5 guldencent terug vragenquote:Op zondag 22 oktober 2006 19:57 schreef FuifDuif het volgende:
Ik had eens geld geleend aan een vriend van mij en deze betaalde mij de dag erop netjes terug. Echter, er ontbrak 5 cent (toen was de gulden er nog) en ik vroeg zonder pardon om die 5 cent. Hij was erg verbaasd en zei dat het wel erg krenterig van mij was om als vrienden onder elkaar moeilijk te doen over 5 cent meer of minder terwijl hij regelmatig ook bier voor mij had betaald enzovoort. Goed, gelijk had hij wel een beetje, maar toch: recht hebben op 5 cent is recht hebben op 5 cent.
Leuk cadeau voor haar volgende verjaardag: nieuwe scherpe keukenmesjes. 1 euro bij de blokker.quote:Op zondag 22 oktober 2006 13:51 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Belt ze na een paar uur haar vriendje op, dat ze zichzelf helemaal kapot gesneden heeft en dat ze straks d'r polsen door gaat snijden.
Dan krijg je in mijn geval te horen: kindjes die vragen worden overgeslagen. Bedelaar...quote:Op donderdag 19 oktober 2006 17:52 schreef Repeat het volgende:
[..]
Bekend smoesje hoor. Hoor je ook vraagt als iemand een kaugompje neemt ofzo en hij biedt niemand verder iets aan. Dan vraag ik meestal gewoon van krijgen wij ook of wat? Zeggen ze ook vaak, ja is net mn laatste, of ik heb er nog maar 1
Wat een dom wijf, er staan (neem ik aan) toch echt prijzen op de kaart. Wie eet er nou eerst en zegt daarna dat ie' geen geld heeft.quote:
ik had van haar een t-bone steak gemaakt!quote:
hoe herkenbaar, heb ik ook een een aantal keer gehad.quote:Op maandag 23 oktober 2006 10:59 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Fijn, ja. En als je er op een gegeven moment om gaan vragen, gaan ze je ook nog belachelijk maken alsof je een zeikerd bent.
Ze ziet er niet verkeerd uit, maar ze is t naaien en dumpen verhaal, anders trekt ze je bankrekening leeg.quote:Op maandag 23 oktober 2006 11:10 schreef DraYtje het volgende:
[..]
ik had van haar een t-bone steak gemaakt!
tenzij ze erg lekker was ofc
ik had voor hem de hoop alllaaaaang op gegeven, als vrienden van mij zoiets zouden doen zou ik er echt iets van zeggen en als t daarna doorgaat mag ie iig zelf dokkenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef SadKingBilly het volgende:
Goh, wat een herkenbaar topic..
Een vriend van mij was vroeger ook extreem gierig (en nog wel);
Als we met een groep uitgingen altijd "vers geperste jus" drinken maar nooit iets terug geven. De eerste 5 keer valt dat niet op want het is een grote groep en niet iedereen doet dezelfde avond een rondje (man of 30). Maar na een paar maanden valt het op dat telkens een half uur voor het afrekenen meneer foetsie is. Blek hij in zijn eentje in een snackbar te zitten eten (terwijl we altijd na het stappen naar de turk gingen waar meneer dan wel graag mee wilde eten maar "geen geld meer had".)
Bleek toen wij hem ermee confronteerden dat hij dus nooit (nooit!) geld bij zich had op een avond behalve voor dat patatje dat hij - alleen - ging zitten eten. Hij vond het doodnormaal van ons te drinken "want de meesten van jullie hebben toch al een baantje"
Daarna gewoon gestopt met hem drankjes geven, bij een rondje vroegen we hem niet. Ging hij op een gegeven moment zelf vragen om wat te drinken "want je doet toch een rondje? Waarom krijg ik dan niet?"
Hem verteld dat wanneer hij zelf eens een paar rondjes zou geven dat vanzelf weer zou komen. Wat doet hij vervolgens, voor iedereen cola halen "want ik heb niet zoveel geld" (terwijl hij voor een zaterdag bij zijn pa werken meer kreeg dan sommigen van ons voor een hele week). En vervolgens zelf bij rondjes weer jus vragen "omdat hij geen prik meer drinkt"
Zelfs nu (ruim 10 jaar later) als je daar komt en er komt al wat op tafel dan is het in een bakje en niet de hele zak (want anders heb ik morgenavond niets meer) en hij heeft altijd het goedkoopste van het goedkoopste in huis voor visite. Zelf drinkt hij natuurlijk wel duur. En dan verbaast zijn dat je ook geen rekening meer met zijn wensen houdt als hij eens op bezoek is.
Met dank aan het bezuinigingsbeleid van onze liberale vrienden..quote:Op donderdag 19 oktober 2006 16:41 schreef Repeat het volgende:
Je kent ze wel, van die vrekken, dat als je met zn allen ergens bent wezen eten of drinken, wat jij wilt, dat ze dan niet allemaal 20 euro neerleggen, maar nee, 19,50 "want ik had geen mayo bij mn patat"Of precies gaan uitrekenen voor hoeveel ze gedronken hebben ipv gewoon 20 euro neer te leggen
Laatst ook bij een vriend een bbq gehad, maar omdat hij ook geen trump heet financiert iedereen gewoon een tientje ofzo, komt er één iemand aan "mag ik een euro terug want ik heb geen bier gedronken"
En het toppunt is toch wel dit: mensen die stiekem uit hun zak een rolletje pepermunt halen en het dan zo snel mogelijk in hun mond proppen opdat niemand het ziet zodat ze een pepermuntje uitsparen.
Vreselijk!!!
quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef SadKingBilly het volgende:
Overigens, komt het iemand bekend voor dat je - als single - een meid probeert te versieren, ze vervolgens de hele avond duur (mixjes) van je drinkt, liefst samen met een vriendin, om je aan het eind van de avond mee te delen dat ze even naar de wc gaat om vervolgens gewoon weg te gaan, waarna je haar een volgende avond hetzelfde geintje bij iemand ander ziet flikken?
lol, dat is inderdaad mij niet overkomen (een drankje, ok, twee misschien maar dan wil ik wel eens wat terug zien) maar de bar waar ik veel kom zie ik dat een paar van die sletjes (maar wel lekkere sletjes, daarom komen ze er ook mee weg denk ik) dat vrijwel iedere zaterdag doen..quote:Op woensdag 25 oktober 2006 14:05 schreef heiden6 het volgende:
[..]!
Dan ben je ook wel triest, als je dat laat gebeuren.![]()
![]()
Dan moet je ook wel vrij wanhopig zijn me dunkt, maar ik zou nooit zoveel geld aan een meisje uitgeven, pleur op zeg, als ze je echt leuk zou vinden hoeft ze echt niet heel de avond gratis te drinken (zeker niet het duurste van het duurste)...quote:Op woensdag 25 oktober 2006 12:19 schreef SadKingBilly het volgende:
Overigens, komt het iemand bekend voor dat je - als single - een meid probeert te versieren, ze vervolgens de hele avond duur (mixjes) van je drinkt, liefst samen met een vriendin, om je aan het eind van de avond mee te delen dat ze even naar de wc gaat om vervolgens gewoon weg te gaan, waarna je haar een volgende avond hetzelfde geintje bij iemand ander ziet flikken?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |