quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:02 schreef Sugar het volgende:
Het gaat echt helemaal niet met Storm, de laatste 2 dagen. Hele dag aan het huilen, terwijl de regelmaat hem eerder goed deed. Hij was veel meer ontspannen. Nou, nu niet meer.
Ben vandaag al bij de ha geweest om te laten bekijken of ie misschien weer beginnend spruw heeft, maar ze dacht van niet. En verder waren longetjes ook schoon en geen oordingen. Maar hij huilt, huilt, huilt en slaapt niet overdag. 's Nachts wel gewoon.
PM, super dat Simon zo lekker gegroeid is!!!
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:05 schreef YPPY het volgende:
Wauw PM, echt goed!
Vervelend Sugar, ook voor Storm en dat terwijl het een tijdje steeds beter ging. Houd je het wel vol zo?
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:07 schreef Leah het volgende:
Sugar, is misschien inbakeren een optie voor jullie? Ik heb geen idee hoe ja daar tegenoverstaat, maar ik denk ik roep het toch even.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:20 schreef cattie het volgende:
Sugar wat rot!![]()
Ive wil niet slapen, hij is helemaal over de rooie....Het was vandaag zijn kdv dag en ik heb hem daarna (stom stom stom
) te laat naar bed gebracht waardoor hij nu te moe is om te slapen... Zo zielig! Maar terwijl ik dit tik (pc kamer is naast babykamer) wordt hij opeens redelijk stil, ligt op zijn vingers ze sabbelen (ik hoor sabbelgeluidjes), dus hopelijk valt hij zo wel in slaap.
![]()
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:30 schreef snoopy het volgende:
Sugar, wat vreselijk moeilijk en naar allemaal. Vond je ha het verder niet vreemd dan dat hij zo huilt?
Lijkt me ook niet echt bevorderend voor je eigen gemoedstoestand dit.![]()
PM, fijn dat hij zo gegroeid is.
Vanmiddag was ik met Lis naar het ziekenhuis voor controle bij de kinderarts. Ze was vorige week nog 5 gram onder haar geboortegewicht, dus wilden ze haar voor de zekerheid nog een keer zien. Ze was zo'n 235 gram aangekomen in 10 dagen dus dat is prachtigWe hoeven lekker niet meer terug te komen.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:22 schreef Ingrid19 het volgende:
sugar wat rot zeg!
Goedzo Lis!
Kim slaapt nu 's avonds beter!
Simon doet dat ook wel eens, dan ligt zijn hoofdje ook helemaal naar achteren zeg maar. Dit duurt echter een paar seconden dus lijkt me niet in de categorie overstrekken? Op een of andere manier lijkt me dat langer duren, of dat het tijdens het voeden gebeurt?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 11:10 schreef Magneet het volgende:
overstrekken is ook als de rug helemaal hol gemaakt word geloof ik.
Het duurde even (45 min in totaalquote:
Weet je dat ik zelf daar soms heel veel moeite mee heb? Ook hier is de jongste heel rustig, en kan heel goed zelf spelen.quote:
Phhff Sugar wat lijkt me dat toch moeilijk. Weet ook niet goed wat ik kan zeggen om je te helpen. Zeggen dat ik weet hoe je je voelt kan ik niet (Mika huilt eigenlijk nooit) en tips geven kan ik al helemaal niet. Maar hoop voor jullie en de kleine Storm dat jullie snel rust kunnen vindenquote:Op zondag 29 oktober 2006 10:23 schreef Sugar het volgende:
Heerlijk, PM! En Mika ook al zo goed geslapen, fijn joh!![]()
Storm komt nog elke nacht 2 keer, dus ergens tussen 23.30 u. en 2.00 u. én tussen 4.30 u. en 6.00 u. Best piitig nog. En het vele huilen is ook echt een zware frustratie aan het worden, eerlijk gezegd. het valt hier in huis op als ie niet huilt en niet andersom. Moeilijk om lief bezorgd te reageren als we hem ineens weer hard horen huilen. Een andere moeder denkt: "hee, ik hoor iets boven!Even kijken!
" en wij denken: "Oh nee, niet alweer.
, zucht" en maken vervolgens de hele dag ruzie uit frustratie en moedeloosheid.
draag hem eens bij je, zoals BM al zei, in zo'n 'zak', en dat dan langzaam afbouwen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:53 schreef Sugar het volgende:
Dankjulliewel.
Het zijn trouwens niet de nachten die ons moedeloos maken, maar juist het huilen overdag. Storm komt namelijk 's nachts wel een paar keer voor een voeding, maar gaat dan wél rustig weer slapen daarna. Dus daarover niet zóveel spanning. Maar overdag zoveel huilen, dat breekt wel op.
Leg eens uit, want ik volg je niet helemaal.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:13 schreef Leah het volgende:
[..]
Weet je dat ik zelf daar soms heel veel moeite mee heb? Ook hier is de jongste heel rustig, en kan heel goed zelf spelen.
Maar ik betrap mezelf erop dat ik dan ook bepaalde dingen niet doe, domweg omdat ik het niet gewend ben.
Freek had bv niet de rust om samen te bouwen of te lezen, die kon zich maar heel kort concentreren op iets.
Ik moet mezelf dus nu echt eraan helpen herinneren dat ik met Dreumes dat wèl kan. Niet dat ik het niet wil, ik vind het juist hartstikke leuk, maar het zit niet zo in mijn systeem, zeg maar.
citroenplant andersquote:Op zondag 29 oktober 2006 15:34 schreef Bass-Miss het volgende:
Een citroen kan ik eens proberen, thnx .Van dat muggespul durf ik nt zo goed, lijkt me toch niet zo gezond en een netje over zijn bedje zal niet gaan want Fonzie slaapt 's nachts nog bij ons in bed.
gewoon doen wat werkt, en niet wat zogenaamd hoortquote:Op zondag 29 oktober 2006 16:52 schreef Sugar het volgende:
Milagro, dat heb ik de eerste weken best veel gedaan, maar nu volgden we juist sinds een dikke week de tactiek van "regelmaat" en dus steeds in zijn bed leggen bij moeheid. Het werkte wel een beetje, maar nu al een dag of 5 niet meer.
Maar misschien is het, om dit te doorbreken, wel weer een beter idee ja. Alleen ik heb zoveel structuur nodig nu, dat ik dan meteen allerlei beren op de weg zie. (Hoe vaak doe ik hem erin? Hoe vaak toch in bed? Hoe afbouwen? Hoe zal ik het doen, wie beslist dat voor me...? Stom dat het zo werkt, maar ik vind al die dingen nu erg moeilijk).
Dat omdat Freek zo druk was, ik helemaal niet gewend ben dat je nog andere dingen met een kind kunt doen, behalve het in leven houdenquote:Op zondag 29 oktober 2006 14:28 schreef dutchie het volgende:
[..]
Leg eens uit, want ik volg je niet helemaal.
Daarover had de huisarts het al i.v.m. de (pp)depressie, dus misschien kan ik daar idd toch over denken. Ik vind dat alleen wel heftig en eng, maar dat is meer iets voor in 1 van de andere topics.quote:Op zondag 29 oktober 2006 18:16 schreef Jelief het volgende:
Sugar, wat zij zeggen, doen wat werkt, niet wat zogenaamd moet.
Ik weet niet of het nog steeds zo werkt maar ik heb jaren geleden als gezinsverzorgende eens gewerkt bij een mamamet een huilbaby, ik hoefde eigenlijk niks te doen.alleen maar aanwezig te zijn zodat mama even rustig kon slapen. Misschien kun je nu via de huisarts voor zoets wel een indicatie krijgen. Als je dat wilt natuurlijk...
Heb ik ook vaak met Mika. Leg ik hem even in bd omdat ie niet alleen op de commode mag valt ie in slaapquote:Op woensdag 1 november 2006 10:17 schreef PM-girl het volgende:
Simon ligt al eventjes wakker te wezen dus ik maak het badje maar klaar, wel ietsje te vroeg, maar dan maar lekker uitgebreid badderen voor de volgende voeding.... slaapt meneer weer!!
(heb overigens gisteren met het leeggieten van de emmer een hydrofiel washandje door de wc gespoeld)
echt iets leren kun je volgens mij niet, je kan alleen maar herhalen herhalen herhalen herhalen de ene baby doet/brabbelt het na de ander niet.quote:Op woensdag 1 november 2006 13:33 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
In hoeverre kun je een jonge baby iets leren?
Dat had ik ook, maar nu.....quote:Op woensdag 1 november 2006 20:38 schreef snoopy het volgende:
Mijn babietjeis vandaag bij het CB geweest. Alles prima in orde en ze groeit netjes.
Het is zo'n liefie. Ze eet en slaapt voornamelijk. Ik heb er bijna geen kind aan!
Fijn dat ze zo goed groeit!quote:Op donderdag 2 november 2006 13:27 schreef CrazyMoon het volgende:
Zow, wij zijn gisteren ook weer naar het CB geweest. Sarah is nu 66cm en weegt 7775 gram
ze groeit goed dus!
Verder kreeg ze weer prikjes. Bij de eerste huilde ze niet, en bij de 2e maar heeeel zachtjes en heel eventjes. Daarna was het weer vrolijk brabbelen.
Morgen gaat ze weer naar mijn ouders, blijft ze daar een dagje ('s avonds gewoon weer thuis). Want ik ga samen met Nanalune naar de Jonge gezinnenbeurs
nee, nog nooit geweest, maar heb het boekje door gelezen en het leek me gewoon ontzettend gezelligquote:Op donderdag 2 november 2006 13:53 schreef PM-girl het volgende:
Beetje offtopic,maar: Ben je daar al eens vaker geweest op die beurs? Ben een beetje bang dat t vooral leuk is voor zwangeren op een of andere manier. Wij hebben alles al, bijvoorbeeld. En alleem voor kleding is het wat ver denk ik?
Ik heb van felicitas een blaadje gehad vorige week, tweede kaartje gratis. Ik vermoed dat jij dat (nog) niet hebt gekregen na jouw bevalling, is nl. iets langer geleden? Ik gebruik hem wrs zelf, anders kon ik m opsturen!quote:Op donderdag 2 november 2006 14:16 schreef CrazyMoon het volgende:
[..]
nee, nog nooit geweest, maar heb het boekje door gelezen en het leek me gewoon ontzettend gezelligVerder hebben wij ook niks nodig, maar er gewoon even een dagje uit gaan naar zoiets vind ik super leuk. Tis dan wel een eindje rijden en niet goedkoop maar ja... de 9 maandenbeurs vond ik ook erg leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |