abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 2 november 2006 @ 14:30:08 #101
24188 Belana
kloon van belana
pi_43171031
cattie is geweest geloof ik sugar. Ezra heeft nooit ergens last van gehad, dus ik ben niet geweest. Maar je moet het zeker proberen! een chirpractor kan vaak wel helpen. kijk even op www.chiropractie.nl voor 1 bij jou in de buurt.
sterkte meid! ook voor je knulletje, want pijn hebben is echt niet leuk.
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 november 2006 @ 14:31:26 #102
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43171078
PM ze vinden het niet lekker idd die neusspray. Maar hier werkt het goed. Cas gaat er altijd van niezen en dan komt er een hoop mee.
Jij ook beterschap met Simon.

Sugar, ik dacht dat jullie al eens met Storm daar geweest waren? Maar dan vergis ik me kennelijk.
Cattie is er ook geweest met Yve. Belana iig. Ik ben een zeef.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 2 november 2006 @ 14:32:46 #103
24188 Belana
kloon van belana
pi_43171122
hier staat een heel stuk erover, dit staat op een site van een chiropractor bij jou in de buurt
stormy waters...
sailin'
  donderdag 2 november 2006 @ 14:35:23 #104
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43171196
We zijn bij de osteopaat geweest, daar was Cattie volgens mij ook geweest met Ive? Maar nog niet bij de chiropractor (wij dus, bedoel ik).

Dankjewel, belana!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  donderdag 2 november 2006 @ 14:41:08 #105
103793 kozakken
Living the life
pi_43171360
Wij zijn met Romme naar de osteopaat geweest en ik ken nog een aantal mensen meer die met hun kleine kindjes er zijn geweest. Ik vond het heel fijn, ook omdat het eigenlijk al heel goed met romme ging en dat nog eens bevestigd werd.
Babygymmama in mijn groep had echt een krijsertje en ik ook geweest. Eerst bij een andere osteopaat en later bij 'de mijne'. Wat een lief mannetje is het nu, nu zijn krampjes en overstrekken veel meer over zijn.
Mss toch tijd voor de kinderarts Suug? Mss is er gewoon echt iets bv met reflux (kan ook stille reflux zijn zonder dat kindjes voeding terug geven) of weet ik veel wat nog meer. Allergie voor het een of ander.
Niet om je ongerus te maken, want mss is er totaal niets aan de hand. Maar als je zegt dat hij zoveel pijn heeft en de osteopaat het niet kan vinden is de kinderarts (en eerst je eigen ha) nog niet eens zo slecht hoor. Gewoon om alles uit te sluiten.
Bah! Helpt je ook echt niet bij het beter voelen van jezelf als je ziet dat je eigen mannetje het zo moeilijk heeft Hoor!
(je mag altijd op de msn als je dat zou willen hoor. )

wij gaan zat. naar de jongegezinnenbeurs. k reageer wel even in t speeltuinbankje
  donderdag 2 november 2006 @ 18:20:12 #106
108648 cattie
lieve moeder
pi_43178452
quote:
Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Sugar het volgende:
Belana of Kozakken, of nog andere mensen, waren jullie nu met jullie babies naar een chiropracter geweest? En wat doet zo iemand? Ik ben redelijk wanhopig aan het bedenken wie ons nou toch zou kunnen helpen met Storm, het lijkt soms echt alsof ie pijn heeft.
Ik ben met Ive geweest toen hij 4 weken oud was. De beste man keek naar Ive, voelde zijn werveltjes, checkte zijn reflexen, controleerde de heupjes door de beentjes te buigen, draaide Ive's hoofdje naar links en naar rechts en luisterde naar het hartje en de longetjes. Hij liet vervolgens aan mij zien dat Ive's rechter kant minder goed reageerde dan zijn linkerkant en dat zijn rechtberbeentje 1 cm minder lang was dan het linker. Ik schrok me rot, maar dat bleek allemaal te komen door een scheef nekwerveltje. Hij zette vervolgens 1 vinger tegen het wervelte en gaf 1 kort duwtje, waarna de reflexen rechts weer oke waren en de beentjes weer evenlang! Dat is het uitgebreide verhaal van Ive's belevenissen daar.
Ik zou zeggen: ga een keer langs voor een controle, bij Ive was het heel eenvoudig te verhelpen (en sindsdien heeft hij geen voorkeurshouding meer en drinkt hij beide borsten even goed enz.).

Met Ive gaat het prima, het slapen 's nachts wisselt een beetje, meestal wel oke (2 voedingen en verder rustig), soms wat minder (naast de voedingen nog een keer of 2 a 3 wakker), maar stukken beter dan 2 weken geleden! En hij is zo lief aan het lachen , hij schaterlacht nu ook al heel soms!
  donderdag 2 november 2006 @ 18:23:11 #107
108648 cattie
lieve moeder
pi_43178537
Bij de osteopaat zijn we 2 en een halve week geleden geweest vanwege het slechte slapen. Dat was helaas niet zo'n succes. Naar mijn mening is die osteopaat namelijk te ruw met Ive geweest. We gaan dan ook niet meer, maar dat hoeft ook niet echt aangezien het nu zichzelf opgelost heeft.
  donderdag 2 november 2006 @ 21:57:47 #108
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43187163
Ik heb vanmiddag meteen gebeld naar die chiropractie-praktijk die jij had opgezocht, belana. We kunnen er morgen heen. Baat het niet, etcetera...

Bedankt voor al jullie reacties.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_43187241
Succes morgen Sugar!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 2 november 2006 @ 22:11:57 #110
103793 kozakken
Living the life
pi_43187758
Succes morgen Suug! Hoop zo dat het werkt!
  † In Memoriam † donderdag 2 november 2006 @ 22:13:03 #111
81992 Githa
pi_43187800
Succes Sugar! hopelijk kunnen ze Storm daar helpen....
pi_43198192
Hopelijk werkt het Sugar.

Leuk dat Ive lacht.

Onze (mijn) nachten doorslapen zijn voorbij. Anna sliep eerst van 24 tot 6. Dat werd van 22 tot 5 (ongeveer dan). Gisteren sliep ze zelfs al om 9 uur en was om 3 uur wakker. Eigenlijk vind ik dat wel fijn. Als ik om 5 uur voed, kan ik pas rond 6 uur gaan slapen en dan gaat J.'s wekker al bijna. Vervolgens staat de buurman luidrustig op en komt J. vertellen dat ie gaat werken. Gevolg is dat ik vanaf 5 uur wakker ben. Afgelopen nacht kon ik om 4 uur gaan slapen en sliep ik dus vast genoeg om niet wakker te worden van de buurman. Leve de nachtvoeding.

Anna heeft nu echt spruw en ik ook. Niet leuk, maar we komen er wel vanaf. Gevolg ik wel dat ik daardoor ben gaan wegen en nu weet dat ze bijna 250 gram is aangekomen in 2 weken.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_43198932
Arme Anna, spruw is niet fijn... Maar wel lekker aangekomen, zeg
Ronja heeft duidelijk een sprong gemaakt afgelopen week. Twee dagen was ze wat "lastig" (voor zover je dat lastig kan noemen bij zo'n kleintje). Wilde veel drinken, vaak drinken. Was moe maar wilde niet slapen. Dat waren dus twee dagen draagdoek en daarna was het alsof ze helemaal omgedraaid was.
Waar ze hiervoor eigenlijk nog steeds gulzig en slordig een borst per keer dronk en elke twee drie uur toch wel wat wilde drinkt ze nu heel rustig twee borsten leeg en komt ze nog maar een keer of zes, zeven per dag.
Ze kan haar hoofd ineens stevig rechtop houden, ze voelt veel steviger aan en kan lekker in het holletje van je arm "zitten" om geknuffeld te worden. Ze begint te schaterlachen en kan zichzelf nu veel beter vermaken in de box.
En het fijnste is dat ze ineens, uit het niets, om acht ŕ negen uur gaat slapen om dan pas om drie uur weer te komen!
Dat is zo veel lekkerder dan om elf uur met ons mee naar bed gaan en dan om vijf a zes uur weer willen (inderdaad, net als bij Yppy vlak voor het ochtenlawaai).
Het verbaast me steeds weer hoe hard het soms kan gaan. Ik zou ook twee dagen onrustig zijn als er van binnen zo veel aan het springen was
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:11:09 #114
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43202785
Hoe laat moet je er naar toe Sugar? Ik ben benieuwd of het helpt

Ik zit er aan te denken om met Iris naar de ha te gaan voor dat overstrekken. Als ik de arts van het cb goed heb begrepen was het echt niet goed. Maar ik begrijp geen hout van die oefeningen (de uitleg ging te snel gisteren denk ik, ben een boel vergeten) en misschien is het ook wel handig dat er nog iemand naar kijkt. Én hij kan me dan de oefeningen wat beter uitleggen. Of evt. doorsturen (?).
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:17:23 #115
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_43202950
Mijn kleine man is hees van het hoesten. Zielig...
Als je niet lacht, ben je dood.
  vrijdag 3 november 2006 @ 13:25:42 #116
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_43203235
agos.. dat is echt sneu
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:31:15 #117
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_43205051
O, Cas, beterschap mannetje!

LadyS, als het je rust geeft gewoon naar de ha gaan idd.

Simon lacht!! Hij deed het al eerder in grimasjes(mijn schoonmoeder vond het prachtig, maar ik vond het nog geen lachen...), maar nu sinds vanmorgen 'bewust' als je tegen hem praat of lacht! Lief!
En we waren van de week bij de cb-arts geweest, allemaal prima en goed gegroeid.
(alleen moeten ze op het CB echt een communicatiecursus volgen hoor, wat ze zeggen is prima en goed bedoeld, maar de manier waarop..... )
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 3 november 2006 @ 14:55:04 #118
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_43205655
Sugar; ik sprak vandaag Yvon nog en vertelde haar over Storm. Zij heeft nog een adres van iemand die ook Doris heeft geholpen destijds. Die huilde ook zo veel namelijk en bleek ook gewoon pijn te hebben. Ik vertel het vanavond wel uitgebreid. Sterkte wanhopige!

Simon, wat leuk! Lachen is lief hč?!
pi_43205929
Een neefje van ons was ook een erge huil baby, niks aan de hand volgens huistartsen etc. totdat echter bleek na enige tijd het arme kind al maanden fikse oorontsteking had
Jouw kleine handje grijpt
mijn grote vinger vast
mooi toch dat mijn vinger
zo in jouw handje past
pi_43207770
Dag allemaal!

Ik was er ff niet, eerst door Fok, en daarna door onze kapotte pc (anderhalve week zonder )

Hier gaat alles zijn gangetje. Eva komt nu overdag om de 3 uur, maar slaapt na haar voeding van ca 17.00 door tot 23.00, en dan weer tot een uur of 4. Geeft ons hoopt dat ze binnenkort gaat doorslapen, maar zo is het ook goed te doen. Ze is wel wat wakkerder overdag, maar ligt ook regelmatig een beetje in haar bedje te kijken (en soms te mopperen). Verder weinig bijzonders. Oja, ze is wel een vretertje, ze zit echt aan de bovengrens van wat ze mag/moet drinken. Ze heeft dan ook een heleboel spekkies!

En Sugar, ik ben met Eva ook naar de chiropractor geweest (mosterd na de maaltijd wsl, want je zult al wel geweest zijn). Ik had een gratis checkup gekregen van hem, omdat ik daar 'vaste klant' ben. Hij heeft idd alles nagelopen, ook nog eens de reflexen (leuk hoor, dat wandelen ) en hij vond 1 klein obstructietje bij haar SI-gewricht (bekken) - een vinger er op, even drukken, en het was goed. Hoop dat het wat oplevert voor je mannetje!

[ Bericht 31% gewijzigd door linda856763 op 03-11-2006 16:15:48 ]
Eva
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:09:36 #121
94046 PM-girl
pi_43207865
We hadden jullie al gemist Linda en Eva!
Fijn dat het goed gaat! Dat vraagt om een foto!
*
pi_43208061
Coming up! ik moet eerst de heleboel opnieuw installeren!
Eva
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:27:17 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43208336
We zijn geweest en de man (uit de vs, sprak nog niet echt nederlands) heeft even zijn wervels in nek en rug gevoeld. In de rug heeft ie er eentje recht geduwd en in de nek aan twee kanten ook een beetje.
Hij kon niet zeggen of het nu echt oorzaak kan zijn van zijn huilen natuurlijk, maar gaf wel aan dat die rugwervel hem misschien wel echt heeft dwarsgezeten. Dat kon ie zich voorstellen. De nek minder.

Afijn, we mogen over 2 weken terug om te vertellen of het iets heeft opgeleverd en om opnieuw te voelen of alles oké is nog. Ik ben wel blij met vandaag.

Storm is bovendien vanochtend voor het eerst gaan wennen op het kdv en heeft het keurig gedaan.
Wel van zich laten horen, maar niet aan één stuk door gehuild, zeker niet. Gelukkig. Blijkbaar vandaag een wat betere dag, ik ben allang blij!

Eva klinkt als een tevreden dametje, Linda, fijn!
En wat lief is dat lachen, he PM?
Renzell
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:28:58 #124
94046 PM-girl
pi_43208390
Sugar, wat fijn dat je je er goed bij voelt! Hopen dat Storm hetzelfde zal ervaren.
En het kdv ging goed, een zorg minder! (ga je wel werken dan?)
*
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:39:19 #125
119411 Paradijsvogeltje
is veilig geland!
pi_43208696
Wanneer babietjes een ontwikkeling doormaken, zijn ze dan ook sneller moe? Want Kendahl slaapt meer dan eerst. Het klopt ook wel denk ik, want hij tilt zijn hoofd veel op en ligt lang in de babygym te spelen en te brabbelen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
  vrijdag 3 november 2006 @ 16:59:03 #126
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43209212
Ik val even zo maar dit topic binnen, zonder de rest gelezen te hebben.

Met Thies gaat het prima! BV loopt uitstekend, hij groeit enorm. De wijkverpleegkundige vond het zelfs te veel. Nah, 500 gr. per week ís ook wel erg veel... Maar ik heb hem een beetje overvoed geloof ik. Zijn zuigbehoefte interpreteerde ik als honger, waardoor hij soms weI 10 keer per etmaal werd aangelegd. Nu heeft hij een speentje en dat gaat goed. Inmiddels zit hij op 5-6 voedingen per etmaal en drinkt hij minder gulzig, dus we verwachten dat hij nu minder fors zal aankomen.
Maar.... overdag slaapt Thies nauwelijks. Hij gaapt wel, valt na de voeding ook aan mijn borst in slaap, maar wordt dan wakker van wat krampjes. Vervolgens blijft hij zeker anderhalf, soms twee uur klaarwakker. Om vervolgens wat hazenslaapjes te doen. We hebben al van alles geprobeerd; streng laten huilen (volgens boekje "Rust en Regelmaat"), nou, dat kan ik écht niet hoor, hartverscheurend. Wipstoeltje, op de arm, wandelwagen, box, bedje, BabyBjörn etc. Draagdoek hebben we nog niet geprobeerd, daar zijn we nog niet handig in. 's Nachts slaapt hij gelukkig wél redelijk door.

Maar mijn vraag dus: Moet een kindje van ruim 3 weken niet veel meer slapen overdag?
En heeft iemand nog tips?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:00:10 #127
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43209255
Ben nu even voeden trouwens, dus lees straks pas verder hier.
pi_43209686
Moonah, ik denk dat als Thies meer slaap nodig had, hij vanzelf wel meer zou slapen, en als er iets aan de hand was en hij niet kán slapen maar wel wil, dat hij non stop zou huilen

Het is gewoon een reteslim kind, die wil alles meemaken, observeren en opslaan, die info krijg je later allemaal terug gekaatst
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 3 november 2006 @ 17:58:29 #129
108648 cattie
lieve moeder
pi_43210734
Moonah, Ive heeft ook altijd redelijk weinig geslapen. Als hij 's nachts fatsoenlijk slaapt, zou ik me er niet druk om maken. En qua voedingen: gewoon doen wat Thies nodig heeft. Het cb vond bij de eerste controle ook dat Ive te hard groeide, maar daar heb ik me niets van aangetrokken. Bv kindjes bepalen zelf hoeveel ze nodig hebben. Zo heeft Ive heel lang 10 tot 12 voedingen op een dag gekregen, pas sinds een paar weken zit hij op 8 voedingen.

Sugar, fijn dat het goed ging op het kdv en hopelijk heeft de chiropractor wat opgeleverd!
pi_43210922
Schijnt dat BV kindjes in het begin heel hard groeien en daarna een tijdje veel minder. Dus ik zou hem maar laten bijkomen nu.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:39:36 #131
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213254
Dames, dankjulliewel voor je reacties.
Tja, als hij meer slaap zou nodig hebben zou hij idd ws gewoon meer slapen.
Dat is op zich wel logisch ja!
Ik maak me ook niet echt zorgen. Het was meer de wijkverpleegkundige die daar 'moeilijk' over deed. Ze belde me vanochtend toen ik op het punt stond om weg te gaan. Zijn gewichtstoename was te veel, had ze met de arts overlegd. En oh? Slaapt hij zó weinig? Ehm, ja, hij is vaak wakker ja.
Ze belt maandagochtend even terug om verder te overleggen.
Weet je, zij is pas 4 maanden werkzaam op het CB en ik heb het idee dat ze zelf eea nog niet zo goed weet, of te rigide volgens de regeltjes reageert. Ik kan daar wel wat onzeker van worden, immers, zij zou het toch wel weten allemaal?? Mijn lief is gelukkig veel relaxter daarin en verzekert me keer op keer dat ik gewoon op mjin intuďtie moet vertrouwen.

Maar goed, volgens jullie geen zorgen dus.
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:40:40 #132
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213290
Oh, en ik ben dus om 17 uur gaan voeden. En nu ligt hij dus pas nét te slapen....
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:42:12 #133
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213338
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 17:58 schreef cattie het volgende:
Zo heeft Ive heel lang 10 tot 12 voedingen op een dag gekregen, pas sinds een paar weken zit hij op 8 voedingen.
Oeh! Dat is intensief...
Ik vind het eerlijk gezegd wel heel fijn dat Thies nog maar 5-6 voedingen vraagt.
Nu kan ik echt weer genieten van BV geven, terwijl ik het eerder een saaie klus begon te vinden...
pi_43213553
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:39 schreef Moonah het volgende:
Dames, dankjulliewel voor je reacties.
Tja, als hij meer slaap zou nodig hebben zou hij idd ws gewoon meer slapen.
Dat is op zich wel logisch ja!
Ik maak me ook niet echt zorgen. Het was meer de wijkverpleegkundige die daar 'moeilijk' over deed. Ze belde me vanochtend toen ik op het punt stond om weg te gaan. Zijn gewichtstoename was te veel, had ze met de arts overlegd. En oh? Slaapt hij zó weinig? Ehm, ja, hij is vaak wakker ja.
Ze belt maandagochtend even terug om verder te overleggen.
Weet je, zij is pas 4 maanden werkzaam op het CB en ik heb het idee dat ze zelf eea nog niet zo goed weet, of te rigide volgens de regeltjes reageert. Ik kan daar wel wat onzeker van worden, immers, zij zou het toch wel weten allemaal?? Mijn lief is gelukkig veel relaxter daarin en verzekert me keer op keer dat ik gewoon op mjin intuďtie moet vertrouwen.

Maar goed, volgens jullie geen zorgen dus.
Ik vond het consultatiebureau af en toe ontzettend betuttelend en suffig braaf.
Meestal zei ik gewoon lief lachend ja, nee en amen
Gaven ze me het advies : "de kleine mag nu wel voorzichtig met wat kipfilet beginnen, heel fijngemaakt", terwijl de kleine al sinds weken aan de Foe Yong Hai met garnalen zat
Ja, sorry, ik had bij tijd en wijle erge moeite iets aan te nemen van een dame van amper 20 die haar kennis enkel uit boekjes heeft. Oneerlijke conclusie? jazeker

Als je zelf gezegend bent met een gezond verstand en een natuurlijke dosis moederinstinct en dat ben je, voel je zelf meestal wel aan wat goed voelt , voor jou en vooral voor je zoon
Alleen enkel nog durven te luisteren ernaar

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 3 november 2006 @ 19:53:05 #135
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43213624
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:50 schreef milagro het volgende:
Alleen enkel nog durven te luisteren ernaar
Dat dus!
Mijn zus heeft dezelfde mening over het CB als jij.
"Och, het zijn ook maar gewone mensen met een mening..."

FoeYongHai met garnalen???
pi_43213731
Moonah, ik vind Thies echt zo'n fantastische naam he! Kort maar zeer krachtig!

500 gram, lekker groeien hoor, tis wel veel, maar borstgevoede babies groeien in den beginne vaak zeer hard (dat vlakt rond de 4 maanden af). En 10 keer is echt normaal de eerste tijd, maar als hij het zo lekker doet op 5/6, gewoon doen, hij doet het er goed op

En als hij niet slaapt, dan slaapt hij niet. Ze doen op die leeftijd toch vaak hazeslaapjes

Sugar, ik hoop dat het wat oplevert!

Paradijsvogeltje: ja hoor, dan zijn ze veel moeier, er gebeurd dan zoveel voor ze.

Linda
Variety is the spice of life
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:08:10 #137
11682 Moonah
Jolie femme
pi_43214024
quote:
Op vrijdag 3 november 2006 19:56 schreef nebelung het volgende:
Moonah, ik vind Thies echt zo'n fantastische naam he! Kort maar zeer krachtig!

500 gram, lekker groeien hoor, tis wel veel, maar borstgevoede babies groeien in den beginne vaak zeer hard (dat vlakt rond de 4 maanden af). En 10 keer is echt normaal de eerste tijd, maar als hij het zo lekker doet op 5/6, gewoon doen, hij doet het er goed op

En als hij niet slaapt, dan slaapt hij niet. Ze doen op die leeftijd toch vaak hazeslaapjes
Fijn hoor, al die geruststellende woorden van ervaren moeders!
  vrijdag 3 november 2006 @ 20:40:40 #138
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_43215090
je intuitie en je nuchtere verstand zijn samen met het feit dat jij jouw kind het beste kent, de beste raadgevers
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 3 november 2006 @ 21:36:25 #139
94046 PM-girl
pi_43216505
500 gram! Ik vond Simon al zo super hard groeien met 300 gram per week!

Maar wat ik hierboven zei dus over het CB, mag dus ook bij jouw CB gebeuren Moonah!
*
pi_43216598
En zolang Thies er gewoon relaxed blij blijft lijkt het mij geen probleem dat hij wat minder slaapt dan anderen.

Sugar, fijn dat het goed ging op het kdv
Dat geeft misschien ook wat rust?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_43217542
Ik heb nog geen vervelende ervaringen met het CB, maar ik kreeg de afgelopen week al meerdere keren op het hart gedrukt: ' trek je niets aan van dat CB hoor' . Lekkere reputatie...
Eva
pi_43217688
Hier gaat ondertussen alles prima met Merel , ze huilt echt helemaal niet meer zoveel. Nog wel na de voeding en ze heeft toch ook nog wel behoorlijk last van winderigheid en de bijbehorende krampjes , waardoor ze nog wel overstrekt op die momenten , maar verder is het nu toch wel een heerlijk rustig meisje.

Afgelopen weekend heeft ze haar eerste lachje laten zien en word het genieten van haar nog leuker.

Het enige waar we nu weer tegenaan lopen is dat de voeding die we dus door de kinderarts hebben voorgeschreven gekregen uit de handel is . Dat kreeg ik vandaag te horen bij de apotheek en na een telefoontje met nestlé werd dit bevestigd. De kinderarts is nu nog op vakantie en is pas de over 1 1/5 week terug. Van nestlé krijgen we nog enkele verpakkingen toegestuurd zodat we nog wel heel even vooruit kunnen.

Verder vraag ik me af hoeveel flessen Merel eigenlijk zou moeten hebben , van de kinderarts moet ze 6 flessen hebben op een dag , maar ik krijg die 6e fles er dus echt niet in. Nu heb ik dus de hoeveelheid per fles veranderd van 120 cc naar 150 cc (hoeveelheid water) en drinkt ze de 5 flessen leeg.

Maandag gaat ze voor de 1e keer naar het CB en krijgt ze dr eerste prik.
  vrijdag 3 november 2006 @ 23:24:04 #143
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_43220285
Is wel benieuwd hoe als die CB-vrouw Thies in slaap gaat krijgen

Wat een flauwekul en het kan ook zo omslaan dat hij meerdere uurtjes pakt, geeft Thies zelf wel aan.
  zaterdag 4 november 2006 @ 13:42:50 #144
94046 PM-girl
pi_43231376
Iemand ervaring met vaseline cetamagolcreme? Ik smeer dit sinds kort omdat Simon sinds zijn geboorte zo'n droog huidje heeft. Op zijn lijfje werkt het goed, maar op zijn gezicht en hoofdje lijkt het alleen maar droger te worden.

O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
*
pi_43231459
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Iemand ervaring met vaseline cetamagolcreme? Ik smeer dit sinds kort omdat Simon sinds zijn geboorte zo'n droog huidje heeft. Op zijn lijfje werkt het goed, maar op zijn gezicht en hoofdje lijkt het alleen maar droger te worden.

O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
Die creme heb ik en Kim mag het ook. Bij Kim hielp het wel goed, ook op haar hoofdje. Het is vanzelf over gegaan.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:21:30 #146
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_43232203
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Volgens mij idd alleen vanwege glibberigheid, die olie vormt een laagje op het water, geloof ik.
  FOK!fossiel zaterdag 4 november 2006 @ 14:42:36 #147
2628 Karin
pi_43232642
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Je kan de babyolie wel gewoon rechtsstreeks op het huidje smeren.
En van Balneum hebben ze ook heerlijk vette badspullen tegen een droog huide.
  zaterdag 4 november 2006 @ 14:52:58 #148
94046 PM-girl
pi_43232849
quote:
Op zaterdag 4 november 2006 14:42 schreef Karin het volgende:
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Je kan de babyolie wel gewoon rechtsstreeks op het huidje smeren.
En van Balneum hebben ze ook heerlijk vette badspullen tegen een droog huide.
Ok, dankjewel! Het zal wel een uitzondering zijn, wat er bij Oprah was, maar ben toch blij dat ik het badwater vanmorgen weg heb gedaan en nieuw heb gepakt (zag de waarschuwing pas toen ik het al in het water gedaan had).
*
pi_43233440
Er is wel speciale badolie van Zwitsal, dat heb ik een poosje gebruikt toen Eva zo vervelde. Maar nu is het niet meer nodig, dus ga ik alle cadeau- en proefflaconnetjes eerst maar eens opgebruiken.
Eva
  zaterdag 4 november 2006 @ 15:21:24 #150
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_43233467
Pmgirl ik gebruikte medicinale badolie van kruidvat die mag wel en werkt goed tegen een droog huidje
Engaging Infinite Improbability Drive..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')