abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 september 2006 @ 16:32:43 #1
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42172375
Het vorige topic: Als zwanger worden/blijven niet zo gemakkelijk gaat (#21)

Wie posten er mee en hoe zit het ook al weer?

Diaan73: PCO, behandeling: 6 maanden Clomid. Niet binnen 6 maanden
zwanger dan weer naar gyn. NOD 16-10,4 rondes Clomid gehad, maar daarna 2 cyclussen het gebruik van Clomid overgeslagen. 15-09 weer ongi geworden en start 16-09 ronde 5 met Clomid.

Marie79: 'pauze' bij de gyn tot december '06. Ondertussen proberen af te vallen!

NieTTus: eileiders verwijderd in 2004, eerste ivf poging, 21 juli uitslagen bloed & extra test zwemmers manlief, prikinstructie, planning.. vanaf half september beginnen!

Annemiek78:

Mariposa: bloeddrukpatiënt met nierinsufficiëntie, in maart en april een poging gedaan, maar 'gezonde' medicijnen werken niet, nu wachtend op PreConceptioneel Advies.

Ticootje: Begonnen met de eerste icsi behandeling, maandag 2 oktober punctie en 3 dagen erna terugplaatsing. Rond 17 oktober is bekend of de behandeling is geslaagd.

Chesna: Geen eisprong met lichte dosis Clomid. Duphastron moet zorgen voor bloedverlies. Dus nu (september) verhoging van dosis van 1 naar 2. Dan weer naar gyn

Voor de Wiki OP, deze vind je hierte gebruiken voor elk nieuw te openen topic en te wijzigen bij veranderingen in de OP.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 27 september 2006 @ 16:33:20 #2
3011 E.T.
pi_42172386
quote:
Op woensdag 27 september 2006 16:28 schreef E.T. het volgende:
Bij mij was er donderdagochtend niets bijzonders te zien op de echo, gewoon een redelijk aantal follikels.. Donderdagavond had ik een feetje van m'n werk en voelde ik wat vaags in m'n buik. Vrijdagochtend had ik weer een echo en toen had ik er 26 die allemaal behoorlijk groot waren..

Zeker als 't de eerste poging is, is er nog geen peil op te trekken hoe de follikelgroei verloopt.

Nou ben ik ook eigenwijs.. en adviseer je toch dringend om te bellen.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42172447
tsja, tico, waarom niet toch even laten checken. aan overstimulatie zijn kennelijk best grote risico's verbonden. hebben ze je daar in 't ziekenhuis trouwens niet over geinformeerd/gewaarschuwd? dat je bep. symptomen in de gaten moest houden?
pi_42172526
Overstimulatie kan pas na de punctie optreden.

Mijn man heeft net gebeld, die maakt zich meer zorgen. Maar het ziekenhuis vindt dat er niets is.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_42172577
Heel veel succes hoor Ticootje. Ik ken niets van overstimulatie of injecties of wat dan ook, maar ik wil je gewoon onnoemelijk veel succes en moed toewensen

Heb ik het nu helemaal gemist dat diaan terug clomid aan het nemen is?
  woensdag 27 september 2006 @ 19:38:22 #6
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_42177292
Ticootje, hopelijk is het inderdaad alleen van het sporten enz. en gaat je buikpijn snel weg.

@Leoniek: Dit heb ik op 14 september jl. gepost:
quote:
Op donderdag 14 september 2006 20:36 schreef Diaan73 het volgende:

Over Clomid gesproken... ik ben vandaag weer ongi geworden. Dus zaterdag begin ik met mn 5e kuur Clomid. Waarschijnlijk afgelopen cyclus zonder Clomid wel een eisprong gehad, maar niet zwanger geworden... tja.. mn humeur de afgelopen week was zonder Clomid slecht, zal met Clomid misschien nog wel slechter worden. Ik kijk er erg tegenop...
Inmiddels zit ik nu op dag 13 en ga richting eisprong of zit er al (deels) in. Mn humeur was niet echt super, het gaat nu wel iets beter. Er komen weer spannende weken aan.
Make love, not war ☮
pi_42178833
Vervelend Ticootje, hopelijk voel je je snel beter.

Diaan, ik hoop op positieve spannende weken!
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_42180495
Goed van je man Ticootje... Ik hoop dat je niet teveel last houdt en dat het geen overstimulatie blijkt te zijn.

Diaan, heel spannend voor je nu. Echt heel. Dat rotte wachten. ik hoop en duim dat het de laatste kuur is die je nodig hebt. (En dat humeur... Och meiske toch, ik voel met je mee.... )
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2006 @ 22:03:38 #9
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42182045
Fijn dat je man toch heeft gebeld Ticootje. Je kunt niet voorzichtig genoeg zijn met dit soort dingen. Met de laatste keer dat ik overstimulatie had (en ook zwanger bleek te zijn) heb ik trouwens geen punctie gehad. Bij de eerste controle had ik 15 prachtige eitjes, de tweede controle had ik er nog maar 3 over en is besloten geen punctie te doen, maar een inseminatie. Toen ik heftige buikklachten kreeg geloofde de arts niet dat het overstimulatie kon zijn, totdat de uitslag van mijn bloed binnen was. Ik heb uiteindelijk 10 weken plat moeten liggen. Ben heel benieuwd naar de uitslag van jullie afspraak a.s. vrijdag. Ik hoop natuurlijk dat je een prachtig resultaat hebt en dat de punctie gepland kan gaan worden!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_42193037
ik ook!!
pi_42224244
Ik zit op cyclusdag 11 schiet op richting eisprong (als ik die krijg) maar ik voel nog niets, dus ik vandaag gelijk in de stress, zo van zou het nu weer niet lukken enzo. Aan de andere kant is het als het helemaal niet lukt maar beter ook want straks lukt het wel en dan moet ik zes maanden een dubbele dosis slikken en dan blijk ik niet zwanger te worden en dan ben ik over zes maanden pas op het punt waar ik nu dan al ga aankomen zegmaar
(iemand nog snap?)
Vandaag mijn kater laten castereren, volgens mij heb ik er meer hoofdpijn van dan hij, maar goed hij weet niet dat hij over een kleine vier uur een jeweetwelkater is geworden.

Ticcootje hou je het nog een beetje vol?
Of moeten wij je een KOR voorschrijven (Knuffel Op Recept)
pi_42225517
haha, lieverd. Nee hoor hier alles prima. Vandaag weer naar t ziekenhuis. Verder hoefde ik vandaag een keer niet vroeg op om te spuiten. Maar werd ik wel vroeg wakker...
pi_42231124
net terug van de gyn. T is niet raar dat alles een beetje gevoelig is, ik heb nu 30 eieren!!! mn ene stok doet nu heel veel kleine eitjes aanmaken, de andere stok doet gewoon normaal. Ik mag na de punctie dan ook niet met pregnyl 1500 spuiten, omdat ik wat enthouiaste eierstokken heb. Ik heb nu capsules gekregen voor na de punctie.

En omdat ik zo'n geweldige aansteller ben heb ik ook valium mee gekregen voor zondag avond en maandagochtend, want maandag heb ik om 10.15 punctie. Maar ik neem de valium wel gewoon allebei maandag!!! Ik ga gewoon stoned naar t ziekenhuis...

Vandaag nog 3 ampullen menopur, en morgennacht pregnyl 10.000 eenheden. En dan is het weer maandag... AAAAAAAAAAAHhhHHHH
pi_42231941
30
en dat kan geen problemen vormen, hoop ik?
pi_42231986
30 !!! inderdaad wel enthousiast, werd jij er ook enthousiast van

Ik zou die valium ook genomen hebben hoor !
  † In Memoriam † vrijdag 29 september 2006 @ 15:45:46 #16
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42234310
Kedeng 30 follikels Heel veel succes met je punctie a.s. maandag!
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_42234617
Ja dank jullie!!
Ik ben wat minder enthousiast, het is wat gevoelig...

Maar het vormt geen probleem. Maar ik vind het wel erg veel!!!
pi_42234911
nou! jemig! en dat valt niet onder 'overstimulatie'?
ik ga voor je duimen ticootje!
pi_42235729
Ik weet het niet, vandaag is wel bloed geprikt, maar zal wel goed zijn.
  vrijdag 29 september 2006 @ 16:44:39 #20
114177 Diaan73
pi_42235842
Nou Ticootje dat is wel erg veel... veel succes maandag.

Ik zit hier "middenin" mn eisprong... sinds gisteren al zere buik, vooral als ik loop/fiets. Zolang ik zit, gaat het wel. Zonder Clomid had ik dit gevoel niet, dus ik denk dat ik toch een betere eisprong (grotere eitjes) heb met Clomid. Of zou dat niet kunnen Zonder Clomid had ik wel dezelfde cyclus als met Clomid.
Make love, not war ☮
  vrijdag 29 september 2006 @ 19:25:29 #21
3011 E.T.
pi_42239666
30
hoewel ik persoonlijk de punctie dan niet door zou laten gaan denk ik. De punctie zou me dan te lang duren om nog 'normaal' met ademhaling op te kunnen vangen en 't risico van na de punctie zou me te groot zijn. Daarom ligt hier in het zkh de grens ws ook op max. 17 a 20 follikels

Ik wens je alvast heel veel sterkte!
Valium is hier trouwens standaard
pi_42240916
Jeetje wat spannend ticoo!!! Ik duim mee voor een super resultaat maandag!!!

Diaan, voor jou ook spannend... Hier draaien de duimen ook mee!

Ik heb overal en nergens last van! Moeheid overvalt me regelmatig, lig dan al een paar dagen na het eten op bed
Mijn borsten doen zeeeeeeeerrrrrrr heb echt constant harde tepels het blijft rommelen in mijn buik en ik droom veel en raar!!! Dat doe ik normaal nooit...(niet dat ik merk in elk geval )

We zijn nu 5 dagen na de terugplaatsing, en kan me bijna niet voorstellen dat het zo zou kunnen zijn (wel dat het ingenesteld is, maar niet dat ik nu daar al last van kan hebben allemaal). Ik heb er nog steeds een goed en positief gevoel over, heel gek. Maar toch!!

Gelukkig is er al bijna een week voorbij.. Nog 1 te gaan!! De spanning is nog wel uit te houden, alleen met die rare kwaaltjes ga je toch twijfelen...! Want zekerheid heb je niet...

Net ook weer een klap van vermoeidheid.. dus ik ga nog even hangen, en dan weer lekker mijn mandje opzoeken...

~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_42254625
NieTTus, dat lijken wel de juiste klachten Ik hoop echt dat je volgende weel een mooie streep tevoorschijn tovert

Ticootje!!! Wat veel zeg! Gaat het nog wel met je? Hopelijk is die gevoeligheid niet erger geworden.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_42268146
Ik voel me echt zwaar kut, ik ben zo vreselijk bang voor de punctie. Ik twijfel echt of ik wel doorga met de behandeling. Ik heb zulke vreselijke nachtmerries over die vreselijke punctie. Ik weet het niet hoor. Ik heb vandaag heel veel gehuild, en ik wil gewoon niet...
pi_42269150
quote:
Op zaterdag 30 september 2006 22:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik voel me echt zwaar kut, ik ben zo vreselijk bang voor de punctie. Ik twijfel echt of ik wel doorga met de behandeling. Ik heb zulke vreselijke nachtmerries over die vreselijke punctie. Ik weet het niet hoor. Ik heb vandaag heel veel gehuild, en ik wil gewoon niet...
Och Ticootje. Ik weet niet wat ik moet/kan zeggen. Je moet in ieder geval geen nachtmerries krijgen/hebben. Probeer aan leuke dingen te denken, hoe moeilijk dat ook is. Mij helpt vaak de gedachte aan een mooi strand met mooi weer.

Heb je dit trouwens aan je lief kenbaar gemaakt? Misschien kan hij je een extra knuffel geven en je helpen.

Ik vind het echt heel naar voor. Veel sterkte en probeer toch aan mooie dingen te denken

Mischien dat de ervaringsdeskundigen hier je wat beter kunnen helpen, wat dit betreft kan ik helaas niets zinnigs zeggen
pi_42270216
ik zou ook bang zijn hoor Ticootje

Ik ben lekker tussen de ups en downs in. Ik word alleen van mijzelf al moe, laat staan hoe mijn omgeving zich voelt met mij in de buurt
pi_42270361
ik heb bijna de hele dag gehuild, dus lief weet hoe ik me voel.
Ik ga maandagochtend eerst even bellen met de verpleegkundige. Ik wil gewoon zekerheid over welke verdoving of narcose. Anders hoeft het voor mij niet...
  zondag 1 oktober 2006 @ 09:33:39 #28
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42275340
Jeetje Ticootje, 30 eitjes. Bij een punctie, halen ze ze dan allemaal weg?

En NieTTus, nog even nagelbijten, wat ongelofelijk spannend he!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 1 oktober 2006 @ 11:20:27 #29
114177 Diaan73
pi_42276335
Ticootje.... je moet doen waar jij jezelf goed bij voelt hoor... heel veel sterkte en een dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_42278732
Uiteindelijk moet je doen waar jij je goed bij voelt, en ik zou liegen als ik zou zeggen dat je er helemaal niets van voelt. Het is pijnlijk, maar ik vond het écht te doen! Nu kun je vooraf niet zeggen hoe het zal gaan, maar ze begeleiden je echt heel goed, en doen niets tegen je zin in.. Als jij het écht niet meer trekt op dat moment dan zullen ze zeker niet zomaar doorgaan.

Ik snap je gedachte dat je het liefst alles zou stopzetten, maar vind je dat na al je moeite niet ongelofelijk zonde lieve Ticoo? Het is voor zo'n ontzettend goed doel! Geef goed aan bij de verpleegkundige en de arts morgen dat je er écht mega tegenop ziet!

De volgende opmerking is eigenlijk een dooddoener, maar ik heb er veel aan gehad.. Als je straks zwanger bent, en een kindje moet gaan baren, dan is de pijn waarschijnlijk nog 100x erger dan de punctie.. Dat zette mij over de streep heen!

Het is niet makkelijk en het is ook nog eens verrot dat het allemaal op deze manier moet..! Dat is gewoon niet eerlijk, maar echt meis, grijp jezelf even bij elkaar, haal diep adem... Want het kan zomaar zijn dat je er zo doorheen fluit, en dan is al je energie nu verloren... En die heb je nog hartstikke hard nodig straks!!!

Heel veel succes meid, probeer nog even tot rust te komen! Neem vanavond voor het slapen gaan lekker een wijntje, dan weet je zeker dat je even kunt ontspannen... Ik wens je heel veel succes, het gaat helemaal goedkomen lieverd!!!

pee-es: weet je nog hoe je tegen het prikken opzag? En dat je dacht dat je dat nooit zou lukken? Dat doe je toch ook maar even mooi meis! Helaas moet je in de molen steeds weer je grenzen verleggen.., maar ik weet zeker dat je het kunt!!!
pi_42278829
PM-girl, het is super spannend! De eerste week is gelukkig toch echt gevlogen, hoop dat de 2e net zo snel gaat.. Als ik over een week niet ongesteld ben, ga ik zelf testen! Ik ben toch zo benieuwd!!
Hij kan dan natuurlijk nog negatief zijn, maar de dag erna de bloedtest, dan heb ik in elk geval zekerheid van wel of niet

En mijn borsten holiemozesus! Die doen zeer... ik hoop echt dat dat een goed teken is!
pi_42284560
jij bent heel lief!! en ik weet ook wel dat ik niet terug kan. maar ik vind het zo eng.. en dat ga ik ook zeker zeggen.
pi_42288474
Heel goed meissie, gewoon aangeven, dan zullen ze je stap voor stap begeleiden!
Als je écht niet meer wilt, dan kun je uiteraard de boel stopzetten.. Maar dat zou zo zonde zijn meis!
En natuurlijk is het eng!! Het zou raar zijn als je erom staat te springen

En ik zat hem ook flink te knijpen hoor, voor de punctie.. Uiteindelijk kun je niets anders dan het ondergaan, haal adem en hou je vooral je doel voor ogen!!! Je doet dit alles met een reden!

Echt, het gaat je lukken, pijnlijk of niet.. Je hobby zal het nooit worden.. Maar ook dit ga je redden!!

Ik ga heel hard voor je duimen dat het allemaal mee gaat vallen, en vooral dat je over een dag of 3 ook zo'n geweldig embryootje teruggeplaatst krijgt.. Dat is je ontzettend gegunt!!!!

Hou je ons wel op de hoogte? Ik ga echt keihard duimen voor je...!!!
pi_42297064
nou ik vind het nu wel tijd om eens op bed te gaan liggen. Ik heb best pijn in mn buik, zowel van de spanning als van de pregnyl. Ik had de pregnyl op 2 kanten gespoten, ik had zoiets van beter 2 gevoelige plekken dan 1 zwaar pijnlijke.

De valium werkt dus niet! Dat vind ik ook niet heel raar. Ik heb wel eerder medicatie gehad om rustig te blijven en dat bleek ook niet meteen aan te slaan met de standaard dosis. Ik heb nu 5 mg diazepam, terwijl ik pas rustig wordt rond de 20 mg (oxazepam). Dit vind ik dus best wel een foutje van de verpleegster, ze weet mijn medische geschiedenis. Ik heb al 2 nachten niet geslapen, dus ik heb vanacht wel even nodig. Maar ja nu heb ik dan mn pilletje ingenomen, nou niets dus, ja ik word er juist weer wat wakker van. Mooi verhaal.

Ik hoop dat ze morgen dus deze fout niet herhalen, en me wel de goede dosis gaan geven. Anders vrees ik toch voor het leven van de gyn.(gein).

Verder ben ik er wel gewoon klaar voor, ik heb me erbij neergelegt, het is nu eenmaal niet anders. Overleven doe ik het wel, pijn is fijn zeg maar.

Wat me nog een beetje dwars zit is dat ik niets heb om pijn aan te refereren. Ik ben nog nooit ziek geweest, nog nooit een operatie gehad, nog nooit wat gebroken. Ik heb ook maar 1 gaatje gehad bij de tandarts, dus daar heb ik ook geen helse pijnen meegemaakt. Ik heb bijna nooit last van menstruatiepijn, dat is bij mij meer een opgeblazen gevoel. Dus ik heb helemaal niets, dat is denk ik ook de reden dat ik zo bang ben. Ik weet niet wat pijn is, maar ik ben er wel heel bang voor.

Maar goed ik word steeds wakkerder. Lekker zo. En dat terwijl ik mn slaap erg nodig heb. Nou ik ga gewoon nog even fokken... ik zie wel.
  zondag 1 oktober 2006 @ 23:19:24 #35
114177 Diaan73
pi_42297206
Ticootje heel veel succes morgen meid....
Make love, not war ☮
pi_42298230
Ticootje, vervelend dat je zo zenuwachtig bent. Overigens moet je je wel bewust zijn van het feit dat diazepam (valium) iets anders is dan oxazepam (seresta) en dat je de doseringen dus niet kunt vergelijken. 5 mg valium is qua werking bij de meeste mensen ongeveer wel gelijk aan 20 mg diazepam. Van 20 mg valium gaan de meeste mensen gewoon K.O. Valium heeft wel een langere halfwaardetijd, dat wil zeggen dat het veel langer doorwerkt, maar dat het kan zijn dat je het pas later voelt werken. Overigens zou ik wel gewoon volgende keer om oxazepam vragen als je daar goede ervaringen mee hebt. Dat is een stuk lichter dan diazepam en heeft dus ook eigenlijk meestal de voorkeur. Maar los van dit alles natuurlijk heel veel sterkte morgen!

[ Bericht 4% gewijzigd door phileine op 01-10-2006 23:50:07 ]
mooi he, alles
pi_42298530
ticootje heel erg veel succes morgen. hopelijk slaap je vannacht goed en valt de pijn morgen mee. ik ga voor je duimen!

en niettus, superspannend!
pi_42298693
Ja dat heb ik wel gelezen, dat valium langer werkt. Maar mijn vraag dan meteen, waarom?? Ach ik vind het gewoon spul van niets... zowiezo. Maar ik had wel al het een en ander opgezocht. De medicijnen die ik gebruikte vallen in dezelfde catogorie.
quote:
Diazepam (ook bekend onder de merknamen Valium, Stesolid en Diazemuls) is een geneesmiddel behorend tot de groep van de benzodiazepines. Het geneesmiddel was vooral populair in de jaren zeventig en tachtig. Het werd toen als "ongevaarlijk" kalmerings- en slaapmiddel voorgeschreven. Ook nu wordt het nog op vrij grote schaal gebruikt, hoewel men tegenwoordig terughoudender is met het voorschrijven van deze kalmerende en slaperig makende middelen en als het nodig is liever korter werkende vormen voorschrijft zoals temazepam of oxazepam, gedurende maximaal een week of twee.
De 2 andere medicijnen heb ik dus al eens gebruikt. Ik vind het dus heel raar dat valium dan wordt mee gegeven. Maar dat kan aan mij liggen.
  maandag 2 oktober 2006 @ 04:25:14 #39
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_42302535
Tico, veel suc6 straks!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_42302672
Ticooooo heel veel succes straks !
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2006 @ 09:32:34 #41
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42303869
Ticootje heel veel sterkte en ik hoop op een goeie oogst!
  maandag 2 oktober 2006 @ 10:02:24 #42
3011 E.T.
pi_42304322
ticootje, heel veel sterkte!
pi_42304495
Ticootje,heel veel sterkte voor straks Laat je erna maar lekker vertroetelen.

NieTTus,bij jou klinkt het ook heel spannend,ik hoop dat het is waar je op hoopt.

Groetjes,Minoes
pi_42306028
Ticootje, ik hoop dat alles goed gegaan is en dat de Valium toch haar werk gedaan heeft. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is.

NieTTus, het klinkt heel hoopvol, ga je nou as vrijdag bleodprikken?
  maandag 2 oktober 2006 @ 12:20:46 #45
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42307549
Ticootje, ik lees nu pas bij. Zo rot voor je dat het pijn doet, dat je je zo ellendig voelt. Hopelijk is alles goed gegaan vanochtend.

Hier ontzettende last van rugpijn. Ik ga er eigenlijk vanuit dat het een menstruatie aankondigd.
pi_42308191
Ik heb 17 eitjes!!!!

En ik had zo'n verschrikkelijk zin in mc donalds, dus na het ziekenhuis heb ik eerst een mac chicken verorberd.

Of het pijn deed, GRUWELIJK!!!
en nu ga ik naar bed.
  † In Memoriam † maandag 2 oktober 2006 @ 12:48:28 #47
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42308272
Wat een mooie score Ticootje Wel bijzonder dat je nog naar de Mac kon na de punctie, ik was allang blij dat ik direct naar huis kon, uit mijn kleren geholpen kon worden en ben toen linea recta mijn bedje in gedoken. Wanneer weet je hoeveel eitjes er bevrucht zijn?
pi_42313943
Morgen gaan we bellen. Ik heb best wel pijn, mn arm ook echt wel. Ik begon al helemaal hysterisch te huilen zodra ik moest gaan liggen, dus ze hebben me een hoeveelheid zooi ingespoten. Ik was eigenlijk zo bezig met huilen, meer van angst dan van de pijn.

Ik had ook al 3 dagen amper gegeten, ik had zo'n honger. Dat ik naar de mac was gegaan was ook niet een heel slim idee hoor. Ik was net even te enthousiast... Dus ik ben wel degelijk plat gegaan, alle spanning viel weg en alle zooi eruit geslapen.

Ik was ook niet echt een voorbeeld patient, hahaha. Ik moest blijven liggen, maar ik was best pissed dat ze geen paracetamol wilde geven tegen de pijn. En ze wilde het infuus er niet uithalen, dat vond ik ook vervelend want ik kon mn haar niet even in een staart doen, dus eigenlijk stond ik zeer snel naast mn bed. Maar het feit was dat we toch moesten wachten, dus ik ben wel weer even gaan liggen. Mn infuus was er daarna trouwens wel erg snel uit. En binnen een minuut kreeg ik een paracetamol.

Ik vond het al met al echt vreselijk, maar als het echt zal moeten dan zou ik het wel weer doen, ik weet alleen niet of het ziekenhuis er zo over denkt...
pi_42315653
Lieve Ticoo, ik ben zo ontzettend trots op je!!!!! Je hebt het toch maar even mooi gedaan!!
17 eitjes!!! Ongelofelijk.... ik hoop op een 100% bevruchting, en het mooiste zou natuurlijk zijn als ze nog wat in kunnen vriezen (wil je dat?) zodat je dit de volgende keer niet weer hoeft te ondergaan!!!

Lekker rustig aan doen lieve schat, lekker laten verwennen, en niet eerder wat meer activiteiten gaan doen, dan wanneer je je er goed voor voelt!

Wanneer mag je bellen, of er bevruchting is geweest?

Ik had vanmiddag het idee dat er iemand 220 volt op mijn tepels zette... Pfoi! En ik heb ineens (lekker praatje) mega waterachtige afscheiding, heel bijzonder..
Mijn gevoel zegt nog steeds het is raak.. Mijn liezen doen op dit moment ook zeer, althans niet super pijnlijk maar het trekt...
(en dat gevoel is niet te omschrijven, tis niet dat ik me "zwanger" voel, maar ik heb gewoon geen angst dat het niet zo zou zijn.. Raar eigenlijk!!! Want misschien is er wel helemaal niets....)

Heb vandaag tóch alvast de test gekocht (digitale) dan heb ik die maar vast van het weekend maar testen!
pi_42315796
Mariposa, maandag (over een week dus!) heb ik de bloedtest!
Aangezien er 3 testen in die digitale zitten, ga ik zaterdag testen (eigenwijs) en zondag.. En eventueel nog maandagochtend voor dat ik naar het ziekenhuis ga!
pi_42315834
Ow Niettus maak jezelf niet helemaal gek met die testen hoor !

Ticootje forceer jezelf niet teveel hoor ! Doe maar gewoon wat goed voelt. De eetlust enzo komt ook vanzelf terug
pi_42315968
Hahahaha nee hoor! Dat doe ik zeker niet
Lief wel dat je me er voor waarschuwt!

Als ze allemaal negatief zijn, moet ik hoe dan ook de bloedtest afwachten
Maar ik wil gewoon zelf getest hebben voordat ik die bloedtest ga doen!

Het komt zoals het komt, tuurlijk zal ik zwaar teleurgesteld zijn als het niet is gelukt, maar das een risico van de hele behandeling. Ook als ie positief is ben ik niet zeker dat het ook eerst 3 maanden blijft zitten, en daarna veilig tot de geboorte!
  maandag 2 oktober 2006 @ 19:49:07 #53
3011 E.T.
pi_42317455
NIeTTus, zowel pregnyl als progestan (weet niet welke van de twee je na de punctie hebt) geven zwangerschapsklachten he.. (ik was in januari ook van overtuigd dat 't raak was.. )

Mooie score, Ticootje! 17 is behoorlijk!
pi_42317674
Ik weet het, dat is ook het moeilijke..
Had jij ook de krampen in je buik? (toen het dus niet raak was?)
Vanaf de terugplaatsing tot afgelopen zaterdag was dat behoorlijk heftig, nu is het wat afgezakt, maar mijn liezen voel ik nu goed.. Zouden dan de "klachten" niet afnemen doordat de Pregnyl steeds minder wordt? (of hoop ik dat maar?)

Mijn borsten worden alleen maar erger, dat zou dan toch ook minder worden?

Nou ja goed, we moeten het maar zien het blijft zo onzeker!!! Van het weekend weten we meer!

maandag 2 oktober 2006 @ 20:12:46 #55
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42317804
Ticootje, 17 eitjes. Goedgoed!! En huilen lucht op, zullen we maar zeggen. Ik kan me voorstellen dat zulke behandelingen vrij heftig zijn. Hopelijk slaap je vannacht goed en knap je snel wat op van het hele gebeuren.

NieTTus, spannend.... Die onzekerheid is zo frustrerend. Dat de week maar omvliegt!!
  maandag 2 oktober 2006 @ 20:14:23 #56
3011 E.T.
pi_42317840
Ik kon er echt geen touw aan vastknopen.. Alleen dat volgens mij de PMS-klachten ook versterkt werden door de hormonen ofzo.

Ik bedoel, ik had 't allemaal al meegemaakt en wist dus hoe 't zou moeten voelen als 't raak zou zijn en nog liet ik me zo voor de gek houden.
De laatste keer voelde ik volgens mij hetzelfde en was er dus heilig van overtuigd dat 't nu dus ook wel weer niet raak zou zijn.. en nu zit ik toch met een dikke buik.

Dat wachten is gewoon zo vreselijk k*t
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2006 @ 09:02:37 #57
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42328115
NieTTus wat een spannend tijd voor jullie zeg Wanneer mag je van het ziekenhuis testen? Het klinkt allemaal zo hoopvol, maar helaas zeggen die klachten niet veel. Hou vol, nog maar een paar dagen
pi_42337241
ik heb 14 bevruchte eitjes!! donderdag is de dag!!!
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 17:38:12 #59
140262 Rixie
28 juli 2006 was onze dag!
pi_42337415
Hier zitten vast wel mensen die er ervaring mee hebben maar wat doen ze de eerste keer als je bij de gyn komt?

Alvast bedankt!
Als lelijk zijn pijn deed, zou jij de hele dag huilen!
pi_42338048
Rixie, ze gaan een gesprek voeren.
Vaak gaan ze ook inwendig voelen langs je baarmoedermond.
Meestel moet je ook gelijke en bloedonderzoek doen en je partner een spermaonderzoek.
Soms (dus niet altijd) krijg je gelijk een temperatuurkaart mee zodat je elke ochtend je temperatuur kan bijhouden en daaruit kan de gyn informatie halen over jouw cyclus
pi_42338268
Waarom moet je naar de gyn?

Soms doen ze namelijk helemaal niets, alleen praten..
pi_42338648
Jeetje Ticoo, wat heeeeerlijk die score!!!!!
Donderdag, superdag! Terugplaatsing voel je helemaal niets van, en neem je camera mee!! Althans, in het VU zie je het teruggeplaatste embryootje op een scherm.. Heb er een super foto van!
Hoeveel laat je er terugplaatsen?

Ik heb sinds vanmorgen af en toe echt menstruatiepijn... Zakt weer af, en komt weer op! Geen bloed, en nu voel ik gewoon duidelijk mijn baarmoeder. Heel apart. Als ik "normaal" ongesteld wordt, dan is het na de eerste kramp flink doorzetten en dan ook bloed. Dat nog niet dus. (maarja, ik heb nu natuurlijk een flinke stoot hormonen gekregen, dus mijn menstruatie zal niet normaal doorzetten denk ik)

Zou het heel apart vinden dat ik dat gevoel nu al kan hebben (als het raak is), maargoed hoor ook zat verhalen dat vrouwen dachten dat ze toch écht ongesteld gingen worden terwijl ze wel zwanger waren. En zolang er geen bloed is..
Maar ik moet zeggen dat ik nu voor het eerst écht onzeker begin te worden! Maar we moeten het maar afwachten.. Kan nu verder toch helemaal niets doen, behalve wachten..

Dit is voor mij het zwaarste gedeelte van de hele behandeling moet ik zeggen..

Het ziekenhuis heeft niets aangegeven wanneer ik zelf zou kunnen testen. Maar dat ik maandag moet komen voor een bloedtest. Na hoeveel dagen is die pregnyl nou uit je lichaam, ik dacht na 11 dagen, maar ik begin weer te twijfelen..

Pffffffff stom gedoe dit! Kan niet anders dan wachten... (heb wel zoiets van als het dan niet gelukt is laat dan aub dat bloed doorzetten, dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben...)

Eerste echte dip dag, ik laat het maar even toe. Morgen weer een dag!
pi_42338672
Lishe, ik sla jou al weer een paar posts over (niet bewust hoor!) maar is er bij jou al wat doorgezet? Hoe had je dat bij Luuke? Ook dat gevoel of anders? Of kun je je dat niet meer herinneren?

Zolang je niet ongesteld bent, blijf ik duimen hoor!!!
pi_42338795
NieTTus,ik kreeg op een donderdag meen ik de IUI en precies 2 weken later op de donderdag heb ik pas een test gedaan.Waarom moet jij een bloedtest doen dan Is bij mij nooit gedaan.Maar ja,bij mij ging nou eenmaal alles anders
Succes en hou nog even vol,die spanning....pffff...ik weet wat je doormaakt

Ticoot Onwijs mooi zeg,14 bevruchte egss Alvast heel veel sterkte voor donderdag en wat naar,dat de punctie zo erg was

Groetjes,Minoes
pi_42338911
Minoes, ik heb vanaf de punctie om de 2 dagen nog pregnyl moeten spuiten... (tot vorige week dinsdag, laatste keer) Dit om eventuele innesteling te bevorderen.

In Pregnyl zit HCG, waardoor als ik nu test, ik écht een positieve test heb, terwijl mijn embryootje misschien al weg is (of niet)... Dit is na een bepaald aantal dagen uit je bloed, vandaar dat ze maandag een bloedtest doen, om te kijken hoe de waardes van de HCG zijn.

Ach ja, ik denk maar even zo, zolang er geen bloed is, houden we moed
Het komt zoals het komt.. Kan niets anders dan wachten
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 19:03:51 #66
140262 Rixie
pi_42339046
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:22 schreef Ticootje het volgende:
Waarom moet je naar de gyn?

Soms doen ze namelijk helemaal niets, alleen praten..
Nou bij praten zal het waarschijnlijk niet blijven. Heb jarenlang onder controle gestaan bij de gyn en zodra ik over kinderen nadacht moest ik weer komen! Dus dat is de reden waarom we naar de gyn gaan.

In ieder geval ieder ander ook bedankt voor de reactie!
pi_42339163
Bij ons was het eerste gesprek een gesprekje over hoelang we bezig waren, wat we gedaan hadden. En een echo (inwendig).

Ik laat 1 ei terugplaatsen, 1 is meer dan genoeg.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 19:12:25 #68
140262 Rixie
pi_42339253
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 19:08 schreef Ticootje het volgende:
Bij ons was het eerste gesprek een gesprekje over hoelang we bezig waren, wat we gedaan hadden. En een echo (inwendig).

Ik laat 1 ei terugplaatsen, 1 is meer dan genoeg.
Nou die inwendige echo word niks ben natuurlijk net nu ongesteld.

Succes trouwens met je eitje !
pi_42339987
Rixie, wat is de reden dat je daar lang onder controle hebt gestaan? Of wil je dat liever niet kwijt?
Daar hangt het ook wel vanaf wat er de eerste keer gaat gebeuren..

Het kan een orienterend gesprek zijn, maar als je al bekend bent bij de gyn, zullen ze het misschien al wel over vervolg behandelingen gaan hebben! Wel vervelend dat het bij jou dus waarschijnlijk ook via hulp moet gaan...

Ticoo, 1 is meer dan genoeg Spannend hoor, hoe voel je je nu?
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:02:37 #70
3011 E.T.
pi_42341513
Ticootje, 14 bevruchtingen

Rixie, inwendige echo's doen ze ook als je ongesteld bent. Die gyn's zijn wel meer gewend Verder is het afhankelijk van je voorgeschiedenis hoe en wat.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:04:17 #71
3011 E.T.
pi_42341559
Minoes, vaak wordt er een bloedtest gedaan na IVF behandelingen. Het ziekenhuis waar ik was deed dat niet maar dat is een uitzondering heb ik begrepen.

NieTTus, zenuwslopend die laatste dagen! Sterkte met wachten
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:09:35 #72
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42341711
Het gekke is dat ik in hetzelfde ziekenhuis heb gelopen als NieTTus en ik moest gewoon een zwangerschapsthuistest doen en ze gaven een dag op waarop ik kon testen.
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 21:14:23 #73
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42341867
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 18:42 schreef NieTTus het volgende:

Ik heb sinds vanmorgen af en toe echt menstruatiepijn... Zakt weer af, en komt weer op! Geen bloed, en nu voel ik gewoon duidelijk mijn baarmoeder. Heel apart. Als ik "normaal" ongesteld wordt, dan is het na de eerste kramp flink doorzetten en dan ook bloed. Dat nog niet dus. (maarja, ik heb nu natuurlijk een flinke stoot hormonen gekregen, dus mijn menstruatie zal niet normaal doorzetten denk ik)
Hier moet ik van huilen. Precies wat ik voel en precies wat me zo onzeker maakt. Ik wil zo graag zwanger zijn. Aan de ene kant denk ik dat dat negatieve, chagerijnige gevoel komt omdat ik ongesteld ga worden. Aan de andere kant hoop ik dat ik zwanger ben en blijf die (stiekeme) hoop houden tot ik ongesteld word.
Bij Luuke weet ik niet meer zo goed hoe ik me voelde. Ik had me allang erbij neergelegd dat ik niet zwanger zou zijn, omdat uit de samenlevingstest bleek dat mijn zuurtegraad te hoog was, en zaadjes dus niet door konden komen. Dus wel.
Ik weet alleen nog dat ik ineens mijn parfum vond stinken, dat ik buikpijn had en dat ik knobbels in mijn borsten had. En ik bleef denken dat ik niet zwanger was. En nu, niks van dat alles, alleen kramp.
Na hoeveel dagen mocht je ook weer testen? Want dat wachten duurt zo lang....
pi_42341895
Dat is wel heel apart Slaapmeis...
Ik zal ze maandag eens vragen waarom dat zo is, ben wel heel erg benieuwd eigenlijk!

Heb net heerlijk, voor het eerst sinds de punctie een heerlijke jankbui gehad! Had vanmiddag een moment waarop ik mijn moeder wilde vragen hoe het bij haar verliep, en wat zij voelde.. Maar helaas, over 2 maanden is het 2 jaar geleden dat ze is overleden, dus ik KAN het haar niet meer vragen.. Dat komt er nu uit, en het lucht me even heerlijk op!

Het lijkt nu af te zakken, de menstruatiepijn.. Alleen een wat "drukkend" gevoel nog op de baarmoeder.. Maar we wachten weer verder, word momenteel even gek van mezelf! (alles voelt goed, maar dat zegt helemaal niets.. Blegh, frustie!!)
pi_42341983
Wat een gedoe hè, Lish? Bah bah bah... stom stom stom gedoe!
Dat wachten is zó killing.. en ik ben zo blij dat ik het hier kwijt kan...

Nogmaals, geen bloed is goed, dus ook voor jou blijf ik duimen lieve Lishe, hoop echt dat je hier snel weer weg bent, net zo snel als bij Luuke!!!!
  † In Memoriam † dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:09:29 #76
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42343470
NieTTus
  dinsdag 3 oktober 2006 @ 22:12:59 #77
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42343604
NieTTus, ik hoop voor jou op een heel klein Wellusje.
En je moeder, wat zul je haar missen in deze tijd. Hopelijk heb je tante's, andere familie, die je veel kan vertellen over hoe je moeder als net-moeder was. Het vervangt niks, niet eens een beetje, maar ik gun het je zo.
pi_42345270
niettus, 10 dagen na de terugplaatsing wordt je ongi, als dat niet gebeurd mag je steeds meer hoop krijgen. Je zit nu al op dag 8!!! Dus nog 2 dagen.... ik duim voor je.
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 4 oktober 2006 @ 00:11:10 #79
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42346948
Poeh heftig allemaal weer hier hoor. Meiden, ik vind jullie allemaal zo dapper! Ik kan me nog zo goed herinneren hoe spannend die weken na een terugplaatsing zijn (mijn moeder heeft drie keer IVF gedaan toen ik zelf een jaar of elf was, redelijk bewust meegekregen toen)...en hoe heftig de periode daarvoor met prikken en hormonen enzo!

Ik leef met jullie mee en duim mijn duimen blauw!
pi_42350374
quote:
Op dinsdag 3 oktober 2006 21:15 schreef NieTTus het volgende:
Dat is wel heel apart Slaapmeis...
Ik zal ze maandag eens vragen waarom dat zo is, ben wel heel erg benieuwd eigenlijk!

Heb net heerlijk, voor het eerst sinds de punctie een heerlijke jankbui gehad! Had vanmiddag een moment waarop ik mijn moeder wilde vragen hoe het bij haar verliep, en wat zij voelde.. Maar helaas, over 2 maanden is het 2 jaar geleden dat ze is overleden, dus ik KAN het haar niet meer vragen.. Dat komt er nu uit, en het lucht me even heerlijk op!
*knuf*
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_42367211
Dat wist ik niet Ticoo!! Dat is mij in elk geval niet gezegd..
Pregnyl kan ook weer zorgen dat je later gaat menstrueren.. Wachten is echt de enige remedie!

Prog, knuf terug!!

Lishe, helaas van die kant van de familie eigenlijk niemand. Ja mijn oom, de broer van mijn moeder.. Maar das een man das anders!
Gelukkig heb ik een hele lieve schoonmoeder!

Hier verder geen bloed! Vannacht wel heel erg slecht geslapen door de krampjes, vanmorgen maar 2 paracetamols genomen, want anders had ik de dag op het werk niet doorgekomen!
ALS het zo is, ga ik maandag direct een meegroei BH aanschaffen.. Ben de laatste tijd weer wat afgevallen (heb weer maat 40) maar mijn borsten.. Aj aj aj.. Die zijn normaal al cup F, maar heb het idee dat er al een cup bijzit..

Weer een dag voorbij! We zullen het zien..

Ticoo, morgen big day! Hoe laat mag je komen voor de pick up?
pi_42367843
poe hee, wat een gedoe dames!! In ieder geval wordt er flink geoogst hier !! Hopelijk komen er aan alle kanten wellusjes aan.. Maar dat wachten wat een ellende! Heel veel sterkte en ik denk aan jullie!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_42371133
quote:
Op woensdag 4 oktober 2006 19:39 schreef NieTTus het volgende:
Dat wist ik niet Ticoo!! Dat is mij in elk geval niet gezegd..
Pregnyl kan ook weer zorgen dat je later gaat menstrueren.. Wachten is echt de enige remedie!

Prog, knuf terug!!

Lishe, helaas van die kant van de familie eigenlijk niemand. Ja mijn oom, de broer van mijn moeder.. Maar das een man das anders!
Gelukkig heb ik een hele lieve schoonmoeder!

Hier verder geen bloed! Vannacht wel heel erg slecht geslapen door de krampjes, vanmorgen maar 2 paracetamols genomen, want anders had ik de dag op het werk niet doorgekomen!
ALS het zo is, ga ik maandag direct een meegroei BH aanschaffen.. Ben de laatste tijd weer wat afgevallen (heb weer maat 40) maar mijn borsten.. Aj aj aj.. Die zijn normaal al cup F, maar heb het idee dat er al een cup bijzit..

Weer een dag voorbij! We zullen het zien..

Ticoo, morgen big day! Hoe laat mag je komen voor de pick up?
14.30 ga ik mn kindje ophalen. Ik ga voor de zekerheid even mn boekje lezen voor je, anders geef ik jjej zo valse hoop.

Jezus wat heb jij grote t**ten, en dan te bedenken dat een zwangerschap er nog wat bij doet, ik wens je heel veel sterkte!!!
pi_42371304
quote:
Als het embryo stopt met de celdelingen en niet tot innesteling komt begint de menstruatie 8 tot 12 dagen na de terugplaatsing. De lichaamstempratuur zal dan ook dalen.
  woensdag 4 oktober 2006 @ 21:58:23 #85
3011 E.T.
pi_42371590
hier in het ziekenhuis gaan ze uit van 14 dagen na de punctie (komt op hetzelfde neer dus )

Succes alvast voor morgen Ticootje!
  woensdag 4 oktober 2006 @ 22:16:06 #86
114177 Diaan73
pi_42372299
Ticootje veel succes morgen
Make love, not war ☮
pi_42379113
NieTTus,wat een zenuwengedoe hé?Dat wachten is niks,ook op zo'n moment zou er een wel/niet bonnetje uit je doos moeten kunnnen komen(dames v/h 2e streepje weten nog wel wat ik bedoel )Heel veel sterkte met afwachten,een ellendige periode,waarin je het beste in winterslaap kan gaan

Ticoot,morgen....ehh...straks heel veel sterkte,succes en plezier bij het"ophalen"van je kindje

Groetjes,Minoes
pi_42385341
Oh wat gaat het snel nog maar een uurtje en dan komt mn mannetje thuis....
pi_42387239
ventje is thuis

oh wat spannend

over 45 minuten ben ik zwanger

*soort van....
  donderdag 5 oktober 2006 @ 15:25:27 #90
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42390736
Ticootje, als ik het goed begrijp dan ben je nu een soort van zwanger. Ik duim op mijn allerhardst dat dat kleine mini-frummel-dingetje blijft zitten. Succes met wachten... Het zal soms tegenvallen maar ik hoop dat je positief kunt blijven. Succes!!!

NieTTus, hoe is het bij jou? Hier nog niks, maar ik denk dat ik morgen of overmorgen ongesteld ga worden.
pi_42390910
ik lig nu lekker op de bank... met emmy in mn buik!!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 16:52:48 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42394007
O dames wat spannend weer.
Ticootje, lekker met de voetjes omhoog en ik ga voor je duimen.

Lishe ik hoop het zo, ik hoop het zo!!

ik kom hier echt veel te weinig
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_42396738
Ik denk dat mijn menstruatie gaat doorbreken, ik heb sinds vanmiddag wat bloedverlies. Eerst wat bruinig, het is ook niet veel, en nu LIJKT het iets roder. Krampjes ook in mijn buik.

Ziekenhuis gebeld, arts gaf wel aan dat het niet heel goed is. Maar dat het ook weer niets hoeft te betekenen. Lekker onzeker dus nog steeds.

Ben er nu wel klaar mee. Laat het dan maar doorbreken, dan zijn we er weer vanaf (wel gek, toevallig op dag 10 na terugplaatsing...)
pi_42397376
  † In Memoriam † donderdag 5 oktober 2006 @ 18:55:17 #95
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42397823
NIeTTus he wat een klotebericht Als het dan toch moet doorbreken dan kan het helaas beter nu al het geval zijn

Ticootje hopelijk blijft je emmy plakken. Heel veel sterkte met de komende wachtweken
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 5 oktober 2006 @ 19:15:33 #96
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42398390
Hé shit NieTTus

Ticootje, ik duim voor je dat emmy plakken blijft!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:16:17 #97
3011 E.T.
pi_42400633
he verdorie, NieTTus
pi_42400966
niettus, dat is heel vervelend!!!

Heb je nog cryo's? Hopen dat het toch goed gaat!
  donderdag 5 oktober 2006 @ 20:35:40 #99
114177 Diaan73
pi_42401465
NieTTus....wat nou, het zag er nog wel zo goed uit... hele dikke knuffel van mij en succes met de volgende ronde.
Make love, not war ☮
pi_42406871
Jullie zijn lief, samen met manlief al heerlijk zitten janken vanavond, want op een gegeven moment had ik helder bloed met afvegen.

De kramp is nu in zijn geheel weg, met afvegen heb ik nog steeds wat helder bloed, maar niet heel veel. Ik kan er dus echt niets meer van maken. Het zet nu in elk geval nog niet door.

We gaan er maar even vanuit dat deze poging mislukt is. Mocht het van het weekend niet doorbreken en maandag toch ineens de test positief zijn (zelf ga ik dus niet meer testen en ik ga dus echt nergens meer vanuit) dan wordt het gewoon een dwars kind.

Mijn borsten blijven namelijk wel zeer doen, dat neemt ook niet af. Nou ja, maar even afwachten wanneer er wat gaat doorzetten, maar zit er wel even een beetje doorheen.

Eerlijk vind ik het niet in elk geval, maargoed, dat is het nooit natuurlijk..! En daarbij is het pas de eerste poging.. alles kan nog meespelen.. Ik baal wel even goed van mijn eigen lichaam in elk geval, ondanks dat ik er niets aan kan doen.

Kanjers zijn jullie, dank jullie wel!
pi_42406918
Ticoo, helaas geen cryo's.. 4 bevruchtingen maar 3 waren niet goed genoeg doorgedeeld om in te vriezen.. Dus een volgende poging is weer gewoon een punctie!
pi_42407215
oh nee niettus, wat een schrik, en wat een domper. maar nog niks zeker dus, ik hoop heel erg voor je dat dit een vals alarm was.

en tico, jij hebt dus zo'n mooi pril babybeginseltje in je buik, gefeliciteerd! laat 'm zich maar lekker goed vastketenen daar. spannende weken! zeiden ze nog iets over de rest van de bevruchte eitjes? kunnen ze nog ingevroren worden?

lishe, bij jou dus ook erg spannend, ik duim!!!
pi_42413449
Oh Niettus
Ik denk aan je hoor.
pi_42413624
Helaas, maar tis toch echt over. Het is in alle heftigheid doorgebroken.
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 08:13:04 #105
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42413818
Hè shit NieTTus...
Het zag er zo goed uit.

Heel veel sterkte om dit even te boven te komen...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:28:14 #106
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42414821
NieTTUs, verdorie!! Wat jammer, wat ellendig. Heel veel sterkte hoor. Het klinkt wel alsof jullie het heel erg "samen' doen, dus hopelijk komen jullie ook samen uit deze dip.

Ik heb getest. Een stomme Clearblue. Die koop ik nooit meer. Ik wens streepjes. Niet een Dikgedrukt
Niet Zwanger in een schermpje. Eigenlijk voelt het helemaal niet zo erg als ik verwacht had. Ik zie alleen op tegen het opnieuw alles in de gaten houden en het opnieuw slikken van die clomid. Ook moet ik de volgende ronde provera gaan slikken om een menstruatie op te wekken, omdat we nu pas na onze vakantie in november verder willen. Maar daartegenover staan dat ik op vakantie lekker aan de Wijn, de Sigaretten en de (rauwe) vis mag. Daar stort ik me dan ook maar op.
pi_42414948
ah nee NieTTus, ik had je zo een WeLLus gegund. echt heel erg jammer en verdrietig. sterkte met het weer oppeppen voor een volgende ronde.

en Lishe ook al een dikke NEE, bah bah. weet je zeker dat je niet te vroeg getest hebt? een vakantie in 't vooruitzicht (mét allerlei lekkere gezonde & ongezonde dingen) klinkt wel erg goed!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 09:46:42 #108
114177 Diaan73
pi_42415198
NieTTus toch doorgezet, wat ontzettend jammer en frustrerend dat je nu weer een ronde vol hormonen door moet gaan. DIkke knuffel van mij

Lishe wat balen zeg. Hoe lang ben je overtijd? En misschien komt die menstruatie wel gewoon vanzelf. Dat deed het bij mij ook toen ik twee maanden geen clomid had genomen. Heel veel plezier op vakantie en misschien gebeuren daar wel leuke dingen . waar gaan jullie naartoe?
Make love, not war ☮
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:07:57 #109
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42415633
NieTTus, wat jammer zeg Heel veel sterkte met dit verwerken en het oppeppen voor een volgende ronde!

Lishe, jammer ook!
pi_42416348
Dames hier, die na IVF ongesteld werden, zette het in 1 keer door?

Ik moet wel zeggen dat het plasje bloed vanmorgen weer niet helder rood was, maar wel een plasje echt (sorry voor het vervelende praatje op de ochtend) pijn is weer weg, en alleen nog beetje donkerbruin bloed wat ik verlies, maar het word weer minder.

ziekenhuis gebeld of ik maandag toch moet komen voor bloedtest, en die zeiden dat ik zeker moet komen, want dat dit nog steeds innestelbloed kan zijn. Vooral ook omdat het niet doorzet. Wordt je niet gek van jezelf, dan wel van de dokter :S

Schiet mij maar lek. Ik ga mijn mond houden tot maandag, dan pas zekerheid.

Lishe, meis wat balen! Maar inderdaad, was vandaag opgegeven als test dag? Ik hoop van harte dat je te vroeg was!!!!
pi_42416380
Pfff jezus zeg, het is toch om gek van te worden die onzekerheid

ik ga weer voor je duimen
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 10:49:47 #112
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42416672
Jee NieTTus, wat moeilijk... Ik duim door voor je....

En er was niks opgegeven als testdag. Maar het zou nu 13 of 14 dagen na de ei-sprong moeten zijn. Maar ik vind het echt minder erg dan verwacht.
pi_42416862
@Lishe:
Komt misschien omdat je al zo'n kleine uk hebt rondlopen
En je weet dat het je natuurlijk al eens eerder is gelukt, dus nu gaat het ook zeker goed komen

Alvast heel veel plezier op vakantie
pi_42429470
Ik heb geen eisprong gehad, ik ga donderdag naar het ziekenhuis en ik zal waarschijnlijk 150mg Clomid moeten gaan gebruiken (drie tabletten) dat vind ik heel erg veel ! en ik hoorde dat er zelfs ziekenhuizen zijn die het niet doen op die manier.
Mocht 150mg niet werken dan kan ik beginnen met spuiten, maar dat duurt dus nog minimaal een maand. Eerst donderdag naar de gyn toe en dan weer een maandje Clomid
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 19:29:09 #115
3011 E.T.
pi_42430676
He meiden, wat een rotberichten hier
Ongesteld worden, een confronterende test en geen eisprong en hogere dosering..

NieTTus, ik weet niet meer hoe 't ging na de mislukte ivf hier, sorry. Is het nog steeds zo onduidelijk of het wel of niet si doorgezet?

Lishe, geen streepje is minder erg dan de woorden 'niet zwanger' he? Vond dat ook maar niks om te zien.

chesna, wat balen zeg.. geen eisprong. Ik was eigenlijk in de veronderstelling dat dat met clomid altijd wel goedkwam.. Maar dat werkt dus ook niet altijd goed begrijp ik..

Ticootje, succes de komende 10 dagen!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:11:49 #116
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42433099
Lishe en NieTTus, het is jullie zo gegund. Sterkte.
pi_42433278
Helaas de pindakaas...

Lekker gaan werken, om 4 uur dacht ik zak maar in de stront allemaal (toen was het bloeden echt doorgezet) toen kwam collega met een bloemetje en een flink glas rose mijn hok ingedoken

Tuurlijk ben ik niet blij dat het niet gelukt is, maar ben even op dit moment blij dat ik mezelf terug heb... Lekker een borrel op, mijn man bij de hand (we hebben elkaar!!! dat word nu weer even bevestigd... )

Klinkt allemaal even uitermate positief, maar daar ben ik even blij mee. Hoe zeer het ook doet dat het deze ronde niet gelukt is. We waren ons ontzettend bewust van het feit dat het niet makkelijk ging/gaat worden! En ik voel me op dit moment echt weer even mezelf.. En dat voelt even goed!!

Weet nog niet wanneer ik voor de volgende poging ga.. Eerst maar even dit op een rijtje!

Nogmaals, bedankt voor dit topic. Ik heb er veel aan!

Ticooooo broedkipje
Alle pech even bij mij, dus al het geluk voor jou! Net zo goed voor Lishe!!! Ik gun het jullie zo!!
pi_42433560
En ik ben ook best blij dat het nu is doorgezet trouwens.. Had het een horror gevonden om niet ongi te zijn geworden, nog steeds het "goede" gevoel en dan maandag te horen krijgen helaas...En dan maar afwachten wanneer het doorzet..
pi_42433948
Nou ik ben blij NieTTus, dat je toch een soort "rust" gevonden heb..

succes
pi_42456296
shhhiiit wat een slecht nieuws allemaal. Niettus, deze ronde was dus om het oefenen, op voor het echte werk!!! andere dames ook veeeeel sterkte, ik heb wel echt zin in een ordinaire uitbarsting van mazzel en geluk gogogogogogo!
DANYEL EN THIJS
pi_42458437
niettus ik vind het echt zo vervelend voor je!!! Ik had zo gehoopt dat we met zn 2e naar z&g konden gaan verhuizen.

Ik ben aan t broeden over de rest van de eitjes heb ik niets gehoord, maar er zaten een paar hele goede tussen, dus mocht het misgaan, dan iig niet een punctie.

Niettus heel erg, weer een vreselijke punctie!!! volgende keer vragen of ze er 2 terug zetten. En shittie shit, ik heb al mijn overgebleven medicijnen aan t ziekenhuis gegeven...ands had je ze zo mogen hebben.

1 maand rust voor jou, en de volgende is gewoon wel raak!!
pi_42460483
Lieverd, ik heb nog veel medicijnen liggen wat over was en ik krijg alles vergoed, dus daar maak ik me nu gelukkig nog niet zorgen over
Heb het expres nog niet teruggegeven, omdat ik me ook wel realiseerde dat het mis kon gaan.

Heb me vandaag aan een schandalige portie daims en daims taart vergrepen, dus wat dat betreft gaat het prima
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 11:23:05 #123
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42474768
NieTTus zuip, scheld, vreet chocolade. Doe alles wat helpt om je te troosten. Bah, ik had zo voor je gehoopt dat het een WeLLus zou zijn

Ticootje hou em binnen meid!
pi_42474815
Ik denk aan jullie hoor.

Bij mij is de frustratie wel aan het oplopen omdat ik niet weet hoe ik het aan moet pakken donderdag.
Mijn lief gaat ook niet mee deze keer (werk enzo) dus ik moet doorzetten in mijn uppie. Driedubbeledosis Dat is wel heftig, de combinatie nieuwe baan en heelveel Clomid Niet iets waar ik naar uitkijk, waarom lukt het gewoon niet in een keer, gewoon een keertje mazzel
Ik baal echt enorm vooral omdat het zo uitzichtloos lijkt op dit moment.
  zondag 8 oktober 2006 @ 11:53:03 #125
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_42475301
kop op chesna, gewoon stap voor stap. Je komt er wel!! echt waar.
pi_42477007
Chesna, moeilijk hè.. Je hoopt op in elk geval een stukje vooruitgang, maar dat is er nog niet.. En dat is zo verschrikkelijk PIEP!
Vind je een kanjer, want je doet het toch wel maar mooi allemaal even! En ook nog met je nieuwe baan.. Respect hoor!

Ik denk dat ik van de week nog wel weer meer pijn in mijn buik ga krijgen en ga vloeien. Want dat is weer allemaal weg, en ik vind het wel een beetje kort na die hele periode hormonen.. Normaal ben ik het ook veel heftiger! Morgen maar eens met de dokter bespreken...
  zondag 8 oktober 2006 @ 15:08:00 #127
26341 Mariposa
Telt af...
pi_42479894
NieTTus, wat balen zeg dat het mis is gegaan.

Chesna alvast veel succes donderdag, het zal even niet meevallen in je eentje, maar ik weet zeker dat je je er goed doorheen slaat.
pi_42484121
Ik ben precies een halve dag écht ongi geweest, en alle bloeden, krampen en weet ik het zijn gestopt.

Is het raar dat ik dan toch twijfel? (en bloed dus al meer dan een dag niet meer, alleen heeeeel af en toe nog wat bruinig met afvegen...)

Morgen bloedtest, godzijdank morgen al. Ben heel erg benieuwd...Zou dit een "grapje" van de natuur zijn? (niet bang zijn, ik ga er nog steeds vanuit dat het niet zo is, niet weer een teleurstelling, ben ik wel zat van, maar gewoon. Dit is geen gewone menstruatie (ben altijd al heel heftig krampen met veel bloed.. en nu had dat echt meer moeten zijn!))

Zucht, DIT is wat het echt zo zwaar maakt.. Ik vraag niets meer ook morgen bloedtest, meer kan ik toch niet doen!
  † In Memoriam † zondag 8 oktober 2006 @ 17:47:40 #129
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42484664
Zo herkenbaar NieTTus Je blijft toch twijfelen als het niet is zoals anders. Wel fijn dat je morgen nog die bloedtest hebt zodat je echt niet meer hoeft te twijfelen hoe of wat.

Chesna kop op meid, je komt er wel. Een driedubbele dosis klinkt wel zwaar. Heb je nog last van bijverschijnselen?
pi_42503216
Ow NieTTus wat een onzeker gedoe bij jou allemaal.Heel veel sterkte voor straks Hoe lang duurt het voor je de uitslag krijgt?Volgens mij ga je met een deegroller bij de deur van het lab staan (en nou tempo met die uitslag)

Groetjes,Minoes

[ Bericht 3% gewijzigd door minoes_ op 09-10-2006 20:17:10 ]
pi_42503242
Hahahaa nou bijna

Nee hoor ik word tussen 1 en 2 gebeld. Ook de dame die prikte kon er niets van maken. De een die bloed heftig, maar ook gewoon de hele zwangerschap door en de ander niets. Bloed is gewoon niet goed, maar het hoeft niets te betekenen!

Ik ga er gewoon vanuit dat het niet zo is! Na het telefoontje zien we wel weer verder
pi_42503250
(en verder dus helemaal geen bloed meer gehad....)
  Jubileum moderator maandag 9 oktober 2006 @ 09:29:24 #133
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42503345
Ik ga heel erg hard meeduimen Niettus voor een positief telefoontje straks
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  maandag 9 oktober 2006 @ 09:55:45 #134
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42503781
Jeetje wat spannend.
En wat kunnen die lichamen toch raar zijn.

Was het niet Slaapmeisje die ooit verzuchtte of ze niet een luikje in d'r buik kon krijgen om af en toe even te spieken?

Ik duim ook voor je NieTTus!
pi_42504847
ik had gister bloed, maar geen idee waar t vandaan kwam, 1 grote veeg en t was weg...
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:22:13 #136
114177 Diaan73
pi_42508670
NieTTus: spannend uurtje nu... sterkte
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 13:40:45 #137
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42509207
Ik was het niet hoor BE, maar weet ook niet wie het wel had bedacht met dat luikje.

NieTTus en? en? en?
pi_42509470
Nog steeds geen telefoontje gehad.. Ga zo zelf maar bellen
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:49:35 #139
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42509484
Ik ga even in de verhoogde stand met het duimen hoor!
pi_42509639
Helaas, er is geen enkel spoortje hcg terug te vinden, en het bloeden was veel te laat om innesteling te kunnen zijn geweest... Ze verwachten dat mijn écht menstruatie nog door gaat breken...!
  maandag 9 oktober 2006 @ 13:56:37 #141
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42509705
Hè shit...
Wat balen zeg.
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:00:13 #142
114177 Diaan73
pi_42509826
Ow NieTTus wat is dat balen zeg.... Ondanks dat je met een negatief resultaat rekening had gehouden, lijkt het me toch nog wel een beetje een teleurstelling. Dat kleine beetje bloed gaf toch een beetje hoop. Hele dikke knuffel van mij
Make love, not war ☮
pi_42510525
Hey dat is echt kut NieTTus...
pi_42510633
Het is zeker nog wel een teleurstelling, maar voornamelijk op mijn lichaam. Waarom het dan niet gewoon gaat menstrueren en gewoon zijn werk doet.

Maargoed, ik ben allang "blij" dat ik donderdag/vrijdag de grootste klap al heb gehad.. Anders had ik nu vol hoop de bloedprik poli binnengestapt en dit te horen gekregen!! Nu wist ik het eigenlijk al, maar had nog een klein beetje hoop..

We hebben een project, de woonkamer verbouwen en in zijn geheel het interieur vervangen.. Daar gaan we ons eerst maar eens op richten
  maandag 9 oktober 2006 @ 14:41:00 #145
114177 Diaan73
pi_42511015
Leuk project NieTTus. Heel veel plezier en succes met het verbouwen en het uitzoeken van nieuw interieur. Hopelijk krijg je binnenkort je "echte" ongi, is wel zo prettig. De lichamen van ons, bah
Make love, not war ☮
  † In Memoriam † maandag 9 oktober 2006 @ 14:58:55 #146
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42511622
Wat ontzettend jammer dat het toch niet het positieve nieuws is waar jullie en wij allemaal hier op hadden gehoopt NieTTus. Wel fijn dat je nu in ieder geval zekerheid hebt en je niet langer hoeft te twijfelen
  Jubileum moderator maandag 9 oktober 2006 @ 15:01:31 #147
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42511701
He verdorie Niettus, wat ontzettend jammer
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42511842
oh shit Niettus. ontzettend jammer. sterkte.
pi_42513092
Jullie zijn lief!!

En slaapmeis, hier even geheel offtopic, maar ik word blij van je ondertitel
pi_42520227
niettus, ik vind het zo jammer....

sterkte!
pi_42522085
Ohhh Niettus wat een slecht nieuws
pi_42522279
Ow NieTTus Wat een pokkebericht meid
Leef je maar lekker uit op de nieuwe woonkamer en maak er wat moois van En dan over een poosje weer de volgende poging.Voor nu voor allebei een dikke en sterkte.

Groetjes,Minoes
  maandag 9 oktober 2006 @ 20:43:46 #153
3011 E.T.
pi_42523321
he verdorie NieTTus..
Wat jammer nou...
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 10:17:54 #154
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42534913
NieTTus, wat balen..... Ik voel met je mee, letterlijk en figuurlijk.
Want ook hier is vanochtend alles weer begonnen. (dat ik dit icoontje ooit eens zou gebruiken...) Na wijs beraad met lief toch besloten om maar meteen met de volgende ronde Clomid te beginnen, overmorgen. Ik ben een beetje bang voor de bijwerkingen van Provera, en zo hoef ik die dus niet te gebruiken. Dat ik dan op vakantie moet testen of ongesteld wordt vind ik eigenlijk niet eens zo erg.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:07:48 #155
93535 elle_driver
boop-oop-a-doop
pi_42539670
Uitslag van de zoveelste en laatste zaadanalyse van De Man:

wij moeten beginnen op het eindstation: ICSI. Als we een uk willen de enige optie.

* elle_driver huilt even tranen uit hoofd bij het idee hoe heftig dat gaat zijn. En dan ook nog eens de reeële kans dat het gewoon NIET gaat lukken. Ach ja, het is niet alsof moeder worden mijn enige vaste toekomstwens was sinds kleinsafaan...

Wel dus. Damn!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:12:11 #156
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42539800
elle_driver, wat vreselijk verdrietig...
Shit zeg...

Is er al enig nieuws over wanneer jullie gaan beginnen?
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:12:19 #157
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42539804
Och Elle, wat naar. Wat een rotbericht. Ik hoop heel, heel hard dat ICSI bij jullie de goeie methode is. En dat je snel je wens uit ziet komen. En uithuilen mag hoor. Dikke knuffel.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:40:58 #158
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_42542713
Elle wat erg...
Sterkte, ik weet even niet meer te zeggen.

Lishe, je wist het stiekum al, maar toch jammer.
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 17:17:30 #159
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_42548688
Elle

Sterkte meis
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:24:59 #160
3011 E.T.
pi_42552912
Och Elle..
misschien enige troost.. Uit ervaring weet ik dat er erg leuke kindjes uit ICSI kunnen komen Maar ja, neemt niet weg dat je de realiteit onder ogen ziet dat de kans ineens een stuk kleiner is dat er uberhaupt kindertjes zullen komen.

Ondertussen lopen hier genoeg IVF/ICSI ervarings-deskundigen rond, dus voor al je vragen/beren/moeilijke tijden is er altijd wel iemand die het herkent en je van antwoorden of een hart onder de riem kan voorzien.
Sterkte!
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 19:26:34 #161
3011 E.T.
pi_42552977
Vergeet ik LIshe helemaal.. Moedige beslissing wel om meteen weer door te gaan.. Wel vreselijk balen dat 't niet gelukt is (ook al zag je 't aankomen)..

Jij ook sterkte!
pi_42554261
Lishe, wat ontzettend balen.. Ik hoopte het zo voor je! Hopelijk volgende ronde raak.. ik duim ervoor mee!

Elle, wat ongelofelijk KUT (ja ik schrijf het maar gewoon... boeieh!)
Kan me voorstellen dat alles om je heen ff wegvalt.. Want je hoopt toch anders! Toch heb je nog zeker wel kans.. En is het nog niet zo erg dat zelfs ICSI niet mogelijk is.. Lekker je gevoel blijven uiten hier, positief of negatief! We weten waar je doorheen gaat en ik heb er persoonlijk echt veel aan!

Ik moet zeggen dat ik me redelijk voel. Hoop alleen dat mijn échte menstruatie door gaat zetten, want ben dat half half net niet wel zat nu.. We hebben besloten om dit jaar even geen nieuwe poging te doen. Eerst alles weer even tot rust, huis verbouwen en volgend jaar is vroeg genoeg! Heb het voordeel dat ik 25 ben, dus ook geen haast heb op dit gebied. Geen gehaast, want ook houden we er best rekening mee dat het nooit lukt, en dan wil ik mezelf niet overhaast hebben!

Alle hoop hier voor deze maand gaat uit naar Ticoo en Chesna, vooral die laatste kan nu ook wel even wat positiefs gebruiken, dus mijn duimen gaan in overwerk stand voor jullie!!!
pi_42554428
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:08 schreef NieTTus het volgende:
Geen gehaast, want ook houden we er best rekening mee dat het nooit lukt, en dan wil ik mezelf niet overhaast hebben!
Heel raar, ik ben ook 25 en heb zoiets van: ik wil er zo vlug mogelijk aan beginnen, uit schrik dat ik misschien te laat zou zijn (maar ja, beginnen gaat hier nog steeds niet Zal ook niet voor het komende jaar zijn vrees ik... )
Wel wil ik jou nog een dikke geven want die stomme moesten gewoon 9 maand wegblijven

Elle wat een nieuws ook voor jou een dikke ik kan me voorstellen dat (ook al had je het misschien wel een beetje verwacht) het toch als een donderslag bij heldere hemel kwam. Opeens met de neus op de feiten gedrukt

Lishe ook voor jou Ik hoop dat het de volgende ronde gewoon raak is
pi_42555354
Heb ik ook wel een beetje hoor Leonieke! Liefst wil ik nu meteen doorgaan, maar dan ga ik er zelf aan onderdoor..

Wilde altijd al vroeg mama worden.. Maar helaas heb ik niet zoveel te willen. Ik weet nu wat zo'n hele poging met zich meebrengt, en ondanks dat ik erg goed kan relativeren, best nuchter ben ingesteld, gaat het je niet in de koude kleren zitten..

Het rare is dat de hele behandeling op zich niet zwaar is (het prikken, de follikelmetingen, de punctie, maar ik spreek wel even voor mezelf) maar juist dat dit laatste stukje zo zwaar is. Je kunt niets meer doen, moet maar afwachten. En daarin ben ik deze poging mezelf best een beetje verloren.

Ik had zoiets van niet meer roken, GEEN enkel glaasje alcohol meer.. En alles maar GOED doen, maar ik weet nu wel dat ik een volgende poging gewoon "mezelf" ga blijven.. Eerst maar eens een posi test, dan is het vroeg genoeg om overal vanaf te blijven...(en met een glaasje hier en daar bedoel ik ook een glaasje, niet dat ik me elke avond lam zuip )

Het blijft moeilijk, heb sinds gisteren weer 3 nieuwe "bekentenissen" gekregen.. Gelukkig kan ik het wel relativeren, maar moeilijk blijft het wel. Ik had ook zulk nieuws willen vertellen nu, maar helaas de pindakaas...

Sterkte meid!!
pi_42555990
Ik begrijp het wel hoor. Ik heb makkelijk spreken momenteel. Ik ben nog nergens mee bezig, gewoon netjes de pil slikken.
Maar ik kan me voorstellen dat het echt loodzwaar moet zijn (mijn zus heeft er ook meer dan 2 jaar over gedaan om zwanger te worden).
Dat is trouwens hetgeen mij zo'n schrik aanjaagt, ik denk echt niet dat ik zo sterk ga zijn om door te zetten. Ik heb nu al tranen met tuiten geweend toen ik hoorde dat het niet zomaar ff zou gaan, maar dat ik direct met Clomid moet beginnen. Dus ik weet niet of ik zo stoer zou kunnen zijn zoals jullie hier allemaal, want echt, ik heb zo'n bewondering voor jullie

En die bekentenissen blijven hier ook maar toestromen (ik veronderstel dat het gaat om nieuwe zwangeren). En soms heb ik zo'n zin om gewoon te zeggen: en ik wil ook!!! maar dat doe ik maar niet, ik moet hun geluk niet in de weg staan he (ook al merk ik wel dat die paar collega's die het weten van mij het moeilijk hebben om erover te praten. Van één van hen weet ik dat ze gestopt is met de pil maar ze durft er met mij niet echt over praten.)

En ik wil je nog eens zeggen: je klinkt echt als een heel sterke vrouw, die op tijd aan de alarmbel trekt (alles laten bezinken en niet overhaasten) en dat mag ook wel eens gezegd worden
pi_42556309
En ik denk in deze dat jij het nog even zwaarder hebt dan ik
Hoe stom dat ook klinkt, toen ik nog niet in de molen zat, was mijn drang zooooo groot! De drang om zwanger te worden, de drang om iedereen te vertellen waar we mee bezig waren.. Maar in de poging zelf heb ik me ineens ook afgevraagd, is dit wel wat ik wil?

Hele normale gevoelens, maar doordat ik nu weet wat het allemaal inhoud, kan ik ook even de rust vinden. Vond ik hiervoor veel moeilijker..!! Juist ook nog toen ik de pil slikte (voordat mijn eileiders werden verwijderd) achteraf had ik zoiets van PIEP! Heb ik dat ding nog voor niets geslikt ook!

Het is een heel proces, en helaas moet je er van begin tot eind doorheen.. Maar ook jij gaat dat redden.. Vooraf denk je altijd dat kan ik niet, maar als je erin zit, ga je erin mee zo is het met alles!!

Dank je wel voor je lieve woorden, en jij ook veel succes... Knap van je dat je op OUD kunt rondneuzen, in het begin was ik stik jaloers op alles en iedereen! (ja zelfs de mensen die in de molen zaten, want zij waren immers bezig en ik niet...) nu zie ik dat anders.. Zolang je je gevoel maar blijft volgen, en niet weg gaat stoppen om "anderen" of andere situaties!!
pi_42556389
En hoe stom dit ook klinkt, "gelukkig" weet je nu al dat je direct met clomid mag beginnen! Ik denk dat ik er heel anders in had gestaan als ik maar had moeten blijven proberen totdat ik eens naar de gyn mocht.. Ik weet al meer dan 4 jaar dat het moeilijk zou worden en 2 jaar dat het via deze manier MOET, en nooit spontaan zal lukken..Misschien dat dat meewerkt
pi_42556891
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:59 schreef NieTTus het volgende:
En ik denk in deze dat jij het nog even zwaarder hebt dan ik
Hoe stom dat ook klinkt, toen ik nog niet in de molen zat, was mijn drang zooooo groot! De drang om zwanger te worden, de drang om iedereen te vertellen waar we mee bezig waren.. Maar in de poging zelf heb ik me ineens ook afgevraagd, is dit wel wat ik wil?
Dat heb ik ook soms hoor. Veel collega's die vragen wanneer ik precies kinderen wil? En of ik wel kinderen wil...
Ik heb een paar collega's verteld hoe de vork aan de steel zit, maar meestal zeg ik gewoon dat ik zeker nog een paar jaar ga wachten, dat ik er nog niet klaar voor ben dat ik mijn leventje nog niet wil opgeven Dat ik nog geen rekening wil houden met kinderen (is voor mij makkelijker dan aan 70 collega's te moeten vertellen hoe het echt in elkaar zit, op die manier gaan ze er ook minder vragen over stellen )
quote:
Hele normale gevoelens, maar doordat ik nu weet wat het allemaal inhoud, kan ik ook even de rust vinden. Vond ik hiervoor veel moeilijker..!! Juist ook nog toen ik de pil slikte (voordat mijn eileiders werden verwijderd) achteraf had ik zoiets van PIEP! Heb ik dat ding nog voor niets geslikt ook!
Waarschijnlijk zal het bij mij ook zo zijn hoor. Misschien ga ik dan ook aan de noodrem trekken (en als ik het niet doe, zal mijn man het wel doen, want hij is er iets nuchterer (is dat een bestaand woord? ) in dan ik)
Maar nu heb ik al zoiets van: ik slik die pil eigenlijk voor niets. Ik ben anderhalf jaar geleden ofzo 6 maand gestopt om eens te zien of het nu wel al allemaal marcheert en toen heb ik 6 maand geen gezien. Maar de gyn vindt dat het beter is om de pil te blijven slikken zodat alles toch eens regelmatig (excuseer mij voor het woord) gekuist wordt. Dus ja, dan slik ik maar braafjes die Yasmin
quote:
Het is een heel proces, en helaas moet je er van begin tot eind doorheen.. Maar ook jij gaat dat redden.. Vooraf denk je altijd dat kan ik niet, maar als je erin zit, ga je erin mee zo is het met alles!!
Dat heb ik hier al een aantal keer gelezen, dus ik vertrouw op jullie deskundige mening O wee als het natuurlijk niet zo zal zijn bij mij
quote:
Dank je wel voor je lieve woorden, en jij ook veel succes... Knap van je dat je op OUD kunt rondneuzen, in het begin was ik stik jaloers op alles en iedereen! (ja zelfs de mensen die in de molen zaten, want zij waren immers bezig en ik niet...) nu zie ik dat anders.. Zolang je je gevoel maar blijft volgen, en niet weg gaat stoppen om "anderen" of andere situaties!!
Bedankt
Ik ben soms ook jaloers hoor Ik gun het iedereen dat ze vlug zwanger zijn, maar soms heb ik zoiets van: verdorie, bij hen lukt het zomaar, op 2 maand tijd... Maar dat jaloers gevoel verdwijnt dan ook altijd heel vlug omdat ik zelf ook wel besef dat moest ik in hun situatie zitten ook zou zijn en het zou willen vertellen aan jan en alleman.
En ik vind al die foto's veel te schattig Zelfs de foto's van zwangere buiken kan ik echt bewonderen. En het rammeltopic kan ik helemaal niet links laten liggen

En als reactie op jouw volgende bericht: ik ben 'blij' dat ik nu al weet dat ik direct met Clomid 'mag' beginnen. De onderzoeken heb ik al achter de rug (bloedonderzoeken, echo's, ...) en dus heb ik het gevoel dat ik echt wel tijd gewonnen heb Want nu kunnen we echt nog niet bezig zijn, maar ben ik eigenlijk toch al bezig. Snap je het nog? En ook al slaat de paniek soms toe als ik van de gyn kom, toch heb ik altijd zoiets van: oke, weer een stapje verder weer wat extra informatie
pi_42557162
Ik snap je helemaal

En het komt goed lieve Leonieke (en lieve anderen!)
Het is geen gemakkelijke weg, en helaas kan niemand ons vertellen of het morgen, of over 10 jaar lukt.. Maar zolang we de moed niet blijven opgeven is er hoop!!!

(ik had nooit gedacht namelijk, dat ik een eerste poging "mislukt" zou overleven maar schijnbaar is relativeren (na miepen ) een sterke eigenschap van mezelf.. Weer wat geleerd! (en zonder te relativeren word je leven een hel.. En ik vind het al moeilijk genoeg )

Hoppa, weer even wat jompels erin hier, voor allemaal!!
pi_42557307
Ja NieTTus, da's goed die jompels maar dan moet je ze ook echt zetten he!

En een paar er zomaar bij voor iedereen
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:42:40 #171
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42558078
quote:
Op dinsdag 10 oktober 2006 20:50 schreef leonieke het volgende:

Dat is trouwens hetgeen mij zo'n schrik aanjaagt, ik denk echt niet dat ik zo sterk ga zijn om door te zetten. Ik heb nu al tranen met tuiten geweend toen ik hoorde dat het niet zomaar ff zou gaan, maar dat ik direct met Clomid moet beginnen. Dus ik weet niet of ik zo stoer zou kunnen zijn zoals jullie hier allemaal, want echt, ik heb zo'n bewondering voor jullie
Lief Leonieke, voor wat het waard is; Ik vond de periode voordat ik voor het eerst bezig ging met Clomid veel en veel zwaarder dan het uiteindelijke gebruiken ervan. Je weet dan niet hoe en wat, en wat het met je lijf doet. En de grote vraag of het uberhaupt wel ooit gaat lukken. Ik heb ook tranen met tuiten gehuild en werd heel onzeker en emotioneel als het over kinderen ging.
Tijdens de kuur voelde ik me (met vlagen) veel sterker. Ik deed (en doe) wat, actie in de tent. En ook nu, na een mislukte poging, voel ik me veel beter dan ik verwacht had. Ik hou mezelf gewoon reeel voor dat mensen zonder een medische achtergrond ook lang niet altijd in 1 keer zwanger zijn.
En natuurlijk is iedereen anders, maar komt tijd komt raad. En komt ook je goede moed.
pi_42558327
Dit doet echt goed om te lezen, echt waar. Weten dat ik niet zo'n onnozele trien ben die al op voorhand serieus aan het panikeren is, maar dat er nog mensen zijn die zo emotioneel reageren op dit nieuws. En horen dat het beter gaat tijdens de kuren, doet zo'n deugd.

Thx lieverds dat jullie de moed vinden om zelfs mij moed in te spreken
pi_42558608
We zijn er hier toch voor elkaar, niet dan

Grappig Lishe, dat jij het hetzelfde ervaart.. Op voorhand vond ik het écht, écht zoveel zwaarder dan nu! (ondanks dat ik echt wel de ogen uit mijn kop heb gejankt donderdag, en alles en iedereen vervloekt heb..!)

Maar dan word je de volgende dag wakker, en dan schijnt de zon. En denk je.. Mijn leven is mooi zo! Hoe graag ik ook een klein NieTTusje zou willen.. Ik zou het echt erg hebben gevonden als het WEL was gelukt, en het na een paar weken mis was gegaan..

Mensen vergissen zich vaak in wat het uberhaupt allemaal met je doet. En als iemand niet in de molen zit, of (nog) niet weten dat ze dat ooit zullen moeten, weten ze gewoonweg niet wat je door moet maken. Maakt ze absoluut geen slechtere mensen... Maar daarom is een topic als deze zo fijn! Lotgenoten

(en zelfs ik voel me regelmatig een onnozele trien hoor, dat blijf je houden )
  dinsdag 10 oktober 2006 @ 21:58:37 #174
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42558745
Je zou er bijna door vergeten dat je, buiten de echo's en pillen, ook nog een normaal leven hebt.

Maar inderdaad heel fijn, mensen die precies begrijpen wat je voelt, en wat het nu echt met je doet. En dat het veel meer invloed heeft op je (dagelijks) leven dan je eigenlijk wilt.

Ken jij Progje ook btw?
pi_42559005
Progje heb ik 3 jaar als collega gehad (erg hè...... haha dat word matteklopper.. sorry Prog.. whehe)

Dat is het ook! Je wilt geen medelijden, als het mis gaat wil je niet in drama blijven zitten.. Maar wel wil je je gevoel kunnen uiten, hoe klote je het vind gewoon kunnen zeggen, zonder dat mensen weken erbij stil blijven staan. Want bovenal ben je wel jezelf. Niemand is hetzelfde... maar als je redelijk in hetzelfde schuitje zit, kun je elkaar toch het beste steunen

Wat een gedoe ook, die hele stomme molen! Maar weet je, voordat ik begon zei ik.. Ik mag blij zijn.. Blij dat deze mogelijkheden bestaan! Want 40 jaar geleden was ik gewoonweg kinderloos gebleven! En nu zijn er kansen
pi_42569662
elle, ik heb net de eerste icsi behandeling gehad. (ben nog aan t broeden, dus weet nog niets)

Ik snap heel goed je eerste reactie, ik vond het ook super gemeen, waarom nou hij...

Als voordeel heb ik dan, dat er met mij niets mis is. Dat is heel gemeen om te zeggen, maar als er bij een vrouw iets mis is kunnen dat wel 100.000 dingen zijn en begin je toch vaak aan het begin van de mmm. Nu mag je gelijkdoor naar icsi, en de kans is gewoon heel groot dat je dan zwanger raakt.

Ik weet niet of je al doorgestuurd bent naar een ivf kliniek, (dat zal wel). Je krijgt dan eerst een intakegesprek, daarin wordt alles verteld wat je moet weten. Alle voor- en nadelen, en er wordt ook uitgelegd wat icsi is. Na het intakegesprek duurde het bij ons 3 maanden voordat de behandeling van start ging.

De behandeling is hetzelfde als een ivf. De icsi daar merk jij niets van, dat is lab werk. Je moet gaan spuiten en je krijgt een punctie en natuurlijk krijg je dan na 3 of 4 dagen je vruchtje terug....

Meid jank even lekker uit, maar echt je bent niet de enige!! Het is even een punt waar je overheen moet, maar als je straks dan zwanger bent is het allemaal niet voor niets geweest.

1 voordeel, je hoeft in iedergevaal nooit meer aan anticonceptie te denken, (ieder nadeel heeft zn voordeel)
pi_42570716
...ik kan me heeel goed voorstellen dat je er zoo tegen opziet: ik wist ook dat ik aan de hormonen moest om zwanger te worden, toen ik later moest gaan spuiten voelde het voor mij als een stapje dichter bij het eindstation...als je dan bij icsi moet beginnen kan ik me helemaaaaal voorstellen dat je de zenuwen krijgt!!!!!!
Nu moet ik ET even bijstaan: van die extra-lang-gebakken kindjes zijn echt veeeeel leuker dan de snelle henkies! Heb je als je nog moet beginnen of er midden in zit misschien niks aan, maar het is echt zo en ik hoop en duim heel hard dat jullie het positieve van al deze ellende ook zullen mogen meemaken!!!

Iet heel geks moets ik laatst denken: ik ben straks geen ongewenst kinderloze vrouw meer....straks ben ik net als alle andere moeders met twee of meedere kinderen..gewoon een moeder en geen medisch geval of een casus of een probleem....heeeel apart.
DANYEL EN THIJS
  Jubileum moderator woensdag 11 oktober 2006 @ 20:02:12 #178
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_42587359
Dat vind ik wel een hele mooie gedachte Catoot, de weg erna toe is voor iedere vrouw verschillend maar als je dan eenmaal kinderen hebt ben je inderdaad ineens gewoon moeder. Mooi
Eva ♥ en Iris ♥
pi_42595541
En daar is hij hoor, de jankbui..
In 2 dagen tijd, 5 zwangerschapsmededelingen.. En ik ben oprecht blij (wil ik ook namelijk als het bij ons ooit mag lukken) maar ook het gevoel, waarom hier niet?

Ik vind het zo oneerlijk... en dat is het ook, en ik mag dat voelen. Maar na het zoveelste telefoontje vanmiddag had ik zoiets van houden jullie ook nog rekening met mijn gevoel? Had ff lekker 2 weken je mond gehouden, ik zit hier nog vers in! Maar misschien ook maar goed.. Hoe langer ik dit moment uitstel, hoe moeilijker het word.. Laat het dan allemaal maar even komen. Op dit moment heb ik zoiets van laat maar.. Bekijk het maar, en zak er allemaal maar lekker in!

Alles is hier in orde, op het feit dat ik geen eileiders meer heb na. Ik ben jong, heb er alles aan gedaan. En nog mocht het niet zo zijn. Sommige mensen krijgen niets, en anderen alles. Blegh, wat ben ik er ff zat van!

(morgen weer een nieuwe dag.. Ga zo maar even koude compressen op mijn ogen leggen, voordat ik morgen weer als "oud" mens aan kom op mijn werk (je had me vrijdag moeten zien ) )

Pfff sorry voor dit relaas, heb even een dipje.. Maar lekker mijn bed in zo. Morgen weer een nieuwe dag...
  donderdag 12 oktober 2006 @ 07:42:40 #180
3011 E.T.
pi_42601074
NieTTus, het is toch ook hartstikke oneerlijk?
Zulke dagen mogen best!

donderdag 12 oktober 2006 @ 07:59:55 #181
24188 Belana
kloon van belana
pi_42601168
meiden, wat een verhalen lees ik weer allemaal... voor jullie allemaal een dikke
stormy waters...
sailin'
pi_42603015
Vandaag om vier uur naar gyn
pi_42603635
Chesna, succes vanmiddag.

NieTTus, het voelt vast ook hartstikke oneerlijk. En helemaal als er 5 mensen in je omgeving zwanger blijken te zijn. Hopelijk kun je er ook (met sommige van) hun over praten. Dat wekt misschien wat wederzijds begrip. Ik heb er veel aan gehad dat mijn vriendinnetje over alles tijdens haar zwangerschap heel open was. En mij serieus nam en liet huilen en mijn twijfels liet vertellen. Heel veel sterkte voor nu.

Ik ga zo maar weer eens naar de apotheek, op naar een nieuwe dosis Clomid. Weet iemand hoe het zit met een machtiging ofzo van het ziekenhuis? Daar begon de apotheker de vorige keer over. Dan zou mijn eigen bijdrage komen te vervallen.

(O, en ja, ik ben Lishe!!)
Avatar by VG Cats | Mijn dochters heten Luuke en Lena.
pi_42607729
'Ja ik baal ontzettend, vooral omdat het voor mij voelt alsof die Clomid niet aanslaat. Driedubbel is heel veel, en reageert alleen maar met: ik hoop niet dat je er nog sjaggo van word hoor.
Nou als het alleen daarom gaat
Maar ik ben wel degene die het moet doen.
Hij is dan ook vandaag thuis gebleven van zijn werk (neit dat ik daarom gevraagd had en volgens mijw as het meer een excuus om niet-vroeg op te moeten) want iets liefs doen of iets aardigs zeggen, welneeee. Als ik zeg dat ik gewoon zenuwachtig ben en mij niet lekker in mijn velletje voel nu, dan snapt hij daar geen ruk van
Waarom moet ik al die ellende ondergaan
pi_42608317
chesna, het is ook echt niet eerlijk. sterkte ermee, en schud je lief maar even goed door elkaar dat ie wel wat liever tegen je moet doen nu.
  donderdag 12 oktober 2006 @ 14:02:00 #186
114177 Diaan73
pi_42609308
Helaas is het zo dat mannen het gewoon niet snappen, niet omdat ze niet willen, maar gewoon omdat ze het niet doen. Dat zit in hun aard. Ik heb daar soms ook moeite mee, maar heb inmiddels geaccepteerd dat mannen dus inderdaad op bepaalde gebieden anders reageren/doen als vrouwen. Hier heb je natuurlijk geen ruk aan, maar mij troost deze gedachte soms wel.

Ow Lishe... ik weet niet van een machtiging maar wel dat ik mijn rekening van de apotheek van de zorgverzekeraar terugkreeg met de mededeling dat er een brief je bij moest van de gyn. Heb ik tot op heden niet gedaan trouwens ik vind het zo stom om die man met zoiets lastig te vallen. Ze hebben wel wat anders te doen. Maar de volgende keer als ik weer moet, vraag ik het wel aan zn secretaresse. Ik moest 21 euro bijbetalen voor 6 maanden Clomid.

NieTTus... laat je maar lekker gaan hoor. Het is ook niet niets... en het is gewoon frustrerend om allemaal verhalen van nieuwe zwangeren te horen. Ik vind het ook wel vaak confronterend om zwangere vrouwen in de stad/bij school te zien. En die zijn er veel als je er op gaat letten, ook al gaat dat onbewust en wil je dat eigenlijk niet.
Make love, not war ☮
pi_42619311
Ik moet dinsdag om tien over negen terugkomen.
Heel misschien heb ik een eisprong gehad.
Ik was zwaar negatief deze keer, en nu pompen zij er stiekem een beetje hoop in
pi_42623093
Jullie zijn lief!
Gelukkig kan ik er wel met ze over praten, en ik gun ze het geluk ook. Maar voor mijn gevoel word mijn situatie nu ondergesneeuwd.. En daarom hou ik me nu maar even afzijdig.. Enige wat ik had was, jongens... had een klein beetje rekening met me gehouden, en even gewacht. Heb deze week al genoeg te verwerken gehad, en nu dit er ook nog eens bij!

Ik denk ook dat het deels mijn eigen schuld een beetje is. Ik ben nogal "makkelijk" in het zeggen dat het goed gaat, en als ik zeg dat het niet goed gaat, zie je soms best een beetje.. Oke, wat moet ik nou in hun ogen.. Daardoor wimpel ik het sneller af als ach, leven gaat door. Gelukkig heb ik ook zat lieverds die er doorheen prikken.. Maar toch!

Ik denk dat ik me gelukkig mag prijzen, manlief heeft natuurlijk wel eens onhandige opmerkingen gemaakt tijdens de poging, maar hij doet wel super zijn best om me te begrijpen. Ook was hij elke follikelmeting mee, bij de punctie en ook bij het bloedprikken (terwijl dat toch echt bloedprikken alleen was).. Hij zei gisteren nog: jij moet het allemaal ondergaan, ik voel me knap machteloos dus dit is wel het minste wat ik kan doen!

Ik denk ook dat als hij dat niet zou doen, dat hele ivf gebeuren voor mij snel over is we doen het echt samen!!

Chesna, ik duim met je mee! Word wel tijd voor wat goed nieuws aan jouw kant!
pi_42633304
Ik ga zo naar mijn werk (ik werk tot 8 uur vanavond) dus ik heb ietsje langer geslapen.
Ik moest dat bezoek van gisteren dus eventjes laten bezinken want eigenlijk haalde het heel veel overhoop
Misschien eisprong misschien eisprong, ik heb vorige week gedacht iets te voelen, maar het was een drukke week wat werk betreft enzo dus ik dacht - welnee- hoort bij de spanning, dus ik weet het niet. Ik had nooit gedacht aan een eisprong ofzo.
Ook mijn temperatuurkaart leek mij zo op het eerste gezicht weer redelijk kansloos, maar goed, vanmorgen was het 0,3 hoger dan ik ooit heb gehaald in twee maanden (ik dacht eerst nog 'ik zal toch niet ziek zijn en koorts krijgen ofzo')
Nu moet ik dus tot dinsdagochtend wachten (ik heb mij helemaal uit het werkrooster laten halen zodat ik die dag even kan verwerken, wat daar ook gezegd gaat worden)
Spannend, misschien toch nog een stapje vooruit.
pi_42633844
NieTTus,ik geloof dat ik wel kan zeggen,dat alle dames in de mmm wel eens hebben gedacht:shit,nou heeft die en die wel een streepje en ik niet En dan helemaal bij degene die in 1 x zwanger werden.......of die een"ongelukje"hadden (heb toch zo een pesthekel aan dat woord,ongelukjes bestaan niet meer,wel stomme mutsen )
Kan me nog het gevoel terughalen,dat slaapmeisje vertelde zwanger te zijn.Ik had zoiets van:zie je wel,zelfs bij haar lukt het en ik blijf hier eeuwig zitten
Maar ik ben haar gelukkig snel achterna gehuppeld en ik hoop dat je,ondanks alle dikke buiken in de buurt,weer snel uit je dipje komt en positief de volgende poging ingaat

Groetjes,Minoes
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 11:20:40 #191
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_42636340
Minoes_ wat je zegt over Slaapmeisje... Ik heb haar als voorbeeld: zo van, als zij ook zwanger wordt, nou dan moet het bij ons toch ook zeker goedkomen!!!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_42641873
pfff wat een spanning!!! Mn temperatuur blijft hoog.... dat is goed...

Wat een vervelende tijd!!! Dit is het zwaarste van de het hele gebeuren...
pi_42644450
Ticootje ik blijf voor je duimen!
pi_42644492
ja hard duimen voor mij he??!?!!!
pi_42653369
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:38 schreef minoes_ het volgende:
Kan me nog het gevoel terughalen,dat slaapmeisje vertelde zwanger te zijn.Ik had zoiets van:zie je wel,zelfs bij haar lukt het en ik blijf hier eeuwig zitten
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 20:46:36 #196
109497 Icaä
Are you proud of who I am
pi_42653378
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 09:38 schreef minoes_ het volgende:
(...) Kan me nog het gevoel terughalen,dat slaapmeisje vertelde zwanger te zijn.Ik had zoiets van:zie je wel,zelfs bij haar lukt het en ik blijf hier eeuwig zitten
En hoe denk je zélf dat zoiets overkomt bij, nou laten we zeggen Slaapmeisje zelf.

Je zult het vast niet zo bedoelen, maar als ik Slaapmeisje was (en het misschien is het maar goed dat dat niet zo is), dan zou dit op mij zeker overkomen als een soort 'ik gun het haar wel, maar mezelf nog veel meer'. Alsjeblieft zeg, hou er een beetje rekening mee dat er echte mensen achter de nicknames zitten.
Bedankt alvast.
I'll meet you on the other side
I'll meet you in the light
pi_42655041
Ik denk eerlijk gezegd dat Slaapmeisje dat soms ook wel gevoelt had bij anderen. (maar dat denk ik) het brengt zulke heftige emoties met zich mee. Eerlijk gezegd had ik dinsdag het gevoel na de zoveelste "mededeling"van krijg maar een miskraam. Dit is heel open hoe ik dit uit, en daaarna heb ik de hele nacht liggen huilen dat ik dat alleen maar durfde te denken.

Mijn idee erachter was, miep niet zo, in 1 maand zwanger en al een jaar miepen dat je zo bang bent dat het zo lang zal duren, en dan nu raak. Ik miep niet en toch lukt het niet meteen, en ook niet na 1 poging ivf.

Dat is geen niet gunnen, maar je oergevoel (zoals mijn man het zo mooi verwoord)

Praat niets goed en gelukkig was dat een moment opname.. Maar ik begrijp Minoes wel eerlijk gezegd...

[ Bericht 0% gewijzigd door NieTTus op 13-10-2006 22:05:26 ]
  vrijdag 13 oktober 2006 @ 21:46:36 #198
3011 E.T.
pi_42655387
ik denk dat als Minoes elke andere willekeurige naam had genoemd er niemand over gevallen was.
Maar 'jaloers' zijn op slaapmeisje omdat die zwanger is, gaat er bij mij echt niet in.
pi_42655630
Ik denk niet dat het jaloers zijn op slaapmeisje is. Mijn schoonzusje is ook tijden bezig geweest terwijl haar relatie bagger is.. En daar is het al voor de 2e keer raak en hier nog steeds niet.. Hier is het zo welkom.. Je gunt het iedereen maar zelfs als het bij iemand lukt die zolang bezig is geweest kun je denken ik wil ook. Zonder het feit dat je het diegene niet gunt. Want dat doe ik in elk geval wel. Iedereen heeft recht op dat geluk...

Minoes schrijft nergens dat ze het slaapmeisje niet gunt..

Maargoed, ik denk dat het veel te zwaar opgenomen word. Soms voel je dingen nou eenmaal... Maakt je echt geen slechter mens, en aannames zijn zo snel gedaan, dat vind ik persoonlijk jammer...

[ Bericht 2% gewijzigd door NieTTus op 13-10-2006 22:08:04 (typooooh) ]
pi_42665398
Ik ben niet iemand die kijkt naar anderen maar ik kijk wel naar mijzelf. En meerdere malen per week denk ik bij mijzelf 'waarom nou niet?' een gevoel dat iedereen wel kent die hier in dit topic komt.
Mijn jeugd was al enigszinds zwaar (een van de redenen waarom ik nu zo n 88 kilo weeg) en ik heb moeten leren om met heel veel emotionele gevoelens om te gaan.
Nu is mijn leven stabiel, heb ik een baan (oke ik ben ff gehopt) ik heb een hele lieve man, ik ga trouwen, enzovoort. En wij willen ons leven graag complementeren met kinderen. Ik voel mij nu incompleet.
Ik ben bezig om met hulp van de medische wetenschap kinderen te krijgen, ik kan het niet alleen. Maar de weg die bewandeld moet worden is heel zwaar. Vooral omdat de wetenschap onpersoonlijk is, en daar gekeken word naar het - traject- en niet naar mij als persoon, en mijn persoonlijke wensen zijn dan ook veel minder belangrijk dan het - traject- wat doorlopen moet worden. (van het ene standaardje in de andere)
Wel zie en hoor ik om mij heen mensen die kinderen krijgen, het lijkt wel of de hele wereld zwanger is behalve ikke . En ja ik denk ook weleens van 'die heeft nooit ergens moeite voor hoeven doen het komt vanzelf' of 'die weet niet hoe het is als het moeilijk gaat'. Dat heeft niets met kinderen te maken, maar voor een deel met het gevoel van mijzelf dat ik ook graag wil. Zoooooo graag.
En als ik op de wandelgangen van mijn werk een dame tegen haar collega hoor zeggen 'ik heb kinderen gekregen maar eigenlijk had ik dat nooit moeten doen', dan springen bij mij de tranen in mijn ogen.
pi_42665978
Meiden een dikke

Als je in dit proces zit, zijn er gewoon momenten dat je even niets kan hebben, dat geeft toch niet dat is, denk ik heel menselijk. En ja, dan kun je heel gemene dingen denken, maar dat is maar een momentopname, want daarna, als je er rationeel over nadenkt, heb je (vaak) wel spijt of voel je er toch wat schuldig over dat je dat gedacht hebt.

Ik vind het rot dat iedereen nu over Minoes valt, terwijl in de loop der tijd, hier vaak genoeg iets in die trant gezegd is door anderen.

Als het goed is is 'mijn geval' afgelopen dinsdag door besproken bij het PCA-overleg. Volgende week vrijdag gaan we naar het spreekuur. Ik ben benieuwd wat we dan te horen krijgen.Ik zal het niet direct kunnen doorgeven, want we gaan een nachtje weg
pi_42669522
ik vind wel dat je je geluk niet mag laten afhangen van het krijgen van kinderen.

kinderen krijgen is leuk, maar je moet wel zorgen dat je nu ook gelukkig bent, anders voegt een kind ook niets toe.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:52:57 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42669718
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:44 schreef chesna het volgende:
.....
En als ik op de wandelgangen van mijn werk een dame tegen haar collega hoor zeggen 'ik heb kinderen gekregen maar eigenlijk had ik dat nooit moeten doen', dan springen bij mij de tranen in mijn ogen.
weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?
als ik het zo lees loop je langs en hoor je haar dat zeggen en juist dat zinnetje blijft hangen.

ik heb dat ook wel eens verzucht en ik heb ik de mm gezeten.
maar reken maar dat dat echt niet is omdat ik mijn kind niet had willen hebben, maar uit onmacht dat ik de situatie rondom hem even niet aankon. ik ben stapeldol op hem en ik wil hem nooit meer kwijt, maar af en toe groeit de situatie me zo boven het hoofd dat ik van mezelf vind dat ik een waardeloze moeder ben en dan glipt dat er wel eens uit.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:07:58 #204
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42671174
weggehaald..... wil me eigenlijk nergens mee bemoeien.

Diaan

[ Bericht 71% gewijzigd door Martineke op 14-10-2006 16:20:30 ]
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:20:01 #205
114177 Diaan73
pi_42672792
Nou hier is het op naar de 6e cyclus met Clomid. Ik ben zojuist ongi geworden Het verbaasde ook eigenlijk niets, verwacht momenteel niet veel meer... tja ik heb het er gewoon ook wel even mee gehad.
Make love, not war ☮
pi_42673113
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:52 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?
als ik het zo lees loop je langs en hoor je haar dat zeggen en juist dat zinnetje blijft hangen.

ik heb dat ook wel eens verzucht en ik heb ik de mm gezeten.
maar reken maar dat dat echt niet is omdat ik mijn kind niet had willen hebben, maar uit onmacht dat ik de situatie rondom hem even niet aankon. ik ben stapeldol op hem en ik wil hem nooit meer kwijt, maar af en toe groeit de situatie me zo boven het hoofd dat ik van mezelf vind dat ik een waardeloze moeder ben en dan glipt dat er wel eens uit.
Het is niet zo dat ik het niet begrijp. Maar als je nog geen kinderen heb heb en je zit in een situatie waarin je elke dag geconfronteerd word met het-gaat-niet-vanzelf-gevoel dan denk je nog dat je eigen kindjes later engeltjes gaan worden
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:57:17 #207
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42675198
Diaan, bah. De 6e poging al. Ik hoop zo, zo, zo erg dat die raak is.
Hier zit ik middenin mijn Clomid kuur. En ik ben boos op de wereld. Ik moet steeds tot 10 tellen anders ontplof ik. En ik weet zo goed hoe het komt. Maar hier thuis en bij vrienden kan en hoef ik (gelukkig) de schijn niet op te houden dat het goed gaat.

Mariposa, veel succes!
En de rest, ik duim. Ik duim de hele dag.
pi_42676415
pfff, ik heb wat bruinig spul.

Ik moet progestan "innemen" en nu is er een beetje bruinig spul mee, niet veel, ik vind het zeg maar niet terug in mn broekje, maar wel als ik veeg....

Ik hoop dat het niets is, bah, wat spannend...
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:55:34 #209
3011 E.T.
pi_42678160
kan heel goed wat oud bloed zijn van punctie-wondjes, ticootje

diaan, wat balen.. weer een maand die bende slikken

Lishe, sterkte!
pi_42681495
ik heb al 2 verhalen op internet gezien, precies hetzelfde, ook zelfde hormoon, die waren in beide gevallen gewoon zwanger...

Maar goed, ik ben er nog niet.... het is nog geen donderdag...
pi_42692784
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:20 schreef Marie79 het volgende:
Minoes_ wat je zegt over Slaapmeisje... Ik heb haar als voorbeeld: zo van, als zij ook zwanger wordt, nou dan moet het bij ons toch ook zeker goedkomen!!!
Ik vind dit erg denigrerend klinken, het lijkt zo alsof Slaapmeisje apart wordt gezet van 'de rest'.

Maarja, wie ben ik.
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:28:02 #212
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_42693005
Heaven, ik wil Slaapmeisje écht niet van 'de rest' apart zetten! Het is wel zo dat ik haar als voorbeeld heb! Dat betekend alleen toch niet dat ik alle anderen denigreer?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_42693684
Ik vind het jammer dat dit soort discussies ontstaan. Niemand wil hier een ander kwetsen, die intentie bestaat helemaal niet in dit topic.
Iedereen verwoord haar (of zijn) gevoelens anders en volgens mij komen wij allemaal op hetzelfde uit als we zeggen 'onze wens is om zwanger te worden en wij hebben daar veel voor over, maar de weg die wij bewandelen laat onze gevoelens niet ongemoeid'.
Het in behandeling zijn, het naar het ziekenhuis moeten voor controles, de zoveelste mededeling van teleurstelling, de keuzes die je moet maken of gemaakt worden, de onderzoeken, de hormonen, de pillen spuiten en andere dingen, maar vooral het lange lange wachten.
OF geduld ooit beloont wordt ? Voor de meeste van ons wel, gelukkig wel! Maar dan nog denk ik (even velen met mij) op veel momenten, het zou toch niet zo zijn dat ik die ene uitzondering ben. Die vreselijke uitzondering, dat het nooit gaat lukken.
Iedereen hier word weleens geconfronteerd met dat gevoel en volgens mij gaat dat echt tot op het oergevoel van binnen (en van buiten).
Hoe wij daarmee omgaan, dat is voor iedereen persoonlijk, welke woorden wij gebruiken, dat maakt niet uit, want uiteindelijk begrijpen wij allemaal van elkaar wat wij bedoelen.
pi_42693768
Ik heb gisteren een miskraam gehad. Na anderhalf jaar proberen waren we eindelijk zwanger van onze 2e en gisteren waren we weer een illusie rijker. Ik ben kwaad op mijn lichaam, waarom het al die tijd niet lukt en als het lukt waarom het niet bliijft zitten. En iedereen roept wel dat moeder natuur het regelt en dat het vast wel fout zou zijn geweest met de baby, toch doet het pijn.
pi_42693957
Faja ik kan je heel goed begrijpen. Ik zou ook de frustratie voelen en ik kan mij daar heel veel bij voorstellen. Welkom in dit topic klinkt misschien wat cru maar voel je wel welkom als je wilt schrijven.
Rust eerst uit, en kom even bij, ook voor jezelf.
Ik kan mij voorstellen dat de wereld voor jou nu even op z n kop staat.

(ik had al die verhalen over moeder natuur, en fout en weet ik het wat, ook niet getrokken hoor dus vind het van jezelf niet erg als je daar boos om word van binnen)
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:20:11 #216
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42694076
Chesna, goed hoor, zals jij het uitlegt. Ik geloof niet dat er hier iemand zit die een ander wil beledigen, of die het een ander op dit (soms jarenlange) wachtbankje niet gunt om zwanger te raken.

Faja, wat ellendig hoe het gegaan is. Je streepjes, je mooie buikje. Hopelijk duurt het voor jou niet al te lang.
pi_42696184
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef Marie79 het volgende:
Heaven, ik wil Slaapmeisje écht niet van 'de rest' apart zetten! Het is wel zo dat ik haar als voorbeeld heb! Dat betekend alleen toch niet dat ik alle anderen denigreer?
Dat snap ik Het kwam alleen helaas wel zo over op mij in ieder geval.
pi_42699510
Tjee.....een hele rel om mij......en ik wist van niks
Meiden ik bedoelde er echt niets kwaads mee hoor Natuurlijk gun ik het slaapmeisje wel, juist wel Ik bedoelde het meer in het kader van:nu blijf ik als oudje hier over,zoiets........ Maar dat is duidelijk verkeerd gelezen,he getver,dat was echt mijn bedoeling niet hoor

Groetjes,Minoes
pi_42700609
ach minoes, t zullen de hormonen wel zijn...
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:52:45 #220
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_42707248
He Ticootje, hoe is het nu met jou? Ik lees al een tijdje mee in dit forum... ben benieuwd hoe het nu met je is... nog steeds bruin spul? Ik hoop het niet!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2006 @ 21:53:29 #221
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42707285
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:20 schreef Lishe het volgende:
Ik geloof niet dat er hier iemand zit die een ander wil beledigen, of die het een ander op dit (soms jarenlange) wachtbankje niet gunt om zwanger te raken.
Hier ben ik het volledig mee eens Meiden ik voel me vereerd dat mijn situatie een voorbeeld is om de hoop erin te houden. Iedereen volgt echter zijn eigen weg en moet zijn eigen hindernissen en obstakels overwinnen. Je kunt geen enkele situatie vergelijken, maar ik hoop wél van ganser harte dat jullie allemaal de eindstreep halen

Faja ik las net het verdrietige berichti en wil je heel veel sterkte wensen bij jullie verlies. Wat voel je je dan in de steek gelaten door je eigen lichaam zeg. Heel veel warmte en kracht voor jullie gezinnetje
pi_42715564
Slaapmeisje, dat gevoel is denk ik met geen pen te beschrijven. Ik had van mijn man al een eerste babypakje gekregen en die heb ik weer netjes opgeborgen terwijl ik zo blij was. Ik heb het gevoel als of ik al mijn dromen en hoop met het pakje heb opgeruimd. Ik had na anderhalf jaar proberen weinig hoop dat het zou lukken zonder hulp van de dokter. En dan in ene ben je toch uit het niets (okay uit het niets kan niet), we hadden het niet verwacht in ieder geval, zwanger en dan wordt je wakker op zaterdag en weg is de misselijkheid die de dagen ervoor zo kenmerkend waren voor het zwanger zijn, weg is de pijn aan je borsten en weg is je hoop dat het goed gaat komen. De hele dag een zeurende pijn onder in mijn buik en nadat ik morgaine op bed had gelegd en naar het toilet ging zag ik dat ik bloed had verloren. Daarna heb ik van 22.00 tot een uurtje of 07.30 zondag weeen gehad en zo veel bloed verloren dat de verloskundige om half 4 's nachts zei dat als het om uiterlijk 08.00 niet minder was ik naar het ziekenhuis zou moeten.
pi_42716426
bij mij zet het toch wel door...
sinds vrijdag dus wat verlies, sinds vandaag wordt het wel meer. Er komt nu ook rood bij dus dat is niet goed....

Flink balen, het rare is dat mn temperatuur niet daalt, dat zal wel moeten, maar vanmorgen zat ik nog steeds op 37,5.

Ik wordt erg onzeker nu, ik hou maar met het ergste rekening, het is niet anders...
pi_42717059
Ticootje
Dikke knuf en heel veel sterkte en ik blijf duimen hoor dat alles nog goedkomt.
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:32:01 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42719637
Faja... vreselijk meid.

Ticootje... Nee toch...
pi_42720131
Faja wat ongelofelijk klote voor je zeg!! heel veel sterkte!

Ticoo...Nee dat was niet de afspraak!! Hier was het niet goed, dus alle geluk zou naar jou gaan.. Pfff ik hoop dat jij die uitzondering bent hoor!! (en temp meten, kan dat na ivf/icsi? Kan het niet zijn dat dat sowieso door de hormonen wat van slag is?)
pi_42721099
ja temp meten kan... en ik doe het trouw elke ochtend.
pi_42721517
Ik ben vanmorgen gedropt naar 36,1 en geen bloed
pi_42722004
das geen goed teken chesna...
pi_42723077
Jeetje Ticootje, ook voor jouw klinkt het niet echt hoopvol.

En Chesna ook al niet.

Sterkte meiden

Hopelijk komt de positieve flow weer snel terug! We kunnen die wel gebruiken.
pi_42726387
Ticootje wat balen!!!

Faja, wat een vreselijk nare tijd voor jullie... heel veel sterkte gewenst.. ik hoop dat je over een tijdje, als alles weer wat 'rustiger' is, toch weer een beetje hoop en vertrouwen krijgt.... maar eerst goed bijkomen en verwerken..!
pi_42732087
Ik ben bijna op het punt om naar de gyn te gaan. Heb mijn temp kaart al gepakt en mooi getekent. Ik krijg geen hap door mijn keel vanmorgen. Ik weet toch al dat er teleurstelling nr teveel aan zit te komen, maar toch ik voel mij als verdoofd.
pi_42732129
ik heb net de ivf verpleegkundige maar gebeld, ik moet toch echt afwachten. Donderdag vroeg bellen of het echt doorzet.
Temp is wel hoog, maar de verpleegkundigde zegt dat die ook pas later kan gaan zakken.
pi_42732142
Ticootje ! wat vervelend en wat een geduld moet je hebben.
Ik denk aan je hoor.
pi_42732153
succes jij bij de gyn!!

knuf!!
pi_42732165
En mijn gaat wegens niet uit zijn bed kunnen komen niet mee
pi_42732186
Chesna,heel veel sterkte straks bij je afspraak
Ticootje,ook al geen hoopvol bericht,ook sterkte voor jou

Dames,hou vol,we willen graag een lange lijst bij Z&G

Groetjes,Minoes
pi_42733957
hoe was het bij de gyn chesna?
pi_42734959
Ik ben weer thuis (Gelijk boodschappen gedaan)
2 tabletten van 50mg Clomid hebben dus geen werking gehad.
Dus ik heb er nu 3.

Ik ga vandaag beginnen met duphaston on een bloeding te krijgen. En dan de derde maand Clomid.

Als het met 150mg niet lukt, dan gaan we over naar de volgende stap en dan moet ik gaan spuiten.

Ik ben nu dus een beetje
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:01:21 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_42735025
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:46 schreef E.T. het volgende:
ik denk dat als Minoes elke andere willekeurige naam had genoemd er niemand over gevallen was.
Maar 'jaloers' zijn op slaapmeisje omdat die zwanger is, gaat er bij mij echt niet in.
|Ik denk dat je hierin wel het onderscheid moet maken tussen jaloers zijn of afgunstig zijn..jaloers zijn heeft nog niets te maken met een ander iets misgunnen....het zegt alleen dat je zelf ook graag zou willen hebben wat die ander heeft..afgunst is iets heel anders maar dat is hier niet aan de orde denk ik.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_42735668
chesna, kop op. Wat is de volgende stap eigenlijk??

Ik hoop trouwens dat het deze keer wel lukt, wordt er dan gekeken of je een eisprong hebt en krijg je dan nog iets van iui, of moeten jullie het "zelf" doen??
pi_42736162
Ik moet het zelf doen.

JA ik moet deze maand gewoon een eisprong krijgen. Ik heb hem nu niet gehad, helemaal niets
pi_42738738
En wat als het niet lukt?

Wat is de volgende stap??
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:49:28 #244
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42739442
Ooo, chesna ik hoop zo voor je dat de 150 mg werkt. Zijn de bijwerkingen dan ook 3 keer zo heftig? Of werkt dat niet zo? In ieder geval heel veel succes deze ronde, ik duim voor je dat dit wel genoeg is om een mooi eitje te laten rijpen.
pi_42741368
Nou ik hoop ook dat 150 mg werkt. En ja de hormonen krijg je ook driedubbel in je gezicht
Dus ik kijk er weer naar uit.
Het is heftiger allemaal.
Bij de volgende stap moet ik gaan spuiten (zelf) mocht het niet lukken, volgens mij met dat middel dat begint met een P (ben naam ervan vergeten maar het is hier wel vaker voorbij komen zeilen)
De gyn zei dat 150 mg het proberen waard is, al voel ik mij nu net een levend experiment
pi_42742490
Chesna, dat middel met die 'P' waar je het over hebt, heet volgens mij pregnyl... een vriendin van mij heeft dat ook moeten gebruiken na Clomid..

Wat kl*te allemaal voor je... sterkte...!
pi_42742692
pff wat een gedoe hier...
pi_42745400
Ja dat was het Jose !
pi_42747096
ik hoop voor je dat dat geen pijn gaat doen, bij 10000 eenheden (voor de punctie) krijg je er otstekingen van. Dat was best pijnlijk.
pi_42781197
ticootje, hoe gaat het nu met je?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_42795718
ik heb nu een rustmaand, in het middel van deze maand moet ik bellen of ik cryo's heb of anders voor een nieuw schema.

Ik hoop dat de rustmaand een beetje snel gaat en niet dat mn ongi super lang wegblijft...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 08:56:01 #252
114177 Diaan73
pi_42796112
Ticootje... het is dus inderdaad misgegaan deze keer? Veel succes met de komende rustmaand en een dikke knuffel van mij

Heeft iemand hier ervaring met homeopaat? Ik denk erover om voor de storingen in mn menstruatiecyclus naar een homeopaat te gaan, voordat ik weer naar de gyn ga in januari.
Make love, not war ☮
pi_42797299
Ja, ik ben naar een homeopaat geweest. Maar mijn ervaring was dat zij alle medische dingen afwees en ik moest mijn ivf poging maar afzeggen, want als ik alleen haar spul zou nemen dan zou het wel goed komen. Maar ik was al begonnen met prikken en alles, dus heb ik dat niet gedaan. Toen was ik dus honderd euro lichter en nog niks wijzer..........
Eens zal een kindje mij vinden,
Zal het zich aan mij binden,
Wachtend nu vier jaar lang,
Heel veel hoop, maar toch wel bang....
pi_42797352
Ik krijg vanmiddag trouwens de uitslag van mijn derde (en dus laatste) ivf poging. Heb zelf al twee keer getest en allebei negatief. Dus ik zal wel niet zwanger zijn.........
pi_42799358
Pooh-tje, je mag toch 6 pogingen doen?

Heb je een keer info opgezocht over accupunctuur bij ivf??

Ik zit daar nu een beetje aan te denken...
  donderdag 19 oktober 2006 @ 11:57:46 #256
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42800069
Och Pooh-tje toch.... sterkte.... Ik hoop dat je nog verder geholpen word.
Ticootje, ook al zo balen, succes hoor. (En een rustmaand is vast goed. Alleen al voor jezelf)

Ik kom net terug van de follikelmeting. En het viel me vreselijk tegen. Want ipv een mooi eitje zaten er gewoon een paar mini-dingetjes. Ik heb geen idee of dat normaal is, of dat deze poging mislukt is. En ik haat het dat ik me altijd zo uit het veld laat slaan, en mijn vragen pas thuis heb. Maandag moet ik terug.
pi_42800443
Lishe help me even waar ben je mee bezig??
  donderdag 19 oktober 2006 @ 12:12:14 #258
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42800453
Ik slik Clomid vanwege PCO.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:00:58 #259
105938 Jompelmeisje
Als je me nodig hebt...
pi_42801718

Vanonder blad’ren, mos en aard
Plopt plots een roze sliertjesbal
En floep, ineens daar nog zo één
Wat is er dan-‘t geval?

Er klonk ver weg een noodsignaal
Dus kruipt vlug uit haar holletje
Een meisje nog besmeurd met zand
Twee staartjes op haar bolletje.

Het is het Jompelmeisje, heus!
Ze komt voor jou speciaal
Want jompels, die verdien je nu
Doe mee dus, allemaal!

Lieve allemaal, ik jompel voor jullie…
Dat had ik erg lang niet gedaan, zeg! Foei. Maar daarom nu extra krrrrrrachtig.
...jompel ik tevoorschijn!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 13:27:59 #260
114177 Diaan73
pi_42802515
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 11:57 schreef Lishe het volgende:
Och Pooh-tje toch.... sterkte.... Ik hoop dat je nog verder geholpen word.
Ticootje, ook al zo balen, succes hoor. (En een rustmaand is vast goed. Alleen al voor jezelf)

Ik kom net terug van de follikelmeting. En het viel me vreselijk tegen. Want ipv een mooi eitje zaten er gewoon een paar mini-dingetjes. Ik heb geen idee of dat normaal is, of dat deze poging mislukt is. En ik haat het dat ik me altijd zo uit het veld laat slaan, en mijn vragen pas thuis heb. Maandag moet ik terug.
Dit klinkt helaas nog steeds als PCO.... Lishe

Pooh-tje wat vreselijk spannend, maar ook droevig zeg... hele dikke knuffel van mij en veel sterkte vanmiddag.

Ik ga het denk ik toch proberen bij de homeopaat.. you never know. Alles is volgens mij beter dan meteen weer aan de Clomid of andere hormonen te gaan als het deze (laatste) ronde met Clomid niet lukt.
Make love, not war ☮
pi_42803956
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 10:05 schreef Pooh-tje het volgende:
Ik krijg vanmiddag trouwens de uitslag van mijn derde (en dus laatste) ivf poging. Heb zelf al twee keer getest en allebei negatief. Dus ik zal wel niet zwanger zijn.........
Ik help je hopen Pooh-tje...je weet maar nooit

[ Bericht 2% gewijzigd door rameijer op 19-10-2006 15:03:33 ]
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_42805382
lishe, ik weet natuurlijk niet op welke dag je zit, in het begin zitten er altijd een paar kleine. Maar als je al op de helft zit is het niet zo'n goed bericht...
pi_42810640
He verdorrie Ticoo, wat balen!
Het zou zo nog even kunnen duren voordat je weer ongi word, ik denk dat bij mij dat hele kleine beetje het was. Want verder geen bloeding meer gehad. Over 2 weken maar zien of ik dan op tijd ongi word.

Lishe, verdorrie zeg. en dat is normaal hoor, dat je altijd je vragen thuis ineens weer in je op krijgt.. En ik herken dat balen zo goed, dat jezelf uit het veld laten slaan. Maar het is ook niet niks hè!

Diaan, doen waar jij je goed bij voelt! Als jij het gevoel hebt dat dat je misschien kan helpen, gewoon proberen!

Poohtje, hè jasses meis! Heb je de uitslag al gekregen? Lijkt me heel moeilijk, vooral als je weet dat dit je laatste (vergoede) poging is! De wereld zit wat dat betreft krom in elkaar...

Jompelmeisje, bedankt !
pi_42810988
Ik hoop dat je lekker optijd bent, weet je zeker dat je zo lang wacht voor een nieuwe poging??

Ik kan niet wachten om door te gaan, het is meer een beetje routine geworden, ziekenhuis in en uit. Ik denk dat als ik eenmaal zwanger ben dat ik het nog ga missen... Ondertussen zijn we nu bijna een jaar bezig in ziekenhuizen, de tijd vliegt echt.

Ik ben eigenlijk nooit heel erg ongi, meestal maar een dag of 3, nu ben ik al bijna een week aan t aan klooien. Vrijdag begon het een beetje, maandag brak het door... Maar het is alweer bijna weg.

Ik hoop dat we eind november of begin december weer aan de slag kunnen Tot die tijd heb ik weer even om wat kilo's kwijt te raken... Met het verplicht wegen schrok ik toch wel een beetje, er mag toch wel een kilo of 5 tot 10 af... Lekker wat sporten en iets minder bier en snoep... Oh ja en ik ben helemaal gestopt met roken!!!
  donderdag 19 oktober 2006 @ 18:25:40 #265
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42812162
Hee wat goed Ticootje, helemaal gestopt met roken!

Ik zit op dag 10 btw, en bij alle eerdere metingen was er dan al 1 eitje goed aan het groeien. Ik wacht maandag 'gewoon' af, ik zie het wel. (Ondertussen doet alles aan mijn lijf pijn. Verdorie, doe je zo je best "er niet teveel mee bezig te zijn". Ik herken het van eerdere tegenvallers. Dan gaat het gewoon in mn spieren zitten.)

En Ticootje...Dat je daar aan went. Dat had ik nooit gedacht. Maar je klinkt wel vol goede moed voor je volgende ronde, dus op naar die welverdiende strepen.

En Jompelmeisje, ik had je nog niet bedankt. Toch een beetje raar. Ik las je altijd 'Voor anderen' en nu heb ik het gevoel dat het ook voor mij opgaat.
pi_42812958
Nou, de uitslag is binnen en ik ben niet zwanger..........
Ik zal even kijken en gaan informeren van die zes keer, maar volgens mij is dat alleen met IUI en niet met IVF..........
Ik las jompelmeisje ook altijd voor anderen inderdaad, maar dit keer..........tjsa.....
Ergens ben ik ook wel opgelucht, niet dat ik niet zwanger ben, maar meer dat ik dan niet meer heel die trajecten in het ziekenhuis hoef te doen en niet meer prikken en echo's en vroeg op voor het ziekenhuis en spanningen en pijn lijden............. maar ik blijf toch vooral erg verdrietig.........
Jullie allemaal erg veel sterkte en ik duim voor jullie, dan ga ik weer terug naar lurkstand..........
  donderdag 19 oktober 2006 @ 19:06:07 #267
3011 E.T.
pi_42813192
Pooh-tje, wat vreselijk balen zeg

IVF is idd maar 3 keer (alleen ONVZ wil nog wel eens afwijken). IUI is wel 6 keer vaak.

STerkte met verwerken iig!
pi_42815204
Poohtje...
mooi he, alles
pi_42819541
Poohtje, volgens mij kan je gewoon wel door gaan, alleen moet je dan alles zelf betalen...

Ik heb op een ander forum gelezen over vrouwen die ook al met ICSI poging 6 bezig waren.... vandaar dat ik het zei.
  donderdag 19 oktober 2006 @ 22:32:49 #270
3011 E.T.
pi_42820062
En je moet 't zelf betalen (kosten ca. 4000 euro per keer) EN je behandelend arts moet er nog heil in zien en je willen behandelen.
De grens van drie behandelingen is niet voor niets gesteld; als je na die drie behandelingen nog niet zwanger bent is de kans dat je dat van behandeling 4,5 of 6 nog wel wordt een stuk kleiner geworden.
En je moet zelf ook nog willen natuurlijk.

wij hadden hier vooraf ook samen afgesproken om max. 3 behandelingen te doen. Als het dan niet gelukt was, dan had 't vast zo moeten zijn. Ben ook bang dat 't daarna psychisch elke keer weer zwaarder wordt (en je spaarrekening lichter)
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:01:47 #271
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42827798
Pooh-tje, ik moet steeds aan je denken. Dat je dan zomaar op een donderdag hoort dat de rest van je leven waarschijnlijk anders is dan je gehoopt had. Heel, heel veel sterkte.
pi_42828799
ET wij komen uit op ongeveer 3200 euro (ICSI).
pi_42836138
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 18:57 schreef Pooh-tje het volgende:
Nou, de uitslag is binnen en ik ben niet zwanger..........
Ik zal even kijken en gaan informeren van die zes keer, maar volgens mij is dat alleen met IUI en niet met IVF..........
Ik las jompelmeisje ook altijd voor anderen inderdaad, maar dit keer..........tjsa.....
Ergens ben ik ook wel opgelucht, niet dat ik niet zwanger ben, maar meer dat ik dan niet meer heel die trajecten in het ziekenhuis hoef te doen en niet meer prikken en echo's en vroeg op voor het ziekenhuis en spanningen en pijn lijden............. maar ik blijf toch vooral erg verdrietig.........
Jullie allemaal erg veel sterkte en ik duim voor jullie, dan ga ik weer terug naar lurkstand..........
He bah Pooh-tje Wat erg Heel veel sterkte
You cannot discover new oceans unless
you have the courage to lose sight of
the shore
pi_42839035
oh pooh, wat ontzettend jammer en verdrietig.
pi_42843398
ET die grens heb ik mezelf ook gezet. Hoe moeilijk het zal worden als het na 3 pogingen niet is gelukt, hier wil ik niet jaren in blijven zitten.

Ticoo, het liefst zou ik meteen die spuiten er weer inzetten hoor en met alle zwangerschapsbekentenissen om me heen helemaal. Maar ik ben ook wel reeel. Heb ook nog een drukke baan (waar ik het gelukkig ontzettend naar mijn zin heb) en alles op zijn tijd.

Ik moet nog informeren of ze rond de kerst periode niet een stop hebben, maar anders zou ik begin december wel weer willen beginnen. Ik wil alleen alle emoties even de tijd geven. Die waren na het mislukken vrij heftig (maar ik ben ook iemand van de extremen moet ik zeggen als ik ergens voor ga, dan ook 10000% wat ook een hele heftige teleurstelling met zich meebrengt als het niet gaat zoals het zou moeten (of zoals ik verwacht )..)

Pooh-tje wat verschrikkelijk. Toch herken ik je "opgeluchte" gevoel. Niet omdat je niet zwanger bent, maar omdat het hele circus weer even voorbij is. Maar wat zuur dat als je verder wilt, je het zelf moet gaan betalen. Wat dat betreft is het een oneerlijke wereld. Heroinehoeren (excuus voor de benaming) kunnen werpen wat ze willen, en wij worden aan banden gelegd. Dat klopt niet! Maar enfin, daar kunnen we lang of kort over nadenken, daar veranderen we helaas niets aan...
pi_42845838
Wat dacht je van de ongewenste tienerzwangerschappen en het hoge aantal abortussen....

Bah, en wij kunnen het gewoon niet zelf...
pi_42862729
quote:
Wat dacht je van de ongewenste tienerzwangerschappen en het hoge aantal abortussen....

Bah, en wij kunnen het gewoon niet zelf...
Ja, oneerlijk, he? Weet je wat ook zo oneerlijk is? Om ouders te zien die helemaal niet goed voor hun kind zorgen... je gunt een kind soms gewoon betere ouders...
pi_42865204
Verder geheel offtopic hier, maar ik heb dus niets tegen abortussen. Wel als men het maar als anticonceptie gebruikt, maar als iemand per ongeluk zwanger raakt (wat tegenwoordig praktisch onmogelijk is, maar het kan) en echt geen kind wil, dan heb ik liever dat iemand abortus laat plegen, dan weer een ongewenst kind op de wereld zetten (met alle gevolgen van dien)

Maar ik snap wel in welke context je het hier bedoeld!
pi_42865297
Ik bedoel het inderdaad net even anders...
pi_42865409
Pooh wat erg. Heel veel sterkte, ondanks dat je zelf wel het gevoel hebt dat je 'opgelucht' ben, zal je nog veel verdriet hebben

Het opgelucht zijn ken ik zelf ook wel.

Gisteren zijn we bij het PCA-spreekuur geweest. We waren naar een apart spreekuur van een gyn overgezet. Ze hadden mijn zaak besproken en zijn er over eens dat mijn huidige medicijnen echt niet kunnen of verantwoord zijn. Er kleven te veel risico's aan vast (Kans dat kindje dat nierproblemen kan krijgen, waardoor je vruchtwater problemen kan krijgen, waardoor de longetjes niet kunnen ontwikkelen). De precieze risico's zijn nog onvoldoende bekend en dat maakt dat de gyns het niet zien zitten. Het blijkt trouwens ook dat mijn nefroloog wel wil dat ik die medicijnen blijf slikken. Maar mijn lief en ik hebben al besloten dat ik sowieso deze medicijnen niet door wil slikken, ik wil absoluut niet de kans vergroten dat ons kind nierproblemen krijgt. Aan mezelf heb ik al genoeg wat dat betreft.

Deze gyn had aangegeven dat er binnen de afdeling Gyneacologie een interniste was, die dan tussen de gyns en mijn andere artsen in gaat zitten. Hij had met haar afgesproken dat zij mij meteen gisterenochtend zou zien. Dus na een half uurtje kwam ze ons ophalen. Zij stelde voor om toch een combinatie van de 2 medicijnen die ik begin dit jaar geslikt heb (en die toen niet werkten) te gaan slikken. De reden dat zij denkt dat het wel gaat werken is dat er een opbouw- en afbouwschema opgesteld moet worden, waarbij de overgang beter verloopt. (De vorige keer was ik in één keer gestopt en begonnen)

Ook heb ik aangegeven hoe ver ik wil gaan, en samen met mijn lief hoe ver wij willen gaan. We hebben besloten dat we dit combinatieschema de kans gaan geven. Maar als het niet werkt dat het kinderen krijgen bij ons helaas over gaat. We willen gewoon niet de extra risico's boven de normale risico's nemen. Dus ook ik ben erg opgelucht, en heb het gevoel dat er nog hoop is. Aan de andere kant weten we nu wel waar we aan toe zijn en dat de kans dat we geen kinderen zullen krijgen ook erg groot is. Maar voor ons moet een kind krijgen niet ten koste van alles gaan, omdat mijn gezondheid in dit geheel ook een grote rol speelt.
pi_42875348
Dank jullie wel voor al jullie lieve woorden.......
We kunnen inderdaad nog wel verder met een vierde ivf poging, maar dat geld besteden we dan liever aan adoptie. Adoptie is ook vreselijk duur.
Sterkte verder allemaal, ik blijf hier nog wel lezen en lurken en duimen voor jullie!
Dikke kus Pooh.
pi_42879827
Poohtje en Mariposa
Wat een droevige verhalen van jullie.En wat een moeilijke beslissingen moeten jullie nemen.Wel of niet doorgaan ivm.financiën of je gezondheid...poeh......dat zijn geen makkelijke keuze's
Ik was dolblij dat de wet ging veranderen en je een andere ziektekostenregeling kon krijgen.Anders had ik ook moeten stoppen en was ik nu niet zwanger geweest.
Heel veel sterkte gewenst in deze moeilijke tijden en ik hoop,dat er voor jullie beiden toch nog eens een wondertje komt

Groetjes,Minoes
  FOK!fossiel zondag 22 oktober 2006 @ 21:50:17 #283
2628 Karin
pi_42900589
Poohtje wat erg
Mariposa ik hoop dat die andere medicatie het goed gaat doen met die opbouwfase. Wanneer weet je ongeveer of het aangeslagen is?

Faja-Lobi hoe is het met jou?
pi_42909956
quote:
Op zondag 22 oktober 2006 21:50 schreef Karin het volgende:
Poohtje wat erg
Mariposa ik hoop dat die andere medicatie het goed gaat doen met die opbouwfase. Wanneer weet je ongeveer of het aangeslagen is?

Faja-Lobi hoe is het met jou?
Waarschijnlijk zal ik volgende week dinsdag met de medicatie beginnen (als de nefroloog ermeer accoord gaat). Ik het het idee dat het een paar maanden zou duren (2 of 3 ofzo). Maar dat staat nog niet echt vast, dus over een week weet ik meer.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:01:02 #285
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42922674
Mariposa, hoe is het nu?

Ik ben gisteren weer op follikelmeting geweest. Er was nu een eitje van 8 mm te zien. Dit is veel te klein voor de tijd in mijn cyclus. Dus vrijdag mag ik weer om nog een keertje te meten. Dan gaan ze bepalen of de groei al dan niet voldoende is. Mocht dit niet zo zijn dan moet ik de volgende ronde een dubbele dosis clomid; 100 mg.
Voor het eerst voelde ik me serieus genomen. Echt een heel aardige vrouw die ook oog en oor had voor 'alles eromheen'. En die vooral alles goed uitlegde.

Lief en ik habben gisteren een pittig gesprek gehad. Ik wil graag alle kuren achter elkaar, maar lief wil na deze poging even stoppen. Hij zegt dat ik mezelf niet ben en wil dat terug. Moeilijk, moeilijk.
pi_42922969
Tja tja...een pittig gesprek. De hormonen beinvloeden het gedrag zo erg, dat ik graag ook wel weer een maandje het wat rustiger aan doe. Tuurlijk wil ik ook dat het zo snel mogelijk werkt, maar na 2 maanden hormoon kuren lijkt een maandje niets ook erg fijn.

ha lief al thuis?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 15:13:46 #287
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42923097
Neen, duurt nog wel even. Nou dat dus. Kiezen tussen 2 kwaaien vind ik het. Maar ach, we praten er nog over.
pi_42923191
slowchat alert!

Inderdaad, 'we zien het wel' is mijn motto op dit moment hoor.
  woensdag 25 oktober 2006 @ 16:20:03 #289
114177 Diaan73
pi_42925324
Lishe en XTracer dit is zo herkenbaar.....

Ik heb na 4 maanden kuren 2 maanden niet gekuurd en dat beviel mij uitstekend... mijn BF beviel het nog meer . Ik zit inmiddels in de 6e en laatste kuur. Moet toegeven dat ik nu minder last van de hormonen heb, gelukkig, dan bij de eerste vier kuren. Ik hoop op een geweldig cadeautje voor mn verjaardag 19 november en mn NOD is 14 november. Mocht dat er niet inzitten, dan laat ik het even voor wat het is en ga pas in het nieuwe jaar naar de gyn. Ik ga wel binnenkort naar de homeopaat, misschien kan die wat voor me betekenen.

Anyway... veel succes met wat jullie ook gaan doen
Make love, not war ☮
  woensdag 25 oktober 2006 @ 17:05:11 #290
55928 Suzziieee
Don't fear the reaper!
pi_42926700
Ik ga me volgende cyclus ook met clomid beginnen..maar wat ik me nu afvraag he...

Heb je je hele cyclus last van die hormonen?of is het alleen maar de tijd op en rond de dagen dat je de clomid ook daadwerkelijk slikt?
  woensdag 25 oktober 2006 @ 18:39:49 #291
114177 Diaan73
pi_42929406
quote:
Op woensdag 25 oktober 2006 17:05 schreef Suzziieee het volgende:
Ik ga me volgende cyclus ook met clomid beginnen..maar wat ik me nu afvraag he...

Heb je je hele cyclus last van die hormonen?of is het alleen maar de tijd op en rond de dagen dat je de clomid ook daadwerkelijk slikt?
Ik heb last vanaf het moment dat ik de eerste dag Clomid slik tot aan de eisprong. Als de eisprong is geweest, heb ik er geen (in ieder geval veeeeeeel minder) last meer van. Maar volgens mij is dat voor iedereen verschillend. Heel veel succes!
Make love, not war ☮
pi_42929804
Ik had last van de clomid, ...zo'n beetje de hele maand lang: eerste twee weken voor de eisprong, en dan de dag voor ik ongi werd.

Wat gaat het stroef hier, de laatste tijd.Man-o-man, ik hoop op betere tijden, hetzij in prachtige adoptiekindjes (ook geen bezwaar tegen mooie en lieve en leuke adoptiekindjesfoto's ) hetzij in prachtige zwangerschappen van zreselijk leuke kinderen!! gogogogogogo!
DANYEL EN THIJS
pi_42930128
Ik word helemaal enthousiast van Catootje

Ik intussen gebruik nu duphaston maar van 9 dagen slikken heb ik nog geen bloeding gekregen
pi_42938116
Catoot weet er altijd de moed weer in te brengen! Thanx Catootje!!
Adoptiefoto's coming up over ongeveer drie jaar heb je even?? Hiihihihi!
pi_42945968
Wat zijn de eisen voor adoptie??

Mijn man is "al" 40, dus volgens mij vallen wij dan zowiezo al af...
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:21:23 #296
3011 E.T.
pi_42947230
volgens mij is het zo dat het leeftijdsverschil tussen kind en ouder niet meer dan 40 jaar mag zijn.
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 26 oktober 2006 @ 11:24:40 #297
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42947307
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn de eisen voor adoptie??

Mijn man is "al" 40, dus volgens mij vallen wij dan zowiezo al af...
Nee hoor Alleen "moet" je dan wel een klein beetje opschieten (hangt ook van jouw leeftijd af)
quote:
Om in aanmerking te komen voor adoptie gelden er bepaalde voorwaarden. Een deel van deze voorwaarden ligt vast in de wet. Daarnaast stellen ook de verschillende bemiddelende instanties, de zogenaamde vergunninghouders, en de landen van herkomst hun eisen. Hieronder vindt u een opsomming van de voorwaarden:

* Op het moment van aanmelden bij de Stichting Adoptievoorzieningen mag u in principe niet ouder zijn dan 41 jaar. Hierop kan echter een uitzondering verleend worden aan mensen van 42, 43, 44 en 45 jaar. Zij dienen echter een andere procedure te volgen, het zogenaamde IBO-onderzoek. Voor de andere adoptieouders geldt het principe dat zij kunnen adopteren tenzij er sprake is van bijzondere omstandigheden die het niet wenselijk maken dat er een adoptiekind in een gezin geplaatst wordt.
* Voor de aanvragers vanaf 42, 43, 44 en 45 jaar geldt dat zij niet kunnen adopteren, tenzij er sprake is van een bijzondere geschiktheid voor het opvoeden en verzorgen van een adoptiekind van twee jaar of ouder (zie hiervoor het IBO-onderzoek).
Wanneer u alleen een aanvraag indient, ongeacht de samenlevingsvorm, mag u nog geen 44 jaar zijn. Voor gehuwden geldt dat de oudste aanvrager nog geen 45 jaar mag zijn, de jongste partner mag nog geen 44 jaar zijn. Wanneer u beiden 44 jaar bent, wordt uw aanvraag niet meer in behandeling genomen.
* Als u ouder bent dan 41 jaar komt u alleen nog in aanmerking voor adoptie van een kind dat op het moment van het voorstel twee jaar of ouder is. Tijdens het gezinsonderzoek wordt gelet op de geschiktheid om een kind ouder dan twee jaar te adopteren.
* Zowel gehuwden als ook samenwonenden en individuele aanvragers komen in aanmerking voor adoptie. Het samen adopteren van een kind is alleen mogelijk als er sprake is van een huwelijk van paren van ongelijk geslacht. In de andere gevallen is er sprake van een individuele aanvraag.
* De aanvrager(s) moet(en) zich medisch laten keuren en deze verklaring overleggen aan de raadsonderzoeker die het gezinsonderzoek uitvoert. Een standaardformulier krijgt u voorafgaand aan het onderzoek toegestuurd. Deze keuring dient uitgevoerd te worden door een andere arts dan de eigen huisarts. Uitgangspunt is dat u lichamelijk en geestelijk in staat bent om een adoptiekind op te voeden. Wanneer er sprake is van een levensbedreigende ziekte zal deze gezondheidsverklaring niet afgegeven worden. In andere gevallen zal de raadsmedewerker bekijken in hoeverre uw ziektebeeld een belemmering vormt. Soms zal dit voor het ministerie reden zijn om geen beginseltoestemming af te geven. In veel gevallen zult u ondanks de ziekte die u heeft of hebt gehad waarschijnlijk toch een beginseltoestemming krijgen. Het kan daarna echter toch zijn dat de vergunninghouder of het land van herkomst andere of aanvullende (gezondheids)eisen stelt. Het kan dus zo zijn dat u op grond van uw gezondheidssituatie voor bepaalde landen niet in aanmerking komt, terwijl u wel de beginseltoestemming heeft. Wanneer u denkt dat uw gezondheid of die van uw eventuele partner tot problemen kan leiden, doet u er goed aan al in het begin van de procedure informatie hierover in te winnen bij de vergunninghouder.
* De aanvrager en eventuele partner dienen toestemming te geven voor inzage in het justitieel documentatieregister.
* Het leeftijdsverschil tussen de oudste ouder en het kind mag op het moment van het voorstel niet meer bedragen dan veertig jaar. In de praktijk betekent dit dat, wanneer de oudste ouder op het moment van het voorstel bijvoorbeeld 41 jaar en 6 maanden is, er een kind geplaatst zal worden van 18 maanden. Bij plaatsing van kinderen met een handicap of van kinderen ouder dan twee jaar wordt soms van deze regel afgeweken.
* U dient bereid te zijn het kind alle noodzakelijke medische behandelingen en inentingen te geven.
* U moet garant staan voor alle kosten die de verzorging van het kind met zich meebrengt. Informeert u wanneer u overweegt een kind met een handicap in uw gezin op te nemen ook bij uw ziektekostenverzekeraar in geval van een particuliere verzekering. De premie kan veranderen.
* Veel landen waar kinderen vandaan komen, stellen nog aanvullende eisen aan adoptieouders. Het betreft dan bijvoorbeeld de huwelijksduur, godsdienst, leeftijd van de ouders, inkomen. Ook kan meespelen of er wel of niet sprake van ongewenste kinderloosheid is of het feit dat er al kinderen in het gezin aanwezig zijn.
De mogelijkheden voor individuele aanvragers zijn beperkter doordat in de landen van herkomst in veel gevallen de voorkeur uit gaat naar een aanvraag waarbij de partners gehuwd zijn. Een nog grotere beperking geldt voor partners van gelijk geslacht.
Voor meer informatie, zie ook de brochure van het Ministerie van Justitie �U wilt een kind uit het buitenland adopteren�.
terug

Bron: Stichting Adoptievoorzieningen
  donderdag 26 oktober 2006 @ 11:29:50 #298
3011 E.T.
pi_42947456
Gevalletje klok-klepel dus van mijn kant
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 26 oktober 2006 @ 11:33:26 #299
95752 crew  Chell
Kluns
pi_42947552
quote:
Op donderdag 26 oktober 2006 11:29 schreef E.T. het volgende:
Gevalletje klok-klepel dus van mijn kant
't Klopte wel een beetje toch
Ik schud die dingen ook niet zomaar uit mijn mouw hoor Heb een mooi mapje met allerlei linkjes, omdat ik me in adoptie aan het verdiepen ben. Maar goed.. da's off topic
  † In Memoriam † donderdag 26 oktober 2006 @ 14:25:26 #300
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42952807
Over adoptie gesproken. Wij waren al vrij ver gevorderd in het traject en zouden afgelopen augustus de verplichte VIA cursus gaan volgen. Als je geinteresseerd bent om te adopteren, zou je nu alvast een BKA-nummer moeten aanvragen. Het duurt namelijk zowieso nog zo'n anderhalf jaar voordat er íets gaat gebeuren. De wachttijden om de cursus te volgen zijn helaas zo lang dat het beter is om je nu alvast in te schrijven.

[Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...?

en

[Adoptie] Waar blijft die ooievaar nou...? deel 2
pi_42961820
1,5 jaar?!!? Dan is mijn man 42!! Jeetje.... Ik ben zelf 22, maar de leeftijd van de oudste ouder telt..
Maar ik vind het wel een beetje raar om de adoptieprocedure in gang te zetten terwijl je zelf nog bezig bent. Dan moet je in een ver stadium toch afhaken.

We hebben wel gekeken naar pleegzorg, bijvoorbeeld voor langere tijd of permanent. Maar daar kunnen we nu niet mee verder, omdat we zelf in de mmm zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')