Poepquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:45 schreef haaahaha het volgende:
wat zie ik nou precies in je avataricoon, repeat? Ik zie het niet goed
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:46 schreef postmortum het volgende:
nou ik leg gewoon minder bij van te voren gaan ze achteraf ook niet klagen
Inderdaad, zo ken ik er ook een paar. Normaal drinken ze bier, maar wanneer iemand ze wat te drinken aanbiedt willen opeens een duur mixdrankje of zo.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:49 schreef KansloosForEver het volgende:
Ik ken iemand die zelf nooit betaald met uitgaan, maar proviteert. Dat is nog vele malen erger dan gierige mensen
Alleen ter info: Profiterenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:49 schreef KansloosForEver het volgende:
Ik ken iemand die zelf nooit betaald met uitgaan, maar proviteert. Dat is nog vele malen erger dan gierige mensen
lol ik ga je zat zijn toch niet financieren met het door mij op een volstrekte legale economie aan het draaiende houdend geld, pauperquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:48 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Als je in mijn gezelschap was kon je gewoon lappen
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:49 schreef KansloosForEver het volgende:
Dat is niet de situatie die werd geschetst.... en niet waar ik op doel....quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:51 schreef postmortum het volgende:
[..]
lol ik ga je zat zijn toch niet financieren met het door mij op een volstrekte legale economie aan het draaiende houdend geld, pauper![]()
Daar gaat het hier niet om..... zuchtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:53 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Als ik ergens wat ga eten en er wordt mij teveel gerekend, dan zeg ik hier zeker wat van.
Geef soms wel een fooi, maar niet als mensen me met een gore bek aankijken of slechte service geven.
mooiquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:59 schreef ruud.nl het volgende:
Dat heb ik op vakantie een keer meegemaakt, we gingen met 7 man uit eten, 6 mannen en een durske.
Wij als mannen waren eensgezind en bestelden een mixed grill schotel voor 6 personen.![]()
Dat meisje nam dus iets anders (veel goedkoper volgens de kaart).
Wij flink bunkeren, vragen de rekening, maar dit duurde vrij lang waardoor we alvast een beetje gingen tellen wat het pp zou gaan kosten ongeveer als we het door 7 zouden delen. Madam was het daar uiteraard niet mee eens en telde uit was ze voor haarzelf moest betalen.
Wij zoiets van 'uh... ok, wat jij wil...'
Krijgen we dus die rekening, blijkt dat er ipv een mixed grill schotel voor 6 personen, eentje voor 2 personen is aangeslagen. Wij dus vet weinig betalen en zij de hele avond met een chagrijinige kop rondgelopen.![]()
Even OP opnieuw lezen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:53 schreef Likkende_Lassie het volgende:
Als ik ergens wat ga eten en er wordt mij teveel gerekend, dan zeg ik hier zeker wat van.
Geef soms wel een fooi, maar niet als mensen me met een gore bek aankijken of slechte service geven.
Als je ergens heengaat en je rijdt een tank van 70 euro leeg vind ik dat ook teveel om zomaar te laten zitten. Dat is gewoon veel geld en valt niet meer onder gierig...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:54 schreef rashudo het volgende:
Wat dacht je van het concept 'benzinegeld'![]()
Wat is daar mis mee? Leer gewoon schrijven als je jezelf tot die taalkundige kneuzen rekent.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:53 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
en dan mensen die de hele tijd spelling gaan lopen verbeteren
ja gaat toch geen kleding kopen voor je vriendquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:10 schreef xericax het volgende:
toen ik op kamers zat had ik een 'vriend' die altijd geld tekort kwam. ik betaalde soms kleding voor hem , zn huur, z'n eten en drinken en ga maar door... maar toen ik eens een keer zonder zat kon ik nog geen euro krijgenzo sneu
Mij zal je zeker geen taalfouten zien maken, maar het ging over een paar posts erbovenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:04 schreef Rio het volgende:
[..]
Wat is daar mis mee? Leer gewoon schrijven als je jezelf tot die taalkundige kneuzen rekent.
lekker is dat, zit je zelf aan meerdere gangen, en de rest alleen een hoofdgerecht.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:15 schreef MinderMutsig het volgende:
Als wij uit eten gaan doen we dat uitgebreid, flesje wijn,voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht, koffie met een likeurtje e.d.
Vrienden van ons gaan luxe uit eten als ze een glaasje cola bij het eten bestellen (), verder natuurlijk vragen om een kan kraanwater en uiteraard alleen een hoofdgerecht bestellen. Koffie is er ook niet bij want dat kan je thuis ook maken en daar is het net zo gezellig.
![]()
Die enkele keer dat wij dus samen uit eten gaan betalen wij voor onszelf en zij ook. Ik vind het een beetje onzinnig dat zij voor onze "uitspatting" () moeten betalen. Maar als je allemaal een beetje hetzelfde besteld dan vind ik het niet meer dan normaal dat je gewoon wat geld bij elkaar gooit en niet over een paar eurootjes meer of minder gaat mekkeren.
Edit: Hoewel, wij hebben een vriend die dan altijd zorgt dat hij erover begint om dat geld bij elkaar te gooien, hij rekent dan af en wat over is steek hij in zijn zak.Daar zeg ik dus wel wat van.
Geef dat als fooi of besteed het aan een rondje in de kroeg voor iedereen ofzo maar als je het gewoon zelf houd ben je echt een pauper.
Benzinegeld zal ik niet om vragen maar als ik met iemand meerijd (lange einden) dan zorg ik altijd wel dat ik daar of wat geld voor geef of het etentje betaal o.i.d. Vind ik ook niet meer dan normaal eigenlijk.![]()
iets met liefde en blindquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:16 schreef postmortum het volgende:
[..]
ja gaat toch geen kleding kopen voor je vriendvrouwen horen al hun geld op te maken aan kleding ja, maar wel voor hun eigen kleding
![]()
liefdequote:
Potje maken dus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:
dat is ook zoiets; rondjes geven.
Ken ook een paar van die gasten, die altijd ja zeggen als je vraagt biertje. Dan haal je er dus 10 ofzo, kost je 20 euro, maar daarna geven zij dus nooit een rondje
gelukkig zijn veel anderen wel zo dat zij dus ook rondjes geven, maar ikzelf vind het wel een kutsysteem, omdat er dus altijd kakkerlakken tussenzitten die alleen maar profiteren
om die reden gooi toch alles bij elkaar dat je geen rondjes hoeft te gevenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:
Ken ook een paar van die gasten, die altijd ja zeggen als je vraagt biertje. Dan haal je er dus 10 ofzo, kost je 20 euro, maar daarna geven zij dus nooit een rondje
gelukkig zijn veel anderen wel zo dat zij dus ook rondjes geven, maar ikzelf vind het wel een kutsysteem, omdat er dus altijd kakkerlakken tussenzitten die alleen maar profiteren
Bekend smoesje hoor. Hoor je ook vraagt als iemand een kaugompje neemt ofzo en hij biedt niemand verder iets aan. Dan vraag ik meestal gewoon van krijgen wij ook of wat? Zeggen ze ook vaak, ja is net mn laatste, of ik heb er nog maar 1quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:49 schreef SterkStaaltje het volgende:
Toen ik jaren geleden nog rookte is het me eens overkomen dat ik aan iemand vroeg of ik een sjekkie van hem mocht draaien, zegt ie: "Kan je niet even bij iemand anders bietsen, m'n shag is bijna op"
En er zat nog ruim een kwart in![]()
Daarom gaan we dus ook bijna nooit met ze uit eten.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:26 schreef Repeat het volgende:
[..]
lekker is dat, zit je zelf aan meerdere gangen, en de rest alleen een hoofdgerecht.
Zo zat ik gisteravond ook, iedereen 3 of 4 gangen, 1 iemand alleen een hoofdgerecht, dan kijkt die bediening je ook aan alsof je een mongool bent
Dat heb ik ook meegemaakt bij iemand die echt altijd peuken bij mij bietste. Mijn peuken waren op dus ik denk, ik biets er 1 bij hem. Wat zegt ie? Nee sorry, ik heb er nog maar 11.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:49 schreef SterkStaaltje het volgende:
Toen ik jaren geleden nog rookte is het me eens overkomen dat ik aan iemand vroeg of ik een sjekkie van hem mocht draaien, zegt ie: "Kan je niet even bij iemand anders bietsen, m'n shag is bijna op"
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:59 schreef heiden6 het volgende:
Ik was een keer met twee vrienden wat gaan drinken, na een tijdje gingen we weg, moesten we vijftig euro lappen ofzo. Ze gaven allebei geen fooi, en ik legde dan toch maar een paar euro neer, loopt een van die vrienden achter me aan naar de uitgang, en geeft me dat geld. 'Je had het laten liggen!'
quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:55 schreef heiden6 het volgende:
Wij hadden een tijdje terug een nieuwe collega, die zou bij ons ingewerkt worden en na een paar weken vertrekken. Ze was continu peuken aan het bietsen, en nu zijn wij allemaal niet zo moeilijk, maar op een gegeven moment was het wel een beetje overdreven. Het principe dan, die paar peuken...
Maar ach, niets van gezegd. Op haar laatste dag neemt ze voor alle mensen bij wie ze heeft lopen bietsen een pakje mee, precies het goede merk, met de mededeling dat ze zo had lopen bietsen dat ze dat wel netjes vond.
Op verzoek dan.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:42 schreef Repeat het volgende:
Dit is er trouwens eentje uit de categorie doe gezellig mee, dus amuseer mij met jouw verhalen over gierige kutmensen!
maar 11, ik ga pas twijfelen bij 3 peuken en dan geef ik meestal nogquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:58 schreef HassieBassie het volgende:
[..]
Dat heb ik ook meegemaakt bij iemand die echt altijd peuken bij mij bietste. Mijn peuken waren op dus ik denk, ik biets er 1 bij hem. Wat zegt ie? Nee sorry, ik heb er nog maar 11.![]()
Goed, die heeft dus ook nooit meer een peuk van mij gekregen.
Wel typisch dat dit een Marokkaanse was, en die vriend van me een Nederlander.quote:
ahh de bekende scavenger smokerquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Nawien het volgende:
[..]
Op verzoek dan.
Ik ben met wat collega's na werk gaan chillen en draai van MIJN wiet, MIJN vloe, MIJN tip en MIJN peuken een blow. Ik steek em aan neem een hijs en een ongeduldige mutherfucker vraagt of het geen tijd is om door te geven. Ik ben de gemeenste niet en geef em die blow. Ik heb iemand nog nooit zo gierig en zo snel iets tot zich zien nemen. Toen ik die blow terugkreeg was hij helemaal fijngeknepen en smaakte hij heet (smokers weten wat dat is). Kanker hufter.
Ah dan vind je deze ook mooi wrsquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ahh de bekende scavenger smoker
altijd meeroken maar kopen ho maar
De welbekende vraag: gestopt met reuken of kopen?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:19 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
ahh de bekende scavenger smoker
altijd meeroken maar kopen ho maar
Zo gierig inderdaad. Ik had nog een zakje wiet van 10¤. Toen ik zei zullen we even wiet halen zei die gast: "nee ik hoef niet maar een paar heisjes". Nou dan haal ik wel in me eentje, ik kwam aan op feestje en zon gast draaide er een paar (die overigens wel geld aanbiedde maar sloeg ik af). je raadt het al die andere gast die "maar een paar heijsjes hoefde" was keihard aan het meesmoken. Werd een vriend van mij ziek, wij naar ziekenhuis toe, kom ik terug loopt die mongool nog een dikke joint te roken in zijn ééntje van MIJN wiet, en is al me wiet op, fucking kneus.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Nawien het volgende:
[..]
Op verzoek dan.
Ik ben met wat collega's na werk gaan chillen en draai van MIJN wiet, MIJN vloe, MIJN tip en MIJN peuken een blow. Ik steek em aan neem een hijs en een ongeduldige mutherfucker vraagt of het geen tijd is om door te geven. Ik ben de gemeenste niet en geef em die blow. Ik heb iemand nog nooit zo gierig en zo snel iets tot zich zien nemen. Toen ik die blow terugkreeg was hij helemaal fijngeknepen en smaakte hij heet (smokers weten wat dat is). Kanker hufter.
hier kan ik me ook aan ergeren, vaak omdat het toch dezelfde zijn die de rondjes geven...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:
Misschien was je al de 10e die het vroeg en was ie er strontzat van.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:49 schreef SterkStaaltje het volgende:
wat is dat dan? nooit gehad volgens mij, heb alleen een hekel aan natte rokers.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:13 schreef Nawien het volgende:
Toen ik die blow terugkreeg was hij helemaal fijngeknepen en smaakte hij heet (smokers weten wat dat is).
ja soms heb je dat dat je niet meer normaal aan je joint kan hijsen, vooral als die bijna op is... dan is het zo ontiegelijk heet in je mond dat er eigenlijk niet meer kan roken...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:40 schreef Sailmaker het volgende:
[..]
wat is dat dan? nooit gehad volgens mij, heb alleen een hekel aan natte rokers.
Allebei kapot lelijk en helaas herkenbaarquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:29 schreef dady het volgende:
[..]
Zo gierig inderdaad. Ik had nog een zakje wiet van 10¤. Toen ik zei zullen we even wiet halen zei die gast: "nee ik hoef niet maar een paar heisjes". Nou dan haal ik wel in me eentje, ik kwam aan op feestje en zon gast draaide er een paar (die overigens wel geld aanbiedde maar sloeg ik af). je raadt het al die andere gast die "maar een paar heijsjes hoefde" was keihard aan het meesmoken. Werd een vriend van mij ziek, wij naar ziekenhuis toe, kom ik terug loopt die mongool nog een dikke joint te roken in zijn ééntje van MIJN wiet, en is al me wiet op, fucking kneus.
Was ik in de snackbar met zon gast, ik bestel wat, zeg ik moet jij niks? Nee hij had geen geld, ik zeg ik betaal wel: besteld hij: Een grote patat speciaal, een kipburger en een frikandel met een grote milkshake aarbei, nouja prima maar was ik volgende keer met hem in de snackbar, moest ik nog pinnen zegt de ik betaal wel, bestel ik een frikandel en patat gaat die moeilijk doen, zo greedy he
Dat is dat mensen zo snel hijsen nemen, dat die blow gewoon opgewarmd wordt. ALs jij em dan terugkrijgt is die tip warm als je em in je mond doet en als je die shoetoe neemt is die rook warmquote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:40 schreef Sailmaker het volgende:
[..]
wat is dat dan? nooit gehad volgens mij, heb alleen een hekel aan natte rokers.
Ja sommige mensen leren het nooit.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 18:23 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ah dan vind je deze ook mooi wrs![]()
Zelfde collega andere setting. Hij zei dit keer niet mee te blowen omdat hij er niet zo goed tegen kon. Dus ik draai een dikke damperd voor mij en een maat. Die hoefde hij niet, maar hij wilde wel graag wat van mijn wiet om zelf in een shekkie te draaien. Ok, vond ik wel goed. Dus ik geef em een redelijke top zodat ie 50/50 zou hebben. Vraagt die mofo gewoon om nog meer, echt, waar haal je het lef vandaan![]()
Wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:48 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ik doe alleen aan mensen die liever drinken dan rekenen.
Tuurlijk komt het bier op de eerste plek, maar toch vind ik het acheraf wel vervelend dat als je uitgaat jij maar 6 euro meeneemt en toch rondjes blijft ontvangen...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:59 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Dat zijn zuipmaten er zijn om te drinken en niet hun deel uit te rekenen.
ik ben het helemaal met je eens.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:03 schreef Agiath het volgende:
[..]
Tuurlijk komt het bier op de eerste plek, maar toch vind ik het acheraf wel vervelend dat als je uitgaat jij maar 6 euro meeneemt en toch rondjes blijft ontvangen...
Nou, zo letterlijk hoef je het niet te nemen, hoor.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:59 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Dat zijn zuipmaten er zijn om te drinken en niet hun deel uit te rekenen.
Ja tuurlijk zo gaat dat, alleen al jij al 3 keer een biertje voor iemand anders haalt dan verwacht je toch een keer wat terug, het hoeft niet, maar netjes vind ik dat welquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:18 schreef De-oneven-2 het volgende:
[..]
Nou, zo letterlijk hoef je het niet te nemen, hoor.
Wat ik in wezen bedoel, is dat ik niet kan opschieten met mensen die voortdurend aan de portemonnee denken.
Wat het uitgaan betreft;
als ik een biertje ga halen vraag ik automatisch of ik voor iemand anders ook wat kan meenemen.
En mijn vrienden zijn net zo.
Dat meen je nietquote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Beelzebub85 het volgende:
Paar jaar geleden op vakantie in Kroatie zaten we savonds op het terras van de camping en naast ons zat toevallig ook een Nederlandse familie met 2 koters. Op een gegeven moment vraagt 1 van die 2 of ze een ijsje mag.... zegt die pa: Hallo, ik heb het geld niet op mijn rug groeien, en daarbij heb je er gisteren ook al 1 gehad.
Ik kijk mijn vriendin aan zo van![]()
en daarna die vent zo van
Toen ben ik opgestaan, tegen dat meisje gezegt dat zij en haar zusje van mij het duurste ijsje mochten uitzoeken en de rest van de hun vakantie van mij een ijsje kregen als ze dat wilden. Zegt die pa tegen me: Dat is heel aardig van je. Waarop ik antwoorde dat dat eigenlijk zijn taak was als vader
Wat een lul.
Ja, zulke vrienden heb ik dus niet...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:27 schreef Agiath het volgende:
[..]
Ja tuurlijk zo gaat dat, alleen al jij al 3 keer een biertje voor iemand anders haalt dan verwacht je toch een keer wat terug, het hoeft niet, maar netjes vind ik dat wel
Die heeft niemand, dat zijn namelijk geen vrienden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:31 schreef De-oneven-2 het volgende:
Ja, zulke vrienden heb ik dus niet...
dat dacht ik dus ook iig..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat meen je niet
Dus jij het lef om als minderjarige/net meerderjarige de kinderen van iemand anders op te voeden![]()
Die man is bezig om z'n kinderen een beetje op te voeden en dan spring jij er zo doorheen
Op zich redelijk triest van je, man.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Beelzebub85 het volgende:
Paar jaar geleden op vakantie in Kroatie zaten we savonds op het terras van de camping en naast ons zat toevallig ook een Nederlandse familie met 2 koters. Op een gegeven moment vraagt 1 van die 2 of ze een ijsje mag.... zegt die pa: Hallo, ik heb het geld niet op mijn rug groeien, en daarbij heb je er gisteren ook al 1 gehad.
Toen ben ik opgestaan, tegen dat meisje gezegt dat zij en haar zusje van mij het duurste ijsje mochten uitzoeken en de rest van de hun vakantie van mij een ijsje kregen als ze dat wilden. Zegt die pa tegen me: Dat is heel aardig van je. Waarop ik antwoorde dat dat eigenlijk zijn taak was als vader
Wat een lul.
Waar bemoei jij je in hemelsnaam mee. Kinderen moeten ook leren dat ze niet alles krijgen waar ze om zeuren.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 21:10 schreef Beelzebub85 het volgende:
Wat een lul.
-edit-
Kroatie was in die tijd ook nog teeeering goedkoop.
Je kon beter bier drinken dan fris. ook dat was goedkoper, en nou ben ik totaal geen vrek maar dat was toch een mooie bijkomstigheid!![]()
Dat is ook lelijk. Zonde dat er smokers zijn met zo een mentaliteitquote:Op donderdag 19 oktober 2006 20:38 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Ja sommige mensen leren het nooit.
Was ook een keer op een feest bij iemand en we zaten allemaal in de tuin. Ik zat een joint te draaien en zo'n kerel vraagt aan me, hee mag ik er ook één draaien. Ik was knetter dronken dus ik vond het allemaal wel best en anders had ik die zelf wel gedraaid als die andere op was. Dus wij die twee joints gerookt en ik ging weg... even later kom ik terug en zit die gek gewoon een joint te draaien uit z'n eigen (enorme!) zak wiet. "owow, ik dacht dat je al weg was" "jaa dat zal best gast"
Zeker, zo weet je ook wie je vrienden zijn. Zo had een maat van mij een paar jaar geleden veel geld. Vaak deden we dingen op zijn kosten, vond hij niet erg, zo lang we het maar naar ons zin hadden. Nu zit hij wat krapper bij kas en hij weet gewoon dat hij op ons kan rekenen als hij geld nodig heeft, waar die ook dankbaar gebruik van maakt, en terechtquote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:35 schreef FJD het volgende:
[..]
Die heeft niemand, dat zijn namelijk geen vrienden.
Voor vrienden meet je niet af, de ene keer betaal jij meer de andere keer de ander. De ene keer zit jij ruim in de centen, de andere keer de ander. Uiteindelijk komt het allemaal goed.
Euhm right, toen ik van de zomer 1000km moest rijden voorde vakantie, vond ik wel dat mn vrienden maar mee moesten betalen aan de benzine. Ik bedoel, ik ga geen 150euro aan benzine zelf betalen. Dat doe je dan met zn 4en imo als je samen op vakantie gaat. Verder kan t me niet zoveel schelen.. Maar in die vakantie vond ik wel dat ze mee moesten betalenquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:54 schreef rashudo het volgende:
Dat is wel extreem tof.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:55 schreef heiden6 het volgende:
Wij hadden een tijdje terug een nieuwe collega, die zou bij ons ingewerkt worden en na een paar weken vertrekken. Ze was continu peuken aan het bietsen, en nu zijn wij allemaal niet zo moeilijk, maar op een gegeven moment was het wel een beetje overdreven. Het principe dan, die paar peuken...
Maar ach, niets van gezegd. Op haar laatste dag neemt ze voor alle mensen bij wie ze heeft lopen bietsen een pakje mee, precies het goede merk, met de mededeling dat ze zo had lopen bietsen dat ze dat wel netjes vond.
Nee, dat vind ik ook. Je moet niet verplicht zijn mee te lappen. Iedereen moet de keuze hebben om voor zichzelf te betalen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:34 schreef MouseOver het volgende:
Wat is er mis mee om in krappe tijden toch mee te gaan naar een eetcafeetje omdat dat gezellig is maar vervolgens wel een beetje op je gerechtkeuze te letten en dat dus gewoon dat bedrag op tafel te leggen?
Ik heb meer respect voor iemand die in een dergelijke situatie voor deze keuze kiest dan iemand die de 25ste al compleet blut is of dan maar alleen thuis blijft zitten omdat hij een groepsdruk opgelegd voelt. Gierige profiteurs zijn een ander verhaal maar dit is wel erg eenzijdig.
Lees het topic eens door.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:02 schreef Yildiz het volgende:
Zijn er soms wat mensen 'going Dutch' vergeten? Ieder voor zich betalen aan het eind, dat kan toch gewoon?
Als de 1 biefstuk en 6 bier wil, en de ander een salade en 2 wijn, dan hoef je toch niet allebei evenveel te betalen, of heb ik het dan mis? Ik zie daar niks gierigs in, die indruk krijg ik echter wel.
Al die uitdrukking met "dutch" erin komen ook voort uit het feit dat Nederlanders als gierig bekend staanquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:02 schreef Yildiz het volgende:
Zijn er soms wat mensen 'going Dutch' vergeten? Ieder voor zich betalen aan het eind, dat kan toch gewoon?
Als de 1 biefstuk en 6 bier wil, en de ander een salade en 2 wijn, dan hoef je toch niet allebei evenveel te betalen, of heb ik het dan mis? Ik zie daar niks gierigs in, die indruk krijg ik echter wel.
We moeten er trots op zijn!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:32 schreef Repeat het volgende:
[..]
Al die uitdrukking met "dutch" erin komen ook voort uit het feit dat Nederlanders als gierig bekend staan
Gaat erom wat je vantevoren afspreekt. Als je afspreekt om te lappen, dan kan het zijn dat de één meer betaalt dan hij/zij persoonlijk genuttigd heeft. Lappen moet ook niet verplicht zijn. Natuurlijk mag je voor jezelf betalen, maar dan moet je daar wel consequent in zijn en niet toch een drankje aannemen van een ander.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 11:02 schreef Yildiz het volgende:
ook erg idd, ik heb altijd het geld de eerstvolgende keer weer bij mee, maar in de meeste gevallen nog op de avond zelfquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:39 schreef 455H07E het volgende:
Een beetje off topic, maar het betreft ook gierige kutmensen. Waar ik ook zo een hekel aan heb is als je mensen geld uitleent, dat je ZELF dan weer om het geld moet vragen terwijl je HEN een GUNST doet. Alsof je vergeet dat je geld geleent hebt, Echt bullshit! Ik vind het echt fucked up om zelf om het geld te vragen, en doe dat meestal dan ook niet (tenzij groot bedrag). Maar moet je de volgende keer ook niet aankomen bij mij om te lenen.
Dat verbaast mij dus ook. Als ik 1 keer bij iemand merk dat hij of zij zo op de centen is dat het kennelijk nodig is om mij een oor aan te naaien, of wil struikelen over een Euro, dan gebeurt dat daarna echt nooit meer. Het is me de irritatie gewoon niet waard. Ze zoeken maar lekker iemand anders om iets mee te gaan doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 12:22 schreef MrSASO het volgende:
Jezus, wat chillen jullie hier met fokking aasgieren man.
Dat soort mensen moet ik echt niet in mijn buurt hebben, ik zou helemaal gek worden.
Vooral de verhalen van Nawien zijn erg herkenbaar.
yakquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 13:09 schreef Typmuts het volgende:
Wij hadden een gozer in de vriendengroep en als we gingen stappen gaf hij bijna nooit een rondje.
Op een gegeven moment gaf hij dan toch een rondje, maar wel met de mededeling:
"Alleen maar bier, wijn of fris, want de rest vind ik te duur!". En dan ondertussen wel steeds een baco of zo bestellen als iemand anders een rondje geeft.... De eikel.
Mensen die de TS beschrijft ken ik er ook zat van! Zoooo irritant!
kijk! dat vind ik dus een goede zaak!quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:35 schreef lesley het volgende:
ik doe dus uit principe niet mee aan rondjes, ik heb het niet zo ruim, en ben altijd bang dat ik dan het laatste rondje niet meer haal. en dan wordt je nog raar aangekenen ook terwijl ik alleen maar eerlijk wil zijn.
Afschrijving, omgquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 10:57 schreef junkiexp het volgende:
Wij hadden een meisje bij ons in de vriendengroep,en als je daar bij in de auto zat berekende ze benzinegeld en afschrijving,echt te gestoord voor worden.
Dat is voor mij ook wel het dieptepunt van dit topic, afschrijving.quote:
Echt idioot,maar het is echt waar.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel het dieptepunt van dit topic, afschrijving.![]()
![]()
![]()
Logisch. Ik houd niet zo van een pot omdat ik graag gewoon bestel wat ik lekker vind, en meestal duurder uit ben dan de meesten.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:33 schreef Aventura het volgende:
Groepsetentjes: prima om dan de rekening te splitsen. Ik doe daar niet moeilijk over. Behalve dan als de verhouding volkomen scheef is omdat anderen een compleet bacchanaal begonnen zijn (lees: bij alle Fokmeets), terwijl ik bijvoorbeeld 1 cola light en een koffie heb besteld. Dan zit je gewoon andermans gelag te betalen. Beter is dan om een tussenrekening te maken en als er dan nog mensen willen doorzuipen, dan voor eigen rekening
Niks gierigs aan hoor.
Natuurlijk, omgekeerd werkt het ook zo.. soms heb ik een dure smaak, als het te gek wordt bied ik uit mezelf aan om wat meer bij te dragen. Gelukkig gaat dit bij de meeste mensen die ik ken helemaal vanzelf.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:43 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Logisch. Ik houd niet zo van een pot omdat ik graag gewoon bestel wat ik lekker vind, en meestal duurder uit ben dan de meesten.
Kijk, dit soort proletengedrag is dus echt zeer storend.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:56 schreef junkiexp het volgende:
Iedereen 10 euro in de pot,en dan alleen wijn bier of fris halen.
Als je zo nodig een of ander duur exotisch kutdrankie wil moet je het zelf maar halen.
naja, het was 1 biertje... dan ben ik de beroerdste niet. en ik hoef het van die persoon ook evt nog niet eens terug. maar als iemand die ik ken een paar keer vraagt of ik even pils haal, en dan even later een grote bek openscheurt als ik het vraag word ik echt helemaal gekquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Dat vind ik ook weer niet altijd even slim, drank halen voor allemaal mensen die je niet kent. Da's gewoon geld weggooien, want van die mensen krijg je fucking nooit iets terug. Daar ben ik dus ook mee gestopt..
m'n vader heeft zo ook nog verhalen iddquote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:27 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook wel het dieptepunt van dit topic, afschrijving.![]()
![]()
![]()
Helemaal mee eens, zéér asociaal om dat te doen.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 22:30 schreef FJD het volgende:
[..]
Dat meen je niet
Dus jij het lef om als minderjarige/net meerderjarige de kinderen van iemand anders op te voeden![]()
Die man is bezig om z'n kinderen een beetje op te voeden en dan spring jij er zo doorheen
Nou.. daar kan ik me soms wel invinden.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:54 schreef rashudo het volgende:
Das wel heel knurfterig....quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 12:04 schreef woutorz het volgende:
"vrienden" die naar je toe lopen als ze denken dat je bezopen bent en zeggen jij wou toch een biertje voor mij halen![]()
Vreselijk irritant als mensen zo doen.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 20:56 schreef junkiexp het volgende:
Iedereen 10 euro in de pot,en dan alleen wijn bier of fris halen.
Als je zo nodig een of ander duur exotisch kutdrankie wil moet je het zelf maar halen.
Als je enig gevoel voor fatsoen hebt leg je in zo'n situatie gewoon dubbel inquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vreselijk irritant als mensen zo doen.
In onze vriendengroep zit een meisje dat altijd passoa-jus drinkt, een jongen die altijd rode wodka-red bull drinkt en de rest bier of wijn. Dan ga je hun toch niet ineens verplichten om iets anders te gaan drinken alleen omdat jij te gierig bent om dat te kopen? Als mensen alleen iets duurs bestellen als een ander een rondje geeft kan ik er nog enigzins inkomen maar als dat hun vaste drankje is moet je er niet over mekkeren. Als zij een rondje geven zijn ze net zoveel kwijt als jij hoor.![]()
Klopt..quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:22 schreef Slappy het volgende:
Ik heb laast gelezen dat rijke mensen het meest gierig zijn
Mwah hoeft nietquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:48 schreef Beelzebub85 het volgende:
Daarom zijn ze ook zo rijk.
Die zitten er wel tussen ja.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:52 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Mwah hoeft niet
je hebt ook rijke mensen die wel vrijgevig zijn
Is het weleens in je opgekomen dat ouders uit opvoedkundig oogpunt (niet teveel verwennen, niet teveel vet & suiker elke dag, etc,) het kind niet iedere dag een ijsje geven?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 15:23 schreef Beelzebub85 het volgende:
Zal waarschijnlijk dan aan mijn opvoeding liggen denk ik zo. Al vrat ik 40 ijsjes per dag in een vakantie. Daar is het vakantie voor. En het ging mij niet om het opvoeden of whatever, maar dat het duurste ijsje wat er daar te krijgen was omgerekend nog niet eens een euro kostte.
Regelmatig meegemaakt dat iedereen eten bestelt en ik enkel een biertje. Na een lijn meth maakt eten me misselijk.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:33 schreef Repeat het volgende:
"ik wil graag de tomatensoep"
"en als hoofdgerecht meneer/mevrouw?"
"niks, ik heb niet zo'n trek"
bwhahahaha![]()
gelukkig heb ik ze nog niet zo erg meegemaakt, maar dan zou ik me ook niet kunnen houden hoor
Mensen die gaan uitrekenen hoeveel rondjes ieder betaald heeft.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:48 schreef Repeat het volgende:
Daar ging het dus wel om. Het was de manier waarop deze situatie zich afspeelde. En de manier waarop hij het uitsprak en keek.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:23 schreef Thomas B. het volgende:
Als die vader z'n kinderen een ijsje ontzegt, doet ie dat echt niet omdat het geld kost of ze voor een caloriebom te behoeden.
Dan was dat nog steeds niet de enige overweging die die vader ervoor had. Maar dan heb jij alsnog geen recht om je ermee te bemoeien. Je zet die vader voor lul voor zn kinderen. Dat zou jij ook niet waarderen als je kids hebt.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:30 schreef Beelzebub85 het volgende:
[..]
Daar ging het dus wel om. Het was de manier waarop deze situatie zich afspeelde. En de manier waarop hij het uitsprak en keek.
Tuurlijk niet. Maar het feit dat hij me bedankte zegt toch al genoeg?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 16:42 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Dan was dat nog steeds niet de enige overweging die die vader ervoor had. Maar dan heb jij alsnog geen recht om je ermee te bemoeien. Je zet die vader voor lul voor zn kinderen. Dat zou jij ook niet waarderen als je kids hebt.
dat is dan wel weer enorm grappigquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:59 schreef heiden6 het volgende:
Ik was een keer met twee vrienden wat gaan drinken, na een tijdje gingen we weg, moesten we vijftig euro lappen ofzo. Ze gaven allebei geen fooi, en ik legde dan toch maar een paar euro neer, loopt een van die vrienden achter me aan naar de uitgang, en geeft me dat geld. 'Je had het laten liggen!'
heb je bij de c1000 uberhaupt wel een informatie baliequote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:53 schreef Maikuuul het volgende:
Het vetste zijn de mensen altijd bij de C1000 die wanneer ze klaar zijn met boodschappen doen.
Precies alles gaan narekenen of het wel klopt
En als ze dan perongeluk 10 cent meer moeten betalen gaan ze dat terugvragen bij de informatie balie
too sad
bestaat dat?quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:53 schreef Maikuuul het volgende:
Het vetste zijn de mensen altijd bij de C1000 die wanneer ze klaar zijn met boodschappen doen.
Precies alles gaan narekenen of het wel klopt
En als ze dan perongeluk 10 cent meer moeten betalen gaan ze dat terugvragen bij de informatie balie
too sad
Daar kan je de sigaretten en shit kopen.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 17:58 schreef Beelzebub85 het volgende:
Een informatiebalie in een supermarkt? Wat geven ze daar voor een informatie dan?
Komt omdat die kassaknurften nogal eens wat fout doenquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:02 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Daar kan je de sigaretten en shit kopen.
Jawel sommigen nemen een rekenmachine mee, of gaan een half uur bij zoeen soort tafeltje staan en zie je ze rekenen
quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:20 schreef Thomas B. het volgende:
Dan zie ik echt zo'n huisvrouw voor me die iedere dag boodschappen gaat doen en vervolgens op de sita weer naar huis...
Een typische stadsvrouw uit het Wite Vrouweveldquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:40 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Idd met witte helm met gare stickers, en slippers natuurlijk
en ze hebben thuis volgens mij zoeen vieze bruine bank en hun man mét baard ligt dan de ganse dag te sloape !
nee, of d'r man is allang bij d'r weg of hij is havenarbeider of staat achter de lopende bandquote:Op zaterdag 21 oktober 2006 18:40 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Idd met witte helm met gare stickers, en slippers natuurlijk
en ze hebben thuis volgens mij zoeen vieze bruine bank en hun man mét baard ligt dan de ganse dag te sloape !
quote:Op zondag 22 oktober 2006 01:52 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Ik ken er eentje en die vergeet altijd haar portomonnee als ze mee uit gaat.En d'r vriend altijd alles maar braaf voorschieten, ik ben daar na 1 keer al mee gekapt.
Toen hadden we lekker gegeten bij de Bazaar, is het tijd om de rekening te betalen. "Oeps jongens.Ik heb mijn portomonnee in mijn andere tas laten zitten hihi. Schieten jullie het even voor? je krijgt het terug!" En dan maanden later pas het geld krijgen.
Ze kan ook om alles verschrikkelijk boos worden, en dan zeggen "Je kan het goed maken met een bioscoopje."!
Als zij jarig is vraagt ze ook altijd behoorlijk prijzige dingen, ze gaat zelfs gewoon mee om te checken of je het wel koopt. (Sieraden, DVD's die net uit zijn, boeken)
Maar als je zelf jarig bent komt ze met een of ander zelfgemaakt flutkadootje aan. Kaarsjes, vriendschapsbandjes (!Het kind is 19!) of tekeningen.!
In het begin dacht ik dat ze gewoon weinig verdiende ofzo, maar ze is gewoon verschrikkelijk gierig, en schaamt zich er niet voor om haar vrienden gewoon uit te buiten. En dan vind ze het raar dat ze ze allemaal kwijt raakt.
Nou, we (ik en nog een paar kenissen) hadden haar zo een beetje geconfronteerd met deze acties, zij helemaal beledigt en verdrietig naar huis enzo.quote:Op zondag 22 oktober 2006 12:53 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Volgende keer voor haar verjaardag dus ook niks meer kopen, en vóórdat je gaat eten vragen of ze d'r portemonnee even wil laten zien. En die bios betaalt ze maar lekker zelf.
Ik ben het volkomen met je OP eens tot dit stukje... koop dan je eigen pepermuntjes pauperquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:41 schreef Repeat het volgende:
Je kent ze wel, van die vrekken, dat als je met zn allen ergens bent wezen eten of drinken, wat jij wilt, dat ze dan niet allemaal 20 euro neerleggen, maar nee, 19,50 "want ik had geen mayo bij mn patat"Of precies gaan uitrekenen voor hoeveel ze gedronken hebben ipv gewoon 20 euro neer te leggen
Laatst ook bij een vriend een bbq gehad, maar omdat hij ook geen trump heet financiert iedereen gewoon een tientje ofzo, komt er één iemand aan "mag ik een euro terug want ik heb geen bier gedronken"
En het toppunt is toch wel dit: mensen die stiekem uit hun zak een rolletje pepermunt halen en het dan zo snel mogelijk in hun mond proppen opdat niemand het ziet zodat ze een pepermuntje uitsparen.
Vreselijk!!!
Inderdaad, als je dat gedrag beloont met aandacht blijft ze aan de gang.quote:Op zondag 22 oktober 2006 14:20 schreef Prego het volgende:
[..]
lekker laten snijden als het weer zo ver is
Ja lekker kortzichtig weer,alleen zuipen hun dan een drankje van 6 euro,en ik een vaasje van 2 euro.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 13:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Vreselijk irritant als mensen zo doen.
In onze vriendengroep zit een meisje dat altijd passoa-jus drinkt, een jongen die altijd rode wodka-red bull drinkt en de rest bier of wijn. Dan ga je hun toch niet ineens verplichten om iets anders te gaan drinken alleen omdat jij te gierig bent om dat te kopen? Als mensen alleen iets duurs bestellen als een ander een rondje geeft kan ik er nog enigzins inkomen maar als dat hun vaste drankje is moet je er niet over mekkeren. Als zij een rondje geven zijn ze net zoveel kwijt als jij hoor.![]()
?quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 21:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Kijk, dit soort proletengedrag is dus echt zeer storend.
Delen is jou niet bekend?quote:Op zondag 22 oktober 2006 15:11 schreef Fetai het volgende:
[..]
Ik ben het volkomen met je OP eens tot dit stukje... koop dan je eigen pepermuntjes pauper![]()
dat concept is met de huidige prijzen niet eens gekquote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:54 schreef rashudo het volgende:
klopt die kakkers zijn meestal de echte centenneukers.quote:Op zaterdag 21 oktober 2006 14:22 schreef Slappy het volgende:
Ik heb laast gelezen dat rijke mensen het meest gierig zijn
Ach, het was iets anders. In het artikel ging het over geven aan goede doelen. Rijke mensen geven een lager percentage van hun inkomen aan goede doelen. 1% ten opzichte van de gemiddelde Nederlander 1,1% en arme mensen 1,4%. Maar het is wel een verschil of jij 1% geeft van 2,5 miljoen euro of 1,1% van 30000 euro.quote:Op zondag 22 oktober 2006 19:30 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
klopt die kakkers zijn meestal de echte centenneukers.
5 guldencent terug vragenquote:Op zondag 22 oktober 2006 19:57 schreef FuifDuif het volgende:
Ik had eens geld geleend aan een vriend van mij en deze betaalde mij de dag erop netjes terug. Echter, er ontbrak 5 cent (toen was de gulden er nog) en ik vroeg zonder pardon om die 5 cent. Hij was erg verbaasd en zei dat het wel erg krenterig van mij was om als vrienden onder elkaar moeilijk te doen over 5 cent meer of minder terwijl hij regelmatig ook bier voor mij had betaald enzovoort. Goed, gelijk had hij wel een beetje, maar toch: recht hebben op 5 cent is recht hebben op 5 cent.
Leuk cadeau voor haar volgende verjaardag: nieuwe scherpe keukenmesjes. 1 euro bij de blokker.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:51 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Belt ze na een paar uur haar vriendje op, dat ze zichzelf helemaal kapot gesneden heeft en dat ze straks d'r polsen door gaat snijden.
Dan krijg je in mijn geval te horen: kindjes die vragen worden overgeslagen. Bedelaar...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bekend smoesje hoor. Hoor je ook vraagt als iemand een kaugompje neemt ofzo en hij biedt niemand verder iets aan. Dan vraag ik meestal gewoon van krijgen wij ook of wat? Zeggen ze ook vaak, ja is net mn laatste, of ik heb er nog maar 1
Wat een dom wijf, er staan (neem ik aan) toch echt prijzen op de kaart. Wie eet er nou eerst en zegt daarna dat ie' geen geld heeft.quote:
ik had van haar een t-bone steak gemaakt!quote:
hoe herkenbaar, heb ik ook een een aantal keer gehad.quote:Op maandag 23 oktober 2006 10:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Fijn, ja. En als je er op een gegeven moment om gaan vragen, gaan ze je ook nog belachelijk maken alsof je een zeikerd bent.
Ze ziet er niet verkeerd uit, maar ze is t naaien en dumpen verhaal, anders trekt ze je bankrekening leeg.quote:Op maandag 23 oktober 2006 11:10 schreef DraYtje het volgende:
[..]
ik had van haar een t-bone steak gemaakt!
tenzij ze erg lekker was ofc
ik had voor hem de hoop alllaaaaang op gegeven, als vrienden van mij zoiets zouden doen zou ik er echt iets van zeggen en als t daarna doorgaat mag ie iig zelf dokkenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef SadKingBilly het volgende:
Goh, wat een herkenbaar topic..
Een vriend van mij was vroeger ook extreem gierig (en nog wel);
Als we met een groep uitgingen altijd "vers geperste jus" drinken maar nooit iets terug geven. De eerste 5 keer valt dat niet op want het is een grote groep en niet iedereen doet dezelfde avond een rondje (man of 30). Maar na een paar maanden valt het op dat telkens een half uur voor het afrekenen meneer foetsie is. Blek hij in zijn eentje in een snackbar te zitten eten (terwijl we altijd na het stappen naar de turk gingen waar meneer dan wel graag mee wilde eten maar "geen geld meer had".)
Bleek toen wij hem ermee confronteerden dat hij dus nooit (nooit!) geld bij zich had op een avond behalve voor dat patatje dat hij - alleen - ging zitten eten. Hij vond het doodnormaal van ons te drinken "want de meesten van jullie hebben toch al een baantje"
Daarna gewoon gestopt met hem drankjes geven, bij een rondje vroegen we hem niet. Ging hij op een gegeven moment zelf vragen om wat te drinken "want je doet toch een rondje? Waarom krijg ik dan niet?"
Hem verteld dat wanneer hij zelf eens een paar rondjes zou geven dat vanzelf weer zou komen. Wat doet hij vervolgens, voor iedereen cola halen "want ik heb niet zoveel geld" (terwijl hij voor een zaterdag bij zijn pa werken meer kreeg dan sommigen van ons voor een hele week). En vervolgens zelf bij rondjes weer jus vragen "omdat hij geen prik meer drinkt"
Zelfs nu (ruim 10 jaar later) als je daar komt en er komt al wat op tafel dan is het in een bakje en niet de hele zak (want anders heb ik morgenavond niets meer) en hij heeft altijd het goedkoopste van het goedkoopste in huis voor visite. Zelf drinkt hij natuurlijk wel duur. En dan verbaast zijn dat je ook geen rekening meer met zijn wensen houdt als hij eens op bezoek is.
Met dank aan het bezuinigingsbeleid van onze liberale vrienden..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:41 schreef Repeat het volgende:
Je kent ze wel, van die vrekken, dat als je met zn allen ergens bent wezen eten of drinken, wat jij wilt, dat ze dan niet allemaal 20 euro neerleggen, maar nee, 19,50 "want ik had geen mayo bij mn patat"Of precies gaan uitrekenen voor hoeveel ze gedronken hebben ipv gewoon 20 euro neer te leggen
Laatst ook bij een vriend een bbq gehad, maar omdat hij ook geen trump heet financiert iedereen gewoon een tientje ofzo, komt er één iemand aan "mag ik een euro terug want ik heb geen bier gedronken"
En het toppunt is toch wel dit: mensen die stiekem uit hun zak een rolletje pepermunt halen en het dan zo snel mogelijk in hun mond proppen opdat niemand het ziet zodat ze een pepermuntje uitsparen.
Vreselijk!!!
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef SadKingBilly het volgende:
Overigens, komt het iemand bekend voor dat je - als single - een meid probeert te versieren, ze vervolgens de hele avond duur (mixjes) van je drinkt, liefst samen met een vriendin, om je aan het eind van de avond mee te delen dat ze even naar de wc gaat om vervolgens gewoon weg te gaan, waarna je haar een volgende avond hetzelfde geintje bij iemand ander ziet flikken?
lol, dat is inderdaad mij niet overkomen (een drankje, ok, twee misschien maar dan wil ik wel eens wat terug zien) maar de bar waar ik veel kom zie ik dat een paar van die sletjes (maar wel lekkere sletjes, daarom komen ze er ook mee weg denk ik) dat vrijwel iedere zaterdag doen..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]!
Dan ben je ook wel triest, als je dat laat gebeuren.![]()
![]()
Dan moet je ook wel vrij wanhopig zijn me dunkt, maar ik zou nooit zoveel geld aan een meisje uitgeven, pleur op zeg, als ze je echt leuk zou vinden hoeft ze echt niet heel de avond gratis te drinken (zeker niet het duurste van het duurste)...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef SadKingBilly het volgende:
Overigens, komt het iemand bekend voor dat je - als single - een meid probeert te versieren, ze vervolgens de hele avond duur (mixjes) van je drinkt, liefst samen met een vriendin, om je aan het eind van de avond mee te delen dat ze even naar de wc gaat om vervolgens gewoon weg te gaan, waarna je haar een volgende avond hetzelfde geintje bij iemand ander ziet flikken?
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:53 schreef Janetje het volgende:
Goed topic.
Gewoon tegenhouden en mededelen: EN NU PIJPEN HOER!quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef SadKingBilly het volgende:
echt he, zeggen ja en dan aankomen met een dienblad vol kraanwaterquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:24 schreef Nawien het volgende:
En jij ziet er uit als iemand die mij ff gaat pijpen als ik wat kraanwater voor jou en je vriendinnen ga halen![]()
Damn zal wel een flinke domper zijn geweest dan de rest van dat weekend...quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:37 schreef Queen_Minny het volgende:
Ze heeft verder het hele weekend op een houtje kunnen bijten omdat wij die 50 euro op tafel wilde om af te rekenen terwijl we zelf nog moesten bijleggen.
En alleen haar vriend was lief genoeg om een drankje voor haar te halen. Van mij en mn vriend kreeg ze niks.
Wel lekker duur mee-eten en drinken en daarna pas vertellen dat je blut bent.
Van mij had ze mogen uitdrogen.
![]()
En stiekem naar zijn kont kijken zekerquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Een oude leraar van mij was altijd op de grond aan het zoeken naar centjesHoe zielig ben je dan
Wij hadden een keer allemaal centjes op de grond gegooid, kijken of ie het oppakte
![]()
Als iemand mij aanspreekt met: Jij ziet er uit alsof jij drinken voor mij haalt, dan doe ik dat ehct. Dat ik moet betalen voor dat water maakt ook nog niet eens uit. Gewoon die gezichtenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 15:28 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
echt he, zeggen ja en dan aankomen met een dienblad vol kraanwater
Wij hadden iets veel leukers. Een fotoprinter was net nieuw en een maat van mij had er 1. Wij zo een 25 gulden briefje uitprinten en op in school op de grond leggen. Toen pakte de directeur em opquote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:43 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Een oude leraar van mij was altijd op de grond aan het zoeken naar centjesHoe zielig ben je dan
Wij hadden een keer allemaal centjes op de grond gegooid, kijken of ie het oppakte
![]()
Voor haar waarschijnlijk wel.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 16:31 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Damn zal wel een flinke domper zijn geweest dan de rest van dat weekend...
Als je wat verder kijkt dan Micky Mouse en de hamburger tenten dan zou je misschien het steakhouse vinden.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:28 schreef Bolter het volgende:
Aan de andere kant, naar Eurodisney en daar dan voor 400e uiteten
Wij gingen bij Macdonalds etenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:33 schreef Queen_Minny het volgende:
[..]
Als je wat verder kijkt dan Micky Mouse en de hamburger tenten dan zou je misschien het steakhouse vinden.
Prijzig voer, maar wel goed voer en goede bediening.
Haha mijn reactie sloeg ook op de quote van degene die ik had gequotequote:Op donderdag 26 oktober 2006 17:16 schreef Repeat het volgende:
25 gulden pakt een niet gier ook op lijkt me
Sloeberquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:10 schreef Nawien het volgende:
[..]
Haha mijn reactie sloeg ook op de quote van degene die ik had gequote![]()
Ik zou 25 gulden ook oprapen hoor als ik het zag. Ik heb zelfs een keer 5 euro opgeraapt die ik vond op de grond bij de koffie automaten![]()
das ook wel zo natuurlijk... het is voer... in een pretparkquote:Op donderdag 26 oktober 2006 18:28 schreef Bolter het volgende:
Aan de andere kant, naar Eurodisney en daar dan voor 400e uiteten
Ik had toen ik 14 ofzo was een klasgenootje die bijna iedere pauze op de grond bij de koffieautomaat lag om geld te zoekenquote:Op donderdag 26 oktober 2006 19:10 schreef Nawien het volgende:
[..]
Haha mijn reactie sloeg ook op de quote van degene die ik had gequote![]()
Ik zou 25 gulden ook oprapen hoor als ik het zag. Ik heb zelfs een keer 5 euro opgeraapt die ik vond op de grond bij de koffie automaten![]()
Al ligt er een euro naast mijn auto, dan raap ik het ook nog wel op hoorquote:Op donderdag 26 oktober 2006 20:20 schreef SadKingBilly het volgende:
Ik vond dinsdag 75 euro op de parkeerplaats naast mijn auto. Verder geen auto's te bekennen. Ik pak niet snel op van de grond maar hiervoor heb ik toch maar even gebukt. Toch weer een week boodschappen ;')
Ik haat het juist als ze het vertikken om te betalen (ik val op onafhankelijke vrouwen).quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:03 schreef GSbrder het volgende:
wat ook kut is:
als je een meisje tracteert op een etentje/whatever, die (nog) niet je vriendin zijn,
die het dan nodig achten alles terug te betalen. Had ik een meisje een etentje betaald...
gaan we daarna uit en dan moet mevrouw alles betalen, WANT jij blablablabla... al die mensen
kijken je dan ook aan van:waarom laat jij een dame betalen
![]()
als ik wil trakteren, hoef ik daar niet iets voor terug.![]()
hmm hmm.. ja, dat ben ik wel met je eens.. ik val ook niet op van die leachers,quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:06 schreef bluuf het volgende:
[..]
Ik haat het juist als ze het vertikken om te betalen (ik val op onafhankelijke vrouwen).
En niet dat ik gierig ben, maar als ik met een meisje date en zij bied geen enkele keer aan om te betalen ben ik er klaar mee.
Daarentegen, als ik met een meisje date en zij bied aan om te betalen dan vertik ik het om haar te laten betalen en betaal ik alles (het gaat om het gebaar dat zij niet van jou probeert te profiteren).
nee, weet je wat gierig is? dat je in een uitgaansgelegenheid moet betalen voor het toilet. ik betaal verdomme al twee euro voor een pilsje, moet ik ook nog 50ct betalen om het weer uit te pissen. officieel mogen ze zelfs geen geld vragen, maar ja, ik vind het ook zo sneu voor de toiletjuffrouw om uit te leggen dat ik echt niet hoef te betalen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 22:29 schreef bluuf het volgende:
En een maat van me die gaat vaak naar buiten om in de dixi te pissen omdat hij geen zin heeft om de wc te betalen (net zo gierig als mensen die proberen in de drukte langs de toiletjuffrouw te glippen zodat ze niet hoeven te betalen)
Misschien had die iemand al eerdere ervaringen met jequote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:29 schreef Jett het volgende:
Dan vraag je of iemand even de entréé voor je wilt betalen want je hebt het niet contant en dan zegt die gene meteen: O dan kom ik het wel maandag bij je ophalen.
WTF.
geld zat en ik ben gewoon niet gierig.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:30 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Misschien had die iemand al eerdere ervaringen met je
Ik had een keer ergens een paar drankjes gedronken, betaald, moest nog even naar de plee. Ik had geen kleingeld meer bij me, ook al ga ik sowieso niet betalen om te pissen, slaat nergens op, je bent daar klant. Kom ik daar aan bij de plee, incl tafeltje met een schoteltje, je kent dat wel. Maar er zit niemand. Ik besteed er geen aandacht aan en ga pissen, op de terugweg zit er ineens een of andere ouwe tang die mij begint toe te snauwen dat ik nog moet betalen. Ik zei dat ze daar maar eerder mee had moeten komen, en niet achteraf, dat dat sowieso geen verplichting was, en dat ik ook nog eens geen kleingeld bij me had. "Ja, ga maar wisselen." Je denkt toch zeker niet dat ik met mijn jas aan tien minuten in de rij ga staan in een tent waar ik net een paar tientjes heb uitgegeven, om geld te wisselen, wat ik vervolgens beneden bij de plee ga brengen? Stik maar in je stuivers, onbeschofte hoer.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:27 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nee, weet je wat gierig is? dat je in een uitgaansgelegenheid moet betalen voor het toilet. ik betaal verdomme al twee euro voor een pilsje, moet ik ook nog 50ct betalen om het weer uit te pissen. officieel mogen ze zelfs geen geld vragen, maar ja, ik vind het ook zo sneu voor de toiletjuffrouw om uit te leggen dat ik echt niet hoef te betalen.
een paar tientje (20 tot 40 euro) is veel voor mij hoor, voor iedereen.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:40 schreef GSbrder het volgende:
hahahaha... als iedereen nou ff gewoon doet, en niet loopt te nuilen over
die paar tientjes
Op een avond is een paar tientjes verschil veel, maar op jaarbasis boeit dat toch niet? Ik heb mij daar echt nooit druk om gemaakt, ook vroeger niet.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
een paar tientje (20 tot 40 euro) is veel voor mij hoor, voor iedereen.
Herkenbaar! Dan leg je zelf iets extra's in en dan pakt iemand anders het weg omdat ie geen fooi wil geven. Heb ik echt een enorme hekel aanquote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:02 schreef Rio het volgende:
Blegh! Zo had ik een keer een paar euro fooi ergens op tafel gegooid. Bleek later iemand van ons groepje die paar euro's weer van tafel te hebben gehaald omdat diegene het teveel vond! Jezus, dat bepaal ik goftedomme zelf wel!
Ja, dat is wel heel ernstig, heb ik ook wel eens meegemaakt.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 02:37 schreef MaJo het volgende:
[..]
Herkenbaar! Dan leg je zelf iets extra's in en dan pakt iemand anders het weg omdat ie geen fooi wil geven. Heb ik echt een enorme hekel aan![]()
Wat laat jij je naaien zeg.quote:Op donderdag 26 oktober 2006 23:52 schreef DaDude1987 het volgende:
Toiletten bij horecagelegenheden zijn echt asociaal... was bij een kroeg gaan pissen waar we al de hele avond waren. Dus bij het verlaten van de toiletten gooi ik wat geld op het schoteltje. Toen zei die kuttoiletjuffrouw samen met diegene met wie ze stond te praten (een of andere plebejer) dat ik alleen maar op het schoteltje getikt had.... Ik moest maar wisselen en dan terugkomen om te betalen... ben nog nooit zo pissig geweest![]()
Waarschijnlijk verdien ik per jaar wat jij in een maand of 2 verdient. En ik weet zeker dat het mij wel meer dan die 20 -40 euro per jaar kost. Elke week 5 euro*50 weken=250 euro.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:17 schreef Rapaille het volgende:
[..]
Op een avond is een paar tientjes verschil veel, maar op jaarbasis boeit dat toch niet? Ik heb mij daar echt nooit druk om gemaakt, ook vroeger niet.
Whehe je moet maar zo denken, sommige mensen werken daar een uur voor. Dan valt het best mee met het sloebergehaltequote:
Ik hoef geen uur te werken voor 5 euro. Een kwartiertje of 20 minuten dacht ikquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:15 schreef Nawien het volgende:
[..]
Whehe je moet maar zo denken, sommige mensen werken daar een uur voor. Dan valt het best mee met het sloebergehalte![]()
Ik ook niet, maar sommige mensen wel. Denk ook aan de anderen gevalletje jitz !quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 12:28 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik hoef geen uur te werken voor 5 euro. Een kwartiertje of 20 minuten dacht ik![]()
Voor mij is het meer dan voor jou (scholier, 16) maar als je gewoon een leuke tijd hebt met vrienden, dan loop je daar toch niet over te zeiken? Een paar tientjes zijn bij mij dr 2, 20 euro dus, en daar moet ik toch bijna 2 avondjes voor vakkenvullen... Maar dat maakt mij niet uit. Ik ga het niet aan wildvreemden ronddelen, maar zoiets heb je voor je vrienden toch wel over?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 00:02 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
een paar tientje (20 tot 40 euro) is veel voor mij hoor, voor iedereen.
Heb je gelezen waar het over ging?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
2 avondjes per week vakkenvullen om bier voor je vrienden van te betalen?
Ik vind dat nogal wat.
Ja over 2 tientjes maar of dat per weekend of per jaar, eenmalig of structureel is kon ik niet uit je post opmaken.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Heb je gelezen waar het over ging?
hahahaha.. okeey, zijn we het daar over eens.. in dat geval hoefde ik dus NIET er iets voor terugquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:57 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
als het om een etentje met een persoon van het andere geslacht gaat dan liggen de zaken ook totaal anders!![]()
Zal ik dat dan maar eens doen?quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 13:06 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar sommige mensen wel. Denk ook aan de anderen gevalletje jitz !![]()
Kut hee, nu zit hij er ineens wéér in!quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:06 schreef ThinkTank het volgende:
Nog 10 posts en het topic is vol.![]()
Duikt wat te veel op in My AT...![]()
ik open toch een deel 2, je het niet kan laten ook daar weer in te posten, waardoor dat ook weer in je at komtquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 15:06 schreef ThinkTank het volgende:
Nog 10 posts en het topic is vol.![]()
Duikt wat te veel op in My AT...![]()
die zijn dom en gierig, helemaal erg.quote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:20 schreef HPoi het volgende:
Otto.nl losers die een TV-flatscreenplasmamodernding eisen voor 99 Euro.
ik snap em nietquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:36 schreef Richard_dubbelB het volgende:
Keer meegemaakt met een gierige vriend van ons.
Een maat haalt wat te drinken in de kroeg en geeft ons netjes allemaal een pilsje gaat die gierige vriend naar een meisje toe die die leuk vindt en geeft dat biertje aan der kijk heb ik voor je gehaald smerige inhaal van hem krijgen we nooit wat![]()
wel zielig![]()
Heb hem aangepast wellicht dat je hem nu wel begrijptquote:Op vrijdag 27 oktober 2006 20:42 schreef Repeat het volgende:
[..]
ik snap em nietligt het misschien aan je warrige taalgebruik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |