quote:Ticootje : 1,5 jaar?!!? Dan is mijn man 42!! Jeetje.... Ik ben zelf 22, maar de leeftijd van de oudste ouder telt..
Maar ik vind het wel een beetje raar om de adoptieprocedure in gang te zetten terwijl je zelf nog bezig bent. Dan moet je in een ver stadium toch afhaken.
We hebben wel gekeken naar pleegzorg, bijvoorbeeld voor langere tijd of permanent. Maar daar kunnen we nu niet mee verder, omdat we zelf in de mmm zitten.
quote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:34 schreef Mariposa het volgende:
Ik heb me trouwens uit het lijstje gehaald, ik had er geen behoeft meer aan om erin te staan, zo af en toe zal ik wel reageren hoor, maar ik had er geen zin meer in
Mijn man was 41 toen wij ons BKA nummer hadden aangevraagd, dus het kan als jullie het graag willen.quote:1,5 jaar?!!? Dan is mijn man 42!! Jeetje.... Ik ben zelf 22, maar de leeftijd van de oudste ouder telt.. Maar ik vind het wel een beetje raar om de adoptieprocedure in gang te zetten terwijl je zelf nog bezig bent. Dan moet je in een ver stadium toch afhaken.
Ik wacht nog altijd op een nieuwe buik-foto hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:42 schreef Slaapmeisje het volgende:
[..]
Klopt leonieke en we zijn (totaal boven verwachting) toch in verwachting
Dat gevoel heb ik ook...... en volgens mij is het ook zo.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 21:38 schreef Ticootje het volgende:
Het lijkt alsof er hier al een lange tijd niemand is vertrokken...
quote:Op zondag 13 augustus 2006 11:47 schreef Annemiek78 het volgende:
waT een leuk Vrolijk toPic!
Tijd om te meldden dat ik ook tante ga worden (Mijn eerste neefje of nichtje!!)
Ben nu al trots, hihi
Mijn broer en schoonzusje verwachten hun eerste kindje rond 04-11-2006
Sorry Annemiek, maar ben het even kwijt... is het zo dat eiceldonor dus de eicellen levert en dat die eicellen bij jou teruggeplaatst gaan worden?quote:Op zondag 29 oktober 2006 13:22 schreef Annemiek78 het volgende:
Hier ook weer even een berichtje van onze kant...
Gisteren hebben we alle hormonen (Puregon en Decapeptyl) naar onze eiceldonor gebracht. Ze gaat komende woensdag beginnen met haar hormonen en ik zodra ik weer ongi ben op dag twee met de mijne (Zal ook rond woensdag zijn)
We gaan dus weer fris van start voor de volgende nieuwe ronde!!! Wordt weer spannend. Half november waarschijnlijk weer eerste echocontroles bij donor en bij mij om verloop in de gaten te houden.
Enne hou ook effe het volgende in de gaten...
[..]
Jawel, jolene, en zo had ik het ook opgenomenquote:Op woensdag 1 november 2006 15:50 schreef jolene het volgende:
Ik bedoel toch eigenlijk meer in het contect leuk dat jullie het toch gaan proberen.
Ik wist ook al dat je voor onderzoeken moest gaan.
Ik ben volgens mij niet duidelijk
Wat een goed nieuwsquote:Op vrijdag 3 november 2006 07:57 schreef miss_sly het volgende:
Het is niet te geloven, maar ik ben net ongesteld geworden
Laatste keer eind mei, op vakantie in Mexico. Dat was de laatste keer in een reeks van 6 ofzo van cycli van ca. 6 weken. Daarvoor anderhalf jaar ofzo niet, toen ik met de pil was gestopt. Dus ja, ik vind hetquote:Op vrijdag 3 november 2006 08:58 schreef leonieke het volgende:
[..]
Wat een goed nieuwsAangezien je erbij vermeldt dat het niet te geloven is, veronderstel ik namelijk dat dat nog niet zo vaak gebeurd is
![]()
Dan is dat inderdaad wel goed nieuwsquote:Op vrijdag 3 november 2006 09:21 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Laatste keer eind mei, op vakantie in Mexico. Dat was de laatste keer in een reeks van 6 ofzo van cycli van ca. 6 weken. Daarvoor anderhalf jaar ofzo niet, toen ik met de pil was gestopt. Dus ja, ik vind het
Heb toch het idee dat de gyn. meer en beter kan helpen als mijnlichaam iig iets doet
quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:00 schreef E.T. het volgende:
Pregnyl is het HcG hormoon (het welbekende zwangerschapshormoon) en kan dus ook voor klachten zorgen die gelijk zijn aan de eerste weken van een zwangerschap. buikpijn en zere tepels kunnen daar ook bijhoren.
Sterkte in de wachtweken!
quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:13 schreef E.T. het volgende:
Ik quote even het stuk uit m'n sluitpost![]()
[..]
FF snel (we staan op het punt een weekendje weg (familie) te gaan). Het gaat redelijk, als ik moet werken is mijn bloeddruk hogerquote:Op vrijdag 10 november 2006 12:02 schreef miss_sly het volgende:
Niet veel te melden. geheel tegen de gewoonte in, een keurige menstruatie volgens het boekje gehad van een dag of 4-5. Snap er niets van, en ben begonnen met tellen naar de volgende, maar datlijkt me wat veel gevraagd
Mariposa, hoe is het met je?
Mar83, en met jou dan?
Ik kreeg te horen na een bezoekje in het ziekenhuis.. Ach je houdt toch van chinees..quote:Op vrijdag 10 november 2006 23:26 schreef chesna het volgende:
Ik moet nog drie weken wachten voor ik weer wat meer weet. Dan zou ik namelijk een eisprong gehad moeten hebben, laten we erop hopen.
Geduld geduld geduld
Gisteren nog een gesprek met iemand die zei ; 'ja dan neem je toch geen kinderen'. Pff die discussie ben ik maar niet eens aangegaan, maar kwetsend was het wel
We willen proberen het niet ons leven te laten overheersen. Maar hopelijk zal het toch een keer raak zijn... en dat hoop ik ook voor iedereen hier... wat dat betreft sluit ik me helemaal aan bij Ticootje.quote:Op dinsdag 14 november 2006 10:21 schreef Lishe het volgende:
Diaan, wat naar. Wel knap hoor, je keuze even tijd voor jezelf te nemen en te wachten tot het nieuwe jaar.
Een dikke knuffel! Hopelijk heb je wel genoten van je vakantie!
Wat houdt dat in... ik heb werkelijk geen idee... of is dat gewoon normaal?quote:Op dinsdag 14 november 2006 21:28 schreef Lishe het volgende:
Dat slijmerig wees bij mij de vorige keer op het baarmoederslijmvlies. Misschien dat het daardoor komt?
Fijn dat de vakantie goed was.
Dat zou geweldig zijnquote:Op donderdag 16 november 2006 10:56 schreef Lishe het volgende:
Dank je wel Diaan.... We gaan hier gewoon lekker met z'n allen over naar het zwangerschapstopic. Allemaal met onze 2 streepjes.
Msn liesjelat apenstaart hotmail
Hoi Renegate!![]()
Ik lees wel even snel daar, ik moet Twan zo ophalen van school.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:56 schreef NaatjeAron het volgende:
Ja hier gaat het goed... anders even op het bankje?.. denk niet dat sommige het leuk vinden als dit topic ondergespamt word door mij..
Dat is dat andere hormoon met een P (Puregon) chesna. Dat zorgt ervoor dat je eitjes groeien.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:02 schreef E.T. het volgende:
Het zorgt echter niet voor follikel-groei!
Heb jij vroeger ooit een eisprong gehad? Of nog nooit nooit? Of komt het door pilgebruik?quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:57 schreef chesna het volgende:
ahaaaa ik snap het
Mijn probleem is dat ik geen eisprong heb. Helemaal niet eens een teken vanDus ik heb een mega-dosis aan Clomid geslikt, daardoor echt een week lang mijn persoonlijke leven overhoop geschopt door lekker emo-hormormel-gedrag maar nu nog steeds niets. Meer Clomid alsdat ik geslikt heb mag ik gewoon niet, maar ongi worden, nee hoor. Dus ik ga over op de andere methodes
Overigens ben ik ernstig verbaasd dat ik een ware terrorist word van hormoonbehandelingen![]()
Hoewel ik precies begrijp wat je bedoelt (heb ik ook gehad), ben ik blij dat ik het zo niet meer voel. Natuurlijk, mijn lichaam doet het niet zoals het geacht wordt te doen en laat me op dat punt wellicht in de steek. Toch ben ik inmiddels wel blij met mijn lichaam en met wie ik ben. Dat het een mankementje vertoont is heel vervelend en verdrietig, maar toch...het gaat er niet beter van werken als ik het stom vind en ik word er zelf ook niet blijer of gelukkiger van.quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:52 schreef chesna het volgende:
Ik vind het stom dat mijn lichaam ook niet een heel klein beetje meewerkt![]()
Ik hoefde niet meer terug naar de gynaecoloog. De eerste drie maanden moest ik op de 21e dag van de cyclus bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest, kunnen ze zien aan het gehalte van een bepaald hormoon, ik had dan een week later een telefonische afspraak met de gyn om de uitslag te bespreken. Omdat het de eerste maanden goed ging en de Clomid dus aansloeg, kon ik de Clomid gewoon verder gebruiken en moest ik als de Clomid op was weer contact opnemen voor een nieuwe afspraak met de gyn. Ik heb hem in de al die tijd dus niet meer gezien. Maar voor mijn gevoel doet elke gyn het weer anders.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:06 schreef Lishe het volgende:
Clomid zorgt dat er 1 of meerdere eitjes rijpen. Het is dus de bedoeling dat deze eitjes bevrucht raken. Zo niet, dan volgt er inderdaad een menstruatie.
Als je onder behandeling bent ga je op dag 10 en 15 voor een follikelmeting (is er een eitje en zo ja, hoe groot?) Als de eisprong nog niet geweest is moet ik ook de dagen erna, tot een ei-sprong nog voor een follikelmeting naar de gyn. Dat komt dus neer op 2 of meer bezoekjes per maand. En dat hangt eigenlijk ook weer af van het aantal cyclusdagen. Zo gaat het bij mij, weet niet of het bij iedereen zo is?
Het voordeel van het besluit is dat we voorlopig even rust hebben. Even niet denken aan hetgeen we willen. Even het hoofd leeg, om daarna met frisse moed weer het gaan te proberen. Dus in die zin was het besluit niet moeilijk. Wel ben ik blij dat Diaan met het voorstel kwam, omdat het voor mij, als man, toch wat anders voelt. Maar als Diaan er niet mee gekomen was, waren we blijven knokken en was ik haar uiteraard blijven steunen, ondanks dat ik wel al vond - en dat wist Diaan - dat het mijn inziens verstandig was om even een pauze te nemen.quote:Op maandag 20 november 2006 19:37 schreef Mariposa het volgende:
Diaan; jullie hebben een moeilijk besluit moeten nemen. Ik wou heel graag dat het allemaal wat makkelijker voor jullie ging.
Ik ben ook bang dat ik geen eisprong heb. Chessna, je zegt dat er bij jou helemaal geen teken hebt...quote:Mijn probleem is dat ik geen eisprong heb. Helemaal niet eens een teken van...
Als je wel menstrueert, heb je waarschijnlijk ook wel een eisprong. Ook als het onregelmatig is, zul je toch zo nu en dan een eisprong hebben. Als je niet menstrueert, is de kans dat je een eisprong hebt erg klein.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:06 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat ik geen eisprong heb. Chessna, je zegt dat er bij jou helemaal geen teken hebt...
Is jouw temperatuurcurve ook zo gelijkmatig (of is er iemand anders die dit herkent)? Ikzelf heb namelijk alleen een kleine daling halverwege mijn cyclus, en daarna blijft mijn temperatuur als vóór die daling gelijk totdat ik weer ongi wordt.. dus het loopt bij mij halverwege bijvoorbeeld zo: 36.7-6-6-5-4-5-5-6-7-5-4-5-4-4, of 36.5-5-3-4-3-3-5-5-5-5-4-3 enz. Een lichte daling/stijging en dan helemaal gelijkmatig. Dit is zo elke maand.![]()
Ik ben trouwens wel elke maand gewoon ongesteld! De laatste tijd word het ook steeds regelmatiger... Maar toch maak ik me wel zorgen...![]()
Wij zijn nu een jaar bezig en gaan binnenkort even naar de huisarts om eens te kijken hoe we verder moeten...![]()
Het kan altijd gebeuren dat je een keer geen eisprong hebt. Ik heb zelfs eens een gyn horen zeggen dat dat 1 keer per jaar vrij normaal is. Dus een keer een menstruatie (en dus eisprong) overslaan, zou alleen maar natuurlijk zijn.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:58 schreef leonieke het volgende:
Ik heb ook nog gelezen dat als er echt veel tijd zit tussen twee menstruaties dat je misschien geen eisprong hebt gehad op dat moment.
Dank jullie voor jullie reacties/meedenken.quote:Jose, ik denk dat je wel een ei-sprong hebt, anders zou je menstruatie uit moeten blijven, of met lange tussenpozen moeten zijn. Als je een jaar aan het proberen bent gewoon meteen naar de huisarts gaan. Heel erg veel succes!
Ja, dat was ik. Mijn gyn zei dat bij mij dan het baarmoederslijmvlies verschoonde ipv een eitje. (En vies detail: het bloed is dan vaak wat slijmeriger.)quote:Op woensdag 22 november 2006 14:58 schreef leonieke het volgende:
Ik heb ook nog gelezen dat als er echt veel tijd zit tussen twee menstruaties dat je misschien geen eisprong hebt gehad op dat moment.
@ Lishe, over welke periode heb je het dan, hoe lang is (was) jouw cyclus dan? En weet je nog hoe jouw temp.curve eruit zag? Want dat wat meer slijmerige heb ik ook wel eens als ik ongi ben....quote:Ja, dat was ik. Mijn gyn zei dat bij mij dan het baarmoederslijmvlies verschoonde ipv een eitje. (En vies detail: het bloed is dan vaak wat slijmeriger.)
Was dat niet draagmoederschap en dit een eicel donatie.quote:Op zaterdag 25 november 2006 14:57 schreef bixister het volgende:
superspannend annemiek, ik zal ook voor jullie duimen!![]()
mag ik vragen hoe jullie de donor gevonden hebben? ik kan me nog herinneren dat hier iemand was die maar geen donor kon vinden. of eigenlijk had ze er wel 1 maar die was al te oud toen 't er toch nog van kon komen.
Voordat ik zwanger raakte van onze eerste had ik nooit een menstruatie uit mezelf. Sinds de bevalling word ik af en toe ongesteld. Soms zit er een maand tussen, soms 3 of meer. Ik heb me nooit getemperatuurd omdat ik al voor mijn kinderwens wist dat ik PCO heb.quote:Op zaterdag 25 november 2006 21:55 schreef Jose81 het volgende:
[..]
@ Lishe, over welke periode heb je het dan, hoe lang is (was) jouw cyclus dan? En weet je nog hoe jouw temp.curve eruit zag? Want dat wat meer slijmerige heb ik ook wel eens als ik ongi ben....![]()
Volgens mij kun je dat ook later krijgen. Een aantal jaren geleden heb ik ook onderzoeken gehad en toen was er geen PCO geconstateerd, dit jaar wel.quote:Op zondag 26 november 2006 22:29 schreef Rottdog het volgende:
Misschien wel een hele stomme vraag heb je PCO je hele leven of kun je dat ook later krijgen zeg maar??
Weet iemand of dit ook bij een normale cyclusduur kan zijn?quote:Op donderdag 23 november 2006 17:19 schreef Lishe het volgende:
Ja, dat was ik. Mijn gyn zei dat bij mij dan het baarmoederslijmvlies verschoonde ipv een eitje. (En vies detail: het bloed is dan vaak wat slijmeriger.)
Dat kan zeker...quote:Op zondag 26 november 2006 22:29 schreef Rottdog het volgende:
Misschien wel een hele stomme vraag heb je PCO je hele leven of kun je dat ook later krijgen zeg maar??
Ja, heb je natuurlijk ook groot gelijk in.quote:Op maandag 27 november 2006 09:46 schreef E.T. het volgende:
Als je gewoon een cyclus van 28-30 dagen hebt, zou ik er maar gewoon van uit gaan dat je gewoon een eisprong hebt. Een slijmerige menstruatie kan ook gewoon 'jouw' manier van menstrueren zijn. Bij iedereen verloopt dat toch anders.(en zonder eisprong zou dat zeker niet netjes elke 28-30 dagen zijn, lijkt me)
volgens mij leest 'men' te veel en ziet men hier te veel dingen voorbij komen, waardoor je dus snel hypochondrische neigingen krijgt. Nadeel van internet.![]()
Feit is nog steeds dat er in het grootste deel van de gevallen niks aan de hand is.
Je hebt denk ik de verkeerde voor je....ik ben 'nieuw' hier!quote:Voordat ik zwanger raakte van onze eerste had ik nooit een menstruatie uit mezelf. Sinds de bevalling word ik af en toe ongesteld. Soms zit er een maand tussen, soms 3 of meer. Ik heb me nooit getemperatuurd omdat ik al voor mijn kinderwens wist dat ik PCO heb.
Je gaat nu toch naar de gyn? (Of heb ik nu de verkeerde voor me?) Dan zou ik het gewoon vragen.
Dank je wel...quote:Jose81, bij jou ook nog niets... Ik kan me zo goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Ook voor jou hoop ik toch (snel) een oplossing!
Tja, Diaan... voor mijn gevoel 'hoor' ik meer in dit topic dan in die andere... maar natuurlijk blijf ik de andere wel volgen en zal ik er ook wel blijven posten... er zitten daar nog meer meiden in waarmee het niet zo wil lukken, zoals jij ook ongetwijfeld weet...quote:Ach gos Jose ook al hier Ik hoop dat je na woensdag snel bij de gyn terecht kunt. En het gevoel wat je beschrijft, herken ik heel goed.
Ik heb 6 cyclussen Clomid gebruikt. Bij gebruik van Clomid had ik geen gewone cyclus van 28 maar rond de 33 dagen. Nog wel lang en niet altijd regelmatigdus. Maar zoals ik vandaag al eerder heb gepost, heb ik nu wel wat bedenkingen, helemaal omdat mijn cyclus nog steeds niet "normaal" was. Inmiddels ben ik voor nu klaar met de Clomid en moet eigenlijk weer naar de gyn. Peaceman en ik hebben echter besloten het even op een laag pitje te zetten en het over de jaargrens heen te tillen en in januari/februari weer verder te gaan. Even (hormonale) rust.quote:Op maandag 27 november 2006 16:50 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Tja, Diaan... voor mijn gevoel 'hoor' ik meer in dit topic dan in die andere... maar natuurlijk blijf ik de andere wel volgen en zal ik er ook wel blijven posten... er zitten daar nog meer meiden in waarmee het niet zo wil lukken, zoals jij ook ongetwijfeld weet...![]()
Hoe gaat het nu met jou, nu je Clomid gebruikt? En hoe zitten jouw cycli ongeveer in elkaar? Ook lang en onregelmatig? Of wel vrij regelmatig en 'normaal'? Sorry.. 'k weet het even niet meer...![]()
Houdt de gyn dit niet in de gaten en moet je dit met die testen doen? Wat lastig!quote:Op dinsdag 28 november 2006 08:04 schreef Ticootje het volgende:
Ik ben aan het wachten op de plop..
Ik heb ovulatietesten van clear blue, maar nog steeds niet positief!!!! (wat een geld trouwens)
Ik denk dat ik vandaag even het ZH bel of dit wel goed gaat, zit nu op dag 15 en mn cyclus is +/- 30 dagen.. dus als ik nu bel kan ik nog optijd zijn, anders kan ik straks weer een maand wachten....
Lishequote:Op dinsdag 28 november 2006 08:13 schreef Lishe het volgende:
Chesna, succes vandaag. Ticoo, bij jou is het ook spannend.... goed van je dat je even belt!
Niettus, wat goed dat je daar over denkt. Dat taboe moet inerdaad maar eens doorbroken worden!
Hier gaat het helemaal niet. Ik heb me net huilend ziek gemeld. Ik slaap slecht en voel me zo ontzettend onrustig. Ik voel een soort paniek, maar weet niet waarvoor. Zo voelt het. En mijn buik is ook onrustig. Bah. Het ging zo goed, maar gisteren kickte het ineens in. Het ergste vind ik gewoon dat ik weet waar het door komt, (en dan daardoor misschien juist wel komt?) en me er niet overheen kan zetten. Dan voel ik me zo'n aansteller. (En ik weet ergens wel dat dat niet is, dat het de situatie is, dat het die hormonen zijn.) Het voelt gewoon echt moeilijk.
Die rothormonen ookquote:Op dinsdag 28 november 2006 08:13 schreef Lishe het volgende:
Chesna, succes vandaag. Ticoo, bij jou is het ook spannend.... goed van je dat je even belt!
Niettus, wat goed dat je daar over denkt. Dat taboe moet inerdaad maar eens doorbroken worden!
Hier gaat het helemaal niet. Ik heb me net huilend ziek gemeld. Ik slaap slecht en voel me zo ontzettend onrustig. Ik voel een soort paniek, maar weet niet waarvoor. Zo voelt het. En mijn buik is ook onrustig. Bah. Het ging zo goed, maar gisteren kickte het ineens in. Het ergste vind ik gewoon dat ik weet waar het door komt, (en dan daardoor misschien juist wel komt?) en me er niet overheen kan zetten. Dan voel ik me zo'n aansteller. (En ik weet ergens wel dat dat niet is, dat het de situatie is, dat het die hormonen zijn.) Het voelt gewoon echt moeilijk.
Ja, ik weet het.. het is ook persoonlijk... maar toch...Soms denk ik 'wat stel ik me toch aan', wetende dat sommige mensen er echt jáááááren over doen om zwanger te raken.. maar aan de andere kant, ik ben er ook nog niet!quote:Jose doe niet zo mal! Voor de een is een half jaar al keilang, een ander heeft bij 3 jaar zoiets van nu duurt het me toch echt te lang! Dat is heel persoonlijk en niemand vind je zeuren hoor!! En hoe erg je het anderen ook gunt, natuurlijk is het soms even wrang als iemand zich meld, en de maand erna al zwanger is! Kan diegene niets aan doen, maar dat voel je nou eenmaal als het bij jezelf niet allemaal vanzelf gaat..!
Ik vind het daarom ook een beetje gek dat ze niet meteen allebei tegelijk heeft gedaan. VOor de uitslag van het zaad ben je weer twee weken verder.... en de cyclus van Jose is voor zover ik het heb gevolgd ook niet helemaal goed. Maar misschien is het ook wel even heel goed zo.quote:Op woensdag 29 november 2006 15:26 schreef Ticootje het volgende:
Je kan maar beter hopen dat het aan lief ligt, dat is makkelijker....
Dat klinkt heel rot, maar bij vrouwen kan er zoveel misgaan, en dat kan ook heel lang duren voordat ze iets vinden, als ze al iets vinden...
Kan dat gelijk dan?? Bij mij in het ziekenhuis doen ze het op afspraak...omdat ze er maar een aantal per dag kunnen controleren....quote:Op woensdag 29 november 2006 15:02 schreef Jose81 het volgende:
Ik kom net bij de huisarts vandaan... ze denkt dat ik geen eisprong heb... om ook te controleren of er ook niet iets aanligt, moet hij zijn zaad inleveren in het ziekenhuis... dat doen we morgen gelijk, dan is dat maar gedaan en weten we ook gauw meer...!
Het gaat nu echt beginnen... zucht...![]()
Het stond er bij mij ook niet bij...maar werd verteld door de gyn dat er eerst een afspraak gemaakt moest worden.Bij mijn ziekenhuis kan je ook alleen maar sochtends inleveren tussen 8 en half 9.Staat er geen telefoonnummer bij van het lab? Dan kan je morgenochtend eerst ff bellen voordat je met de hele handel op pad gaat.... Het is maar een idee natuurlijkquote:Op woensdag 29 november 2006 17:32 schreef Jose81 het volgende:
Ja, ik kreeg een brief en een potje mee... De huisarts zei dat we dat gewoon in konden leveren in het ziekenhuis... ... er staat ook niks op die brief over dat we een afspraak moeten maken. Er staat gewoon dat we het binnen uur na de zaadlozing in moeten leveren. Niks geen datum dus ofzo... scheelt ons weer...
Ja, Marie, dat hebben wij ook! Er staat "onthoudingsperiode voor de zaadlozing 2-4 dagen...! Maar dat komt nu precies uit... afgelopen maandag was de laatste "klusdag", dus dat is dan 3 dagen!! Toeval...![]()
Het verschilt inderdaad erg per ziekenhuis/gyn!![]()
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je de uitslag daarvan kreeg? Bij jou dus 2 weken Diaan?
Lieve BEquote:Op woensdag 29 november 2006 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja... en toen meldde ik me hier ook maar geloof ik... Vanmorgen voor de 11e keer ongesteld geworden.![]()
Nog net niet een jaar aan de slag maar echt 'makkelijk' gaat het blijkbaar toch ook niet, vandaar gelijk dit topic ipv dat andere. Het is niet superlang nog, maar zoals hierboven ergens gezegd werd, voor mijn gevoel echt al veel te lang.Ik krijg echt met de dag meer respect voor al die meiden die al jaren bezig zijn.
Ik had stiekem gehoopt om op een dag 'zomaar in Z&G' te komen melden dat ik zwanger was, maar helaas... die dag laat nog even op zich wachten en dus kom ik toch maar uit de kast hier. Af en toe idd ook eens mijn ei kwijt en mijn ervaringen delen.
Ik heb de afgelopen maanden, afgezien van de eerste maand, een keurig regelmatige cyclus van 28-30 dagen gehad, niks bijzonders. De afgelopen 3 maanden heb ik netjes mijn temperatuur bij gehouden (grafiekje) en de eerste 2 maanden was ook die keurig volgens het boekje. Alleen deze maand is een beetje off.
De persona (ja, ook die heb ik de afgelopen 3 maanden gebruikt) gaf op dag 18 aan dat ik ovuleerde maar helaas ben ik dus wel gewoon op tijd ongesteld geworden...
Volgende week drukke week op mijn werk en dan ga ik daarna toch idd ook maar een afspraak maken met de huisarts. Ik heb het idee dat we nu maar een beetje aan het aanklooien zijn, blinddoek op en gaan en ik wil nu graag toch wel eens verder gaan kijken of er niet iets aan de hand is waar mss wel iets aan te doen is.
Als je tussen de regels doorlas werd er toch wel het een en ander duidelijkquote:Op woensdag 29 november 2006 20:15 schreef reese.com het volgende:
Wij dachten allemaal tenslotte dat jullie nog niet zo ver waren.
Precies, de goede verstaander...quote:Op woensdag 29 november 2006 20:20 schreef Suzziieee het volgende:
Als je tussen de regels doorlas werd er toch wel het een en ander duidelijk![]()
Sorry dat heb ik gemist dan. Het gaat ook snel hier in OUD als je een dagje geen tijd hebt om te lezen. En ik geef eerlijk toe dat ik wat minder vaak lees in dit en het tweede streepje topic.quote:Op woensdag 29 november 2006 20:21 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Precies, de goede verstaander...
En easy-going, daar lijkt het nu wel heel erg op...
Maar ik heb maar 1 goed voornemen voor volgend jaar... het wordt ONS jaar en iedereen hier moet maar gewoon lekker mee doen! En hopelijk gaat dat ook lukken!
Nee, BE, dat ken ik dus ook... ik ben komende maand een jaar van de pil af en bij ons dus ook tot nu toe geen zwangerschap... en ik had hetzelfde gevoel als jij... Balen dat het bij jullie ook niet zo wil lukken...quote:Nog net niet een jaar aan de slag maar echt 'makkelijk' gaat het blijkbaar toch ook niet, vandaar gelijk dit topic ipv dat andere. Het is niet superlang nog, maar zoals hierboven ergens gezegd werd, voor mijn gevoel echt al veel te lang. Ik krijg echt met de dag meer respect voor al die meiden die al jaren bezig zijn.
Heel herkenbaar BE.... en denk ik ook heel normaal voor vrouwen die er bezig mee zijn. Mannen staan daar wat anders in, voelen niet wat jij voelt. Maar ze bedoelen het wel goed.quote:Op woensdag 29 november 2006 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
Kennen jullie trouwens ook die angst dat het aan jezelf ligt? Aan 'je bent er te veel mee bezig en dus lukt het niet'?
En dan ben ik er dus weer eens heel erg mee bezig, omdat ik ongesteld geworden ben, of nog moet worden en dan voel ik (uiteraard) van alles en dan kan ik zo kwaad worden op mezelf, maar ik krijg dat ook niet uitgeschakeld...
Echt wel!quote:Op woensdag 29 november 2006 21:48 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Heel herkenbaar BE.... en denk ik ook heel normaal voor vrouwen die er bezig mee zijn. Mannen staan daar wat anders in, voelen niet wat jij voelt. Maar ze bedoelen het wel goed.
Trouwens nu je ervoor uitgekomen bent, heerlijk he om hier je hart te kunnen luchten?
Nu ga ik even heel streng kijkenquote:Op woensdag 29 november 2006 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
Kennen jullie trouwens ook die angst dat het aan jezelf ligt? Aan 'je bent er te veel mee bezig en dus lukt het niet'?
Goed dat je erover praat!! Ik wilde je niet steeds aanspreken erover omdat ik niet wist of je dat wel zou waarderen, maar het lijkt me echt veel fijner voor je als je af en toe even lekker van je af kan praten!!! Het komt heus goed meis!quote:Op woensdag 29 november 2006 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja... en toen meldde ik me hier ook maar geloof ik...
Ik belde eerder vanavond mijn vader... En die gooide er heerlijk alle cliche''s in. "Meisje, misschien ben je er nu wel teveel mee bezig." De vorige keer was het in 1 keer raak, en hij dacht werkelijk dat ik het toen minder moeilijk vond, het voortrajectquote:Op woensdag 29 november 2006 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
En dan ben ik er dus weer eens heel erg mee bezig, omdat ik ongesteld geworden ben, of nog moet worden en dan voel ik (uiteraard) van alles en dan kan ik zo kwaad worden op mezelf, maar ik krijg dat ook niet uitgeschakeld...
BE, ook al hierquote:Op woensdag 29 november 2006 21:46 schreef Brighteyes het volgende:
Nou....quote:Op woensdag 29 november 2006 20:26 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, het waren ook maar subtiele hints hoor... Althans, dat vond ik zelf.
Hoe meer zielen hoe meer vreugd....quote:
Iets wat ik op een ander forum heb gevonden.quote:Op donderdag 30 november 2006 21:31 schreef Jose81 het volgende:
Vraagje: is het nu zo dat je wèl ongesteld kunt worden als je GEEN eisprong hebt??? En zo ja: iemand enig idee hoe dat kan?![]()
Nee, volgens mij kraam je geen onzin uit hoorquote:Op donderdag 30 november 2006 21:45 schreef leonieke het volgende:
[..]
Iets wat ik op een ander forum heb gevonden.
Hoi, Voor de ovulatie wordt het baarmoederslijmvlies aangelegd. Tijdens de luteale fase rijpt dit onder invloed van progesteron verder uit. Maar je kan menstrueren van het slijmvlies dat voor de ovulatie oiv oestrogeen wordt aangelegd. Ook als je niet ovuleert kan dit op een geeven moment afgestoten worden.
Of het klopt weet ik niet, ik zoek wel verder
Ik denk dat het misschien te vergelijken is met de menstruatie als je de pil slikt, want dan menstrueer je ook, maar was er geen eisprong.
Of kraam ik onzin uit?![]()
BE uit de kast.quote:Op woensdag 29 november 2006 18:54 schreef Brighteyes het volgende:
Tsja... en toen meldde ik me hier ook maar geloof ik...
Ik neem het altijd opquote:Op donderdag 30 november 2006 22:59 schreef Brighteyes het volgende:![]()
Moest jij niet ER kijken trouwens?
quote:Bedankt voor je lieve post. En uiteraard hou ik je nog van minuut tot minuut op de hoogte. Je gelooft toch niet dat ik hier net zo los durf te gaan als tegen jou!![]()
![]()
![]()
Het is juist heel moeilijk als je er al 1tje rond hebt huppelen. Je weet immers dat de mogelijkheid er is, dat het kan en waarom toen wel en nu niet?quote:Op woensdag 29 november 2006 23:06 schreef Rottdog het volgende:
Voel me van dat ook best zo dubbel ik ben al gezegend met een mooie dame maar ik wil zo graag ook een brusje voor haar en natuurlijk voor mezelf. Had van mezelf verwacht dat ik er wat nuchterder over zou denken van tja het is niet anders wees blij dat je er 1 hebt. Tel je zegeningen maar zo voelt het dus absoluut niet en al helemaal niet met de cyclus van afgelopen jaar want elke keer heb je weer hoop, je piest weer over dat domme ding en daar staat dan weer dat ene streepje onder verschillende lichten leggen om te zien of je stiekem dat andere streepje ook ziet maar nee.
Daar is die domper dan weer![]()
Ik heb geen idee of dat kan?Zou misschien wel een logische verklaring zijn...quote:Op vrijdag 1 december 2006 14:52 schreef Ticootje het volgende:
Suzziieee, dat klinkt wel een beetje spannend.... Maar je temp kan ook hoog blijven van de hormonen, toch??? Even blijven duimen..
Idd, bedankt allemaalquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:45 schreef Annemiek78 het volgende:
Dank jullie wel voor alle lieve reactie's !
Maar het grote wachten is nu aangebroken en dat vind ik nu wel het lastigste want je kunt nu echt niets doen.quote:Op vrijdag 1 december 2006 15:45 schreef Annemiek78 het volgende:
Je weet gewoon dat er een klein embryootje in je zit, maar je kan ook
nog niet echt zeggen of je zwanger bent... Toch voelt het wel goed..
Toen had ik er iets uitgeflapt en wou ff wat recht breien omdat ik er niet vooruit wou komen leugentje voor mijn bestwil zeg maarquote:Op vrijdag 1 december 2006 15:06 schreef dutchie het volgende:
Rottdog, ik dacht dat jullie net pas weer begonnen waren omdat je onlangs zoiets meldde in het rammeltopic. Nu lees ik dat jullie helemaal niet net pas begonnen zijn, maar dat het even goed tegenzit. Maakt niet uit of je al een prachtdochter hebt, je hebt gewoon een verlangen naar een 2e kindje. Daar mag je best voor uit komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |