Ik ben met Ive geweest toen hij 4 weken oud was. De beste man keek naar Ive, voelde zijn werveltjes, checkte zijn reflexen, controleerde de heupjes door de beentjes te buigen, draaide Ive's hoofdje naar links en naar rechts en luisterde naar het hartje en de longetjes. Hij liet vervolgens aan mij zien dat Ive's rechter kant minder goed reageerde dan zijn linkerkant en dat zijn rechtberbeentje 1 cm minder lang was dan het linker. Ik schrok me rot, maar dat bleek allemaal te komen door een scheef nekwerveltje. Hij zette vervolgens 1 vinger tegen het wervelte en gaf 1 kort duwtje, waarna de reflexen rechts weer oke waren en de beentjes weer evenlang! Dat is het uitgebreide verhaal van Ive's belevenissen daar.quote:Op donderdag 2 november 2006 14:26 schreef Sugar het volgende:
Belana of Kozakken, of nog andere mensen, waren jullie nu met jullie babies naar een chiropracter geweest? En wat doet zo iemand? Ik ben redelijk wanhopig aan het bedenken wie ons nou toch zou kunnen helpen met Storm, het lijkt soms echt alsof ie pijn heeft.![]()
Oeh! Dat is intensief...quote:Op vrijdag 3 november 2006 17:58 schreef cattie het volgende:
Zo heeft Ive heel lang 10 tot 12 voedingen op een dag gekregen, pas sinds een paar weken zit hij op 8 voedingen.
Ik vond het consultatiebureau af en toe ontzettend betuttelend en suffig braaf.quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:39 schreef Moonah het volgende:
Dames, dankjulliewel voor je reacties.
Tja, als hij meer slaap zou nodig hebben zou hij idd ws gewoon meer slapen.
Dat is op zich wel logisch ja!
Ik maak me ook niet echt zorgen. Het was meer de wijkverpleegkundige die daar 'moeilijk' over deed. Ze belde me vanochtend toen ik op het punt stond om weg te gaan. Zijn gewichtstoename was te veel, had ze met de arts overlegd. En oh? Slaapt hij zó weinig? Ehm, ja, hij is vaak wakker ja.
Ze belt maandagochtend even terug om verder te overleggen.
Weet je, zij is pas 4 maanden werkzaam op het CB en ik heb het idee dat ze zelf eea nog niet zo goed weet, of te rigide volgens de regeltjes reageert. Ik kan daar wel wat onzeker van worden, immers, zij zou het toch wel weten allemaal?? Mijn lief is gelukkig veel relaxter daarin en verzekert me keer op keer dat ik gewoon op mjin intuďtie moet vertrouwen.
Maar goed, volgens jullie geen zorgen dus.
Dat dus!quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:50 schreef milagro het volgende:
Alleen enkel nog durven te luisteren ernaar
quote:Op vrijdag 3 november 2006 19:56 schreef nebelung het volgende:
Moonah, ik vind Thies echt zo'n fantastische naam he! Kort maar zeer krachtig!
500 gram, lekker groeien hoor, tis wel veel, maar borstgevoede babies groeien in den beginne vaak zeer hard (dat vlakt rond de 4 maanden af). En 10 keer is echt normaal de eerste tijd, maar als hij het zo lekker doet op 5/6, gewoon doen, hij doet het er goed op
En als hij niet slaapt, dan slaapt hij niet. Ze doen op die leeftijd toch vaak hazeslaapjes
Die creme heb ik en Kim mag het ook. Bij Kim hielp het wel goed, ook op haar hoofdje. Het is vanzelf over gegaan.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
Iemand ervaring met vaseline cetamagolcreme? Ik smeer dit sinds kort omdat Simon sinds zijn geboorte zo'n droog huidje heeft. Op zijn lijfje werkt het goed, maar op zijn gezicht en hoofdje lijkt het alleen maar droger te worden.
O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
Volgens mij idd alleen vanwege glibberigheid, die olie vormt een laagje op het water, geloof ik.quote:Op zaterdag 4 november 2006 13:42 schreef PM-girl het volgende:
O en waarom mag er volgens zwitsal geen baby-olie in het badje? Vanwege de glibberigheid of is er nog een reden?
Ok, dankjewel! Het zal wel een uitzondering zijn, wat er bij Oprah was, maar ben toch blij dat ik het badwater vanmorgen weg heb gedaan en nieuw heb gepakt (zag de waarschuwing pas toen ik het al in het water gedaan had).quote:Op zaterdag 4 november 2006 14:42 schreef Karin het volgende:
Als babietjes per ongeluk een slokje water binnenkrijgen en in de luchtpijp komt ligt er een laagje olie in hun longen en kunnen ze stikken. Daarom mag er geen baby-olie in het bad. (keertje gezien bij Oprah)
Je kan de babyolie wel gewoon rechtsstreeks op het huidje smeren.
En van Balneum hebben ze ook heerlijk vette badspullen tegen een droog huide.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |