abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42795718
ik heb nu een rustmaand, in het middel van deze maand moet ik bellen of ik cryo's heb of anders voor een nieuw schema.

Ik hoop dat de rustmaand een beetje snel gaat en niet dat mn ongi super lang wegblijft...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:56:01 #252
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_42796112
Ticootje... het is dus inderdaad misgegaan deze keer? Veel succes met de komende rustmaand en een dikke knuffel van mij

Heeft iemand hier ervaring met homeopaat? Ik denk erover om voor de storingen in mn menstruatiecyclus naar een homeopaat te gaan, voordat ik weer naar de gyn ga in januari.
Make love, not war ☮
pi_42797299
Ja, ik ben naar een homeopaat geweest. Maar mijn ervaring was dat zij alle medische dingen afwees en ik moest mijn ivf poging maar afzeggen, want als ik alleen haar spul zou nemen dan zou het wel goed komen. Maar ik was al begonnen met prikken en alles, dus heb ik dat niet gedaan. Toen was ik dus honderd euro lichter en nog niks wijzer..........
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
pi_42797352
Ik krijg vanmiddag trouwens de uitslag van mijn derde (en dus laatste) ivf poging. Heb zelf al twee keer getest en allebei negatief. Dus ik zal wel niet zwanger zijn.........
pi_42799358
Pooh-tje, je mag toch 6 pogingen doen?

Heb je een keer info opgezocht over accupunctuur bij ivf??

Ik zit daar nu een beetje aan te denken...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:57:46 #256
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42800069
Och Pooh-tje toch.... sterkte.... Ik hoop dat je nog verder geholpen word.
Ticootje, ook al zo balen, succes hoor. (En een rustmaand is vast goed. Alleen al voor jezelf)

Ik kom net terug van de follikelmeting. En het viel me vreselijk tegen. Want ipv een mooi eitje zaten er gewoon een paar mini-dingetjes. Ik heb geen idee of dat normaal is, of dat deze poging mislukt is. En ik haat het dat ik me altijd zo uit het veld laat slaan, en mijn vragen pas thuis heb. Maandag moet ik terug.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42800443
Lishe help me even waar ben je mee bezig??
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:12:14 #258
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42800453
Ik slik Clomid vanwege PCO.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:00:58 #259
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_42801718

Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve allemaal, ik jompel voor jullie…
Dat had ik erg lang niet gedaan, zeg! Foei. Maar daarom nu extra krrrrrrachtig.
...jompel ik tevoorschijn!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:27:59 #260
114177 Diaan73
pi_42802515
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:57 schreef Lishe het volgende:
Och Pooh-tje toch.... sterkte.... Ik hoop dat je nog verder geholpen word.
Ticootje, ook al zo balen, succes hoor. (En een rustmaand is vast goed. Alleen al voor jezelf)

Ik kom net terug van de follikelmeting. En het viel me vreselijk tegen. Want ipv een mooi eitje zaten er gewoon een paar mini-dingetjes. Ik heb geen idee of dat normaal is, of dat deze poging mislukt is. En ik haat het dat ik me altijd zo uit het veld laat slaan, en mijn vragen pas thuis heb. Maandag moet ik terug.
Dit klinkt helaas nog steeds als PCO.... Lishe

Pooh-tje wat vreselijk spannend, maar ook droevig zeg... hele dikke knuffel van mij en veel sterkte vanmiddag.

Ik ga het denk ik toch proberen bij de homeopaat.. you never know. Alles is volgens mij beter dan meteen weer aan de Clomid of andere hormonen te gaan als het deze (laatste) ronde met Clomid niet lukt.
Make love, not war ☮
pi_42803956
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:05 schreef Pooh-tje het volgende:
Ik krijg vanmiddag trouwens de uitslag van mijn derde (en dus laatste) ivf poging. Heb zelf al twee keer getest en allebei negatief. Dus ik zal wel niet zwanger zijn.........
Ik help je hopen Pooh-tje...je weet maar nooit

[ Bericht 2% gewijzigd door rameijer op 19-10-2006 15:03:33 ]
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_42805382
lishe, ik weet natuurlijk niet op welke dag je zit, in het begin zitten er altijd een paar kleine. Maar als je al op de helft zit is het niet zo'n goed bericht...
pi_42810640
He verdorrie Ticoo, wat balen!
Het zou zo nog even kunnen duren voordat je weer ongi word, ik denk dat bij mij dat hele kleine beetje het was. Want verder geen bloeding meer gehad. Over 2 weken maar zien of ik dan op tijd ongi word.

Lishe, verdorrie zeg. en dat is normaal hoor, dat je altijd je vragen thuis ineens weer in je op krijgt.. En ik herken dat balen zo goed, dat jezelf uit het veld laten slaan. Maar het is ook niet niks hè!

Diaan, doen waar jij je goed bij voelt! Als jij het gevoel hebt dat dat je misschien kan helpen, gewoon proberen!

Poohtje, hè jasses meis! Heb je de uitslag al gekregen? Lijkt me heel moeilijk, vooral als je weet dat dit je laatste (vergoede) poging is! De wereld zit wat dat betreft krom in elkaar...

Jompelmeisje, bedankt !
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_42810988
Ik hoop dat je lekker optijd bent, weet je zeker dat je zo lang wacht voor een nieuwe poging??

Ik kan niet wachten om door te gaan, het is meer een beetje routine geworden, ziekenhuis in en uit. Ik denk dat als ik eenmaal zwanger ben dat ik het nog ga missen... Ondertussen zijn we nu bijna een jaar bezig in ziekenhuizen, de tijd vliegt echt.

Ik ben eigenlijk nooit heel erg ongi, meestal maar een dag of 3, nu ben ik al bijna een week aan t aan klooien. Vrijdag begon het een beetje, maandag brak het door... Maar het is alweer bijna weg.

Ik hoop dat we eind november of begin december weer aan de slag kunnen Tot die tijd heb ik weer even om wat kilo's kwijt te raken... Met het verplicht wegen schrok ik toch wel een beetje, er mag toch wel een kilo of 5 tot 10 af... Lekker wat sporten en iets minder bier en snoep... Oh ja en ik ben helemaal gestopt met roken!!!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:25:40 #265
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42812162
Hee wat goed Ticootje, helemaal gestopt met roken!

Ik zit op dag 10 btw, en bij alle eerdere metingen was er dan al 1 eitje goed aan het groeien. Ik wacht maandag 'gewoon' af, ik zie het wel. (Ondertussen doet alles aan mijn lijf pijn. Verdorie, doe je zo je best "er niet teveel mee bezig te zijn". Ik herken het van eerdere tegenvallers. Dan gaat het gewoon in mn spieren zitten.)

En Ticootje...Dat je daar aan went. Dat had ik nooit gedacht. Maar je klinkt wel vol goede moed voor je volgende ronde, dus op naar die welverdiende strepen.

En Jompelmeisje, ik had je nog niet bedankt. Toch een beetje raar. Ik las je altijd 'Voor anderen' en nu heb ik het gevoel dat het ook voor mij opgaat.
pi_42812958
Nou, de uitslag is binnen en ik ben niet zwanger..........
Ik zal even kijken en gaan informeren van die zes keer, maar volgens mij is dat alleen met IUI en niet met IVF..........
Ik las jompelmeisje ook altijd voor anderen inderdaad, maar dit keer..........tjsa.....
Ergens ben ik ook wel opgelucht, niet dat ik niet zwanger ben, maar meer dat ik dan niet meer heel die trajecten in het ziekenhuis hoef te doen en niet meer prikken en echo's en vroeg op voor het ziekenhuis en spanningen en pijn lijden............. maar ik blijf toch vooral erg verdrietig.........
Jullie allemaal erg veel sterkte en ik duim voor jullie, dan ga ik weer terug naar lurkstand..........
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:06:07 #267
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42813192
Pooh-tje, wat vreselijk balen zeg

IVF is idd maar 3 keer (alleen ONVZ wil nog wel eens afwijken). IUI is wel 6 keer vaak.

STerkte met verwerken iig!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42815204
Poohtje...
mooi he, alles
pi_42819541
Poohtje, volgens mij kan je gewoon wel door gaan, alleen moet je dan alles zelf betalen...

Ik heb op een ander forum gelezen over vrouwen die ook al met ICSI poging 6 bezig waren.... vandaar dat ik het zei.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 22:32:49 #270
3011 E.T.
pi_42820062
En je moet 't zelf betalen (kosten ca. 4000 euro per keer) EN je behandelend arts moet er nog heil in zien en je willen behandelen.
De grens van drie behandelingen is niet voor niets gesteld; als je na die drie behandelingen nog niet zwanger bent is de kans dat je dat van behandeling 4,5 of 6 nog wel wordt een stuk kleiner geworden.
En je moet zelf ook nog willen natuurlijk.

wij hadden hier vooraf ook samen afgesproken om max. 3 behandelingen te doen. Als het dan niet gelukt was, dan had 't vast zo moeten zijn. Ben ook bang dat 't daarna psychisch elke keer weer zwaarder wordt (en je spaarrekening lichter)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:01:47 #271
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42827798
Pooh-tje, ik moet steeds aan je denken. Dat je dan zomaar op een donderdag hoort dat de rest van je leven waarschijnlijk anders is dan je gehoopt had. Heel, heel veel sterkte.
pi_42828799
ET wij komen uit op ongeveer 3200 euro (ICSI).
pi_42836138
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:57 schreef Pooh-tje het volgende:
Nou, de uitslag is binnen en ik ben niet zwanger..........
Ik zal even kijken en gaan informeren van die zes keer, maar volgens mij is dat alleen met IUI en niet met IVF..........
Ik las jompelmeisje ook altijd voor anderen inderdaad, maar dit keer..........tjsa.....
Ergens ben ik ook wel opgelucht, niet dat ik niet zwanger ben, maar meer dat ik dan niet meer heel die trajecten in het ziekenhuis hoef te doen en niet meer prikken en echo's en vroeg op voor het ziekenhuis en spanningen en pijn lijden............. maar ik blijf toch vooral erg verdrietig.........
Jullie allemaal erg veel sterkte en ik duim voor jullie, dan ga ik weer terug naar lurkstand..........
He bah Pooh-tje Wat erg Heel veel sterkte
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_42839035
oh pooh, wat ontzettend jammer en verdrietig.
pi_42843398
ET die grens heb ik mezelf ook gezet. Hoe moeilijk het zal worden als het na 3 pogingen niet is gelukt, hier wil ik niet jaren in blijven zitten.

Ticoo, het liefst zou ik meteen die spuiten er weer inzetten hoor en met alle zwangerschapsbekentenissen om me heen helemaal. Maar ik ben ook wel reeel. Heb ook nog een drukke baan (waar ik het gelukkig ontzettend naar mijn zin heb) en alles op zijn tijd.

Ik moet nog informeren of ze rond de kerst periode niet een stop hebben, maar anders zou ik begin december wel weer willen beginnen. Ik wil alleen alle emoties even de tijd geven. Die waren na het mislukken vrij heftig (maar ik ben ook iemand van de extremen moet ik zeggen als ik ergens voor ga, dan ook 10000% wat ook een hele heftige teleurstelling met zich meebrengt als het niet gaat zoals het zou moeten (of zoals ik verwacht )..)

Pooh-tje wat verschrikkelijk. Toch herken ik je "opgeluchte" gevoel. Niet omdat je niet zwanger bent, maar omdat het hele circus weer even voorbij is. Maar wat zuur dat als je verder wilt, je het zelf moet gaan betalen. Wat dat betreft is het een oneerlijke wereld. Heroinehoeren (excuus voor de benaming) kunnen werpen wat ze willen, en wij worden aan banden gelegd. Dat klopt niet! Maar enfin, daar kunnen we lang of kort over nadenken, daar veranderen we helaas niets aan...
pi_42845838
Wat dacht je van de ongewenste tienerzwangerschappen en het hoge aantal abortussen....

Bah, en wij kunnen het gewoon niet zelf...
pi_42862729
quote:
Wat dacht je van de ongewenste tienerzwangerschappen en het hoge aantal abortussen....

Bah, en wij kunnen het gewoon niet zelf...
Ja, oneerlijk, he? Weet je wat ook zo oneerlijk is? Om ouders te zien die helemaal niet goed voor hun kind zorgen... je gunt een kind soms gewoon betere ouders...
**Life is e@sier with your eyes closed**
pi_42865204
Verder geheel offtopic hier, maar ik heb dus niets tegen abortussen. Wel als men het maar als anticonceptie gebruikt, maar als iemand per ongeluk zwanger raakt (wat tegenwoordig praktisch onmogelijk is, maar het kan) en echt geen kind wil, dan heb ik liever dat iemand abortus laat plegen, dan weer een ongewenst kind op de wereld zetten (met alle gevolgen van dien)

Maar ik snap wel in welke context je het hier bedoeld!
pi_42865297
Ik bedoel het inderdaad net even anders...
pi_42865409
Pooh wat erg. Heel veel sterkte, ondanks dat je zelf wel het gevoel hebt dat je 'opgelucht' ben, zal je nog veel verdriet hebben

Het opgelucht zijn ken ik zelf ook wel.

Gisteren zijn we bij het PCA-spreekuur geweest. We waren naar een apart spreekuur van een gyn overgezet. Ze hadden mijn zaak besproken en zijn er over eens dat mijn huidige medicijnen echt niet kunnen of verantwoord zijn. Er kleven te veel risico's aan vast (Kans dat kindje dat nierproblemen kan krijgen, waardoor je vruchtwater problemen kan krijgen, waardoor de longetjes niet kunnen ontwikkelen). De precieze risico's zijn nog onvoldoende bekend en dat maakt dat de gyns het niet zien zitten. Het blijkt trouwens ook dat mijn nefroloog wel wil dat ik die medicijnen blijf slikken. Maar mijn lief en ik hebben al besloten dat ik sowieso deze medicijnen niet door wil slikken, ik wil absoluut niet de kans vergroten dat ons kind nierproblemen krijgt. Aan mezelf heb ik al genoeg wat dat betreft.

Deze gyn had aangegeven dat er binnen de afdeling Gyneacologie een interniste was, die dan tussen de gyns en mijn andere artsen in gaat zitten. Hij had met haar afgesproken dat zij mij meteen gisterenochtend zou zien. Dus na een half uurtje kwam ze ons ophalen. Zij stelde voor om toch een combinatie van de 2 medicijnen die ik begin dit jaar geslikt heb (en die toen niet werkten) te gaan slikken. De reden dat zij denkt dat het wel gaat werken is dat er een opbouw- en afbouwschema opgesteld moet worden, waarbij de overgang beter verloopt. (De vorige keer was ik in één keer gestopt en begonnen)

Ook heb ik aangegeven hoe ver ik wil gaan, en samen met mijn lief hoe ver wij willen gaan. We hebben besloten dat we dit combinatieschema de kans gaan geven. Maar als het niet werkt dat het kinderen krijgen bij ons helaas over gaat. We willen gewoon niet de extra risico's boven de normale risico's nemen. Dus ook ik ben erg opgelucht, en heb het gevoel dat er nog hoop is. Aan de andere kant weten we nu wel waar we aan toe zijn en dat de kans dat we geen kinderen zullen krijgen ook erg groot is. Maar voor ons moet een kind krijgen niet ten koste van alles gaan, omdat mijn gezondheid in dit geheel ook een grote rol speelt.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_42875348
Dank jullie wel voor al jullie lieve woorden.......
We kunnen inderdaad nog wel verder met een vierde ivf poging, maar dat geld besteden we dan liever aan adoptie. Adoptie is ook vreselijk duur.
Sterkte verder allemaal, ik blijf hier nog wel lezen en lurken en duimen voor jullie!
Dikke kus Pooh.
pi_42879827
Poohtje en Mariposa
Wat een droevige verhalen van jullie.En wat een moeilijke beslissingen moeten jullie nemen.Wel of niet doorgaan ivm.financiën of je gezondheid...poeh......dat zijn geen makkelijke keuze's
Ik was dolblij dat de wet ging veranderen en je een andere ziektekostenregeling kon krijgen.Anders had ik ook moeten stoppen en was ik nu niet zwanger geweest.
Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijden en ik hoop,dat er voor jullie beiden toch nog eens een wondertje komt

Groetjes,Minoes
  FOK!fossiel zondag 22 oktober 2006 @ 21:50:17 #283
2628 Karin
pi_42900589
Poohtje wat erg
Mariposa ik hoop dat die andere medicatie het goed gaat doen met die opbouwfase. Wanneer weet je ongeveer of het aangeslagen is?

Faja-Lobi hoe is het met jou?
pi_42909956
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:50 schreef Karin het volgende:
Poohtje wat erg
Mariposa ik hoop dat die andere medicatie het goed gaat doen met die opbouwfase. Wanneer weet je ongeveer of het aangeslagen is?

Faja-Lobi hoe is het met jou?
Waarschijnlijk zal ik volgende week dinsdag met de medicatie beginnen (als de nefroloog ermeer accoord gaat). Ik het het idee dat het een paar maanden zou duren (2 of 3 ofzo). Maar dat staat nog niet echt vast, dus over een week weet ik meer.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:01:02 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42922674
Mariposa, hoe is het nu?

Ik ben gisteren weer op follikelmeting geweest. Er was nu een eitje van 8 mm te zien. Dit is veel te klein voor de tijd in mijn cyclus. Dus vrijdag mag ik weer om nog een keertje te meten. Dan gaan ze bepalen of de groei al dan niet voldoende is. Mocht dit niet zo zijn dan moet ik de volgende ronde een dubbele dosis clomid; 100 mg.
Voor het eerst voelde ik me serieus genomen. Echt een heel aardige vrouw die ook oog en oor had voor 'alles eromheen'. En die vooral alles goed uitlegde.

Lief en ik habben gisteren een pittig gesprek gehad. Ik wil graag alle kuren achter elkaar, maar lief wil na deze poging even stoppen. Hij zegt dat ik mezelf niet ben en wil dat terug. Moeilijk, moeilijk.
pi_42922969
Tja tja...een pittig gesprek. De hormonen beinvloeden het gedrag zo erg, dat ik graag ook wel weer een maandje het wat rustiger aan doe. Tuurlijk wil ik ook dat het zo snel mogelijk werkt, maar na 2 maanden hormoon kuren lijkt een maandje niets ook erg fijn.

ha lief al thuis?
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:13:46 #287
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42923097
Neen, duurt nog wel even. Nou dat dus. Kiezen tussen 2 kwaaien vind ik het. Maar ach, we praten er nog over.
pi_42923191
slowchat alert!

Inderdaad, 'we zien het wel' is mijn motto op dit moment hoor.
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:20:03 #289
114177 Diaan73
pi_42925324
Lishe en XTracer dit is zo herkenbaar.....

Ik heb na 4 maanden kuren 2 maanden niet gekuurd en dat beviel mij uitstekend... mijn BF beviel het nog meer . Ik zit inmiddels in de 6e en laatste kuur. Moet toegeven dat ik nu minder last van de hormonen heb, gelukkig, dan bij de eerste vier kuren. Ik hoop op een geweldig cadeautje voor mn verjaardag 19 november en mn NOD is 14 november. Mocht dat er niet inzitten, dan laat ik het even voor wat het is en ga pas in het nieuwe jaar naar de gyn. Ik ga wel binnenkort naar de homeopaat, misschien kan die wat voor me betekenen.

Anyway... veel succes met wat jullie ook gaan doen
Make love, not war ☮
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:05:11 #290
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_42926700
Ik ga me volgende cyclus ook met clomid beginnen..maar wat ik me nu afvraag he...

Heb je je hele cyclus last van die hormonen?of is het alleen maar de tijd op en rond de dagen dat je de clomid ook daadwerkelijk slikt?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:39:49 #291
114177 Diaan73
pi_42929406
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:05 schreef Suzziieee het volgende:
Ik ga me volgende cyclus ook met clomid beginnen..maar wat ik me nu afvraag he...

Heb je je hele cyclus last van die hormonen?of is het alleen maar de tijd op en rond de dagen dat je de clomid ook daadwerkelijk slikt?
Ik heb last vanaf het moment dat ik de eerste dag Clomid slik tot aan de eisprong. Als de eisprong is geweest, heb ik er geen (in ieder geval veeeeeeel minder) last meer van. Maar volgens mij is dat voor iedereen verschillend. Heel veel succes!
Make love, not war ☮
pi_42929804
Ik had last van de clomid, ...zo'n beetje de hele maand lang: eerste twee weken voor de eisprong, en dan de dag voor ik ongi werd.

Wat gaat het stroef hier, de laatste tijd.Man-o-man, ik hoop op betere tijden, hetzij in prachtige adoptiekindjes (ook geen bezwaar tegen mooie en lieve en leuke adoptiekindjesfoto's ) hetzij in prachtige zwangerschappen van zreselijk leuke kinderen!! gogogogogogo!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_42930128
Ik word helemaal enthousiast van Catootje

Ik intussen gebruik nu duphaston maar van 9 dagen slikken heb ik nog geen bloeding gekregen
pi_42938116
Catoot weet er altijd de moed weer in te brengen! Thanx Catootje!!
Adoptiefoto's coming up over ongeveer drie jaar heb je even?? Hiihihihi!
pi_42945968
Wat zijn de eisen voor adoptie??

Mijn man is "al" 40, dus volgens mij vallen wij dan zowiezo al af...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:21:23 #296
3011 E.T.
pi_42947230
volgens mij is het zo dat het leeftijdsverschil tussen kind en ouder niet meer dan 40 jaar mag zijn.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 26 oktober 2006 @ 11:24:40 #297
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42947307
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn de eisen voor adoptie??

Mijn man is "al" 40, dus volgens mij vallen wij dan zowiezo al af...
Nee hoor Alleen "moet" je dan wel een klein beetje opschieten (hangt ook van jouw leeftijd af)
quote:
Om in aanmerking te komen voor adoptie gelden er bepaalde voorwaarden. Een deel van deze voorwaarden ligt vast in de wet. Daarnaast stellen ook de verschillende bemiddelende instanties, de zogenaamde vergunninghouders, en de landen van herkomst hun eisen. Hieronder vindt u een opsomming van de voorwaarden:

* Op het moment van aanmelden bij de Stichting Adoptievoorzieningen mag u in principe niet ouder zijn dan 41 jaar. Hierop kan echter een uitzondering verleend worden aan mensen van 42, 43, 44 en 45 jaar. Zij dienen echter een andere procedure te volgen, het zogenaamde IBO-onderzoek. Voor de andere adoptieouders geldt het principe dat zij kunnen adopteren tenzij er sprake is van bijzondere omstandigheden die het niet wenselijk maken dat er een adoptiekind in een gezin geplaatst wordt.
* Voor de aanvragers vanaf 42, 43, 44 en 45 jaar geldt dat zij niet kunnen adopteren, tenzij er sprake is van een bijzondere geschiktheid voor het opvoeden en verzorgen van een adoptiekind van twee jaar of ouder (zie hiervoor het IBO-onderzoek).
Wanneer u alleen een aanvraag indient, ongeacht de samenlevingsvorm, mag u nog geen 44 jaar zijn. Voor gehuwden geldt dat de oudste aanvrager nog geen 45 jaar mag zijn, de jongste partner mag nog geen 44 jaar zijn. Wanneer u beiden 44 jaar bent, wordt uw aanvraag niet meer in behandeling genomen.
* Als u ouder bent dan 41 jaar komt u alleen nog in aanmerking voor adoptie van een kind dat op het moment van het voorstel twee jaar of ouder is. Tijdens het gezinsonderzoek wordt gelet op de geschiktheid om een kind ouder dan twee jaar te adopteren.
* Zowel gehuwden als ook samenwonenden en individuele aanvragers komen in aanmerking voor adoptie. Het samen adopteren van een kind is alleen mogelijk als er sprake is van een huwelijk van paren van ongelijk geslacht. In de andere gevallen is er sprake van een individuele aanvraag.
* De aanvrager(s) moet(en) zich medisch laten keuren en deze verklaring overleggen aan de raadsonderzoeker die het gezinsonderzoek uitvoert. Een standaardformulier krijgt u voorafgaand aan het onderzoek toegestuurd. Deze keuring dient uitgevoerd te worden door een andere arts dan de eigen huisarts. Uitgangspunt is dat u lichamelijk en geestelijk in staat bent om een adoptiekind op te voeden. Wanneer er sprake is van een levensbedreigende ziekte zal deze gezondheidsverklaring niet afgegeven worden. In andere gevallen zal de raadsmedewerker bekijken in hoeverre uw ziektebeeld een belemmering vormt. Soms zal dit voor het ministerie reden zijn om geen beginseltoestemming af te geven. In veel gevallen zult u ondanks de ziekte die u heeft of hebt gehad waarschijnlijk toch een beginseltoestemming krijgen. Het kan daarna echter toch zijn dat de vergunninghouder of het land van herkomst andere of aanvullende (gezondheids)eisen stelt. Het kan dus zo zijn dat u op grond van uw gezondheidssituatie voor bepaalde landen niet in aanmerking komt, terwijl u wel de beginseltoestemming heeft. Wanneer u denkt dat uw gezondheid of die van uw eventuele partner tot problemen kan leiden, doet u er goed aan al in het begin van de procedure informatie hierover in te winnen bij de vergunninghouder.
* De aanvrager en eventuele partner dienen toestemming te geven voor inzage in het justitieel documentatieregister.
* Het leeftijdsverschil tussen de oudste ouder en het kind mag op het moment van het voorstel niet meer bedragen dan veertig jaar. In de praktijk betekent dit dat, wanneer de oudste ouder op het moment van het voorstel bijvoorbeeld 41 jaar en 6 maanden is, er een kind geplaatst zal worden van 18 maanden. Bij plaatsing van kinderen met een handicap of van kinderen ouder dan twee jaar wordt soms van deze regel afgeweken.
* U dient bereid te zijn het kind alle noodzakelijke medische behandelingen en inentingen te geven.
* U moet garant staan voor alle kosten die de verzorging van het kind met zich meebrengt. Informeert u wanneer u overweegt een kind met een handicap in uw gezin op te nemen ook bij uw ziektekostenverzekeraar in geval van een particuliere verzekering. De premie kan veranderen.
* Veel landen waar kinderen vandaan komen, stellen nog aanvullende eisen aan adoptieouders. Het betreft dan bijvoorbeeld de huwelijksduur, godsdienst, leeftijd van de ouders, inkomen. Ook kan meespelen of er wel of niet sprake van ongewenste kinderloosheid is of het feit dat er al kinderen in het gezin aanwezig zijn.
De mogelijkheden voor individuele aanvragers zijn beperkter doordat in de landen van herkomst in veel gevallen de voorkeur uit gaat naar een aanvraag waarbij de partners gehuwd zijn. Een nog grotere beperking geldt voor partners van gelijk geslacht.
Voor meer informatie, zie ook de brochure van het Ministerie van Justitie �U wilt een kind uit het buitenland adopteren�.
terug

Bron: Stichting Adoptievoorzieningen
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:29:50 #298
3011 E.T.
pi_42947456
Gevalletje klok-klepel dus van mijn kant
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 26 oktober 2006 @ 11:33:26 #299
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42947552
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:29 schreef E.T. het volgende:
Gevalletje klok-klepel dus van mijn kant
't Klopte wel een beetje toch
Ik schud die dingen ook niet zomaar uit mijn mouw hoor Heb een mooi mapje met allerlei linkjes, omdat ik me in adoptie aan het verdiepen ben. Maar goed.. da's off topic
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 14:25:26 #300
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42952807
Over adoptie gesproken. Wij waren al vrij ver gevorderd in het traject en zouden afgelopen augustus de verplichte VIA cursus gaan volgen. Als je geinteresseerd bent om te adopteren, zou je nu alvast een BKA-nummer moeten aanvragen. Het duurt namelijk zowieso nog zo'n anderhalf jaar voordat er íets gaat gebeuren. De wachttijden om de cursus te volgen zijn helaas zo lang dat het beter is om je nu alvast in te schrijven.

[Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...?

en

[Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...? deel 2
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')