Dat zou geweldig zijnquote:Op donderdag 16 november 2006 10:56 schreef Lishe het volgende:
Dank je wel Diaan.... We gaan hier gewoon lekker met z'n allen over naar het zwangerschapstopic. Allemaal met onze 2 streepjes.
Msn liesjelat apenstaart hotmail
Hoi Renegate!![]()
Ik lees wel even snel daar, ik moet Twan zo ophalen van school.quote:Op donderdag 16 november 2006 10:56 schreef NaatjeAron het volgende:
Ja hier gaat het goed... anders even op het bankje?.. denk niet dat sommige het leuk vinden als dit topic ondergespamt word door mij..
Dat is dat andere hormoon met een P (Puregon) chesna. Dat zorgt ervoor dat je eitjes groeien.quote:Op dinsdag 21 november 2006 08:02 schreef E.T. het volgende:
Het zorgt echter niet voor follikel-groei!
Heb jij vroeger ooit een eisprong gehad? Of nog nooit nooit? Of komt het door pilgebruik?quote:Op dinsdag 21 november 2006 09:57 schreef chesna het volgende:
ahaaaa ik snap het
Mijn probleem is dat ik geen eisprong heb. Helemaal niet eens een teken vanDus ik heb een mega-dosis aan Clomid geslikt, daardoor echt een week lang mijn persoonlijke leven overhoop geschopt door lekker emo-hormormel-gedrag maar nu nog steeds niets. Meer Clomid alsdat ik geslikt heb mag ik gewoon niet, maar ongi worden, nee hoor. Dus ik ga over op de andere methodes
Overigens ben ik ernstig verbaasd dat ik een ware terrorist word van hormoonbehandelingen![]()
Hoewel ik precies begrijp wat je bedoelt (heb ik ook gehad), ben ik blij dat ik het zo niet meer voel. Natuurlijk, mijn lichaam doet het niet zoals het geacht wordt te doen en laat me op dat punt wellicht in de steek. Toch ben ik inmiddels wel blij met mijn lichaam en met wie ik ben. Dat het een mankementje vertoont is heel vervelend en verdrietig, maar toch...het gaat er niet beter van werken als ik het stom vind en ik word er zelf ook niet blijer of gelukkiger van.quote:Op dinsdag 21 november 2006 01:52 schreef chesna het volgende:
Ik vind het stom dat mijn lichaam ook niet een heel klein beetje meewerkt![]()
Ik hoefde niet meer terug naar de gynaecoloog. De eerste drie maanden moest ik op de 21e dag van de cyclus bloedprikken om te kijken of er een eisprong is geweest, kunnen ze zien aan het gehalte van een bepaald hormoon, ik had dan een week later een telefonische afspraak met de gyn om de uitslag te bespreken. Omdat het de eerste maanden goed ging en de Clomid dus aansloeg, kon ik de Clomid gewoon verder gebruiken en moest ik als de Clomid op was weer contact opnemen voor een nieuwe afspraak met de gyn. Ik heb hem in de al die tijd dus niet meer gezien. Maar voor mijn gevoel doet elke gyn het weer anders.quote:Op dinsdag 21 november 2006 15:06 schreef Lishe het volgende:
Clomid zorgt dat er 1 of meerdere eitjes rijpen. Het is dus de bedoeling dat deze eitjes bevrucht raken. Zo niet, dan volgt er inderdaad een menstruatie.
Als je onder behandeling bent ga je op dag 10 en 15 voor een follikelmeting (is er een eitje en zo ja, hoe groot?) Als de eisprong nog niet geweest is moet ik ook de dagen erna, tot een ei-sprong nog voor een follikelmeting naar de gyn. Dat komt dus neer op 2 of meer bezoekjes per maand. En dat hangt eigenlijk ook weer af van het aantal cyclusdagen. Zo gaat het bij mij, weet niet of het bij iedereen zo is?
Het voordeel van het besluit is dat we voorlopig even rust hebben. Even niet denken aan hetgeen we willen. Even het hoofd leeg, om daarna met frisse moed weer het gaan te proberen. Dus in die zin was het besluit niet moeilijk. Wel ben ik blij dat Diaan met het voorstel kwam, omdat het voor mij, als man, toch wat anders voelt. Maar als Diaan er niet mee gekomen was, waren we blijven knokken en was ik haar uiteraard blijven steunen, ondanks dat ik wel al vond - en dat wist Diaan - dat het mijn inziens verstandig was om even een pauze te nemen.quote:Op maandag 20 november 2006 19:37 schreef Mariposa het volgende:
Diaan; jullie hebben een moeilijk besluit moeten nemen. Ik wou heel graag dat het allemaal wat makkelijker voor jullie ging.
Ik ben ook bang dat ik geen eisprong heb. Chessna, je zegt dat er bij jou helemaal geen teken hebt...quote:Mijn probleem is dat ik geen eisprong heb. Helemaal niet eens een teken van...
Als je wel menstrueert, heb je waarschijnlijk ook wel een eisprong. Ook als het onregelmatig is, zul je toch zo nu en dan een eisprong hebben. Als je niet menstrueert, is de kans dat je een eisprong hebt erg klein.quote:Op dinsdag 21 november 2006 22:06 schreef Jose81 het volgende:
[..]
Ik ben ook bang dat ik geen eisprong heb. Chessna, je zegt dat er bij jou helemaal geen teken hebt...
Is jouw temperatuurcurve ook zo gelijkmatig (of is er iemand anders die dit herkent)? Ikzelf heb namelijk alleen een kleine daling halverwege mijn cyclus, en daarna blijft mijn temperatuur als vóór die daling gelijk totdat ik weer ongi wordt.. dus het loopt bij mij halverwege bijvoorbeeld zo: 36.7-6-6-5-4-5-5-6-7-5-4-5-4-4, of 36.5-5-3-4-3-3-5-5-5-5-4-3 enz. Een lichte daling/stijging en dan helemaal gelijkmatig. Dit is zo elke maand.![]()
Ik ben trouwens wel elke maand gewoon ongesteld! De laatste tijd word het ook steeds regelmatiger... Maar toch maak ik me wel zorgen...![]()
Wij zijn nu een jaar bezig en gaan binnenkort even naar de huisarts om eens te kijken hoe we verder moeten...![]()
Het kan altijd gebeuren dat je een keer geen eisprong hebt. Ik heb zelfs eens een gyn horen zeggen dat dat 1 keer per jaar vrij normaal is. Dus een keer een menstruatie (en dus eisprong) overslaan, zou alleen maar natuurlijk zijn.quote:Op woensdag 22 november 2006 14:58 schreef leonieke het volgende:
Ik heb ook nog gelezen dat als er echt veel tijd zit tussen twee menstruaties dat je misschien geen eisprong hebt gehad op dat moment.
Dank jullie voor jullie reacties/meedenken.quote:Jose, ik denk dat je wel een ei-sprong hebt, anders zou je menstruatie uit moeten blijven, of met lange tussenpozen moeten zijn. Als je een jaar aan het proberen bent gewoon meteen naar de huisarts gaan. Heel erg veel succes!
Ja, dat was ik. Mijn gyn zei dat bij mij dan het baarmoederslijmvlies verschoonde ipv een eitje. (En vies detail: het bloed is dan vaak wat slijmeriger.)quote:Op woensdag 22 november 2006 14:58 schreef leonieke het volgende:
Ik heb ook nog gelezen dat als er echt veel tijd zit tussen twee menstruaties dat je misschien geen eisprong hebt gehad op dat moment.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |