quote:Op woensdag 27 september 2006 16:28 schreef E.T. het volgende:
Bij mij was er donderdagochtend niets bijzonders te zien op de echo, gewoon een redelijk aantal follikels.. Donderdagavond had ik een feetje van m'n werk en voelde ik wat vaags in m'n buik. Vrijdagochtend had ik weer een echo en toen had ik er 26 die allemaal behoorlijk groot waren..
Zeker als 't de eerste poging is, is er nog geen peil op te trekken hoe de follikelgroei verloopt.
Nou ben ik ook eigenwijs.. en adviseer je toch dringend om te bellen.
Inmiddels zit ik nu op dag 13 en ga richting eisprong of zit er al (deels) in. Mn humeur was niet echt super, het gaat nu wel iets beter. Er komen weer spannende weken aan.quote:Op donderdag 14 september 2006 20:36 schreef Diaan73 het volgende:
Over Clomid gesproken... ik ben vandaag weer ongi geworden. Dus zaterdag begin ik met mn 5e kuur Clomid. Waarschijnlijk afgelopen cyclus zonder Clomid wel een eisprong gehad, maar niet zwanger geworden... tja.. mn humeur de afgelopen week was zonder Clomid slecht, zal met Clomid misschien nog wel slechter worden. Ik kijk er erg tegenop...![]()
Och Ticootje. Ik weet niet wat ik moet/kan zeggen. Je moet in ieder geval geen nachtmerries krijgen/hebben. Probeer aan leuke dingen te denken, hoe moeilijk dat ook is. Mij helpt vaak de gedachte aan een mooi strand met mooi weer.quote:Op zaterdag 30 september 2006 22:42 schreef Ticootje het volgende:
Ik voel me echt zwaar kut, ik ben zo vreselijk bang voor de punctie. Ik twijfel echt of ik wel doorga met de behandeling. Ik heb zulke vreselijke nachtmerries over die vreselijke punctie. Ik weet het niet hoor. Ik heb vandaag heel veel gehuild, en ik wil gewoon niet...
De 2 andere medicijnen heb ik dus al eens gebruikt. Ik vind het dus heel raar dat valium dan wordt mee gegeven. Maar dat kan aan mij liggen.quote:Diazepam (ook bekend onder de merknamen Valium, Stesolid en Diazemuls) is een geneesmiddel behorend tot de groep van de benzodiazepines. Het geneesmiddel was vooral populair in de jaren zeventig en tachtig. Het werd toen als "ongevaarlijk" kalmerings- en slaapmiddel voorgeschreven. Ook nu wordt het nog op vrij grote schaal gebruikt, hoewel men tegenwoordig terughoudender is met het voorschrijven van deze kalmerende en slaperig makende middelen en als het nodig is liever korter werkende vormen voorschrijft zoals temazepam of oxazepam, gedurende maximaal een week of twee.
Nou bij praten zal het waarschijnlijk niet blijven. Heb jarenlang onder controle gestaan bij de gyn en zodra ik over kinderen nadacht moest ik weer komen! Dus dat is de reden waarom we naar de gyn gaan.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:22 schreef Ticootje het volgende:
Waarom moet je naar de gyn?
Soms doen ze namelijk helemaal niets, alleen praten..
Nou die inwendige echo word niks ben natuurlijk net nu ongesteld.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 19:08 schreef Ticootje het volgende:
Bij ons was het eerste gesprek een gesprekje over hoelang we bezig waren, wat we gedaan hadden. En een echo (inwendig).
Ik laat 1 ei terugplaatsen, 1 is meer dan genoeg.
Hier moet ik van huilen. Precies wat ik voel en precies wat me zo onzeker maakt.quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 18:42 schreef NieTTus het volgende:
Ik heb sinds vanmorgen af en toe echt menstruatiepijn... Zakt weer af, en komt weer op! Geen bloed, en nu voel ik gewoon duidelijk mijn baarmoeder. Heel apart. Als ik "normaal" ongesteld wordt, dan is het na de eerste kramp flink doorzetten en dan ook bloed. Dat nog niet dus. (maarja, ik heb nu natuurlijk een flinke stoot hormonen gekregen, dus mijn menstruatie zal niet normaal doorzetten denk ik)
quote:Op dinsdag 3 oktober 2006 21:15 schreef NieTTus het volgende:
Dat is wel heel apart Slaapmeis...
Ik zal ze maandag eens vragen waarom dat zo is, ben wel heel erg benieuwd eigenlijk!
Heb net heerlijk, voor het eerst sinds de punctie een heerlijke jankbui gehad! Had vanmiddag een moment waarop ik mijn moeder wilde vragen hoe het bij haar verliep, en wat zij voelde.. Maar helaas, over 2 maanden is het 2 jaar geleden dat ze is overleden, dus ik KAN het haar niet meer vragen.. Dat komt er nu uit, en het lucht me even heerlijk op!
14.30 ga ik mn kindje ophalen. Ik ga voor de zekerheid even mn boekje lezen voor je, anders geef ik jjej zo valse hoop.quote:Op woensdag 4 oktober 2006 19:39 schreef NieTTus het volgende:
Dat wist ik niet Ticoo!! Dat is mij in elk geval niet gezegd..
Pregnyl kan ook weer zorgen dat je later gaat menstrueren.. Wachten is echt de enige remedie!
Prog, knuf terug!!
Lishe, helaas van die kant van de familie eigenlijk niemand. Ja mijn oom, de broer van mijn moeder.. Maar das een mandas anders!
Gelukkig heb ik een hele lieve schoonmoeder!
Hier verder geen bloed! Vannacht wel heel erg slecht geslapen door de krampjes, vanmorgen maar 2 paracetamols genomen, want anders had ik de dag op het werk niet doorgekomen!
ALS het zo is, ga ik maandag direct een meegroei BH aanschaffen.. Ben de laatste tijd weer wat afgevallen (heb weer maat 40) maar mijn borsten.. Aj aj aj.. Die zijn normaal al cup F, maar heb het idee dat er al een cup bijzit..
Weer een dag voorbij! We zullen het zien..
Ticoo, morgen big day! Hoe laat mag je komen voor de pick up?
quote:Als het embryo stopt met de celdelingen en niet tot innesteling komt begint de menstruatie 8 tot 12 dagen na de terugplaatsing. De lichaamstempratuur zal dan ook dalen.
Heel raar, ik ben ook 25 en heb zoiets van: ik wil er zo vlug mogelijk aan beginnen, uit schrik dat ik misschien te laat zou zijn (maar ja, beginnen gaat hier nog steeds nietquote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:08 schreef NieTTus het volgende:
Geen gehaast, want ook houden we er best rekening mee dat het nooit lukt, en dan wil ik mezelf niet overhaast hebben!
Dat heb ik ook soms hoor. Veel collega's die vragen wanneer ik precies kinderen wil? En of ik wel kinderen wil...quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:59 schreef NieTTus het volgende:
En ik denk in deze dat jij het nog even zwaarder hebt dan ik
Hoe stom dat ook klinkt, toen ik nog niet in de molen zat, was mijn drang zooooo groot! De drang om zwanger te worden, de drang om iedereen te vertellen waar we mee bezig waren.. Maar in de poging zelf heb ik me ineens ook afgevraagd, is dit wel wat ik wil?
Waarschijnlijk zal het bij mij ook zo zijn hoor. Misschien ga ik dan ook aan de noodrem trekkenquote:Hele normale gevoelens, maar doordat ik nu weet wat het allemaal inhoud, kan ik ook even de rust vinden. Vond ik hiervoor veel moeilijker..!! Juist ook nog toen ik de pil slikte (voordat mijn eileiders werden verwijderd) achteraf had ik zoiets van PIEP! Heb ik dat ding nog voor niets geslikt ook!
Dat heb ik hier al een aantal keer gelezen, dus ik vertrouw op jullie deskundige meningquote:Het is een heel proces, en helaas moet je er van begin tot eind doorheen.. Maar ook jij gaat dat redden.. Vooraf denk je altijd dat kan ik niet, maar als je erin zit, ga je erin meezo is het met alles!!
Bedanktquote:Dank je wel voor je lieve woorden, en jij ook veel succes... Knap van je dat je op OUD kunt rondneuzen, in het begin was ik stik jaloers op alles en iedereen! (ja zelfs de mensen die in de molen zaten, want zij waren immers bezig en ik niet...) nu zie ik dat anders.. Zolang je je gevoel maar blijft volgen, en niet weg gaat stoppen om "anderen" of andere situaties!!
Lief Leonieke, voor wat het waard is; Ik vond de periode voordat ik voor het eerst bezig ging met Clomid veel en veel zwaarder dan het uiteindelijke gebruiken ervan. Je weet dan niet hoe en wat, en wat het met je lijf doet. En de grote vraag of het uberhaupt wel ooit gaat lukken. Ik heb ook tranen met tuiten gehuild en werd heel onzeker en emotioneel als het over kinderen ging.quote:Op dinsdag 10 oktober 2006 20:50 schreef leonieke het volgende:
Dat is trouwens hetgeen mij zo'n schrik aanjaagt, ik denk echt niet dat ik zo sterk ga zijn om door te zetten. Ik heb nu al tranen met tuiten geweend toen ik hoorde dat het niet zomaar ff zou gaan, maar dat ik direct met Clomid moet beginnen. Dus ik weet niet of ik zo stoer zou kunnen zijn zoals jullie hier allemaal, want echt, ik heb zo'n bewondering voor jullie![]()
quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:38 schreef minoes_ het volgende:
Kan me nog het gevoel terughalen,dat slaapmeisje vertelde zwanger te zijn.Ik had zoiets van:zie je wel,zelfs bij haar lukt het en ik blijf hier eeuwig zitten![]()
En hoe denk je zélf dat zoiets overkomt bij, nou laten we zeggen Slaapmeisje zelf.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 09:38 schreef minoes_ het volgende:
(...) Kan me nog het gevoel terughalen,dat slaapmeisje vertelde zwanger te zijn.Ik had zoiets van:zie je wel,zelfs bij haar lukt het en ik blijf hier eeuwig zitten![]()
weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:44 schreef chesna het volgende:
.....
En als ik op de wandelgangen van mijn werk een dame tegen haar collega hoor zeggen 'ik heb kinderen gekregen maar eigenlijk had ik dat nooit moeten doen', dan springen bij mij de tranen in mijn ogen.
Het is niet zo dat ik het niet begrijp. Maar als je nog geen kinderen heb heb en je zit in een situatie waarin je elke dag geconfronteerd word met het-gaat-niet-vanzelf-gevoel dan denk je nog dat je eigen kindjes later engeltjes gaan wordenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?
als ik het zo lees loop je langs en hoor je haar dat zeggen en juist dat zinnetje blijft hangen.
ik heb dat ook wel eens verzucht en ik heb ik de mm gezeten.
maar reken maar dat dat echt niet is omdat ik mijn kind niet had willen hebben, maar uit onmacht dat ik de situatie rondom hem even niet aankon. ik ben stapeldol op hem en ik wil hem nooit meer kwijt, maar af en toe groeit de situatie me zo boven het hoofd dat ik van mezelf vind dat ik een waardeloze moeder ben en dan glipt dat er wel eens uit.
Ik vind dit erg denigrerend klinken, het lijkt zo alsof Slaapmeisje apart wordt gezet van 'de rest'.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:20 schreef Marie79 het volgende:
Minoes_ wat je zegt over Slaapmeisje... Ik heb haar als voorbeeld: zo van, als zij ook zwanger wordt, nou dan moet het bij ons toch ook zeker goedkomen!!!![]()
Dat snap ikquote:Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef Marie79 het volgende:
Heaven, ik wil Slaapmeisje écht niet van 'de rest' apart zetten! Het is wel zo dat ik haar als voorbeeld heb! Dat betekend alleen toch niet dat ik alle anderen denigreer?
Hier ben ik het volledig mee eensquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:20 schreef Lishe het volgende:
Ik geloof niet dat er hier iemand zit die een ander wil beledigen, of die het een ander op dit (soms jarenlange) wachtbankje niet gunt om zwanger te raken.
|Ik denk dat je hierin wel het onderscheid moet maken tussen jaloers zijn of afgunstig zijn..jaloers zijn heeft nog niets te maken met een ander iets misgunnen....het zegt alleen dat je zelf ook graag zou willen hebben wat die ander heeft..afgunst is iets heel anders maar dat is hier niet aan de orde denk ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:46 schreef E.T. het volgende:
ik denk dat als Minoes elke andere willekeurige naam had genoemd er niemand over gevallen was.
Maar 'jaloers' zijn op slaapmeisje omdat die zwanger is, gaat er bij mij echt niet in.
Dit klinkt helaas nog steeds als PCO....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 11:57 schreef Lishe het volgende:
Och Pooh-tje toch.... sterkte.... Ik hoop dat je nog verder geholpen word.
Ticootje, ook al zo balen, succes hoor. (En een rustmaand is vast goed. Alleen al voor jezelf)
Ik kom net terug van de follikelmeting. En het viel me vreselijk tegen.Want ipv een mooi eitje zaten er gewoon een paar mini-dingetjes. Ik heb geen idee of dat normaal is, of dat deze poging mislukt is. En ik haat het dat ik me altijd zo uit het veld laat slaan, en mijn vragen pas thuis heb. Maandag moet ik terug.
Ik help je hopen Pooh-tje...je weet maar nooitquote:Op donderdag 19 oktober 2006 10:05 schreef Pooh-tje het volgende:
Ik krijg vanmiddag trouwens de uitslag van mijn derde (en dus laatste) ivf poging. Heb zelf al twee keer getest en allebei negatief. Dus ik zal wel niet zwanger zijn.........![]()
He bah Pooh-tjequote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:57 schreef Pooh-tje het volgende:
Nou, de uitslag is binnen en ik ben niet zwanger..........
Ik zal even kijken en gaan informeren van die zes keer, maar volgens mij is dat alleen met IUI en niet met IVF..........
Ik las jompelmeisje ook altijd voor anderen inderdaad, maar dit keer..........tjsa.....
Ergens ben ik ook wel opgelucht, niet dat ik niet zwanger ben, maar meer dat ik dan niet meer heel die trajecten in het ziekenhuis hoef te doen en niet meer prikken en echo's en vroeg op voor het ziekenhuis en spanningen en pijn lijden............. maar ik blijf toch vooral erg verdrietig.........
Jullie allemaal erg veel sterkte en ik duim voor jullie, dan ga ik weer terug naar lurkstand..........
Ja, oneerlijk, he? Weet je wat ook zo oneerlijk is? Om ouders te zien die helemaal niet goed voor hun kind zorgen... je gunt een kind soms gewoon betere ouders...quote:Wat dacht je van de ongewenste tienerzwangerschappen en het hoge aantal abortussen....
Bah, en wij kunnen het gewoon niet zelf...
Waarschijnlijk zal ik volgende week dinsdag met de medicatie beginnen (als de nefroloog ermeer accoord gaat). Ik het het idee dat het een paar maanden zou duren (2 of 3 ofzo). Maar dat staat nog niet echt vast, dus over een week weet ik meer.quote:Op zondag 22 oktober 2006 21:50 schreef Karin het volgende:
Poohtje wat erg![]()
Mariposa ik hoop dat die andere medicatie het goed gaat doen met die opbouwfase. Wanneer weet je ongeveer of het aangeslagen is?
Faja-Lobi hoe is het met jou?
Ik heb last vanaf het moment dat ik de eerste dag Clomid slik tot aan de eisprong. Als de eisprong is geweest, heb ik er geen (in ieder geval veeeeeeel minder) last meer van. Maar volgens mij is dat voor iedereen verschillend. Heel veel succes!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 17:05 schreef Suzziieee het volgende:
Ik ga me volgende cyclus ook met clomid beginnen..maar wat ik me nu afvraag he...
Heb je je hele cyclus last van die hormonen?of is het alleen maar de tijd op en rond de dagen dat je de clomid ook daadwerkelijk slikt?
Nee hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 10:30 schreef Ticootje het volgende:
Wat zijn de eisen voor adoptie??
Mijn man is "al" 40, dus volgens mij vallen wij dan zowiezo al af...
quote:Om in aanmerking te komen voor adoptie gelden er bepaalde voorwaarden. Een deel van deze voorwaarden ligt vast in de wet. Daarnaast stellen ook de verschillende bemiddelende instanties, de zogenaamde vergunninghouders, en de landen van herkomst hun eisen. Hieronder vindt u een opsomming van de voorwaarden:
* Op het moment van aanmelden bij de Stichting Adoptievoorzieningen mag u in principe niet ouder zijn dan 41 jaar. Hierop kan echter een uitzondering verleend worden aan mensen van 42, 43, 44 en 45 jaar. Zij dienen echter een andere procedure te volgen, het zogenaamde IBO-onderzoek. Voor de andere adoptieouders geldt het principe dat zij kunnen adopteren tenzij er sprake is van bijzondere omstandigheden die het niet wenselijk maken dat er een adoptiekind in een gezin geplaatst wordt.
* Voor de aanvragers vanaf 42, 43, 44 en 45 jaar geldt dat zij niet kunnen adopteren, tenzij er sprake is van een bijzondere geschiktheid voor het opvoeden en verzorgen van een adoptiekind van twee jaar of ouder (zie hiervoor het IBO-onderzoek).
Wanneer u alleen een aanvraag indient, ongeacht de samenlevingsvorm, mag u nog geen 44 jaar zijn. Voor gehuwden geldt dat de oudste aanvrager nog geen 45 jaar mag zijn, de jongste partner mag nog geen 44 jaar zijn. Wanneer u beiden 44 jaar bent, wordt uw aanvraag niet meer in behandeling genomen.
* Als u ouder bent dan 41 jaar komt u alleen nog in aanmerking voor adoptie van een kind dat op het moment van het voorstel twee jaar of ouder is. Tijdens het gezinsonderzoek wordt gelet op de geschiktheid om een kind ouder dan twee jaar te adopteren.
* Zowel gehuwden als ook samenwonenden en individuele aanvragers komen in aanmerking voor adoptie. Het samen adopteren van een kind is alleen mogelijk als er sprake is van een huwelijk van paren van ongelijk geslacht. In de andere gevallen is er sprake van een individuele aanvraag.
* De aanvrager(s) moet(en) zich medisch laten keuren en deze verklaring overleggen aan de raadsonderzoeker die het gezinsonderzoek uitvoert. Een standaardformulier krijgt u voorafgaand aan het onderzoek toegestuurd. Deze keuring dient uitgevoerd te worden door een andere arts dan de eigen huisarts. Uitgangspunt is dat u lichamelijk en geestelijk in staat bent om een adoptiekind op te voeden. Wanneer er sprake is van een levensbedreigende ziekte zal deze gezondheidsverklaring niet afgegeven worden. In andere gevallen zal de raadsmedewerker bekijken in hoeverre uw ziektebeeld een belemmering vormt. Soms zal dit voor het ministerie reden zijn om geen beginseltoestemming af te geven. In veel gevallen zult u ondanks de ziekte die u heeft of hebt gehad waarschijnlijk toch een beginseltoestemming krijgen. Het kan daarna echter toch zijn dat de vergunninghouder of het land van herkomst andere of aanvullende (gezondheids)eisen stelt. Het kan dus zo zijn dat u op grond van uw gezondheidssituatie voor bepaalde landen niet in aanmerking komt, terwijl u wel de beginseltoestemming heeft. Wanneer u denkt dat uw gezondheid of die van uw eventuele partner tot problemen kan leiden, doet u er goed aan al in het begin van de procedure informatie hierover in te winnen bij de vergunninghouder.
* De aanvrager en eventuele partner dienen toestemming te geven voor inzage in het justitieel documentatieregister.
* Het leeftijdsverschil tussen de oudste ouder en het kind mag op het moment van het voorstel niet meer bedragen dan veertig jaar. In de praktijk betekent dit dat, wanneer de oudste ouder op het moment van het voorstel bijvoorbeeld 41 jaar en 6 maanden is, er een kind geplaatst zal worden van 18 maanden. Bij plaatsing van kinderen met een handicap of van kinderen ouder dan twee jaar wordt soms van deze regel afgeweken.
* U dient bereid te zijn het kind alle noodzakelijke medische behandelingen en inentingen te geven.
* U moet garant staan voor alle kosten die de verzorging van het kind met zich meebrengt. Informeert u wanneer u overweegt een kind met een handicap in uw gezin op te nemen ook bij uw ziektekostenverzekeraar in geval van een particuliere verzekering. De premie kan veranderen.
* Veel landen waar kinderen vandaan komen, stellen nog aanvullende eisen aan adoptieouders. Het betreft dan bijvoorbeeld de huwelijksduur, godsdienst, leeftijd van de ouders, inkomen. Ook kan meespelen of er wel of niet sprake van ongewenste kinderloosheid is of het feit dat er al kinderen in het gezin aanwezig zijn.
De mogelijkheden voor individuele aanvragers zijn beperkter doordat in de landen van herkomst in veel gevallen de voorkeur uit gaat naar een aanvraag waarbij de partners gehuwd zijn. Een nog grotere beperking geldt voor partners van gelijk geslacht.
Voor meer informatie, zie ook de brochure van het Ministerie van Justitie �U wilt een kind uit het buitenland adopteren�.
terug
Bron: Stichting Adoptievoorzieningen
't Klopte wel een beetje tochquote:Op donderdag 26 oktober 2006 11:29 schreef E.T. het volgende:
Gevalletje klok-klepel dus van mijn kant
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |