zijn haar doopnamen?
Eva Wilhelmina Astrid. De laatste twee namen naar de moeders, de eerste omdat we die gewoon mooi vinden.
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 11:13:51 #174
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43285756
quote:
Op maandag 6 november 2006 10:25 schreef Moonah het volgende:

[..]

Je vraagt erom he....

Ze belde net op.
"Ja, wat een goed idee dat inbakeren! Oh, je doet het met een badcape? Prima hoor! En je legt hem dan in zijn bedje? Laten huilen vind je moeilijk? Tja, je moet zelf de grens bepalen tot hoe lang jij hem kunt laten huilen. Sommige kindjes wennen er zo aan, anderen verzetten zich een paar dagen."

Tópadvies!
Kijk daar hebben we wat aan
pi_43286416
Mika moest net weer naar het CB. De prikjes zijn weer binnen Hij moets nu nog harder huilen als de vorige keer. Zijn nekje is nog steeds niet stevig genoeg maar de arts vond het niet nodig om met zo'n klein kindje naar de fysio te gaan. De verpleegster had dat de vorige keer gezegd maar de arts is daar dus geen voorstander van Mika heeft wel een hartruisje maar ze zei dat dat wel normaal was op deze leeftijd. Als ie daar volgende maand nog last van heeft dan moeten we voor controle naar het ziekenhuis maar maak me geen zorgen!! Maar voor de rest is het een vrolijk ventje en hjij doet het super goed
Liefde
  maandag 6 november 2006 @ 11:42:24 #176
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43286516
quote:
Op zondag 5 november 2006 20:29 schreef Neuk het volgende:
Mijn eerste post hier
Hier is de kleine baby!

[afbeelding]
*Smelt!* Wát een hompie, en vertel vertel, wááááár heb je dat shirtje gescoord? Ik wil het ik wil het ik wil het!
pi_43286588
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:42 schreef Vivi het volgende:

[..]

*Smelt!* Wát een hompie, en vertel vertel, wááááár heb je dat shirtje gescoord? Ik wil het ik wil het ik wil het!
Is van Prenatal. Miak heeft hem ook. Je hebt zo ook in meisjes variant
Liefde
  maandag 6 november 2006 @ 11:53:19 #178
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43286837
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:45 schreef MeNicole het volgende:

[..]

Is van Prenatal. Miak heeft hem ook. Je hebt zo ook in meisjes variant
Nou, de meisjes variant zal ik niet nodig hebben Maar raar zeg, Prénatal zit onder mijn huis en ik ben er niet weg te slaan, nog niet gezien?! Straks nog maar ff kijken *wacht tot het 13.00 uur is*
  maandag 6 november 2006 @ 12:09:19 #179
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43287390
hoi brent, welkom hier

Achter de oortjes geen plooitje heir ze heeft kleine flappertjes hihi
maar wel vervelend hoor en volgens mij is achter de oren een van de meest vergeten plekjes.
pi_43289160
Ahhh Brent wat ben je mooi

Fijn dat het met bakeren goed gaat Moonah, Ronja heeft ook veel baat gehad van zes weekjes pacco-doek.

ah... de plooitjes.... Rotdingen zijn het! Ronja geeft nog wel eens een beetje melk terug en als dat dan onder zo'n onderkinnetje gaat broeien is het binnen no-time een smetplekje. Zo schuldig voel ik me dan terwijl er lang niet altijd wat aan te doen is!

Wij komen ook weer terug van het consultatiebureau. Mevrouw groeit goed, is overall groot (6720 gram bij 64 cm) en doet alles wat ze moet doen behalve naar haar handjes kijken.
Ook weer even bevestigd gekregen dat de katoenen luiers juist goed zijn voor de heupjes. Ik maakte me een beetje zorgen over de breedte van zo'n dikke luiers + wolwikkel maar dat schijnt juist goed te zijn. Nou prima!
  maandag 6 november 2006 @ 13:27:38 #181
103793 kozakken
Living the life
pi_43289281
Fijn Owlet dat het zo goed gaat met Ronja

Hier op de jonge gezinnenbeurs er in gestonken We hebben een draagdoek gekocht. Het leek me zoooo handig
De draagzak is hier abosluut geen succes, maar ik wil wel graag af en toe ook de wandelwagen kunnen gebruiken voor Jonne. Dat gaf de doorslag. Naast trouwens het feit dat ik niet alleen maar met een gebruiksaanwijzing hoefde te fiegelen, maar dat ik 'm daar een paar keer kon oefenen (Met oerlelijke te kleine pop )
Gisteravond naar mijn ouders gewandeld (is zo'n tien tot vijftien minuten lopen) en heen heeft hij heerlijk liggen kijken en terug viel hij na een paar minuten bij kozakkenman in de doek in slaap
Grootste gedoe is nog wel Romme in de installatie krijgen. Dat is echt nogal een euhmm... prutswerk.
  maandag 6 november 2006 @ 13:29:50 #182
94046 PM-girl
pi_43289346
quote:
Op maandag 6 november 2006 11:05 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Oe, die oortjes! Bij het wassen en afdrogen van Eva heb ik aldoor in mijn hoofd: de plooitjes, de plooitjes, pas op voor smetten... Maar ik was vergeten dat ze ook achter haar oortje een plooitje heeft. Het begon er een beetje muf te ruiken . Dus daar moet ik beter om denken.
Daar heeft onze kraamhulp goed op gehamerd, die oortjes!
quote:
Eva Wilhelmina Astrid. De laatste twee namen naar de moeders, de eerste omdat we die gewoon mooi vinden.
Mooie hollandse naam zo!

Moonah, fijn dat het CB hetzelfde adviseerde als je zelf al deed! Vraagje, hoe baker je in met een badcape? Maakt Thies zijn handjes dan niet vrij uit die cape? Ik probeer hier ook wel eens handjes te verstoppen, maar hij krijgt ze overal uit.

Nicole, lekker dat je Mika mag laten bepalen wanneer hij hoeveel wil eten, zoals je zelf al deed.

Simon was weer enorm gegroeid, 495 gram in 1 week! Hij zit nu wel onder de bultjes van de hormonen en nog steeds het droge huidje op zijn bol. Nog meer smeren maar!
*
pi_43289367
Wat een mooi kind hebben jullie gepunnikt, Neuk!
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  maandag 6 november 2006 @ 13:31:18 #184
94046 PM-girl
pi_43289391
Kozakken, ik heb ook zo'n moeite met die draagzak om Simon erin te krijgen, ik heb zo'n tricot slen geval. Was jij gisteren ook op de beurs? Ik heb nog rondgekeken maar er waren te veel dikke buiken en wandelwagens om ook maar iemand van een foto te herkennen volgens mij!
*
  maandag 6 november 2006 @ 13:43:23 #185
62233 Jelief
ikke lief!
pi_43289717
Wij worstelen nog steeds met de Emma haar oren, hoe goed we ze ook afdrogen, het randje achter haar oor is regelmatig wat rood en kapot, dan smeren we maar weer hard met de calendulan.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  maandag 6 november 2006 @ 13:52:51 #186
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43289925
Ik heb ook zo'n draagdoek gekocht, maar ze hebben me de verkeerde maat aangemeten...
Ik heb al een geïrriteerd mailtje gestuurd, tot noch toe geen reactie...
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  maandag 6 november 2006 @ 14:09:12 #187
103793 kozakken
Living the life
pi_43290352
Ik ben zaterdag geweest. Zonder dikke buik, zonder wandelwagen en met veeeel te veel tassen Ik zal binnenkort een deel van de buit nog wel eens in 't speeltuinbankje oid tonen. (Ben heel blij met draagdoek (draagdoek.nl), nieuwe luiertas van Deryan (alsof ik er al niet genoeg had ) en achteruitkijkspiegelknufelding voor in de auto)
Strakjes nog maar eens oefenen.
Hier ben ik ook niet helemaal zeker of de M nu de juiste maat is. Maar te groot lijkt me ook niet fijn en hij zit eigenlijk wel goed. Zelfs bij veel langere kozakkenman.
pi_43290359
Ik wilde ook een draagdoek kopen op de jongegezinnenbeurs, helaas te weinig geld bij me
was misschien maar goed ook

Sarah ontdekt nu echt haar voetjes, in het begin was het alleen maar kijken, maar nu is het grijpen. Ze kan ze alleen nog niet in dr mond krijgen
Vanmorgen weer wezen babyzwemmen en het ging weer super! Sarah geniet er echt van. Ik hoop dat dat zo blijft, mijn moeder sprak mijn tante namelijk, die is de eerste maanden ook gaan babyzwemmen maar na een (half)jaar ongeveer vond mijn nichtje het ineens niet leuk meer! En dat zag ik vandaag in onze groep ook. Al 3 maandagen huilt er steeds een meisje. Dat had ze nooit gedaan, maar het lijkt alsof ze het ineens niet meer leuk vind. Dus de moeder ging er maar snel uit. Ben benieuwd of ze er volgende weer is om het te proberen.
Dit keer weer 2 keer onder water geweest. Nu zelfs een keer springend vanaf de kant en dan kopje onder. Was voor mij schrikken maar voor Sarah helemaal natuurlijk. Gelukkig schrok ze even maar daarna was het weer goed
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_43290763
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:29 schreef PM-girl het volgende:
Moonah, fijn dat het CB hetzelfde adviseerde als je zelf al deed! Vraagje, hoe baker je in met een badcape? Maakt Thies zijn handjes dan niet vrij uit die cape? Ik probeer hier ook wel eens handjes te verstoppen, maar hij krijgt ze overal uit.
met een cape bakeren is eigenlijk alleen maar aan te raden als het kindje nog niet zo sterk is. Als het al aan te raden is omdat het toch een losse doek met een capuchon is. Ik zou het zelf niet doen als het kindje alleen in bed ligt, dan zou ik eerder twee luiers nemen en die spelden/tapen. Maar de meningen zijn verdeeld

Sowieso de eerste zes weken niet met de armen strak langs het lijf bakeren, maar met de armpjes gebogen. Ze hebben het nog nodig om bij het mondje te kunnen, ook om honger aan te kunnen geven.
Daarna kan het strak langs het lijfje.
Ook opletten bij het inbakeren van de beentjes. Of eigenlijk bij het juist niet bakeren van de beentjes aangezien het niet goed is voor de heupontwikkeling om ze recht te trekken. Beentjes moeten nog in kikkerstand kunnen, gevouwen dus.
Ik ben erg tevreden over de Paccodoeken. Duur, maar via marktplaats vaak voor een prikkie te krijgen.
Met losse doeken en spelden kan ook. Is wat meer werk, maar niet slechter of beter. Tips daarvoor zijn te vinden op de site van Ria Blom

Verder is bakeren absoluut niet het baat-het-niet-dan-schaadt-het-niet wondermiddel wat wel eens gesuggereerd wordt, maar het kan natuurlijk heel goed zijn voor sommige kinderen.
De eerste stap is echter altijd rust en regelmaat inbouwen. Vaak is bakeren dan al niet meer nodig. Als kindjes toch blijvan maaien of onrustig blijven kan een aantal weken bakeren heel fijn voor ze zijn.

Niet bakeren bij koorts of na de prikjes en letten op de warmte. Een rompertje en sokjes is vaak al genoeg.
Ook goed opletten of het kindje niet door de hongersignalen heen slaapt, desnoods dus wakker maken!
Zodra het kindje aanstalten maakt om te rollen is bakeren gevaarlijk, afbouwen voor de vijf a zes maanden is dus aan te raden.

Meer info over de voor- en nadelen: http://www.inbakeren.nl/
pi_43290791
quote:
Op maandag 6 november 2006 13:52 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
Ik heb ook zo'n draagdoek gekocht, maar ze hebben me de verkeerde maat aangemeten...
Ik heb al een geïrriteerd mailtje gestuurd, tot noch toe geen reactie...
Is ie te groot of te klein PV?
pi_43291531
neuk, brent is prachtig!!
  maandag 6 november 2006 @ 15:50:55 #192
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43292993
Brent

Ben met Iris naar de HA geweest ivm het overstrekken.
"Ik zie helemaal niks geks, hoor. Ik zie een mooie gezonde baby die wél een sterk nekje heeft.(cb-arts vond dat Iris niet sterk in haar nekje was en dat ze haar hoofdje optilde met haar bovenrug) Wij verschillen dus ernstig van mening, wat dat betreft"
Niks aan de hand dus
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_43294258
Bleh Mika heeft/had wel last van de spuitjes van vanmorgen Hij moest telkens heel hard huilen. Dus heb hem toch maar een zetpilletje gedaan. Nu kan ie weer lachen en heeft ie de grootste lol met zijn grote vriend Dribbel
Liefde
  maandag 6 november 2006 @ 17:18:07 #194
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43295806
Arme mika

Arwen gaat echt steeds meer zichzelf optrekken, in de box , aan het keukentje, in bedje ze wordt al zo groot!

Wel vraagje zo rond 10 maanden hoeveel slapen ze dan nog? vraag me beetje af of ze niet teveel slaapt..

rond negen uur pakt een van ons haar in grote bed, halfuurtje keuvelen dan de fles en even spelen dan om elf uur naar bedje en rond half een een uur ( wanneer ze wakker is) krijgt ze fles 2 .
Dan tegen twee uur weer naar bedje to half vier , dan spelen en 4 uur fles dan rond vijf uur half zes weer naar bed, en om half negen eruit laatste fles en meestal tot half tien op en dan weer naar bedje tot de volgende ochtend.
al met al is ze dus gemiddels maar zo;n 6 a 7 uurtjes wakker.
  maandag 6 november 2006 @ 17:24:17 #195
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43296017
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:24 schreef owlet het volgende:
met een cape bakeren is eigenlijk alleen maar aan te raden als het kindje nog niet zo sterk is. Als het al aan te raden is omdat het toch een losse doek met een capuchon is. Ik zou het zelf niet doen als het kindje alleen in bed ligt, dan zou ik eerder twee luiers nemen en die spelden/tapen. Maar de meningen zijn verdeeld
Ik leg Thies niet met zijn hoofdje in de capuchon.
Eén keer wél en toen lag hij dus met zijn snoetje opzij, in de capuchon.
Ik schrok me kapot...
quote:
Sowieso de eerste zes weken niet met de armen strak langs het lijf bakeren, maar met de armpjes gebogen. Ze hebben het nog nodig om bij het mondje te kunnen, ook om honger aan te kunnen geven.
Daarna kan het strak langs het lijfje.
Ook opletten bij het inbakeren van de beentjes. Of eigenlijk bij het juist niet bakeren van de beentjes aangezien het niet goed is voor de heupontwikkeling om ze recht te trekken. Beentjes moeten nog in kikkerstand kunnen, gevouwen dus.
Oké dan. Dankje Owlet!
Waarom wijst die CBmevrouw mij daar niet op....
Ik zal me eens gaan inlezen in het bakeren, want ik dacht idd "Baat het niet, dan schaadt het niet...".

Overigens krabt Thies zijn hele gezichtje open als hij met zijn armpjes maait.... (Jaja, nageltjes zijn al gevijld... ).
pi_43296151

inbakeren is cool
pi_43296380
Ach ja... consultatiebureaumevrouwen...
Het boekje van Ria Blom bevat wel veel informatie over bakeren maar soms is het wat betuttelend en persoonlijk vind ik het gedoe met twee van die doeken helemaal niets. Geef mij maar een paccodoek.
Tsja, het lijkt wel soms alsof het een rage aan het worden is. Vaak denk ik ook wel (niet bij jou hoor Moonah ) dat het een soort gemakkelijke oplossing is. Want ja, ze slapen natuurlijk wel érg lekker door en dan is het soms wel heel makkelijk om bij slapeloze nachten het kind "op te bergen" terwijl meer rust, ritme en regelmaat en sneller op bed leggen vaak al de wonderen doen. Maar dat vergt meer van ouders en helemaal in die vermoeiende, onzekere beginperiode is een instantoplossing als een bakerdoek natuurlijk erg aantrekkelijk.

En bij verkeerd gebruik is het niet helemaal zonder gevaren, vooral met het oog op warmtestuwing, in de doeken draaien en het onderdrukken van de hongerprikkel waardoor een kind zo lekker warm slaapt dat het niet wakker wordt voor eten, vervolgens zwakker is en daardoor weer minder makkelijk voor eten komt, etc. Negatief spiraaltje dus.
Gelukkig zijn dit uitzonderingen en gaat het vaker goed dan fout én is het niet moeilijk om het goed te doen

Bij een kinderdagverblijf waar mijn zusje stage liep was het trouwens de gewoonte om bijna alle babies smiddags te slapen te leggen in een fleecedekentje gewikkeld. want dan slapen ze zo goed. Wóest zou ik er van worden als dat mijn kind was, zeg!
pi_43296905
dat zou ik ook niet moeten, owlet.
heb mijn kids nooit ingebakerd, wij strompelden gewoon braaf 3 keer per nacht ons bed uit

wel kregen ze later zo'n slaapzak met armsgaten, hoe heet zo'n ding ook alweer
die vind ik zo jolig, hè
  maandag 6 november 2006 @ 17:58:17 #199
108648 cattie
lieve moeder
pi_43297104
Milagro, bedoel je niet gewoon een slaapzakje/trappelzakje?
Voorbeeldje:
pi_43297282
ive
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')