quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:57 schreef Butra het volgende:
Nalbandian heeft zichzelf lekker belachelijk gemaakt gisteren:
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/tennis/6068822.stm
Wat denkt-ie nou, dat Henman even de lijnrechter gaat overrulen en hem een 1e service geeft op 5-5 15-30?
Hij is nu bezig in zijn kwartfinale tegen Bogdanovic, net de eerste set met 7-6 binnen gehaald. Tot op heden verliep het toernooi volgens de plaatsingslijst. Llodra versloeg echter Norman.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 16:01 schreef NY_Giant het volgende:
Is Sluiter al uitgeschakeld in Denemarken?
Twi, al je tennis gerelateerde posts op dit forum gaan over het zwart maken van Nadal. Volgens mij haal je veel meer levensvreugde uit het kijken naar spelers die je wel leuk vindt.quote:
Bij golf heb je ook officiele WK's (verschillende speltypes).quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:20 schreef Norrage het volgende:
Masters werden altijd wel een beetje een WK genoemd...Het is net als met Wielrennen, je hebt wel zo'n WK maar er zijn zat andere toernooien die minstens zo belangrijk zijn. Het is allemaal gewoon niet zoals met voetbal.
Hij zal allicht wat meer tegenstand kunnen bieden dan Nalbandian, maar veel verder dan wat Soderling deed (7-6 7-6) zie ik 'm eerlijk gezegd ook niet komen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:58 schreef MarkG het volgende:
Berdych is echt zo slecht nog niet en liet in mijn ogen toch wel redelijk wat persoonlijkheid/emotie zien toen hij won van Nadal.
Je hebt ook een zwakke dag van Federer nodig om het hem zo zwak te maken. Murray heeft het laten zien. Berdych, Djokovic, Murray, Monfils zijn wel de jeugdige spelers die op zwakke dagen van Federer van hem kunnen gaan winnen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hij zal allicht wat meer tegenstand kunnen bieden dan Nalbandian, maar veel verder dan wat Soderling deed (7-6 7-6) zie ik 'm eerlijk gezegd ook niet komen.
Massale fluitconcerten vandaag.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:49 schreef Butra het volgende:
En de wedstrijd voor Berdych. Nog ff wat gebaartjes naar zn Spaanse "vrienden" in het publiek en het feest is compleet.![]()
Goede tweede set!quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:53 schreef qonmann het volgende:
Nu finale WTA Zürich Sharapova-Hantuchova op Eurosport.
Weet iemand waarom de cmmentator van dienst Hantuchova steeds Handlikova noemt ?
Sharapova gaat wel hard !
Sport1. Maar ik ga Sport1 opzeggen, want ¤ 14,95 per maand betalen om 9 keer per jaar een ATP Masters Series-toernooi te kunnen kijken vind ik erg duur.quote:Op zondag 22 oktober 2006 16:50 schreef unstoppablemark het volgende:
waar volgen jullie tennis dan?
Nu al 3-0. Wordt 6-0 lijkt me.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:03 schreef TheGeneral het volgende:
En de break voor Federer in de 3e set. 1-0
Bedankt.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:12 schreef Corelli het volgende:
van vorig jaar caps van meisjes
http://tennis-masters-madrid.com/eng/gallery/GalleryIndex_10.htm
14 van de laatste 15 uiteindelijk.quote:Op zondag 22 oktober 2006 17:13 schreef Ambrosius het volgende:
Federer wint 11 van de laatste 12 games. Die blessurebehandeling na de eerste set was om de spanning er een beetje in te brengen ofzo
.
Klein wondertje dus.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef Ambrosius het volgende:
Sluiter een rondje verder in St. Petersburg: 6-4 3-6 6-3 voorbij Kobut.
Ancic was dan weer een brug te ver.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:55 schreef Ambrosius het volgende:
Sluiter een rondje verder in St. Petersburg: 6-4 3-6 6-3 voorbij Kobut.
hij had vorig jaar ook een beroerd jaar dus tjaquote:Op woensdag 25 oktober 2006 15:00 schreef mitt het volgende:
[..]
Klein wondertje dus.
Zo'n beroerd jaar hebben, en toch 84 staan, zegt toch wat over hoeveel punten je moet halen om zo hoog te kunnen staan.
Tiebreakquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:26 schreef Ambrosius het volgende:
Echt een geweldige partij. De Thai blijft erg goed bij. 4-4.
Wat staat federer ongeinspireerd op de baan zeg!quote:
Prima overwinning Federerquote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:47 schreef XL het volgende:
[..]
Wat staat federer ongeinspireerd op de baan zeg!![]()
Nou, inderdaad. Mooi gezegd.quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 17:51 schreef XL het volgende:
[..]
Prima overwinning Federer![]()
Hij hoeft zich er maar 2 punten voor te concentreren![]()
Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind dit echt helemaal niks. Als een topper in de eerste ronde verliest wil het gewoon zeggen dat hij geen zin heeft in het toernooi en gewoon zijn fee komt innen, daar doet een pouletje niets aan af. Daarbij speelt dit competitievervalsing in de hand en krijg je er wedstrijden om niets bij als de poule al beslist is.quote:ROUND ROBIN
October 25, 2006
ATP Outlines Round Robin Format Trials for 2007
© Getty Images
* Thirteen ATP tournaments selected for round robin testing
* Three formats to be monitored to determine benefits for fans, broadcasters, others
* Sunday Starts also will be featured at several of the selected tournaments
The ATP announced today that it will test three different round robin formats at select circuit events in 2007. Round robin format is one of a series of on-court enhancements for 2007 outlined during the US Open to improve the tournament experience for players, tennis fans, broadcasters and event promoters.
Round robin—where players are placed into groups or pools, and the top player in each group then moves on to the knockout phase of the tournament—increases spectators’ chances of seeing their favorite stars, as one loss in a round-robin pool does not automatically eliminate a player, and also improves scheduling for broadcasters and tournament promotion. Round robin has been a staple of the Tennis Masters Cup circuit finale and ARAG ATP World Team Championship but not utilized at any other ATP tournament. The 13 tournaments chosen subject to final approval by the ATP will be held on different surfaces in different countries throughout the 2007 season, starting the first week in Adelaide, Australia.
“Our research with fans, tournaments and media indicate a preference for round robin,” said Etienne de Villiers (pictured above), ATP Executive Chairman & President. “We are committed to grow the appeal of the sport and get more fans to sample and enjoy. We are going to test different formats and see which ones we will introduce and into what type of event for 2008. It is the 'do it, try it, fix it' approach. I recognise some players and media are opposed or indifferent. But we will diligently build our research based on the results and do what's best for the fans. You live or die by your what your consumer does, not by what critics say or feel.”
ATP World No. 2 Rafael Nadal said: “I have said it at our meetings with Etienne, I think this is a great idea. Finally we really move forward and we do something really good for our sport. This will be good for our tournaments, for us the players and especially for fans and television since they will be able to have and see their favorite players more than once for sure.”
The ATP will conduct its one-year trial testing the three following formats:
· A 24-player round robin draw consisting of 8 groups of 3 players. Each player will then play two guaranteed matches in the round robin stage. The winner from each group will advance to the knockout round (quarterfinals), and then will play out the tournament per a traditional single-elimination format.
· A 32-player round robin draw consisting of a 16-player “play-off” with the 8 winners joining 16 other players to make up the 8 groups of 3 players. Each player will then play two guaranteed matches in the round robin stage. The winner from each group will advance to the knockout round (quarterfinals), and then will play out the tournament per a traditional single-elimination format.
· A 48-player round robin draw consisting of 16 groups of 3 players. Each player will then play two guaranteed matches in the round robin stage. The winner from each group will advance to the knockout round (round of 16), and then will play out the tournament per a traditional single-elimination format.
Many of the tournaments will be held over eight days and will begin not on the traditional Monday but on Sunday, when ATP tournaments will feature singles and doubles matches, pro-ams, charity events and family activities as part of the ATP’s plan to transform men’s professional tennis into an integrated entertainment business based on what makes sense to fans, players, tournaments and media.
Additionally, two ATP Masters Series tournaments have been chosen to utilize a Sunday Start program in 2007 (though ATP Masters Series will not test the round robin format). Those two Masters events are the Masters Series Monte-Carlo (April 15-22, 2007) and Rogers Masters in Montreal (August 5-12, 2007).
The 13 tournaments testing round robin in 2007, subject to final ATP and tournament agreement, will be (listed chronologically):
· Next Generation Adelaide International; Adelaide, Australia; 32-player round robin; hard court outdoors
· Movistar Open; Viña del Mar, Chile; 24-player round robin; clay court outdoors
· Delray Beach International Tennis Championships; Delray Beach, Florida; 32-player round robin; hard court outdoors
· Copa Telmex; Buenos Aires, Argentina; 32-player round robin; clay court outdoors
· Tennis Channel Open; Las Vegas, Nevada; 32-player round robin; hard court outdoors
· Estoril Open; Estoril, Portugal; 32-player round robin; clay court outdoors
· The Stella Artois Championships; London, United Kingdom; 48-player round robin; grass court outdoors
· Catella Swedish Open; Båstad, Sweden; 32-player round robin; clay court outdoors
· Campbell’s Hall of Fame Tennis Championships; Newport, Rhode Island; 24-player round robin; grass court outdoors
· RCA Championships; Indianapolis, Indiana; 32-player round robin; hard court outdoors
· ATP Studena Croatia Open, Umag, Croatia; 32-player round robin; clay court outdoors
· Legg Mason Tennis Classic; Washington, D.C.; 48-player round robin; hard court outdoors
· If Stockholm Open; Stockholm, Sweden; 32-player round robin; hard court indoors
"Tennis Australia is proud that the Next Generation Adelaide International will be the first tournament in the world to trial the ATP's 32-player round-robin format. It's the shared aim of everyone involved in tennis to find new ways to make our sport even more appealing to fans, media and sponsors. The fact that this format will also assist the players gain valuable match play prior to the first Grand Slam of the year, the Australian Open, makes this a doubly welcome innovation," said Steve Wood, CEO of Tennis Australia.
"This is a great day for tennis," said Mark Baron, tournament director of the Delray Beach International Tennis Championships. "It's exciting for Delray Beach to open the 2007 tennis season in the United States by rolling out this new round robin format. We have been discussing creative ways to make our sport even more exciting and this format delivers a chance to test some of those ideas. Our fans are the big winners because they'll have the opportunity to see our marquee players at least twice. The round robin portion of the tournament will be exciting to follow as players jockey for positions into the quarterfinals."
Ik heb niet het idee dat dat de laatste jaren vaak gebeurt. Vroeger kwam het geregeld voor dat spelers als Becker, Edberg en Lendl in de eerste ronde verloren en er niet zo'n zin in leken te hebben. Maar Federer heeft het eigenlijk nooit (alleen in Cincinatti verloor hij in de tweede ronde van Murray) en Nadal verliest ook niet vaak heel snel. En ook verder vind ik het wel meevallen. Misschien komt het ook doordat ze gemiddeld minder toernooien spelen dan destijds en dat ze een heel seizoen kunnen vullen met de echt grote toernooien (4 grand slams, 9 ATP Masters Series-toernooien, Davis Cup).quote:Op zaterdag 28 oktober 2006 23:37 schreef wimderon het volgende:
Ik weet niet wat jullie ervan vinden, maar ik vind dit echt helemaal niks. Als een topper in de eerste ronde verliest wil het gewoon zeggen dat hij geen zin heeft in het toernooi en gewoon zijn fee komt innen, daar doet een pouletje niets aan af.
Parijs nog spelen en dan Tokyo niet kan natuurlijk ook.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:31 schreef Norrage het volgende:
Ben benieuwd of hij Parijs gaat spelen? Lijkt me niet echt bevorderlijk voor de MC
Ah, Shanghai bedoel ik natuurlijk. De Masters Cup.quote:Op zondag 29 oktober 2006 15:45 schreef twi het volgende:
Tokyo niet spelen is best moeilijk als je die al gewonnen hebt
Als de keuze of Shanghai of Parijs zou zijn, dan is er aan Parijs meer eer te behalen.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:25 schreef twi het volgende:
Shanghai gaat 'ie natuurlijk niet skippen, dat lijkt me duidelijk.
Maar dan wint hij geen punten (en verliest hij zelfs) omdat hij Shanghai niet speelt. Daar valt 20x zoveel geld te verdienen en 50 meer punten dan in Parijs. Bovendien kan hij in Shanghai wat top 10 scalps op zijn naam schrijven en in Parijs doet vrijwel niemand meer mee...quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:28 schreef XL het volgende:
[..]
Als de keuze of Shanghai of Parijs zou zijn, dan is er aan Parijs meer eer te behalen.
Daarmee wint hij een voor hem nieuwe master, 3 grote toernooien in 3 weken en haalt hij meer punten voor zijn recordscore aan het einde van het jaar.
Valt mee hoor, hij is gewoon geconcentreerd. Hij staat echt niet op de baan alsof hij er geen zin in heeft hoor.quote:Op zondag 29 oktober 2006 16:48 schreef Norrage het volgende:
Ik zie niks van de wedstrijd...Is Fed net zo ongeinspireerd bezig als op RG? Dat vind ik zo jammer...(daarna leek het weer de goede kant op te gaan....)
De tour is echt TE makkelijk voor Federer....Ook daarom vind hij de MC vast wel leuk, dan speelt hij tenminste tegen spelers van niveau...(ook al zijn ze dan nog steeds te slecht)
Nadal is out.quote:Op zondag 29 oktober 2006 17:02 schreef TheGeneral het volgende:
En Parijs hoeft hij niet te laten schieten, hij heeft daar een voor hem simpele draw. Door het afzeggen van Nalbandian geloof ik, zitten alle moeilijke aan Nadal zijn kant. 2e ronde kan al Nadal - Safin worden.
Draw Paris:
http://www.fft.fr/cms/GetObject.asp?Type=5&ID=4212
Hoe weet je dat?quote:
Heeft de organisatie van TMS Paris bekend gemaakt.quote:
Ja,inderdaad, met als die excuses ook:quote:Op zondag 29 oktober 2006 23:31 schreef twi het volgende:
Leuk perspraatje, ondertussen is 'r natuurlijk helemaal niks aan de hand en gaat 'ie zich gewoon fijn voorbereiden op Shanghai
Welke excuses?quote:
quote:
quote:Op maandag 30 oktober 2006 08:32 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja,inderdaad, met als die excuses ook:
- “I was practicing hard to get ready for the BNP Paribas Masters which is one of the most important events in the world."![]()
- "This was an important week for me in order to win matches and ranking points and Paris is obviously has a special place in my heart having won Roland Garros the last two years ."![]()
- "I knew this tournament was celebrating its 20th anniversary this year and since I am 20 too, I was really looking forward to taking part especially since I missed it the last two years."![]()
Ligt er wel erg dik bovenop.
Dat was Nadal toch? Of heeft Federer dat ook allemaal gezegd?quote:
Nee dat was Nadal.quote:Op maandag 30 oktober 2006 17:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat was Nadal toch? Of heeft Federer dat ook allemaal gezegd?![]()
![]()
ik had het over Federer en had het vervolgens ook over de excuses van Rafa uit de vorige postquote:Op maandag 30 oktober 2006 17:59 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Dat was Nadal toch? Of heeft Federer dat ook allemaal gezegd?![]()
![]()
De site van Norman doet het niet, maar ik ben benieuwd wat hij erover te vertellen heeft.quote:Op woensdag 1 november 2006 09:19 schreef Chriz2k het volgende:
Jesse Huta Galung te sterk voor Norman
Wat respectloos van Jesse.
Nadal is dan ook geen tennisser, maar atleet. Veel beter dan dit zal hij niet worden naar mijn idee, want zijn fysieke grenzen heeft hij al zo'n beetje bereikt en zijn fysieke mogelijkheden zullen alleen maar afnemen met de jaren...quote:Op maandag 30 oktober 2006 18:42 schreef twi het volgende:
Inderdaad, en de 67 van Nadal staan in schril contrast met die 92 van Federer. Maargoed, die moet ook zuinig zijn natuurlijk, voor je het weet heb je je lichaam opgebrand en kan je niet meer op het hoogste niveau spelen met zo'n speelstijl. Zie Hewitt en in mindere mate Roddick.
Zou ook eens tijd worden dat die jongen wat wedstrijdjes gaat winnen. Ik denk trouwens dat hij het net niet gaat halen in het profcircuit maar goed, leuk dat hij van een top100 speler wint. Hoewel het een andere dan Norman had mogen zijnquote:Op woensdag 1 november 2006 09:19 schreef Chriz2k het volgende:
Jesse Huta Galung te sterk voor Norman
Wat respectloos van Jesse.
Fysiek misschien wel. Tennistechnisch nog niet. In zijn hoofd is hij nog lang niet zo goed als hij kan zijn. Tenminste, dat hoop ik voor hemquote:Op woensdag 1 november 2006 14:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nadal is dan ook geen tennisser, maar atleet. Veel beter dan dit zal hij niet worden naar mijn idee, want zijn fysieke grenzen heeft hij al zo'n beetje bereikt en zijn fysieke mogelijkheden zullen alleen maar afnemen met de jaren...
Ben het best wel met je eens. Het is alleen wel opvallend hoe ver Nadal is gekomen met die fysieke kracht (en snelheid). Dat hij de enige is die het Federer moeilijk kan maken (afgezien van Safin op een goede dag) is best opvallend. Ben erg benieuwd naar Nadal in 2007. Toen hij laatst van Berdych verloor had ik het idee dat het misschien toch een beetje bergafwaarts zou gaan met hem. Hoeft natuurlijk helemaal niet, maar ik ben benieuwd. Zou leuk zijn als Federer-Nadal de finale van de Tennis Masters Cup wordt.quote:Op woensdag 1 november 2006 14:20 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nadal is dan ook geen tennisser, maar atleet. Veel beter dan dit zal hij niet worden naar mijn idee, want zijn fysieke grenzen heeft hij al zo'n beetje bereikt en zijn fysieke mogelijkheden zullen alleen maar afnemen met de jaren...
quote:Op woensdag 1 november 2006 09:32 schreef XL het volgende:
[..]
De site van Norman doet het niet, maar ik ben benieuwd wat hij erover te vertellen heeft.
quote:Al mijn aandacht gaat tegenwoordig naar de voorbereidingen van de AXA Belgian Masters. Ik heb de laatste weken veel tornooien gespeeld en heeft mijn vriendin veel werk alleen moeten doen. Mijn prioriteit gaat deze dagen volledig naar de organisatie tezamen met Ilse.
In de laatste 5 dagen heb ik maar één uurtje getraind. In Aachen verloor ik in de eerste ronde tegen een kwalifier uit Holland. Ik had dikwijls last van een slechte timing op het geribbelde tapijt. Mijn tegenstander met een moeilijk uit te spreken naam (Guta Gallung Jesse), speelde wel véél rake ballen en was goed op dreef. Dinsdag ben ik pas om 9u 's morgens vertrokken richting Duitsland en ' avonds om 5u30 was ik al terug. Het is ineens mijn kortste tornooi qua aantal uren uit mijn loopbaan. Stt, aan niemand doorvertellen. Dit is geen record om trots op te zijn.
Vandaag woensdag, ben ik mijn dag begonnen met 15 minuten buikspieroefeningen, gevolgd door ...10 uur bureauwerk. Zo heb ik de taken wat verdeeld voor alle medewerkers, vrienden, vrijwilligers, security mannen, hostessen, plaatsaanduiders, parkeerwachters... er zijn 200! man personeel in totaal per dag op de AXA Belgian Masters. Zo moet bvb een vriend Mansour Bahrami ophalen in het station van Rijsel op zondag om 12u (Mansour komt per tgv vanuit Parijs) en hem 's avonds terugvoeren naar Lille Europe. Dat is bvb één taakje, zo zijn er nog 199 per dag...
De grote werken zijn ook al in de topsporthal in Gent begonnen. De tribunes worden opgebouwd. Als je in de buurt woont moet je maar eens gaan zien. Tegen vrijdag zijn ze al volledig afgewerkt.
Groeten vanuit Tiegem
En hoequote:Op woensdag 1 november 2006 23:38 schreef thijsdetweede het volgende:
Gonzalez eruit. Dat maakt de masters cup race weer een stukje overzichtelijker.
Heel recentelijk nog. Cincinnati.quote:Op vrijdag 3 november 2006 12:46 schreef Federer-fan het volgende:
Weet iemand wat de laatste keer was dat een ATP Masters Series-toernooi werd gewonnen door iemand anders dan Nadal of Federer terwijl Federer en/of Nadal meededen?
Maar goed, het gebeurt niet heel vaakquote:
Normanquote:Guta Gallung Jesse
Oh ja.quote:
Gasten die tussen de 70 en 100 van de wereld staan halen de meeste punten nog altijd uit challengers. Ze mogen af en toe een groot toernooi meedoen maar komen daar nooit echt ver. Anders zouden ze wel hoger staan.quote:Op vrijdag 3 november 2006 15:44 schreef Corelli het volgende:
Vinden we het niet een beetje raar dat Sluiter die altijd nog wel een top 100 speler is de challangers afloopt?
Inderdaad zeg, wat een matige speler. Alle toppers zijn uitgeschakeld en zeggen af en wat blijft er weer over. Die middelmatige lelijke rus met z'n saaie terugbrengen-rally's.quote:Op zondag 5 november 2006 15:30 schreef Norrage het volgende:
Davy is wel echt aan het aantonen dat hij zijn top 5 positie verdient hoor! Verslaat twee mede "top 10-ers" en veegt nu volledig de vloer aan met Hrbaty. 6-1 5-1 na 40 minuten en wint driekwart van de punten.
Ik hoop dat men is gaat ophouden met die jongen te onderschatten. Hij staat gewoon geweldig te spelen
Dit toernooi heb ik inderdaad niks gezien, het is ook een beetje spel om jou daarmee te stangen hequote:Op zondag 5 november 2006 15:45 schreef Norrage het volgende:
Dat gezeik ook altijd. Ik vraag me zo ondertussen af of je hem ooit hebt zien spelen? :s
Ik kies zelf ook minder populaire spelers uit hoor. De 'onsportieve' Murray, Monfils, Wawinka en ook Hewitt en Nadal kan ik goed hebben. Ik vind deze echter allemaal stukken aanvallender dan Donkey. Tuurlijk Donkey speelt een snel spelletje, maar hij slaat geen winners. Hij speelt de tegenstander uit positie en gaat hoeken maken zodra de bal iets korter valt. Als die korte bal valt krijg je hem dus scherp zodat je hem net kan halen en dan krijg je hem in de andere hoek zodat je hem net kan halen en dan weer in de eerste hoek zodat je hem net kan halen tot je hem net niet meer kan halen. Al die ballen naar de hoeken gaan met 50cm marge. Als je alle andere spelers die hier genoemd zijn een korte bal geeft gaan ze direct voor het punt. Dat wil ik graag zien.quote:Op zondag 5 november 2006 15:54 schreef Norrage het volgende:
Tsja. Ik ben ook fan van Hewitt en Nadal (alhoewel ik wel heb zitten meejuichen bij zijn verliestpartijen de laatste tijd) en vind dat Davydenko aanvallender speelt dan die twee...Hij staat zo dicht op de baselijn en neemt alles zo snel dat ik hem enigszins op Agassi vind lijken (maar dan krijg ik jullie volgens mij al helemaal over me heen
)
En ik ben in eerste instantie ook echt op dit forum gekomen om die foute meningen van julllie te ontkrachten dus ik blijf er maar over beginnen! (ik registreerde mij na de wedstrijd Hewitt - Ivanisevic , wimbledon 2004, omdat iedereen aan het zeggen was dat Hewitt daar zo verschrikkelijk onsportief was en iedereen hem aan het uitkotsen was...wat VOLLEDIG niet waar was
)
Daar heb je een punt en ik was ook wel wat twijfelachtig over Davydenko's veels te afwisselende resultaten eerder dit jaar (en vorig jaar) maar hij is nu lekker constant aan het presteren en ook echt heel goed en dat is iets wat ik jullie ook wel eens zie ontkennenquote:Op zondag 5 november 2006 16:00 schreef XL het volgende:
[..]
Ik kies zelf ook minder populaire spelers uit hoor. De 'onsportieve' Murray, Monfils, Wawinka en ook Hewitt en Nadal kan ik goed hebben. Ik vind deze echter allemaal stukken aanvallender dan Donkey. Tuurlijk Donkey speelt een snel spelletje, maar hij slaat geen winners. Hij speelt de tegenstander uit positie en gaat hoeken maken zodra de bal iets korter valt. Als die korte bal valt krijg je hem dus scherp zodat je hem net kan halen en dan krijg je hem in de andere hoek zodat je hem net kan halen en dan weer in de eerste hoek zodat je hem net kan halen tot je hem net niet meer kan halen. Al die ballen naar de hoeken gaan met 50cm marge. Als je alle andere spelers die hier genoemd zijn een korte bal geeft gaan ze direct voor het punt. Dat wil ik graag zien.
Ik heb Kanepi gister en vandaag zien spelen en heb het idee dat ze dit opportunistische spelletje eigenlijk niet kan spelen. Ze speelde heel veel harde diepen ballen, die heel kort voor de baseline stuitte. Echter met zo weinig vertrouwen dat ik denk dat ze normaal gesproken 6x zoveel unforced errors slaat. Dat ze in de roes van een serie overwinningen terecht was gekomen, boven zichzelf uitsteeg en volgende keer weer anoniem meespeelt op challengers.quote:Op zondag 5 november 2006 16:09 schreef Ambrosius het volgende:
De druk werd Kanepi in haar laatste game even te veel, maar daar gaan we zeker nog meer van zien.
Het leek idd niet stuk te kunnen, als in een soort roes.quote:Op zondag 5 november 2006 16:16 schreef XL het volgende:
[..]
Ik heb Kanepi gister en vandaag zien spelen en heb het idee dat ze dit opportunistische spelletje eigenlijk niet kan spelen. Ze speelde heel veel harde diepen ballen, die heel kort voor de baseline stuitte. Echter met zo weinig vertrouwen dat ik denk dat ze normaal gesproken 6x zoveel unforced errors slaat. Dat ze in de roes van een serie overwinningen terecht was gekomen, boven zichzelf uitsteeg en volgende keer weer anoniem meespeelt op challengers.
Elke keer als hij van ondergrond wisselt verliest hij de eerste twee toernooien in de eerste ronde. Hij staat natuurlijk alleen zo hoog op de ATP lijst omdat hij zoveel speelt. Hij heeft van alle spelers in de top20 de meeste partijen verloren dit jaar. De eerste speler onder hem met meer verliespartijen is Tursunov op 22.quote:Op zondag 5 november 2006 16:15 schreef Norrage het volgende:
[..]
Daar heb je een punt en ik was ook wel wat twijfelachtig over Davydenko's veels te afwisselende resultaten eerder dit jaar (en vorig jaar) maar hij is nu lekker constant aan het presteren en ook echt heel goed en dat is iets wat ik jullie ook wel eens zie ontkennen
In ieder geval staat hij nu op matchpoint voor zijn eerste TMS zege!
meer dan 4 games pakt hij niet tegen de Fed Express. Hij heeft geen wapen om Fed te bestrijden.quote:Op zondag 5 november 2006 21:30 schreef MarkG het volgende:
Davydenko lijkt wel iets aan zijn spel veranderd te hebben. Hij slaat gemiddeld een stuk meer winners dan hij ooit heeft gedaan in wedstrijden en ook gewoon oerdegelijk. Uit de meest benarde posities slaat hij nu de mooiste ballen. Speler die het Federer moeilijk kan en gaat maken in Shanghai..
Davydenko speelt ook vrij aardig vind ik. Het zou mij niet verbazen als hij van Nadal wint. Zo veel presteert Nadal de laatste maanden niet (sinds Wimbledon).quote:Op woensdag 8 november 2006 11:19 schreef Norrage het volgende:
Groepen voor Shanghai bekend:
Red: Federer, Ljubicic, Roddick, Nalbandian
Blue: Nadal, Davydenko, Blake, Robredo
Nadal heeft het duidelijk makkelijk (qua matchups, geen harde serveerderes en zo, waar hij de laatste tijd steeds tegen verloor...nu zijn het baseliners, en die eet hij voor zijn ontbijt...(alleen blake lastig maar die is zo uit vorm)) en ik baal er echt van dat roddick en nalby niet bij nadal in de groep zitten...die wedstrijden wil ik echt eens zien
David speelt alleen overtuigend als het moet.quote:Op woensdag 8 november 2006 12:15 schreef XL het volgende:
In de huidige vorm van Nadal denk ik dat de hele groep van Federer boven de hele groep van Nadal zou kunnen eindigen. Alleen Nalbandian speelt niet echt overtuigend de laatste weken.
Petrova verliest van Hingis.quote:Op woensdag 8 november 2006 21:56 schreef Norrage het volgende:
Sharapova is echt wel in top en top vorm de laatste tijd zeg...Ongelooflijk.
Toch zie ik een Petrova wel van haar winnen (snap niet waarom dat vorige week in Linz niet lukte...ze had 3 setpoints)...
Petrova en Sharapova zijn in ieder geval de dames in vormr. Clijsters en Henin moeten we maar zien of ze hun top halen.
en terechtquote:
Ik neem mijn woorden terug. Petrova kan gewoonweg niet met de druk omgaan. Ze had toen ook gewoon van Sharapova moeten winnen (haar vorm was veel en veel beter) maar speelde in de finale ineens een hele slechte partij (ondanks het dus nog hebben van 3 setpoints)...quote:
Inderdaad, Hingis gaat door als Henin-Hardenne wint.quote:Op donderdag 9 november 2006 22:48 schreef Quippe het volgende:
Als Henin morgen wint, is het dan niet zo dat Hingis door is? Hingis, Petrova en Mauresmo hebben dan alledrie een wedstrijd gewonnen, maar Hingis heeft de meeste sets gewonnen (4 stuks)? Lijkt me dat zij dan alsnog doorgaat of niet???
Vorige week zijn hoogste notering ooit behaald en staat inmiddels in de top200quote:Op vrijdag 10 november 2006 11:04 schreef Norrage het volgende:
Haase
Naar de halve finale in Nashville. een 100.000 $ challenger toernooi. (dus best groot) na het verslaan van Dancevic (#88 of zo?)
Ook van Scheppingen door en Sluiter. (in andere toernooien)
Hawk-Eye.quote:Op vrijdag 10 november 2006 12:50 schreef 2Mini het volgende:
Ik zit al een tijdje Eurosport te kijken... wedstrijden van de WTA worden uitgezonden.
Maar ik zie iets nieuws.. het heet Challenge..
Iets dat je kan terugbekijken ofzo..
Kan iemand mij uitleggen hoe zoiets werkt enzo? Op google kan ik er niet veel over vinden... ik krijg telkens linkjes naar bet sites..
Bij alle Masters toernooien ook al.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:09 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Hawk-Eye.
Tijdens de US Open werd het ook al gehanteerd.
Een speler krijgt per set drie mogelijkheden om een beslissing aan te vechten door middel van hawk-eye. Bij een tie-break komt er een extra mogelijkheid bij. Hawk-eye reconstrueert de aangevraagde challenge doordat het punt is opgenomen met allerlei verschillende camera's als ik het goed heb.
Dat kan Soderling beamen in zijn partij tegen Fedje.quote:Op vrijdag 10 november 2006 14:41 schreef zjroentje het volgende:
Wel lullig als je hierdoor de wedstrijd verliest.
Volgens het AD gewoon om 6.00 op Sport 1.quote:Op zaterdag 11 november 2006 11:15 schreef Federer-fan het volgende:
Weet iemand hoe laat Sport1 morgenochtend begint met het uitzenden van de Tennis Masters Cup? Er staat 07.00 uur in de gids, maar ik zag op de officiële site van het toernooi (Order of Play) dat Federer-Nalbandian om 06.00 uur (CET) begint. Ik kan me niet voorstellen dat ze het eerste uur van de partij overslaan.
Clijsters mag winnen, weliswaar niet knap.... maar als enige van de deelneemsters is ze wel leuk.quote:Op zaterdag 11 november 2006 13:25 schreef mitt het volgende:
Mauresmo is de enige die mag winnen.
Eigenlijk ook niet, maar veel keus is er niet.
Wie denken jullie dat de Tennis Masters Cup gaat winnen?Ik ben benieuwd hoe Nadal speelt en ook hoe Federer speelt.quote:Op zaterdag 11 november 2006 14:41 schreef Norrage het volgende:
Eerste set met 6-2 naar Henin
Maar dat ligt ook wel ernstig aan Henin hoor...Ze begon ijzersterk en ze is zo goed in het ontregelen van Maria. Henin speelde gewoon echt goed...Jammer van het eind van die tweede set want toen gingen sommige dingen toch goed fout...quote:Op zaterdag 11 november 2006 15:37 schreef Ambrosius het volgende:
Tweede set in een tie-break ook naar Henin, Maria was niet zo goed als de rest van de week.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Henin ook nog maar een jaar of twee wil doorgaan...quote:Op maandag 13 november 2006 21:12 schreef Heero87 het volgende:
Het staat trouwens nu helemaal vast dat Clijsters eind volgend jaar (of misschien zelfs al in de loop van het jaar) stopt. Wat een zonde zeg.![]()
Bij mijn weten heeft ze nooit zoiets gelost. Ik zie in Henin-Hardenne eigenlijk een type dat jaren meegaat (als haar lichaam het aankan natuurlijk), een beetje zoals Davenport of Mauresmo. Althans dat hoop ik toch.quote:Op maandag 13 november 2006 23:27 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik meen ergens gelezen te hebben dat Henin ook nog maar een jaar of twee wil doorgaan...
Kut zeg.quote:Op maandag 13 november 2006 23:48 schreef Norrage het volgende:
Henin zei dat inderdaad bij aanvang van de masters. Dat ze in 2008 wilt stoppen. Heb zo de link niet maar las het op sporza.be
Dat gevoel heb ik ook ja. Al kun je ook zeggen dat Henin, als ze Wimbledon wint, geen enkele uitdaging meer heeft. Roland Garros, US Open, Australian Open, goud op de OS, Fed Cup gewonnen en nu de Masters...quote:Op maandag 13 november 2006 23:52 schreef Norrage het volgende:
Ik zie het haar echter met minder overtuiging doen dan Clijsters...Clijsters is gewoon een beetje raar. Henin zie ik toch stiekem wel wat langer doorgaan ook al zegt ze dat ze in 2008 wilt stoppen...Het is volgens mij vooral een kwestie van blessurevrij blijven, en Henin is natuurlijk behoorlijk kwetsbaar...
De beste all-time worden is toch een mooie uitdaging.quote:Op dinsdag 14 november 2006 11:43 schreef wimderon het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook ja. Al kun je ook zeggen dat Henin, als ze Wimbledon wint, geen enkele uitdaging meer heeft. Roland Garros, US Open, Australian Open, goud op de OS, Fed Cup gewonnen en nu de Masters...
quote:Chinezen willen Michael Chang als trainer
Uitgegeven: 16 november 2006 13:56
PEKING - De Chinese tennisbond is bezig de Amerikaan Michael Chang binnen te halen om de tennissers van het land klaar te stomen voor de Olympische Spelen van Peking in 2008. De winnaar van de open Franse tenniskampioenschappen op Roland Garros sprak dinsdag met een delegatie van de Chinese bond. Dat hebben de staatsmedia gemeld.
Chang, een overtuigd christen, is een tennisicoon in Azië. De 34-jarige Amerikaan stopte in 2003 met proftennis en leidt tegenwoordig zijn eigen liefdadigheidsinstantie.
De Amerikaan, wiens ouders in Taiwan opgroeiden, heeft aangegeven wel geïnteresseerd te zijn. Chang was de afgelopen vijf weken in Peking om zijn Chinese taal op te vijzelen. Momenteel is hij tv-commentator bij de Masters Cup in Shanghai.
Ja, da's inderdaad heel nuttig.quote:Op vrijdag 17 november 2006 11:58 schreef Norrage het volgende:
Fijn dat ze erbij zetten dat Chang een overtuigd Christen is
Ja, ik zag het ook, er stond 09.00 uur GMT. Ik nam aan dat ze 's avonds bedoelden. Weet iemand of de wedstrijd online staat?quote:Op dinsdag 21 november 2006 13:42 schreef MarkG het volgende:
De wedstrijd is al gespeeld volgens mij hoor.. 6-3 3-6 6-3 Federer
Ow.quote:Op woensdag 22 november 2006 01:48 schreef MarkG het volgende:
Er stond a.m. bij.. je had dus vanochtend moeten kijken![]()
quote:Schalken maakt zich op voor rentree
AMSTERDAM - Sjeng Schalken maakt zijn rentree op de tennisbaan. De 30-jarige Limburger speelt volgende week zaterdag in Hoensbroek waarschijnlijk een demonstratiewedstrijd tegen zijn landgenoot Paul Logtens.
Na dat toernooi vertrekt de tennisser naar het Oostenrijkse Sankt Anton, waar hij de gelegenheid heeft om met internationale toppers te trainen, die daar meedoen aan het jaarlijkse exhibitietoernooi. De speler had last van verschillende blessures, waaronder een hernia.
Tennissen
Schalken sluit zelfs deelname aan de Nederlandse Masters niet uit. Die vinden van 11 tot en met 17 december plaats in Rotterdam. "Het is goed om te voelen dat ik weer met veel plezier op de baan sta en echt weer zin heb om te gaan tennissen", constateert de voormalige nummer elf van de wereld woensdag in De Telegraaf. "En ik verbaas mezelf dat ik op de baan niet tegen grote problemen aanloop."
Toch kijkt de tennisser zo min mogelijk vooruit. "Het is moeilijk om te beslissen wat ik in 2007 allemaal ga doen. Ik ben de allerlaatste om te roepen dat ik terugkeer aan de top", zegt de speler, die alweer droomt over het spelen van een Daviscupwedstrijd.
Schalken speelde in februari zijn laatste wedstrijd. In zijn loopbaan won hij negen titels in het enkelspel en behaalde hij zes toernooizeges in het dubbelspel. Zijn hoogste klassering op de wereldranglijst is de elfde positie. Die bereikte hij voor het laatst in april 2003.
quote:De Nederlandse tennisbond KNLTB heeft Antal van der Duim uit de selectie van Jong Oranje gezet.
Wegens misdragingen op een toernooi in Israël werd de 19-jarige Fries, evenals Thiemo de Bakker, eerder al een maand geschorst. Voor Van der Duim was dat de tweede keer. Vorig jaar keerde hij al eens te laat terug op zijn hotelkamer. Dat kwam hem toen ook op een schorsing te staan. Van der Duim, vorig jaar nog finalist bij de jeugd op Roland Garros, moet nu zonder de steun van de Nederlandse tennisbond verder.
Qua tennis was het erg sterk, maar dan mag hij wel eens wat beter gaan serveren.quote:'Murray wordt beter dan Federer'
AMSTERDAM - Roger Federer zal in het komende tennisseizoen rekening moeten houden met Andy Murray. De 19-jarige Schot is volgens tennislegendes Bjorn Borg en Goran Ivanisevic hard op weg naar de top. En ook de Britse bookmakers zetten hun geld op het jonge talent.
Borg is ervan overtuigd dat niet Rafael Nadal maar juist Andy Murray in 2007 de dominante positie van Federer zal aanvallen. In 2006 speelde de Zwitserse nummer 1 van de wereld zeventien toernooien, bereikte zestien finales en won twaalf titels, waaronder Wimbledon (vierde keer op rij) en de US Open (derde keer op rij).
Van de 97 partijen die Federer speelde verloor hij er slechts vijf, vier van Nadal en één van Murray. Volgens Borg was de overwinning van de Schot de sensatie van het seizoen. "Murray was fantastisch dit jaar", zei de vijfvoudig Wimbledon-kampioen nadat hij de BBC Sports Personality Lifetime Achievement in ontvangst had genomen.
Top 10
"Hij heeft de ambitie en de motivatie waardoor hij de nummer 1 van de wereld kan worden. Ik ga het komende seizoen zeker op hem letten. Misschien dat het nu nog net iets te vroeg is, maar hij komt er zeker aan", aldus Borg.
Goran Ivanisevic is het volledig eens met Borg. Volgens de Kroaat, die Wimbledon in 2001 won, is volgend jaar misschien nog net te vroeg. "Maar hij is hard op weg om de nummer 1 van de wereld te worden. Murray heeft het talent maar is nog jong. Hij zal in ieder geval wel in de top 10 gaan eindigen."
Bookmakers
De Britse bookmakers zijn ervan overtuigd dat Murray in de top 10 zal komen. Sky Bet geeft de Schot een quotering van 2/1, hoger dan bijvoorbeeld Haas, Hewitt en Safin. De cijfers voor een overwinning op Wimbledon zijn zelfs nog beter. Murray heeft voor Wimbledon een quotering gekregen van 1 op 21.
Daarmee laat hij Hewitt, Gasguet, Nalbandian en Safin ver achter zich. De 'bookies' zijn echter nog niet zo overtuigd van Murray's kansen om Federer te verslaan. De Zwitser is namelijk de grote favoriet met een quotering van 1 op 1.44.
Daar ben ik gestopt met lezenquote:Op woensdag 13 december 2006 15:28 schreef XL het volgende:
'Murray wordt beter dan Federer'
Het zijn natuurlijk niet mijn woorden.quote:
Hij zal wel gewoon maandelijks een bedrag hebben gestrot naar een pensioenregeling van de ATP.quote:Op woensdag 20 december 2006 17:34 schreef PLAE@ het volgende:
In de Nieuwe Revu staat weer eens zo'n zeik/jank interviw met Sluiter. Daarin hebben ze het over een ATP pensioen. Bestaat dat? En hoeveel is datHij zou er recht op hebben ofzo (zal wel op aantal gespeelde toernooien gaan ofzo?)
Sjeng heeft gewoon rustig getraind in Oostenrijk, niet eens serieus....Ik heb studio sport niet gezien maar wat erin gezegd?quote:Op zaterdag 2 december 2006 11:26 schreef Ambrosius het volgende:
Die rentree van Schalken (of de voorbereidingen daarop iig) zijn vanavond ook bij Studio Sport te zien.
quote:"Kim Clijsters is een bitch!"
Carlos Rodriguez, de coach van Justine Henin-Hardenne, zorgt op het einde van het al zo bewogen tennisjaar 2006 voor nog wat extra verbaal vuurwerk.
In een interview met de Argentijnse sportkrant Olé haalt de Argentijn nog maar eens fel uit naar de familie Clijsters en -bij uitbreiding- de hele WTA. Maar deze keer maakt Rodriguez het wel heel bont: hij noemt Clijsters een "conchuda", een moeilijk te vertalen Argentijns scheldwoord dat "bitch" of "rotwijf" betekent. En eigenlijk nog erger dan dat.
"Lei heeft geen kloten aan zijn lijf"
De 42-jarige Rodriguez praat in het interview openlijk over hoe zijn professionele relatie met zijn poulain is geëvolueerd door de jaren heen. De Argentijn vertelt enthousiast over hoe hij Justine leerde kennen toen ze amper 14 was en hoe hij haar naar de top bracht.
Maar de toon verandert als Rodriguez wordt gevraagd naar de verstandhouding met die andere Belgische topper, Kim Clijsters.
"De familie Clijsters beschuldigde Justine van doping, zowel Kim als haar vader (Leo), en zeggen dan achteraf dat zij het niet waren. Ik ben dan met vader Clijsters gaan praten en heb hem op de man af gevraagd of het waar was dat hij dat had gezegd. Want ik ben niet rancuneus.
Maar ik kan het niet verdragen dat hij dan rond de pot blijft draaien. Als je kloten aan je lijf hebt, dan zeg je "Kijk, ik heb dat gezegd want dat is wat ik dacht, maar ik heb me vergist, mijn excuses". En zand erover. Maar nee, in de krant verschijnen dan plots berichten dat we vrienden zijn. Justine zei me: "Ik ben haar vriendin niet. Ik heb weinig vrienden en Kim is gewoon één van de vele speelsters in het circuit, aan wie ik goeiedag zeg." Dat is de waarheid, en niets anders."
"Clijsters is rotwijf"
Maar als de journalist van Olé voorzichtig oppert dat Kim zelf toch heel vriendelijk lijkt, gaat Rodriguez pas echt in overdrive:
"Clijsters lijkt heel vriendelijk maar is eigenlijk een bitch. Ze doet zich vriendelijk voor, omdat dat het imago is dat ze wil creëren. Maar het minste wat je kan doen, is eerlijk zijn en zeggen "ik kan jou niet uitstaan en jij mij niet." Maar zo is ze niet... Ze heeft zich ook nooit verontschuldigd voor die valse dopingbeschuldigingen en sindsdien zeggen we nog amper goeiedag tegen elkaar."
"Het WTA is circus van leugens"
Ook van het aparte wereldje binnen het WTA-tenniscircuit laat Rodriguez niet veel heel: "De WTA is gewoon een circus van leugens!". De directe stijl van Justine, ingefluisterd door mentor Rodriguez die met zijn zuiders temperament zelden een blad voor de mond neemt, botst met de mentaliteit van de andere speelsters: "Ik zeg haar altijd dat ze "nee" moet zeggen als ze "nee" bedoelt. Maar binnen het circus van de WTA regeert de leugen, en dat botst."
"Er bestaat binnen de WTA veel hypocrisie en Justine houdt daar absoluut niet van. Ik zeg haar altijd "trek met meisjes als Kuznetsova op", want met haar verstaat ze zich wél perfect. Maar de rest zegt goeiedag en steekt je dan een mes in de rug.
Toch blijft Justine altijd beleefd maar als je elkaar niet kan uitstaan, moet je ook niet voorstellen om gezellig samen te gaan eten. Het moet gedaan zijn met die zever: Justine trekt niet op met mensen die haar niet interesseren..." (hln.be)
die jongen moet eerst maar afvallen!quote:Op woensdag 3 januari 2007 00:25 schreef Norrage het volgende:
Volgens mij gaat Nalbandian ver wegzakken dit jaar...Ik dacht na die masters winst dat hij wel zou doorbreken....maarja....wie weet moet ie nog warm lopen?
En ik hoop dat we een wat boeiender jaar krijgen dan afgelopen jaar...
Ja ik, weinig aan op het moment. Murray is te goed voor die dwerg.quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:49 schreef jorienvdherik het volgende:
iemand nog die op eurosport kijkt naar murray - rochus ?
5-1 nu, best of 3 of 5 sets ?quote:Op woensdag 3 januari 2007 13:59 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Ja ik, weinig aan op het moment. Murray is te goed voor die dwerg.
bo3, allemaal beslist door een tie-break wanneer nodig.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:08 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
5-1 nu, best of 3 of 5 sets ?
leuk dat het seizoen weer is begonnenquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:18 schreef jorienvdherik het volgende:
Murray won de 2e set met 6-3
eindstand dus 6-1 / 6-3
quote:Philippoussis mist Australian Open
03-01-2007
Mark Philippoussis is het niet eens met een beslissingTENNIS.NL - Mark Philippoussis moet de Australian Open laten schieten. De Australiër liep een knieblessure op tijdens de Hopman Cup.
Het dertigjarige servicekanon moet een operatie ondergaan waardoor hij de Grand Slam in zijn thuisland mist.
Philippoussis, die net hersteld was van een knieblessure aan zijn andere been, had een bemoedigende start van het jaar met een zege op de Rus Dmitri Tursunov.
Frankrijk won hierdoor de ontmoeting met 3-0. Tatiana Golovin versloeg namelijk Alicia Molik met 7-5, 6-2 in de eerste partij.
Dat kun je toch ook zelf opzoeken?quote:Op donderdag 4 januari 2007 12:06 schreef jorienvdherik het volgende:
Srichaphan v Koubek
zou om 12 uur beginnen toch ?
Ik snap het bericht niet. Met welke beslissing is Mark Philippoussis het niet eens?quote:
De beslissing van z'n knie denk ikquote:Op vrijdag 5 januari 2007 18:36 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ik snap het bericht niet. Met welke beslissing is Mark Philippoussis het niet eens?
Die schot is erg goed aan het tennissen. Murray - LJUBICIC zal wel winst voor Murray worden, hoop ik ookquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:27 schreef XL het volgende:
Die kale rus gaat eraan tegen die onsportieve schot
Het is wat verwarrend dat zo'n eikel zo'n leuk tennis speelt.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:34 schreef Norrage het volgende:
davydenko staat meestal redelijk ongeinspireerd op de baan maar Murray?
In het begin vond ik Murray nog wel een beetje sympathiek maar als je zo staat te spelen
Zie hem toch goed spelen nu...quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:34 schreef Norrage het volgende:
davydenko staat meestal redelijk ongeinspireerd op de baan maar Murray?
In het begin vond ik Murray nog wel een beetje sympathiek maar als je zo staat te spelen
Ik vind het op zijn manier geen leuk tennis...wel alles terughalen maar er uitzien alsof hij naar elke bal toekruipt...Op zich is het wel leuk tennis en ook erg goedquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:34 schreef XL het volgende:
[..]
Het is wat verwarrend dat zo'n eikel zo'n leuk tennis speelt.
iets voor jou norrage: [Tournament] De fok!-spt tennisgame ?
quote:Hewitt stuurloos
Coaches in het proftennis zijn afhankelijk van hun werkgever, de tennisser.
Ze weten nooit hoe lang ze mogen blijven. Maar nu heeft Roger Rasheed, de coach van de Australische wereldster Lleyton Hewitt, besloten om de samenwerking na bijna vier jaar zelf stop te zetten. Hewitt zit als gevolg hiervan amper tien dagen voor zijn belangrijkste thuistoernooi de Australian Open zonder begeleider.
Rasheed zegt geen mogelijkheden te zien om samen met Hewitt de resultaten te behalen waarnaar ze op zoek zijn. Volgens de coach was de beslissing om de voormalig nummer één van de wereld te verlaten de moeilijkste die hij ooit heeft genomen.
,,De timing is misschien niet ideaal, maar ik denk dat het nog slechter was geweest voor ons als ik de beslissing had uitgesteld,’’ aldus Rasheed. ,,Ik geloof nog altijd in de kwaliteiten van Lleyton en denk dat het mogelijk is dat hij in de toekomst een Grand Slam-toernooi zal winnen. Maar niet met mij als coach.’’
Het opstappen van Rasheed volgde op een tumultueus verlopen wedstrijd van Hewitt bij het toernooi in Adelaide. De Australische nummer één liet zich daar volledig gaan in zijn verloren laatste groepsduel met de Rus Igor Koenitsin. Hij leek zijn coach te vervloeken, nadat deze hem had gewezen op zijn te passieve tactiek in de de tweede en derde set. Door zijn nederlaag plaatste Hewitt zich niet voor de kwartfinales in zijn geboortestad. Rasheed stond overigens vooralsnog bekend als een jeugdvriend van Hewitt.
De Australian Open kreeg er gisteren overigens weer een prominente afzegger bij. Na de geblesseerde Mark Philippoussis (knie-operatie) en Tim Henman (knieblessure) en de met familieproblemen kampende Justine Henin-Hardenne meldde ook de Duitser Nicolas Kiefer, halve finalist in 2006, zich af. ,,Het heeft geen zin om na een afwezigheid van een half jaar vanwege een blessure terug te komen op een Grand Slam-evenement,’’ aldus Kiefer.
In Perth veroverden Dimitri Toersoenov en Nadia Petrova gisteren namens Rusland de Hopman Cup. In het Australische Perth waren ze in de finale te sterk voor Spanje. Vorig jaar stond Nederland nog in de finale met Peter Wessels en Michaëlla Krajicek. Dit jaar was er geen uitnodiging voor een Oranje-duo.
De finale werd op matchpoint beslist door Hawk Eye, het videosysteem dat de lijnen bewaakt. Een forehand van Toersoenov in de tweede enkelspelpartij werd door de lijnrechter uit gegeven, maar na een protest van de Rus oordeelde Hawk Eye anders. Bal in, wedstrijd voor Toersoenov, 2-0 en de Hopman Cup voor de Russen.
De finale van het met een miljoen dollar gedoteerde mannentoernooi in Qatar gaat vandaag tussen de Kroaat Ivan Ljubicic en de Schot Andy Murray. De eerste overleefde gisteren tegen de Zweed Robin Söderling twee matchpoints (3-6 6-4 7-6), waar Murray koel bleef tegen de Rus Nikolai Davidenko (7-5 6-2).
In het Nieuw-Zeelandse Auckland betwisten de Servische Jelena Jankovic en de Russin Vera Zvonareva elkaar vandaag de titel. En in Gold Coast, aan de oostkust van Australië, ontmoet Martina Hingis in de eindstrijd ook een Russische, Dinara Safina. De Zwitserse zag de Italiaanse Tathiana Garbin gisteren in de hitte bij 3-4 opgeven wegens ademhalingsmoeilijkheden.
Tot nu toe wel, maar net dik geveegd door Koubek: 6-3 6-1quote:Op zaterdag 6 januari 2007 15:21 schreef XL het volgende:
Chennai is toch het toernooi van Moya?
Was eind vorig jaar ook ineens goed in vorm!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:37 schreef Norrage het volgende:
Koubeck heeft pas hoeveel games verloren dit toernooi? 10 of zo? Die gast is echt heftig bezig
Baghdatis is toch ook wel weer over....quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:45 schreef Norrage het volgende:
Koubeck heeft wel vaker van die periodes gehad dat hij ineens onverslaanbaar leek...Het kan echter meteen weer over zijn
Hij staat straks gewoon weer in de finalequote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:49 schreef XL het volgende:
[..]
Baghdatis is toch ook wel weer over....
Baggy won nog wel een toernooitje en staat wel bijna in de top 10...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:49 schreef XL het volgende:
[..]
Baghdatis is toch ook wel weer over....
Ik gun het hem wel, maar een klein stukje in mij is realistquote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:50 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Hij staat straks gewoon weer in de finale.
Geweldig idd, ik had het punt al drie keer aan Murray toegekendquote:
Dat bedoel ik met onervaren. Ljubo stond nota bene al halverwege de baan.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:59 schreef TheGeneral het volgende:
Gaat ie een dropshot spelen....
Wenen een paar maanden geleden. Onvoorstelbaar zoals hij daar speelde.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:59 schreef XL het volgende:
Ik heb Ljubicic eigenlijk maar zelden zo goed zien spelen.
We hebben een kenner!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 18:14 schreef XL het volgende:
Deze is zometeen vol
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |