weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?quote:Op zaterdag 14 oktober 2006 09:44 schreef chesna het volgende:
.....
En als ik op de wandelgangen van mijn werk een dame tegen haar collega hoor zeggen 'ik heb kinderen gekregen maar eigenlijk had ik dat nooit moeten doen', dan springen bij mij de tranen in mijn ogen.
Het is niet zo dat ik het niet begrijp. Maar als je nog geen kinderen heb heb en je zit in een situatie waarin je elke dag geconfronteerd word met het-gaat-niet-vanzelf-gevoel dan denk je nog dat je eigen kindjes later engeltjes gaan wordenquote:Op zaterdag 14 oktober 2006 13:52 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?
als ik het zo lees loop je langs en hoor je haar dat zeggen en juist dat zinnetje blijft hangen.
ik heb dat ook wel eens verzucht en ik heb ik de mm gezeten.
maar reken maar dat dat echt niet is omdat ik mijn kind niet had willen hebben, maar uit onmacht dat ik de situatie rondom hem even niet aankon. ik ben stapeldol op hem en ik wil hem nooit meer kwijt, maar af en toe groeit de situatie me zo boven het hoofd dat ik van mezelf vind dat ik een waardeloze moeder ben en dan glipt dat er wel eens uit.
Ik vind dit erg denigrerend klinken, het lijkt zo alsof Slaapmeisje apart wordt gezet van 'de rest'.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 11:20 schreef Marie79 het volgende:
Minoes_ wat je zegt over Slaapmeisje... Ik heb haar als voorbeeld: zo van, als zij ook zwanger wordt, nou dan moet het bij ons toch ook zeker goedkomen!!!![]()
Dat snap ikquote:Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef Marie79 het volgende:
Heaven, ik wil Slaapmeisje écht niet van 'de rest' apart zetten! Het is wel zo dat ik haar als voorbeeld heb! Dat betekend alleen toch niet dat ik alle anderen denigreer?
Hier ben ik het volledig mee eensquote:Op zondag 15 oktober 2006 12:20 schreef Lishe het volgende:
Ik geloof niet dat er hier iemand zit die een ander wil beledigen, of die het een ander op dit (soms jarenlange) wachtbankje niet gunt om zwanger te raken.
|Ik denk dat je hierin wel het onderscheid moet maken tussen jaloers zijn of afgunstig zijn..jaloers zijn heeft nog niets te maken met een ander iets misgunnen....het zegt alleen dat je zelf ook graag zou willen hebben wat die ander heeft..afgunst is iets heel anders maar dat is hier niet aan de orde denk ik.quote:Op vrijdag 13 oktober 2006 21:46 schreef E.T. het volgende:
ik denk dat als Minoes elke andere willekeurige naam had genoemd er niemand over gevallen was.
Maar 'jaloers' zijn op slaapmeisje omdat die zwanger is, gaat er bij mij echt niet in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |