abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_42665978
Meiden een dikke

Als je in dit proces zit, zijn er gewoon momenten dat je even niets kan hebben, dat geeft toch niet dat is, denk ik heel menselijk. En ja, dan kun je heel gemene dingen denken, maar dat is maar een momentopname, want daarna, als je er rationeel over nadenkt, heb je (vaak) wel spijt of voel je er toch wat schuldig over dat je dat gedacht hebt.

Ik vind het rot dat iedereen nu over Minoes valt, terwijl in de loop der tijd, hier vaak genoeg iets in die trant gezegd is door anderen.

Als het goed is is 'mijn geval' afgelopen dinsdag door besproken bij het PCA-overleg. Volgende week vrijdag gaan we naar het spreekuur. Ik ben benieuwd wat we dan te horen krijgen.Ik zal het niet direct kunnen doorgeven, want we gaan een nachtje weg
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_42669522
ik vind wel dat je je geluk niet mag laten afhangen van het krijgen van kinderen.

kinderen krijgen is leuk, maar je moet wel zorgen dat je nu ook gelukkig bent, anders voegt een kind ook niets toe.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  † In Memoriam † zaterdag 14 oktober 2006 @ 13:52:57 #203
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42669718
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 09:44 schreef chesna het volgende:
.....
En als ik op de wandelgangen van mijn werk een dame tegen haar collega hoor zeggen 'ik heb kinderen gekregen maar eigenlijk had ik dat nooit moeten doen', dan springen bij mij de tranen in mijn ogen.
weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?
als ik het zo lees loop je langs en hoor je haar dat zeggen en juist dat zinnetje blijft hangen.

ik heb dat ook wel eens verzucht en ik heb ik de mm gezeten.
maar reken maar dat dat echt niet is omdat ik mijn kind niet had willen hebben, maar uit onmacht dat ik de situatie rondom hem even niet aankon. ik ben stapeldol op hem en ik wil hem nooit meer kwijt, maar af en toe groeit de situatie me zo boven het hoofd dat ik van mezelf vind dat ik een waardeloze moeder ben en dan glipt dat er wel eens uit.
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 15:07:58 #204
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_42671174
weggehaald..... wil me eigenlijk nergens mee bemoeien.

Diaan

[ Bericht 71% gewijzigd door Martineke op 14-10-2006 16:20:30 ]
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 16:20:01 #205
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_42672792
Nou hier is het op naar de 6e cyclus met Clomid. Ik ben zojuist ongi geworden Het verbaasde ook eigenlijk niets, verwacht momenteel niet veel meer... tja ik heb het er gewoon ook wel even mee gehad.
Make love, not war ☮
pi_42673113
quote:
Op zaterdag 14 oktober 2006 13:52 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

weet jij wat voor verhaal daar aan vooraf gaat?
als ik het zo lees loop je langs en hoor je haar dat zeggen en juist dat zinnetje blijft hangen.

ik heb dat ook wel eens verzucht en ik heb ik de mm gezeten.
maar reken maar dat dat echt niet is omdat ik mijn kind niet had willen hebben, maar uit onmacht dat ik de situatie rondom hem even niet aankon. ik ben stapeldol op hem en ik wil hem nooit meer kwijt, maar af en toe groeit de situatie me zo boven het hoofd dat ik van mezelf vind dat ik een waardeloze moeder ben en dan glipt dat er wel eens uit.
Het is niet zo dat ik het niet begrijp. Maar als je nog geen kinderen heb heb en je zit in een situatie waarin je elke dag geconfronteerd word met het-gaat-niet-vanzelf-gevoel dan denk je nog dat je eigen kindjes later engeltjes gaan worden
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 17:57:17 #207
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42675198
Diaan, bah. De 6e poging al. Ik hoop zo, zo, zo erg dat die raak is.
Hier zit ik middenin mijn Clomid kuur. En ik ben boos op de wereld. Ik moet steeds tot 10 tellen anders ontplof ik. En ik weet zo goed hoe het komt. Maar hier thuis en bij vrienden kan en hoef ik (gelukkig) de schijn niet op te houden dat het goed gaat.

Mariposa, veel succes!
En de rest, ik duim. Ik duim de hele dag.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_42676415
pfff, ik heb wat bruinig spul.

Ik moet progestan "innemen" en nu is er een beetje bruinig spul mee, niet veel, ik vind het zeg maar niet terug in mn broekje, maar wel als ik veeg....

Ik hoop dat het niets is, bah, wat spannend...
  zaterdag 14 oktober 2006 @ 19:55:34 #209
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42678160
kan heel goed wat oud bloed zijn van punctie-wondjes, ticootje

diaan, wat balen.. weer een maand die bende slikken

Lishe, sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42681495
ik heb al 2 verhalen op internet gezien, precies hetzelfde, ook zelfde hormoon, die waren in beide gevallen gewoon zwanger...

Maar goed, ik ben er nog niet.... het is nog geen donderdag...
pi_42692784
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 11:20 schreef Marie79 het volgende:
Minoes_ wat je zegt over Slaapmeisje... Ik heb haar als voorbeeld: zo van, als zij ook zwanger wordt, nou dan moet het bij ons toch ook zeker goedkomen!!!
Ik vind dit erg denigrerend klinken, het lijkt zo alsof Slaapmeisje apart wordt gezet van 'de rest'.

Maarja, wie ben ik.
  zondag 15 oktober 2006 @ 11:28:02 #212
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_42693005
Heaven, ik wil Slaapmeisje écht niet van 'de rest' apart zetten! Het is wel zo dat ik haar als voorbeeld heb! Dat betekend alleen toch niet dat ik alle anderen denigreer?
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_42693684
Ik vind het jammer dat dit soort discussies ontstaan. Niemand wil hier een ander kwetsen, die intentie bestaat helemaal niet in dit topic.
Iedereen verwoord haar (of zijn) gevoelens anders en volgens mij komen wij allemaal op hetzelfde uit als we zeggen 'onze wens is om zwanger te worden en wij hebben daar veel voor over, maar de weg die wij bewandelen laat onze gevoelens niet ongemoeid'.
Het in behandeling zijn, het naar het ziekenhuis moeten voor controles, de zoveelste mededeling van teleurstelling, de keuzes die je moet maken of gemaakt worden, de onderzoeken, de hormonen, de pillen spuiten en andere dingen, maar vooral het lange lange wachten.
OF geduld ooit beloont wordt ? Voor de meeste van ons wel, gelukkig wel! Maar dan nog denk ik (even velen met mij) op veel momenten, het zou toch niet zo zijn dat ik die ene uitzondering ben. Die vreselijke uitzondering, dat het nooit gaat lukken.
Iedereen hier word weleens geconfronteerd met dat gevoel en volgens mij gaat dat echt tot op het oergevoel van binnen (en van buiten).
Hoe wij daarmee omgaan, dat is voor iedereen persoonlijk, welke woorden wij gebruiken, dat maakt niet uit, want uiteindelijk begrijpen wij allemaal van elkaar wat wij bedoelen.
pi_42693768
Ik heb gisteren een miskraam gehad. Na anderhalf jaar proberen waren we eindelijk zwanger van onze 2e en gisteren waren we weer een illusie rijker. Ik ben kwaad op mijn lichaam, waarom het al die tijd niet lukt en als het lukt waarom het niet bliijft zitten. En iedereen roept wel dat moeder natuur het regelt en dat het vast wel fout zou zijn geweest met de baby, toch doet het pijn.
pi_42693957
Faja ik kan je heel goed begrijpen. Ik zou ook de frustratie voelen en ik kan mij daar heel veel bij voorstellen. Welkom in dit topic klinkt misschien wat cru maar voel je wel welkom als je wilt schrijven.
Rust eerst uit, en kom even bij, ook voor jezelf.
Ik kan mij voorstellen dat de wereld voor jou nu even op z n kop staat.

(ik had al die verhalen over moeder natuur, en fout en weet ik het wat, ook niet getrokken hoor dus vind het van jezelf niet erg als je daar boos om word van binnen)
  zondag 15 oktober 2006 @ 12:20:11 #216
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42694076
Chesna, goed hoor, zals jij het uitlegt. Ik geloof niet dat er hier iemand zit die een ander wil beledigen, of die het een ander op dit (soms jarenlange) wachtbankje niet gunt om zwanger te raken.

Faja, wat ellendig hoe het gegaan is. Je streepjes, je mooie buikje. Hopelijk duurt het voor jou niet al te lang.
pi_42696184
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 11:28 schreef Marie79 het volgende:
Heaven, ik wil Slaapmeisje écht niet van 'de rest' apart zetten! Het is wel zo dat ik haar als voorbeeld heb! Dat betekend alleen toch niet dat ik alle anderen denigreer?
Dat snap ik Het kwam alleen helaas wel zo over op mij in ieder geval.
pi_42699510
Tjee.....een hele rel om mij......en ik wist van niks
Meiden ik bedoelde er echt niets kwaads mee hoor Natuurlijk gun ik het slaapmeisje wel, juist wel Ik bedoelde het meer in het kader van:nu blijf ik als oudje hier over,zoiets........ Maar dat is duidelijk verkeerd gelezen,he getver,dat was echt mijn bedoeling niet hoor

Groetjes,Minoes
pi_42700609
ach minoes, t zullen de hormonen wel zijn...
  zondag 15 oktober 2006 @ 21:52:45 #220
147404 Jose81
B@S & LUC
pi_42707248
He Ticootje, hoe is het nu met jou? Ik lees al een tijdje mee in dit forum... ben benieuwd hoe het nu met je is... nog steeds bruin spul? Ik hoop het niet!!!
**Life is e@sier with your eyes closed**
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2006 @ 21:53:29 #221
3234 Slaapmeisje
Jompels nog es an toe
pi_42707285
quote:
Op zondag 15 oktober 2006 12:20 schreef Lishe het volgende:
Ik geloof niet dat er hier iemand zit die een ander wil beledigen, of die het een ander op dit (soms jarenlange) wachtbankje niet gunt om zwanger te raken.
Hier ben ik het volledig mee eens Meiden ik voel me vereerd dat mijn situatie een voorbeeld is om de hoop erin te houden. Iedereen volgt echter zijn eigen weg en moet zijn eigen hindernissen en obstakels overwinnen. Je kunt geen enkele situatie vergelijken, maar ik hoop wél van ganser harte dat jullie allemaal de eindstreep halen

Faja ik las net het verdrietige berichti en wil je heel veel sterkte wensen bij jullie verlies. Wat voel je je dan in de steek gelaten door je eigen lichaam zeg. Heel veel warmte en kracht voor jullie gezinnetje
We moeten bereid zijn het leven dat we gepland hebben op te geven om het leven te vinden dat op ons wacht.
pi_42715564
Slaapmeisje, dat gevoel is denk ik met geen pen te beschrijven. Ik had van mijn man al een eerste babypakje gekregen en die heb ik weer netjes opgeborgen terwijl ik zo blij was. Ik heb het gevoel als of ik al mijn dromen en hoop met het pakje heb opgeruimd. Ik had na anderhalf jaar proberen weinig hoop dat het zou lukken zonder hulp van de dokter. En dan in ene ben je toch uit het niets (okay uit het niets kan niet), we hadden het niet verwacht in ieder geval, zwanger en dan wordt je wakker op zaterdag en weg is de misselijkheid die de dagen ervoor zo kenmerkend waren voor het zwanger zijn, weg is de pijn aan je borsten en weg is je hoop dat het goed gaat komen. De hele dag een zeurende pijn onder in mijn buik en nadat ik morgaine op bed had gelegd en naar het toilet ging zag ik dat ik bloed had verloren. Daarna heb ik van 22.00 tot een uurtje of 07.30 zondag weeen gehad en zo veel bloed verloren dat de verloskundige om half 4 's nachts zei dat als het om uiterlijk 08.00 niet minder was ik naar het ziekenhuis zou moeten.
pi_42716426
bij mij zet het toch wel door...
sinds vrijdag dus wat verlies, sinds vandaag wordt het wel meer. Er komt nu ook rood bij dus dat is niet goed....

Flink balen, het rare is dat mn temperatuur niet daalt, dat zal wel moeten, maar vanmorgen zat ik nog steeds op 37,5.

Ik wordt erg onzeker nu, ik hou maar met het ergste rekening, het is niet anders...
pi_42717059
Ticootje
Dikke knuf en heel veel sterkte en ik blijf duimen hoor dat alles nog goedkomt.
  maandag 16 oktober 2006 @ 13:32:01 #225
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_42719637
Faja... vreselijk meid.

Ticootje... Nee toch...
pi_42720131
Faja wat ongelofelijk klote voor je zeg!! heel veel sterkte!

Ticoo...Nee dat was niet de afspraak!! Hier was het niet goed, dus alle geluk zou naar jou gaan.. Pfff ik hoop dat jij die uitzondering bent hoor!! (en temp meten, kan dat na ivf/icsi? Kan het niet zijn dat dat sowieso door de hormonen wat van slag is?)
~Geluk, is beseffen dat het geluk in je zit~
pi_42721099
ja temp meten kan... en ik doe het trouw elke ochtend.
pi_42721517
Ik ben vanmorgen gedropt naar 36,1 en geen bloed
pi_42722004
das geen goed teken chesna...
pi_42723077
Jeetje Ticootje, ook voor jouw klinkt het niet echt hoopvol.

En Chesna ook al niet.

Sterkte meiden

Hopelijk komt de positieve flow weer snel terug! We kunnen die wel gebruiken.
"No hay mal que por bien no venga" Geen ongeluk zo groot, of er is altijd nog wel een geluk bij
pi_42726387
Ticootje wat balen!!!

Faja, wat een vreselijk nare tijd voor jullie... heel veel sterkte gewenst.. ik hoop dat je over een tijdje, als alles weer wat 'rustiger' is, toch weer een beetje hoop en vertrouwen krijgt.... maar eerst goed bijkomen en verwerken..!
pi_42732087
Ik ben bijna op het punt om naar de gyn te gaan. Heb mijn temp kaart al gepakt en mooi getekent. Ik krijg geen hap door mijn keel vanmorgen. Ik weet toch al dat er teleurstelling nr teveel aan zit te komen, maar toch ik voel mij als verdoofd.
pi_42732129
ik heb net de ivf verpleegkundige maar gebeld, ik moet toch echt afwachten. Donderdag vroeg bellen of het echt doorzet.
Temp is wel hoog, maar de verpleegkundigde zegt dat die ook pas later kan gaan zakken.
pi_42732142
Ticootje ! wat vervelend en wat een geduld moet je hebben.
Ik denk aan je hoor.
pi_42732153
succes jij bij de gyn!!

knuf!!
pi_42732165
En mijn gaat wegens niet uit zijn bed kunnen komen niet mee
pi_42732186
Chesna,heel veel sterkte straks bij je afspraak
Ticootje,ook al geen hoopvol bericht,ook sterkte voor jou

Dames,hou vol,we willen graag een lange lijst bij Z&G

Groetjes,Minoes
pi_42733957
hoe was het bij de gyn chesna?
pi_42734959
Ik ben weer thuis (Gelijk boodschappen gedaan)
2 tabletten van 50mg Clomid hebben dus geen werking gehad.
Dus ik heb er nu 3.

Ik ga vandaag beginnen met duphaston on een bloeding te krijgen. En dan de derde maand Clomid.

Als het met 150mg niet lukt, dan gaan we over naar de volgende stap en dan moet ik gaan spuiten.

Ik ben nu dus een beetje
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 11:01:21 #240
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_42735025
quote:
Op vrijdag 13 oktober 2006 21:46 schreef E.T. het volgende:
ik denk dat als Minoes elke andere willekeurige naam had genoemd er niemand over gevallen was.
Maar 'jaloers' zijn op slaapmeisje omdat die zwanger is, gaat er bij mij echt niet in.
|Ik denk dat je hierin wel het onderscheid moet maken tussen jaloers zijn of afgunstig zijn..jaloers zijn heeft nog niets te maken met een ander iets misgunnen....het zegt alleen dat je zelf ook graag zou willen hebben wat die ander heeft..afgunst is iets heel anders maar dat is hier niet aan de orde denk ik.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_42735668
chesna, kop op. Wat is de volgende stap eigenlijk??

Ik hoop trouwens dat het deze keer wel lukt, wordt er dan gekeken of je een eisprong hebt en krijg je dan nog iets van iui, of moeten jullie het "zelf" doen??
pi_42736162
Ik moet het zelf doen.

JA ik moet deze maand gewoon een eisprong krijgen. Ik heb hem nu niet gehad, helemaal niets
pi_42738738
En wat als het niet lukt?

Wat is de volgende stap??
  dinsdag 17 oktober 2006 @ 13:49:28 #244
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_42739442
Ooo, chesna ik hoop zo voor je dat de 150 mg werkt. Zijn de bijwerkingen dan ook 3 keer zo heftig? Of werkt dat niet zo? In ieder geval heel veel succes deze ronde, ik duim voor je dat dit wel genoeg is om een mooi eitje te laten rijpen.
pi_42741368
Nou ik hoop ook dat 150 mg werkt. En ja de hormonen krijg je ook driedubbel in je gezicht
Dus ik kijk er weer naar uit.
Het is heftiger allemaal.
Bij de volgende stap moet ik gaan spuiten (zelf) mocht het niet lukken, volgens mij met dat middel dat begint met een P (ben naam ervan vergeten maar het is hier wel vaker voorbij komen zeilen)
De gyn zei dat 150 mg het proberen waard is, al voel ik mij nu net een levend experiment
pi_42742490
Chesna, dat middel met die 'P' waar je het over hebt, heet volgens mij pregnyl... een vriendin van mij heeft dat ook moeten gebruiken na Clomid..

Wat kl*te allemaal voor je... sterkte...!
pi_42742692
pff wat een gedoe hier...
pi_42745400
Ja dat was het Jose !
pi_42747096
ik hoop voor je dat dat geen pijn gaat doen, bij 10000 eenheden (voor de punctie) krijg je er otstekingen van. Dat was best pijnlijk.
pi_42781197
ticootje, hoe gaat het nu met je?
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')