abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_43299223
Ive is echt een elfje! Met van die puntoortjes . En een wijs gezichtje
Ik heb ook al een paar slaapzakken voor Eva, maar ik gebruik ze nog steeds niet. Ik heb de indruk dat ze zo fijn ligt als ze een beetje strak ingestopt wordt onder haar dekentje. Het zich bloottrappen van een paar weken geleden, dat doet ze eigenlijk nooit meer. Nou ja, die dingen gaan nog wel even mee.
Eva
  maandag 6 november 2006 @ 19:41:56 #202
108648 cattie
lieve moeder
pi_43301019
Ja schattig he die oortjes? Die heeft hij duidelijk van mijn man.
Als Eva zonder slaapzakje kan is dat toch prima? Ive is ook wat minder onrustig in bed geworden, ik vind hem niet zo vaak meer helemaal bovenin bed terug.
  maandag 6 november 2006 @ 20:15:28 #203
593 sjak
Juffie Bloem
pi_43302406
quote:
Op woensdag 1 november 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
In hoeverre kun je een jonge baby iets leren?
Beetje laat maar toch een reactie. Ik heb een boekje gekocht, spelen met je baby heet het, geloof ik. Hierin staan allemaal spelletjes / oefeningen die je met je jonge baby kunt doen en die effect hebben op de ontwikkeling. Ik vind het een heel inspirerend boekje. Ik kan het nu even niet vinden op bol.com, ik zoek het later wel even op. Maar er staan ook andere boekjes die zo heten. In het boekje wat ik heb staan per maand spelletjes die je kunt doen. Als je wat wilt weten dan hoor ik het nog wel.
Lekker douchen!
pi_43303296
quote:
Op maandag 6 november 2006 17:58 schreef cattie het volgende:
Milagro, bedoel je niet gewoon een slaapzakje/trappelzakje?
Voorbeeldje:
[afbeelding]
jaaa, trappelzak, alleen dat woord al

en dan net zo'n schuimpje als op de foto erin

jouw schuimpje?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_43303921
Merel is alweer flink gegroeid iets meer dan 4500 gram en een ruime 56cm. Verder viel het me wel op dat ze bij Merel vinden dat ze het goed doet terwijl ze dus met haar gewicht net onder de gemiddelde lijn zit en bij Isis er altijd commentaar was omdat ze er net iets boven zat. (Maak me toch niet echt druk om wat ze er over te zeggen hebben). Verder heeft ze haar prikjes gekregen en heeft ze er nu koorts van , maar slaapt wel goed gelukkig. Nou was me verteld dat ze een halve paracetamol zetpil (van 120mg) zou mogen hebben bij koorts maar hoe krijg je die dingen fatsoenlijk doormidden? Toen we dit probeerden brokkelde de zetpil uit elkaar alsof het kaarsvet was.
  maandag 6 november 2006 @ 20:53:21 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_43304076
quote:
Op maandag 6 november 2006 20:36 schreef milagro het volgende:

[..]

jaaa, trappelzak, alleen dat woord al

en dan net zo'n schuimpje als op de foto erin

jouw schuimpje?
Ja, mijn schuimpje!

Xanthe, fijn dat Merel flink gegroeid is. Wij geven Ive zetpilletjes van 60mg, die zijn bij de apotheek te koop. Geen geknoei met door midden snijden dus.
  maandag 6 november 2006 @ 20:55:21 #207
108648 cattie
lieve moeder
pi_43304180
Hmmm, maar aan mijn advies heb je op dit moment weinig... Ik zou hem dan niet van onder naar boven door midden doen maar van links naar rechts (beetje ingewikkelde uitleg, weet ff niet hoe ik het makkelijk kan zeggen).
pi_43304420
Ik snap wel wat je bedoeld denk ik. Van boven naar beneden is zeg maar de punt naar de platte kant en van links naar rechts gewoon het in het midden door snijden. Onze apotheek heeft alleen maar 120 mg als ik dit van te voren had geweten dat ze wel bestaan van 60 mg was ik gewoon even rond gaan bellen.
pi_43305202
Of een dun mesje even warm maken zodat hij er door heen smelt
pi_43305438
Dank je owlet zal het de volgende keer meteen proberen , lijkt me idd. de methode die moet gaan lukken.
  † In Memoriam † maandag 6 november 2006 @ 21:27:23 #211
81992 Githa
pi_43305647
Toevallig krijgt Jordy nu dyclofinac/naproxen in zetpil vorm en daarvan mag hij maar een halve hebben, maar in het ziekenhuis doen ze helemaal niet moeilijk, gewoon hup mes erin en snijden. De platte helft die je over houdt die rond jemet je vingers wat af en glijd er door het vet gehalte gewoon goed in hoor.
  maandag 6 november 2006 @ 21:29:53 #212
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43305787
quote:
Op maandag 6 november 2006 14:25 schreef owlet het volgende:

[..]

Is ie te groot of te klein PV?
Te klein..

edit: maar ik heb inmiddels een mailtje terug, waarin een oplossing wordt geboden.

[ Bericht 14% gewijzigd door Paradijsvogeltje op 06-11-2006 22:00:46 ]
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_43309242
mooi
  maandag 6 november 2006 @ 23:46:26 #214
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43312217
Kendahl is trouwens weer een pond aangekomen en 3 cm gegroeid sinds een maand geleden.
De prikjes gingen goed, voor zover dat goed is. Auw! Arm klein ding!
En de heupfoto is gelukt. Twee foto's gemaakt. Bij de eerste zei ik al dat de navel niet in het midden lag, maar mevrouw de arts was het daar niet mee eens. Gaat ze de foto controleren.... wie had er gelijk?
  maandag 6 november 2006 @ 23:51:15 #215
131977 Neuk
It's a Brent New Day!!!
pi_43312433
Prikjes op babies zijn niet leuk. Brent heeft vandaag de hielprik gehad. Als ik er aan denk doen mijn borsten weer pijn
Iedere golf van de zee,
Die wild op het strand wordt gesmeten,
Brengt wel iets moois voor je mee.
Wat heb jij van de zee gekregen?
  dinsdag 7 november 2006 @ 00:04:06 #216
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43312864
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:51 schreef Neuk het volgende:
Prikjes op babies zijn niet leuk. Brent heeft vandaag de hielprik gehad. Als ik er aan denk doen mijn borsten weer pijn
Daarbij gaf Kendahl geen kik, niet dat hij het leuk vond... maar hij was heel flink. Dat is hij over het algemeen wel. Het eerste prikje deed echt zeer, hij trok een pruillipje. Het tweede prik deed natuurlijk nog steeds zeer, maar toen werd hij ook echt boos! Hij liep rood/paars aan... Gelukkig was mama er en kreeg hij veel - jes en knuffels!
pi_43312924
quote:
Op maandag 6 november 2006 23:51 schreef Neuk het volgende:
Fons piepte even en dronk gewoon verder.
  dinsdag 7 november 2006 @ 08:32:52 #218
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43316383
Tijdens het drinken? Ik heb hem daarna juist aangelegd... op aanraden van de huisarts.
Over aanleggen gesproken, ik hoor een klein kindje...
pi_43317072

Eva heeft vannacht -min of meer- doorgeslapen! We hebben haar om 23.00 wakker gemaakt voor de laatste voeding, en daarna kwam ze weer om 5.20! Ze is opeens ook weer terug op haar oude ritme van elke 4 uur komen overdag (was elke 3 uur). Haar flesjes zitten wat voller, ik denk dat het daaraan ligt, de laatste week is ze blijkbaar telkens niet helemaal verzadigd geweest. Ze drinkt nu wel echt veel . Als dit zo doorgaat, moet ik maar eens zien waar evt. een flesje kan vervallen.... Maar blijkbaar regelt mevrouw dat zelf allemaal wel.

Eva moest drie! keer geprikt worden in haar hieltje. Ik kon er op zich wel tegen, maar ik vond het wel een stomme zuster, mijn kind 3 keer prikken . En het ergste was dat de helft nog onnodig was ook, want het schildklieronderzoek had ze al gehad, gelijk na haar geboorte.. De eerste keer gaf ze nog geen kik, maar na de 3e prik was ze echt heel boos
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 09:31:14 #220
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_43317192
Mbt het inbakeren waar hier zo lustig over wordt gesproken vond ik dit ook wel een leuke site

www.bakerzak.nl

Ow..en een quote van de site

Ik ben dol enthousiast over de bakerzak, Damian draagt hem al sinds hij 5 weken is en sindsdien zijn we overtuigd van de werking ervan. Baby´s worden er echt rustiger van en slapen ´s nachts lekker door, tenminste dat is onze ervaring!
Sylvie van der Vaart-Meis

Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:23:03 #221
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43318063
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 09:31 schreef Vivi het volgende:
Mbt het inbakeren waar hier zo lustig over wordt gesproken vond ik dit ook wel een leuke site

www.bakerzak.nl

Ow..en een quote van de site

Ik ben dol enthousiast over de bakerzak, Damian draagt hem al sinds hij 5 weken is en sindsdien zijn we overtuigd van de werking ervan. Baby´s worden er echt rustiger van en slapen ´s nachts lekker door, tenminste dat is onze ervaring!
Sylvie van der Vaart-Meis

Sylvie

Simon lijkt een regeltweedaagse te hebben, wil elke 2 uur eten en huilt tussendoor hard voor zijn doen.
Hij is al 5 weken! Gisteren vond ik hem ineens ook zo stevig voelen als ik hem optilde, alsof hij ineens sterker was geworden.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:25:24 #222
94046 PM-girl
pi_43318105
Linda, fijn dat Eva zo lang geslapen heeft! Simon heeft dat ook een aantal keer gedaan. Het is echter nog geen ritme, dus verheug je nog maar niet!

Simon krijgt rond half elf elf uur zijn laatste voeding en komt dan meestal rond half 5 5 uur voor zijn volgende voeding.

PV, een navel uit het midden, dat maakt toch niets uit denk ik?
*
pi_43318136
Ik lees Oei ik groei, en er staat een sprongetje gepland bij 5 weken, PM-girl. Ik weet nog niet of het allemaal klopt, maar tot nu toe is het voor mij erg herkenbaar. Eva heeft het een dag gehad. Ik werd er helemaal gek van, ze wilde niets! En daarna was ze opeens in een ander ritme, en kon ook meer.
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:33:26 #224
94046 PM-girl
pi_43318275
Ja linda, dat had ik ook gelezen. Zou best kunnen. Maar ik las ook dat sprongetjes dus 5 weken na de uitgerekende datum komen. Dus ben je een week te laat bevallen, komt het met 4 weken?
*
  dinsdag 7 november 2006 @ 10:33:47 #225
94046 PM-girl
pi_43318287
Wat kan Eva overigens nu meer dan eerst? Simon leek van de week al wel een beetje te rollen!!
*
pi_43318367
Die sprongetjes zijn hier ook aardig berucht ja. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_43318378
Ja, maar het was ook weer rond de vijf weken, dus zo precies zal het dan niet komen toch? Eva maakt opeens meer en andere geluidjes, is meer wakker, heeft tranen, kijkt langer en aandachtiger (allemaal dingen die in het lijstje staan in dat boek). Vanochtend leek het echt of ze met me aan het kletsen was
Eva
pi_43318443
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:37 schreef Jarno het volgende:
Die sprongetjes zijn hier ook aardig berucht ja. .
Je kunt zelfs een alerter instellen zodat je er op voorbereid bent
sprongenwekker
Eva
pi_43318486
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:40 schreef linda856763 het volgende:

[..]

Je kunt zelfs een alerter instellen zodat je er op voorbereid bent
sprongenwekker
Da's bij ons niet echt nodig hoor, is moeilijk te missen! .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
pi_43318633
Hoe gaat het met Anna, Jarno?
Heeft Yppy o.a. al wat meer tijd om te kolven overdag?
Syllables govern the world
pi_43318679
Vandaag wel gok ik, want Anna is per vandaag naar de opvang (2 dagen in de week). Maar sinds we het ritme en regelmaat wonderboekje hanteren, is het een wereld van verschil. Anna slaapt nu makkelijk 16 uur op een dag, is tussendoor maximaal drie kwartier tot een uur wakker en dan is het eten -> schone luier -> voorlezen -> spelen of knuffelen en bij de eerste gaap weer naar bed.

Soms is het gewoon saai. .
pi_43319069
O, wat heerlijk, Jarno en Yppy!
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:11:03 #233
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43319165
Lekker hoor Yppy en Jarno, eindelijk wat rust in de keet voor jullie.

Cattie: Yve is lief.
Wat een echt ventje is hij alweer zeg!
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:13:38 #234
108648 cattie
lieve moeder
pi_43319223
Wat fijn dat Anna beter slaapt!
Dutchie, Ive groeit als kool! Ik ben zo trots op mijn mannetje. Vannacht is hij maar 2x wakker geworden! Straks weer naar het cb, ik ben benieuwd hoe lang en zwaar hij nu is.
Hoe is het met Cas?
pi_43319530
Zo'n verschil nu. Het gaat echt een stuk makkelijker. En soms is het inderdaad saai. Al had ik het gisteravond even gehad. Ik was al lang met haar bezig geweest, dat genoe met smeren tegen de spruw, koud eten voor mij, eindelijk klaar met drinken en als ze dan in bed ligt meteen heel hard huilen en weer willen drinken. Vandaag huilen op het kdv, dus het is vast een sprongetje. Maar goed dat ze sliep toen ik ging, anders had ik haar gewoon weer mee naar huis genomen.

Ze is echt schattig nu. Ze kan zo wakker kijken en net doen of ze luistert als we voorlezen. En knuffelen kan nu ook.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  dinsdag 7 november 2006 @ 11:26:12 #236
24188 Belana
kloon van belana
pi_43319546
voor die sprongenwekker heb ik me al zo vaak ingeschreven, maar ik krijg nooit mail
stormy waters...
sailin'
pi_43319635
Tjee wat een verschil dat ritme en regelmaat dan toch kan maken.
Wat fijn dat het zo lekker gaat zeg!

Yppy je klinkt helemaal vliefd, wat je uiteraard ook bent en groot gelijk heb je.
Syllables govern the world
pi_43319698
Jouw kind springt gewoon niet . Doet alles geleidelijk...
Ik had net al mijn welkomstmail. Afwachten maar. En ook welke spam er nu weer uit voort komt...
Eva
  dinsdag 7 november 2006 @ 12:08:14 #239
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43320706
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 10:25 schreef PM-girl het volgende:
PV, een navel uit het midden, dat maakt toch niets uit denk ik?
Het hield in dat Kendahl vooral met zijn onderlijf naar één kant lag, wat ik dus zag en de arts niet. Sowieso lag alles op de tafel ook schots en scheef... zo zou ík niet kunnen werken, hoor!
Maargoed, het is nu toch gelukt? No problemo!
pi_43322119
YPPY en Jarno, wat fijn dat ze zo goed is gaan slapen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:06:24 #241
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43322185
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 12:08 schreef Paradijsvogeltje het volgende:

[..]

Het hield in dat Kendahl vooral met zijn onderlijf naar één kant lag, wat ik dus zag en de arts niet. Sowieso lag alles op de tafel ook schots en scheef... zo zou ík niet kunnen werken, hoor!
Maargoed, het is nu toch gelukt? No problemo!
ze liggen toch dwang in 2 rolletjes?
maar fijn dat het goed gegaan is

yppy en jarno heerlijk dat het nu zo goed gaat met anna!

Arwen liep net zo ineens een rondje in de box ze ging de laatste paar daagjes wel al proberen te staan en vaak lukte het wel en nu ging ze rondjes langs de spijlen lopen
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 7 november 2006 @ 13:07:45 #242
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43322218
Trouwens als ze vallen dan oppakken en troosten of zoals ik nu gedaan heb ze moest ff 5 secondes huilen en ging daarna weer door. En daarna haar opgetilt en geknuffelt en gezegd dat ze een grote knappe meid is en dat we trots op haar zijn ?
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_43326569
Arwen wat knap!!

ik heb nog een Oei ik groei boek waar ik niets mee doe.. tis tot 8 stappen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:52:28 #244
108648 cattie
lieve moeder
pi_43326864
Bij het cb was alles oke, Ive is nu 66cm en 7175 gram (in 1 maand 2 cm en 700 gram gegroeid), een flinke vent dus. De verpleegkundige wist niet of ze bv of kv curves gebruiken. Niet zo handig. Ive's lijntje buigt nu namelijk iets af van de curve, volgens mij omdat zij een kv curve gebruiken.
Daarna de prikjes. Ive doorstond ze moedig, maar is nu aan het huilen. Ik heb hem al een zetpil gegeven en hij zit nu bij mij op schoot. Arme jongen...
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:55:29 #245
24188 Belana
kloon van belana
pi_43326946
Ik heb net een winterpak gekocht ik vind die dingen zo leuk he. Hij is oranje en er zitten handen en voeten aan, dus alles zit ingepakt

cattie, lekker dat Ive zo goed groeit! en ach die curves wat maakt het uit joh. hij doet het goed daar gaat het om toch?
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 7 november 2006 @ 15:57:40 #246
108648 cattie
lieve moeder
pi_43327004
Oooh, die pakjes zijn zo leuk!! Foto!
Die curves maken mij ook niet zoveel uit, ik vind het alleen stom dat zij niet weet welke curve ze gebruikt.
pi_43327067
Leuk Belana!! Past iede kleertjes, die ik gestuurd had, al?

Hmm ik gelof dat ik weer wat dingen in het vraag en aanbod kinderspullen moet gaan zetten. Heb ook nog 2 van die winterpakken
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 7 november 2006 @ 16:01:22 #248
94046 PM-girl
pi_43327091
Zo, Ive, goed gegroeid!!

En Belana, showen!! (doe je trouwens weer een keer een Ezra foto in het fototopic?)

En Arwen, een echte Stapper (hihi!)

Ik heb het oei ik groei boek en werkboek zelfs!
*
pi_43328948
Arwen, wat goed!
pi_43331453
quote:
Op dinsdag 7 november 2006 16:00 schreef Vicky het volgende:
Leuk Belana!! Past iede kleertjes, die ik gestuurd had, al?

Hmm ik gelof dat ik weer wat dingen in het vraag en aanbod kinderspullen moet gaan zetten. Heb ook nog 2 van die winterpakken
Doe maar! Eva gaat op wintersport in maart (met ons ) en ik heb nog een pak nodig...
Eva
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')